omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallen![]()
Waarom zou je je haar niet mogen wassen als je wel kunt douchen?
Droogshampoo is wel n goeie voor als dat niet gaat idd!
Schoon tshirt voor manlief wordt as we speak in de tas gemikt!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
doe ik ook![]()
en mn schoenen gaan over een paar dagen ook weer de prullenbak in, op naar het volgende paar schoenen de volgende stage
Ah ja, een borstel en elastiekjes!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:
Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!
Er is toch ook een krukje in die badkamer?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"
daar kun je ook prachtig vanaf klappenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:
[..]
Er is toch ook een krukje in die badkamer?
ik overweeg de aanschaf serieusquote:
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
Soesa, het zou niet mijn advies zijn, omdat een salmonella-besmetting bij een zwangere wel echt een serieus verloop kent vaak (lees: toeters en bellen en ziekenhuis enz); het is inderdaad waar dat re geen directe schade aan kind wordt gedaan door de salmonella zelf. Over de gevolgen van de besmetting op de zwangerschap is minder bekend/duidelijk.
Maar je bent vrij in je keuzesals je je bewust bent van de reden waarom het afgeraden wordt, je bent je bewust van het relatieve risico wat je loopt dan is de keus verder aan jou.
ter aanvulling misschien nog?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.
Volgens mij heb ik nu:
Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren
Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
dat verschilt, bij de een is het plons bij de ander drup. tsja.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:20 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja, duh. Lang haar, lang uitspoelen. Zeker met van die pisstraaltjes die ze soms hebben in hotels e.d.
Nah, ik hoop gewoon te mogen douchen. De vpk mag wel mee hoor, de hele collectie private parts ligt dan toch al op straat. Samen douchen ftw![]()
![]()
Oh en hier ligt beeb al zo diep in t bekken hè, wat moet ik me dan voorstellen bij vliezen breken? Knap-plons of knap-drup en plons na baby? Of wisselt dat? Ik zou t niet erg vinden als ik niet hoef te dweilen zeg maar
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:26 schreef BlueEyes het volgende:
De tip van m'n schoonzusje;
Deo en tandenborstel voor vriend inpakken (plus schoon shirt). Die had zij erg gemist bij mijn broer na een lange nacht in het ziekenhuis
Deo, tandenborstels en tandpasta en warme sokken heb ik ingepakt hoor! ( op zich best handigquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ter aanvulling misschien nog?
- dextro
- warme sokken om in te bevallen
- tandenborstel/tandpasta
- deo
- make-up? mocht je dat fijn vinden
- borstel en stiekjes idd
- iets te lezen en/of snacken voor je vriend? (de mijne vond het maar lang duren allemaal, die 3 uur dat we in het ziekenhuis zijn geweest
- schoon shirt voor je vriend idd
Ik durfde idd ook bijna geen zelfgemaakte cake te eten zonder dat hij gortdroog was, maar sinds ik weet dat salmonella bij 55 graden dood gaat en je een ei maar 5 minuten in water van boven de 55 graden te leggen lijkt me cakebeslag of quichedeeg wel lang genoeg verhit om de bacterie te doden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangen. Ik heb alleen een soort zacht eifobie ontwikkeld
waarbij ik zelfs in een quiche zit te pluizen naar zachte stukjes ei
. Nu ik weet dat het iig geen schade bij m'n kind geeft kan ik er wat minder obsessed naar kijken.
Haha, die visualiseerde ik me evenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:31 schreef Bolletje... het volgende:
Over drup of plons.. Partner van vriendin die vorige week is bevallen, is toen haar vliezen braken met een emmer achter haar aangelopen
Dat had ik dus ookquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:32 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Haha, die visualiseerde ik me even
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).
Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
Oh goeie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
KP voor jouw koffer misschien nog een bril? Lenzen mag je nl. niet in mocht je naar de OK moeten.
De Maxi-Cosiquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.
Volgens mij heb ik nu:
Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren
Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
Die past niet in het koffertjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Keshet het volgende:
[..]
De Maxi-Cosi
Lijstje met telefoonnummers van mensen die je wilt bellen
Telefoonnummer van kraamzorg en verloskundige
Identiteitsbewijs
Muntjes voor de rolstoel
Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik lees dit heel anders dan dat jij het bedoelt....
Mental image: proberen je kind precies in een sok te werpen....
Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef mignonne het volgende:
en hoewel het verleidelijk is om ipads enz. mee te brengen. Realiseer je ajb dat mócht het een keizersnede worden, dat je spullen dan op de verloskamer blijven staan en dat iedereen dan van de kamer af is. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kamer leeggegraaid wordt. Ik heb het nog niet meegemaakt maar volgens de verpleegkundigen van mn stageziekenhuizen gebeurde het toch vrij regelmatig.
Ik zou persoonlijk voor een iphone gaan en een tijdschrift of iets voor wat vermaak. De iPad kan je man altijd nog meenemen als je langer moet blijven en hij komt langs. Toch?
Daarom viel de mijne serieus in slaap. En dat terwijl het een inleiding was, hij de nacht ervoor prima geslapen had en eigenlijk ook heel niet moe was. Ik heb er, met telefoon, nog een foto van gemaakt. Het was te leuk om niet te doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:37 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Maarrrr ze zijn zo handig en vermakelijk voor als ik al 10 uur bezig ben en hij echt heul niet weg mag van me. Volgens mij is bevallen voor mannen echt keikeikeisaai tot er geperst gaat worden.maarr je hebt wel degelijk een goed punt. Alweer
haha.
En voor een derde wordt dat zeker als de oudste twee op bed liggen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:57 schreef mignonne het volgende:
en die droogshampoo is ook heel fijn voor de periode na je kraamtijd. Zeg maar die periode waar niemand je over verteld maar waarin het een prestatie is als je voor 12 uur gedoucht of aangekleed bent (bonuspunten voor de combi).
Krijg je een tweede, dan geldt ipv 12 uur, voor 18 uur wanneer je partner thuis komt.
Ik +1 even!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:53 schreef Kimpossible het volgende:
Nikki heeft verloooofik vind je echt zo dapper dat je het all the way volgehouden hebt en dat je na een nacht als vannacht gewoon bent gaan werken illustreert maar weer wat een bikkel je bent.
Rfr Exc. Slijmprop en bonken en sliertjesdas een goed begin!
Bur ook af en aan aan het voorwerk, das een eerste stap!
En nummer is hopelijk inmiddels een beetje serieuzer aan het werk!![]()
Ennn ik zag ook een goede echo voor loj!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |