wat heeft de market daarmee te maken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Bouw geen market, in één winter 100 man dood, de winter daarvoor met evenveel inwoners eten over.
ik dacht gegeven moment toen ik rond de 38 inwoners zat dat hij best steady bleef, maar ook dan blijf je niet steady en gaan er uiteindelijk meer dood dan er geboren worden...quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:21 schreef JCPepino het volgende:
Krijg het nu ook aardig onder de knie. Alleen wacht ik wel een eeuwigheid voordat de holland 8 eens wat koeien meeneemt. Ik hoor alleen gekakel en geblaat, en die jagers maar zoeken naar hertjes.
Hoop overigens wel dat ik de populatie eens hetzelfde kan houden. Nu groeit ie nog steeds, wat wel uitdagend is, maar wil ook wel eens op adem komen
Die verdeelt het eten 'efficiënter', nou echt niet. Met meer eten minder lang gedaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
de market zou dat moeten voorkomen (die doen als het goed is een 'eerlijke' verdeling van het voedsel)quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:
[..]
wat heeft de market daarmee te maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:54 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 5:Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5 huizen, forester, blacksmith, hunter, gatherer zou ik zelf mee beginnen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:11 schreef jogy het volgende:
Wat is een goede build order voor in het begin?
Ik heb 4 huizen en zo'n brandhouthakker en een visserij (als het mogelijk is) een jagerij en zo'n bessen verzamelaar. Daarna een smit en kleermaker. Daarna komt de rest wel.
is maar een increase van 138k%quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
Inderdaadquote:
Had iemand meer verwacht?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.quote:
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:57 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.
Nee, wou het hier gewoon even plaatsenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?
Maar wie beweerde dan dat er wel 20k spelers waren? Ik snap er niets meer vanquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Nee, wou het hier gewoon even plaatsen
en ook alweer dood, om de een of andere reden willen ze geen voedsel producerenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:10 schreef mschol het volgende:
nomads to the rescue, gros van m'n dorp was dood, verschijnen er opeens 35 nomads
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:23 schreef einschtein het volgende:
Eerst maar es zien hoe ik meer bewoners krijg.
Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:26 schreef Friday12 het volgende:
Yes eindelijk koeien na 38 jaar![]()
[..]
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komen
Die heb ik niet gedaan maar ik had wel die filmpjes van quil18 gezienquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:10 schreef Friday12 het volgende:
Glendo the Farmer was crushed by a rock![]()
![]()
hoe
quote:
Gooi die nomads in een quarry, de helft sterft dan toch door een vallende steen of zoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]![]()
77 Nomads die mogen wachten tot morgen nog niet zeker of ik die aan neem(moet ik weer scholen bouwen enzo)
Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:46 schreef Chef_M het volgende:
Market niet te snel bouwen, mijn ervaring verteld me dat de Market het eten wel beter verdeeld, alleen kost het gewoon een stuk meer voedsel. Dus je moet al een goede basis van inkomsten hebben wil je de marketplace overleven, anders raak je binnen no-time door je voedsel heen.
Daarom farms.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:54 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..
Leek me toch genoeg.
Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:02 schreef yamiown het volgende:
[..]
Daarom farms.
4 farms (waarvan 2 vrij klein), 2 orchards (waarvan 1 super klein), 3 vissers, 3 gatherers, 3 hunters is genoeg om 95 man te onderhouden en per jaar zo'n 1100 food over te houden.
Edit: Ik houd bijna 4k food over per jaar.
Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:22 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarquote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:27 schreef yamiown het volgende:
[..]
Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).
Verder heb ik nu drie visserijen met 4 vissers.
3 Hunter cabins met 3 hunters
3 gatherer cabins met 3 gatherers
Verder dan 4 farms en 2 orchards die onderhouden worden door 13 man.
Daarmee haal ik per jaar 12k food op.
Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarMaar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Laatste keer dat ik checkte was het "slechts" 2500. Nou dat haal ik echt niet zomaar. Mijn dorp heeft net genoeg aan alles. Op dit moment gaat mijn food wel achteruit vanwege de babyboom. Ah well, hopelijk verdien ik de komende jaren genoeg om wat zaadjes en dieren te kopen. Heb al eens een koe kunnen kopen maar die is verdwenen, omdat ik het niet uit de trading post had gehaald.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:09 schreef yamiown het volgende:
[..]
Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.
Het handelen ging mij trouwens ook slecht af, ik geloof dat ik een mijn had gebouwd en daar iron in ging maken en toen iron tools en die weer verkopen.
Per keer 200 tools verkopen leverde me 1600 ofzo op.
Daarnaast had ik geluk dat er al vrij snel een handelaar kwam met schapen (aka jassen die duur zijn) en herbs verkopen ook voor een redelijke prijs.
Hoe duur zijn seeds op hardmode trouwens? Ook rond de 3200?
Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:11 schreef einschtein het volgende:
Nomads willen niet komen en ik heb inwoners nodig.
Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:22 schreef yamiown het volgende:
[..]
Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-
Dat is overigens op medium, als je op hard speelt zal de kans dat er nomads komen nog wel lager liggen
Duurde bij mij tussen de 10-20 jaar gok ik. En het waren er 5quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo.
Ah, oke. Er worden nu ook aardig vlot baby's bij mij gemaakt, dus het gaat al redelijk de goeie kant op.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 03:34 schreef Kikopuz het volgende:
Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:
ik vrees dat ik er nog voor moet boeten... mijn voedselvoorraad zit steeds op het randje.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:08 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwen
Yep, iedere trading post heeft z'n eigen timerquote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:50 schreef Furdinand het volgende:
Als je 2 trade gebouwen hebt, komen er dan ook 2 keer zo vaak bootjes?
Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd jaquote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaarMaar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef jogy het volgende:
Elke keer wanneer ik denk dat het allemaal best goed gaat stort de hele infrastructuur in elkaar, is het hout op en sterven ze met bosjes.
Hoeveel van die bomenplanters moet je het bos in schoppen voor je een beetje goede toevoer krijgt in godsnaam?.
Dat levert ook nog eens op twee manieren winst op. Door niet teveel tools te maken bijvoorbeeld is het makkelijker de houtvoorraad op peil te houden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:23 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben er in elk geval achter gekomen dat er veel winst te behalen valt in het finetunen van de taken waar de personen mee bezig zijn. De blacksmith even hout laten hakken als toch genoeg tools hebt etc. Gewoon zorgen dat je de locaties hebt en er iemand op kan zetten wanneer dat nodig is.
De farms hoeven alleen bewerkt te worden van early spring tot late autumn, in de tussentijd kunnen ze prima minen of vissen ofzo.
pop van 600, hoe?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)
ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:22 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Huizen bouwen en het zijn er 700 nu alleen ze vriezen beetje dood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
quote:
quote:Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:46 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 10 ,met de FOKseed:Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Same herequote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map welquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Same here. Die varkens vreten als bijbelse sprinkhanen.
ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost causequote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
hard ga ik mij nog niet aan wagenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost cause)
water is niet zo dicht bij als bij m'n vorige seed.. aan 2 kanten een rivier voor traders en visquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef jogy het volgende:
[..]
ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)
Hard is imo juist de makkelijkere optie, je hebt maar 4 gezinnen die een huisje willen voor de eerste winter, en seeds heb je het eerste jaar toch nog geen drol aan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijkenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:41 schreef einschtein het volgende:
Hm, ik wil ook wel weer overnieuw beginnen. Even kijken met welke seed.
Tips?
Oh gawd. Maar prima.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijken
Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen stekenquote:
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjesquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen steken
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:42 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd jaik heb bijna 100k
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:12 schreef JCPepino het volgende:
Als een quarry op is, blijft het dan staan zoals het is?
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht isquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:23 schreef Sejt het volgende:
[..]
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.
minimaal een gatherer hut en een hunting cabin, en al snel uitbreiden naar een tweede van ieder.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:29 schreef einschtein het volgende:
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food.
Inderdaad. Dat het gat over een tijdspan van 25 jaar ofzo weer weg is. Of dat het een meer wordt, waar je dan in kan vissen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Zou ook cool zijn als het gevuld werd door waterquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Yupquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:55 schreef Jump het volgende:
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen...
Ik heb dit getest, en wat het beste lijkt is de Herbalist apart te zetten en daarnaast de forester, gatherer en hunter te clusteren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjes
ofzo
Gebeurd wel automatisch, zijn de mensjes misschien niet met iets anders bezig?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebbenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Bij het starten van het spel krijg je een random nummer om je veld mee te maken, de FOK!seed is 11041979, valley, fair weather, large map en hardquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:13 schreef Typisch het volgende:
Wat is de FOKseed en wat houdt het in?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ afbeelding ]
Mooi beginpunt
Je kan ook prioriteit verhogen, dan is die meestal snel weg.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel overquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
De lage prio icm met slechts een enkele laborer deed 't 'm.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:31 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles platquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Of autosave laden, dan is er ook niks aan de hand.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat
traden toch?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:15 schreef einschtein het volgende:
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen.Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.
En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.
Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Er is altijd plek voor een zombie-mod!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Dan heb je nog 10 jaar te gaan voordat de situatie ernstig wordt, tijd zat om het op te lossenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Kikopuz het volgende:
Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters
Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |