Voor de kwarttarief maakt het niet uit qua gewicht..quote:Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef silenthill het volgende:
De 500 sec benzine zie ik nog wel regelmatig.
Maar dat zijn meer de liefhebbers denk ik. Zuin namelijk niet echt zuinig en wegen ook wel wat.
Hmm. Interessant.. ben benieuwd of jij later een mega aanslag ivm achterstallige belasting na het spotten van je oldtimer door ijverige ambtenaar a.s. december of zo.. Ik hoop 't niet voor je..quote:Op zondag 6 juli 2014 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ander opmerkelijk verschijnsel. Ik doe niet mee aan de overgangsregeling, dus heb de initiele aanslag niet betaald. Maar intussen een half jaar na herinvoering van de MRB voor mijn auto nog steeds geen correcte aanslag ontvangen voor het volle tarief, omdat ik ook in de winter wel eens ergens met de auto naartoe moet.
Zijn er mensen die ook geen gebruik maken van de overgangsregeling die hetzelfde hebben? Of die juist al wel de aanslag voor het volle tarief hebben ontvangen?
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef silenthill het volgende:
De 500 sec benzine zie ik nog wel regelmatig.
Maar dat zijn meer de liefhebbers denk ik. Zuin namelijk niet echt zuinig en wegen ook wel wat.
Ach, je wou je hobby auto toch gewoon eens aan je collega's laten zien?quote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?![]()
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ja hier ook. Heb een E23 waar ik mee doe aan de overgangsregeling. Maar ik heb ook nog een Audi 80 die ik het hele jaar door wil rijden, dus heb die aanslag niet betaald. Tot nu toe nog geen rekening gehad.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ander opmerkelijk verschijnsel. Ik doe niet mee aan de overgangsregeling, dus heb de initiele aanslag niet betaald. Maar intussen een half jaar na herinvoering van de MRB voor mijn auto nog steeds geen correcte aanslag ontvangen voor het volle tarief, omdat ik ook in de winter wel eens ergens met de auto naartoe moet.
Zijn er mensen die ook geen gebruik maken van de overgangsregeling die hetzelfde hebben? Of die juist al wel de aanslag voor het volle tarief hebben ontvangen?
Zou ik deze vrinden maar eens bellen, kost niksquote:Op zondag 6 juli 2014 20:46 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Ja hier ook. Heb een E23 waar ik mee doe aan de overgangsregeling. Maar ik heb ook nog een Audi 80 die ik het hele jaar door wil rijden, dus heb die aanslag niet betaald. Tot nu toe nog geen rekening gehad.
Komt waarschijnlijk ook wel goed zonder dat je er achteraan bell, maar ik zou zelf willen weten hoe en wat.quote:BelastingTelefoon Auto
0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
Die honden zoeken het maar uit. Ik moest betalen als ik aan de overgangsregeling deel wilde nemen en niet betalen als ik daar niet aan mee wilde doen. Dat laatste heb ik gedaan. Ik was alleen even benieuwd of het 'normaal' is dat ik verder niks heb gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige dus laat ik het lekker rusten.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou ik deze vrinden maar eens bellen, kost niks:
[..]
Komt waarschijnlijk ook wel goed zonder dat je er achteraan bell, maar ik zou zelf willen weten hoe en wat.![]()
In de brief/aanslag mbt. tot de overgangsregeling zie ik ook niets staan hoe eea. verder wordt afgehandeld. Je moet ook kiezen om per maand of per jaar te betalen ed., dus daar zal dan nog wel een brief over moeten komen.
semi oldtimer verzekeringquote:Op zondag 6 juli 2014 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, ik had een tijdje geleden ook een soort van discussie met een verzekeringsmaatschappij waar ik geen klant ben gelukkig, omdat ik woon-werk reed met de Niksan omdat ik normaliter motor reed en ik een ongeluk had gehad, en het fysiek gezien niet zo handig was om op de motor te gaan zitten 2 keer per dag een dik uur, en ik daarom met de auto reed naar mijn werk. En daar hadden ze geen reet mee te maken; dan moest ik maar effe een gewone auto kopen om in te rijdenW-w rijden op je 'klassieker'-verzekering is gewoon een dikke nono.
Of.. je moet hem gewoon als primaire auto verzekeren; dan mag het wel.
heb mijn winter barrel al staanquote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?![]()
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ook mijn gedachte.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die honden zoeken het maar uit. Ik moest betalen als ik aan de overgangsregeling deel wilde nemen en niet betalen als ik daar niet aan mee wilde doen. Dat laatste heb ik gedaan. Ik was alleen even benieuwd of het 'normaal' is dat ik verder niks heb gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige dus laat ik het lekker rusten.
voor de diesels en lpg rijders was die wel al binnenquote:Op maandag 7 juli 2014 12:06 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Ook mijn gedachte.Voor mij kan het nooit zo'n dikke rekening worden aangezien die 80 maar 920 kg weegt.
Ich auch.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Vandaag brief binnen van belastingdienst (kunnen ze leuke berichten niet in een andere kleur enveloppe doen?)
Hij is goedgekeurd voor kwarttarief.
Goed plan!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 08:26 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik rij straks een 740 op lpg uit 1985 (1310 kg) en ga gewoon deze het hele jaar door gebruiken .
Betaal straks 120 euro per maand en 10 euro verzekering .
Heb geen zin in de auto te stallen voor 3 maanden.
Op benzine zou die rond de 50 euro per maand ong zitten
Ik rij straks minimaal 700 km per maand en op gas is het al lonend bij 500 km per maand .
Ik ben met het dure tarief toch 30 a 40 euro per maand goedkoper uit op lpg.
Die 120 euro per maand is dan niet zo erg, einde van het jaar heb je ong 190 tot 400 euro bespaart.
Volvo moet je juist op lpg rijden icm automaat
Gas (niet G3) lonend bij 6000km per jaar???quote:Op zaterdag 12 juli 2014 08:26 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik rij straks een 740 op lpg uit 1985 (1310 kg) en ga gewoon deze het hele jaar door gebruiken .
Betaal straks 120 euro per maand en 10 euro verzekering .
Heb geen zin in de auto te stallen voor 3 maanden.
Op benzine zou die rond de 50 euro per maand ong zitten
Ik rij straks minimaal 700 km per maand en op gas is het al lonend bij 500 km per maand .
Ik ben met het dure tarief toch 30 a 40 per maand goedkoper uit op lpg.
Die 120 euro per maand is dan niet zo erg, einde van het jaar heb je ong 190 tot 400 euro bespaart.
Volvo moet je juist op lpg rijden icm automaat
Bij een 1 op 9 Volvo welquote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gas (niet G3) lonend bij 6000km per jaar???
Mijn 740 zat op een 1 op 11 a 12 als ik een beetje oplette. En met gas ga je al snel richting de 1 op 8.quote:
Mijne ook. Wat een onzin om daar een brief voor te sturen.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Vandaag brief binnen van belastingdienst (kunnen ze leuke berichten niet in een andere kleur enveloppe doen?)
Hij is goedgekeurd voor kwarttarief.
Hier ook, en dat voor 34 euroquote:Op maandag 14 juli 2014 13:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mijne ook. Wat een onzin om daar een brief voor te sturen.
Waarschijnlijk is er team met ambtenaren in discussiegroepen bijeen geweest en dan krijg je soort van halfbakken poldermodel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hier ook, en dat voor 34 euroAl 2 brieven en wat andere rompslomp, de debiel die denkt dat dat geld oplevert is volledig van het pad.
Per verdwenen 200D vast stukken goedkoper dan de tot voor kort toegepaste zeer royale Prius-subsidie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er team met ambtenaren in discussiegroepen bijeen geweest en dan krijg je soort van halfbakken poldermodel.
Ik mag wel woon/werkverkeer rijden. Betaal wel iets meer verzekering.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?![]()
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ben nog aan het zoeken voor een tijdelijke oplossing...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heb er een klein autootje bijgekocht voor in de winter. Met het geld dat ik uitspaar door de W123 in het kwarttarief te doen, kan dat makkelijk. Belangrijker nog is dat ik de oldtimer zo ook echt kan 'sparen' in koude en natte tijden.
Het aantal W123's is trouwens echt drastisch verminderd, en dan met name het aantal roestbakken. In dat opzicht kan de regering dus spreken van een geslaagde interventie.
Voor mij was het een ordinaire rekensom: 600 euro MRB tegen 120 euro scheelt 40 euro per maand; daar kan ik een klein autootje voor verzekeren en in de belasting doen. Twee bijkomende voordelen:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:56 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ben nog aan het zoeken voor een tijdelijke oplossing...
Ik wil er ook niet mee rijden in de winter. En als de winter lang aanhoudt rij ik nog wel ff door met de tijdelijke vervanger.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Voor mij was het een ordinaire rekensom: 600 euro MRB tegen 120 euro scheelt 40 euro per maand; daar kan ik een klein autootje voor verzekeren en in de belasting doen. Twee bijkomende voordelen:
-De oldtimer wordt daadwerkelijk gespaard tijdens de slechte periode wat weer betreft (en niet alleen de drie verplichte maanden)
-De oldtimer rijdt 1 op 9 (maximaal) en het extra autootje vermoedelijk 1 op 18. Hiermee wordt ook nog een stukje leed verzacht van de gastank die eruit is gehaald.
In de winter reed ik er sowieso al nauwelijks mee, maar stond 'ie wel buiten en in 'noodgevallen' werd 'ie wel gebruikt. Ik heb inmiddels (gratis!) stalling gevonden, perfect dus. Ik heb nog een auto (een grote bak waar meer dan genoeg kratjes in kunnen), maar we zijn met z'n tweeën en mijn vriend vond het toch wel een prettig idee dat er ook (of eigenlijk: vooral) in de winter twee auto's beschikbaar zijn. Vandaar dat ik er een kleintje bij heb gekocht. Pure luxe dus, maar ach, YOLO!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:21 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik wil er ook niet mee rijden in de winter. En als de winter lang aanhoudt rij ik nog wel ff door met de tijdelijke vervanger.
Moet ook nog op wintersport en dat gaat niet lukken met de Panda....
Lees: er gaan maar 6 kratjes in de Panda....
dat was al in januari bekend dat het geld heeft gekost en best veel ook nog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef AchJa het volgende:
Heeft het geld opgeleverd voor de regering? Daar ben ik benieuwd naar. Of wordt er net zo schimmig over gedaan als de accijnsverhoging? Wat dus geld gekost heeft.
Papieren opgestuurd. Zelf procederen ga ik 99,99% zeker toch niet doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 04:16 schreef 2cv het volgende:
Heeft er al iemand een brief binnen gekregen over de z.g.n. 'vaststellingsovereenkomst' ? Zo ja: wat vind je/vinden jullie er van ?
Evt. kan ik de mijne wel inscannen (stuur ff een DM) maar ik ben niet dagelijks meer op FOK! te vinden.
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:50 schreef T42 het volgende:
[..]
dat was al in januari bekend dat het geld heeft gekost en best veel ook nog.
Dit geldt toch alleen voor mensen die bezwaar hebben aangetekend?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Papieren opgestuurd. Zelf procederen ga ik 99,99% zeker toch niet doen.
Volgens mij wel ja. Even lezen op de website en je weet het.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit geldt toch alleen voor mensen die bezwaar hebben aangetekend?
krijg je gewoon een briefquote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:58 schreef powerflux het volgende:
iets wat ik nog niet helemaal begrijp is wat er gebeurt als je een oldtimer (35 jaar op benzine) geschorst had staan en die schorsing verloopt binnenkort (en dat is de bedoeling).
krijg je dan automatisch een brief met de vraag of je de overgangsregeling wil, of ga je automatisch door met het tarief wat je voor de schorsing betaalde (was niks, nu wordt dat vol)?
voor mijn andere oldtimers die niet geschorst waren kreeg ik automatisch die brief.
in mei hadden ze niet verwacht dat er zoveel diesels zouden wegvallen en lpg installaties werden uitgebouwd (was ooit op knac)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.
Roger.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:23 schreef T42 het volgende:
[..]
in mei hadden ze niet verwacht dat er zoveel diesels zouden wegvallen en lpg installaties werden uitgebouwd (was ooit op knac)
Hmm, hier had ik me meer in moeten verdiepen. Ik heb geen bezwaar aangetekend, maar had dit wel moeten/willen doen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Even lezen op de website en je weet het.
Vuistregel: als je het ergens niet mee eens bent: bezwaar maken. Zéker als die mogelijkheid vermeld staat in de brief/brieven.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hmm, hier had ik me meer in moeten verdiepen. Ik heb geen bezwaar aangetekend, maar had dit wel moeten/willen doen...
Mjah, noem het gemakzucht.... Maar had het in dit geval zeker moeten doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vuistregel: als je het ergens niet mee eens bent: bezwaar maken. Zéker als die mogelijkheid vermeld staat in de brief/brieven.
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...quote:ma 01 sep 2014, 08:2424
Kabinet verrekent zich met oldtimerregeling
DEN HAAG -
Een flinke tegenvaller voor het kabinet: de oldtimerregeling levert veel minder op dan was voorzien. En dat is niet de eerste keer dat het kabinet belastingeffecten uit de duim zuigt, zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt bij BNR. „Ze zitten er zowel bij de accijnzen als bij de oldtimerregeling een factor drie tot vier naast.”
Van de 120 miljoen euro die de regeling zou moeten opleveren, komt dit jaar slechts 35 miljoen euro binnen. Minder dan een derde van de oorspronkelijk begrote 140 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen. Dat kan geen verrassing zijn, zegt Omtzigt. „Dat roepen we in de Kamer van tevoren: als je dit doet, weet je dat mensen die zomaar drieduizend euro per jaar moeten betalen terwijl ze nog geen duizend kilometer per jaar rijden hun auto gaan schorsen, want dan word je hobby onbetaalbaar. En daar is niet naar geluisterd.”
Per 1 januari dit jaar moeten oldtimers weer wegenbelasting betalen als ze onder de 40 jaar oud zijn, in plaats van de 25 jaar die daarvoor gangbaar was.
Bron: Telegraaf
Ja, echt verrassend dit...quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
tada nieuwequote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.
Had het al gelezen. Thanks anyway.quote:Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef T42 het volgende:
[..]
tada nieuwe
http://www.telegraaf.nl/a(...)_voor_kabinet__.html
wat denk je van ff tanken voor de meeting? een frietje eten op die meeting? de bedrijven idd dit kost geld.quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
excl ze rekenen ook niet de extra ww enzo, aanpassen systemen enzquote:Op maandag 1 september 2014 15:35 schreef virl3 het volgende:
Zou die 35 miljoen excl. of incl. alle kosten zijn die de belastingdienst heeft moeten maken voor die stroom aan bezwaren en rechtzaken van www.vrijstellingoldtimer.nl?
Da's natuurlijk ook waar ..quote:UPDATE: Dat er veel oldtimers omgebouwd rijden is bekend. Maar de “gemiddelde’ oldtimerbezitter (lees belastingontduikers) hebben wel nog steeds een dagelijks vervoersmiddel nodig. Dus het grootste gedeelte hiervan heeft nu gewoon een auto -al dan niet nieuw of tweedehands gekocht- om van A naar B te komen. Deze extra opbrengsten hiervan (accijns en motorrijtuigenbelasting) horen ook bij de inkomsten van deze regeling geteld te worden. Het is dus niet alleen de accijnsvermindering van oldtimer-gebruiker aftrekken van de extra motorrijtuigenbelasting die nu betaald moet worden.
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef virl3 het volgende:
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709
[..]
Da's natuurlijk ook waar ..
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:52 schreef virl3 het volgende:
[..]
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..
dat was uiteindelijk maar de smoes om het er doorheen te krijgen. Als je kijkt naar de drijfveren was het een combi van ideologie stinkdiesels met een sausje van rechtvaardigheidsgevoel. En het feit dat een mooi uitziend rekensommetje het goed deed bij het halen van de 3% norm.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
Die rijdt nu in Noord Afrika of Turkije.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
Sneller als jouw Passat....quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Mercedes 190, 2.5 Turbo Diesel.
Dat, ik ben ook van 2 naar 1 auto gegaan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!quote:Telegraaf: wo 03 sep 2014, 20:17
Meer belasting voor vervuilende auto's
Mensen met vervuilende auto's gaan meer belasting betalen en het systeem van bijtelling voor auto's van de zaak verandert.
Dat meldt de NOS op basis van Haagse bronnen. De plannen zouden op Prinsjesdag bekend worden. De maatregelen moeten in 2016 ingaan.
Er zou een veel strenger systeem komen voor bijtelling, met meer tarieven voor verschillende zuinige auto's. In de praktijk zijn auto's vaak een stuk minder zuinig dan de fabrikant belooft, terwijl bestuurders er wel belastingkorting voor krijgen.
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:51 schreef Nucky het volgende:
Ik houd mijn hart maar weer vast. Het hele stelsel omtrent belastingen op motorvoertuigen gaat op de schop.
[..]
Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!
hi ha hoquote:Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |