Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 8 januari 2014 22:18 schreef Bitlord het volgende: Welke bus heb jij gevonden van Duinkerken naar Calais dan dat ie om 18:55 vertrekt en goedkoper is?
Waar had jij hem gevonden? Want ik zie op zondag geen enkele bus (die van net was fout, ik had scheel gekeken en een gekozen van maandag).
Als ik in de tabel kijk kom ik er met wikipedia/google translate/vmbo Frans, alleen achter dat die bus maandag-vrijdag gaat. Met 2x per dag een bus op zaterdag, niks op zondag.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 22:44:17 ]
Een maatje gaat ze neukertje vriendin met de auto naar London brengen (Leasebak ) op zaterdag, zondag terug via Eurotunnel. Aan mij de taak om hem wakker te houden op de terugweg en hem uit te horen
Kwa nuttigheid nog een stapje nuttelozer dan een reisje naar Ansaldo-Tilburg
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 23:02:10 ]
Op woensdag 8 januari 2014 23:07 schreef Basxt het volgende: Eerste keer dat ik wat zeg in een treinen topic, maar de NS doet toch wel goed hun best de laatste tijd.
of heeft dit niks met het treinen topic te maken
Welkom! Ik ben benieuwd, wat vind jij dat NS het de laatste tijd goed doet? (Niet bedoeld om te zeiken, oprecht benieuwd).
Op woensdag 8 januari 2014 23:07 schreef Basxt het volgende: Eerste keer dat ik wat zeg in een treinen topic, maar de NS doet toch wel goed hun best de laatste tijd.
Nee, we klagen hier alleen maar op NS. Je kan beter een nieuw topic openen waarin je de NS de hemel in prijst.
Heh dat Roosendaal een saai kutgat is zal ik niet ontkennen hoor. Ging laatst weer eens uit sinds lange tijd, zegt de enige appetijtelijke chick in de kroeg "Ben je niet wat te oud voor mij?" toen ik d'r aansprak. Toen besefte ik me weer waarom ik hier nooit uitga; het is allemaal 16-17 jaar oud wat hier rondhuppelt.
Maar qua spoor blijft Roosendaal een Wereldstad . Jullie lachten me allemaal uit toen ik jaren geleden riep dat de Benelux nooit zal verdwijnen en kijk eens watskeburt .
Op woensdag 8 januari 2014 23:09 schreef Ireyon het volgende: Ging laatst weer eens uit sinds lange tijd, zegt de enige appetijtelijke chick in de kroeg "Ben je niet wat te oud voor mij?" toen ik d'r aansprak. Toen besefte ik me weer waarom ik hier nooit uitga; het is allemaal 16-17 jaar oud wat hier rondhuppelt.
Op woensdag 8 januari 2014 23:00 schreef CrashO het volgende: Een maatje gaat ze neukertje vriendin met de auto naar London brengen (Leasebak ) op zaterdag, zondag terug via Eurotunnel. Aan mij de taak om hem wakker te houden op de terugweg en hem uit te horen
Kwa nuttigheid nog een stapje nuttelozer dan een reisje naar Ansaldo-Tilburg
Marc Descheemaecker A) Vertelt hoe je het beste kan gaan staan liften indien de Fyra stilvalt B) Doet een vertrekprocedure van een NMBS trein voor C) Speel luchtgitaar
Mag best hoor, ik post hier ook alleen wat dagelijkse spoorbelevenissen. Verder neuzelen ze hier wat over het voltage op de waslijn, maar daar moet je maar omheen lezen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik zit nu (weer) in de IC Den Haag - Venlo, in een trein die wordt gereden met twee stuks DDZ. Volgens mij haalt dit spul de rijtijden een stukje beter dan VIRM (binnenkomst te Breda met -1, te Dordrecht met -2), zou dat kunnen kloppen?
edit: zojuist Rotterdam binnengekomen met -2, en vlak na de Blaaktunnel ook nog voor een rood sein gestaan
[ Bericht 31% gewijzigd door James1988 op 09-01-2014 09:40:48 ]
Op donderdag 9 januari 2014 09:27 schreef James1988 het volgende: Ik zit nu (weer) in de IC Den Haag - Venlo, in een trein die wordt gereden met twee stuks DDZ. Volgens mij haalt dit spul de rijtijden een stukje beter dan VIRM (binnenkomst te Breda met -1, te Dordrecht met -2), zou dat kunnen kloppen?
edit: zojuist Rotterdam binnengekomen met -2, en vlak na de Blaaktunnel ook nog voor een rood sein gestaan
Beter laat dan nooit, een behoorlijk crappy foto van een Amerikaans goederentreintje
Zag 'm te laat aan komen, en had niet de meest geschikte camera/lens in m'n handen, oeps. Maar! hij staat er op Merk op hoe huge die goederenwagons daar zijn, echt zoveel hoger dan hier. Je ziet ook wagons met 2 gestapelde containers rondrijden... gaat hier niet passen
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Op donderdag 9 januari 2014 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende: Trouwens, hoelang is het vanaf station Rotterdam centraal naar Station Rhoon? Die reisplanner lijkt me wat positief met een half uur...
Dat is met de RET (metro), dat ding heeft een eigen baan en hoeft niets te delen met goederentreinen. Kan best kloppen dus
Op donderdag 9 januari 2014 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende: Trouwens, hoelang is het vanaf station Rotterdam centraal naar Station Rhoon? Die reisplanner lijkt me wat positief met een half uur...
Lang geleden dat ik dat stuk heb gemetro'd, maar dat lijkt wel ongeveer te kloppen hoor, die tijd is inderdaad metro, aparte baan, maar wel veel stops.
Lang geleden dat ik dat stuk heb gemetro'd, maar dat lijkt wel ongeveer te kloppen hoor, die tijd is inderdaad metro, aparte baan, maar wel veel stops.
Volgens de website van de RET is het zelfs maar een rit van 20 minuten, al is dit dan wel weer dubieus:
Het is niet de bedoeling om mensen bij NS, ProRail of wie dan ook af te fakkelen. Maar we leggen wel de vinger op de zere plek. Dat lijkt brommerig, maar slecht nieuws ziet er nu eenmaal niet vrolijk uit.
Ook in dit geval. De infra (sporen, perroncapaciteit, maar ook energievoorziening) heeft geen gelijke tred gehouden met de groei van het treinverkeer.
Ik hoor ProRail dan wel dingen roepen over 0% verwijtbare storingen, maar daar is, nu zo'n twee jaar later, nog nul komma niks van terecht gekomen. En dit is net zoiets. Veel narigheid op het spoor heeft niets te maken met te lage bovenleidingsspanning, maar vloeit voort uit hele andere tekortkomingen qua betrouwbaarheid en capaciteit van de infra.
Oh geloof mij ik vind ook zeker dat jullie de vinger op de juiste plek leggen. Alleen kan de toon van een bericht het verschil maken over hoe 'de tegenstander' naar je kijkt. Er is een verschil tussen jullie zien als een constructieve discussiepartner of 'daar heb je hun weer'. Dat laatste wil je niet hebben omdat alles dan het ene oor in en andere oor uit gaat.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Nee hoor, dat klopt wel. De metro in Rotterdam is lekker snel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Over Rotterdam gesproken, ik was er al jaren niet meer geweest en ik was bijzonder prettig verrast door het nieuwe station. Dat is echt een prachtig gebouw geworden
Op donderdag 9 januari 2014 11:00 schreef J.B. het volgende: Over Rotterdam gesproken, ik was er al jaren niet meer geweest en ik was bijzonder prettig verrast door het nieuwe station. Dat is echt een prachtig gebouw geworden
Ik vind de perrons zo sexy met die mooie tegels.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Zag 'm te laat aan komen, en had niet de meest geschikte camera/lens in m'n handen, oeps. Maar! hij staat er op Merk op hoe huge die goederenwagons daar zijn, echt zoveel hoger dan hier. Je ziet ook wagons met 2 gestapelde containers rondrijden... gaat hier niet passen
De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers
Het beton wel, de bovenleiding hangt wel in de weg.
Zeker waar. Maar het kan wel met de nodige aanpassingen, en volgens mij is het verhogen van de bvl geen erg complexe klus als in, er moeten nieuwe masten komen.
Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.
Hoe kan je het in godsnaam voor elkaar krijgen om 5 keer heen en weer te lopen met je sleurkoffer in de thalys, opzoek naar je zitplaats. Hoe verdwaald kan je raken in zo een trein?
Op donderdag 9 januari 2014 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende: Hoe kan je het in godsnaam voor elkaar krijgen om 5 keer heen en weer te lopen met je sleurkoffer in de thalys, opzoek naar je zitplaats. Hoe verdwaald kan je raken in zo een trein?
"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"?
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.
Overigens is doublestack alleen interessant als het mogelijk is om over de gehele route (Zoals bijvoorbeeld de corridor Rotterdam - Genua) met doublestack te kunnen rijden. Halverwege de boel moeten afbreken en een tweede trein maken kost meer dan het oplevert.
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.
Overigens is doublestack alleen interessant als het mogelijk is om over de gehele route (Zoals bijvoorbeeld de corridor Rotterdam - Genua) met doublestack te kunnen rijden. Halverwege de boel moeten afbreken en een tweede trein maken kost meer dan het oplevert.
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.
Is de sprinter richting Den Haag Centraal (die geloof ik vanaf Utrecht C via Schiphol gaat) gewoon dezelfde sprinter als de sprinter die vanaf Den Haag C doorgaat richting Breda (of Dordrecht)? Ik moet namelijk reizen van Hoofddorp naar Rijswijk, dan kan ik gewoon blijven zitten!
Is de sprinter richting Den Haag Centraal (die geloof ik vanaf Utrecht C via Schiphol gaat) gewoon dezelfde sprinter als de sprinter die vanaf Den Haag C doorgaat richting Breda (of Dordrecht)? Ik moet namelijk reizen van Hoofddorp naar Rijswijk, dan kan ik gewoon blijven zitten!
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.
Double stack weet ik weinig vanaf, maar ik weet wel dat er een grote groei in containers wordt verwacht de komende jaren en dat de huidige modal split dit niet aan kan (dan komt er te veel vervoer over de weg). Daarom zal er wat moeten gebeuren waardoor er meer vervoer per binnenvaartschip/trein plaats gaat vinden. Double stack kan hier een (gedeeltelijke) oplossing voor zijn, maar er zijn nog wel andere problemen om op te lossen binnen de haven voor zowel binnenvaartschepen als treinen. Dus ik vraag me sterk af of het er op middellange termijn zal komen.
Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende: Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Mooi stuk Zweden, X2000 is volgens mij ook best leuk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende: Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Vond de X2000 een erg prettige trein. De stoelen waren wel wat aan de lage kant, maar supercomfortabel, daar houd je het rustig de hele rit op uit. Elke zitplaats een stopcontact (beter dan ICE, daar slechts 1 stopcontact per 2 stoelen) en gratis wifi. Van het kantelen merkte ik eigenlijk niets en de trein is binnen geruisloos. De trein legt ook behoorlijke stukken af zonder tussenstations, dat maakt reizen altijd wel prettig.
Minpuntje vond ik de Zweedse douane die met Björn de drugshond in mijn bagage ging neuzen omdat ik een Nederlandse identiteit had.
Op donderdag 9 januari 2014 15:34 schreef Regenjas het volgende: Vond de X2000 een erg prettige trein. De stoelen waren wel wat aan de lage kant, maar supercomfortabel, daar houd je het rustig de hele rit op uit. Elke zitplaats een stopcontact (beter dan ICE, daar slechts 1 stopcontact per 2 stoelen) en gratis wifi. Van het kantelen merkte ik eigenlijk niets en de trein is binnen geruisloos. De trein legt ook behoorlijke stukken af zonder tussenstations, dat maakt reizen altijd wel prettig.
Minpuntje vond ik de Zweedse douane die met Björn de drugshond in mijn bagage ging neuzen omdat ik een Nederlandse identiteit had.
Op donderdag 9 januari 2014 12:06 schreef b2py het volgende: Vanmorgen werd ik wakker met onder ander dit bericht: [tweet="421164033098919936","385363786","StationschefBMO","http://pbs.twimg.com/profile_images/2882585410/768e3d8381a089c43810baacd945c435_normal.jpeg","Thu Jan 09 06:18:25 +0000 2014"]Wifi in trein & stations = tijd voor hippere stationsnamen? Mortsel-Oh-My-God ipv Oude God bv Welke naam zou jij veranderen?
Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd!
Eens. Ik zie er ook om de haverklap schoonmakers bezig
Op Luik ook. Gaan ze met 3 dweilmachines tegelijk het perron dweilen, en zetten ze 3 gele bordjes (je kent um vast wel) neer om te waarschuwen voor de natte vloer. En dan kan je daar echt ff glibberen
Op donderdag 9 januari 2014 20:23 schreef James1988 het volgende: De onwillendheid van NMBS/NS om informatie te verstrekken aan de Belgische Rekenkamer is ook AnsaldoBreda/Finmeccanica opgevallen:
Ja. AnsaldoKlapkut heeft perfecte treinen geleverd en NS en NMBS hebben ze gemold. Daarom is ook elke trein op een geheel eigen manier in elkaar gezet, daarom ontbranden accu's, daarom kankeren deuren en bodemplaten eraf, het leg allemaal aan hunnies.
Ja. AnsaldoKlapkut heeft perfecte treinen geleverd en NS en NMBS hebben ze gemold. Daarom is ook elke trein op een geheel eigen manier in elkaar gezet, daarom ontbranden accu's, daarom kankeren deuren en bodemplaten eraf, het leg allemaal aan hunnies.
NTV's .Italo (Italië) heeft in 2013 6,2 miljoen reizigers vervoerd met 17.380 ritten, die een punctualiteit van 94% hebben gerealiseerd. Een AGV biedt zitplek aan 460 reizigers, dat betekent een gemiddelde bezettingsgraad van 77,5%.
Valleilijn doortrekken naar Arnhem beste oplossing donderdag 9 januari 2014
Om een kwartiersdienst op de volledige Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) mogelijk te maken én de reistijd naar Arnhem te verkorten kan de treindienst het beste doorgetrokken worden naar Arnhem. Dat blijkt uit een concept rapport van ProRail waarover Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie tijdens een werkbezoek over is geīnformeerd.
Op donderdag 9 januari 2014 23:05 schreef James1988 het volgende: Gaat toch niet gebeuren, want concurrentie/samenloop op het HRN is slecht en boehoehoehoe.
Je hebt het artikel volgens mij niet eens gelezen
Ik denk dat NS het niet eens wat boeit als ze die lijn kwijtraken..
Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef dennistd het volgende: Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen?
Nouja, er zijn wel meer zaken verlieslatend dus dat maakt niet zoveel uit. Op zich heeft James wel een punt, als je iemand een kootje geeft pakken ze daarna je hele hand.
Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloop
Whoop-tee-doo. Op de schaal waarop NS opereert is dat wisselgeld.
quote:
Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef dennistd het volgende: Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen?
Een normaal bedrijf zou verlieslatende onderdelen inderdaad verkopen/schrappen, maar NS is geen normaal bedrijf. NS is een monopolist dat de hand boven het hoofd wordt gehouden door I&M, en dat zelfs een kilometer spoor kwijtraken aan 'een concurrent' als een enorme bedreiging ziet. Ongeacht wat reizigers willen.
Hoe zit het eigenlijk met Wolfheze en Oosterbeek? Waar zijn de reizigersstromen vanaf die stations op gericht: Arnhem, Utrecht of Amersfoort? Als het merendeel van de reizigers naar Utrecht wilt heeft het geen zin om Ede-Wageningen - Arnhem aan de Valleilijn te koppelen.
Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef Peterselieman het volgende: mja, zolang er geen doorgaande stopper Arnhem - Utrecht rijdt is het koppelen aan de Valleilijn best interessant
Ik dacht dat die wel bestond. Ik kom daar nooit, en al helemaal niet met sprinters
Als die nu toch niet bestaat kun je het prima doorkoppelen, voor de reiziger zal er weinig verschil zijn (behalve een overstap minder als je naar Amersfoort wilt).
Ik dacht dat die wel bestond. Ik kom daar nooit, en al helemaal niet met sprinters
Als die nu toch niet bestaat kun je het prima doorkoppelen, voor de reiziger zal er weinig verschil zijn (behalve een overstap minder als je naar Amersfoort wilt).
Neuh, als je van Driebergen naar de Klomp wilt, moet je via Ede-Wageningen of Utrecht..
Op donderdag 9 januari 2014 23:04 schreef b2py het volgende: Valleilijn doortrekken naar Arnhem beste oplossing donderdag 9 januari 2014
Om een kwartiersdienst op de volledige Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) mogelijk te maken én de reistijd naar Arnhem te verkorten kan de treindienst het beste doorgetrokken worden naar Arnhem.
Nou nou. Zelf bedacht? Zo'n dienst reed er eind jaren 80 al. Utrecht - Amersfoort - Ede - Arnhem.
Neuh, als je van Driebergen naar de Klomp wilt, moet je via Ede-Wageningen of Utrecht..
tegenwoordig is dat een gedrochtelijke hoerenverbinding ja. Maar toen NS nog normaal kon doen was er gewoon een directe stoptrein Utrecht - Zutphen via Arnhem.
tegenwoordig is dat een gedrochtelijke hoerenverbinding ja. Maar toen NS nog normaal kon doen was er gewoon een directe stoptrein Utrecht - Zutphen via Arnhem.
Alleen in de spits, afhankelijk van het uur ingehaald op Driebergen=Zeist, Maarn Goederen, Ede Wageningen of Wolfheze. of stopte niet op Maarn, Oosterbeek, Bunnik. Of wel. De vroegere 3500 (IC van een station in heel Nederland via Utrecht-Den Bosch naar een ander station in Nederland) was er niks bij. Buiten de spits alleen tussen Ede en Zutphen
Is dat ding later niet ingekort tot Maastricht? Ik heb namelijk nog ergens foto's van een getrokken trein in Zwolle die vertrok van spoor 1 naar Maastricht. 1100 met minstens 12 rijtuigen erachter. Reed 1 of 2 keer per dag geloof ik?
Is dat ding later niet ingekort tot Maastricht? Ik heb namelijk nog ergens foto's van een getrokken trein in Zwolle die vertrok van spoor 1 naar Maastricht. 1100 met minstens 12 rijtuigen erachter. Reed 1 of 2 keer per dag geloof ik?
Ik vind het een goede reportage geworden, alle verschillende standpunten worden goed belicht en men kijkt ook over de grenzen heen. 'Onze' Driek komt er ook in voor, al vond ik zijn verhaal - zoals het in de reportage naar voren kwam - niet helemaal sterk: ook de private vervoerders hebben zo nu en dan te kampen met overvolle treinen, zeker aan de start van een nieuw collegejaar.
Ik vind het een goede reportage geworden, alle verschillende standpunten worden goed belicht en men kijkt ook over de grenzen heen. 'Onze' Driek komt er ook in voor, al vond ik zijn verhaal - zoals het in de reportage naar voren kwam - niet helemaal sterk: ook de private vervoerders hebben zo nu en dan te kampen met overvolle treinen, zeker aan de start van een nieuw collegejaar.
Leuk stuk ja. Ook leuk om te horen dat mijn werkgever het goed doet
Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef Peterselieman het volgende: mja, zolang er geen doorgaande stopper Arnhem - Utrecht rijdt is het koppelen aan de Valleilijn best interessant
Ja, zolang tenminste het 'spoorboekloos reizen' niet wordt ingevoerd tussen Arnhem en Utrecht.
Met 6x uur een IC wordt die aansluiting in Ede een heel ander verhaal. En als er weer een doorgaande sprinter gaat rijden tussen Utrecht en Ede (zodat er in De Klomp geen IC meer hoeft te stoppen) kan ik me zo voorstellen dat NS die door wil laten rijden naar Arnhem.
Beter dan ze zelf hadden verwacht, aldus Hettinga.
De cijfers van National Express vond ik ook interessant: per treinkilometer 1 euro goedkoper dan vroeger met DB.
Die cijfers werden genoemd door Husmann van Verkehrsverbund Rhein-Ruhr en niet door Richter van National Express.
De moraal van het verhaal is wel duidelijk: België kan beter een beperkte liberalisering doen volgens het Nederlandse of Duitse model dan een totale liberalisering volgens het Britse model. Ik denk ook dat er voldoende interesse zal zijn voor exploitatie van Belgische lijnen gezien de lengte van het Belgische net en het enorme verbeteringspotentieel op de nevenlijnen. Het totale reizigerspotentieel is zelfs nog veel groter als je de zware fileproblematiek in België ook meerekent.
Op vrijdag 10 januari 2014 11:18 schreef J.B. het volgende: ARGH die gasten van de vakbond in die aflevering van Panorama, het is toch om gek van te worden
Er wordt een stukje behandeld over Nederland, hoe Arriva en Veolia verlieslatende lijnen winstgevend hebben gekregen. Hierna komt een vertegenwoordiger van de christelijke vakbond aan het woord die doodleuk zegt dat commerciële bedrijven aan cherry picking doen en dus enkel de meest winstgevende lijnen willen hebben . Vervolgens komt een vertegenwoordiger van de socialistische vakbond aan het woord die zegt dat de NMBS treinen schrapt OMDAT ze zich aan het voorbereiden zijn op de liberalisering. Dat die lijnen zwaar verlieslatend zijn en wellicht wél winstgevend uit te baten zouden zijn door private partijen komt nieteens in hun op.
Eens, alles heeft z'n prijs. Dat er iets niet helemaal goed was met die las had al veel eerder opgemerkt kunnen en moeten worden tijdens een inspectie.
Er wordt een stukje behandeld over Nederland, hoe Arriva en Veolia verlieslatende lijnen winstgevend hebben gekregen. Hierna komt een vertegenwoordiger van de christelijke vakbond aan het woord die doodleuk zegt dat commerciële bedrijven aan cherry picking doen en dus enkel de meest winstgevende lijnen willen hebben . Vervolgens komt een vertegenwoordiger van de socialistische vakbond aan het woord die zegt dat de NMBS treinen schrapt OMDAT ze zich aan het voorbereiden zijn op de liberalisering. Dat die lijnen zwaar verlieslatend zijn en wellicht wél winstgevend uit te baten zouden zijn door private partijen komt nieteens in hun op.
Interessant. Het IQ en de januaritemperatuur wedijveren om wie het eerst bij het vriespunt is?
Net voor het eerst die vreemd gestickerde 1600 op Nijmegen gezien. Ik zag ook nog een tweetal NS-sikken staan. Van wie zijn die? EDIT eentje is de 231 van de Gelderse Smalspoor Stichting. Toch leuk, locje is uit 1935 (79 jaar oud)
[ Bericht 15% gewijzigd door Bitlord op 10-01-2014 14:06:27 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 9 januari 2014 23:03 schreef James1988 het volgende: NTV's .Italo (Italië) heeft in 2013 6,2 miljoen reizigers vervoerd met 17.380 ritten, die een punctualiteit van 94% hebben gerealiseerd. Een AGV biedt zitplek aan 460 reizigers, dat betekent een gemiddelde bezettingsgraad van 77,5%.
Schrijver Dan Brown, bekend van onder andere het succesvolle boek de Da Vince Code, reisde op vrijdag 10 januari 2014 per trein van Amsterdam naar Leeuwarden. De schrijver brengt hier een bezoek aan het 135 jaar jubileum van het Koninklijk Friesch Paardenstamboek, dat komend weekend gehouden wordt. Ook prinses Beatrix zal hierbij aanwezig zijn. Voor deze gelegenheid is oudgediende 1312 van de NS van stal gehaald om de schrijver en veel van zijn fans naar de Friese hoofdstad te rijden. Nadat de aankomst in Leeuwarden geheel bewolkt verliep vertrok de lege trein kort daarop tijdens een opklaring weer uit Leeuwarden en passeert zodoende onder fraaie lichtomstandigheden ter hoogte van Goutum/Wirdum even ten zuiden van Leeuwarden.
Tja alle nieuws is onbetrouwbaar. Veolia draaide in Limburg gigantische verliezen met als gevolg dat er steeds structureel subsidie vanuit de provincie aan te pas moest komen. Dus ook Veolia kon die schijnbaar niet winstgevend maken zoals niet een enkele vervoerder.
Maar als de samenwerking met Connexxion goed gaat lukken kan Parijs zich in de handen wrijven.
Tja alle nieuws is onbetrouwbaar. Veolia draaide in Limburg gigantische verliezen met als gevolg dat er steeds structureel subsidie vanuit de provincie moest aan te pas moest komen. Dus ook Veolia kon die schijnbaar niet winstgevend maken zoals niet een enkele vervoerder.
Ik denk dat zulk soort problemen inherent zijn aan liberalisering. Als de Belgen concessies gaan verlenen voor de lijnen die nu onrendabel zijn, zullen er net als hier successen zijn, maar ook enkele probleemgevallen.
Het belangrijkste is dat de vicieuze cirkel van weinig passagiers-oud materieel-lage frequentie-minder passagiers-nog steeds oud materieel-lagere frequentie-etc. doorbroken wordt.
Ik denk dat zulk soort problemen inherent zijn aan liberalisering. Als de Belgen concessies gaan verlenen voor de lijnen die nu onrendabel zijn, zullen er net als hier successen zijn, maar ook enkele probleemgevallen.
Het belangrijkste is dat de vicieuze cirkel van weinig passagiers-oud materieel-lage frequentie-minder passagiers-nog steeds oud materieel-lagere frequentie-etc. doorbroken wordt.
De mensen moeten begrijpen dat een goed openbaar vervoer nu eenmaal geld kost en je als non profit moet behandelen. Wie er ook rijd. Nu wil men van het openbaar vervoer een Profit onderneming maken.
En nu kan ik geen oordeel geven over België anders dan als reiziger en zeer tevreden ben over het net. Schitterend materieel en een heerlijk comfort(I11-rijtuigen) en spotgoedkoop. Beter dan die Virms die we in NL hebben.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
hihi, lees net de voorwaarden je moet elke keer in- en uitchecken bij de NS wanneer je meerdere reizen per dag maakt, bij de overige vervoerders hoef je maar 1x af te stempelen,
Ok, ik had het nog niet gezien, fijn dat je er nu meer komt
Die heb ik gezien ja, alleen het woord treinen hadden wel beter dikgedrukt kunnen maken: ik heb al zeker drie mensen gehad die dachten dat ze er ook met mijn bus mee kunnen reizen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Aparte BV starten, die stellen aankopen en in enkele intercityverbindingen hangen. Op 1 etage een vergaderhokkie er bij die te reserveren is, consumptie verplicht en klaar .
hihi, lees net de voorwaarden je moet elke keer in- en uitchecken bij de NS wanneer je meerdere reizen per dag maakt, bij de overige vervoerders hoef je maar 1x af te stempelen,
Aparte BV starten, die stellen aankopen en in enkele intercityverbindingen hangen. Op 1 etage een vergaderhokkie er bij die te reserveren is, consumptie verplicht en klaar .
Er zit boven al een 'conferenceroom' voor 12 in dit rijtuig
Zou het niet te doen zijn om één zo'n stel te kopen en die op reservering aan te koppelen aan treinen in de reguliere dienstregeling? Leuk voor groepsreizen
Zou het niet te doen zijn om één zo'n stel te kopen en die op reservering aan te koppelen aan treinen in de reguliere dienstregeling? Leuk voor groepsreizen
Dingen zijn zwaar buiten profiel. Hebben een hoogte van 5,2 m
Ja, bij NS moet je officieel altijd per reis in en uitchecken ongeacht met wat voor kaart of abonnement je reist.
2 weken geleden had Ik nog een papieren kaartje van de HEMA ik wist het dus nog niet.
De mensen moeten begrijpen dat een goed openbaar vervoer nu eenmaal geld kost en je als non profit moet behandelen. Wie er ook rijd. Nu wil men van het openbaar vervoer een Profit onderneming maken.
Volgens mij heeft het niet met profit of non-profit te maken, maar hebben zowel de vervoerders als de regionale overheden moeten leren hoe het aanbestedings- en biedingsproces werkt. Blijkbaar is het in Limburg fout gelopen. Waarschijnlijk zal het niet nog een keer op dezelfde wijze misgaan als er weer een nieuwe concessie wordt verleend in Limburg.
quote:
En nu kan ik geen oordeel geven over België anders dan als reiziger en zeer tevreden ben over het net. Schitterend materieel en een heerlijk comfort(I11-rijtuigen) en spotgoedkoop. Beter dan die Virms die we in NL hebben.
Zelf ken ik ook niet alle details op het Belgische net, maar ik zie wel grote overeenkomsten met de Nederlandse situatie in de tijd dat NS nog monopolist was. In die tijd waren de prijzen van de treinkaartjes hier ook veel lager.
Dat was een bazentrein. Op zondagavond 18.15u vertrekken vanuit Maastricht met de rechtstreekse IC naar Groningen en daar was je dan om 22.11u.
Ja, ik heb mijn SOV destijds goed gebruikt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Even afkloppen, maar ik heb al bijna 4,5 jaar een (studenten) ov chipkaart, het eerste type en hij doet het nog steeds
Mijn SOV-kaart verloopt over een maandje maar gebruik ik al even niet meer aangezien hij slecht reageerde. Gebruik nu een Valleilijn-railatiekaart. Was wel lastig om dat reisproduct over te zetten. Niemand bij Duo of ov-chipkaart wist hoe dat moest als je al een andere chipkaart in bezit had. Kwam er uiteindelijk op neer dat ik reisrecht moest stoppen en verwijderen van kaart 1 om dan opnieuw aan te vragen en op kaart 2 te laden. Eer dat iemand mij dat vertelde én dat het gedaan was duurde een paar weken.
Mijn SOV-kaart verloopt over een maandje maar gebruik ik al even niet meer aangezien hij slecht reageerde. Gebruik nu een Valleilijn-railatiekaart. Was wel lastig om dat reisproduct over te zetten. Niemand bij Duo of ov-chipkaart wist hoe dat moest als je al een andere chipkaart in bezit had. Kwam er uiteindelijk op neer dat ik reisrecht moest stoppen en verwijderen van kaart 1 om dan opnieuw aan te vragen en op kaart 2 te laden. Eer dat iemand mij dat vertelde én dat het gedaan was duurde een paar weken.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat straks gaat. Maar misschien valt het mee, op het moment dat mijn kaart verloopt studeer ik waarschijnlijk voor een paar maanden in het buitenland dus dan heb ik mijn reisrecht stopgezet. Als ik dan terug ben koop ik een nieuwe kaart en hopelijk kan mijn reisrecht daar dan gewoon op. We gaan het beleven.
Heeft iemand de aflevering van Panorama opgeslagen? Ik ben bang dat ie er morgen niet meer opstaat terwijl ik m dan pas kan bekijken? De vlamingen hebben geen uitzendinggemist zoals wij.
Op vrijdag 10 januari 2014 23:40 schreef Bitlord het volgende: Heeft iemand de aflevering van Panorama opgeslagen? Ik ben bang dat ie er morgen niet meer opstaat terwijl ik m dan pas kan bekijken? De vlamingen hebben geen uitzendinggemist zoals wij.
Ik ga er eentje bestellen, nu mijn Dal Voordeel is ingegaan per 1 januari, heb ik opeens wel de mogelijkheid om te wijzigen naar Weekend Vrij voor 29 per maand in Mijn NS. Geen idee of je het geld van Dal Voordeel terugkrijgt of dat het verrekend wordt, maar dat zien we dan wel weer
Voor vervangend busvervoer heb je ook geen WeekendVrij nodig, tenminste, ik moet de eerste controle bij/in een NS-bus nog steeds tegenkomen.
Voor de liefhebbers kwam ik net een eCoupon van DB tegen in mijn mail, alleen vandaag nog geldig. 10 euro korting vanaf 39 euro voor ICE/IC/EC. S71KECG1
Op zaterdag 11 januari 2014 13:38 schreef JDude het volgende: Voor vervangend busvervoer heb je ook geen WeekendVrij nodig, tenminste, ik moet de eerste controle bij/in een NS-bus nog steeds tegenkomen.
Dit zei ik een paar maanden geleden op een ander forum en er kwam prompt iemand overheen die vertelde dat hij die dag twee keer gecontroleerd was bij het instappen in een Ersatzbus
Op zaterdag 11 januari 2014 13:38 schreef JDude het volgende: Voor vervangend busvervoer heb je ook geen WeekendVrij nodig, tenminste, ik moet de eerste controle bij/in een NS-bus nog steeds tegenkomen.
" je koopt een vervoerbewijs om vervoerd te worden, niet om gecontroleerd te worden."
Wat is er aan spoor bijgekomen, na rondje Nederland? De Hanzenlijn natuurlijk, maar ook iets in het noorde van het land toch? Kan ik dat ook doen met een blokker kaartje? Ik wil mn spoorbingo terug
Op zaterdag 11 januari 2014 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat is er aan spoor bijgekomen, na rondje Nederland? De Hanzenlijn natuurlijk, maar ook iets in het noorde van het land toch? Kan ik dat ook doen met een blokker kaartje? Ik wil mn spoorbingo terug
Op zaterdag 11 januari 2014 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat is er aan spoor bijgekomen, na rondje Nederland? De Hanzenlijn natuurlijk, maar ook iets in het noorde van het land toch? Kan ik dat ook doen met een blokker kaartje? Ik wil mn spoorbingo terug
Vandaag zijn de gestolen stoomlocomotieven en bijhorende wagons van Nieuwenhuis weer teruggevonden. De dief(dieven) hadden de locomotieven en wagons in een weiland achtergelaten met een briefje "bel de politie". Helaas was het bijhorende gereedschap en rails niet meer aanwezig.
Hebben jullie de Hofpleinlijn nog gedaan met het rondje eigenlijk? Of was die toen al verrandstadraild?
Op zaterdag 11 januari 2014 19:05 schreef JDude het volgende: Hebben jullie de Hofpleinlijn nog gedaan met het rondje eigenlijk? Of was die toen al verrandstadraild?
Dat gaat nog gekloot opleveren. Startpunt 9 uur sochtends Breda, en dus naar Veendam, en de Hanzelijn doen, en dan 7 savonds op de thalys van rotterdam
Dat gaat nog gekloot opleveren. Startpunt 9 uur sochtends Breda, en dus naar Veendam, en de Hanzelijn doen, en dan 7 savonds op de thalys van rotterdam
Oh en tussen Amsterdam en Breda rijden nieuwe treinen joh. Knallen zo met 250 de Moerdijk over. BAM!
Op zaterdag 11 januari 2014 20:05 schreef JDude het volgende: Oh en tussen Amsterdam en Breda rijden nieuwe treinen joh. Knallen zo met 250 de Moerdijk over. BAM!
Op zaterdag 11 januari 2014 20:05 schreef JDude het volgende: Oh en tussen Amsterdam en Breda rijden nieuwe treinen joh. Knallen zo met 250 de Moerdijk over. BAM!
Op zaterdag 11 januari 2014 20:12 schreef Prins_Pils het volgende: Ja, wanneer is nou eindelijk die tunnel eens af? Daar zijn ze nou al DRIE jaar mee bezig. Waarom moet dat zo lang duren?
hmm, de storingen op het traject Rotterdam - Hoek van Holland worden deze periode vooral veroorzaakt door een kapotte onderlegplaat op de spoorbrug bij Schiedam. Eind deze maand zouden de problemen verholpen moeten zijn. Tot die tijd moet iedereen het doen met een noodoplossing
mja, waarom. Er zijn stukjes nieuwe infra en een nieuw eilandperron gekomen daar, maar alles erom heen is niet aangepast, terwijl dit wel oorspronkelijk zo gepland was. Nu moeten we nog jaren wachten voordat de treinen sneller binnen kunnen komen rijden en kunnen vertrekken
Het is verre van af. Het hele sporenplan is nauwelijks aangepast op de nieuwe situatie en de reizigerstunnel is nog niet af.
Het emplacement is inderdaad nauwelijks aangepast. Gedeeltelijk ook de schuld van hoe er met het project Zwolle is omgegaan.. Het oude eindplan is gestopt omdat er een nieuw plan met hoge ambities zou komen, vervolgens zijn de ambities omlaag geschroefd door de kosten en kwam er tussendoor nog een aanpassing van het tunnelplan. Uiteindelijk had het oude eindplan het beste gewoon afgebouwd kunnen worden met een wijziging Zwolle-Herfte erachteraan.
mja, waarom. Er zijn stukjes nieuwe infra en een nieuw eilandperron gekomen daar, maar alles erom heen is niet aangepast, terwijl dit wel oorspronkelijk zo gepland was. Nu moeten we nog jaren wachten voordat de treinen sneller binnen kunnen komen rijden en kunnen vertrekken
Het ging erover waar nieuwe meuk was gekomen, niet of het wel of geen nut heeft.
Het ging erover waar nieuwe meuk was gekomen, niet of het wel of geen nut heeft.
Nieuwe vervoerders en (ver)nieuw(d) materieel op Zwolle - Emmen, Almelo - Mariënberg, de Achterhoek, en her en der zijn nog wat busconcessies van hand gewisseld.
Nieuwe vervoerders en (ver)nieuw(d) materieel op Zwolle - Emmen, Almelo - Mariënberg, de Achterhoek, en her en der zijn nog wat busconcessies van hand gewisseld.
Dit zei ik een paar maanden geleden op een ander forum en er kwam prompt iemand overheen die vertelde dat hij die dag twee keer gecontroleerd was bij het instappen in een Ersatzbus
Bij de werkzaamheden Zwolle-Raalte/Deventer (maar toen er iets tussen Amersfoort en Apeldoorn was en dat ze toen de Pimpelexpress over Zwolle-Deventer stuurde) afgelopen herfst werd keurig iedereen zonder geldig vervoersbewijs voor vertrektijd uit de bus getrapt door een V&S-team.
Die nieuwe bussen van Qbuzz in Groningen zijn anders vet spang, jeweetz
Mensen die bussen leuk vinden zijn meestal dezelfde mensen die gewoon ALLE 300 foto's van hun dag op internet knallen. Niet selecteren, niet resizen, niet rechtopzetten, niks. Carddumpers. Beter bekend als achterlijke gasdebielen.
Mensen die bussen leuk vinden zijn meestal dezelfde mensen die gewoon ALLE 300 foto's van hun dag op internet knallen. Niet selecteren, niet resizen, niet rechtopzetten, niks. Carddumpers. Beter bekend als achterlijke gasdebielen.
Nietus. Van mij heb je dat nog nooit gezien.
(Ja, vast een keer een fototje als het object dat op de foto staat opvallend genoeg is. Maar ik ga dan nooit een foto maken om het foto maken. )
Bij de werkzaamheden Zwolle-Raalte/Deventer (maar toen er iets tussen Amersfoort en Apeldoorn was en dat ze toen de Pimpelexpress over Zwolle-Deventer stuurde) afgelopen herfst werd keurig iedereen zonder geldig vervoersbewijs voor vertrektijd uit de bus getrapt door een V&S-team.
Vaak genoeg meegemaakt inderdaad. Vorig voorjaar toen nieuwe station Nijverdal werd aangesloten op de lijn en er vervangende bussen reden werd er ook stelselmatig gecontroleerd.
Vaak genoeg meegemaakt inderdaad. Vorig voorjaar toen nieuwe station Nijverdal werd aangesloten op de lijn en er vervangende bussen reden werd er ook stelselmatig gecontroleerd.
Bij de werkzaamheden in Den Bosch stond er volgens mij zo'n mobiel in-/uitcheckpaaltje bij de haltes waar de treinvervangende bussen reden, gepaard met controleurs.
In de verte, ergens. onscherp, zowel bewogen als uit focus. En onderbelicht.
Maar "Grootwagennummer zoveelnogwat met een bevriende chauf aan het stuur :wink :wink :nudge :nudge"
Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar altijd aan ergert (stikt van die carddumpers op OVNL). Gelukkig zijn er ook een aantal (nee, niet al te veel volgens mij) die wél weten hoe het moet.
Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar altijd aan ergert (stikt van die carddumpers op OVNL). Gelukkig zijn er ook een aantal (nee, niet al te veel volgens mij) die wél weten hoe het moet.
Ik maak zo dadelijk even een vreugdedansje omdat ik werkelijk geen klap begrijp van het bovenstaande en nee, ik blief geen uitleg. (nb: geen kritiek hoor Greavy)
Ik heb het puur over nieuwe Trajecten. HSL is al gedaan en de hemboog ook. Blijft dus Veendamdinges over en de Hanzenlijn. Nu nog een rondje in elkaar knallen dat zo pasten dat het aan de checkintijden van de vervoerders voldoet + savonds de thalys naar huis gehaald gaat worden.
Oh dat had ik nog wel mogen weten ja, toen zat ik nota bene bij de spoorwegen op kantoor.
Ik maak zo dadelijk even een vreugdedansje omdat ik werkelijk geen klap begrijp van het bovenstaande en nee, ik blief geen uitleg. (nb: geen kritiek hoor Greavy)
Ik voel me ten dele aangesproken. Probeer over het algemeen toch wel wat selectie te maken. Maar als ik de bus nog niet eerder op de foto heb ben ik toch net wat minder kritisch.
Ik vind het leuk om hier te zien dat de foto's van Greavy de afgelopen jaren zo enorm zijn verbeterd. Je ziet echt een verschil tussen nu en een paar jaar geleden.
Nee, niet echt. 9 uur vertrek op breda naar rotterdam via veendam brengt me op een aankomsttijd van half 6 savonds, zonder t ommetje via de hanzelijn meegerekend. Zeg dus dat ik 18 uur op rotterdam aankom. Als er dan in het noorden van het land in elkaar stort, hang ik
Ik voel me ten dele aangesproken. Probeer over het algemeen toch wel wat selectie te maken. Maar als ik de bus nog niet eerder op de foto heb ben ik toch net wat minder kritisch.
Ik vind het leuk om hier te zien dat de foto's van Greavy de afgelopen jaren zo enorm zijn verbeterd. Je ziet echt een verschil tussen nu en een paar jaar geleden.
Daar ben ik het absoluut mee eens.
Zwolle - Schiphol is al meer dan een uur, terwijl Zwolle - Rdam direct zo'n 1,5 uur is.
Ik moet zeggen dat ik dacht dat Breda - Veendam - Rotterdam minder tijd kostte Eerder weg dus, of niet naar Veendam. Zodra er wat op Zwolle - Meppel gebeurt hang je, tussen Zwolle en Rdam heb je nog wel omreismogelijkheden.
Op zondag 12 januari 2014 17:03 schreef Peter het volgende: Ik stap zaterdag in Amersfoort op de Pimpel. Aankomst 10:17 op Deventer. Ik neem aan dat ik in de bordbistro zit .
Op zondag 12 januari 2014 17:03 schreef Peter het volgende: Ik stap zaterdag in Amersfoort op de Pimpel. Aankomst 10:17 op Deventer. Ik neem aan dat ik in de bordbistro zit .
Dat neem ik ook aan. Als het goed is heeft greavy de hele bistro (of jah, BordRestaurant natuurlijk) al bezet vanaf (gaatieweer ) Centraal
Ik ben er alleennog niet achter of ik nu nog een apart kaartje moet halen voor Leer-eerste-NL-station... De Arriva klantenservice heeft al 8 dagen nodig om een antwoord te verzinnen..
Op zondag 12 januari 2014 17:08 schreef Peter het volgende: Ik ben er alleennog niet achter of ik nu nog een apart kaartje moet halen voor Leer-eerste-NL-station... De Arriva klantenservice heeft al 8 dagen nodig om een antwoord te verzinnen..
Volgens mij wel. Dat kruidvatkaartje is pas geldig vanaf het eerste station vanaf de grens