abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:14:56 #276
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135780061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Chanty ik denk dat je de belangrijkste dingen wel hebt. Hoe werkt het met vakanties zowel vanaf jullie als gastouder? Hier is de gastouder aangesloten bij een hele grote organisatie waar ook kinderdagverblijven onder vallen. Op het moment dat gastouder uitvalt om wat voor reden dan ook.. kunnen wij een beroep doen op dit netwerk en kan Djenna naar een andere gastouder of kinderdagverblijf onder dezelfde voorwaarde. Moet het een flexibel persoon zijn door jullie werk? Wat te doen als kind waterpokken krijgt? Haal en brengtijden?

Prenatale screening. Om een lang verhaal heel kort te maken. Als ik de kans op een gehandicapt kind kan verkleinen dan doe ik dat. Als ik wel tot de risicogroep zou behoren zou ik ook verder onderzoek laten doen. Zoals ik er nu tegenaan kijk zou ik ook voor abortus kiezen in het geval dat .. Zo dacht ik er bij Djenna over en nu nog steeds. Manlief steunt me in dat besluit.. hebben we het veelvuldig over gehad.
Vakantie is idd ook een goeie :Y Nou ja, morgen maar over ons heen laten komen verder. Kunnen natuurlijk altijd nog bellen met vragen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135780780
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:25 schreef Kyara het volgende:
Hier heel bewust wel voor een nekplooimeting gekozen. En dan vooral voor de trisomie varianten die niet met het leven verenigbaar zijn en die ook niet altijd bij de 20 weken echo zichtbaar worden.
Hier om dezelfde redenen. Bij een hoge kans op trisomie 13 of 18 zou de keus voor ons duidelijk zijn. Bij een hoge kans op Down zouden we verder gaan voor de nipt. Zodat we zouden weten waar we ons eventueel op moeten voorbereiden.

Maar dat zijn onze overwegingen, en ik kan ook begrip opbrengen voor andere keuzes die anderen maken.

En voorlopig ga ik er gewoon van uit dat we donderdag na de nekplooimeting een prima uitslag krijgen en ons nergens zorgen over hoeven te maken 8-)
pi_135782544
Hier een goede 20 weken-echo! :) Alles zag er helemaal uit zoals het hoorde.

Ik moet wel met 28 weken terugkomen omdat de placenta erg laag ligt (1, 2 cm van de baarmoedermond, dacht ik zo gauw te zien). Hij kan met het groeien van mijn baarmoeder nog omhoog komen. Zo niet, dan... geen idee.

NoBoNo, wat balen dat de inleiding zo kort van tevoren nog wordt verzet!
pi_135787635
Fijn cantare!

Hier weer onrustig....
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 22 januari 2014 @ 01:04:50 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135787843
Spannend Mo!
KuikenGuppy
pi_135789391
Nou valt mee. Vervolgens werd vent opgeroepen en dat was een mood killervoor Jaap. -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135789489
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:55 schreef Cantare het volgende:

Ik moet wel met 28 weken terugkomen omdat de placenta erg laag ligt (1, 2 cm van de baarmoedermond, dacht ik zo gauw te zien). Hij kan met het groeien van mijn baarmoeder nog omhoog komen. Zo niet, dan... geen idee.
Vervelend! Had ik biji mijn dochter. Uiteindelijk met medische indicatie overgenomen door gyn die uiteindelijk wel vond dat een natuurlijke bevalling er voor mij inzat. Echter zat de placenta ook deels op een plek waar naweeën niet komen, dat heeft voor wat complicaties gezorgd. Maar medisch personeel heeft adequaat gehandeld en ik heb me er prima onder gevoeld.
Je zal tzt ook wel worden geinformeerd en tot die tijd is het inderdaad nog mogelijk dat die wat hoger komt.

Dag met dochter, eens kijken wat we allemaal gaan doen vandaag :)
pi_135789548
Cantare, bij mij zat er een van de twee placenta's voor de uitgang, maar die is nog naar boven getrokken door de groei van de baarmoeder. Ik hoop voor je dat je gewoon goed nieuws krijgt en gewoon mag bevallen. :)

Momo :*

Ik ben gisteren rond 9 uurn naar bed gegaan en voel me nu eindelijk weer een beetje mens. Ik heb deze week voor het eerst zoiets van: oef ik weet niet of ik nog drie weken werken wel ga trekken. Het wordt nu echt tijd om het per week/dag te bekijken.
pi_135789591
Lijkt me heel verstandig Nikki!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135789675
Jammer Mo!

Cantare een goede echo! Fijn!

Rustig aan Nikki, slim om het per dag te bekijken!

Ik zit inmiddels klaar in het ziekenhuis voor de GTT *O* -O-
♥ J & S
pi_135789750
quote:

Hier hetzelfde en hij was nu met 32 weken mooi weggetrokken :)
pi_135789767
Roos, gtt?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135789792
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 07:07 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Vervelend! Had ik biji mijn dochter. Uiteindelijk met medische indicatie overgenomen door gyn die uiteindelijk wel vond dat een natuurlijke bevalling er voor mij inzat. Echter zat de placenta ook deels op een plek waar naweeën niet komen, dat heeft voor wat complicaties gezorgd. Maar medisch personeel heeft adequaat gehandeld en ik heb me er prima onder gevoeld.
Je zal tzt ook wel worden geinformeerd en tot die tijd is het inderdaad nog mogelijk dat die wat hoger komt.
tnx :)

Op zich vind ik een laagliggende placenta niet zo spannend, ik verwacht eigenlijk niet dat het om deze reden een keizersnede zal worden. Alleen omdat ik al een keizersnede heb gehad, ben ik wel bang dat de placenta over/in het littekenweefsel van die keizersnede zou kunnen zitten. En dan is er wel kans op complicaties. Maar goed, even afwachten maar, ik ben in goede handen. :)
pi_135789822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 07:54 schreef DJMomo het volgende:
Roos, gtt?
glucose tolerantie test oftewel de suikertest. Jummie!
♥ J & S
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:09:32 #290
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135789867
Ach glucose is het ergste niet hoor, als je daarbij alleen maar hoeft te prikken, mijn vrouw vond het jammer maar ook niet meer dan dat. Je bent alleen wel de hele dag met eten bezig! :P

Meld dus.....ja...nou....eigenlijk hadden we vandaag om half 8 in het ziekenhuis moeten zijn. }:|
En nu zit ik op mijn werk, dat is toch echt even een hele andere mind-setting! 8)7
pi_135789881
Ja, dat is wel even vervelend NoBoNo, dat het dan ineens anders gaat dan afgesproken. Hoe is het met je vrouw?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:14:14 #292
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135789909
Nou ja het kan natuurlijk gebeuren en daar kan het ziekenhuis ook niet zoveel aan doen, maar toen ze gisteren belden was ik net klaar met mijn werk en had ik mijn afwezigheidsassistent al ( in de toekomst) aan gezet.....en je zit al een beetje te ginnegappen van ha, op het werk weten ze morgen niet dat ik kom, er is een aantal vergaderingen, hoef ik lekker niet heen!

En nu zit ik me voor te bereiden op de vergaderingen..... :{w

En zoals Cantare ( *O* voor de goede echo!) aangeeft zo kort van te voren......ach we overleven het wel! :P

Met vrouw is goed hoor, maar elke keer vroeg wakker en het rommelt wat in de buik, heeft sinds paar dagen last van der bekken...kortom....kom maar!

[ Bericht 10% gewijzigd door NoBoNo op 22-01-2014 08:19:57 ]
pi_135789920
quote:

Geweldig dat het allemaal goed was. Ik was zo zenuwachtig voor die echo dat ik, voordat we naar de verloskundige gingen, nog even boven de toiletpot heb gehangen. Bij mij werd de misselijkheid duidelijk door stress verergerd.

Dat van de placenta is wel fijn dat ze er nog een keertje naar gaan kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135789960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:14 schreef NoBoNo het volgende:
Nou ja het kan natuurlijk gebeuren en daar kan het ziekenhuis ook niet zoveel aan doen, maar toen ze gisteren belden was ik net klaar met mijn werk en had ik mijn afwezigheidsassistent al ( in de toekomst) aan gezet.....en je zit al een beetje te ginnegappen van ha, op het werk weten ze morgen niet dat ik kom, er is een aantal vergaderingen, hoef ik lekker niet heen!

En nu zit ik me voor te bereiden op de vergaderingen..... :{w

Met vrouw is goed hoor, maar elke keer vroeg wakker en het rommelt wat in de buik, heeft sinds paar dagen last van der bekken...kortom....kom maar!
Je vrouw begeleiden bij een bevalling schijnt ook best hard werken te zijn. Dus misschien zijn die vergaderingen zo gek nog niet. ;) .

Nee, het is gewoon jammer omdat je je ergens op instelt en dan verandert dat ineens. Gewoon niet leuk, ook al is het begrijpelijk en kunnen zij er niets aan doen.

Ja, rommelen. Mijn baby zit inmiddels zo laag. Ik voel vaak een vreemd tintelend gevoel in mijn liezen, dan zit ze daar een beetje tegenaan te rommelen. En haar ritme is nu ook heel duidelijk. De hele ochtend en begin van de middag rustig en dan tegen de avond en 's avonds is ze actief.

Ik heb zojuist mijn hypnobirthingjuf gemaild. Zij had gezegd dat je als je over tijd loopt altijd kunt mailen omdat zij wel wat tips & trucs heeft om de bevalling op natuurlijke wijze op te wekken. Ben benieuwd.
pi_135789961
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:03 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Succes!

Nobo ook met vergaderen!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135790029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:09 schreef NoBoNo het volgende:
Ach glucose is het ergste niet hoor, als je daarbij alleen maar hoeft te prikken, mijn vrouw vond het jammer maar ook niet meer dan dat. Je bent alleen wel de hele dag met eten bezig! :P

Meld dus.....ja...nou....eigenlijk hadden we vandaag om half 8 in het ziekenhuis moeten zijn. }:|
En nu zit ik op mijn werk, dat is toch echt even een hele andere mind-setting! 8)7
Nou vind het wel fijn om te kunnen eten. Ik moet echt normaal ontbijten anders ga ik van m'n stokje. Hoop dus dat ik dat nuchter blijven vol kan houden.

Is er al bekend wanneer jullie nu mogen komen?
♥ J & S
pi_135790198
Maar waarom heb je niet verteld dat ze werd ingeleid Nobono? Dan kunnen je collega's er rekening mee houden dat je er niet bent. Het is natuurlijk geen verassing dat je er elk moment niet kan zijn maar als je zelf al weet wanneer dat is lijkt het mij alleen maar handig om dat even door te geven.... Of heb je van die collega's die zoiets meteen op Facebook gooien?
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:53:43 #298
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135790303
Oh maar het is ook geen ramp als ik er niet zou zijn op die vergaderingen hoor, zo belangrijk is het ook weer niet, maar heb er toevallig 3 op een dag, dat is nooit mijn hobby daarnaast doe ik op dit moment werkzaamheden die wel een poosje kunnen blijven liggen.
Ik vertel het niet omdat ik dat niet leuk vind, zolang het niet nodig is om te vertellen, vertellen we het niemand.
pi_135790411
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:03 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik mag morgen gaan, drankje hier in huis, om 8u zit ik bij de huisarts voor de eerste bloedafname.. En idd dat nuchter zijn, hopen dat het lukt..
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:23:56 #300
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135790903
Hoi!

Hier staat vandaag het huis op zijn kop, onze moederhaard (jaja mensen, ze bestaan nog!) wordt vervangen voor een combiketel. Daarbij ook al het leidingwerk en een aantal radiatoren. Ik hoop dat de mannen het een beetje netjes houden!

Nobo, wat een domper dat er vandaag niet ingeleid wordt. Veel succes op je werk!

Klap aan de GTT, getsie! Jij ook veel succes!

Franny ik ben benieuwd naar de tips! Hopen dat je een inleiding kunt voorkomen!

Cantare een goede echo, top!

Nik, ik blijf t zeggen: goed op jezelf passen en wees vooral trots op wat je al achter de rug hebt ipv op te zien tegen de periode die nog moet komen. Het heeft mij geholpen om die gedachte vast te houden.

Thee, veel plezier vandaag met je dochter.

Mo, je houdt t wel spannend. Had je nog een datum in gedachten? :P hier overigens ook weinig gekke geboortewensen. Vooral blijven communiceren en verder wat standaard riedeltjes over uitkloppen navelstreng en apgar toestanden na het drinken (tenzij medisch anders gewenst). En ik heb opgenomen dat ik niet standaard oxyrocine wil voor de placenta, maar alleen als hij niet zelf loskomt.

Mbt testen: wij hebben wel laten testen. Op down om te weten waar we aan toe zouden zijn en de trisomieën omdat die niet met t leven verenigbaar zijn.

Rfr wat een stress! Ik zie mijn ma dat ook doen. Die is al zo als ik na een afspraak van de gyn niet op tijd doorbel dat het goed gegaan is. Vind ook dat je er niet te veel naar moet schikken hoor, want dat levert alleen maar stress op.

Chanty, hoe was de seo bij jou?

Fazz, wij hebben ook graag zicht op uitjes, maar hebben het nu niet écht gedurfd. We hebben in september een ordinair weekendje centerparcs gepland met mijn ouders. Heerlijk burgerlijk :)

Pvoes, het klinkt als een fijne bevalling. Fijn dat je kleine man al lekker drinkt!

Kraamhulp bellen; hier idd pas bij het naar huis mogen. Ze zijn bij ons niet bij de bevalling, want medisch. Ik vraag me overigens wel af wie de nacomtroles komt doen. Ik hoop dat dat gewoon de Vkpraktijk uit de buurt is, want als ik de hele week naar het ZH moet tuffen ben ik niet blij. :@

Enf een *O* voor de goede dagen! Heel erg fijn. Rustig aan doen loont hihi.

Kraampakket zat hier gelukkig in de verzekering. Netjes gebracht met de post. Vraag me wel af welke maandverbanden ik aan moet schaffen voor de kraamweek. Kotex was fijn geloof ik he? Normaal alleen tampons hier.

Rfr al aan de meldplicht, wow!

Vervoer naar ZH: hier een vriend met rijbewijs maar ook veel angsti n het verkeer. Rijdt eigenlijk nooit. Wij hebben afgesproken dat ik mijn paps bel om me te brengen. Doen ze graag en ik weet geen betere optie eignlijk.
Bevaloutfits heb ik nog niet over gedacht. Zwart klinkt als een goed plan!

Stefanie ook een goede controle, top! Jij ook succes met de glucosetest!

Lieve cholula, sterkte ;( heel erg rot!

Zo, ik ben weer bij, geloof ik *)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')