Het is eerder Simcity in de middeleeuwen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:20 schreef DjUntzUntz het volgende:
Ik volg dit topic nu al een tijdje maar de vraag die voor mij toch continu op de achtergrond blijft spelen is: In hoeverre lijkt dit spel op spellen zoals anno 2070 en soortgelijke strategy games? het lijkt mij een toffe game, maar dat is anno 2070 ook wel, en daar besteed ik ook 'te' weinig aandacht aan...
hmm...oké, duidelijkquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is eerder Simcity in de middeleeuwen.
Oh dat zeker maar geen gevechten of wat dan ook. simcity gecombineerd met settlers dan en als je geen voedsel en warmte hebt in de winter gaat iedereen dood.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:29 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
hmm...oké, duidelijkHad wel begrepen dat het niveau een stuk hoger lag in banished.
denk dat stalen langer meegaat dan ironquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:35 schreef BlaZ het volgende:
Scheelt het veel om stalen in plaats van ijzeren tools te produceren?
Maar hoeveel langer precies? Iemand een idee?quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:37 schreef prefix1 het volgende:
[..]
denk dat stalen langer meegaat dan iron
Steel tools gaan twee keer zolang mee als Iron tools. Wel opletten als je coal gaat mijnen: ze verwarmen er ook hun huizen mee, dus ik zat regelmatig ook zonder coal... Had dan ook een blacksmith op iron, en een andere op steel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:35 schreef BlaZ het volgende:
Scheelt het veel om stalen in plaats van ijzeren tools te produceren?
Herbalists.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:37 schreef prefix1 het volgende:
En hoe houden jullie health omhoog? bij mij zakt ie alleen maar en mensen blijven dood gaan grrr
Volgens mij is Herbalist alles wat je nodig hebt voor health, Hospital is voor als je ziektes krijgt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:43 schreef prefix1 het volgende:
[..]
Dan gaat health omhoog niet alleen hospital?!
wat heeft de market daarmee te maken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Bouw geen market, in één winter 100 man dood, de winter daarvoor met evenveel inwoners eten over.
ik dacht gegeven moment toen ik rond de 38 inwoners zat dat hij best steady bleef, maar ook dan blijf je niet steady en gaan er uiteindelijk meer dood dan er geboren worden...quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:21 schreef JCPepino het volgende:
Krijg het nu ook aardig onder de knie. Alleen wacht ik wel een eeuwigheid voordat de holland 8 eens wat koeien meeneemt. Ik hoor alleen gekakel en geblaat, en die jagers maar zoeken naar hertjes.
Hoop overigens wel dat ik de populatie eens hetzelfde kan houden. Nu groeit ie nog steeds, wat wel uitdagend is, maar wil ook wel eens op adem komen
Die verdeelt het eten 'efficiënter', nou echt niet. Met meer eten minder lang gedaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
de market zou dat moeten voorkomen (die doen als het goed is een 'eerlijke' verdeling van het voedsel)quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:54 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 5:Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5 huizen, forester, blacksmith, hunter, gatherer zou ik zelf mee beginnen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:11 schreef jogy het volgende:
Wat is een goede build order voor in het begin?
Ik heb 4 huizen en zo'n brandhouthakker en een visserij (als het mogelijk is) een jagerij en zo'n bessen verzamelaar. Daarna een smit en kleermaker. Daarna komt de rest wel.
is maar een increase van 138k%quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
Inderdaadquote:
Had iemand meer verwacht?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.quote:
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:57 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.
Nee, wou het hier gewoon even plaatsenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?
Maar wie beweerde dan dat er wel 20k spelers waren? Ik snap er niets meer vanquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Nee, wou het hier gewoon even plaatsen
en ook alweer dood, om de een of andere reden willen ze geen voedsel producerenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:10 schreef mschol het volgende:
nomads to the rescue, gros van m'n dorp was dood, verschijnen er opeens 35 nomads
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:23 schreef einschtein het volgende:
Eerst maar es zien hoe ik meer bewoners krijg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |