quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:02 schreef MaleDuck het volgende:
Ik durf me hier ook weer te melden, aangezien ik gister groen licht kreeg van de fysio om weer (rustig aan) te beginnen met lopen. En ik hoor bij de stickerploegbewijs zit in de spoiler
Ze had roze, maar die durfde ze niet op me te plakken
Dus vanavond weer hobbelen, een 15 x 200 training, alleen dan niet de snelheden die ik daar normaal op loop, maar 1,5 min per km langzamer ofzo...En dan hopen dat de reactie van mijn knie uitblijft, dan heb ik hoop op een wedstrijdje in maart ofzo
Welcome back! Is het misschien verstandig om, naast je intensiteit, ook het volume eventjes wat terug te schroeven? 8 - 10x 200m bijvoorbeeld, puur om te kijken hoe je knie het houdt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik het ook met de fysio over gehad en ze gaf aan dat 15 x 200 een goede training was om mee te beginnen, dus dan ga ik dat ook maar doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:33 schreef Levitas het volgende:
[..]
Welcome back! Is het misschien verstandig om, naast je intensiteit, ook het volume eventjes wat terug te schroeven? 8 - 10x 200m bijvoorbeeld, puur om te kijken hoe je knie het houdt?
"Zo lang je maar uitkijkt!" Zou mijn oma zeggen!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:39 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Heb ik het ook met de fysio over gehad en ze gaf aan dat 15 x 200 een goede training was om mee te beginnen, dus dan ga ik dat ook maar doenEn dan zondag een 10 x 400 doen en de training erna 6 x 1000. Om zo weer in het ritme te komen van 3 keer per week lopen...
Hey!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef jantjevertonghen het volgende:
Hey mede hardloopfanaten,
Ben 21 jaar en altijd fanatiek gesport. Ben het hardlopen aan het ontdekken.
ZIt ook bij een atletiekvereniging sinds een tweetal weken.
Wat testjes gedaan, en nu weet ik niet wat ik wil gaan doen
lange afstanden of korte ( ik wil echt op een focussen en goed worden).
uit testen bleek dat ik 3km op de coopertest loop en 14.5 op de 100m.
Is die combinatie best bijzonder? En op welke zal ik gaan focussen?
Korte of lange? Althans op basis van die tijden, waar ben ik relatief t beste in?
Mvg
en fijne dag voor ieder die gaat hardlopen today
Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey!
Ik zou me - als ik jou was - nog niet focussen en gewoon alles proberen. Alleen dan weet je wat je het leukst vindt of wat het best bij je past.
Ja, dat zei mn vrouw ook alquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"Zo lang je maar uitkijkt!" Zou mijn oma zeggen!
Feedback op je tijden. Sja. Vergeleken bij Usain Bolt ben je aardig traag. Vergeleken bij mij misschien vlot, weet ik niet eigenlijk, maar ja... Tijden zijn zo relatief.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.
Maar ik wilde eigenlijk wat feedback op mijn tijden,
ben nogal een cijfer freak en ga ook zeker excel bestanden maken als ik fanatieker ga hardlopen
Hoe lang loop je nu al hard? Pas echt 2 weken? Wat is "altijd fanatiek gesport"? Welke sporten, wanneer, hoe lang gedaan? Doe je dat nu nog steeds?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef jantjevertonghen het volgende:
Hey mede hardloopfanaten,
Ben 21 jaar en altijd fanatiek gesport. Ben het hardlopen aan het ontdekken.
ZIt ook bij een atletiekvereniging sinds een tweetal weken.
Wat testjes gedaan, en nu weet ik niet wat ik wil gaan doen
lange afstanden of korte ( ik wil echt op een focussen en goed worden).
Korte of lange? Althans op basis van die tijden, waar ben ik relatief t beste in?
Mvg
en fijne dag voor ieder die gaat hardlopen today
3 km op de cooper kan ik me wat bij voorstellen, maar 14,5 sec op de 100 m helemaal niet, omdat ik die nog nooit gelopen hebquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
ben nogal een cijfer freak en ga ook zeker excel bestanden maken als ik fanatieker ga hardlopen
Heb je dat niet bij de atletiekvereniging gehad dan? Ik denk dat ze het daar het het beste weten, omdat het wel echt "atletiekafstanden" zijn. Ik denk dat het overgrote deel hier echt geen idee heeft of 14,5 op de 100 een goede tijd is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hoe lang loop je nu al hard? Pas echt 2 weken? Wat is "altijd fanatiek gesport"? Welke sporten, wanneer, hoe lang gedaan? Doe je dat nu nog steeds?
Normaal gesproken, zou ik zeggen: Als je 2 weken aan het hardlopen bent, is 3 kilometer op een coopertest prima prestatie. Of het verstandig is, zou ik zeggen van niet. Opbouwen om je spieren en gewrichten te laten wennen aan die continue, eentonige belasting die bij hardlopen komt kijken (wat bij voetballen bijv. toch best iets anders is). Ja, je zou sneller op kunnen bouwen, maar laat je niet voor de gek houden omdat je conditie al wél goed is.
Al erg lang voetbal zes uur per week.
Hardlopen doe ik al jaren maar twee weken bij n.club.
Ik hoopte stiekem dat die.combinatie van 43 minuten op de 10km en 14 op de 100 ontzettend goed is
Focussen zou ik nu niet doen. Doe lekker allebei voor een tijdje en kijk wat je leuker vindt. Je zult sowieso op beide wel progressie boeken. En dan kun je alsnog voor één discipline kiezen.
Ik loop nooit 100meter.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:13 schreef hatsaflats het volgende:
e atletiekvereniging gehad dan? Ik denk dat ze het daar het het beste weten, omdat het wel echt "atletiekafstanden" zijn. Ik denk dat h
Ik zou het er ook gewoon even met je trainer over hebben als je het echt wilt weten. Ik weet niet hoe intensief je hardgelopen hebt zonder atletiekvereniging, maar 3km op de cooper is best netjes.quote:
Ik zeg het ook nog een keerquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:09 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat zei mn vrouw ook alEn de fysio kent me inmiddels ook wel een beetje, want ze gaf aan dat als ik nu te veel zou willen, ik snel weer terug bij af zou zijn...
14,5 s is geen bijzondere tijd, maar wel veel sneller dan het gros van de amateurlopers haalt. Zelf heb ik het één keer geklokt op 18 s en ooit in een grijs verleden met gym iets in de 16 en ik denk niet dat ik ooit sneller kan zijn omdat 100 m voor mij te kort is om op snelheid te komen. Mijn PR op de 200 is namelijk 36 s.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef jantjevertonghen het volgende:
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:37 schreef Miezziej het volgende:
Mijn motivatie voor het hardlopen is helemaal naar het vriespunt gezakt.. En wanneer ik dan al loop, gaat het ook helemaal niet lekker. Ik laat mijn loopjes stiekem ook gewoon in mijn Garmin zittenVind het de moeite niet waard om up te loaden
Kan alleen maar denken aan mijn stomme scriptie.
Zaterdag of zondag... (Nu niet zeggen allebeiquote:
Ik had dat ook tijdens mijn aftsuderen, en ineens gaat het heel snel en dan denk je : "heb ik me daar nu zo druk om gemaakt?"quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:45 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zaterdag of zondag... (Nu niet zeggen allebei)
Maandag meeting met begeleider voor scriptie. Hopelijk is daarna de eindstreep in zicht en kan ik zonder hoofdpijn gaan hardlopen(Als ik loop dan denk ik vaak: "Hier heb je helemaal geen tijd voor. Je moet nog aan je scriptie werken. Je moet nog dit en dat doen voor school. Zo ga je nooit afstuderen!"
Pessimist to the max
)
Die ervaring deel ik nietquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik had dat ook tijdens mijn aftsuderen, en ineens gaat het heel snel en dan denk je : "heb ik me daar nu zo druk om gemaakt?"
Dus komt allemaal goed, gewoon af en toe de zinnen verzetten met een rondje hardlopen
Dat bikkelen zat bij mij in het begin...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Die ervaring deel ik nietBij mij was het de laatste weken echt wel even kneiterhard bikkelen.
Ik heb mijzelf de tijd gegeven tot april... (dan is de laatste herkansing van een toets die ik nog moet doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:55 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat bikkelen zat bij mij in het begin...
Toen dacht ik ook nog dat ik wel even in een paar maanden zou afstuderen
Je gaat toch ook de halve doen tijdens de CPC?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:58 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik heb mijzelf de tijd gegeven tot april... (dan is de laatste herkansing van een toets die ik nog moet doen)
Ik zal hier wel wat meer gaan meelezen, mss word ik meegesleurd door jullie enthousiasme
Ah, dat verklaart het verschilquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:55 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat bikkelen zat bij mij in het begin...
Toen dacht ik ook nog dat ik wel even in een paar maanden zou afstuderen
Zoals het er nu uit ziet, denk ik niet dat ik dat ga redden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:59 schreef Guard het volgende:
[..]
Je gaat toch ook de halve doen tijdens de CPC?
Denk je dat ook bij alle andere dingen die het werken aan je scriptie in de weg staan? Zoals feestjes, etentjes, kwaliteittijd met naasten, tv-kijken, et cetera?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:45 schreef Miezziej het volgende:
(Als ik loop dan denk ik vaak: "Hier heb je helemaal geen tijd voor. Je moet nog aan je scriptie werken. Je moet nog dit en dat doen voor school. Zo ga je nooit afstuderen!"Pessimist to the max
)
Bleh.. jammer dat het moeizaam gaatquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:08 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zoals het er nu uit ziet, denk ik niet dat ik dat ga redden.
Zat er aan te denken om mijn startnummer "cadeau" te doen aan een collega, heeft nog nooit een HM gedaan en twijfelt daar over. Hij loopt gewoon LDL's van 2 uur ofzo dus ik vind dat hij er wel aan toe is.
Soms wel en soms niet, laatst met collega's wezen lasergamen en dat vond ik stiekem wel erg leukquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:12 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Denk je dat ook bij alle andere dingen die het werken aan je scriptie in de weg staan? Zoals feestjes, etentjes, kwaliteittijd met naasten, tv-kijken, et cetera?
Misschien is het wel gewoon een hardloopdipje en heeft het niet zoveel te maken met scripties. Is heel normaal en zal iedereen herkennen. Je vond het ooit leuk en dat gevoel komt vast weer terug. Het is wel jammer, omdat ik denk dat het juist kan zorgen voor meer productiviteit en energie, maar zo werkt het niet altijd.
Je moet jezelf niet dwingen idd.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:22 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Soms wel en soms niet, laatst met collega's wezen lasergamen en dat vond ik stiekem wel erg leuk(en ook een beetje hardloopgerelateerd natuurlijk, weg sprinten voor de tegenstander..
)
Ik hoop dat mijn motivatie snel weer terugkomt. Ik ga mijzelf in ieder geval niet meer dwingen om 10km+ te lopen ivm die HM. Ik denk dat ik die laat varen en iemand anders blij ga maken met mijn startnummer. Dan kan ik mij meer focussen op kortere trainingen en ben ik ook niet meer te lang van huis.
Ik werk trouwens op mijn stagebedrijf aan mijn scriptie. Dus ik maak er wel een echte werkdag vanAls het goed is ben ik ook bijna klaar (als ik mijn docent begeleider en bedrijfsbegeleider eens op 1 lijn kan krijgen).
Dat magquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:46 schreef Fa-tum het volgende:
o en Miezziej![]()
(mag ik vragen wat je studeer)
Jammer dat de kaarten van Parijs en New York vooral de route van de marathons laten zien. Dus de tekst van dat artikel: "Mocht je in New York willen rennen en loop je liever een rustige route? Dan weet je dankzij deze kaarten dat je het beste aan de westkant van Central Park moet rennen.", die is ook onzin. Behalve dan op de dag van de NYM, natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:03 schreef YUR het volgende:
Ik heb van huisfotograaf JT mijn foto's van de midwintermarathon cadeau gekregen als huwelijkscadeau![]()
Overigens: Dit is tof. Helaas niet van NL steden, maar het blijft tof
http://www.want.nl/s-were(...)utes-gevisualiseerd/
London laat ook wel de commutersroute zien langs de Thamesquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:08 schreef pijll het volgende:
[..]
Jammer dat de kaarten van Parijs en New York vooral de route van de marathons laten zien. Dus de tekst van dat artikel: "Mocht je in New York willen rennen en loop je liever een rustige route? Dan weet je dankzij deze kaarten dat je het beste aan de westkant van Central Park moet rennen.", die is ook onzin. Behalve dan op de dag van de NYM, natuurlijk.
De watte?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
London laat ook wel de commutersroute zien langs de Thames
Commutersroute! Veel mensen die in the City werken doen hun woon-werk al rennend langs de oever van de Thames!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:14 schreef pijll het volgende:
[..]
De watte?
Overigens is het niet zo heel moeilijk dit soort kaartjes te maken. Perl scrippie maken om de routes te downloaden vanaf Garmin Connect o.i.d., en dan in een kaartje zetten. Dat ga ik ook wel even proberen van Den Haag of zo... Van mijn eigen loopjes maak ik zo'n kaartje altijd al.
Wow. Daar zou JT mij niet echt blij mee maken. Maar jij bent nu eenmaal foto-genieker meer Zeddiequote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:03 schreef YUR het volgende:
Ik heb van huisfotograaf JT mijn foto's van de midwintermarathon cadeau gekregen als huwelijkscadeau![]()
Overigens: Dit is tof. Helaas niet van NL steden, maar het blijft tof
http://www.want.nl/s-were(...)utes-gevisualiseerd/
Done!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:17 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand mij in de OP toevoegen bij:
9 februari 2014 - Groet uit Schoorl Run (Schoorl)
Was erg leuk, en we hebben lekker geen meter hardgelopenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wow. Daar zou JT mij niet echt blij mee maken. Maar jij bent nu eenmaal foto-genieker meer Zeddie
Leuk geweest in het Zuiden des lands?
Mensen blijven toch wel zo in het centrum 'hangen' in die steden hè? Soms verbaast het me in een stad als A'dam ook hoeveel mensen zigzaggen door bijv de Haarlemmerstraat. Hardlopen is dan echt een soort image-building
Tsssk. Voel je schuldigquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:28 schreef YUR het volgende:
[..]
Was erg leuk, en we hebben lekker geen meter hardgelopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |