abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:28:51 #1
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135790992
Zwangerschap & geboorte

2014

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Ongeduldig
19 augustus: gewoonmezelf87
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kimpossible op 23-01-2014 22:24:01 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:29:42 #2
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135791008
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!

Hier staat vandaag het huis op zijn kop, onze moederhaard (jaja mensen, ze bestaan nog!) wordt vervangen voor een combiketel. Daarbij ook al het leidingwerk en een aantal radiatoren. Ik hoop dat de mannen het een beetje netjes houden!

Nobo, wat een domper dat er vandaag niet ingeleid wordt. Veel succes op je werk!

Klap aan de GTT, getsie! Jij ook veel succes!

Franny ik ben benieuwd naar de tips! Hopen dat je een inleiding kunt voorkomen!

Cantare een goede echo, top!

Nik, ik blijf t zeggen: goed op jezelf passen en wees vooral trots op wat je al achter de rug hebt ipv op te zien tegen de periode die nog moet komen. Het heeft mij geholpen om die gedachte vast te houden.

Thee, veel plezier vandaag met je dochter.

Mo, je houdt t wel spannend. Had je nog een datum in gedachten? :P hier overigens ook weinig gekke geboortewensen. Vooral blijven communiceren en verder wat standaard riedeltjes over uitkloppen navelstreng en apgar toestanden na het drinken (tenzij medisch anders gewenst). En ik heb opgenomen dat ik niet standaard oxyrocine wil voor de placenta, maar alleen als hij niet zelf loskomt.

Mbt testen: wij hebben wel laten testen. Op down om te weten waar we aan toe zouden zijn en de trisomieën omdat die niet met t leven verenigbaar zijn.

Rfr wat een stress! Ik zie mijn ma dat ook doen. Die is al zo als ik na een afspraak van de gyn niet op tijd doorbel dat het goed gegaan is. Vind ook dat je er niet te veel naar moet schikken hoor, want dat levert alleen maar stress op.

Chanty, hoe was de seo bij jou?

Fazz, wij hebben ook graag zicht op uitjes, maar hebben het nu niet écht gedurfd. We hebben in september een ordinair weekendje centerparcs gepland met mijn ouders. Heerlijk burgerlijk :)

Pvoes, het klinkt als een fijne bevalling. Fijn dat je kleine man al lekker drinkt!

Kraamhulp bellen; hier idd pas bij het naar huis mogen. Ze zijn bij ons niet bij de bevalling, want medisch. Ik vraag me overigens wel af wie de nacomtroles komt doen. Ik hoop dat dat gewoon de Vkpraktijk uit de buurt is, want als ik de hele week naar het ZH moet tuffen ben ik niet blij. :@

Enf een *O* voor de goede dagen! Heel erg fijn. Rustig aan doen loont hihi.

Kraampakket zat hier gelukkig in de verzekering. Netjes gebracht met de post. Vraag me wel af welke maandverbanden ik aan moet schaffen voor de kraamweek. Kotex was fijn geloof ik he? Normaal alleen tampons hier.

Rfr al aan de meldplicht, wow!

Vervoer naar ZH: hier een vriend met rijbewijs maar ook veel angsti n het verkeer. Rijdt eigenlijk nooit. Wij hebben afgesproken dat ik mijn paps bel om me te brengen. Doen ze graag en ik weet geen betere optie eignlijk.
Bevaloutfits heb ik nog niet over gedacht. Zwart klinkt als een goed plan!

Stefanie ook een goede controle, top! Jij ook succes met de glucosetest!

Lieve cholula, sterkte ;( heel erg rot!

Zo, ik ben weer bij, geloof ik *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een goed bedrijf ingehuurd heb, staan ze voor je het weet weer buiten!

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:28 schreef Kimpossible het volgende:
En dicht dan maar! Op naar het topic voor nobono en vrouw?
En ja laten we er maar vanuit gaan dat dit 'ons' topic wordt!
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:32:10 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135791061
Nog wijzigingen?

Ik hoop het nobono. Er is een stagiair mee die alles uit z'n handen laat vallen ( m'n vloer :{ ) en as we speak ook bloed aan de muur smeert. Nice!

Enne thanks voor de quote hehe. Samenvatting van het vorige topic!

[ Bericht 7% gewijzigd door Kimpossible op 22-01-2014 09:48:26 ]
pi_135791651
Gewoon iets van zeggen KP, al is het maar even tussendoor dat hij je vloer heel moet laten :Y Ik ben ook ondertussen helemaal klaar met onze aannemer. Het duurt veel langer dan afgesproken en natuurlijk komt er ook weer meerwerk bij :r
pi_135792877
Even terug in bed gekropen. Nu pas wakker! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:43:32 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135793074

Goede SEO gehad O+ alles is zoals het hoort :) en ook een heel fijn gesprek met de gastouder gehad en haar man. Voelt echt heel goed dus nu maar hopen dat ik dan ook werk heb en we terecht kunnen :)

En nog een foto van fernando O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135793129
Mooi!! En *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:45:13 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135793140
Jaaaa chanty, moooi! *O*

Lekker mo!

Ze hebben m nu aan iets anders gezet volgens mij dot, ik heb m al ff niet meer gezien haha. Lekker rustig.

Moet tienervader nog in de lijst blijven eigenlijk? Volgens mij was dat echt een eendagsvlieg die we nooit meer terug zien :@
pi_135793183
Fijn Chanty!! Mooi plaatje van Fernando O+

Heerlijk Mo, nog even getukt.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:48:49 #10
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135793278
Chanty! *O*
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:52:36 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135793421
Chanty O+

KP, als je in het zhs bevalt moet je ook nog een verloskundigenpraktijk bellen. Zij doen je kraambed!
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:00:05 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135793719
Net wakker O+.
Gisteren tot laat in het ziekenhuis gezeten/gelegen ivm verdenking op zwangerschapsvergiftiging, maar uiteindelijk bleken alle waardes goed en mocht ik midden in de nacht weer naar huis.
Straks ff bijlezen en reageren.
KuikenGuppy
pi_135793956
Oh zand toch! Spannend avond gehad! Fijn dat alles goed is...
(En ook lekker uitgeslapen!)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135794373
*O* Chanty *O*

En schrikken burdie! Gelukkig is alles goed :)
pi_135794404
Hé Burdie, gelukkig is alles goed. :)
pi_135794655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef Burdie het volgende:
Net wakker O+.
Gisteren tot laat in het ziekenhuis gezeten/gelegen ivm verdenking op zwangerschapsvergiftiging, maar uiteindelijk bleken alle waardes goed en mocht ik midden in de nacht weer naar huis.
Straks ff bijlezen en reageren.
Oh jee, en waarom dachten ze dat? Gelukkig is alles goed! Doe rustig aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135794656
Nobono je laatste dagje werk dan maar vandaag? Belt het ziekenhuis vandaag om te bevestigen voor morgen of sowieso morgen melden?

Kim goeie samenvatting, scheelt weer teruglezen! Succes met je hormonen en de klusjesmannen
>:)

Chanty fijn die echo!

Burdie schrikken! Hoop dat je de rust terugvindt, je was zo goed bezig met je bankhangen!

Mo slapert! Energie opdoen alvast? ;)
pi_135794779
Mooie echo Chanty! *O*

Wat een gedoe Burdie, gelukkig was alles toch OK en heb je lekker thuis kunnen slapen :)

Spannend voor NoBoNo zo te lezen, hopelijk gaat het morgen dan ook echt door.

Ik word zo warm van die bijenactie die momenteel loopt in F&F. Ik had dat verhaal over die imker wiens bijenkasten waren beschadigd door vandalisme gelezen en vond het zo sneu. Hoe hartverwarmend is het dan dat er allemaal mensen een actie zijn gestart om deze beste man te helpen aan extra beveiliging rondom z'n bijenkasten en vanalles eromheen! Och, mijn hormonen!
Sowieso, bijtjes O+ Goed voor de natuur en Eva was tot 2 jaar een 'bijtje' op het kinderdagverblijf :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Take_A_Picture op 22-01-2014 12:09:38 ]
Tralalalaaa
pi_135794885
Wat balen NoBoNo, leef je er samen toch naartoe en dan wordt het gewoon verschoven :{
Hopelijk hoeven jullie niet te lang meer te wachten!!

Wat een ontwikkeling Burd, mooi dat alles goed is maar wel schrikken zeker :o

Kim, bloed aan de muur smeren :X weg met die stagiaire lijkt me!! Succes met ze in het gareel houden..

Mooie foto van Fernando, fijn dat alles goed is Chanty O+

Nikki, goed dat je het nu per dag gaat bekijken, lijkt me best zwaar 2 babys, een peuter en zulk verantwoordelijk werk :*

In vorige topic was er een discussie over de nekplooi meting; wij hebben die wel laten doen ondanks dat ik nog niet in de risico groep zit. Ook al is het een kansberekening, ik vond het wel heel fijn om te weten hoe die kansen nou liggen. Er was thuis wel al besproken van wat als een kindje een grote kans heeft op een afwijking en na vervolgonderzoek blijkt dit daadwerkelijk zo te zijn; willen we dat dan aangaan of niet? Dat vond ik nog de lastigste discussie, ook omdat het moreel zo onaanvaardbaar voelt om te zeggen dat je dit bijv niet wilt.
pi_135795733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
Chanty O+

KP, als je in het zhs bevalt moet je ook nog een verloskundigenpraktijk bellen. Zij doen je kraambed!
Als ik het goed onthouden heb, komt KP bij de verloskundige vandaan. Dus dat hoeft niet :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:17:53 #21
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135796456
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

Als ik het goed onthouden heb, komt KP bij de verloskundige vandaan. Dus dat hoeft niet :)
Fijn! Komen ze in ieder geval gezellig langs ipv dat ik de hort op moet :Y
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:19:06 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135796487
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ah, nee, dan niet idd. Ik lees nog niet zo heel lang mee dus dat wist ik niet :)
pi_135796629
Klopt Fazzo .. ik heb af en toe ook het gevoel dat ik mij moet verdedigen voor de wat als keuze ... gelukkig is dit nu niet het geval :)

Burdie dad schrikken ... fijn dat je weer naar huis mocht!

Chanty een goede SEO! Wat een geruststelling :)

Hmm hier minder goed nieuws. Vanmorgen toch maar naar fysio gegaan want had veel pijn. Kon het zelf niet linken aan bi en dat bleek ook niet zo te zijn. Wel zwangerschapsischitas of hoe je het ook mag schrijven. Kom er niet meer vanaf tot na de bevalling.. ze kunnen hoogstens proberen het enigzins te stabiliseren. Nu helemaal onder getaped en met een reeks aan oefeningen naar huis gestuurd. Volgende week terug. Voordeel wel: volgens haar had ik de ideale werkplek waarbij ik zitten/bewegen kan afwisselen :)
pi_135798636
Goedemiddag dames. Ondanks dat ik meer lurk dan post, wil ik iedereen feliciteren die pas bevallen is O+

En ik zie dat ik ook al in de top 5 sta, dus dat gaat ook snel :o
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:30:10 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135799178
Eindelijk even bijgelezen met een kladblokje erbij ;).

@Klaprooss, viel de GTT je mee? Wanneer krijg je de uitslag?

@Franny, er staat ook een stuk over het natuurlijk bevorderen van de bevalling in je boek/reader. Ben erg benieuwd naar jouw ervaring na de bevalling straks :)

@Kim, zijn de bouwvakkers al klaar? Wij hebben vlak voor kerst een nieuwe ketel gekregen en ze waren binnen een uur weer weg. Het koffiedrinken achteraf duurde nog wel het langst :').
Hebben jullie geen auto? Ik had mijn vriend terug op cursus gestuurd in jouw geval :@ ik heb ook jarenlang niet durven rijden, maar mijn man zette me gewoon achter het stuur: "hup, nu ga jij". Intussen heb ik alweer een aantal jaar mijn eigen auto, heerlijk die vrijheid O+. Straks met baby is het natuurlijk ook reuze handig als je gewoon kunt gaan en staan waar je wilt, of dat jij eens kunt drinken en hij de BOB is ;).

@Dot, wat zijn jullie aan het verbouwen? :@ [/zeef]

*O* voor de goede SEO van Chanty! Wat een lief fotootje van Fernando O+.

Wij hebben gisteren een best uitgebreide groei-echo gehad, inclusief een stagiaire die ook even mocht proberen, maar heb eigenlijk zo goed als niks kunnen zien van de baby (het scherm stond weggedraaid). Het kon me ook niet zoveel schelen, heb de laatste weken al zo vaak een echo gehad... maar nu baal ik er eigenlijk wel enorm van :@ Had toch eigenlijk dat snoetje nog wel even willen zien :@ ;(.

@Twinkle, balen van de ischias. Hopelijk kan je de klachten met de oefeningen en tape een beetje verlichten zodat je er minimaal last van hebt. Je moet nog best even natuurlijk -O-.

Bedankt voor alle lieve reacties trouwens :). Ik had geen nachtelijk ziekenhuisbezoek op de planning gezet :') maar de VK vond het toch beter om het even te laten checken (mijn buik voelde vreemd trekkerig, en mijn bloeddruk was iets hoger dan normaal). Ik heb nu wel kunnen meemaken hoe het hier gaat in het ziekenhuis ;), en ik moet zeggen dat ik daardoor ook een stuk minder opzie tegen een eventuele klinische bevalling. Maar vooralsnog is daar geen enkele aanleiding toe, mini doet het hartstikke goed *O* O+.
KuikenGuppy
pi_135799343
Das een mooie bijkomstigheid zand!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:38:04 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135799513
Ja joh, ze waren zo vriendelijk en meedenkend in het ziekenhuis... net alsof het ook mensen zijn!

Zonder reden heb/had ik altijd het gevoel dat ze in het ziekenhuis niet aan onze kant staan, en dat er vanalles 'moet' en je helemaal niks wordt verteld, gevraagd of uitgelegd. Dat er anonieme zusters en dokters te pas en te onpas binnenlopen. Maar dat beeld is gisteren wel weerlegd, ze maakten zelfs grapjes :P.
KuikenGuppy
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:40:09 #28
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135799608
Bur, ze zijn nog volle bak bezig. Oud huis dus ti's allemaal niet eenvoudig geloof ik. (En de zooi :X mijn hemel!)

We hebben wel een auto, maar hij durft echt niet. Terwijl hij het heel prima kan. Er zijn al aardig wat ruzies om uitgevochten, maar juist daarom laat ik het nu maar gaan. Als hij het echt gaat missen komt hij er hopelijk zelf wel mee.

Wel zonde dat je niks van je echo hebt gezien zeg! Goed dat je zh-ervaring zo alleen positieve gevolgen heeft. Toch fijn!
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:41:34 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135799674
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:40 schreef Kimpossible het volgende:
We hebben wel een auto, maar hij durft echt niet. Terwijl hij het heel prima kan. Er zijn al aardig wat ruzies om uitgevochten, maar juist daarom laat ik het nu maar gaan. Als hij het echt gaat missen komt hij er hopelijk zelf wel mee.
Lastig hoor... weet je waarom hij niet durft?
KuikenGuppy
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:49:35 #30
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135799975
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lastig hoor... weet je waarom hij niet durft?
Ja, hij heeft t gevoel opgesloten te zitten en mist het overzicht. Toen hij net zn rijbewijs had ging het wel, maar de druppel is geweest dat hij bij strenge winter, glad en veel sneeuw ineens een overstekende, loslopende hond voor de auto had. Hij moest dus vol in de ankers, waardoor hij is gaan slippen en die hond maar op een haar na miste. Hoewel hij toen geen schade gereden heeft, is ie er zo van geschrokken dat ie nu echt niet meer wil. Onder mijn dwang :@ heeft ie nog wel een aantal keer gereden, maar doordat hij zo bang is, gaat hij juist compenseren door voor mijn gevoel te onvoorzichtig te rijden voor zijn mate van ervaring (want ik rijd ook best vlot, met het verschil dat ik al flink wat km's op m'n naam heb staan). En dat mondt alleen maar uit in ruzie, want m'n auto is me toch erg dierbaar en m'n leven ook :D
pi_135800188
Hmm wel vervelend hoor Kim... ga je inzetten op een taxi of op bekenden die jullie kunnen rijden als het zo ver is?

Lijkt me een vervelend dillema, ook voor de andere posters hier waarbij er geen rijbewijzen in het spel zijn. Is toch een extra zorgenpost lijkt me :{
pi_135800380
Je zou hem bijna weer een paar lessen geven om weer te leren rijden zodat hij uiteindelijk weer alleen durft te rijden. Het is toch fijn als hij kan rijden als er iets met jou is oid. Je hoort het wel vaker, mensen die dan niet meer durven na een (bijna) ongeluk. Maar het is juist zaak om dan te blijven rijden, anders wordt de angst alleen maar groter.
Tralalalaaa
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:03:55 #33
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135800519
Mijn paps rijdt, dus los van het feit dat mijn oudersn dus bij wee 1 zo ongeveer op de hoogte zijn, vind ik het niet zon probleem.

Rotter wordt het als we bijv. In het ziekenhuis moeten blijven en hij is zo afhankelijk van anderen om bij ons te kunnen zijn.

Ik heb dat soort dingen al geprobeerd tap, maar hij wil echt echt echt niet. Voor nu levert dat enkel ruzie op en hij wordt voor t gemak nog dwarser.
pi_135800673
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:03 schreef Kimpossible het volgende:
Mijn paps rijdt, dus los van het feit dat mijn oudersn dus bij wee 1 zo ongeveer op de hoogte zijn, vind ik het niet zon probleem.

Rotter wordt het als we bijv. In het ziekenhuis moeten blijven en hij is zo afhankelijk van anderen om bij ons te kunnen zijn.

Ik heb dat soort dingen al geprobeerd tap, maar hij wil echt echt echt niet. Voor nu levert dat enkel ruzie op en hij wordt voor t gemak nog dwarser.
Is er geen openbaar vervoer mogelijkheid in de buurt van het ziekenhuis? Mochten jullie moeten blijven dan is ov wel een optie voor hem.

Vervelend, hoop dat alles goed loopt en je paps jullie kan brengen!

Burdie! Dat is wel schrikken gelukkig alles goed nu :*

Over een kwartier een afspraak bij de gyn.. Dagje ziekenhuis dus. Ben gesloopt! In de tussentijd op het winkelcentrum gelopen maar mén ik wil op de bank! Kan nog amper normaal lopen. 8)7
♥ J & S
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:10:10 #35
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135800759
Ja, Ov. kan gelukkig wel, maar das natuurlijk niet ideaal haha.

Hoop dat je snel klaar bent bij de gyn en lekker thuis kunt gaan uitrusten!
pi_135800909
Jeetje, nou wel vervelend hoor KP. Hoop dat ie er ooit wel overheen komt en weer gewoon relaxed durft te rijden :)
Tralalalaaa
pi_135801733
Kim, hoe is het met de bouwvakkers?

Chanty, wat een mooi plaatje! En wat ligt hij er lekker relaxed en uitgebreid bij! Die van ons ligt altijd helemaal zo opgefrummeld.

Burdie, dat was wel even schrikken! Gelukkig is alles goed. Wel goed op jezelf passen hoor!

Nog heel even terugkomend op mijn stressende mama uit het vorige topic, ik las dat een aantal van jullie er helemaal kriebelig van zouden worden. Zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht :D . Ik vond het juist wel aandoenlijk, maar dat komt denk ik ook omdat mijn moeder normaliter nooit, maar echt nooit stress heeft. Wat er ook verder voor spannende dingen gebeuren, zij blijft altijd de rust zelve dus ik vond het wel vermakelijk dat ze er zo mee bezig is. Mocht het nou inderdaad straks elke dag dikke paniek zijn, dan wordt het een ander verhaal. Vanmorgen toen ik een appje kreeg over een jasje dat ze dan toch weer heeft gekocht, dacht ik wel meteen "Oeh, direct reageren!" :P

Nobono, er is nog niks spontaan aan de gang? Inleiding staat nog steeds gepland?
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:47:56 #38
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135802132
T vordert! Kat was zo over de zeik dat ie in n hoekje had gekakt, was die handige stagiair er doorheen gebanjerd. Overal kak }:| maaar de ketel is heel mooi en we gaan er vast op vooruit!
pi_135802860
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:47 schreef Kimpossible het volgende:
T vordert! Kat was zo over de zeik dat ie in n hoekje had gekakt, was die handige stagiair er doorheen gebanjerd. Overal kak }:|
:o :r
En arme poes!

Wel fijn dat er vooruitgang in zit!
It will set you free
pi_135802905
Pff KP, lekkere gast....

Wij hebben een tijjdje terug de zolder verbouwd. Blij dat die af is!

Hmm, 3 volle boodschappentassen is toch teveel van het goede. Harde buik is het gevolg. Moet de boodschappenronde dus beperken, maar vind het zo zonde aanbiedingen niet mee te nemen van spul dat we veel gebruiken...pragmatist in mij protesteer :+
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:06:32 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135802941
Je man met lijstje op pad sturen een idee?
KuikenGuppy
pi_135803289
Ja, maar dan moet je nog een keer terwijl ik er was en langsloop ;) Druist in tegen mijn natuur, haha. Maar goed, zit er niet meer in, dus helaas.
Ach, vriezer is voorlopig ook goed gevuld 8-)
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:20:11 #43
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135803542
Oh kp... grrr!

Hier weer terug van een goede echo. En we krijgen een meisje!

woensdag 22 januari 2014 @ 15:25:43 #44
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135803747
Een meeeeeisje! *O* O+
pi_135804055
Hobbesje een meisje O+ wat leuk!
♥ J & S
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:36:37 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135804202
Gefeliciteerd met je goede echo, Hobbesje *O* O+.
KuikenGuppy
pi_135804569
Burdie, bij ons moest er nog een slaapkamer worden omgetoverd tot badkamer, maar inmiddels zitten we dus al sinds half december in de zooi... Gelukkig hebben we nog een aparte douche dus het is niet dat we naar de buren hoeven :)

Twinkle, vervelend zeg! Hopelijk voelt het snel beter!
pi_135805006
hobbes een grietje!

kim, mijn moeder kon vroegah alleen automaat rijden. toen had je nog gewoon 1 rijbewijs voor automaat en schakelbak (nu is het volgens mij met een aantekening). Tot een moeder van een van de schoolkinderen al bevallend voor haar stond. Of ze haar ajb naar het ZH wilde brengen. Vanaf dat moment reed mijn moeder gewoon schakelbak. Mss heeft jouw vent ook dat zetje nodig?

Overal poezen smurrie. Neeeee. :r succes met schoonmaken. Goed je handen ontsmetten en alles he?

Hier ook kak, was de badkamer aan het ultrapoetsen. Toen zag ik sterretjes. :( Met sjaak lag ik op deze termijn alleen al vanwege het zien van sterretjes 1x pd en een spooooooooooooooooortje eiwit in urine 2 nachten in ZH. :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135805893
Een meisje voor hobbes! *O*
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:30:38 #50
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135806872
RFR dat laatste punt van je bevalplan, idd wel een goeie :D

:')

Gm; wij hebben het ook bewust niet gedaan bij de tweede. Heb

er lang en hard over getwijfeld, maar ik kan niks met zo'n

kansberekening. Dan nog eerder de NIPT test maar die vond ik

echt te duur. Precies jouw reden eigenlijk, dit is mn laatste zwangerschap als 't allemaal goed gaat, en ik wil daarvan kunnen genieten..
En passende kleding is altijd een *O* waard idd! :D

Nobono jeutje wat balen zeg... -O-

Cantare fijn dat de 20 weken echo goed was!! *O*
Ah, spannend van je placenta.

Chanty ook een goeie echo, super!! Wat een mooi plaatje O+

Momo :* Lekker he zo'n dutje? O+

Nikki verstandig idd, gewoon naar je lijf luisteren. Je bent wel zwanger van een tweeling! Dat je al zo lang hebt doorgewerkt is bewonderenswaardig! :*

Kim hoop dat de werkzaamheden zonder al te veel rommel en voorspoedig zullen gaan! :)
Oh. Nu lees ik je andere post. :X Omg.
Haha ja idd... ja ik weet ondertussen dat naar je lijf luisteren helpt :+
Lastig van je man en het autorijden -O-
Hoe ist met jou verder?

Burdie wat deed je nu :o Fijn dat alles goed was!!! :*

Ach Twink heb je ischias -O- Dat is balen..! Pff.. Fijn dat je werk aan te passen is. Goed naar je lijf luisteren! :*

Hobbesje wat goed een mooie echo, en een meid! O+ geweldig! *O*

Hier vanochtend weer even lekker door de fysio behandeld voor mn bekken. Voel het wel wat daarna maar was fijn. Ook nog even gewerkt vanochtend, ongeveer 2 uurtjes volgehouden en rustiger aan gedaan dan vorige keer maar alsnog na die 2 uur harde buiken, dus naar huis gegaan. :)
Morgen komt mn moeder ipv vrijdag, dus ik denk erover om dan ook nog even te werken als het lukt. Maar ben nu al voor muppet aan het zorgen vanaf half 2, en ja, weer harde buiken dus :') Ik bekijk het even of het lukt morgen. En anders jammer. :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:50:01 #51
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135807748
Oh En! Proefdruk (digitaal) van het geboortekaartje binnen O+ Hij is zo gaaf! Wel wat kleine details die ik nog anders wil, maar ben echt in love O+
pi_135808147
Jeej voor geboortekaartjes! *O*

Zand, das schrikken,does niet...

Kp, heb je die klusser gelijk een dweil gegeven?

Verder weet ik het niet meer, knuffels en kusjes voor wie ze wil en kan gebruiken :)

Ik heb vanmorgen plakplastic meegenomen bij de action om EINDELIJK iets te doen met onze kledingkasten.. Knapt nu al onwijs op! Moet alleen nog een x terug want ik heb te weinig rollen voor 2 jumbokasten! En in die ene wil ik een babymeuk voorraadplank maken
S. 2014
J. 2016
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:17:43 #53
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135808853
Natuurlijk gaat er niks in dit leven zoals je verwacht. VL moest wel even naar het ziekenhuis voor een CTG: Nou ja dan kun je ook net zo goed blijven, de meeste mogen straks weer naar huis dus we hebben weer plek. Gel erin en dan hebben we morgen hopelijk een stapje voor!

ohhhh...okay. Nou daar zitten we dan met z'n 2 in een ziekenhuiskamer....
pi_135808979
Spannend NBoNo, zet 'm op! *O*
(Nou ja, je vriendin dan ;))
Home is where the O+ is...
pi_135809018
Nobono en vrouw!
Nah.. daar gaan jullie dus, succes! *O*
pi_135809144
Ja hoor daar gaan jullie! Nog even en je bent papa nobono!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:26:04 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135809207
Heel veel succes Nobono! Ik wens jullie een prachtige geboorte toe!
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:28:58 #58
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135809319
Nou de verwachting is morgenochtend inleiden, maar ja wie weet door de gel nog spontaan!

maar bedankt in elk geval, we gaan het beleven.!
pi_135809357
Succes NoBoNo!
pi_135809629
Zet m op nobono!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135810208
Spannend NoBoNo! Zet hem op, lief zijn voor je vrouw! :*

En een meisje voor Hobbes *O*
It will set you free
pi_135811960
Chanty een goede echo *O* Geweldig hoe goed je al die ruggewerveltjes kan zien.
Een heel mensje zit er al in je O+

Burdie, fijn dat alle waardes goed waren en je mini het hartstikke goed doet! Jammer dat je er zelf niets van hebt gezien. Ook niet heel erg goed nagedacht dan van de VK dan, vroeg ze niet of je ook mee wilde kijken?

T_A_P, wat grappig! Die imker is een ex-collega van mij :D Ik heb zijn verhaal nog helemaal niet voorbij zien komen, ik ga me er eens in verdiepen!

Twinkle20, dat is niet fijn zeg... Gelukkig kan je op je werkplek afwisselen en ben je niet naar huis gestuurd om de rest van je zwangerschap op de bank te blijven liggen ;)

Klaproos, hoe was het bij de gyn?

Kim getverderrie, geweldig zo'n stagiaire :')

Hobbesje, een meisje!! *O* Wat leuk!

Enfermera helemaal in love met de proefdruk lees ik :D En dan is het nog maar digitaal, kan je nagaan hoe je je gaat voelen als dat kaartje in het echt door de bus valt ;)

NoBoNo, het gaat echt gebeuren! *O*

En ik ben zelf 9 weken vandaag *O*
maar het schiet allemaal niet op zeg, iedereen lijkt wel 2 keer sneller te gaan dan ik :')
pi_135812392
Lief dat je er even naar vraagt Dyre, gyn was goed. Geen suiker dus dat is fijn! Over 2 weken wel weer een groeiecho om te kijken of het nog steeds 'groot' is.
Als ze met de handen meten vinden ze het allemaal een normaal kind en bij die echo's is hij weer zo groot. Weten ze het zelf wel :? .
Achja, even die echo weer afwachten. Het kan zijn dat ik dan een medische indicatie krijg dus bij de gyn moet gaan lopen is de echo 'goed' dan mag ik bij de VK blijven lopen.

*O* voor je 19 weken! Goed dat je het zegt, ik ben precies 34 weken vandaag *O*

Kim is het al weer rustig in huis :*?

Spannend NoboNo!

Enf een proefdruk O+ !!

Verder alles vergeten :'), sorry!

Ik trakteer mezelf op pizza na zo'n lange vermoeiende dag, zinin :9
♥ J & S
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:03:07 #64
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135812420
Nobono spannend! Hoop dat er snel wat actie komt. Niets vervelender dan wachten....

Hier ben ik helemaal blij met het kleine meisje. Mijn oudste ook en de jongste interesseert het nog niets geloof ik. Nu kan ik flink gaan opruimen (heb 3 jaar jongenskleertjes, beddengoed, omsslagdoeken en nog veel meer). Morgenvroeg maar eens foto's maken.
pi_135813008
Dyre ja hier schiet het voor mijn gevoel ook echt niet op. Ondanks dat ik het mega druk heb met huishouden/werk/social life etc.

Hobbesje een meisje!

Enf ik heb mijn geboortekaartje ook al in gedachten. Even kijken of ik een proefdruk kan regelen :)... fijn he als je dat ook weer af kunt strepen van het lijstje. Ik had de vraag ook al in het dreumestopic gesteld maar hoe vergaat het M in het grote bed?
pi_135814364
NoBoNo, wat een onverwachte wending :o :D veel succes!

Chanty en Hobbesje goede echo's, heel fijn!

Twinkle, wat balen van de ischias, een rotpijn is het. Fijn dat de fysio je wel wat verlichting kan geven.
pi_135815084
Ik heb vanmorgen ook een ritje ziekenhuis gedaan. Ik had ineens vocht en hoofdpijn gisteravond en vanmorgen zag ik twee keer sterretjes. Toen heb ik toch maar even gebeld just in case. Ik mocht gelijk langskomen. Urine schoon, bloeddruk prima, bloeduitslag is er nog niet en ook nog een tijdje aan de ctg gelegen.

Toen ik een minuut of 20 aan de ctg lag werd ik nog even niet goed. Ik was ineens helemaal zweterig en naar. Toen heb ik na een tijdje toch maar op het knopje gedrukt voor de verpleegster. :@ Toen ze binnenkwam zag ze gelijk dat ik niet oké was, helemaal wit weggetrokken, en mocht ik op mijn zij liggen. Dat knapte gelukkig heel snel op. Alleen waren toen de hartjes van de babies niet meer te vinden en hebben ze het na een tijdje porrelen maar opgegeven. :D De eerste 20 minuten was namelijk al gebleken dat alles oké was met de jongens.
Dit was wel een heel andere ervaring dan vorige keer in het ziekenhuis overigens. Een heel aardige verpleegster die alles goed uitlegde en me een heel fijn gevoel gaf. Als ik dit zo schrijf word ik er bijna emo van, zo kan het dus ook! Vrijdag heb ik reguliere controle, ik hoop dat dat ook weer een positieve ervaring wordt.

KP wat een rampenmannen in je huis. Succes met het weer aan kant krijgen van alles!

Ik las goede echo's voor Chanty en Hobbes. *O*

Nobono en vrouw succes! Spannend!

Momo lekker uitgeslapen! *O*

Enf wat fijn dat je een bijna af geboortekaartje hebt!

Klaproosss geen suiker. Goed nieuws!

Burdie fijn dat alles goed was met jou en mini!
pi_135815341
Chanty en Hobbesje, fijn!

NoBoNo, spannend.

Hier echt zo'n achterlijke reactie gehad op ons nieuws. Van mijn peettante die altijd loopt te roepen dat ik soort van haar dochter ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:r
pi_135815491
Naja cygne! }) ik word gewoon plaatsvervangend kwaad!

Oh Nikki, nare ervaring. Ondanks lieve verpleging. Gelukkig alles ok!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135815744
:o Nouja Cygne!
pi_135815920
Wat een ongelofelijke lompe en botte reactie van je peettante Cygne. Ik zou heel erg snel klaar zijn met zo iemand :X

Ik snap het verhaal rondom je broer ook wel hoor, maar kan ze dan niet een andere reactie opbrengen? 'Wat ontzettend leuk voor jullie!! Jammer he dat het bij je broer nog niet zo goed wil lukken, we gunnen het hen natuurlijk ook zo graag'
Is al hééél anders....
pi_135816242
Ze deed het overkomen alsof ik het doe om mijn broer te pesten.
Broer belde me vanavond nog, dat hij zelf ook graag wilde maar bovenal blij is en dat ik het ook niet kan helpen dat het bij hun niet zo lukt. Gelukkig kunnen we daar goed over praten samen.

En als tante nog een zo'n opmerking maakt hij haar wel even uitlegt dat ze niet zo tegen zn zusje mag doen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:18:40 #73
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135816626
Nouja zeg wat een reactie Cygne....! Niet leuk. Alsof jij geen kinderwens mag hebben omdat het bij je broer niet wil lukken....
Wel fijn dat je broer er goed met je over kan praten.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:22:28 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135816852
Wat lomp Cygene -O-.
KuikenGuppy
pi_135816894
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:58 schreef Cygne het volgende:
Chanty en Hobbesje, fijn!

NoBoNo, spannend.

Hier echt zo'n achterlijke reactie gehad op ons nieuws. Van mijn peettante die altijd loopt te roepen dat ik soort van haar dochter ben.

SPOILER
:r
Zo dan!!! :( wat een kutreactie!!

Hier wordt mijn zwangerschap vooral genegeerd door sommige mensen die heel dicht bij mn zus staan, maar goed die mafklapper die dat doet, probeert al jaren mijn plaats van zus in te nemen :') # persoonlijke irritatie :@

Ik heb gelukkig een goed gesprek gehad met mijn zus, en hoewel ze het heel moeilijk heeft en vind, maakt ze uk ook wel zelf bespreekbaar... Het begin is er :)

Oh en sinds ik heb gedroomd over een meisje wil ik weten wat ik aan het bakken ben... :@

Dyre, langzaam he die eerste weken... Wanneer heb je weer controle?
S. 2014
J. 2016
pi_135817115
Fijn van je zus GM. Moeilijk hoor zo'n situatie, maar gelukkig reageert zij er wel 'normaal' op :)

Ik heb 11 februari de termijnecho, 3 hele lange weken nog :P
pi_135817244
Fijn van je zus, GM. Denk dat ze even moest wennen.
Peettante eiste ook nog dat zij peettante zou worden. :')

Als ze zo doet ziet ze t kind nooit.

Dyre spannend! Ik mag 3 maart. Duurt nog lang.

Hier bijna geen symptomen, wat buikspierachtige pijn en soms een steek en mn lies. En veeel plassen.
pi_135817356
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:12 schreef Cygne het volgende:
Ze deed het overkomen alsof ik het doe om mijn broer te pesten.
Broer belde me vanavond nog, dat hij zelf ook graag wilde maar bovenal blij is en dat ik het ook niet kan helpen dat het bij hun niet zo lukt. Gelukkig kunnen we daar goed over praten samen.

En als tante nog een zo'n opmerking maakt hij haar wel even uitlegt dat ze niet zo tegen zn zusje mag doen.
Wat stom zeg! Gelukkig reageert je broer erg lief!

En ook voor GM een fijne ontwikkeling zie ik, gelukkig dames!
♥ J & S
pi_135817721
Cygne echt... ene oor in andere uit. Wat ontzettend laag en gemeen!
pi_135817853
Nikki, lag je toevallig helemaal plat en recht achterover? Had ik ook toen ik bij de ortho te ver achterover in de stoel lag. Voelt inderdaad vervelend :o

Cygne wat een enorme k*treactie! Da's in ieder geval iemand die geen geboortekaartje krijgt zou ik dan denken. Echt, ik verbaas me elke keer weer over hoe lomp sommige mensen kunnen zijn (Zowel naar mensen met kinderen, met kinderwens maar problemen als mensen zonder kinderwens).
It will set you free
pi_135817875
Wat een lullige reacties allemaal, ik ban dat soort mensen tegenwoordig zonder pardon uit mijn leven. Die kosten meer energie dan dat ze opleveren!

Mag ik me dan eindelijk hier ook melden? Na drie kwartier uitloop bij de verloskundige (ik stierf een duizend doden) een mooie echo en een kloppend hartje.
Vandaag precies tien weken en uitgerekend op 20 augustus *O*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_135818139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:26 schreef Dyre het volgende:
Fijn van je zus GM. Moeilijk hoor zo'n situatie, maar gelukkig reageert zij er wel 'normaal' op :)

Ik heb 11 februari de termijnecho, 3 hele lange weken nog :P
Eerst niet hoor, maar tijd doet een hoop :)

Zaterdag geeft zus een fout feest voor dr 30e verjaardag, ik heb zo'n lol met n outfit maken! Ga als een "gabber" haar strak in n staart, maar dan ook een blauwe joggingbroek (zit gewoon t lekkerst :@ ) met roze shirt en ander roze jasje felroze beenwarmers, paarse niks, blauwe mascara en roze oogschaduw... :D

Hier 6 februari de termijn/12 wkn echo!
S. 2014
J. 2016
pi_135818153
Geppie gefeliciteerd!! *O*
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:40:46 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135818165
Wat goed, geppie! *O*
Gefeliciteerd en welkom :).
KuikenGuppy
pi_135818246
Lief broertje cyg! En welkom gep!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135818267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:37 schreef geppie het volgende:
Wat een lullige reacties allemaal, ik ban dat soort mensen tegenwoordig zonder pardon uit mijn leven. Die kosten meer energie dan dat ze opleveren!

Mag ik me dan eindelijk hier ook melden? Na drie kwartier uitloop bij de verloskundige (ik stierf een duizend doden) een mooie echo en een kloppend hartje.
Vandaag precies tien weken en uitgerekend op 20 augustus *O*
*O* O+ 1 dag verschil tussen ons
S. 2014
J. 2016
pi_135818391
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

*O* O+ 1 dag verschil tussen ons
Ja haha dat weet ik al een week of 3 maar ik durfde me na die miskraam in september hier nog niet te vertonen. Maar ik lees wel al die tijd al mee, dus ik heb het idee dat ik jullie allemaal al vet goed 'ken' :')
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:43:36 #88
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135818399
Geppie fijn! Gefeliciteerd!
pi_135818521
Bedankt voor het hartelijke welkom trouwens.
pi_135818692
Gefeliciteerd Geppie! *O*
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:55:52 #91
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135819498
Oh dat is dan wel weer fijn Nobono! Hoop dat jullie wat voorsprong hebben morgen! :D

Dyre; ja precies O+ Echt supergaaf. Zo leuk om daar zo'n goed gevoel over te hebben. ^^

Klaproos fijn dat alles goed was! O+

Jompels *O*

Ik was helemaal vergeten dat ik 21 weken ben vandaag :') Net nog ff snel een buikfoto gemaakt, hihi :+

Twink: oh had ik niet gezien :) Ja gaat prima! Ze blijft er goed in liggen. Pas 2 keer eruit gevallen volgens mij haha :+ En ze slaapt gewoon goed erin nu ze gewend is.. :)

Cygne omg wtf :o :N
Fijn dat jullie er iig samen goed over kunnen praten idd..

Geppie wat gaaf, gefeliciteeerd!! *O* Welkom!
Hihi leuk dat je hier al spiekt :D Nu moeten we jou nog leren kennen! :D ;)
pi_135819558
Geppie! *O*
Net belde schoonzusje ook nog eens. Dat ze soms best verdriet had maar dat dat echt los staat van hoe blij ze voor ons is. O+
pi_135819589
Geppie gefeliciteerd en welkom!
pi_135820071
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Nikki, lag je toevallig helemaal plat en recht achterover? Had ik ook toen ik bij de ortho te ver achterover in de stoel lag. Voelt inderdaad vervelend
Nou het hoofdeinde stond wel op 40-45 graden ofzo denk ik, dus niet helemaal plat. Maar het was echt het gewicht van de babies dat op mijn ader drukte. Gevolg was te weinig bloed naar mijn hoofd waardoor ik zo naar werd.

Geppie welkom. Gefeliciteerd! *O*
pi_135820732
Welkom Geppie! Wat een opluchting na de miskraam, super *O*

En Hobbes en Chanty goede echo's, wat goed! Wat heb je al (jongens/meisjes) Hobbes?

Nikki, ik heb tijdens m'n eerste zwangerschap met 36 weken ook tijdens een echo zo'n vervelende ervaring gehad. Het heeft te maken met afknelling van een belangrijke zenuw/bloedvat (jaja, klok/klepel ;) ). Edit: spuit 11! Op m'n zij liggen hielp idd!

Cygne, knap van je broer, schoonzus en jou om het bespreekbaar te houden!

En Nobono, succes vannacht of morgen!

Ik ga eens wat baby-gerelateerde todo-puntjes op m'n lijstje zetten! Kraamzorg, 20-weken echo, nog andere vroege actiepuntjes? En ik heb "last" van m'n buik, steken, borrels, ik denk nog een beetje m'n darmen en misschien ook al wat plaats maken? Gek hoe weinig herinneringen aan deze fase van m'n eerste zwangerschap er zijn blijven hangen, en ik schrijf ook niks op dus helaas...
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:12:47 #96
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135820847
Marel ik heb 2 jongens, dus echt superleuk. Mijn hormonen kunnen helemaal los met het opruimen van alle jongensspullen. Ik heb alles bewaard en de jongste is ondertussen al ruim 3...
pi_135820927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:50 schreef Dyre het volgende:
T_A_P, wat grappig! Die imker is een ex-collega van mij :D Ik heb zijn verhaal nog helemaal niet voorbij zien komen, ik ga me er eens in verdiepen!
Oh echt! Haha wat grappig joh dat ie een oud-collega is van je! Vooralsnog is er al meer dan ¤ 1800,- opgehaald zodat de bijtjes voortaan vandalisme-loos kunnen leven O+ zo tof om te zien hoeveel mensen er zich voor inzetten.

Cygne, wat een kutreactie van je tante! Waar slaat dat op om dat te zeggen?! Hoe krijgt ze t haar bek uit. Ik zou die dus nooit meer willen spreken, alsof je zwanger raakt alleen maar om je broer te zieken?! Hoe ziek is zij dan wel niet om dat van je te denken.

Gm fijn dat er stapjes de goede richting in gaan tussen je zus en jou!

Nobono, veel succes morgen (en misschien wel eerder als de gel wat doet). Spannend he!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Take_A_Picture op 22-01-2014 21:34:00 ]
Tralalalaaa
pi_135821621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef Hobbesje het volgende:
Marel ik heb 2 jongens, dus echt superleuk. Mijn hormonen kunnen helemaal los met het opruimen van alle jongensspullen. Ik heb alles bewaard en de jongste is ondertussen al ruim 3...
Dat dacht ik al, dat maakt het wel heel bijzonder (al is een 3 jongensgezin ook heel bijzonder, voor ik een discussie start ;) ). Roze, here you come!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:27:21 #99
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135822215
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:21 schreef marel88 het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, dat maakt het wel heel bijzonder (al is een 3 jongensgezin ook heel bijzonder, voor ik een discussie start ;) ). Roze, here you come!
Het maakte mij niet veel uit, maar ik had wel de hoop dat dit een meisje zou zijn aangezien we het hierbij willen houden. Versterking voor mij volgens de oudste... O+
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:59:30 #100
52229 Chanty
pi_135824831
Bijgelezen maar ben de helft ook weer kwijt.

Cantare en hobbes ook een goede echo zag ik *O* en super tof een meisje voor hobbes en wat zie je de armpjes mooi op de foto :)

Nog heel veel sterkte voor cho :*

En nobono en vrouw: zet m op!

Iedereen die ik nu te kort doe sorry :*

Geppie welkom!

En cygne mijn mond viel gewoon open wat een reactie.... fijn dat je broer zoveel begripvoller is
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:25:26 #101
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135826957
Bijgelezen maar eigenlijk alleen roze beenwarmers onthouden. ...die hadden gabberinnetjes toch niet?

Lig in eigen bed...snel slappen en dan morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis. Raar...
pi_135828238
Zoooo weer terug in la douce France, na een fan-tas-tisch lang weekend in Nederland. Helemaal leuk, alle familie van mijn O+ weer gezien (de mijne helaas niet, die wonen iets teveel uit de richting (Twente)), en ook nog een flink aantal vrienden bezocht, en een 3D pretecho laten maken, en nog uit eten geweest in het restaurant van mijn zwager, en geshopt bij de Babydump en Prénatal... De AH weer leeggekocht en flink wat boeken en tijdschriften ingeslagen...

Ik heb hier veel gemist zie ik al. Niet alles bij kunnen lezen.

Pvoes, van harte gefeliciteerd met je zoon *O* *O* *O* Wat een flinkerd! Is het uiteindelijk de naam geworden die je mij een keer DM'de? Alles goed met moeder en kind?

Chanty ik zie een mooie echofoto en goede SEO voorbijkomen *O*

Ook een goede echo voor Hobbesje en een meisje O+ O+ Gefeliciteerd!

Cygne wat een achterlijke reactie zeg! :{w

NoBoNo bijna papa!! Succes met de aller- allerlaatste loodjes!

GM wat fijn dat je het er nu over gehad hebt met je zus en dat ze het goed oppakt!

Nikki een minder leuke ervaring in het ziekenhuis... Gelukkig wel bekwaam en fijn personeel. Ik heb wel eens gehoord dat er een bloedvat afgekneld kan komen te liggen als je als zwangere op je rug ligt, kan dat het zijn?

Burdie wat doe je nu? Tekenen van zwangerschapsvergiftiging!! Gelukkig dat het achteraf allemaal goed was en je weer naar huis mocht!

Rest half gelezen en half vergeten, sorry :@ Morgen doe ik weer een poging!
pi_135831725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef NoBoNo het volgende:
Bijgelezen maar eigenlijk alleen roze beenwarmers onthouden. ...die hadden gabberinnetjes toch niet?

Lig in eigen bed...snel slappen en dan morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis. Raar...
Nee klopt maar ze zijn zooo fout dat t mag :P

Sweet dreams allemaal
S. 2014
J. 2016
pi_135836681
Ik voel me klote, heb de rest even onder spoiler gezet :'(

SPOILER
pi_135836683
Nobono en Nobonovrouw succes vandaag! :%

Musique dat klinkt als een heel fijn weekend. O+

Nummer zoveel, ik snap dat je even helemaal van de kaart bent van zulk nieuws. ;(

Ik heb heerlijk geslapen vanacht. Daar knap je vanop zeg! :)
pi_135837155
Nummer niet leuk om te horen. Sterkte ermee!

Hier net terug van de dokter, stap 1 is gedaan. Bloed geprikt, mijn suikerdrankje terug, nu een uurtje thuis en dan terug voor nog eens bloed te laten prikken. Baby doet het goed, ze ligt al tot aan mijn navel :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:46:25 #107
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135837334
Nobono, dit is jullie dag vandaag! O+

Nik, een goede nacht, jij mazzelaar! Lekker hoor

Nummer, das inderdaad even schrikken. :*

Musique, dat klinkt fijn, lekker hoor!

Stefanie succes met je suikertest!

Gm aan de foute party *O* , fijn ook dat je zus langzaam went aan de situatie.

Dyre, spannend! Een datum om naar uit te kijken!

Cygne OMG |:( hoe verzinnen mensen het? net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn :o . Ik zou ervan gaan slaan, echt.

Geppie, welkom!

Enf aan de proefdruk, heerlijk dat hij zo bevalt!

Klap een goede Suikertest, mooooi!

Dot ook in de rommel, hoop dat t snel af is!

Gisteren zijn de klussers tot half 7 doorgegaan om er vervolgens achter te komen dat de ketel het niet doet. Interne fout ofzo. Nice! We hebben nu dus geen warm water of verwarming. 12 graden in huis ;( . Ze komen om 3 uur een nieuwe ophangen. Nu zijn ze alle dingetjes aan het afwerken, bij de leidingen en zo.

Toen ze weggingen zijn vriend en ik anderhalf uur bezig geweest om t huis weer een beetje toonbaar te maken en toen kon ik na een dag achter de kat aan rennen en voor mensen zorgen niet meer op m'n koude voetjes staan van t vocht, dus ben ik naar bed gestuurd haha. T was een lange nacht, veel last van m'n maag, maar we gaan er weer met goede moed tegenaan vandaag. Met extra thee!

Ik heb overigens ranitidine 150 gekregen van de dokter voor m'n maag, want wat een pijn. Het engelse heartburn past goed. Ik wil t alleen niet te veel nemen, want het is niet het aaallerbeste tijdens zwangerschap. Wilde liever omeprazol maar dat vond dokter onzin. Ipv de voorgeschreven 2 x daags neem ik t nu alleen als het écht niet gaat. Voelt toch beter :+

Vanavond borstvoedingsavond! Ben benieuwd! :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kimpossible op 23-01-2014 08:54:44 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:55:19 #108
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135837454
Ach nummer wat naar....

Hier vanochtend de vliezen gebroken en vrouw ligt aan het infuus!
pi_135837525
Succes Nobono!

KP balen dat je geen warm water en verwarming hebt. Geen elektrisch vuurtje dat je even kunt gebruiken? Succes met de tijd doorkomen tot er weer warmte is!
pi_135837709
Succes Nobono!

Nummer, wat een vervelend nieuws :*

Ik heb de hele nacht behoorlijk buikpijn gehad. Vandaag de 20weken echo en nu ben ik gestresst ;( hoop dat alles goed is.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:16:26 #111
52229 Chanty
pi_135837788
Nummer wat een naar nieuws om te horen. Ik hoop voor jullie dat hij zich met de juiste begeleiding goed kan ontwikkelen :*

En kp geen warm water bah :( vanavond zit je er hopelijk weer warm bij.

JJ succes het komt goed!
pi_135837959
Succes nobono-vrouw!

En wat naar idd Nummer_zoveel. Dat lijkt me idd nog het verdrietigste, voor het kind zelf... Maar jullie geven hem vast een heel fijn thuis en veel liefde :*

Succes JJ! Ik was er idd ook zenuwachtig voor, maar komt vast allemaal goed!

Ik wil thuiswerken vandaag, liggen echt gewoon alle systemen eruit. De website doet het niet eens :')

Brr, KP! Lekker onder de dekens blijven dus! Wij gaan vandaag ook zonder verwarming zitten, de radiator wordt opgehangen in de badkamer. Hopelijk is hij snel klaar :)
pi_135837978
JJ succes bij de echo vandaag. Komt vast goed. :*

Nobono spannend!

Stefanie succes met afwachten.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:29:51 #114
52229 Chanty
pi_135838087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
Succes nobono-vrouw!

En wat naar idd Nummer_zoveel. Dat lijkt me idd nog het verdrietigste, voor het kind zelf... Maar jullie geven hem vast een heel fijn thuis en veel liefde :*

Succes JJ! Ik was er idd ook zenuwachtig voor, maar komt vast allemaal goed!

Ik wil thuiswerken vandaag, liggen echt gewoon alle systemen eruit. De website doet het niet eens :')

Brr, KP! Lekker onder de dekens blijven dus! Wij gaan vandaag ook zonder verwarming zitten, de radiator wordt opgehangen in de badkamer. Hopelijk is hij snel klaar :)
Ik wil ook werken maar zit nog steeds in een tram :') inmiddels een uur onderweg en ben er nog laaaaang niet.
pi_135838090
Succes JJ, komt vast wel goed :*

Nobono, ook jij veel succes vandaag :*

nummer_zoveel wat vervelend :*

zelf hier behoorlijk ruzie met mijn vriend :'(
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?

Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit is 8)7 Stom gedoe.... :'(
In life, every ending is a new beginning..
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:42:44 #116
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135838415
Tsja....een beetje jou moeder erbij, dan ook de mijne anders voelt die zich misschien weer achtergesteld. Om de lieve vrede te bewaren moet vaak alles op de weegschaal.
Ik snap jullie beide!

Als het nou een vriendin was, was het weer anders geweest.
Hier komt straks ook nog een vriendin....vind ik prettiger, met mijn geschiedenis hoe niet om te gaan met bloed en pijn...ook van anderen. ....haha
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:45:00 #117
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135838486
Ik vind je niet onredelijk hoor LL.! Bovendien: jij ligt toch met je benen wijd. Er hoeft voor mij echte iemand te willen beslissen wie daar al dan geen getuige van mag zijn. Zodra hij zelf gaat bevallen mag ie dat lekker zelf weten :9

Succes Jj!

Nobono mét gebroken vliezen, das gegarandeerd binnen 24 uur een baby! O+ Succes!

Dot, jullie ook veel succes met de kou vandaag! Vanavond gaan we allebei hopelijk genieten van een lekker warme douche. Balen wel, van je systemen. Hopelijk doen ze t vlug!
pi_135838553
Nobono, succes!!

Nummer, kan me goed voorstellen dat je even flink moet wennen aan dat idee. :*

quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?

Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit is 8)7 Stom gedoe.... :'(
Lastige situatie. Ik kan me beide posities indenken. Voor een man lijkt het me al lastig dat hij sowieso al iets meer aan de buitenkant staat, zeg maar. Maar uiteindelijk is het natuurlijk net zo goed zijn kind als jouw kind. Maar jij bent wel degene die het kind eruit moet persen, dus wat dat betreft zou ik niemand erbij willen hebben met wie ik een slechte band heb.

Over een tijdje nog eens rustig erover praten met zn tweeën?
pi_135838576
Ik kwam even spieken hier; nobono en vrouw heel veel succes! :% *O*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_135838662
Ik zou er idd ook niet iemand bij willen hebben met wie ik me niet op mijn gemak voel. En ik kan het heel goed vinden met mijn schoonmoeder, maar een bevalling lijkt me toch echt wel zo intiem en kwetsbaar dat ik me daar niet prettig bij zou voelen als zij erbij is. Ik zou denk ik als buitenstaander niet bij een bevalling van iemand anders willen zijn eigenlijk.
pi_135838855
quote:
Succes JJ, komt vast wel goed :*

Nobono, ook jij veel succes vandaag :*

nummer_zoveel wat vervelend :*

Wat vervelend dat jullie hier ruzie over hebben. Ik begrijp je wel, jij bent degene die bevalt, die jullie kindje baart, als er een persoon bij is waar jij niet mee overweg kan kan dat de bevalling moeilijker maken. Je vriend moet het niet zien als iets persoonlijks, toch?
En de hele familie meteen er bij als je net bent bevallen?? Moet er zelf niet aan denken zeg!

Hopelijk komen jullie er uit, maar mijn mening is aangezien jij 'het werk' moet doen dat jouw mening zwaarder weegt. Succes! :)
pi_135839018
Nobobo en vrouw veel succes, vandaag zal er toch echt een babietje komen! *O*
pi_135839026
quote:

Wat rot lijkt me dat, om daar ruzie over te hebben.

Tja, en mannen en moeders. Misschien is hij beledigd of vindt hij het moeilijk dat jij een slechte band hebt met zijn moeder. Hebben jullie het daar wel over? En dan op een rustige manier, als in: even goed naar elkaar luisteren, zonder direct te reageren en emotioneel te worden? Dat laatste is zeker nu best moeilijk natuurlijk.

Verder denk ik dat het doel van dit alles goed helder dient te blijven: het gaat erom dat jij straks tijdens de bevalling kunt ontspannen, je prettig voelt en dat jullie kind in de beste omstandigheden geboren kan worden. Dus even los van principes, eigen emoties e.d.: als de baby voorop staat, wat zijn dan de beste omstandigheden?

Over het tweede punt twijfel ik zelf af en toe ook een beetje. Ik heb best een grote familie: drie zussen, een broer. En mijn vriend heeft ook nog een zus en een broer. Ik weet gewoon dat ik na de bevalling heel graag snel mijn zussen wil zien. Maar als zijn familie dan ook komt, dan zitten we met een flinke hoeveelheid mensen.. Maar goed, dat is dan maar zo..

Verder heb ik van de hypnobirthing vrouw een sessie toegestuurd gekregen, die ik vanmorgen gedaan heb. Ik ben nu 41 + 1. Gisteren bedacht ik me ineens dat ik me nog zo goed voel, en dat ik eigenlijk pas de laatste weken echt ben gaan genieten van het zwanger zijn, de baby zich schijnbaar ook nog prima voelt in mijn buik, dat het daarom vrij lang duurt. Het voelt een beetje alsof ik nu heel goed weet wat 'ik heb' en dat ik het best eng vind hoe het straks zal zijn, als ze niet meer 'veilig' in mijn buik zit.

Dit klinkt allemaal een beetje zweverig en ik weet ook niet of dit echt zo werkt hoor, maar door die sessie te doen probeer ik het gevoel om te buigen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135839064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:42 schreef Musique het volgende:
Pvoes, van harte gefeliciteerd met je zoon *O* *O* *O* Wat een flinkerd! Is het uiteindelijk de naam geworden die je mij een keer DM'de? Alles goed met moeder en kind?
:o dit heb ik helemaal gemist! 8)7 *snel terugleest*

Gefeliciteerd Pvoesss! *O*

NoBoNo, succes vandaag! :%

Nummer zoveel, dat is niet niks, van je grote knul. Heel veel sterkte :*

LaLouchi, adem in adem uit. Zulke discussies zijn niet leuk en de hormonen werken dan ook niet mee. Hopelijk komen jullie er op een rustig moment toch samen uit.
pi_135839187
LL, je vraagt je moeder toch omdat zij je rustig weet te krijgen? Niet zozeer 'omdat het je moeder is', toch? Als jij het gevoel hebt dat je moeder je rustig kan houden bij de bevalling en dat een fijn en veilig gevoel geeft, snap ik heel goed dat je haar erbij wilt hebben.
Ik snap ook dat je je schoonmoeder er niet bij wilt hebben als je geen goede band met haar hebt.
Probeer het gewoon zo uit te leggen aan je vriend. Een bevalling loopt toch vaak soepeler als de bevallende vrouw in kwestie zo rustig mogelijk is. Daar helpt een schoonmoeder waar je niets mee hebt niks mee. En je moeder is er dan niet bij als moeder maar als iemand die je kalm houdt. Snap je wat ik bedoel?

Oh, en ik zou ZEKER voet bij stuk houden en alleen je dochter de baby laten zien als het net geboren is. En hij kan daar kwaad om worden omdat hij alles en iedereen erbij wil hebben na de geboorte, maar JIJ hebt die hele himalaya 100x op en neer gerend! :P

Nummer zoveel
SPOILER
Tralalalaaa
pi_135839217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:42 schreef NoBoNo het volgende:
Als het nou een vriendin was, was het weer anders geweest.
Hier komt straks ook nog een vriendin....vind ik prettiger, met mijn geschiedenis hoe niet om te gaan met bloed en pijn...ook van anderen. ....haha
Veel succes! Mijn zwager kan er ook altijd heel slecht tegen. Ik was een keer bij de EHBO in het ziekenhuis omdat mijn moeder was gevallen. Was ik hem ineens zoek... lag hij dus zelf gestrekt. Vrij hilarisch.

Maar bij de beide thuisbevallingen van mijn zus stond hij erbij, heeft hij haar enorm kunnen steunen en had hij nergens last van. 'Ja maar, dat is anders'. Zegt hij. :) . Dus ik hoop voor je dat het bij jou ook zo zal zijn. Zet 'm op!
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:13:45 #127
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135839479
Noem het hilarisch, ik vind er niks aan als het gebeurt!

Infuus begint z'n werk goed te doen!
pi_135839696
Nee sorry, is ook niet leuk. Ik heb mijn zwager er wel mee geplaagd, moet ik eerlijk bekennen. Maar spannend zeg!
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:27:47 #129
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135840036
Succes Nobono en vrouw!

Mooie echo's voor Hobbes en Chanty *O*

Cygne, dat sommige mensen zo durven te reageren he! Ik heb een paar mensen in de familie die mij ineens negeren sinds dat ze weten dat ik zwanger ben. Ben dus ook niet gefeliciteerd door ze ofzo. Bij 3 feestmomenten hebben ze mij en vriend echt (overduidelijk) genegeerd. En geen idee waarom ze dat doen aangezien we dus niet met ze kunnen praten omdat ze ons echt negeren. Wordt ook geen kaartje gestuurd dus.

Gefeliciteerd Geppie! *O*

Musique, wat fijn dat je zo van jullie lange weekend genoten hebben!

NZ, wat een naar nieuws :*

Kim, geen warm water nu Hopelijk hangt de nieuwe ketel snel en werkt ie goed!

Succes met de echo vandaag JJ!

Rest vergeten... :@

Hier gisteren controle bij de VK gehad en alles was goed. En weer het hartje gehoord O+ Over drie weken weer terug. En in de tussentijd nog bloed prikken, was standaard rond de 30 weken zeiden ze.
Ow en ik O+ strijken ineens! Maar dan wel alleen die schattige babykleertjes en lakentjes ;)
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:31:44 #130
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135840177
Nummer_zoveel wat naar.. :* -O-

Kim jeutje, al die verbouwingen en nog zit het niet goed?! Bah!

Nobono spannend en succes!!

JJ spannend :*

Ondanks wat drukkere dag gister voel ik me prima vandaag, wel klein beetje last van mn bekken maar het valt me. En Chelsea is lekker aan het schoppen en woelen O+ Voel het steeds beter!
Eens kijken of ik nog even naar mn werk kan vandaag.
pi_135840227
Werd ik nog niet gemist? :?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:36:44 #132
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135840360
Ja heu, gisteren sliep je ook uit na je meld mo!

Hoezo, heb je babynieuws? >:)
pi_135840424
Ja maar vandaag had ik überhaupt nog niet gemeld!

SPOILER
Succes, nobo, spannende dag vandaag!

Nz, stuur je zo even een pb. :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:07:40 #134
52229 Chanty
pi_135841436
LL wat vervelend om daar ruzie om te hebben. Ik denk dat alles wel gezegd is, maar my 2 cents:

Jij bent degene die het moet doen, die pijn heeft, die daar met haar benen wijd ligt, die rustig moet blijven... Het is misschien niet eerlijk dat hij nu even op de tweede plek staat, maar het draait nu echt even om jou en om wat jij prettig vindt bij je bevalling. En als jij je moeder daarbij nodig hebt en je schoonmoeder absoluut niet, dan vind ik dat hij dat maar moet slikken.

Misschien een soort van compromis maken dat je schoonmoeder direct na de bevalling nadat je dochtertje langs is geweest als eerste mag komen? En de rest van de familie zou ik inderdaad lekker nog even laten wachten.

Aisly wat kunnen sommige mensen zuur en kinderachtig reageren. Alsof iedereen eerst door een hel moet gaan voordat ze recht hebben om zwanger te raken. Ben blij dat ik nog niet zulke reacties heb gehad (misschien vinden mensen het wel geoorloofd omdat wij twee jaar bezig zijn geweest :') ), want ik denk dat ik daar niet vriendelijk op zou reageren. Als in: die mensen zouden echt mogen verdwijnen uit mijn leven.
pi_135842526
Take a picture:

SPOILER
En dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden. Ik zal er verder over posten in het autisme-topic. :)
pi_135842560
Nou wat iedereen hier al zegt LL. Jij bent degene die het moet doen. En dat in mijn ogen in een zo comfortabele omgeving gebeuren. Blijkbaar past jouw sm niet in dat plaatje. Dus jammer vriend ..
pi_135842576
Nr_zoveel, dat lijkt me inderdaad even slikken. Al is het misschien ook wel fijn dat het nu een naam heeft en je gericht kan kijken hoe je je zoontje het beste hierin kan ondersteunen?
SPOILER
En weet je de uitslag al Stefanie?

quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:46 schreef Kimpossible het volgende:
Cygne OMG |:( hoe verzinnen mensen het? net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn :o . Ik zou ervan gaan slaan, echt.
:o :X Man, man, man. Stop de waanzin.

Kim, wat vervelend van de ketel! Ik vraag me af of er ooit bij iemand een verbouwing/aanpassing wel gewoon in één keer goed gaat, ik hoor altijd verhalen dat het te laat klaar is/niet goed is gedaan etc.
Voorlichting over borstvoeding vond ik enorm hendig! Heb die sheets nog steeds en lees ze nog wel eens over.

JJ, komt vast goed schatje :* .

LaLouchi, ik zou zeggen: het is jouw bevalling en jouw lijf. Als jij je moeder er wel bij wil, en je schoonmoeder niet, dan is dat jouw beslissing, vooral als je niet zo'n goede band met haar hebt. Kan je vriend daar nog zo boos over worden. Hallo zeg, dit is toch niet het moment voor 'voor wat hoort wat'? Als je vriend nou eens geopereerd moest worden en hij wilde graag dat zijn moeder erbij was, betekent dat dan ook dat jouw moeder er ook bij moet zijn, 'anders is het niet eerlijk'?

En dit:
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:02 schreef Franny_G het volgende:
Verder denk ik dat het doel van dit alles goed helder dient te blijven: het gaat erom dat jij straks tijdens de bevalling kunt ontspannen, je prettig voelt en dat jullie kind in de beste omstandigheden geboren kan worden. Dus even los van principes, eigen emoties e.d.: als de baby voorop staat, wat zijn dan de beste omstandigheden?
Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijn :) .

Ik weet niet hoe groot je familie is, maar dat iedereen meteen om je bed komt staan lijkt mij geen lekker idee als je net een bevalling achter de rug hebt. Ik vind het niet meer dan logisch dat jouw (jullie?) dochter als eerste naar haar broertje mag kijken.

Hup NoBoNo, je kan het! *O* En je vrouw ook! *O*
It will set you free
pi_135842698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:38 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijn :) .
Oh, ik vind ook dat haar vriend een punt heeft hoor. Alleen zij óók; ze hebben allebei een punt. En dat maakt het juist extra lastig, imo.
pi_135842794
Ik vind het hele punt van 'het is niet eerlijk als' eigenlijk een tikkeltje kinderachtig. Het gaat toch niet om of iets 'eerlijk' is maar om de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de bevalling zo goed/prettig mogelijk verloopt?
pi_135842851
LL, voelt je vriend zich misschien gepasseerd dat jij je moeder er bij wilt hebben omdat zij je rustig weet te krijgen? Misschien vindt hij het niet fijn dat hij dat niet voor je kan? Of dat jij denkt dat hij dat niet voor je kan?
pi_135842903
Overigens is het volgens mij nu eenmaal anders als je eigen dochter bevalt, dan wanneer je schoondochter bevalt. Mijn moeder en oudste zus, die inmiddels al paar keer oma is geworden, zeggen dat ook. Het is vanuit dat oogpunt dan ook helemaal niet zo vreemd dat een moeder bij de bevalling van haar dochter is terwijl het ten aanzien van een schoonmoeder- schoondochter relatie toch anders 'voelt' en minder vanzelfsprekend is. Daar hoef je ook niet moeilijk over te doen, volgens mij.
pi_135842957
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:45 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het hele punt van 'het is niet eerlijk als' eigenlijk een tikkeltje kinderachtig. Het gaat toch niet om of iets 'eerlijk' is maar om de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de bevalling zo goed/prettig mogelijk verloopt?
Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.

Ik snap alleen niet dat hij er ruzie over gaat maken. Of dat hij zijn gevoelens toch niet nét iets minder belangrijk vindt dan de hare op dat moment. Maar ik snap wel dat hij het heel jammer vindt en teleurgesteld is/zou zijn.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:02:52 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135843480
NoBoNo, spannend!

Over moeders en schoonmoeders, ik snap ook beide kanten. Ik zou persoonlijk niet zo goed kunnen ontspannen met familie erbij, en dat zou bij ons doorslaggevend zijn.
KuikenGuppy
pi_135843556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.

Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.

Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
pi_135843641
Hierover zaten wii gelukkig direct op 1 lijn en dat was: de bevalling is iets van ons samen en de rest krijgt de baby pas te zien als wij daaraan toe zijn, dus aangekleed en wel. Onze kinderen eerst, dan directe familie en dan de rest.
pi_135843866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
LL, voelt je vriend zich misschien gepasseerd dat jij je moeder er bij wilt hebben omdat zij je rustig weet te krijgen? Misschien vindt hij het niet fijn dat hij dat niet voor je kan? Of dat jij denkt dat hij dat niet voor je kan?
Ik denk dat mijn vriend dat inderdaad zo zou voelen als ik zou zeggen dat ik iemand erbij zou willen, een vriendin/moeder/zus. Ik zei het een keer voor de grap, dat ik er een vriendin bij zou willen, en toen merkte ik ook aan zijn reactie dat hij dat niet leuk zou vinden. Hij wil het samen doen. O+ . En ik ook, trouwens. Maar dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor zijn reactie.

Hierover goed samen praten is gewoon het belangrijkst.
pi_135843868
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.

Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
Oh, ik ben het verder volledig met je eens hoor. Ik zou ook verwachten dat hij de gevoelens van haar dan belangrijker vindt dan de zijne. Alleen snap ik óók dat hij het jammer vindt o.i.d. dat zijn moeder er niet bij 'mag' zijn. Maar nogmaals, mij lijkt het ook een stuk belangrijker dat zij zich lekker voelt op dat moment.

Overigens zou ik mijn eigen moeder er liever ook niet bij hebben, terwijl ik echt een geweldige band met haar heb. Ik denk dat ik me eerder zorgen om haar zou gaan maken dan dat ik me er rustiger door zou voelen :D Omdat ik weet dat ze zich zorgen maakt om mij op dat moment.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:13:21 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135843881
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

+1.

Voor ons is dit gelukkig niet eens iets om over na te denken, want a; ik wil alleen mijn vriend erbij (Sámen O+) hebben en b; we hebben niet zo'n daverende band met zijn kant van de familie (als in: ik hecht er meer waarde aan dat ze erbij betrokken worden dan hijzelf).

Ik snap dus níet dat een kerel hier moeilijk over doet. Je ligt daar in al je kwetsbaarheid, god weet wat er allemaal te gebeuren staat en hoe en dan zou je daar persé een schoonmoeder bij moeten hebben? Of een schoonzus, for that matter? Omdat hij het wil? Nee, sorry, maar dat snap ik niet. Ook niet vanuit de visie van de man. Het gaat er toch om dat je vrouw dat klusje klaart op een manier die het beste bij háár past? Natuurlijk is die geboorte voor de schoonfamilie ook iets prachtigs, maar wat mij betreft idd nadat al het spektakel voorbij is en de broekjes weer aan zijn.
pi_135843892
Dank allemaal.voor de reacties.

ik wil idd mijn moeder erbij omdat ik bij haar veel rustiger ben als alleen, dat was ook bij de geboorte van mijn dochter zo (andere vader trouwens). Niet omdat zij mijn moeder is en zij persee alles mee moet maken. Mijn schoonmoeder aan mijn bed terwijl ik moet ontspannen ga ik dan echt niet trekken. Ik snapheus wel dat hij dat wil, maar ik.wil het echt absoluut niet. Daarnaast wil ik dat mijn dochtertje zich niet gepasseerd voelt, en daarom wil ik haar dat eerste moment gunnen. Al is het voor 5 minuten. Daarna zijn de schoonouders natuurliji ook welkom om even te komen kijken, maar dat moet geen uren duren. Hoop dat ik er met mijn vriend uitkom.

Wat betreft verdere zwangerschap heb ik een extra 3d echo gepland omdat zij persee bij een aanwezig wilde zijn. Dit had ik anders ook niet gedaan..
pi_135844344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:13 schreef LaLouchi het volgende:
Dank allemaal.voor de reacties.

ik wil idd mijn moeder erbij omdat ik bij haar veel rustiger ben als alleen, dat was ook bij de geboorte van mijn dochter zo (andere vader trouwens). Niet omdat zij mijn moeder is en zij persee alles mee moet maken. Mijn schoonmoeder aan mijn bed terwijl ik moet ontspannen ga ik dan echt niet trekken. Ik snapheus wel dat hij dat wil, maar ik.wil het echt absoluut niet. Daarnaast wil ik dat mijn dochtertje zich niet gepasseerd voelt, en daarom wil ik haar dat eerste moment gunnen. Al is het voor 5 minuten. Daarna zijn de schoonouders natuurliji ook welkom om even te komen kijken, maar dat moet geen uren duren. Hoop dat ik er met mijn vriend uitkom.

Wat betreft verdere zwangerschap heb ik een extra 3d echo gepland omdat zij persee bij een aanwezig wilde zijn. Dit had ik anders ook niet gedaan..
Ik denk zelfs dat het ook goed is voor je dochter om eerst even rustig 1 op 1 kennis te laten maken met haar broertje ipv de hele familie eromheen. Ineens een broertje erbij is al spannend en ze zal een nieuwe 'rol' krijgen in het gezin en idd een beetje aandacht naar haar alleen toe zou haar alleen maar goed doen denk ik. Hopelijk kunnen jullie snel het eens worden over hoe het moet gaan verlopen :*!
♥ J & S
pi_135844461
Mee eens! Mijn schoonouders zijn er wel boos om maar de kinderen waren hier eerst. Eerst het gezin compleet vonden wij.
pi_135844544
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Mee eens! Mijn schoonouders zijn er wel boos om maar de kinderen waren hier eerst. Eerst het gezin compleet vonden wij.
Alles goed met je kleine hummel O+? en met jou?
♥ J & S
pi_135845441
Ik vind het echt zo wonderbaarlijk waar mensen boos om kunnen worden als het gaat om zwangerschappen of bruiloften for that matter. Alle beslissingen zijn toch gewoon gemaakt door de ouders/het bruidspaar/etc. om een bepaalde reden en als buitenstaander heb je dat toch gewoon te accepteren? Ik begrijp echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen om daar commentaar op te leveren :X

Ik las ooit een artikel over tegen wie je kunt zeggen dat je het moeilijk hebt met de ziekte van iemand en dat moet altijd een cirkel verder weg dan je zelf staat, dus als ziek persoon en partner mag je je verdriet uiten richting je ouders/broers/zussen en zij mogen vervolgens verder richting hun eigen broers/zussen/ooms/tantes, etc. Zo kun je in dit geval de zieke persoon en partner het beste steunen, want zij hebben het al zwaar genoeg met hun eigen pijn en zitten niet te wachten op de pijn van de buurvrouw bijvoorbeeld. Ik vind dat dat hier ook wel op kan gaan, buitenstaanders mogen gewoon alleen een cirkel verder hun ongenoegen uiten :Y
pi_135845551
Er staat hier een appeltaart in de oven. :9
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:20:26 #155
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135846280
Ruggenprik erin....5cm ontsluiting, nog 5 te gaan..
pi_135846359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef NoBoNo het volgende:
:o *O* *O*
It will set you free
pi_135846372
Go nobonovrouw!
pi_135846489
Zo we zijn lek geprikt :)

RFR nee morgenavond mag ik bellen voor de uitslag :) nog even afwachten dus.

LaLouchi ik snap je wel. Als k weeën krijg, ga ik wss mijn mama bellen maar ik wil dan niet dat schoonmama het weet. Nu gaat mijn mama niet naar het zkh komen maar toch.. Na de bevalling wil ik ook niet dat iedereen komt, ik heb maar 1 broer en 1 zus maar W heeft er 5.. Enkel grootouders, meter en peter mogen komen. Tenzij ik me echt goed voel. Dus eigenlijk is het echt afwachten. Bij de bevalling moet ik zowel mijn ma als schoonma niet hebben hoor.. Mijn zus komt er wel bij, maar meer als vroedvrouw dan :)

Succes Nobono en vrouw!

Mo waar moet ik zijn? :P
pi_135846718
quote:
Wiehoe! :%
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135848062
NoBoNo spannend!

Qua moeders bij de bevalling, als ik mijn moeder er bij zou willen hebben zou man dat geen probleem vinden. Zijn moeder voelde zich eigenlijk al 'te veel' toen ze mee mocht om mijn bruidsjurk uit te zoeken. Ik snap het gevoel van je vriend wel, lalouchi. Maar ik vind jouw reden waarom je moeder erbij ook wel heel gegrond.

Ik ben dus niet de enige die lompe opmerkingen krijgt. Tante heeft ook een half jaar geleden gezegd dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. :? Begon al bijna aan mezelf te twijfelen. :')
Ik vier zaterdag mijn verjaardag en dan komt ze ook, maar één opmerking en ze staat buiten.

Ik was eigenlijk vooral boos dat ze mijn broer zo had ingeschat dat hij teleurgesteld in mij zou zijn omdat ik eerder zwanger was dan zijn vriendin. 'Dan kent ze mij blijkbaar heel slecht', zei broer al. Wel mooi, zus, broer en ik zijn alledrie erg verschillend maar als het nodig is staan we wel achter elkaar en komen we voor elkaar op. O+
pi_135848158
Cygne, de opmerkingen zijn gewoon niet normaal. Maar idd wel mooi, hoe verschillend jullie ook zijn, uiteindelijk komen jullie voor elkaar op. Dit is hier ook zo hoor met broer en zus :)
pi_135848425
Dat is fijn zo'n goede band.
Schoonzus zat gisteren helemaal te fantaseren over ons kleintje, hoe dat gaat straks. En hoe tros mijn broer zou zijn en zij ook. Ik vind dat zo knap van haar. Ook heel lief dat ze me allebei bellen los van elkaar om te vragen hoe het gaat en me ervan te verzekeren dat ik me echt niet schuldig mag voelen.

Daar moet ik echt om huilen. :'( O+

SPOILER
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:20:31 #163
52229 Chanty
pi_135848970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:09 schreef Cygne het volgende:
Dat is fijn zo'n goede band.
Schoonzus zat gisteren helemaal te fantaseren over ons kleintje, hoe dat gaat straks. En hoe tros mijn broer zou zijn en zij ook. Ik vind dat zo knap van haar. Ook heel lief dat ze me allebei bellen los van elkaar om te vragen hoe het gaat en me ervan te verzekeren dat ik me echt niet schuldig mag voelen.

Daar moet ik echt om huilen. :'( O+

SPOILER
Bah wat een ontzettend naar verhaal :'(

en die tante van je zou ik echt wurgen. En met haar had je verder wel een goede band? :? Ik snap niet hoe iemand zoiets uit zijn strot kan krijgen, echt niet...

Nobono (mijn autocorrect op de telefoon maakt er trouwens altijd bonobo van :') ) nog even volhouden *O*

Verder ben ik blij dat we hier het hele (schoon)familie probleem niet hebben zeg pfffff. Het is hier heel simpel want schoonouders wonen in Spanje en mijn ouders in Limburg. Dus die zijn beiden niet 123 hier. En verder hoef ik geen van allen bij mijn bevalling. Verder ook geen grote familie (althans, weinig contacten ermee) dus voor na de bevalling zal het ook niet direct storm lopen.

Hier op het werk heb ik nu het ergste achter de rug pffffff. Morgen vaste vrije dag en projectleider stond erop dat ik die ook opneem dus dan kan ik echt even bijkomen van deze week. Ik lijd dus duidelijk aan zwangerschapsdementie want ik vergeet echt essentiele dingen de laatste tijd. Op het werk was ik dus 1 essentieel ding vergeten in mijn analyses nog toe te voegen :') En daar dacht ik maandagavond ineens aan terwijl het maandag klaar moest zijn. Echt... zoiets zou ik normaal nooit vergeten maar nu was het gewoon 2 maanden lang compleet uit mijn systeem gedelete.

Nog zoiets moois. Vrijdag kreeg ik een sms van de buuf dat mijn auto de hele nacht midden op de weg had gestaan. Stond niet in versnelling en/of handrem :X In de tien jaar dat ik inmiddels rij nog nooit zoiets gehad :') Verder gelukkig alleen kleine dingen die ik vergeet, maar tjongejonge dit is zooooo niet mij :D :')
pi_135849147
Die band met tante is wisselend, Chanty. Het is altijd al een beetje een moeilijk mens geweest, zeg maar. :')
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:25:49 #165
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135849182
quote:
*O*. Ik lees mee!

Hoe gaat het met jou Nobono? Trek je het een beetje om je vrouw zo te zien? :*
pi_135849463
Jemig cygne :'(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:12:38 #167
52229 Chanty
pi_135850938
Oh ik ben vandaag trouwens precies 20 weken *O* Het klopt gewoon... die eerste 12 weken lijken oneindig maar daarna gaat het ineens veel sneller.
pi_135851248
Cygne wat een vreselijk verhaal :'(

NoBoNo dat gaat goehoed!!

Chanty op de helft *O*

Ik kom even wat fotootjes spammen van de 3D echo die we zondag hebben gehad. Helaas (of beter: gelukkig) is baby 2 gedraaid en nu liggen ze met hun koppies tegen elkaar aan. Daardoor konden er dus geen mooie frontale foto's gemaakt worden.

Baby 1:

Baby 2 met voetje baby 1:

Koppies naast elkaar, 2D

En even in een spoiler:
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Musique op 23-01-2014 15:26:10 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:21:37 #169
52229 Chanty
pi_135851374
Ik weet niet waarom maar in vind die derde foto ech O+ zo bijzonder twee kleine mensjes in je. En wat een toer moet dat zijn geweest om te draaien zeg :D

Fijn dat het is opgelost met je moeder, goed dat je voor jezelf opkomt.
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:23:05 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135851440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:12 schreef Chanty het volgende:
Oh ik ben vandaag trouwens precies 20 weken *O* Het klopt gewoon... die eerste 12 weken lijken oneindig maar daarna gaat het ineens veel sneller.
*O* op de helft!
De laatste paar weken gaan ook weer oneindig traag, dat je het even weet ;).

Mooie foto's Musique O+ wat een koppies :D. En fijn dat het met je moeder is uitgesproken en afgesproken, dat lucht vast op :).
KuikenGuppy
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:34:13 #171
52229 Chanty
pi_135851901
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

*O* op de helft!
De laatste paar weken gaan ook weer oneindig traag, dat je het even weet ;).

Mooie foto's Musique O+ wat een koppies :D. En fijn dat het met je moeder is uitgesproken en afgesproken, dat lucht vast op :).
hehehe dat geloof ik, als je niet meer vooruit komt en zo en elke dag denkt: zal er vandaag iets gebeuren?
pi_135852128
Sodekannone... Mn boobs zijn ontploft... :')
S. 2014
J. 2016
pi_135852766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:01 schreef Cygne het volgende:

Ik vier zaterdag mijn verjaardag en dan komt ze ook, maar één opmerking en ze staat buiten.

Ik weet niet hoe het met jou zit tot nu toe, maar ik ben tijdens mijn zwangerschap echt veel sneller emotioneel dan anders en ook feller. Dus als ik zo'n tante had, en ze zou zich misdragen op die manier, dan stond ik niet voor mezelf in, vrees ik. Als in: inderdaad na 1 verkeerde opmerking gaan huilen, haar mijn huis uit zetten, e.d. :+ . En het zou ook je goed recht zijn. Zo iemand moet met haar negatieve houding niet in jouw buurt zijn, en in de buurt van jouw kind (al zit ie dan nog in je buik).
pi_135852880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

hehehe dat geloof ik, als je niet meer vooruit komt en zo en elke dag denkt: zal er vandaag iets gebeuren?
:Y . Nu kom ik nog heel goed vooruit, maar dat wachten vraagt wel veel zenkwaliteiten, kan ik je vertellen. }:| .
pi_135853149
En in het kader van emotioneel zijn en het zien van die geweldige tweelingecho, dit mooie filmpje.

pi_135854413
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit tot nu toe, maar ik ben tijdens mijn zwangerschap echt veel sneller emotioneel dan anders en ook feller. Dus als ik zo'n tante had, en ze zou zich misdragen op die manier, dan stond ik niet voor mezelf in, vrees ik. Als in: inderdaad na 1 verkeerde opmerking gaan huilen, haar mijn huis uit zetten, e.d. :+ . En het zou ook je goed recht zijn. Zo iemand moet met haar negatieve houding niet in jouw buurt zijn, en in de buurt van jouw kind (al zit ie dan nog in je buik).
blij dit te lezen! Ik ben af en toe ronduit agressief om niks... :@ voornamelijk tegen mn man, maar t is zo niet wie ik ben!
S. 2014
J. 2016
pi_135854442
Chanty op de helft! *O*

Musique, wat een mooie foto's! Vooral die met die twee koppies bij elkaar, wat een gezelligheid O+ .
Ik vind het al knap dat mijn lijf één hele baby heeft gebakken, maar jij hebt gewoon van alles dubbel zo veel in je buik!

Hoe zou het met NoBoNo en vrouw zijn?
It will set you free
pi_135854553
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:00 schreef Franny_G het volgende:
En in het kader van emotioneel zijn en het zien van die geweldige tweelingecho, dit mooie filmpje.

Agos, kiek dan! Die armpjes zo over elkaar heen! O+
It will set you free
pi_135854671
Franny dat filmpje!
Mijn hormonenen maken me al zo week... (iets met snif en snotter nu)
pi_135854847
Ja, is echt te lief. Je kunt je helemaal voorstellen dat ze ook zo in de buik tegen elkaar aan hebben gelegen.
pi_135855447
Mooie foto's Musique! En fijn dat je erover hebt kunnen praten met je mama.
pi_135855631
Hier een goede uitslag van de combinatietest / nekplooimeting :) :) Nu mag ein-de-lijk iedereen het weten! Vanmiddag op werk verteld, zaterdag het laatste deel van de vriendengroep, ik wil het echt van de daken schreeuwen :D

Nobono-vrouw zet 'm op!!
pi_135857340
Wat fijn ongeduldig! Kan nu het echte genieten beginnen!

Vanmiddag lekker bijgebuurt met vriendinnen. Eentje blijkt nu 8 weken zwanger dus super leuk. Kunnen we samen walvissen :)

En een nicht is vandaag (op mijn verjaardag) bevallen van een meisje :)

Qua energielevel gaat het beter. Ik denk dat de winter ook niet echt mee werkt. Vroeg donker ... dus zoek het niet echt om wat aan te pakken thuis als het hoognodige. Maar dat komt nog wel :)
pi_135858049
even ego hoor..

Wordt net gebeld door mn ma, dat mijn pa ontslagen wordt, Hij heeft nog 4 maanden maar dan is het klaar, Reorganisatie met nog 69 anderen.... Mijn papa... die man werkt al 40 jaar... :'( ben er ff helemaal naar van!
S. 2014
J. 2016
pi_135858561
Wat vervelend voor je vader gm!

Gefeliciteerd Twinkle!

En een goede uitslag voor Ongeduldig *O*

Ik begin ze toch steeds gaver te vinden die 3D echo's! Vooral bij zo'n tweeling O+ Wij gaan het niet doen, omdat ik van dat geld liever een dure babyfoon koon en volgens mij ben ik inmiddels ook te ver voor de echt mooie plaatjes.
pi_135859863
Gefeliciteerd Twinkle!

Fijn, een goede uitslag, ongeduldig!

GM, wat rot van je vader. ;(

Jeetje, ik vind t toch wel eng die zwangerschap. Zo bang dat er wat fout gaat en ik nog niet echt blij mag zijn omdat t nog zó pril is.
pi_135860274
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:30 schreef Cygne het volgende:
Jeetje, ik vind t toch wel eng die zwangerschap. Zo bang dat er wat fout gaat en ik nog niet echt blij mag zijn omdat t nog zó pril is.
Je mag zeker wel blij zijn!

Maar ik snap je angst wel. Probeer je te focussen op de gedachte dat het in de meeste gevallen niet fout gaat. :) .
pi_135860611
Ik heb vandaag enorm last van die kuthormonen, en ook last van angst dat het alsnog fout gaat. I'm not amused... Nouja, gaat wel weer over.
Tralalalaaa
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:03:10 #189
52229 Chanty
pi_135860919
Gefeliciteerd Twinkle! *O*

Ongeduldig fijn dat de test goed was *O*

GM wat een naar nieuws :*
pi_135860961
Yess!! 20 weken echo was helemaal goed. Ik ben opgelucht, kon vanochtend een ei in mn reet gaar koken :P
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135861036
Hoi :W ik ben al heel lang alleen nog aan 't lurken op Fok, maar nu mag ik me hier melden want zwanger O+ . Van een echte Fok-baby nog wel!

Nog heel pril, ik denk nu in week 7 te zitten en ik vind 't reuze spannend.

(Ohja en voor Foksters die ik op FB heb nog even sssshhht, ik wacht nog even tot een eerste hopelijk goede echo voordat ik het de wereld inslinger)
pi_135861175
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoi :W ik ben al heel lang alleen nog aan 't lurken op Fok, maar nu mag ik me hier melden want zwanger O+ . Van een echte Fok-baby nog wel!

(Ohja en voor Foksters die ik op FB heb nog even sssshhht, ik wacht nog even tot een eerste hopelijk goede echo voordat ik het de wereld inslinger)
Razz! Gefeliciteerd! O+. Ik dacht laatst nog aan je, hoe het met het zwanger worden ging, maar durfde het niet te vragen. :@. Maar wat geweldig voor je! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_135861272
quote:

Hee, jij bent toch ook lerares? Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Oh, en voor degenen die alvast leuke kleertjes willen inslaan. Bij de Zara (tenminste bij mij in Den Haag) is het ontzettend uitverkoop nog. Wel iets van 50% korting. Kleertjes die ik normaalgesproken te duur zou vinden (zeker voor een baby), zijn dus nu goed te doen. Ik heb alvast twee heel mooie winterjasjes gekocht voor komende winter. :@ . :s) .
pi_135861479
Franny: Ja, ik geef fulltime les in het voortgezet onderwijs. Heerlijk werk, maar ik ben de hele week al moe, ijskoud en misselijk dus vind 't wel eventjes zwaar nu. Zeker omdat niemand nog wat weet.

DAD: We hebben er een jaar over gedaan en nog een paar onderzoeken op de fertiliteitspoli gehad. Daarom ben ik even weggebleven van Fok, want ik kreeg toch wat stress van 't streepjestopic.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 22:32:09 ]
pi_135861734
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Franny: Ja, ik geef fulltime les in het voortgezet onderwijs. Heerlijk werk, maar ik ben de hele week al moe, ijskoud en misselijk dus vind 't wel eventjes zwaar nu. Zeker omdat niemand nog wat weet.

Ik geef ook fulltime les op een middelbare school. Dus ik snap wat je bedoelt. :X . Ben een keer naar de wc gerend terwijl een klas op me stond te wachten. En dan vijf minuten erna de les beginnen en net doen alsof er niets aan de hand is. Sterkte! Het is trouwens wel erg leuk om het aan leerlingen te vertellen en te merken hoe ze meeleven.
pi_135861876
Wat vervelend dat het zo lang heeft geduurd, maar wat goed dat de oplossing uiteindelijk zo simpel was!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_135862114
Phoe, héél erg moe hier vanavond, dus ik ga straks lekker op de bank hangen met een dekentje erbij... Eerst even bijlezen:

*O* NoBoNo, daar gaan jullie!!! *O*

Nummer_zoveel, dat is heftig nieuws. Ik hoop dat hij (jullie!) er met de juiste hulp en begeleiding goed mee om kunnen gaan en dat hij er zelf zo min mogelijk 'last' van heeft. Zijn er al vervolgstappen?

Kim, heb je inmiddels al warm water? Lijkt me toch heel vervelend... Ik geniet altijd zo van mijn warme douche.

LaLouchi, alles is er eigenlijk al over gezegd: ik snap jullie punt allebei. Voor hem is het ook een levensveranderende gebeurtenis en daar wil hij misschien wel graag zijn moeder bij hebben, maar jíj ligt daar het werk te doen. Jouw belang en gevoel gaan dan simpelweg even voor. Misschien een compromis maken? Jouw moeder bij de bevalling, zijn moeder als eerste (na jouw dochter!) om naar de baby te kijken? En dan even niet de hele familie er meteen bij :P

Chanty precies 20 weken *O* Op de helft, je gaat hard! :D

Musique, wat bijzonder 2 van die mensjes in je buik, echt geweldig dat laatste plaatje. Fijn ook dat je het een beetje uit hebt kunnen praten met je moeder :)

Ongeduldig, jaaaa, iedereen mag het weten nu!! *O* Wat kijk ik uit naar dat moment bij mij O+

GM, dat is geen fijn nieuws.. Had hij het aan zien komen of was het ook nog een verrassing?

Cygne wat herkenbaar die angst omdat het nog zo pril is. Dat heb ik ook nog steeds, maar ik probeer mezelf gerust te stellen met de gedachte dat het vaker goed gaat en fout. En ik leef echt naar de volgende echo toe :)

T_A_P :*

JaleesaJoia een goede 20-weken echo, wat fijn!! Geniet van dat opgeluchte gevoel O+

Razztwizzle, gefeliciteerd!! *O* Wat knap dat je die eerste weken nog stil hebt kunnen houden hier :P
pi_135862138
quote:

*O* *O*

Krijg je een vroege echo ivm medische molen?
S. 2014
J. 2016
pi_135862247
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

*O* *O*

Krijg je een vroege echo ivm medische molen?
Oh geen idee? Met mij was alles in orde, dus ik neem niet aan dat ik daar voor in aanmerking kom. Heb gewoon een intake bij de verloskundige op 7 februari en daarna zal er wel een eerste echo volgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 22:33:37 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:36:27 #200
52229 Chanty
pi_135862487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
Yess!! 20 weken echo was helemaal goed. Ik ben opgelucht, kon vanochtend een ei in mn reet gaar koken :P
*O* super nu nog meer genieten

Razz gefeliciteerd! :)
pi_135862530
Gefeliciteerd razztwizzle!
pi_135862986
Welkom razz!
pi_135863229
@Dyre: was nogal onverwachts, hij heeft de hoogste omzet en grootste klantenkring van alle accountmanagers in het bedrijf, mja zn leeftijd he...
S. 2014
J. 2016
pi_135863473
Razz, gefeliciteerd! *O*

Nobono, hopelijk alles goed daar!

GM :*. Ik weet hoe het is... En zwanger komt het allemaal nog net wat harder binnen :(.
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:55:43 #205
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135863499
Gefeliciteerd Razztwizzle!
pi_135863640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:55 schreef Cwen het volgende:
Razz, gefeliciteerd! *O*

Nobono, hopelijk alles goed daar!

GM :*. Ik weet hoe het is... En zwanger komt het allemaal nog net wat harder binnen :(.
Bij jou was het je partner toch?? Dat lijkt mij nog veel erger! Dit is "maar" mn vader, daar heb ik financieel weinig mee te maken.. Vind het alleen moeilijk om hem zo verslagen te zien...
S. 2014
J. 2016
pi_135865251
NoBaBy on the way!! Spannend!!

Razz gefeliciteerd!!
pi_135865979
Nobo check. Nieuwkomers jompels. Goede echo jompels. Ontslag ontjompel. En dan ego
Weer sterretjes. Nu toen ik behoorlijk warm stond te douchen. Maar toch een ontjompel. En morgen melden. Als ik niet vanaaf nog bel. Voel me verder wel ok.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135867580
Fijn Ongeduldig! Hoef je je geen zorgen meer te maken dat je je verspreekt :D .

Twinkle gefeliciteerd!

GM, dat is rot! Zeker in deze tijd en met die leeftijd..

JJ *O* !

Welkom Razz!

Momo, kalm zo die gaat :* .
It will set you free
pi_135868471
Momo doe rustig aan!

GM wat balen van je vader. Ik kan me voorstellen dat dat een hele impact heeft op jullie hele gezin. :*

JJ een goede echo! *O*

Razz gefeliciteerd! Op naar een eerste goede echo!

Ik mag morgen weer naar het ziekenhuis voor groeiecho en controle. Stiekem ben ik best een beetje zenuwachtig voor de echo. Ik hoop echt dat de jongens nu een beetje meer richting normaal gewicht gaan in plaats van bij/boven de p100 lijn.
pi_135868637
Razz gefeliciteerd en welkom bij de club!

Jj ook al een goede echo .. altijd fijn :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:24:53 #212
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135868879
Razz gefeliciteerd!
pi_135869513
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Momo doe rustig aan!

GM wat balen van je vader. Ik kan me voorstellen dat dat een hele impact heeft op jullie hele gezin. :*

JJ een goede echo! *O*

Razz gefeliciteerd! Op naar een eerste goede echo!

Ik mag morgen weer naar het ziekenhuis voor groeiecho en controle. Stiekem ben ik best een beetje zenuwachtig voor de echo. Ik hoop echt dat de jongens nu een beetje meer richting normaal gewicht gaan in plaats van bij/boven de p100 lijn.
Maar je bent toch nog maar 8 kilo aangekomen? Een heleboel daarvan is toch wel te verklaren met placenta, extra bloed etc, dan kunnen jouw twee jochies toch helemaal niet zo zwaar zijn?

Ik had dit lijstje gevonden wat ik neem aan over de 40 weken gaat:

Baby 3300 gram
Baarmoeder 900 gram
Placenta 650 gram
Vruchtwater 800 gram
Vet, om een reserve te hebben voor tijdens de borstvoeding 3500 gram.
Bloed, voor goede doorbloeding van placenta 1500 gram
Borsten, ter voorbereiding op borstvoeding 400 gram
Borstklieren, 400 gram
Lichaamswater, 1500 gram
pi_135869966
Nee dat zou je zeggen hè Dot. Maar met 28 weken wogen ze 1500-1600 gram volgens de echo. -O-
Ik weet dus echt niet wat ik moet verwachten en denken.

En inmiddels +9 kilo. :) Maar dat is voor een tweeling en met dik 7 maanden zwanger volgens mij best weinig.
pi_135871152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:06 schreef RunForrestRun het volgende:
Fijn Ongeduldig! Hoef je je geen zorgen meer te maken dat je je verspreekt :D .
Ja dat vooral! Ik vond het niet moeilijk om de mededeling "ik ben zwanger" in te houden, maar wel om het niet langs m'n neus weg als bekend gegeven in een gesprek te gooien. Wij zijn al zo aan het idee gewend, dat ik me heel vaak bijna versproken heb.

Gefeliciteerd Razz!
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:12:36 #216
52229 Chanty
pi_135872013
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nee dat zou je zeggen hè Dot. Maar met 28 weken wogen ze 1500-1600 gram volgens de echo. -O-
Ik weet dus echt niet wat ik moet verwachten en denken.

En inmiddels +9 kilo. :) Maar dat is voor een tweeling en met dik 7 maanden zwanger volgens mij best weinig.
Ik vind het iig ongelofelijk weinig _O_ Ik heb nu +8 met 20 weken en een eenling :')
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:16:28 #217
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135872243
Hey DJMomo, ben je er klaar voor om bovenaan te staan?

Vanmiddag om tien over 5 is onze zoon geboren! Iedereen doet het hartstikke goed, bevalling ging toch eigenlijk best wel goed, al lijkt het lang te duren en voel je je machteloos.
SPOILER
pi_135872309
Ja maar jij was mega slank voor je zwangerschap Chanty (en nu nog steeds). Slanke mensen komen sowieso meer aan dan dikkere mensen. Ik woog al 74 voor ik zwanger werd en nu dus 83. Vorige zwangerschap zat ik in totaal op +6 na 40 weken. Dus ik vind 9 nu al een soort van veel. :')
pi_135872338
Gefeliciteerd NoBoNo!
pi_135872367
Nobono gefeliciteerd! *O*
Wat een mooie namen. O+ Nu lekker genieten!
pi_135872373
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:16 schreef NoBoNo het volgende:

Vanmiddag om tien over 5 is onze zoon geboren! Iedereen doet het hartstikke goed, bevalling ging toch eigenlijk best wel goed, al lijkt het lang te duren en voel je je machteloos.
SPOILER
*G* *G*
Gefeliciteerd papa nobono! En mevrouw nobono ook!
Mooie namen!
S. 2014
J. 2016
pi_135872449
Nobono gefeliciteerd, en top naam! *O*
pi_135872483
Whoohoo, gefeliciteerd!! *O*
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:23:41 #224
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135872596
Jaaaa, daar is ie! en in júllie topic ook nog :9

Gefeliciteerd nobono en vrouw! *O*

Mo, je staat bovenaahaan! Doe je wel even rustig aan met je sterretjes? :*
pi_135872668
Jaaa een zoon! *G* Gefeliciteerd nieuwbakken ouders!!
pi_135872693
Nobono en vriendin gefeliciteerd! *G*
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:26:52 #227
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135872769
Gefeliciteerd Nobo!! *O*

En Nikki, ter vergelijking, ik ben ook wat zwaarder van mijzelf en nu met eenling en 30 weken, 6+ kilo aangekomen. Jopie woog volgens echo met 27 weken 1150 gram. Dus volgens mij ga je prima :D

Gefeliciteerd met je zwangerschap Razz!
doei
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:28:09 #228
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135872841
Oh ja Mo bovenaan! *O* Rustig aan meis, recht zo die gaat! ;)
doei
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:32:00 #229
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135873027
Lieve nik, ik zit met zelfde termijn en 1 beeb op +16 en de gyn vindt dat alleen maar prima :')

Verbouwingsupdate: de boel werkt! Verwarming O+ Ik denk wel dat ik het huis nog 3 keer van onder tot boven moet schrobben voordat het weer een soortje schoon is, maar hee, het werkt!

En de ledikantschroefjes zijn binnen *O* van t weekend bedje bouwen! O+
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:32:24 #230
52229 Chanty
pi_135873046
quote:

SPOILER
Jaaaaaa gefeliciteerd met jullie zoon *O* O+

quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja maar jij was mega slank voor je zwangerschap Chanty (en nu nog steeds). Slanke mensen komen sowieso meer aan dan dikkere mensen. Ik woog al 74 voor ik zwanger werd en nu dus 83. Vorige zwangerschap zat ik in totaal op +6 na 40 weken. Dus ik vind 9 nu al een soort van veel. :')
Ik vind +6 echt heel netjes en je hebt er nu 2 dus +9 is voor mijn gevoel echt niet veel. En wat ik zo op foto's zie vind ik je echt totaal niet dik (ja nu door de babyvilla ;)) maar kijkend naar je armen, benen en gezicht heb je gewoon een normaal tot volslank postuur :)

Heel veel succes trouwens morgen :* :*
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:33:23 #231
52229 Chanty
pi_135873101
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:32 schreef Kimpossible het volgende:
Lieve nik, ik zit met zelfde termijn en 1 beeb op +16 en de gyn vindt dat alleen maar prima :')

Verbouwingsupdate: de boel werkt! Verwarming O+ Ik denk wel dat ik het huis nog 3 keer van onder tot boven moet schrobben voordat het weer een soortje schoon is, maar hee, het werkt!

En de ledikantschroefjes zijn binnen *O* van t weekend bedje bouwen! O+
*O* voor warmte

*O* voor schroefjes

-O- voor drie keer schrobben
pi_135873266
NoBoNo gefeliciteerd!! *O*
pi_135873322
Van harte nobono! *O*
pi_135873472
Jaa Nobono jullie hebben het gered! *O*
Gefeliciteerd met jullie zoon, mooie namen hebben jullie uitgezocht! O+
Alles goed met vrouw en kind? En met jou, heb je het een beetje vol kunnen houden?

Momo bovenaan! *O*

Ikke top drie :o
It will set you free
pi_135873792
Musique, mooie foto's :Y

Ongeduldig & JJ, fijn van de goede uitslagen *O*

Razz, welkom en van harte!

gewoonmezelf, wat een klote nieuws van je pa -O-

Kim, fijn dat de boel (weer) werkt :)

Ik heb gisteren (een helft van) de kelder opgeruimd. Wat was dat een teringzooi. Nu kun je er tenminste weer lopen en is er gewoon grond te zien :+

Hier gaat het verder prima :) Ben nu 25w2d, dus schiet aardig op. Vandaag de eerste dingetjes voor de baby gekocht O+

SPOILER
En als ik niet een mei-baby zou krijgen dan had ik dit gekocht:
SPOILER
pi_135873882
Omg dat duck pak O+ waar komt die vandaan?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:50:43 #237
52229 Chanty
pi_135873996
OMG dat duckshirt O+ Wat heb jij het trouwens lang volgehouden om niks te kopen!
pi_135874025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Omg dat duck pak O+ waar komt die vandaan?
Nextdirect! Is wel ¤25, maar volgens mij ook extra gevoerd enzo. En (heb het net even gecheckt) alle maatjes nog beschikbaar!

Mijn hormonen slaan er een beetje van op tilt, maar ja. 'T kind wordt geboren in mei, dus dat schiet niet op dan. Jammer genoeg.
pi_135874102
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Nobono!! *O* lekker genieten!

En gefeliciteerd Fazz met je zwangerschap!! *O*
Tralalalaaa
pi_135874124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:50 schreef Chanty het volgende:
OMG dat duckshirt O+ Wat heb jij het trouwens lang volgehouden om niks te kopen!
Volgens mij scheelt het dat het én nummer 2 is, én we weer niet weten wat het wordt. Dan moet je al echt gericht zoeken naar unisex dingetjes en kun je niet per ongeluk tegen iets heel tofs/schattigs/etc aanlopen. Althans, dat is mijn theorie :+

En van grote dingen hebben we alles al/nog, dat schuift gewoon door van Saar naar nummer 2.

Maar wilde nu echt graag eindelijk eens iets kopen idd :D O+
pi_135874342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nextdirect! Is wel ¤25, maar volgens mij ook extra gevoerd enzo. En (heb het net even gecheckt) alle maatjes nog beschikbaar!

Mijn hormonen slaan er een beetje van op tilt, maar ja. 'T kind wordt geboren in mei, dus dat schiet niet op dan. Jammer genoeg.
Augustuskindje hier, welke maar raden jullie aan? 62 of 68? ( ik 1.76, man 1.98 dus verwacht geen hele mini)
S. 2014
J. 2016
pi_135874561
Oh, en nu ik toch bezig ben.

Als ik een meisje zou krijgen:
SPOILER
En als 't een jongetje zou zijn:

SPOILER
pi_135874665
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Augustuskindje hier, welke maar raden jullie aan? 62 of 68? ( ik 1.76, man 1.98 dus verwacht geen hele mini)
Vanaf 62 kom je in zo'n duomaat terecht. Dus kun je gewoon de 62/68 kopen :)
pi_135874937
Mn man vind t geen leuk pak... :{
o|O
S. 2014
J. 2016
pi_135875170
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mn man vind t geen leuk pak... :{
o|O
Ah, boo!
pi_135875442
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wow, dat is echt niet veel nee. En dan toch van die flinke jongens.

Dat gewicht is best raadselachtig. Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Ik ben in totaal nu 11,5 kilo aangekomen. Voor mijn zwangerschap woog ik niet bepaald veel, 53,8/54 kilo ongeveer. Nu zit ik rond de 65. Maar het is wel een en al buik, want daar is al het gewicht naar toe gegaan. Dus ik ben nogal uit verhouding, wat wel weer een grappig gezicht is.

Volgens mijn verloskundige heb ik trouwens diastase. Ik wist niet eens wat het was. :D . Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Komt het nog goed? ;( .
pi_135875575
quote:

Vanmiddag om tien over 5 is onze zoon geboren!
Geweldig! Gefeliciteerd!
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:35:55 #248
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135876450
Skips had volgens mij een flinke diastase, franny! Misschien n dm'metje waard, weet niet hoeveel ze hier nog lurkt.

Dat duckpak! Te schattig O+ hier het onvermijdelijke roze h&m joggingspakjedingetje met Berenoren. Die kon niet ontbreken vnden mijn hormonen. :P

Ik heb net gedoucht. Van keukengeisertje naar combiketel O+ Mijn hemel. M'n bovenste huidlaag is er af en ik heb in 15 min meer water verbruikt dan normaal in een week, maar dás nog eens een waterstraal O+ Einde aan pisstraaltjes die maken dat je haren nóóit echt uitgespoeld worden en je bij forse kou echt niet warmer onder de douche vandaan komt dan je eronder ging. Dat ding had veel eerder vervangen moeten worden O+ *O*
pi_135877930
NoBoNo! Gefeliciteerd.

Zo, jarig. 25 met minimini in buik. Tof idee wel. O+
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:22:25 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135878403
NoBoNo van harte met jullie zoon *O*.
KuikenGuppy
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:23:05 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135878424
Woah, 5e! :D
KuikenGuppy
pi_135879078
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 00:09 schreef Cygne het volgende:
NoBoNo! Gefeliciteerd.

Zo, jarig. 25 met minimini in buik. Tof idee wel. O+
Happy birthday!
S. 2014
J. 2016
pi_135881304
Gefeliciteerd Cygne. *O*

Dank voor alle lieve reacties dames. O+
En nog even ter verduidelijking. Het is niet mijn gewicht waar ik me zorgen om maak maar dat van de babies. Zeker voor een tweeling is het best bijzonder dat ze beiden bij de p100 zitten. Al volgen ze wel al 2 (of 3) metingen dat lijntje. Ik hoop dat hun lijntjes toch ietsje gaan afbuigen richting 'normaal'.
En bah ik heb er gewoon weer een rotnacht door. -O- Nouja over 6 uurtjes mag ik naar het ziekenhuis. En in de tussentijd doe ik nog even een poging tot slapen. :O
pi_135881367
Nobo! Van harte met jullie zoon! O+

Eerste :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135881677
Gefeliciteerd NoBoNo met jullie zoon! *O*

En Cygne met je verjaardag! *O*

DJMomo, hoe gaat het daar? :D
  vrijdag 24 januari 2014 @ 07:47:41 #256
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135881746
Nobono en vrouw, van harte gefeliciteerd met K.jeld! O+ *G* Dat was onze 2e naam O+!

Franny, dat betekent dat je buikspieren wijken. Er zit dus wat ruimte tussen je voorste buikspieren. Hebben heul veul zwangeren, niks bijzonders :). Je kan het voelen door plat op je rug te liggen en je hoofd op te tillen. Je voelt dan het gat in de lengte op je buik.
Wel moet je opletten met bv uit bed komen: niet met je buikspieren direct overeind komen, maar eerst op je zij rollen en jezelf vervolgens overeind duwen met je armen. Het komt meestal vanzelf goed na de bevalling, maar je kan ook langs een fysio ervoor.
Ik heb ook een flinke diastase gehad (gehele lengte buik en 4 cm breed..), maar is na een paar weken weer bijgetrokken :).

*weer wegrent*
pi_135881822
Cygne, happy bday!

Nikki, maakt men zich in het ziekenhuis ook zorgen om het gewicht van de kindjes?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:00:21 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135881835
Nobono, fan herte lokwinske mei de berte fan jimme soan! Ik winsk jimme in geweldige kraamtijd en hiel soad lok tegearre!
pi_135881863
Dyre, aardig geslapen. Nu even tijd uitzitten tot vk controle.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135881899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 07:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Cygne, happy bday!

Nikki, maakt men zich in het ziekenhuis ook zorgen om het gewicht van de kindjes?
Nou in die zin dat ik een suikertest moest doen, maar dat doen ze tegenwoordig vrij snel volgens mij. Veel mensen zeggen tegen me: "nou fijn toch dan hebben ze vast wat spekkies". Maarja het moet wel binnen proporties blijven.
pi_135881923
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maarja het moet wel binnen proporties blijven.
Van wie moet dat? Het ziekenhuis maakt zich er blijkbaar geen zorgen over?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:12:18 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135881931
Nikki, veel Tweelingen groeien tot de 30 weken volgens het eenling schema, daarna gaat dat wat uiteen lopen. Wel fijn dat ze ook allebei mooi op gewicht zijn en niet de 1 p10 en de ander p100.
pi_135882049
Gefeliciteerd Nobono! Leuke namen!

Oef, gewicht tijdens de zwangerschap. Ik sta op -7 met bijna 14 weken (zonder overgeven). Heb wat tegen de misselijkheid gekregen en als ik niet aankom, wordt ik misschien ter observatie opgenomen. Yikes! Dus hopelijk stabiliseert het snel.

Verder gaan we de wondere wereld van de babyspullen eens in duiken. Wat heb je volgens de producenten een hoop nodig! Bizar hoe ze je proberen een badthermometer van omgerekend 50E aan te smeren :X
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:27:16 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135882079
Badthermometer, ¤3 op eBay ;).
KuikenGuppy
pi_135882119
Gefeliciteerd Nobono! Veel geluk gewenst *O* *O*
pi_135882178
Proficiat Nobono met de geboorte van jullie zoon! *O*
pi_135882221
Badthermometer. Niet gebruikt. Hoewel. Mss in de kraamweek. Wat kost dat bij de Hema?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135882234
2,95 dus
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135882298
Ik vind het flauwekul, je controleert toch nog met je hand of elleboog hoe warm het water is?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:46:13 #270
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135882330
Nobono gefeliciteerd met je zoon!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_135882366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Van wie moet dat? Het ziekenhuis maakt zich er blijkbaar geen zorgen over?
Van mij. :@ Het ziekenhuis lijkt zich inderdaad geen zorgen te maken, maar ik doe dat helaas wel. Ik had de informatie liever niet gehad zegmaar. En straks worden ze geboren en dan zul je zien dat ze gewoon keurig gemiddeld zijn.
pi_135882379
quote:

[..]

Mijn 9 augustuskindje is heerlijk gemiddeld, en gaat nu bijna naar maat 68. Maar vriend en ik zijn beide niet echt groot..

edit: beetje spuit 11 lees ik later, maar mocht je iets anders tegenkomen..
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:52:33 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135882410
quote:

[..]

31 juli kindje hier ;). E. ging begin december over naar mt 68 en is mega gemiddeld. Ik zou dus voor 68 gaan.

NoBoNo, van harte *O*!
pi_135882430
Gefeliciteerd Nobono en vrouw!

En een fijne verjaardag cygne! Ik ben niet zwanger jarig, want ik had net een maand na mijn verjaardag een positieve test en volgende verjaardag is Arie alweer 3 maanden!
pi_135882491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het flauwekul, je controleert toch nog met je hand of elleboog hoe warm het water is?
Ook dat. En hier thermostaat kraan. En op de Tummy tub staat een baby die rood aanloopt als het water te warm is :')

Bij Sjaak hadden we een luxe badthermometer van avent (geleend). En kan me alleen maar herinneren dat dat ding nergens op sloeg qua temp
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135882496
NoBoNo plus mevrouw gefeliciteerd met jullie jongetje! Leuke namen!

En razztwizzle met je zwangerschap en cygne met je verjaardag w/
pi_135882517
Cyg. Heppie Bday!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135882538
NoBoNo van harte gefeliciteerd met jullie zoon! O+
pi_135882691
NoBoNo Wat een toepasselijke naam heeft hij gekregen!
Gefelciteerd *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135882710
Gefeliciteerd NoBoNo met jullie zoon en happy birthday Cygne!

Ik heb het weer ijs- en ijskoud. Loop te bibberen! Hoop dat dat bij de zwangerschap hoort en dat ik geen griepje krijg.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:20:09 #281
52229 Chanty
pi_135882869
Gefeliciteerd Cygne *O*

Wat thermometer betreft hebben wij idd een 3 euro dingetje van de hema en volgens mij werkt die prima. Verder natuurlijk straks altijd ook zelf voelen, maar zo met mijn eerste kind vertrouw ik nog niet op mijn waarneming. Vooral omdat ik zelf altijd heet douche/ badder (nu overigens niet nu ik zwanger ben). Hebben trouwens ook een thermostaatknop maar die klopt niet. Afhankelijk van de temperatuur buiten is het water dat uit de kraan komt een stuk heter of kouder dan 38 graden.

Razz als je geluk hebt heb je het over een tijdje nooit meer koud :P Ik ben echt een ontiegelijke koukleum. Ik zit normaal alle maanden met een dekentje op de bank (muv juli en augustus), ook al is het 22 graden bij ons binnen. En nu ligt mijn dekentje al twee maanden in de kast onder te stoffen. Echt heerlijk, wenste dat mijn interne thermometer altijd zo goed zou werken O+

Zo vandaag lekker vrij. Straks eerst eens een lijstje maken van wat in in welke maat aan babykleertjes heb. En daarna ga ik mijn eigen kledingkast opruimen en alles wegruimen wat ik voorlopig toch niet aankan.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:22:19 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135882914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kon dat niet hoor :@ . Ik had echt mijn thermometer nodig om aan te voelen of het 36,5 of 39,5 of iets daartussen was.
pi_135883058
quote:
[img]http://i.:D kzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 24 januari 2014 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik kon dat niet hoor :@ . Ik had echt mijn thermometer nodig om aan te voelen of het 36,5 of 39,5 of iets daartussen was.
+1 ik kan dat ook niet. Soms probeerde ik zonder en dan was het water ineens 2 graden te heet ofzo. Blij dat ik dan de thermo er even in kon gooien.
pi_135883072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mijn kinderen vonden dat beide veel te koud :D
We gaan nu nog in bad met een graad of 40. Maar dat is omdat de thermostaatkraan vast zit :')
Krijgen ze van die lekkere rode billetjes van ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135883084
NoBoNo, superleuk *O* Een heel fijne tijd toegewenst jij en je gezinnetje!

Gefeliciflapstaart Cygne w/

En voor de rest iedereen een zwaai :)

Zo, vandaag lekker vrij, morgen lekker vrij en dan zondag nog werken... Heb ik wel eventjes nodig, aangezien ik een heul fijne collega heb die bijster weinig begrip toont voor mijn situatie (bijna 4 maanden) en me gewoon laat tobben met redelijk zwaar lichamelijk werk. Nu kan ik er wel wat van zeggen, maar ik wil niet laten merken dat ik haar hulp nodig heb. Dat gun ik r gewoon niet.
Gister wel even mijn verlof doorgesproken met mijn baas; de bedoeling is dat ik binnenkort ander (lichter) werk ga doen en dat ook ga blijven doen na de bevalling. En dat ik een maand vakantie achter mijn verlof ga plakken *O*
pi_135883472
Heb je duidelijk aangegeven dat je het lichamelijk zware werk niet aankan en dat je hulp wilt Sunshine?
Ik heb het eigenlijk tijdens het werk steeds gevraagd. 'Wil je me helpen nu, het lukt niet zo' enz. Daar heeft niemand moeilijk om gedaan.
Ik denk dat je jezelf er mee hebt als je niks zegt en over gaat zitten tobben. :)
pi_135883708
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:28 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

+1 ik kan dat ook niet. Soms probeerde ik zonder en dan was het water ineens 2 graden te heet ofzo. Blij dat ik dan de thermo er even in kon gooien.
We hebben de baby vanaf het begin in 38C gedaan hoor, gewoon zelfde temp als waarop wij douchen. Kouder vond ze echt niet tof :D

Oh, en ik had ook een flinke diastase, maar wat GotC ook zegt, beetje opletten met je buikspieren gebruiken en dan komt het in het algemeen goed! Hij is nu bijna weg, na 4,5 maanden.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:57:07 #288
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135883712
Gefeliciteerd Nobono en vrouw! *O*
En Momo bovenaan :D

Nikki, succes met de groeiecho vandaag!

Verwarming voor Kim *O*

Coco die pakjes O+

Happy Birthday Cygne!

Sunshine, ik zou inderdaad wel aangeven dat je het zware lichamelijke werk niet meer kan doen. Dan heb je het iig een keer uitgesproken. En fijn dat je al over lichter werk hebt gesproken met je baas!
pi_135883762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je duidelijk aangegeven dat je het lichamelijk zware werk niet aankan en dat je hulp wilt Sunshine?
Ik heb het eigenlijk tijdens het werk steeds gevraagd. 'Wil je me helpen nu, het lukt niet zo' enz. Daar heeft niemand moeilijk om gedaan.
Ik denk dat je jezelf er mee hebt als je niks zegt en over gaat zitten tobben. :)
Weet je wat het punt is, als een andere collega (2 handen op 1 buik) daar had gestaan, had ze wel geholpen. Dat doet ze namelijk altijd. En ze zag echt wel dat ik het druk had, want naderhand zei ze: 'wel een beetje doorademen he?' }:|
pi_135883781
Nobono gefeliciteerd met jullie zoon!
pi_135883953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:50 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Mijn 9 augustuskindje is heerlijk gemiddeld, en gaat nu bijna naar maat 68. Maar vriend en ik zijn beide niet echt groot..

edit: beetje spuit 11 lees ik later, maar mocht je iets anders tegenkomen..
Dank je :)

Hier toevallig gister een thermometer gekocht voor t badje. Bij de hema!

Zijn er hier meer dames die langzaam in een aap veranderen? Ik zie ineens overal donkere haren verschijnen... Zelfs op mijn rug... :{ ;(

Verder vandaag opgestaan met pijn in mm rug/bil... Auw!! Nu maar met een stoel de keuken in want ik moet gekleurde cupcakes maken voor mn zus dr feest!
S. 2014
J. 2016
pi_135884025
Ik heb allemaal rechtopstaande haren op m'n buik! Gelukkig zijn ze niet donker maar echt mooi is het ook niet. En ik heb overal rode puntjes/bultjes en puistjes op m'n benen. Huid jeukt ook.
Nee, echt seksie of mooi zwanger voel ik me niet. De hele zwangerschap eigenlijk niet.
Kan me er echt helemaal op verheugen straks na de bevalling weer eens een zonnebankje te nemen en die dikke buik kwijt te zijn. Weer eens een stuk lopen zonder naar adem te snakken. Heerlijk!
pi_135884095
Ja ik heb idd ook echt overal dons :') En zwarte haren bij m'n navel }:|
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:15:00 #294
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135884122
Nobono gefeliciteerd!!

GM ik heb dat ook helaas. Hoop dat ze weer verdwijnen (kan het niet herinneren van de vorige keren... of ik wil het niet meer weten ;) ).

En de eerste keer schimmelinfectie down under is een feit.... jak! Hoop dat dat ook de enige keer gaat zijn deze zwangerschap. Vanmiddag zo'n ei ophalen bij de apotheek. Ze hadden hem niet vanochtend....

[ Bericht 28% gewijzigd door Hobbesje op 24-01-2014 10:21:07 ]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:16:29 #295
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135884160
Nobono gefeli!! Geniet! *O*
pi_135884268
Ik heb een ander dingetje. Als ik slaap dan kwijl ik ineens een heleboel. Som zit er een hele natte plek op mijn kussen. Dan word ik wakker omdat ik met mijn hoofd in iets nats lig, blijkt het gewoon mijn eigen kwijl te zijn. }:|
Niet echt charmant ook...
pi_135884287
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb een ander dingetje. Als ik slaap dan kwijl ik ineens een heleboel. Som zit er een hele natte plek op mijn kussen. Dan word ik wakker omdat ik met mijn hoofd in iets nats lig, blijkt het gewoon mijn eigen kwijl te zijn. }:|
Hoge vliesscheur!! :o

:+
:)
pi_135884319
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-
pi_135884427
Nou, ik ga zo maar eens kijken of het nog lukt me te scheren. Wordt weer eens tijd.
Zo'n wilde bos haar tijdens de bevalling is ook niet zo charmant. :D
pi_135884445
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat is t toch charmant om zwanger te zijn O+
S. 2014
J. 2016
pi_135884614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo