quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!
Hier staat vandaag het huis op zijn kop, onze moederhaard (jaja mensen, ze bestaan nog!) wordt vervangen voor een combiketel. Daarbij ook al het leidingwerk en een aantal radiatoren. Ik hoop dat de mannen het een beetje netjes houden!
Nobo, wat een domper dat er vandaag niet ingeleid wordt. Veel succes op je werk!
Klap aan de GTT, getsie! Jij ook veel succes!
Franny ik ben benieuwd naar de tips! Hopen dat je een inleiding kunt voorkomen!
Cantare een goede echo, top!
Nik, ik blijf t zeggen: goed op jezelf passen en wees vooral trots op wat je al achter de rug hebt ipv op te zien tegen de periode die nog moet komen. Het heeft mij geholpen om die gedachte vast te houden.
Thee, veel plezier vandaag met je dochter.
Mo, je houdt t wel spannend. Had je nog een datum in gedachten?hier overigens ook weinig gekke geboortewensen. Vooral blijven communiceren en verder wat standaard riedeltjes over uitkloppen navelstreng en apgar toestanden na het drinken (tenzij medisch anders gewenst). En ik heb opgenomen dat ik niet standaard oxyrocine wil voor de placenta, maar alleen als hij niet zelf loskomt.
Mbt testen: wij hebben wel laten testen. Op down om te weten waar we aan toe zouden zijn en de trisomieën omdat die niet met t leven verenigbaar zijn.
Rfr wat een stress! Ik zie mijn ma dat ook doen. Die is al zo als ik na een afspraak van de gyn niet op tijd doorbel dat het goed gegaan is. Vind ook dat je er niet te veel naar moet schikken hoor, want dat levert alleen maar stress op.
Chanty, hoe was de seo bij jou?
Fazz, wij hebben ook graag zicht op uitjes, maar hebben het nu niet écht gedurfd. We hebben in september een ordinair weekendje centerparcs gepland met mijn ouders. Heerlijk burgerlijk
Pvoes, het klinkt als een fijne bevalling. Fijn dat je kleine man al lekker drinkt!
Kraamhulp bellen; hier idd pas bij het naar huis mogen. Ze zijn bij ons niet bij de bevalling, want medisch. Ik vraag me overigens wel af wie de nacomtroles komt doen. Ik hoop dat dat gewoon de Vkpraktijk uit de buurt is, want als ik de hele week naar het ZH moet tuffen ben ik niet blij.
Enf eenvoor de goede dagen! Heel erg fijn. Rustig aan doen loont hihi.
Kraampakket zat hier gelukkig in de verzekering. Netjes gebracht met de post. Vraag me wel af welke maandverbanden ik aan moet schaffen voor de kraamweek. Kotex was fijn geloof ik he? Normaal alleen tampons hier.
Rfr al aan de meldplicht, wow!
Vervoer naar ZH: hier een vriend met rijbewijs maar ook veel angsti n het verkeer. Rijdt eigenlijk nooit. Wij hebben afgesproken dat ik mijn paps bel om me te brengen. Doen ze graag en ik weet geen betere optie eignlijk.
Bevaloutfits heb ik nog niet over gedacht. Zwart klinkt als een goed plan!
Stefanie ook een goede controle, top! Jij ook succes met de glucosetest!
Lieve cholula, sterkteheel erg rot!
Zo, ik ben weer bij, geloof ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je een goed bedrijf ingehuurd heb, staan ze voor je het weet weer buiten!En ja laten we er maar vanuit gaan dat dit 'ons' topic wordt!quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:28 schreef Kimpossible het volgende:
En dicht dan maar! Op naar het topic voor nobono en vrouw?
Oh jee, en waarom dachten ze dat? Gelukkig is alles goed! Doe rustig aan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef Burdie het volgende:
Net wakker.
Gisteren tot laat in het ziekenhuis gezeten/gelegen ivm verdenking op zwangerschapsvergiftiging, maar uiteindelijk bleken alle waardes goed en mocht ik midden in de nacht weer naar huis.
Straks ff bijlezen en reageren.
Als ik het goed onthouden heb, komt KP bij de verloskundige vandaan. Dus dat hoeft nietquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
Chanty
KP, als je in het zhs bevalt moet je ook nog een verloskundigenpraktijk bellen. Zij doen je kraambed!
Fijn! Komen ze in ieder geval gezellig langs ipv dat ik de hort op moetquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:59 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als ik het goed onthouden heb, komt KP bij de verloskundige vandaan. Dus dat hoeft niet
Ah, nee, dan niet idd. Ik lees nog niet zo heel lang mee dus dat wist ik nietquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:59 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als ik het goed onthouden heb, komt KP bij de verloskundige vandaan. Dus dat hoeft niet
Lastig hoor... weet je waarom hij niet durft?quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:40 schreef Kimpossible het volgende:
We hebben wel een auto, maar hij durft echt niet. Terwijl hij het heel prima kan. Er zijn al aardig wat ruzies om uitgevochten, maar juist daarom laat ik het nu maar gaan. Als hij het echt gaat missen komt hij er hopelijk zelf wel mee.
Ja, hij heeft t gevoel opgesloten te zitten en mist het overzicht. Toen hij net zn rijbewijs had ging het wel, maar de druppel is geweest dat hij bij strenge winter, glad en veel sneeuw ineens een overstekende, loslopende hond voor de auto had. Hij moest dus vol in de ankers, waardoor hij is gaan slippen en die hond maar op een haar na miste. Hoewel hij toen geen schade gereden heeft, is ie er zo van geschrokken dat ie nu echt niet meer wil. Onder mijn dwangquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Lastig hoor... weet je waarom hij niet durft?
Is er geen openbaar vervoer mogelijkheid in de buurt van het ziekenhuis? Mochten jullie moeten blijven dan is ov wel een optie voor hem.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:03 schreef Kimpossible het volgende:
Mijn paps rijdt, dus los van het feit dat mijn oudersn dus bij wee 1 zo ongeveer op de hoogte zijn, vind ik het niet zon probleem.
Rotter wordt het als we bijv. In het ziekenhuis moeten blijven en hij is zo afhankelijk van anderen om bij ons te kunnen zijn.
Ik heb dat soort dingen al geprobeerd tap, maar hij wil echt echt echt niet. Voor nu levert dat enkel ruzie op en hij wordt voor t gemak nog dwarser.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:47 schreef Kimpossible het volgende:
T vordert! Kat was zo over de zeik dat ie in n hoekje had gekakt, was die handige stagiair er doorheen gebanjerd. Overal kak![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:58 schreef Cygne het volgende:
Chanty en Hobbesje, fijn!
NoBoNo, spannend.
Hier echt zo'n achterlijke reactie gehad op ons nieuws. Van mijn peettante die altijd loopt te roepen dat ik soort van haar dochter ben.Zo dan!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een kutreactie!!
Hier wordt mijn zwangerschap vooral genegeerd door sommige mensen die heel dicht bij mn zus staan, maar goed die mafklapper die dat doet, probeert al jaren mijn plaats van zus in te nemen# persoonlijke irritatie
![]()
Ik heb gelukkig een goed gesprek gehad met mijn zus, en hoewel ze het heel moeilijk heeft en vind, maakt ze uk ook wel zelf bespreekbaar... Het begin is er![]()
Oh en sinds ik heb gedroomd over een meisje wil ik weten wat ik aan het bakken ben...![]()
Dyre, langzaam he die eerste weken... Wanneer heb je weer controle?S. 2014
J. 2016
Wat stom zeg! Gelukkig reageert je broer erg lief!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:12 schreef Cygne het volgende:
Ze deed het overkomen alsof ik het doe om mijn broer te pesten.
Broer belde me vanavond nog, dat hij zelf ook graag wilde maar bovenal blij is en dat ik het ook niet kan helpen dat het bij hun niet zo lukt. Gelukkig kunnen we daar goed over praten samen.
En als tante nog een zo'n opmerking maakt hij haar wel even uitlegt dat ze niet zo tegen zn zusje mag doen.
Eerst niet hoor, maar tijd doet een hoopquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:26 schreef Dyre het volgende:
Fijn van je zus GM. Moeilijk hoor zo'n situatie, maar gelukkig reageert zij er wel 'normaal' op
Ik heb 11 februari de termijnecho, 3 hele lange weken nog
quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:37 schreef geppie het volgende:
Wat een lullige reacties allemaal, ik ban dat soort mensen tegenwoordig zonder pardon uit mijn leven. Die kosten meer energie dan dat ze opleveren!
Mag ik me dan eindelijk hier ook melden? Na drie kwartier uitloop bij de verloskundige (ik stierf een duizend doden) een mooie echo en een kloppend hartje.
Vandaag precies tien weken en uitgerekend op 20 augustus
Ja haha dat weet ik al een week of 3 maar ik durfde me na die miskraam in september hier nog niet te vertonen. Maar ik lees wel al die tijd al mee, dus ik heb het idee dat ik jullie allemaal al vet goed 'ken'quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
1 dag verschil tussen ons
Nou het hoofdeinde stond wel op 40-45 graden ofzo denk ik, dus niet helemaal plat. Maar het was echt het gewicht van de babies dat op mijn ader drukte. Gevolg was te weinig bloed naar mijn hoofd waardoor ik zo naar werd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Nikki, lag je toevallig helemaal plat en recht achterover? Had ik ook toen ik bij de ortho te ver achterover in de stoel lag. Voelt inderdaad vervelend
Oh echt! Haha wat grappig joh dat ie een oud-collega is van je! Vooralsnog is er al meer dan ¤ 1800,- opgehaald zodat de bijtjes voortaan vandalisme-loos kunnen levenquote:Op woensdag 22 januari 2014 18:50 schreef Dyre het volgende:
T_A_P, wat grappig! Die imker is een ex-collega van mijIk heb zijn verhaal nog helemaal niet voorbij zien komen, ik ga me er eens in verdiepen!
Dat dacht ik al, dat maakt het wel heel bijzonder (al is een 3 jongensgezin ook heel bijzonder, voor ik een discussie startquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef Hobbesje het volgende:
Marel ik heb 2 jongens, dus echt superleuk. Mijn hormonen kunnen helemaal los met het opruimen van alle jongensspullen. Ik heb alles bewaard en de jongste is ondertussen al ruim 3...
Het maakte mij niet veel uit, maar ik had wel de hoop dat dit een meisje zou zijn aangezien we het hierbij willen houden. Versterking voor mij volgens de oudste...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:21 schreef marel88 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, dat maakt het wel heel bijzonder (al is een 3 jongensgezin ook heel bijzonder, voor ik een discussie start). Roze, here you come!
Nee klopt maar ze zijn zooo fout dat t magquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef NoBoNo het volgende:
Bijgelezen maar eigenlijk alleen roze beenwarmers onthouden. ...die hadden gabberinnetjes toch niet?
Lig in eigen bed...snel slappen en dan morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis. Raar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil ook werken maar zit nog steeds in een tramquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
Succes nobono-vrouw!
En wat naar idd Nummer_zoveel. Dat lijkt me idd nog het verdrietigste, voor het kind zelf... Maar jullie geven hem vast een heel fijn thuis en veel liefde![]()
Succes JJ! Ik was er idd ook zenuwachtig voor, maar komt vast allemaal goed!
Ik wil thuiswerken vandaag, liggen echt gewoon alle systemen eruit. De website doet het niet eens
Brr, KP! Lekker onder de dekens blijven dus! Wij gaan vandaag ook zonder verwarming zitten, de radiator wordt opgehangen in de badkamer. Hopelijk is hij snel klaar
Lastige situatie. Ik kan me beide posities indenken. Voor een man lijkt het me al lastig dat hij sowieso al iets meer aan de buitenkant staat, zeg maar. Maar uiteindelijk is het natuurlijk net zo goed zijn kind als jouw kind. Maar jij bent wel degene die het kind eruit moet persen, dus wat dat betreft zou ik niemand erbij willen hebben met wie ik een slechte band heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
zelf hier behoorlijk ruzie met mijn vriend![]()
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?
Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit isStom gedoe....
Wat vervelend dat jullie hier ruzie over hebben. Ik begrijp je wel, jij bent degene die bevalt, die jullie kindje baart, als er een persoon bij is waar jij niet mee overweg kan kan dat de bevalling moeilijker maken. Je vriend moet het niet zien als iets persoonlijks, toch?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
Succes JJ, komt vast wel goed![]()
Nobono, ook jij veel succes vandaag![]()
nummer_zoveel wat vervelend
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?
Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit isStom gedoe....
Wat rot lijkt me dat, om daar ruzie over te hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:42 schreef Musique het volgende:
Pvoes, van harte gefeliciteerd met je zoon![]()
![]()
Wat een flinkerd! Is het uiteindelijk de naam geworden die je mij een keer DM'de? Alles goed met moeder en kind?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Veel succes! Mijn zwager kan er ook altijd heel slecht tegen. Ik was een keer bij de EHBO in het ziekenhuis omdat mijn moeder was gevallen. Was ik hem ineens zoek... lag hij dus zelf gestrekt. Vrij hilarisch.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:42 schreef NoBoNo het volgende:
Als het nou een vriendin was, was het weer anders geweest.
Hier komt straks ook nog een vriendin....vind ik prettiger, met mijn geschiedenis hoe niet om te gaan met bloed en pijn...ook van anderen. ....haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes, nobo, spannende dag vandaag!
Nz, stuur je zo even een pb.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden. Ik zal er verder over posten in het autisme-topic.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En weet je de uitslag al Stefanie?quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:46 schreef Kimpossible het volgende:
Cygne OMGhoe verzinnen mensen het? net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn
. Ik zou ervan gaan slaan, echt.
![]()
Man, man, man. Stop de waanzin.
Kim, wat vervelend van de ketel! Ik vraag me af of er ooit bij iemand een verbouwing/aanpassing wel gewoon in één keer goed gaat, ik hoor altijd verhalen dat het te laat klaar is/niet goed is gedaan etc.
Voorlichting over borstvoeding vond ik enorm hendig! Heb die sheets nog steeds en lees ze nog wel eens over.
JJ, komt vast goed schatje.
LaLouchi, ik zou zeggen: het is jouw bevalling en jouw lijf. Als jij je moeder er wel bij wil, en je schoonmoeder niet, dan is dat jouw beslissing, vooral als je niet zo'n goede band met haar hebt. Kan je vriend daar nog zo boos over worden. Hallo zeg, dit is toch niet het moment voor 'voor wat hoort wat'? Als je vriend nou eens geopereerd moest worden en hij wilde graag dat zijn moeder erbij was, betekent dat dan ook dat jouw moeder er ook bij moet zijn, 'anders is het niet eerlijk'?
En dit:Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijnquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:02 schreef Franny_G het volgende:
Verder denk ik dat het doel van dit alles goed helder dient te blijven: het gaat erom dat jij straks tijdens de bevalling kunt ontspannen, je prettig voelt en dat jullie kind in de beste omstandigheden geboren kan worden. Dus even los van principes, eigen emoties e.d.: als de baby voorop staat, wat zijn dan de beste omstandigheden?.
Ik weet niet hoe groot je familie is, maar dat iedereen meteen om je bed komt staan lijkt mij geen lekker idee als je net een bevalling achter de rug hebt. Ik vind het niet meer dan logisch dat jouw (jullie?) dochter als eerste naar haar broertje mag kijken.
Hup NoBoNo, je kan het!En je vrouw ook!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Oh, ik vind ook dat haar vriend een punt heeft hoor. Alleen zij óók; ze hebben allebei een punt. En dat maakt het juist extra lastig, imo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:38 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijn.
Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:45 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het hele punt van 'het is niet eerlijk als' eigenlijk een tikkeltje kinderachtig. Het gaat toch niet om of iets 'eerlijk' is maar om de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de bevalling zo goed/prettig mogelijk verloopt?
Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.
Ik denk dat mijn vriend dat inderdaad zo zou voelen als ik zou zeggen dat ik iemand erbij zou willen, een vriendin/moeder/zus. Ik zei het een keer voor de grap, dat ik er een vriendin bij zou willen, en toen merkte ik ook aan zijn reactie dat hij dat niet leuk zou vinden. Hij wil het samen doen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
LL, voelt je vriend zich misschien gepasseerd dat jij je moeder er bij wilt hebben omdat zij je rustig weet te krijgen? Misschien vindt hij het niet fijn dat hij dat niet voor je kan? Of dat jij denkt dat hij dat niet voor je kan?
Oh, ik ben het verder volledig met je eens hoor. Ik zou ook verwachten dat hij de gevoelens van haar dan belangrijker vindt dan de zijne. Alleen snap ik óók dat hij het jammer vindt o.i.d. dat zijn moeder er niet bij 'mag' zijn. Maar nogmaals, mij lijkt het ook een stuk belangrijker dat zij zich lekker voelt op dat moment.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.
Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
+1.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.
Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
Ik denk zelfs dat het ook goed is voor je dochter om eerst even rustig 1 op 1 kennis te laten maken met haar broertje ipv de hele familie eromheen. Ineens een broertje erbij is al spannend en ze zal een nieuwe 'rol' krijgen in het gezin en idd een beetje aandacht naar haar alleen toe zou haar alleen maar goed doen denk ik. Hopelijk kunnen jullie snel het eens worden over hoe het moet gaan verlopenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:13 schreef LaLouchi het volgende:
Dank allemaal.voor de reacties.
ik wil idd mijn moeder erbij omdat ik bij haar veel rustiger ben als alleen, dat was ook bij de geboorte van mijn dochter zo (andere vader trouwens). Niet omdat zij mijn moeder is en zij persee alles mee moet maken. Mijn schoonmoeder aan mijn bed terwijl ik moet ontspannen ga ik dan echt niet trekken. Ik snapheus wel dat hij dat wil, maar ik.wil het echt absoluut niet. Daarnaast wil ik dat mijn dochtertje zich niet gepasseerd voelt, en daarom wil ik haar dat eerste moment gunnen. Al is het voor 5 minuten. Daarna zijn de schoonouders natuurliji ook welkom om even te komen kijken, maar dat moet geen uren duren. Hoop dat ik er met mijn vriend uitkom.
Wat betreft verdere zwangerschap heb ik een extra 3d echo gepland omdat zij persee bij een aanwezig wilde zijn. Dit had ik anders ook niet gedaan..
Alles goed met je kleine hummelquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Mee eens! Mijn schoonouders zijn er wel boos om maar de kinderen waren hier eerst. Eerst het gezin compleet vonden wij.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef NoBoNo het volgende:
Ruggenprik erin....5cm ontsluiting, nog 5 te gaan..
Wiehoe!quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef NoBoNo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:09 schreef Cygne het volgende:
Dat is fijn zo'n goede band.
Schoonzus zat gisteren helemaal te fantaseren over ons kleintje, hoe dat gaat straks. En hoe tros mijn broer zou zijn en zij ook. Ik vind dat zo knap van haar. Ook heel lief dat ze me allebei bellen los van elkaar om te vragen hoe het gaat en me ervan te verzekeren dat ik me echt niet schuldig mag voelen.
Daar moet ik echt om huilen.![]()
Bah wat een ontzettend naar verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en die tante van je zou ik echt wurgen. En met haar had je verder wel een goede band?Ik snap niet hoe iemand zoiets uit zijn strot kan krijgen, echt niet...
Nobono (mijn autocorrect op de telefoon maakt er trouwens altijd bonobo van) nog even volhouden
Verder ben ik blij dat we hier het hele (schoon)familie probleem niet hebben zeg pfffff. Het is hier heel simpel want schoonouders wonen in Spanje en mijn ouders in Limburg. Dus die zijn beiden niet 123 hier. En verder hoef ik geen van allen bij mijn bevalling. Verder ook geen grote familie (althans, weinig contacten ermee) dus voor na de bevalling zal het ook niet direct storm lopen.
Hier op het werk heb ik nu het ergste achter de rug pffffff. Morgen vaste vrije dag en projectleider stond erop dat ik die ook opneem dus dan kan ik echt even bijkomen van deze week. Ik lijd dus duidelijk aan zwangerschapsdementie want ik vergeet echt essentiele dingen de laatste tijd. Op het werk was ik dus 1 essentieel ding vergeten in mijn analyses nog toe te voegenEn daar dacht ik maandagavond ineens aan terwijl het maandag klaar moest zijn. Echt... zoiets zou ik normaal nooit vergeten maar nu was het gewoon 2 maanden lang compleet uit mijn systeem gedelete.
Nog zoiets moois. Vrijdag kreeg ik een sms van de buuf dat mijn auto de hele nacht midden op de weg had gestaan. Stond niet in versnelling en/of handremIn de tien jaar dat ik inmiddels rij nog nooit zoiets gehad
Verder gelukkig alleen kleine dingen die ik vergeet, maar tjongejonge dit is zooooo niet mij
![]()
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef NoBoNo het volgende:
[ Bericht 2% gewijzigd door Musique op 23-01-2014 15:26:10 ]
quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:12 schreef Chanty het volgende:
Oh ik ben vandaag trouwens precies 20 wekenHet klopt gewoon... die eerste 12 weken lijken oneindig maar daarna gaat het ineens veel sneller.
hehehe dat geloof ik, als je niet meer vooruit komt en zo en elke dag denkt: zal er vandaag iets gebeuren?quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:
[..]op de helft!
De laatste paar weken gaan ook weer oneindig traag, dat je het even weet.
Mooie foto's Musiquewat een koppies
. En fijn dat het met je moeder is uitgesproken en afgesproken, dat lucht vast op
.
Ik weet niet hoe het met jou zit tot nu toe, maar ik ben tijdens mijn zwangerschap echt veel sneller emotioneel dan anders en ook feller. Dus als ik zo'n tante had, en ze zou zich misdragen op die manier, dan stond ik niet voor mezelf in, vrees ik. Als in: inderdaad na 1 verkeerde opmerking gaan huilen, haar mijn huis uit zetten, e.d.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:01 schreef Cygne het volgende:
Ik vier zaterdag mijn verjaardag en dan komt ze ook, maar één opmerking en ze staat buiten.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
hehehe dat geloof ik, als je niet meer vooruit komt en zo en elke dag denkt: zal er vandaag iets gebeuren?
blij dit te lezen! Ik ben af en toe ronduit agressief om niks...quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit tot nu toe, maar ik ben tijdens mijn zwangerschap echt veel sneller emotioneel dan anders en ook feller. Dus als ik zo'n tante had, en ze zou zich misdragen op die manier, dan stond ik niet voor mezelf in, vrees ik. Als in: inderdaad na 1 verkeerde opmerking gaan huilen, haar mijn huis uit zetten, e.d.. En het zou ook je goed recht zijn. Zo iemand moet met haar negatieve houding niet in jouw buurt zijn, en in de buurt van jouw kind (al zit ie dan nog in je buik).
Agos, kiek dan! Die armpjes zo over elkaar heen!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:00 schreef Franny_G het volgende:
En in het kader van emotioneel zijn en het zien van die geweldige tweelingecho, dit mooie filmpje.
Je mag zeker wel blij zijn!quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:30 schreef Cygne het volgende:
Jeetje, ik vind t toch wel eng die zwangerschap. Zo bang dat er wat fout gaat en ik nog niet echt blij mag zijn omdat t nog zó pril is.
Razz! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoiik ben al heel lang alleen nog aan 't lurken op Fok, maar nu mag ik me hier melden want zwanger
. Van een echte Fok-baby nog wel!
Nog heel pril, ik denk nu in week 7 te zitten en ik vind 't reuze spannend.
(Ohja en voor Foksters die ik op FB heb nog even sssshhht, ik wacht nog even tot een eerste hopelijk goede echo voordat ik het de wereld inslinger)
Hee, jij bent toch ook lerares? Gefeliciteerd met je zwangerschap!quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoiik ben al heel lang alleen nog aan 't lurken op Fok, maar nu mag ik me hier melden want zwanger
(Ohja en voor Foksters die ik op FB heb nog even sssshhht, ik wacht nog even tot een eerste hopelijk goede echo voordat ik het de wereld inslinger)
Ik geef ook fulltime les op een middelbare school. Dus ik snap wat je bedoelt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Franny: Ja, ik geef fulltime les in het voortgezet onderwijs. Heerlijk werk, maar ik ben de hele week al moe, ijskoud en misselijk dus vind 't wel eventjes zwaar nu. Zeker omdat niemand nog wat weet.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh geen idee? Met mij was alles in orde, dus ik neem niet aan dat ik daar voor in aanmerking kom. Heb gewoon een intake bij de verloskundige op 7 februari en daarna zal er wel een eerste echo volgen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
![]()
Krijg je een vroege echo ivm medische molen?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
Yess!! 20 weken echo was helemaal goed. Ik ben opgelucht, kon vanochtend een ei in mn reet gaar koken
Bij jou was het je partner toch?? Dat lijkt mij nog veel erger! Dit is "maar" mn vader, daar heb ik financieel weinig mee te maken.. Vind het alleen moeilijk om hem zo verslagen te zien...quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:55 schreef Cwen het volgende:
Razz, gefeliciteerd!
Nobono, hopelijk alles goed daar!
GM. Ik weet hoe het is... En zwanger komt het allemaal nog net wat harder binnen
.
Maar je bent toch nog maar 8 kilo aangekomen? Een heleboel daarvan is toch wel te verklaren met placenta, extra bloed etc, dan kunnen jouw twee jochies toch helemaal niet zo zwaar zijn?quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Momo doe rustig aan!
GM wat balen van je vader. Ik kan me voorstellen dat dat een hele impact heeft op jullie hele gezin.
JJ een goede echo!
Razz gefeliciteerd! Op naar een eerste goede echo!
Ik mag morgen weer naar het ziekenhuis voor groeiecho en controle. Stiekem ben ik best een beetje zenuwachtig voor de echo. Ik hoop echt dat de jongens nu een beetje meer richting normaal gewicht gaan in plaats van bij/boven de p100 lijn.
Ja dat vooral! Ik vond het niet moeilijk om de mededeling "ik ben zwanger" in te houden, maar wel om het niet langs m'n neus weg als bekend gegeven in een gesprek te gooien. Wij zijn al zo aan het idee gewend, dat ik me heel vaak bijna versproken heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:06 schreef RunForrestRun het volgende:
Fijn Ongeduldig! Hoef je je geen zorgen meer te maken dat je je verspreekt.
Ik vind het iig ongelofelijk weinigquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nee dat zou je zeggen hè Dot. Maar met 28 weken wogen ze 1500-1600 gram volgens de echo.![]()
Ik weet dus echt niet wat ik moet verwachten en denken.
En inmiddels +9 kilo.Maar dat is voor een tweeling en met dik 7 maanden zwanger volgens mij best weinig.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:16 schreef NoBoNo het volgende:
Hey DJMomo, ben je er klaar voor om bovenaan te staan?
Vanmiddag om tien over 5 is onze zoon geboren! Iedereen doet het hartstikke goed, bevalling ging toch eigenlijk best wel goed, al lijkt het lang te duren en voel je je machteloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gefeliciteerd papa nobono! En mevrouw nobono ook!
Mooie namen!S. 2014
J. 2016
quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:16 schreef NoBoNo het volgende:
Vanmiddag om tien over 5 is onze zoon geboren! Iedereen doet het hartstikke goed, bevalling ging toch eigenlijk best wel goed, al lijkt het lang te duren en voel je je machteloos.Jaaaaaa gefeliciteerd met jullie zoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind +6 echt heel netjes en je hebt er nu 2 dus +9 is voor mijn gevoel echt niet veel. En wat ik zo op foto's zie vind ik je echt totaal niet dik (ja nu door de babyvillaquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja maar jij was mega slank voor je zwangerschap Chanty (en nu nog steeds). Slanke mensen komen sowieso meer aan dan dikkere mensen. Ik woog al 74 voor ik zwanger werd en nu dus 83. Vorige zwangerschap zat ik in totaal op +6 na 40 weken. Dus ik vind 9 nu al een soort van veel.) maar kijkend naar je armen, benen en gezicht heb je gewoon een normaal tot volslank postuur
![]()
Heel veel succes trouwens morgen![]()
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:32 schreef Kimpossible het volgende:
Lieve nik, ik zit met zelfde termijn en 1 beeb op +16 en de gyn vindt dat alleen maar prima
Verbouwingsupdate: de boel werkt! VerwarmingIk denk wel dat ik het huis nog 3 keer van onder tot boven moet schrobben voordat het weer een soortje schoon is, maar hee, het werkt!
En de ledikantschroefjes zijn binnenvan t weekend bedje bouwen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als ik niet een mei-baby zou krijgen dan had ik dit gekocht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nextdirect! Is wel ¤25, maar volgens mij ook extra gevoerd enzo. En (heb het net even gecheckt) alle maatjes nog beschikbaar!quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Omg dat duck pakwaar komt die vandaan?
Volgens mij scheelt het dat het én nummer 2 is, én we weer niet weten wat het wordt. Dan moet je al echt gericht zoeken naar unisex dingetjes en kun je niet per ongeluk tegen iets heel tofs/schattigs/etc aanlopen. Althans, dat is mijn theoriequote:Op donderdag 23 januari 2014 22:50 schreef Chanty het volgende:
OMG dat duckshirtWat heb jij het trouwens lang volgehouden om niks te kopen!
Augustuskindje hier, welke maar raden jullie aan? 62 of 68? ( ik 1.76, man 1.98 dus verwacht geen hele mini)quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nextdirect! Is wel ¤25, maar volgens mij ook extra gevoerd enzo. En (heb het net even gecheckt) alle maatjes nog beschikbaar!
Mijn hormonen slaan er een beetje van op tilt, maar ja. 'T kind wordt geboren in mei, dus dat schiet niet op dan. Jammer genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als 't een jongetje zou zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf 62 kom je in zo'n duomaat terecht. Dus kun je gewoon de 62/68 kopenquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Augustuskindje hier, welke maar raden jullie aan? 62 of 68? ( ik 1.76, man 1.98 dus verwacht geen hele mini)
Ah, boo!quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mn man vind t geen leuk pak...![]()
Wow, dat is echt niet veel nee. En dan toch van die flinke jongens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja maar jij was mega slank voor je zwangerschap Chanty (en nu nog steeds). Slanke mensen komen sowieso meer aan dan dikkere mensen. Ik woog al 74 voor ik zwanger werd en nu dus 83. Vorige zwangerschap zat ik in totaal op +6 na 40 weken. Dus ik vind 9 nu al een soort van veel.
Geweldig! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:16 schreef NoBoNo het volgende:
Vanmiddag om tien over 5 is onze zoon geboren!
Happy birthday!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:09 schreef Cygne het volgende:
NoBoNo! Gefeliciteerd.
Zo, jarig. 25 met minimini in buik. Tof idee wel.
Nou in die zin dat ik een suikertest moest doen, maar dat doen ze tegenwoordig vrij snel volgens mij. Veel mensen zeggen tegen me: "nou fijn toch dan hebben ze vast wat spekkies". Maarja het moet wel binnen proporties blijven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Cygne, happy bday!
Nikki, maakt men zich in het ziekenhuis ook zorgen om het gewicht van de kindjes?
Van wie moet dat? Het ziekenhuis maakt zich er blijkbaar geen zorgen over?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maarja het moet wel binnen proporties blijven.
Van mij.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Van wie moet dat? Het ziekenhuis maakt zich er blijkbaar geen zorgen over?
Mijn 9 augustuskindje is heerlijk gemiddeld, en gaat nu bijna naar maat 68. Maar vriend en ik zijn beide niet echt groot..quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Augustuskindje hier, welke maar raden jullie aan? 62 of 68? ( ik 1.76, man 1.98 dus verwacht geen hele mini)
31 juli kindje hierquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ook dat. En hier thermostaat kraan. En op de Tummy tub staat een baby die rood aanloopt als het water te warm isquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het flauwekul, je controleert toch nog met je hand of elleboog hoe warm het water is?
Ik kon dat niet hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het flauwekul, je controleert toch nog met je hand of elleboog hoe warm het water is?
+1 ik kan dat ook niet. Soms probeerde ik zonder en dan was het water ineens 2 graden te heet ofzo. Blij dat ik dan de thermo er even in kon gooien.quote:[img]http://i.:D kzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 24 januari 2014 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kon dat niet hoor. Ik had echt mijn thermometer nodig om aan te voelen of het 36,5 of 39,5 of iets daartussen was.
Mijn kinderen vonden dat beide veel te koudquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kon dat niet hoor. Ik had echt mijn thermometer nodig om aan te voelen of het 36,5 of 39,5 of iets daartussen was.
We hebben de baby vanaf het begin in 38C gedaan hoor, gewoon zelfde temp als waarop wij douchen. Kouder vond ze echt niet tofquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
+1 ik kan dat ook niet. Soms probeerde ik zonder en dan was het water ineens 2 graden te heet ofzo. Blij dat ik dan de thermo er even in kon gooien.
Weet je wat het punt is, als een andere collega (2 handen op 1 buik) daar had gestaan, had ze wel geholpen. Dat doet ze namelijk altijd. En ze zag echt wel dat ik het druk had, want naderhand zei ze: 'wel een beetje doorademen he?'quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je duidelijk aangegeven dat je het lichamelijk zware werk niet aankan en dat je hulp wilt Sunshine?
Ik heb het eigenlijk tijdens het werk steeds gevraagd. 'Wil je me helpen nu, het lukt niet zo' enz. Daar heeft niemand moeilijk om gedaan.
Ik denk dat je jezelf er mee hebt als je niks zegt en over gaat zitten tobben.
Dank jequote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Mijn 9 augustuskindje is heerlijk gemiddeld, en gaat nu bijna naar maat 68. Maar vriend en ik zijn beide niet echt groot..
edit: beetje spuit 11 lees ik later, maar mocht je iets anders tegenkomen..
Hoge vliesscheur!!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb een ander dingetje. Als ik slaap dan kwijl ik ineens een heleboel. Som zit er een hele natte plek op mijn kussen. Dan word ik wakker omdat ik met mijn hoofd in iets nats lig, blijkt het gewoon mijn eigen kwijl te zijn.
Niet echt charmant ook...
Wat is t toch charmant om zwanger te zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb een ander dingetje. Als ik slaap dan kwijl ik ineens een heleboel. Som zit er een hele natte plek op mijn kussen. Dan word ik wakker omdat ik met mijn hoofd in iets nats lig, blijkt het gewoon mijn eigen kwijl te zijn.
Niet echt charmant ook...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |