abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144053238
quote:
ma 01 sep 2014, 08:2424
Kabinet verrekent zich met oldtimerregeling

DEN HAAG -
Een flinke tegenvaller voor het kabinet: de oldtimerregeling levert veel minder op dan was voorzien. En dat is niet de eerste keer dat het kabinet belastingeffecten uit de duim zuigt, zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt bij BNR. „Ze zitten er zowel bij de accijnzen als bij de oldtimerregeling een factor drie tot vier naast.”
Van de 120 miljoen euro die de regeling zou moeten opleveren, komt dit jaar slechts 35 miljoen euro binnen. Minder dan een derde van de oorspronkelijk begrote 140 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen. Dat kan geen verrassing zijn, zegt Omtzigt. „Dat roepen we in de Kamer van tevoren: als je dit doet, weet je dat mensen die zomaar drieduizend euro per jaar moeten betalen terwijl ze nog geen duizend kilometer per jaar rijden hun auto gaan schorsen, want dan word je hobby onbetaalbaar. En daar is niet naar geluisterd.”
Per 1 januari dit jaar moeten oldtimers weer wegenbelasting betalen als ze onder de 40 jaar oud zijn, in plaats van de 25 jaar die daarvoor gangbaar was.

Bron: Telegraaf
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...

Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...

Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.

Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.

En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"... _O-

Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
pi_144053278
exact. zouden de kosten van het invoeren van deze regeling ook zijn meegenomen?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 1 september 2014 @ 09:30:18 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_144053604
Dus per saldo verliest iedereen. Verrassend.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 1 september 2014 @ 10:15:56 #205
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144054118
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...

Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...

Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.

Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.

En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"... _O-

Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
Ja, echt verrassend dit... |:(

Ze hadden al bezitters gevraagd wat ze zouden doen als de nieuwe regeling werd ingevoerd en zo`n 90% zegt zijn auto te zullen gaan schorsen....

En dan toch nog denken dat het geld gaat opleveren...
Echt, wat een volk zit daar in DH... :')
  maandag 1 september 2014 @ 14:38:57 #206
53151 T42
Pinball Wizard
pi_144062149
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.
tada nieuwe
http://www.telegraaf.nl/a(...)_voor_kabinet__.html
  maandag 1 september 2014 @ 14:52:36 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 1 september 2014 @ 15:13:04 #208
53151 T42
Pinball Wizard
pi_144063356
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...

Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...

Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.

Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.

En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"... _O-

Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
wat denk je van ff tanken voor de meeting? een frietje eten op die meeting? de bedrijven idd dit kost geld.
pi_144064225
Zou die 35 miljoen excl. of incl. alle kosten zijn die de belastingdienst heeft moeten maken voor die stroom aan bezwaren en rechtzaken van www.vrijstellingoldtimer.nl? :P
Dit is een Signature....
  maandag 1 september 2014 @ 19:07:19 #210
53151 T42
Pinball Wizard
pi_144071395
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:35 schreef virl3 het volgende:
Zou die 35 miljoen excl. of incl. alle kosten zijn die de belastingdienst heeft moeten maken voor die stroom aan bezwaren en rechtzaken van www.vrijstellingoldtimer.nl? :P
excl ze rekenen ook niet de extra ww enzo, aanpassen systemen enz
pi_144118139
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709

quote:
UPDATE: Dat er veel oldtimers omgebouwd rijden is bekend. Maar de “gemiddelde’ oldtimerbezitter (lees belastingontduikers) hebben wel nog steeds een dagelijks vervoersmiddel nodig. Dus het grootste gedeelte hiervan heeft nu gewoon een auto -al dan niet nieuw of tweedehands gekocht- om van A naar B te komen. Deze extra opbrengsten hiervan (accijns en motorrijtuigenbelasting) horen ook bij de inkomsten van deze regeling geteld te worden. Het is dus niet alleen de accijnsvermindering van oldtimer-gebruiker aftrekken van de extra motorrijtuigenbelasting die nu betaald moet worden.
Da's natuurlijk ook waar ..
Dit is een Signature....
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:47:01 #212
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144119805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef virl3 het volgende:
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709

[..]

Da's natuurlijk ook waar ..
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
pi_144120085
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:

[..]

De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..
Dit is een Signature....
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:54:39 #214
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144120196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:52 schreef virl3 het volgende:

[..]

Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
pi_144120571
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
dat was uiteindelijk maar de smoes om het er doorheen te krijgen. Als je kijkt naar de drijfveren was het een combi van ideologie stinkdiesels met een sausje van rechtvaardigheidsgevoel. En het feit dat een mooi uitziend rekensommetje het goed deed bij het halen van de 3% norm.
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:05:12 #216
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_144120635
Mercedes 190, 2.5 Turbo Diesel.
pi_144120678
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
Die rijdt nu in Noord Afrika of Turkije.
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:08:23 #218
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144120763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Mercedes 190, 2.5 Turbo Diesel.
Sneller als jouw Passat....
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:09:29 #219
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_144120832
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:08 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Sneller als jouw Passat....
Nou nee, ik trek die eruit man.
Onderschat een 1.8T nooit he.
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:19:23 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_144121276
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:

[..]

De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Dat, ik ben ook van 2 naar 1 auto gegaan.
pi_144162914
Ik houd mijn hart maar weer vast. Het hele stelsel omtrent belastingen op motorvoertuigen gaat op de schop.

quote:
Telegraaf: wo 03 sep 2014, 20:17
Meer belasting voor vervuilende auto's

Mensen met vervuilende auto's gaan meer belasting betalen en het systeem van bijtelling voor auto's van de zaak verandert.
Dat meldt de NOS op basis van Haagse bronnen. De plannen zouden op Prinsjesdag bekend worden. De maatregelen moeten in 2016 ingaan.
Er zou een veel strenger systeem komen voor bijtelling, met meer tarieven voor verschillende zuinige auto's. In de praktijk zijn auto's vaak een stuk minder zuinig dan de fabrikant belooft, terwijl bestuurders er wel belastingkorting voor krijgen.
Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!
pi_144163469
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:51 schreef Nucky het volgende:
Ik houd mijn hart maar weer vast. Het hele stelsel omtrent belastingen op motorvoertuigen gaat op de schop.

[..]

Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_144177831
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
hi ha ho
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:01:13 #224
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144192779
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.
pi_144192802
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.

Door die hogere belasting zal het nog langer duren voor je een nieuwere, zuinigere auto bijelkaar hebt gespaard dus feitelijk is deze maatregel slecht voor het milieu.
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:07:47 #226
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144192823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.

Door die hogere belasting zal het nog langer duren voor je een nieuwere, zuinigere auto bijelkaar hebt gespaard dus feitelijk is deze maatregel slecht voor het milieu.
Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.
pi_144192841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.
Tot nu toe is er weinig meegevallen.

Eerst m'n oldtimer, nu m'n V50 2.4 die op de slachtbank mag.
Rij weinig kilometers dus vandaar een wat "dikkere" motor.

Er komt nog een tijd dat ik één of ander 1 op 20 blik op 3 wielen koop en dat heel Den Haag m'n rug op kan. Ben nog lid van een politieke partij maar ook dat staat op de tocht, ben er klaar mee.

Na 5 jaar zuur komt er... nog meer zuur...
pi_144600926
Gelukkig geen nieuwe maatregelen afgekondigd vandaag. Chill.

De belastingdienst heeft het licht eindelijk gezien en komt na een paar maanden met een schema. Misschien leuk voor in de OP.

pi_144604958
Nog meer (verstikkende) maatregelen hadden ze moeten proberen :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 17 september 2014 @ 13:06:36 #230
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144620729
Iig blij met dit mooie weer. Heb veel kunnen rijden dit jaar...
De 8000km die ik heb opgegeven bij de verzekering haal ik wel op deze manier....
pi_145169932
Vandaag maarliefst 3! blauwe enveloppen gevonden op de deurmat. Met jawel... de acceptgiro's voor 3 kwartalen MRB.

Maar nog nooit heb ik een begeleidend schrijven ontvangen dat de brief die ik eerder heb ontvangen met betrekking tot de vrijstelling (25 jaar en ouder) door een wetswijziging niet meer van toepassing is.

Ook heb ik nooit een schrijven gehad hoeveel MRB ik moet gaan betalen.

Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.

En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
pi_145170656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Vandaag maarliefst 3! blauwe enveloppen gevonden op de deurmat. Met jawel... de acceptgiro's voor 3 kwartalen MRB.

Maar nog nooit heb ik een begeleidend schrijven ontvangen dat de brief die ik eerder heb ontvangen met betrekking tot de vrijstelling (25 jaar en ouder) door een wetswijziging niet meer van toepassing is.

Ook heb ik nooit een schrijven gehad hoeveel MRB ik moet gaan betalen.

Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.

En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.
pi_145171454
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.

Ik krijg nu in één keer de facturen van 3 kwartalen, en waarschijnlijk krijg ik deze maand ook nog de factuur van het vierde kwartaal. Terwijl ik NIET wens om jaarlijks het bedrag in één keer te betalen.

Het is ronduit onprofessioneel en slordig dat de zaken zo ontzettend traag gaan en er vervolgens wel verwacht wordt dat je alles in één keer ophoest. Voor hetzelfde geld had ik een paar maanden in het buitenland gezeten (zoals in het jaar een jaar voor de discussie plaatsvond) en nauwelijks iets van de kwestie meegekregen. De staat mag er niet van uitgaan dat wanneer iets uitgebreid in de media geweest is, alle betrokken burgers van de details op de hoogte zijn.
pi_145171515
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.

Ik krijg nu in één keer de facturen van 3 kwartalen, en waarschijnlijk krijg ik deze maand ook nog de factuur van het vierde kwartaal. Terwijl ik NIET wens om jaarlijks het bedrag in één keer te betalen.

Het is ronduit onprofessioneel en slordig dat de zaken zo ontzettend traag gaan en er vervolgens wel verwacht wordt dat je alles in één keer ophoest. Voor hetzelfde geld had ik een paar maanden in het buitenland gezeten (zoals in het jaar een jaar voor de discussie plaatsvond) en nauwelijks iets van de kwestie meegekregen. De staat mag er niet van uitgaan dat wanneer iets uitgebreid in de media geweest is, alle betrokken burgers van de details op de hoogte zijn.
Slordig is het wel idd.
pi_145181274
Tja de belastingdienst is nog steeds aan het proberen om de puinhoop in te halen en ze laten daarbij flink wat steekjes vallen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:23:45 #236
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_145286297
leuker kunnen ze het niet maken..... ja-ja. :(
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:06:02 #237
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145292869
Kan je een kwattarief-oldtimer nog schorsen zodat je van de APK-plicht af bent ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_145295253
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Slordig is het wel idd.
Slordig is nogal zacht uitgedrukt. Wanneer een commercieel bedrijf op een dergelijke wijze met me om zou gaan, had ik ze al lang gemeld dat ik geen klant meer ben. Ongeacht de prijs ten opzichte van de concurrentie.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:05:46 #239
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_145333225
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef 2cv het volgende:
Kan je een kwattarief-oldtimer nog schorsen zodat je van de APK-plicht af bent ?
dat kan altijd.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 19:55:05 #240
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145340812
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat kan altijd.
Oef :)

Wellicht binnenkort schorsen ;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:36:12 #241
379903 Landyacht
Guzzling the gas.
pi_145413892
Ik heb drie oldtimers. Eentje die nu onder de overgangsregeling valt, een die zo licht van gewicht is dat ik daar gewoon het hele jaar MRB voor betaal en een oudje van 2500 kg op LPG. Deze laatste staat nu voor twee jaar geschorst omdat ik 3000+ euro p/j voor 2000 km p/j nogal overdreven vind. Nu het eerste oldtimerseizoen onder de nieuwe regeling er op zit moet ik zeggen dat ik op het eerste gezicht de gevolgen mee vind vallen. Ik heb vier keer creatief gebruik gemaakt van de evenementenregeling waardoor ik nog steeds aan mijn 2000 km ben gekomen en heb niet de indruk dat er minder auto's zijn afgekomen op de diverse meetings en evenementen. Wel lijkt de kwaliteit hoger.
  maandag 1 december 2014 @ 14:22:04 #242
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147183308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.

En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.

Hoe kan ik aangeven dat ik niet mee wil doen aan de overgangsregeling en 12 maanden per jaar wil rijden??
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147201630
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef Mark het volgende:

[..]

[..]

Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.

Hoe kan ik aangeven dat ik niet mee wil doen aan de overgangsregeling en 12 maanden per jaar wil rijden??
BelastingTelefoon Auto

0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
pi_147202828
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:43 schreef D-super het volgende:

[..]

BelastingTelefoon Auto

0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
^O^
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 1 december 2014 @ 23:59:38 #245
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147206564
Thnx! Morgen maar eens bellen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147210306
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 23:59 schreef Mark het volgende:
Thnx! Morgen maar eens bellen :)
De rekening niet betalen die je straks krijgt.

Betaal je niet voor de datum die er op staat, doe je niet mee aan de overgangsregeling
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:40:35 #247
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147210920
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:56 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

De rekening niet betalen die je straks krijgt.

Betaal je niet voor de datum die er op staat, doe je niet mee aan de overgangsregeling
Nou, ik heb toch maar even gebeld zodat het in de administratie aangepast wordt. Bovendien kan ik nu per direct blijven rijden, dat was anders volgens mij een overtreding geweest.
Nieuwe rekening volgt idd, maar het staat nu wel goed. :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147224596
Ik heb die rekening van de belastingdienst al liggen. Maar zo werkt het, ja :Y Kwarttarief voor 1 januari lappen = gebruikmaken van overgangsregeling in het nieuwe jaar. Niet lappen is volop gebruik en volle mep MRB betalen in het nieuwe jaar (en dus per 1 januari mogen rijden).
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:07:02 #249
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_147230639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:33 schreef Dingest het volgende:
Ik heb die rekening van de belastingdienst al liggen. Maar zo werkt het, ja :Y Kwarttarief voor 1 januari lappen = gebruikmaken van overgangsregeling in het nieuwe jaar. Niet lappen is volop gebruik en volle mep MRB betalen in het nieuwe jaar (en dus per 1 januari mogen rijden).
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...
pi_147231372
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...
Ik heb de 96 achter het huis gezet, helaas heb ik geen binnen. Voor mij had het weinig uitgemaakt, want de carburateur ervan (althans, ik vermoed het acceleratiemembraam ervan) staat op het punt het te begeven :P En hij moet van het voorjaar toch uit elkaar voor laswerk en roestaanpak, dus veel geld ging ik er toch niet aan uitgeven. Er zit een Solex-carb op en die van dit type zijn eigenlijk niet meer voor een klein bedrag te reviseren. Zodra er problemen mee zijn moet je de portemonnee trekken en er een Weber op zetten (of een FoMoCo van eerdere bouwjaren, maar daar hoort weer een ander inlaatspruitstuk bij). Maar inderdaad, wel een raar gevoel dat het rijden gewoon niet mag :{

Hij wil nog wel, maar je moet behoorlijk met het gaspedaal pompen om hem koud weer tot leven te krijgen. En daar kwam ik om 3 uur 's nachts in Wageningen achter na een verjaardag, nog 150 km van huis :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')