abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:01:38 #51
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137012500
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:43 schreef prefix1 het volgende:
pfffff bouw ik net lekker op 60+ mensen voedsel tekort iedereen zowat dood... je moet wel heel goed opletten wat je bouwt volgens mij want binne 5 mins kan het zo omgekeerd zijn..
Dit. Ging wel redelijk, hoor ik ineens dat pop up geluid. Halve stad dood. :+ :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137012583
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen. ;(

Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan.

Wat is deze?
pi_137012676
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:04 schreef Typisch het volgende:
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen. ;(

Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan.

Wat is deze?
wat staan ze dan wel te doen?

mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind.

Dat priority pijltje haalt ook echt niets uit.
In the coolest little capital of the world
pi_137012710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:08 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

wat staan ze dan wel te doen?

mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind.
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:11:16 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137012770
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
Bij start, spatiebalk > pauze.
Eerst gebouwen plaatsen en dan pas resources weg laten halen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137012841
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:29:03 #57
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137013259
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:14 schreef dekkered het volgende:

[..]

zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen
Hoezo niet te veel kappen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:33:56 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137013400
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks? :')
Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
Je moet wel builders aanwijzen he. :P. Daar ben ik ook mee op mijn bek gegaan in het begin :').

En doe de tutorial!



Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 14:52:46 #59
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137014038
Via reddit:



:')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137014166
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
Blijf dus maar lekker bij FM :P :+

quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:52 schreef Jump het volgende:
Via reddit:

[ afbeelding ]

:')
_O-
Children of the night. What music they make.
pi_137015402
Builders werken bij mij echt totaal niet...
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_137015575
quote:
mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
Klopt, gaan ze bomen kappen voor wat ze gaan bouwen terwijl ze het ook van een stapel kunnen halen. Aan het begin deed ik ook veel gebieden selecteren om bomen te kappen, iron en stone te minen, maar dat krijgt een veels te hoge prioriteit. Kleine gebieden selecteren om wat mee te doen en let ook hoever ze moeten lopen icm winter.
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137015686


Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post. :+ Is er nog een manier om mensen sneller kinderen te laten krijgen?
pi_137015780
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:42 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]

Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post. :+ Is er nog een manier om mensen sneller kinderen te laten krijgen?
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.

wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap.
In the coolest little capital of the world
pi_137015854
alcohol ^O^ ---> kinderen
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137015906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef JCPepino het volgende:
alcohol ^O^ ---> kinderen
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.

wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap.
Ja, dat idee had ik ook. Kwam één huis tegen met 6 volwassenen, dat is niet helemaal de bedoeling denk ik. :D
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:01:06 #67
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137016308
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:49 schreef Typisch het volgende:

[..]

Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?

[..]

Tavern ook alleen later bouwen voor de happiness, kinderen krijgen is 1 van de makkelijkste dingen in het spel zonder hulp.
pi_137016650
Tavern werden ze bij mij in ieder geval erg blij van, maar kan zijn dat mijn voedsel zo eenzijdig was dat alcohol DE oplossing was bij mij
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137016656
Jaar 25 van de FOK!seed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137016699
Yay ik heb een achievement!

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens!
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 16:10:47 #71
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137016767
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef Kikopuz het volgende:
Yay ik heb een achievement!

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens!
Hier hebben ze just Scarlet Fever gekregen door stomme nomads :') Gelukkig had ik al een hospitaal gebouwd, maar liet er niemand werken. In het geval dat...

Toch twee kinderen gestorven er door.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137016863
Zit aan mannetje vast, kan niet weg. En hij heeft het al koud en heeft ook al honger. :')
pi_137017995
hoe krijg je nomads? me stad heeft nu genoeg voedsel en ben flink babys aant fixe haha
Geniet van het leven:):)
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:38:58 #74
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137018131
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:

[..]

Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
Je moet veldjes ook afwisselen met elkaar, dus geen 3 aardappelvelden naast elkaar want als je dan in 1 een disease krijgt is alles raak.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137018490
Ik heb vissen en food in mijn trading dock, nu komt de merchant met 6 schapen maar kan ik de vissen en food niet selecteren om ervoor in te ruilen. :(

Wat moet ik dan doen?
pi_137018582
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef JCPepino het volgende:
Tavern werden ze bij mij in ieder geval erg blij van, maar kan zijn dat mijn voedsel zo eenzijdig was dat alcohol DE oplossing was bij mij
Alcohol is altijd de oplossing.
For great justice!
pi_137018593
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:35 schreef prefix1 het volgende:
hoe krijg je nomads? me stad heeft nu genoeg voedsel en ben flink babys aant fixe haha
Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef einschtein het volgende:
Ik heb vissen en food in mijn trading dock, nu komt de merchant met 6 schapen maar kan ik de vissen en food niet selecteren om ervoor in te ruilen. :(

Wat moet ik dan doen?
Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.
I love my mispoken words.
pi_137018725
Trading post neer gezet, nu maar wachten op een merchant dan. :)
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 16:56:02 #79
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137018856
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
Trading post neer gezet, nu maar wachten op een merchant dan. :)
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
Je trading post moet aan water zitten dat verbonden is met de grote rivier. Ook al is dat via een kleine rivier ertussen. Een rivier dat niet aan de grote rivier hangt gaat niet werken.

Voor je vissers geldt de regel dat hoe meer water in de cirkel hoe meer vangst, je kan een visser plaatsen op een kleine rivier, maar verwcht geen grote vangst.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137019026
Eerste dorpje gebouwd. Ze zijn nog steeds in leven na zes jaar. :P Wel is het inderdaad erg goed opletten dat er elk moment een omslag kan zijn. Ik zat een tijd rond de 15 villagers, alles ging lekker. Verzamelen van vruchten, walnoten, aardappelveldje en een jagershut. Paar huizen erbij en langzaam uitgebouwd naar 30 villagers, vissershut erbij op een afstandje (achteraf gezien had ik dat beter later kunnen doen denk ik) en dat ging nog steeds goed. Toen was er echter een slecht jaar met de aardappelvelden met yield van 30% minder dan jaar daarvoor maar wel met meer villagers dus.

Had ook niet door dat onze tools bijna op waren. Liepen ze dus allemaal zonder tools, nu net snel een blacksmith gemaakt.

Denk dat ik een nieuwe village begin volgende keer. Op zich ging het allemaal wel goed maar zou toch paar dingen anders plannen nu. Die hutjes voor jager/bomen/verzamelaar moeten echt een stuk verder uit het centrum.

Edit: Moet ook nog maar eens kijken hoe het allemaal precies zit met de voedselvoorziening want ik heb niet echt een idee hoe dat precies werkt. Bijna een orchard had ik alleen keuze voor walnoten. Bij farm had ik keuze voor aardappel of cabbage. In eerste twee jaar afgewisseld (crop rotation?) maar de cabbage had echt een slechte yield dus gewoon weer potatoes gedaan die 90-100% opleverden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_137019121
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:49 schreef Sejt het volgende:

[..]

Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.

[..]

Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.
Hm, daar had ik niet zoveel van. :D Yay, 2 schapen. :{
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 17:04:35 #82
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137019138
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137019149
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:

[ afbeelding ]
Ja, dan kan het hard gaan.
For great justice!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:08:36 #84
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137019278
Die production tab is ook heel handig, kun je precies je productie afstemmen met je verbruik, Dat is wel iets wat ik mis namelijk, niet kunnen zien wat een gebouw gebruikt heeft, je kunt alleen zien wat ze het afgelopen seizoen gemaakt hebben.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137019366
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:

[ afbeelding ]
Been there. :P
pi_137019741
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef Jump het volgende:
[..]
Voor je vissers geldt de regel dat hoe meer water in de cirkel hoe meer vangst, je kan een visser plaatsen op een kleine rivier, maar verwcht geen grote vangst.
Jep en houd er rekening mee dat die cirkels elkaar niet overlappen. Had eens 2 visserijen (8 vissers) naast elkaar gezet met elk een productie van 400 vissen. Toen heb ik één van die visserijen verplaatst en toen hadden ze afzonderlijk 1k+ productie, soms net eronder, soms rond de 1.2k.
pi_137021392


Hongersnood jaar 46... WE WILL REBUILD.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:20:48 #88
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137021539
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137021564
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet :?.
nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?
pi_137021613
Gebrek aan hout en dus logs. :(
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:25:57 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137021689
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:21 schreef Furdinand het volgende:

[..]

nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?
Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137021872
Zo, laten we nu eens de bevolking uitbreiden :P Dikke tip trouwens, als je geen builders vrijgeeft zetten ze wel alle spullen klaar zoals stone en logs :)

een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:37:39 #93
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137021995
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:32 schreef JCPepino het volgende:
Dikke tip trouwens, als je geen builders vrijgeeft zetten ze wel alle spullen klaar zoals stone en logs :)
Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet :?.
Koeien kan ik ook niet splitten. :(
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:38:11 #94
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137022009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:37 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet. :P

[..]

Koeien kan ik ook niet splitten. :(
schapen wel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:40:14 #95
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137022065
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:38 schreef Bart het volgende:

[..]

schapen wel?
Die heb ik nog niet, maar m'n kippen kon ik wel splitten maar de koeien (even gekeken na je klacht) kan ik ook niet splitten. Geen idee of dat bug is of dat ik iets vergeet (size van field oid) maar knopje is zwart.
pi_137022319
Hij wil niet meer opstarten. :(

For great justice!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:03:27 #97
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137022711
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:49 schreef Q. het volgende:
Hij wil niet meer opstarten. :(

[ afbeelding ]
Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.

EDIT: http://www.shiningrocksof(...)l-error-has-occured-
pi_137022961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.
Misschien moet je eerst een bepaald aantal hebben ofzo.. Ik heb net nog 25 schapen verdeeld over twee pastures.
pi_137023012
Heeft het trouwens veel nut om de paden te upgraden naar steen? Of is het meer esthetisch
pi_137023099
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:03 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.

EDIT: http://www.shiningrocksof(...)l-error-has-occured-
Het verwijderen van Menu.msc heeft het crash-probleem opgelost maar nu kan ik mn savegame (50+ jaar :') ) niet meer openen. ;(
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')