Het is eerder Simcity in de middeleeuwen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:20 schreef DjUntzUntz het volgende:
Ik volg dit topic nu al een tijdje maar de vraag die voor mij toch continu op de achtergrond blijft spelen is: In hoeverre lijkt dit spel op spellen zoals anno 2070 en soortgelijke strategy games? het lijkt mij een toffe game, maar dat is anno 2070 ook wel, en daar besteed ik ook 'te' weinig aandacht aan...
hmm...oké, duidelijkquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is eerder Simcity in de middeleeuwen.
Oh dat zeker maar geen gevechten of wat dan ook. simcity gecombineerd met settlers dan en als je geen voedsel en warmte hebt in de winter gaat iedereen dood.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:29 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
hmm...oké, duidelijkHad wel begrepen dat het niveau een stuk hoger lag in banished.
denk dat stalen langer meegaat dan ironquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:35 schreef BlaZ het volgende:
Scheelt het veel om stalen in plaats van ijzeren tools te produceren?
Maar hoeveel langer precies? Iemand een idee?quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:37 schreef prefix1 het volgende:
[..]
denk dat stalen langer meegaat dan iron
Steel tools gaan twee keer zolang mee als Iron tools. Wel opletten als je coal gaat mijnen: ze verwarmen er ook hun huizen mee, dus ik zat regelmatig ook zonder coal... Had dan ook een blacksmith op iron, en een andere op steel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:35 schreef BlaZ het volgende:
Scheelt het veel om stalen in plaats van ijzeren tools te produceren?
Herbalists.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:37 schreef prefix1 het volgende:
En hoe houden jullie health omhoog? bij mij zakt ie alleen maar en mensen blijven dood gaan grrr
Volgens mij is Herbalist alles wat je nodig hebt voor health, Hospital is voor als je ziektes krijgt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:43 schreef prefix1 het volgende:
[..]
Dan gaat health omhoog niet alleen hospital?!
wat heeft de market daarmee te maken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Bouw geen market, in één winter 100 man dood, de winter daarvoor met evenveel inwoners eten over.
ik dacht gegeven moment toen ik rond de 38 inwoners zat dat hij best steady bleef, maar ook dan blijf je niet steady en gaan er uiteindelijk meer dood dan er geboren worden...quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:21 schreef JCPepino het volgende:
Krijg het nu ook aardig onder de knie. Alleen wacht ik wel een eeuwigheid voordat de holland 8 eens wat koeien meeneemt. Ik hoor alleen gekakel en geblaat, en die jagers maar zoeken naar hertjes.
Hoop overigens wel dat ik de populatie eens hetzelfde kan houden. Nu groeit ie nog steeds, wat wel uitdagend is, maar wil ook wel eens op adem komen
Die verdeelt het eten 'efficiënter', nou echt niet. Met meer eten minder lang gedaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
de market zou dat moeten voorkomen (die doen als het goed is een 'eerlijke' verdeling van het voedsel)quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:54 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 5:Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5 huizen, forester, blacksmith, hunter, gatherer zou ik zelf mee beginnen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:11 schreef jogy het volgende:
Wat is een goede build order voor in het begin?
Ik heb 4 huizen en zo'n brandhouthakker en een visserij (als het mogelijk is) een jagerij en zo'n bessen verzamelaar. Daarna een smit en kleermaker. Daarna komt de rest wel.
is maar een increase van 138k%quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
Inderdaadquote:
Had iemand meer verwacht?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.quote:
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:57 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.
Nee, wou het hier gewoon even plaatsenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?
Maar wie beweerde dan dat er wel 20k spelers waren? Ik snap er niets meer vanquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Nee, wou het hier gewoon even plaatsen
en ook alweer dood, om de een of andere reden willen ze geen voedsel producerenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:10 schreef mschol het volgende:
nomads to the rescue, gros van m'n dorp was dood, verschijnen er opeens 35 nomads
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:23 schreef einschtein het volgende:
Eerst maar es zien hoe ik meer bewoners krijg.
Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:26 schreef Friday12 het volgende:
Yes eindelijk koeien na 38 jaar![]()
[..]
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komen
Die heb ik niet gedaan maar ik had wel die filmpjes van quil18 gezienquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:10 schreef Friday12 het volgende:
Glendo the Farmer was crushed by a rock![]()
![]()
hoe
quote:
Gooi die nomads in een quarry, de helft sterft dan toch door een vallende steen of zoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]![]()
77 Nomads die mogen wachten tot morgen nog niet zeker of ik die aan neem(moet ik weer scholen bouwen enzo)
Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:46 schreef Chef_M het volgende:
Market niet te snel bouwen, mijn ervaring verteld me dat de Market het eten wel beter verdeeld, alleen kost het gewoon een stuk meer voedsel. Dus je moet al een goede basis van inkomsten hebben wil je de marketplace overleven, anders raak je binnen no-time door je voedsel heen.
Daarom farms.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:54 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..
Leek me toch genoeg.
Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:02 schreef yamiown het volgende:
[..]
Daarom farms.
4 farms (waarvan 2 vrij klein), 2 orchards (waarvan 1 super klein), 3 vissers, 3 gatherers, 3 hunters is genoeg om 95 man te onderhouden en per jaar zo'n 1100 food over te houden.
Edit: Ik houd bijna 4k food over per jaar.
Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:22 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarquote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:27 schreef yamiown het volgende:
[..]
Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).
Verder heb ik nu drie visserijen met 4 vissers.
3 Hunter cabins met 3 hunters
3 gatherer cabins met 3 gatherers
Verder dan 4 farms en 2 orchards die onderhouden worden door 13 man.
Daarmee haal ik per jaar 12k food op.
Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarMaar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Laatste keer dat ik checkte was het "slechts" 2500. Nou dat haal ik echt niet zomaar. Mijn dorp heeft net genoeg aan alles. Op dit moment gaat mijn food wel achteruit vanwege de babyboom. Ah well, hopelijk verdien ik de komende jaren genoeg om wat zaadjes en dieren te kopen. Heb al eens een koe kunnen kopen maar die is verdwenen, omdat ik het niet uit de trading post had gehaald.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:09 schreef yamiown het volgende:
[..]
Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.
Het handelen ging mij trouwens ook slecht af, ik geloof dat ik een mijn had gebouwd en daar iron in ging maken en toen iron tools en die weer verkopen.
Per keer 200 tools verkopen leverde me 1600 ofzo op.
Daarnaast had ik geluk dat er al vrij snel een handelaar kwam met schapen (aka jassen die duur zijn) en herbs verkopen ook voor een redelijke prijs.
Hoe duur zijn seeds op hardmode trouwens? Ook rond de 3200?
Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:11 schreef einschtein het volgende:
Nomads willen niet komen en ik heb inwoners nodig.
Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:22 schreef yamiown het volgende:
[..]
Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-
Dat is overigens op medium, als je op hard speelt zal de kans dat er nomads komen nog wel lager liggen
Duurde bij mij tussen de 10-20 jaar gok ik. En het waren er 5quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo.
Ah, oke. Er worden nu ook aardig vlot baby's bij mij gemaakt, dus het gaat al redelijk de goeie kant op.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:34 schreef Kikopuz het volgende:
Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:
ik vrees dat ik er nog voor moet boeten... mijn voedselvoorraad zit steeds op het randje.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:08 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwen
Yep, iedere trading post heeft z'n eigen timerquote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:50 schreef Furdinand het volgende:
Als je 2 trade gebouwen hebt, komen er dan ook 2 keer zo vaak bootjes?
Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd jaquote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarMaar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef jogy het volgende:
Elke keer wanneer ik denk dat het allemaal best goed gaat stort de hele infrastructuur in elkaar, is het hout op en sterven ze met bosjes.
Hoeveel van die bomenplanters moet je het bos in schoppen voor je een beetje goede toevoer krijgt in godsnaam?.
Dat levert ook nog eens op twee manieren winst op. Door niet teveel tools te maken bijvoorbeeld is het makkelijker de houtvoorraad op peil te houden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:23 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben er in elk geval achter gekomen dat er veel winst te behalen valt in het finetunen van de taken waar de personen mee bezig zijn. De blacksmith even hout laten hakken als toch genoeg tools hebt etc. Gewoon zorgen dat je de locaties hebt en er iemand op kan zetten wanneer dat nodig is.
De farms hoeven alleen bewerkt te worden van early spring tot late autumn, in de tussentijd kunnen ze prima minen of vissen ofzo.
pop van 600, hoe?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)
ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:22 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Huizen bouwen en het zijn er 700 nu alleen ze vriezen beetje dood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
quote:
quote:Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:46 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 10 ,met de FOKseed:Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Same herequote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map welquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Same here. Die varkens vreten als bijbelse sprinkhanen.
ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost causequote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
hard ga ik mij nog niet aan wagenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost cause)
water is niet zo dicht bij als bij m'n vorige seed.. aan 2 kanten een rivier voor traders en visquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef jogy het volgende:
[..]
ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)
Hard is imo juist de makkelijkere optie, je hebt maar 4 gezinnen die een huisje willen voor de eerste winter, en seeds heb je het eerste jaar toch nog geen drol aan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |