Voor mij was het belangrijkste dat ik geen vervolgonderzoek wil doen dat risico geeft op een miskraam. Dus dat ik dan met een kans blijf zitten. En een kindje met Down is heel erg welkom, veel andere levensbedreigende aandoeningen zijn volgens mij ook bij de 20-weken echo te zien en die doen we wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat zijm voor jullie de redenen geweest om wel of geen prenatale screening te doen?
Wij hebben bewust gekozen om het niet te doen, we hebben geen verhoogd risico, plus dat het een schatting blijft, een echt zeker amtwoordt is er pas bij de geboorte.. En ik heb weinig zin om mij dan druk te maken... Ben al stresserig genoeg..
Je hebt dus wel de nekplooimeting en bloedonderzoek laten laten doen? Ik lees het verkeerd denk ik... Je wilde geen enkele screening, omdat je aan een kans alleen niks hebt en voor meer zekerheid liep je risico op een miskraam. Begrijp ik het zo goed?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:55 schreef marel88 het volgende:
Voor mij was het belangrijkste dat ik geen vervolgonderzoek wil doen dat risico geeft op een miskraam. Dus dat ik dan met een kans blijf zitten. En een kindje met Down is heel erg welkom, veel andere levensbedreigende aandoeningen zijn volgens mij ook bij de 20-weken echo te zien en die doen we wel.
Hahahahaha strakke actie van je moeder!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:32 schreef RunForrestRun het volgende:
Mèn, ik was vergeten dat mijn telefoon nog op trillen stond i.p.v. geluid, haal ik hem net uit mijn tas heb ik drie gemiste oproepen en drie appjes hoe het gaat. Belt net op dat moment mijn lief of ik aub mijn moeder even wil bellen of alles wel goed gaat want die was dik in de stress.
Zij had mij geappt, geen antwoord gekregen en toen zusje 1 opdracht gegeven mij te bellen, zusje 2 moest maar langs rijden als ik niet snel reageerde..
Heb beloofd dat ik die telefoon beter bij me houd. En het geluid aanzet.![]()
Nobono, dat is mooi balen! Wel raar dat ze eigenlijk best makkelijk zo'n inleiding een dagje opschuiven 'omdat het druk is'. Je wordt toch niet voor niks ingeleid..
Ik bedoelde screening idd, nu beetje verwarrend opgeschreven. En ik weet niet hoe ik er met "een kans" rekening mee zou kunnen houden, maar misschien kan het wel, ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:01 schreef Dyre het volgende:
[..]
Je hebt dus wel de nekplooimeting en bloedonderzoek laten laten doen? Ik lees het verkeerd denk ik... Je wilde geen enkele screening, omdat je aan een kans alleen niks hebt en voor meer zekerheid liep je risico op een miskraam. Begrijp ik het zo goed?
Voor mij is risico op een miskraam ook wel een afweging waard wat betreft vervolgonderzoek. Daar twijfel ik nog over.
Maar de nekplooimeting en het bloedonderzoek geeft geen extra risico, dus die doen we wel. (de echo krijg ik toch en ook bloed moet al worden afgenomen) Zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar een (verhoogd) risico op een kindje met down is toch wel iets waar je, als je er van tevoren vanaf weet, eventueel een beetje rekening mee kan houden misschien?
Ja hoor! Sneakyquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:18 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Been there, done that![]()
En hij weegt verdorie 4580gram..![]()
Verse sushi mag je nu ook al gewoon eten héquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:32 schreef Bolletje... het volgende:
blauwe m&ms op het Geboorteplan
Good one! Ik wil Appelsap en mentos.. Niet in die combi..
En als ik bevallen ben, champagne en sushi. Verse verse sushi he, niet zo'n Albert Heijn bakje.
Hier ook zo. En ik ben tijdens de zwangerschap 38 geworden. Dit kindje is gewoon welkom en met kansberekeningen kan ik niet veel. Een punctie had ik ook niet gewild. De 20-weken echo was goed. Garanties heb je niet, en ik vind het prettiger om me daar als een gegeven mee te verzoenen dan dat ik uitga van maakbaarheid of controleerbaarheid. Mijn eigen moeder was bijna 41 toen ze mij kreeg. Uit religieuze overtuiging heeft zij ook geen onderzoeken vooraf gedaan. Het is Gods wil, vond zij. En alhoewel ik zelf niet gelovig ben, neem ik het vertrouwen dat zij had wel als voorbeeld.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:55 schreef marel88 het volgende:
[..]
Voor mij was het belangrijkste dat ik geen vervolgonderzoek wil doen dat risico geeft op een miskraam. Dus dat ik dan met een kans blijf zitten. En een kindje met Down is heel erg welkom, veel andere levensbedreigende aandoeningen zijn volgens mij ook bij de 20-weken echo te zien en die doen we wel.
Dit dus. Ik heb al genoeg aan mezelf denk ik. Gelukkig heeft vorige keer niemand het in zijn hoofd gehaald om te eisen op de hoogte gehouden te willen worden. Ik had het toch niet gedaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:07 schreef Burdie het volgende:
@RFR, ik zou daar persoonlijk alles behalve blij van wordenen dus ook geen gehoor geven aan het verzoek je telefoon beter bij je te houden etc.
Mensen krijgen vanzelf wel te horen als er wat te vertellen valt, en ik ga toch heus niet vergeten mijn mama te bellen als ik bevallen ben. Misschien loop ik wel door tot 42 weken, en ik ga niet wekenlang andermans plaatsvervangende stress lopen managen... Ze kopen maar een dagboek ofzo
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Ik ben bijna 37 nu en mocht ook alles laten testen. Ieder z'n keus, maar voor mij is het idd ook een kansberekening met bij een goede uitslag ook nog kans op een afwijking. En verder testen via vwp is voor mij geen optie. Die bloedtest had ik misschien nog wel willen overwegen, maar dat is te laat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Hier ook zo. En ik ben tijdens de zwangerschap 38 geworden. Dit kindje is gewoon welkom en met kansberekeningen kan ik niet veel. Een punctie had ik ook niet gewild. De 20-weken echo was goed. Garanties heb je niet, en ik vind het prettiger om me daar als een gegeven mee te verzoenen dan dat ik uitga van maakbaarheid of controleerbaarheid. Mijn eigen moeder was bijna 41 toen ze mij kreeg. Uit religieuze overtuiging heeft zij ook geen onderzoeken vooraf gedaan. Het is Gods wil, vond zij. En alhoewel ik zelf niet gelovig ben, neem ik het vertrouwen dat zij had wel als voorbeeld.
Verder begrijp ik het overigens prima als iemand ervoor kiest om het wel te doen. Het is een heel persoonlijke keuze en eentje waarbij je even goed bij jezelf te rade moet gaan.
Goed zeg. Is toch ook idioot dat het in NL nog met een punctie moest, terwijl er inmiddels een betere methode is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:17 schreef Butterflower het volgende:
Kreeg toevallig vandaag een mail op mn werk van het Bronovo dat zij vanaf 1 februari ook de nipt-test aan gaan bieden.
Je hebt dan wel een verwijzing van je huisarts nodig.
Misschien heeft iemand er wat aan. Stond verder niks bij over evt kosten.
Ah, das 20 minuten rijdenquote:
Is hier in BE ook nog hoor.. De test die wordt aangeraden is de punctie. Die wordt nog terugbetaald, de nipt-test wordt hier (nog) niet terugbetaald. Ik ging sowieso voor de bloedtest gaan moest het nodig zijn, de punctie ging ik niet doen, ook op aanraden van mijn huisarts door mijn voorgaande miskramen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:21 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Goed zeg. Is toch ook idioot dat het in NL nog met een punctie moest, terwijl er inmiddels een betere methode is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |