Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet tochquote:
Precies wat ik dacht; mignonne heeft er meer verstand vanquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:16 schreef mignonne het volgende:
Van wat ik begrepen heb (maar ik heb daar niet heel veel kaas van gegeten!), is er voor het weerkaatsen van geluid een hogere frequentie nodig dan voor het weerkaatsen van licht. Om het hartje te laten horen moet je dus de frequentie van de radiogolven van je echoprobe tijdelijk opschroeven. Dat zou in theorie bij langdurige blootstelling zorgen voor opwarming van het vruchtwater en de hersenen. Hetzelfde geldt dus voor dopplers bij de verloskundige, die hebben een sterkere straling dan een echo, daarom laten ze het liever ook niet onder de 12 weken horen, nog afgezien van dat het lastig is te vinden.
Maar goed, het bewijs daaromtrent is niet heel sterk, en het zou niet heel ethisch zijn om het eens uitgebreid te gaan testen op een setje baby'sKortom, we weten het dus niet zeker, maar we denken oa uit dierproeven dat het schadelijk is vanwege die opwarming. Daarom hebben ze richtlijnen ontwikkeld zoals alleen op indicatie echoën, niet onder de 10/12 weken naar het hartje luisteren en niet langdurig enz enz. Onder die omstandigheden is het veilig voor zover bekend.
Maar that having said, denk ik persoonlijk niet dat je onherstelbare schade hebt opgelopen als je 2 seconden het hartje hebt gehoord nu
nee joh, 6 weken na de geboorte moet je bellen voor nacontrolequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet toch.
Dat zou mooi zijn ja!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Ik hoop dat ik vrijdag beval, op de 100e geboortedag van mijn grootvader.
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Dat zou echt tof zijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Way to go spees, deze wee komt niet meer terug zeg maar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Ik maak gelijk een aftellijstjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Wat zit er allemaal in?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Vluchtkoffertje is klaar.. Denk ik...Wat ben ik nog vergeten???
Dat weten wij nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Ja idd. Ik hoop mee!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Vermoeiend, vooral.
Bij geen verdere actie zie ik de vk vrijdag pas weer, en zondag komt ze evt. strippen. Hopelijk is het dan al niet meer nodig.
Ja, ik tel af! Nog 9 lesuren, een studiemiddag, een teamoverleg, een mentoruur, een sectievergadering en een ouderavond.quote:
Je goede humeur en vergeet je zwemkleding nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Dextro?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
En gelukkig word je thuisgebrachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Je goede humeur en vergeet je zwemkleding niet
Maar zonder zakje snoepquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
En gelukkig word je thuisgebracht
Nou, zet 'm op je lijstje dat je man die haalt als ie je komt ophalenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |