oh heel fijn jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef Skittles het volgende:
"Ik heb bij zowel je broer als jou een pakje shag per dag gerookt en jullie hebben er toch ook niks aan over gehouden? Al dat voorzichtige gedoe"
"Als je hier de straat in en uit loopt, heb je ook al dezelfde hoeveelheid schadelijke stoffen binnen in de vorm van uitlaatgassen", aldus mijn moeder over roken bij zwangerschap![]()
Verbod op alcohol, rauw vlees en de kattenbak verschonen staat ze dan weer wel achter.
Volgens mijn vk mocht salami wel gewoon en verder hou ik het Voedingscentrum aan en skip ik softijsmachines.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Mag salami niet? Hier in Noorwegen welDe rest van de adviezen komt erg overeen met wat hier verteld wordt. Gak..
Nouja, die paar plakjes zal wel loslopen. Gelukkig zijn mijn hormonen vrij lief. Had gedacht dat ik panisch zou zijn tijdens mijn zwangerschap. Maar gek genoeg ben ik heel relaxed over de meeste dingen!
kom maar door hoor. Ik heb alleen geen ervaring met minder leuke kinderen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
Ze zijn hier zeker wel voorzichtig hoor met rauwmelkse kazen. Dat wordt hier ook echt afgeraden. Bij grote supermarkten op de kaasafdelingen geven ze je ook graag advies. De meeste kazen die ik lekker vind zijn gepasteuriseerd, ook sommige geitenkaasjes, dus die eet ik gewoon, net als mozarella en brie. Ja en de heerlijke geitenkaasjes vers van de boer die ik altijd op de markt kocht, die eet ik gewoon niet. En als ik het niet zeker weet, dan laat ik het zowiezo staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:03 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Warme sokken! Oh en extra shirt en onderbroek. En nog een extra shirt en onderbroek.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef Bolletje... het volgende:
Hahahaha ik moest echt keihard lachen om jullie reacties![]()
Nou, volgende dingen zijn toegevoegd hoor:
Papieren voor aangifte baby
Toastjes en pistoletjes
Filet Americain
Zalm
Paté
Cola en Snoep
Labello
Nou volgens mij hebben we alles
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!maar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan
) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies
en zo'n kop met vet haar op al die foto's
joepie. Futiel hoor, totaal onbelangrijk, maar toch.
:)
Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevallingquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:04 schreef Dot. het volgende:
Oh en wat schone kleren voor je man? Voor als het wat langer duurt dan je hoopt..
Ik heb toen ik op dag 2 mocht douchen dolblij m'n foundation weer opgesmeerdquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikkenmaar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan
) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies
dat jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevalling
Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikkenmaar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:54 schreef mignonne het volgende:
ja maar serieus, wat heb je allemaal ingepakt dan?ik heb geen idee of je wat vergeten bent zo
Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoorquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat jaje bent niet de eerste die een plons bloederig/poeperig vruchtwater over zich heen krijgt.
doe ik ookquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef Dot. het volgende:
[..]
Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoor
omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallen![]()
Waarom zou je je haar niet mogen wassen als je wel kunt douchen?
Droogshampoo is wel n goeie voor als dat niet gaat idd!
Schoon tshirt voor manlief wordt as we speak in de tas gemikt!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
doe ik ook![]()
en mn schoenen gaan over een paar dagen ook weer de prullenbak in, op naar het volgende paar schoenen de volgende stage
Ah ja, een borstel en elastiekjes!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:
Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!
Er is toch ook een krukje in die badkamer?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"
daar kun je ook prachtig vanaf klappenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:
[..]
Er is toch ook een krukje in die badkamer?
ik overweeg de aanschaf serieusquote:
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
Soesa, het zou niet mijn advies zijn, omdat een salmonella-besmetting bij een zwangere wel echt een serieus verloop kent vaak (lees: toeters en bellen en ziekenhuis enz); het is inderdaad waar dat re geen directe schade aan kind wordt gedaan door de salmonella zelf. Over de gevolgen van de besmetting op de zwangerschap is minder bekend/duidelijk.
Maar je bent vrij in je keuzesals je je bewust bent van de reden waarom het afgeraden wordt, je bent je bewust van het relatieve risico wat je loopt dan is de keus verder aan jou.
ter aanvulling misschien nog?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven.
Volgens mij heb ik nu:
Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56