abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136407111
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CXLI

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
Pretty Much Amazing
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!

En het pre-lijstjes topic voor 2013 *O*
MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central
pi_136407125
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:21 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

En morgen ga ik naar Bill Callahan. Come at me, bro.
Ik maandag, dus daar ben ik niet jaloers op :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136407161
Weet ik, maar heb ik in ieder geval een paar daagjes om tof te doen.
pi_136407335
Nederland is maar een smakeloos landje.

pi_136407518
James Vincent McMorrow...tsja....toegankelijkheid he....al vind ik het wel heel vet dat hij daar schijt aan heeft en zo'n 2 album heeft gemaakt :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136407790
Mooi lijstje van de NME hoor. Wake Up op 25 _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136407819
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooi lijstje van de NME hoor. Wake Up op 25 _O_
:?
pi_136407852
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

:?
In hun nieuwe issue hebben ze weer eens zo'n 'beste x nummers allertijden' lijstje gemaakt. Hecht ik nooit waarde aan maar in deze staan wel heel veel lekkere dingen.

En ja, ik koop 'm zo nu en dan online. :)
pi_136407858
quote:
The Top Five in NME's list of the greatest songs of all time is:

5: 'Last Nite', The Strokes
4: 'How Soon Is Now?', The Smiths
3: 'I Feel Love', Donna Summer
2: 'Love Will Tear Us Apart', Joy Division
1: 'Smells Like Teen Spirit', Nirvana
Proest, Last Nite op 5. _O-
pi_136407896
Ik ben wel benieuwd naar de hele lijst. Is die ergens te vinden?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136407928
quote:
9s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:47 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Proest, Last Nite op 5. _O-
Kan wat mij betreft best.

:')
pi_136407932
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In hun nieuwe issue hebben ze weer eens zo'n 'beste x nummers allertijden' lijstje gemaakt. Hecht ik nooit waarde aan maar in deze staan wel heel veel lekkere dingen.

En ja, ik koop 'm zo nu en dan online. :)
Ik dacht al, online staat alleen nog #500 tot 401?
pi_136407942
Overigens wel een onwijs goed nummer hoor, dat Last Nite. 5e is wat overdreven..
pi_136408051
Tja, ik vind NME echt het kutste van het kutste in muziekland, dus ik ga me niet verder in deze lijst verdiepen, want dan wind ik me alleen maar onnodig op.
pi_136408126
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Tja, ik vind NME echt het kutste van het kutste in muziekland, dus ik ga me niet verder in deze lijst verdiepen, want dan wind ik me alleen maar onnodig op.
:D

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ook veel fouten altijd, maar heeft ook wel wat aardige dingen teweeg gebracht in mijn collectie
pi_136408218
Ze hebben gelukkig wel het beste nummer van The Smiths gekozen, dat dan weer wel. Joy Division had ik liever Disorder gezien, maar ik snap wel dat Love Will Tear Us Apart daar staat. Smells Like Teen Spirit vind ik vooral een generatiedingetje, want qua nummer stelt het weinig voor, vind ik. Dat nummer van Donna Summer vind ik altijd verschrikkelijk. In plaats van death metal moet de CIA vooral dat bij mij draaien, dan spui ik binnen drie seconden ieder staatsgeheim.
pi_136408412
quote:
3s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Ze hebben gelukkig wel het beste nummer van The Smiths gekozen, dat dan weer wel. Joy Division had ik liever Disorder gezien, maar ik snap wel dat Love Will Tear Us Apart daar staat. Smells Like Teen Spirit vind ik vooral een generatiedingetje, want qua nummer stelt het weinig voor, vind ik. Dat nummer van Donna Summer vind ik altijd verschrikkelijk. In plaats van death metal moet de CIA vooral dat bij mij draaien, dan spui ik binnen drie seconden ieder staatsgeheim.
I Feel Love vind ik wel briljant eigenlijk. Smells Like Teen Spirit boeit me niet zo. De op een na beste van de Smiths verder, hoewel dat bij mij wisselt (Still Ill, I Know It's Over en die)
pi_136408443
quote:
8s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]
lol. Gelukkig zit ik aan de goede kant, maandag ga ik naar Bill Callahan.
Chariovalda was een aanvoerder van de Bataven. Chariovalda is de eerste met name genoemde Bataaf uit de geschiedenis en daarmee de eerste historische figuur uit de vaderlandse geschiedenis. De naam Harald is afgeleid van Chariovalda.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:07:20 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_136408491
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor 80% promoten ze dezelfde dingen als andere sites en magazines. De overige 20% is altijd heel erg hit & miss. Ze zijn niet vies van een loze hype in elk geval.
Aan de andere kant hebben ze wel een hele eigen stijl qua voorkeuren; er is wel zoiets als een typisch NME-bandje (vaak ook te scharen onder "London Calling" bandje). Dat kun je toch niet van heel veel sites zeggen.
pi_136408539
Young Fathers is inderdaad een fijn bandje. :Y
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136408664
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:07 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Voor 80% promoten ze dezelfde dingen als andere sites en magazines. De overige 20% is altijd heel erg hit & miss. Ze zijn niet vies van een loze hype in elk geval.
Aan de andere kant hebben ze wel een hele eigen stijl qua voorkeuren; er is wel zoiets als een typisch NME-bandje (vaak ook te scharen onder "London Calling" bandje). Dat kun je toch niet van heel veel sites zeggen.
Tja, ik vind de recensies altijd van extreem matige kwaliteit, en vrijwel al hun hypes kan ik echt helemaal niets mee. Gewoon niet mijn medium. :)
pi_136408735
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

I Feel Love vind ik wel briljant eigenlijk. Smells Like Teen Spirit boeit me niet zo. De op een na beste van de Smiths verder, hoewel dat bij mij wisselt (Still Ill, I Know It's Over en die)
How Soon Is Now? is een beetje de Day In A Life van The Smiths: iedereen kan zich er - denk ik - wel in vinden als 'ie als hoogste eindigt. Zelfs Mevrouw van Zetten uit Tiel.
pi_136408889
quote:
8s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]
Wat is er mis met James Vincent MCMorrow?
pi_136409048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:08 schreef Felagund het volgende:
Young Fathers is inderdaad een fijn bandje. :Y
Zeer lekker. Had niet door dat ze een album uit hadden al ^O^
pi_136409056
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:21 schreef Vatta het volgende:

[..]

McMorrow vind ik echt veel te veel leentjebuur spelen bij Bon Iver en nu ook James Blake. Daarbij vind ik zijn songwriting vrij zouteloos. Heb 'm een paar jaar geleden in Paradiso gezien en het deed me toen ontzettend weinig allemaal. Gaat ook meer om Callahan in deze, trouwens.
pi_136409111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:21 schreef Vatta het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet direct heel veel, maar Bill Callahan > McMorrow, dus dit is niet het goede concert dat is uitverkocht :P
pi_136409261
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:15 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

How Soon Is Now? is een beetje de Day In A Life van The Smiths: iedereen kan zich er - denk ik - wel in vinden als 'ie als hoogste eindigt. Zelfs Mevrouw van Zetten uit Tiel.
Als die term zelfs hier wordt gebruikt is ie algemeen geaccepteerd op heel FOK! :')

Wel de waarheid ja.
pi_136409273
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:26 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

McMorrow vind ik echt veel te veel leentjebuur spelen bij Bon Iver en nu ook James Blake. Daarbij vind ik zijn songwriting vrij zouteloos. Heb 'm een paar jaar geleden in Paradiso gezien en het deed me toen ontzettend weinig allemaal. Gaat ook meer om Callahan in deze, trouwens.
Ok kan me wel in die kritiek vinden behalve dat ik het wel goede muziek vind. Beetje off-topic maar ik wil graag dat nieuwe album van hem binnen halen maar kan hem nergens vinden, ja op spotify maar wil hem ff op me speler knallen. Iemand die hulp kan bieden?
pi_136409303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:33 schreef Vatta het volgende:

[..]

Ok kan me wel in die kritiek vinden behalve dat ik het wel goede muziek vind. Beetje off-topic maar ik wil graag dat nieuwe album van hem binnen halen maar kan hem nergens vinden, ja op spotify maar wil hem ff op me speler knallen. Iemand die hulp kan bieden?
pi_136409341
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als die term zelfs hier wordt gebruikt is ie algemeen geaccepteerd op heel FOK! :')
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
pi_136409345
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wel de waarheid ja.
Ik vind the Smiths helemaal niks, dus ik accepteer dat niet :P
pi_136409383
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:35 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
The Smiths, die kent U niet.
pi_136409874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

The Smiths, die kent U niet.
Dat is een ontzettend sympathiek bandje dat wel 's op gitaren speelt. En dat kunnen zij ook nog eens héél érg goed. Het is echter niet alleen een triomftocht, nee, dat is soms ook ontzettend afzien. Want ook dat is muziek, en ook DAT is topsport. Voor nu, groet ik de plaatselijke boucher, en begeleiden de zoete tonen van Dalida ons naar de azuurblauwe horizon, alwaar die Engelse heren zich verstoppen achter hun tranendal. Chin chin.

pi_136413034
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:50 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat is een ontzettend sympathiek bandje dat wel 's op gitaren speelt. En dat kunnen zij ook nog eens héél érg goed. Het is echter niet alleen een triomftocht, nee, dat is soms ook ontzettend afzien. Want ook dat is muziek, en ook DAT is topsport. Voor nu, groet ik de plaatselijke boucher, en begeleiden de zoete tonen van Dalida ons naar de azuurblauwe horizon, alwaar die Engelse heren zich verstoppen achter hun tranendal. Chin chin.

Om in Mart-sferen te blijven bij het complimenteren van je imitatie: Chapeau!
What Would Goku Do
pi_136415778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als je Stoner Rock van vorig jaar wilt proberen zou ik zeker Long Island - Endless Boogie checken is mijn favoriete rockplaat van het afgelopen jaar.
Zal ik eens proberen, zoek een beetje dingen zoals Uncle Acid en Heavy Rocks van Boris. Lekker riffen met beetje psychedelisch stoner/doom-achtige sound. :P
pi_136415902
Ik had het ook in het hiphop topic gevraagd, maar Kerfty (en anderen): Wat zijn dé hiphop albums waar we op zitten te wachten dit jaar? :)
pi_136416425
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:50 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Senk joe
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:03 schreef Norrage het volgende:
Ik had het ook in het hiphop topic gevraagd, maar Kerfty (en anderen): Wat zijn dé hiphop albums waar we op zitten te wachten dit jaar? :)
Pfoe ik heb werkelijk geen idee als ik eerlijk ben. Lijkt me tijd voor een nieuwe Roots plaat. Zal even mijn vaste sites afgaan, momentje.
pi_136417615
Wat is dit vet zeg _O_

Kende dat hele album van Beck nog niet. Genialiteit ten top _O_
pi_136418151
Hey.....een nieuwe Guided By Voices :o
pi_136418552
Nou mijn favoriete Hip-Hop boards kan ik niks vinden dus maar even kopiëren van Wiki wat me de moeite waard lijkt allemaal:

De mixtape Cilvia Demo van Isaiah Rashad wordt wel geprezen al, maar dat vertrouw ik niet helemaal, want die zit in dat groepje van Kendrick Lamar en elke release van dat groepje wordt daar gigantisch overschat, zal hem wel eens proberen een keer.

Zie trouwens wel dat Prince Po (ex-Organized Konfusion) iets uitgebracht heeft, kijken of dat de moeite waard is.

Verder:

18 februari - The Doppelgangaz - Peace Kehd (veel praise over gehoord van de juiste mensen, moet nog hun album Hark luisteren, maar lijkt me zeker de moeite.)
Prodigy - The Most Infamous (vorig jaar ook goede release gehad)
februari - Kid Cudi - Satellite Flight: The Journey to Mother Moon (weet niet wat ik ervan moet verwachten, vorige release was een teleurstelling, maar hij is wel independent nu, ga hem wel proberen)
18 maart - MadGibbs - Piñata (al heel lang uitgesteld, zou zomaar de beste plaat uit de '10 jaren kunnen worden tot zover, productie van Madlib en raps van Freddie Gibbs. Freddie Gibbs viel bij zijn vorige release ook tegen, maar dat was Trap-rap, dat vind ik enorm saai en Madlib maakt veel betere beats)

Nieuwe Three Six Mafia, in de oude formatie, zonder de onlangs overleden horrorcore pioneer Lord Infamous en Juicy J die nu een poprapper geworden is.

1 April - Cunninlynguists - Strange Journey Volume Three
Smoke DZA - Dream.Zone.Achieve

8 April - Chuck Inglish - Convertibles

15 April - Pharoahe Monch - P.T.S.D. (Post Traumatic Stress Disorder) (beste rapper ooit, hopelijk is hij weer op niveau)

22 April - Shabaam Sahdeeq - Keepers of the Lost Art

April - Army of the Pharoahs - In Death Reborn
Mobb Deep - The Infamous Mobb Deep
The Underachievers - The Cellar Door

13 Mei - Ice Cube - Everythang's Corrupt (Ice Cube op de Killer Mike tour verwacht ik, hopelijk weer wat beter dan zijn vorige releases)

Mei - Raekwon - Fly International Luxurious Art

Augustus - Method Man - Crystal Meth

Dat was het wel een beetje. Geen echte klappers tot nu toe bekend zoals ik Black Milk vorig jaar, waarvan ik van te voren al wist dat het een enorm goede plaat zou worden. Met Hip-Hop komen de goede platen ook vaak vanuit het niks. Veel goede namen droppen, waar Raekwon altijd erg constant is. Kijk zelf wel uit naar MadGibbs en Pharoahe Monch omdat dat in potentie fantastische platen zouden kunnen worden, mja dat is altijd maar afwachten, zeker voor iemand zoals ik, met enorm hoge standaarden en eisen in Hip-Hop. :P
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:02:53 #42
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136419447
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:31 schreef Norrage het volgende:
Wat is dit vet zeg _O_

Kende dat hele album van Beck nog niet. Genialiteit ten top _O_
Ja, best een goed album. Niet zo bekend.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:05:48 #43
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136419697
Omdat ie niet op Spotify staat. Behalve Nausea dan :P
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:40:45 #44
13973 ranja
image means nothing
pi_136422120
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:03 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn dé hiphop albums waar we op zitten te wachten dit jaar? :)
ehm niks natuurlijk...
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:47:21 #45
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136422456
Kendrick Lamar, natuurlijk.
pi_136422533
Lekker hoor :Y

Ik hoor veel bekende samples hier, bovendien....Kan iemand er een paar herkennen? :) Lekker hoor.
pi_136422688
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:47 schreef DO2 het volgende:
Kendrick Lamar, natuurlijk.
Een van de grootste redenen dat ik niet meer zo in de Hip-Hop scene actief ben. Krijg enorme jeuk van zijn hype, gaat alleen maar over hem op de sites waar ik altijd kom, als het nou ook echt memorabele muziek was....
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:54:53 #48
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136422826
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:51 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Een van de grootste redenen dat ik niet meer zo in de Hip-Hop scene actief ben. Krijg enorme jeuk van zijn hype, gaat alleen maar over hem op de sites waar ik altijd kom, als het nou ook echt memorabele muziek was....
:D.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:57:10 #49
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136422948
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:02:20 #50
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136423182
Ik vind 't nog steeds een geweldig album, Kerft, :7.

-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136423237
Enige voordeel van Kendrick is dat je geen chipmunk-versie van zijn muziek kan maken, aangezien zijn stem toch al zo is.

En ondertussen blijven veel talentvollere muzikanten/producers/rappers under the radar:

Doppelgangaz nu opstaan trouwens, ook dope. ^O^
pi_136423644
Black Milk, wat een geweldig album was dat zeg _O_
pi_136423691
Ik vind Kendrick best lekker, maar er mist iets. Ik weet niet. Het flowt net niet genoeg voor mij ofzo. Het moet voor mij wat melodieuzers en opzwepender zijn, ofzo.
pi_136423748
Dat was een van de beste van de afgelopen jaren ja. Al vind ik deze de beste nog steeds, een van mijn favoriete albums ooit ook, krijg vlinders in mijn buik als ik van plan ben hem te luisteren:

https://rateyourmusic.com/release/album/curren_y/pilot_talk/

Zo maar eens luisteren weer. Al 40e keer ofzo denk ik.

quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:14 schreef Norrage het volgende:
Ik vind Kendrick best lekker, maar er mist iets. Ik weet niet. Het flowt net niet genoeg voor mij ofzo. Het moet voor mij wat melodieuzers en opzwepender zijn, ofzo.
Het is gewoon middelmatig. Het wordt zo geprezen omdat het een beetje hipster-hop is. Het is allemaal lekker catchy en het gaat ook nog ergens over, maar er is niks wat er echt bovenuit springt, de beats zijn over het algemeen erg matig, zijn flows zijn bovengemiddeld, zijn rijm daarentegen niet bijzonder en die onderwerpen van hem zijn zo standaard als het maar zijn kan, maar omdat hij er cynisch over rapt vindt iedereen het geweldig. Begrijp het niet hoor. Het is zeker niet slecht, maar als ik mensen zie die zeggen dat GKMC beter is dan een Paid in Full. Of op RYM 20e hip-hop album ooit boven Big L, Deltron, Black Star, Pete Rock & CL Smooth, Outkast, dat doet me veel pijn. Dit verandert de Hip-Hop community ook, met als gevolg dat er steeds minder dope dingen gemaakt worden.
pi_136423915
Ik heb die hele Kendrick nog nooit geluisterd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Album top 100 2024
pi_136424086
Kanye West heb ik laatst geluisterd, vond ik nog wel vrij aardig. Voor de rest heb ik liever hiphop zoals Madvillain(y), of met Jazz invloeden. Maat dat laatste is meestal al geen hiphop meer te noemen.
Album top 100 2024
pi_136424243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:24 schreef Felagund het volgende:
Kanye West heb ik laatst geluisterd, vond ik nog wel vrij aardig. Voor de rest heb ik liever hiphop zoals Madvillain(y), of met Jazz invloeden. Maat dat laatste is meestal al geen hiphop meer te noemen.
Welke plaat van Kanye? En zat Hip-Hop zoals Madvillain. Cunninlynguists is een goede start voor liefhebbers van alternatieve muziek die wat Hip-Hop willen proberen.
pi_136424279
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Welke plaat van Kanye? En zat Hip-Hop zoals Madvillain. Cunninlynguists is een goede start voor liefhebbers van alternatieve muziek die wat Hip-Hop willen proberen.
Zijn voorlaatste album, ben al weer vergeten hoe die heet. :')
Album top 100 2024
pi_136424304
Cunninglynguists is misschien wel mijn absoluut favoriete hiphop plaat. Piece of Strange that is. Samen met Outkast. Al weet ik van Outkast nooit welk album ik het beste vind. ALlemaal kwaliteit.
pi_136424433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zijn voorlaatste album, ben al weer vergeten hoe die heet. :')
My Beautiful Dark Twisted Fantasy, die is wel goed ja. College Dropout is wel beter, veel cleverder album, lekker cynisch op momenten, waar ik MBDTF soms te poppy vind. Oja en die heeft Monster en So Appalled wat ik vreselijke nummers vind, daardoor luister ik dat album nooit in zijn geheel.
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:28 schreef Norrage het volgende:
Cunninglynguists is misschien wel mijn absoluut favoriete hiphop plaat. Piece of Strange that is. Samen met Outkast. Al weet ik van Outkast nooit welk album ik het beste vind. ALlemaal kwaliteit.
Zelf nog niet echt veel geprobeerd eigenlijk, van Outkast wel. Iedereen heeft andere voorkeuren. Wel duidelijk voor de meeste Hip-Hop liefhebbers dat de eerste 3 albums er ruim bovenuit steken, ik ben een Aquemini-supporter. Art of Storytellin en Skew it on the Bar-B _O_
pi_136424487
13 maart komt er weer een nieuwe Marike
*O* *O* *O* O+
Al vond ik die laatste wat tegenvallen.
pi_136424525
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:31 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

My Beautiful Dark Twisted Fantasy, die is wel goed ja. College Dropout is wel beter, veel cleverder album, lekker cynisch op momenten, waar ik MBDTF soms te poppy vind. Oja en die heeft Monster en So Appalled wat ik vreselijke nummers vind, daardoor luister ik dat album nooit in zijn geheel.

[..]

Zelf nog niet echt veel geprobeerd eigenlijk, van Outkast wel. Iedereen heeft andere voorkeuren. Wel duidelijk voor de meeste Hip-Hop liefhebbers dat de eerste 3 albums er ruim bovenuit steken, ik ben een Aquemini-supporter. Art of Storytellin en Skew it on the Bar-B _O_
Ik ben ook wel Aquemini, denk ik. Maar ik vind Speakerboxx/love below ook geweldig. Maar dat is wel allemaal wat teveel van het goede.
pi_136424585
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:34 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ben ook wel Aquemini, denk ik. Maar ik vind Speakerboxx/love below ook geweldig. Maar dat is wel allemaal wat teveel van het goede.
Die vind ik maar matig. :P
Big Boi's deel valt in het niet vergeleken met Sir Lucious Left Foot en het Andre 3k deel is mij wat te poppy.
pi_136424649
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Die vind ik maar matig. :P
Big Boi's deel valt in het niet vergeleken met Sir Lucious Left Foot en het Andre 3k deel is mij wat te poppy.
Staan geweldige nummers op, en erg jazzy. Maar het zijn gewoon wat teveel nummers :P
pi_136424652
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:33 schreef Norrage het volgende:
13 maart komt er weer een nieuwe Marike
*O* *O* *O* O+
Al vond ik die laatste wat tegenvallen.
Laatste was wel leuk, maar wat te lang.
Album top 100 2024
pi_136424740
Maar goed. Even tussendoor.

Lonesome Crowded West _O_ _O_ wat een godverdomme lekker album is dat zeg....waarom valt het kwartje nu pas?

SPOILER
pi_136424766
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:37 schreef Norrage het volgende:

[..]

Staan geweldige nummers op, en erg jazzy. Maar het zijn gewoon wat teveel nummers :P
Nja krijg wel de kriebels van Hey Ya! _O-

Verschrikkelijk nummer is dat, jammer ook dat mensen daaraan denken als ze aan Outkast denken, mijn favoriet van het duo Big Boi heeft daar niet eens een bijdrage.
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:42:11 #68
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136424793
Ik kan er niets aan doen, maar ik heb echt een zwak voor ( de nummers van ) Kendrick.
De nummers zijn tot in de puntjes verzorgd. Van de heerlijke beats tot de meest subtiele toevoegingen.
Het is muzikale xtc die met chirurgische precisie is uitgevoerd, waar ik eindeloos naar kan luisteren.

Jullie doen 'm - kortom - ernstig tekort. Maar goed.
pi_136424896
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:41 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Nja krijg wel de kriebels van Hey Ya! _O-

Verschrikkelijk nummer is dat, jammer ook dat mensen daaraan denken als ze aan Outkast denken, mijn favoriet van het duo Big Boi heeft daar niet eens een bijdrage.
Maar dit nummer is gewoon heerlijk:

En zelfs dat nummer met Norah Jones vind ik wel te pruimen :Y
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:45:03 #70
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136424909
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
Dat was een van de beste van de afgelopen jaren ja. Al vind ik deze de beste nog steeds, een van mijn favoriete albums ooit ook, krijg vlinders in mijn buik als ik van plan ben hem te luisteren:

https://rateyourmusic.com/release/album/curren_y/pilot_talk/

Zo maar eens luisteren weer. Al 40e keer ofzo denk ik.

[..]

Het is gewoon middelmatig. Het wordt zo geprezen omdat het een beetje hipster-hop is. Het is allemaal lekker catchy en het gaat ook nog ergens over, maar er is niks wat er echt bovenuit springt, de beats zijn over het algemeen erg matig, zijn flows zijn bovengemiddeld, zijn rijm daarentegen niet bijzonder en die onderwerpen van hem zijn zo standaard als het maar zijn kan, maar omdat hij er cynisch over rapt vindt iedereen het geweldig. Begrijp het niet hoor. Het is zeker niet slecht, maar als ik mensen zie die zeggen dat GKMC beter is dan een Paid in Full. Of op RYM 20e hip-hop album ooit boven Big L, Deltron, Black Star, Pete Rock & CL Smooth, Outkast, dat doet me veel pijn. Dit verandert de Hip-Hop community ook, met als gevolg dat er steeds minder dope dingen gemaakt worden.
Daarom Frank Ocean _O_
pi_136424960
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:42 schreef DO2 het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar ik heb echt een zwak voor ( de nummers van ) Kendrick.
De nummers zijn tot in de puntjes verzorgd. Van de heerlijke beats tot de meest subtiele toevoegingen.
Het is muzikale xtc die met chirurgische precisie is uitgevoerd, waar ik eindeloos naar kan luisteren.

Jullie doen 'm - kortom - ernstig tekort. Maar goed.
Vind de beats juist een van de grootste minpunten aan GKMC. Het enige nummer van hem dat zich kan meten met de groten is HiiiPower.

Luisterde Kendrick al als kleine Kerft trouwens. Toen ik nog folders bezorgde Overly Dedicated pompen, vond het toen wel veel beter dan nu.
pi_136425058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Daarom Frank Ocean _O_
Dat is R&B he. Maar dat vond ik ook zonde. Nostalgia, Ultra is een van mijn favoriete platen ooit, schitterende collectie emotionele en persoonlijke songs. En toen kwam dat geval van een Channel Orange met als dieptepunt Pyramids. Alle emotie, alle vreugde, verdriet, goede teksten, alles is verdwenen en er blijft slechts een zeer toegankelijk saai omhulseltje over.

Vergelijk Pyramids eens met Swim Good of Songs for Women, wat een verschil zeg. Nostalgia, Ultra. _O_

Weet hij zelfs van Coldplay en Eagles-instrumentals geweldige nummers te maken. Heb Channel Orange ook echt 1.5 ster gerate op RYM en Nostalgia Ultra 4.5, en dat is niet eens overdreven.
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:50:18 #73
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136425146
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Vind de beats juist een van de grootste minpunten aan GKMC.
Dan spreken we hier van een meningsverschil. Ik vind de beats op GKMC namelijk botergeil.
pi_136425157
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:48 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Dat is R&B he. Maar dat vond ik ook zonde. Nostalgia, Ultra is een van mijn favoriete platen ooit, schitterende collectie emotionele en persoonlijke songs. En toen kwam dat geval van een Channel Orange met als dieptepunt Pyramids. Alle emotie, alle vreugde, verdriet, goede teksten, alles is verdwenen en er blijft slechts een zeer toegankelijk saai omhulseltje over.

Vergelijk Pyramids eens met Swim Good of Songs for Women, wat een verschil zeg. Nostalgia, Ultra. _O_

Weet hij zelfs van Coldplay en Eagles-instrumentals geweldige nummers te maken. Heb Channel Orange ook echt 1.5 ster gerate op RYM en Nostalgia Ultra 4.5, en dat is niet eens overdreven.
Niet haten op Pyramids :X

Pyramids _O_
pi_136425263
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Niet haten op Pyramids :X

Pyramids _O_
Ik heb het geprobeerd leuk te vinden, niet gelukt. Kan er niks leuks in vinden. :(
Mja ieder zijn ding he, ben er achteraf wel blij mee, want zo ben ik de andere muziek in gedoken, doordat mijn geliefde artiesten me bleven teleurstellen. Lupe Fiasco, Wale, Wiz Khalifa, J. Cole, noem het maar op.
pi_136425545
Voor het eerst eens de tijd genomen om naar het album is this it te luisteren. Gvd wat goed _O_ _O_

pi_136425925
Ik maar weer eens aan Marquee Moon, hele week al nummers aan het luisteren ervan, lang geleden dat ik zo verslaafd aan een album ben geweest. Handsworth Revolution van Steel Pulse of Stress: The Extinction Agenda van Organized Konfusion denk ik.

Of nee wacht, tricot. :P
pi_136428555
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:01 schreef Gruisman het volgende:
Voor het eerst eens de tijd genomen om naar het album is this it te luisteren. Gvd wat goed _O_ _O_

Ook weer eens opzetten...ken dat album eigenlijk nauwelijks....
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:11:16 #79
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_136430273
Klote, concert Paolo Nutini in 1 sec. uitverkocht. Helaas.. :(
Find hungry samurai...
pi_136448005
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:26 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zonde, want het is met kop en schouders het beste album van The Strokes. Ook het enige album met eeuwigheidswaarde in mijn ogen. Juiste plaat op het juiste moment, toen hadden ze de songs nog. Dat werd per plaat minder wat mij betreft.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:35:58 #81
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_136448432
Ik vind Reptilia toch wel hun beste nummer, al staat hij niet op This Is It, maar op Room On Fire.
pi_136449329
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:35 schreef kciR het volgende:
Ik vind Reptilia toch wel hun beste nummer, al staat hij niet op This Is It, maar op Room On Fire.
Dat vind ik een van de nummers van Room On Fire die nog wel te pruimen zijn, ja.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_136449980
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:25 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zonde, want het is met kop en schouders het beste album van The Strokes. Ook het enige album met eeuwigheidswaarde in mijn ogen. Juiste plaat op het juiste moment, toen hadden ze de songs nog. Dat werd per plaat minder wat mij betreft.
Ik heb uberhaupt nooit iets van The Strokes geluisterd, buiten Is This It.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:26:56 #84
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136450084
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:35 schreef kciR het volgende:
Inderdaad, Reptilia is fantastisch _O_.
pi_136450163
Bill Callahan gaat zo beginnen. Joepie!
pi_136450321
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Bill Callahan gaat zo beginnen. Joepie!
Maandag O+
pi_136451709
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:34 schreef Norrage het volgende:

[..]

Maandag O+
Voorprogramma kun je wel laten schieten, Nor. Dat was ontzettend armieterige Schotse folk die normaal ergens in een afgelegen schuur op 't platteland wordt gespeeld, terwijl ze de kippen nog van het podium moeten schoppen. Ontzettend saai.
pi_136458706
De rustigste Indie topic dag ooit dit! :o
pi_136458977
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 00:24 schreef Norrage het volgende:
De rustigste Indie topic dag vanaf maart 2013 dit! :o
Zo klopt hij (misschien) wel.
Album top 100 2024
  zaterdag 8 februari 2014 @ 00:44:59 #91
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136459267
quote:

[..]

Luister zelfs het laatste album nog erg graag :D
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 01:07:24 #92
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136459804
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:26 schreef Norrage het volgende:

[..]

Take it or Leave It is echt een briljant nummer.

Last Nite ook volgens de NME. :)
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 01:07:59 #93
pi_136459821
Ik vind Juicebox briljant. Verder zijn alleen Vision of Division en Reptilia nog wel tof van de nummers na Is This It _O_
pi_136459902
Bleh wou dat ik iets meer tijd op een dag had, heb zeker 10 albums klaarstaan waar ik graag eventueel iets over in dit topic wil zetten als ze leuk genoeg zijn, mja werk en schoolwerk. _O-
  zaterdag 8 februari 2014 @ 01:13:09 #95
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136459919
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 01:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Juicebox briljant. Verder zijn alleen Vision of Division en Reptilia nog wel tof van de nummers na Is This It _O_
Tap Out, omdat de intro riff mij zo aan oude race games doet denken _O-.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:56:53 #96
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136461067
Grouper... Die ontdek ik nu pas... ( Dankzij een vriend ) ... Maar da's verdomd lekker, zeg.
.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:57:49 #97
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136461073
En verder ben ik straalbezopen... Dus misschien vind ik het morgen helemaal niks meer.
pi_136462007
Kende 't ook niet, maar klinkt erg goed inderdaad. Then again, ik ben geheel nuchter, dus misschien vind ik 't vanavond helemaal niets meer.

pi_136462025
Maxi, wedstrijdverslag, zonder spoilers, NU!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 09:52:13 #100
13973 ranja
image means nothing
pi_136462038
quote:

dit ja :Y
pi_136462130
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:51 schreef Norrage het volgende:
Maxi, wedstrijdverslag, zonder spoilers, NU!
Heel impressionistisch concert: Callahan is vooral bezig met het creëren van dromerige klanklandschappen, en daarnaast gaat ie soms zwartkomisch improviseren qua teksten. Lang uitgesponnen nummers in de stijl van Dream River dus. Het was erg mooi, soms op het betoverende af. Enige minpuntje voor mij was dat Small Plane gisteren niet gespeeld werd. Die staat trouwens normaliter gewoon op de setlist, dus ga er maar vanuit dat hij die in Amsterdam wel speelt.

Voor het voorprogramma herhaal ik dit met klem:

quote:
13s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:09 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Voorprogramma kun je wel laten schieten, Nor. Dat was ontzettend armieterige Schotse folk die normaal ergens in een afgelegen schuur op 't platteland wordt gespeeld, terwijl ze de kippen nog van het podium moeten schoppen. Ontzettend saai.
pi_136462261
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:58 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Heel impressionistisch concert: Callahan is vooral bezig met het creëren van dromerige klanklandschappen, en daarnaast gaat ie soms zwartkomisch improviseren qua teksten. Lang uitgesponnen nummers in de stijl van Dream River dus. Het was erg mooi, soms op het betoverende af. Enige minpuntje voor mij was dat Small Plane gisteren niet gespeeld werd. Die staat trouwens normaliter gewoon op de setlist, dus ga er maar vanuit dat hij die in Amsterdam wel speelt.

Voor het voorprogramma herhaal ik dit met klem:

[..]

*O*
Heb hem 1x eerder gezien. Dat was inderdaad beklemmend mooi. Dat was toen ie Apocalypse net uit was, en hoe hij nummers als America en One Fine Morning live deed, ongelooflijk. Wss beetje zoals jij nu omschrijft. Maar ik vond dat concert een heel klein tikkeltje saai, maar wel geweldig goed. Ben benieuwd of Dream River daarop door bouwt. Qua muzikaliteit en diversiteit zou dat dat probleem van tikkeltje saai, denk ik, wel kunnen oplossen :Y
  zaterdag 8 februari 2014 @ 11:14:18 #103
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136463615
Tracklist en albumart MadGibbs ofwel Madlib x Freddie Gibbs uit. Zou in principe voor mij het album van het jaar moeten worden. _O_
8 maart staat ie volgens mij.
pi_136463897
Hebben jullie allemaal die Kapok al geluisterd? Supertof. En omdat dit het indie-topic is, het meest indie-rock nummer van dit jazz-album:

zaterdag 8 februari 2014 @ 12:15:06 #106
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_136464882
Tickets gescoord voor dit festivalletje in juli

SPOILER
pi_136464971
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:15 schreef DeMessias het volgende:

SPOILER
_O-
pi_136465200
quote:

SPOILER
Veel plezier!
pi_136472362
quote:

SPOILER
:D

Maar veel plezier.
Album top 100 2024
pi_136499698
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 03:56 schreef DO2 het volgende:
Grouper... Die ontdek ik nu pas... ( Dankzij een vriend ) ... Maar da's verdomd lekker, zeg.
.
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 03:57 schreef DO2 het volgende:
En verder ben ik straalbezopen... Dus misschien vind ik het morgen helemaal niks meer.
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Kende 't ook niet, maar klinkt erg goed inderdaad. Then again, ik ben geheel nuchter, dus misschien vind ik 't vanavond helemaal niets meer.

Ik heb onderstaand album een paar keer geluisterd, en ik vind het écht prachtige muziek.

pi_136499738
Hmm ken ik niet, eens luisteren :)
pi_136500171
Inb4 Norrage die het maar wat saai vindt.
pi_136500236
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:06 schreef Maxerazzi het volgende:
Inb4 Norrage die het maar wat saai vindt.
Geschikt voor een lome zondag ;)
pi_136506647
Nieuwe Prince Po was goed ja. ^O^

Ben ik trouwens de enige die geen spoilers meer kan openen of kan quoten?
pi_136507486
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:26 schreef Kerftminister het volgende:
Ben ik trouwens de enige die geen spoilers meer kan openen of kan quoten?
SPOILER
pi_136509172
Ja die kan ik dus niet lezen. _O-
pi_136509216
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:44 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

SPOILER
_O-
Album top 100 2024
pi_136509348
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:15 schreef Kerftminister het volgende:
Ja die kan ik dus niet lezen. _O-
SPOILER
Album top 100 2024
pi_136509437
Mensen, na die weergeloze (echt weergaloze, ga kijken als je het niet hebt gezien; ik heb 3x een brok in mijn keel gehad en 2x een traantje weggepinkt :o) Saturday Night muziekavond op Nederland 3 van gisteravond ben ik weer even U2 gaan luisteren

Wat zijn Achtung Baby en Joshua Tree toch goud O+
pi_136510267
Even getest, maar ligt dus aan Google Chrome. _O-

Maar ik kan dus ook niet quoten dus dat schiet niet op.
pi_136510382
Ik heb ook Chrome. Volgens mij heb je een bug, geen idee verder :D
pi_136510440
Win Butler over Beck :Y

zondag 9 februari 2014 @ 17:00:51 #123
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_136511474
Als je niet kan quoten is dat waarschijnlijk door adblock.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:28:32 #124
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136512749
Wat een geweldige review van Lou, trouwens. Kende ik nog niet:

http://thetalkhouse.com/reviews/view/lou-reed

Die gozert weet nog verdomd goed onder woorden te brengen waarom Yeezus een fantastische plaat is, 14.gif
pi_136514896
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:00 schreef DeMessias het volgende:
Als je niet kan quoten is dat waarschijnlijk door adblock.
Ah klopt. :D

Opgelost.

https://rateyourmusic.com/release/album/snowmine/dialects/

Leuke aanrader dit, beetje spookachtig Indie-Pop albumpje, ga ik nog wel meer luisteren.
pi_136514931
"Hold My Liquor" is just heartbreaking, and particularly coming from where it's coming from — listen to that incredibly poignant hook from a tough guy like Chief Keef, wow. At first, West says "I can hold my liquor" and then he says "I can't hold my liquor." This is classic — classic manic-depressive, going back and forth.

Godverdomme daar gaat mijn drinken. _O-
pi_136515314
Ja...zelfs met Lou zijn review (die geweldig is inderdaad) kan ik nog niet de genialiteit erkennen. Ach. Het is een soort van punk; een soort van schijt hebben aan alles. En daarom is het wellicht miscshien wel goed.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:47:37 #128
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136515870
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:22 schreef Kerftminister het volgende:
"Hold My Liquor" is just heartbreaking, and particularly coming from where it's coming from — listen to that incredibly poignant hook from a tough guy like Chief Keef, wow. At first, West says "I can hold my liquor" and then he says "I can't hold my liquor." This is classic — classic manic-depressive, going back and forth.

Godverdomme daar gaat mijn drinken. _O-
:D. Ja, dat is misschien niet het sterkste stukje. Maar zijn enthousiasme is wel mooi.
En ik begrijp het wel, hoor, Lou! Datzelfde enthousiasme had ( en heb ) ik ook, jongen!

Lou en ik. Wij liggen op 1 lijn, 8-) .
  zondag 9 februari 2014 @ 18:48:15 #129
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136515898
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:47 schreef DO2 het volgende:

[..]

Niet lettelijk, hoop ik ;(.
pi_136515982
Als 't letterlijk is, dan is 't echt freaky shit.
pi_136516097
Nu hebben we 't niet direct over geesten, maar het is alweer een tijdje geleden dat er - KABOEM, UIT HET NIETS - een vergezochte link met Radiohead is gelegd in dit topic. Graag gedaan.

pi_136516219
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:47 schreef DO2 het volgende:

[..]

:D. Ja, dat is misschien niet het sterkste stukje. Maar zijn enthousiasme is wel mooi.
En ik begrijp het wel, hoor, Lou! Datzelfde enthousiasme had ( en heb ) ik ook, jongen!

Nja als je Chief Keef gaat prijzen heb je voor mij al je kuit verschoten. Hij is echt hét voorbeeld van wat er mis it met de mainstream muziekindustrie.
pi_136516238
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Nu hebben we 't niet direct over geesten, maar het is alweer een tijdje geleden dat er - KABOEM, UIT HET NIETS - een vergezochte link met Radiohead is gelegd in dit topic. Graag gedaan.

Heeft Radiohead het over Lou Reed op KOL? Of over Yeezus :o
pi_136516310
Over geesten gesproken, zit nu aan een witch house album. Dat is ook wel erg geestige muziek.
pi_136516555
Haha, jullie halen echt emotie naar boven bij Kerftje als jullie het over Yeezus hebben _O-
  zondag 9 februari 2014 @ 19:07:43 #136
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136516730
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:56 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Nja als je Chief Keef gaat prijzen heb je voor mij al je kuit verschoten. Hij is echt hét voorbeeld van wat er mis it met de mainstream muziekindustrie.
Jij staart je echt blind op die jongen, niet?
Het zal me werkelijk aan me reet roesten wie die Chief Keef is, om eerlijk te zijn.

Ik luister gewoon naar de muziek. En wat ik hoor bevalt me.

Ik kan die Kanye ook niet uitstaan.
Als dat diezelfde megalomane malloot is die ik voorbij zie komen in de media hoef ik 'm echt niet op de koffie.
pi_136517110
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:07 schreef DO2 het volgende:

[..]

Als dat diezelfde megalomane malloot is die ik voorbij zie komen in de media hoef ik 'm echt niet op de koffie.
Struggles voor Kanye, zo in de kou koffie hosselen en opdrinken.

zondag 9 februari 2014 @ 19:27:11 #138
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136517634
Nu ja, het is eigenlijk ook een beetje flauw van me. Ik ken die gozer helemaal niet. Dus weet ik veel.
Misschien heeft ie wel het beste met iedereen voor. En hetzelfde geldt voor dat Chefke. Ken zijn achtergrond niet.

Ik ben daar niet echt mee bezig als ik naar muziek luister.
( Maar het is natuurlijk mooi meegenomen als de man of vrouw achter de muziek ook weet te inspireren. )
pi_136518626
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:27 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, het is eigenlijk ook een beetje flauw van me. Ik ken die gozer helemaal niet. Dus weet ik veel.
Misschien heeft ie wel het beste met iedereen voor. En hetzelfde geldt voor dat Chefke. Ken zijn achtergrond niet.

Ik ben daar niet echt mee bezig als ik naar muziek luister.
( Maar het is natuurlijk mooi meegenomen als de man of vrouw achter de muziek ook weet te inspireren. )
Nja bij Chief Keef gaat het mij meer om zijn muziek, die muziek staat niet ver boven het niveau Zanger Rinus of Sjors Peter.
  Redactie Sport zondag 9 februari 2014 @ 20:56:39 #140
pi_136522857
Breaking:

quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hoeveel CD's van Nick en Simon heb jij?
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Allemaal
pi_136523135
Oei, weer iemand die geen credibiliteit meer overhoudt in dit topic. Gaat vlot zo.

Had zelf trouwens nog twee kanttekeningen:

1. Bittersweet Symphony is een van de minste The Verve nummers, klinkt zo simpel en onafgemaakt vind ik.

2. Ben nu voor de 3e keer een Metallica album aan het proberen, maar ik vind het allemaal zo eentonig en saai, niet mijn ding.
pi_136523322
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Breaking:

[..]

[..]

:o, ook het kerstalbum?
Album top 100 2024
pi_136523406
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Breaking:

[..]

[..]

:o ik dacht dat dit tussen ons zou blijven ;(
pi_136525620
En dan is Bill gvd opeens toch uitverkocht.
Aldus.
pi_136525674
Vroegah verkocht niks uit. Gewoon kwartiertje van te voren naar de Paradiso, jas op hangen, biertje bestellen en spelen maar.
Aldus.
pi_136525707
Dan maar voor de deur kijken of iemand nog een kaartje over heeft.
Aldus.
pi_136525767
Zelfs Connan Mockasin was afgelopen vrijdag uitverkocht. Vorige keer was de zal nog niet eens half vol.
Aldus.
pi_136525789
Ik begrijp er niks van.
Aldus.
pi_136525802
Of ik word oud.
Aldus.
pi_136526138
Vloeken in de kerk overigens, maar hoor ook niet echt wat er zo speciaal aan Primal Scream is als ik eerlijk ben, zit ik nu ook al voor mijn derde album aan. :P
  zondag 9 februari 2014 @ 21:50:09 #152
13973 ranja
image means nothing
pi_136526347
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:47 schreef Kerftminister het volgende:
Vloeken in de kerk overigens, maar hoor ook niet echt wat er zo speciaal aan Primal Scream is als ik eerlijk ben, zit ik nu ook al voor mijn derde album aan. :P
waarom 3 albums luisteren van iets wat je maar zo-zo vindt :P
pi_136526452
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:50 schreef ranja het volgende:

[..]

waarom 3 albums luisteren van iets wat je maar zo-zo vindt :P
Nja vond die uit 2013 wel aardig dus daarom Screamadelica geprobeerd en nu Xtrmntr in een luistersessie met iemand, omdat ik me toch wel wil weten wat het is en waarom het zo gewaardeerd is .:P

Metallica heb ik nu ook 3 albums van gehad die ik gemiddeld met een 5je gerate heb _O-
  zondag 9 februari 2014 @ 21:52:13 #154
13973 ranja
image means nothing
pi_136526498
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:00 schreef Kerftminister het volgende:
1. Bittersweet Symphony is een van de minste The Verve nummers, klinkt zo simpel en onafgemaakt vind ik.
Ik ken niet veel van the Verve, maar Bitterweet Symphony staat bij mij heel hoog in meest vervelende top 40 hits ooit.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:52:57 #155
13973 ranja
image means nothing
pi_136526553
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:51 schreef Kerftminister het volgende:

Nja vond die uit 2013 wel aardig dus daarom Screamadelica geprobeerd en nu Xtrmntr in een luistersessie met iemand, omdat ik me toch wel wil weten wat het is en waarom het zo gewaardeerd is .:P

Metallica heb ik nu ook 3 albums van gehad die ik gemiddeld met een 5je gerate heb _O-
Tja als ik het niet veel vind hou ik het meestal na 3 nummers al voor gezien :P
pi_136526734
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:52 schreef ranja het volgende:

[..]

Tja als ik het niet veel vind hou ik het meestal na 3 nummers al voor gezien :P
Ben zelf wel iets meer vergevingsgezind, aangezien ik een hoop bands pas na meerdere keren ben gaan waarderen, waaronder mijn favoriete band Qotsa. _O-
  zondag 9 februari 2014 @ 21:58:35 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_136526952
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:55 schreef Kerftminister het volgende:

Ben zelf wel iets meer vergevingsgezind, aangezien ik een hoop bands pas na meerdere keren ben gaan waarderen, waaronder mijn favoriete band Qotsa. _O-
Hm... het hangt er wel van af of je iets hoort waardoor je het goed zou kunnen gaan vinden en dat heb ik bij bv The Verve totaal niet, daar heb ik geen 3 albums voor nodig :)
De eerste keer dat ik Qotsa hoorde, was bij een vriend van me die ze nog in Nighttown zag samen met zo'n 30 anderen, had ik niet meteen een 'wow' maar Regular John was wel een nummer dat m'n interesse wekte en toen ze daarna met dat blauwe album kwamen ging ik vrij snel overstag...
pi_136527046
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:58 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm... het hangt er wel van af of je iets hoort waardoor je het goed zou kunnen gaan vinden en dat heb ik bij bv The Verve totaal niet, daar heb ik geen 3 albums voor nodig :)
De eerste keer dat ik Qotsa hoorde, was bij een vriend van me die ze nog in Nighttown zag samen met zo'n 30 anderen, had ik niet meteen een 'wow' maar Regular John was wel een nummer dat m'n interesse wekte en toen ze daarna met dat blauwe album kwamen ging ik vrij snel overstag...
Nou hier dacht ik de eerste keer dat ik No One Knows hoorde dat het pokkeherrie was, maar er was toch telkens iets waardoor ik het opnieuw wilde proberen en pas na 10x viel dat kwartje.

Ik ga bij muziek altijd gewoon op gevoel af, als mijn gevoel iets nog een kans wil geven doe ik dat gewoon. :P
  zondag 9 februari 2014 @ 22:00:20 #159
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136527085
quote:

[..]

Ik ken niet veel van the Verve, maar Bitterweet Symphony staat bij mij heel hoog in meest vervelende top 40 hits ooit.
The Cranberries is pas kut :')
  zondag 9 februari 2014 @ 22:02:24 #160
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136527232
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:56 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Deze komt even in het taaltopic, Kerf :7
  zondag 9 februari 2014 @ 22:02:41 #161
13973 ranja
image means nothing
pi_136527250
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:00 schreef Immerdebestebob het volgende:

The Cranberries is pas kut :')
dat vind ik dan weer niet :) Zombie is al jaren een vaste waarde in m'n singles top 100 allertijden.
  zondag 9 februari 2014 @ 22:03:42 #162
13973 ranja
image means nothing
pi_136527336
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:59 schreef Kerftminister het volgende:

Ik ga bij muziek altijd gewoon op gevoel af, als mijn gevoel iets nog een kans wil geven doe ik dat gewoon. :P
dat wel natuurlijk, maar er moet wel iets je gevoel triggeren :)
pi_136527547
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Deze komt even in het taaltopic, Kerf :7
Vergis je niet in de man die altijd zijn eigen uitdrukkingen en spreekwoorden bedenkt. _O_
Wanneer de sinaasappelen niet te plukken zijn moet je dan ook niet het veld mesten.
  zondag 9 februari 2014 @ 22:07:28 #164
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136527612
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:06 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Vergis je niet in de man die altijd zijn eigen uitdrukkingen en spreekwoorden bedenkt. _O_
Wanneer de sinaasappelen niet te plukken zijn moet je dan ook niet het veld mesten.
Dit was juist een mooie omdat je zou kunnen denken dat het zou moeten kloppen, want vissen schieten immers kuit :D
pi_136527677
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dit was juist een mooie omdat je zou kunnen denken dat het zou moeten kloppen, want vissen schieten immers kuit :D
Daarom, ik ben dan ook zo hipster dat ik met de huidige Nederlandse uitdrukkingen geen genoegen neem. :D
pi_136527790
Ben trouwens een mooie muziekgerelateerde wallpaper aan het zoeken voor mijn laptopje, kennen jullie misschien mooie?

Ah nvm maak er wel eentje met albumcovers weer:

http://tiledwallpaper.com/

Beetje onoverzichtelijk uiteindelijk misschien mja.

[ Bericht 48% gewijzigd door Kerftminister op 09-02-2014 22:16:31 ]
pi_136529510
Meh toch maar niet doen, teveel werk. _O-

Marquee Moon maar weer eens opgezet, verrassende zet van me.
pi_136533212
Toch maar een kaartje gehaald voor het concert van James Vincent MCMorrow in Rotterdam. Ben best benieuwd hoe dat nieuwe album live gaat klinken.
pi_136539654
Godver, deze cover. :')

Total Slacker - Slip Away
pi_136539692
Dat Asgeir is best geinig. Niet bijzonder, maar wel een soort halve Bon Iver met meer instrumentatie.
  maandag 10 februari 2014 @ 11:04:39 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_136540498
quote:

[..]

Het eerste album van hun is wel erg fijne shoegaze:

Daarna gingen ze meer de Brit-pop kant op, nog steeds leuk imho maar moet je van houden :)
Robert Moog died for our synths
  maandag 10 februari 2014 @ 11:14:41 #172
13973 ranja
image means nothing
pi_136540820
Ik hou veel van britpop maar niet de richting die the verve daar aan geeft,
pi_136540821
Ik ken volgens mij enkel Bittersweet Symphony van ze _O-
  maandag 10 februari 2014 @ 11:17:30 #174
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136540904
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:14 schreef Norrage het volgende:
Ik ken volgens mij enkel Bittersweet Symphony van ze _O-
pi_136540937
Ik ken ook The Drugs Don’t Work. *O*
Album top 100 2024
pi_136540955
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:17 schreef BoerBert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

SPOILER
  maandag 10 februari 2014 @ 11:21:24 #177
13973 ranja
image means nothing
pi_136541020
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:19 schreef Felagund het volgende:
Ik ken ook The Drugs Don’t Work. *O*
helaas ik ook ja. zo mogelijk nog zeikeriger dan bss maar ook iets minder pretentieus en bombast.
  maandag 10 februari 2014 @ 11:21:52 #178
13973 ranja
image means nothing
pi_136541031
Is dat de nieuwste hipstertrend, van die plaatjes, trouwens :?
  maandag 10 februari 2014 @ 11:24:15 #179
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136541096
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:19 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SPOILER
Je eerste plaatje werkt niet trouwens, maar eens met de spoiler.
SPOILER
pi_136541125
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:21 schreef ranja het volgende:
pi_136541196
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:24 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Je eerste plaatje werkt niet trouwens, maar eens met de spoiler.
SPOILER
Seizoen 4 was wel oké, maar haalde het niet bij 1 t/m 3, nee. Gob is naar mijn mening sowieso één van de beste comedy characters ooit. Chandler Bing voert die lijst aan bij mij.
pi_136541228
quote:
Niet echt hipster, maar een nerd-trend. Ik zie het door heel Fok :'(
pi_136541309
Plaatjes op het internet, jongens, serieus, een trend? Op wat voor websites hebben jullie de afgelopen decennia rondgedoold?
  maandag 10 februari 2014 @ 11:31:29 #184
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136541334
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Plaatjes op het internet, jongens, serieus, een trend? Op wat voor websites hebben jullie de afgelopen decennia rondgedoold?
Inderdaad, dat ís gewoon het internet bijna :P.
pi_136541352
Plaatjes hadden we in 2009 toch ook al? :o
Album top 100 2024
pi_136541781
Dadelijk gaat men mij hier nog vertellen dat MSN ook passé is.
  maandag 10 februari 2014 @ 11:56:36 #187
13973 ranja
image means nothing
pi_136542144
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:32 schreef Felagund het volgende:
Plaatjes hadden we in 2009 toch ook al? :o
plaatjes ken ik wel ja, maar dan wel heel ander soort plaatjes :o
pi_136542208
Arrested Development _O_
Aldus.
pi_136542267
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:58 schreef Z het volgende:
Arrested Development _O_
pi_136542645
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:30 schreef Maxerazzi het volgende:
dat soort gifs zijn echt wel een trend hoor....
  maandag 10 februari 2014 @ 12:14:14 #191
13973 ranja
image means nothing
pi_136542739
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:11 schreef Norrage het volgende:

dat soort gifs zijn echt wel een trend hoor....
ik kom ze (deze eeuw dan) alleen op fok en dan ook nog in bepaalde topics tegen :D
pi_136543002
Het spijt me zeer, maar ik ben al bekend met GIF's toen ik nog op Netscape inlogde met mijn Pokémon-shirt. En hoe graag ik ook had gewild dat dit toepasbaar was op vorig jaar, dat was in de jaren '90. Het is mij een mysterie hoe jullie al die tijd niet zijn geconfronteerd met dit type afbeeldingen.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:31:04 #193
13973 ranja
image means nothing
pi_136543279
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Het spijt me zeer, maar ik ben al bekend met GIF's toen ik nog op Netscape inlogde met mijn Pokémon-shirt. En hoe graag ik ook had gewild dat dit toepasbaar was op vorig jaar, dat was in de jaren '90. Het is mij een mysterie hoe jullie al die tijd niet zijn geconfronteerd met dit type afbeeldingen.
dat zeg ik toch... deze eeuw :)
  maandag 10 februari 2014 @ 12:42:21 #194
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136543646
quote:
dat was in de jaren '90.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_136544539
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:31 schreef ranja het volgende:

[..]

dat zeg ik toch... deze eeuw :)
Ah, inderdaad. Excuus. :)
pi_136544750
quote:
Natuurlijk kwamen die gifs toen al langs. Maar tegenwoordig wordt je er volstrekt mee doodgegooid, en vooral op Fok. En ja, ik kom op veel andere sites :D

Maar goed...dit is wel een echte indie discussie natuurlijk :D
  maandag 10 februari 2014 @ 13:12:01 #197
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136544793
Ik zie het eerlijk gezegd op Fok niet heel veel meer dan op een aantal andere fora hoor :@.
pi_136545173
Even een bruggetje van Gob naar Will Arnett naar deze awesome trailer:

maandag 10 februari 2014 @ 13:32:36 #199
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_136545410
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Even een bruggetje van Gob naar Will Arnett naar deze awesome trailer:

Die film lijkt mij echt gaaf!
Al draait alleen de Nederlands gesproken versie hier in de bioscoop, dus ik wacht nog even denk ik tot hij in het Engels te zien is..

Dat waren toch nog eens tijden vroeger, gewoon de hele middag met Lego spelen ^O^
pi_136553940
Kanye heeft uit het niets een nieuwe schoen met Nike uitgebracht. Direct uitverkocht natuurlijk, maar gelukkig voor een schijntje op eBay. :')
http://www.ebay.co.uk/itm(...)_rvr_id=584696481333
  maandag 10 februari 2014 @ 16:54:22 #201
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136554010
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:52 schreef Tchock het volgende:
Kanye heeft uit het niets een nieuwe schoen met Nike uitgebracht. Direct uitverkocht natuurlijk, maar gelukkig voor een schijntje op eBay. :')
http://www.ebay.co.uk/itm(...)_rvr_id=584696481333
Ik had dat toch iets fanatieker moeten volgen. Prima investering :P.
pi_136555413
Nu is Bill weer niet uitverkocht.
Aldus.
pi_136558146
Nieuwe Klaxons. Geproduceerd door de Chemical Brothers en de dubbel-A single met die draak van laatst.

Stuk beter dit. Lijkt een beetje op een remix van een oude track of zo :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Tchock op 10-02-2014 18:37:57 ]
  maandag 10 februari 2014 @ 19:22:00 #204
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_136560577
Wil er nog iemand bij de radio? 3voor12 radio heeft een vacature (voor de avonduren op 3fm)
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)e-3voor12-Radio.html

Ik zou wel willen, al heb ik geen radio/journalistieke ervaring. Dus heeft schrijven niet zoveel zin denk ik..
pi_136560589
Klinkt op de vocalen na eigenlijk vooral heel erg als Chemical Brothers. Best leuk, dat wel.
pi_136563001
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:22 schreef kciR het volgende:
Wil er nog iemand bij de radio? 3voor12 radio heeft een vacature (voor de avonduren op 3fm)
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)e-3voor12-Radio.html

Ik zou wel willen, al heb ik geen radio/journalistieke ervaring. Dus heeft schrijven niet zoveel zin denk ik..
Joh, probeer 't gewoon. Wie weet kom je door de selectie heen. :)
pi_136563218
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:15 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Joh, probeer 't gewoon. Wie weet kom je door de selectie heen. :)
Dit! Misschien heb je iets wat ze wel veel meer aanspreekt dan mensen die vooral op hun ervaring leunen. :)
pi_136563354
Heb je niet eens ergens recensies voor geschreven ofzo? Ik zou als lezer muziekliefde en kennis belangrijker vinden dan journalistieke ervaring.
  maandag 10 februari 2014 @ 20:52:52 #209
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136565094
quote:
pi_136565469
quote:
:')
pi_136569768
Nou voor de Kendrick fans. Iemand van zijn label heeft een album/mixtape uitgebracht: Cilvia Demo. De rapper heet Isaiah Rashad en het is een leuke plaat tot nu toe, best aardig. Klinkt als een minder saaie en een wat betere GKMC. Nergens verbluffend maar wel leuk.
  maandag 10 februari 2014 @ 22:36:07 #212
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136570273
Fuck Kendrick en al z'n wannabe gayboys.

SPOILER
pi_136570398
quote:
13s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:36 schreef DO2 het volgende:
Fuck Kendrick en al z'n wannabe gayboys.

SPOILER
Nu moet je niet overdrijven he, GKMC is gewoon een 7.5je waard en dit zal rond de 7.8 uitkomen, gewoon aardige projecten, komen er een stuk of 50 per jaar uit van die categorie.
  maandag 10 februari 2014 @ 22:39:40 #214
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136570451
Ja, jouw mening ken ik inmiddels wel, Kerft.
pi_136570455
quote:
99s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:38 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Nu moet je niet overdrijven he, GKMC is gewoon een 7.5je waard en dit zal rond de 7.8 uitkomen, gewoon aardige projecten, komen er een stuk of 50 per jaar uit van die categorie.
Ik luister geen 50 platen die ik waardeer met een 7.5/7.8 per jaar. :o Dat vind ik al vrij goed.
Album top 100 2024
pi_136570539
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:39 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik luister geen 50 platen die ik waardeer met een 7.5/7.8 per jaar. :o Dat vind ik al vrij goed.
Nja weet meestal wel aardig de dingen die ik niks vind te vermijden. Van mijn albumlijst zit meer dan de helft op een 8 of hoger. :P

Of ik ben niet streng genoeg, dat kan ook. Al rate ik al lager dan dat ik deed toen ik begon ermee.

Bedoelde overigens dat er zoveel platen van die categorie uitkomen, niet dat ik er zoveel luister. :P
En bedoel dan Hip-Hop die rond die koers verdient, veelal onbekende dingen vaak.
pi_136572165
Bill Callahan O+ O+ O+
  maandag 10 februari 2014 @ 23:36:01 #218
159761 Arn0
Abbey Road
pi_136573389

Wauw, Avey Tare solo die toegankelijke muziek maakt :D Even wennen, maar klinkt wel goed. Ben benieuwd naar het album, al blijf ik een Panda Bear fanboy.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_136573872
BBC vind ik niets, weet niet meer wie die plaat aan heeft geraden hier. (DeMessias?)
Album top 100 2024
pi_136574350
Zit overigens weer aan een heerlijk experimenteel en complex Japans Indie Rock albumpje. Lekker pingelen en kloten met de gitaren. Ja de cover beschrijft de muziek aardig:

pi_136574478
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:12 schreef Norrage het volgende:
Bill Callahan O+ O+ O+
Het was mooi idd.
Aldus.
pi_136574529
Enige smetje dat ik kan bedenken is dat het 2 nummers te lang was. Maar man man man wat was het geniaal.
pi_136575079
Wat voor muziek draaien jullie trouwens tijdens het sporten, mits jullie dat doen?

Ik voor mijn workout altijd even The Hours - Ali in the Jungle als inspiratie en dan tijdens de training sowieso altijd

Deftones - Feiticeira
Boris - Dyna-Soar
Queens of the Stone Age - van alles
Uncle Acid - I'm Here to Kill You

En als afsluiter:

:P
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 00:25:35 #226
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_136575153
quote:
Blijft jammer dat hun laatste album echt ontzettend slecht was.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_136575155
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:23 schreef Kerftminister het volgende:
Wat voor muziek draaien jullie trouwens tijdens het sporten, mits jullie dat doen?

Ik voor mijn workout altijd even The Hours - Ali in the Jungle als inspiratie en dan tijdens de training sowieso altijd

Deftones - Feiticeira
Boris - Dyna-Soar

En als afsluiter:

Ben jaren geleden begonnen met het maken van een playlist met uptempo muziek. Nu zo'n 2000 nummers. Vrij hipster-verantwoorde nummers, doch goed luisterbaar tijdens het sporten :)
En ja, op verzoek kan ik de lijst wel delen :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_136575162
quote:

Deftones - Feiticeira
Boris - Dyna-Soar

En als afsluiter:

Ik zie nu dat ik mijn fitness-afspeellijst verwijderd heb :') Dat zegt genoeg denk ik. Maar meestal upbeat rock en poptracks met een fijne beat. En soms van die geweldige doordravende nummers van QOTSA _O_
pi_136575173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Blijft jammer dat hun laatste album echt ontzettend slecht was.
Boeie, zo zijn er meer bands.
Hoogtepunten zijn er om herinnerd te worden :)
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 00:27:02 #230
pi_136575183
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:26 schreef Moody het volgende:

[..]

Kan het nog wel zonde zijn. Live zijn ze nog steeds goed, dus ze kunnen het blijkbaar wel, maar willen niet meer, ofzo.
pi_136575201
Ik vind Band Of Horses echt zo kut....ook Funeral....terwijl die band perfect in mijn straatje zou moeten passen, is het voor mij echt veels te gemaakt. En die stem. Bwah, pretentieuze alt-country noem ik ze, ofzo. Tsja, meningen he :P
pi_136575222
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:26 schreef Moody het volgende:

[..]

En mijn god wat is Funeral een mooi nummer. Dat kan je op de minst romantische momenten met het warmste weer denkbaar nog overal kippenvel bezorgen.

Toen ik dat live zag moest ik oprecht een paar keer hard knipperen :') :@
pi_136575229
quote:

Deftones - Feiticeira
Boris - Dyna-Soar

En als afsluiter:

Farben - Textstar gebruik ik sinds een jaar. Lekkere beat, beetje hypnotiserend. Heerlijk.

pi_136575230
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Kan het nog wel zonde zijn. Live zijn ze nog steeds goed, dus ze kunnen het blijkbaar wel, maar willen niet meer, ofzo.
Een hele set is live ook niet mega interessant hoor. Op Werchter was het mwah.
Maar Funeral blijft wel een van de topnummers van de afgelopen jaren, dat hebben ze wel bereikt.
'13 |
'14
pi_136575262
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:25 schreef Moody het volgende:

[..]

Ben jaren geleden begonnen met het maken van een playlist met uptempo muziek. Nu zo'n 2000 nummers. Vrij hipster-verantwoorde nummers, doch goed luisterbaar tijdens het sporten :)
En ja, op verzoek kan ik de lijst wel delen :P
Laat eens zien ja. Ben benieuwd. :P
Heb zelf niet echt hipster/indie dingen ertussen zitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie nu dat ik mijn fitness-afspeellijst verwijderd heb :') Dat zegt genoeg denk ik. Maar meestal upbeat rock en poptracks met een fijne beat. En soms van die geweldige doordravende nummers van QOTSA _O_
Bij mij zijn die lompe/doordravende nummers toch meer de standaard. :D
pi_136575271
Ohnee, Tchock zegt dat ie Funeral vet vindt. Ik heb bij deze denk ik weer een FOK-ruzie gecreeerd ;( Sorry Tchocky :(
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 00:30:15 #237
pi_136575275
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:28 schreef Moody het volgende:

[..]

Een hele set is live ook niet mega interessant hoor. Op Werchter was het mwah.
Maar Funeral blijft wel een van de topnummers van de afgelopen jaren, dat hebben ze wel bereikt.
Staat al jaren op 1 in mijn top 100.
pi_136575307

Dit is ook een van mijn favoriete workoutnummers. _O_
pi_136575326
Pretentieus snap ik niet bij Band of Horses, ik zou het eerder toegankelijk noemen. Het is een soort van pop-altcountry, als dat al bestaat.
Album top 100 2024
pi_136575327
Ik weet dat er een periode was waar ik heel veel naar de sportschool ging, precies toen Plastic Beach uitkwam. Dan draaide ik die gewoon op repeat.

(geeft wel aan dat het niet zo'n lange periode was)
pi_136575333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:32 schreef Felagund het volgende:
Pretentieus snap ik niet bij Band of Horses, ik zou het eerder toegankelijk noemen. Het is een soort van pop-altcountry, als dat al bestaat.
Je gaat compleet voorbij aan het punt dat alles wat je niet bevalt 'pretentieus' moet zijn.
pi_136575348
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:29 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Laat eens zien ja. Ben benieuwd. :P
Heb zelf niet echt hipster/indie dingen ertussen zitten.
Heb geen Spotify, dus een lijst delen is in mijn geval 15GB aan MP3's uploaden :P
'13 |
'14
pi_136575354
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je gaat compleet voorbij aan het punt dat alles wat je niet bevalt 'pretentieus' moet zijn.
Wat een pretentieuze post. :{w
Album top 100 2024
pi_136575362
Ik mis jullie wel :D
'13 |
'14
pi_136575376
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:33 schreef Moody het volgende:

[..]

Heb geen Spotify, dus een lijst delen is in mijn geval 15GB aan MP3's uploaden :P
Je kunt toch ook gewoon de artiest-nummer lijst kopiëren? Of gaat dat niet zo makkelijk?
Album top 100 2024
pi_136575377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wat een pretentieuze post. :{w
Ja, ik zal maar niet weer beginnen over wat ik van dat woord vind. In elk geval:

_O_
pi_136575378
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:34 schreef Moody het volgende:
Ik mis jullie wel :D
Ik jou ook. ;(
pi_136575389
The Funeral is toch wel leuk nummer toch, kan er overigens wel in horen waarom je het niks kan vinden.

Probeerde overigens vandaag op Squarepusher te trainen maar dat ging voor geen meter.
pi_136575394
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik jou ook. ;(
;( ik jou ook
'13 |
'14
pi_136575404
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:32 schreef Felagund het volgende:
Zei ik pretentieus? :o
pi_136575405
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:35 schreef Moody het volgende:

[..]

;( ik jou ook
:* ;(
pi_136575419
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zei ik pretentieus? :o
Maar natuurlijk.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:27 schreef Norrage het volgende:
pretentieuze alt-country noem ik ze, ofzo
pi_136575423
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:34 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je kunt toch ook gewoon de artiest-nummer lijst kopiëren? Of gaat dat niet zo makkelijk?
Naja, is een m3u playlist in iTunes, weet niet of iemand daar iets aan heeft :)
'13 |
'14
pi_136575461
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.

[..]

_O-
Ja, dat deed ik natuurlijk expres om jou te stangen. Al wist ik op dat moment niet dat jij ging zeggen dat je het een goed nummer vindt. Anders had ik het nooit gezegd.

Ik vind Band of Horses wel een verschrikkelijke band, in ieder geval. Dat album waar Funeral op staat haalt misschien nog net een voldoende bij me, maar de rest komt niet boven de 2.5 ster. Het is alsof Kane alt-country wilt spelen ofzo, zo'n soort band. Zo voelt het.

Maar goed. Ik wil geen fok-ruzie uitlokken hoor. Kusje aan iedereen. Ik ga slapen en over Bill dromen O+
  dinsdag 11 februari 2014 @ 00:38:59 #255
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136575464
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:36 schreef Moody het volgende:

[..]

Naja, is een m3u playlist in iTunes, weet niet of iemand daar iets aan heeft :)
Gewoon even op spotify zetten. Ben je even bezig, maar dan heb je ook wat :7
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 00:39:31 #256
pi_136575472
Wat een walgelijke post weer van Norrage.
pi_136575484
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:38 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Gewoon even op spotify zetten. Ben je even bezig, maar dan heb je ook wat :7
Als het met 3 muisklikjes kan, doe ik het. Ik kijk ff :D

Hoi Bob :*
'13 |
'14
pi_136575491

Deze is ook leuk. Werd helemaal platgedraaid op KinK destijds (RIP ;()
pi_136575517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:40 schreef Tchock het volgende:

Deze is ook leuk. Werd helemaal platgedraaid op KinK destijds (RIP ;()
Is lekker ja.

Van datzelfde album is dit de topper _O_

'13 |
'14
pi_136575552
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat een walgelijke post weer van Norrage.
O+
Sorry. Soms verschillen meningen drastisch :P
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 00:45:10 #261
pi_136575575
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:44 schreef Norrage het volgende:

[..]

O+
Sorry. Soms verschillen meningen drastisch :P
Ja, maar gast. Je gaat van Bill Callahan toch ook niet zeggen dat het net Lange Frans is die eens besluit wat met een gitaar te doen.
pi_136575582
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, maar gast. Je gaat van Bill Callahan toch ook niet zeggen dat het net Lange Frans is die eens besluit wat met een gitaar te doen.
Zeg, laat Bill even uit deze smakeloze discussie.
pi_136575596
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als jij dat vindt, heb ik daar geen problemen mee :P
pi_136575613
Nee maar kom op, je gaat toch niet happen rotscholiertje. Je kent me ondertussen wel toch ;)

Maar goed. Ik zei dat ik ging slapen..
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 00:48:14 #265
pi_136575622
Iemand moet het doen. Wat is dit topic zonder wat gehap?
pi_136575626
Band of Horses met Kane vergelijken is als roomboter vergelijken met margarine. :{w
Album top 100 2024
pi_136575649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:48 schreef Felagund het volgende:
Band of Horses met Kane vergelijken is als roomboter vergelijken met margarine. :{w
Can't believe it's not band of horses!
pi_136575657
Kane noemen ging wel wat te ver. Excuus. Het kan ook teveel van het goede zijn . Ik zit nog in een roes van Bill die wil dat zijn vrouw zich "sexy dresst op zijn funeral". Funeral O+

Ohja. Ik ging slapen.
pi_136575665
Maar Kane is toch de ultieme pretentieloze muziek of ligt dat nu aan mij?
pi_136575673
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:51 schreef Kerftminister het volgende:
Nee, ze kunnen er gewoon geen zak van, daardoor lijkt 't alsof ze geen pretenties hebben.
pi_136575677
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iemand moet het doen. Wat is dit topic zonder wat gehap?
Een topic waar wel zinnig over indiemuziek wordt gepost zonder irrelevante smaakdiscussies?
SPOILER
En ik ga ook slapen. :W
Album top 100 2024
pi_136575687
quote:
Je moet het ook niet serieus opvatten. Tenzij mensen het er mee eens zijn, dan wel. Anders is het happen.
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 00:53:25 #273
pi_136575698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een topic waar wel zinnig over indiemuziek wordt gepost zonder irrelevante smaakdiscussies?
SPOILER
En ik ga ook slapen. :W
Zoals het een paar jaar geleden was, bedoel je?

Toen was het topic wel wat overzichtelijker.
pi_136575713
Ach is juist mooi dat we een beetje ons eigen slowchat topic hebben vind ik. Als dit puur een linkdump was zou ik hier niet posten denk ik.
pi_136575717
quote:
Ligt deels aan jou. Elk land heeft wel bands die op Kane lijken en succesvol zijn. Wie zijn wij om te zeggen dat het pretentieloze muziek is als het zoveel mensen boeit? :)
'13 |
'14
pi_136575722
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:55 schreef Kerftminister het volgende:
Ach is juist mooi dat we een beetje ons eigen slowchat topic hebben vind ik. Als dit puur een linkdump was zou ik hier niet posten denk ik.
Ik ook niet. :P Juist de users en de onderwerpen maken het hier leuk, niet allemaal maar neerplempen waar je aan denkt zonder oog voor anderen. Dan krijg je zo'n "Wat luister je nu?"-topic.
pi_136575741
Ondertussen luister ik maar weer eens Wish You Were Here. De enige reden dat dat album niet heel hoog in mijn last.fm-lijst staat is dat de nummers zo lang zijn :D
pi_136575744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ook niet. :P Juist de users en de onderwerpen maken het hier leuk, niet allemaal maar neerplempen waar je aan denkt zonder oog voor anderen. Dan krijg je zo'n "Wat luister je nu?"-topic.
Ja dat dus, heb juist door al de discussies en alles ook op muzikaal vlak wat leuke dingetjes ontdekt. Plus dat iedere user een beetje zijn eigen voorkeur heeft voor bepaalde dingen dus er is altijd wel originele input. DO2 met zijn elektronische muziek, ranja met zijn vrouwtjes, Moody met de legendarische plugs, noem het maar op. :D
pi_136575749
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:58 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja dat dus, heb juist door al de discussies en alles ook op muzikaal vlak wat leuke dingetjes ontdekt. Plus dat iedere user een beetje zijn eigen voorkeur heeft voor bepaalde dingen dus er is altijd wel originele input. DO2 met zijn elektronische muziek, ranja met zijn vrouwtjes, Moody met de legendarische plugs, noem het maar op. :D
Precies! Ik heb al talloze dingen ontdekt door dit topic, en dan staat mijn iTunes nog vol met de dingen die ik nog moet luisteren :+
pi_136575751
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Zoals het een paar jaar geleden was, bedoel je?

Toen was het topic wel wat overzichtelijker.
Vroegah was het wat trager idd, iets meer tijd tussen de discussies.

Ook wel logisch. Tegenwoordig zijn er zoveel blogs en sites die indie-muziek posten, dat interessante nieuwe releases binnen een uur bij iedereen zijn doorgedrongen. Dit topic heeft in dat opzicht weinig meerwaarde meer btw het initiële doel. Het is momenteel gewoon een leuk samenzijn met liefhebbers van muziek in het algemeen. Zo lang er alleen users komen die zich kunnen gedragen, zul je mij hier tot in de eeuwigheid nog zien.
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 01:00:46 #281
pi_136575773
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:58 schreef Moody het volgende:

[..]

Ook wel logisch. Tegenwoordig zijn er zoveel blogs en sites die indie-muziek posten, dat interessante nieuwe releases binnen een uur bij iedereen zijn doorgedrongen. Dit topic heeft in dat opzicht weinig meerwaarde meer. Het is gewoon een leuk samenzijn met liefhebbers van muziek in het algemeen.
Teveel blogs en sites, eigenlijk. Nogal moeilijk om alles te volgen. Kun je beter in dit topic komen waar de meeste pareltjes wel voorbij komen.
pi_136575776
Ik denk dat dit topic niet meer relevant is sinds pat-sounds.
pi_136575779
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:58 schreef Moody het volgende:

[..]

Ook wel logisch. Tegenwoordig zijn er zoveel blogs en sites die indie-muziek posten, dat interessante nieuwe releases binnen een uur bij iedereen zijn doorgedrongen. Dit topic heeft in dat opzicht weinig meerwaarde meer. Het is gewoon een leuk samenzijn met liefhebbers van muziek in het algemeen.
Ja precies, kijk zoiets als het Hip-Hop topic nu moet je niet willen, dat is gewoon een pure linkdump geworden met af en toe onvermijdelijke discussies tussen de twee kanten, veel liever dit dan. Stoner topic komt ook wel beetje in de buurt van Indie topic, al zijn wij veel actiever.
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 01:02:46 #284
pi_136575793
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik denk dat dit topic niet meer relevant is sinds pat-sounds.
Nee, dat hele pat-sounds vind ik een beetje te pretentieus.
pi_136575797
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:01 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja precies, kijk zoiets als het Hip-Hop topic nu moet je niet willen, dat is gewoon een pure linkdump geworden met af en toe onvermijdelijke discussies tussen de twee kanten, veel liever dit dan. Stoner topic komt ook wel beetje in de buurt van Indie topic, al zijn wij veel actiever.
Dat is een van de redenen waarom ik hier nog tijd aan besteed. Dit is gewoon een gemoedelijk topic met overwegend intelligente users. Dat zie je weinig op Fok.

Ik verbaas me er ook over dat er zo weinig nieuwe users bij komen. Misschien denken ze dat ze infiltreren in een vriendengroepje oid? Niets mis met nieuwe gezichten imo. Juist leuk.
'13 |
'14
  dinsdag 11 februari 2014 @ 01:05:40 #286
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136575816
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:03 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat is een van de redenen waarom ik hier nog tijd aan besteed. Dit is gewoon een gemoedelijk topic met overwegend intelligente users. Dat zie je weinig op Fok.

Ik verbaas me er ook over dat er zo weinig nieuwe users bij komen. Misschien denken ze dat ze infiltreren in een vriendengroepje oid? Niets mis met nieuwe gezichten imo. Juist leuk.
Norrage gaat zelfs de nieuwe weerman van de NOS worden :D
pi_136575824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Norrage gaat zelfs de nieuwe weerman van de NOS worden :D
is de ouwe weerman dood? Die deed het zo leuk :(
'13 |
'14
pi_136575828
Dit topic en hoe het was is ongeveer het enige waar we even regelmatig over praten als over Radiohead.

Wat een prachtig bruggetje.

pi_136575830
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:03 schreef Moody het volgende:

[..]

We hadden een tijdje terug dat hysterische wijf. Ben 'r naam vergeten. Die was er welgeteld een half uur en toen hadden we 'r zogenaamd weggepest.
pi_136575833
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:06 schreef Tchock het volgende:
Dit topic en hoe het was is ongeveer het enige waar we even regelmatig over praten als over Radiohead.

Wat een prachtig bruggetje.

Radiohead is zo jaren '90 :')
'13 |
'14
pi_136575844
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:07 schreef Moody het volgende:

[..]

Radiohead is zo jaren '90 :')
Daarom expres Lotus Flower Moodje. O+
pi_136575846
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:06 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

We hadden een tijdje terug dat hysterische wijf. Ben 'r naam vergeten. Die was er welgeteld een half uur en toen hadden we 'r zogenaamd weggepest.
Wijven wegpesten is not done, zeker niet totdat we weten hoe ze er uit ziet.
'13 |
'14
pi_136575849
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:06 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat was zo grappig _O- Dat soort mensen ben ik liever kwijt dan rijk. Alle andere users: bring it on _O_
pi_136575856
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daarom expres Lotus Flower Moodje. O+
Ja is wel leuk nummertje, maar Creep....zucht. Noem me een ouwe lul.
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 01:09:41 #295
pi_136575864
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:08 schreef Moody het volgende:

[..]

Ouwe lul.
pi_136575881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ouwe lul.
Zegt iemand die geboren is op 00-00-0000 :')
'13 |
'14
pi_136575882
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:08 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik vind het een leuk idee dat er op een dag nummers als Creep gedraaid worden op wat nu Radio Nostalgia is.
pi_136575886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Nee, dat hele pat-sounds vind ik een beetje te pretentieus.
Beetje Kane dat Pitchfork probeert te zijn.
pi_136575895
Ja, ik weet een leuke tt.
'13 |
'14
pi_136575898
Barzin.
'13 |
'14
pi_136575900
Komt-ie....