Mijne ook. Wat een onzin om daar een brief voor te sturen.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Vandaag brief binnen van belastingdienst (kunnen ze leuke berichten niet in een andere kleur enveloppe doen?)
Hij is goedgekeurd voor kwarttarief.
Hier ook, en dat voor 34 euroquote:Op maandag 14 juli 2014 13:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mijne ook. Wat een onzin om daar een brief voor te sturen.
Waarschijnlijk is er team met ambtenaren in discussiegroepen bijeen geweest en dan krijg je soort van halfbakken poldermodel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hier ook, en dat voor 34 euroAl 2 brieven en wat andere rompslomp, de debiel die denkt dat dat geld oplevert is volledig van het pad.
Per verdwenen 200D vast stukken goedkoper dan de tot voor kort toegepaste zeer royale Prius-subsidie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er team met ambtenaren in discussiegroepen bijeen geweest en dan krijg je soort van halfbakken poldermodel.
Ik mag wel woon/werkverkeer rijden. Betaal wel iets meer verzekering.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?![]()
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ben nog aan het zoeken voor een tijdelijke oplossing...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heb er een klein autootje bijgekocht voor in de winter. Met het geld dat ik uitspaar door de W123 in het kwarttarief te doen, kan dat makkelijk. Belangrijker nog is dat ik de oldtimer zo ook echt kan 'sparen' in koude en natte tijden.
Het aantal W123's is trouwens echt drastisch verminderd, en dan met name het aantal roestbakken. In dat opzicht kan de regering dus spreken van een geslaagde interventie.
Voor mij was het een ordinaire rekensom: 600 euro MRB tegen 120 euro scheelt 40 euro per maand; daar kan ik een klein autootje voor verzekeren en in de belasting doen. Twee bijkomende voordelen:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:56 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ben nog aan het zoeken voor een tijdelijke oplossing...
Ik wil er ook niet mee rijden in de winter. En als de winter lang aanhoudt rij ik nog wel ff door met de tijdelijke vervanger.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Voor mij was het een ordinaire rekensom: 600 euro MRB tegen 120 euro scheelt 40 euro per maand; daar kan ik een klein autootje voor verzekeren en in de belasting doen. Twee bijkomende voordelen:
-De oldtimer wordt daadwerkelijk gespaard tijdens de slechte periode wat weer betreft (en niet alleen de drie verplichte maanden)
-De oldtimer rijdt 1 op 9 (maximaal) en het extra autootje vermoedelijk 1 op 18. Hiermee wordt ook nog een stukje leed verzacht van de gastank die eruit is gehaald.
In de winter reed ik er sowieso al nauwelijks mee, maar stond 'ie wel buiten en in 'noodgevallen' werd 'ie wel gebruikt. Ik heb inmiddels (gratis!) stalling gevonden, perfect dus. Ik heb nog een auto (een grote bak waar meer dan genoeg kratjes in kunnen), maar we zijn met z'n tweeën en mijn vriend vond het toch wel een prettig idee dat er ook (of eigenlijk: vooral) in de winter twee auto's beschikbaar zijn. Vandaar dat ik er een kleintje bij heb gekocht. Pure luxe dus, maar ach, YOLO!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:21 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik wil er ook niet mee rijden in de winter. En als de winter lang aanhoudt rij ik nog wel ff door met de tijdelijke vervanger.
Moet ook nog op wintersport en dat gaat niet lukken met de Panda....
Lees: er gaan maar 6 kratjes in de Panda....
dat was al in januari bekend dat het geld heeft gekost en best veel ook nog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef AchJa het volgende:
Heeft het geld opgeleverd voor de regering? Daar ben ik benieuwd naar. Of wordt er net zo schimmig over gedaan als de accijnsverhoging? Wat dus geld gekost heeft.
Papieren opgestuurd. Zelf procederen ga ik 99,99% zeker toch niet doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 04:16 schreef 2cv het volgende:
Heeft er al iemand een brief binnen gekregen over de z.g.n. 'vaststellingsovereenkomst' ? Zo ja: wat vind je/vinden jullie er van ?
Evt. kan ik de mijne wel inscannen (stuur ff een DM) maar ik ben niet dagelijks meer op FOK! te vinden.
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:50 schreef T42 het volgende:
[..]
dat was al in januari bekend dat het geld heeft gekost en best veel ook nog.
Dit geldt toch alleen voor mensen die bezwaar hebben aangetekend?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Papieren opgestuurd. Zelf procederen ga ik 99,99% zeker toch niet doen.
Volgens mij wel ja. Even lezen op de website en je weet het.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit geldt toch alleen voor mensen die bezwaar hebben aangetekend?
krijg je gewoon een briefquote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:58 schreef powerflux het volgende:
iets wat ik nog niet helemaal begrijp is wat er gebeurt als je een oldtimer (35 jaar op benzine) geschorst had staan en die schorsing verloopt binnenkort (en dat is de bedoeling).
krijg je dan automatisch een brief met de vraag of je de overgangsregeling wil, of ga je automatisch door met het tarief wat je voor de schorsing betaalde (was niks, nu wordt dat vol)?
voor mijn andere oldtimers die niet geschorst waren kreeg ik automatisch die brief.
in mei hadden ze niet verwacht dat er zoveel diesels zouden wegvallen en lpg installaties werden uitgebouwd (was ooit op knac)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn.
Roger.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:23 schreef T42 het volgende:
[..]
in mei hadden ze niet verwacht dat er zoveel diesels zouden wegvallen en lpg installaties werden uitgebouwd (was ooit op knac)
Hmm, hier had ik me meer in moeten verdiepen. Ik heb geen bezwaar aangetekend, maar had dit wel moeten/willen doen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Even lezen op de website en je weet het.
Vuistregel: als je het ergens niet mee eens bent: bezwaar maken. Zéker als die mogelijkheid vermeld staat in de brief/brieven.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hmm, hier had ik me meer in moeten verdiepen. Ik heb geen bezwaar aangetekend, maar had dit wel moeten/willen doen...
Mjah, noem het gemakzucht.... Maar had het in dit geval zeker moeten doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vuistregel: als je het ergens niet mee eens bent: bezwaar maken. Zéker als die mogelijkheid vermeld staat in de brief/brieven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |