En een +1 voor deze.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:24 schreef Franny_G het volgende:
[..]. Na mijn bevalling zei de verloskundige dat I. er helemaal niet uitzag als een erg 'overdragen' baby en ook de placenta zag er nog goed uit. Dus kennelijk zat zij ook nog prima in mijn buik tot 41 + 5 en had ze die tijd nodig. Dat bevestigde ook mijn eigen gevoel.
Dus probeer maar vertrouwen te hebben. Ik had een dag voor de bevalling een grote dip en moest huilen bij het zien van het lege wiegje..
. Dagje later was ze er.
.
Nou gelukkig!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 07:44 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ik ben ook in september![]()
Waarschijnlijk rond de 20e, maar dat hoeft nog niet in de op hoor
RFR, ik kan het me nog zo goed herinneren, dat baalgevoel die laatste weken...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest Franny!
[..]
En een +1 voor deze.
S was ook 10 dagen te laat maar hij had nog veel huidsmeer en veel nesthaar. Hij was ook niet zwaar voor een jongen die vrij ruim 'te laat' was; 3565 gram. Volgens mijn vk waren dat allemaal wel tekenen dat hij gewoon toen pas klaar was voor de geboorte en dat het voor hem wel goed was om nog eventjes te blijven zitten.
Maar RFR dat neemt niet weg dat het best pittig is zo die laatste weken, en zeker als je al een tijdje iedere dag op actie hoopt en telkens weer 's ochtends wakker wordt zonder noemenswaardige actie. Sterkte nog met afwachten!
En grappig trouwens. Mijn I. woog 3559. Wel wat zwaarder dan hoe ze was ingeschat maar een prima geboortegewicht natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest Franny!
S was ook 10 dagen te laat maar hij had nog veel huidsmeer en veel nesthaar. Hij was ook niet zwaar voor een jongen die vrij ruim 'te laat' was; 3565 gram.
In Eindhoven heb je geen keuze, je pakt de praktijk die jouw stadsdeel doetquote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik vond het wel even zoeken trouwens, welke vk ik zou kiezen, uiteindelijk maar op gevoel 1 gekozen die erg persoonlijk en betrokken overkwam.. hoe hebben jullie dat aangepakt?
Dat is snel! Heb je dan ook al een echo of alleen intakegesprek?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik vond het wel even zoeken trouwens, welke vk ik zou kiezen, uiteindelijk maar op gevoel 1 gekozen die erg persoonlijk en betrokken overkwam.. hoe hebben jullie dat aangepakt?
Niet helemaal waar, er zijn voor Noord-Eindhoven in ieder geval twee opties! Maar jij woont in t zuiden, toch?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In Eindhoven heb je geen keuze, je pakt de praktijk die jouw stadsdeel doet
Over twee weken al, dan ben je nog geen 6 weken toch? is dat niet te vroeg?
Ik denk na de termijnecho, die is op 5 maart. Al wel een kloppend hartje gezien dus ik ga er wel vanuit dat het goed gaat, maar met dat stomme Parvo gedoe hou ik toch nog een soort van slag om de armquote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou gelukkig!
Wanneer wil je wel in de op?
Dat lijkt me minder, ik had de keuze uit een stuk of 6 verschillende, maakt het onnodig moeilijk misschien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In Eindhoven heb je geen keuze, je pakt de praktijk die jouw stadsdeel doet
Over twee weken al, dan ben je nog geen 6 weken toch? is dat niet te vroeg?
Nikki ik dacht gisteravond nog aan je! Was me al opgevallen dat het ineens stil was aan je kant, en wilde er vandaag een opmerking over maken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fazzoletti ik heb wel nog een mooi plaatje aan gisteren overgehouden.Kun je ook op zien in wel ziekenhuis ik ga bevallen.
![]()
Profielfoto van een van onze beebjes.
[ afbeelding ]
Ja, ik zat ook al te rekenen... Ik zou ook liever een weekje wachten, om een situatie zoals bij Dyre te voorkomen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:07 schreef klavertje-4 het volgende:
En mooi plaatje idd Nikki!
Oeh precies 6 weken LMN, volgens mij hangt het er dan wel om of je wel of geen hartje gaat zien. Ik zou eerlijk gezegd liever 1 weekje afwachten. Als de innesteling net een of twee dagen later was zie je misschien nog niets. Wel heel fijn natuurlijk, dat je al zo vroeg mag.
Welkom nog!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik heb deze site gebruikt bij mijn keuze: http://www.zorgkaartnederland.nl/ . Heb de praktijk gekozen met zeer goede beoordelingen en die bleek toen bij mij om de hoek te zitten. En was ook echt heel erg tevreden over ze. Moet je even kijken of er voor jouw opties genoeg beoordelingen zijn om een keuze op te kunnen baserenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik ben al dingen aan het verzinnen die ik morgen kan gaan doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:08 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Nikki ik dacht gisteravond nog aan je! Was me al opgevallen dat het ineens stil was aan je kant, en wilde er vandaag een opmerking over maken.
Fijn dat alles uiteindelijk goed is gegaan en dan bikkel je vandaag ook nog even je laatste dag werken door!
En dan vanaf vanmiddag standje relaxt en uitbuik he? *kijkt streng*
Goeie tip! Ik zie nu dat er maar 1 verloskundigenpraktijk hier in de gemeente isquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb deze site gebruikt bij mijn keuze: http://www.zorgkaartnederland.nl/ . Heb de praktijk gekozen met zeer goede beoordelingen en die bleek toen bij mij om de hoek te zitten. En was ook echt heel erg tevreden over ze. Moet je even kijken of er voor jouw opties genoeg beoordelingen zijn om een keuze op te kunnen baseren
Tegengeluid nodig?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
Haha Nikki, ik voel me altijd zo lui bij jouw berichtjes!
Kijk, hier kan ik meer meequote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tegengeluid nodig?
Gisteren bestond mijn dag uit: de honden uitlaten, bij iemand gaan kijken die met een oehoe aan het trainen was en tv kijken.
Vandaag is het plan: honden uitlaten, tv kijken en de was doen. Oja, en een dutje.
verlof
.
En ik ben niet eens zwangerquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vandaag is het plan: honden uitlaten, tv kijken en de was doen. Oja, en een dutje.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:37 schreef Loj het volgende:
Bezoekje gyn:
Bloeddruk 110/80... Dat is goed! Zo goed, dat als hij zo blijft ik ook naar de vk mag! (Tot 35 weken dan)
Oh en dan het belangrijkste natuurlijk:
Ik zag een knipper en een vruchtzakje.. Oh en ik hoorde t hartje ook!! Jeej! Dat ziet er goed uit!
De termijn dan:
Wat ze zag en hoorde was nog heel klein, zo klein dat ze het nog niet in de grafiekjes kon neerzetten. Ze deed een voorzichtige schatting op 5 weken. Maar Cwen vertelde me dat her hartje dan nog niet klopt![]()
En nu:
Over drie weekjes een nieuwe afspraak voor een nieuwe echo om te checken hoe t groeit en hopelijk een termijn te bepalen...
Conclusie:
Ik ben blij en gelukkig!
Meer als een kanonskogel, nadat het dove gevoel is weggetrokken uiteraardquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:53 schreef klaprooss het volgende:
Loj wat goed
Nikki een mooi plaatje heb je
N_Z oee! Het komt echt dichtbij. Spannend! Geniet nog even van het moment met de kleine in je buik. Straks ligt ie op je buik!!
Heerlijk toch dat luie verlof! Mag best, straks is het hard werken.
IK ben net een uurtje in de stad gewest maar man oh man wat voel mn hoeehaa extreem beurs. Het lijkt wel of er 4 vuisten in zijn geduwd met flink wat geweld. Ach zo zou het na de bevalling vast ook voelen denk ik dan maar
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:12 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik had geen idee, ze gaf die optie, en ik ben denk ik té nieuwsgierig naar alles haha.
Mocht er dan nog niks te zien zijn, neem ik aan dat we gewoon een nieuwe echo kunnen inplannen.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:49 schreef StefanieV het volgende:
He dames
Even heel ego, straks bijlezen. Gisteren controle gehad en alles was in orde! Ze is goed gegroeid en ligt met haar hoofdje naar beneden, al zegt dat niet veel natuurlijk. Onder de spoiler nog een fotootje.Ze houdt nu al niet van paparazziSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Hier ook pas met 12 weken het hartje gehoord... Eerder doen ze niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Misschien lastig meten nog omdat 't zo klein is? Ik heb een echo gehad met 4w 4d (geloof ik, misschien 5d) en toen was er echt alleen nog maar 'iets' in m'n baarmoeder te zien maar echt nog geen hartactiviteit oid.
Ik vind het trouwens ook wel apart dat je het hartje () al gehoord hebt! Bij mijn ziekenhuis vertelden ze mij 2 jaar geleden dat ze het hartje pas laten horen (en dan ook het liefst niet te vaak) vanaf 12 weken zwangerschap omdat het voor die grens niet goed schijnt te zijn voor de embryo.
Wanneer heb je weer een afspraak Loj?
Waarom moet je met 35 weken weer terug naar de gyn?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:30 schreef Loj het volgende:
Dank voor de lieve berichtjes!
Ik zat nog ff te denken net. De gyn zei dat als m'n bloeddruk de volgende keer weer goed is, ik bij de vk mag..
Maar waarom zou ik dat willen als ik met 35 weken weer terug naar de gyn moet?! Iemand een idee..
Go NZ, bijna je baby!!!
Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom moet je met 35 weken weer terug naar de gyn?
Wat jij wilt is het belangrijkst, als jij je liever laat begeleiden door de gyn dan is dat ook mogelijk. Controles bij een verloskundige zijn over het algemeen genomen wat huiselijker dan de controles in het ziekenhuis die wat meer klinisch zijn. (allemaal heel kort door de bocht en veralgemeniseerd hè). Bovendien, na je bevalling moeten ook je kraambedcontroles gedaan worden door een verloskundige,misschien vind je het prettig als je de praktijk dan al kent die je kraambed komen begeleiden?
Moet je zelf regelen!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?
Zelf regelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?
Hier had het idd ook telefonisch gekund, ze heeft ook niet gekeken (was ook niet nodig, ik was niet gescheurd/geknipt oid) en was binnen 5 minuten alweer klaarquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:12 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zelf regelen.
Een verloskundige voor de nacontroles en de kraamverzorgster.
De verloskundige heb ik na de bevalling van Jelte maar twee of drie keer gezien. En ze heeft me niet bekeken. Het ging allemaal prima. Had net zo goed telefonisch gekund
Dank! Ik vind jouw kennis echt zo fijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:36 schreef mignonne het volgende:
ongeveer 5 weken moet je niet opvatten als "waarschijnlijk 5 weken 0 dagen" maar eerder als "mogelijk anything tussen 5 en 6 weken.![]()
rond de 5 a 6 weken is het nog heel slecht te meten. Kindje ligt nog helemaal opgekruld en de botjes zijn nog niet uitgehard. Pas rond 10-12 weken kun je uitgaan van een termijn, daarvoor is het alleen een vaststelling van of de zwangerschap daadwerkelijk in de baarmoeder zit en of er überhaupt sprake is van een zwangerschap.
Gefeliciteerd met je knipper
ik dènk... maar da's meer uit logica gedacht, dat het onzin is om te luisteren als je het zìet kloppen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar Mignonne, hoe zit het nou met het luisteren van het hartje, waarom wordt dit vaak toch pas met 12 weken gedaan als het blijkbaar al veel eerder kan? Dat zullen ze niet voor de lol doen denk ik...
yesh.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:21 schreef Burdie het volgende:
^^ wat mignonne zegt, is toch ook de reden om terughoudend te zijn met bijv. de Angelsounds?
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet tochquote:
Precies wat ik dacht; mignonne heeft er meer verstand vanquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:16 schreef mignonne het volgende:
Van wat ik begrepen heb (maar ik heb daar niet heel veel kaas van gegeten!), is er voor het weerkaatsen van geluid een hogere frequentie nodig dan voor het weerkaatsen van licht. Om het hartje te laten horen moet je dus de frequentie van de radiogolven van je echoprobe tijdelijk opschroeven. Dat zou in theorie bij langdurige blootstelling zorgen voor opwarming van het vruchtwater en de hersenen. Hetzelfde geldt dus voor dopplers bij de verloskundige, die hebben een sterkere straling dan een echo, daarom laten ze het liever ook niet onder de 12 weken horen, nog afgezien van dat het lastig is te vinden.
Maar goed, het bewijs daaromtrent is niet heel sterk, en het zou niet heel ethisch zijn om het eens uitgebreid te gaan testen op een setje baby'sKortom, we weten het dus niet zeker, maar we denken oa uit dierproeven dat het schadelijk is vanwege die opwarming. Daarom hebben ze richtlijnen ontwikkeld zoals alleen op indicatie echoën, niet onder de 10/12 weken naar het hartje luisteren en niet langdurig enz enz. Onder die omstandigheden is het veilig voor zover bekend.
Maar that having said, denk ik persoonlijk niet dat je onherstelbare schade hebt opgelopen als je 2 seconden het hartje hebt gehoord nu
nee joh, 6 weken na de geboorte moet je bellen voor nacontrolequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet toch.
Dat zou mooi zijn ja!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Ik hoop dat ik vrijdag beval, op de 100e geboortedag van mijn grootvader.
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Dat zou echt tof zijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Way to go spees, deze wee komt niet meer terug zeg maar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Ik maak gelijk een aftellijstjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Wat zit er allemaal in?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Vluchtkoffertje is klaar.. Denk ik...Wat ben ik nog vergeten???
Dat weten wij nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Ja idd. Ik hoop mee!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Vermoeiend, vooral.
Bij geen verdere actie zie ik de vk vrijdag pas weer, en zondag komt ze evt. strippen. Hopelijk is het dan al niet meer nodig.
Ja, ik tel af! Nog 9 lesuren, een studiemiddag, een teamoverleg, een mentoruur, een sectievergadering en een ouderavond.quote:
Je goede humeur en vergeet je zwemkleding nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Dextro?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
En gelukkig word je thuisgebrachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Je goede humeur en vergeet je zwemkleding niet
Maar zonder zakje snoepquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
En gelukkig word je thuisgebracht
Nou, zet 'm op je lijstje dat je man die haalt als ie je komt ophalenquote:
Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooidquote:
Zonde!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooid
Edit:
Enf! Ik lust geeneens graag snoep haha
Dát is een goed idee! In het ziekenhuis hadden ze geeneens een broodje filet voor mequote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:03 schreef mignonne het volgende:
uitdeelzakjes met toastjes en bakjes filet
XDquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooid
Edit:
Enf! Ik lust geeneens graag snoep haha
hahaha wat kan dat dan lekker zijn hequote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dát is een goed idee! In het ziekenhuis hadden ze geeneens een broodje filet voor me. Dat heb ik thuis wel ingehaald
(ohhhh, dat eerste verse pistoletje met roomboter en verse rosbief zal ik nooit vergeten denk ik
)
Nohhhquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha wat kan dat dan lekker zijn he
ik had dat met een bagel met roomkaas en gerookte zalm
oiquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
NohhhEcht, daar heb ik nú al zo'n trek in he... Ben nog geeneens 9 weken
![]()
toch chocolade tegen mijn beeldschermquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
quote:
Ja, die geitenkaas mag je hebben. Het MOET er op staan als er rauwe melk in zit! In de supermarkt is bijna geen rauwmelkse kaas te vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik twijfel steeds zo over eten: had vandaag de maaltijdsalade geitenkaas van de AH in handen. Zó lekker, maar zachte geitenkaas. Er stond nergens iets van 'au lait cru', maar ik twijfel dan toch en dus niet meegenomen.
Salami - mag niet. Mogen dan al dat soort worsten niet? Cervelaatworst? Boerenmetworst?
En gisteren aten we pasta carbonara en ik had het op en dacht ineens "Zijn die eieren eigenlijk dan wel gaar doordat ze door die loeihete pasta gaan?". En toen voelde ik me meteen schuldighad er helemaal niet bij stilgestaan.
Hmmmm. Goed om te weten! Dus in principe kan een zachtgekookt eitje niet veel kwaad (in theorie, als er geen salmonella in het ei zit etc etc)?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:36 schreef mignonne het volgende:
idd![]()
het gaat vooral om een ernstiger verloop van salmonella bij zwangeren ivm verminderde weerstand. Grotere kans op oa sepsis en shock. Als je koorts krijgt even je vk bellen, zo niet, niets aan de hand, move along people
Nee, zeker niet. Ik doe het ook niet bewust. Maar zo nu en dan is bij mijn uitsmijter het eigeel (eiwit wel) niet helemaal vast en tot nu toe heb ik het dan niet gegeten maar dat durf ik dan nu toch wel een keertje aan. Denk ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:40 schreef mignonne het volgende:
In theorie ja. Maar onderschat een salmonella niet![]()
als je die ellende kunt voorkomen door een eitje 2 minuutjes langer te koken dan is dat toch echt wel aan te bevelen.
jij wel, jij krijgt toch wel leuke kinderenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:43 schreef Spees_Eend het volgende:
MAAR. Mag ik dan ook een halfzacht gekookt ei, ingesmeerd met paté en filet Americain, afgeblust met wodka? Onderwijl kotsend in de Python
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
jij wel, jij krijgt toch wel leuke kinderen![]()
Had je dat niet eerder kunnen vertellen.. nu ben ik te laatquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Sillie is het product van 9 maanden bloederige biefstuk eten
Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euroquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:51 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Had je dat niet eerder kunnen vertellen.. nu ben ik te laat
make it 2.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euro
Deal!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euro
zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, die geitenkaas mag je hebben. Het MOET er op staan als er rauwe melk in zit! In de supermarkt is bijna geen rauwmelkse kaas te vinden.
Salami mag niet omdat er in de originele versie rauw vlees zit. Ook hiervoor geldt dat er ook varianten zijn die wel 'gaar' zijn.
Die pasta carbonara, was dat uit een pakje of zelf eidooiers erdoor gedaan? Uit een pakje is bij mijn weten altijd gepasteuriseerd, als je zelf rauwe dooiers erdoor doet weet ik eigenlijk niet hoe lang je het moet verhitten.
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef klaprooss het volgende:
Maar wat nou als mijn kind dan niet zo leuk blijkt te zijn?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
andersom!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.
O ja?quote:
Jupquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja?Het is alweer 5 jaar geleden voor me haha, ik weet alleen nog dat ik blij was dat ik niet het hele scala moest laten liggen.
Ik heb het ongetwijfeld goed gedaan destijdsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
JupHarde kaas mag altijd, zachte kaas alleen indien gepasteuriseerd
Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
JupHarde kaas mag altijd, zachte kaas alleen indien gepasteuriseerd
Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:03 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.
Wat vreselijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.
Toen ik de eerste keer net zwanger was, was er hier zo'n topic op Fok over schadelijke stoffen tijdens de zwangerschap en iemand die zei dat elke vorm van make-up een soort babymoord was. Ik zat toen letterlijk te janken achter mijn PC omdat ik mascara op hadquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou inderdaad!
Al verslikte ik me vandaag wel toen een zwangere collega vertelde dat ze "al het voorverpakte voedsel mijdt want je weet maar nooit." En dat terwijl ik een fruitsaladebakje van de AH aan het leegeten was. En morgen een maaltijdsalade van de AH, want ouderavond en anders is het weer de standaard schoolpizza.
Zo hysterisch voorzichtig ben ik ook weer niet, maar door dat soort opmerkingen voel ik me wel enigszins onzeker.
Ik ben ook wel erg voorzichtig met voorgesneden (rauwe) groentenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou inderdaad!
Al verslikte ik me vandaag wel toen een zwangere collega vertelde dat ze "al het voorverpakte voedsel en voedsel dat door een ander is klaargemaakt mijdt want je weet maar nooit." En dat terwijl ik een fruitsaladebakje van de AH aan het leegeten was. En morgen een maaltijdsalade van de AH, want ouderavond en anders is het weer de standaard schoolpizza.
Zo hysterisch voorzichtig ben ik ook weer niet, maar door dat soort opmerkingen voel ik me wel enigszins onzeker.
Ik vind rauwe groenten sowieso niet echt fijn nu eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben ook wel erg voorzichtig met voorgesneden (rauwe) groenten. Maaltijdsalades maak ik liever zelf. Ik weet niet eens of het terecht of overdreven is, maar ik doe het gewoon liever niet.
Mijn Belgische collega vertelde dat zijn zus een glas wijn per week dronk, want dat kon echt geen kwaadquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:22 schreef Burdie het volgende:
Ah joh, vroeger deden ze dat ook allemaal niet, en toen werden er ook babies geboren.
Glaasje wijn, anyone?
Yes, ook met m'n moeder. Niet omdat die beurs me nou zoveel interesseert, maar omdat het echt zo'n moeder-dochter-ding isquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:51 schreef Fazzoletti het volgende:
gaan er eigenlijk nog mensen naar de 9 mnd beurs? Ik heb me laten overhalen door m'n moeder, ik vrees voor huishoudbeurs/libelle zomerweek praktijken, heerlijk
![]()
Ja he, dat dacht ik dus ook. Ze is zo begaan met alles regelmatig tequote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:36 schreef Amsel het volgende:
[..]
Yes, ook met m'n moeder. Niet omdat die beurs me nou zoveel interesseert, maar omdat het echt zo'n moeder-dochter-ding is
Dat had ik ook idd. Maar dat kwam ook omdat mijn man door een toxco besmetting tijdens de zwangerschap ziek is geraakt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben ook wel erg voorzichtig met voorgesneden (rauwe) groenten. Maaltijdsalades maak ik liever zelf. Ik weet niet eens of het terecht of overdreven is, maar ik doe het gewoon liever niet.
Oh, mijn moeder vindt het allemààl onzinquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef Skittles het volgende:
"Ik heb bij zowel je broer als jou een pakje shag per dag gerookt en jullie hebben er toch ook niks aan over gehouden? Al dat voorzichtige gedoe"
"Als je hier de straat in en uit loopt, heb je ook al dezelfde hoeveelheid schadelijke stoffen binnen in de vorm van uitlaatgassen", aldus mijn moeder over roken bij zwangerschap![]()
Verbod op alcohol, rauw vlees en de kattenbak verschonen staat ze dan weer wel achter.
oh heel fijn jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef Skittles het volgende:
"Ik heb bij zowel je broer als jou een pakje shag per dag gerookt en jullie hebben er toch ook niks aan over gehouden? Al dat voorzichtige gedoe"
"Als je hier de straat in en uit loopt, heb je ook al dezelfde hoeveelheid schadelijke stoffen binnen in de vorm van uitlaatgassen", aldus mijn moeder over roken bij zwangerschap![]()
Verbod op alcohol, rauw vlees en de kattenbak verschonen staat ze dan weer wel achter.
Volgens mijn vk mocht salami wel gewoon en verder hou ik het Voedingscentrum aan en skip ik softijsmachines.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Mag salami niet? Hier in Noorwegen welDe rest van de adviezen komt erg overeen met wat hier verteld wordt. Gak..
Nouja, die paar plakjes zal wel loslopen. Gelukkig zijn mijn hormonen vrij lief. Had gedacht dat ik panisch zou zijn tijdens mijn zwangerschap. Maar gek genoeg ben ik heel relaxed over de meeste dingen!
kom maar door hoor. Ik heb alleen geen ervaring met minder leuke kinderen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ze zijn hier zeker wel voorzichtig hoor met rauwmelkse kazen. Dat wordt hier ook echt afgeraden. Bij grote supermarkten op de kaasafdelingen geven ze je ook graag advies. De meeste kazen die ik lekker vind zijn gepasteuriseerd, ook sommige geitenkaasjes, dus die eet ik gewoon, net als mozarella en brie. Ja en de heerlijke geitenkaasjes vers van de boer die ik altijd op de markt kocht, die eet ik gewoon niet. En als ik het niet zeker weet, dan laat ik het zowiezo staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:03 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Warme sokken! Oh en extra shirt en onderbroek. En nog een extra shirt en onderbroek.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef Bolletje... het volgende:
Hahahaha ik moest echt keihard lachen om jullie reacties![]()
Nou, volgende dingen zijn toegevoegd hoor:
Papieren voor aangifte baby
Toastjes en pistoletjes
Filet Americain
Zalm
Paté
Cola en Snoep
Labello
Nou volgens mij hebben we alles
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!maar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan
) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies
en zo'n kop met vet haar op al die foto's
joepie. Futiel hoor, totaal onbelangrijk, maar toch.
:)
Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevallingquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:04 schreef Dot. het volgende:
Oh en wat schone kleren voor je man? Voor als het wat langer duurt dan je hoopt..
Ik heb toen ik op dag 2 mocht douchen dolblij m'n foundation weer opgesmeerdquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikkenmaar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan
) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies
dat jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevalling
Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikkenmaar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:54 schreef mignonne het volgende:
ja maar serieus, wat heb je allemaal ingepakt dan?ik heb geen idee of je wat vergeten bent zo
Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoorquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat jaje bent niet de eerste die een plons bloederig/poeperig vruchtwater over zich heen krijgt.
doe ik ookquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef Dot. het volgende:
[..]
Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoor
omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallen![]()
Waarom zou je je haar niet mogen wassen als je wel kunt douchen?
Droogshampoo is wel n goeie voor als dat niet gaat idd!
Schoon tshirt voor manlief wordt as we speak in de tas gemikt!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
doe ik ook![]()
en mn schoenen gaan over een paar dagen ook weer de prullenbak in, op naar het volgende paar schoenen de volgende stage
Ah ja, een borstel en elastiekjes!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:
Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!
Er is toch ook een krukje in die badkamer?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"
daar kun je ook prachtig vanaf klappenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:
[..]
Er is toch ook een krukje in die badkamer?
ik overweeg de aanschaf serieusquote:
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
Soesa, het zou niet mijn advies zijn, omdat een salmonella-besmetting bij een zwangere wel echt een serieus verloop kent vaak (lees: toeters en bellen en ziekenhuis enz); het is inderdaad waar dat re geen directe schade aan kind wordt gedaan door de salmonella zelf. Over de gevolgen van de besmetting op de zwangerschap is minder bekend/duidelijk.
Maar je bent vrij in je keuzesals je je bewust bent van de reden waarom het afgeraden wordt, je bent je bewust van het relatieve risico wat je loopt dan is de keus verder aan jou.
ter aanvulling misschien nog?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.
Volgens mij heb ik nu:
Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren
Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
dat verschilt, bij de een is het plons bij de ander drup. tsja.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:20 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja, duh. Lang haar, lang uitspoelen. Zeker met van die pisstraaltjes die ze soms hebben in hotels e.d.
Nah, ik hoop gewoon te mogen douchen. De vpk mag wel mee hoor, de hele collectie private parts ligt dan toch al op straat. Samen douchen ftw![]()
![]()
Oh en hier ligt beeb al zo diep in t bekken hè, wat moet ik me dan voorstellen bij vliezen breken? Knap-plons of knap-drup en plons na baby? Of wisselt dat? Ik zou t niet erg vinden als ik niet hoef te dweilen zeg maar
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:26 schreef BlueEyes het volgende:
De tip van m'n schoonzusje;
Deo en tandenborstel voor vriend inpakken (plus schoon shirt). Die had zij erg gemist bij mijn broer na een lange nacht in het ziekenhuis
Deo, tandenborstels en tandpasta en warme sokken heb ik ingepakt hoor! ( op zich best handigquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ter aanvulling misschien nog?
- dextro
- warme sokken om in te bevallen
- tandenborstel/tandpasta
- deo
- make-up? mocht je dat fijn vinden
- borstel en stiekjes idd
- iets te lezen en/of snacken voor je vriend? (de mijne vond het maar lang duren allemaal, die 3 uur dat we in het ziekenhuis zijn geweest
- schoon shirt voor je vriend idd
Ik durfde idd ook bijna geen zelfgemaakte cake te eten zonder dat hij gortdroog was, maar sinds ik weet dat salmonella bij 55 graden dood gaat en je een ei maar 5 minuten in water van boven de 55 graden te leggen lijkt me cakebeslag of quichedeeg wel lang genoeg verhit om de bacterie te doden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangen. Ik heb alleen een soort zacht eifobie ontwikkeld
waarbij ik zelfs in een quiche zit te pluizen naar zachte stukjes ei
. Nu ik weet dat het iig geen schade bij m'n kind geeft kan ik er wat minder obsessed naar kijken.
Haha, die visualiseerde ik me evenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:31 schreef Bolletje... het volgende:
Over drup of plons.. Partner van vriendin die vorige week is bevallen, is toen haar vliezen braken met een emmer achter haar aangelopen
Dat had ik dus ookquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:32 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Haha, die visualiseerde ik me even
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).
Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
Oh goeie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
KP voor jouw koffer misschien nog een bril? Lenzen mag je nl. niet in mocht je naar de OK moeten.
De Maxi-Cosiquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.
Volgens mij heb ik nu:
Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren
Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
Die past niet in het koffertjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Keshet het volgende:
[..]
De Maxi-Cosi
Lijstje met telefoonnummers van mensen die je wilt bellen
Telefoonnummer van kraamzorg en verloskundige
Identiteitsbewijs
Muntjes voor de rolstoel
Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....
Mental image: proberen je kind precies in een sok te werpen....
Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef mignonne het volgende:
en hoewel het verleidelijk is om ipads enz. mee te brengen. Realiseer je ajb dat mócht het een keizersnede worden, dat je spullen dan op de verloskamer blijven staan en dat iedereen dan van de kamer af is. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kamer leeggegraaid wordt. Ik heb het nog niet meegemaakt maar volgens de verpleegkundigen van mn stageziekenhuizen gebeurde het toch vrij regelmatig.
Ik zou persoonlijk voor een iphone gaan en een tijdschrift of iets voor wat vermaak. De iPad kan je man altijd nog meenemen als je langer moet blijven en hij komt langs. Toch?
Daarom viel de mijne serieus in slaap. En dat terwijl het een inleiding was, hij de nacht ervoor prima geslapen had en eigenlijk ook heel niet moe was. Ik heb er, met telefoon, nog een foto van gemaakt. Het was te leuk om niet te doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:37 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden.maarr je hebt wel degelijk een goed punt. Alweer
haha.
En voor een derde wordt dat zeker als de oudste twee op bed liggen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).
Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
Ik +1 even!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:53 schreef Kimpossible het volgende:
Nikki heeft verloooofik vind je echt zo dapper dat je het all the way volgehouden hebt en dat je na een nacht als vannacht gewoon bent gaan werken illustreert maar weer wat een bikkel je bent.
Rfr Exc. Slijmprop en bonken en sliertjesdas een goed begin!
Bur ook af en aan aan het voorwerk, das een eerste stap!
En nummer is hopelijk inmiddels een beetje serieuzer aan het werk!![]()
Ennn ik zag ook een goede echo voor loj!![]()
Voor zaterdagquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
En voor een derde wordt dat zeker als de oudste twee op bed liggen?![]()
ghehe, jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Bolletje... het volgende:
Met donker haar is talkpoeder minder charmant
Zoiets was mijn tas ook, maar volgens mij had ik alleen een nachthemd voor erna en maar een setje kleertjes.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:43 schreef mignonne het volgende:
ik was ook bloot ja, bij allebei. Ik vond het heerlijk, het voelde goed zo, heel natuurlijk ofzo.
En qua ziekenhuis-tas. ik had minder bij me maar dat zat hem vooral in volume, niet zozeer in items. Papieren voor de aangifte had ik bijvoorbeeld niet bij me, omdat je 3 werkdagen de tijd hebt om het kind aan te geven. Ik ken mezelf, dat raak ik kwijt(zwangerschapskaart is me ook nagestuurd door het ziekenhuis, beide keren
![]()
op de verloskamer laten liggen...)
ik had zo even uit mn hoofd:
- dextro
- 3 setjes ondergoed (er stonden 5 op mn lijst, ik vond 3 al belahcelijk maar soit)
- joggingbroek en voedingsshirt voor na de bevalling
- toilettas (borstel, stiekjes, mascara, minishampoo/cremespoeling, deo, tandenborstel enz.)
- camera
- telefoon (jammer dat ik hem meenam onder de douche dus ik had er geen hol aan)
- slippers
- sokken (onder protest in de tas gegooid, niet gebruikt)
- een plastic zakje met "1e pakje" erop (en vulling ofcourse)
- een plastic zakje met "reservepakje" erop
- een jasje maat 56
- een sudokuboekje (niet aangeraakt)
- zwangerschapskaart
dat was het volgens mij.
We gingen voor een poliklinische bevalling, met als idee dat als ik moest blijven mn vriend altijd wat na kon brengen.
De pakjes had ik in zakjes bij elkaar gebonden, broekje jurkje rompertje vestje, sokjes en mutsje, omdat ik me al helmeaal voor me zag hoe mijn lieftallige wederhelft als een soort tazmanian devil op jacht zou gaan naar kleertjes door die tas heen
Hier ook medisch maar t past tot nu toe in 1 koffertjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Vlindur het volgende:
En wegens medisch had ik een koffer voor mijzelf en een tas voor de baby![]()
Het werd alleen toen we naar huis mochten twee keer lopen voor manlief, met al die zooi die toen weer mee terug moest![]()
waarom maar niet heus?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Kimpossible het volgende:
K ben trouwens vannacht in m'n droom keigoed bevallen. Ik zat op m'n knieën op het ziekenhuisbed en ik voelde t hoofdje zakken dacht ik, dus toen voelde ik maar even zelf () en omdat ik bang was dat de verloskundige de boel zou haasten en de ctg keigoed was wilde ik zelf wel eens zien wat er zou gebeuren als ik zachtjes mee zou persen. Dus ik persen met 1 hand voor m'n kruis (gebeurt er al wat?) en 1 hand op het bed. En zo een poosje door. Ongestoord. En toen heb ik zo even m'n eigen baby geboren laten worden en mocht vriend pas hulp halen toen het hoofdje eruit was en ik met de laatste perswee zo hopsa ook de rest naar buiten perste.
![]()
Vet goed plan. maar niet heus! maar het was wel heel zen en bijzonder zo ongestoord en ongehaast
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Voor zaterdag
als je vóór zaterdag gedoucht hebt elke week dan krijg je punten; bonuspunten als je dan ook je haar gewassen hebt!
En extra golden points als je het presteert eens per maand je wenkbrauwen bij te werken oid
ja psies. Nouja ik had gewoon kleding mee die ik naar huis aan wilde, want ik ging heul niet blijven. Gekkigheidquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets was mijn tas ook, maar volgens mij had ik alleen een nachthemd voor erna en maar een setje kleertjes.
We waren zelfs vergeten dat wed e camera in de tas hadden zitten, tot de vpleegkundige, 30 seconden voor S geboren werd, ernaar vroeg zodat ze foto's kon makenik ben echt gewoon helemaal vand e wereld geweest, had niets nodig, alleen B's hand om in te knijpen. En later had ik een prachtig meisje om naar te kijken, dus boek, telefoon, tijdschrift, allemaal niet gemist
ohja preciesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Vlindur het volgende:
[..]![]()
Ik kijk er zo naar uit![]()
Wenkbrauwen doe ik niet. Ik maak er wel m'n bikinilijn van. Waar ik nu al niet aan toe kom omdat ik tegelijk met de kinderen douche. M'n benen en oksels durf ik nog wel aan, maar om nou m'n onderkant te gaan lopen scheren terwijl ze toekijken gaat me toch echt te ver
Mijn vriend staat te springen om de dag dat ik het niet meer zelf kan. Hij zal het graag overnemenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Bolletje... het volgende:
Pfff hoe doen jullie nu dan met je dikke buik je foef scheren?
Het zou wel heel mooi zijn zo. Ik voelde zo iedere perswee het hoofdje dieper zakken, tot ik de bovenkant van d'r bolletje in m'n hand had (het hoofdje stond, denk ik?) enquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
waarom maar niet heus?
ik gun je zo'n bevalling
Op de tast en het ziet er niet uitquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Bolletje... het volgende:
Hoewel ik daar dus heel bang voor ben, droom ik die nooooit. Ik droom alleen maar zenbevallingen die gekenmerkt worden door het zelf voelen dat het hoofdje staat. Heel raar. En het doet altijd wel pijn en zo, maar niet wuaaaah-oerkrachtpijn. Ik denk dat ik me dat gedeelte (en die kunstverlossingen) gewoon niet goed genoeg kan inbeelden om het te kunnen dromen of zo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Bolletje... het volgende:
Dat zou fijn zijn KP, ik droom alleen maar horror bevallingen met totaal rupturen enzo
Hahaha dat heeft die van mij nog niet bedachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Mijn vriend staat te springen om de dag dat ik het niet meer zelf kan. Hij zal het graag overnemen
Zo heeft een bekende van mij flink vertraging opgelopen tussen thuis en ziekenhuis (vk vroeg waar ze bleven toen ze er eindelijk waren) want ze moest en zou haar all stars aan. En dat ging natuurlijk helemaal niet. En zij mij vechten met die schoenen. Toen ik later vroeg waarom ze haar instappers niet aangedaan had was het antwoord 'dat was te koud'...alsof je dat merktquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb gewoon de sokken die ik aan had getrokken 's ochtends aangehouden. Het had me serieus 5 minuten per sok gekost, dus no way dat die nog uitgingenKwam ook eigen vooral omdat ik het uitkleden tussen de weeën door zo akelig vond dat ik maar opgehouden ben bij de sokken. Ik heb me tijdens de bevalling nog wel afgevraagd of ik niet lichtelijk voor schut lag in mijn nachthemd en Nijntje-kniekousen
![]()
Tijdschriften e.d. nog wel meegenomen, maar allemaal niet open gehad
Hehe, nouja als je het hoofdje voelt zakken heb je nog niet per se volledige ontsluiting. En het toegeven aan persdrang zonder dat er volledige ontsluiting is vastgesteld is niet per se verstandig. Er is een kans dat het randje wat er nog staat opzwelt doordat je er tegenaan perst en dat wil je niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Het zou wel heel mooi zijn zo. Ik voelde zo iedere perswee het hoofdje dieper zakken, tot ik de bovenkant van d'r bolletje in m'n hand had (het hoofdje stond, denk ik?) en![]()
![]()
, maar ik geloof niet dat er in het echt a) zo weinig binnengelopen wordt dat ik dat ik dat 'even' doe en b) dat ik dat durf, zo zonder hulp in te schakelen. Ik denk wel dat ik dat zachtjes meepersen en voelen wat t doet gedeelte zou kunnen toepassen, de rust in die fase bewaren en het zelf doen lijkt me zo fijn. En als t hoofdje echt al zo diep zakt dan heb je wel volledige ontsluiting toch?
Ik vind het overigens zeer verbazingwekkend wat een hormonenhoofd er allemaal bij fantaseert in zon droom. Alsof je het eerder gedaan hebt, terwijl dat helemaal niet zo is natuurlijk.
Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Bolletje... het volgende:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hehe, nouja als je het hoofdje voelt zakken heb je nog niet per se volledige ontsluiting. En het toegeven aan persdrang zonder dat er volledige ontsluiting is vastgesteld is niet per se verstandig. Er is een kans dat het randje wat er nog staat opzwelt doordat je er tegenaan perst en dat wil je niet.
Maar als jij aan de buitenkant vordering kunt voelen van een hoofdje wat steeds meer voelbaar is in de opening dan kan het bijna niet anders dan VO zijn
Voor mij ook eerste keer, dus eigenlijk geen idee, maar in m'n dromen is het heel levendigquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hoewel ik daar dus heel bang voor ben, droom ik die nooooit. Ik droom alleen maar zenbevallingen die gekenmerkt worden door het zelf voelen dat het hoofdje staat. Heel raar. En het doet altijd wel pijn en zo, maar niet wuaaaah-oerkrachtpijn. Ik denk dat ik me dat gedeelte (en die kunstverlossingen) gewoon niet goed genoeg kan inbeelden om het te kunnen dromen of zo.
Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt.
En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk.
Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
Ik denk dat t juist fijn is ivm hechtingen, anders doen de verpleegkundigen je scheren met van die rottige wegwerp mesjesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt.
En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk.
Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:
oh en over scheren. Als je het voor jezelf doet, vooral doen.
Doe je het voor de verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog. Bespaar jezelf de moeiteniemand die er op let.
dan vooral doenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!
Het lijkt mij ook zo natuurlijkquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3
Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
dan vooral doen
ik weet dat er vrouwen zijn die zich schamen of die denken dat een verloskundige of verpleegkundige dan denkt dat ze niet fris of schoon zijn ofzo. Don't bother, echt. Er wordt echt niet opgelet![]()
Van alle vrouwen die ik bloot zie weet ik de seconde dat ik me omdraai al niet meer hoe ze er naakt uitzagengezichten onthou ik wel, maar de rest
boeiend ook, t zou niet goed zijn als t wel zo was
euhm. mwah. ik heb met allebei niet zoveel moeite eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?
Dat zei de vk in het ziekenhuis hier ook, die was enorm verbaasd dat ik op haar vraag "zie je er erg tegenop?" enthousiast riep: "juist niet, ik heb er zin in!"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
nou hou die gedachte vastpositief denken ftw.
En goed luisteren, dat ook.
Is dat zoals met hardlopen, maar dan beter?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling.Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan.
![]()
Ik ben benieuwd hoe het is met Nz!
Ja dat!!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling.Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan.
![]()
Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben zo benieuwd wanneer t begint en zo. En hoe het zal zijn. En dat we dan gewoon een baby hebben![]()
En ik ben nog niet eens echt een LLM, haha. ik verdedig mezelf met bloed jongens. Bloed en 'houd rekening met....'-verhalen. Wedden dat ik over tijd loop?![]()
Jaaaaaa, dat gevoel, dat was echt zoooooo geweldigquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling.Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. En dan terugkomen terwijl je man met kraakverse baby zit.
![]()
Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkrachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
ik heb me niet eerder zó krachtig en tegelijkertijd zó vrouwelijk gevoeld. Raar hoe dat werkt.
Jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkracht.
Stom he? Natuurlijk zijn we superdankbaar dat de Rotterdam-longrijping-ambulance-vroeggeboorte-drama's ons bespaard zijn gebleven en dat na de 24 weken ook netjes de 28 en 32 weken mijlpaal volgde. En nu bijna de 37. Maar het voelt nu zo alsof het wachten al zo lang duurt, want je gaat er wél rekening mee houden. Stiekem, heel stiekem, hoop ik gewoon zo rond wk 38, 39 een gezond kind te baren. Niet alleen omdat we zo nieuwsgierig zijn, maar omdat zoveel mensen zich met ons zorgen hebben gemaakt dat netjes met 40+ bevallen alsnog voelt alsof we ons gruwelijk aangesteld hebbenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...
Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht (whehe, hechten), en toch wekken zulke uitspraken onbewust verwachtingen.
Want mijn vruchtwater bleek toch normaal, kind draaide netjes, valt toch niet zo groot uit en het voorwerk van 36 weken stopte snel na die bewuste uitspraak.
Ik sta hier echt bekend om mijn vroege-echo-actie geloof ikquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, ik zat ook al te rekenen... Ik zou ook liever een weekje wachten, om een situatie zoals bij Dyre te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |