abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:03:17 #276
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136868555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hehe, nouja als je het hoofdje voelt zakken heb je nog niet per se volledige ontsluiting. En het toegeven aan persdrang zonder dat er volledige ontsluiting is vastgesteld is niet per se verstandig. Er is een kans dat het randje wat er nog staat opzwelt doordat je er tegenaan perst en dat wil je niet.

Maar als jij aan de buitenkant vordering kunt voelen van een hoofdje wat steeds meer voelbaar is in de opening dan kan het bijna niet anders dan VO zijn :D
_O- t was erg een i didnt know i was pregnant bevalling wat dat betreft. Ik weet niet waar het hoofdje eigenlijk normaal is als je mag gaan persen, maar deze mini was echt al halverwege :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:03:44 #277
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868578
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Hoewel ik daar dus heel bang voor ben, droom ik die nooooit. Ik droom alleen maar zenbevallingen die gekenmerkt worden door het zelf voelen dat het hoofdje staat. Heel raar. En het doet altijd wel pijn en zo, maar niet wuaaaah-oerkrachtpijn. Ik denk dat ik me dat gedeelte (en die kunstverlossingen) gewoon niet goed genoeg kan inbeelden om het te kunnen dromen of zo.
Voor mij ook eerste keer, dus eigenlijk geen idee, maar in m'n dromen is het heel levendig :@
Spoed OK is ook al paar keer voorbij gekomen :')
Ik hoop dat jouw dromen gewoon uitkomen!
doei
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 21:04:59 #278
5428 crew  miss_sly
pi_136868662
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt :').

En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk O+.

Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136868704
oh en over scheren. Als je het voor jezelf doet, vooral doen.
Doe je het voor de verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog. Bespaar jezelf de moeite ;) niemand die er op let.
:)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:05:54 #280
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868711
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt :').

En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk O+.

Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
Ik denk dat t juist fijn is ivm hechtingen, anders doen de verpleegkundigen je scheren met van die rottige wegwerp mesjes :+
Spiegeltje is goed idee :D
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:07:55 #281
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136868807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:
oh en over scheren. Als je het voor jezelf doet, vooral doen.
Doe je het voor de verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog. Bespaar jezelf de moeite ;) niemand die er op let.
Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!
doei
pi_136868910
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!
dan vooral doen :Y

ik weet dat er vrouwen zijn die zich schamen of die denken dat een verloskundige of verpleegkundige dan denkt dat ze niet fris of schoon zijn ofzo. Don't bother, echt. Er wordt echt niet opgelet :D
Van alle vrouwen die ik bloot zie weet ik de seconde dat ik me omdraai al niet meer hoe ze er naakt uitzagen :') gezichten onthou ik wel, maar de rest :N boeiend ook, t zou niet goed zijn als t wel zo was ;)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:10:20 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136868963
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3
Het lijkt mij ook zo natuurlijk O+ ik slaap ook altijd gewoon bloot trouwens, dus ben helemaal niet gewend aan kleding in bed. Maar zo vooraf gezien lijkt de overgang van babbelen over opgezwollen enkels naar *bam* full frontal alles maar out in the open toch ietwat ongemakkelijk :').
Hoewel ik me heel goed kan indenken dat zoiets op het moment zelf helemaal niet meer relevant is ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:11:56 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136869050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

dan vooral doen :Y

ik weet dat er vrouwen zijn die zich schamen of die denken dat een verloskundige of verpleegkundige dan denkt dat ze niet fris of schoon zijn ofzo. Don't bother, echt. Er wordt echt niet opgelet :D
Van alle vrouwen die ik bloot zie weet ik de seconde dat ik me omdraai al niet meer hoe ze er naakt uitzagen :') gezichten onthou ik wel, maar de rest :N boeiend ook, t zou niet goed zijn als t wel zo was ;)
Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?
KuikenGuppy
pi_136869135
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?
euhm. mwah. ik heb met allebei niet zoveel moeite eigenlijk.
Je bent wel een stumper als je een heel stuk met haar vasthecht aan de spier in het perineum :P

Maar echt lange haren zijn wel eens wat onhandig met hechten. Dan nog eerder doordat ik per ongeluk met mn pincet wat haartjes vastpak dan dat je het erin hecht. Meestal bloed het toch ook wel en dat zorgt er wel voor dat de wond 'schoon' bloed.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:20:57 #286
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136869570
Ik wil geen hechtingen daar :{
doei
pi_136869664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef Bolletje... het volgende:
Ik wil geen hechtingen daar :{
nou hou die gedachte vast *O* positief denken ftw.
En goed luisteren, dat ook.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:24:58 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136869824
Wel of geen hechtingen, liever niet natuurlijk, maar het kan me echt niks schelen, ik krijg een kind O+ *O*.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:26:31 #289
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136869936
Ik ben zo benieuwd wanneer t begint en zo. En hoe het zal zijn. En dat we dan gewoon een baby hebben O+

En ik ben nog niet eens echt een LLM, haha. ik verdedig mezelf met bloed jongens. Bloed en 'houd rekening met....'-verhalen. Wedden dat ik over tijd loop? :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:26:39 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136869950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

nou hou die gedachte vast *O* positief denken ftw.
En goed luisteren, dat ook.
Dat zei de vk in het ziekenhuis hier ook, die was enorm verbaasd dat ik op haar vraag "zie je er erg tegenop?" enthousiast riep: "juist niet, ik heb er zin in!"
:P
KuikenGuppy
pi_136869959
Ja, burdie, begin daar eens mee :%

als die enge verhalen over hechtingen en zo :X
pi_136869978
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. En dan terugkomen terwijl je man met kraakverse baby zit. *O*

Ik ben benieuwd hoe het is met Nz!
pi_136870008
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. *O*

Is dat zoals met hardlopen, maar dan beter? :+
pi_136870113
quote:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. *O*

Ja dat!! O+

Ik weet nog dat ik dat de hele week gedacht heb :D zo'n omg omg omg omg!! gevoel :D
en na een week of 10 toen ik voor het eerst alleen met de trein moest, zonder baby. Toen dacht ik HA! je ziet het niet 1,2,3 aan me (toen niet althans :P) maar hallo... ik heb net even een kind op de wereld gezet, weet je hóe stoer :o :D

ik heb me niet eerder zó krachtig en tegelijkertijd zó vrouwelijk gevoeld. Raar hoe dat werkt.
pi_136870225
Zo herkenbaar, mignonne. Ook dat met de trein. :D

En IMA: ja :Y plus dat het gevoel veeel langer blijft hangen
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:32:28 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136870269
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben zo benieuwd wanneer t begint en zo. En hoe het zal zijn. En dat we dan gewoon een baby hebben O+

En ik ben nog niet eens echt een LLM, haha. ik verdedig mezelf met bloed jongens. Bloed en 'houd rekening met....'-verhalen. Wedden dat ik over tijd loop? :')
Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...
Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht (whehe, hechten), en toch wekken zulke uitspraken onbewust verwachtingen.
Want mijn vruchtwater bleek toch normaal, kind draaide netjes, valt toch niet zo groot uit en het voorwerk van 36 weken stopte snel na die bewuste uitspraak.
KuikenGuppy
pi_136870370
quote:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling. O+ Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. En dan terugkomen terwijl je man met kraakverse baby zit. *O*

Jaaaaaa, dat gevoel, dat was echt zoooooo geweldig O+. Daar zou ik het zo nog 10x voor doen! ;)
Home is where the O+ is...
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:34:11 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136870376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
ik heb me niet eerder zó krachtig en tegelijkertijd zó vrouwelijk gevoeld. Raar hoe dat werkt.
Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkracht O+.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 21:36:11 #299
5428 crew  miss_sly
pi_136870477
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkracht O+.
Ja O+
En dat ik en ergens liep zonder baby, maar wel dacht "ik ben mama, hoor, ik heb een bevalling meegemaakt en een kind op de wereld gezet! Zien jullie dat wel?"
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:36:37 #300
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136870498
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...
Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht (whehe, hechten), en toch wekken zulke uitspraken onbewust verwachtingen.
Want mijn vruchtwater bleek toch normaal, kind draaide netjes, valt toch niet zo groot uit en het voorwerk van 36 weken stopte snel na die bewuste uitspraak.
Stom he? Natuurlijk zijn we superdankbaar dat de Rotterdam-longrijping-ambulance-vroeggeboorte-drama's ons bespaard zijn gebleven en dat na de 24 weken ook netjes de 28 en 32 weken mijlpaal volgde. En nu bijna de 37. Maar het voelt nu zo alsof het wachten al zo lang duurt, want je gaat er wél rekening mee houden. Stiekem, heel stiekem, hoop ik gewoon zo rond wk 38, 39 een gezond kind te baren. Niet alleen omdat we zo nieuwsgierig zijn, maar omdat zoveel mensen zich met ons zorgen hebben gemaakt dat netjes met 40+ bevallen alsnog voelt alsof we ons gruwelijk aangesteld hebben :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')