abonnement Unibet Coolblue
pi_147328562
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende...

Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen.
De schade is vele malen groter...

Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist.

Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro.

En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"... _O-

Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in).
Haha het is niet een branche kapot maken het is altijd branche uitmelken geweest.. Dat politici maar een puntje aan zaken lullen om bliksemafleiders te creëren en het volk daarmee om de tuin te leiden.
Ook dat geroep van bepaalde figuren "Als er niet zoveel mensen misbruik van gemaakt hadden dan ..." is ook zo'n typisch voorbeeld dat mensen er ingestonken zijn. Goedgelovige gekken en de misbruikers zitten werkelijk ergens anders zich te verschuilen achter drogreden.

Het is eigenlijk een heel erg simpel transparante constructie, toen de regeling ooit van kracht ging ;) werd geroepen "Om het cultureel erfgoed van de automobiel industrie te waarborgen en de liefhebbers tegemoet te komen worden automobielen etc. ouder dan 25 jaar vrijgesteld van MRB".

Door wie en waarom zou deze regeling nou bedacht zijn? nou de de hele werled draait op fossiele brandstof, de automobiel is uit geen enkele economie weg te denken. Deze industrie heeft de dikste vinger in de pap wereld wijd. Toen der tijd de periode dus waaruit de vrijgestelde voertuigen stammen, was het de normaalste zaak voor de automobiel fabrikanten om auto's te produceren waarvan de modellen tot zelfs 10 jaar in serie werden geproduceerd zonder aanzienlijke veranderingen of aanpassingen. Neem bijvoorbeeld de Mercedes W123 serie een bijzonder populaire oldtimer kandidaat, is van 1976 tot 1985 in serie gebouwd. Voor zulke oplage moest natuurlijk ook een onderdelen voorraad worden aangelegd. In de periode daarna werd het productieconcept drastisch aangepast, nieuwe technieken, snellere ontwikkelingen met steeds meer nieuwe aanpassingen werden automobielen steeds minder lang in serie gehouden. Auto's gingen bij klanten dus steeds sneller van de hand en werd het wagenpark drastisch groter. Waardoor oudere modellen steeds meer in het gedrang en op de sloop terecht kwamen. Men zag in vermindering in interesse van de oudere modellen en een toename van de verkoop van de nieuwe modellen.

Kut! dacht de automobiel lobbyisten in de politiek toen, we hebben nog warenhuizen vol met reserve onderdelen voor die ouwe kraam liggen. Hoe brengen we dat aan de man? Hoe krijgen wij het volk zo gek zodat we nog even goed van die ouwe kraam af kunnen komen?

Voel je hem al hangen? "Conservering van cultureel erfgoed van onze automobielindustrie" _O-
En kassa!

Nederland als klein kut landje moest hier ook wat verzinnen om die grote jongen van zijn ouwe stront af te helpen. En zoals Nederlandse politiek dat eigen is willen ze gelijk het onderste uit de kan. Die pakken het gelijk maar rigoureus aan en stellen zonder enkel ander criterium gelijk alles wat ouder is dan 25 jaar vrij van MRB. Hosa!! Win Win! Economy Boost! Het is gewoon als een doos met geld onbeheerd op het marktplein zetten en dan roepen "Dit is alleen voor de behoeftige (liefhebber) tegemoet te komen" :') Liefhebbers "Hartstikke blij", de uitbuiter roept "Ahaa! Kaasje" en de autohandelaren roepen "Eureka! Omhoog die prijs!" en de handige jongen begint een restauratiebedrijfje..

Hoe lang heeft het geduurd? Maakt niet uit... :) Maar klusje geklaard. Wel toevallig he? De onderdelen zijn nu zowat op.. Het concept kakt qua economische boost een beetje in. Er rijden er meer dan 100.000 rond wat kunnen we nog daarmee. Hoe komen we nou van die ouwe stront af?. OOh Ja! Milieu hebben we ook nog! *O*
Tjakaa! Kassa!!!

Wie heeft nu wat misbruikt? :')
  zaterdag 6 december 2014 @ 20:56:08 #252
53151 T42
Pinball Wizard
pi_147341841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:18 schreef virl3 het volgende:
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709

[..]

Da's natuurlijk ook waar ..
rij nu in een gratis auto op lpg en heb dit jaar eens lekker veel km gemaakt. (nog nooit zoveel gereden in een jaar)
en alle andere staan in en rond stallingen...
pi_147353684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:56 schreef T42 het volgende:

[..]

rij nu in een gratis auto op lpg en heb dit jaar eens lekker veel km gemaakt. (nog nooit zoveel gereden in een jaar)
en alle andere staan in en rond stallingen...
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen.. ;(
Dit is een Signature....
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 11:26:47 #254
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147354780
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:

[..]

Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen.. ;(
Yep, same here...
  zondag 7 december 2014 @ 12:22:00 #255
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_147355728
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:

[..]

Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen.. ;(
Hier ook...
Staat nu nog onder de carport. De garage moet eerst leeg....
  zondag 7 december 2014 @ 13:26:38 #256
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147357167
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 09:25 schreef virl3 het volgende:

[..]

Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen...
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen. ;)
Gisteren gewassen.
Vandaag in de polish.
Volgende week in de was.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147357419
quote:
3s.gif Op zondag 7 december 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je moet 'm ook een beetje vertroetelen. ;)
Gisteren gewassen.
Vandaag in de polish.
Volgende week in de was.

[ afbeelding ]
Dat heb ik ook wel gedaan hoor.. Voor dat mijn sovjet banaan in de schuur verdween heb ik 'm ff in de was gezet. Goed warm gereden met een scheutje tweetakt olie in de benzine om intern de boel ff goed te smeren. Vol gegooid express met euro98 want geen ethanol. Raamrubbers ingevet met vaseline etc.. Gisteren ff een paar gamma assteunen gehaald want beter voor de banden.
Dit is een Signature....
  zondag 7 december 2014 @ 13:41:18 #258
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147357521
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 13:37 schreef virl3 het volgende:

... Gisteren ff een paar gamma assteunen gehaald want beter voor de banden.
Ik duw 'm een paar keer per winter een gedeeltelijke wielomwenteling naar voren of naar achteren. :P
In combinatie met goed hoge bandenspanning, ik doe 3 bar; max. toegelaten bandenspanning bij deze banden. Na de winter voel je misschien 5 min. dat de banden niet helemaal rond zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147358080
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 13:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik duw 'm een paar keer per winter een gedeeltelijke wielomwenteling naar voren of naar achteren. :P
In combinatie met goed hoge bandenspanning, ik doe 3 bar; max. toegelaten bandenspanning bij deze banden. Na de winter voel je misschien 5 min. dat de banden niet helemaal rond zijn.
Zo heb ik 't de vorige winter ook gedaan.. Maar ik was toch al van plan de wielen d'r een keer af te halen voor een grote schoonmaak daaronder.. Ietsje veiliger dan enkel de krik. :P
Dit is een Signature....
  zondag 7 december 2014 @ 23:57:31 #260
53151 T42
Pinball Wizard
pi_147379495
quote:
3s.gif Op zondag 7 december 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je moet 'm ook een beetje vertroetelen. ;)
Gisteren gewassen.
Vandaag in de polish.
Volgende week in de was.

[ afbeelding ]
ik was mijn auto's niet. alleen de plekken waar ik een sticker ga plakken
  maandag 8 december 2014 @ 18:58:02 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147399070
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 23:57 schreef T42 het volgende:

[..]

ik was mijn auto's niet. alleen de plekken waar ik een sticker ga plakken
Daily poets ik ook niet.
Maar de vrijetijdsmobiel wel.

Zie 'm glimmen :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147401366
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daily poets ik ook niet.
Maar de vrijetijdsmobiel wel.
[ afbeelding ]
Zie 'm glimmen :P
Nice!. Als dit facebook was geweest had ik op "like" geklikt..
Dit is een Signature....
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 12:03:19 #263
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147479170
Even een vraagje, puur hypothetisch ;)

Ik heb sinds kort ook een oldtimer die onder het kwarttarief valt. Daarnaast heb ik ook gewoon een daily auto. Bij het aanvragen van de verzekering voor mn oldtimer werd ook naar het kenteken van mn daily gevraagd e.d.

STEL.... (ben het niet van plan hoor, maar uit nieuwsgierigheid) dat ik mijn daily zou verkopen, maar de oldtimer houd. Kan dat? Of zitten daar gevolgen aan?
Weet iemand toevallig hoe dat in elkaar zit?
pi_147483635
Ik gok van niet.. Ik gok dat 't enkel een controle middel is van de verzekeringsmaatschappij op 't moment van afsluiten van de verzekering. Beide auto's zijn bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd?
Dit is een Signature....
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 15:09:20 #265
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147483931
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:57 schreef virl3 het volgende:
Ik gok van niet.. Ik gok dat 't enkel een controle middel is van de verzekeringsmaatschappij op 't moment van afsluiten van de verzekering. Beide auto's zijn bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd?
Ah ok. Nee dat niet, twee verschillende maatschappijen.
  donderdag 11 december 2014 @ 21:29:34 #266
53151 T42
Pinball Wizard
pi_147496300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
Even een vraagje, puur hypothetisch ;)

Ik heb sinds kort ook een oldtimer die onder het kwarttarief valt. Daarnaast heb ik ook gewoon een daily auto. Bij het aanvragen van de verzekering voor mn oldtimer werd ook naar het kenteken van mn daily gevraagd e.d.

STEL.... (ben het niet van plan hoor, maar uit nieuwsgierigheid) dat ik mijn daily zou verkopen, maar de oldtimer houd. Kan dat? Of zitten daar gevolgen aan?
Weet iemand toevallig hoe dat in elkaar zit?
heb nooit een daily gehad tot dit jaar ;) alles was oldtimer verzekerd
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:51:54 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148486812
Mijn auto is momenteel geschorst, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort weer kan rijden. Om proefritten te maken is een kenteken dus wel handig.
APK heeft ie nog tot mei, en is voor 2 tientjes ook weer verlengd tot volgend jaar dus dat is het probleem niet.

Maar hoe geef ik nu bij de belastingdienst aan dat ik aan de regeling voor het kwart tarief wil deelnemen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:01:32 #268
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148487233
Maar als je aan de kwarttariefregeling deel wil nemen, moet je hem alsnog tot 1 maart laten staan, toch?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:14:28 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148487780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:51 schreef daNpy het volgende:
Mijn auto is momenteel geschorst, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort weer kan rijden. Om proefritten te maken is een kenteken dus wel handig.
APK heeft ie nog tot mei, en is voor 2 tientjes ook weer verlengd tot volgend jaar dus dat is het probleem niet.

Maar hoe geef ik nu bij de belastingdienst aan dat ik aan de regeling voor het kwart tarief wil deelnemen?
Als je de schorsing weer opheft krijg je vanzelf post.. kan effe duren want ze zijn zo traag als dikke peop, maar komt goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef Mark het volgende:
Maar als je aan de kwarttariefregeling deel wil nemen, moet je hem alsnog tot 1 maart laten staan, toch?
ja.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:18:34 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148487989
Hmm, toch wel iets om rekening mee te houden inderdaad :')
Maar "binnenkort" kan bij mij wel een paar maanden duren :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149897422
Nog een week en onze barrels mogen weer de weg op *O*
  zaterdag 21 februari 2015 @ 20:23:13 #272
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_149897511
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:21 schreef pvdplanet het volgende:
Nog een week en onze barrels mogen weer de weg op *O*
Hopelijk schijnt de zon op 1 Maart
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 21:44:58 #273
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149900894
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:23 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Hopelijk schijnt de zon op 1 Maart
Och waarschijnlijk regent het pijpestelen, maar dat zal me niet weerhouden om eindelijk weer een ritje te kunnen maken in the Olds! :D
  zondag 22 februari 2015 @ 00:17:38 #274
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_149906368
Gewoon doorgereden :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_149913979
Mijne zal nog wel ff blijven staan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')