quote:Op zondag 19 januari 2014 19:11 schreef Prowl het volgende:
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/
[..]
Dus als ik mijn nu geschorste BX in de zomer ergens APK klaar heb en gekeurd kan ik de rest van het jaar volle mep betalen?![]()
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:37 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nu wel een auto op t oog van eerste toelating 23-01-1987
Zijn er al keuzes gemaakt of gaat dat pas per 1 maart in?
Dat zég ikquote:
Jep.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:07 schreef Prowl het volgende:
[..]
[..]
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?
Is dat zo?quote:Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef Bart-Willem het volgende:
Zolang die figuren zelf een hoop geld in hun zak stoppen én een belachelijke Outlander Plug-in Hybrid van de zaak (cq stichting) rijden zal ik geen cent doneren aan ze.
Ja, meneer Van Embden liet bij de actiedag @ Den Haag trots zien dat hij met zijn Outlander PHIV zou gaan komen.quote:
Maar niet te vroeg juichen: men gaat zeer waarschijnlijk WEER met de pet rond!quote:Stichting Autobelangen spant definitief een rechtszaak aan tegen de Staat. Begin februari wordt de landsadvocaat gedagvaard en start de procedure, die naar verwachting een jaar in beslag neemt. Kort na de aanvaarding van de aangepaste oldtimerregeling startte de club van Wouter van Embden een nieuwe actie om genoeg financiële middelen te verzamelen om de gerechtelijke gang te kunnen maken. In een persoonlijk gesprek met Auto Motor Klassiek vertelde Van Embden dat de achterban van bezitters de benodigde middelen bij elkaar heeft gebracht om de eerste stappen in het proces te zetten. “Iedereen moet meedoen. Dat is nodig om de rechtszaak tegen de Staat kracht bij te zetten.”
Tja dat is naar mijn een hele andere discussie met die Outlanders. Ik neem aan dat Wouter zelf wel ergens een oldtimer heeft staan. En al had hij het niet, ik steun de stichting vanwege zijn doel, niet vanwege Wouters levensstijl.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:53 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou ja, het is natuurlijk raar dat oldtimers niet meer belastingvrij zijn en zo'n auto wel. Om dan als "redder des oldtimer-vaderlands" juist in zo'n auto te gaan rijden is eigenlijk een totaal verkeerd signaal.
Het tarief op 31 december 2013 was 0, maar blijkbaar moet ik zelf aangeven gebruik te willen maken van het kwarttarief. Op de website en in de brief wordt mij niet duidelijk hoe ik dit kan veranderen.quote:Welk tarief betaalt u bij de overgangsregeling voor uw oldtimer?
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal ¤ 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Huh, zelf kwarttarief aanvragen? Waar komt die onzin vandaan/
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/quote:Ieder jaar in het vierde kwartaal kan de kentekenhouder kiezen om gebruik te maken van de overgangsregeling ōf gewoon MRB te betalen.
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[..]
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/
En buiten dat; we kunnen in het vierde kwartaal kiezen, maar dat is dus pas in oktober...quote:Op zondag 26 januari 2014 20:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.
Waarom gaat men dan in godsnaam overmorgen de volle mep van mijn rekening afhalen?!quote:De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
Bedenkt me net dat ik zonder schorsing de verzekering niet eens kan stoppen, de auto MOET een apk en verzekering hebben zonder schorsing. Daarentegen mag ik dec/jan/feb niet op de openbare weg zijn dus is een verzekering kolder in die tijd. En wat als ik op zeg 5 december mijn APK moet vernieuwen, dat mag niet maar ik moet hem wel hebben.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik begrijp uit de nieuwe regels dat ik straks mijn oldtimer niet meer kan schorsen? Dit doe ik nu om de verzekering niet te hoeven betalen. Feitelijk sta ik gestald van oktober tot en met maart.
Nu moet ik dus of kiezen voor voltarief wat neerkomt op zeg 7 maanden 10 euro = 70 euro te betalen met de mogelijkheid tot schorsen a 25 euro of kwarttarief en dan 12 maanden 2,50 euro betalen = 30.
Nu lijkt die keuze eenvoudig, echter, hoe laat ik de verzekeringspremie stoppen? Nu moet ik het schorsingsbewijs overleggen, maar dat kan dadelijk dus niet meer.
Iemand een idee?
Ook nog niks gehoord over mijn oldtimer overigens, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat deze nu geschorst staat.
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:54 schreef Tha_Duck het volgende:
... tot nu verzekerde ik de auto niet bij een schorsing maar aangezien de auto deze winter volledig gerestaureerd is en dus een allrisk gaat krijgen is het wel verstandig om de auto verzekerd te laten. Stel dat de stalling afbrand of de auto gejat wordt tenslotte. Tot nu toe was dat een mogelijke schade van 1000 tot 2000 euro
Ah, dat heb ik ook gezien bij NAG waar ik nu aan het kijken ben, als dat de 'zomertijd' inhoudt die ze schrijven dan is het wel gunstig inderdaad. Beter dan het nu geregeld is in mijn situatie zelfsquote:Op zondag 26 januari 2014 21:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.
Europeesche klassieker verz., maar vast ook elders te regelen.
Tis even afwegen, laatste jaren heb ik de oldtimer van half maart tot begin oktober op de weg gehad. Dus net iets eerder dan de zomer en wintertijd ingaan. Heb een flexibele stalling en kan hem per dag ophalen en kijk dus simpel naar de weerberichten. Zomertijd verzekering beperkt mij in ieder geval op uit de stalling halen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:10 schreef Hyperdude het volgende:
Scheelt niet superveel tov. 12 mnd. verz. Maar als ie toch in de schuur staat is het snel verdiend.
Leuke fout (het is kwarttarief), want het komt op hetzelfde neerquote:Op zondag 26 januari 2014 21:23 schreef penny-wise het volgende:
Kom ik nog in aanmerking voor het kwartaaltarief of niet?
Staat je auto actief of geschorst?quote:Op maandag 27 januari 2014 08:45 schreef virl3 het volgende:
Ik heb nog geen brief gezien met de vraag of ik gebruik wil maken van de overgangsregeling en kwarttarrief, of dat ik het volle pond wil betalen.. Andere fokkers wel?
Actief, op benzine en van '81..quote:Op maandag 27 januari 2014 08:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Staat je auto actief of geschorst?
Ik heb wel een "ter info brief, er gaat wat veranderen" brief gehad geloof ik. Maar nog niet de mogelijkheid gehad om te kiezen.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hum, dan had je volgens mij al iets moeten krijgen?
Heb net de belastingdienst aan de lijn gehad, na tig minuten in de wacht, en ik moest ook een briefje schrijven met verzoek voor kwarttarief.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Huh, zelf kwarttarief aanvragen? Waar komt die onzin vandaan/
Ah! Interessant! Kun je toevallig met ons delen hoe dat briefje moet worden opgesteld en waar ik 't heen moet sturen?quote:Op maandag 27 januari 2014 09:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Heb net de belastingdienst aan de lijn gehad, na tig minuten in de wacht, en ik moest ook een briefje schrijven met verzoek voor kwarttarief.
wat stond er in die brief? hij is een aantal keer gepost in deze topicreeks..quote:Op maandag 27 januari 2014 09:03 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb wel een "ter info brief, er gaat wat veranderen" brief gehad geloof ik. Maar nog niet de mogelijkheid gehad om te kiezen.
dus. rekening al gehad?quote:[...]U ontvangt in 2014 een rekening voor uw motorrijtuig en wanneer u deze rekening tijdig betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Wanneer u de verschuldigde belasting op grond van de overgangsregeling niet betaalt, bent u vanaf begin 2014 de volledige belasting verschuldigd[...]
Bizar, tot nu toe was het standpunt juist dat je zelf niet alvast kon kiezen maar de acceptgiro voor het kwarttarief moest afwachten. Die niet betalen -> vol tarief.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:09 schreef virl3 het volgende:
Ik zat nog ff te google'en en vond dit:
http://download.belasting(...)ief_mb1021z13fol.pdf
Eigenlijk moeten we dat met zijn allen op de spits drijven, gewoon alles storneren en doen of je neus bloed.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Bizar, tot nu toe was het standpunt juist dat je zelf niet alvast kon kiezen maar de acceptgiro voor het kwarttarief moest afwachten. Die niet betalen -> vol tarief.
Tja, het mag helaas duidelijk zijn wie er dan aan het kortste eind trektquote:Op maandag 27 januari 2014 12:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we dat met zijn allen op de spits drijven, gewoon alles storneren en doen of je neus bloed.
Dat is ook een feit, maar toch vraag ik mij af of de belastingdienst in deze niet een brengplicht heeft voor de keuze.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:51 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Tja, het mag helaas duidelijk zijn wie er dan aan het kortste eind trekt
Zelfde brief hiero. Zie het allemaal wel.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:04 schreef powerflux het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
dus. rekening al gehad?
Er is weer een sprankje hoopquote:
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.quote:
Nee, was het maar waarquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.
Ik ben er wel blij mee, dat het niet zo werkt. Maar alleen in dit geval zou het wel fijn zijn als het zo zou werken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:31 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Nee, was het maar waar![]()
We gaan het zien.
Het zegt wat over de kwaliteit die deze man leverde (ondoordacht, korte termijn). Wellicht helpt dat argument bij de rechtszaak.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.
het kwarttarief voor benzine was geeneens het idee van Weekers toch? Dat kwam uit de koker van Jan Kees de Jager..quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:46 schreef 2cv het volgende:
Op Facebook lees ik net dat Weekers opgestapt is. Ik hoop dat dat de oldtimerbezitter voordeel gaat brengen.
Verdere bronnen heb ik nog niet ...
Dat is waar.. Mischien was hij bang dat de jager al zijn gewicht in de strijd ging werpen als dit plan niet door ging..quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weekers had wel een duidelijke vooringenomenheid en een onbetwistbaar standpunt.
misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar dat rode gold toch ook al als je geen verzoek ingediend had?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:50 schreef powerflux het volgende:
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.
[ afbeelding ]
klopt. maar om de een of andere bizarre reden zijn er nog steeds misverstanden. om deze en bijbehorende fabeltjes weg te nemen leek het me wel handig dit actuele, officiele, document te plaatsen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:03 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar dat rode gold toch ook al als je geen verzoek ingediend had?
Heb deze ook gekregen. Nog niks gehoord verder....quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:50 schreef powerflux het volgende:
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer? Ik had ook een verzoek ingediend en mij vertelden ze aan de telefoon dat ik de eerstvolgende rekening (28E) niet zou moeten betalen. Die rekening heb ik vandaag ontvangen. Wat klopt nouquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:50 schreef powerflux het volgende:
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.
[ afbeelding ]
Idem ...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:21 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Heb deze ook gekregen. Nog niks gehoord verder....
Gewoon betalen, als je teveel betaalt krijg je t heus wel terug. Met rente misschien.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer? Ik had ook een verzoek ingediend en mij vertelden ze aan de telefoon dat ik de eerstvolgende rekening (28E) niet zou moeten betalen. Die rekening heb ik vandaag ontvangen. Wat klopt nou
Klopt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:49 schreef Naitsirk het volgende:
Als het goed is valt een Volvo 740 uit 1988 niet onder het kwarttarief?
Echt belachelijk. Kutregeling.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Klopt.
Die is 2028 pas belastingvrij.
Volgens mij zelfs nooit meerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Klopt.
Die is 2028 pas belastingvrij.
Fout.quote:
Dat laatste: sad but truequote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:21 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Fout.
Na 40 jaar.
Maar tegen die tijd zal de regeling vast wel weer aangepast zijn
(En is benzine 10 euro per liter)
Afgelopen november een brief ontvangen...quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:10 schreef penny-wise het volgende:
Iemand al iets van de belastingdienst gehoord mbt kwarttarief?
Dat zijn de niet-liefhebbers.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:11 schreef daNpy het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)rZncd!rSfMHBhC6IC6o/
Oud nieuws en geheel volgens verwachting. Jammer dat de verzekeringsmaatschappijen, en uiteindelijk dus de cliënten, hier de dupe van zijn.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:11 schreef daNpy het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)rZncd!rSfMHBhC6IC6o/
Iig niet zo druk maken om dat tientje per maandquote:Op maandag 24 maart 2014 19:43 schreef klawie het volgende:
Ik heb een fiat 126 gekocht zaterdag uit 1980 hoe zit het nou precies met de belasting want ik heb vandaag al 10 verhalen gehoord
Nee maar ik hoorde vandaag nl dat de europeese norm voor belastingvrij op 30 jaar ligt en ze dit miss ook in nederland willen doenquote:Op maandag 24 maart 2014 19:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Iig niet zo druk maken om dat tientje per maandtenzij je het gebakje wil stallen in de winter.
Dat is tot nog toe speculatie.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:48 schreef klawie het volgende:
[..]
Nee maar ik hoorde vandaag nl dat de europeese norm voor belastingvrij op 30 jaar ligt en ze dit miss ook in nederland willen doen
Dan kost het me helemaal niks
Waar heb je dat gehoord? Bron?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:48 schreef klawie het volgende:
[..]
Nee maar ik hoorde vandaag nl dat de europeese norm voor belastingvrij op 30 jaar ligt en ze dit miss ook in nederland willen doen
Dan kost het me helemaal niks
Johquote:
Ja al maanden geleden. ¤120 per jaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:10 schreef penny-wise het volgende:
Iemand al iets van de belastingdienst gehoord mbt kwarttarief?
Het blijft giswerk, maar uitgesloten is het niet. Als je nu een mercedes diesel uit 1985 koopt kon je over een paar jaar wel eens spekkoper zijn, en mocht dat niet zo zijn; goedkoper dan nu worden ze toch niet meer. Als ik een ongebruikte schuur had wist ik het wel.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:33 schreef klawie het volgende:
[..]
Gehoord van een collega geen idee hie hij eraan komt maar hij heeft ook 2 oldtimer 's
Idem.. Nog geen rekening gezien. Wel nieuwe APK! (rekening nog niet gezien, maar die wordt wel denk ik hoger dan 120 euro....) dus ik mag 2 jaar (minus wintermaanden) den nederlandse wegen onveilig maken!quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:01 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Al betaald? Heb nog geen rekening gezien.
Nee nog geen rekening. De Belastingdienst kennende komt die echt welquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:01 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Al betaald? Heb nog geen rekening gezien.
Stalling op het platteland staat ie voor ¤100 per jaar.quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:28 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het blijft giswerk, maar uitgesloten is het niet. Als je nu een mercedes diesel uit 1985 koopt kon je over een paar jaar wel eens spekkoper zijn, en mocht dat niet zo zijn; goedkoper dan nu worden ze toch niet meer. Als ik een ongebruikte schuur had wist ik het wel.
Dat is netjes. Dat is veel minder dan ik dacht, is best het overwegen waard.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Stalling op het platteland staat ie voor ¤100 per jaar.
Waarbij in de regel de beroeptermijn wel al start op de datum van dagtekeningquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:36 schreef Hyperdude het volgende:
Belastingdienst kennende 29 of 30 april in de bus en gedateerd op 1 april.
Je weet gewoon dat het de belastingdienst meer kosten per jaar dan dat het oplevert.quote:Op zondag 6 april 2014 11:13 schreef pvdplanet het volgende:
De acceptgiro is ondertussen binnen, gaarne 42 euro aftikken
30 euroquote:Op woensdag 9 april 2014 21:11 schreef virl3 het volgende:
Ik had vandaag (9 april) de blauwe brief in de bus. Datum briefhoofd 29 maart! Ik kan me niet voorstellen dat de post zo sloom is tegenwoordig....Ik mag 101 euro betalen voor 2014.
quote:Op woensdag 9 april 2014 22:46 schreef krioro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is niet de mijne, maar zo eentje dus.
't bennen een stelletje ratten.. Betalen binnen binnen 20 dagen stond er bij mij op, ik krijg de brief 9 april binnen, uiterste betaaldatum de 19e en datum briefhoofd 29 maart!quote:Op donderdag 10 april 2014 11:56 schreef JohnB52 het volgende:
Die datum die er op staat klopt niet.
Bel maar naar 0800-0749
Same here.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:58 schreef virl3 het volgende:
[..]
't bennen een stelletje ratten.. Betalen binnen binnen 20 dagen stond er bij mij op, ik krijg en de brief 9 april binnen, uiterste betaaldatum de 19e en datum briefhoofd 29 maart!
Ik heb 't maar gelijk overgemaakt gisteren..
verplaatst naar 1 meiquote:Op donderdag 10 april 2014 12:54 schreef AnneX het volgende:
Blauwe envelop vandaag: dd. 29 maart - uiterste betaaldatum 19 april
Bedrag 117 euro inclusief 41,74 provinciale opcenten
Merciquote:Op donderdag 10 april 2014 13:14 schreef powerflux het volgende:
[..]
verplaatst naar 1 mei
http://www.belastingdiens(...)_oldtimers_veranderd
Afh van gewicht/oorspronkelijke wegenbelasting.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:56 schreef klawie het volgende:
Hoeveel moet je nou gaan betalen want een collega kreeg weer een rekkening van 8 tientjes
Heb je die BMW nog niet verkocht joh?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik ook een brief met ¤120. Doe geen moeite om hem te schorsen... want hoe zat dat nou precies? Als ik nu een half jaar zou schorsen en dan ook nog de verplichte 3 maanden in de winter, dan betaal ik zeker gewoon voor de overige 3 maanden het normale MRB tarief? M.a.w. kom ik ook op ¤120 uit...
Idem maar dan voor de motor, ¤ 30,- ongeveer.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:58 schreef virl3 het volgende:
[..]
't bennen een stelletje ratten.. Betalen binnen binnen 20 dagen stond er bij mij op, ik krijg de brief 9 april binnen, uiterste betaaldatum de 19e en datum briefhoofd 29 maart!
Ik heb 't maar gelijk overgemaakt gisteren..
Maak 5 cent meer over, kost hun weer extra werk...quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:59 schreef CafeRoker het volgende:
Vandaag ook gekregen. Een week tijd om te betalen, schofterig.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:59 schreef CafeRoker het volgende:
Vandaag ook gekregen. Een week tijd om te betalen, schofterig.
quote:Op donderdag 10 april 2014 13:14 schreef powerflux het volgende:
[..]
verplaatst naar 1 mei
http://www.belastingdiens(...)_oldtimers_veranderd
quote:
of wil je graag betalen voor een geschorste auto?quote:Op vrijdag 11 april 2014 07:53 schreef powerflux het volgende:
dan krijg je ook geen brief. pas wanneer je hem zou ontschorsen.
voor niet-klassiekers geldt dat immers ook.
I don't care eigenlijk, zolang ik maar geen gezeik krijg dat hij buiten de kwart-tarief regeling valt.quote:Op zondag 13 april 2014 15:26 schreef powerflux het volgende:
had ik al op gereageerd
of wil je graag betalen voor een geschorste auto?
Jaquote:Op zondag 13 april 2014 18:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Was de uiterste betaaldatum nou ook opgeschoven?
quote:Op donderdag 10 april 2014 13:14 schreef powerflux het volgende:
[..]
verplaatst naar 1 mei
http://www.belastingdiens(...)_oldtimers_veranderd
Hmm alsnog schofterig maar beter dan niks.quote:
Voor de kwarttarief maakt het niet uit qua gewicht..quote:Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef silenthill het volgende:
De 500 sec benzine zie ik nog wel regelmatig.
Maar dat zijn meer de liefhebbers denk ik. Zuin namelijk niet echt zuinig en wegen ook wel wat.
Hmm. Interessant.. ben benieuwd of jij later een mega aanslag ivm achterstallige belasting na het spotten van je oldtimer door ijverige ambtenaar a.s. december of zo.. Ik hoop 't niet voor je..quote:Op zondag 6 juli 2014 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ander opmerkelijk verschijnsel. Ik doe niet mee aan de overgangsregeling, dus heb de initiele aanslag niet betaald. Maar intussen een half jaar na herinvoering van de MRB voor mijn auto nog steeds geen correcte aanslag ontvangen voor het volle tarief, omdat ik ook in de winter wel eens ergens met de auto naartoe moet.
Zijn er mensen die ook geen gebruik maken van de overgangsregeling die hetzelfde hebben? Of die juist al wel de aanslag voor het volle tarief hebben ontvangen?
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef silenthill het volgende:
De 500 sec benzine zie ik nog wel regelmatig.
Maar dat zijn meer de liefhebbers denk ik. Zuin namelijk niet echt zuinig en wegen ook wel wat.
Ach, je wou je hobby auto toch gewoon eens aan je collega's laten zien?quote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?![]()
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ja hier ook. Heb een E23 waar ik mee doe aan de overgangsregeling. Maar ik heb ook nog een Audi 80 die ik het hele jaar door wil rijden, dus heb die aanslag niet betaald. Tot nu toe nog geen rekening gehad.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ander opmerkelijk verschijnsel. Ik doe niet mee aan de overgangsregeling, dus heb de initiele aanslag niet betaald. Maar intussen een half jaar na herinvoering van de MRB voor mijn auto nog steeds geen correcte aanslag ontvangen voor het volle tarief, omdat ik ook in de winter wel eens ergens met de auto naartoe moet.
Zijn er mensen die ook geen gebruik maken van de overgangsregeling die hetzelfde hebben? Of die juist al wel de aanslag voor het volle tarief hebben ontvangen?
Zou ik deze vrinden maar eens bellen, kost niksquote:Op zondag 6 juli 2014 20:46 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Ja hier ook. Heb een E23 waar ik mee doe aan de overgangsregeling. Maar ik heb ook nog een Audi 80 die ik het hele jaar door wil rijden, dus heb die aanslag niet betaald. Tot nu toe nog geen rekening gehad.
Komt waarschijnlijk ook wel goed zonder dat je er achteraan bell, maar ik zou zelf willen weten hoe en wat.quote:BelastingTelefoon Auto
0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
Die honden zoeken het maar uit. Ik moest betalen als ik aan de overgangsregeling deel wilde nemen en niet betalen als ik daar niet aan mee wilde doen. Dat laatste heb ik gedaan. Ik was alleen even benieuwd of het 'normaal' is dat ik verder niks heb gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige dus laat ik het lekker rusten.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou ik deze vrinden maar eens bellen, kost niks:
[..]
Komt waarschijnlijk ook wel goed zonder dat je er achteraan bell, maar ik zou zelf willen weten hoe en wat.![]()
In de brief/aanslag mbt. tot de overgangsregeling zie ik ook niets staan hoe eea. verder wordt afgehandeld. Je moet ook kiezen om per maand of per jaar te betalen ed., dus daar zal dan nog wel een brief over moeten komen.
semi oldtimer verzekeringquote:Op zondag 6 juli 2014 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, ik had een tijdje geleden ook een soort van discussie met een verzekeringsmaatschappij waar ik geen klant ben gelukkig, omdat ik woon-werk reed met de Niksan omdat ik normaliter motor reed en ik een ongeluk had gehad, en het fysiek gezien niet zo handig was om op de motor te gaan zitten 2 keer per dag een dik uur, en ik daarom met de auto reed naar mijn werk. En daar hadden ze geen reet mee te maken; dan moest ik maar effe een gewone auto kopen om in te rijdenW-w rijden op je 'klassieker'-verzekering is gewoon een dikke nono.
Of.. je moet hem gewoon als primaire auto verzekeren; dan mag het wel.
heb mijn winter barrel al staanquote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?![]()
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ook mijn gedachte.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die honden zoeken het maar uit. Ik moest betalen als ik aan de overgangsregeling deel wilde nemen en niet betalen als ik daar niet aan mee wilde doen. Dat laatste heb ik gedaan. Ik was alleen even benieuwd of het 'normaal' is dat ik verder niks heb gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige dus laat ik het lekker rusten.
voor de diesels en lpg rijders was die wel al binnenquote:Op maandag 7 juli 2014 12:06 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Ook mijn gedachte.Voor mij kan het nooit zo'n dikke rekening worden aangezien die 80 maar 920 kg weegt.
Ich auch.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Vandaag brief binnen van belastingdienst (kunnen ze leuke berichten niet in een andere kleur enveloppe doen?)
Hij is goedgekeurd voor kwarttarief.
Goed plan!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 08:26 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik rij straks een 740 op lpg uit 1985 (1310 kg) en ga gewoon deze het hele jaar door gebruiken .
Betaal straks 120 euro per maand en 10 euro verzekering .
Heb geen zin in de auto te stallen voor 3 maanden.
Op benzine zou die rond de 50 euro per maand ong zitten
Ik rij straks minimaal 700 km per maand en op gas is het al lonend bij 500 km per maand .
Ik ben met het dure tarief toch 30 a 40 euro per maand goedkoper uit op lpg.
Die 120 euro per maand is dan niet zo erg, einde van het jaar heb je ong 190 tot 400 euro bespaart.
Volvo moet je juist op lpg rijden icm automaat
Gas (niet G3) lonend bij 6000km per jaar???quote:Op zaterdag 12 juli 2014 08:26 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik rij straks een 740 op lpg uit 1985 (1310 kg) en ga gewoon deze het hele jaar door gebruiken .
Betaal straks 120 euro per maand en 10 euro verzekering .
Heb geen zin in de auto te stallen voor 3 maanden.
Op benzine zou die rond de 50 euro per maand ong zitten
Ik rij straks minimaal 700 km per maand en op gas is het al lonend bij 500 km per maand .
Ik ben met het dure tarief toch 30 a 40 per maand goedkoper uit op lpg.
Die 120 euro per maand is dan niet zo erg, einde van het jaar heb je ong 190 tot 400 euro bespaart.
Volvo moet je juist op lpg rijden icm automaat
Bij een 1 op 9 Volvo welquote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gas (niet G3) lonend bij 6000km per jaar???
Mijn 740 zat op een 1 op 11 a 12 als ik een beetje oplette. En met gas ga je al snel richting de 1 op 8.quote:
Mijne ook. Wat een onzin om daar een brief voor te sturen.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Vandaag brief binnen van belastingdienst (kunnen ze leuke berichten niet in een andere kleur enveloppe doen?)
Hij is goedgekeurd voor kwarttarief.
Hier ook, en dat voor 34 euroquote:Op maandag 14 juli 2014 13:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mijne ook. Wat een onzin om daar een brief voor te sturen.
Waarschijnlijk is er team met ambtenaren in discussiegroepen bijeen geweest en dan krijg je soort van halfbakken poldermodel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hier ook, en dat voor 34 euroAl 2 brieven en wat andere rompslomp, de debiel die denkt dat dat geld oplevert is volledig van het pad.
Per verdwenen 200D vast stukken goedkoper dan de tot voor kort toegepaste zeer royale Prius-subsidie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er team met ambtenaren in discussiegroepen bijeen geweest en dan krijg je soort van halfbakken poldermodel.
Ik mag wel woon/werkverkeer rijden. Betaal wel iets meer verzekering.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?![]()
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ben nog aan het zoeken voor een tijdelijke oplossing...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heb er een klein autootje bijgekocht voor in de winter. Met het geld dat ik uitspaar door de W123 in het kwarttarief te doen, kan dat makkelijk. Belangrijker nog is dat ik de oldtimer zo ook echt kan 'sparen' in koude en natte tijden.
Het aantal W123's is trouwens echt drastisch verminderd, en dan met name het aantal roestbakken. In dat opzicht kan de regering dus spreken van een geslaagde interventie.
Voor mij was het een ordinaire rekensom: 600 euro MRB tegen 120 euro scheelt 40 euro per maand; daar kan ik een klein autootje voor verzekeren en in de belasting doen. Twee bijkomende voordelen:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:56 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ben nog aan het zoeken voor een tijdelijke oplossing...
Ik wil er ook niet mee rijden in de winter. En als de winter lang aanhoudt rij ik nog wel ff door met de tijdelijke vervanger.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Voor mij was het een ordinaire rekensom: 600 euro MRB tegen 120 euro scheelt 40 euro per maand; daar kan ik een klein autootje voor verzekeren en in de belasting doen. Twee bijkomende voordelen:
-De oldtimer wordt daadwerkelijk gespaard tijdens de slechte periode wat weer betreft (en niet alleen de drie verplichte maanden)
-De oldtimer rijdt 1 op 9 (maximaal) en het extra autootje vermoedelijk 1 op 18. Hiermee wordt ook nog een stukje leed verzacht van de gastank die eruit is gehaald.
In de winter reed ik er sowieso al nauwelijks mee, maar stond 'ie wel buiten en in 'noodgevallen' werd 'ie wel gebruikt. Ik heb inmiddels (gratis!) stalling gevonden, perfect dus. Ik heb nog een auto (een grote bak waar meer dan genoeg kratjes in kunnen), maar we zijn met z'n tweeën en mijn vriend vond het toch wel een prettig idee dat er ook (of eigenlijk: vooral) in de winter twee auto's beschikbaar zijn. Vandaar dat ik er een kleintje bij heb gekocht. Pure luxe dus, maar ach, YOLO!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:21 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik wil er ook niet mee rijden in de winter. En als de winter lang aanhoudt rij ik nog wel ff door met de tijdelijke vervanger.
Moet ook nog op wintersport en dat gaat niet lukken met de Panda....
Lees: er gaan maar 6 kratjes in de Panda....
dat was al in januari bekend dat het geld heeft gekost en best veel ook nog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef AchJa het volgende:
Heeft het geld opgeleverd voor de regering? Daar ben ik benieuwd naar. Of wordt er net zo schimmig over gedaan als de accijnsverhoging? Wat dus geld gekost heeft.
Papieren opgestuurd. Zelf procederen ga ik 99,99% zeker toch niet doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 04:16 schreef 2cv het volgende:
Heeft er al iemand een brief binnen gekregen over de z.g.n. 'vaststellingsovereenkomst' ? Zo ja: wat vind je/vinden jullie er van ?
Evt. kan ik de mijne wel inscannen (stuur ff een DM) maar ik ben niet dagelijks meer op FOK! te vinden.
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:50 schreef T42 het volgende:
[..]
dat was al in januari bekend dat het geld heeft gekost en best veel ook nog.
Dit geldt toch alleen voor mensen die bezwaar hebben aangetekend?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Papieren opgestuurd. Zelf procederen ga ik 99,99% zeker toch niet doen.
Volgens mij wel ja. Even lezen op de website en je weet het.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit geldt toch alleen voor mensen die bezwaar hebben aangetekend?
krijg je gewoon een briefquote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:58 schreef powerflux het volgende:
iets wat ik nog niet helemaal begrijp is wat er gebeurt als je een oldtimer (35 jaar op benzine) geschorst had staan en die schorsing verloopt binnenkort (en dat is de bedoeling).
krijg je dan automatisch een brief met de vraag of je de overgangsregeling wil, of ga je automatisch door met het tarief wat je voor de schorsing betaalde (was niks, nu wordt dat vol)?
voor mijn andere oldtimers die niet geschorst waren kreeg ik automatisch die brief.
in mei hadden ze niet verwacht dat er zoveel diesels zouden wegvallen en lpg installaties werden uitgebouwd (was ooit op knac)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.
Roger.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:23 schreef T42 het volgende:
[..]
in mei hadden ze niet verwacht dat er zoveel diesels zouden wegvallen en lpg installaties werden uitgebouwd (was ooit op knac)
Hmm, hier had ik me meer in moeten verdiepen. Ik heb geen bezwaar aangetekend, maar had dit wel moeten/willen doen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Even lezen op de website en je weet het.
Vuistregel: als je het ergens niet mee eens bent: bezwaar maken. Zéker als die mogelijkheid vermeld staat in de brief/brieven.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hmm, hier had ik me meer in moeten verdiepen. Ik heb geen bezwaar aangetekend, maar had dit wel moeten/willen doen...
Mjah, noem het gemakzucht.... Maar had het in dit geval zeker moeten doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vuistregel: als je het ergens niet mee eens bent: bezwaar maken. Zéker als die mogelijkheid vermeld staat in de brief/brieven.
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...quote:ma 01 sep 2014, 08:2424
Kabinet verrekent zich met oldtimerregeling
DEN HAAG -
Een flinke tegenvaller voor het kabinet: de oldtimerregeling levert veel minder op dan was voorzien. En dat is niet de eerste keer dat het kabinet belastingeffecten uit de duim zuigt, zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt bij BNR. „Ze zitten er zowel bij de accijnzen als bij de oldtimerregeling een factor drie tot vier naast.”
Van de 120 miljoen euro die de regeling zou moeten opleveren, komt dit jaar slechts 35 miljoen euro binnen. Minder dan een derde van de oorspronkelijk begrote 140 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen. Dat kan geen verrassing zijn, zegt Omtzigt. „Dat roepen we in de Kamer van tevoren: als je dit doet, weet je dat mensen die zomaar drieduizend euro per jaar moeten betalen terwijl ze nog geen duizend kilometer per jaar rijden hun auto gaan schorsen, want dan word je hobby onbetaalbaar. En daar is niet naar geluisterd.”
Per 1 januari dit jaar moeten oldtimers weer wegenbelasting betalen als ze onder de 40 jaar oud zijn, in plaats van de 25 jaar die daarvoor gangbaar was.
Bron: Telegraaf
Ja, echt verrassend dit...quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
tada nieuwequote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.
Had het al gelezen. Thanks anyway.quote:Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef T42 het volgende:
[..]
tada nieuwe
http://www.telegraaf.nl/a(...)_voor_kabinet__.html
wat denk je van ff tanken voor de meeting? een frietje eten op die meeting? de bedrijven idd dit kost geld.quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
excl ze rekenen ook niet de extra ww enzo, aanpassen systemen enzquote:Op maandag 1 september 2014 15:35 schreef virl3 het volgende:
Zou die 35 miljoen excl. of incl. alle kosten zijn die de belastingdienst heeft moeten maken voor die stroom aan bezwaren en rechtzaken van www.vrijstellingoldtimer.nl?
Da's natuurlijk ook waar ..quote:UPDATE: Dat er veel oldtimers omgebouwd rijden is bekend. Maar de “gemiddelde’ oldtimerbezitter (lees belastingontduikers) hebben wel nog steeds een dagelijks vervoersmiddel nodig. Dus het grootste gedeelte hiervan heeft nu gewoon een auto -al dan niet nieuw of tweedehands gekocht- om van A naar B te komen. Deze extra opbrengsten hiervan (accijns en motorrijtuigenbelasting) horen ook bij de inkomsten van deze regeling geteld te worden. Het is dus niet alleen de accijnsvermindering van oldtimer-gebruiker aftrekken van de extra motorrijtuigenbelasting die nu betaald moet worden.
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef virl3 het volgende:
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709
[..]
Da's natuurlijk ook waar ..
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:52 schreef virl3 het volgende:
[..]
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..
dat was uiteindelijk maar de smoes om het er doorheen te krijgen. Als je kijkt naar de drijfveren was het een combi van ideologie stinkdiesels met een sausje van rechtvaardigheidsgevoel. En het feit dat een mooi uitziend rekensommetje het goed deed bij het halen van de 3% norm.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
Die rijdt nu in Noord Afrika of Turkije.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
Sneller als jouw Passat....quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Mercedes 190, 2.5 Turbo Diesel.
Dat, ik ben ook van 2 naar 1 auto gegaan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!quote:Telegraaf: wo 03 sep 2014, 20:17
Meer belasting voor vervuilende auto's
Mensen met vervuilende auto's gaan meer belasting betalen en het systeem van bijtelling voor auto's van de zaak verandert.
Dat meldt de NOS op basis van Haagse bronnen. De plannen zouden op Prinsjesdag bekend worden. De maatregelen moeten in 2016 ingaan.
Er zou een veel strenger systeem komen voor bijtelling, met meer tarieven voor verschillende zuinige auto's. In de praktijk zijn auto's vaak een stuk minder zuinig dan de fabrikant belooft, terwijl bestuurders er wel belastingkorting voor krijgen.
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:51 schreef Nucky het volgende:
Ik houd mijn hart maar weer vast. Het hele stelsel omtrent belastingen op motorvoertuigen gaat op de schop.
[..]
Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!
hi ha hoquote:Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.
Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.
Door die hogere belasting zal het nog langer duren voor je een nieuwere, zuinigere auto bijelkaar hebt gespaard dus feitelijk is deze maatregel slecht voor het milieu.
Tot nu toe is er weinig meegevallen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naīef. Het is breed uitgemeten in de media.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Vandaag maarliefst 3! blauwe enveloppen gevonden op de deurmat. Met jawel... de acceptgiro's voor 3 kwartalen MRB.
Maar nog nooit heb ik een begeleidend schrijven ontvangen dat de brief die ik eerder heb ontvangen met betrekking tot de vrijstelling (25 jaar en ouder) door een wetswijziging niet meer van toepassing is.
Ook heb ik nooit een schrijven gehad hoeveel MRB ik moet gaan betalen.
Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.
En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naīef. Het is breed uitgemeten in de media.
Slordig is het wel idd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.
Ik krijg nu in één keer de facturen van 3 kwartalen, en waarschijnlijk krijg ik deze maand ook nog de factuur van het vierde kwartaal. Terwijl ik NIET wens om jaarlijks het bedrag in één keer te betalen.
Het is ronduit onprofessioneel en slordig dat de zaken zo ontzettend traag gaan en er vervolgens wel verwacht wordt dat je alles in één keer ophoest. Voor hetzelfde geld had ik een paar maanden in het buitenland gezeten (zoals in het jaar een jaar voor de discussie plaatsvond) en nauwelijks iets van de kwestie meegekregen. De staat mag er niet van uitgaan dat wanneer iets uitgebreid in de media geweest is, alle betrokken burgers van de details op de hoogte zijn.
Slordig is nogal zacht uitgedrukt. Wanneer een commercieel bedrijf op een dergelijke wijze met me om zou gaan, had ik ze al lang gemeld dat ik geen klant meer ben. Ongeacht de prijs ten opzichte van de concurrentie.quote:
dat kan altijd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef 2cv het volgende:
Kan je een kwattarief-oldtimer nog schorsen zodat je van de APK-plicht af bent ?
Oefquote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.
En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naīef. Het is breed uitgemeten in de media.
BelastingTelefoon Autoquote:Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef Mark het volgende:
[..]
[..]
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.
Hoe kan ik aangeven dat ik niet mee wil doen aan de overgangsregeling en 12 maanden per jaar wil rijden??
quote:Op maandag 1 december 2014 21:43 schreef D-super het volgende:
[..]
BelastingTelefoon Auto
0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
De rekening niet betalen die je straks krijgt.quote:
Nou, ik heb toch maar even gebeld zodat het in de administratie aangepast wordt. Bovendien kan ik nu per direct blijven rijden, dat was anders volgens mij een overtreding geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
De rekening niet betalen die je straks krijgt.
Betaal je niet voor de datum die er op staat, doe je niet mee aan de overgangsregeling
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:33 schreef Dingest het volgende:
Ik heb die rekening van de belastingdienst al liggen. Maar zo werkt het, jaKwarttarief voor 1 januari lappen = gebruikmaken van overgangsregeling in het nieuwe jaar. Niet lappen is volop gebruik en volle mep MRB betalen in het nieuwe jaar (en dus per 1 januari mogen rijden).
Ik heb de 96 achter het huis gezet, helaas heb ik geen binnen. Voor mij had het weinig uitgemaakt, want de carburateur ervan (althans, ik vermoed het acceleratiemembraam ervan) staat op het punt het te begevenquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...
Haha het is niet een branche kapot maken het is altijd branche uitmelken geweest.. Dat politici maar een puntje aan zaken lullen om bliksemafleiders te creëren en het volk daarmee om de tuin te leiden.quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
rij nu in een gratis auto op lpg en heb dit jaar eens lekker veel km gemaakt. (nog nooit zoveel gereden in een jaar)quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef virl3 het volgende:
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709
[..]
Da's natuurlijk ook waar ..
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen..quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:56 schreef T42 het volgende:
[..]
rij nu in een gratis auto op lpg en heb dit jaar eens lekker veel km gemaakt. (nog nooit zoveel gereden in een jaar)
en alle andere staan in en rond stallingen...
Yep, same here...quote:Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen..
Hier ook...quote:Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen..
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen.quote:Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen...
Dat heb ik ook wel gedaan hoor.. Voor dat mijn sovjet banaan in de schuur verdween heb ik 'm ff in de was gezet. Goed warm gereden met een scheutje tweetakt olie in de benzine om intern de boel ff goed te smeren. Vol gegooid express met euro98 want geen ethanol. Raamrubbers ingevet met vaseline etc.. Gisteren ff een paar gamma assteunen gehaald want beter voor de banden.quote:Op zondag 7 december 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen.![]()
Gisteren gewassen.
Vandaag in de polish.
Volgende week in de was.
[ afbeelding ]
Ik duw 'm een paar keer per winter een gedeeltelijke wielomwenteling naar voren of naar achteren.quote:Op zondag 7 december 2014 13:37 schreef virl3 het volgende:
... Gisteren ff een paar gamma assteunen gehaald want beter voor de banden.
Zo heb ik 't de vorige winter ook gedaan.. Maar ik was toch al van plan de wielen d'r een keer af te halen voor een grote schoonmaak daaronder.. Ietsje veiliger dan enkel de krik.quote:Op zondag 7 december 2014 13:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik duw 'm een paar keer per winter een gedeeltelijke wielomwenteling naar voren of naar achteren.![]()
In combinatie met goed hoge bandenspanning, ik doe 3 bar; max. toegelaten bandenspanning bij deze banden. Na de winter voel je misschien 5 min. dat de banden niet helemaal rond zijn.
ik was mijn auto's niet. alleen de plekken waar ik een sticker ga plakkenquote:Op zondag 7 december 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen.![]()
Gisteren gewassen.
Vandaag in de polish.
Volgende week in de was.
[ afbeelding ]
Daily poets ik ook niet.quote:Op zondag 7 december 2014 23:57 schreef T42 het volgende:
[..]
ik was mijn auto's niet. alleen de plekken waar ik een sticker ga plakken
Nice!. Als dit facebook was geweest had ik op "like" geklikt..quote:Op maandag 8 december 2014 18:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daily poets ik ook niet.
Maar de vrijetijdsmobiel wel.
[ afbeelding ]
Zie 'm glimmen
Ah ok. Nee dat niet, twee verschillende maatschappijen.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:57 schreef virl3 het volgende:
Ik gok van niet.. Ik gok dat 't enkel een controle middel is van de verzekeringsmaatschappij op 't moment van afsluiten van de verzekering. Beide auto's zijn bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd?
heb nooit een daily gehad tot dit jaarquote:Op donderdag 11 december 2014 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
Even een vraagje, puur hypothetisch
Ik heb sinds kort ook een oldtimer die onder het kwarttarief valt. Daarnaast heb ik ook gewoon een daily auto. Bij het aanvragen van de verzekering voor mn oldtimer werd ook naar het kenteken van mn daily gevraagd e.d.
STEL.... (ben het niet van plan hoor, maar uit nieuwsgierigheid) dat ik mijn daily zou verkopen, maar de oldtimer houd. Kan dat? Of zitten daar gevolgen aan?
Weet iemand toevallig hoe dat in elkaar zit?
Als je de schorsing weer opheft krijg je vanzelf post.. kan effe duren want ze zijn zo traag als dikke peop, maar komt goed.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:51 schreef daNpy het volgende:
Mijn auto is momenteel geschorst, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort weer kan rijden. Om proefritten te maken is een kenteken dus wel handig.
APK heeft ie nog tot mei, en is voor 2 tientjes ook weer verlengd tot volgend jaar dus dat is het probleem niet.
Maar hoe geef ik nu bij de belastingdienst aan dat ik aan de regeling voor het kwart tarief wil deelnemen?
ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef Mark het volgende:
Maar als je aan de kwarttariefregeling deel wil nemen, moet je hem alsnog tot 1 maart laten staan, toch?
Hopelijk schijnt de zon op 1 Maartquote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:21 schreef pvdplanet het volgende:
Nog een week en onze barrels mogen weer de weg op
Och waarschijnlijk regent het pijpestelen, maar dat zal me niet weerhouden om eindelijk weer een ritje te kunnen maken in the Olds!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:23 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hopelijk schijnt de zon op 1 Maart
Wij hebben 7 maart al een oldtimer rally, anders was ie ook nog blijven staan.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijne zal nog wel ff blijven staan.
mijn 'neptimer' had gewoon de hele winter gereden zonder dat geneuzel. Auto's zijn om in te rijden.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij hebben 7 maart al een oldtimer rally, anders was ie ook nog blijven staan.
Zie het om heen nu ook idd, mensen die ineens volgende week hun neptimer uit de stalling halen "omdat hij weer mag". Maar zonder de hele regeling had ie waarschijnlijk ook gewoon nog binnen gebleven, want de pekel is nog echt niet weg en de temperaturen zijn ook nog niet zo hoog dat dat op korte termijn gaat gebeuren.
Nee dan ben je geen liefhebberquote:Op maandag 23 februari 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn 'neptimer' had gewoon de hele winter gereden zonder dat geneuzel. Auto's zijn om in te rijden.
Ik had eigenlijk de hoop dat doordat het de aankomende week ook weer 's nachts boven nul is en boel regen dat a.s. zondag de pekel wel weggespoeld is. Toch niet?quote:Op zondag 22 februari 2015 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij hebben 7 maart al een oldtimer rally, anders was ie ook nog blijven staan.
Zie het om heen nu ook idd, mensen die ineens volgende week hun neptimer uit de stalling halen "omdat hij weer mag". Maar zonder de hele regeling had ie waarschijnlijk ook gewoon nog binnen gebleven, want de pekel is nog echt niet weg en de temperaturen zijn ook nog niet zo hoog dat dat op korte termijn gaat gebeuren.
Precies dit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:01 schreef penny-wise het volgende:
Oldtimer heb ik ook voor de hobby. Ga ik dus niet de volle mep mrb voor betalen. Daarvoor heb ik een daily auto....
Astraal gepenis.quote:
Psies, als ik graag in een 1600 kilo wegende benzineauto die 1 op 10 zuipt wil rijden kan ik voor bijna hetzelfde geld in een A6 3.2 rijden, zéker als ik daar de MRB van de Benz nog bij leg; dude, dan hou ik geld ķverquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:01 schreef penny-wise het volgende:
Oldtimer heb ik ook voor de hobby. Ga ik dus niet de volle mep mrb voor betalen. Daarvoor heb ik een daily auto....
hier ligt het nog vol pekel. En dat is niet zomaar weg. Ook is de temp onder de 10 graden dus de strooiwagens draaien overuren:')quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:48 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk de hoop dat doordat het de aankomende week ook weer 's nachts boven nul is en boel regen dat a.s. zondag de pekel wel weggespoeld is. Toch niet?
Die MB is een diesel?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn 'neptimer' had gewoon de hele winter gereden zonder dat geneuzel. Auto's zijn om in te rijden.
Ik doe altijd vorst afgelopen,quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:33 schreef virl3 het volgende:
Hmm..Wanneer is de pekel dan zo'n beetje weg? Na twee weken temperatuur 's nachts boven de zeg maar 3 graden en een paar buien of zo?
Is dat een oldtimer? Ziet er moderner uit als mijn dailyquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik doe altijd vorst afgelopen,
regen
droge periode
regen
karren maar.
Anders zonde van al dat poetsen...
[ afbeelding ]
Shit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dat een oldtimer? Ziet er moderner uit als mijn daily
Is niet helemaal echt, gedeeltelijk welquote:
Nou vooruit dan maar.. wat zit daar onder het doek?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:45 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Is niet helemaal echt, gedeeltelijk wel![]()
Ik had overigens wel de vraag verwacht "wat zit daar onder het doek?"
Mijn post was sarcastisch hequote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Astraal gepenis.
Sowieso stel je jouw mening als een feit, wat op zich al kansloos is.
Ik heb een oldie omdat ik het leuk vind om in oudere zooi te rijden, ik heb er nu een Benz op diesel bij, en die is veel goedkoper om te rijden, maar toch rijd ik liever de ZX als daily.
Overigens blijf ik wel de Benz als daily rijden nu, domweg omdat hij veel te duur in de MRB is om stil te zetten, kun je nagaan wat de ZX kost om te rijden, en dat is dan dus bijna alleen maar brandstoftechnisch. Die 130¤/mnd MRB van de Benz zuipt de ZX elke week anderhalf keer op aan brandstof als ik er weer mee ga woon-werken, dus aannemen dat ik, of willekeurig elke andere oldierijder dit doet om lekker goedkoop te rijden en dus geen liefhebber, maar een centenpikker is, is gewoon een achterlijke, narrowminded stelling, en dan heb je blijkbaar geen enkel benul van wat het kost om dagelijks in een oude auto te rijden.
Ik zie een motorquote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:07 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar.. wat zit daar onder het doek?Iets met een brede wielkast iig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |