quote:Op zondag 19 januari 2014 19:11 schreef Prowl het volgende:
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/
[..]
Dus als ik mijn nu geschorste BX in de zomer ergens APK klaar heb en gekeurd kan ik de rest van het jaar volle mep betalen?![]()
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:37 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nu wel een auto op t oog van eerste toelating 23-01-1987
Zijn er al keuzes gemaakt of gaat dat pas per 1 maart in?
Dat zég ikquote:
Jep.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:07 schreef Prowl het volgende:
[..]
[..]
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?
Is dat zo?quote:Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef Bart-Willem het volgende:
Zolang die figuren zelf een hoop geld in hun zak stoppen én een belachelijke Outlander Plug-in Hybrid van de zaak (cq stichting) rijden zal ik geen cent doneren aan ze.
Ja, meneer Van Embden liet bij de actiedag @ Den Haag trots zien dat hij met zijn Outlander PHIV zou gaan komen.quote:
Maar niet te vroeg juichen: men gaat zeer waarschijnlijk WEER met de pet rond!quote:Stichting Autobelangen spant definitief een rechtszaak aan tegen de Staat. Begin februari wordt de landsadvocaat gedagvaard en start de procedure, die naar verwachting een jaar in beslag neemt. Kort na de aanvaarding van de aangepaste oldtimerregeling startte de club van Wouter van Embden een nieuwe actie om genoeg financiële middelen te verzamelen om de gerechtelijke gang te kunnen maken. In een persoonlijk gesprek met Auto Motor Klassiek vertelde Van Embden dat de achterban van bezitters de benodigde middelen bij elkaar heeft gebracht om de eerste stappen in het proces te zetten. “Iedereen moet meedoen. Dat is nodig om de rechtszaak tegen de Staat kracht bij te zetten.”
Tja dat is naar mijn een hele andere discussie met die Outlanders. Ik neem aan dat Wouter zelf wel ergens een oldtimer heeft staan. En al had hij het niet, ik steun de stichting vanwege zijn doel, niet vanwege Wouters levensstijl.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:53 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou ja, het is natuurlijk raar dat oldtimers niet meer belastingvrij zijn en zo'n auto wel. Om dan als "redder des oldtimer-vaderlands" juist in zo'n auto te gaan rijden is eigenlijk een totaal verkeerd signaal.
Het tarief op 31 december 2013 was 0, maar blijkbaar moet ik zelf aangeven gebruik te willen maken van het kwarttarief. Op de website en in de brief wordt mij niet duidelijk hoe ik dit kan veranderen.quote:Welk tarief betaalt u bij de overgangsregeling voor uw oldtimer?
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal ¤ 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Huh, zelf kwarttarief aanvragen? Waar komt die onzin vandaan/
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/quote:Ieder jaar in het vierde kwartaal kan de kentekenhouder kiezen om gebruik te maken van de overgangsregeling ōf gewoon MRB te betalen.
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[..]
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/
En buiten dat; we kunnen in het vierde kwartaal kiezen, maar dat is dus pas in oktober...quote:Op zondag 26 januari 2014 20:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.
Waarom gaat men dan in godsnaam overmorgen de volle mep van mijn rekening afhalen?!quote:De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
Bedenkt me net dat ik zonder schorsing de verzekering niet eens kan stoppen, de auto MOET een apk en verzekering hebben zonder schorsing. Daarentegen mag ik dec/jan/feb niet op de openbare weg zijn dus is een verzekering kolder in die tijd. En wat als ik op zeg 5 december mijn APK moet vernieuwen, dat mag niet maar ik moet hem wel hebben.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik begrijp uit de nieuwe regels dat ik straks mijn oldtimer niet meer kan schorsen? Dit doe ik nu om de verzekering niet te hoeven betalen. Feitelijk sta ik gestald van oktober tot en met maart.
Nu moet ik dus of kiezen voor voltarief wat neerkomt op zeg 7 maanden 10 euro = 70 euro te betalen met de mogelijkheid tot schorsen a 25 euro of kwarttarief en dan 12 maanden 2,50 euro betalen = 30.
Nu lijkt die keuze eenvoudig, echter, hoe laat ik de verzekeringspremie stoppen? Nu moet ik het schorsingsbewijs overleggen, maar dat kan dadelijk dus niet meer.
Iemand een idee?
Ook nog niks gehoord over mijn oldtimer overigens, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat deze nu geschorst staat.
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:54 schreef Tha_Duck het volgende:
... tot nu verzekerde ik de auto niet bij een schorsing maar aangezien de auto deze winter volledig gerestaureerd is en dus een allrisk gaat krijgen is het wel verstandig om de auto verzekerd te laten. Stel dat de stalling afbrand of de auto gejat wordt tenslotte. Tot nu toe was dat een mogelijke schade van 1000 tot 2000 euro
Ah, dat heb ik ook gezien bij NAG waar ik nu aan het kijken ben, als dat de 'zomertijd' inhoudt die ze schrijven dan is het wel gunstig inderdaad. Beter dan het nu geregeld is in mijn situatie zelfsquote:Op zondag 26 januari 2014 21:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.
Europeesche klassieker verz., maar vast ook elders te regelen.
Tis even afwegen, laatste jaren heb ik de oldtimer van half maart tot begin oktober op de weg gehad. Dus net iets eerder dan de zomer en wintertijd ingaan. Heb een flexibele stalling en kan hem per dag ophalen en kijk dus simpel naar de weerberichten. Zomertijd verzekering beperkt mij in ieder geval op uit de stalling halen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:10 schreef Hyperdude het volgende:
Scheelt niet superveel tov. 12 mnd. verz. Maar als ie toch in de schuur staat is het snel verdiend.
Leuke fout (het is kwarttarief), want het komt op hetzelfde neerquote:Op zondag 26 januari 2014 21:23 schreef penny-wise het volgende:
Kom ik nog in aanmerking voor het kwartaaltarief of niet?
Staat je auto actief of geschorst?quote:Op maandag 27 januari 2014 08:45 schreef virl3 het volgende:
Ik heb nog geen brief gezien met de vraag of ik gebruik wil maken van de overgangsregeling en kwarttarrief, of dat ik het volle pond wil betalen.. Andere fokkers wel?
Actief, op benzine en van '81..quote:Op maandag 27 januari 2014 08:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Staat je auto actief of geschorst?
Ik heb wel een "ter info brief, er gaat wat veranderen" brief gehad geloof ik. Maar nog niet de mogelijkheid gehad om te kiezen.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hum, dan had je volgens mij al iets moeten krijgen?
Heb net de belastingdienst aan de lijn gehad, na tig minuten in de wacht, en ik moest ook een briefje schrijven met verzoek voor kwarttarief.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Huh, zelf kwarttarief aanvragen? Waar komt die onzin vandaan/
Ah! Interessant! Kun je toevallig met ons delen hoe dat briefje moet worden opgesteld en waar ik 't heen moet sturen?quote:Op maandag 27 januari 2014 09:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Heb net de belastingdienst aan de lijn gehad, na tig minuten in de wacht, en ik moest ook een briefje schrijven met verzoek voor kwarttarief.
wat stond er in die brief? hij is een aantal keer gepost in deze topicreeks..quote:Op maandag 27 januari 2014 09:03 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik heb wel een "ter info brief, er gaat wat veranderen" brief gehad geloof ik. Maar nog niet de mogelijkheid gehad om te kiezen.
dus. rekening al gehad?quote:[...]U ontvangt in 2014 een rekening voor uw motorrijtuig en wanneer u deze rekening tijdig betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Wanneer u de verschuldigde belasting op grond van de overgangsregeling niet betaalt, bent u vanaf begin 2014 de volledige belasting verschuldigd[...]
Bizar, tot nu toe was het standpunt juist dat je zelf niet alvast kon kiezen maar de acceptgiro voor het kwarttarief moest afwachten. Die niet betalen -> vol tarief.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:09 schreef virl3 het volgende:
Ik zat nog ff te google'en en vond dit:
http://download.belasting(...)ief_mb1021z13fol.pdf
Eigenlijk moeten we dat met zijn allen op de spits drijven, gewoon alles storneren en doen of je neus bloed.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Bizar, tot nu toe was het standpunt juist dat je zelf niet alvast kon kiezen maar de acceptgiro voor het kwarttarief moest afwachten. Die niet betalen -> vol tarief.
Tja, het mag helaas duidelijk zijn wie er dan aan het kortste eind trektquote:Op maandag 27 januari 2014 12:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we dat met zijn allen op de spits drijven, gewoon alles storneren en doen of je neus bloed.
Dat is ook een feit, maar toch vraag ik mij af of de belastingdienst in deze niet een brengplicht heeft voor de keuze.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:51 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Tja, het mag helaas duidelijk zijn wie er dan aan het kortste eind trekt
Zelfde brief hiero. Zie het allemaal wel.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:04 schreef powerflux het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
dus. rekening al gehad?
Er is weer een sprankje hoopquote:
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.quote:
Nee, was het maar waarquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.
Ik ben er wel blij mee, dat het niet zo werkt. Maar alleen in dit geval zou het wel fijn zijn als het zo zou werken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:31 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Nee, was het maar waar![]()
We gaan het zien.
Het zegt wat over de kwaliteit die deze man leverde (ondoordacht, korte termijn). Wellicht helpt dat argument bij de rechtszaak.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.
het kwarttarief voor benzine was geeneens het idee van Weekers toch? Dat kwam uit de koker van Jan Kees de Jager..quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:46 schreef 2cv het volgende:
Op Facebook lees ik net dat Weekers opgestapt is. Ik hoop dat dat de oldtimerbezitter voordeel gaat brengen.
Verdere bronnen heb ik nog niet ...
Dat is waar.. Mischien was hij bang dat de jager al zijn gewicht in de strijd ging werpen als dit plan niet door ging..quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weekers had wel een duidelijke vooringenomenheid en een onbetwistbaar standpunt.
misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar dat rode gold toch ook al als je geen verzoek ingediend had?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:50 schreef powerflux het volgende:
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.
[ afbeelding ]
klopt. maar om de een of andere bizarre reden zijn er nog steeds misverstanden. om deze en bijbehorende fabeltjes weg te nemen leek het me wel handig dit actuele, officiele, document te plaatsen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:03 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar dat rode gold toch ook al als je geen verzoek ingediend had?
Heb deze ook gekregen. Nog niks gehoord verder....quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:50 schreef powerflux het volgende:
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer? Ik had ook een verzoek ingediend en mij vertelden ze aan de telefoon dat ik de eerstvolgende rekening (28E) niet zou moeten betalen. Die rekening heb ik vandaag ontvangen. Wat klopt nouquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:50 schreef powerflux het volgende:
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.
[ afbeelding ]
Idem ...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:21 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Heb deze ook gekregen. Nog niks gehoord verder....
Gewoon betalen, als je teveel betaalt krijg je t heus wel terug. Met rente misschien.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer? Ik had ook een verzoek ingediend en mij vertelden ze aan de telefoon dat ik de eerstvolgende rekening (28E) niet zou moeten betalen. Die rekening heb ik vandaag ontvangen. Wat klopt nou
Klopt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:49 schreef Naitsirk het volgende:
Als het goed is valt een Volvo 740 uit 1988 niet onder het kwarttarief?
Echt belachelijk. Kutregeling.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Klopt.
Die is 2028 pas belastingvrij.
Volgens mij zelfs nooit meerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Klopt.
Die is 2028 pas belastingvrij.
Fout.quote:
Dat laatste: sad but truequote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:21 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Fout.
Na 40 jaar.
Maar tegen die tijd zal de regeling vast wel weer aangepast zijn
(En is benzine 10 euro per liter)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |