abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg woensdag 19 februari 2014 @ 23:13:30 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136913941


Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit

Wat is Banished?

Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland.

Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven.

Overleven

De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.

Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruļneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.

Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!

Gameplay

De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten.

Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen.

Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden.

Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.

Screenshots

Januari 2014







September 2013









Meer op: http://www.shiningrocksoftware.com/?page_id=48

Filmpjes




Let's Plays

Er zijn al enkele Let's Plays opgedoken om het spel wat meer bekendheid te geven:





Meer informatie

Officiėle website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/

Prijs: vermoedelijk 20 ¤.
Release date: 18 februari 2014
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136914078
Dit vraagt om een reeks :)
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:24:30 #3
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136914456
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:16 schreef GlenSpey het volgende:
Dit vraagt om een reeks :)
Had ik al aangemaakt dacht dat de "lieve belg" niet zo lief was :@
  Lieve Belg woensdag 19 februari 2014 @ 23:39:29 #4
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136915116
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:24 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Had ik al aangemaakt dacht dat de "lieve belg" niet zo lief was :@
Had die andere nog niet gezien, anders had ik deze niet meer aangemaakt hoor :) ondertussen ook weer al enkele uren aan het spelen, net zoals de andere 17000 op steam :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:45:48 #5
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136915345
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:39 schreef Jump het volgende:

[..]

Had die andere nog niet gezien, anders had ik deze niet meer aangemaakt hoor :) ondertussen ook weer al enkele uren aan het spelen, net zoals de andere 17000 op steam :D
Is gefixed had even TR aangemaakt nu is deze ook meteen een reeks *O*

Sneeuw in Autumn en Spring in 1 jaar :N

EN IK HEB NOG STEEDS GEEN KOEIEN :(
  Lieve Belg donderdag 20 februari 2014 @ 00:18:32 #6
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136916345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:45 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Is gefixed had even TR aangemaakt nu is deze ook meteen een reeks *O*

Sneeuw in Autumn en Spring in 1 jaar :N

EN IK HEB NOG STEEDS GEEN KOEIEN :(
Ik heb 32 koeien, en bijna 40 kippen. Maar heb nu al 10 jaar een pasture leeg staan voor eventuele schapen die ik maar nooit kan kopen via de trader :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 20 februari 2014 @ 00:19:18 #7
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136916362
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:18 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik heb 32 koeien, en bijna 40 kippen. Maar heb nu al 10 jaar een pasture leeg staan voor eventuele schapen die ik maar nooit kan kopen via de trader :D
30 jaar later heb ik iets van 150 kippen en 100 schapen en 0 koeien :(
  Lieve Belg donderdag 20 februari 2014 @ 00:32:19 #8
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136916586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:19 schreef Friday12 het volgende:

[..]

30 jaar later heb ik iets van 150 kippen en 100 schapen en 0 koeien :(
Ik ontbreek enkel nog schapen en drie andere seeds, en dan is die pagina ook compleet :P

Dit is mijn dorp nu. Links het farm gedeelte, en rechts het oorspronkelijke dorp. Op de tweede screen rechts loopt een brug naar de merchant. Er zijn zojuist ook 24 nomads toegekomen, dus even zien als ik die wel wil aanvaarden.



Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 20 februari 2014 @ 00:36:32 #9
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136916682
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:32 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik ontbreek enkel nog schapen en drie andere seeds, en dan is die pagina ook compleet :P

Dit is mijn dorp nu. Links het farm gedeelte, en rechts het oorspronkelijke dorp. Op de tweede screen rechts loopt een brug naar de merchant. Er zijn zojuist ook 24 nomads toegekomen, dus even zien als ik die wel wil aanvaarden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zou ik wel je eten wat omhoog schoppen ik heb 45k waar jij nu 10k heb :P
  Lieve Belg donderdag 20 februari 2014 @ 00:39:28 #10
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136916741
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:36 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Zou ik wel je eten wat omhoog schoppen ik heb 45k waar jij nu 10k heb :P
Ik denk dat ik die nomads ga aanvaarden en een derde market bouwen met farms er rond. Misschien een jaar of twee wel even in het zand bijten denk ik.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136916775
:o Oh goed jullie spelen het ook :7
Ik zit na 27 jaar nog steeds met 8 volwassenen en 3 kinderen opgescheept -O-
Veel problemen onderweg gehad (en nog steeds een grote kans dat mijn mensen gaan uitsterven xD). Heb geen enkele let's play gekeken of tips op internet gelezen. Gewoon meteen op hard en spelen maar :7
  donderdag 20 februari 2014 @ 00:47:46 #12
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136916883
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:39 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik denk dat ik die nomads ga aanvaarden en een derde market bouwen met farms er rond. Misschien een jaar of twee wel even in het zand bijten denk ik.
Wilde ook foto uploaden maar tiny pic is down ofzo ;(
pi_136916925
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:47 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wilde ook foto uploaden maar tiny pic is down ofzo ;(
speel je via steam? dan via die weg even hosten ;)
  donderdag 20 februari 2014 @ 00:58:49 #14
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136917033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:51 schreef mschol het volgende:

[..]

speel je via steam? dan via die weg even hosten ;)
Niet eens aan gedacht!







Dat is het grootste gedeelte van mijn dorpje :P

Tijd voor een nieuwe market place ;( alweer vol

[ Bericht 6% gewijzigd door Friday12 op 20-02-2014 01:05:33 ]
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:09:55 #15
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136917222
Tip: Als je in een boomgaard ziet dat er een aantal bomen dood zijn moet je het op iets anders zetten dan krijg je 2 soorten bomen tegelijk ^O^
pi_136917280
ik heb tot nog toe niet de ambitie heel groot te worden, bouw weinig extra huizen en laat alles lekker op z'n beloop gaan..
heb wel meerdere foresters al geplaatst om enkele kale plekken te beplanten, zodat ik daar later weer logs vandaan kan halen :P
ik wil nog wel een quarry en een mine gaan plaatsen, maar moet er eerst een goeie plek voor vinden..
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:14:57 #17
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136917295
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:13 schreef mschol het volgende:
ik heb tot nog toe niet de ambitie heel groot te worden, bouw weinig extra huizen en laat alles lekker op z'n beloop gaan..
heb wel meerdere foresters al geplaatst om enkele kale plekken te beplanten, zodat ik daar later weer logs vandaan kan halen :P
ik wil nog wel een quarry en een mine gaan plaatsen, maar moet er eerst een goeie plek voor vinden..
Als je niet oplet dan zijn al je mensjes ineens oud en heb je niets meer over :P
pi_136917329
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:14 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Als je niet oplet dan zijn al je mensjes ineens oud en heb je niets meer over :P
dat besefte ik mij ook toen ik de townhall had geplaatst :P

heb wel wat extra huizen geplaatst, maar op een gegeven moment moet je wel een goed aantal huizen hebben dat ze vorige huizen kunnen gaan "recycelen"
dat punt probeer ik op te zoeken..: geen extreme bevolkingsgroei meer, maar wel genoeg plek om een fatsoenlijk dorpje te hebben...
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:19:40 #19
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136917356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:17 schreef mschol het volgende:

[..]

dat besefte ik mij ook toen ik de townhall had geplaatst :P

heb wel wat extra huizen geplaatst, maar op een gegeven moment moet je wel een goed aantal huizen hebben dat ze vorige huizen kunnen gaan "recycelen"
dat punt probeer ik op te zoeken..: geen extreme bevolkingsgroei meer, maar wel genoeg plek om een fatsoenlijk dorpje te hebben...
Moet je ze upgraden gaan ze vanzelf dood door de kou })
pi_136917387
Is het al saai? :P
pi_136917396
Iemand enig idee of ik mensen moet gaan opleiden? Ik zit met 9 volwassenen en 3 kinderen. Heb al een school. Is t het nu al waard om ze eerst naar school te laten gaan of niet? ;/
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:25:58 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136917423
quote:
5s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:23 schreef Kikopuz het volgende:
Iemand enig idee of ik mensen moet gaan opleiden? Ik zit met 9 volwassenen en 3 kinderen. Heb al een school. Is t het nu al waard om ze eerst naar school te laten gaan of niet? ;/
Nee pas als je genoeg 50+ mensen heb
pi_136917450
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Nee pas als je genoeg 50+ mensen heb
Oh geez, ok dan laat ik ze maar mooi uneducated :)
pi_136917456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Nee pas als je genoeg 50+ mensen heb
zijn dat >50 mensen of genoeg mensen die ouder dan 50 zijn?
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:30:52 #25
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136917489
quote:
12s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:28 schreef mschol het volgende:

[..]

zijn dat >50 mensen of genoeg mensen die ouder dan 50 zijn?
Ik zou wachten tot 50 mensen die werken :P die koters zijn alleen maar uitbuiters dus tellen niet mee :P
pi_136917696
Oh yeah! Wat is dit toch verslavend. Heb net mijn dorp van een certain doom gered. Van 6 mensen toch nog 21 mensen kunnen kweken xD
* Kikopuz is happyyyyyhyyy
pi_136917774
wtf :')

12 jaar geen vuiltje aan de lucht, geen mega voedselproductie, maar nooit honger...

en opeens in het eind van de 12de winter sterft plotseling het halve dorp aan starvation..? lekker logisch weer :')
pi_136917954
Iemand al uitgevonden bij hoeveel mensen/huizen je een stabiel volkje heeft?
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_136917958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:56 schreef mschol het volgende:
wtf :')

12 jaar geen vuiltje aan de lucht, geen mega voedselproductie, maar nooit honger...

en opeens in het eind van de 12de winter sterft plotseling het halve dorp aan starvation..? lekker logisch weer :')
Misschien ergens iets over t hoofd gezien? Waar bestond je voedsel uit?
pi_136918057
Oh trouwens een tip voor mensen die last hebben van koppels die "scheiden". Soms heb je een man en een vrouw die uit elkaar gaan (tja, shit happens). Ik denk dan alleen dat ze geen kinderen meer krijgen, aangezien ze in twee verschillende huizen wonen. Dus ipv één huis dat kinderen produceert, twéé huizen die geen kinderen produceren ;/
Wat ik dan doe is ik klik de upgrade to stone optie, waardoor één van de twee tijdelijk uit huis moet. En ik reclaim het meteen weer. Raar genoeg trekt de partner dan weer in bij zijn ex.
pi_136918132
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 02:22 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Misschien ergens iets over t hoofd gezien? Waar bestond je voedsel uit?
vis, vlees van jagen en nog van de gatherer, en had net wat koeien
pi_136918318
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
blablablabla
  donderdag 20 februari 2014 @ 04:02:47 #33
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136918332
Ik heb beiden en tbh vind ik DayZ op het moment het kopen niet waard, binnen 1 ą 2 uur heb je alle eindgame gear (gewoon een tripje stad-airport en je vindt alles).
Banished heb ik nu 1.5u ofzo en ik vind hem tot nu toe juist leuk je bent steeds bezig met het micromanagen van je dorpje (door taken steeds verdelen op de manier die het beste is voor je dorp en dit verandert de hele tijd).
Heb het gevoel dat ik in Banished wel een hoop uren ga steken, een gevoel wat ik voorlopig nog niet met DayZ heb.
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:56:20 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136919661
Oké, wanneer loont het om velden te gaan bewerken trouwens? Ik zit nu op easy en kan dus meteen beginnen met peppers en potatoes maar het is nogal intensief.

Volgens mij zit ik rond de twintig en omdat ik zoveel dingen te doen heb blijven er geen laborers meer over :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:59:26 #35
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136919700
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:56 schreef jogy het volgende:
Oké, wanneer loont het om velden te gaan bewerken trouwens? Ik zit nu op easy en kan dus meteen beginnen met peppers en potatoes maar het is nogal intensief.

Volgens mij zit ik rond de twintig en omdat ik zoveel dingen te doen heb blijven er geen laborers meer over :').
meer huizen/kinderen
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136919774
Mijn tradepost en market worden op dit moment steeds door één persoon bezet. Wat heeft het voor zin om daar meer mensen te plaatsen?
In the coolest little capital of the world
pi_136919877
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:05 schreef Drebbelman het volgende:
Mijn tradepost en market worden op dit moment steeds door één persoon bezet. Wat heeft het voor zin om daar meer mensen te plaatsen?
Als je stad groter wordt en de afstand tussen storage barns en markets groter kan het handig zijn meer vendors in je markets te plaatsen zodat alles sneller gedistribueerd wordt. Anders blijft de ene helft van je stad hongerig terwijl er genoeg voedsel is in de andere helft.
pi_136919918
aah dat klinkt logisch ja. dank
In the coolest little capital of the world
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:48:15 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136920596
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:59 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

meer huizen/kinderen
Dat was de vraag niet echt hé. Ik vraag me af wanneer het loont qua harde aantallen om dus de velden te gaan bewerken. (Maar alsnog bedankt, mijn dorp heeft inderdaad huizen nodig :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136920642
Mijn dorp zit inmiddels op 100+ inwoners (easy, ik ben een mietje, ik weet het) maar ik kan nu niet meer snel genoeg brandhout aanvoeren waardoor er al weer 20 zijn doodgevroren de laatste winter. :') En mijn mega-stockpiles voedsel heb ik geruild voor nieuwe zaden waardoor ze ook nog zitten te verhongeren. Gaat goed.
For great justice!
pi_136920776
Na 2 keer een faal dorp te hebben gemaakt (begonnen op Hard, leek me sowieso het leukste) heb ik gisteravond een mooi dorp op kunnen zetten. Nog geen enkel sterfgeval gehad, 2 foresters zodat het gebied van het dorp ook flink bebost is. Ongeveer 38 inwoners momenteel, jaar 8, klein eilandje net naast m'n dorp waar ik wat pastures/akkers wil plaatsen (heb er nog geen, 3 traders gehad maar niets nuttigs).

Zit nog wel te denken van, wanneer is een afstand te ver weg? Want ik wil de Quarry wel een beetje buiten het hoofd dorp en de foresters/herbs/hunters/etc. plaatsen. En wordt het eten wel een beetje verdeeld tussen de barns? Dus dat een paar woningen buiten het hoofddorp niet verhongeren :P

Ik zal vanavond wel een screenshotje plaatsen anders.
pi_136920930
Mijn eerste onnatuurlijke dood zit eraan te komen en ik vrees dat ik lijdzaam moet toezien.
Twee builders hebben zichzelf vastgezet en hebben geen uitgang meer. Ze kunnen kennelijk niet door ramen klimmen :')
In the coolest little capital of the world
pi_136920939
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:50 schreef Q. het volgende:
Mijn dorp zit inmiddels op 100+ inwoners (easy, ik ben een mietje, ik weet het) maar ik kan nu niet meer snel genoeg brandhout aanvoeren waardoor er al weer 20 zijn doodgevroren de laatste winter. :') En mijn mega-stockpiles voedsel heb ik geruild voor nieuwe zaden waardoor ze ook nog zitten te verhongeren. Gaat goed.
_O-
pi_136920949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:04 schreef Drebbelman het volgende:
Mijn eerste onnatuurlijke dood zit eraan te komen en ik vrees dat ik lijdzaam moet toezien.
Twee builders hebben zichzelf vastgezet en hebben geen uitgang meer. Ze kunnen kennelijk niet door ramen klimmen :')
[ afbeelding ]
Je kunt huizen slopen ;)
pi_136921057
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je kunt huizen slopen ;)
i know, maar tegen de tijd dat het huis gesloopt is zijn ze al dood.
achja, heb toch 21 baby's onderweg, strenge winter gehad :')
In the coolest little capital of the world
pi_136921416
Steady as she goes. :)

I love my mispoken words.
  donderdag 20 februari 2014 @ 10:42:27 #47
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136921769
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 03:59 schreef Elan het volgende:
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
Hoewel ik dit spel niet heb (en DAYZ wel), moet ik zeggen dat DayZ ook behoorlijk saai is. Van de tien uur die je speelt zal je misschien een kwartier andere mensen zien.
pi_136921822
Nog geen enkel succesvol dorp boven de 50 man gehad :p
pi_136921962
Die mines en steengroeves zijn ook wel erg traag zeg :z
In the coolest little capital of the world
pi_136924405
Wat een top spel :D heb er momenteel al zoon 7 uur op zitten en ben 1 x opnieuw begonnen omdat de opbouw van me dorpje mij niet beviel (na 2 uur).

Me 2de dorpje loopt gesmeerd, zoon 80 inwoners, geen honger en genoeg brandhout. Vooral veel huizen blijven bouwen zodat je bevolking blijft groeien en veel gevarieerd voedsel hebben mocht ergens iets mislukken is erg belangrijk.

Mining gaat indd erg langzaam maar gelukkig is er tot nu toe genoeg steen en iron te vinden overal :)

Zorg er ook voor dat je voldoende tools op voorraad hebt, wanneer deze opraken wordt de snelheid van werkzaamheden erg vertraagd.

btw, jullie dorpjes zien er ook goed uit ^^

Zit te denken om vanavond weer een nieuw dorpje te stichten ^^ je loopt steeds weer tegen dingen aan die beter konden kwa opzet.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_136924459
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:29:55 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136924876
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 03:59 schreef Elan het volgende:
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
Ligt er maar helemaal aan wat je wil doen. Ik vind dit soort spellen geweldig en ben ook nog steeds fan van de Simcity reeks (minus de reboot) dus vind ik het niet saai. Je hebt alleen geen vijanden buiten de natuur en een falende toevoer van goederen tijdens de winter.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136925758
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef rudolfb het volgende:
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
Ja een tornado. Op het moment dat het al slecht ging met mijn dorp. Had slechts 5 volwassenen en 1 kind. Resultaat: 2 volwassenen over. Heb toen maar snel mijn autosave geladen :@
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:39:19 #54
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136926932
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef rudolfb het volgende:
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
Ik had disasters uit staan, maar ik kreeg wel een melding dat er een tornado vlakbij mijn dorp was.
pi_136927328
Mijn eerste disaster moet nog voorbij komen.

De basis van het spel staat wel echt als een huis, ben ook erg benieuwd als de modding tools beschikbaar komen wat we kunnen verwachten :D

Op de basis kan je volgens mij eindeloos dingen verzinnen en toevoegen.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 14:04:08 #56
257132 crew  Awsom
pi_136927868
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:09:31 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136928122
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
Vijanden hoop ik eigenlijk niet maar met mods boeit het me niet heel veel eigenlijk. Als ze een zombie-mod maken zal ik het wel installeren :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:20:21 #58
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136928563
Nu een kritieke winter, amper food over van de harvest en dat met zo'n 60 bewoners, als ze het overleven dan hebben ze iig volgend jaar extra cropfield.
pi_136928640
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
resource managment zou ik graag meer settlers stijl willen zien, maar eerst mag ervoor gezorgd worden dat villagers duidelijker aangeven als iets niet kan of waarom iets niet gebeurd.
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:26:51 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136928833
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
Molens en het bakken van brood zouden ook toegevoegd kunnen worden. Gezien de hoeveelheid bier die mensen dronken in de tijdsperiode mag hier ook wel wat meer nadruk op komen (Men dronk bijna een liter bier per dag per persoon)

Voor een hele grote mod wellicht de langzame omschakeling naar een stadje.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:44:34 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136929439
Molens om meel te maken en zo zou inderdaad wel erg tof zijn ja. Broodbakkerij en bijvoorbeeld slager hoeft an sich niet want dat deden ze vroeger natuurlijk allemaal zelf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136929657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Molens en het bakken van brood zouden ook toegevoegd kunnen worden. Gezien de hoeveelheid bier die mensen dronken in de tijdsperiode mag hier ook wel wat meer nadruk op komen (Men dronk bijna een liter bier per dag per persoon)

Voor een hele grote mod wellicht de langzame omschakeling naar een stadje.
Bier werd alleen gedronken wanneer water een gevaar was. Dit schone beekje kan prima gedronken worden dus geen reden tot overmatig bierconsumptie :P

Ik hoop vanavond echt aan de slag te kunnen. Lees hele leuke dingen :)
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_136929744
Ik zou graag een politieke uitbreiding zien op het spel voor een later stadium in de game.
Dat je eerst soort van elite klasse kan creėren en een echte leider.

Denk aan toevoegingen zoals:
- kies systeem / dictatuur
- security dingen
- militia
- dorpje beschermen tegen raiders.
- gevaarlijke wildlife zoals wolven of beren.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_136929912
Heeeey dit ken ik niet, maar het ziet er wel awesome uit. Houd het even in de gaten :-)
SuperMarioMaker.nl, ook te vinden op Facebook, Twitter en YouTube!
  donderdag 20 februari 2014 @ 15:16:23 #65
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_136930624
Het is een leuk spel maar je moet er wel van houden. Je bent constant bezig om te zorgen dat alle supplies goed zijn en te voorkomen dat je dorp in een neerwaardse spiraal komt (te weinig iron --> te weinig tools --> te weinig eten --> dood) maar er zit niet veel variatie in het spel - dit ben je constant dmv micro-management aan het doen. Ik vind het leuk maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zo is en dat mensen het saai zullen vinden.
pi_136930685
*O*

I love my mispoken words.
  donderdag 20 februari 2014 @ 15:56:25 #67
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136932112
Zojuist gekocht. Morgen een dagje vrij. :P.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:04:22 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136932396
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:56 schreef NJ het volgende:
Zojuist gekocht. Morgen een dagje vrij. :P.
Zolang je geen maand vrij hebt en ook geen kilo speed erbij hebt gekocht is het te weinig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136932473
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Zolang je geen maand vrij hebt en ook geen kilo speed erbij hebt gekocht is het te weinig.
1kilo maar voor een hele maand?
pi_136933083
Is er al een seed-nummer voor een FOK!-challenge? Iedereen elke 5 jaar een screenshot om te kijken hoe iedereen het aanpakt?
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:22:11 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136933095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:06 schreef boik het volgende:

[..]

1kilo maar voor een hele maand?
Iets meer dan een gram per uur per etmaal. Moet oké zijn denk ik?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:22:49 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136933128
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:21 schreef Stranger het volgende:
Is er al een seed-nummer voor een FOK!-challenge? Iedereen elke 5 jaar een screenshot om te kijken hoe iedereen het aanpakt?
Dat is wel een stoere! O+.

Ik opteer voor 11041979
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136933178
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Iets meer dan een gram per uur per etmaal. Moet oké zijn denk ik?
ja bij nader inzien moet dat net genoeg zijn ja :+
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:25:17 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136933215
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:24 schreef boik het volgende:

:+
Ja, zo zal je er naderhand wel uitzien inderdaad :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  PR/Manusje van alles donderdag 20 februari 2014 @ 16:43:15 #75
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136933873
Tvp... Seems ok..
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_136934048
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is wel een stoere! O+.

Ik opteer voor 11041979
Ga ik doen, welke settings? Wilde zelf deze pakken.
Map Size Medium
Terrain Valleys
Climate Fair
Disasters Yes
Difficulty Hard
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:50:20 #77
257132 crew  Awsom
pi_136934181
Map size large bitte
pi_136934973
Ik doe mee alleen wel map size large, wordt 11041979 de seed ?
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_136935822


Oeps, dat was even een flinke hongersnood, de helft van mn mensjes dood. :+
For great justice!
pi_136935838
Ok

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard




Mooi beginpunt :')
pi_136936154
Huizen upgraden.. oeps alles dakloos.. soewps het is winter welkom in spookstad
pi_136936831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard

[ afbeelding ]

Mooi beginpunt :')
Ik ga nu beginnen :)
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:05:32 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136937023
Oh, op easy zag het er heel anders uit :'). Maar ik heb em opgezet!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136938106
Laat ik dan maar beginnen, slechte start maar wat doe je er aan.



edit: Beetje slechte kwaliteit, bij jaar 10 krijgen jullie een betere foto :P
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_136938180
5 jaar gespeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136938254
Ik begin wel even opnieuw heb nu een goed idee hoe ik moet beginnen :P
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_136938263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:44 schreef Stranger het volgende:
5 jaar gespeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:59:17 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136938717
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:40 schreef Drolflap het volgende:
Laat ik dan maar beginnen, slechte start maar wat doe je er aan.

[ afbeelding ]

edit: Beetje slechte kwaliteit, bij jaar 10 krijgen jullie een betere foto :P
Die van mij is wel vergelijkbaar met de jouwe volgens mij. Het eerste wat ik doe is door de tunnel aan de andere kant de rest van mijn dorp bouwen denk ik :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136940044
Al in de eerste zomer op de Fok! map een tornado om de oren. Gelukkig werd er niks geraakt.

I love my mispoken words.
pi_136940879
Ben een seed begonnen op me geboortedatum, geweldig terrein waar je begint O+. Alleen geen rivier dichtbij genoeg maar okee. Voor wie hem wil proberen: 28071994 medium, fair
  donderdag 20 februari 2014 @ 19:50:26 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136941070
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:46 schreef Ascarona het volgende:
Ben een seed begonnen op me geboortedatum, geweldig terrein waar je begint O+. Alleen geen rivier dichtbij genoeg maar okee. Voor wie hem wil proberen: 28071994 medium, fair
Ha! mijn geboortedatum is de FOK! seed 8-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 19:51:49 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136941138
Jammer wel dat het een hoerige kutlocatie is, maarja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136941515
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:51 schreef jogy het volgende:
Jammer wel dat het een hoerige kutlocatie is, maarja.
Extra uitdaging ;)
I love my mispoken words.
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:06:04 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136941848
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:58 schreef Sejt het volgende:

[..]

Extra uitdaging ;)
Dat dan weer wel.

Oh en ik heb net geleerd om de smit nooit te laat te bouwen, men gaat nogal snel dood zonder gereedschap :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136942232
Kan je het seed nummer ergens terug vinden nadat je bent gestart?
  Lieve Belg donderdag 20 februari 2014 @ 20:21:09 #96
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136942518
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:15 schreef mschol het volgende:
Kan je het seed nummer ergens terug vinden nadat je bent gestart?
Druk op ESC en dan op Map, dan zie je de setiings en seed van de map.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:36:40 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136943311


Volgens mij gaat deze wel goed.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136943651
Jaar 10:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136944289
Jaar 5:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:20:57 #100
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_136945749
Ik volg dit topic nu al een tijdje maar de vraag die voor mij toch continu op de achtergrond blijft spelen is: In hoeverre lijkt dit spel op spellen zoals anno 2070 en soortgelijke strategy games? het lijkt mij een toffe game, maar dat is anno 2070 ook wel, en daar besteed ik ook 'te' weinig aandacht aan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')