Oh?? Om nou te zeggen dat door je neus ademen je nou echt afremt? Dat vind ik een beetje overdreven. (Lange) duurlopen doe ik vrijwel altijd door met m`n neus in te ademen en uit te ademen via de mond (ik adem in het dagelijks leven alleen door m`n neusquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:14 schreef Jero_nimo het volgende:
Klopt. Met hardlopen is het echt niet handig om door je neus te ademen, behalve als je jezelf echt wilt afremmen, voor een herstelloopje bijvoorbeeld. Ik doe het ook heel af en toe wel eens, als ik echt rustig moet lopen van mezelf. Maar normaal gesproken zou je veel te weinig zuurstof binnen krijgen daarvoor.
Ja, stel je voor. Sta je 10 seconden stil om dat in je tas te doen. Dan loop je misschien geen 3:00 op een 40km trail, maar 3:0:10quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:03 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar dan nog, moet je steeds die dingen weer opbergen enzo
ja zeg, je wil het toch zelf?quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:50 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
En dan na 3 km dood neervallen
[..]
En afzien, heel veel afzien... Een klein beetje huilen ook en kruipen. Foetushouding enzovoort..
http://www.mudsweattrails(...)ijtrailrunning_deel1quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
voor een 50k lijken stokken me niet echt nodig....
Tuurlijk, afzien vind ik ook helemaal niet erg. En het zal een enorm mooie ervaring worden. Maar ik ben er wel een beetje bang voorquote:
blijft natuurlijk de vraag of het profijt dat je hebt tijdens het klimmen opweegt tegen het, laten we zeggen 40km tijdens een 50km, dat je ze mee moet zeulen terwijl je niet aan het klimmen bentquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
http://www.mudsweattrails(...)ijtrailrunning_deel1
Het is dus sowieso wel handig met klimmen.
Dat maakt het toch juist leuk?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Maar ik ben er wel een beetje bang voor.
Ja, ik!quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
[warning]Nou, wie moet er nog bij in welke lijst? Roept u maar![/warning]
| 1 2 | [b]6 april 2014 - [url=http://www.spierenvoorspierencityrun.nl]Spieren voor Spieren City Run (Hilversum)[/url][/b] [*] Guppyfriend - 5km Oxxio Prestatieloop |
Done!quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, ik!
[ code verwijderd ]
Peer pressure vanuit vriend L, vorig jaar was het super leuk en nu gaan we weer
Heb wel een schema voor een rustdag voor je!quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:27 schreef cafca het volgende:
Ik heb besloten verstandig te doen en vandaag echt een rustdag in te lassen. Morgen een intervalletje doen.
Ik wil vanaf nu vooral mijn snelheid gaan verhogen en niet veel langer gaan lopen. (Maximaal een uur). Heeft iemand daar een mooi schemaatje voor?
quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb wel een schema voor een rustdag voor je!
onderschat het niet dat niets doen, heel veel mensen denken van "dat doen we wel eventjes"quote:
Dat zal toch wel op de lijst verboden middelen staan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon door je aars uitademen na een avondje chilli con carne!
Toch is dat gelukkig het onderdeel waar ik tot op heden het minste moeite mee heb. En dan adem is overigens ook door de neus, zonder problemenquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
onderschat het niet dat niets doen, heel veel mensen denken van "dat doen we wel eventjes"
Ik heb hier wel eens gelezen dat je dromen je juist wat angst moeten aanjagenquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:59 schreef Jero_nimo het volgende:
Tuurlijk, afzien vind ik ook helemaal niet erg. En het zal een enorm mooie ervaring worden. Maar ik ben er wel een beetje bang voor.
Ik loop nu een dik jaar...quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wieha! had er even overheen gelezen![]()
Wat is jouw loophistorie in een notendop? En hoe ga je je voorbereiden?
Ja ik!quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
[warning]Nou, wie moet er nog bij in welke lijst? Roept u maar![/warning]
| 1 2 | [b]7-6-2014 - [url=http://www.nike.com/nl/en_gb/c/running/we-own-the-night]We own the night - ladiesrun (Amsterdam)[/url][/b] [*] Angel-A - 10 km |
Niet eens algeheel Europeaans. In het VK loopt er zowat niemand met stokken. Maar in andere landen lopen er aanzienlijk meer mee.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
Maar zoals ooit al eens eerder repost, ik denk dat stokken echt jets Europeaans is, hier air he niemand we mee.... Gewoon ademen en die berg op!
Duidelijk een geslaagde aankoop dus.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:55 schreef Nirak het volgende:
Nieuwe schoentjes lopen fijneerste 2 km op huidige paar gedaan, laatste 2 op nieuwe. 6 mm drop ipv 8 dus moest ik toch even voorzichtig proberen. Lijkt goed te gaan, dit weekend weer een stukje verder
![]()
Er was niet veel modder op deze route, dus vrijdag eens in en wat heuvelachtiger parcours lopen met glibberige mtb paadjes
Super veel respect hiervoor! Zo'n operatie is tenslotte geen kleinigheidje.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:08 schreef runninglinda het volgende:
Begonnen met Evy 0-5km eigenlijk alleen om weer op conditie te komen na een hartoperatie een half jaar daarvoor.
Ziet er leuk uit maar after dark...dat wordt begin juni al behoorlijk laat starten. Maar het heet niet voor niets "We own the night"quote:
Renate Wennemars heeft een pré hardloop schema waarin je begint met (rustig tot stevig) wandelen. Misschien is dat iets voor je. Maar je kunt gewoon ook eens rustig een eerste lesje Start to run proberen. We gingen (bijna) allemaal bijna dood toen we die voor de eerste keer liepen hoor.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik ben al een aantal weken aan het overwegen om met hardlopen te gaan beginnen. Echter doe ik al bijna mijn hele leven niet aan sport en heb ik totaal geen conditie. Ik heb erg veel last van hoofdpijn en bij de kleinste inspanningen (bijv. een klein sprintje) krijg ik al lichte pijn in mijn hoofd. Dit wil ik niet meer en wat mij dus een prima oplossing leek is om o.a. te gaan beginnen met sporten. Ik moet het dus erg rustig opbouwen. Nu wil ik dus toch door de zure appel heen bijten aangezien ik nog jong ben en ik me graag beter wil voelen, zowel fysiek als mentaal. Een goede uitrusting is noodzakelijk. Iemand die mij van advies of tips kan voorzien? Heb al diverse hardloopschema's gezien maar vraag me af of ik me er wel goed aan doe om direct met hardlopen te beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |