weer gezien (de mijne helaas niet, die wonen iets teveel uit de richting (Twente)), en ook nog een flink aantal vrienden bezocht, en een 3D pretecho laten maken, en nog uit eten geweest in het restaurant van mijn zwager, en geshopt bij de Babydump en Prénatal... De AH weer leeggekocht en flink wat boeken en tijdschriften ingeslagen...
 weer gezien (de mijne helaas niet, die wonen iets teveel uit de richting (Twente)), en ook nog een flink aantal vrienden bezocht, en een 3D pretecho laten maken, en nog uit eten geweest in het restaurant van mijn zwager, en geshopt bij de Babydump en Prénatal... De AH weer leeggekocht en flink wat boeken en tijdschriften ingeslagen...  

Wat een flinkerd! Is het uiteindelijk de naam geworden die je mij een keer DM'de? Alles goed met moeder en kind?
 Wat een flinkerd! Is het uiteindelijk de naam geworden die je mij een keer DM'de? Alles goed met moeder en kind? 

Gefeliciteerd!
  Gefeliciteerd! 
  Morgen doe ik weer een poging!
 Morgen doe ik weer een poging!

Nee klopt maar ze zijn zooo fout dat t magquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef NoBoNo het volgende:
Bijgelezen maar eigenlijk alleen roze beenwarmers onthouden. ...die hadden gabberinnetjes toch niet?
Lig in eigen bed...snel slappen en dan morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis. Raar...

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

, fijn ook dat je zus langzaam went aan de situatie.
 , fijn ook dat je zus langzaam went aan de situatie. hoe verzinnen mensen het?  net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn
 hoe verzinnen mensen het?  net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn  .  Ik zou ervan gaan slaan, echt.
 .  Ik zou ervan gaan slaan, echt. . Ze komen om 3 uur een nieuwe ophangen. Nu zijn ze alle dingetjes aan het afwerken, bij de leidingen en zo.
 . Ze komen om 3 uur een nieuwe ophangen. Nu zijn ze alle dingetjes aan het afwerken, bij de leidingen en zo.

hoop dat alles goed is.
 hoop dat alles goed is.

vanavond zit je er hopelijk weer warm bij.
  vanavond zit je er hopelijk weer warm bij. 

Ik wil ook werken maar zit nog steeds in een tramquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
Succes nobono-vrouw!
En wat naar idd Nummer_zoveel. Dat lijkt me idd nog het verdrietigste, voor het kind zelf... Maar jullie geven hem vast een heel fijn thuis en veel liefde
Succes JJ! Ik was er idd ook zenuwachtig voor, maar komt vast allemaal goed!
Ik wil thuiswerken vandaag, liggen echt gewoon alle systemen eruit. De website doet het niet eens
Brr, KP! Lekker onder de dekens blijven dus! Wij gaan vandaag ook zonder verwarming zitten, de radiator wordt opgehangen in de badkamer. Hopelijk is hij snel klaar
 inmiddels een uur onderweg en ben er nog laaaaang niet.
 inmiddels een uur onderweg en ben er nog laaaaang niet.

Stom gedoe....
  Stom gedoe....  

Succes!
 Succes! 

Lastige situatie. Ik kan me beide posities indenken. Voor een man lijkt het me al lastig dat hij sowieso al iets meer aan de buitenkant staat, zeg maar. Maar uiteindelijk is het natuurlijk net zo goed zijn kind als jouw kind. Maar jij bent wel degene die het kind eruit moet persen, dus wat dat betreft zou ik niemand erbij willen hebben met wie ik een slechte band heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
zelf hier behoorlijk ruzie met mijn vriend
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?
Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit isStom gedoe....

Wat vervelend dat jullie hier ruzie over hebben. Ik begrijp je wel, jij bent degene die bevalt, die jullie kindje baart, als er een persoon bij is waar jij niet mee overweg kan kan dat de bevalling moeilijker maken. Je vriend moet het niet zien als iets persoonlijks, toch?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
Succes JJ, komt vast wel goed
Nobono, ook jij veel succes vandaag
nummer_zoveel wat vervelend
We hadden het over de bevalling. Ik wil daar graag mijn moeder bij hebben omdat die me altijd rusig weet te krijgen, en mijn vriend. Nu wil hij ook persee dat schoonmoeder er ook bij is, maar ik heb een hele slechte band met haar en dat wil ik dus echt niet. Daar is hij nu boos over. Ben ik dan zo onredelijk?
Ook wil ik als het kindje er is dat mijn dochter hem als eerste komt bekijken. Maar ook dat vind hij absurd, hij wil graag de hele familie erbij als het er net uit isStom gedoe....

Wat rot lijkt me dat, om daar ruzie over te hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:30 schreef LaLouchi het volgende:

quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:42 schreef Musique het volgende:
Pvoes, van harte gefeliciteerd met je zoon

dit heb ik helemaal gemist!
 dit heb ik helemaal gemist!  *snel terugleest*
 *snel terugleest* 

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa

Veel succes! Mijn zwager kan er ook altijd heel slecht tegen. Ik was een keer bij de EHBO in het ziekenhuis omdat mijn moeder was gevallen. Was ik hem ineens zoek... lag hij dus zelf gestrekt. Vrij hilarisch.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:42 schreef NoBoNo het volgende:
Als het nou een vriendin was, was het weer anders geweest.
Hier komt straks ook nog een vriendin....vind ik prettiger, met mijn geschiedenis hoe niet om te gaan met bloed en pijn...ook van anderen. ....haha
 . Dus ik hoop voor je dat het bij jou ook zo zal zijn. Zet 'm op!
 . Dus ik hoop voor je dat het bij jou ook zo zal zijn. Zet 'm op!

Over drie weken weer terug. En in de tussentijd nog bloed prikken, was standaard rond de 30 weken zeiden ze.
  Over drie weken weer terug. En in de tussentijd nog bloed prikken, was standaard rond de 30 weken zeiden ze.   strijken ineens! Maar dan wel alleen die schattige babykleertjes en lakentjes
  strijken ineens! Maar dan wel alleen die schattige babykleertjes en lakentjes   

Voel het steeds beter!
 Voel het steeds beter! 

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes, nobo, spannende dag vandaag!
Nz, stuur je zo even een pb. Sjakie ♥ 10-7-10
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14

), want ik denk dat ik daar niet vriendelijk op zou reageren. Als in: die mensen zouden echt mogen verdwijnen uit mijn leven.
 ), want ik denk dat ik daar niet vriendelijk op zou reageren. Als in: die mensen zouden echt mogen verdwijnen uit mijn leven.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden. Ik zal er verder over posten in het autisme-topic.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En weet je de uitslag al Stefanie?quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:46 schreef Kimpossible het volgende:
Cygne OMGhoe verzinnen mensen het? net als dat de schoonouders van mn nichtje reageerden met 'och, misschien komt het nog af. Dan kunnen jullie het tenminste goed doen' omdat ze nog niet getrouwd zijn
. Ik zou ervan gaan slaan, echt.

Man, man, man. Stop de waanzin.
Kim, wat vervelend van de ketel! Ik vraag me af of er ooit bij iemand een verbouwing/aanpassing wel gewoon in één keer goed gaat, ik hoor altijd verhalen dat het te laat klaar is/niet goed is gedaan etc.
Voorlichting over borstvoeding vond ik enorm hendig! Heb die sheets nog steeds en lees ze nog wel eens over.
JJ, komt vast goed schatje.
LaLouchi, ik zou zeggen: het is jouw bevalling en jouw lijf. Als jij je moeder er wel bij wil, en je schoonmoeder niet, dan is dat jouw beslissing, vooral als je niet zo'n goede band met haar hebt. Kan je vriend daar nog zo boos over worden. Hallo zeg, dit is toch niet het moment voor 'voor wat hoort wat'? Als je vriend nou eens geopereerd moest worden en hij wilde graag dat zijn moeder erbij was, betekent dat dan ook dat jouw moeder er ook bij moet zijn, 'anders is het niet eerlijk'?
En dit:Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijnquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:02 schreef Franny_G het volgende:
Verder denk ik dat het doel van dit alles goed helder dient te blijven: het gaat erom dat jij straks tijdens de bevalling kunt ontspannen, je prettig voelt en dat jullie kind in de beste omstandigheden geboren kan worden. Dus even los van principes, eigen emoties e.d.: als de baby voorop staat, wat zijn dan de beste omstandigheden?.
Ik weet niet hoe groot je familie is, maar dat iedereen meteen om je bed komt staan lijkt mij geen lekker idee als je net een bevalling achter de rug hebt. Ik vind het niet meer dan logisch dat jouw (jullie?) dochter als eerste naar haar broertje mag kijken.
Hup NoBoNo, je kan het!En je vrouw ook!
 Love, it will not betray, dismay or enslave you
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free

Oh, ik vind ook dat haar vriend een punt heeft hoor. Alleen zij óók; ze hebben allebei een punt. En dat maakt het juist extra lastig, imo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:38 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vraag dit nu trouwens net even aan vriend, die vindt dat jouw vriend wel een punt heeft. Hij zou het ook niet eerlijk vinden als mijn moeder er wel bij mocht zijn, en zijn moeder niet. Wel apart, misschien toch een verschil tussen mannen en vrouwen. Overigens bij ons geen issue want er mogen helemaal geen moeders bij zijn.

Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:45 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het hele punt van 'het is niet eerlijk als' eigenlijk een tikkeltje kinderachtig. Het gaat toch niet om of iets 'eerlijk' is maar om de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de bevalling zo goed/prettig mogelijk verloopt?

Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, het gaat niet zozeer om 'eerlijk' wat mij betreft. Maar hij kan het toch ook gewoon fijn vinden als zijn moeder erbij is? En dat hij na afloop trots zijn kindje meteen aan de hele familie wil showen, kan ik net zo goed begrijpen. Het is net zoveel zijn kind als haar kind. Dus ik snap dat hij er niet blij mee is als hij op beide punten moet toegeven.

Ik denk dat mijn vriend dat inderdaad zo zou voelen als ik zou zeggen dat ik iemand erbij zou willen, een vriendin/moeder/zus. Ik zei het een keer voor de grap, dat ik er een vriendin bij zou willen, en toen merkte ik ook aan zijn reactie dat hij dat niet leuk zou vinden. Hij wil het samen doen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
LL, voelt je vriend zich misschien gepasseerd dat jij je moeder er bij wilt hebben omdat zij je rustig weet te krijgen? Misschien vindt hij het niet fijn dat hij dat niet voor je kan? Of dat jij denkt dat hij dat niet voor je kan?
 . En ik ook, trouwens. Maar dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor zijn reactie.
 . En ik ook, trouwens. Maar dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor zijn reactie. 

Oh, ik ben het verder volledig met je eens hoor. Ik zou ook verwachten dat hij de gevoelens van haar dan belangrijker vindt dan de zijne. Alleen snap ik óók dat hij het jammer vindt o.i.d. dat zijn moeder er niet bij 'mag' zijn. Maar nogmaals, mij lijkt het ook een stuk belangrijker dat zij zich lekker voelt op dat moment.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.
Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
 Omdat ik weet dat ze zich zorgen maakt om mij op dat moment.
 Omdat ik weet dat ze zich zorgen maakt om mij op dat moment.

+1.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dat hij de baby graag aan zijn familie wil laten zien, begrijp ik. En daarvan kun je inderdaad zeggen: het is een beetje geven en nemen. Maar een bevalling is zo'n intieme aangelegenheid, waarbij het ook nog eens heel belangrijk is dat de vrouw zich ontspannen en prettig kan voelen, dat het mij niet meer dan normaal lijkt dat wat de vrouw wil voorop staat. En zoals ik ook schreef: omdat het zoiets intiems en persoonlijks is, en vooral voor de vrouw aangezien het haar 'werk' is en haar lichaam!, vind ik het ook niet raar en ook niet 'sociaal incorrect' als je dan zegt: zoiets deel ik graag met mijn moeder, maar niet met mijn schoonmoeder. Een moeder-dochterrelatie is altijd anders dan een schoonmoeder-schoondochter relatie.
Edit: dat laatste is wat te stelling. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Zelfs andersom.
 ) hebben en b; we hebben niet zo'n daverende band met zijn kant van de familie (als in: ik hecht er meer waarde aan dat ze erbij betrokken worden dan hijzelf).
) hebben en b; we hebben niet zo'n daverende band met zijn kant van de familie (als in: ik hecht er meer waarde aan dat ze erbij betrokken worden dan hijzelf).  

Ik denk zelfs dat het ook goed is voor je dochter om eerst even rustig 1 op 1 kennis te laten maken met haar broertje ipv de hele familie eromheen. Ineens een broertje erbij is al spannend en ze zal een nieuwe 'rol' krijgen in het gezin en idd een beetje aandacht naar haar alleen toe zou haar alleen maar goed doen denk ik. Hopelijk kunnen jullie snel het eens worden over hoe het moet gaan verlopenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:13 schreef LaLouchi het volgende:
Dank allemaal.voor de reacties.
ik wil idd mijn moeder erbij omdat ik bij haar veel rustiger ben als alleen, dat was ook bij de geboorte van mijn dochter zo (andere vader trouwens). Niet omdat zij mijn moeder is en zij persee alles mee moet maken. Mijn schoonmoeder aan mijn bed terwijl ik moet ontspannen ga ik dan echt niet trekken. Ik snapheus wel dat hij dat wil, maar ik.wil het echt absoluut niet. Daarnaast wil ik dat mijn dochtertje zich niet gepasseerd voelt, en daarom wil ik haar dat eerste moment gunnen. Al is het voor 5 minuten. Daarna zijn de schoonouders natuurliji ook welkom om even te komen kijken, maar dat moet geen uren duren. Hoop dat ik er met mijn vriend uitkom.
Wat betreft verdere zwangerschap heb ik een extra 3d echo gepland omdat zij persee bij een aanwezig wilde zijn. Dit had ik anders ook niet gedaan..
 !
!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |