abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2014 @ 20:04:43 #1
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_135690063
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014

Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen.

De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt:

En verder

- Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30
- Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg
- In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen
- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar
- Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan
- De huidige evenementenregeling blijft bestaan

De regeling is definitief door de tweede kamer. Enkel de eerste kamer dient nog toestemming te geven. Er komt geen uitstel of nieuwe overgangsregeling voor Diesel/LPG. Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 op maandag 18 november 2013:

Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron

Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Oordeel: Ontraden.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 19 januari 2014 @ 20:05:52 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135690105
#14 #13
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 19 januari 2014 @ 20:07:02 #3
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_135690139
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:11 schreef Prowl het volgende:
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/

[..]

Dus als ik mijn nu geschorste BX in de zomer ergens APK klaar heb en gekeurd kan ik de rest van het jaar volle mep betalen? -O-
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:37 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nu wel een auto op t oog van eerste toelating 23-01-1987

Zijn er al keuzes gemaakt of gaat dat pas per 1 maart in?
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?
  zondag 19 januari 2014 @ 20:07:27 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_135690156
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:05 schreef Sounddragon het volgende:
13 toch?
  zondag 19 januari 2014 @ 20:08:26 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135690194
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:07 schreef Prowl het volgende:

[..]

13 toch?
Dat zég ik B-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_135690577
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:07 schreef Prowl het volgende:

[..]

[..]

Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?
Jep.
pi_135692545
De deadline voor donaties voor de rechtszaak is binnenkort, geld geven kan nog!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_135693502
Zolang die figuren zelf een hoop geld in hun zak stoppen én een belachelijke Outlander Plug-in Hybrid van de zaak (cq stichting) rijden zal ik geen cent doneren aan ze. :P
pi_135693948
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef Bart-Willem het volgende:
Zolang die figuren zelf een hoop geld in hun zak stoppen én een belachelijke Outlander Plug-in Hybrid van de zaak (cq stichting) rijden zal ik geen cent doneren aan ze. :P
Is dat zo?
pi_135695633
.

[ Bericht 99% gewijzigd door CafeRoker op 19-01-2014 21:27:53 ]
pi_135695709
.
pi_135696657
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ja, meneer Van Embden liet bij de actiedag @ Den Haag trots zien dat hij met zijn Outlander PHIV zou gaan komen.

Het is trouwens zeker dat de stichting de staat gaat dagvaarden:

quote:
Stichting Autobelangen spant definitief een rechtszaak aan tegen de Staat. Begin februari wordt de landsadvocaat gedagvaard en start de procedure, die naar verwachting een jaar in beslag neemt. Kort na de aanvaarding van de aangepaste oldtimerregeling startte de club van Wouter van Embden een nieuwe actie om genoeg financiële middelen te verzamelen om de gerechtelijke gang te kunnen maken. In een persoonlijk gesprek met Auto Motor Klassiek vertelde Van Embden dat de achterban van bezitters de benodigde middelen bij elkaar heeft gebracht om de eerste stappen in het proces te zetten. “Iedereen moet meedoen. Dat is nodig om de rechtszaak tegen de Staat kracht bij te zetten.”

Maar niet te vroeg juichen: men gaat zeer waarschijnlijk WEER met de pet rond!
pi_135697332
Al reed Wouter in een Camaro V8, dat maakt toch niet uit. Hij heeft een ideaal waar ik het mee eens ben.
pi_135697501
Nou ja, het is natuurlijk raar dat oldtimers niet meer belastingvrij zijn en zo'n auto wel. Om dan als "redder des oldtimer-vaderlands" juist in zo'n auto te gaan rijden is eigenlijk een totaal verkeerd signaal. :P
pi_135698770
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:53 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou ja, het is natuurlijk raar dat oldtimers niet meer belastingvrij zijn en zo'n auto wel. Om dan als "redder des oldtimer-vaderlands" juist in zo'n auto te gaan rijden is eigenlijk een totaal verkeerd signaal. :P
Tja dat is naar mijn een hele andere discussie met die Outlanders. Ik neem aan dat Wouter zelf wel ergens een oldtimer heeft staan. En al had hij het niet, ik steun de stichting vanwege zijn doel, niet vanwege Wouters levensstijl.
pi_135699358
Die oldtimer heeft 'ie verkocht. :P De discussie was dat mensen niet uit economische belangen een oldtimer (of wat voor auto dan ook) zouden rijden maar alleen uit liefhebberij. Om dan een auto te kopen puur uit economische motieven (die Outlander heeft giga veel subsidies cq aftrekposten, voor een ondernemer is dat richting de 50k) geeft een verkeerd signaal af als je bovengenoemde waarden wil verdedigen. :P
  zondag 26 januari 2014 @ 18:36:08 #17
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_135971134
Hoe werkt dat nu met die belasting?

Ik heb 2 oldtimers:
-Een auto uit '82, die sinds 7 januari op benzine loopt en ook als zodanig op kenteken staat
-Een motor uit '86

Over de motor heb ik -op een vooraankondiging in november na- niets gehoord en ik heb nog geen acceptgiro ontvangen.

Voor de auto ontving ik zaterdag maarliefst twee brieven:
-Een brief met een dagtekening van 14/1 dat de auto op LPG loopt en dat ik per kwartaal een bedrag van 359 euro mag betalen. De eerste afschrijving zal in februari 2014 plaatsvinden.
-Een brief met een dagtekening van 15/1 dat er een verandering aan het voertuig heeft plaatsgevonden en dat ik per kwartaal 150 euro mag betalen. De eerste afschrijving zal in januari 2014 plaatsvinden.

Naast het feit dat het natuurlijk wel duidelijk is dat men achterloopt met van alles en nog wat, wil ik helemaal niet de volle mep betalen natuurlijk! Hoe kan ik dit wijzigen? Op de site van de belastingdienst kom ik niet verder dan:

quote:
Welk tarief betaalt u bij de overgangsregeling voor uw oldtimer?
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal ¤ 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
Het tarief op 31 december 2013 was 0, maar blijkbaar moet ik zelf aangeven gebruik te willen maken van het kwarttarief. Op de website en in de brief wordt mij niet duidelijk hoe ik dit kan veranderen.

Weet iemand dit hier?
pi_135971792
Ik begrijp uit de nieuwe regels dat ik straks mijn oldtimer niet meer kan schorsen? Dit doe ik nu om de verzekering niet te hoeven betalen. Feitelijk sta ik gestald van oktober tot en met maart.

Nu moet ik dus of kiezen voor voltarief wat neerkomt op zeg 7 maanden 10 euro = 70 euro te betalen met de mogelijkheid tot schorsen a 25 euro of kwarttarief en dan 12 maanden 2,50 euro betalen = 30.

Nu lijkt die keuze eenvoudig, echter, hoe laat ik de verzekeringspremie stoppen? Nu moet ik het schorsingsbewijs overleggen, maar dat kan dadelijk dus niet meer.

Iemand een idee?

Ook nog niks gehoord over mijn oldtimer overigens, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat deze nu geschorst staat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tha_Duck op 26-01-2014 19:55:38 ]
pi_135974173
Huh, zelf kwarttarief aanvragen? Waar komt die onzin vandaan/
pi_135974233
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
quote:
Ieder jaar in het vierde kwartaal kan de kentekenhouder kiezen om gebruik te maken van de overgangsregeling ōf gewoon MRB te betalen.
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/
pi_135974521
quote:
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.

En nu? Ik heb 2 oldtimers en voor eentje heb ik factuur gekregen voor het volle tarief, een telefoontje naar de belastingdienst leerde mij dat deze onterecht was.
  zondag 26 januari 2014 @ 20:13:46 #22
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_135975120
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.

En buiten dat; we kunnen in het vierde kwartaal kiezen, maar dat is dus pas in oktober...

Edit: lees nu die link naar de site van de Fehac:

quote:
De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
Waarom gaat men dan in godsnaam overmorgen de volle mep van mijn rekening afhalen?!
pi_135977790
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik begrijp uit de nieuwe regels dat ik straks mijn oldtimer niet meer kan schorsen? Dit doe ik nu om de verzekering niet te hoeven betalen. Feitelijk sta ik gestald van oktober tot en met maart.

Nu moet ik dus of kiezen voor voltarief wat neerkomt op zeg 7 maanden 10 euro = 70 euro te betalen met de mogelijkheid tot schorsen a 25 euro of kwarttarief en dan 12 maanden 2,50 euro betalen = 30.

Nu lijkt die keuze eenvoudig, echter, hoe laat ik de verzekeringspremie stoppen? Nu moet ik het schorsingsbewijs overleggen, maar dat kan dadelijk dus niet meer.

Iemand een idee?

Ook nog niks gehoord over mijn oldtimer overigens, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat deze nu geschorst staat.
Bedenkt me net dat ik zonder schorsing de verzekering niet eens kan stoppen, de auto MOET een apk en verzekering hebben zonder schorsing. Daarentegen mag ik dec/jan/feb niet op de openbare weg zijn dus is een verzekering kolder in die tijd. En wat als ik op zeg 5 december mijn APK moet vernieuwen, dat mag niet maar ik moet hem wel hebben.

Wat een bizarre situatie!

Update: volgens http://www.belastingdiens(...)ema_oldtimerregeling is schorsen dus wel mogelijk, maar zonder teruggaaf belasting voor de geschorste maanden. Maar aangezien schorsen 25 euro kost en de verzekering zeg een euro of 12 is het niet echt interessant.

In mijn geval is het denk ik geen hele grote ramp, tot nu verzekerde ik de auto niet bij een schorsing maar aangezien de auto deze winter volledig gerestaureerd is en dus een allrisk gaat krijgen is het wel verstandig om de auto verzekerd te laten. Stel dat de stalling afbrand of de auto gejat wordt tenslotte. Tot nu toe was dat een mogelijke schade van 1000 tot 2000 euro :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Tha_Duck op 26-01-2014 21:01:14 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 21:07:04 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135978873
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:54 schreef Tha_Duck het volgende:
... tot nu verzekerde ik de auto niet bij een schorsing maar aangezien de auto deze winter volledig gerestaureerd is en dus een allrisk gaat krijgen is het wel verstandig om de auto verzekerd te laten. Stel dat de stalling afbrand of de auto gejat wordt tenslotte. Tot nu toe was dat een mogelijke schade van 1000 tot 2000 euro :)
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.

Europeesche klassieker verz., maar vast ook elders te regelen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_135978946
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 21:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.

Europeesche klassieker verz., maar vast ook elders te regelen.
Ah, dat heb ik ook gezien bij NAG waar ik nu aan het kijken ben, als dat de 'zomertijd' inhoudt die ze schrijven dan is het wel gunstig inderdaad. Beter dan het nu geregeld is in mijn situatie zelfs :)
  zondag 26 januari 2014 @ 21:10:02 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135979118
Scheelt niet superveel tov. 12 mnd. verz. Maar als ie toch in de schuur staat is het snel verdiend.
pi_135979698
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 21:10 schreef Hyperdude het volgende:
Scheelt niet superveel tov. 12 mnd. verz. Maar als ie toch in de schuur staat is het snel verdiend.
Tis even afwegen, laatste jaren heb ik de oldtimer van half maart tot begin oktober op de weg gehad. Dus net iets eerder dan de zomer en wintertijd ingaan. Heb een flexibele stalling en kan hem per dag ophalen en kijk dus simpel naar de weerberichten. Zomertijd verzekering beperkt mij in ieder geval op uit de stalling halen.

Maar goed, dat is een volgend probleem :) Eerst moet ie weer klaar zijn, getaxeerd en gekeurd.
  zondag 26 januari 2014 @ 21:23:25 #28
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135980157
Ik heb de Aerodeck de 11de op mijn naam gekregen en krijg nu een brief dat ik de volle mep moet betalen..

Hoe kan dit? De vorige eigenaar heeft geen brief gehad of ie gebruik wil maken van de ovegangsregeling.
Dat is wel logisch, want vorig jaar zat er nog LPG in en nu rijdt ie weer op benzine. Dus de belasting- dienst hoeft hem deze brief niet te sturen want ze gaan ervan uit dat ie de volle mep vor LPG moet betalen.

Kom ik nog in aanmerking voor het kwartaaltarief of niet?
pi_135980924
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 21:23 schreef penny-wise het volgende:

Kom ik nog in aanmerking voor het kwartaaltarief of niet?
Leuke fout (het is kwarttarief), want het komt op hetzelfde neer :)
pi_135996051
Ik heb nog geen brief gezien met de vraag of ik gebruik wil maken van de overgangsregeling en kwarttarrief, of dat ik het volle pond wil betalen.. Andere fokkers wel?
Dit is een Signature....
pi_135996161
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:45 schreef virl3 het volgende:
Ik heb nog geen brief gezien met de vraag of ik gebruik wil maken van de overgangsregeling en kwarttarrief, of dat ik het volle pond wil betalen.. Andere fokkers wel?
Staat je auto actief of geschorst?
pi_135996199
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Staat je auto actief of geschorst?
Actief, op benzine en van '81..
Dit is een Signature....
pi_135996204
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:59 schreef virl3 het volgende:

[..]

Actief, op benzine en van '81..
Hum, dan had je volgens mij al iets moeten krijgen?
pi_135996232
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:00 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hum, dan had je volgens mij al iets moeten krijgen?
Ik heb wel een "ter info brief, er gaat wat veranderen" brief gehad geloof ik. Maar nog niet de mogelijkheid gehad om te kiezen.
Dit is een Signature....
  maandag 27 januari 2014 @ 09:44:49 #35
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135996946
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heb net de belastingdienst aan de lijn gehad, na tig minuten in de wacht, en ik moest ook een briefje schrijven met verzoek voor kwarttarief.
pi_135997496
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:44 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Heb net de belastingdienst aan de lijn gehad, na tig minuten in de wacht, en ik moest ook een briefje schrijven met verzoek voor kwarttarief.
Ah! Interessant! Kun je toevallig met ons delen hoe dat briefje moet worden opgesteld en waar ik 't heen moet sturen?
Dit is een Signature....
pi_135997578
Ik zat nog ff te google'en en vond dit:

http://download.belasting(...)ief_mb1021z13fol.pdf
Dit is een Signature....
pi_136000047
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:03 schreef virl3 het volgende:

[..]

Ik heb wel een "ter info brief, er gaat wat veranderen" brief gehad geloof ik. Maar nog niet de mogelijkheid gehad om te kiezen.
wat stond er in die brief? hij is een aantal keer gepost in deze topicreeks..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_136000582
Onvoorstelbaar dat ik zelf initiatief moet gaan nemen terwijl dit nooit gecommuniceerd direct aan mij.
pi_136001093

quote:
[...]U ontvangt in 2014 een rekening voor uw motorrijtuig en wanneer u deze rekening tijdig betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Wanneer u de verschuldigde belasting op grond van de overgangsregeling niet betaalt, bent u vanaf begin 2014 de volledige belasting verschuldigd[...]
dus. rekening al gehad?
pi_136002255
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:09 schreef virl3 het volgende:
Ik zat nog ff te google'en en vond dit:

http://download.belasting(...)ief_mb1021z13fol.pdf
Bizar, tot nu toe was het standpunt juist dat je zelf niet alvast kon kiezen maar de acceptgiro voor het kwarttarief moest afwachten. Die niet betalen -> vol tarief.
pi_136002715
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Bizar, tot nu toe was het standpunt juist dat je zelf niet alvast kon kiezen maar de acceptgiro voor het kwarttarief moest afwachten. Die niet betalen -> vol tarief.
Eigenlijk moeten we dat met zijn allen op de spits drijven, gewoon alles storneren en doen of je neus bloed.
pi_136002779
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:50 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we dat met zijn allen op de spits drijven, gewoon alles storneren en doen of je neus bloed.
Tja, het mag helaas duidelijk zijn wie er dan aan het kortste eind trekt :{
pi_136003419
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja, het mag helaas duidelijk zijn wie er dan aan het kortste eind trekt :{
Dat is ook een feit, maar toch vraag ik mij af of de belastingdienst in deze niet een brengplicht heeft voor de keuze.
pi_136006216
Ja zo'n brief heb ik ook gekregen. (geloof ik want hij ligt thuis, dus of de tekst letterlijk overeenkomt weet ik zo ff niet, ben aan 't werk..)

Ik denk dat ik dat PDF'je toch maar ff invul en opstuur voor de zekerheid..
Dit is een Signature....
  maandag 27 januari 2014 @ 19:11:07 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_136017698
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:04 schreef powerflux het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

dus. rekening al gehad?
Zelfde brief hiero. Zie het allemaal wel.
Ik heb een hele gemene advocaat en een hele saaie accountant; die kunnen de belastingdienst wel aan. ;)
  maandag 27 januari 2014 @ 20:34:28 #47
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_136022414
Ik heb die kutneuzen van de belasting vandaag na 1,5 uur proberen te bereiken aan de telefoon gehad, en het verhaal was als volgt:

-Men loopt ernstig achter met de verwerking van de nieuwe regeling
-Afhankelijk van het tijdvak waarin voor het eerst belasting moet worden betaald, worden er nu rekeningen verstuurd
-Vanaf maart verwacht men orde op zaken te hebben en krijgt iedere oldtimerbezitter een brief met keuzemogelijkheid voor het kwarttarief
-Iedereen die voor het kwarttarief kiest, krijgt eventueel te veel betaalde belasting terugbetaald
pi_136025407
Ze zijn dan wel de sjaak van een slecht overheidsbeleid maar wat een knuppels.
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 23:46:30 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_136121737
Op Facebook lees ik net dat Weekers opgestapt is. Ik hoop dat dat de oldtimerbezitter voordeel gaat brengen.

Verdere bronnen heb ik nog niet ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 23:48:52 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_136121832
Een bron.
pi_136122925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:48 schreef 2cv het volgende:
Een bron.
Er is weer een sprankje hoop :D
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  † In Memoriam † donderdag 30 januari 2014 @ 00:28:24 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_136123213
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:18 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Er is weer een sprankje hoop :D
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.
pi_136123271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'.
Nee, was het maar waar :'(

We gaan het zien.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  † In Memoriam † donderdag 30 januari 2014 @ 00:39:08 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_136123414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:31 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Nee, was het maar waar :'(

We gaan het zien.
Ik ben er wel blij mee, dat het niet zo werkt. Maar alleen in dit geval zou het wel fijn zijn als het zo zou werken.
pi_136126073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het zegt wat over de kwaliteit die deze man leverde (ondoordacht, korte termijn). Wellicht helpt dat argument bij de rechtszaak.
pi_136127885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:46 schreef 2cv het volgende:
Op Facebook lees ik net dat Weekers opgestapt is. Ik hoop dat dat de oldtimerbezitter voordeel gaat brengen.

Verdere bronnen heb ik nog niet ...
het kwarttarief voor benzine was geeneens het idee van Weekers toch? Dat kwam uit de koker van Jan Kees de Jager..
Dit is een Signature....
pi_136132286
Weekers had wel een duidelijke vooringenomenheid en een onbetwistbaar standpunt.
pi_136132752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weekers had wel een duidelijke vooringenomenheid en een onbetwistbaar standpunt.
Dat is waar.. Mischien was hij bang dat de jager al zijn gewicht in de strijd ging werpen als dit plan niet door ging.. >:)
Dit is een Signature....
pi_137231626
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.

vrijdag 28 februari 2014 @ 11:02:31 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_137231963
OK.

Zie de nota wel verschijnen.... :)
pi_137232002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:50 schreef powerflux het volgende:

[ afbeelding ]
misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar dat rode gold toch ook al als je geen verzoek ingediend had?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 11:06:17 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_137232073
Ja. :)
pi_137232809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:03 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar dat rode gold toch ook al als je geen verzoek ingediend had?
klopt. maar om de een of andere bizarre reden zijn er nog steeds misverstanden. om deze en bijbehorende fabeltjes weg te nemen leek het me wel handig dit actuele, officiele, document te plaatsen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:21:28 #64
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_137240352
quote:

[ afbeelding ]
Heb deze ook gekregen. Nog niks gehoord verder....
pi_137241799
quote:

[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer? Ik had ook een verzoek ingediend en mij vertelden ze aan de telefoon dat ik de eerstvolgende rekening (28E) niet zou moeten betalen. Die rekening heb ik vandaag ontvangen. Wat klopt nou :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137241827
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:21 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Heb deze ook gekregen. Nog niks gehoord verder....
Idem ...
Dit is een Signature....
pi_137245582
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer? Ik had ook een verzoek ingediend en mij vertelden ze aan de telefoon dat ik de eerstvolgende rekening (28E) niet zou moeten betalen. Die rekening heb ik vandaag ontvangen. Wat klopt nou :?
Gewoon betalen, als je teveel betaalt krijg je t heus wel terug. Met rente misschien.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 18:25:49 #68
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_137245726
Ik heb vorige week nog gebeld om te informeren, aangezien ik voor mijn ene oldtimer (auto) wel een rekening heb ontvangen en voor de andere (motor) niet. Het verhaal was dat er veel fouten waren gemaakt en dat de interne regels en afspraken per dag ongeveer veranderen. Omdat er bij mijn auto een wijziging heeft plaatsgevonden (LPG verwijderd) die bij de belasting pas ná 1/1/'14 bekend was, adviseerde men om voor de auto voor de zekerheid een schriftelijk verzoek in te dienen. Voor ongewijzigde voertuigen hoeft er geen actie ondernomen te worden.
pi_137487995
Als het goed is valt een Volvo 740 uit 1988 niet onder het kwarttarief :'( ?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 17:52:26 #70
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_137490211
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:49 schreef Naitsirk het volgende:
Als het goed is valt een Volvo 740 uit 1988 niet onder het kwarttarief :'( ?
Klopt.

Die is 2028 pas belastingvrij.
pi_137490243
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Klopt.

Echt belachelijk. Kutregeling.

Zijn er nog mogelijkheden op basis waarvan de 1988-grens opgetrokken wordt? Nee zeker?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:11:20 #72
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_137494827
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Klopt.

Volgens mij zelfs nooit meer
pi_137495134
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:11 schreef Prowl het volgende:

[..]

Volgens mij zelfs nooit meer
Fout.

Na 40 jaar.

Maar tegen die tijd zal de regeling vast wel weer aangepast zijn
(En is benzine 10 euro per liter)
pi_137501491
Morgen naar dit mormeltje kijken, is van 86 :)

vrijdag 7 maart 2014 @ 23:27:52 #75
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_137502524
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:21 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Fout.

Na 40 jaar.

Maar tegen die tijd zal de regeling vast wel weer aangepast zijn
(En is benzine 10 euro per liter)
Dat laatste: sad but true
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')