abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136951503
quote:
_O-
pi_136951556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Bouw geen market, in één winter 100 man dood, de winter daarvoor met evenveel inwoners eten over. :')
wat heeft de market daarmee te maken?
pi_136951612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:21 schreef JCPepino het volgende:
Krijg het nu ook aardig onder de knie. Alleen wacht ik wel een eeuwigheid voordat de holland 8 eens wat koeien meeneemt. Ik hoor alleen gekakel en geblaat, en die jagers maar zoeken naar hertjes.

Hoop overigens wel dat ik de populatie eens hetzelfde kan houden. Nu groeit ie nog steeds, wat wel uitdagend is, maar wil ook wel eens op adem komen
ik dacht gegeven moment toen ik rond de 38 inwoners zat dat hij best steady bleef, maar ook dan blijf je niet steady en gaan er uiteindelijk meer dood dan er geboren worden...
pi_136951645
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:

[..]

wat heeft de market daarmee te maken?
Die verdeelt het eten 'efficiënter', nou echt niet. Met meer eten minder lang gedaan. :')
pi_136951652
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:30 schreef Furdinand het volgende:

[..]

wat heeft de market daarmee te maken?
de market zou dat moeten voorkomen (die doen als het goed is een 'eerlijke' verdeling van het voedsel)
pi_136951764
Ik geef hard morgen een nieuwe poging, niet tevreden met mijn eerste dorpjes :P
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:46:46 #127
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_136952925
Market niet te snel bouwen, mijn ervaring verteld me dat de Market het eten wel beter verdeeld, alleen kost het gewoon een stuk meer voedsel. Dus je moet al een goede basis van inkomsten hebben wil je de marketplace overleven, anders raak je binnen no-time door je voedsel heen.
pi_136953099



fijn begin punt wel :)
pi_136953700
Jaar 15:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136954299
ik vind het stukje van voedsel voorzien wel idioot trouwens:

had een paar starvations, naja oke, vervolgens reassign ik zoveel mogelijk villagers naar vissen (snel toch wat voedsel verkrijgen..) kunnen 2 vissers (5 man die aan het vissen zijn) niet eens voor 16 man vis verzamelen :')
pi_136954506
Leuke game die ik eens in de eerst volgende sale ga halen. Op het moment gaat mijn geld denk ik op aan Thief.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_136954604
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:54 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 5:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwen
  donderdag 20 februari 2014 @ 23:11:13 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136954788
Wat is een goede build order voor in het begin?

Ik heb 4 huizen en zo'n brandhouthakker en een visserij (als het mogelijk is) een jagerij en zo'n bessen verzamelaar. Daarna een smit en kleermaker. Daarna komt de rest wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136955154
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:11 schreef jogy het volgende:
Wat is een goede build order voor in het begin?

Ik heb 4 huizen en zo'n brandhouthakker en een visserij (als het mogelijk is) een jagerij en zo'n bessen verzamelaar. Daarna een smit en kleermaker. Daarna komt de rest wel.
5 huizen, forester, blacksmith, hunter, gatherer zou ik zelf mee beginnen...
  Lieve Belg donderdag 20 februari 2014 @ 23:20:06 #135
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136955538
45 nomads aan de deur. Ik denk wel dat ik ze ga toelaten. Heb voedsel genoeg, enkel niet genoeg huizen. Maar die kunnen ze dan wel zelf bouwen :D Ik denk dat ik er eens een nachtje ga over slapen, want heb al terug genoeg gespeeld vandaag :P



Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136956130
kinderarbeid :N
  Lieve Belg donderdag 20 februari 2014 @ 23:46:32 #137
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136957186
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136957342
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
is maar een increase van 138k% :+
  Lieve Belg donderdag 20 februari 2014 @ 23:50:00 #139
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136957386
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:49 schreef mschol het volgende:

[..]

is maar een increase van 138k% :+
Inderdaad :')

Wat me ook opvalt is dat deze achievements nog eens echt achievement waardig zijn. Niet zoals vijf huisjes, twee kerken, 25 inwoners, 1000 food, maar echt moeilijk te halen zaken. Het zal me even duren voor ik alle 36 de achievements gehaald heb.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 20 februari 2014 @ 23:54:40 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136957678
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:46 schreef Jump het volgende:
Juist geen 20k spelers gehaald deze avond: http://steamcharts.com/app/242920
Had iemand meer verwacht?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_136957816
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Had iemand meer verwacht?
GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 20 februari 2014 @ 23:58:03 #142
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_136957871

Gaat lekker z'n gangetje
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_136957903
Net geinstalleerd en gespeeld, like it already :9~
pi_136958510
:D nomads to the rescue, gros van m'n dorp was dood, verschijnen er opeens 35 nomads :+
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:13:01 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136958652
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:57 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

GOG verkoopt een goedkopere, drm-vrij versie dus dat zal waarschijnlijk ook wel meespelen.
Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 00:15:20 #146
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136958740
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee ok, maar mist er een post waar Jump op reageert? Omdat hij zegt dat er juist geen 20k spelers waren?
Nee, wou het hier gewoon even plaatsen :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:16:33 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136958808
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:15 schreef Jump het volgende:

[..]

Nee, wou het hier gewoon even plaatsen :)
Maar wie beweerde dan dat er wel 20k spelers waren? Ik snap er niets meer van :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_136958828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:10 schreef mschol het volgende:
:D nomads to the rescue, gros van m'n dorp was dood, verschijnen er opeens 35 nomads :+
en ook alweer dood, om de een of andere reden willen ze geen voedsel produceren :')
pi_136959051
Eerst maar es zien hoe ik meer bewoners krijg. :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:26:59 #150
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136959183
Yes eindelijk koeien na 38 jaar *O* :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:23 schreef einschtein het volgende:
Eerst maar es zien hoe ik meer bewoners krijg. :P
Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komen :P
pi_136959347
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:26 schreef Friday12 het volgende:
Yes eindelijk koeien na 38 jaar *O* :7

[..]

Komt vanzelf en hoe groter je dorp hoe meer nomads er komen :P
Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen. :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:33:17 #152
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136959367
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:32 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ben eerst maar eens de tutorials gaan doen, ik was al verkeerd begonnen. :P
Die heb ik niet gedaan maar ik had wel die filmpjes van quil18 gezien :P

100+ farmers nu _O-



[ Bericht 8% gewijzigd door Friday12 op 21-02-2014 00:38:21 ]
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:39:56 #153
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_136959560
Hm.. oops.. :@ ouderdom, weg de helft van mn dorp :@
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_136960039
Bij mij gaat de helft dood door starvation :D
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 01:04:59 #155
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136960177
Hmmm, ik ben nu een extra market en wat huizen aan het bouwen een eind verder op, en dat gaat maar niet vooruit. De builders komen langs, en na drie seconden gaan ze terug naar huis om iets te eten. Dat ze daarbij een market passeren met veel voedsel interesseert hen niet. En na een tijdje krijg je dat ze doodgaan door starvation.
Dat is volgens mij gewoon een bug. Ze moeten naar ofwel hun huis ofwel een market gaan om eten te halen, gewoon wat het dichts is.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 01:10:04 #156
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136960292
Glendo the Farmer was crushed by a rock :? :? :? hoe _O-
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 01:18:50 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136960429
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:10 schreef Friday12 het volgende:
Glendo the Farmer was crushed by a rock :? :? :? hoe _O-
:D

Aleth the Farmer

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 01:20:24 #158
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136960454
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:18 schreef Jump het volgende:

[..]

:D

Aleth the Farmer

[ afbeelding ]
:9

77 Nomads die mogen wachten tot morgen nog niet zeker of ik die aan neem(moet ik weer scholen bouwen enzo :') )
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 01:22:18 #159
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136960486
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]

:9

77 Nomads die mogen wachten tot morgen nog niet zeker of ik die aan neem(moet ik weer scholen bouwen enzo :') )
Gooi die nomads in een quarry, de helft sterft dan toch door een vallende steen of zo :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 01:54:20 #160
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136960968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:46 schreef Chef_M het volgende:
Market niet te snel bouwen, mijn ervaring verteld me dat de Market het eten wel beter verdeeld, alleen kost het gewoon een stuk meer voedsel. Dus je moet al een goede basis van inkomsten hebben wil je de marketplace overleven, anders raak je binnen no-time door je voedsel heen.
Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..
Leek me toch genoeg.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 02:02:10 #161
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136961047
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:54 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Rond hoeveel mensen moet je hebben om een market te bouwen dan? Ik had er volgens mij iets van 40/7/10 en toen mijn markt af was ging mijn voedselvoorraad van 2k+ naar 0. Heb 8 gatherers, 8 hunters, 8 vissers, maar dat hielp niet..
Leek me toch genoeg.
Daarom farms.
4 farms (waarvan 2 vrij klein), 2 orchards (waarvan 1 super klein), 3 vissers, 3 gatherers, 3 hunters is genoeg om 95 man te onderhouden en per jaar zo'n 1100 food over te houden.
Edit: Ik houd bijna 4k food over per jaar.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 02:22:24 #162
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136961176
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 02:02 schreef yamiown het volgende:

[..]

Daarom farms.
4 farms (waarvan 2 vrij klein), 2 orchards (waarvan 1 super klein), 3 vissers, 3 gatherers, 3 hunters is genoeg om 95 man te onderhouden en per jaar zo'n 1100 food over te houden.
Edit: Ik houd bijna 4k food over per jaar.
Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 02:27:32 #163
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136961216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 02:22 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Ik wil ook farms, maar die seeds zijn zo ontzettend duur. Ik heb nog niet genoeg ander spul om die seeds te kopen. Hoe heb jij dat gedaan? En als je zegt 3 vissers, etc etc bedoel je dan letterlijk 3 vissers of 3 visserijen?
Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).
Verder heb ik nu drie visserijen met 4 vissers.
3 Hunter cabins met 3 hunters
3 gatherer cabins met 3 gatherers
Verder dan 4 farms en 2 orchards die onderhouden worden door 13 man.
Daarmee haal ik per jaar 12k food op.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 02:38:14 #164
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136961293
Eerste achievement, builder :D
  vrijdag 21 februari 2014 @ 02:38:44 #165
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136961294
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 02:27 schreef yamiown het volgende:

[..]

Je begint toch met 1 seed op hard? Ik speel op medium en begon iig met 2, peppers en Cabbage, van ieders een groot veld gemaakt en daar krijg ik per jaar zo'n 800 per van (1600 totaal dus).
Verder heb ik nu drie visserijen met 4 vissers.
3 Hunter cabins met 3 hunters
3 gatherer cabins met 3 gatherers
Verder dan 4 farms en 2 orchards die onderhouden worden door 13 man.
Daarmee haal ik per jaar 12k food op.
Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaar :D Maar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
  vrijdag 21 februari 2014 @ 03:09:38 #166
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136961426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaar :D Maar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.
Het handelen ging mij trouwens ook slecht af, ik geloof dat ik een mijn had gebouwd en daar iron in ging maken en toen iron tools en die weer verkopen.
Per keer 200 tools verkopen leverde me 1600 ofzo op.
Daarnaast had ik geluk dat er al vrij snel een handelaar kwam met schapen (aka jassen die duur zijn) en herbs verkopen ook voor een redelijke prijs.
Hoe duur zijn seeds op hardmode trouwens? Ook rond de 3200?
pi_136961432
Nomads willen niet komen en ik heb inwoners nodig. :(
  vrijdag 21 februari 2014 @ 03:14:52 #168
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136961446
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 03:09 schreef yamiown het volgende:

[..]

Geen seeds maakt het inderdaad een stuk lastiger, ik dacht dat het 3-2-1 seeds zou zijn per difficulity mode zeg maar.
Het handelen ging mij trouwens ook slecht af, ik geloof dat ik een mijn had gebouwd en daar iron in ging maken en toen iron tools en die weer verkopen.
Per keer 200 tools verkopen leverde me 1600 ofzo op.
Daarnaast had ik geluk dat er al vrij snel een handelaar kwam met schapen (aka jassen die duur zijn) en herbs verkopen ook voor een redelijke prijs.
Hoe duur zijn seeds op hardmode trouwens? Ook rond de 3200?
Laatste keer dat ik checkte was het "slechts" 2500. Nou dat haal ik echt niet zomaar. Mijn dorp heeft net genoeg aan alles. Op dit moment gaat mijn food wel achteruit vanwege de babyboom. Ah well, hopelijk verdien ik de komende jaren genoeg om wat zaadjes en dieren te kopen. Heb al eens een koe kunnen kopen maar die is verdwenen, omdat ik het niet uit de trading post had gehaald. :(
  vrijdag 21 februari 2014 @ 03:22:11 #169
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136961475
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 03:11 schreef einschtein het volgende:
Nomads willen niet komen en ik heb inwoners nodig. :(
Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-
Dat is overigens op medium, als je op hard speelt zal de kans dat er nomads komen nog wel lager liggen
  vrijdag 21 februari 2014 @ 03:24:50 #170
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136961489
één horrorwinter (amper crops gegroeid, omdat late lente en een hele boel brandhout gebruikt) en gg.
Hopelijk kan ik er nog iets van maken :/
pi_136961507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 03:22 schreef yamiown het volgende:

[..]

Duurde bij mij ook 10 jaar voor er nomads kwamen, en waren er toen maar 7 -,-
Dat is overigens op medium, als je op hard speelt zal de kans dat er nomads komen nog wel lager liggen
Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo. :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 03:34:53 #172
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136961539
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ik speel op easy, even makkelijk beginnen dacht ik zo. :P
Duurde bij mij tussen de 10-20 jaar gok ik. En het waren er 5 :)
  vrijdag 21 februari 2014 @ 03:35:44 #173
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136961544
Potatoes _O_
Overigens zijn seeds voor bomen 2500 en seeds voor crops 3150 (op medium) volgens mij.
pi_136961590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 03:34 schreef Kikopuz het volgende:

Op vrijdag 21 februari 2014 03:28 schreef einschtein het volgende:
Ah, oke. Er worden nu ook aardig vlot baby's bij mij gemaakt, dus het gaat al redelijk de goeie kant op.
pi_136962715
Als je 2 trade gebouwen hebt, komen er dan ook 2 keer zo vaak bootjes?
pi_136963426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:08 schreef Stranger het volgende:

[..]

Oeh die ziet er ook wel goed uit, niet verwacht dat je genoeg steen en tijd zou hebben om snel genoeg een tunnel en huizen aan de andere kant te kunnen bouwen
ik vrees dat ik er nog voor moet boeten... mijn voedselvoorraad zit steeds op het randje.
Ik zit al eeuwen te wachten tot ze eens beginnen te bouwen aan mijn tweede fishing dock. Ze vinden het kennelijk belangrijker om eerst alle bomen eromheen weg te halen...

Dat pijltje waarmee je priority kan geven aan een gebied werkt dus echt voor geen meter.
In the coolest little capital of the world
pi_136963515
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:50 schreef Furdinand het volgende:
Als je 2 trade gebouwen hebt, komen er dan ook 2 keer zo vaak bootjes?
Yep, iedere trading post heeft z'n eigen timer
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:42:39 #178
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136963881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 02:38 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Wow, goed bezig wat betreft je voedselvoorziening haha! Ik ben blij met mijn 2000 voedseloverschot na 38 jaar :D Maar goed, ik had heel veel problemen onderweg en het is nog steeds mijn eerste stad. Wat betreft de seeds, ik denk niet dat ik daarmee ben begonnen. Volgens mij krijgen alleen easy en medium spelers seeds. Ik vind het wel een leuke challenge. Ik speel overigens wel vals door meerdere save games te hebben. Heb twee keer de tijd terug moeten draaien. Eenmaal vanwege een tornado, en de andere keer vanwege mijn markt hehe..
Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd ja :P ik heb bijna 100k :')
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:48:09 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136964023
Elke keer wanneer ik denk dat het allemaal best goed gaat stort de hele infrastructuur in elkaar, is het hout op en sterven ze met bosjes :').

Hoeveel van die bomenplanters moet je het bos in schoppen voor je een beetje goede toevoer krijgt in godsnaam? :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:49:13 #180
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136964044
Dit is echt zo'n spel dat ik geweldig vind maar totaal niet weet wat ik nou in godsnaam aan het doen ben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:01:22 #181
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136964355
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef jogy het volgende:
Elke keer wanneer ik denk dat het allemaal best goed gaat stort de hele infrastructuur in elkaar, is het hout op en sterven ze met bosjes :').

Hoeveel van die bomenplanters moet je het bos in schoppen voor je een beetje goede toevoer krijgt in godsnaam? :{.
Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)
pi_136964962
Ik ben er in elk geval achter gekomen dat er veel winst te behalen valt in het finetunen van de taken waar de personen mee bezig zijn. De blacksmith even hout laten hakken als toch genoeg tools hebt etc. Gewoon zorgen dat je de locaties hebt en er iemand op kan zetten wanneer dat nodig is.

De farms hoeven alleen bewerkt te worden van early spring tot late autumn, in de tussentijd kunnen ze prima minen of vissen ofzo.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:00:22 #183
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136966076
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:23 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben er in elk geval achter gekomen dat er veel winst te behalen valt in het finetunen van de taken waar de personen mee bezig zijn. De blacksmith even hout laten hakken als toch genoeg tools hebt etc. Gewoon zorgen dat je de locaties hebt en er iemand op kan zetten wanneer dat nodig is.

De farms hoeven alleen bewerkt te worden van early spring tot late autumn, in de tussentijd kunnen ze prima minen of vissen ofzo.
Dat levert ook nog eens op twee manieren winst op. Door niet teveel tools te maken bijvoorbeeld is het makkelijker de houtvoorraad op peil te houden.

Heel snel een mijn bouwen om meteen stalen tools te produceren helpt ook enorm.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_136966100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ik heb er 20(foresters niet lodges op de 600+ pop met meeste stone houses en 5 woodcutters(deze gaat nu omhoog want is telkes op)
pop van 600, hoe? :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:22:14 #185
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136966891
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:01 schreef mschol het volgende:

[..]

pop van 600, hoe? :P
Huizen bouwen en het zijn er 700 nu alleen ze vriezen beetje dood :P
pi_136967158
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:22 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Huizen bouwen en het zijn er 700 nu alleen ze vriezen beetje dood :P
ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..
pi_136967843
Jaar 10 ,met de FOKseed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:57:05 #188
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_136968194
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:46 schreef Drebbelman het volgende:
FOKseed
Welk nummer is dat?
pi_136968264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:57 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Welk nummer is dat?
quote:
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard

[ afbeelding ]

In the coolest little capital of the world
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:01:22 #190
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136968355
4 jaar achter elkaar een early frost :r
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:06:46 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136968533
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:46 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 10 ,met de FOKseed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:07:46 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136968559
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:28 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kan nooit een leuke voedsel productie verzorgen..
Same here :'). Die varkens vreten als bijbelse sprinkhanen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136968614
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Mooi! Maar je ondervind dus geen problemen met het bij elkaar gooien van forrester en gatherers? (forresters haalt de oude bomen weg en gatherers heeft oude bomen nodig oid? Of was dat herbalist, hm)
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.
In the coolest little capital of the world
pi_136968633
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Same here :'). Die varkens vreten als bijbelse sprinkhanen.
ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:11:30 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136968660
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:11:55 #196
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136968671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ben opnieuw begonnen op 9900099; aardige map wel
Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost cause :P)
pi_136968885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ik ga de fok seed doen denk ik (dit is een lost cause :P)
hard ga ik mij nog niet aan wagen :P
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef jogy het volgende:

[..]

ik heb ook een map gevonden met redelijk veel vlakke gebieden en water dichtbij. Hopelijk kan ik er wat mee. (medium)
water is niet zo dicht bij als bij m'n vorige seed.. aan 2 kanten een rivier voor traders en vis :P

wat ik mis trouwens: de mogelijkheid tot uitbreiden van stockpiles
dus dat je een huidge stockpile kan uitbreiden i.p.v. een nieuwe neerleggen
pi_136968965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:17 schreef mschol het volgende:

[..]

hard ga ik mij nog niet aan wagen :P

Hard is imo juist de makkelijkere optie, je hebt maar 4 gezinnen die een huisje willen voor de eerste winter, en seeds heb je het eerste jaar toch nog geen drol aan.
pi_136969167
Nu ben ik even niet 100% zeker, maar volgens mij ben ik gisteren een tijdje bezig geweest op m'n 'verjaardags seed'. Erg leuke map waarbij je in de buurt van de rivier en een meer begint. Dat meer kan je volledig rond gaan bouwen (met een tunneltje en bruggetje hier en daar), een aanrader iig. Ik zal als ik thuis ben nog wel kijken of het klopt, maar voor de seed:

Seed: 26031986
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: mag je zelf weten
Disasters: mag je zelf weten
Starting Conditions: mag je zelf weten

Onder voorbehoud, als het toch een andere seed was, pas ik het zodra ik thuis ben wel aan.
pi_136970789
Jaar 15 ,met de FOKseed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_136971649
Hm, ik wil ook wel weer overnieuw beginnen. Even kijken met welke seed.

Tips?
pi_136971716
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:41 schreef einschtein het volgende:
Hm, ik wil ook wel weer overnieuw beginnen. Even kijken met welke seed.

Tips?
Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijken O+
pi_136971783
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:42 schreef Stranger het volgende:

[..]

Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijken O+
Oh gawd. Maar prima. :P
pi_136972058
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:14 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 15 ,met de FOKseed:


Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen steken :P
pi_136972642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:51 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen steken :P
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjes ;)

ofzo
In the coolest little capital of the world
pi_136972694
Welke had ik nog maar nodig om seeds oid te krijgen? Voor farms?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:08:21 #207
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136972807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:42 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd ja :P ik heb bijna 100k :')
:'(
Opschepper :P
De eerste 25 jaar zat ik met <10 mensen. Het lukte maar niet om er meer te krijgen, wat ik ook probeerde haha.
pi_136973008
Als een quarry op is, blijft het dan staan zoals het is?
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_136973057
Dit ziet er vet uit zeg! Eens kijken waar deze game te koop is.

Wat is de FOKseed en wat houdt het in?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 14:18:48 ]
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:23:35 #210
277865 Sejt
Ondertitel
pi_136973519
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:12 schreef JCPepino het volgende:
Als een quarry op is, blijft het dan staan zoals het is?
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.
I love my mispoken words.
pi_136973725
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food. :P
pi_136973824
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:23 schreef Sejt het volgende:

[..]

Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig :)
pi_136973894
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:29 schreef einschtein het volgende:
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food. :P
minimaal een gatherer hut en een hunting cabin, en al snel uitbreiden naar een tweede van ieder.
Als je een tunnel hebt naar de andere kant van de bergrug een of twee fishing docks.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:40:01 #214
277865 Sejt
Ondertitel
pi_136974264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig :)
Inderdaad. Dat het gat over een tijdspan van 25 jaar ofzo weer weg is. Of dat het een meer wordt, waar je dan in kan vissen. :P
Prima besluit van de developer om een mod kit te maken, zodat het spel input krijgt van alle creatieve geesten in de wereld.
I love my mispoken words.
pi_136974750
2e keer dat ik bij de FOK! seed een crash krijg. :( Weg game.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:53:34 #216
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136975003
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig :)
Zou ook cool zijn als het gevuld werd door water :P
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 14:55:04 #217
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136975090
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen... :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:02:21 #218
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136975412
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:55 schreef Jump het volgende:
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen... :P
Yup :9

Net begonnen met fok seed en meteen een tornado :') (heb nog 0 gebouwen)
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:03:29 #219
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136975458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.
Ik heb dit getest, en wat het beste lijkt is de Herbalist apart te zetten en daarnaast de forester, gatherer en hunter te clusteren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:04:36 #220
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136975510
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:04 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjes ;)

ofzo
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:18:09 #221
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136976111
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_136976199
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurd wel automatisch, zijn de mensjes misschien niet met iets anders bezig?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:20:06 #223
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136976202
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:21:50 #224
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136976285
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:13 schreef Typisch het volgende:
Wat is de FOKseed en wat houdt het in?
Bij het starten van het spel krijg je een random nummer om je veld mee te maken, de FOK!seed is 11041979, valley, fair weather, large map en hard

Dan krijg je

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard

[ afbeelding ]

Mooi beginpunt :')
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 15:27:55 #225
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136976547
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben :P
Je kan ook prioriteit verhogen, dan is die meestal snel weg.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:28:45 #226
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136976583
Moet je aan het einde van jaar 5 een screenshot maken?
pi_136976710
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over :')

jaar 20 in de FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:47:24 #228
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136977372
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben :P
De lage prio icm met slechts een enkele laborer deed 't 'm.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:48:23 #229
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136977410
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:31 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over :')
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:57:08 #230
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136977704
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:00:00 #231
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136977797
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:57 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat :P
Of autosave laden, dan is er ook niks aan de hand.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_136978313
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen. :P Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
pi_136978396
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:15 schreef einschtein het volgende:
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen. :P Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
traden toch?

en bij medium heb je wat seeds
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:26:07 #234
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_136978731
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.

En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.

Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary... :')
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_136978796
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.

En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.

Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary... :')
:o idee:

lege steen groeves -> graftombes _O_ of knekelput :+
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:33:59 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136979079
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary... :')
Er is altijd plek voor een zombie-mod! O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:51:58 #237
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136979710
:'( Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters :'( Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
pi_136979973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Kikopuz het volgende:
:'( Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters :'( Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
Dan heb je nog 10 jaar te gaan voordat de situatie ernstig wordt, tijd zat om het op te lossen :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:21:12 #239
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136980654
wtf duurt het een maand om naar een boom te lopen dan? :')
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:23:00 #240
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136980717
Godver. Er kwam een trader langs met Chestnut seeds en die wilde ik graag hebben, dus bijna m'n volledige voorraad van alles wat hij wilde hebben verkocht.

Alles was vervangbaar, behalve de iron tools. Nu loopt iedereen rond met kapotte tools waaronder m'n blacksmith. Dus die kan niet snel genoeg produceren voordat de gemaakte tools weer op zijn.

Ik hoop dat het verbeterd zodra ze zelf aan de beurt is voor een nieuwe tool, anders heb ik echt een probleem. :D.
And now for something completely different, I'm on a horse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')