Dit. Ging wel redelijk, hoor ik ineens dat pop up geluid. Halve stad dood.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:43 schreef prefix1 het volgende:
pfffff bouw ik net lekker op 60+ mensen voedsel tekort iedereen zowat dood... je moet wel heel goed opletten wat je bouwt volgens mij want binne 5 mins kan het zo omgekeerd zijn..
wat staan ze dan wel te doen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:04 schreef Typisch het volgende:
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen.![]()
Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan.
Wat is deze?
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:08 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
wat staan ze dan wel te doen?
mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind.
Bij start, spatiebalk > pauze.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet.![]()
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet.![]()
Hoezo niet te veel kappen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:14 schreef dekkered het volgende:
[..]
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen
Je moet wel builders aanwijzen he.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks?
Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
Blijf dus maar lekker bij FMquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet.![]()
quote:
Klopt, gaan ze bomen kappen voor wat ze gaan bouwen terwijl ze het ook van een stapel kunnen halen. Aan het begin deed ik ook veel gebieden selecteren om bomen te kappen, iron en stone te minen, maar dat krijgt een veels te hoge prioriteit. Kleine gebieden selecteren om wat mee te doen en let ook hoever ze moeten lopen icm winter.quote:mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:42 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post.Is er nog een manier om mensen sneller kinderen te laten krijgen?
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?quote:
Ja, dat idee had ik ook. Kwam één huis tegen met 6 volwassenen, dat is niet helemaal de bedoeling denk ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.
wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap.
Tavern ook alleen later bouwen voor de happiness, kinderen krijgen is 1 van de makkelijkste dingen in het spel zonder hulp.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hebben ze just Scarlet Fever gekregen door stomme nomadsquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef Kikopuz het volgende:
Yay ik heb een achievement!
Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens!
Je moet veldjes ook afwisselen met elkaar, dus geen 3 aardappelvelden naast elkaar want als je dan in 1 een disease krijgt is alles raak.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
Alcohol is altijd de oplossing.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef JCPepino het volgende:
Tavern werden ze bij mij in ieder geval erg blij van, maar kan zijn dat mijn voedsel zo eenzijdig was dat alcohol DE oplossing was bij mij
Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:35 schreef prefix1 het volgende:
hoe krijg je nomads? me stad heeft nu genoeg voedsel en ben flink babys aant fixe haha
Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef einschtein het volgende:
Ik heb vissen en food in mijn trading dock, nu komt de merchant met 6 schapen maar kan ik de vissen en food niet selecteren om ervoor in te ruilen.
Wat moet ik dan doen?
Je trading post moet aan water zitten dat verbonden is met de grote rivier. Ook al is dat via een kleine rivier ertussen. Een rivier dat niet aan de grote rivier hangt gaat niet werken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
Trading post neer gezet, nu maar wachten op een merchant dan.
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
Hm, daar had ik niet zoveel van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.
[..]
Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.
Ja, dan kan het hard gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:
[ afbeelding ]
Been there.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
Jep en houd er rekening mee dat die cirkels elkaar niet overlappen. Had eens 2 visserijen (8 vissers) naast elkaar gezet met elk een productie van 400 vissen. Toen heb ik één van die visserijen verplaatst en toen hadden ze afzonderlijk 1k+ productie, soms net eronder, soms rond de 1.2k.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef Jump het volgende:
[..]
Voor je vissers geldt de regel dat hoe meer water in de cirkel hoe meer vangst, je kan een visser plaatsen op een kleine rivier, maar verwcht geen grote vangst.
nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet.
Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:21 schreef Furdinand het volgende:
[..]
nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?
Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:32 schreef JCPepino het volgende:
Dikke tip trouwens, als je geen builders vrijgeeft zetten ze wel alle spullen klaar zoals stone en logs
Koeien kan ik ook niet splitten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet.
schapen wel?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:37 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet.
[..]
Koeien kan ik ook niet splitten.
Die heb ik nog niet, maar m'n kippen kon ik wel splitten maar de koeien (even gekeken na je klacht) kan ik ook niet splitten. Geen idee of dat bug is of dat ik iets vergeet (size van field oid) maar knopje is zwart.quote:
Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:49 schreef Q. het volgende:
Hij wil niet meer opstarten.
[ afbeelding ]
Misschien moet je eerst een bepaald aantal hebben ofzo.. Ik heb net nog 25 schapen verdeeld over twee pastures.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.
Het verwijderen van Menu.msc heeft het crash-probleem opgelost maar nu kan ik mn savegame (50+ jaarquote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:03 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.
EDIT: http://www.shiningrocksof(...)l-error-has-occured-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |