abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136860353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef Skittles het volgende:
"Ik heb bij zowel je broer als jou een pakje shag per dag gerookt en jullie hebben er toch ook niks aan over gehouden? Al dat voorzichtige gedoe"
"Als je hier de straat in en uit loopt, heb je ook al dezelfde hoeveelheid schadelijke stoffen binnen in de vorm van uitlaatgassen", aldus mijn moeder over roken bij zwangerschap :')

Verbod op alcohol, rauw vlees en de kattenbak verschonen staat ze dan weer wel achter.
oh heel fijn ja :')
klinkt wel een beetje als ontkenning. Of hoe zeg je dat. Het is ook niet niks om toe te geven dat je willens en wetens je beide kinderen hebt blootgesteld aan iets flink schadelijks. Ook al handelde ze toen (waarschijnlijk) naar beste weten en inzicht; maar toch. niet willens en wetens dus want inzichten van die tijd, mar toch

Ik kan me zo voorstellen dat over 20 jaar misschien wel aan het licht komt dat het rugslapen enorm schadelijk is voor onze kinderen, en dat je dan ook wegwuift van joh, wat een gemeut zeg. Of autostoeltjes, er gaan nu al heel veel stemmen op met dat kinderen liefst de eerste vier jaar ahteruit vervoerd moeten worden. Het gros is dan toch wel geneigd om te denken nou nou nou kom, bij ons ging dat prima, of "mijn kind ging altijd brullen als ie achteruit moet" (vergl: stress is ook slecht voor een baby). Slecht voorbeeld maar ik heb niet meer inspiratie nu :') :P
:)
pi_136860638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Mag salami niet? Hier in Noorwegen wel :? De rest van de adviezen komt erg overeen met wat hier verteld wordt. Gak..
Nouja, die paar plakjes zal wel loslopen. Gelukkig zijn mijn hormonen vrij lief. Had gedacht dat ik panisch zou zijn tijdens mijn zwangerschap. Maar gek genoeg ben ik heel relaxed over de meeste dingen!
Volgens mijn vk mocht salami wel gewoon en verder hou ik het Voedingscentrum aan en skip ik softijsmachines.

Ik ben twee keer echt goed ziek geweest tijdens m'n zwangerschap en ik weet nog steeds niet goed waar het aan lag, maar sindsdien ben ik wel veel voorzichtiger geworden met dingen die al iets te lang in de koelkast liggen.
pi_136860740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:55 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Kyara kan er vast nog wel eentje bij hebben.
kom maar door hoor. Ik heb alleen geen ervaring met minder leuke kinderen.
pi_136860957
Go RFR! Fijn dat er progressie is!

Nikki wat ontzettend knap dat je het tot vandaag hebt volgehouden ^O^ Nu genieten van je verlof!

Salami, mag dat niet? Ik heb het wel gegeten. Niet veel want het is iets wat ik eigenlijk bijna niet eet, maar heb wel eens wat plakjes op. Serranoham en schwarzwalder schinken idem.

Eieren eet ik meestal halfhard of helemaal hard. Rauw zowiezo niet, ook niet de dooiers.

Rauwe groenten wel veel :9 Bijna elke dag een bak sla bij het eten met rauwe geraspte wortel, rauwe paprika, tomaat, komkommer etc. Alles wel goed gewassen en geschild.

Spees wat een verschrikkelijk verhaal. Mijn ergste nachtmerrie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:03 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Overigens schijnt die waarschuwing in landen als Frankrijk helemaal niet te bestaan (misschien weet Musique dat wel?). Zusje werkt bij een kaaswinkel en die heeft toen alles voor me nagevraagd. De kaasboer had het over 'lysteria hysteria'. Ik heb het maar niet gejinxt door álle soorten kazen te eten maar brie heb ik wel gewoon gegeten.
Ze zijn hier zeker wel voorzichtig hoor met rauwmelkse kazen. Dat wordt hier ook echt afgeraden. Bij grote supermarkten op de kaasafdelingen geven ze je ook graag advies. De meeste kazen die ik lekker vind zijn gepasteuriseerd, ook sommige geitenkaasjes, dus die eet ik gewoon, net als mozarella en brie. Ja en de heerlijke geitenkaasjes vers van de boer die ik altijd op de markt kocht, die eet ik gewoon niet. En als ik het niet zeker weet, dan laat ik het zowiezo staan.

Over eten gesproken. Vanmiddag met een paar collega's lekker gelunched in de stad. Zo leuk om er even uit te zijn en de meiden weer te zien!! Knap ik helemaal van op *O*
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:52:49 #185
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136861998
Hahahaha ik moest echt keihard lachen om jullie reacties :D :')

Nou, volgende dingen zijn toegevoegd hoor:
Papieren voor aangifte baby
Toastjes en pistoletjes
Filet Americain
Zalm
Paté
Cola en Snoep
Labello

Nou volgens mij hebben we alles :+
doei
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:54:10 #186
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136862061
Shit, ik vergat de zwemkleding nog :')
doei
pi_136862072
ja maar serieus, wat heb je allemaal ingepakt dan? :o ik heb geen idee of je wat vergeten bent zo :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:58:30 #188
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136862224
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:02:05 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136862380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef Bolletje... het volgende:
Hahahaha ik moest echt keihard lachen om jullie reacties :D :')

Nou, volgende dingen zijn toegevoegd hoor:
Papieren voor aangifte baby
Toastjes en pistoletjes
Filet Americain
Zalm
Paté
Cola en Snoep
Labello

Nou volgens mij hebben we alles :+
Warme sokken! Oh en extra shirt en onderbroek. En nog een extra shirt en onderbroek. :P. Zweten en lekken jonguh, niet normaal!
pi_136862484
Oh en wat schone kleren voor je man? Voor als het wat langer duurt dan je hoopt..
pi_136862520
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Bolletje: ik heb vandaag ook gepakt. Misschien heb je wat aan m'n lijstje, al heb ik geen idee of ik compleet ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met de kanttekening dat ik bij gyn loop en dus geen vk-papieren etc nodig heb. Ziekenhuisstickers zitten in m'n handtas!
Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikken :P maar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan :@) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies :') en zo'n kop met vet haar op al die foto's :') joepie. Futiel hoor, totaal onbelangrijk, maar toch.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:05:48 #192
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136862527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:04 schreef Dot. het volgende:
Oh en wat schone kleren voor je man? Voor als het wat langer duurt dan je hoopt..
Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevalling :+
Oude (on)bekende.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:07:21 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136862587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als ik nu zou bevallen zou ik ook van die droogshampoo van andrelon in mn tas mikken :P maar ik krijg snel vettig haar, en ik mocht bij de oudste mn haar niet wassen bij het douchen (wel gedaan :@) en bij de jongste moest ik op bed gewassen worden. Ik voelde me zó ontzettend vies :') en zo'n kop met vet haar op al die foto's :') joepie. Futiel hoor, totaal onbelangrijk, maar toch.
Ik heb toen ik op dag 2 mocht douchen dolblij m'n foundation weer opgesmeerd :'). Oh en vet haar :X
pi_136862597
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Of je man gewoon vies wordt tijdens de bevalling :+
dat ja :P je bent niet de eerste die een plons bloederig/poeperig vruchtwater over zich heen krijgt.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:07:52 #195
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136862603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallen :Y)

Waarom zou je je haar niet mogen wassen als je wel kunt douchen?

Droogshampoo is wel n goeie voor als dat niet gaat idd!

Schoon tshirt voor manlief wordt as we speak in de tas gemikt!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:08:40 #196
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136862638
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:54 schreef mignonne het volgende:
ja maar serieus, wat heb je allemaal ingepakt dan? :o ik heb geen idee of je wat vergeten bent zo :)
Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven. :D
Volgens mij heb ik nu:

Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren

Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
doei
pi_136862651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat ja :P je bent niet de eerste die een plons bloederig/poeperig vruchtwater over zich heen krijgt.
Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoor :P
pi_136862654
oh en Kim, had je al slippers gepakt? Iets wat mee kan onder de douche eventueel zeg maar? Die verloskamers worden wel schoongemaakt natuurlijk maar het is toch niet zo fijn met een grote wond in je baarmoeder rond te gaan lopen op je blote pootjes.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:09:40 #199
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136862680
Slippers gaan erbij :P mercikes!
pi_136862691
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

Jij zorgt maar voor je eigen schone kleren hoor :P
doe ik ook *O*
en mn schoenen gaan over een paar dagen ook weer de prullenbak in, op naar het volgende paar schoenen de volgende stage :Y)
pi_136862735
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik was helemaal in m'n nopjes toen ik mini John frieda shampoo en cremespoeling scoorde bij de drogist van t weekend. Niet op t lijstje, wel in de tas dus. Voor thuis vind ik John frieda te duur, maar als ik dan toch ga bevallen :Y)

Waarom zou je je haar niet mogen wassen als je wel kunt douchen?

Droogshampoo is wel n goeie voor als dat niet gaat idd!

Schoon tshirt voor manlief wordt as we speak in de tas gemikt!
omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"
pi_136862782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

doe ik ook *O*
en mn schoenen gaan over een paar dagen ook weer de prullenbak in, op naar het volgende paar schoenen de volgende stage :Y)

^O^
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:12:37 #203
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136862799
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:

Ah ja, een borstel en elastiekjes! :D
doei
pi_136862803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

omdat je van combinatie bloedverlies en warmte van de douche toch wat flauw kunt worden als je eronder staat. Het is niet ongewoon dat vrouwen onderuit gaan dan. Haar wassen duurt relatief gezien doorgaans het langst dus wordt gezegd "even afspoelen, niet te lang hoor, niet je haar gaan wassen ofzo"
Er is toch ook een krukje in die badkamer?
pi_136862833
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

Er is toch ook een krukje in die badkamer?
daar kun je ook prachtig vanaf klappen :Y)
pi_136862857
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^
ik overweeg de aanschaf serieus }:|

van die baby's die gezellig hun hele zwembad mee naar buiten nemen :{w
pi_136862993
Hahaha ik heb dat voor elkaar gekregen:D
Echt alles was nat tot mijn hoofdkussen aan toe :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:19:27 #208
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136863048
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
Soesa, het zou niet mijn advies zijn, omdat een salmonella-besmetting bij een zwangere wel echt een serieus verloop kent vaak (lees: toeters en bellen en ziekenhuis enz); het is inderdaad waar dat re geen directe schade aan kind wordt gedaan door de salmonella zelf. Over de gevolgen van de besmetting op de zwangerschap is minder bekend/duidelijk.

Maar je bent vrij in je keuzes :) als je je bewust bent van de reden waarom het afgeraden wordt, je bent je bewust van het relatieve risico wat je loopt dan is de keus verder aan jou.
Snap ik allemaal hoor! Ik wil ook niet de koppige zwangere of de betweterige 50plusser uithangen :). Ik heb alleen een soort zacht eifobie ontwikkeld :') waarbij ik zelfs in een quiche zit te pluizen naar zachte stukjes ei :{ . Nu ik weet dat het iig geen schade bij m'n kind geeft kan ik er wat minder obsessed naar kijken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:20:27 #209
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136863095
Oh ja, duh. Lang haar, lang uitspoelen. Zeker met van die pisstraaltjes die ze soms hebben in hotels e.d.
Nah, ik hoop gewoon te mogen douchen. De vpk mag wel mee hoor, de hele collectie private parts ligt dan toch al op straat. Samen douchen ftw :P :')

Oh en hier ligt beeb al zo diep in t bekken hè, wat moet ik me dan voorstellen bij vliezen breken? Knap-plons of knap-drup en plons na baby? Of wisselt dat? Ik zou t niet erg vinden als ik niet hoef te dweilen zeg maar 8-)
pi_136863125
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Haha Pff ik heb zoveel lijstjes gevonden online, dat ik er zelf een draai aan heb gegeven. :D
Volgens mij heb ik nu:

Slippers
2 paar warme sokken
Onderbroeken / bh's
Pyama
Badjas
Shirt om te bevallen
Labello
Losse kleding voor naar huis
Shampoo / douchegel etc
2 pakjes mt 50
2 pakjes mt 56
2 mutsjes
4 rompertjes 50/56
4 sokjes
Omslag doek voor Joop
Papieren

Ik moet nog:
Papieren voor aangifte
Fotocamera
Opladers
Ziekenhuiskaart
Bril
Medicijnen
???
ter aanvulling misschien nog?

- dextro
- warme sokken om in te bevallen
- tandenborstel/tandpasta
- deo
- make-up? mocht je dat fijn vinden
- borstel en stiekjes idd
- iets te lezen en/of snacken voor je vriend? (de mijne vond het maar lang duren allemaal, die 3 uur dat we in het ziekenhuis zijn geweest :{w
- schoon shirt voor je vriend idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')