abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136838592
Zwangerschap & geboorte

2014

09 februari: RunForrestRun (meisje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Vlindur
25 september: Tante_Soesa

2 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_136838674
Ik ben even zo vrij geweest Franny!

quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:24 schreef Franny_G het volgende:

[..]

:* . Na mijn bevalling zei de verloskundige dat I. er helemaal niet uitzag als een erg 'overdragen' baby en ook de placenta zag er nog goed uit. Dus kennelijk zat zij ook nog prima in mijn buik tot 41 + 5 en had ze die tijd nodig. Dat bevestigde ook mijn eigen gevoel.

Dus probeer maar vertrouwen te hebben. Ik had een dag voor de bevalling een grote dip en moest huilen bij het zien van het lege wiegje. :'( . :) . Dagje later was ze er. *O* .
En een +1 voor deze.
S was ook 10 dagen te laat maar hij had nog veel huidsmeer en veel nesthaar. Hij was ook niet zwaar voor een jongen die vrij ruim 'te laat' was; 3565 gram. Volgens mijn vk waren dat allemaal wel tekenen dat hij gewoon toen pas klaar was voor de geboorte en dat het voor hem wel goed was om nog eventjes te blijven zitten.

Maar RFR dat neemt niet weg dat het best pittig is zo die laatste weken, en zeker als je al een tijdje iedere dag op actie hoopt en telkens weer 's ochtends wakker wordt zonder noemenswaardige actie. Sterkte nog met afwachten!
pi_136838713
Oh, ik had niet in de gaten dat ik het topic dichtdeed! Dus bedankt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136838775
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 07:44 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Ik ben ook in september :W
Waarschijnlijk rond de 20e, maar dat hoeft nog niet in de op hoor

Nou gelukkig!
Wanneer wil je wel in de op?

Ik heb de 27e de echte termijn echo, maar ik gok dat ik gewoon voor de 18e blijf staan. Dan de bevalling 2 weken eerder is dus nog steeds september. Overtijd ga ik sowieso niet ^O^
Ik hoop hier gewoon enorm dat ik in september beval en niet eerder :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 18 februari 2014 @ 09:38:11 #5
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136838779
Hoi! Ik heb net weer dat vreselijke glucose drankje op :r
Nu nog 1,5 uur wachten :{
Oh wat was dat weer vies :'(
doei
pi_136838896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:33 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

En een +1 voor deze.
S was ook 10 dagen te laat maar hij had nog veel huidsmeer en veel nesthaar. Hij was ook niet zwaar voor een jongen die vrij ruim 'te laat' was; 3565 gram. Volgens mijn vk waren dat allemaal wel tekenen dat hij gewoon toen pas klaar was voor de geboorte en dat het voor hem wel goed was om nog eventjes te blijven zitten.

Maar RFR dat neemt niet weg dat het best pittig is zo die laatste weken, en zeker als je al een tijdje iedere dag op actie hoopt en telkens weer 's ochtends wakker wordt zonder noemenswaardige actie. Sterkte nog met afwachten!
RFR, ik kan het me nog zo goed herinneren, dat baalgevoel die laatste weken... :*

Hier met 42+1 bevallen en baby en placenta waren nog in topconditie. Had ook nog veel vruchtwater, dus er was niks dat echt duidde op een overdragen baby.
Ze was wel 9 pond, maar ze zou bij 40 weken echt niet heel veel lichter zijn geweest!
Home is where the O+ is...
pi_136838901
Net de vk gebeld en een afspraak gemaakt voor een eerste echo (inwendig) *O*
En als ik even ga rekenen, zou ik nog net in oktober uit moeten komen, de 29e als het goed is :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_136838904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:33 schreef Spees_Eend het volgende:

S was ook 10 dagen te laat maar hij had nog veel huidsmeer en veel nesthaar. Hij was ook niet zwaar voor een jongen die vrij ruim 'te laat' was; 3565 gram.
En grappig trouwens. Mijn I. woog 3559. Wel wat zwaarder dan hoe ze was ingeschat maar een prima geboortegewicht natuurlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 09:43:35 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_136838924
Wanneer mag je, LMN?
disclaimer
pi_136839275
Over 2 weekjes al!
Ik vond het wel even zoeken trouwens, welke vk ik zou kiezen, uiteindelijk maar op gevoel 1 gekozen die erg persoonlijk en betrokken overkwam.. hoe hebben jullie dat aangepakt?
pi_136839291
Fazzoletti ik heb wel nog een mooi plaatje aan gisteren overgehouden. O+ Kun je ook op zien in wel ziekenhuis ik ga bevallen. :+

Profielfoto van een van onze beebjes. O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:00:27 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_136839355
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik vond het wel even zoeken trouwens, welke vk ik zou kiezen, uiteindelijk maar op gevoel 1 gekozen die erg persoonlijk en betrokken overkwam.. hoe hebben jullie dat aangepakt?
In Eindhoven heb je geen keuze, je pakt de praktijk die jouw stadsdeel doet _O-
Over twee weken al, dan ben je nog geen 6 weken toch? is dat niet te vroeg?
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:03:53 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136839460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Dat is snel! Heb je dan ook al een echo of alleen intakegesprek?

Ik heb er eigenlijk niet eens over nagedacht :'). Vorige zwangerschap liep ik in het ziekenhuis en dan moet je een verloskundigenpraktijk kiezen voor je kraambed. Toen heb ik voor deze praktijk gekozen omdat mijn schoonzusje hier goede ervaringen mee had (je ziet die meiden dus alleen na je bevalling). En nu heb ik eigenlijk zonder nadenken weer voor hen gekozen, al is het nu voor de hele zwangerschapsduur.

Mijn dame is geboren met 41+1 en had ook nog redelijk wat huidsmeer en woog ook nog 'maar' 3530 gram. Die was er ook gewoon eerder nog echt niet aan toe. De laatste loodjes wegen écht het zwaarst ja maar hoe dan ook, die baby gaat er komen O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:04:19 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136839475
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, er zijn voor Noord-Eindhoven in ieder geval twee opties! Maar jij woont in t zuiden, toch?

Wat een mooi plaatje, Nikki! O+
pi_136839507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nou gelukkig!
Wanneer wil je wel in de op?
Ik denk na de termijnecho, die is op 5 maart. Al wel een kloppend hartje gezien dus ik ga er wel vanuit dat het goed gaat, maar met dat stomme Parvo gedoe hou ik toch nog een soort van slag om de arm
pi_136839533
Wat een mooi beeld Nikki!

quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat lijkt me minder, ik had de keuze uit een stuk of 6 verschillende, maakt het onnodig moeilijk misschien.
Dan zou ik precies 6 weken zijn, en blijkbaar is dat voldoende voor een inwendige echo. Op een uitwendige zou nog niks te zien zijn waarschijnlijk, dan maar op deze manier :D
pi_136839553
Mooi Nikki! En ook mooi dat je een positieve ervaring had in het ziekenhuis en de mensen zo aardig waren.
pi_136839571
En mooi plaatje idd Nikki!

Oeh precies 6 weken LMN, volgens mij hangt het er dan wel om of je wel of geen hartje gaat zien. Ik zou eerlijk gezegd liever 1 weekje afwachten. Als de innesteling net een of twee dagen later was zie je misschien nog niets. Wel heel fijn natuurlijk, dat je al zo vroeg mag.
pi_136839582
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fazzoletti ik heb wel nog een mooi plaatje aan gisteren overgehouden. O+ Kun je ook op zien in wel ziekenhuis ik ga bevallen. :+

Profielfoto van een van onze beebjes. O+
[ afbeelding ]
Nikki ik dacht gisteravond nog aan je! Was me al opgevallen dat het ineens stil was aan je kant, en wilde er vandaag een opmerking over maken.
Fijn dat alles uiteindelijk goed is gegaan en dan bikkel je vandaag ook nog even je laatste dag werken door!
En dan vanaf vanmiddag standje relaxt en uitbuik he? *kijkt streng*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:08:57 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136839601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:07 schreef klavertje-4 het volgende:
En mooi plaatje idd Nikki!

Oeh precies 6 weken LMN, volgens mij hangt het er dan wel om of je wel of geen hartje gaat zien. Ik zou eerlijk gezegd liever 1 weekje afwachten. Als de innesteling net een of twee dagen later was zie je misschien nog niets. Wel heel fijn natuurlijk, dat je al zo vroeg mag.
Ja, ik zat ook al te rekenen... Ik zou ook liever een weekje wachten, om een situatie zoals bij Dyre te voorkomen.
pi_136839662
quote:
Over 2 weekjes al!
Welkom nog!

Ik heb toen gekozen voor een praktijk met meerdere vk's, dat leek me prettiger dan een solo praktijk waarbij er vaker met achterwachten wordt gewerkt. En mooi meegenomen dat deze praktijk ook een eigen echo apparaat had :)

En laatste dagje toch, Nikki? Want we zijn 36 weken vandaag *O*
pi_136839694
Ik had geen idee, ze gaf die optie, en ik ben denk ik té nieuwsgierig naar alles haha.
Mocht er dan nog niks te zien zijn, neem ik aan dat we gewoon een nieuwe echo kunnen inplannen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:13:19 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136839716
quote:
Over 2 weekjes al!
Ik heb deze site gebruikt bij mijn keuze: http://www.zorgkaartnederland.nl/ . Heb de praktijk gekozen met zeer goede beoordelingen en die bleek toen bij mij om de hoek te zitten. En was ook echt heel erg tevreden over ze. Moet je even kijken of er voor jouw opties genoeg beoordelingen zijn om een keuze op te kunnen baseren :)
pi_136839795
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:08 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Nikki ik dacht gisteravond nog aan je! Was me al opgevallen dat het ineens stil was aan je kant, en wilde er vandaag een opmerking over maken.
Fijn dat alles uiteindelijk goed is gegaan en dan bikkel je vandaag ook nog even je laatste dag werken door!
En dan vanaf vanmiddag standje relaxt en uitbuik he? *kijkt streng*
Ik ben al dingen aan het verzinnen die ik morgen kan gaan doen. :+ Stilzitten is niet zo mijn ding, maar dat hadden jullie al gemerkt. ;)
pi_136839842
Pfoe Nikki, fijne laatste dag! Ik moet nog een weekje en zit echt af! te! tellen! En dan heb ik maar 1 baby in buik....

Welkom LMN! *O*

Voel me niet zo fijn vandaag. Rug doet auw, bekken doet auw. Zitten achter pc doet auw. Thema van vandaag is auw :(
Gelukkig werk ik thuis en neem ik regelmatig even break om te lopen of lekker op de bank te zitten.

Oh, en het pakje wat ik gemaakt heb ga ik niet meenemen in vluchttas. Heb besloten dat het niet praktisch is, aangezien je het hele ding steeds uit moet trekken voor verschonen.
Kortom, leuk voor foto's en that's it 8-)
Dus even kijken of ik iets anders grijp of nog iets anders ga maken..... Iemand nog inspiratie? O-)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:17:16 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136839850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb deze site gebruikt bij mijn keuze: http://www.zorgkaartnederland.nl/ . Heb de praktijk gekozen met zeer goede beoordelingen en die bleek toen bij mij om de hoek te zitten. En was ook echt heel erg tevreden over ze. Moet je even kijken of er voor jouw opties genoeg beoordelingen zijn om een keuze op te kunnen baseren :)
Goeie tip! Ik zie nu dat er maar 1 verloskundigenpraktijk hier in de gemeente is :o :'). Had dus sowieso weinig keus :+. Ze krijgen trouwens een 9,3 dus dat is wel een goede score.

Haha Nikki, ik voel me altijd zo lui bij jouw berichtjes! Fijn dat je gevoel over het ziekenhuis wat gewijzigd is!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:20:22 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136839913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
Haha Nikki, ik voel me altijd zo lui bij jouw berichtjes!
Tegengeluid nodig? :+

Gisteren bestond mijn dag uit: de honden uitlaten, bij iemand gaan kijken die met een oehoe aan het trainen was en tv kijken.

Vandaag is het plan: honden uitlaten, tv kijken en de was doen. Oja, en een dutje :Y).

O+ verlof O+.
KuikenGuppy
pi_136839932
Nu wil ik ook even een dagje zwangerschapsverlof O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:21:14 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136839934
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tegengeluid nodig? :+

Gisteren bestond mijn dag uit: de honden uitlaten, bij iemand gaan kijken die met een oehoe aan het trainen was en tv kijken.

Vandaag is het plan: honden uitlaten, tv kijken en de was doen. Oja, en een dutje :Y).

O+ verlof O+.
Kijk, hier kan ik meer mee :+. Tijdens mijn verlof bestond mijn dag echt uit:
opstaan
eten
op de bank tv kijken
eten
middagdutje
eten
tv kijken
eten
slapen

:')

Ohja, en dan was ik al met 34 weken met verlof gegaan en m'n dochter kwam pas met 41+1 _O-
pi_136839965
Klinkt als een prima schema ^O^
pi_136839974
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

En ik ben niet eens zwanger *O*
:)
pi_136840103
Luiaard meldt! Gisteren was de activiteit van de dag boodschappen doen en dat kon pas nadat er een pakje was opgehaald, dus heb ik tot 3 uur in mijn pyjama gelopen :@

Vandaag staat een excursie naar de Zeeman op het programma en het opruimen van de woonkamer *)
pi_136840275
Ik ben gedwongen lui aangezien ik al sinds week 14 door de bedrijfsarts ziek ben gemeld tot einde zwangerschap.
De dagen dat ik me wel goed voel gebruik ik dan ook als een dolle in actief zijn, om vervolgens erna weer teruggefloten te worden door mijn lichaam.
Alleen dat stilzitten en niets doen is niks voor me, ziekmelden is ook iets dat niet in mijn woordenboek voorkwam.
pi_136840424
Bezoekje gyn:

Bloeddruk 110/80... Dat is goed! Zo goed, dat als hij zo blijft ik ook naar de vk mag! (Tot 35 weken dan)

Oh en dan het belangrijkste natuurlijk:
Ik zag een knipper en een vruchtzakje.. Oh en ik hoorde t hartje ook!! Jeej! Dat ziet er goed uit!

De termijn dan:
Wat ze zag en hoorde was nog heel klein, zo klein dat ze het nog niet in de grafiekjes kon neerzetten. Ze deed een voorzichtige schatting op 5 weken. Maar Cwen vertelde me dat her hartje dan nog niet klopt :o

En nu:
Over drie weekjes een nieuwe afspraak voor een nieuwe echo om te checken hoe t groeit en hopelijk een termijn te bepalen...

Conclusie:
Ik ben blij en gelukkig! O+
pi_136840486
Loj O+ Daar mag je zeker blij om zijn!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:39:29 #36
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136840525
Oh Loj, wat fijn! Ik hoop dat je een prachtige zwangerschap tegemoet gaat, zonder vervelend einde!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:40:55 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136840559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:37 schreef Loj het volgende:
Bezoekje gyn:

Bloeddruk 110/80... Dat is goed! Zo goed, dat als hij zo blijft ik ook naar de vk mag! (Tot 35 weken dan)

Oh en dan het belangrijkste natuurlijk:
Ik zag een knipper en een vruchtzakje.. Oh en ik hoorde t hartje ook!! Jeej! Dat ziet er goed uit!

De termijn dan:
Wat ze zag en hoorde was nog heel klein, zo klein dat ze het nog niet in de grafiekjes kon neerzetten. Ze deed een voorzichtige schatting op 5 weken. Maar Cwen vertelde me dat her hartje dan nog niet klopt :o

En nu:
Over drie weekjes een nieuwe afspraak voor een nieuwe echo om te checken hoe t groeit en hopelijk een termijn te bepalen...

Conclusie:
Ik ben blij en gelukkig! O+
*O* *O* Super fijn! Gefeliciteerd!
pi_136840623
Klinkt heel erg goed Loj *O*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:44:16 #40
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136840676
Loj wat fijn! *O*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:47:25 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136840761
Loj, volgens mij is een hartje idd waarneembaar vanaf 5w 4d op z'n aller-aller-aller vroegst.
pi_136840837
Even inbreken hier, maar ben gestript door de vk omdat ik al 2 cm ontsluiting heb.
Zij denkt dat het vandaag of morgen wel gaat gebeuren. En het wordt wel een ziekenhuisbevalling, want ze vindt m'n buik toch erg groot en de kleine zal dat waarschijnlijk ook zijn, mogelijk dus toch zwangerschapssuiker. Daarom dus die dorst. :)
Krampen worden nu langzaamaan erger, ik moet de vk bellen als het echt pijn gaat doen en dan gaan we naar het ziekenhuis. Spannnneend!!

En als met de baby na suikercontrole alles goed is mogen we gaan. Zo niet moeten we even blijven. :)
Helaas weer geen thuisbevalling maar ik kies toch voor het zekere van het onzekere. ;)
pi_136840884
Fijn Loj!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:52:50 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136840924
Spannend NZ! Zet hem op he! :%
pi_136840939
Loj wat goed *O*

Nikki een mooi plaatje heb je O+

N_Z oee! Het komt echt dichtbij. Spannend! Geniet nog even van het moment met de kleine in je buik. Straks ligt ie op je buik O+ !!

Heerlijk toch dat luie verlof! Mag best, straks is het hard werken.
IK ben net een uurtje in de stad gewest maar man oh man wat voel mn hoeehaa extreem beurs :'). Het lijkt wel of er 4 vuisten in zijn geduwd met flink wat geweld. Ach zo zou het na de bevalling vast ook voelen denk ik dan maar :') .
♥ J & S
pi_136840957
Oh nz! Bijna baby! O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136840985
Wat fijn loj!

Nz wat spannend!
pi_136840996
n_z spannend! Heel veel succes de komende uren :*
pi_136841382
Fijn Loj! *O*

En succes nz!
pi_136841477
Spannnd NZ!! Veel succes alvast *O*

en een knipper voor Loj, fijn! *O*
In life, every ending is a new beginning..
pi_136841485
Succes NZ! Spannend!!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:14:25 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136841622
Loj een knipper *O*

Nrz, spannend *O*
KuikenGuppy
pi_136841815
Loj *O*

Nz succes!
S. 2014
J. 2016
pi_136842088
Loj wat een goed nieuws!

Nz alvast veel succes!
pi_136842153
Dank voor de lieve berichtjes!

Ik zat nog ff te denken net. De gyn zei dat als m'n bloeddruk de volgende keer weer goed is, ik bij de vk mag..
Maar waarom zou ik dat willen als ik met 35 weken weer terug naar de gyn moet?! Iemand een idee..

Go NZ, bijna je baby!!!
pi_136842535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:53 schreef klaprooss het volgende:
Loj wat goed *O*

Nikki een mooi plaatje heb je O+

N_Z oee! Het komt echt dichtbij. Spannend! Geniet nog even van het moment met de kleine in je buik. Straks ligt ie op je buik O+ !!

Heerlijk toch dat luie verlof! Mag best, straks is het hard werken.
IK ben net een uurtje in de stad gewest maar man oh man wat voel mn hoeehaa extreem beurs :'). Het lijkt wel of er 4 vuisten in zijn geduwd met flink wat geweld. Ach zo zou het na de bevalling vast ook voelen denk ik dan maar :') .
Meer als een kanonskogel, nadat het dove gevoel is weggetrokken uiteraard :+

En go N_Z! *O* Klinkt goed!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:40:24 #57
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136842541
NZ succes! :%
pi_136842891
He dames

Even heel ego, straks bijlezen. Gisteren controle gehad en alles was in orde! Ze is goed gegroeid en ligt met haar hoofdje naar beneden, al zegt dat niet veel natuurlijk. Onder de spoiler nog een fotootje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136843003
Wat fijn, een knipper voor Loj *O*

Succes NZ :%
pi_136843232
Succes nummer!

Loj fijn van de knipper! Ik dacht ook dat er op 5 weken nog geen hartje te horen/zien was, dus denk zelf dat je idd wat verder bent :)

Burdie: alles nog rustig?

Bij mij bestaat de dag ook uit slapen, eten, rustig douchen, brood halen, zetel in, haken, ... Niet veel dus. Vandaag ging ik een dag winkelen met een vriendin, had ik zooooo'n slechte nacht dat ik afgebeld heb. Vandaag wordt de dag dus nog rustiger, opgestaan met hoofdpijn.. Straks me eens rustig douchen en dan in de zetel kruipen met mijn haakwerk. Oja mijn babydekentje is af *O*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:17:18 #61
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136843882
Zijn er al verse babies??? :')

Hier de OGTT weer achter de rug!

Wat een lieve foto Nikki O+

Loj wat fijn een knipper *O*

Leuke echo Stefanie! Fijn dat alles goed is! *O*

Go NZ!!! *O*

Zo dut waren de jompels voor nu, dan kan ik eindelijk wat eten :')

Burdie, hoe ist???
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:22:21 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_136844042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:12 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik had geen idee, ze gaf die optie, en ik ben denk ik té nieuwsgierig naar alles haha.
Mocht er dan nog niks te zien zijn, neem ik aan dat we gewoon een nieuwe echo kunnen inplannen.
:D Ik snap het wel hoor ;) Het is ook niet zo dat ik het je misgun, maar ik weet uit ervaring hoe slòpend het kan zijn als je een vage echo hebt en daardoor in de zenuwen moet zitten. Ik wil daardoor ook pertinent geen extra vroege echo's (meer). Ik hoop echt voor je dat het geen extra stress oplevert! :*

@Spees, klopt, zuid hier. Maar de keuze is niet bepaald reuze hier in lampegat :')

Loj, congratz! Als je het hartje zelfs al hebt kunnen hòren kun je nooit pas 5 weken zijn. Ik ben erg benieuwd wat de echo over een paar weken zegt!

Nummer_zoveel, zet 'm op :D
disclaimer
pi_136844310
Raar dat de gyn schat op 5 weken terwijl dat dus eigenlijk niet kan :)
Mignonne??
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:31:04 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136844380
Misschien lastig meten nog omdat 't zo klein is? Ik heb een echo gehad met 4w 4d (geloof ik, misschien 5d) en toen was er echt alleen nog maar 'iets' in m'n baarmoeder te zien maar echt nog geen hartactiviteit oid.

Ik vind het trouwens ook wel apart dat je het hartje ( O+ ) al gehoord hebt! Bij mijn ziekenhuis vertelden ze mij 2 jaar geleden dat ze het hartje pas laten horen (en dan ook het liefst niet te vaak) vanaf 12 weken zwangerschap omdat het voor die grens niet goed schijnt te zijn voor de embryo.

Wanneer heb je weer een afspraak Loj?
pi_136844511
Nikki, toch allemaal even spannend :o ! Fijn dat alles uiteindelijk goed is. En een jompel voor de wekenwissel *O* .

Rogier welkom! En wat jouw gyn zegt heb ik nog nooit gehoord. Als ik dat van tevoren geweten had, had ik een heeeeele relaxte zwangerschap gehad en mijn vriend alles laten doen >:) .

NZ nog een beetje slijmprop misschien? ga je ons nou gewoon inhalen :o :o ! *O*

Wat een luilakjes hier ;) .
Gisteren ook een heule luie dag gehad, vandaag moet ik even de goddelijke huisvrouw uithangen; stofzuigen, dweilen en boodschappen doen. Verder lekker tv kijken, beetje puzzelen, achter de laptop..

Loj! *O*

Stefanie, ze had er weinig zin aan zo te zien :D . Lekker verstopt achter het armpje.

Dank voor de bemoedigende woorden (Franny, Spees, Cwen)!
Hier geen nieuws, wel vanmorgen wat onbestemde bruinige prut in mijn onderbroek. Kan slijmprop zijn maar kan ook nog van het gevoel van gisteren komen. Verder geen krampen o.i.d. dus ik houd mezelf gewoon voor dat ik moet toeleven naar de afspraak bij de gyn a.s. woensdag, en niet tussendoor moet hopen op iets anders. Al zou het wel heel fijn zijn.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:36:10 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_136844560
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:49 schreef StefanieV het volgende:
He dames

Even heel ego, straks bijlezen. Gisteren controle gehad en alles was in orde! Ze is goed gegroeid en ligt met haar hoofdje naar beneden, al zegt dat niet veel natuurlijk. Onder de spoiler nog een fotootje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze houdt nu al niet van paparazzi :D
disclaimer
pi_136844571
ongeveer 5 weken moet je niet opvatten als "waarschijnlijk 5 weken 0 dagen" maar eerder als "mogelijk anything tussen 5 en 6 weken. :)
rond de 5 a 6 weken is het nog heel slecht te meten. Kindje ligt nog helemaal opgekruld en de botjes zijn nog niet uitgehard. Pas rond 10-12 weken kun je uitgaan van een termijn, daarvoor is het alleen een vaststelling van of de zwangerschap daadwerkelijk in de baarmoeder zit en of er überhaupt sprake is van een zwangerschap.

Gefeliciteerd met je knipper :)
pi_136844693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Misschien lastig meten nog omdat 't zo klein is? Ik heb een echo gehad met 4w 4d (geloof ik, misschien 5d) en toen was er echt alleen nog maar 'iets' in m'n baarmoeder te zien maar echt nog geen hartactiviteit oid.

Ik vind het trouwens ook wel apart dat je het hartje ( O+ ) al gehoord hebt! Bij mijn ziekenhuis vertelden ze mij 2 jaar geleden dat ze het hartje pas laten horen (en dan ook het liefst niet te vaak) vanaf 12 weken zwangerschap omdat het voor die grens niet goed schijnt te zijn voor de embryo.

Wanneer heb je weer een afspraak Loj?
Hier ook pas met 12 weken het hartje gehoord... Eerder doen ze niet.
Hartje zien knipperen met 6.6, was de 1e echo
S. 2014
J. 2016
pi_136844783
NZ wat spannend! Succes!

Loj een knipper, wat fijn. *O*

Stefanie een mooie echo. Hihi ze wilde liever niet bekeken worden. ;)

Ze hebben gisteren twee keer aan mijn baarmoedermond gevoeld toen ik in het ziekenhuis was en ik heb er nu met lopen gewoon last van. Geen idee wat ze exact gedaan hebben daarbinnen. :X
pi_136844795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:30 schreef Loj het volgende:
Dank voor de lieve berichtjes!

Ik zat nog ff te denken net. De gyn zei dat als m'n bloeddruk de volgende keer weer goed is, ik bij de vk mag..
Maar waarom zou ik dat willen als ik met 35 weken weer terug naar de gyn moet?! Iemand een idee..

Go NZ, bijna je baby!!!
Waarom moet je met 35 weken weer terug naar de gyn?

Wat jij wilt is het belangrijkst, als jij je liever laat begeleiden door de gyn dan is dat ook mogelijk. Controles bij een verloskundige zijn over het algemeen genomen wat huiselijker dan de controles in het ziekenhuis die wat meer klinisch zijn. (allemaal heel kort door de bocht en veralgemeniseerd hè). Bovendien, na je bevalling moeten ook je kraambedcontroles gedaan worden door een verloskundige,misschien vind je het prettig als je de praktijk dan al kent die je kraambed komen begeleiden?
pi_136845260
Loj, bij een vlgd wil ik zelf graag naar de gyn. Maar vooral vanwege de voorgeschiedenis en de 'band' die ik daardoor met ze denk te hebben. Ik zou doen wat jou een fijner gevoel geeft. :)
pi_136845360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Waarom moet je met 35 weken weer terug naar de gyn?

Wat jij wilt is het belangrijkst, als jij je liever laat begeleiden door de gyn dan is dat ook mogelijk. Controles bij een verloskundige zijn over het algemeen genomen wat huiselijker dan de controles in het ziekenhuis die wat meer klinisch zijn. (allemaal heel kort door de bocht en veralgemeniseerd hè). Bovendien, na je bevalling moeten ook je kraambedcontroles gedaan worden door een verloskundige,misschien vind je het prettig als je de praktijk dan al kent die je kraambed komen begeleiden?
Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?
S. 2014
J. 2016
pi_136845474
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?
Moet je zelf regelen!

hoewel er soms ziekenhuizen/praktijken zijn die een soort overeenkomst hebben dat die ene praktijk alle kraambedden van het ziekenhuis krijgt. Needless to say dat dit a/ niet helemaal fair is en b/ dat het niet de bedoeling is; als je het prima vindt dan best hoor maar als je je prettiger voelt bij een andere praktijk dan mag je dat zelf bepalen, daar ben je vrij in.
pi_136845517
GM ik moest een vk benaderen die de kraambedcontroles gaat doen. Daar heb ik een verklaring van gekregen en die heb ik ingeleverd bij het zh.
pi_136845790
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Zelf regelen.

Een verloskundige voor de nacontroles en de kraamverzorgster.
De verloskundige heb ik na de bevalling van Jelte maar twee of drie keer gezien. En ze heeft me niet bekeken. Het ging allemaal prima. Had net zo goed telefonisch gekund :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:16:01 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136845975
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:12 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zelf regelen.

Een verloskundige voor de nacontroles en de kraamverzorgster.
De verloskundige heb ik na de bevalling van Jelte maar twee of drie keer gezien. En ze heeft me niet bekeken. Het ging allemaal prima. Had net zo goed telefonisch gekund :P
Hier had het idd ook telefonisch gekund, ze heeft ook niet gekeken (was ook niet nodig, ik was niet gescheurd/geknipt oid) en was binnen 5 minuten alweer klaar :).

In het ziekenhuis vertelden ze me pas met pff, 34 weken denk ik? dat ik zelf nog een verloskundige moest regelen voor de kraamweek. Wist ik veel!
pi_136846154
Oke! Bedankt dames,dan zet ik het op.het lijstje erbij. :)
S. 2014
J. 2016
pi_136846777
Wat spannend, NZ! Ik hoop dat je dit niet meer keest en aan het bevallen bent...

En Loj, fijn dat je een mooi beginnende hebt gezien! Lijkt me gek als je helemaal niet weet hoe ver je bent.
pi_136847757
Ik wil een verse baby!
nz is al redelijk op weg dus rfr en burdie spreek even jullie mini's streng toe! O+
♥ J & S
pi_136848221
Ik moet ook zelf een vk regelen voor de nacontrole. Ik heb ze gebeld en als ik ze gelijk bel na de bevalling (overdag dan natuurlijk) komen zij langs.
pi_136849880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:36 schreef mignonne het volgende:
ongeveer 5 weken moet je niet opvatten als "waarschijnlijk 5 weken 0 dagen" maar eerder als "mogelijk anything tussen 5 en 6 weken. :)
rond de 5 a 6 weken is het nog heel slecht te meten. Kindje ligt nog helemaal opgekruld en de botjes zijn nog niet uitgehard. Pas rond 10-12 weken kun je uitgaan van een termijn, daarvoor is het alleen een vaststelling van of de zwangerschap daadwerkelijk in de baarmoeder zit en of er überhaupt sprake is van een zwangerschap.

Gefeliciteerd met je knipper :)
Dank! Ik vind jouw kennis echt zo fijn! :*

Toch wel raar dat ik het hartje heb gehoord... Over drie weken weet ik meer! En t wordt in ieder geval oktober! Ze kon nu 3 mm meten

Ik moet naar de gyn terug ivm ks en hellp met 35 weken vorige zwangerschap :)
pi_136850592
fijn wel om te horen denk ik :Y
En ah ja begrijpelijk dat je dan terug moet! En verder tsja het is aan jezelf wat je prettig vindt. Als je een vertrouwensband hebt met de arts in het ziekenhuis zoals LE omschrijft dan is dat misschien fijn voor je, anderen hebben die vertrouwensband juist weer met hun vk van hun eerste zw.schap en willen graag terug.
En weer anderen maakte het geen klap uit. Voor de een is het ziekenhuis dichterbij en wat makkelijker qua afspraken maken, voor de ander juist weer de verloskundige.

Doe wat goed voelt voor jou
pi_136850667
Maar Mignonne, hoe zit het nou met het luisteren van het hartje, waarom wordt dit vaak toch pas met 12 weken gedaan als het blijkbaar al veel eerder kan? Dat zullen ze niet voor de lol doen denk ik...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:06:40 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_136850718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar Mignonne, hoe zit het nou met het luisteren van het hartje, waarom wordt dit vaak toch pas met 12 weken gedaan als het blijkbaar al veel eerder kan? Dat zullen ze niet voor de lol doen denk ik...
ik dènk... maar da's meer uit logica gedacht, dat het onzin is om te luisteren als je het zìet kloppen.
Dat luisteren doen ze sowieso eigenlijk alleen als je geen echo hebt toch?
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:10:05 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136850819
Er zijn onderzoeken gedaan bij muizen embryo's en daar bleek dat te vroeg het hartje te laten luisteren heel belastend was voor het hartje. Ofzo (het is alweer 2 jaar geleden :') ). Mignonne weet het vast beter :+

In het ziekenhuis heb ik dus maar 1x het hartje gehoord, verder deden ze altijd echo's en zag ik dus het hartje kloppen.

Ben benieuwd hoe dat bij de vk gaat zijn aangezien ze daar natuurlijk niet elke controle een echo maken, dan zullen ze wel het hartje laten horen?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:14:25 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136850977
Bij mij zei de echoscopist dat er behoorlijk wat warmte komt kijken bij de methode waarop er naar het hartje geluisterd wordt. En dat het voor een klein embryo relatief heel erg veel hitte is. En dat ze nog niet weten of dat een effect heeft en zo ja wat.

Dus weer een andere theorie. Ben benieuwd naar de conclusie :+
pi_136851051
Van wat ik begrepen heb (maar ik heb daar niet heel veel kaas van gegeten!), is er voor het weerkaatsen van geluid een hogere frequentie nodig dan voor het weerkaatsen van licht. Om het hartje te laten horen moet je dus de frequentie van de radiogolven van je echoprobe tijdelijk opschroeven. Dat zou in theorie bij langdurige blootstelling zorgen voor opwarming van het vruchtwater en de hersenen. Hetzelfde geldt dus voor dopplers bij de verloskundige, die hebben een sterkere straling dan een echo, daarom laten ze het liever ook niet onder de 12 weken horen, nog afgezien van dat het lastig is te vinden.

Maar goed, het bewijs daaromtrent is niet heel sterk, en het zou niet heel ethisch zijn om het eens uitgebreid te gaan testen op een setje baby's ;) Kortom, we weten het dus niet zeker, maar we denken oa uit dierproeven dat het schadelijk is vanwege die opwarming. Daarom hebben ze richtlijnen ontwikkeld zoals alleen op indicatie echoën, niet onder de 10/12 weken naar het hartje luisteren en niet langdurig enz enz. Onder die omstandigheden is het veilig voor zover bekend.

Maar that having said, denk ik persoonlijk niet dat je onherstelbare schade hebt opgelopen als je 2 seconden het hartje hebt gehoord nu :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:20:18 #88
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136851241
Nikki he jeetje dat is ff schrikken.. :o Fijn dat alles goed was en je lekker naar huis kon! :*
En 36 weken! Wow! *O*
Mooi echoplaatje O+

LMN: ik kon niet kiezen voor een vk praktijk :') Ik woon in een dorp en wilde in het dorp verderop, maar dat mocht niet ivm aanrijtijd? }:| Ik was er met de vorige zwangerschap behoorlijk boos om. Moest per se in de stad die de andere kant op is en waar het hopeloos is met parkeren. Magoed. Het is nu eenmaal zo. :+

Loj mooi!! O+ :D

Nummer_zoveel spannenddd!! :D Zet 'm op! :%

Stefanie fijn dat alles weer goed was!

Interessant die achtergrondinfo over dat echo'en en doppler enzo, wist ik niet! :)

Hier ook rustige daagjes hoor. Alhoewel ik met mn andere dochter met 30 w thuis zat en het nog rustiger had natuurlijk :+ Zij is geboren met 38 w.
Nu zijn mijn dagen gevuld met zorgen voor haar, afgewisseld door daagjes niks als zij bij de gastouder is, of even rusten op bed voor mij als ik oppas thuis heb (mn moeder).
Verder gewoon de huishoudelijke dingetjes, voor zover dat gaat..
Gisteren weer een rotdag qua bekken, was alleen maar even naar de ah geweest met dochter en toch pijn in mn heup. -O- Ze heeft in de middag heel de woonkamer overhoop gehaald, la met doeken leeggeroofd, mn man moest erg lachen toen ie thuiskwam :') _O- ze struikelde ook zowat elke keer over de spullen. Ach ja. Ik ga mn bekken niet breken zeg maar om de dingen overdag nog eens op te ruimen :+
Vandaag gaat 't wel weer wat beter gelukkig. Net even gewerkt en nu zit ik alweer even rustig. :) even kijken of manlief of ik haar op ga halen bij de gastouder.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:21:33 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136851290
^^ wat mignonne zegt, is toch ook de reden om terughoudend te zijn met bijv. de Angelsounds?
KuikenGuppy
pi_136851310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:21 schreef Burdie het volgende:
^^ wat mignonne zegt, is toch ook de reden om terughoudend te zijn met bijv. de Angelsounds?
yesh.

heb je al weeën? c_/

sorry ;)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:23:00 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136851362
@Enf, heb je al een bekkenband? Daar heb ik zelf best veel baat bij (gehad) op mindere dagen. Lastige is dat die heel onvoorspelbaar zijn :').
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:23:57 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136851407
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

yesh.

heb je al weeën? c_/

sorry ;)
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet toch :?.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:24:12 #93
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136851417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:16 schreef mignonne het volgende:
Van wat ik begrepen heb (maar ik heb daar niet heel veel kaas van gegeten!), is er voor het weerkaatsen van geluid een hogere frequentie nodig dan voor het weerkaatsen van licht. Om het hartje te laten horen moet je dus de frequentie van de radiogolven van je echoprobe tijdelijk opschroeven. Dat zou in theorie bij langdurige blootstelling zorgen voor opwarming van het vruchtwater en de hersenen. Hetzelfde geldt dus voor dopplers bij de verloskundige, die hebben een sterkere straling dan een echo, daarom laten ze het liever ook niet onder de 12 weken horen, nog afgezien van dat het lastig is te vinden.

Maar goed, het bewijs daaromtrent is niet heel sterk, en het zou niet heel ethisch zijn om het eens uitgebreid te gaan testen op een setje baby's ;) Kortom, we weten het dus niet zeker, maar we denken oa uit dierproeven dat het schadelijk is vanwege die opwarming. Daarom hebben ze richtlijnen ontwikkeld zoals alleen op indicatie echoën, niet onder de 10/12 weken naar het hartje luisteren en niet langdurig enz enz. Onder die omstandigheden is het veilig voor zover bekend.

Maar that having said, denk ik persoonlijk niet dat je onherstelbare schade hebt opgelopen als je 2 seconden het hartje hebt gehoord nu :)
Precies wat ik dacht; mignonne heeft er meer verstand van :D :+

Bij mij hebben ze toen ook het hartje laten luisteren toen ik 8w 3d was, dus eigenlijk ook te vroeg :Y (maar het was ZO'N verrassing, voor ons én voor de gyn dat hij daar eigenlijk niet eens bij nadacht denk ik :'))
pi_136851440
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet toch :?.
nee joh, 6 weken na de geboorte moet je bellen voor nacontrole >:O
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:26:11 #95
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136851525
Aha! Dus die angelsounds ook. Grappig ja.

Burdie; ja heb ik wel van de vorige zwangerschap, thx :Y Zal ik ook wel gebruiken maar heb 'm tot nu toe nog niet nodig gehad en wil ik wel uitstellen. Zeker als ik niet zoveel doe op een dag :)

:o Maar je kan hier nog wel posten? Live bevalling ftw :9 *O*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:27:32 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136851594

Ik hoop dat ik vrijdag beval, op de 100e geboortedag van mijn grootvader O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:28:15 #97
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136851629
:D :*

Oeh, mooie datum! O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:29:46 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136851701
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:

Dat zou mooi zijn ja!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:31:20 #99
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136851773
quote:

Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
pi_136851825
quote:

Dat zou echt tof zijn! O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:40:24 #101
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136852187
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Way to go spees, deze wee komt niet meer terug zeg maar? :') Dat geeft de burger moed _O-
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:41:31 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136852257
quote:

[..]

Ik maak gelijk een aftellijstje *O*

Maar nee, ongein, af en toe heb ik een paar weeen en dan weer urenlang niks. Ik ben nu maar gestopt met enthousiast worden van elk krampje :+.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:44:53 #103
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136852451
:D
Stom he, dat voorwerk. :*
Wanneer mag je weer naar de vk?
pi_136852598
Go NZ *O* (Ja ik lees ook eens bij :') ik ben echt een hele slechte forummer).
En Burdie, die 100e geboortedag van je opa klinkt wel heel mooi!

Vanmiddag even een middagje thuiswerken maar mijn hoofd zit echt overal behalve bij school. Zucht. Blij dat het bijna vakantie is, kan ik naar hartelust gewoon NIET aan school denken en WEL aan baby-dingen.

Ik ga het donderdag maar eens op school vertellen, kan meneer de rector rustig aan het idee wennen dat docent no.5 zwanger is en dat er nóg meer vervanging geregeld moet gaan worden na de zomervakantie.

En verder ben ik moe moe moe moe ontzettend moe -O- . Een beetje weer zoals in week 6, maar dan zonder de misselijkheid. Nouja, we doen het er maar mee. Nog twee dagen doorbijten, waarvan één met een avond oudergesprekken. Hnnnnggg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 15:49:00 ]
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:48:46 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136852646
Vermoeiend, vooral :').
Bij geen verdere actie zie ik de vk vrijdag pas weer, en zondag komt ze evt. strippen. Hopelijk is het dan al niet meer nodig ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:49:32 #106
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136852684
Vluchtkoffertje is klaar.. Denk ik...Wat ben ik nog vergeten???
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:50:38 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136852728
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Wat zit er allemaal in? :+
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:50:59 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136852755
quote:
Dat weten wij niet :+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:51:35 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136852792
@Razz, bijna voorjaarsvakantie? :*
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:51:43 #110
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136852807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Vermoeiend, vooral :').
Bij geen verdere actie zie ik de vk vrijdag pas weer, en zondag komt ze evt. strippen. Hopelijk is het dan al niet meer nodig ;).
Ja idd. Ik hoop mee! :*
pi_136852820
Je labello! *O*

wat win ik? :P
pi_136852869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:51 schreef Burdie het volgende:
@Razz, bijna voorjaarsvakantie? :*
Ja, ik tel af! Nog 9 lesuren, een studiemiddag, een teamoverleg, een mentoruur, een sectievergadering en een ouderavond.
pi_136852901
quote:
Je goede humeur en vergeet je zwemkleding niet oO<
pi_136853059
quote:
Dextro?
Iets te eten voor manlief?
Alle documenten voor aangifte van de baby?
It will set you free
pi_136853131
Marsen en een fles cola! (Dat zat er in mijn tas ;) )
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:58:30 #116
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136853139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Je goede humeur en vergeet je zwemkleding niet oO<
En gelukkig word je thuisgebracht :+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:59:07 #117
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136853170
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:58 schreef Enfermera het volgende:

[..]

En gelukkig word je thuisgebracht :+
Maar zonder zakje snoep -O-
pi_136853204
Wel met een placenta voor de hond!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:02:41 #119
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136853348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:59 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar zonder zakje snoep -O-
Nou, zet 'm op je lijstje dat je man die haalt als ie je komt ophalen :+ :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:02:52 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136853356
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:59 schreef Loj het volgende:
Wel met een placenta voor de hond!
Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooid

Edit:

Enf! Ik lust geeneens graag snoep haha
pi_136853421
uitdeelzakjes met toastjes en bakjes filet :D
pi_136853425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:02 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooid

Edit:

Zonde!
Ik heb hem ingeplakt! (Tussen de laatste buikfoto en de eerst snee :P )
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:06:40 #123
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136853561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:03 schreef mignonne het volgende:
uitdeelzakjes met toastjes en bakjes filet :D
Dát is een goed idee! In het ziekenhuis hadden ze geeneens een broodje filet voor me -O- . Dat heb ik thuis wel ingehaald :') (ohhhh, dat eerste verse pistoletje met roomboter en verse rosbief zal ik nooit vergeten denk ik 8)7 )
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:07:31 #124
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136853595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:02 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Edit:

XD

Mignonne ook een goed idee! :9
Hihi Soesa ja lekker he die rosbief :9
Ik heb nu ook wel weer zin in een lekker stukje kaas met wijn. Ik ruik nu maar gewoon aan de wijn van mn man als we kaas eten :+ :')
pi_136853605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:06 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dát is een goed idee! In het ziekenhuis hadden ze geeneens een broodje filet voor me -O- . Dat heb ik thuis wel ingehaald :') (ohhhh, dat eerste verse pistoletje met roomboter en verse rosbief zal ik nooit vergeten denk ik 8)7 )
hahaha wat kan dat dan lekker zijn he :D
ik had dat met een bagel met roomkaas en gerookte zalm :9
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:08:28 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136853660
Ja! Zalm :9 Gewoon weer uit een pakje idd :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:09:43 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136853724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahaha wat kan dat dan lekker zijn he :D
ik had dat met een bagel met roomkaas en gerookte zalm :9
Nohhh :Y) Echt, daar heb ik nú al zo'n trek in he... Ben nog geeneens 9 weken :D :')
pi_136853737
Zalm, met wijn en carpaccio,
Nog maar 8 maanden ;)
pi_136853739
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:09 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nohhh :Y) Echt, daar heb ik nú al zo'n trek in he... Ben nog geeneens 9 weken :D :')
oi :o
i feel you, succes daarmee ;(
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:10:42 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_136853785
quote:

[..]

toch chocolade tegen mijn beeldscherm :')
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:12:23 #131
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136853874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

oi :o
i feel you, succes daarmee ;(
;( Thanks!

Of zo'n zachtgekookt eitje waarbij het eigeel nog zo enorm heerlijk vloeibaar is... Zucht.

Het 'probleem' is dat ik in zwangere staat bijna geen enkel broodbeleg lekker vind, ik heb nergens trek in, alles vind ik mwoah behalve de dingen die niet mogen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 18-02-2014 16:19:51 ]
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:18:01 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136854254
Broodjes met een dikke laag paté :9 :9~
pi_136854905
Ik twijfel steeds zo over eten: had vandaag de maaltijdsalade geitenkaas van de AH in handen. Zó lekker, maar zachte geitenkaas. Er stond nergens iets van 'au lait cru', maar ik twijfel dan toch en dus niet meegenomen.

Salami - mag niet. Mogen dan al dat soort worsten niet? Cervelaatworst? Boerenmetworst?

En gisteren aten we pasta carbonara en ik had het op en dacht ineens "Zijn die eieren eigenlijk dan wel gaar doordat ze door die loeihete pasta gaan?". En toen voelde ik me meteen schuldig :{ had er helemaal niet bij stilgestaan.
pi_136854935
Begin nu (stukjes van) de slijmprop te verliezen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met bonkjes en sliertjes :D .
Ik weet dat het nu alsnog wel dagen kan duren, maar wel fijn dat deel 1 van het natuurlijk proces op gang is gekomen *O* .

Oh en: filet americain :9~ , rosbief :9~ , carpaccio :9~ .
It will set you free
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:27:55 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136855133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik twijfel steeds zo over eten: had vandaag de maaltijdsalade geitenkaas van de AH in handen. Zó lekker, maar zachte geitenkaas. Er stond nergens iets van 'au lait cru', maar ik twijfel dan toch en dus niet meegenomen.

Salami - mag niet. Mogen dan al dat soort worsten niet? Cervelaatworst? Boerenmetworst?

En gisteren aten we pasta carbonara en ik had het op en dacht ineens "Zijn die eieren eigenlijk dan wel gaar doordat ze door die loeihete pasta gaan?". En toen voelde ik me meteen schuldig :{ had er helemaal niet bij stilgestaan.
Ja, die geitenkaas mag je hebben. Het MOET er op staan als er rauwe melk in zit! In de supermarkt is bijna geen rauwmelkse kaas te vinden.

Salami mag niet omdat er in de originele versie rauw vlees zit. Ook hiervoor geldt dat er ook varianten zijn die wel 'gaar' zijn.

Die pasta carbonara, was dat uit een pakje of zelf eidooiers erdoor gedaan? Uit een pakje is bij mijn weten altijd gepasteuriseerd, als je zelf rauwe dooiers erdoor doet weet ik eigenlijk niet hoe lang je het moet verhitten.
pi_136855296
Nee geen pakje, zelf vier eierdooiers erdoorheen gedaan, ongeveer 4 minuten door de hete pasta geroerd met wat melk en een berg kaas. Zal wel niet gaar zijn geweest als ik er zo over nadenk :@ .
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:32:26 #137
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136855475
Oh. Ik heb geen idee of dan evt. Salmonella gedood zou zijn.

Correct me if i'm wrong maar volgens mij passeert Salmonella de placenta niet. Neemt niet weg dat het bijzonder vervelend voor jezelf is als je een s. vergiftiging zou krijgen en al helemaal in zwangere toestand :+ Dus zou het wel ff uitzoeken.

Ik zal dit wel ff weghalen als ik onzin praat :P
pi_136855863
idd :Y
het gaat vooral om een ernstiger verloop van salmonella bij zwangeren ivm verminderde weerstand. Grotere kans op oa sepsis en shock. Als je koorts krijgt even je vk bellen, zo niet, niets aan de hand, move along people ;)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:38:17 #139
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136856091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:36 schreef mignonne het volgende:
idd :Y
het gaat vooral om een ernstiger verloop van salmonella bij zwangeren ivm verminderde weerstand. Grotere kans op oa sepsis en shock. Als je koorts krijgt even je vk bellen, zo niet, niets aan de hand, move along people ;)
Hmmmm. Goed om te weten! Dus in principe kan een zachtgekookt eitje niet veel kwaad (in theorie, als er geen salmonella in het ei zit etc etc)?
pi_136856273
In theorie ja. Maar onderschat een salmonella niet :X
als je die ellende kunt voorkomen door een eitje 2 minuutjes langer te koken dan is dat toch echt wel aan te bevelen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:41:22 #141
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136856337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:40 schreef mignonne het volgende:
In theorie ja. Maar onderschat een salmonella niet :X
als je die ellende kunt voorkomen door een eitje 2 minuutjes langer te koken dan is dat toch echt wel aan te bevelen.
Nee, zeker niet. Ik doe het ook niet bewust. Maar zo nu en dan is bij mijn uitsmijter het eigeel (eiwit wel) niet helemaal vast en tot nu toe heb ik het dan niet gegeten maar dat durf ik dan nu toch wel een keertje aan. Denk ik.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:43:24 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136856492
MAAR. Mag ik dan ook een halfzacht gekookt ei, ingesmeerd met paté en filet Americain, afgeblust met wodka? Onderwijl kotsend in de Python O+
pi_136856530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:43 schreef Spees_Eend het volgende:
MAAR. Mag ik dan ook een halfzacht gekookt ei, ingesmeerd met paté en filet Americain, afgeblust met wodka? Onderwijl kotsend in de Python O+
jij wel, jij krijgt toch wel leuke kinderen O+ :+
pi_136856662
Soesa, het zou niet mijn advies zijn, omdat een salmonella-besmetting bij een zwangere wel echt een serieus verloop kent vaak (lees: toeters en bellen en ziekenhuis enz); het is inderdaad waar dat re geen directe schade aan kind wordt gedaan door de salmonella zelf. Over de gevolgen van de besmetting op de zwangerschap is minder bekend/duidelijk.

Maar je bent vrij in je keuzes :) als je je bewust bent van de reden waarom het afgeraden wordt, je bent je bewust van het relatieve risico wat je loopt dan is de keus verder aan jou.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:46:09 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136856673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

jij wel, jij krijgt toch wel leuke kinderen O+ :+
O+

Sillie is het product van 9 maanden bloederige biefstuk eten :9~
pi_136856996
Het heeft even geduurd maar volgens mij ben ik weer aardig bijgelezen :')

Mooie foto Nikki! En na vandaag verlof! *O* Ik twijfel nog over wat mijn voorkeur gaat zijn straks qua zkh, mijn behandelingen zijn geweest in het diac en dat was erg prettig daar :)

Burd, RFR, NZ, succes met de laatste loodjes :*

En oja, vandaag alweer 28 weken! :o

gaan er eigenlijk nog mensen naar de 9 mnd beurs? Ik heb me laten overhalen door m'n moeder :') , ik vrees voor huishoudbeurs/libelle zomerweek praktijken, heerlijk :X
pi_136857006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

O+

Sillie is het product van 9 maanden bloederige biefstuk eten :9~
Had je dat niet eerder kunnen vertellen.. nu ben ik te laat -O-
♥ J & S
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:52:45 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136857090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:51 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Had je dat niet eerder kunnen vertellen.. nu ben ik te laat -O-
Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euro :7
pi_136857196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euro :7
make it 2.

maar dan wel foto's maken.
pi_136857207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Deal! *O*
♥ J & S
pi_136857236
Maar wat nou als mijn kind dan niet zo leuk blijkt te zijn? :')
♥ J & S
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 16:55:37 #152
5428 crew  miss_sly
pi_136857244
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, die geitenkaas mag je hebben. Het MOET er op staan als er rauwe melk in zit! In de supermarkt is bijna geen rauwmelkse kaas te vinden.

Salami mag niet omdat er in de originele versie rauw vlees zit. Ook hiervoor geldt dat er ook varianten zijn die wel 'gaar' zijn.

Die pasta carbonara, was dat uit een pakje of zelf eidooiers erdoor gedaan? Uit een pakje is bij mijn weten altijd gepasteuriseerd, als je zelf rauwe dooiers erdoor doet weet ik eigenlijk niet hoe lang je het moet verhitten.
zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:55:49 #153
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136857258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef klaprooss het volgende:
Maar wat nou als mijn kind dan niet zo leuk blijkt te zijn? :')
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
pi_136857279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

_O- ach ja, dat is waar die ene extra!
♥ J & S
pi_136857330
quote:

[..]

_O-

alleskunner :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:57:26 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_136857342
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.
andersom! :D
disclaimer
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 17:00:32 #157
5428 crew  miss_sly
pi_136857483
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

andersom! :D
O ja? :@ Het is alweer 5 jaar geleden voor me haha, ik weet alleen nog dat ik blij was dat ik niet het hele scala moest laten liggen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:01:34 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_136857565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja? :@ Het is alweer 5 jaar geleden voor me haha, ik weet alleen nog dat ik blij was dat ik niet het hele scala moest laten liggen.
Jup ;) Harde kaas mag altijd, zachte kaas alleen indien gepasteuriseerd :)
disclaimer
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 17:02:35 #159
5428 crew  miss_sly
pi_136857625
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb het ongetwijfeld goed gedaan destijds :P
pi_136857714
Ik had laatst eens opgezocht hoe je zelf een ei kunt pasteuriseren en salmonella gaat dood bij 55 graden terwijl eiwit pas stolt bij 60 graden. Dan zou een gekookt eitje toch eigenlijk ook best kunnen?
pi_136857728
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.

[ Bericht 25% gewijzigd door RunForrestRun op 18-02-2014 17:04:13 (dubbele quote) ]
It will set you free
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:04:45 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136857793
Brie :9.

Mijn ex-schoonzusje heeft dolblij in haar kraambed een broodje brie gegeten. Want dat mocht nu weer en ze had er maanden naar gesmacht.
Ik heb maar niet verteld dat brie uit de supermarkt gewoon mag :').
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 17:05:59 #163
5428 crew  miss_sly
pi_136857883
Alleen rauwmelkse brie/brie de meaux kun je niet eten. De meeste brie in de supermarkt is gewone gepasteuriseerd.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:06:27 #164
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136857909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:03 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.
Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.
pi_136857995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.
:o
Niet over nagedacht of gedacht dat het geen kwaad kon?
Daarom heb ik me voor de zekerheid wel netjes gehouden aan alle voorschriften van vk en voedingscentrum, je wil toch niet dat zoiets gebeurt :'( .
It will set you free
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 17:12:42 #166
5428 crew  miss_sly
pi_136858264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat vreselijk.
Nou ja, voor mij ook wel de reden om me maar 9 maanden aan allerlei voorschriften te houden. Je wil toch niet dat je achteraf denkt "had ik maar niet...".
pi_136858400
Nou inderdaad!

Al verslikte ik me vandaag wel toen een zwangere collega vertelde dat ze "al het voorverpakte voedsel en voedsel dat door een ander is klaargemaakt mijdt want je weet maar nooit." En dat terwijl ik een fruitsaladebakje van de AH aan het leegeten was. En morgen een maaltijdsalade van de AH, want ouderavond en anders is het weer de standaard schoolpizza.

Zo hysterisch voorzichtig ben ik ook weer niet, maar door dat soort opmerkingen voel ik me wel enigszins onzeker -O- .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 17:17:18 ]
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:20:28 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_136858617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou inderdaad!

Al verslikte ik me vandaag wel toen een zwangere collega vertelde dat ze "al het voorverpakte voedsel mijdt want je weet maar nooit." En dat terwijl ik een fruitsaladebakje van de AH aan het leegeten was. En morgen een maaltijdsalade van de AH, want ouderavond en anders is het weer de standaard schoolpizza.

Zo hysterisch voorzichtig ben ik ook weer niet, maar door dat soort opmerkingen voel ik me wel enigszins onzeker -O- .
Toen ik de eerste keer net zwanger was, was er hier zo'n topic op Fok over schadelijke stoffen tijdens de zwangerschap en iemand die zei dat elke vorm van make-up een soort babymoord was. Ik zat toen letterlijk te janken achter mijn PC omdat ik mascara op had :')

Het is echt vreselijk moeilijk om je daar een beetje voor af te sluiten want je bent al zo labiel als de neten door al die hormonen, en helemaal extra ubergevoelig door dat soort angstzaaierij.

Zolang je je gezonde verstand gebruikt kom je denk ik een heel eind. En tsja, mensen. Je blijft ze houden, ze blijven een mening hebben en als je zwanger bent proberen ze die maar al te graag door je strot te douwen. Maar ga gewoon uit van het advies van professionals en probeer de rest een beetje af te laten glijden. :*
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:20:36 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136858623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou inderdaad!

Al verslikte ik me vandaag wel toen een zwangere collega vertelde dat ze "al het voorverpakte voedsel en voedsel dat door een ander is klaargemaakt mijdt want je weet maar nooit." En dat terwijl ik een fruitsaladebakje van de AH aan het leegeten was. En morgen een maaltijdsalade van de AH, want ouderavond en anders is het weer de standaard schoolpizza.

Ik ben ook wel erg voorzichtig met voorgesneden (rauwe) groenten :@ . Maaltijdsalades maak ik liever zelf. Ik weet niet eens of het terecht of overdreven is, maar ik doe het gewoon liever niet.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:22:41 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136858706
Ah joh, vroeger deden ze dat ook allemaal niet, en toen werden er ook babies geboren.
Glaasje wijn, anyone?
KuikenGuppy
pi_136858939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ben ook wel erg voorzichtig met voorgesneden (rauwe) groenten :@ . Maaltijdsalades maak ik liever zelf. Ik weet niet eens of het terecht of overdreven is, maar ik doe het gewoon liever niet.
Ik vind rauwe groenten sowieso niet echt fijn nu eerlijk gezegd :@ Volgens mij krijg je dat toch niet echt zo schoon als wanneer je het verhit, vooral als je geen biologische dingen hebt. Appels bijvoorbeeld was ik wel heel erg goed en ik wrijf ze ook altijd na, maar of het iets uithaalt heb ik geen idee.
pi_136859002
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:22 schreef Burdie het volgende:
Ah joh, vroeger deden ze dat ook allemaal niet, en toen werden er ook babies geboren.
Glaasje wijn, anyone?
Mijn Belgische collega vertelde dat zijn zus een glas wijn per week dronk, want dat kon echt geen kwaad ;)

Ik vond het wel een mooie toen iemand hier (pvoess?) zei dat als je kind er is je er een moord voor zou doen en alles ervoor zou laten, waarom zou dat niet gelden als je nog zwanger bent?
pi_136859225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:51 schreef Fazzoletti het volgende:

gaan er eigenlijk nog mensen naar de 9 mnd beurs? Ik heb me laten overhalen door m'n moeder :') , ik vrees voor huishoudbeurs/libelle zomerweek praktijken, heerlijk :X
Yes, ook met m'n moeder. Niet omdat die beurs me nou zoveel interesseert, maar omdat het echt zo'n moeder-dochter-ding is :)
pi_136859412
"Ik heb bij zowel je broer als jou een pakje shag per dag gerookt en jullie hebben er toch ook niks aan over gehouden? Al dat voorzichtige gedoe"
"Als je hier de straat in en uit loopt, heb je ook al dezelfde hoeveelheid schadelijke stoffen binnen in de vorm van uitlaatgassen", aldus mijn moeder over roken bij zwangerschap :')

Verbod op alcohol, rauw vlees en de kattenbak verschonen staat ze dan weer wel achter.
pi_136859501
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:36 schreef Amsel het volgende:

[..]

Yes, ook met m'n moeder. Niet omdat die beurs me nou zoveel interesseert, maar omdat het echt zo'n moeder-dochter-ding is :)
Ja he, dat dacht ik dus ook. Ze is zo begaan met alles regelmatig te ;) en ik weet dat zij dit wel heel leuk vindt :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:45:12 #176
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136859515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat had ik ook idd. Maar dat kwam ook omdat mijn man door een toxco besmetting tijdens de zwangerschap ziek is geraakt.
pi_136859568
Mag salami niet? Hier in Noorwegen wel :? De rest van de adviezen komt erg overeen met wat hier verteld wordt. Gak..
Nouja, die paar plakjes zal wel loslopen. Gelukkig zijn mijn hormonen vrij lief. Had gedacht dat ik panisch zou zijn tijdens mijn zwangerschap. Maar gek genoeg ben ik heel relaxed over de meeste dingen!
pi_136859593
Wat kan er mis zijn dan met voorgesneden groente? :?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:47:33 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_136859603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef Skittles het volgende:
"Ik heb bij zowel je broer als jou een pakje shag per dag gerookt en jullie hebben er toch ook niks aan over gehouden? Al dat voorzichtige gedoe"
"Als je hier de straat in en uit loopt, heb je ook al dezelfde hoeveelheid schadelijke stoffen binnen in de vorm van uitlaatgassen", aldus mijn moeder over roken bij zwangerschap :')

Verbod op alcohol, rauw vlees en de kattenbak verschonen staat ze dan weer wel achter.
Oh, mijn moeder vindt het allemààl onzin :') ;(
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:53:21 #180
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136859813
Ik probeer met groente en fruit niet te hysterisch te doen, maar houd me wel strikt aan de dingen die wel en niet mogen. Zachte dooiers, softijs en cervelaatworst zijn naast alle duidelijke verboden ook compleet afgezworen. Daarin heb ik geen risico's genomen. Maar ik eet wel voorgesneden sla dus :@

Nikki heeft verloooof *O* ik vind je echt zo dapper dat je het all the way volgehouden hebt en dat je na een nacht als vannacht gewoon bent gaan werken illustreert maar weer wat een bikkel je bent.

Rfr Exc. Slijmprop en bonken en sliertjes *O* das een goed begin!

Bur ook af en aan aan het voorwerk, das een eerste stap!

En nummer is hopelijk inmiddels een beetje serieuzer aan het werk! :%

Ennn ik zag ook een goede echo voor loj! *O*

Tot zover mijn geheugen :Y) ik heb vandaag de vluchttas ingepakt! Dat was echt het allerlaatste stapje. Spannend wel! Oh en zoals jullie al een soortje aangaven: ook hier worden de dagen getypeerd door veel luieren en 1 a 2 activiteiten (zoals vandaag de tas oO< ) lekker hoor, nu kan het nog!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136860353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef Skittles het volgende:

oh heel fijn ja :')
klinkt wel een beetje als ontkenning. Of hoe zeg je dat. Het is ook niet niks om toe te geven dat je willens en wetens je beide kinderen hebt blootgesteld aan iets flink schadelijks. Ook al handelde ze toen (waarschijnlijk) naar beste weten en inzicht; maar toch. niet willens en wetens dus want inzichten van die tijd, mar toch

Ik kan me zo voorstellen dat over 20 jaar misschien wel aan het licht komt dat het rugslapen enorm schadelijk is voor onze kinderen, en dat je dan ook wegwuift van joh, wat een gemeut zeg. Of autostoeltjes, er gaan nu al heel veel stemmen op met dat kinderen liefst de eerste vier jaar ahteruit vervoerd moeten worden. Het gros is dan toch wel geneigd om te denken nou nou nou kom, bij ons ging dat prima, of "mijn kind ging altijd brullen als ie achteruit moet" (vergl: stress is ook slecht voor een baby). Slecht voorbeeld maar ik heb niet meer inspiratie nu :') :P
pi_136860638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Mag salami niet? Hier in Noorwegen wel :? De rest van de adviezen komt erg overeen met wat hier verteld wordt. Gak..
Nouja, die paar plakjes zal wel loslopen. Gelukkig zijn mijn hormonen vrij lief. Had gedacht dat ik panisch zou zijn tijdens mijn zwangerschap. Maar gek genoeg ben ik heel relaxed over de meeste dingen!
Volgens mijn vk mocht salami wel gewoon en verder hou ik het Voedingscentrum aan en skip ik softijsmachines.

Ik ben twee keer echt goed ziek geweest tijdens m'n zwangerschap en ik weet nog steeds niet goed waar het aan lag, maar sindsdien ben ik wel veel voorzichtiger geworden met dingen die al iets te lang in de koelkast liggen.
pi_136860740
quote:

[..]

kom maar door hoor. Ik heb alleen geen ervaring met minder leuke kinderen.
pi_136860957
Go RFR! Fijn dat er progressie is!

Nikki wat ontzettend knap dat je het tot vandaag hebt volgehouden ^O^ Nu genieten van je verlof!

Salami, mag dat niet? Ik heb het wel gegeten. Niet veel want het is iets wat ik eigenlijk bijna niet eet, maar heb wel eens wat plakjes op. Serranoham en schwarzwalder schinken idem.

Eieren eet ik meestal halfhard of helemaal hard. Rauw zowiezo niet, ook niet de dooiers.

Rauwe groenten wel veel :9 Bijna elke dag een bak sla bij het eten met rauwe geraspte wortel, rauwe paprika, tomaat, komkommer etc. Alles wel goed gewassen en geschild.

Spees wat een verschrikkelijk verhaal. Mijn ergste nachtmerrie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:03 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ze zijn hier zeker wel voorzichtig hoor met rauwmelkse kazen. Dat wordt hier ook echt afgeraden. Bij grote supermarkten op de kaasafdelingen geven ze je ook graag advies. De meeste kazen die ik lekker vind zijn gepasteuriseerd, ook sommige geitenkaasjes, dus die eet ik gewoon, net als mozarella en brie. Ja en de heerlijke geitenkaasjes vers van de boer die ik altijd op de markt kocht, die eet ik gewoon niet. En als ik het niet zeker weet, dan laat ik het zowiezo staan.

Over eten gesproken. Vanmiddag met een paar collega's lekker gelunched in de stad. Zo leuk om er even uit te zijn en de meiden weer te zien!! Knap ik helemaal van op *O*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:52:49 #185
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136861998
Hahahaha ik moest echt keihard lachen om jullie reacties :D :')

Nou, volgende dingen zijn toegevoegd hoor:
Papieren voor aangifte baby
Toastjes en pistoletjes
Filet Americain
Zalm
Paté
Cola en Snoep
Labello

Nou volgens mij hebben we alles :+
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:54:10 #186
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136862061
Shit, ik vergat de zwemkleding nog :')
doei
pi_136862072
ja maar serieus, wat heb je allemaal ingepakt dan? :o ik heb geen idee of je wat vergeten bent zo :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:58:30 #188
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136862224
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:

SPOILER
Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:02:05 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136862380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef Bolletje... het volgende:
Hahahaha ik moest echt keihard lachen om jullie reacties :D :')

Nou, volgende dingen zijn toegevoegd hoor:
Papieren voor aangifte baby
Toastjes en pistoletjes
Filet Americain
Zalm
Paté
Cola en Snoep
Labello

Nou volgens mij hebben we alles :+
Warme sokken! Oh en extra shirt en onderbroek. En nog een extra shirt en onderbroek. :P. Zweten en lekken jonguh, niet normaal!
pi_136862484
Oh en wat schone kleren voor je man? Voor als het wat langer duurt dan je hoopt..
pi_136862520
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:

SPOILER
Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!
Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikken :P maar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan :@) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies :') en zo'n kop met vet haar op al die foto's :') joepie. Futiel hoor, totaal onbelangrijk, maar toch.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:05:48 #192
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136862527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:04 schreef Dot. het volgende:
Oh en wat schone kleren voor je man? Voor als het wat langer duurt dan je hoopt..
Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevalling :+
Oude (on)bekende.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:07:21 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136862587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikken :P maar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan :@) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies :') en zo'n kop met vet haar op al die foto's :') joepie. Futiel hoor, totaal onbelangrijk, maar toch.
Ik heb toen ik op dag 2 mocht douchen dolblij m'n foundation weer opgesmeerd :'). Oh en vet haar :X
pi_136862597
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevalling :+
dat ja :P je bent niet de eerste die een plons bloederig/poeperig vruchtwater over zich heen krijgt.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:07:52 #195
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136862603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallen :Y)

Waarom zou je je haar niet mogen wassen als je wel kunt douchen?

Droogshampoo is wel n goeie voor als dat niet gaat idd!

Schoon tshirt voor manlief wordt as we speak in de tas gemikt!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:08:40 #196
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136862638
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:54 schreef mignonne het volgende:
ja maar serieus, wat heb je allemaal ingepakt dan? :o ik heb geen idee of je wat vergeten bent zo :)
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven. :D
Volgens mij heb ik nu:

Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren

Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
doei
pi_136862651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat ja :P je bent niet de eerste die een plons bloederig/poeperig vruchtwater over zich heen krijgt.
Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoor :P
pi_136862654
oh en Kim, had je al slippers gepakt? Iets wat mee kan onder de douche eventueel zeg maar? Die verloskamers worden wel schoongemaakt natuurlijk maar het is toch niet zo fijn met een grote wond in je baarmoeder rond te gaan lopen op je blote pootjes.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:09:40 #199
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136862680
Slippers gaan erbij :P mercikes!
pi_136862691
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoor :P
doe ik ook *O*
en mn schoenen gaan over een paar dagen ook weer de prullenbak in, op naar het volgende paar schoenen de volgende stage :Y)
pi_136862735
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallen :Y)

Waarom zou je je haar niet mogen wassen als je wel kunt douchen?

Droogshampoo is wel n goeie voor als dat niet gaat idd!

Schoon tshirt voor manlief wordt as we speak in de tas gemikt!
omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"
pi_136862782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

doe ik ook *O*
en mn schoenen gaan over een paar dagen ook weer de prullenbak in, op naar het volgende paar schoenen de volgende stage :Y)

^O^
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:12:37 #203
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136862799
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:

Ah ja, een borstel en elastiekjes! :D
doei
pi_136862803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"
Er is toch ook een krukje in die badkamer?
pi_136862833
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

Er is toch ook een krukje in die badkamer?
daar kun je ook prachtig vanaf klappen :Y)
pi_136862857
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^
ik overweeg de aanschaf serieus }:|

van die baby's die gezellig hun hele zwembad mee naar buiten nemen :{w
pi_136862993
Hahaha ik heb dat voor elkaar gekregen:D
Echt alles was nat tot mijn hoofdkussen aan toe :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:19:27 #208
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136863048
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
Soesa, het zou niet mijn advies zijn, omdat een salmonella-besmetting bij een zwangere wel echt een serieus verloop kent vaak (lees: toeters en bellen en ziekenhuis enz); het is inderdaad waar dat re geen directe schade aan kind wordt gedaan door de salmonella zelf. Over de gevolgen van de besmetting op de zwangerschap is minder bekend/duidelijk.

Maar je bent vrij in je keuzes :) als je je bewust bent van de reden waarom het afgeraden wordt, je bent je bewust van het relatieve risico wat je loopt dan is de keus verder aan jou.
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangen :). Ik heb alleen een soort zacht eifobie ontwikkeld :') waarbij ik zelfs in een quiche zit te pluizen naar zachte stukjes ei :{ . Nu ik weet dat het iig geen schade bij m'n kind geeft kan ik er wat minder obsessed naar kijken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:20:27 #209
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136863095
Oh ja, duh. Lang haar, lang uitspoelen. Zeker met van die pisstraaltjes die ze soms hebben in hotels e.d.
Nah, ik hoop gewoon te mogen douchen. De vpk mag wel mee hoor, de hele collectie private parts ligt dan toch al op straat. Samen douchen ftw :P :')

Oh en hier ligt beeb al zo diep in t bekken hè, wat moet ik me dan voorstellen bij vliezen breken? Knap-plons of knap-drup en plons na baby? Of wisselt dat? Ik zou t niet erg vinden als ik niet hoef te dweilen zeg maar 8-)
pi_136863125
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven. :D
Volgens mij heb ik nu:

Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren

Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
ter aanvulling misschien nog?

- dextro
- warme sokken om in te bevallen
- tandenborstel/tandpasta
- deo
- make-up? mocht je dat fijn vinden
- borstel en stiekjes idd
- iets te lezen en/of snacken voor je vriend? (de mijne vond het maar lang duren allemaal, die 3 uur dat we in het ziekenhuis zijn geweest :{w
- schoon shirt voor je vriend idd
pi_136863294
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:20 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja, duh. Lang haar, lang uitspoelen. Zeker met van die pisstraaltjes die ze soms hebben in hotels e.d.
Nah, ik hoop gewoon te mogen douchen. De vpk mag wel mee hoor, de hele collectie private parts ligt dan toch al op straat. Samen douchen ftw :P :')

Oh en hier ligt beeb al zo diep in t bekken hè, wat moet ik me dan voorstellen bij vliezen breken? Knap-plons of knap-drup en plons na baby? Of wisselt dat? Ik zou t niet erg vinden als ik niet hoef te dweilen zeg maar 8-)
dat verschilt, bij de een is het plons bij de ander drup. tsja.

en ze blijven er vaak ook bij hoor! of in de buurt in elk geval. en iedere minuut vragen of alles nog goed gaat. Het is niet echt een ontspannende douche om ff bij te komen :P
pi_136863350
De tip van m'n schoonzusje;
Deo en tandenborstel voor vriend inpakken (plus schoon shirt). Die had zij erg gemist bij mijn broer na een lange nacht in het ziekenhuis :D
pi_136863381
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:26 schreef BlueEyes het volgende:
De tip van m'n schoonzusje;
Deo en tandenborstel voor vriend inpakken (plus schoon shirt). Die had zij erg gemist bij mijn broer na een lange nacht in het ziekenhuis :D
_O-
goeie :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:30:17 #214
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136863559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

ter aanvulling misschien nog?

- dextro
- tandenborstel/tandpasta
- deo
- make-up? mocht je dat fijn vinden
- borstel en stiekjes idd
- iets te lezen en/of snacken voor je vriend? (de mijne vond het maar lang duren allemaal, die 3 uur dat we in het ziekenhuis zijn geweest :{w
- schoon shirt voor je vriend idd
Deo, tandenborstels en tandpasta en warme sokken heb ik ingepakt hoor! ( op zich best handig :P )
Make-up ... Ik denk dat ik misschien alleen even mascara pak..

Dextro ga ik even halen!
Manlief die zoekt het maar uit ;)
Haha nee is goed idee inderdaad, die ziekenhuis Libelles zal hij wel niet leuk vinden :P
En schoon shirt voor hem!
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:31:17 #215
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136863614
Over drup of plons.. Partner van vriendin die vorige week is bevallen, is toen haar vliezen braken met een emmer achter haar aangelopen :')
doei
pi_136863662
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:19 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangen :). Ik heb alleen een soort zacht eifobie ontwikkeld :') waarbij ik zelfs in een quiche zit te pluizen naar zachte stukjes ei :{ . Nu ik weet dat het iig geen schade bij m'n kind geeft kan ik er wat minder obsessed naar kijken.
Ik durfde idd ook bijna geen zelfgemaakte cake te eten zonder dat hij gortdroog was, maar sinds ik weet dat salmonella bij 55 graden dood gaat en je een ei maar 5 minuten in water van boven de 55 graden te leggen lijkt me cakebeslag of quichedeeg wel lang genoeg verhit om de bacterie te doden.
pi_136863672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:31 schreef Bolletje... het volgende:
Over drup of plons.. Partner van vriendin die vorige week is bevallen, is toen haar vliezen braken met een emmer achter haar aangelopen :')
Haha, die visualiseerde ik me even _O-
pi_136864496
Na de bevalling douchen, het laatste waar ik mee bezig was, was of ik mijn haar mocht wassen...
Ik had echt het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen was gereden. Ik weet nog dat ik dolbij was dat de zuster me afdroogde :D Echt alles was te veel moeite....

Maar ik zou het altijd in je tas mikken! Die droogshampoo is ook wel een goeie... Dat kan zonder veel gedoe altijd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:49:50 #219
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136864552
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:32 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Haha, die visualiseerde ik me even _O-
Dat had ik dus ook :')
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:51:18 #220
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136864630
RFR jaa een beginnetje! :D Super! Precies, er is wat actie!

Fazzo ik ben vorig jaar geweest (9m beurs). Not my cup of tea :+ Enorm druk, reclame, merken, schreeuwerig, nope. :') Magoed, tis geinig om er geweest te zijn. :P

Burdie whihi dat met die brie van je schoonzusje :D :+

Ik at/eet wel salami trouwens. Meeste is gerookt in de super, dat mag wel. De rundersalami dan weer niet begreep ik, die is wel rauw ofzo. :+

Idd ouderen (ouders/schoonouders) vinden het allemaal maar onzin :') Ipv dat je je even verdiept en dat inzichten veranderd kunnen zijn, maar nee hoor. :') Mja.

Kim een vluchttas! Jeuj! *O*

Rauwe groenten was ik wel goed ja. Maar dat doe ik anders ook.

Bolletje dat zal lekker zijn die filet americain een week in je tas! :9 XD

Dot ik moest even heel hard lachen om je kaplaarzen-foto :D _O- XD

Douchen na de bevalling; ik had me idd ook alleen ff afgespoeld en half gewassen, was wel lekker even maar had de avond ervoor nog gedoucht dus haren wassen hoefde echt niet :P Zuster hielp idd fijn met mn benen afdrogen enzo :)
pi_136864874
ik had 's morgens met de eerste weeën onder de douche in een vlaag van verstandsverbijstering nog mn haar staan wassen :') maar na 2 uur persen had k wel weer zo'n vettige zweetkop :r
pi_136864887
KP voor jouw koffer misschien nog een bril? Lenzen mag je nl. niet in mocht je naar de OK moeten.

Fazz ik heb geen fijn gevoel bij het Diac, vandaar LUMC en daar hebben we ook onze behandelingen gedaan, dus was het eigenlijk een logische keuze om daar te blijven.

En verlof voor mij. Lief dat jullie me een bikkel vinden, maar het gaat gewoon zo goed dat ik niets te klagen heb en dus geen reden had om eerder te stoppen. Mijn gevoel bij mijn verlof is nu nog een beetje -O- want ik zou best nog even door kunnen. Gelukkig heb ik L. dus ik ga lekker veel leuke dingen met L. doen. Natuurlijk moeten de jongens dan nog wel eventjes blijven zitten. :)
pi_136864930
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).

Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:58:13 #224
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136864964
Droogshampoo zet ik nu ook op t lijstje :D

Ooohh de eerste strepen zijn hier gesignaleerd op m'n buik.. Die had ik gister nog niet :D
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:02:18 #225
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136865198
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).

Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
:D _O-
Daar ging ik idd al vanuit ja :+ Droogshampoo ftw! *O*
pi_136865250
Met al dat gepraat over vluchttassen ga ik die van mij nog maar eens een keer bekijken. En eventueel morgen nog droogshampoo scoren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
KP voor jouw koffer misschien nog een bril? Lenzen mag je nl. niet in mocht je naar de OK moeten.
Oh goeie.
Sowieso denk ik dat lenzen op een gegeven moment gaan irriteren dus die bril moet wel mee.
It will set you free
pi_136865333
NIKKI verlof *O*
Jongens nog ff binnen blijven, tijd voor je grote zus nu ;)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:20:00 #228
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136866056
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nu:

Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren

Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
De Maxi-Cosi :D
Lijstje met telefoonnummers van mensen die je wilt bellen
Telefoonnummer van kraamzorg en verloskundige
Identiteitsbewijs
Muntjes voor de rolstoel
A grand adventure has begun.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:21:07 #229
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136866135
Bril heb ik lekker op m'n neus, maar wiegend weeën opvangen en hangen en zweetkop lijkt me niet zo praktisch met bril, vandaar dat de lenzen mee gaan. Kan ik toch m'n kleintje zien als ze er uit komt haha.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:29:12 #230
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136866597
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Keshet het volgende:

[..]

De Maxi-Cosi :D
Lijstje met telefoonnummers van mensen die je wilt bellen
Telefoonnummer van kraamzorg en verloskundige
Identiteitsbewijs
Muntjes voor de rolstoel
Die past niet in het koffertje ;)

Ik moet sowieso 2 dagen in ziekenhuis blijven met Joop, en dan kunnen we rustig Vk en Kraamzorg bellen, nrs staan al in telefoon van m'n man :) ( en familie en vrienden natuurlijk :D )
IDbewijs is een goeie inderdaad!
Muntje voor rolstoel zit aan autosleutel :P
doei
pi_136866772
en hoewel het verleidelijk is om ipads enz. mee te brengen. Realiseer je ajb dat mócht het een keizersnede worden, dat je spullen dan op de verloskamer blijven staan en dat iedereen dan van de kamer af is. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kamer leeggegraaid wordt. Ik heb het nog niet meegemaakt maar volgens de verpleegkundigen van mn stageziekenhuizen gebeurde het toch vrij regelmatig.
Ik zou persoonlijk voor een iphone gaan en een tijdschrift of iets voor wat vermaak. De iPad kan je man altijd nog meenemen als je langer moet blijven en hij komt langs. Toch?
pi_136866831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:21 schreef mignonne het volgende:
Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....

Mental image: proberen je kind precies in een sok te werpen.... :X
pi_136866877
Whaha Kyara :D
Heb je gelijk zo'n kneuterig Anne Geddes plaatje!
pi_136866892
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....

Mental image: proberen je kind precies in een sok te werpen.... :X
:D_!

er zijn ook mensen die het kind in hun broekspijp mikken, waarom je dat zou doen :o

overigens had ik het zelf tijdens mn bevalling bloedheet en ik kon me echt niets voorstellen bij dat hele warme sokken gebeuren. Ik weet inmiddels wel dat er legio vrouwen zijn die idd met dikke sokken aan in bed liggen :D
pi_136866963
Ik kan het me niet eens meer herinneren eigenlijk. Geen idee of ik sokken aan had of niet. Either way heb ik er geen last van gehad.
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 20:36:05 #236
5428 crew  miss_sly
pi_136866966
Ik had ook geen shirt aan, gewoon helemaal bloot!

Ik vind het sowieso hele lange lijstjes :D ik geloof nooit dat ik zoveel bij me had.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:37:59 #237
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136867074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef mignonne het volgende:
en hoewel het verleidelijk is om ipads enz. mee te brengen. Realiseer je ajb dat mócht het een keizersnede worden, dat je spullen dan op de verloskamer blijven staan en dat iedereen dan van de kamer af is. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kamer leeggegraaid wordt. Ik heb het nog niet meegemaakt maar volgens de verpleegkundigen van mn stageziekenhuizen gebeurde het toch vrij regelmatig.
Ik zou persoonlijk voor een iphone gaan en een tijdschrift of iets voor wat vermaak. De iPad kan je man altijd nog meenemen als je langer moet blijven en hij komt langs. Toch?
Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden. :@ maarr je hebt wel degelijk een goed punt. Alweer :{w haha.
pi_136867188
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:37 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden. :@ maarr je hebt wel degelijk een goed punt. Alweer :{w haha.
Daarom viel de mijne serieus in slaap. En dat terwijl het een inleiding was, hij de nacht ervoor prima geslapen had en eigenlijk ook heel niet moe was. Ik heb er, met telefoon, nog een foto van gemaakt. Het was te leuk om niet te doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:39:51 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136867199
Er is nog een televisie ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:41:20 #240
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136867283
Bij ons in de verloskamers niet hoor lazi :+ hier doen we het oldfashioned!
pi_136867290
Ik heb me bij bevalling 2 serieus vermaakt met mensen die moesten inparkeren op de parkeerplaats van het ziekenhuis. Die verloskamer had er een prima uitzicht op :P
pi_136867306
We hadden ook geen tv :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136867406
ik was ook bloot ja, bij allebei. Ik vond het heerlijk, het voelde goed zo, heel natuurlijk ofzo.

En qua ziekenhuis-tas. ik had minder bij me maar dat zat hem vooral in volume, niet zozeer in items. Papieren voor de aangifte had ik bijvoorbeeld niet bij me, omdat je 3 werkdagen de tijd hebt om het kind aan te geven. Ik ken mezelf, dat raak ik kwijt :') (zwangerschapskaart is me ook nagestuurd door het ziekenhuis, beide keren :') :X op de verloskamer laten liggen...)

ik had zo even uit mn hoofd:

- dextro
- 3 setjes ondergoed (er stonden 5 op mn lijst, ik vond 3 al belahcelijk maar soit)
- joggingbroek en voedingsshirt voor na de bevalling
- toilettas (borstel, stiekjes, mascara, minishampoo/cremespoeling, deo, tandenborstel enz.)
- camera
- telefoon (jammer dat ik hem meenam onder de douche dus ik had er geen hol aan :') )
- slippers
- sokken (onder protest in de tas gegooid, niet gebruikt)
- een plastic zakje met "1e pakje" erop (en vulling ofcourse)
- een plastic zakje met "reservepakje" erop
- een jasje maat 56
- een sudokuboekje (niet aangeraakt)
- zwangerschapskaart

dat was het volgens mij.
We gingen voor een poliklinische bevalling, met als idee dat als ik moest blijven mn vriend altijd wat na kon brengen.
De pakjes had ik in zakjes bij elkaar gebonden, broekje jurkje rompertje vestje, sokjes en mutsje, omdat ik me al helmeaal voor me zag hoe mijn lieftallige wederhelft als een soort tazmanian devil op jacht zou gaan naar kleertjes door die tas heen :')
pi_136867466
mn bril had ik niet in de tas, want dagelijks op mn neus. Ik had hem dus ook niet bij me tijdens de bevalling want die lag nog op mn nachtkastje xD

gelukkig was mn verloskundige zo lief om me haar bril te lenen zodat ik mee kon kijken bij de onderzoekjes na de geboorte. O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:44:37 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136867486
Ik had op zeker niet zoveel kleren mee voor de jongens. Volgens mij hadden ze eerst zelfs ziekenhuiskleren aan. :D
Maar idd een tijdschrift. Ik moest dus altijd blijven en vond een boekkie dan wel fijn. Precies genoeg voor mijn concentratiespanne van 3 microseconden en net prettig om je even van de ongevraagde kwebbelbuuf te onttrekken. :@

(Ik realiseer me dat ik net aan een mobieltje had bij oudste. Maar zonder camera. :D) dus geen digitaal vermaak.
Maar wel warme sokken ja. En extra kleren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136867544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:

En voor een derde wordt dat zeker als de oudste twee op bed liggen? :') -O-
pi_136867573
Sokken, ik kan me niet heugen ze aangehad te hebben. Zou er de foto's op moeten naslaan. En de krant van die dag, dat was prima leesvermaak.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:46:56 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136867635
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:53 schreef Kimpossible het volgende:

Nikki heeft verloooof *O* ik vind je echt zo dapper dat je het all the way volgehouden hebt en dat je na een nacht als vannacht gewoon bent gaan werken illustreert maar weer wat een bikkel je bent.

Rfr Exc. Slijmprop en bonken en sliertjes *O* das een goed begin!

Bur ook af en aan aan het voorwerk, das een eerste stap!

En nummer is hopelijk inmiddels een beetje serieuzer aan het werk! :%

Ennn ik zag ook een goede echo voor loj! *O*

Ik +1 even!

Hele dag mijn sollicitatie voorbereid en voor mijn gevoel zou ik nog een paar dagen eraan kunnen besteden. Bah nerveus, stress :{

Wat droogshampoo betreft: ik gebruikte dat spul ook heel veel totdat ik dus die uitzending waar Skips in zag keek en eens op wat verpakkingen ben gaan kijken wat erin zit. Toen viel me op dat er in de Andrelon droogshampoo aluminum starch octenylsuccinate en ik weet dat aluminium uit deo's is gehaald omdat het schadelijk zou zijn. Even wat gegoogled en kwam toch ook bij deze stof tegen dat het niet zo goed is, bv: http://thechalkboardmag.c(...)rch-octenylsuccinate

Misschien is het massahysterie, ik heb er geen wetenschappelijke bronnen op nageslagen, maar ik laat het spul zeker nu in zwanger ben staan. Kreeg een tijd geleden de tip om talkpoeder te gebruiken en dat werkt bij mij echt beter dan de droogshampoo, heb veeeel minder nodig en is nog goedkoper ook.

Weet alleen niet hoe het uitpakt als je donker haar hebt, maar bij blond gaat het prima :P

GM: aangezien jij zo'n last heb van maagzuur. Vanavond zei een medeyogacursiste dat ze bij de apotheek Antagel haalt hiervoor en dat dat erg goed werkt :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136867650
Ik had bij Rienk zo'n mega dik millennium boek mee. Maar heb er geen regel van gelezen. Totaal geen concentratie voor gehad. Bij Jelte had ik m'n telefoon. Lekker fokken en twitteren :P
pi_136867739
niet ieder ziekenhuis heeft tv inderdaad.
Hoewel de haagse ziekenhuizen daar wel allemaal ruim in voorzien zijn. Delft geloof ik niet allemaal, de nieuwere kamers wel, de oudere niet.

Het is ook niet ongewoon dat mensen flink wat meebrengen aan camera's en ipads enz. Maar een camera neem je doorgaans mee naar een keizersnede en een ipad laat je liggen. Ik vind dat toch wel wat tricky. In theorie kan iedereen er bij en je bent echt wel een tijdje weg. De kans is heus klein, maar toch.
pi_136867773
En wegens medisch had ik een koffer voor mijzelf en een tas voor de baby :7

Het werd alleen toen we naar huis mochten twee keer lopen voor manlief, met al die zooi die toen weer mee terug moest _O- _O-
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:49:32 #252
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136867775
K ben trouwens vannacht in m'n droom keigoed bevallen. Ik zat op m'n knieën op het ziekenhuisbed en ik voelde t hoofdje zakken dacht ik, dus toen voelde ik maar even zelf ( :') ) en omdat ik bang was dat de verloskundige de boel zou haasten en de ctg keigoed was wilde ik zelf wel eens zien wat er zou gebeuren als ik zachtjes mee zou persen. Dus ik persen met 1 hand voor m'n kruis (gebeurt er al wat?) en 1 hand op het bed. En zo een poosje door. Ongestoord. En toen heb ik zo even m'n eigen baby geboren laten worden en mocht vriend pas hulp halen toen het hoofdje eruit was en ik met de laatste perswee zo hopsa ook de rest naar buiten perste. :s)

Vet goed plan. maar niet heus! maar het was wel heel zen en bijzonder zo ongestoord en ongehaast
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:49:50 #253
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136867788
Met donker haar is talkpoeder minder charmant :')
doei
pi_136867811
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

En voor een derde wordt dat zeker als de oudste twee op bed liggen? :') -O-
Voor zaterdag :Y
als je vóór zaterdag gedoucht hebt elke week dan krijg je punten; bonuspunten als je dan ook je haar gewassen hebt!

En extra golden points als je het presteert eens per maand je wenkbrauwen bij te werken oid :+
pi_136867852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Bolletje... het volgende:
Met donker haar is talkpoeder minder charmant :')
ghehe, ja :D (en die spray moet je ook niet te enthousiast sprayen :P )

hij is ook voor na de geboorte :)
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 20:51:01 #256
5428 crew  miss_sly
pi_136867862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:43 schreef mignonne het volgende:
ik was ook bloot ja, bij allebei. Ik vond het heerlijk, het voelde goed zo, heel natuurlijk ofzo.

En qua ziekenhuis-tas. ik had minder bij me maar dat zat hem vooral in volume, niet zozeer in items. Papieren voor de aangifte had ik bijvoorbeeld niet bij me, omdat je 3 werkdagen de tijd hebt om het kind aan te geven. Ik ken mezelf, dat raak ik kwijt :') (zwangerschapskaart is me ook nagestuurd door het ziekenhuis, beide keren :') :X op de verloskamer laten liggen...)

ik had zo even uit mn hoofd:

- dextro
- 3 setjes ondergoed (er stonden 5 op mn lijst, ik vond 3 al belahcelijk maar soit)
- joggingbroek en voedingsshirt voor na de bevalling
- toilettas (borstel, stiekjes, mascara, minishampoo/cremespoeling, deo, tandenborstel enz.)
- camera
- telefoon (jammer dat ik hem meenam onder de douche dus ik had er geen hol aan :') )
- slippers
- sokken (onder protest in de tas gegooid, niet gebruikt)
- een plastic zakje met "1e pakje" erop (en vulling ofcourse)
- een plastic zakje met "reservepakje" erop
- een jasje maat 56
- een sudokuboekje (niet aangeraakt)
- zwangerschapskaart

dat was het volgens mij.
We gingen voor een poliklinische bevalling, met als idee dat als ik moest blijven mn vriend altijd wat na kon brengen.
De pakjes had ik in zakjes bij elkaar gebonden, broekje jurkje rompertje vestje, sokjes en mutsje, omdat ik me al helmeaal voor me zag hoe mijn lieftallige wederhelft als een soort tazmanian devil op jacht zou gaan naar kleertjes door die tas heen :')
Zoiets was mijn tas ook, maar volgens mij had ik alleen een nachthemd voor erna en maar een setje kleertjes.
We waren zelfs vergeten dat wed e camera in de tas hadden zitten, tot de vpleegkundige, 30 seconden voor S geboren werd, ernaar vroeg zodat ze foto's kon maken :D ik ben echt gewoon helemaal vand e wereld geweest, had niets nodig, alleen B's hand om in te knijpen. En later had ik een prachtig meisje om naar te kijken, dus boek, telefoon, tijdschrift, allemaal niet gemist :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:51:07 #257
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136867871
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Vlindur het volgende:
En wegens medisch had ik een koffer voor mijzelf en een tas voor de baby :7

Het werd alleen toen we naar huis mochten twee keer lopen voor manlief, met al die zooi die toen weer mee terug moest _O- _O-
Hier ook medisch maar t past tot nu toe in 1 koffertje :D
doei
pi_136867904
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Kimpossible het volgende:
K ben trouwens vannacht in m'n droom keigoed bevallen. Ik zat op m'n knieën op het ziekenhuisbed en ik voelde t hoofdje zakken dacht ik, dus toen voelde ik maar even zelf ( :') ) en omdat ik bang was dat de verloskundige de boel zou haasten en de ctg keigoed was wilde ik zelf wel eens zien wat er zou gebeuren als ik zachtjes mee zou persen. Dus ik persen met 1 hand voor m'n kruis (gebeurt er al wat?) en 1 hand op het bed. En zo een poosje door. Ongestoord. En toen heb ik zo even m'n eigen baby geboren laten worden en mocht vriend pas hulp halen toen het hoofdje eruit was en ik met de laatste perswee zo hopsa ook de rest naar buiten perste. :s)

Vet goed plan. maar niet heus! maar het was wel heel zen en bijzonder zo ongestoord en ongehaast
waarom maar niet heus?
ik gun je zo'n bevalling :)
pi_136867934
Ik heb gewoon de sokken die ik aan had getrokken 's ochtends aangehouden. Het had me serieus 5 minuten per sok gekost, dus no way dat die nog uitgingen :{w Kwam ook eigen vooral omdat ik het uitkleden tussen de weeën door zo akelig vond dat ik maar opgehouden ben bij de sokken. Ik heb me tijdens de bevalling nog wel afgevraagd of ik niet lichtelijk voor schut lag in mijn nachthemd en Nijntje-kniekousen :')

Tijdschriften e.d. nog wel meegenomen, maar allemaal niet open gehad :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136867965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor zaterdag :Y
als je vóór zaterdag gedoucht hebt elke week dan krijg je punten; bonuspunten als je dan ook je haar gewassen hebt!

En extra golden points als je het presteert eens per maand je wenkbrauwen bij te werken oid :+
_O-
Ik kijk er zo naar uit :D O+
Wenkbrauwen doe ik niet. Ik maak er wel m'n bikinilijn van. Waar ik nu al niet aan toe kom omdat ik tegelijk met de kinderen douche. M'n benen en oksels durf ik nog wel aan, maar om nou m'n onderkant te gaan lopen scheren terwijl ze toekijken gaat me toch echt te ver :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:52:49 #261
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136867968
Dat zou fijn zijn KP, ik droom alleen maar horror bevallingen met totaal rupturen enzo :')
doei
pi_136867984
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoiets was mijn tas ook, maar volgens mij had ik alleen een nachthemd voor erna en maar een setje kleertjes.
We waren zelfs vergeten dat wed e camera in de tas hadden zitten, tot de vpleegkundige, 30 seconden voor S geboren werd, ernaar vroeg zodat ze foto's kon maken :D ik ben echt gewoon helemaal vand e wereld geweest, had niets nodig, alleen B's hand om in te knijpen. En later had ik een prachtig meisje om naar te kijken, dus boek, telefoon, tijdschrift, allemaal niet gemist :)
ja psies. Nouja ik had gewoon kleding mee die ik naar huis aan wilde, want ik ging heul niet blijven. Gekkigheid :P
en verder idd niets nodig. ik zat best onder de douche, laat mij maar lekker mn ding doen dan komt het goed.

telefoon had ik uiteindelijk wel om mn ouders te bellen enzo, maar niet om te fokken oid.
pi_136868047
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Vlindur het volgende:

[..]

_O-
Ik kijk er zo naar uit :D O+
Wenkbrauwen doe ik niet. Ik maak er wel m'n bikinilijn van. Waar ik nu al niet aan toe kom omdat ik tegelijk met de kinderen douche. M'n benen en oksels durf ik nog wel aan, maar om nou m'n onderkant te gaan lopen scheren terwijl ze toekijken gaat me toch echt te ver :')
ohja precies :D herkenbaar.
er zijn toch dingen die je ze liever niet ziet imiteren hè.
pi_136868055
Ik kan het hier allemaal nog niet bijbenen hoor, sorry! Na een dag werken is de energie wel een beetje op.

Overigens is dat het dan ook wel een beetje. Wel zere borsten. Dus eigenlijk is het klagen omdat ik me te goed voel, maar ik snap wel een beetje dat je blij kunt zijn met kwaaltjes.. Gelukkig volgende week echo!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:55:29 #265
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868111
Pfff hoe doen jullie nu dan met je dikke buik je foef scheren? :@
doei
pi_136868182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Bolletje... het volgende:
Mijn vriend staat te springen om de dag dat ik het niet meer zelf kan. Hij zal het graag overnemen :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:58:14 #267
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136868278
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

waarom maar niet heus?
ik gun je zo'n bevalling :)
Het zou wel heel mooi zijn zo. Ik voelde zo iedere perswee het hoofdje dieper zakken, tot ik de bovenkant van d'r bolletje in m'n hand had (het hoofdje stond, denk ik?) en O+ :'( O+ , maar ik geloof niet dat er in het echt a) zo weinig binnengelopen wordt dat ik dat ik dat 'even' doe en b) dat ik dat durf, zo zonder hulp in te schakelen. Ik denk wel dat ik dat zachtjes meepersen en voelen wat t doet gedeelte zou kunnen toepassen, de rust in die fase bewaren en het zelf doen lijkt me zo fijn. En als t hoofdje echt al zo diep zakt dan heb je wel volledige ontsluiting toch?

Ik vind het overigens zeer verbazingwekkend wat een hormonenhoofd er allemaal bij fantaseert in zon droom. Alsof je het eerder gedaan hebt, terwijl dat helemaal niet zo is natuurlijk.
pi_136868300
quote:
Op de tast en het ziet er niet uit :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:00:35 #269
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868404
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Dot. het volgende:

[..]

Op de tast en het ziet er niet uit :')
Ik ken dat.. Onderkant gaat redelijk maar liezen enzo :P :')
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:01:07 #270
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136868435
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Bolletje... het volgende:
Dat zou fijn zijn KP, ik droom alleen maar horror bevallingen met totaal rupturen enzo :')
Hoewel ik daar dus heel bang voor ben, droom ik die nooooit. Ik droom alleen maar zenbevallingen die gekenmerkt worden door het zelf voelen dat het hoofdje staat. Heel raar. En het doet altijd wel pijn en zo, maar niet wuaaaah-oerkrachtpijn. Ik denk dat ik me dat gedeelte (en die kunstverlossingen) gewoon niet goed genoeg kan inbeelden om het te kunnen dromen of zo.

En die scenario's passeren genoeg als ik klaarwakker ben, dat wel.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:01:09 #271
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868439
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Mijn vriend staat te springen om de dag dat ik het niet meer zelf kan. Hij zal het graag overnemen :')
Hahaha dat heeft die van mij nog niet bedacht :D
doei
pi_136868461
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb gewoon de sokken die ik aan had getrokken 's ochtends aangehouden. Het had me serieus 5 minuten per sok gekost, dus no way dat die nog uitgingen :{w Kwam ook eigen vooral omdat ik het uitkleden tussen de weeën door zo akelig vond dat ik maar opgehouden ben bij de sokken. Ik heb me tijdens de bevalling nog wel afgevraagd of ik niet lichtelijk voor schut lag in mijn nachthemd en Nijntje-kniekousen :')

Tijdschriften e.d. nog wel meegenomen, maar allemaal niet open gehad :+
Zo heeft een bekende van mij flink vertraging opgelopen tussen thuis en ziekenhuis (vk vroeg waar ze bleven toen ze er eindelijk waren) want ze moest en zou haar all stars aan. En dat ging natuurlijk helemaal niet. En zij mij vechten met die schoenen. Toen ik later vroeg waarom ze haar instappers niet aangedaan had was het antwoord 'dat was te koud'...alsof je dat merkt :D
pi_136868464
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Het zou wel heel mooi zijn zo. Ik voelde zo iedere perswee het hoofdje dieper zakken, tot ik de bovenkant van d'r bolletje in m'n hand had (het hoofdje stond, denk ik?) en O+ :'( O+ , maar ik geloof niet dat er in het echt a) zo weinig binnengelopen wordt dat ik dat ik dat 'even' doe en b) dat ik dat durf, zo zonder hulp in te schakelen. Ik denk wel dat ik dat zachtjes meepersen en voelen wat t doet gedeelte zou kunnen toepassen, de rust in die fase bewaren en het zelf doen lijkt me zo fijn. En als t hoofdje echt al zo diep zakt dan heb je wel volledige ontsluiting toch?

Ik vind het overigens zeer verbazingwekkend wat een hormonenhoofd er allemaal bij fantaseert in zon droom. Alsof je het eerder gedaan hebt, terwijl dat helemaal niet zo is natuurlijk.
Hehe, nouja als je het hoofdje voelt zakken heb je nog niet per se volledige ontsluiting. En het toegeven aan persdrang zonder dat er volledige ontsluiting is vastgesteld is niet per se verstandig. Er is een kans dat het randje wat er nog staat opzwelt doordat je er tegenaan perst en dat wil je niet.

Maar als jij aan de buitenkant vordering kunt voelen van een hoofdje wat steeds meer voelbaar is in de opening dan kan het bijna niet anders dan VO zijn :D
pi_136868521
en zelf voelen hoe het hoofdje vordert of staat kun je zeker doen! Vooral doen als je dat wilt :Y
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:02:55 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136868531
quote:
Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt :').

En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk O+.

Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:03:17 #276
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136868555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hehe, nouja als je het hoofdje voelt zakken heb je nog niet per se volledige ontsluiting. En het toegeven aan persdrang zonder dat er volledige ontsluiting is vastgesteld is niet per se verstandig. Er is een kans dat het randje wat er nog staat opzwelt doordat je er tegenaan perst en dat wil je niet.

Maar als jij aan de buitenkant vordering kunt voelen van een hoofdje wat steeds meer voelbaar is in de opening dan kan het bijna niet anders dan VO zijn :D
_O- t was erg een i didnt know i was pregnant bevalling wat dat betreft. Ik weet niet waar het hoofdje eigenlijk normaal is als je mag gaan persen, maar deze mini was echt al halverwege :+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:03:44 #277
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868578
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Hoewel ik daar dus heel bang voor ben, droom ik die nooooit. Ik droom alleen maar zenbevallingen die gekenmerkt worden door het zelf voelen dat het hoofdje staat. Heel raar. En het doet altijd wel pijn en zo, maar niet wuaaaah-oerkrachtpijn. Ik denk dat ik me dat gedeelte (en die kunstverlossingen) gewoon niet goed genoeg kan inbeelden om het te kunnen dromen of zo.
Voor mij ook eerste keer, dus eigenlijk geen idee, maar in m'n dromen is het heel levendig :@
Spoed OK is ook al paar keer voorbij gekomen :')
Ik hoop dat jouw dromen gewoon uitkomen!
doei
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 21:04:59 #278
5428 crew  miss_sly
pi_136868662
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt :').

En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk O+.

Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3
pi_136868704
oh en over scheren. Als je het voor jezelf doet, vooral doen.
Doe je het voor de verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog. Bespaar jezelf de moeite ;) niemand die er op let.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:05:54 #280
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868711
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat t juist fijn is ivm hechtingen, anders doen de verpleegkundigen je scheren met van die rottige wegwerp mesjes :+
Spiegeltje is goed idee :D
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:07:55 #281
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:
oh en over scheren. Als je het voor jezelf doet, vooral doen.
Doe je het voor de verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog. Bespaar jezelf de moeite ;) niemand die er op let.
Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!
doei
pi_136868910
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!
dan vooral doen :Y

ik weet dat er vrouwen zijn die zich schamen of die denken dat een verloskundige of verpleegkundige dan denkt dat ze niet fris of schoon zijn ofzo. Don't bother, echt. Er wordt echt niet opgelet :D
Van alle vrouwen die ik bloot zie weet ik de seconde dat ik me omdraai al niet meer hoe ze er naakt uitzagen :') gezichten onthou ik wel, maar de rest :N boeiend ook, t zou niet goed zijn als t wel zo was ;)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:10:20 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136868963
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3
Het lijkt mij ook zo natuurlijk O+ ik slaap ook altijd gewoon bloot trouwens, dus ben helemaal niet gewend aan kleding in bed. Maar zo vooraf gezien lijkt de overgang van babbelen over opgezwollen enkels naar *bam* full frontal alles maar out in the open toch ietwat ongemakkelijk :').
Hoewel ik me heel goed kan indenken dat zoiets op het moment zelf helemaal niet meer relevant is ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:11:56 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136869050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

dan vooral doen :Y

ik weet dat er vrouwen zijn die zich schamen of die denken dat een verloskundige of verpleegkundige dan denkt dat ze niet fris of schoon zijn ofzo. Don't bother, echt. Er wordt echt niet opgelet :D
Van alle vrouwen die ik bloot zie weet ik de seconde dat ik me omdraai al niet meer hoe ze er naakt uitzagen :') gezichten onthou ik wel, maar de rest :N boeiend ook, t zou niet goed zijn als t wel zo was ;)
Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?
KuikenGuppy
pi_136869135
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?
euhm. mwah. ik heb met allebei niet zoveel moeite eigenlijk.
Je bent wel een stumper als je een heel stuk met haar vasthecht aan de spier in het perineum :P

Maar echt lange haren zijn wel eens wat onhandig met hechten. Dan nog eerder doordat ik per ongeluk met mn pincet wat haartjes vastpak dan dat je het erin hecht. Meestal bloed het toch ook wel en dat zorgt er wel voor dat de wond 'schoon' bloed.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:20:57 #286
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136869570
Ik wil geen hechtingen daar :{
doei
pi_136869664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef Bolletje... het volgende:
Ik wil geen hechtingen daar :{
nou hou die gedachte vast *O* positief denken ftw.
En goed luisteren, dat ook.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:24:58 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136869824
Wel of geen hechtingen, liever niet natuurlijk, maar het kan me echt niks schelen, ik krijg een kind O+ *O*.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:26:31 #289
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136869936
Ik ben zo benieuwd wanneer t begint en zo. En hoe het zal zijn. En dat we dan gewoon een baby hebben O+

En ik ben nog niet eens echt een LLM, haha. ik verdedig mezelf met bloed jongens. Bloed en 'houd rekening met....'-verhalen. Wedden dat ik over tijd loop? :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:26:39 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136869950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

nou hou die gedachte vast *O* positief denken ftw.
En goed luisteren, dat ook.
Dat zei de vk in het ziekenhuis hier ook, die was enorm verbaasd dat ik op haar vraag "zie je er erg tegenop?" enthousiast riep: "juist niet, ik heb er zin in!"
:P
KuikenGuppy
pi_136869959
Ja, burdie, begin daar eens mee :%

als die enge verhalen over hechtingen en zo :X
pi_136869978
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. En dan terugkomen terwijl je man met kraakverse baby zit. *O*

Ik ben benieuwd hoe het is met Nz!
pi_136870008
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. *O*

Is dat zoals met hardlopen, maar dan beter? :+
pi_136870113
quote:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. *O*

Ja dat!! O+

Ik weet nog dat ik dat de hele week gedacht heb :D zo'n omg omg omg omg!! gevoel :D
en na een week of 10 toen ik voor het eerst alleen met de trein moest, zonder baby. Toen dacht ik HA! je ziet het niet 1,2,3 aan me (toen niet althans :P) maar hallo... ik heb net even een kind op de wereld gezet, weet je hóe stoer :o :D

ik heb me niet eerder zó krachtig en tegelijkertijd zó vrouwelijk gevoeld. Raar hoe dat werkt.
pi_136870225
Zo herkenbaar, mignonne. Ook dat met de trein. :D

En IMA: ja :Y plus dat het gevoel veeel langer blijft hangen
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:32:28 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136870269
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben zo benieuwd wanneer t begint en zo. En hoe het zal zijn. En dat we dan gewoon een baby hebben O+

En ik ben nog niet eens echt een LLM, haha. ik verdedig mezelf met bloed jongens. Bloed en 'houd rekening met....'-verhalen. Wedden dat ik over tijd loop? :')
Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...
Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht (whehe, hechten), en toch wekken zulke uitspraken onbewust verwachtingen.
Want mijn vruchtwater bleek toch normaal, kind draaide netjes, valt toch niet zo groot uit en het voorwerk van 36 weken stopte snel na die bewuste uitspraak.
KuikenGuppy
pi_136870370
quote:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. En dan terugkomen terwijl je man met kraakverse baby zit. *O*

Jaaaaaa, dat gevoel, dat was echt zoooooo geweldig O+. Daar zou ik het zo nog 10x voor doen! ;)
Home is where the O+ is...
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:34:11 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136870376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
ik heb me niet eerder zó krachtig en tegelijkertijd zó vrouwelijk gevoeld. Raar hoe dat werkt.
Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkracht O+.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 21:36:11 #299
5428 crew  miss_sly
pi_136870477
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkracht O+.
Ja O+
En dat ik en ergens liep zonder baby, maar wel dacht "ik ben mama, hoor, ik heb een bevalling meegemaakt en een kind op de wereld gezet! Zien jullie dat wel?"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:36:37 #300
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136870498
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...
Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht (whehe, hechten), en toch wekken zulke uitspraken onbewust verwachtingen.
Want mijn vruchtwater bleek toch normaal, kind draaide netjes, valt toch niet zo groot uit en het voorwerk van 36 weken stopte snel na die bewuste uitspraak.
Stom he? Natuurlijk zijn we superdankbaar dat de Rotterdam-longrijping-ambulance-vroeggeboorte-drama's ons bespaard zijn gebleven en dat na de 24 weken ook netjes de 28 en 32 weken mijlpaal volgde. En nu bijna de 37. Maar het voelt nu zo alsof het wachten al zo lang duurt, want je gaat er wél rekening mee houden. Stiekem, heel stiekem, hoop ik gewoon zo rond wk 38, 39 een gezond kind te baren. Niet alleen omdat we zo nieuwsgierig zijn, maar omdat zoveel mensen zich met ons zorgen hebben gemaakt dat netjes met 40+ bevallen alsnog voelt alsof we ons gruwelijk aangesteld hebben :@
pi_136871388
Het is wat stiller geweest van mijn kant hier, maar ik lig tegenwoordig doordeweeks om 9 uur/half 10 in bed, dus ik lees vaak nog wel even bij, maar reageren zit er niet vaak meer in. Ik ben zo moe :o Hopelijk wordt dat strakjes minder, maar ik prijs mezelf wel gelukkig dat dit zo'n beetje de enige 'klacht' is die ik heb.

Vandaag weer controle gehad bij de VK en alles is in orde! Bloeddruk goed, gewicht +2 kilo, maar ach O-) en.... hartje voor het eerst gehoord O+ Mooi! O+
Ben 5 dagen teruggezet, dus mijn UD is 22 augustus geworden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:08 schreef Spees_Eend het volgende:

Ja, ik zat ook al te rekenen... Ik zou ook liever een weekje wachten, om een situatie zoals bij Dyre te voorkomen.
Ik sta hier echt bekend om mijn vroege-echo-actie geloof ik :P
het was het idee van de verloskundige ja... }:| om me gerust te stellen ja... }:| het werkte alleen averechts :+

Ik hoorde Eindhoven een paar keer vallen hier, Eindhoven Zuid-Oost meld zich :W

En Loj een goede echo en een knipper zag ik, wat fijn! *O*

Nummer_zoveel heeft bijna haar baby *O* O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')