daar kun je ook prachtig vanaf klappenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:
[..]
Er is toch ook een krukje in die badkamer?
ik overweeg de aanschaf serieusquote:
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
Soesa, het zou niet mijn advies zijn, omdat een salmonella-besmetting bij een zwangere wel echt een serieus verloop kent vaak (lees: toeters en bellen en ziekenhuis enz); het is inderdaad waar dat re geen directe schade aan kind wordt gedaan door de salmonella zelf. Over de gevolgen van de besmetting op de zwangerschap is minder bekend/duidelijk.
Maar je bent vrij in je keuzesals je je bewust bent van de reden waarom het afgeraden wordt, je bent je bewust van het relatieve risico wat je loopt dan is de keus verder aan jou.
ter aanvulling misschien nog?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.
Volgens mij heb ik nu:
Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren
Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
dat verschilt, bij de een is het plons bij de ander drup. tsja.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:20 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja, duh. Lang haar, lang uitspoelen. Zeker met van die pisstraaltjes die ze soms hebben in hotels e.d.
Nah, ik hoop gewoon te mogen douchen. De vpk mag wel mee hoor, de hele collectie private parts ligt dan toch al op straat. Samen douchen ftw![]()
![]()
Oh en hier ligt beeb al zo diep in t bekken hè, wat moet ik me dan voorstellen bij vliezen breken? Knap-plons of knap-drup en plons na baby? Of wisselt dat? Ik zou t niet erg vinden als ik niet hoef te dweilen zeg maar
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:26 schreef BlueEyes het volgende:
De tip van m'n schoonzusje;
Deo en tandenborstel voor vriend inpakken (plus schoon shirt). Die had zij erg gemist bij mijn broer na een lange nacht in het ziekenhuis
Deo, tandenborstels en tandpasta en warme sokken heb ik ingepakt hoor! ( op zich best handigquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ter aanvulling misschien nog?
- dextro
- warme sokken om in te bevallen
- tandenborstel/tandpasta
- deo
- make-up? mocht je dat fijn vinden
- borstel en stiekjes idd
- iets te lezen en/of snacken voor je vriend? (de mijne vond het maar lang duren allemaal, die 3 uur dat we in het ziekenhuis zijn geweest
- schoon shirt voor je vriend idd
Ik durfde idd ook bijna geen zelfgemaakte cake te eten zonder dat hij gortdroog was, maar sinds ik weet dat salmonella bij 55 graden dood gaat en je een ei maar 5 minuten in water van boven de 55 graden te leggen lijkt me cakebeslag of quichedeeg wel lang genoeg verhit om de bacterie te doden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangen. Ik heb alleen een soort zacht eifobie ontwikkeld
waarbij ik zelfs in een quiche zit te pluizen naar zachte stukjes ei
. Nu ik weet dat het iig geen schade bij m'n kind geeft kan ik er wat minder obsessed naar kijken.
Haha, die visualiseerde ik me evenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:31 schreef Bolletje... het volgende:
Over drup of plons.. Partner van vriendin die vorige week is bevallen, is toen haar vliezen braken met een emmer achter haar aangelopen
Dat had ik dus ookquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:32 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Haha, die visualiseerde ik me even
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).
Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
Oh goeie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
KP voor jouw koffer misschien nog een bril? Lenzen mag je nl. niet in mocht je naar de OK moeten.
De Maxi-Cosiquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.
Volgens mij heb ik nu:
Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren
Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
Die past niet in het koffertjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Keshet het volgende:
[..]
De Maxi-Cosi
Lijstje met telefoonnummers van mensen die je wilt bellen
Telefoonnummer van kraamzorg en verloskundige
Identiteitsbewijs
Muntjes voor de rolstoel
Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....
Mental image: proberen je kind precies in een sok te werpen....
Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef mignonne het volgende:
en hoewel het verleidelijk is om ipads enz. mee te brengen. Realiseer je ajb dat mócht het een keizersnede worden, dat je spullen dan op de verloskamer blijven staan en dat iedereen dan van de kamer af is. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kamer leeggegraaid wordt. Ik heb het nog niet meegemaakt maar volgens de verpleegkundigen van mn stageziekenhuizen gebeurde het toch vrij regelmatig.
Ik zou persoonlijk voor een iphone gaan en een tijdschrift of iets voor wat vermaak. De iPad kan je man altijd nog meenemen als je langer moet blijven en hij komt langs. Toch?
Daarom viel de mijne serieus in slaap. En dat terwijl het een inleiding was, hij de nacht ervoor prima geslapen had en eigenlijk ook heel niet moe was. Ik heb er, met telefoon, nog een foto van gemaakt. Het was te leuk om niet te doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:37 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden.maarr je hebt wel degelijk een goed punt. Alweer
haha.
En voor een derde wordt dat zeker als de oudste twee op bed liggen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).
Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
Ik +1 even!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:53 schreef Kimpossible het volgende:
Nikki heeft verloooofik vind je echt zo dapper dat je het all the way volgehouden hebt en dat je na een nacht als vannacht gewoon bent gaan werken illustreert maar weer wat een bikkel je bent.
Rfr Exc. Slijmprop en bonken en sliertjesdas een goed begin!
Bur ook af en aan aan het voorwerk, das een eerste stap!
En nummer is hopelijk inmiddels een beetje serieuzer aan het werk!![]()
Ennn ik zag ook een goede echo voor loj!![]()
Voor zaterdagquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
En voor een derde wordt dat zeker als de oudste twee op bed liggen?![]()
ghehe, jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Bolletje... het volgende:
Met donker haar is talkpoeder minder charmant
Zoiets was mijn tas ook, maar volgens mij had ik alleen een nachthemd voor erna en maar een setje kleertjes.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:43 schreef mignonne het volgende:
ik was ook bloot ja, bij allebei. Ik vond het heerlijk, het voelde goed zo, heel natuurlijk ofzo.
En qua ziekenhuis-tas. ik had minder bij me maar dat zat hem vooral in volume, niet zozeer in items. Papieren voor de aangifte had ik bijvoorbeeld niet bij me, omdat je 3 werkdagen de tijd hebt om het kind aan te geven. Ik ken mezelf, dat raak ik kwijt(zwangerschapskaart is me ook nagestuurd door het ziekenhuis, beide keren
![]()
op de verloskamer laten liggen...)
ik had zo even uit mn hoofd:
- dextro
- 3 setjes ondergoed (er stonden 5 op mn lijst, ik vond 3 al belahcelijk maar soit)
- joggingbroek en voedingsshirt voor na de bevalling
- toilettas (borstel, stiekjes, mascara, minishampoo/cremespoeling, deo, tandenborstel enz.)
- camera
- telefoon (jammer dat ik hem meenam onder de douche dus ik had er geen hol aan)
- slippers
- sokken (onder protest in de tas gegooid, niet gebruikt)
- een plastic zakje met "1e pakje" erop (en vulling ofcourse)
- een plastic zakje met "reservepakje" erop
- een jasje maat 56
- een sudokuboekje (niet aangeraakt)
- zwangerschapskaart
dat was het volgens mij.
We gingen voor een poliklinische bevalling, met als idee dat als ik moest blijven mn vriend altijd wat na kon brengen.
De pakjes had ik in zakjes bij elkaar gebonden, broekje jurkje rompertje vestje, sokjes en mutsje, omdat ik me al helmeaal voor me zag hoe mijn lieftallige wederhelft als een soort tazmanian devil op jacht zou gaan naar kleertjes door die tas heen
Hier ook medisch maar t past tot nu toe in 1 koffertjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Vlindur het volgende:
En wegens medisch had ik een koffer voor mijzelf en een tas voor de baby![]()
Het werd alleen toen we naar huis mochten twee keer lopen voor manlief, met al die zooi die toen weer mee terug moest![]()
waarom maar niet heus?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Kimpossible het volgende:
K ben trouwens vannacht in m'n droom keigoed bevallen. Ik zat op m'n knieën op het ziekenhuisbed en ik voelde t hoofdje zakken dacht ik, dus toen voelde ik maar even zelf () en omdat ik bang was dat de verloskundige de boel zou haasten en de ctg keigoed was wilde ik zelf wel eens zien wat er zou gebeuren als ik zachtjes mee zou persen. Dus ik persen met 1 hand voor m'n kruis (gebeurt er al wat?) en 1 hand op het bed. En zo een poosje door. Ongestoord. En toen heb ik zo even m'n eigen baby geboren laten worden en mocht vriend pas hulp halen toen het hoofdje eruit was en ik met de laatste perswee zo hopsa ook de rest naar buiten perste.
![]()
Vet goed plan. maar niet heus! maar het was wel heel zen en bijzonder zo ongestoord en ongehaast
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Voor zaterdag
als je vóór zaterdag gedoucht hebt elke week dan krijg je punten; bonuspunten als je dan ook je haar gewassen hebt!
En extra golden points als je het presteert eens per maand je wenkbrauwen bij te werken oid
ja psies. Nouja ik had gewoon kleding mee die ik naar huis aan wilde, want ik ging heul niet blijven. Gekkigheidquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets was mijn tas ook, maar volgens mij had ik alleen een nachthemd voor erna en maar een setje kleertjes.
We waren zelfs vergeten dat wed e camera in de tas hadden zitten, tot de vpleegkundige, 30 seconden voor S geboren werd, ernaar vroeg zodat ze foto's kon makenik ben echt gewoon helemaal vand e wereld geweest, had niets nodig, alleen B's hand om in te knijpen. En later had ik een prachtig meisje om naar te kijken, dus boek, telefoon, tijdschrift, allemaal niet gemist
ohja preciesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Vlindur het volgende:
[..]![]()
Ik kijk er zo naar uit![]()
Wenkbrauwen doe ik niet. Ik maak er wel m'n bikinilijn van. Waar ik nu al niet aan toe kom omdat ik tegelijk met de kinderen douche. M'n benen en oksels durf ik nog wel aan, maar om nou m'n onderkant te gaan lopen scheren terwijl ze toekijken gaat me toch echt te ver
Mijn vriend staat te springen om de dag dat ik het niet meer zelf kan. Hij zal het graag overnemenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Bolletje... het volgende:
Pfff hoe doen jullie nu dan met je dikke buik je foef scheren?
Het zou wel heel mooi zijn zo. Ik voelde zo iedere perswee het hoofdje dieper zakken, tot ik de bovenkant van d'r bolletje in m'n hand had (het hoofdje stond, denk ik?) enquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
waarom maar niet heus?
ik gun je zo'n bevalling
Op de tast en het ziet er niet uitquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Bolletje... het volgende:
Hoewel ik daar dus heel bang voor ben, droom ik die nooooit. Ik droom alleen maar zenbevallingen die gekenmerkt worden door het zelf voelen dat het hoofdje staat. Heel raar. En het doet altijd wel pijn en zo, maar niet wuaaaah-oerkrachtpijn. Ik denk dat ik me dat gedeelte (en die kunstverlossingen) gewoon niet goed genoeg kan inbeelden om het te kunnen dromen of zo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Bolletje... het volgende:
Dat zou fijn zijn KP, ik droom alleen maar horror bevallingen met totaal rupturen enzo
Hahaha dat heeft die van mij nog niet bedachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Mijn vriend staat te springen om de dag dat ik het niet meer zelf kan. Hij zal het graag overnemen
Zo heeft een bekende van mij flink vertraging opgelopen tussen thuis en ziekenhuis (vk vroeg waar ze bleven toen ze er eindelijk waren) want ze moest en zou haar all stars aan. En dat ging natuurlijk helemaal niet. En zij mij vechten met die schoenen. Toen ik later vroeg waarom ze haar instappers niet aangedaan had was het antwoord 'dat was te koud'...alsof je dat merktquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb gewoon de sokken die ik aan had getrokken 's ochtends aangehouden. Het had me serieus 5 minuten per sok gekost, dus no way dat die nog uitgingenKwam ook eigen vooral omdat ik het uitkleden tussen de weeën door zo akelig vond dat ik maar opgehouden ben bij de sokken. Ik heb me tijdens de bevalling nog wel afgevraagd of ik niet lichtelijk voor schut lag in mijn nachthemd en Nijntje-kniekousen
![]()
Tijdschriften e.d. nog wel meegenomen, maar allemaal niet open gehad
Hehe, nouja als je het hoofdje voelt zakken heb je nog niet per se volledige ontsluiting. En het toegeven aan persdrang zonder dat er volledige ontsluiting is vastgesteld is niet per se verstandig. Er is een kans dat het randje wat er nog staat opzwelt doordat je er tegenaan perst en dat wil je niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Het zou wel heel mooi zijn zo. Ik voelde zo iedere perswee het hoofdje dieper zakken, tot ik de bovenkant van d'r bolletje in m'n hand had (het hoofdje stond, denk ik?) en![]()
![]()
, maar ik geloof niet dat er in het echt a) zo weinig binnengelopen wordt dat ik dat ik dat 'even' doe en b) dat ik dat durf, zo zonder hulp in te schakelen. Ik denk wel dat ik dat zachtjes meepersen en voelen wat t doet gedeelte zou kunnen toepassen, de rust in die fase bewaren en het zelf doen lijkt me zo fijn. En als t hoofdje echt al zo diep zakt dan heb je wel volledige ontsluiting toch?
Ik vind het overigens zeer verbazingwekkend wat een hormonenhoofd er allemaal bij fantaseert in zon droom. Alsof je het eerder gedaan hebt, terwijl dat helemaal niet zo is natuurlijk.
Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Bolletje... het volgende:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hehe, nouja als je het hoofdje voelt zakken heb je nog niet per se volledige ontsluiting. En het toegeven aan persdrang zonder dat er volledige ontsluiting is vastgesteld is niet per se verstandig. Er is een kans dat het randje wat er nog staat opzwelt doordat je er tegenaan perst en dat wil je niet.
Maar als jij aan de buitenkant vordering kunt voelen van een hoofdje wat steeds meer voelbaar is in de opening dan kan het bijna niet anders dan VO zijn
Voor mij ook eerste keer, dus eigenlijk geen idee, maar in m'n dromen is het heel levendigquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hoewel ik daar dus heel bang voor ben, droom ik die nooooit. Ik droom alleen maar zenbevallingen die gekenmerkt worden door het zelf voelen dat het hoofdje staat. Heel raar. En het doet altijd wel pijn en zo, maar niet wuaaaah-oerkrachtpijn. Ik denk dat ik me dat gedeelte (en die kunstverlossingen) gewoon niet goed genoeg kan inbeelden om het te kunnen dromen of zo.
Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt.
En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk.
Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
Ik denk dat t juist fijn is ivm hechtingen, anders doen de verpleegkundigen je scheren met van die rottige wegwerp mesjesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op de tast en dan met een spiegeltje het resultaat controleren/bijwerken. Ik vroeg me nog af, is helemaal kaal nou wel of niet handiger bij het bevallen, ivm hechtingen?
Niet dat ik nog veel keuze heb daarin, heb vanmorgen nog de boel gekortwiekt.
En bril? Op of af tijdens het bevallen zelf? Wie let daarop? Ik wil mini wel zsm goed kunnen bekijken natuurlijk.
Bloot bevallen zou ik wel willen, maar zo vooraf voel ik me daar nog een beetje ongemakkelijk en opgelaten over. Dat moet ik denk ik op het moment zelf bepalen.
Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:
oh en over scheren. Als je het voor jezelf doet, vooral doen.
Doe je het voor de verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog. Bespaar jezelf de moeiteniemand die er op let.
dan vooral doenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ik doe normaal altijd scheren, voor ziekenhuis personeel maakt het mij inderdaad ook niet uit, maar vind het zelf frisser, helemaal nu!
Het lijkt mij ook zo natuurlijkquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat gebeurde bij mij vanzelf: ik ging onder de douche en toen ik eronder uit kwam, wilde ik met niet aankleden, dat plakkerige shirt aan. Bovendien kon ik dan gemakkelijk weer terug onder de douche als ik wilde. Was heerlijk zo bloot <3
Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
dan vooral doen
ik weet dat er vrouwen zijn die zich schamen of die denken dat een verloskundige of verpleegkundige dan denkt dat ze niet fris of schoon zijn ofzo. Don't bother, echt. Er wordt echt niet opgelet![]()
Van alle vrouwen die ik bloot zie weet ik de seconde dat ik me omdraai al niet meer hoe ze er naakt uitzagengezichten onthou ik wel, maar de rest
boeiend ook, t zou niet goed zijn als t wel zo was
euhm. mwah. ik heb met allebei niet zoveel moeite eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, daarvoor zou ik het idd ook niet doen. Maar het hecht denk ik makkelijker als het al kaal is?
Dat zei de vk in het ziekenhuis hier ook, die was enorm verbaasd dat ik op haar vraag "zie je er erg tegenop?" enthousiast riep: "juist niet, ik heb er zin in!"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
nou hou die gedachte vastpositief denken ftw.
En goed luisteren, dat ook.
Is dat zoals met hardlopen, maar dan beter?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling.Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan.
![]()
Ik ben benieuwd hoe het is met Nz!
Ja dat!!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling.Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan.
![]()
Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben zo benieuwd wanneer t begint en zo. En hoe het zal zijn. En dat we dan gewoon een baby hebben![]()
En ik ben nog niet eens echt een LLM, haha. ik verdedig mezelf met bloed jongens. Bloed en 'houd rekening met....'-verhalen. Wedden dat ik over tijd loop?![]()
Jaaaaaa, dat gevoel, dat was echt zoooooo geweldigquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Cantare het volgende:
Toen jullie het over douchen hadden, kreeg ik ineens zin in de bevalling.Of het moment erna eigenlijk. Overal pijn, maar met dat gevoel van I DID IT! onder de douche staan. En dan terugkomen terwijl je man met kraakverse baby zit.
![]()
Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkrachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
ik heb me niet eerder zó krachtig en tegelijkertijd zó vrouwelijk gevoeld. Raar hoe dat werkt.
Jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo fantastisch om mee te maken, die oerkracht.
Stom he? Natuurlijk zijn we superdankbaar dat de Rotterdam-longrijping-ambulance-vroeggeboorte-drama's ons bespaard zijn gebleven en dat na de 24 weken ook netjes de 28 en 32 weken mijlpaal volgde. En nu bijna de 37. Maar het voelt nu zo alsof het wachten al zo lang duurt, want je gaat er wél rekening mee houden. Stiekem, heel stiekem, hoop ik gewoon zo rond wk 38, 39 een gezond kind te baren. Niet alleen omdat we zo nieuwsgierig zijn, maar omdat zoveel mensen zich met ons zorgen hebben gemaakt dat netjes met 40+ bevallen alsnog voelt alsof we ons gruwelijk aangesteld hebbenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ooh, dat ga ik serieus nog wel een keer benoemen hier, want het werd mij ook al steeds gezegd... Veel vruchtwater, dus waarschijnlijk zullen we eerder inleiden. Oei, stuit... dat wordt een ks met 39 weken. Groot kind, daarmee laten we je niet tot 42 weken lopen hoor! Zoveel voorwerk? Dan denk ik niet dat je de 40 weken gaat halen. Etc...
Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht (whehe, hechten), en toch wekken zulke uitspraken onbewust verwachtingen.
Want mijn vruchtwater bleek toch normaal, kind draaide netjes, valt toch niet zo groot uit en het voorwerk van 36 weken stopte snel na die bewuste uitspraak.
Ik sta hier echt bekend om mijn vroege-echo-actie geloof ikquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, ik zat ook al te rekenen... Ik zou ook liever een weekje wachten, om een situatie zoals bij Dyre te voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |