En een +1 voor deze.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:24 schreef Franny_G het volgende:
[..]. Na mijn bevalling zei de verloskundige dat I. er helemaal niet uitzag als een erg 'overdragen' baby en ook de placenta zag er nog goed uit. Dus kennelijk zat zij ook nog prima in mijn buik tot 41 + 5 en had ze die tijd nodig. Dat bevestigde ook mijn eigen gevoel.
Dus probeer maar vertrouwen te hebben. Ik had een dag voor de bevalling een grote dip en moest huilen bij het zien van het lege wiegje..
. Dagje later was ze er.
.
Nou gelukkig!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 07:44 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ik ben ook in september![]()
Waarschijnlijk rond de 20e, maar dat hoeft nog niet in de op hoor
RFR, ik kan het me nog zo goed herinneren, dat baalgevoel die laatste weken...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest Franny!
[..]
En een +1 voor deze.
S was ook 10 dagen te laat maar hij had nog veel huidsmeer en veel nesthaar. Hij was ook niet zwaar voor een jongen die vrij ruim 'te laat' was; 3565 gram. Volgens mijn vk waren dat allemaal wel tekenen dat hij gewoon toen pas klaar was voor de geboorte en dat het voor hem wel goed was om nog eventjes te blijven zitten.
Maar RFR dat neemt niet weg dat het best pittig is zo die laatste weken, en zeker als je al een tijdje iedere dag op actie hoopt en telkens weer 's ochtends wakker wordt zonder noemenswaardige actie. Sterkte nog met afwachten!
En grappig trouwens. Mijn I. woog 3559. Wel wat zwaarder dan hoe ze was ingeschat maar een prima geboortegewicht natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest Franny!
S was ook 10 dagen te laat maar hij had nog veel huidsmeer en veel nesthaar. Hij was ook niet zwaar voor een jongen die vrij ruim 'te laat' was; 3565 gram.
In Eindhoven heb je geen keuze, je pakt de praktijk die jouw stadsdeel doetquote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik vond het wel even zoeken trouwens, welke vk ik zou kiezen, uiteindelijk maar op gevoel 1 gekozen die erg persoonlijk en betrokken overkwam.. hoe hebben jullie dat aangepakt?
Dat is snel! Heb je dan ook al een echo of alleen intakegesprek?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik vond het wel even zoeken trouwens, welke vk ik zou kiezen, uiteindelijk maar op gevoel 1 gekozen die erg persoonlijk en betrokken overkwam.. hoe hebben jullie dat aangepakt?
Niet helemaal waar, er zijn voor Noord-Eindhoven in ieder geval twee opties! Maar jij woont in t zuiden, toch?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In Eindhoven heb je geen keuze, je pakt de praktijk die jouw stadsdeel doet
Over twee weken al, dan ben je nog geen 6 weken toch? is dat niet te vroeg?
Ik denk na de termijnecho, die is op 5 maart. Al wel een kloppend hartje gezien dus ik ga er wel vanuit dat het goed gaat, maar met dat stomme Parvo gedoe hou ik toch nog een soort van slag om de armquote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou gelukkig!
Wanneer wil je wel in de op?
Dat lijkt me minder, ik had de keuze uit een stuk of 6 verschillende, maakt het onnodig moeilijk misschien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In Eindhoven heb je geen keuze, je pakt de praktijk die jouw stadsdeel doet
Over twee weken al, dan ben je nog geen 6 weken toch? is dat niet te vroeg?
Nikki ik dacht gisteravond nog aan je! Was me al opgevallen dat het ineens stil was aan je kant, en wilde er vandaag een opmerking over maken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fazzoletti ik heb wel nog een mooi plaatje aan gisteren overgehouden.Kun je ook op zien in wel ziekenhuis ik ga bevallen.
![]()
Profielfoto van een van onze beebjes.
[ afbeelding ]
Ja, ik zat ook al te rekenen... Ik zou ook liever een weekje wachten, om een situatie zoals bij Dyre te voorkomen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:07 schreef klavertje-4 het volgende:
En mooi plaatje idd Nikki!
Oeh precies 6 weken LMN, volgens mij hangt het er dan wel om of je wel of geen hartje gaat zien. Ik zou eerlijk gezegd liever 1 weekje afwachten. Als de innesteling net een of twee dagen later was zie je misschien nog niets. Wel heel fijn natuurlijk, dat je al zo vroeg mag.
Welkom nog!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik heb deze site gebruikt bij mijn keuze: http://www.zorgkaartnederland.nl/ . Heb de praktijk gekozen met zeer goede beoordelingen en die bleek toen bij mij om de hoek te zitten. En was ook echt heel erg tevreden over ze. Moet je even kijken of er voor jouw opties genoeg beoordelingen zijn om een keuze op te kunnen baserenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Over 2 weekjes al!
Ik ben al dingen aan het verzinnen die ik morgen kan gaan doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:08 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Nikki ik dacht gisteravond nog aan je! Was me al opgevallen dat het ineens stil was aan je kant, en wilde er vandaag een opmerking over maken.
Fijn dat alles uiteindelijk goed is gegaan en dan bikkel je vandaag ook nog even je laatste dag werken door!
En dan vanaf vanmiddag standje relaxt en uitbuik he? *kijkt streng*
Goeie tip! Ik zie nu dat er maar 1 verloskundigenpraktijk hier in de gemeente isquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb deze site gebruikt bij mijn keuze: http://www.zorgkaartnederland.nl/ . Heb de praktijk gekozen met zeer goede beoordelingen en die bleek toen bij mij om de hoek te zitten. En was ook echt heel erg tevreden over ze. Moet je even kijken of er voor jouw opties genoeg beoordelingen zijn om een keuze op te kunnen baseren
Tegengeluid nodig?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
Haha Nikki, ik voel me altijd zo lui bij jouw berichtjes!
Kijk, hier kan ik meer meequote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tegengeluid nodig?
Gisteren bestond mijn dag uit: de honden uitlaten, bij iemand gaan kijken die met een oehoe aan het trainen was en tv kijken.
Vandaag is het plan: honden uitlaten, tv kijken en de was doen. Oja, en een dutje.
verlof
.
En ik ben niet eens zwangerquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vandaag is het plan: honden uitlaten, tv kijken en de was doen. Oja, en een dutje.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:37 schreef Loj het volgende:
Bezoekje gyn:
Bloeddruk 110/80... Dat is goed! Zo goed, dat als hij zo blijft ik ook naar de vk mag! (Tot 35 weken dan)
Oh en dan het belangrijkste natuurlijk:
Ik zag een knipper en een vruchtzakje.. Oh en ik hoorde t hartje ook!! Jeej! Dat ziet er goed uit!
De termijn dan:
Wat ze zag en hoorde was nog heel klein, zo klein dat ze het nog niet in de grafiekjes kon neerzetten. Ze deed een voorzichtige schatting op 5 weken. Maar Cwen vertelde me dat her hartje dan nog niet klopt![]()
En nu:
Over drie weekjes een nieuwe afspraak voor een nieuwe echo om te checken hoe t groeit en hopelijk een termijn te bepalen...
Conclusie:
Ik ben blij en gelukkig!
Meer als een kanonskogel, nadat het dove gevoel is weggetrokken uiteraardquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:53 schreef klaprooss het volgende:
Loj wat goed
Nikki een mooi plaatje heb je
N_Z oee! Het komt echt dichtbij. Spannend! Geniet nog even van het moment met de kleine in je buik. Straks ligt ie op je buik!!
Heerlijk toch dat luie verlof! Mag best, straks is het hard werken.
IK ben net een uurtje in de stad gewest maar man oh man wat voel mn hoeehaa extreem beurs. Het lijkt wel of er 4 vuisten in zijn geduwd met flink wat geweld. Ach zo zou het na de bevalling vast ook voelen denk ik dan maar
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:12 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik had geen idee, ze gaf die optie, en ik ben denk ik té nieuwsgierig naar alles haha.
Mocht er dan nog niks te zien zijn, neem ik aan dat we gewoon een nieuwe echo kunnen inplannen.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:49 schreef StefanieV het volgende:
He dames
Even heel ego, straks bijlezen. Gisteren controle gehad en alles was in orde! Ze is goed gegroeid en ligt met haar hoofdje naar beneden, al zegt dat niet veel natuurlijk. Onder de spoiler nog een fotootje.Ze houdt nu al niet van paparazziSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Hier ook pas met 12 weken het hartje gehoord... Eerder doen ze niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Misschien lastig meten nog omdat 't zo klein is? Ik heb een echo gehad met 4w 4d (geloof ik, misschien 5d) en toen was er echt alleen nog maar 'iets' in m'n baarmoeder te zien maar echt nog geen hartactiviteit oid.
Ik vind het trouwens ook wel apart dat je het hartje () al gehoord hebt! Bij mijn ziekenhuis vertelden ze mij 2 jaar geleden dat ze het hartje pas laten horen (en dan ook het liefst niet te vaak) vanaf 12 weken zwangerschap omdat het voor die grens niet goed schijnt te zijn voor de embryo.
Wanneer heb je weer een afspraak Loj?
Waarom moet je met 35 weken weer terug naar de gyn?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:30 schreef Loj het volgende:
Dank voor de lieve berichtjes!
Ik zat nog ff te denken net. De gyn zei dat als m'n bloeddruk de volgende keer weer goed is, ik bij de vk mag..
Maar waarom zou ik dat willen als ik met 35 weken weer terug naar de gyn moet?! Iemand een idee..
Go NZ, bijna je baby!!!
Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom moet je met 35 weken weer terug naar de gyn?
Wat jij wilt is het belangrijkst, als jij je liever laat begeleiden door de gyn dan is dat ook mogelijk. Controles bij een verloskundige zijn over het algemeen genomen wat huiselijker dan de controles in het ziekenhuis die wat meer klinisch zijn. (allemaal heel kort door de bocht en veralgemeniseerd hè). Bovendien, na je bevalling moeten ook je kraambedcontroles gedaan worden door een verloskundige,misschien vind je het prettig als je de praktijk dan al kent die je kraambed komen begeleiden?
Moet je zelf regelen!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?
Zelf regelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan als je sowieso bij de gyn loopt, krijg je dan automatisch een vk in je kraamweek of moet je dat zelf regelen?
Hier had het idd ook telefonisch gekund, ze heeft ook niet gekeken (was ook niet nodig, ik was niet gescheurd/geknipt oid) en was binnen 5 minuten alweer klaarquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:12 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zelf regelen.
Een verloskundige voor de nacontroles en de kraamverzorgster.
De verloskundige heb ik na de bevalling van Jelte maar twee of drie keer gezien. En ze heeft me niet bekeken. Het ging allemaal prima. Had net zo goed telefonisch gekund
Dank! Ik vind jouw kennis echt zo fijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:36 schreef mignonne het volgende:
ongeveer 5 weken moet je niet opvatten als "waarschijnlijk 5 weken 0 dagen" maar eerder als "mogelijk anything tussen 5 en 6 weken.![]()
rond de 5 a 6 weken is het nog heel slecht te meten. Kindje ligt nog helemaal opgekruld en de botjes zijn nog niet uitgehard. Pas rond 10-12 weken kun je uitgaan van een termijn, daarvoor is het alleen een vaststelling van of de zwangerschap daadwerkelijk in de baarmoeder zit en of er überhaupt sprake is van een zwangerschap.
Gefeliciteerd met je knipper
ik dènk... maar da's meer uit logica gedacht, dat het onzin is om te luisteren als je het zìet kloppen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar Mignonne, hoe zit het nou met het luisteren van het hartje, waarom wordt dit vaak toch pas met 12 weken gedaan als het blijkbaar al veel eerder kan? Dat zullen ze niet voor de lol doen denk ik...
yesh.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:21 schreef Burdie het volgende:
^^ wat mignonne zegt, is toch ook de reden om terughoudend te zijn met bijv. de Angelsounds?
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet tochquote:
Precies wat ik dacht; mignonne heeft er meer verstand vanquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:16 schreef mignonne het volgende:
Van wat ik begrepen heb (maar ik heb daar niet heel veel kaas van gegeten!), is er voor het weerkaatsen van geluid een hogere frequentie nodig dan voor het weerkaatsen van licht. Om het hartje te laten horen moet je dus de frequentie van de radiogolven van je echoprobe tijdelijk opschroeven. Dat zou in theorie bij langdurige blootstelling zorgen voor opwarming van het vruchtwater en de hersenen. Hetzelfde geldt dus voor dopplers bij de verloskundige, die hebben een sterkere straling dan een echo, daarom laten ze het liever ook niet onder de 12 weken horen, nog afgezien van dat het lastig is te vinden.
Maar goed, het bewijs daaromtrent is niet heel sterk, en het zou niet heel ethisch zijn om het eens uitgebreid te gaan testen op een setje baby'sKortom, we weten het dus niet zeker, maar we denken oa uit dierproeven dat het schadelijk is vanwege die opwarming. Daarom hebben ze richtlijnen ontwikkeld zoals alleen op indicatie echoën, niet onder de 10/12 weken naar het hartje luisteren en niet langdurig enz enz. Onder die omstandigheden is het veilig voor zover bekend.
Maar that having said, denk ik persoonlijk niet dat je onherstelbare schade hebt opgelopen als je 2 seconden het hartje hebt gehoord nu
nee joh, 6 weken na de geboorte moet je bellen voor nacontrolequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Om de minuut ongeveer, ik ben vergeten wanneer ik ook alweer moet bellen, maar dat is nu nog niet toch.
Dat zou mooi zijn ja!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Ik hoop dat ik vrijdag beval, op de 100e geboortedag van mijn grootvader.
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Dat zou echt tof zijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
![]()
Way to go spees, deze wee komt niet meer terug zeg maar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Ik maak gelijk een aftellijstjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Da's te doen. Als het zoals nu iedere minuut blijft gaan, heb je nog maar 3390 weeën te gaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |