Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.
Door die hogere belasting zal het nog langer duren voor je een nieuwere, zuinigere auto bijelkaar hebt gespaard dus feitelijk is deze maatregel slecht voor het milieu.
Tot nu toe is er weinig meegevallen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Vandaag maarliefst 3! blauwe enveloppen gevonden op de deurmat. Met jawel... de acceptgiro's voor 3 kwartalen MRB.
Maar nog nooit heb ik een begeleidend schrijven ontvangen dat de brief die ik eerder heb ontvangen met betrekking tot de vrijstelling (25 jaar en ouder) door een wetswijziging niet meer van toepassing is.
Ook heb ik nooit een schrijven gehad hoeveel MRB ik moet gaan betalen.
Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.
En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.
Slordig is het wel idd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.
Ik krijg nu in één keer de facturen van 3 kwartalen, en waarschijnlijk krijg ik deze maand ook nog de factuur van het vierde kwartaal. Terwijl ik NIET wens om jaarlijks het bedrag in één keer te betalen.
Het is ronduit onprofessioneel en slordig dat de zaken zo ontzettend traag gaan en er vervolgens wel verwacht wordt dat je alles in één keer ophoest. Voor hetzelfde geld had ik een paar maanden in het buitenland gezeten (zoals in het jaar een jaar voor de discussie plaatsvond) en nauwelijks iets van de kwestie meegekregen. De staat mag er niet van uitgaan dat wanneer iets uitgebreid in de media geweest is, alle betrokken burgers van de details op de hoogte zijn.
Slordig is nogal zacht uitgedrukt. Wanneer een commercieel bedrijf op een dergelijke wijze met me om zou gaan, had ik ze al lang gemeld dat ik geen klant meer ben. Ongeacht de prijs ten opzichte van de concurrentie.quote:
dat kan altijd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef 2cv het volgende:
Kan je een kwattarief-oldtimer nog schorsen zodat je van de APK-plicht af bent ?
Oefquote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.
En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.
BelastingTelefoon Autoquote:Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef Mark het volgende:
[..]
[..]
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.
Hoe kan ik aangeven dat ik niet mee wil doen aan de overgangsregeling en 12 maanden per jaar wil rijden??
quote:Op maandag 1 december 2014 21:43 schreef D-super het volgende:
[..]
BelastingTelefoon Auto
0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
De rekening niet betalen die je straks krijgt.quote:
Nou, ik heb toch maar even gebeld zodat het in de administratie aangepast wordt. Bovendien kan ik nu per direct blijven rijden, dat was anders volgens mij een overtreding geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
De rekening niet betalen die je straks krijgt.
Betaal je niet voor de datum die er op staat, doe je niet mee aan de overgangsregeling
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:33 schreef Dingest het volgende:
Ik heb die rekening van de belastingdienst al liggen. Maar zo werkt het, jaKwarttarief voor 1 januari lappen = gebruikmaken van overgangsregeling in het nieuwe jaar. Niet lappen is volop gebruik en volle mep MRB betalen in het nieuwe jaar (en dus per 1 januari mogen rijden).
Ik heb de 96 achter het huis gezet, helaas heb ik geen binnen. Voor mij had het weinig uitgemaakt, want de carburateur ervan (althans, ik vermoed het acceleratiemembraam ervan) staat op het punt het te begevenquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |