SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 07-02-2014 16:24:59 ]Ja doei.![]()
Wel jezelf toevoegen aan de lijst, maar mij niet met de halve...quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
[warning]Nou, wie moet er nog bij in welke lijst? Roept u maar![/warning]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Die stond er al!quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:34 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Wel jezelf toevoegen aan de lijst, maar mij niet met de halve...maar nu sta je er ook bij!
Ja doei.![]()
![]()
De dag daarna is Leiden. Veel marathons voor mensen in dit topic dat weekend!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Oh zeg dat dan, dat is maar 3 uur...quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het zijn maar 50km's! Da's maar 10 keer een 5K!![]()
![]()
Hier! Positief denken!quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Oh zeg dat dan, dat is maar 3 uur...
Ja doei.![]()
En dan na 3 km dood neervallenquote:
En afzien, heel veel afzien... Een klein beetje huilen ook en kruipen. Foetushouding enzovoort..quote:![]()
Ah joh, zelfs in foetushouding ga jij nog 10 keer zo snel een heuvel op dan 50% van 't veldquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:50 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
En dan na 3 km dood neervallen
[..]
En afzien, heel veel afzien... Een klein beetje huilen ook en kruipen. Foetushouding enzovoort..
Ja doei.![]()
Lol nee, in klimmen ben ik echt niet sterk. Stond bij de 25k ook relatief lager in de uitslag dan met vlakkere trails.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah joh, zelfs in foetushouding ga jij nog 10 keer zo snel een heuvel op dan 50% van 't veld![]()
Daarom zat ik ook te denken aan stokken, maar die moet je wel weer de hele race meesjouwen. Dus dat weet ik nog niet zeker.![]()
Er zijn wel lichte stokken te vinden die zo klein opvouwen dat je ze in je rugtas kunt bewaren, las ik in Trailrunmag. Helaas stonden er verder geen specs bij.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:58 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Lol nee, in klimmen ben ik echt niet sterk. Stond bij de 25k ook relatief lager in de uitslag dan met vlakkere trails.![]()
Daarom zat ik ook te denken aan stokken, maar die moet je wel weer de hele race meesjouwen. Dus dat weet ik nog niet zeker.Ja doei.![]()
Hebben ze bij Scarabee ook wel. Kan je in 3 delen opklappen, of telescopisch. Maar dan nog, moet je steeds die dingen weer opbergen enzo. En hopen dat ze in je tas passen, zo'n hele grote tas heb ik ook weer niet. Zitten wel lusjes aan enzo, misschien dat je daar wat mee kan. Volgende keer die tas even meenemen naar Scarabee denk ikquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zijn wel lichte stokken te vinden die zo klein opvouwen dat je ze in je rugtas kunt bewaren, las ik in Trailrunmag. Helaas stonden er verder geen specs bij..
![]()
9 maart CPC Halve marathonquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
13 april Rotterdam marathon![]()
voor een 50k lijken stokken me niet echt nodig....quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:58 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Lol nee, in klimmen ben ik echt niet sterk. Stond bij de 25k ook relatief lager in de uitslag dan met vlakkere trails.![]()
Daarom zat ik ook te denken aan stokken, maar die moet je wel weer de hele race meesjouwen. Dus dat weet ik nog niet zeker.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Done!quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
9 maart CPC Halve marathon
13 april Rotterdam marathonJa doei.![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
voor een 50k lijken stokken me niet echt nodig....![]()
Ja doei.![]()
Maar zoals ooit al eens eerder repost, ik denk dat stokken echt jets Europeaans is, hier air he niemand we mee.... Gewoon ademen en die berg op!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Auto correct
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Oh?? Om nou te zeggen dat door je neus ademen je nou echt afremt? Dat vind ik een beetje overdreven. (Lange) duurlopen doe ik vrijwel altijd door met m`n neus in te ademen en uit te ademen via de mond (ik adem in het dagelijks leven alleen door m`n neusquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:14 schreef Jero_nimo het volgende:
Klopt. Met hardlopen is het echt niet handig om door je neus te ademen, behalve als je jezelf echt wilt afremmen, voor een herstelloopje bijvoorbeeld. Ik doe het ook heel af en toe wel eens, als ik echt rustig moet lopen van mezelf. Maar normaal gesproken zou je veel te weinig zuurstof binnen krijgen daarvoor.). Wat snellere trainingen of echt gericht tempotrainen is een ander verhaal ja, dan is de mond wel echt noodzakelijk om in te ademen.
En dat lijkt me vrij normaal. Iedereen gaat hijgen als hij wat langer/ intensiever sport en dat is onmogelijk om via de neus te doen.
Iedereen is anders, iedereen ademt anders. De één houdt het langer vol met alleen neus, de ander ademt al door zijn mond in het dagelijks levenJa, stel je voor. Sta je 10 seconden stil om dat in je tas te doen. Dan loop je misschien geen 3:00 op een 40km trail, maar 3:0:10quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:03 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar dan nog, moet je steeds die dingen weer opbergen enzo![]()
![]()
Ik wilde vanmiddag eigenlijk een 6x1000p800 doen, maar ik heb last van slaaptekort, een vaag pijntje bij de hiel en gisteren al 4x2000p1000 gedaan. Ik schuif het dus op naar morgenavond.![]()
ja zeg, je wil het toch zelf?quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:50 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
En dan na 3 km dood neervallen
[..]
En afzien, heel veel afzien... Een klein beetje huilen ook en kruipen. Foetushouding enzovoort..Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
http://www.mudsweattrails(...)ijtrailrunning_deel1quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
voor een 50k lijken stokken me niet echt nodig....
Het is dus sowieso wel handig met klimmen. Ervaren klimmers zullen er minder profijt van hebben dan niet ervaren. Het scheelt ook wel als je altijd al in de bergen/heuvels woont, of zoals mij in vlak land woont. Ik ben er totaal niet op getraind en dan schijn je ook meteen het meeste profijt van stokken te hebben.
Al ben ik wel bezig met krachttraining, ook voor het beklimmen van heuvels. Maarja, ik denk dus wel dat het voor mij positief zal gaan uitvallen. Maar ik wacht ook 15 februari even af, dan heb ik een ultratrailclinic van MST. Daar krijg ik ook clinics met stokken lopen enzo.
Tuurlijk, afzien vind ik ook helemaal niet erg. En het zal een enorm mooie ervaring worden. Maar ik ben er wel een beetje bang voorquote:.
![]()
blijft natuurlijk de vraag of het profijt dat je hebt tijdens het klimmen opweegt tegen het, laten we zeggen 40km tijdens een 50km, dat je ze mee moet zeulen terwijl je niet aan het klimmen bentquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
http://www.mudsweattrails(...)ijtrailrunning_deel1
Het is dus sowieso wel handig met klimmen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat maakt het toch juist leuk?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Maar ik ben er wel een beetje bang voor.
![]()
Ja, ik!quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
1
2[b]6 april 2014 - [url=http://www.spierenvoorspierencityrun.nl]Spieren voor Spieren City Run (Hilversum)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5km Oxxio Prestatieloop
Peer pressure vanuit vriend L, vorig jaar was het super leuk en nu gaan we weer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Done!quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, ik!
[ code verwijderd ]
Peer pressure vanuit vriend L, vorig jaar was het super leuk en nu gaan we weerJa doei.![]()
Ik heb besloten verstandig te doen en vandaag echt een rustdag in te lassen. Morgen een intervalletje doen.
Ik wil vanaf nu vooral mijn snelheid gaan verhogen en niet veel langer gaan lopen. (Maximaal een uur). Heeft iemand daar een mooi schemaatje voor?![]()
Heb wel een schema voor een rustdag voor je!quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:27 schreef cafca het volgende:
Ik heb besloten verstandig te doen en vandaag echt een rustdag in te lassen. Morgen een intervalletje doen.
Ik wil vanaf nu vooral mijn snelheid gaan verhogen en niet veel langer gaan lopen. (Maximaal een uur). Heeft iemand daar een mooi schemaatje voor?
Ja doei.![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb wel een schema voor een rustdag voor je!![]()
Die heb ik al.![]()
Ik heb een vraagje voor de KT-ers onder de hardlopers. Hoe combineren jullie hardlopen met (hardloopgerichte) krachttraining? Is 3 tot 4 keer hardlopen en 2 keer KT in een week te doen of is dat te veel?![]()
onderschat het niet dat niets doen, heel veel mensen denken van "dat doen we wel eventjes"quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nieuwe schoentjes lopen fijneerste 2 km op huidige paar gedaan, laatste 2 op nieuwe. 6 mm drop ipv 8 dus moest ik toch even voorzichtig proberen. Lijkt goed te gaan, dit weekend weer een stukje verder
![]()
Er was niet veel modder op deze route, dus vrijdag eens in en wat heuvelachtiger parcours lopen met glibberige mtb paadjes![]()
![]()
Dat zal toch wel op de lijst verboden middelen staan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon door je aars uitademen na een avondje chilli con carne!Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Toch is dat gelukkig het onderdeel waar ik tot op heden het minste moeite mee heb. En dan adem is overigens ook door de neus, zonder problemenquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
onderschat het niet dat niets doen, heel veel mensen denken van "dat doen we wel eventjes"
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
/mosterdnademaaltijd (letterlijk dan, want ik had het te druk met kaas en worst met mosterd (en bier) met Quoi), maar ik kan ook door mn mond en neus tegelijk ademen. Maar ik adem ook tijdens intervalletjes nog door mn neus, dus er zal wel iets niet kloppen.![]()
Ik heb hier wel eens gelezen dat je dromen je juist wat angst moeten aanjagenquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:59 schreef Jero_nimo het volgende:
Tuurlijk, afzien vind ik ook helemaal niet erg. En het zal een enorm mooie ervaring worden. Maar ik ben er wel een beetje bang voor.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik loop nu een dik jaar...quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wieha! had er even overheen gelezen![]()
Wat is jouw loophistorie in een notendop? En hoe ga je je voorbereiden?
Begonnen met Evy 0-5km eigenlijk alleen om weer op conditie te komen na een hartoperatie een half jaar daarvoor. Toen riep ik nog heel hard: Ik ga echt niet verder dan 5km, zo'n loopje duurt me lang genoeg...Maar helaas ik was al snel besmet met het hardloop virus.
Het lopen werd leuk en ik ben niet meer gestopt. Vind het heerlijk, lekker rennen door de natuur.
Ik heb meegedaan aan een paar kleine loopjes in de buurt en de Zevenheuvelennacht, de langste wedstrijd afstand was 15 km.
Ik loop 3 keer in de week, meestal alleen iig zonder club ivm tijdgebrek.
Ik probeer afwisselend een LDL (tussen de 60 - 120min), interval(45-60min) en een TDL (30-45min) te doen maar de voorkeur gaat wel uit naar een LDL.
Ik hang al een tijdje rond in het forum (maar post niet zoveel...ik ben altijd druk druk druk) Maar vind het forum erg informatief (zoals ga niet te hard in het begin! Ja dat deed ik ook) en inspirerend, vooral alle verslagen rond wedstrijden e.d.
![]()
Ja ik!quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
1
2[b]7-6-2014 - [url=http://www.nike.com/nl/en_gb/c/running/we-own-the-night]We own the night - ladiesrun (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Angel-A - 10 km![]()
Ik ben al een aantal weken aan het overwegen om met hardlopen te gaan beginnen. Echter doe ik al bijna mijn hele leven niet aan sport en heb ik totaal geen conditie. Ik heb erg veel last van hoofdpijn en bij de kleinste inspanningen (bijv. een klein sprintje) krijg ik al lichte pijn in mijn hoofd. Dit wil ik niet meer en wat mij dus een prima oplossing leek is om o.a. te gaan beginnen met sporten. Ik moet het dus erg rustig opbouwen. Nu wil ik dus toch door de zure appel heen bijten aangezien ik nog jong ben en ik me graag beter wil voelen, zowel fysiek als mentaal. Een goede uitrusting is noodzakelijk. Iemand die mij van advies of tips kan voorzien? Heb al diverse hardloopschema's gezien maar vraag me af of ik me er wel goed aan doe om direct met hardlopen te beginnen.![]()
Niet eens algeheel Europeaans. In het VK loopt er zowat niemand met stokken. Maar in andere landen lopen er aanzienlijk meer mee.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
Maar zoals ooit al eens eerder repost, ik denk dat stokken echt jets Europeaans is, hier air he niemand we mee.... Gewoon ademen en die berg op!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Duidelijk een geslaagde aankoop dus.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:55 schreef Nirak het volgende:
Nieuwe schoentjes lopen fijneerste 2 km op huidige paar gedaan, laatste 2 op nieuwe. 6 mm drop ipv 8 dus moest ik toch even voorzichtig proberen. Lijkt goed te gaan, dit weekend weer een stukje verder
![]()
Er was niet veel modder op deze route, dus vrijdag eens in en wat heuvelachtiger parcours lopen met glibberige mtb paadjesSuper veel respect hiervoor! Zo'n operatie is tenslotte geen kleinigheidje.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:08 schreef runninglinda het volgende:
Begonnen met Evy 0-5km eigenlijk alleen om weer op conditie te komen na een hartoperatie een half jaar daarvoor.Ziet er leuk uit maar after dark...dat wordt begin juni al behoorlijk laat starten. Maar het heet niet voor niets "We own the night"quote:Renate Wennemars heeft een pré hardloop schema waarin je begint met (rustig tot stevig) wandelen. Misschien is dat iets voor je. Maar je kunt gewoon ook eens rustig een eerste lesje Start to run proberen. We gingen (bijna) allemaal bijna dood toen we die voor de eerste keer liepen hoor.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik ben al een aantal weken aan het overwegen om met hardlopen te gaan beginnen. Echter doe ik al bijna mijn hele leven niet aan sport en heb ik totaal geen conditie. Ik heb erg veel last van hoofdpijn en bij de kleinste inspanningen (bijv. een klein sprintje) krijg ik al lichte pijn in mijn hoofd. Dit wil ik niet meer en wat mij dus een prima oplossing leek is om o.a. te gaan beginnen met sporten. Ik moet het dus erg rustig opbouwen. Nu wil ik dus toch door de zure appel heen bijten aangezien ik nog jong ben en ik me graag beter wil voelen, zowel fysiek als mentaal. Een goede uitrusting is noodzakelijk. Iemand die mij van advies of tips kan voorzien? Heb al diverse hardloopschema's gezien maar vraag me af of ik me er wel goed aan doe om direct met hardlopen te beginnen."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ik werd overigens afgelopen weekend gewezen op deze loop:
http://www.vumc.nl/afdelingen/gebouwenloop/
Die lijkt me wel erg leuk (en vooral bijzonder) om een keer te doen."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
D'oh... Anders druk je op Lap/Reset aan het eind van je training, ipv op Stop
Desalniettemin... OH YEAH!Heerlijk gelopen
Doel was soepelheid, gewoon even lopen. Best koud, winderig en nat buiten maar daardoor eigenlijk nóg lekkerder.
Om één of andere reden ga ik steeds sneller lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen begrijp ik de Personal Bests-optie van Garmin connect niet helemaal...♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Die heb ik afgelopen jaar gedaan, was mijn eerste loopje, erg leuk!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ik werd overigens afgelopen weekend gewezen op deze loop:
http://www.vumc.nl/afdelingen/gebouwenloop/
Die lijkt me wel erg leuk (en vooral bijzonder) om een keer te doen.![]()
Ik denk dat ik hem ook ga doen dit jaar, ik zocht toch nog een leuk loopje voor oktober.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:31 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Die heb ik afgelopen jaar gedaan, was mijn eerste loopje, erg leuk!Dat is ook duidelijk te zien aan je tijden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:28 schreef Yuki het volgende:
Om één of andere reden ga ik steeds sneller lopenGoed bezig!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Rustig aan beginnen, stukje wandelen, stukje rennen, niet sprinten, gewoon "joggen", dan weer wandelen. Maak het niet te gek de eerste keer, het is de bedoeling dat het leuk blijft, je merkt gauw genoeg dat het makkelijker gaat. Wees niet te streng voor jezelf, als het je bevalt ga je vaker en daar heb je meer aan dan meteen jezelf over de kling te jagen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik ben al een aantal weken aan het overwegen om met hardlopen te gaan beginnen. Echter doe ik al bijna mijn hele leven niet aan sport en heb ik totaal geen conditie. Ik heb erg veel last van hoofdpijn en bij de kleinste inspanningen (bijv. een klein sprintje) krijg ik al lichte pijn in mijn hoofd. Dit wil ik niet meer en wat mij dus een prima oplossing leek is om o.a. te gaan beginnen met sporten. Ik moet het dus erg rustig opbouwen. Nu wil ik dus toch door de zure appel heen bijten aangezien ik nog jong ben en ik me graag beter wil voelen, zowel fysiek als mentaal. Een goede uitrusting is noodzakelijk. Iemand die mij van advies of tips kan voorzien? Heb al diverse hardloopschema's gezien maar vraag me af of ik me er wel goed aan doe om direct met hardlopen te beginnen.
Wat uitrusting betreft: goede schoenen zijn wel erg bevorderlijk voor lekker lopen en voorkomen dat je snel met een blessure thuis zit. De rest komt later wel. Succes!![]()
nog even wat navraag bij de leverancier over sizing maar als dat duidelijk is worden dit mijn nieuwe wegschoenen.
http://altrazerodrop.co.nz/Shoe%20Pages/Torin/Torin.html'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik kan je qua schema's niet echt tips geven. Maar als je gaat hardlopen, laat dan een analyse maken en koop daarna de juiste schoenen. En kijk daarna eens rond op internet voor schema's die heel rustig beginnen, dit zorgt ervoor dat je het vol kunt houden en hopelijk ook het plezier blijft houden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik ben al een aantal weken aan het overwegen om met hardlopen te gaan beginnen. Echter doe ik al bijna mijn hele leven niet aan sport en heb ik totaal geen conditie. Ik heb erg veel last van hoofdpijn en bij de kleinste inspanningen (bijv. een klein sprintje) krijg ik al lichte pijn in mijn hoofd. Dit wil ik niet meer en wat mij dus een prima oplossing leek is om o.a. te gaan beginnen met sporten. Ik moet het dus erg rustig opbouwen. Nu wil ik dus toch door de zure appel heen bijten aangezien ik nog jong ben en ik me graag beter wil voelen, zowel fysiek als mentaal. Een goede uitrusting is noodzakelijk. Iemand die mij van advies of tips kan voorzien? Heb al diverse hardloopschema's gezien maar vraag me af of ik me er wel goed aan doe om direct met hardlopen te beginnen.![]()
Nog een nachtloopje voor in de OP:
1
2[b]20-6-2014[url=http://www.midzomernachtcross.nl]midzomernachtcross - Amsterdamse bos[/url][/b]
[*] Angel-A - 10 EM![]()
welkom!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik ben al een aantal weken aan het overwegen om met hardlopen te gaan beginnen. Echter doe ik al bijna mijn hele leven niet aan sport en heb ik totaal geen conditie. Ik heb erg veel last van hoofdpijn en bij de kleinste inspanningen (bijv. een klein sprintje) krijg ik al lichte pijn in mijn hoofd. Dit wil ik niet meer en wat mij dus een prima oplossing leek is om o.a. te gaan beginnen met sporten. Ik moet het dus erg rustig opbouwen. Nu wil ik dus toch door de zure appel heen bijten aangezien ik nog jong ben en ik me graag beter wil voelen, zowel fysiek als mentaal. Een goede uitrusting is noodzakelijk. Iemand die mij van advies of tips kan voorzien? Heb al diverse hardloopschema's gezien maar vraag me af of ik me er wel goed aan doe om direct met hardlopen te beginnen.
gewoon rustig met bijv. een Evy schema beginnnen en hier blijven posten.
Bijna iedereen is hier van nul af aan begonnen en op bijna al je vragen heeft iemand wel een antwoord voor je gebaseerd op het feit dat we allemaal op nul gestart zijn.
Dus hup...de stoute schoenen gewoon aantrekken!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die appel ken ik en heb ik vorige week doorgebetenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik ben al een aantal weken aan het overwegen om met hardlopen te gaan beginnen. Echter doe ik al bijna mijn hele leven niet aan sport en heb ik totaal geen conditie. Ik heb erg veel last van hoofdpijn en bij de kleinste inspanningen (bijv. een klein sprintje) krijg ik al lichte pijn in mijn hoofd. Dit wil ik niet meer en wat mij dus een prima oplossing leek is om o.a. te gaan beginnen met sporten. Ik moet het dus erg rustig opbouwen. Nu wil ik dus toch door de zure appel heen bijten aangezien ik nog jong ben en ik me graag beter wil voelen, zowel fysiek als mentaal. Een goede uitrusting is noodzakelijk. Iemand die mij van advies of tips kan voorzien? Heb al diverse hardloopschema's gezien maar vraag me af of ik me er wel goed aan doe om direct met hardlopen te beginnen.Er zijn meer dan genoeg eenvoudige schema´s te vinden, ik zag dat die met die van Evy (geloof ik) al direct 3 minuten moet rennen, dat had ik nooit gered, dus ik heb een schemaatje met dag 1 8x 1 minuut rennen en tussendoor 3 minuten rustig wandelen
En als het een dagje niet lukt, dan doe je training gewoon nog een keer (zoals ik vandaag). En wat mij ook werd verteld hier: vooral niet te hard willen. Sukkeljoggend je schema volhouden is nog altijd beter dan na 3x al doodop zijn
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
6 april 2014 - Eindhoven Airport Run (Eindhoven)quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
• runninglinda - 12,5km
en een hele!![]()
![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:37 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Rustig aan beginnen, stukje wandelen, stukje rennen, niet sprinten, gewoon "joggen", dan weer wandelen. Maak het niet te gek de eerste keer, het is de bedoeling dat het leuk blijft, je merkt gauw genoeg dat het makkelijker gaat. Wees niet te streng voor jezelf, als het je bevalt ga je vaker en daar heb je meer aan dan meteen jezelf over de kling te jagen.
Wat uitrusting betreft: goede schoenen zijn wel erg bevorderlijk voor lekker lopen en voorkomen dat je snel met een blessure thuis zit. De rest komt later wel. Succes!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:45 schreef Voccar het volgende:
[..]
Ik kan je qua schema's niet echt tips geven. Maar als je gaat hardlopen, laat dan een analyse maken en koop daarna de juiste schoenen. En kijk daarna eens rond op internet voor schema's die heel rustig beginnen, dit zorgt ervoor dat je het vol kunt houden en hopelijk ook het plezier blijft houden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welkom!
gewoon rustig met bijv. een Evy schema beginnnen en hier blijven posten.
Bijna iedereen is hier van nul af aan begonnen en op bijna al je vragen heeft iemand wel een antwoord voor je gebaseerd op het feit dat we allemaal op nul gestart zijn.
Dus hup...de stoute schoenen gewoon aantrekken!Bedankt allen voor de snelle reacties! Ik denk dat ik met dit schemaatje ga beginnen, vooral niet te hard van stapel. Ik ga eerst eens kijken naar hardloopschoenen voor de beginnende renner. Zijn die renschoenen van Nike Performance iets?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die appel ken ik en heb ik vorige week doorgebetenEr zijn meer dan genoeg eenvoudige schema´s te vinden, ik zag dat die met die van Evy (geloof ik) al direct 3 minuten moet rennen, dat had ik nooit gered, dus ik heb een schemaatje met dag 1 8x 1 minuut rennen en tussendoor 3 minuten rustig wandelen
En als het een dagje niet lukt, dan doe je training gewoon nog een keer (zoals ik vandaag). En wat mij ook werd verteld hier: vooral niet te hard willen. Sukkeljoggend je schema volhouden is nog altijd beter dan na 3x al doodop zijn
![]()
Mm![]()
Ik had een kutloopje. Om de benen even te strekken gewoon een kort rondje gaan lopen, laatste keer voor wedstrijd zondag. Wat te snel gestart, alle stoplichten tegen en de laatste anderhalf tegen een stormachtig windje met regen tegen.
Was niet het meest voldane loopje zal ik maar zeggen.. kan het zondag alleen nog maar mee gaan vallen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Heb even naar het verloop van mn PR op de halve bekeken:
2006 - 2:10
2008 - 1:59
2010 - 1:47
2012 - 1:39
2014 - 1:29
Conclusie is dat geduld een schone zaak is bij hardlopen
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 21:15:22 ]![]()
Dank je!!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:36 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem ook ga doen dit jaar, ik zocht toch nog een leuk loopje voor oktober.
[..]
Dat is ook duidelijk te zien aan je tijden.Goed bezig!
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Balen! Maaaaaaar... Een slechte generale...quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:14 schreef De_kluizenaar het volgende:
Mm![]()
Ik had een kutloopje. Om de benen even te strekken gewoon een kort rondje gaan lopen, laatste keer voor wedstrijd zondag. Wat te snel gestart, alle stoplichten tegen en de laatste anderhalf tegen een stormachtig windje met regen tegen.
Was niet het meest voldane loopje zal ik maar zeggen.. kan het zondag alleen nog maar mee gaan vallen
Komt zondag dus helemaal goed!
Hee die is leuk! Schrijf ik met potlood op en wanneer ik weet dat ik kan schrijf ik mij ook in.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:46 schreef Angel-A het volgende:
Nog een nachtloopje voor in de OP:
[ code verwijderd ]
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Lijkt mij het schema van evy (de oude versie van 2006) 0-5 kmquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:11 schreef Paksoi het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Bedankt allen voor de snelle reacties! Ik denk dat ik met dit schemaatje ga beginnen, vooral niet te hard van stapel. Ik ga eerst eens kijken naar hardloopschoenen voor de beginnende renner. Zijn die renschoenen van Nike Performance iets?
Een prima schema, met dat schema zijn er al veel mensen begonnen de laatste jaren.
En schoenen...als je dan toch schoenen koopt kun je het beste in de winkel (bijv. run2day of andere hardloop winkel) advies vragen. Er zijn zoveel goede schoenen maar of ze ook bij jouw voeten passen...
Het zou zonde zijn als je door verkeerde schoenen blessures zou krijgen en alsnog op zoek moet naar goede schoenen of dat je ze in de wilgen hangt![]()
Ach ja joh, wordt helaas niet zo'n mooi weer als vorige zondag maar beloofd een gezellige en leuke loop te gaan worden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
Balen! Maaaaaaar... Een slechte generale...
Komt zondag dus helemaal goed!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
jeey wat een grote verschillenquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:15 schreef spiritusbus het volgende:
Conclusie is dat geduld een schone zaak is bij hardlopen![]()
![]()
Lid worden van een atletiekvereniging heeft de grootste invloed gehad. Tot aan 1:45 heb ik het gered met voornamelijk andere sporten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:23 schreef runninglinda het volgende:
[..]
jeey wat een grote verschillen [ link | afbeelding ]![]()
Donders. Er is nog hoop dusquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:15 schreef spiritusbus het volgende:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:28 schreef Yuki het volgende:
Doel was soepelheid, gewoon even lopen. Best koud, winderig en nat buiten maar daardoor eigenlijk nóg lekkerder.
Om één of andere reden ga ik steeds sneller lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen begrijp ik de Personal Bests-optie van Garmin connect niet helemaal...Goed bezig behalve met die knopjes dan
Prima schema! En je moet niet kijken naar de schoenen, maar naar je voeten. Laat je goed adviseren. Maar de eerste paar weekjes met Evy mag/kan je nog gewoon op gewone sportschoenen lopen, dat kan niet veel kwaad. En dan heb je ook de kans om een beetje af te tasten, kijken of het hardlopen iets is voordat je dure hardloopschoenen aanschaft.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:11 schreef Paksoi het volgende:
Bedankt allen voor de snelle reacties! Ik denk dat ik met dit schemaatje ga beginnen, vooral niet te hard van stapel. Ik ga eerst eens kijken naar hardloopschoenen voor de beginnende renner. Zijn die renschoenen van Nike Performance iets?
Wat betreft conditie: Evy houdt er rekening mee dat er mensen met Start to Run beginnen die echt 0,0 conditie hebben. Nooit hebben gesport. 600 kilo wegen, bij wijze van. De een zal de eerste week een eitje vinden, de ander zal het nog knap lastig vinden, maar het is haalbaar. Zonder dat je het doorhebt bouw je vanzelf conditie op, want het gaat stukje bij beetje. Als je merkt dat een les niet zo lekker ging omdat het teveel was, doe 'm twee dagen later opnieuw (in plaats van stug door te gaan met het schema). Je zal merken dat het steeds beter gaat.
Veel loopplezier alvast!You can do it!
![]()
Om één of andere reden ga ik steeds sneller lopenJe kan een pr toekennen aan een workout. Soms geeft je garmin 9.88 ofzo aan bij een 10 km en dan zet ie het niet automatisch op pr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen begrijp ik de Personal Bests-optie van Garmin connect niet helemaal...![]()
Als je 2 uur gaat hardlopen en kinderen hebt enzo, dan zit je dag zo vol jaquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:08 schreef runninglinda het volgende:
[..]
Ik loop nu een dik jaar...
Begonnen met Evy 0-5km eigenlijk alleen om weer op conditie te komen na een hartoperatie een half jaar daarvoor. Toen riep ik nog heel hard: Ik ga echt niet verder dan 5km, zo'n loopje duurt me lang genoeg...Maar helaas ik was al snel besmet met het hardloop virus.
Het lopen werd leuk en ik ben niet meer gestopt. Vind het heerlijk, lekker rennen door de natuur.
Ik heb meegedaan aan een paar kleine loopjes in de buurt en de Zevenheuvelennacht, de langste wedstrijd afstand was 15 km.
Ik loop 3 keer in de week, meestal alleen iig zonder club ivm tijdgebrek.
Ik probeer afwisselend een LDL (tussen de 60 - 120min), interval(45-60min) en een TDL (30-45min) te doen maar de voorkeur gaat wel uit naar een LDL.
Ik hang al een tijdje rond in het forum (maar post niet zoveel...ik ben altijd druk druk druk) Maar vind het forum erg informatief (zoals ga niet te hard in het begin! Ja dat deed ik ook) en inspirerend, vooral alle verslagen rond wedstrijden e.d.
Ik vind dat je super goed loopt voor iemand met zo'n korte loop geschiedenis, een talent in de dop! Wie weet tot ziens tijdens het lopen
![]()
![]()
Er staat iets bij over het benaderen van een vooraf ingestelde afstand. Zit je dichtbij de 5km en loop je een pr, dan wijst 'ie m toe.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:58 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je kan een pr toekennen aan een workout. Soms geeft je garmin 9.88 ofzo aan bij een 10 km en dan zet ie het niet automatisch op pr.
Dit keer heb ik ruim meer dan 5km gelopen, dus schrijft 'ie m niet als PR. Daarnaast had ik natuurlijk de knopjesfaal, dus laatste 0,22km waren erg traag (niet vreemd, ik liep m'n flat in en ben op m'n gang gaan stretchen)
Wel 5 bekertjes bij Endomondo
Dit weekend waarschijnlijk hardlopen in Groningen ipv Brabant..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:05 schreef Nirak het volgende:
Dit weekend waarschijnlijk hardlopen in Groningen ipv Brabant..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dit weekend waarschijnlijk hardlopen in Groningen ipv Brabant..He bahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte!
Maandag ruim 5km. Dinsdag krachttraining sportschool. Het kwam vandaag lekker uit om weer te gaan hardlopen, maar lichaam was het daar niet mee eens. Vlekken voor de ogen, licht werd erg fel en niet prettig aan de ogen en benen wilden niet.
Lichaam zegt: stop maar jongeman, dit gaat 'm niet worden.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Dat is best wel een nette en consistente progressie! Elke 2 jaar toch zo`n 10 minuten eraf. Erg netjes, en 1:29 is natuurlijk gewoon super!quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:15 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb besloten dat ik morgen het opbouwen ga oppakken. Er staat 3-4 dagen wennen voor de steunzolen. Ik heb gisteren en vandaag eigenlijk continu met zolen gelopen en niet eens het gevoel meer dat ik ze in mijn schoenen heb. Verder ook geen spierpijn o.i.d gehad. Allemaal tekenen dat ik van de podotherapeut ook mag gaan sporten. Nu ik al 2 weken helemaal geen klachten meer heb en van de fysio ook groen licht heb en ik simpelweg niet meer kán wachten, ga ik morgen 3x 2km op LDL tempo doen.SPOILER: Voor degene die geïnteresseerd is, het opbouwschema aangeleverd door de fysioOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit weekend waarschijnlijk hardlopen in Groningen ipv Brabant..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit weekend waarschijnlijk hardlopen in Groningen ipv Brabant..Het is leuk om in een onbekende omgeving te lopen, maar met zo`n reden valt de leukheid natuurlijk zo goed als weg. Sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed dat je ook bent gestopt. Die symptomen klinken niet helemaal lekker. Wel genoeg gegeten en gedronken gedurende de hele dag?quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
Maandag ruim 5km. Dinsdag krachttraining sportschool. Het kwam vandaag lekker uit om weer te gaan hardlopen, maar lichaam was het daar niet mee eens. Vlekken voor de ogen, licht werd erg fel en niet prettig aan de ogen en benen wilden niet.
Lichaam zegt: stop maar jongeman, dit gaat 'm niet worden.![]()
Oh ik heb vandaag ook gelopenTempoloopje van 2,7 naar de sportschool, en na een uurtje een intervalletje terug. Morgen 10k ofzo op een wat rustiger tempo.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Verstandig dat je niet doorgezet hebtquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
Lichaam zegt: stop maar jongeman, dit gaat 'm niet worden.
Stom dat ik geen ticket heb gekocht voor Schoorl trouwens, ik heb de afgelopen 3 jaar wel mee gedaan
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Om één of andere reden ga ik steeds sneller lopenJe loopt meteen weer elke training op je max. Doe eens niet. Straks zit je weer op de bank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen begrijp ik de Personal Bests-optie van Garmin connect niet helemaal...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
Goed dat je ook bent gestopt. Die symptomen klinken niet helemaal lekker. Wel genoeg gegeten en gedronken gedurende de hele dag?Klopt, werd zelfs nog misselijk op een gegeven moment. Morgen even een goed dagje rustquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef Yuki het volgende:
[..]
Verstandig dat je niet doorgezet hebt
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ook ik ga morgen weer lopen (na een weekje rust). Ga een rondje van tussen de 3 en 5 kilometer, afhankelijk van of ik m'n schenen wel of niet vol. En heel rustig aan. Als dat lekker gaat dit weekend weer rustig aan een rondje. En dan maandag weer meetrainen met de atletiekvereniging. En daar ook even om tips vragen om m'n onderbenen wat te versterken.![]()
thnx guysik hoop dat het allemaal snel goed komt
Ik heb net een runkeeper race aangemaakt voor de ambtenarenveldloop op 2 april. Het lukte de organisatie niet dus die vroegen om hulp. Gelukkig lukte het mij wel, wat een pokkewerk om zo'n kaart uit te tekenen...
Levitas, fijn dat je een fysio hebt die ook echt verstand heeft van hardlopenHier heb je wat aan!
Trotse mamma :)![]()
Tweemaal daags je kuiten strekken helpt alquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:45 schreef Gogo83 het volgende:
Ook ik ga morgen weer lopen (na een weekje rust). Ga een rondje van tussen de 3 en 5 kilometer, afhankelijk van of ik m'n schenen wel of niet vol. En heel rustig aan. Als dat lekker gaat dit weekend weer rustig aan een rondje. En dan maandag weer meetrainen met de atletiekvereniging. En daar ook even om tips vragen om m'n onderbenen wat te versterken.![]()
![]()
Één voet op de trede van de trap, zodat je tenen op de trede staan en je hak "zweeft". Ander been ontspannen hangend. En dan een stuk of 15 keer op je tenen gaan staan, met de voet die op de trede staat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:45 schreef Gogo83 het volgende:
En daar ook even om tips vragen om m'n onderbenen wat te versterken.
Ik doe elke 2 dag setjes van 15 (per been). Bij de eerste keer 10 begon het al flink te branden in de kuiten, maar nu gaat 2x15 al prima.
En, kuiten rekken is ook goed.Zeker! Heel gerichte therapie gehad en waardevolle tips en dit schemaatje. Heb er wel 2 andere fysio's voor moeten bezoeken helaas. Dat die "sport" als specialisatie (mogen) noemenquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:46 schreef Faithz het volgende:
Levitas, fijn dat je een fysio hebt die ook echt verstand heeft van hardlopenHier heb je wat aan!
![]()
![]()
Wie heeft vandaag ook met korte tight / broek en shirt gelopen?
* Greyson steekt hand op
Wat was het weer heerlijk vandaag. Vogels, weilanden, de zon en de wind. Best harde wind, maar totaal niet koud.Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven![]()
De gevoelstemperatuur moet ver onder het vriespunt liggen voordat je mij met iets langs ziet lopen...
[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 05-02-2014 23:50:59 (hihi) ]![]()
Verkeerde account?quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:46 schreef Faithz het volgende:
Ik heb net een runkeeper race aangemaakt voor de ambtenarenveldloop op 2 april. Het lukte de organisatie niet dus die vroegen om hulp. Gelukkig lukte het mij wel, wat een pokkewerk om zo'n kaart uit te tekenen...
Ik duim ook dat het allemaal goed komt met (schoon)mams en dat het uiteindelijk niets ernstigs blijkt te zijn.
Mijn ervaring is dat route kaartjes maken in Runkeeper vervelender is dan in Endomondo. Maar ik weet zeker dat de organisatie blij is met je.
Gogo ook welkom terug uit de lappenmand. Dat is wel het fijne van het lopen bij een vereniging. Dat er altijd iemand is die je in dit soort gevallen om hulp kunt vragen."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Huuuuuuuu! Vanavond was het behoorlijk koud, lang-lang was erg welkom.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:01 schreef Greyson het volgende:
Wie heeft vandaag ook met korte tight / broek en shirt gelopen?
* Greyson steekt hand op
Wat was het weer heerlijk vandaag. Vogels, weilanden, de zon en de wind. Best harde wind, maar totaal niet koud.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Verkeerde account.. Dit was ik dusquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:46 schreef Faithz het volgende:
![]()
![]()
vandaag weer eens met mijn maatje gelopen. 5 kilometer. en ik heb me ingeschreven voor drie maanden sportschool in mijn dorp. krachttraining en fitness. wil geen bank aardappel worden.
en mag ik jullie voorstellen aan mijn tweede loopmaatje. hij is 9 maanden nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 00:17 schreef winterstorm666 het volgende:
en mag ik jullie voorstellen aan mijn tweede loopmaatje. hij is 9 maanden nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
vandaag weer eens met mijn maatje gelopen. 5 kilometer. en ik heb me ingeschreven voor drie maanden sportschool in mijn dorp. krachttraining en fitness. wil geen bank aardappel worden.
en mag ik jullie voorstellen aan mijn tweede loopmaatje. hij is 9 maanden nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veel plezier samen!
Ja doei.![]()
Canadese herder? Nice
Zo had ik het ook begrepen bij egmond kwam iets te kort in meters, bij de helicon asselronde er ruim overheen. De heliconasselronde heeft hij echter wel als pr gepakt. Misschien komt dat bij mij omdat de 620 zelf ook Pr's bij houd en meteen last zien als je er eentje verbroken hebt na je loopje.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:04 schreef Yuki het volgende:
[..]
Er staat iets bij over het benaderen van een vooraf ingestelde afstand. Zit je dichtbij de 5km en loop je een pr, dan wijst 'ie m toe.
Dit keer heb ik ruim meer dan 5km gelopen, dus schrijft 'ie m niet als PR. Daarnaast had ik natuurlijk de knopjesfaal, dus laatste 0,22km waren erg traag (niet vreemd, ik liep m'n flat in en ben op m'n gang gaan stretchen)
Wel 5 bekertjes bij Endomondo![]()
Zonde om daar hard te lopen. Dan zie je niet de helft van al dat prachtige.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:00 schreef Guard het volgende:
http://running.competitor(...)e-grand-canyon_86858
![]()
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Omg.. ja!quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:00 schreef Guard het volgende:
http://running.competitor(...)e-grand-canyon_86858
![]()
vandaag toch maar besteld.... nu afwachten tot de postbode ze langs brengtquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog even wat navraag bij de leverancier over sizing maar als dat duidelijk is worden dit mijn nieuwe wegschoenen.
http://altrazerodrop.co.nz/Shoe%20Pages/Torin/Torin.html
zero drop maar evengoed met cushioning en een brede toe box'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb de laatste paar dat ik ben gaan lopen ook al een "goede" reden gevonden om een nieuw paar wegschoenen te kopen. Die van mij hebben echt geen goede grip op wat gladder wegdek (denk aan nat wegdek, stoeptegels waar wat van die groene aanslag van bomene en planten opzit).
Maar ja er zijn wel meer dingen die ik wil.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zo dat was een donderdagochtend-bootcampje. Die onmogelijke trein halen door 10 min heel hard fietsen, 2 best hoge trappen op en af sprinten en daarna een sprintje op het perron. Gehaald![]()
Gisteravond met Hats achterop grachtenbruggetjes opkomen was weer goed voor het bovenbenenwerk. Who needs running?![]()
![]()
@runninglinda dat heb je verdomd rap goed opgebouwd! Succes met je voorbereiding
@Winterstorm![]()
Wat een scheetje. Wanneer mag hij/zij voor het eerst mee?
![]()
Vanavond weer naar de club. Op het programma 1-2-3-4-5-6-7-8 minuten D3 met daartussen steeds 1 of 2 minuten rust.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Is er iemand die een startnummer voor de 5K van de ABN AMRO CPC loop over wil nemen? Vriendlief heeft een blessure en kan echt niet meelopen.![]()
Datum: 9 maart 2014
Plaats: Den Haag
Hij heeft zich ingeschreven voor het Early Birds tarief: ¤11,50.
Overschrijven van het nummer op jouw naam kan nog niet direct volgens de site maar is binnenkort wel mogelijk.
Startnummer mag weg voor 10 euro of een Wii U aldus vriendlief.
A grand adventure has begun.![]()
Heb ik me net maandag ingeschreven...quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:23 schreef Keshet het volgende:
Is er iemand die een startnummer voor de 5K van de ABN AMRO CPC loop over wil nemen? Vriendlief heeft een blessure en kan echt niet meelopen.![]()
Datum: 9 maart 2014
Plaats: Den Haag
Hij heeft zich ingeschreven voor het Early Birds tarief: ¤11,50.
Overschrijven van het nummer op jouw naam kan nog niet direct volgens de site maar is binnenkort wel mogelijk.
Startnummer mag weg voor 10 euro of een Wii U aldus vriendlief.
Balen voor je vriend! Wat voor blessure heeft 'ie, dat hij sowieso een maand niet kan lopen?
Goeie duidelijke vdeo, ga ik wel wat aan hebben aan die oefeningenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hij was nog aan het opbouwen en heeft last van shin splints. Dus dat wordt 'm echt niet de komende tijd.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:15 schreef Yuki het volgende:
[..]
Heb ik me net maandag ingeschreven...
Balen voor je vriend! Wat voor blessure heeft 'ie, dat hij sowieso een maand niet kan lopen?
Bedankt guard! Ik wist dat er zoiets was maar kon het niet meer vinden!A grand adventure has begun.![]()
en mag ik jullie voorstellen aan mijn tweede loopmaatje. hij is 9 maanden nog.Tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meteen te ver he. Maar hopelijk vindt hij het lopen net zo leuk!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
hij gaat eerst mee op wandelingen met korte loopjes ertussen. net zoals een evy schema zogezegd, maar dan iets sneller opgebouwd. de gewone afstanden gaat Yuno gewoon mee. wordt nog wel even wennen straks. hopenlijk zijn ze zo braaf dat ze allebei mee kunnen straks en anders 1 voor 1.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:03 schreef Quoi het volgende:
Zo dat was een donderdagochtend-bootcampje. Die onmogelijke trein halen door 10 min heel hard fietsen, 2 best hoge trappen op en af sprinten en daarna een sprintje op het perron. Gehaald![]()
Gisteravond met Hats achterop grachtenbruggetjes opkomen was weer goed voor het bovenbenenwerk. Who needs running?![]()
![]()
@runninglinda dat heb je verdomd rap goed opgebouwd! Succes met je voorbereiding
@Winterstorm![]()
Wat een scheetje. Wanneer mag hij/zij voor het eerst mee?
of ik moet mijn vriend eindelijk zo gek krijgen dat hij zijn nieuwe Nike`s voor iets anders dan wandelen gebruikt.....![]()
het is inderdaad een canadese witte herder( in nederland bekend onder zwitserse witte herder)home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Net voor het eerst sinds 16 januari weer eens gelopen en was dat lekker zeg!3x 2 kilometer was toch best wel pittig. Merkte dat mijn hartslag 10 - 15 slagen hoger lag dan normaal op dat tempo, maar niet gek als je een aantal weken stil hebt gezeten.
Tijdens de eerste 2 km wel eventjes een vreemd gevoel aan de voeten, met die steunzolen. Maar tijdens de rust en het 2e intervalletje voelde ik al helemaal niets meer. Aan het eind van het 3e blokje begon ik het wel weer iets te voelen. Er lijkt een soort van randje aan de zool te zitten die nu eventjes irriteert na x stappen. Maar dat lijkt me logisch, er zit toch iets je voet tegen te houden wat er nog nooit heeft gezeten..
Het scheenbeen helemáál niet gevoeld, dus dat is nóg positiever!![]()
![]()
![]()
Als ze niet tegelijk zouden kunnen, kom je in elk geval wel aan je kilometers.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:53 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
hij gaat eerst mee op wandelingen met korte loopjes ertussen. net zoals een evy schema zogezegd, maar dan iets sneller opgebouwd. de gewone afstanden gaat Yuno gewoon mee. wordt nog wel even wennen straks. hopenlijk zijn ze zo braaf dat ze allebei mee kunnen straks en anders 1 voor 1.
of ik moet mijn vriend eindelijk zo gek krijgen dat hij zijn nieuwe Nike`s voor iets anders dan wandelen gebruikt.....![]()
het is inderdaad een canadese witte herder( in nederland bekend onder zwitserse witte herder)
Maar dat klinkt verstandig. Wel gezellig zo. Voor je het weet loop je met een hele roedel!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ja, voor de slee gespannenquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:22 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als ze niet tegelijk zouden kunnen, kom je in elk geval wel aan je kilometers.
Maar dat klinkt verstandig. Wel gezellig zo. Voor je het weet loop je met een hele roedel!
Ja doei.![]()
haha ik wil wel gaan skijoren met een hond. dat is langlaufen met de hond ervoor gespannen.
sleeen is ook leuk, maar daar word ik niet echt beter van.
steppen lijkt me ook wel leuk om te doen!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Bikejoring is ook leuk, jij op de fiets en de hond moet voorop (met een harnas). Of canicross, dan moet je lopen en de hond moet voorop. Beide een keer gedaan in Chili, was erg leuk (en vermoeiend, zo zonder conditie)
Ik lijk zo wel bijzonder sportief eigenlijk
ja de loopvariant doe ik al! erg leuk!
bike-joring heb ik met mijn oudste reu vroeger gedaan. spannend, want het gaat errug hard!
als het voor mijn hond zijn zin niet hard genoeg ging dan pakte hij het touw in zijn bek en ging achteruitlopend trekken haha!
toffe foto`s!!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Nou, ik ben onder de indruk!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:49 schreef flipsen het volgende:
Ik lijk zo wel bijzonder sportief eigenlijk![]()
Leuk hoor, met die honden.
Als ik met mijn 2 lieve krengen van poesjes ga lopen wordt het niks, vrees ik.![]()
Leuke foto's!
Vanavond rustig rondjes op de baan hobbelen om wat beweging in de benen te krijgen..
Ja doei.![]()
Ik heb ook een konijnmaar die houd ik toch maar liever binnen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Yay voor steunzolen! Je moet er sowieso effe aan wennen, had ik ook, maar geen pijntjes meer gehad die ik eerst wel had. Dus go go Levitasquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:21 schreef Levitas het volgende:
Net voor het eerst sinds 16 januari weer eens gelopen en was dat lekker zeg!3x 2 kilometer was toch best wel pittig. Merkte dat mijn hartslag 10 - 15 slagen hoger lag dan normaal op dat tempo, maar niet gek als je een aantal weken stil hebt gezeten.
Tijdens de eerste 2 km wel eventjes een vreemd gevoel aan de voeten, met die steunzolen. Maar tijdens de rust en het 2e intervalletje voelde ik al helemaal niets meer. Aan het eind van het 3e blokje begon ik het wel weer iets te voelen. Er lijkt een soort van randje aan de zool te zitten die nu eventjes irriteert na x stappen. Maar dat lijkt me logisch, er zit toch iets je voet tegen te houden wat er nog nooit heeft gezeten..
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
en mag ik jullie voorstellen aan mijn tweede loopmaatje. hij is 9 maanden nog.*smelt*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Okay, ik moet echt vandaag lopen, maar het regent... en ik zit zo lekker... kan iemand een schop onder mijn kont geven?Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Nee, zul je toch echt zelf moeten doen. Als jij toe wilt geven aan je luiheid moet je dat gewoon doen, natuurlijk.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:56 schreef Debsterr het volgende:
Okay, ik moet echt vandaag lopen, maar het regent... en ik zit zo lekker... kan iemand een schop onder mijn kont geven?Ja doei.![]()
En toen kwamen de zenuwen voor zondag.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Yeah, ik mag lopen vanavondquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:56 schreef Debsterr het volgende:
Okay, ik moet echt vandaag lopen, maar het regent... en ik zit zo lekker... kan iemand een schop onder mijn kont geven?
Schijt aan de regen!
Hup, naar buiten!![]()
Ik dacht een uur geleden: 8 graden, lekker!
Nu zit ik met knalrode stramme handen te typen
Morgen weer trainen, morgen ook regen en wind![]()
![]()
Das al op tijd...quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:01 schreef IJsdraakje het volgende:
En toen kwamen de zenuwen voor zondag.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind mensen die hun hond aan de fiets uitlaten luie donders. Valt me nog mee dat ze dat niet per auto doen. Enfin, excuses voor het ongevraagde meninkje.
Net terug van 6x1000p800. Eerste helft wind tegen en koude regen. Mijn handen deden pijn. Ik wilde echt opgeven, maar onder druk van bekenden in mijn omgeving die daar commentaar op zouden gaan hebben, heb ik doorgezet. Nu dus heel tevreden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eerste keer een 10 en ik ben gewoon een ouwe zenuwpees.quote:
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Ik denk dat we die in dit topic niet zo vaak zullen tegenkomen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind mensen die hun hond aan de fiets uitlaten luie donders. Valt me nog mee dat ze dat niet per auto doen. Enfin, excuses voor het ongevraagde meninkje.
Maar hoe ging dat dan in oneven jaren?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:15 schreef spiritusbus het volgende:
Conclusie is dat geduld een schone zaak is bij hardlopen![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:52 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ik denk dat we die in dit topic niet zo vaak zullen tegenkomen.
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Komt vast goed joh! Tis niet je eerste wedstrijd of wel???quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eerste keer een 10 en ik ben gewoon een ouwe zenuwpees.![]()
Tweede.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Komt vast goed joh! Tis niet je eerste wedstrijd of wel???
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Ik verwacht 5 min winst in het tussenliggende jaar?quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:53 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Maar hoe ging dat dan in oneven jaren?![]()
Geen halve marathons gelopenquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:53 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Maar hoe ging dat dan in oneven jaren?![]()
![]()
Iemand nog aanbevelingen voor een goede hardloop headset?
Ik loop nu met de in-ears die bij mijn Galaxy S3 zaten. Prima oordopjes buiten het sporten om, maar tijdens het hardlopen valt er toch regelmatig eentje uit. Daarnaast is het snoer wat lang, waardoor het de hele tijd heen en weer zwiept.
Ik denk dat oordopjes met een clip en een kort snoer de beste oplossing is. Bluetooth (zoals de Jabra Sport hieronder) ziet er ook ideaal uit, maar naast de hoge prijs schijn je de accu om de 6-8 uur op te moeten laden...![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, zul je toch echt zelf moeten doen. Als jij toe wilt geven aan je luiheid moet je dat gewoon doen, natuurlijk.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Yeah, ik mag lopen vanavond
Schijt aan de regen!
Hup, naar buiten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:44 schreef Debsterr het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
En LEKKER dat het gingik moest nodig plassen dus ben gestopt, maar anders had ik er nog wat langer van gemaakt.
Die Jabra heb ik en ze zitten prima, maar je moet ze inderdaad om de haverklap opladen. Voordeel van die Jabra (tenminste de versie die ik heb) is dat er ook een microfoon in zit, dus je kunt ook een telefoontje aannemen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik denk dat oordopjes met een clip en een kort snoer de beste oplossing is. Bluetooth (zoals de Jabra Sport hieronder) ziet er ook ideaal uit, maar naast de hoge prijs schijn je de accu om de 6-8 uur op te moeten laden...
[ afbeelding ]![]()
Ik ga zo ook naar buiten. Volgens buienradar wordt het pas rond 8 uur/half 9 droog en dan moet ik Wie is de Mol kijken. Dus ook hier (noodgedwongen) schijt aan de regen.![]()
![]()
Kun je met de knopjes ook naar een volgend nummer gaan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die Jabra heb ik en ze zitten prima, maar je moet ze inderdaad om de haverklap opladen. Voordeel van die Jabra (tenminste de versie die ik heb) is dat er ook een microfoon in zit, dus je kunt ook een telefoontje aannemen.![]()
Wie is de mol
Ik deed het ook, toen ik hoogzwanger was en ik niet meer zoveel km kon wandelen/waggelen. Dan is voor de hond een fiets fijn. En voor die van ons was het ook een traktatie toen hij nog jonger was en heel veel energie hadquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Nu gaat hij soms mee rennen, maar hij is wat ouder en heeft het al eens gepresteerd dat hij halverwege omdraait.... Want voor de kachel liggen is veel fijnerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef Nirak het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef Nirak het volgende:
Wie is de mol
[..]
Ik deed het ook, toen ik hoogzwanger was en ik niet meer zoveel km kon wandelen/waggelen. Dan is voor de hond een fiets fijn. En voor die van ons was het ook een traktatie toen hij nog jonger was en heel veel energie had
Nu gaat hij soms mee rennen, maar hij is wat ouder en heeft het al eens gepresteerd dat hij halverwege omdraait.... Want voor de kachel liggen is veel fijnerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
fietsen is een goed alternatief nu.
ik kan nu niet zo vaak gaan hardlopen door blessure en er zijn niet altijd gebieden waar je ze los kan laten rauzen.
dan is de fiets om even flink te rennen een goede optie.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
http://www.strava.com/activities/111585895
Lekker gelopen in de regen, toen ik thuiskwam was het droog ()
Lekker gedoucht, nu wie is de mol kijken![]()
![]()
Waarschijnlijk toch een startbewijs voor Schoorl
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
oh ja eerste keer sportschool is me goed bevallen.
altijd even spannend. ik ben niet zo dapper soms.
maar heb een goede krachttraining en 3 keer 10 min cardio erop zitten.
toch de loopband uitgeprobeerd( niet voor nu te gevoelig)
maar de roeimachine, fiets en langlauftrainer ging goed.
de powerplate ook even aangezet.( pfff ben weer helemaal uit mijn schroeven getrilt)home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Als ik vroeger tijdens slecht weer een hardloper zag, dan verklaarde ik die voor gek.
Ondanks de regen had ik zin om weer te gaan na een week niet lopen. In de eerste kilometer voelde ik m'n rechterscheenbeen nog wel, maar niet pijnlijk. Rustig aan begonnen en sowieso vrij rustig aan gedaan. En wat was het lekker! Of het kwam omdat ik een week niet had kunnen lopen? Wie zal het zeggen, maar lekker was het!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sennheiser OMX 180, loop ik ook wedstrijden meequote:Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef GuitarJJ het volgende:
Iemand nog aanbevelingen voor een goede hardloop headset?
Ik loop nu met de in-ears die bij mijn Galaxy S3 zaten. Prima oordopjes buiten het sporten om, maar tijdens het hardlopen valt er toch regelmatig eentje uit. Daarnaast is het snoer wat lang, waardoor het de hele tijd heen en weer zwiept.
Ik denk dat oordopjes met een clip en een kort snoer de beste oplossing is. Bluetooth (zoals de Jabra Sport hieronder) ziet er ook ideaal uit, maar naast de hoge prijs schijn je de accu om de 6-8 uur op te moeten laden...
[ afbeelding ]superkwaliteit geluid ook.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zojuist ingeschreven voor de ultramarathon (60 KM) in Den Haag op 21 september
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:53 schreef Gogo83 het volgende:
Als ik vroeger tijdens slecht weer een hardloper zag, dan verklaarde ik die voor gek.
Ondanks de regen had ik zin om weer te gaan na een week niet lopen. In de eerste kilometer voelde ik m'n rechterscheenbeen nog wel, maar niet pijnlijk. Rustig aan begonnen en sowieso vrij rustig aan gedaan. En wat was het lekker! Of het kwam omdat ik een week niet had kunnen lopen? Wie zal het zeggen, maar lekker was het!En daar gaat 't om!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top dat je pijntje (zo goed als) weg is
Overigens, wat een kutweer!
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Wat een afstand!!quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:03 schreef _MvN_ het volgende:
Zojuist ingeschreven voor de ultramarathon (60 KM) in Den Haag op 21 september![]()
Ik begrijp dat de groep een beetje de kantjes eraf loopt (en nee, niet door de snelheid de kanten eruit lopen) als de trainer er niet is.Die heeft griep. Ik liep ineens voorop, omdat ik wel netjes D3 liep en de anderen niet. Maar goed, wel lekkere training gehad weer. Ondanks het zeikerige pokkeweer.
Ingelopen, losmaken, 1-2-3-4-5-6-7-8 minuten D3 met de eerste 4 keer 1 minuut wandelen en daarna 4 x 2 minuten wandelen.
Wel een stukje korter gelopen dan normaal. Maar dat was niet zo erg met dit weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat is ver.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:03 schreef _MvN_ het volgende:
Zojuist ingeschreven voor de ultramarathon (60 KM) in Den Haag op 21 september![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:34 schreef mosselmossel het volgende:
Ik begrijp dat de groep een beetje de kantjes eraf loopt (en nee, niet door de snelheid de kanten eruit lopen) als de trainer er niet is.Die heeft griep. Ik liep ineens voorop, omdat ik wel netjes D3 liep en de anderen niet. Maar goed, wel lekkere training gehad weer. Ondanks het zeikerige pokkeweer.
Ingelopen, losmaken, 1-2-3-4-5-6-7-8 minuten D3 met de eerste 4 keer 1 minuut wandelen en daarna 4 x 2 minuten wandelen.
Wel een stukje korter gelopen dan normaal. Maar dat was niet zo erg met dit weer.Tja... Voor wie train je dan, voor jezelf of de trainer? Fijn dat je wel fijn hebt kunnen trainen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De kassenloop van zondag a.s. heeft de starttijden van de 5 en de 10k nog al ruim ingepland. De 10k begint om 13:00, de 5k (waar ik aan meedoe) pas om 15:30.
Ik moet voor die wedstrijd nog een duurloopje doen. Ik denk dat ik die inkort met 25 minuten, zodat het in totaal volgens schema gaat (al zal de 5k wel op sneller tempo gelopen worden dan DL-tempo). Benieuwd of de GPS een beetje pakt in de kassen. Het wordt beestenweer en het mooie is dat dat geen sier uitmaaktHeerlijk met 20 C en windstil "weer" lopen. Ben alleen bang dat het lichaam niet weet wat het overkomt en daardoor niet wil.
![]()
De boog hoeft niet altijd gespannen te staanquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef Nirak het volgende:
[..]
Tja... Voor wie train je dan, voor jezelf of de trainer? Fijn dat je wel fijn hebt kunnen trainen!
quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:03 schreef _MvN_ het volgende:
Zojuist ingeschreven voor de ultramarathon (60 KM) in Den Haag op 21 september
the fun starts after 42.2km
Dat is ook weer hartstikke waarquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
De boog hoeft niet altijd gespannen te staan![]()
![]()
Dat is best een eindje, dapper! Leukquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:03 schreef _MvN_ het volgende:
![]()
Hoe kan een mens z'n verjaardag beter vieren dan met het rennen van rondjes in de regen?
Ik weet zo niks te verzinnen. Dus dat hebben we maar gedaan vandaag!
http://www.endomondo.com/workouts/294173240/10882483
Benen voelden goed fris en energiek na de afgelopen week wat minder gelopen te hebben. Hopelijk voelen ze zondag ook zo lekker!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Van harte!quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Wolve000 het volgende:
Hoe kan een mens z'n verjaardag beter vieren dan met het rennen van rondjes in de regen?
Benen voelden goed fris en energiek na de afgelopen week wat minder gelopen te hebben. Hopelijk voelen ze zondag ook zo lekker!![]()
Warm, thuis op de bank. Met appeltaart met extra slagroom, creme brulee en pizza's..quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Wolve000 het volgende:
But that's me.
Gefeliciteerd!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Wolve000 het volgende:
Benen voelden goed fris en energiek na de afgelopen week wat minder gelopen te hebben. Hopelijk voelen ze zondag ook zo lekker!![]()
Dank allen!
Heerlijk gelopen. En net lekker gedouchet, want er was nog niet genoeg water over me heen gekomen.Over een paar minuten is het eten klaar en dan lekker met Wie is de Mol weer bijtanken.
Oh, en bier!
Ik vond het een prima verjaardag zo!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:21 schreef Levitas het volgende:
![]()
![]()
Ja, ik ben ook maar meegegaan
http://www.endomondo.com/workouts/294178336/881511
beste track training ooit!Had allemaal bekertjes, maar heb ze maar uitgezet omdat het niet helemaal eerlijk gaat op zo'n track met intervallen enzo. Maar toch
Ja doei.![]()
Gefeliciteerd Wolve
Feliz cumple Wolve
En MvN, ben je wel helemaal goed bij je hoofd?!?
Er valt van alles te verzinnen maar als hardloper hoort een rondje rennen er ook bij.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Wolve000 het volgende:
Benen voelden goed fris en energiek na de afgelopen week wat minder gelopen te hebben. Hopelijk voelen ze zondag ook zo lekker!
Van harte gefeliciteerd!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ik vind het jammer dat je je eigen gevoel niet durft te volgen. Je loopt niet omdat het moet, je loopt omdat je dat wil. Daar hoort bij dat je naar je eigen lichaam luistert, en naar diens adviezen luistert.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Net terug van 6x1000p800. Eerste helft wind tegen en koude regen. Mijn handen deden pijn. Ik wilde echt opgeven, maar onder druk van bekenden in mijn omgeving die daar commentaar op zouden gaan hebben, heb ik doorgezet. Nu dus heel tevreden.
Je stelt me een beetje teleur, wel.![]()
60 keer 1 KM klinkt al minder..quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:31 schreef flipsen het volgende:
Feliz cumple Wolve
En MvN, ben je wel helemaal goed bij je hoofd?!?"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Gefeliciteerd, Wolve!
Vanavond lekker de beentjes los gefietst in de sportschool, en nu rust tot zondag
Wellicht maandag pas weer lopenmaar dat is voor het herstel waarschijnlijk wel ff goed.
Nog meer mensen bedankt!
Quoi, ik heb hier nog bijna een uur. Dus wat mij betreft was je ruim op tijd!
MvN, dat is.... best een eind!
Zondag in Schoorl worden een hoop eerste keren voor mij: uberhaupt een officiele loop, 10km, duinen. Ben benieuwd hoe ik het vind!an urge to help mankind overcomes me![]()
Hm, inderdaad... Waar kan ik me opgeven?quote:
Ik heb medelijden met je van de 60 km zou jij nog geen 18 km lol hebben, de meeste mensen zouden het andersom hebben. Alleen de laatste km's is voor hun dan een beetje afzien.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
the fun starts after 42.2km![]()
![]()
Ik wist niet dat Den Haag zo groot was dat je daar 60 km kan ronddwalen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:03 schreef _MvN_ het volgende:
![]()
_MVN_Hoe gaaf!
Ontzettend veel succes met de voorbereiding! Dat worden marathons in training!
Ohja, doe het niet!
http://trailrunnermag.com(...)run-an-ultramarathon
Wolve nog gefeliciteerd!Om het maar even te compenseren met eergister
WS, wat een enorm lieve hond weer, prachtige beesten zijn het![]()
![]()
Nee Cowboy, de eerste 42km zijn warming up.... daarna wordt het pas echt leukquote:Op vrijdag 7 februari 2014 05:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met je van de 60 km zou jij nog geen 18 km lol hebben, de meeste mensen zouden het andersom hebben. Alleen de laatste km's is voor hun dan een beetje afzien.
Je bent echt lekker bezig hoor, maar als je vier dagen wilt herstellen van zes km, dan heb je ze volgens mij te hard gelopen. Niet iedere training is een wedstrijd en van langzaamaan word je sneller.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:51 schreef Yuki het volgende:
Gefeliciteerd, Wolve!
Vanavond lekker de beentjes los gefietst in de sportschool, en nu rust tot zondag
Wellicht maandag pas weer lopenmaar dat is voor het herstel waarschijnlijk wel ff goed.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 07-02-2014 10:21:50 ]![]()
Dat. Ik heb gisteren eens naar je afgelopen maand gekeken, Yuki. Je zegt dat je vandeweek een trainings PR had gelopen. Dat was 6km met iets onder de 6 min/km geloof ik. Waarom zitten dan ál je trainingen rond de 6 min/km?? Dat wil dus zeggen dat je vrijwel continu op je max loopt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:11 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Je bent echt lekker bezig hoor, maar als je vier dagen wilt herstellen van zes km, dan heb je ze volgens mij te hard gelopen. Niet iedere training is een wedstrijd en van langzaamaan wordt je sneller.
Bepaal voor jezelf eens wat je maximum tempo is (dat lijkt me je 6km trainings PR van afgelopen week). Ga daar eens 20 sec. boven zitten en doe dat tempo alleen(!) in intensieve intervaltrainingen. Extensieve duurlopen of langzame duurlopen zou je met zelfs 30 sec - 1,5 minuut langzamer kunnen/moeten doen.
Dit is vragen om problemen Yuki, en dat zou zonde zijn.![]()
Als ik naar de adviezen van mijn lichaam luister dan loop ik alleen nog maar bij windstil weer bij een graad of 14 met schapenwolkjes en alleen in een periode dat ik niet zoveel hoef te werken. Dat staat gelijk aan stoppen in dit land met altijd grafweer. Dit lichaam moet gewoon z'n bek houden als het pijntjes schreeuwt die niets met blessures te maken hebben.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:38 schreef pijll het volgende:Ik vind het jammer dat je je eigen gevoel niet durft te volgen. Je loopt niet omdat het moet, je loopt omdat je dat wil. Daar hoort bij dat je naar je eigen lichaam luistert, en naar diens adviezen luistert.
![]()
Voor de liefhebbers van trails, kwam net dit filmpje tegen op Facebook. Lijkt elke dag een nieuwe video van te komen en dit is dag 1:
https://www.facebook.com/photo.php?v=598313366922944
Edit: Is dus een meerdaagse trailrun in het Andes, met 4 Nederlandse deelnemers![]()
Mijn lichaam en geest zitten op dit moment te schreeuwen om een loopje.
Heb niet bepaald een goeie dag op het werk
Sommige pijntjes zijn niet erg mag je gerust op doorlopen, andere pijntjes kun je weghalen door iets je loophouding te veranderen en als laatste de pijntjes waarvan je zelf moet oordelen of het verstandig is om door te lopen of niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:34 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Als ik naar de adviezen van mijn lichaam luister dan loop ik alleen nog maar bij windstil weer bij een graad of 14 met schapenwolkjes en alleen in een periode dat ik niet zoveel hoef te werken. Dat staat gelijk aan stoppen in dit land met altijd grafweer. Dit lichaam moet gewoon z'n bek houden als het pijntjes schreeuwt die niets met blessures te maken hebben.
Het is lastig. Weet ik, maar zelf oordelen hoort er wel bij.Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven![]()
ik vind het woord "pijntjes" nogal ongelukkig.
Een "pijntje" is m.i. een ongemak, en dan geldt voor mij "niet miepen maar lopen"
Pijn is een stopbord -> rust nemen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Balen! Zit een loopje er ook in vandaag of morgen?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:44 schreef Guard het volgende:
Heb niet bepaald een goeie dag op het werk![]()
Herkenbaar, ik zit al de hele week met mijn kont in een stoel en mijn been omhoog op een krukje, door die stomme val afgelopen zondag. Ik ben de hele tijd positief geweest maar ik loop potdomme nog steeds op krukken door het huis te schuiven en morgen mis ik dus mijn looptraining. Vandaag vind ik mezelf zielig en ook dat haat ik. Blegh.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:44 schreef Guard het volgende:
Heb niet bepaald een goeie dag op het werk![]()
![]()
Hoop dat ik vanavond nog kan gan intervallen, en anders morgen beginnen met oefeningen om van haklanding af te komen en op zondag een LDL.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:48 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Balen! Zit een loopje er ook in vandaag of morgen?
Dus er gaat zeker gelopen worden
Dit pijntje ging om koude handen vanwege wind tegen en veel regen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:46 schreef Greyson het volgende:
[..]
Sommige pijntjes zijn niet erg mag je gerust op doorlopen, andere pijntjes kun je weghalen door iets je loophouding te veranderen en als laatste de pijntjes waarvan je zelf moet oordelen of het verstandig is om door te lopen of niet.![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:50 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik zit al de hele week met mijn kont in een stoel en mijn been omhoog op een krukje, door die stomme val afgelopen zondag. Ik ben de hele tijd positief geweest maar ik loop potdomme nog steeds op krukken door het huis te schuiven en morgen mis ik dus mijn looptraining. Vandaag vind ik mezelf zielig en ook dat haat ik. Blegh.dat is balen ja...
Voel je al wel verbetering, ondanks dat je nog met krukken loopt?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ook maar een Endomondo-profiel aangemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet ik voortaan wel alles 2x uploaden....![]()
2x maar? ik zit inmiddels aan 3 Xquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:54 schreef cafca het volgende:
Ook maar een Endomondo-profiel aangemaakt
http://www.endomondo.com/workouts/294148376/14233744
Moet ik voortaan wel alles 2x uploaden....en volgens mij zijn er hier die nog meer sites gebruiken
Wel beter dan de eerste dag, maar verder schiet het niet op. Een weekje thuis zitten van werk is wel lekker maar ik had bedacht dat ik maandag toch maar weer eens moest gaan. Nu kan ik niet eens bedenken hoe ik op mijn werk moet komen behalve dan per taxi.![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:54 schreef cafca het volgende:
Ook maar een Endomondo-profiel aangemaaktJa dat doe ik ook, eerst van de Polar naar de pc en dan exporteren naar Endomondo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet ik voortaan wel alles 2x uploaden....![]()
Overigens wil ik best aan LadyOracle vragen of ze de Endomondo-groep overdraagt aan mij. Dan kan het lijstje met namen worden gecompleteerd en kunnen mensen ook weer snel worden toegevoegd (ik begreep dat het momenteel nogal lang duurt). Als mensen dat goed vinden natuurlijk.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gisteren mijn intervaltraining wel 3x gedaan, ook naar Garmin Connect, omdat die de enige is die de laps netjes in verschillende splits weergeeft.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:55 schreef Guard het volgende:
[..]
2x maar? ik zit inmiddels aan 3 Xen volgens mij zijn er hier die nog meer sites gebruiken
![]()
Op krukken?? Was er toch iets kapot dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:50 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik zit al de hele week met mijn kont in een stoel en mijn been omhoog op een krukje, door die stomme val afgelopen zondag. Ik ben de hele tijd positief geweest maar ik loop potdomme nog steeds op krukken door het huis te schuiven en morgen mis ik dus mijn looptraining. Vandaag vind ik mezelf zielig en ook dat haat ik. Blegh.
@Guard: succes, werk is niet het enige
@Yuki: eens met Gogo & Levitas, wissel eens in tempo's.![]()
Wilde het ook al aanbieden, maar jij lijkt me daar uitermate geschikt voorquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:59 schreef mosselmossel het volgende:
Overigens wil ik best aan LadyOracle vragen of ze de Endomondo-groep overdraagt aan mij. Dan kan het lijstje met namen worden gecompleteerd en kunnen mensen ook weer snel worden toegevoegd (ik begreep dat het momenteel nogal lang duurt). Als mensen dat goed vinden natuurlijk.![]()
Daarover gesproken, ik moet nog een en ander uploaden. Ben niet de meest trouwe Endomondo gebruiker meer tegenwoordig (ook omdat het vaak niet klopt).![]()
4x: GC, Smashrun (die is eenvoudig vanwege koppeling met GC), Strava en Endomondo. Overigens ook precies in die volgorde, ik ben nog steeds niet kapot van Endomondo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:55 schreef Guard het volgende:
[..]
2x maar? ik zit inmiddels aan 3 Xen volgens mij zijn er hier die nog meer sites gebruiken
![]()
Gekneusd denk ik, als ik even heb gezeten staat mijn knie in gebogen stand en kan ik hem niet strekken en er niet op steunen, na een minuut of 10 gaat dat wel en kan ik kleine stapjes maken. Tot ik weer even ga zitten dan begint het weer opnieuw. Mijn knie is een beetje dik en vooral heel stijf en pijnlijk, ook een beetje warm. Ik wil de huisarts er wel even naar laten kijken maar heb geen vervoer er heen en de HA komt niet bij mij omdat het geen spoedgeval is. Maandag kan ik een lift krijgen, dan maar even langs als het niet verbeterd is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
Op krukken?? Was er toch iets kapot dan?
Bedankt voor de belangstelling, ik voel me zo'n zeurpiet![]()
![]()
Een zeurpiet? Echt niet! Je hebt alle redenom flink te balen. Sterkte, hopelijk is er snel verbetering!![]()
Balen! Beterschap, en neem maar goed rust.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:17 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Gekneusd denk ik, als ik even heb gezeten staat mijn knie in gebogen stand en kan ik hem niet strekken en er niet op steunen, na een minuut of 10 gaat dat wel en kan ik kleine stapjes maken. Tot ik weer even ga zitten dan begint het weer opnieuw. Mijn knie is een beetje dik en vooral heel stijf en pijnlijk, ook een beetje warm. Ik wil de huisarts er wel even naar laten kijken maar heb geen vervoer er heen en de HA komt niet bij mij omdat het geen spoedgeval is. Maandag kan ik een lift krijgen, dan maar even langs als het niet verbeterd is.
Bedankt voor de belangstelling, ik voel me zo'n zeurpiet![]()
Dank jequote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:20 schreef Gogo83 het volgende:
Een zeurpiet? Echt niet! Je hebt alle redenom flink te balen. Sterkte, hopelijk is er snel verbetering!
En Cafca ook bedankt, doet me goed.![]()
Wat knap!!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:35 schreef Wolve000 het volgende:
http://www.austin360.com/(...)sean-maguire-runnin/
Mooi gebaar ook dat de officials er gaan zijn om die medaille en het shirt uit te reiken![]()
![]()
Godsamme zeg, wat een klote weer ook de laatste dagen. Moet zeggen dat dat mij er behoorlijk van weerhoudt om toch te gaan rennen.
Doe redelijk fysiek werk, en als ik dan 8 uur heb gewerkt en om 18:00 thuiskom in de gietende regen, dan heb ik echt vaak geen fut meer om nog te gaan lopen.
Klinkt zo slap, maar bluh, zo is het wel. Misschien dat het vanavond beter gaat..
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
@Angel-A: Tuurlijk geen aansteller. Alleen ik zou het serieus nemen en gewoon naar de HA gaan, desnoods bel je aan bij de buuf voor een lift of neem je de tuktuk
Bemoedigend weer is het niet neeLopen in een groepje en trainen voor een afstand helpt enorm. Iedereen komt heel trouw, weer of geen weer. Ik heb mijn fijnste hardloopjack aan de waslijn hangen en ga er lekker voor vanavond. Door de regen ploegen heeft dan ook wel wat
![]()
![]()
Ik wil denk ik een echt waterdicht jasje. Want wat ik nu heb is niet echt fijn bij weer zoals gisteravond.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:59 schreef Quoi het volgende:
@Angel-A: Tuurlijk geen aansteller. Alleen ik zou het serieus nemen en gewoon naar de HA gaan, desnoods bel je aan bij de buuf voor een lift of neem je de tuktuk
Bemoedigend weer is het niet neeLopen in een groepje en trainen voor een afstand helpt enorm. Iedereen komt heel trouw, weer of geen weer. Ik heb mijn fijnste hardloopjack aan de waslijn hangen en ga er lekker voor vanavond. Door de regen ploegen heeft dan ook wel wat
Ik kan je mijn Ronhill Trail Tempest jasje aanraden. Gisteren nog mee in de zeikregen op de baan gerend en dat scheelde echt zóveel!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik wil denk ik een echt waterdicht jasje. Want wat ik nu heb is niet echt fijn bij weer zoals gisteravond.
Pro-tip: kijk naar modellen van vorig jaar bij zulke jasjes. Mijn jasje was 75 pond, terwijl het 13/14 model 150 was...Enige verschil was de kleur!
Ja doei.![]()
Ik heb er tot nu toe nog niet zo'n behoefte aan. Dan maar gewoon natKijken of ik daar vanavond na 2+ uur ook zo over denk
Kan best afkoelen natuurlijk als je 'hobbelt'.
![]()
Mja, ik was gister tot op het bot nat. Het jasje houdt wel iets aan wind en regen tegen, maar weer zoals gisteren is echt too much...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:11 schreef Quoi het volgende:
Ik heb er tot nu toe nog niet zo'n behoefte aan. Dan maar gewoon natKijken of ik daar vanavond na 2+ uur ook zo over denk
Kan best afkoelen natuurlijk als je 'hobbelt'.
Strava ken ik niet, ik heb wel nog looptijden.nl (vanwege het hardloopspelquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:05 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
4x: GC, Smashrun (die is eenvoudig vanwege koppeling met GC), Strava en Endomondo. Overigens ook precies in die volgorde, ik ben nog steeds niet kapot van Endomondo.). En inderdaad GC, Smashrun en Endomondo.
Voor hobbeltrainingen is iets waterdichts misschien weleens lekker vanwege het afkoelen. Maar ik heb eigenlijk niet echt vaak meegemaakt dat het echt zeikregent als ik moet lopen. Gisteren regende het wel, waarschijnlijk minder erg dan in andere delen van het land, maar hoefde ik niet te lopen vanwege taperen voor Schoorl![]()
![]()
Ik durf me hier ook weer te melden, aangezien ik gister groen licht kreeg van de fysio om weer (rustig aan) te beginnen met lopen. En ik hoor bij de stickerploegbewijs zit in de spoiler
Ze had roze, maar die durfde ze niet op me te plakken
Dus vanavond weer hobbelen, een 15 x 200 training, alleen dan niet de snelheden die ik daar normaal op loop, maar 1,5 min per km langzamer ofzo...En dan hopen dat de reactie van mijn knie uitblijft, dan heb ik hoop op een wedstrijdje in maart ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:34 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Als ik naar de adviezen van mijn lichaam luister dan loop ik alleen nog maar bij windstil weer bij een graad of 14 met schapenwolkjes en alleen in een periode dat ik niet zoveel hoef te werken. Dat staat gelijk aan stoppen in dit land met altijd grafweer. Dit lichaam moet gewoon z'n bek houden als het pijntjes schreeuwt die niets met blessures te maken hebben.![]()
Mijn lichaam moet ook gewoon zn bek houden. Zeker als het gaat om koud.
U kent allen de wet van Piet Kleine toch? "Als je het koud krijgt, dan moet je harder schaatsen."Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:02 schreef MaleDuck het volgende:
Ik durf me hier ook weer te melden, aangezien ik gister groen licht kreeg van de fysio om weer (rustig aan) te beginnen met lopen. En ik hoor bij de stickerploegbewijs zit in de spoiler
Dus vanavond weer hobbelen, een 15 x 200 training, alleen dan niet de snelheden die ik daar normaal op loop, maar 1,5 min per km langzamer ofzo...En dan hopen dat de reactie van mijn knie uitblijft, dan heb ik hoop op een wedstrijdje in maart ofzo
Ah, je hebt een gele!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed nieuws. Toch wel een tijdje niet gelopen dan? Komt vast snel weer goed![]()
![]()
Dat was by far het slechtste weer dat ik ooit in training heb gehad. Precies in het zwaarste punt van de regen en met windkracht vijf ruim tien kilometer afgelegd. Het was koud en nat, maar wat voel ik me lekker
Nu hopen dat de endorfines door blijven werken tot vanmiddag als mijn verstandskiezen eruit worden gehaald.![]()
![]()
Hop hop! Lekker gaan weer MD!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kunnen lang door blijven gaan. Ik herinner me nog een hardlooprondje van 14km bij code rood langs de Oosterschelde. Daar geniet ik nog steeds van en da's toch zeker een maand of vier vijf geleden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:10 schreef Littlecreep het volgende:
Dat was by far het slechtste weer dat ik ooit in training heb gehad. Precies in het zwaarste punt van de regen en met windkracht vijf ruim tien kilometer afgelegd. Het was koud en nat, maar wat voel ik me lekker
Nu hopen dat de endorfines door blijven werken tot vanmiddag als mijn verstandskiezen eruit worden gehaald.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Jep, nu hopen dat het nieuws goed blijftquote:Jah, mooi geel is niet lelijk, jammer genoeg geen reflectiestrepen eropquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:08 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, je hebt een gele!
Goed nieuws. Toch wel een tijdje niet gelopen dan? Komt vast snel weer goed![]()
Ja, dit jaar pas 1 keer gelopen... dus heb wel wat energie over zeg maar...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Vandaag komt er trouwens niks uit mijn handen en hoofd. Moe en brak en thuisgebleven (heerlijk!).
Heb zo'n voorgevoel dat alleen mijn benen het goed gaan doen vandaag![]()
![]()
Welcome back! Is het misschien verstandig om, naast je intensiteit, ook het volume eventjes wat terug te schroeven? 8 - 10x 200m bijvoorbeeld, puur om te kijken hoe je knie het houdt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb ik het ook met de fysio over gehad en ze gaf aan dat 15 x 200 een goede training was om mee te beginnen, dus dan ga ik dat ook maar doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:33 schreef Levitas het volgende:
[..]
Welcome back! Is het misschien verstandig om, naast je intensiteit, ook het volume eventjes wat terug te schroeven? 8 - 10x 200m bijvoorbeeld, puur om te kijken hoe je knie het houdt?En dan zondag een 10 x 400 doen en de training erna 6 x 1000. Om zo weer in het ritme te komen van 3 keer per week lopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Hey mede hardloopfanaten,
Ben 21 jaar en altijd fanatiek gesport. Ben het hardlopen aan het ontdekken.
ZIt ook bij een atletiekvereniging sinds een tweetal weken.
Wat testjes gedaan, en nu weet ik niet wat ik wil gaan doen
lange afstanden of korte ( ik wil echt op een focussen en goed worden).
uit testen bleek dat ik 3km op de coopertest loop en 14.5 op de 100m.
Is die combinatie best bijzonder? En op welke zal ik gaan focussen?
Korte of lange? Althans op basis van die tijden, waar ben ik relatief t beste in?
Mvg
en fijne dag voor ieder die gaat hardlopen todayOverigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_![]()
"Zo lang je maar uitkijkt!" Zou mijn oma zeggen!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:39 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Heb ik het ook met de fysio over gehad en ze gaf aan dat 15 x 200 een goede training was om mee te beginnen, dus dan ga ik dat ook maar doenEn dan zondag een 10 x 400 doen en de training erna 6 x 1000. Om zo weer in het ritme te komen van 3 keer per week lopen...
Ja doei.![]()
Hey!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef jantjevertonghen het volgende:
Korte of lange? Althans op basis van die tijden, waar ben ik relatief t beste in?
Mvg
en fijne dag voor ieder die gaat hardlopen today
Ik zou me - als ik jou was - nog niet focussen en gewoon alles proberen. Alleen dan weet je wat je het leukst vindt of wat het best bij je past.![]()
Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey!
Ik zou me - als ik jou was - nog niet focussen en gewoon alles proberen. Alleen dan weet je wat je het leukst vindt of wat het best bij je past.
Maar ik wilde eigenlijk wat feedback op mijn tijden,
ben nogal een cijfer freak en ga ook zeker excel bestanden maken als ik fanatieker ga hardlopenOverigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_![]()
Ja, dat zei mn vrouw ook alquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"Zo lang je maar uitkijkt!" Zou mijn oma zeggen!En de fysio kent me inmiddels ook wel een beetje, want ze gaf aan dat als ik nu te veel zou willen, ik snel weer terug bij af zou zijn...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Feedback op je tijden. Sja. Vergeleken bij Usain Bolt ben je aardig traag. Vergeleken bij mij misschien vlot, weet ik niet eigenlijk, maar ja... Tijden zijn zo relatief.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.
ben nogal een cijfer freak en ga ook zeker excel bestanden maken als ik fanatieker ga hardlopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoe lang loop je nu al hard? Pas echt 2 weken? Wat is "altijd fanatiek gesport"? Welke sporten, wanneer, hoe lang gedaan? Doe je dat nu nog steeds?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef jantjevertonghen het volgende:
Mvg
en fijne dag voor ieder die gaat hardlopen today
Normaal gesproken, zou ik zeggen: Als je 2 weken aan het hardlopen bent, is 3 kilometer op een coopertest prima prestatie. Of het verstandig is, zou ik zeggen van niet. Opbouwen om je spieren en gewrichten te laten wennen aan die continue, eentonige belasting die bij hardlopen komt kijken (wat bij voetballen bijv. toch best iets anders is). Ja, je zou sneller op kunnen bouwen, maar laat je niet voor de gek houden omdat je conditie al wél goed is.
Focussen zou ik nu niet doen. Doe lekker allebei voor een tijdje en kijk wat je leuker vindt. Je zult sowieso op beide wel progressie boeken. En dan kun je alsnog voor één discipline kiezen.![]()
3 km op de cooper kan ik me wat bij voorstellen, maar 14,5 sec op de 100 m helemaal niet, omdat ik die nog nooit gelopen hebquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
ben nogal een cijfer freak en ga ook zeker excel bestanden maken als ik fanatieker ga hardlopen
Als je een cijferfreak bent, zou ik maar endomondo op je telefoon zetten en voor een garmin gaan sparen en met je trainers op de atletiekvereniging sparren over je tijden enzo...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Heb je dat niet bij de atletiekvereniging gehad dan? Ik denk dat ze het daar het het beste weten, omdat het wel echt "atletiekafstanden" zijn. Ik denk dat het overgrote deel hier echt geen idee heeft of 14,5 op de 100 een goede tijd is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
ben nogal een cijfer freak en ga ook zeker excel bestanden maken als ik fanatieker ga hardlopen![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hoe lang loop je nu al hard? Pas echt 2 weken? Wat is "altijd fanatiek gesport"? Welke sporten, wanneer, hoe lang gedaan? Doe je dat nu nog steeds?
Normaal gesproken, zou ik zeggen: Als je 2 weken aan het hardlopen bent, is 3 kilometer op een coopertest prima prestatie. Of het verstandig is, zou ik zeggen van niet. Opbouwen om je spieren en gewrichten te laten wennen aan die continue, eentonige belasting die bij hardlopen komt kijken (wat bij voetballen bijv. toch best iets anders is). Ja, je zou sneller op kunnen bouwen, maar laat je niet voor de gek houden omdat je conditie al wél goed is.
Al erg lang voetbal zes uur per week.
Hardlopen doe ik al jaren maar twee weken bij n.club.
Ik hoopte stiekem dat die.combinatie van 43 minuten op de 10km en 14 op de 100 ontzettend goed is
Focussen zou ik nu niet doen. Doe lekker allebei voor een tijdje en kijk wat je leuker vindt. Je zult sowieso op beide wel progressie boeken. En dan kun je alsnog voor één discipline kiezen.Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_![]()
Ik loop nooit 100meter.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:13 schreef hatsaflats het volgende:
e atletiekvereniging gehad dan? Ik denk dat ze het daar het het beste weten, omdat het wel echt "atletiekafstanden" zijn. Ik denk dat hZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik zou het er ook gewoon even met je trainer over hebben als je het echt wilt weten. Ik weet niet hoe intensief je hardgelopen hebt zonder atletiekvereniging, maar 3km op de cooper is best netjes.quote:
Van de 100 heb ik ook geen idee. Zou het voor mezelf ook wel eens willen weten eigenlijkmaar gewoon lekker blijven afwisselen en kijken waarin je de meeste progressie boekt en wat je het leukste vind
.
![]()
Ik zeg het ook nog een keerquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:09 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat zei mn vrouw ook alEn de fysio kent me inmiddels ook wel een beetje, want ze gaf aan dat als ik nu te veel zou willen, ik snel weer terug bij af zou zijn...
Maar in ieder geval erg mooi dat je weer terug bent!Hopelijk blijf je nu blessurevrij!
![]()
MD loopt mij vast in no-time weer voorbij.
Oh, wacht.
Dat doet hij geblesseerd en al ook al...Ja doei.![]()
14,5 s is geen bijzondere tijd, maar wel veel sneller dan het gros van de amateurlopers haalt. Zelf heb ik het één keer geklokt op 18 s en ooit in een grijs verleden met gym iets in de 16 en ik denk niet dat ik ooit sneller kan zijn omdat 100 m voor mij te kort is om op snelheid te komen. Mijn PR op de 200 is namelijk 36 s.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef jantjevertonghen het volgende:
3 km op de cooper is een prima score, maar ook nog niet uitzonderlijk.
Voor iemand die net begonnen is zijn het wel indrukwekkende tijden/afstanden, maar waarschijnlijk had je al een basis vanuit een andere sport.
Doe gewoon wat je het leukst vindt, daar ben je waarschijnlijk automatisch het beste in.![]()
Mijn motivatie voor het hardlopen is helemaal naar het vriespunt gezakt.. En wanneer ik dan al loop, gaat het ook helemaal niet lekker. Ik laat mijn loopjes stiekem ook gewoon in mijn Garmin zittenVind het de moeite niet waard om up te loaden
Kan alleen maar denken aan mijn stomme scriptie.
![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:37 schreef Miezziej het volgende:
Mijn motivatie voor het hardlopen is helemaal naar het vriespunt gezakt.. En wanneer ik dan al loop, gaat het ook helemaal niet lekker. Ik laat mijn loopjes stiekem ook gewoon in mijn Garmin zittenVind het de moeite niet waard om up te loaden
Kan alleen maar denken aan mijn stomme scriptie.
ga eens lopen jij....
Zaterdag of zondag... (Nu niet zeggen allebeiquote:)
Maandag meeting met begeleider voor scriptie. Hopelijk is daarna de eindstreep in zicht en kan ik zonder hoofdpijn gaan hardlopen(Als ik loop dan denk ik vaak: "Hier heb je helemaal geen tijd voor. Je moet nog aan je scriptie werken. Je moet nog dit en dat doen voor school. Zo ga je nooit afstuderen!"
Pessimist to the max
)
![]()
Ik had dat ook tijdens mijn aftsuderen, en ineens gaat het heel snel en dan denk je : "heb ik me daar nu zo druk om gemaakt?"quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:45 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zaterdag of zondag... (Nu niet zeggen allebei)
Maandag meeting met begeleider voor scriptie. Hopelijk is daarna de eindstreep in zicht en kan ik zonder hoofdpijn gaan hardlopen(Als ik loop dan denk ik vaak: "Hier heb je helemaal geen tijd voor. Je moet nog aan je scriptie werken. Je moet nog dit en dat doen voor school. Zo ga je nooit afstuderen!"
Pessimist to the max
)
Dus komt allemaal goed, gewoon af en toe de zinnen verzetten met een rondje hardlopen
Die ervaring deel ik nietquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik had dat ook tijdens mijn aftsuderen, en ineens gaat het heel snel en dan denk je : "heb ik me daar nu zo druk om gemaakt?"
Dus komt allemaal goed, gewoon af en toe de zinnen verzetten met een rondje hardlopenBij mij was het de laatste weken echt wel even kneiterhard bikkelen.
![]()
Dat bikkelen zat bij mij in het begin...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Die ervaring deel ik nietBij mij was het de laatste weken echt wel even kneiterhard bikkelen.
Toen dacht ik ook nog dat ik wel even in een paar maanden zou afstuderen
Ik heb mijzelf de tijd gegeven tot april... (dan is de laatste herkansing van een toets die ik nog moet doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:55 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat bikkelen zat bij mij in het begin...
Toen dacht ik ook nog dat ik wel even in een paar maanden zou afstuderen)
Ik zal hier wel wat meer gaan meelezen, mss word ik meegesleurd door jullie enthousiasme![]()
![]()
Je gaat toch ook de halve doen tijdens de CPC?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:58 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik heb mijzelf de tijd gegeven tot april... (dan is de laatste herkansing van een toets die ik nog moet doen)
Ik zal hier wel wat meer gaan meelezen, mss word ik meegesleurd door jullie enthousiasmeMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ah, dat verklaart het verschilquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:55 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat bikkelen zat bij mij in het begin...
Toen dacht ik ook nog dat ik wel even in een paar maanden zou afstuderenIk had in het begin juist te weinig gebikkeld, daarom moest ik nogal hard doorwerken
Nu zit ik voor m'n afstuderen gewoon hele dagen op kantoor en krijg ik er geld voor, dus hopelijk doe ik nu wel gewoon vanaf het begin af aan genoeg. Al wordt tussendoor hardlopen nu wel erg lastig
En Miezziej! Gewoon weer rennen! Lekker af en toe een beetje je hoofd leeg. Dan moet je gewoon denken "als ik nu even een half uurtje hardloop, kan ik me de komende uren weer beter concentreren en ben ik productiever". En dan houd je jezelf niet eens voor de gek.![]()
Zoals het er nu uit ziet, denk ik niet dat ik dat ga redden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:59 schreef Guard het volgende:
[..]
Je gaat toch ook de halve doen tijdens de CPC?
Zat er aan te denken om mijn startnummer "cadeau" te doen aan een collega, heeft nog nooit een HM gedaan en twijfelt daar over. Hij loopt gewoon LDL's van 2 uur ofzo dus ik vind dat hij er wel aan toe is.
![]()
Denk je dat ook bij alle andere dingen die het werken aan je scriptie in de weg staan? Zoals feestjes, etentjes, kwaliteittijd met naasten, tv-kijken, et cetera?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:45 schreef Miezziej het volgende:
(Als ik loop dan denk ik vaak: "Hier heb je helemaal geen tijd voor. Je moet nog aan je scriptie werken. Je moet nog dit en dat doen voor school. Zo ga je nooit afstuderen!"Pessimist to the max
)
Misschien is het wel gewoon een hardloopdipje en heeft het niet zoveel te maken met scripties. Is heel normaal en zal iedereen herkennen. Je vond het ooit leuk en dat gevoel komt vast weer terug. Het is wel jammer, omdat ik denk dat het juist kan zorgen voor meer productiviteit en energie, maar zo werkt het niet altijd.![]()
Bleh.. jammer dat het moeizaam gaatquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:08 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zoals het er nu uit ziet, denk ik niet dat ik dat ga redden.
Zat er aan te denken om mijn startnummer "cadeau" te doen aan een collega, heeft nog nooit een HM gedaan en twijfelt daar over. Hij loopt gewoon LDL's van 2 uur ofzo dus ik vind dat hij er wel aan toe is.
![]()
Schrijf je je scriptie thuis? Die scheiding werk/privé kan slopend zijn, terwijl je vast echt wel meer dan genoeg tijd erin steekt (en het gaat ook om de kwaliteit itt kwantiteit). Wat bij hielp is om er werkdagen van te maken. Ik ging dan om 9:00 uur naar de Coffee Company of de bieb oid en om 17:00 uur weer naar huis. En dan mocht ik ontspannen. No way dat je je dan schuldig voelt
Succes!
![]()
Soms wel en soms niet, laatst met collega's wezen lasergamen en dat vond ik stiekem wel erg leukquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:12 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Denk je dat ook bij alle andere dingen die het werken aan je scriptie in de weg staan? Zoals feestjes, etentjes, kwaliteittijd met naasten, tv-kijken, et cetera?
Misschien is het wel gewoon een hardloopdipje en heeft het niet zoveel te maken met scripties. Is heel normaal en zal iedereen herkennen. Je vond het ooit leuk en dat gevoel komt vast weer terug. Het is wel jammer, omdat ik denk dat het juist kan zorgen voor meer productiviteit en energie, maar zo werkt het niet altijd.(en ook een beetje hardloopgerelateerd natuurlijk, weg sprinten voor de tegenstander..
)
Ik hoop dat mijn motivatie snel weer terugkomt. Ik ga mijzelf in ieder geval niet meer dwingen om 10km+ te lopen ivm die HM. Ik denk dat ik die laat varen en iemand anders blij ga maken met mijn startnummer. Dan kan ik mij meer focussen op kortere trainingen en ben ik ook niet meer te lang van huis.
Ik werk trouwens op mijn stagebedrijf aan mijn scriptie. Dus ik maak er wel een echte werkdag vanAls het goed is ben ik ook bijna klaar (als ik mijn docent begeleider en bedrijfsbegeleider eens op 1 lijn kan krijgen).
![]()
Hallo! Evy les 21 uitgelopen10, 10,12
![]()
Ik ben blij man!
Was wel zo dom om door her parkje terug te lopen waar de plassen niet meer te ontwijken waren.
sop sop sop![]()
Je moet jezelf niet dwingen idd.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:22 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Soms wel en soms niet, laatst met collega's wezen lasergamen en dat vond ik stiekem wel erg leuk(en ook een beetje hardloopgerelateerd natuurlijk, weg sprinten voor de tegenstander..
)
Ik hoop dat mijn motivatie snel weer terugkomt. Ik ga mijzelf in ieder geval niet meer dwingen om 10km+ te lopen ivm die HM. Ik denk dat ik die laat varen en iemand anders blij ga maken met mijn startnummer. Dan kan ik mij meer focussen op kortere trainingen en ben ik ook niet meer te lang van huis.
Ik werk trouwens op mijn stagebedrijf aan mijn scriptie. Dus ik maak er wel een echte werkdag vanAls het goed is ben ik ook bijna klaar (als ik mijn docent begeleider en bedrijfsbegeleider eens op 1 lijn kan krijgen).
Komt wel weer, die motivatie
Dat magquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:46 schreef Fa-tum het volgende:
o en Miezziej![]()
(mag ik vragen wat je studeer)Ik studeer Accountancy
![]()
![]()
Ik heb van huisfotograaf JT mijn foto's van de midwintermarathon cadeau gekregen als huwelijkscadeau![]()
Overigens: Dit is tof. Helaas niet van NL steden, maar het blijft tof
http://www.want.nl/s-were(...)utes-gevisualiseerd/F means you're fucked![]()
Jammer dat de kaarten van Parijs en New York vooral de route van de marathons laten zien. Dus de tekst van dat artikel: "Mocht je in New York willen rennen en loop je liever een rustige route? Dan weet je dankzij deze kaarten dat je het beste aan de westkant van Central Park moet rennen.", die is ook onzin. Behalve dan op de dag van de NYM, natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:03 schreef YUR het volgende:
Ik heb van huisfotograaf JT mijn foto's van de midwintermarathon cadeau gekregen als huwelijkscadeau![]()
http://www.want.nl/s-were(...)utes-gevisualiseerd/![]()
London laat ook wel de commutersroute zien langs de Thamesquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:08 schreef pijll het volgende:
[..]
Jammer dat de kaarten van Parijs en New York vooral de route van de marathons laten zien. Dus de tekst van dat artikel: "Mocht je in New York willen rennen en loop je liever een rustige route? Dan weet je dankzij deze kaarten dat je het beste aan de westkant van Central Park moet rennen.", die is ook onzin. Behalve dan op de dag van de NYM, natuurlijk.
Ja doei.![]()
De watte?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
London laat ook wel de commutersroute zien langs de Thames
Overigens is het niet zo heel moeilijk dit soort kaartjes te maken. Perl scrippie maken om de routes te downloaden vanaf Garmin Connect o.i.d., en dan in een kaartje zetten. Dat ga ik ook wel even proberen van Den Haag of zo... Van mijn eigen loopjes maak ik zo'n kaartje altijd al.![]()
Commutersroute! Veel mensen die in the City werken doen hun woon-werk al rennend langs de oever van de Thames!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:14 schreef pijll het volgende:
[..]
De watte?
Overigens is het niet zo heel moeilijk dit soort kaartjes te maken. Perl scrippie maken om de routes te downloaden vanaf Garmin Connect o.i.d., en dan in een kaartje zetten. Dat ga ik ook wel even proberen van Den Haag of zo... Van mijn eigen loopjes maak ik zo'n kaartje altijd al.Ja doei.![]()
Kan iemand mij in de OP toevoegen bij:
9 februari 2014 - Groet uit Schoorl Run (Schoorl)|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Wow. Daar zou JT mij niet echt blij mee maken. Maar jij bent nu eenmaal foto-genieker meer Zeddiequote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:03 schreef YUR het volgende:
http://www.want.nl/s-were(...)utes-gevisualiseerd/
Leuk geweest in het Zuiden des lands?
Mensen blijven toch wel zo in het centrum 'hangen' in die steden hè? Soms verbaast het me in een stad als A'dam ook hoeveel mensen zigzaggen door bijv de Haarlemmerstraat. Hardlopen is dan echt een soort image-building![]()
![]()
Done!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:17 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand mij in de OP toevoegen bij:
9 februari 2014 - Groet uit Schoorl Run (Schoorl)Ja doei.![]()
Was erg leuk, en we hebben lekker geen meter hardgelopenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wow. Daar zou JT mij niet echt blij mee maken. Maar jij bent nu eenmaal foto-genieker meer Zeddie
Leuk geweest in het Zuiden des lands?
Mensen blijven toch wel zo in het centrum 'hangen' in die steden hè? Soms verbaast het me in een stad als A'dam ook hoeveel mensen zigzaggen door bijv de Haarlemmerstraat. Hardlopen is dan echt een soort image-building
F means you're fucked![]()
Tsssk. Voel je schuldigquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:28 schreef YUR het volgende:
[..]
Was erg leuk, en we hebben lekker geen meter hardgelopen![]()
![]()
Leuk dat kaartje van NY, de marathonroute staat er vrij duidelijk op, maar ja die wordt ook vrij goed belopen op een bepaalde dag van het jaar
ik heb ook nog een paar gpx-jes van NY
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: