Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...quote:ma 01 sep 2014, 08:2424
Kabinet verrekent zich met oldtimerregeling
DEN HAAG -
Een flinke tegenvaller voor het kabinet: de oldtimerregeling levert veel minder op dan was voorzien. En dat is niet de eerste keer dat het kabinet belastingeffecten uit de duim zuigt, zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt bij BNR. „Ze zitten er zowel bij de accijnzen als bij de oldtimerregeling een factor drie tot vier naast.”
Van de 120 miljoen euro die de regeling zou moeten opleveren, komt dit jaar slechts 35 miljoen euro binnen. Minder dan een derde van de oorspronkelijk begrote 140 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen. Dat kan geen verrassing zijn, zegt Omtzigt. „Dat roepen we in de Kamer van tevoren: als je dit doet, weet je dat mensen die zomaar drieduizend euro per jaar moeten betalen terwijl ze nog geen duizend kilometer per jaar rijden hun auto gaan schorsen, want dan word je hobby onbetaalbaar. En daar is niet naar geluisterd.”
Per 1 januari dit jaar moeten oldtimers weer wegenbelasting betalen als ze onder de 40 jaar oud zijn, in plaats van de 25 jaar die daarvoor gangbaar was.
Bron: Telegraaf
Ja, echt verrassend dit...quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
tada nieuwequote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.
Had het al gelezen. Thanks anyway.quote:Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef T42 het volgende:
[..]
tada nieuwe
http://www.telegraaf.nl/a(...)_voor_kabinet__.html
wat denk je van ff tanken voor de meeting? een frietje eten op die meeting? de bedrijven idd dit kost geld.quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
excl ze rekenen ook niet de extra ww enzo, aanpassen systemen enzquote:Op maandag 1 september 2014 15:35 schreef virl3 het volgende:
Zou die 35 miljoen excl. of incl. alle kosten zijn die de belastingdienst heeft moeten maken voor die stroom aan bezwaren en rechtzaken van www.vrijstellingoldtimer.nl?
Da's natuurlijk ook waar ..quote:UPDATE: Dat er veel oldtimers omgebouwd rijden is bekend. Maar de “gemiddelde’ oldtimerbezitter (lees belastingontduikers) hebben wel nog steeds een dagelijks vervoersmiddel nodig. Dus het grootste gedeelte hiervan heeft nu gewoon een auto -al dan niet nieuw of tweedehands gekocht- om van A naar B te komen. Deze extra opbrengsten hiervan (accijns en motorrijtuigenbelasting) horen ook bij de inkomsten van deze regeling geteld te worden. Het is dus niet alleen de accijnsvermindering van oldtimer-gebruiker aftrekken van de extra motorrijtuigenbelasting die nu betaald moet worden.
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef virl3 het volgende:
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709
[..]
Da's natuurlijk ook waar ..
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:52 schreef virl3 het volgende:
[..]
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden..
dat was uiteindelijk maar de smoes om het er doorheen te krijgen. Als je kijkt naar de drijfveren was het een combi van ideologie stinkdiesels met een sausje van rechtvaardigheidsgevoel. En het feit dat een mooi uitziend rekensommetje het goed deed bij het halen van de 3% norm.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
Die rijdt nu in Noord Afrika of Turkije.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:54 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190...
Sneller als jouw Passat....quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Mercedes 190, 2.5 Turbo Diesel.
Nou nee, ik trek die eruit man.quote:
Dat, ik ben ook van 2 naar 1 auto gegaan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij.
Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!quote:Telegraaf: wo 03 sep 2014, 20:17
Meer belasting voor vervuilende auto's
Mensen met vervuilende auto's gaan meer belasting betalen en het systeem van bijtelling voor auto's van de zaak verandert.
Dat meldt de NOS op basis van Haagse bronnen. De plannen zouden op Prinsjesdag bekend worden. De maatregelen moeten in 2016 ingaan.
Er zou een veel strenger systeem komen voor bijtelling, met meer tarieven voor verschillende zuinige auto's. In de praktijk zijn auto's vaak een stuk minder zuinig dan de fabrikant belooft, terwijl bestuurders er wel belastingkorting voor krijgen.
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:51 schreef Nucky het volgende:
Ik houd mijn hart maar weer vast. Het hele stelsel omtrent belastingen op motorvoertuigen gaat op de schop.
[..]
Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets!
hi ha hoquote:Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden.
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu.
Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers.
Door die hogere belasting zal het nog langer duren voor je een nieuwere, zuinigere auto bijelkaar hebt gespaard dus feitelijk is deze maatregel slecht voor het milieu.
Tot nu toe is er weinig meegevallen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee.
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Vandaag maarliefst 3! blauwe enveloppen gevonden op de deurmat. Met jawel... de acceptgiro's voor 3 kwartalen MRB.
Maar nog nooit heb ik een begeleidend schrijven ontvangen dat de brief die ik eerder heb ontvangen met betrekking tot de vrijstelling (25 jaar en ouder) door een wetswijziging niet meer van toepassing is.
Ook heb ik nooit een schrijven gehad hoeveel MRB ik moet gaan betalen.
Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.
En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.
Slordig is het wel idd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest.
Ik krijg nu in één keer de facturen van 3 kwartalen, en waarschijnlijk krijg ik deze maand ook nog de factuur van het vierde kwartaal. Terwijl ik NIET wens om jaarlijks het bedrag in één keer te betalen.
Het is ronduit onprofessioneel en slordig dat de zaken zo ontzettend traag gaan en er vervolgens wel verwacht wordt dat je alles in één keer ophoest. Voor hetzelfde geld had ik een paar maanden in het buitenland gezeten (zoals in het jaar een jaar voor de discussie plaatsvond) en nauwelijks iets van de kwestie meegekregen. De staat mag er niet van uitgaan dat wanneer iets uitgebreid in de media geweest is, alle betrokken burgers van de details op de hoogte zijn.
Slordig is nogal zacht uitgedrukt. Wanneer een commercieel bedrijf op een dergelijke wijze met me om zou gaan, had ik ze al lang gemeld dat ik geen klant meer ben. Ongeacht de prijs ten opzichte van de concurrentie.quote:
dat kan altijd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef 2cv het volgende:
Kan je een kwattarief-oldtimer nog schorsen zodat je van de APK-plicht af bent ?
Oefquote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren.
En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg.
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media.
BelastingTelefoon Autoquote:Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef Mark het volgende:
[..]
[..]
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost.
Hoe kan ik aangeven dat ik niet mee wil doen aan de overgangsregeling en 12 maanden per jaar wil rijden??
quote:Op maandag 1 december 2014 21:43 schreef D-super het volgende:
[..]
BelastingTelefoon Auto
0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
De rekening niet betalen die je straks krijgt.quote:
Nou, ik heb toch maar even gebeld zodat het in de administratie aangepast wordt. Bovendien kan ik nu per direct blijven rijden, dat was anders volgens mij een overtreding geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
De rekening niet betalen die je straks krijgt.
Betaal je niet voor de datum die er op staat, doe je niet mee aan de overgangsregeling
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:33 schreef Dingest het volgende:
Ik heb die rekening van de belastingdienst al liggen. Maar zo werkt het, ja Kwarttarief voor 1 januari lappen = gebruikmaken van overgangsregeling in het nieuwe jaar. Niet lappen is volop gebruik en volle mep MRB betalen in het nieuwe jaar (en dus per 1 januari mogen rijden).
Ik heb de 96 achter het huis gezet, helaas heb ik geen binnen. Voor mij had het weinig uitgemaakt, want de carburateur ervan (althans, ik vermoed het acceleratiemembraam ervan) staat op het punt het te begeven En hij moet van het voorjaar toch uit elkaar voor laswerk en roestaanpak, dus veel geld ging ik er toch niet aan uitgeven. Er zit een Solex-carb op en die van dit type zijn eigenlijk niet meer voor een klein bedrag te reviseren. Zodra er problemen mee zijn moet je de portemonnee trekken en er een Weber op zetten (of een FoMoCo van eerdere bouwjaren, maar daar hoort weer een ander inlaatspruitstuk bij). Maar inderdaad, wel een raar gevoel dat het rijden gewoon niet magquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen...
Haha het is niet een branche kapot maken het is altijd branche uitmelken geweest.. Dat politici maar een puntje aan zaken lullen om bliksemafleiders te creëren en het volk daarmee om de tuin te leiden.quote:Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...
Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...
Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.
Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.
En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"...
Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
rij nu in een gratis auto op lpg en heb dit jaar eens lekker veel km gemaakt. (nog nooit zoveel gereden in een jaar)quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef virl3 het volgende:
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709
[..]
Da's natuurlijk ook waar ..
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen..quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:56 schreef T42 het volgende:
[..]
rij nu in een gratis auto op lpg en heb dit jaar eens lekker veel km gemaakt. (nog nooit zoveel gereden in een jaar)
en alle andere staan in en rond stallingen...
Yep, same here...quote:Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen..
Hier ook...quote:Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen..
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen.quote:Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen...
Dat heb ik ook wel gedaan hoor.. Voor dat mijn sovjet banaan in de schuur verdween heb ik 'm ff in de was gezet. Goed warm gereden met een scheutje tweetakt olie in de benzine om intern de boel ff goed te smeren. Vol gegooid express met euro98 want geen ethanol. Raamrubbers ingevet met vaseline etc.. Gisteren ff een paar gamma assteunen gehaald want beter voor de banden.quote:Op zondag 7 december 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen.
Gisteren gewassen.
Vandaag in de polish.
Volgende week in de was.
[ afbeelding ]
Ik duw 'm een paar keer per winter een gedeeltelijke wielomwenteling naar voren of naar achteren.quote:Op zondag 7 december 2014 13:37 schreef virl3 het volgende:
... Gisteren ff een paar gamma assteunen gehaald want beter voor de banden.
Zo heb ik 't de vorige winter ook gedaan.. Maar ik was toch al van plan de wielen d'r een keer af te halen voor een grote schoonmaak daaronder.. Ietsje veiliger dan enkel de krik.quote:Op zondag 7 december 2014 13:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik duw 'm een paar keer per winter een gedeeltelijke wielomwenteling naar voren of naar achteren.
In combinatie met goed hoge bandenspanning, ik doe 3 bar; max. toegelaten bandenspanning bij deze banden. Na de winter voel je misschien 5 min. dat de banden niet helemaal rond zijn.
ik was mijn auto's niet. alleen de plekken waar ik een sticker ga plakkenquote:Op zondag 7 december 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen.
Gisteren gewassen.
Vandaag in de polish.
Volgende week in de was.
[ afbeelding ]
Daily poets ik ook niet.quote:Op zondag 7 december 2014 23:57 schreef T42 het volgende:
[..]
ik was mijn auto's niet. alleen de plekken waar ik een sticker ga plakken
Nice!. Als dit facebook was geweest had ik op "like" geklikt..quote:Op maandag 8 december 2014 18:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daily poets ik ook niet.
Maar de vrijetijdsmobiel wel.
[ afbeelding ]
Zie 'm glimmen
Ah ok. Nee dat niet, twee verschillende maatschappijen.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:57 schreef virl3 het volgende:
Ik gok van niet.. Ik gok dat 't enkel een controle middel is van de verzekeringsmaatschappij op 't moment van afsluiten van de verzekering. Beide auto's zijn bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd?
heb nooit een daily gehad tot dit jaar alles was oldtimer verzekerdquote:Op donderdag 11 december 2014 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
Even een vraagje, puur hypothetisch
Ik heb sinds kort ook een oldtimer die onder het kwarttarief valt. Daarnaast heb ik ook gewoon een daily auto. Bij het aanvragen van de verzekering voor mn oldtimer werd ook naar het kenteken van mn daily gevraagd e.d.
STEL.... (ben het niet van plan hoor, maar uit nieuwsgierigheid) dat ik mijn daily zou verkopen, maar de oldtimer houd. Kan dat? Of zitten daar gevolgen aan?
Weet iemand toevallig hoe dat in elkaar zit?
Als je de schorsing weer opheft krijg je vanzelf post.. kan effe duren want ze zijn zo traag als dikke peop, maar komt goed.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:51 schreef daNpy het volgende:
Mijn auto is momenteel geschorst, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort weer kan rijden. Om proefritten te maken is een kenteken dus wel handig.
APK heeft ie nog tot mei, en is voor 2 tientjes ook weer verlengd tot volgend jaar dus dat is het probleem niet.
Maar hoe geef ik nu bij de belastingdienst aan dat ik aan de regeling voor het kwart tarief wil deelnemen?
ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef Mark het volgende:
Maar als je aan de kwarttariefregeling deel wil nemen, moet je hem alsnog tot 1 maart laten staan, toch?
Hopelijk schijnt de zon op 1 Maartquote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:21 schreef pvdplanet het volgende:
Nog een week en onze barrels mogen weer de weg op
Och waarschijnlijk regent het pijpestelen, maar dat zal me niet weerhouden om eindelijk weer een ritje te kunnen maken in the Olds!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:23 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hopelijk schijnt de zon op 1 Maart
Wij hebben 7 maart al een oldtimer rally, anders was ie ook nog blijven staan.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijne zal nog wel ff blijven staan.
mijn 'neptimer' had gewoon de hele winter gereden zonder dat geneuzel. Auto's zijn om in te rijden.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij hebben 7 maart al een oldtimer rally, anders was ie ook nog blijven staan.
Zie het om heen nu ook idd, mensen die ineens volgende week hun neptimer uit de stalling halen "omdat hij weer mag". Maar zonder de hele regeling had ie waarschijnlijk ook gewoon nog binnen gebleven, want de pekel is nog echt niet weg en de temperaturen zijn ook nog niet zo hoog dat dat op korte termijn gaat gebeuren.
Nee dan ben je geen liefhebberquote:Op maandag 23 februari 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn 'neptimer' had gewoon de hele winter gereden zonder dat geneuzel. Auto's zijn om in te rijden.
Ik had eigenlijk de hoop dat doordat het de aankomende week ook weer 's nachts boven nul is en boel regen dat a.s. zondag de pekel wel weggespoeld is. Toch niet?quote:Op zondag 22 februari 2015 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij hebben 7 maart al een oldtimer rally, anders was ie ook nog blijven staan.
Zie het om heen nu ook idd, mensen die ineens volgende week hun neptimer uit de stalling halen "omdat hij weer mag". Maar zonder de hele regeling had ie waarschijnlijk ook gewoon nog binnen gebleven, want de pekel is nog echt niet weg en de temperaturen zijn ook nog niet zo hoog dat dat op korte termijn gaat gebeuren.
Precies dit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:01 schreef penny-wise het volgende:
Oldtimer heb ik ook voor de hobby. Ga ik dus niet de volle mep mrb voor betalen. Daarvoor heb ik een daily auto....
Astraal gepenis.quote:
Psies, als ik graag in een 1600 kilo wegende benzineauto die 1 op 10 zuipt wil rijden kan ik voor bijna hetzelfde geld in een A6 3.2 rijden, zéker als ik daar de MRB van de Benz nog bij leg; dude, dan hou ik geld óverquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:01 schreef penny-wise het volgende:
Oldtimer heb ik ook voor de hobby. Ga ik dus niet de volle mep mrb voor betalen. Daarvoor heb ik een daily auto....
hier ligt het nog vol pekel. En dat is niet zomaar weg. Ook is de temp onder de 10 graden dus de strooiwagens draaien overuren:')quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:48 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk de hoop dat doordat het de aankomende week ook weer 's nachts boven nul is en boel regen dat a.s. zondag de pekel wel weggespoeld is. Toch niet?
Die MB is een diesel?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn 'neptimer' had gewoon de hele winter gereden zonder dat geneuzel. Auto's zijn om in te rijden.
Ik doe altijd vorst afgelopen,quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:33 schreef virl3 het volgende:
Hmm.. Wanneer is de pekel dan zo'n beetje weg? Na twee weken temperatuur 's nachts boven de zeg maar 3 graden en een paar buien of zo?
Is dat een oldtimer? Ziet er moderner uit als mijn dailyquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik doe altijd vorst afgelopen,
regen
droge periode
regen
karren maar.
Anders zonde van al dat poetsen...
[ afbeelding ]
Shit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dat een oldtimer? Ziet er moderner uit als mijn daily
Is niet helemaal echt, gedeeltelijk welquote:
Nou vooruit dan maar.. wat zit daar onder het doek? Iets met een brede wielkast iig...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:45 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Is niet helemaal echt, gedeeltelijk wel
Ik had overigens wel de vraag verwacht "wat zit daar onder het doek?"
Mijn post was sarcastisch hequote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Astraal gepenis.
Sowieso stel je jouw mening als een feit, wat op zich al kansloos is.
Ik heb een oldie omdat ik het leuk vind om in oudere zooi te rijden, ik heb er nu een Benz op diesel bij, en die is veel goedkoper om te rijden, maar toch rijd ik liever de ZX als daily.
Overigens blijf ik wel de Benz als daily rijden nu, domweg omdat hij veel te duur in de MRB is om stil te zetten, kun je nagaan wat de ZX kost om te rijden, en dat is dan dus bijna alleen maar brandstoftechnisch. Die 130¤/mnd MRB van de Benz zuipt de ZX elke week anderhalf keer op aan brandstof als ik er weer mee ga woon-werken, dus aannemen dat ik, of willekeurig elke andere oldierijder dit doet om lekker goedkoop te rijden en dus geen liefhebber, maar een centenpikker is, is gewoon een achterlijke, narrowminded stelling, en dan heb je blijkbaar geen enkel benul van wat het kost om dagelijks in een oude auto te rijden.
Ik zie een motorquote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:07 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar.. wat zit daar onder het doek? Iets met een brede wielkast iig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |