Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijkenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:41 schreef einschtein het volgende:
Hm, ik wil ook wel weer overnieuw beginnen. Even kijken met welke seed.
Tips?
Oh gawd. Maar prima.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Pak de FOK!Seed, elke 5 jaar screenshotje van je progress, kunnen we vergelijken
Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen stekenquote:
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjesquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik zie dat jij je ziekenhuis even tactisch hebt neergegooid als ik, dat als er iemand ziek wordt, ze tenminste eerst door de woonwijk moeten lopen zodat ze iedereen aan kunnen steken
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:42 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als je na 38 jaar 2k food heb dan doe je wel wat verkeerd jaik heb bijna 100k
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:12 schreef JCPepino het volgende:
Als een quarry op is, blijft het dan staan zoals het is?
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht isquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:23 schreef Sejt het volgende:
[..]
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.
minimaal een gatherer hut en een hunting cabin, en al snel uitbreiden naar een tweede van ieder.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:29 schreef einschtein het volgende:
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food.
Inderdaad. Dat het gat over een tijdspan van 25 jaar ofzo weer weg is. Of dat het een meer wordt, waar je dan in kan vissen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Zou ook cool zijn als het gevuld werd door waterquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Yupquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:55 schreef Jump het volgende:
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen...
Ik heb dit getest, en wat het beste lijkt is de Herbalist apart te zetten en daarnaast de forester, gatherer en hunter te clusteren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjes
ofzo
Gebeurd wel automatisch, zijn de mensjes misschien niet met iets anders bezig?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebbenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Bij het starten van het spel krijg je een random nummer om je veld mee te maken, de FOK!seed is 11041979, valley, fair weather, large map en hardquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:13 schreef Typisch het volgende:
Wat is de FOKseed en wat houdt het in?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ afbeelding ]
Mooi beginpunt
Je kan ook prioriteit verhogen, dan is die meestal snel weg.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel overquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
De lage prio icm met slechts een enkele laborer deed 't 'm.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:31 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles platquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Of autosave laden, dan is er ook niks aan de hand.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat
traden toch?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:15 schreef einschtein het volgende:
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen.Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.
En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.
Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Er is altijd plek voor een zombie-mod!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Dan heb je nog 10 jaar te gaan voordat de situatie ernstig wordt, tijd zat om het op te lossenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Kikopuz het volgende:
Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters
Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
Klinkt als een spiraal des doods die ik al te vaak heb gehad... :p als je blacksmith geen tool meer heeft ben je gewoon dood.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:23 schreef NJ het volgende:
Godver. Er kwam een trader langs met Chestnut seeds en die wilde ik graag hebben, dus bijna m'n volledige voorraad van alles wat hij wilde hebben verkocht.
Alles was vervangbaar, behalve de iron tools. Nu loopt iedereen rond met kapotte tools waaronder m'n blacksmith. Dus die kan niet snel genoeg produceren voordat de gemaakte tools weer op zijn.
Ik hoop dat het verbeterd zodra ze zelf aan de beurt is voor een nieuwe tool, anders heb ik echt een probleem..
Ik gebruik mijn steengroeves altijd al om Nomads aan het werk te zetten. 12 Nomads willen in stad komen wonen? Hmm, eens kijken of ik nog 12 plekken in de steengroeve heb.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:27 schreef mschol het volgende:
[..]idee:
lege steen groeves -> graftombesof knekelput
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:36 schreef Stranger het volgende:
Jaar 20 van de FOK!seedmooie layout, ziet er efficient uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
gatherer huts, hunting cabins en fishing docks. Die brengen het hele jaar iets op, farms alleen tijdens de oogsperiode, dus dat is heel moeilijk om daar mee te beginnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
vet zuur als ik meer mensen krijg daalt me voedsel heel erg en meesten mensen gaan dood dan /,/
iemand tips om in het begin te beginnen? farms ?
Zoals Drebbelman al zegt inderdaad Gatherin Huts en Fishing Docks bouwen. Maar eigenlijk is het nog wel het belangrijkst om pas meer huizen te bouwen om je bevolking te laten groeien als je de hele voedselproductie in orde hebt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
vet zuur als ik meer mensen krijg daalt me voedsel heel erg en meesten mensen gaan dood dan /,/
iemand tips om in het begin te beginnen? farms ?
Tja vroegâh...quote:
Farms zou ik pas mee beginnen bij een bevolking van 75+quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
vet zuur als ik meer mensen krijg daalt me voedsel heel erg en meesten mensen gaan dood dan /,/
iemand tips om in het begin te beginnen? farms ?
concept is tof, het opbouwen is voor mij alleen aan de trage kant, het mag allemaal wel iets sneller...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:57 schreef JCPepino het volgende:
Dat minen van coal gaat het langzaamste van alle soorten grondstoffen. Overigens heeft dit spel absoluut Trainsport Tycoon--achtige potentie!
Bij mij ook, de visserijen lopen over van de gevangen vissen, de bosplukkers struinen de bossen af tot ze erbij neervallen en nog steeds gaat alles dood omdat ik niet genoeg arbeiders heb die het naar het magazijn brengen. Als je honger hebt en er ligt niets in het magazijn loop je toch ff naar Bert de plukker of Anita de visser om daar je vreten te halen?quote:
Jazeker, dan hoeven ze niet zo ver te lopen, dus minder tijd verspilt aan non-productie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:02 schreef jogy het volgende:
Erh, is het trouwens slim om huizen te bouwen in de buurt van je professies als jager, visser en bosplukker of niet?
Het is zo logisch dat ik het helemaal over het hoofd heb gezienquote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:06 schreef Sejt het volgende:
[..]
Jazeker, dan hoeven ze niet zo ver te lopen, dus minder tijd verspilt aan non-productie.
Eenmaal mijn brandhout productie goed gaat leg ik per jaar 100-200 in mijn trading post erbij. Met een maximum van 625 stuks. Dat komt mooi op,2500 dan voor als je seeds wilt kopen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:57 schreef Kikopuz het volgende:
Heb nu ook eindelijk een goede voedseloverschot. Ook 10k maar dan op 100 man. En zoals ik het nu doe, blijft het ook rond de 100 terwijl mijn reserves blijven stijgen. Dan kan ik eindelijk mijn seeds kopen en een farm beginnen![]()
Beter laat dan nooit.
Town Hallquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:02 schreef einschtein het volgende:
/Hoe komen jullie aan al die stats?Hoeveel food jullie mensen in nemen enzo?
Je kan statistieken op verschillende manieren bekijken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:02 schreef einschtein het volgende:
/Hoe komen jullie aan al die stats?Hoeveel food jullie mensen in nemen enzo?
Ah, dan zijn er dus geen dingen die ik heb gemistquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:07 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan statistieken op verschillende manieren bekijken.
* Alles wat iets produceert heeft in venstertje wwar je de instellingen doet een knopje zitten rechtsboven, vierde van rechts. Daar zie je hoeveel er gepeoduceerd is het huidige en vorige seizoen
* Je kan een town hall bouwen. Dan heb je een groot aantal grafieken, maar ook een Production tab met info van een hoop producten
* Een huisje heeft ook altijd een eigen kleine inventory, daar kan je zien hoeveel eten ze in huis hebben bijvoorbeeld.
Ik zou van die vijf crop fields een deel uitschakelen. Ze gaan waarschijnlijk maar 20% yield halen en de rest gaat kapot door de winter. En de vijf farmers samen zetten op twee fields.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:36 schreef jogy het volgende:
Ik heb een afsterven gestopt en omgekeerd. Met wat hulp van nomaden en een trader.
[ afbeelding ]
Na een tijdje kom je met gatherers en hunters niet meer toe en moet je wel crop fields gebruiken. Dat zie je ook mooi in de food grafiek dan: http://images.internix.be/files/Banished/2014-02-20_00020.jpgquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo zo gefocust op die fields?
Ik doe die fields alleen omdat ze lekker boost geven aan je productie en dat kun je dan verkopen. De basis wil je juist hebben in iets wat je het hele jaar door wilt kunnen produceren toch?
Met 1 farmer per field groeien je crops amper.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo zo gefocust op die fields?
Ik doe die fields alleen omdat ze lekker boost geven aan je productie en dat kun je dan verkopen. De basis wil je juist hebben in iets wat je het hele jaar door wilt kunnen produceren toch?
Yep het gaat inmiddels zo goed dat ik per keer dat een merchant langskomt tot ong 1000 brandhout, 500 venison en 100 leather aanvul. Helaas is het zo lang wachten op de juiste producten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:59 schreef Jump het volgende:
[..]
Eenmaal mijn brandhout productie goed gaat leg ik per jaar 100-200 in mijn trading post erbij. Met een maximum van 625 stuks. Dat komt mooi op,2500 dan voor als je seeds wilt kopen.
Zojuist afgesloten hier, maar twijfel om toch nog even te spelen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:16 schreef Kikopuz het volgende:
* Kikopuz is verslaafd.
Zie de tijd..
golden gate achievementquote:Op zaterdag 22 februari 2014 04:01 schreef yamiown het volgende:
Brug van 88 lang over een meer heen aan het maken, want ruimtegebrek
zon winter is juist logisch op fair.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:36 schreef Sejt het volgende:
Warme winter. Zo warm heb ik nog niet meegemaakt. En m'n klimaat instelling staat op 'fair'.
[ afbeelding ]
het is logisch op mild, niet heel erg op fairquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:41 schreef dekkered het volgende:
[..]
zon winter is juist logisch op fair.
dat heb je standaard. Je hebt altijd momenten er tussen zitten dat er een hoop ouderen dood gaat. Ik zou alleen graag willen dat je een "ouderen" huis kan maken waarof alle alleenstaande oudjes naar toe gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:33 schreef yamiown het volgende:
[..]
Zojuist afgesloten hier, maar twijfel om toch nog even te spelen.
Al zijn is er bij mij in 1 jaar zo'n 15% van alle volwassenen gestorven (van 191 naar 169...)
sorry foutje. dacht dat fair het laagste was. Maar alsnog is het niet heel apart. Het zou op Harsh apart zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef mschol het volgende:
[..]
het is logisch op mild, niet heel erg op fair
Precies, fair is de middelste moeilijkheidsgraad wat betreft klimaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef mschol het volgende:
[..]
het is logisch op mild, niet heel erg op fair
Ook maar even snelle bouwen. Nog niet tegen gekomen maar is wel handig als je al een tijdje met je stad bezig bent.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:16 schreef Sejt het volgende:
[..]
Precies, fair is de middelste moeilijkheidsgraad wat betreft klimaat.
Maar uiteindelijk kreeg ik nog vorst in de lente.![]()
Mazelen zorgt voor een handvol doden. Ik kon nog snel een ziekenhuis bouwen.![]()
[ afbeelding ]
En een epic naam
[ afbeelding ]
Ziet er inderdaad mooi uit. Net als The Flour Project: http://www.banishedmods.com/forums/showthread.php?tid=25quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:22 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ook maar even snelle bouwen. Nog niet tegen gekomen maar is wel handig als je al een tijdje met je stad bezig bent.
Ik kwam trouwens nog iets heel gaafs tegen. Deze gast heeft al zen mod idee uitgwerkt. http://www.banishedmods.c(...)?tid=12&pid=39#pid39
In de link van mij hebben ze het over de mogelijkheden wat of wel "gelijk" zou kunnen en wat niet. Luke heeft namelijk wel al wat info naar buiten gebracht over wat of hij van plan is en wat er ongeveer mogelijk is met de mod tool.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:28 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad mooi uit. Net als The Flour Project: http://www.banishedmods.com/forums/showthread.php?tid=25
Ben benieuwd of dit allemaal mogelijk wordt met de mod kit, want dat zal het spel alleen maar verder uitbreiden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |