zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, die geitenkaas mag je hebben. Het MOET er op staan als er rauwe melk in zit! In de supermarkt is bijna geen rauwmelkse kaas te vinden.
Salami mag niet omdat er in de originele versie rauw vlees zit. Ook hiervoor geldt dat er ook varianten zijn die wel 'gaar' zijn.
Die pasta carbonara, was dat uit een pakje of zelf eidooiers erdoor gedaan? Uit een pakje is bij mijn weten altijd gepasteuriseerd, als je zelf rauwe dooiers erdoor doet weet ik eigenlijk niet hoe lang je het moet verhitten.
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef klaprooss het volgende:
Maar wat nou als mijn kind dan niet zo leuk blijkt te zijn?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
andersom!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zachte rauwmelkse kazen mogen sowieso, de harde kun je als zwangere beter laten staan.
O ja?quote:
Jupquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja?Het is alweer 5 jaar geleden voor me haha, ik weet alleen nog dat ik blij was dat ik niet het hele scala moest laten liggen.
Ik heb het ongetwijfeld goed gedaan destijdsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
JupHarde kaas mag altijd, zachte kaas alleen indien gepasteuriseerd
Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
JupHarde kaas mag altijd, zachte kaas alleen indien gepasteuriseerd
Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:03 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.
Wat vreselijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Uit eerstehand weet ik dat lysteria geen hysteria is. De persoon in kwestie is met 36 w haar kindje verloren na een uitje op een boerderij waar zij (ja, echt) een glaasje ongepasteuriseerde melk lekker recht van de koe had gedronken.
Toen ik de eerste keer net zwanger was, was er hier zo'n topic op Fok over schadelijke stoffen tijdens de zwangerschap en iemand die zei dat elke vorm van make-up een soort babymoord was. Ik zat toen letterlijk te janken achter mijn PC omdat ik mascara op hadquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou inderdaad!
Al verslikte ik me vandaag wel toen een zwangere collega vertelde dat ze "al het voorverpakte voedsel mijdt want je weet maar nooit." En dat terwijl ik een fruitsaladebakje van de AH aan het leegeten was. En morgen een maaltijdsalade van de AH, want ouderavond en anders is het weer de standaard schoolpizza.
Zo hysterisch voorzichtig ben ik ook weer niet, maar door dat soort opmerkingen voel ik me wel enigszins onzeker.
Ik ben ook wel erg voorzichtig met voorgesneden (rauwe) groentenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou inderdaad!
Al verslikte ik me vandaag wel toen een zwangere collega vertelde dat ze "al het voorverpakte voedsel en voedsel dat door een ander is klaargemaakt mijdt want je weet maar nooit." En dat terwijl ik een fruitsaladebakje van de AH aan het leegeten was. En morgen een maaltijdsalade van de AH, want ouderavond en anders is het weer de standaard schoolpizza.
Zo hysterisch voorzichtig ben ik ook weer niet, maar door dat soort opmerkingen voel ik me wel enigszins onzeker.
Ik vind rauwe groenten sowieso niet echt fijn nu eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben ook wel erg voorzichtig met voorgesneden (rauwe) groenten. Maaltijdsalades maak ik liever zelf. Ik weet niet eens of het terecht of overdreven is, maar ik doe het gewoon liever niet.
Mijn Belgische collega vertelde dat zijn zus een glas wijn per week dronk, want dat kon echt geen kwaadquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:22 schreef Burdie het volgende:
Ah joh, vroeger deden ze dat ook allemaal niet, en toen werden er ook babies geboren.
Glaasje wijn, anyone?
Yes, ook met m'n moeder. Niet omdat die beurs me nou zoveel interesseert, maar omdat het echt zo'n moeder-dochter-ding isquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:51 schreef Fazzoletti het volgende:
gaan er eigenlijk nog mensen naar de 9 mnd beurs? Ik heb me laten overhalen door m'n moeder, ik vrees voor huishoudbeurs/libelle zomerweek praktijken, heerlijk
![]()
Ja he, dat dacht ik dus ook. Ze is zo begaan met alles regelmatig tequote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:36 schreef Amsel het volgende:
[..]
Yes, ook met m'n moeder. Niet omdat die beurs me nou zoveel interesseert, maar omdat het echt zo'n moeder-dochter-ding is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |