Dank! Ik vind jouw kennis echt zo fijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:36 schreef mignonne het volgende:
ongeveer 5 weken moet je niet opvatten als "waarschijnlijk 5 weken 0 dagen" maar eerder als "mogelijk anything tussen 5 en 6 weken.![]()
rond de 5 a 6 weken is het nog heel slecht te meten. Kindje ligt nog helemaal opgekruld en de botjes zijn nog niet uitgehard. Pas rond 10-12 weken kun je uitgaan van een termijn, daarvoor is het alleen een vaststelling van of de zwangerschap daadwerkelijk in de baarmoeder zit en of er überhaupt sprake is van een zwangerschap.
Gefeliciteerd met je knipper
ik dènk... maar da's meer uit logica gedacht, dat het onzin is om te luisteren als je het zìet kloppen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar Mignonne, hoe zit het nou met het luisteren van het hartje, waarom wordt dit vaak toch pas met 12 weken gedaan als het blijkbaar al veel eerder kan? Dat zullen ze niet voor de lol doen denk ik...
yesh.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:21 schreef Burdie het volgende:
^^ wat mignonne zegt, is toch ook de reden om terughoudend te zijn met bijv. de Angelsounds?
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet tochquote:
Precies wat ik dacht; mignonne heeft er meer verstand vanquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:16 schreef mignonne het volgende:
Van wat ik begrepen heb (maar ik heb daar niet heel veel kaas van gegeten!), is er voor het weerkaatsen van geluid een hogere frequentie nodig dan voor het weerkaatsen van licht. Om het hartje te laten horen moet je dus de frequentie van de radiogolven van je echoprobe tijdelijk opschroeven. Dat zou in theorie bij langdurige blootstelling zorgen voor opwarming van het vruchtwater en de hersenen. Hetzelfde geldt dus voor dopplers bij de verloskundige, die hebben een sterkere straling dan een echo, daarom laten ze het liever ook niet onder de 12 weken horen, nog afgezien van dat het lastig is te vinden.
Maar goed, het bewijs daaromtrent is niet heel sterk, en het zou niet heel ethisch zijn om het eens uitgebreid te gaan testen op een setje baby'sKortom, we weten het dus niet zeker, maar we denken oa uit dierproeven dat het schadelijk is vanwege die opwarming. Daarom hebben ze richtlijnen ontwikkeld zoals alleen op indicatie echoën, niet onder de 10/12 weken naar het hartje luisteren en niet langdurig enz enz. Onder die omstandigheden is het veilig voor zover bekend.
Maar that having said, denk ik persoonlijk niet dat je onherstelbare schade hebt opgelopen als je 2 seconden het hartje hebt gehoord nu
nee joh, 6 weken na de geboorte moet je bellen voor nacontrolequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet toch.
Dat zou mooi zijn ja!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Ik hoop dat ik vrijdag beval, op de 100e geboortedag van mijn grootvader.
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Dat zou echt tof zijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Way to go spees, deze wee komt niet meer terug zeg maar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Ik maak gelijk een aftellijstjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Wat zit er allemaal in?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Vluchtkoffertje is klaar.. Denk ik...Wat ben ik nog vergeten???
Dat weten wij nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Ja idd. Ik hoop mee!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Vermoeiend, vooral.
Bij geen verdere actie zie ik de vk vrijdag pas weer, en zondag komt ze evt. strippen. Hopelijk is het dan al niet meer nodig.
Ja, ik tel af! Nog 9 lesuren, een studiemiddag, een teamoverleg, een mentoruur, een sectievergadering en een ouderavond.quote:
Je goede humeur en vergeet je zwemkleding nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
Dextro?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Bolletje... het volgende:
En gelukkig word je thuisgebrachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Je goede humeur en vergeet je zwemkleding niet
Maar zonder zakje snoepquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
En gelukkig word je thuisgebracht
Nou, zet 'm op je lijstje dat je man die haalt als ie je komt ophalenquote:
Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooidquote:
Zonde!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooid
Edit:
Enf! Ik lust geeneens graag snoep haha
Dát is een goed idee! In het ziekenhuis hadden ze geeneens een broodje filet voor mequote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:03 schreef mignonne het volgende:
uitdeelzakjes met toastjes en bakjes filet
XDquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mja, m'n konijnen deden er niks mee dus die placenta heb ik maar gewoon weggegooid
Edit:
Enf! Ik lust geeneens graag snoep haha
hahaha wat kan dat dan lekker zijn hequote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dát is een goed idee! In het ziekenhuis hadden ze geeneens een broodje filet voor me. Dat heb ik thuis wel ingehaald
(ohhhh, dat eerste verse pistoletje met roomboter en verse rosbief zal ik nooit vergeten denk ik
)
Nohhhquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha wat kan dat dan lekker zijn he
ik had dat met een bagel met roomkaas en gerookte zalm
oiquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
NohhhEcht, daar heb ik nú al zo'n trek in he... Ben nog geeneens 9 weken
![]()
toch chocolade tegen mijn beeldschermquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
quote:
Ja, die geitenkaas mag je hebben. Het MOET er op staan als er rauwe melk in zit! In de supermarkt is bijna geen rauwmelkse kaas te vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik twijfel steeds zo over eten: had vandaag de maaltijdsalade geitenkaas van de AH in handen. Zó lekker, maar zachte geitenkaas. Er stond nergens iets van 'au lait cru', maar ik twijfel dan toch en dus niet meegenomen.
Salami - mag niet. Mogen dan al dat soort worsten niet? Cervelaatworst? Boerenmetworst?
En gisteren aten we pasta carbonara en ik had het op en dacht ineens "Zijn die eieren eigenlijk dan wel gaar doordat ze door die loeihete pasta gaan?". En toen voelde ik me meteen schuldighad er helemaal niet bij stilgestaan.
Hmmmm. Goed om te weten! Dus in principe kan een zachtgekookt eitje niet veel kwaad (in theorie, als er geen salmonella in het ei zit etc etc)?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:36 schreef mignonne het volgende:
idd![]()
het gaat vooral om een ernstiger verloop van salmonella bij zwangeren ivm verminderde weerstand. Grotere kans op oa sepsis en shock. Als je koorts krijgt even je vk bellen, zo niet, niets aan de hand, move along people
Nee, zeker niet. Ik doe het ook niet bewust. Maar zo nu en dan is bij mijn uitsmijter het eigeel (eiwit wel) niet helemaal vast en tot nu toe heb ik het dan niet gegeten maar dat durf ik dan nu toch wel een keertje aan. Denk ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:40 schreef mignonne het volgende:
In theorie ja. Maar onderschat een salmonella niet![]()
als je die ellende kunt voorkomen door een eitje 2 minuutjes langer te koken dan is dat toch echt wel aan te bevelen.
jij wel, jij krijgt toch wel leuke kinderenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:43 schreef Spees_Eend het volgende:
MAAR. Mag ik dan ook een halfzacht gekookt ei, ingesmeerd met paté en filet Americain, afgeblust met wodka? Onderwijl kotsend in de Python
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
jij wel, jij krijgt toch wel leuke kinderen![]()
Had je dat niet eerder kunnen vertellen.. nu ben ik te laatquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Sillie is het product van 9 maanden bloederige biefstuk eten
Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euroquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:51 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Had je dat niet eerder kunnen vertellen.. nu ben ik te laat
make it 2.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euro
Deal!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Misschien kun je het compenseren door nu een hele rauwe koe te eten. Krijg je van mij een euro
zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, die geitenkaas mag je hebben. Het MOET er op staan als er rauwe melk in zit! In de supermarkt is bijna geen rauwmelkse kaas te vinden.
Salami mag niet omdat er in de originele versie rauw vlees zit. Ook hiervoor geldt dat er ook varianten zijn die wel 'gaar' zijn.
Die pasta carbonara, was dat uit een pakje of zelf eidooiers erdoor gedaan? Uit een pakje is bij mijn weten altijd gepasteuriseerd, als je zelf rauwe dooiers erdoor doet weet ik eigenlijk niet hoe lang je het moet verhitten.
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef klaprooss het volgende:
Maar wat nou als mijn kind dan niet zo leuk blijkt te zijn?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
andersom!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.
O ja?quote:
Jupquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja?Het is alweer 5 jaar geleden voor me haha, ik weet alleen nog dat ik blij was dat ik niet het hele scala moest laten liggen.
Ik heb het ongetwijfeld goed gedaan destijdsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
JupHarde kaas mag altijd, zachte kaas alleen indien gepasteuriseerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |