abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:25:26 #101
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135826957
Bijgelezen maar eigenlijk alleen roze beenwarmers onthouden. ...die hadden gabberinnetjes toch niet?

Lig in eigen bed...snel slappen en dan morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis. Raar...
pi_135828238
Zoooo weer terug in la douce France, na een fan-tas-tisch lang weekend in Nederland. Helemaal leuk, alle familie van mijn O+ weer gezien (de mijne helaas niet, die wonen iets teveel uit de richting (Twente)), en ook nog een flink aantal vrienden bezocht, en een 3D pretecho laten maken, en nog uit eten geweest in het restaurant van mijn zwager, en geshopt bij de Babydump en Prénatal... De AH weer leeggekocht en flink wat boeken en tijdschriften ingeslagen...

Ik heb hier veel gemist zie ik al. Niet alles bij kunnen lezen.

Pvoes, van harte gefeliciteerd met je zoon *O* *O* *O* Wat een flinkerd! Is het uiteindelijk de naam geworden die je mij een keer DM'de? Alles goed met moeder en kind?

Chanty ik zie een mooie echofoto en goede SEO voorbijkomen *O*

Ook een goede echo voor Hobbesje en een meisje O+ O+ Gefeliciteerd!

Cygne wat een achterlijke reactie zeg! :{w

NoBoNo bijna papa!! Succes met de aller- allerlaatste loodjes!

GM wat fijn dat je het er nu over gehad hebt met je zus en dat ze het goed oppakt!

Nikki een minder leuke ervaring in het ziekenhuis... Gelukkig wel bekwaam en fijn personeel. Ik heb wel eens gehoord dat er een bloedvat afgekneld kan komen te liggen als je als zwangere op je rug ligt, kan dat het zijn?

Burdie wat doe je nu? Tekenen van zwangerschapsvergiftiging!! Gelukkig dat het achteraf allemaal goed was en je weer naar huis mocht!

Rest half gelezen en half vergeten, sorry :@ Morgen doe ik weer een poging!
pi_135831725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef NoBoNo het volgende:
Bijgelezen maar eigenlijk alleen roze beenwarmers onthouden. ...die hadden gabberinnetjes toch niet?

Lig in eigen bed...snel slappen en dan morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis. Raar...
Nee klopt maar ze zijn zooo fout dat t mag :P

Sweet dreams allemaal
S. 2014
J. 2016
pi_135836681
Ik voel me klote, heb de rest even onder spoiler gezet :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135836683
Nobono en Nobonovrouw succes vandaag! :%

Musique dat klinkt als een heel fijn weekend. O+

Nummer zoveel, ik snap dat je even helemaal van de kaart bent van zulk nieuws. ;(

Ik heb heerlijk geslapen vanacht. Daar knap je vanop zeg! :)
pi_135837155
Nummer niet leuk om te horen. Sterkte ermee!

Hier net terug van de dokter, stap 1 is gedaan. Bloed geprikt, mijn suikerdrankje terug, nu een uurtje thuis en dan terug voor nog eens bloed te laten prikken. Baby doet het goed, ze ligt al tot aan mijn navel :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:46:25 #107
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135837334
Nobono, dit is jullie dag vandaag! O+

Nik, een goede nacht, jij mazzelaar! Lekker hoor

Nummer, das inderdaad even schrikken. :*

Musique, dat klinkt fijn, lekker hoor!

Stefanie succes met je suikertest!

Gm aan de foute party *O* , fijn ook dat je zus langzaam went aan de situatie.

Dyre, spannend! Een datum om naar uit te kijken!

Cygne OMG |:( hoe verzinnen mensen het? net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn :o . Ik zou ervan gaan slaan, echt.

Geppie, welkom!

Enf aan de proefdruk, heerlijk dat hij zo bevalt!

Klap een goede Suikertest, mooooi!

Dot ook in de rommel, hoop dat t snel af is!

Gisteren zijn de klussers tot half 7 doorgegaan om er vervolgens achter te komen dat de ketel het niet doet. Interne fout ofzo. Nice! We hebben nu dus geen warm water of verwarming. 12 graden in huis ;( . Ze komen om 3 uur een nieuwe ophangen. Nu zijn ze alle dingetjes aan het afwerken, bij de leidingen en zo.

Toen ze weggingen zijn vriend en ik anderhalf uur bezig geweest om t huis weer een beetje toonbaar te maken en toen kon ik na een dag achter de kat aan rennen en voor mensen zorgen niet meer op m'n koude voetjes staan van t vocht, dus ben ik naar bed gestuurd haha. T was een lange nacht, veel last van m'n maag, maar we gaan er weer met goede moed tegenaan vandaag. Met extra thee!

Ik heb overigens ranitidine 150 gekregen van de dokter voor m'n maag, want wat een pijn. Het engelse heartburn past goed. Ik wil t alleen niet te veel nemen, want het is niet het aaallerbeste tijdens zwangerschap. Wilde liever omeprazol maar dat vond dokter onzin. Ipv de voorgeschreven 2 x daags neem ik t nu alleen als het écht niet gaat. Voelt toch beter :+

Vanavond borstvoedingsavond! Ben benieuwd! :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kimpossible op 23-01-2014 08:54:44 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:55:19 #108
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135837454
Ach nummer wat naar....

Hier vanochtend de vliezen gebroken en vrouw ligt aan het infuus!
pi_135837525
Succes Nobono!

KP balen dat je geen warm water en verwarming hebt. Geen elektrisch vuurtje dat je even kunt gebruiken? Succes met de tijd doorkomen tot er weer warmte is!
pi_135837709
Succes Nobono!

Nummer, wat een vervelend nieuws :*

Ik heb de hele nacht behoorlijk buikpijn gehad. Vandaag de 20weken echo en nu ben ik gestresst ;( hoop dat alles goed is.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:16:26 #111
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135837788
Nummer wat een naar nieuws om te horen. Ik hoop voor jullie dat hij zich met de juiste begeleiding goed kan ontwikkelen :*

En kp geen warm water bah :( vanavond zit je er hopelijk weer warm bij.

JJ succes het komt goed!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135837959
Succes nobono-vrouw!

En wat naar idd Nummer_zoveel. Dat lijkt me idd nog het verdrietigste, voor het kind zelf... Maar jullie geven hem vast een heel fijn thuis en veel liefde :*

Succes JJ! Ik was er idd ook zenuwachtig voor, maar komt vast allemaal goed!

Ik wil thuiswerken vandaag, liggen echt gewoon alle systemen eruit. De website doet het niet eens :')

Brr, KP! Lekker onder de dekens blijven dus! Wij gaan vandaag ook zonder verwarming zitten, de radiator wordt opgehangen in de badkamer. Hopelijk is hij snel klaar :)
pi_135837978
JJ succes bij de echo vandaag. Komt vast goed. :*

Nobono spannend!

Stefanie succes met afwachten.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:29:51 #114
52229 Chanty
pi_135838087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
Succes nobono-vrouw!

En wat naar idd Nummer_zoveel. Dat lijkt me idd nog het verdrietigste, voor het kind zelf... Maar jullie geven hem vast een heel fijn thuis en veel liefde :*

Succes JJ! Ik was er idd ook zenuwachtig voor, maar komt vast allemaal goed!

Ik wil thuiswerken vandaag, liggen echt gewoon alle systemen eruit. De website doet het niet eens :')

Brr, KP! Lekker onder de dekens blijven dus! Wij gaan vandaag ook zonder verwarming zitten, de radiator wordt opgehangen in de badkamer. Hopelijk is hij snel klaar :)
Ik wil ook werken maar zit nog steeds in een tram :') inmiddels een uur onderweg en ben er nog laaaaang niet.
pi_135838090
Succes JJ, komt vast wel goed :*

Nobono, ook jij veel succes vandaag :*

nummer_zoveel wat vervelend :*

zelf hier behoorlijk ruzie met mijn vriend :'(
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?

Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit is 8)7 Stom gedoe.... :'(
In life, every ending is a new beginning..
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:42:44 #116
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135838415
Tsja....een beetje jou moeder erbij, dan ook de mijne anders voelt die zich misschien weer achtergesteld. Om de lieve vrede te bewaren moet vaak alles op de weegschaal.
Ik snap jullie beide!

Als het nou een vriendin was, was het weer anders geweest.
Hier komt straks ook nog een vriendin....vind ik prettiger, met mijn geschiedenis hoe niet om te gaan met bloed en pijn...ook van anderen. ....haha
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:45:00 #117
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135838486
Ik vind je niet onredelijk hoor LL.! Bovendien: jij ligt toch met je benen wijd. Er hoeft voor mij echte iemand te willen beslissen wie daar al dan geen getuige van mag zijn. Zodra hij zelf gaat bevallen mag ie dat lekker zelf weten :9

Succes Jj!

Nobono mét gebroken vliezen, das gegarandeerd binnen 24 uur een baby! O+ Succes!

Dot, jullie ook veel succes met de kou vandaag! Vanavond gaan we allebei hopelijk genieten van een lekker warme douche. Balen wel, van je systemen. Hopelijk doen ze t vlug!
pi_135838553
Nobono, succes!!

Nummer, kan me goed voorstellen dat je even flink moet wennen aan dat idee. :*

quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?

Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit is 8)7 Stom gedoe.... :'(
Lastige situatie. Ik kan me beide posities indenken. Voor een man lijkt het me al lastig dat hij sowieso al iets meer aan de buitenkant staat, zeg maar. Maar uiteindelijk is het natuurlijk net zo goed zijn kind als jouw kind. Maar jij bent wel degene die het kind eruit moet persen, dus wat dat betreft zou ik niemand erbij willen hebben met wie ik een slechte band heb.

Over een tijdje nog eens rustig erover praten met zn tweeën?
pi_135838576
Ik kwam even spieken hier; nobono en vrouw heel veel succes! :% *O*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_135838662
Ik zou er idd ook niet iemand bij willen hebben met wie ik me niet op mijn gemak voel. En ik kan het heel goed vinden met mijn schoonmoeder, maar een bevalling lijkt me toch echt wel zo intiem en kwetsbaar dat ik me daar niet prettig bij zou voelen als zij erbij is. Ik zou denk ik als buitenstaander niet bij een bevalling van iemand anders willen zijn eigenlijk.
pi_135838855
quote:
Succes JJ, komt vast wel goed :*

Nobono, ook jij veel succes vandaag :*

nummer_zoveel wat vervelend :*

Wat vervelend dat jullie hier ruzie over hebben. Ik begrijp je wel, jij bent degene die bevalt, die jullie kindje baart, als er een persoon bij is waar jij niet mee overweg kan kan dat de bevalling moeilijker maken. Je vriend moet het niet zien als iets persoonlijks, toch?
En de hele familie meteen er bij als je net bent bevallen?? Moet er zelf niet aan denken zeg!

Hopelijk komen jullie er uit, maar mijn mening is aangezien jij 'het werk' moet doen dat jouw mening zwaarder weegt. Succes! :)
pi_135839018
Nobobo en vrouw veel succes, vandaag zal er toch echt een babietje komen! *O*
pi_135839026
quote:

Wat rot lijkt me dat, om daar ruzie over te hebben.

Tja, en mannen en moeders. Misschien is hij beledigd of vindt hij het moeilijk dat jij een slechte band hebt met zijn moeder. Hebben jullie het daar wel over? En dan op een rustige manier, als in: even goed naar elkaar luisteren, zonder direct te reageren en emotioneel te worden? Dat laatste is zeker nu best moeilijk natuurlijk.

Verder denk ik dat het doel van dit alles goed helder dient te blijven: het gaat erom dat jij straks tijdens de bevalling kunt ontspannen, je prettig voelt en dat jullie kind in de beste omstandigheden geboren kan worden. Dus even los van principes, eigen emoties e.d.: als de baby voorop staat, wat zijn dan de beste omstandigheden?

Over het tweede punt twijfel ik zelf af en toe ook een beetje. Ik heb best een grote familie: drie zussen, een broer. En mijn vriend heeft ook nog een zus en een broer. Ik weet gewoon dat ik na de bevalling heel graag snel mijn zussen wil zien. Maar als zijn familie dan ook komt, dan zitten we met een flinke hoeveelheid mensen.. Maar goed, dat is dan maar zo..

Verder heb ik van de hypnobirthing vrouw een sessie toegestuurd gekregen, die ik vanmorgen gedaan heb. Ik ben nu 41 + 1. Gisteren bedacht ik me ineens dat ik me nog zo goed voel, en dat ik eigenlijk pas de laatste weken echt ben gaan genieten van het zwanger zijn, de baby zich schijnbaar ook nog prima voelt in mijn buik, dat het daarom vrij lang duurt. Het voelt een beetje alsof ik nu heel goed weet wat 'ik heb' en dat ik het best eng vind hoe het straks zal zijn, als ze niet meer 'veilig' in mijn buik zit.

Dit klinkt allemaal een beetje zweverig en ik weet ook niet of dit echt zo werkt hoor, maar door die sessie te doen probeer ik het gevoel om te buigen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135839064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:42 schreef Musique het volgende:
Pvoes, van harte gefeliciteerd met je zoon *O* *O* *O* Wat een flinkerd! Is het uiteindelijk de naam geworden die je mij een keer DM'de? Alles goed met moeder en kind?
:o dit heb ik helemaal gemist! 8)7 *snel terugleest*

Gefeliciteerd Pvoesss! *O*

NoBoNo, succes vandaag! :%

Nummer zoveel, dat is niet niks, van je grote knul. Heel veel sterkte :*

LaLouchi, adem in adem uit. Zulke discussies zijn niet leuk en de hormonen werken dan ook niet mee. Hopelijk komen jullie er op een rustig moment toch samen uit.
pi_135839187
LL, je vraagt je moeder toch omdat zij je rustig weet te krijgen? Niet zozeer 'omdat het je moeder is', toch? Als jij het gevoel hebt dat je moeder je rustig kan houden bij de bevalling en dat een fijn en veilig gevoel geeft, snap ik heel goed dat je haar erbij wilt hebben.
Ik snap ook dat je je schoonmoeder er niet bij wilt hebben als je geen goede band met haar hebt.
Probeer het gewoon zo uit te leggen aan je vriend. Een bevalling loopt toch vaak soepeler als de bevallende vrouw in kwestie zo rustig mogelijk is. Daar helpt een schoonmoeder waar je niets mee hebt niks mee. En je moeder is er dan niet bij als moeder maar als iemand die je kalm houdt. Snap je wat ik bedoel?

Oh, en ik zou ZEKER voet bij stuk houden en alleen je dochter de baby laten zien als het net geboren is. En hij kan daar kwaad om worden omdat hij alles en iedereen erbij wil hebben na de geboorte, maar JIJ hebt die hele himalaya 100x op en neer gerend! :P

Nummer zoveel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
pi_135839217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:42 schreef NoBoNo het volgende:
Als het nou een vriendin was, was het weer anders geweest.
Hier komt straks ook nog een vriendin....vind ik prettiger, met mijn geschiedenis hoe niet om te gaan met bloed en pijn...ook van anderen. ....haha
Veel succes! Mijn zwager kan er ook altijd heel slecht tegen. Ik was een keer bij de EHBO in het ziekenhuis omdat mijn moeder was gevallen. Was ik hem ineens zoek... lag hij dus zelf gestrekt. Vrij hilarisch.

Maar bij de beide thuisbevallingen van mijn zus stond hij erbij, heeft hij haar enorm kunnen steunen en had hij nergens last van. 'Ja maar, dat is anders'. Zegt hij. :) . Dus ik hoop voor je dat het bij jou ook zo zal zijn. Zet 'm op!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:13:45 #127
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135839479
Noem het hilarisch, ik vind er niks aan als het gebeurt!

Infuus begint z'n werk goed te doen!
pi_135839696
Nee sorry, is ook niet leuk. Ik heb mijn zwager er wel mee geplaagd, moet ik eerlijk bekennen. Maar spannend zeg!
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:27:47 #129
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135840036
Succes Nobono en vrouw!

Mooie echo's voor Hobbes en Chanty *O*

Cygne, dat sommige mensen zo durven te reageren he! Ik heb een paar mensen in de familie die mij ineens negeren sinds dat ze weten dat ik zwanger ben. Ben dus ook niet gefeliciteerd door ze ofzo. Bij 3 feestmomenten hebben ze mij en vriend echt (overduidelijk) genegeerd. En geen idee waarom ze dat doen aangezien we dus niet met ze kunnen praten omdat ze ons echt negeren. Wordt ook geen kaartje gestuurd dus.

Gefeliciteerd Geppie! *O*

Musique, wat fijn dat je zo van jullie lange weekend genoten hebben!

NZ, wat een naar nieuws :*

Kim, geen warm water nu Hopelijk hangt de nieuwe ketel snel en werkt ie goed!

Succes met de echo vandaag JJ!

Rest vergeten... :@

Hier gisteren controle bij de VK gehad en alles was goed. En weer het hartje gehoord O+ Over drie weken weer terug. En in de tussentijd nog bloed prikken, was standaard rond de 30 weken zeiden ze.
Ow en ik O+ strijken ineens! Maar dan wel alleen die schattige babykleertjes en lakentjes ;)
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:31:44 #130
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135840177
Nummer_zoveel wat naar.. :* -O-

Kim jeutje, al die verbouwingen en nog zit het niet goed?! Bah!

Nobono spannend en succes!!

JJ spannend :*

Ondanks wat drukkere dag gister voel ik me prima vandaag, wel klein beetje last van mn bekken maar het valt me. En Chelsea is lekker aan het schoppen en woelen O+ Voel het steeds beter!
Eens kijken of ik nog even naar mn werk kan vandaag.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135840227
Werd ik nog niet gemist? :?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:36:44 #132
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135840360
Ja heu, gisteren sliep je ook uit na je meld mo!

Hoezo, heb je babynieuws? >:)
pi_135840424
Ja maar vandaag had ik überhaupt nog niet gemeld!

SPOILER
Succes, nobo, spannende dag vandaag!

Nz, stuur je zo even een pb. :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:07:40 #134
52229 Chanty
pi_135841436
LL wat vervelend om daar ruzie om te hebben. Ik denk dat alles wel gezegd is, maar my 2 cents:

Jij bent degene die het moet doen, die pijn heeft, die daar met haar benen wijd ligt, die rustig moet blijven... Het is misschien niet eerlijk dat hij nu even op de tweede plek staat, maar het draait nu echt even om jou en om wat jij prettig vindt bij je bevalling. En als jij je moeder daarbij nodig hebt en je schoonmoeder absoluut niet, dan vind ik dat hij dat maar moet slikken.

Misschien een soort van compromis maken dat je schoonmoeder direct na de bevalling nadat je dochtertje langs is geweest als eerste mag komen? En de rest van de familie zou ik inderdaad lekker nog even laten wachten.

Aisly wat kunnen sommige mensen zuur en kinderachtig reageren. Alsof iedereen eerst door een hel moet gaan voordat ze recht hebben om zwanger te raken. Ben blij dat ik nog niet zulke reacties heb gehad (misschien vinden mensen het wel geoorloofd omdat wij twee jaar bezig zijn geweest :') ), want ik denk dat ik daar niet vriendelijk op zou reageren. Als in: die mensen zouden echt mogen verdwijnen uit mijn leven.
pi_135842526
Take a picture:

SPOILER
En dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden. Ik zal er verder over posten in het autisme-topic. :)
pi_135842560
Nou wat iedereen hier al zegt LL. Jij bent degene die het moet doen. En dat in mijn ogen in een zo comfortabele omgeving gebeuren. Blijkbaar past jouw sm niet in dat plaatje. Dus jammer vriend ..
pi_135842576
Nr_zoveel, dat lijkt me inderdaad even slikken. Al is het misschien ook wel fijn dat het nu een naam heeft en je gericht kan kijken hoe je je zoontje het beste hierin kan ondersteunen?
SPOILER
En weet je de uitslag al Stefanie?

quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:46 schreef Kimpossible het volgende:
Cygne OMG |:( hoe verzinnen mensen het? net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn :o . Ik zou ervan gaan slaan, echt.
:o :X Man, man, man. Stop de waanzin.

Kim, wat vervelend van de ketel! Ik vraag me af of er ooit bij iemand een verbouwing/aanpassing wel gewoon in één keer goed gaat, ik hoor altijd verhalen dat het te laat klaar is/niet goed is gedaan etc.
Voorlichting over borstvoeding vond ik enorm hendig! Heb die sheets nog steeds en lees ze nog wel eens over.

JJ, komt vast goed schatje :* .

LaLouchi, ik zou zeggen: het is jouw bevalling en jouw lijf. Als jij je moeder er wel bij wil, en je schoonmoeder niet, dan is dat jouw beslissing, vooral als je niet zo'n goede band met haar hebt. Kan je vriend daar nog zo boos over worden. Hallo zeg, dit is toch niet het moment voor 'voor wat hoort wat'? Als je vriend nou eens geopereerd moest worden en hij wilde graag dat zijn moeder erbij was, betekent dat dan ook dat jouw moeder er ook bij moet zijn, 'anders is het niet eerlijk'?

En dit:
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:02 schreef Franny_G het volgende:
Verder denk ik dat het doel van dit alles goed helder dient te blijven: het gaat erom dat jij straks tijdens de bevalling kunt ontspannen, je prettig voelt en dat jullie kind in de beste omstandigheden geboren kan worden. Dus even los van principes, eigen emoties e.d.: als de baby voorop staat, wat zijn dan de beste omstandigheden?
Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijn :) .

Ik weet niet hoe groot je familie is, maar dat iedereen meteen om je bed komt staan lijkt mij geen lekker idee als je net een bevalling achter de rug hebt. Ik vind het niet meer dan logisch dat jouw (jullie?) dochter als eerste naar haar broertje mag kijken.

Hup NoBoNo, je kan het! *O* En je vrouw ook! *O*
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_135842698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:38 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijn :) .
Oh, ik vind ook dat haar vriend een punt heeft hoor. Alleen zij óók; ze hebben allebei een punt. En dat maakt het juist extra lastig, imo.
pi_135842794
Ik vind het hele punt van 'het is niet eerlijk als' eigenlijk een tikkeltje kinderachtig. Het gaat toch niet om of iets 'eerlijk' is maar om de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de bevalling zo goed/prettig mogelijk verloopt?
pi_135842851
LL, voelt je vriend zich misschien gepasseerd dat jij je moeder er bij wilt hebben omdat zij je rustig weet te krijgen? Misschien vindt hij het niet fijn dat hij dat niet voor je kan? Of dat jij denkt dat hij dat niet voor je kan?
pi_135842903
Overigens is het volgens mij nu eenmaal anders als je eigen dochter bevalt, dan wanneer je schoondochter bevalt. Mijn moeder en oudste zus, die inmiddels al paar keer oma is geworden, zeggen dat ook. Het is vanuit dat oogpunt dan ook helemaal niet zo vreemd dat een moeder bij de bevalling van haar dochter is terwijl het ten aanzien van een schoonmoeder- schoondochter relatie toch anders 'voelt' en minder vanzelfsprekend is. Daar hoef je ook niet moeilijk over te doen, volgens mij.
pi_135842957
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:45 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het hele punt van 'het is niet eerlijk als' eigenlijk een tikkeltje kinderachtig. Het gaat toch niet om of iets 'eerlijk' is maar om de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de bevalling zo goed/prettig mogelijk verloopt?
Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.

Ik snap alleen niet dat hij er ruzie over gaat maken. Of dat hij zijn gevoelens toch niet nét iets minder belangrijk vindt dan de hare op dat moment. Maar ik snap wel dat hij het heel jammer vindt en teleurgesteld is/zou zijn.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:02:52 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135843480
NoBoNo, spannend!

Over moeders en schoonmoeders, ik snap ook beide kanten. Ik zou persoonlijk niet zo goed kunnen ontspannen met familie erbij, en dat zou bij ons doorslaggevend zijn.
KuikenGuppy
pi_135843556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.

Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.

Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
pi_135843641
Hierover zaten wii gelukkig direct op 1 lijn en dat was: de bevalling is iets van ons samen en de rest krijgt de baby pas te zien als wij daaraan toe zijn, dus aangekleed en wel. Onze kinderen eerst, dan directe familie en dan de rest.
pi_135843866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
LL, voelt je vriend zich misschien gepasseerd dat jij je moeder er bij wilt hebben omdat zij je rustig weet te krijgen? Misschien vindt hij het niet fijn dat hij dat niet voor je kan? Of dat jij denkt dat hij dat niet voor je kan?
Ik denk dat mijn vriend dat inderdaad zo zou voelen als ik zou zeggen dat ik iemand erbij zou willen, een vriendin/moeder/zus. Ik zei het een keer voor de grap, dat ik er een vriendin bij zou willen, en toen merkte ik ook aan zijn reactie dat hij dat niet leuk zou vinden. Hij wil het samen doen. O+ . En ik ook, trouwens. Maar dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor zijn reactie.

Hierover goed samen praten is gewoon het belangrijkst.
pi_135843868
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.

Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
Oh, ik ben het verder volledig met je eens hoor. Ik zou ook verwachten dat hij de gevoelens van haar dan belangrijker vindt dan de zijne. Alleen snap ik óók dat hij het jammer vindt o.i.d. dat zijn moeder er niet bij 'mag' zijn. Maar nogmaals, mij lijkt het ook een stuk belangrijker dat zij zich lekker voelt op dat moment.

Overigens zou ik mijn eigen moeder er liever ook niet bij hebben, terwijl ik echt een geweldige band met haar heb. Ik denk dat ik me eerder zorgen om haar zou gaan maken dan dat ik me er rustiger door zou voelen :D Omdat ik weet dat ze zich zorgen maakt om mij op dat moment.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:13:21 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135843881
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

+1.

Voor ons is dit gelukkig niet eens iets om over na te denken, want a; ik wil alleen mijn vriend erbij (Sámen O+) hebben en b; we hebben niet zo'n daverende band met zijn kant van de familie (als in: ik hecht er meer waarde aan dat ze erbij betrokken worden dan hijzelf).

Ik snap dus níet dat een kerel hier moeilijk over doet. Je ligt daar in al je kwetsbaarheid, god weet wat er allemaal te gebeuren staat en hoe en dan zou je daar persé een schoonmoeder bij moeten hebben? Of een schoonzus, for that matter? Omdat hij het wil? Nee, sorry, maar dat snap ik niet. Ook niet vanuit de visie van de man. Het gaat er toch om dat je vrouw dat klusje klaart op een manier die het beste bij háár past? Natuurlijk is die geboorte voor de schoonfamilie ook iets prachtigs, maar wat mij betreft idd nadat al het spektakel voorbij is en de broekjes weer aan zijn.
pi_135843892
Dank allemaal.voor de reacties.

ik wil idd mijn moeder erbij omdat ik bij haar veel rustiger ben als alleen, dat was ook bij de geboorte van mijn dochter zo (andere vader trouwens). Niet omdat zij mijn moeder is en zij persee alles mee moet maken. Mijn schoonmoeder aan mijn bed terwijl ik moet ontspannen ga ik dan echt niet trekken. Ik snapheus wel dat hij dat wil, maar ik.wil het echt absoluut niet. Daarnaast wil ik dat mijn dochtertje zich niet gepasseerd voelt, en daarom wil ik haar dat eerste moment gunnen. Al is het voor 5 minuten. Daarna zijn de schoonouders natuurliji ook welkom om even te komen kijken, maar dat moet geen uren duren. Hoop dat ik er met mijn vriend uitkom.

Wat betreft verdere zwangerschap heb ik een extra 3d echo gepland omdat zij persee bij een aanwezig wilde zijn. Dit had ik anders ook niet gedaan..
In life, every ending is a new beginning..
pi_135844344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:13 schreef LaLouchi het volgende:
Dank allemaal.voor de reacties.

ik wil idd mijn moeder erbij omdat ik bij haar veel rustiger ben als alleen, dat was ook bij de geboorte van mijn dochter zo (andere vader trouwens). Niet omdat zij mijn moeder is en zij persee alles mee moet maken. Mijn schoonmoeder aan mijn bed terwijl ik moet ontspannen ga ik dan echt niet trekken. Ik snapheus wel dat hij dat wil, maar ik.wil het echt absoluut niet. Daarnaast wil ik dat mijn dochtertje zich niet gepasseerd voelt, en daarom wil ik haar dat eerste moment gunnen. Al is het voor 5 minuten. Daarna zijn de schoonouders natuurliji ook welkom om even te komen kijken, maar dat moet geen uren duren. Hoop dat ik er met mijn vriend uitkom.

Wat betreft verdere zwangerschap heb ik een extra 3d echo gepland omdat zij persee bij een aanwezig wilde zijn. Dit had ik anders ook niet gedaan..
Ik denk zelfs dat het ook goed is voor je dochter om eerst even rustig 1 op 1 kennis te laten maken met haar broertje ipv de hele familie eromheen. Ineens een broertje erbij is al spannend en ze zal een nieuwe 'rol' krijgen in het gezin en idd een beetje aandacht naar haar alleen toe zou haar alleen maar goed doen denk ik. Hopelijk kunnen jullie snel het eens worden over hoe het moet gaan verlopen :*!
♥ J & S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')