Had die andere nog niet gezien, anders had ik deze niet meer aangemaakt hoorquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:24 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Had ik al aangemaakt dacht dat de "lieve belg" niet zo lief was
Is gefixed had even TR aangemaakt nu is deze ook meteen een reeksquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:39 schreef Jump het volgende:
[..]
Had die andere nog niet gezien, anders had ik deze niet meer aangemaakt hoorondertussen ook weer al enkele uren aan het spelen, net zoals de andere 17000 op steam
Ik heb 32 koeien, en bijna 40 kippen. Maar heb nu al 10 jaar een pasture leeg staan voor eventuele schapen die ik maar nooit kan kopen via de traderquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:45 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Is gefixed had even TR aangemaakt nu is deze ook meteen een reeks
Sneeuw in Autumn en Spring in 1 jaar![]()
EN IK HEB NOG STEEDS GEEN KOEIEN![]()
30 jaar later heb ik iets van 150 kippen en 100 schapen en 0 koeienquote:Op donderdag 20 februari 2014 00:18 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb 32 koeien, en bijna 40 kippen. Maar heb nu al 10 jaar een pasture leeg staan voor eventuele schapen die ik maar nooit kan kopen via de trader
Ik ontbreek enkel nog schapen en drie andere seeds, en dan is die pagina ook compleetquote:Op donderdag 20 februari 2014 00:19 schreef Friday12 het volgende:
[..]
30 jaar later heb ik iets van 150 kippen en 100 schapen en 0 koeien
Zou ik wel je eten wat omhoog schoppen ik heb 45k waar jij nu 10k hebquote:Op donderdag 20 februari 2014 00:32 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik ontbreek enkel nog schapen en drie andere seeds, en dan is die pagina ook compleet
Dit is mijn dorp nu. Links het farm gedeelte, en rechts het oorspronkelijke dorp. Op de tweede screen rechts loopt een brug naar de merchant. Er zijn zojuist ook 24 nomads toegekomen, dus even zien als ik die wel wil aanvaarden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik die nomads ga aanvaarden en een derde market bouwen met farms er rond. Misschien een jaar of twee wel even in het zand bijten denk ik.quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:36 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zou ik wel je eten wat omhoog schoppen ik heb 45k waar jij nu 10k heb
Wilde ook foto uploaden maar tiny pic is down ofzoquote:Op donderdag 20 februari 2014 00:39 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die nomads ga aanvaarden en een derde market bouwen met farms er rond. Misschien een jaar of twee wel even in het zand bijten denk ik.
speel je via steam? dan via die weg even hostenquote:Op donderdag 20 februari 2014 00:47 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Wilde ook foto uploaden maar tiny pic is down ofzo
Niet eens aan gedacht!quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:51 schreef mschol het volgende:
[..]
speel je via steam? dan via die weg even hosten
Als je niet oplet dan zijn al je mensjes ineens oud en heb je niets meer overquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:13 schreef mschol het volgende:
ik heb tot nog toe niet de ambitie heel groot te worden, bouw weinig extra huizen en laat alles lekker op z'n beloop gaan..
heb wel meerdere foresters al geplaatst om enkele kale plekken te beplanten, zodat ik daar later weer logs vandaan kan halen
ik wil nog wel een quarry en een mine gaan plaatsen, maar moet er eerst een goeie plek voor vinden..
dat besefte ik mij ook toen ik de townhall had geplaatstquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:14 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als je niet oplet dan zijn al je mensjes ineens oud en heb je niets meer over
Moet je ze upgraden gaan ze vanzelf dood door de kouquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
dat besefte ik mij ook toen ik de townhall had geplaatst
heb wel wat extra huizen geplaatst, maar op een gegeven moment moet je wel een goed aantal huizen hebben dat ze vorige huizen kunnen gaan "recycelen"
dat punt probeer ik op te zoeken..: geen extreme bevolkingsgroei meer, maar wel genoeg plek om een fatsoenlijk dorpje te hebben...
Nee pas als je genoeg 50+ mensen hebquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:23 schreef Kikopuz het volgende:
Iemand enig idee of ik mensen moet gaan opleiden? Ik zit met 9 volwassenen en 3 kinderen. Heb al een school. Is t het nu al waard om ze eerst naar school te laten gaan of niet? ;/
Oh geez, ok dan laat ik ze maar mooi uneducatedquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nee pas als je genoeg 50+ mensen heb
zijn dat >50 mensen of genoeg mensen die ouder dan 50 zijn?quote:Op donderdag 20 februari 2014 01:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nee pas als je genoeg 50+ mensen heb
Ik zou wachten tot 50 mensen die werkenquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:28 schreef mschol het volgende:
[..]
zijn dat >50 mensen of genoeg mensen die ouder dan 50 zijn?
Misschien ergens iets over t hoofd gezien? Waar bestond je voedsel uit?quote:Op donderdag 20 februari 2014 01:56 schreef mschol het volgende:
wtf
12 jaar geen vuiltje aan de lucht, geen mega voedselproductie, maar nooit honger...
en opeens in het eind van de 12de winter sterft plotseling het halve dorp aan starvation..? lekker logisch weer
vis, vlees van jagen en nog van de gatherer, en had net wat koeienquote:Op donderdag 20 februari 2014 02:22 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Misschien ergens iets over t hoofd gezien? Waar bestond je voedsel uit?
meer huizen/kinderenquote:Op donderdag 20 februari 2014 08:56 schreef jogy het volgende:
Oké, wanneer loont het om velden te gaan bewerken trouwens? Ik zit nu op easy en kan dus meteen beginnen met peppers en potatoes maar het is nogal intensief.
Volgens mij zit ik rond de twintig en omdat ik zoveel dingen te doen heb blijven er geen laborers meer over.
Als je stad groter wordt en de afstand tussen storage barns en markets groter kan het handig zijn meer vendors in je markets te plaatsen zodat alles sneller gedistribueerd wordt. Anders blijft de ene helft van je stad hongerig terwijl er genoeg voedsel is in de andere helft.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:05 schreef Drebbelman het volgende:
Mijn tradepost en market worden op dit moment steeds door één persoon bezet. Wat heeft het voor zin om daar meer mensen te plaatsen?
Dat was de vraag niet echt hé. Ik vraag me af wanneer het loont qua harde aantallen om dus de velden te gaan bewerken. (Maar alsnog bedankt, mijn dorp heeft inderdaad huizen nodigquote:
quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:50 schreef Q. het volgende:
Mijn dorp zit inmiddels op 100+ inwoners (easy, ik ben een mietje, ik weet het) maar ik kan nu niet meer snel genoeg brandhout aanvoeren waardoor er al weer 20 zijn doodgevroren de laatste winter.En mijn mega-stockpiles voedsel heb ik geruild voor nieuwe zaden waardoor ze ook nog zitten te verhongeren. Gaat goed.
Je kunt huizen slopenquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:04 schreef Drebbelman het volgende:
Mijn eerste onnatuurlijke dood zit eraan te komen en ik vrees dat ik lijdzaam moet toezien.
Twee builders hebben zichzelf vastgezet en hebben geen uitgang meer. Ze kunnen kennelijk niet door ramen klimmen
[ afbeelding ]
i know, maar tegen de tijd dat het huis gesloopt is zijn ze al dood.quote:
Hoewel ik dit spel niet heb (en DAYZ wel), moet ik zeggen dat DayZ ook behoorlijk saai is. Van de tien uur die je speelt zal je misschien een kwartier andere mensen zien.quote:Op donderdag 20 februari 2014 03:59 schreef Elan het volgende:
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
Ligt er maar helemaal aan wat je wil doen. Ik vind dit soort spellen geweldig en ben ook nog steeds fan van de Simcity reeks (minus de reboot) dus vind ik het niet saai. Je hebt alleen geen vijanden buiten de natuur en een falende toevoer van goederen tijdens de winter.quote:Op donderdag 20 februari 2014 03:59 schreef Elan het volgende:
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
Ja een tornado. Op het moment dat het al slecht ging met mijn dorp. Had slechts 5 volwassenen en 1 kind. Resultaat: 2 volwassenen over. Heb toen maar snel mijn autosave geladenquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef rudolfb het volgende:
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
Ik had disasters uit staan, maar ik kreeg wel een melding dat er een tornado vlakbij mijn dorp was.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef rudolfb het volgende:
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
Vijanden hoop ik eigenlijk niet maar met mods boeit het me niet heel veel eigenlijk. Als ze een zombie-mod maken zal ik het wel installerenquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.
Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods
resource managment zou ik graag meer settlers stijl willen zien, maar eerst mag ervoor gezorgd worden dat villagers duidelijker aangeven als iets niet kan of waarom iets niet gebeurd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.
Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods
Molens en het bakken van brood zouden ook toegevoegd kunnen worden. Gezien de hoeveelheid bier die mensen dronken in de tijdsperiode mag hier ook wel wat meer nadruk op komen (Men dronk bijna een liter bier per dag per persoon)quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Bier werd alleen gedronken wanneer water een gevaar was. Dit schone beekje kan prima gedronken worden dus geen reden tot overmatig bierconsumptiequote:Op donderdag 20 februari 2014 14:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Molens en het bakken van brood zouden ook toegevoegd kunnen worden. Gezien de hoeveelheid bier die mensen dronken in de tijdsperiode mag hier ook wel wat meer nadruk op komen (Men dronk bijna een liter bier per dag per persoon)
Voor een hele grote mod wellicht de langzame omschakeling naar een stadje.
Zolang je geen maand vrij hebt en ook geen kilo speed erbij hebt gekocht is het te weinig.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:56 schreef NJ het volgende:
Zojuist gekocht. Morgen een dagje vrij..
1kilo maar voor een hele maand?quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Zolang je geen maand vrij hebt en ook geen kilo speed erbij hebt gekocht is het te weinig.
Iets meer dan een gram per uur per etmaal. Moet oké zijn denk ik?quote:
Dat is wel een stoere!quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:21 schreef Stranger het volgende:
Is er al een seed-nummer voor een FOK!-challenge? Iedereen elke 5 jaar een screenshot om te kijken hoe iedereen het aanpakt?
ja bij nader inzien moet dat net genoeg zijn jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Iets meer dan een gram per uur per etmaal. Moet oké zijn denk ik?
Ja, zo zal je er naderhand wel uitzien inderdaadquote:
Ga ik doen, welke settings? Wilde zelf deze pakken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is wel een stoere!.
Ik opteer voor 11041979
Ik ga nu beginnenquote:Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ afbeelding ]
Mooi beginpunt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:44 schreef Stranger het volgende:
5 jaar gespeeldZiet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
Die van mij is wel vergelijkbaar met de jouwe volgens mij. Het eerste wat ik doe is door de tunnel aan de andere kant de rest van mijn dorp bouwen denk ikquote:Op donderdag 20 februari 2014 18:40 schreef Drolflap het volgende:
Laat ik dan maar beginnen, slechte start maar wat doe je er aan.
[ afbeelding ]
edit: Beetje slechte kwaliteit, bij jaar 10 krijgen jullie een betere foto
Ha! mijn geboortedatum is de FOK! seedquote:Op donderdag 20 februari 2014 19:46 schreef Ascarona het volgende:
Ben een seed begonnen op me geboortedatum, geweldig terrein waar je begint. Alleen geen rivier dichtbij genoeg maar okee. Voor wie hem wil proberen: 28071994 medium, fair
Extra uitdagingquote:Op donderdag 20 februari 2014 19:51 schreef jogy het volgende:
Jammer wel dat het een hoerige kutlocatie is, maarja.
Dat dan weer wel.quote:
Druk op ESC en dan op Map, dan zie je de setiings en seed van de map.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:15 schreef mschol het volgende:
Kan je het seed nummer ergens terug vinden nadat je bent gestart?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Het is eerder Simcity in de middeleeuwen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:20 schreef DjUntzUntz het volgende:
Ik volg dit topic nu al een tijdje maar de vraag die voor mij toch continu op de achtergrond blijft spelen is: In hoeverre lijkt dit spel op spellen zoals anno 2070 en soortgelijke strategy games? het lijkt mij een toffe game, maar dat is anno 2070 ook wel, en daar besteed ik ook 'te' weinig aandacht aan...
hmm...oké, duidelijkquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is eerder Simcity in de middeleeuwen.
Oh dat zeker maar geen gevechten of wat dan ook. simcity gecombineerd met settlers dan en als je geen voedsel en warmte hebt in de winter gaat iedereen dood.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:29 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
hmm...oké, duidelijkHad wel begrepen dat het niveau een stuk hoger lag in banished.
denk dat stalen langer meegaat dan ironquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:35 schreef BlaZ het volgende:
Scheelt het veel om stalen in plaats van ijzeren tools te produceren?
Maar hoeveel langer precies? Iemand een idee?quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:37 schreef prefix1 het volgende:
[..]
denk dat stalen langer meegaat dan iron
Steel tools gaan twee keer zolang mee als Iron tools. Wel opletten als je coal gaat mijnen: ze verwarmen er ook hun huizen mee, dus ik zat regelmatig ook zonder coal... Had dan ook een blacksmith op iron, en een andere op steel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:35 schreef BlaZ het volgende:
Scheelt het veel om stalen in plaats van ijzeren tools te produceren?
Herbalists.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:37 schreef prefix1 het volgende:
En hoe houden jullie health omhoog? bij mij zakt ie alleen maar en mensen blijven dood gaan grrr
Volgens mij is Herbalist alles wat je nodig hebt voor health, Hospital is voor als je ziektes krijgt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:43 schreef prefix1 het volgende:
[..]
Dan gaat health omhoog niet alleen hospital?!
wat heeft de market daarmee te maken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Bouw geen market, in één winter 100 man dood, de winter daarvoor met evenveel inwoners eten over.
ik dacht gegeven moment toen ik rond de 38 inwoners zat dat hij best steady bleef, maar ook dan blijf je niet steady en gaan er uiteindelijk meer dood dan er geboren worden...quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:21 schreef JCPepino het volgende:
Krijg het nu ook aardig onder de knie. Alleen wacht ik wel een eeuwigheid voordat de holland 8 eens wat koeien meeneemt. Ik hoor alleen gekakel en geblaat, en die jagers maar zoeken naar hertjes.
Hoop overigens wel dat ik de populatie eens hetzelfde kan houden. Nu groeit ie nog steeds, wat wel uitdagend is, maar wil ook wel eens op adem komen
Die verdeelt het eten 'efficiėnter', nou echt niet. Met meer eten minder lang gedaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
de market zou dat moeten voorkomen (die doen als het goed is een 'eerlijke' verdeling van het voedsel)quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:54 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 5:Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5 huizen, forester, blacksmith, hunter, gatherer zou ik zelf mee beginnen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:11 schreef jogy het volgende:
Wat is een goede build order voor in het begin?
Ik heb 4 huizen en zo'n brandhouthakker en een visserij (als het mogelijk is) een jagerij en zo'n bessen verzamelaar. Daarna een smit en kleermaker. Daarna komt de rest wel.
is maar een increase van 138k%quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
Inderdaadquote:
Had iemand meer verwacht?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.quote:
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:57 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.
Nee, wou het hier gewoon even plaatsenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?
Maar wie beweerde dan dat er wel 20k spelers waren? Ik snap er niets meer vanquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Nee, wou het hier gewoon even plaatsen
en ook alweer dood, om de een of andere reden willen ze geen voedsel producerenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:10 schreef mschol het volgende:
nomads to the rescue, gros van m'n dorp was dood, verschijnen er opeens 35 nomads
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:23 schreef einschtein het volgende:
Eerst maar es zien hoe ik meer bewoners krijg.
Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:26 schreef Friday12 het volgende:
Yes eindelijk koeien na 38 jaar![]()
[..]
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komen
Die heb ik niet gedaan maar ik had wel die filmpjes van quil18 gezienquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:10 schreef Friday12 het volgende:
Glendo the Farmer was crushed by a rock![]()
![]()
hoe
quote:
Gooi die nomads in een quarry, de helft sterft dan toch door een vallende steen of zoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]![]()
77 Nomads die mogen wachten tot morgen nog niet zeker of ik die aan neem(moet ik weer scholen bouwen enzo)
Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:46 schreef Chef_M het volgende:
Market niet te snel bouwen, mijn ervaring verteld me dat de Market het eten wel beter verdeeld, alleen kost het gewoon een stuk meer voedsel. Dus je moet al een goede basis van inkomsten hebben wil je de marketplace overleven, anders raak je binnen no-time door je voedsel heen.
Daarom farms.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:54 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..
Leek me toch genoeg.
Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:02 schreef yamiown het volgende:
[..]
Daarom farms.
4 farms (waarvan 2 vrij klein), 2 orchards (waarvan 1 super klein), 3 vissers, 3 gatherers, 3 hunters is genoeg om 95 man te onderhouden en per jaar zo'n 1100 food over te houden.
Edit: Ik houd bijna 4k food over per jaar.
Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:22 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarquote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:27 schreef yamiown het volgende:
[..]
Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).
Verder heb ik nu drie visserijen met 4 vissers.
3 Hunter cabins met 3 hunters
3 gatherer cabins met 3 gatherers
Verder dan 4 farms en 2 orchards die onderhouden worden door 13 man.
Daarmee haal ik per jaar 12k food op.
Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarMaar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Laatste keer dat ik checkte was het "slechts" 2500. Nou dat haal ik echt niet zomaar. Mijn dorp heeft net genoeg aan alles. Op dit moment gaat mijn food wel achteruit vanwege de babyboom. Ah well, hopelijk verdien ik de komende jaren genoeg om wat zaadjes en dieren te kopen. Heb al eens een koe kunnen kopen maar die is verdwenen, omdat ik het niet uit de trading post had gehaald.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:09 schreef yamiown het volgende:
[..]
Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.
Het handelen ging mij trouwens ook slecht af, ik geloof dat ik een mijn had gebouwd en daar iron in ging maken en toen iron tools en die weer verkopen.
Per keer 200 tools verkopen leverde me 1600 ofzo op.
Daarnaast had ik geluk dat er al vrij snel een handelaar kwam met schapen (aka jassen die duur zijn) en herbs verkopen ook voor een redelijke prijs.
Hoe duur zijn seeds op hardmode trouwens? Ook rond de 3200?
Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:11 schreef einschtein het volgende:
Nomads willen niet komen en ik heb inwoners nodig.
Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:22 schreef yamiown het volgende:
[..]
Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-
Dat is overigens op medium, als je op hard speelt zal de kans dat er nomads komen nog wel lager liggen
Duurde bij mij tussen de 10-20 jaar gok ik. En het waren er 5quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo.
Ah, oke. Er worden nu ook aardig vlot baby's bij mij gemaakt, dus het gaat al redelijk de goeie kant op.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:34 schreef Kikopuz het volgende:
Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:
ik vrees dat ik er nog voor moet boeten... mijn voedselvoorraad zit steeds op het randje.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:08 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwen
Yep, iedere trading post heeft z'n eigen timerquote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:50 schreef Furdinand het volgende:
Als je 2 trade gebouwen hebt, komen er dan ook 2 keer zo vaak bootjes?
Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd jaquote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarMaar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef jogy het volgende:
Elke keer wanneer ik denk dat het allemaal best goed gaat stort de hele infrastructuur in elkaar, is het hout op en sterven ze met bosjes.
Hoeveel van die bomenplanters moet je het bos in schoppen voor je een beetje goede toevoer krijgt in godsnaam?.
Dat levert ook nog eens op twee manieren winst op. Door niet teveel tools te maken bijvoorbeeld is het makkelijker de houtvoorraad op peil te houden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:23 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben er in elk geval achter gekomen dat er veel winst te behalen valt in het finetunen van de taken waar de personen mee bezig zijn. De blacksmith even hout laten hakken als toch genoeg tools hebt etc. Gewoon zorgen dat je de locaties hebt en er iemand op kan zetten wanneer dat nodig is.
De farms hoeven alleen bewerkt te worden van early spring tot late autumn, in de tussentijd kunnen ze prima minen of vissen ofzo.
pop van 600, hoe?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)
ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:22 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Huizen bouwen en het zijn er 700 nu alleen ze vriezen beetje dood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
quote:
quote:Seed: 11041979
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:46 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 10 ,met de FOKseed:Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Same herequote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map welquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Same here. Die varkens vreten als bijbelse sprinkhanen.
ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost causequote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
hard ga ik mij nog niet aan wagenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost cause)
water is niet zo dicht bij als bij m'n vorige seed.. aan 2 kanten een rivier voor traders en visquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef jogy het volgende:
[..]
ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)
Hard is imo juist de makkelijkere optie, je hebt maar 4 gezinnen die een huisje willen voor de eerste winter, en seeds heb je het eerste jaar toch nog geen drol aan.quote:
Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijkenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:41 schreef einschtein het volgende:
Hm, ik wil ook wel weer overnieuw beginnen. Even kijken met welke seed.
Tips?
Oh gawd. Maar prima.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijken
Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen stekenquote:
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjesquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen steken
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:42 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd jaik heb bijna 100k
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:12 schreef JCPepino het volgende:
Als een quarry op is, blijft het dan staan zoals het is?
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht isquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:23 schreef Sejt het volgende:
[..]
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.
minimaal een gatherer hut en een hunting cabin, en al snel uitbreiden naar een tweede van ieder.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:29 schreef einschtein het volgende:
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food.
Inderdaad. Dat het gat over een tijdspan van 25 jaar ofzo weer weg is. Of dat het een meer wordt, waar je dan in kan vissen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Zou ook cool zijn als het gevuld werd door waterquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Yupquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:55 schreef Jump het volgende:
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen...
Ik heb dit getest, en wat het beste lijkt is de Herbalist apart te zetten en daarnaast de forester, gatherer en hunter te clusteren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjes
ofzo
Gebeurd wel automatisch, zijn de mensjes misschien niet met iets anders bezig?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebbenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Bij het starten van het spel krijg je een random nummer om je veld mee te maken, de FOK!seed is 11041979, valley, fair weather, large map en hardquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:13 schreef Typisch het volgende:
Wat is de FOKseed en wat houdt het in?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok
Seed: 11041979
[ afbeelding ]
Mooi beginpunt
Je kan ook prioriteit verhogen, dan is die meestal snel weg.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel overquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
De lage prio icm met slechts een enkele laborer deed 't 'm.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:31 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles platquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Of autosave laden, dan is er ook niks aan de hand.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat
traden toch?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:15 schreef einschtein het volgende:
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen.Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.
En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.
Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Er is altijd plek voor een zombie-mod!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Dan heb je nog 10 jaar te gaan voordat de situatie ernstig wordt, tijd zat om het op te lossenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Kikopuz het volgende:
Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters
Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
Klinkt als een spiraal des doods die ik al te vaak heb gehad... :p als je blacksmith geen tool meer heeft ben je gewoon dood.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:23 schreef NJ het volgende:
Godver. Er kwam een trader langs met Chestnut seeds en die wilde ik graag hebben, dus bijna m'n volledige voorraad van alles wat hij wilde hebben verkocht.
Alles was vervangbaar, behalve de iron tools. Nu loopt iedereen rond met kapotte tools waaronder m'n blacksmith. Dus die kan niet snel genoeg produceren voordat de gemaakte tools weer op zijn.
Ik hoop dat het verbeterd zodra ze zelf aan de beurt is voor een nieuwe tool, anders heb ik echt een probleem..
Ik gebruik mijn steengroeves altijd al om Nomads aan het werk te zetten. 12 Nomads willen in stad komen wonen? Hmm, eens kijken of ik nog 12 plekken in de steengroeve heb.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:27 schreef mschol het volgende:
[..]idee:
lege steen groeves -> graftombesof knekelput
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:36 schreef Stranger het volgende:
Jaar 20 van de FOK!seedmooie layout, ziet er efficient uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
gatherer huts, hunting cabins en fishing docks. Die brengen het hele jaar iets op, farms alleen tijdens de oogsperiode, dus dat is heel moeilijk om daar mee te beginnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
vet zuur als ik meer mensen krijg daalt me voedsel heel erg en meesten mensen gaan dood dan /,/
iemand tips om in het begin te beginnen? farms ?
Zoals Drebbelman al zegt inderdaad Gatherin Huts en Fishing Docks bouwen. Maar eigenlijk is het nog wel het belangrijkst om pas meer huizen te bouwen om je bevolking te laten groeien als je de hele voedselproductie in orde hebt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
vet zuur als ik meer mensen krijg daalt me voedsel heel erg en meesten mensen gaan dood dan /,/
Tja vroegāh...quote:
Farms zou ik pas mee beginnen bij een bevolking van 75+quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
concept is tof, het opbouwen is voor mij alleen aan de trage kant, het mag allemaal wel iets sneller...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:57 schreef JCPepino het volgende:
Dat minen van coal gaat het langzaamste van alle soorten grondstoffen. Overigens heeft dit spel absoluut Trainsport Tycoon--achtige potentie!
Bij mij ook, de visserijen lopen over van de gevangen vissen, de bosplukkers struinen de bossen af tot ze erbij neervallen en nog steeds gaat alles dood omdat ik niet genoeg arbeiders heb die het naar het magazijn brengen. Als je honger hebt en er ligt niets in het magazijn loop je toch ff naar Bert de plukker of Anita de visser om daar je vreten te halen?quote:
Jazeker, dan hoeven ze niet zo ver te lopen, dus minder tijd verspilt aan non-productie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:02 schreef jogy het volgende:
Erh, is het trouwens slim om huizen te bouwen in de buurt van je professies als jager, visser en bosplukker of niet?
Het is zo logisch dat ik het helemaal over het hoofd heb gezienquote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:06 schreef Sejt het volgende:
[..]
Jazeker, dan hoeven ze niet zo ver te lopen, dus minder tijd verspilt aan non-productie.
Eenmaal mijn brandhout productie goed gaat leg ik per jaar 100-200 in mijn trading post erbij. Met een maximum van 625 stuks. Dat komt mooi op,2500 dan voor als je seeds wilt kopen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:57 schreef Kikopuz het volgende:
Heb nu ook eindelijk een goede voedseloverschot. Ook 10k maar dan op 100 man. En zoals ik het nu doe, blijft het ook rond de 100 terwijl mijn reserves blijven stijgen. Dan kan ik eindelijk mijn seeds kopen en een farm beginnen![]()
Beter laat dan nooit.
Town Hallquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:02 schreef einschtein het volgende:
/Hoe komen jullie aan al die stats?Hoeveel food jullie mensen in nemen enzo?
Je kan statistieken op verschillende manieren bekijken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:02 schreef einschtein het volgende:
/Hoe komen jullie aan al die stats?Hoeveel food jullie mensen in nemen enzo?
Ah, dan zijn er dus geen dingen die ik heb gemistquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:07 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan statistieken op verschillende manieren bekijken.
* Alles wat iets produceert heeft in venstertje wwar je de instellingen doet een knopje zitten rechtsboven, vierde van rechts. Daar zie je hoeveel er gepeoduceerd is het huidige en vorige seizoen
* Je kan een town hall bouwen. Dan heb je een groot aantal grafieken, maar ook een Production tab met info van een hoop producten
* Een huisje heeft ook altijd een eigen kleine inventory, daar kan je zien hoeveel eten ze in huis hebben bijvoorbeeld.
Ik zou van die vijf crop fields een deel uitschakelen. Ze gaan waarschijnlijk maar 20% yield halen en de rest gaat kapot door de winter. En de vijf farmers samen zetten op twee fields.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:36 schreef jogy het volgende:
Ik heb een afsterven gestopt en omgekeerd. Met wat hulp van nomaden en een trader.
[ afbeelding ]
Na een tijdje kom je met gatherers en hunters niet meer toe en moet je wel crop fields gebruiken. Dat zie je ook mooi in de food grafiek dan: http://images.internix.be/files/Banished/2014-02-20_00020.jpgquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo zo gefocust op die fields?
Ik doe die fields alleen omdat ze lekker boost geven aan je productie en dat kun je dan verkopen. De basis wil je juist hebben in iets wat je het hele jaar door wilt kunnen produceren toch?
Met 1 farmer per field groeien je crops amper.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo zo gefocust op die fields?
Ik doe die fields alleen omdat ze lekker boost geven aan je productie en dat kun je dan verkopen. De basis wil je juist hebben in iets wat je het hele jaar door wilt kunnen produceren toch?
Yep het gaat inmiddels zo goed dat ik per keer dat een merchant langskomt tot ong 1000 brandhout, 500 venison en 100 leather aanvul. Helaas is het zo lang wachten op de juiste producten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:59 schreef Jump het volgende:
[..]
Eenmaal mijn brandhout productie goed gaat leg ik per jaar 100-200 in mijn trading post erbij. Met een maximum van 625 stuks. Dat komt mooi op,2500 dan voor als je seeds wilt kopen.
Zojuist afgesloten hier, maar twijfel om toch nog even te spelen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:16 schreef Kikopuz het volgende:
* Kikopuz is verslaafd.
Zie de tijd..
golden gate achievementquote:Op zaterdag 22 februari 2014 04:01 schreef yamiown het volgende:
Brug van 88 lang over een meer heen aan het maken, want ruimtegebrek
zon winter is juist logisch op fair.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:36 schreef Sejt het volgende:
Warme winter. Zo warm heb ik nog niet meegemaakt. En m'n klimaat instelling staat op 'fair'.
[ afbeelding ]
het is logisch op mild, niet heel erg op fairquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:41 schreef dekkered het volgende:
[..]
zon winter is juist logisch op fair.
dat heb je standaard. Je hebt altijd momenten er tussen zitten dat er een hoop ouderen dood gaat. Ik zou alleen graag willen dat je een "ouderen" huis kan maken waarof alle alleenstaande oudjes naar toe gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:33 schreef yamiown het volgende:
[..]
Zojuist afgesloten hier, maar twijfel om toch nog even te spelen.
Al zijn is er bij mij in 1 jaar zo'n 15% van alle volwassenen gestorven (van 191 naar 169...)
sorry foutje. dacht dat fair het laagste was. Maar alsnog is het niet heel apart. Het zou op Harsh apart zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef mschol het volgende:
[..]
het is logisch op mild, niet heel erg op fair
Precies, fair is de middelste moeilijkheidsgraad wat betreft klimaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef mschol het volgende:
[..]
het is logisch op mild, niet heel erg op fair
Ook maar even snelle bouwen. Nog niet tegen gekomen maar is wel handig als je al een tijdje met je stad bezig bent.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:16 schreef Sejt het volgende:
[..]
Precies, fair is de middelste moeilijkheidsgraad wat betreft klimaat.
Maar uiteindelijk kreeg ik nog vorst in de lente.![]()
Mazelen zorgt voor een handvol doden. Ik kon nog snel een ziekenhuis bouwen.![]()
[ afbeelding ]
En een epic naam
[ afbeelding ]
Ziet er inderdaad mooi uit. Net als The Flour Project: http://www.banishedmods.com/forums/showthread.php?tid=25quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:22 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ook maar even snelle bouwen. Nog niet tegen gekomen maar is wel handig als je al een tijdje met je stad bezig bent.
Ik kwam trouwens nog iets heel gaafs tegen. Deze gast heeft al zen mod idee uitgwerkt. http://www.banishedmods.c(...)?tid=12&pid=39#pid39
In de link van mij hebben ze het over de mogelijkheden wat of wel "gelijk" zou kunnen en wat niet. Luke heeft namelijk wel al wat info naar buiten gebracht over wat of hij van plan is en wat er ongeveer mogelijk is met de mod tool.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:28 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad mooi uit. Net als The Flour Project: http://www.banishedmods.com/forums/showthread.php?tid=25
Ben benieuwd of dit allemaal mogelijk wordt met de mod kit, want dat zal het spel alleen maar verder uitbreiden!
Succesquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ook maar overstag gegaan. Zo, nu even eerste dorp bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |