SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door BrandX op 05-01-2014 01:05:51 ]Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Beste douche-eendje
Je ontvangt deze mail als deelnemer aan het persoonlijke Bonuskaartprogramma. Aankomende week AH Snoepgroente
met 25% korting. Lekker en gezond het jaar in!
AH Snoepgroente met 25% korting
Keuze uit diverse varianten in beker en emmer
• Geldig van 6 t/m 12 januari 2014
• Geldig in AH-winkels in Nederland en bij online bestellingen via ah.nl, uitgezonderd AH to go.
• Deze Exclusieve Deal kun je verzilveren door het laten scannen van je geactiveerde, persoonlijke Bonuskaart aan de kassa. Je hoeft deze email dus niet uit te printen.
hmm die mail had ik ook.. terwijl ik nog geen boodschappen heb gedaan sinds ik een bonuskaart hebquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:19 schreef douche-eendje het volgende:
Die exclusieve AH-aanbiedingen met je persoonlijke bonuskaart he... volgens mij is het duidelijk wat voor spul ik koop als je dit krijgt:
[..]
Ah, zo exclusief is hij dus nietquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:42 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
hmm die mail had ik ook.. terwijl ik nog geen boodschappen heb gedaan sinds ik een bonuskaart heb
Dank je welquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:37 schreef BananaPancake het volgende:
Wow friekin_ ziet er strak uit hoor. En die strik vind ik gaaf!
Vandaag had ik echt last van hoofdpijn en misselijkheid door t afkicken bah.
O: volle yoghurt met granaatappel
T: banaan met klein beetje pindakaas
L: zilvervliesrijst met kip en tomaatjes van gisteren, klein schepje pesto
T: handje macadamia's
D: zelfgemaakte pompoensoep met 2 zuurdesemboterhammen
T: stukje chocotaart van vriendinnetje dat kwam eten, glas dubbelfris
You can do itquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, 1 januari 2015 wil ik -20 kilo zijn. Dat is dan iets meer dan de helft van m'n totale einddoel, en volgens mij haalbaar, aangezien ik in december (tot de feestdagen.) op 0.8 kilo per week zat
.
Haha nee.. dit stond er bij mij in de mail:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ah, zo exclusief is hij dus niet
quote:Als deelnemer van het persoonlijke Bonuskaartprogramma van Albert Heijn blijf je profiteren van extra voordelen die Albert Heijn te bieden heeft. We moeten je nog beter leren kennen, daarom is het nu nog een algemene aanbieding. Je zult merken dat binnenkort de Exclusieve Deals persoonlijker worden. Over 2 weken hebben we weer een extra aanbieding voor je. Houd je mailbox daarom goed in de gaten.
Heb je sneakers met demping? Bijvoorbeeld asics of Nike air (ik weet niet hoe zacht die laatste daadwerkelijk zijn).quote:Op zondag 5 januari 2014 08:31 schreef Zeester het volgende:
Ik heb gisteravond beloofd me aan te sluiten bij het werk-hardloopclubje. Er doen 3 rokers met een slechte conditie mee naast mij. Enige is dat als ik echt mee wil doen ik hardloopschoenen moet hebben en dat vind ik wel zonde want ik weet helemaal niet of het iets voor me is. Is er een soort schoenen wat ik mogelijk al in de kast heb waar ik best 2 of 3x op kan hardlopen zodat ik weet dat het wat voor mij is
die had ik ookquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:19 schreef douche-eendje het volgende:
Die exclusieve AH-aanbiedingen met je persoonlijke bonuskaart he... volgens mij is het duidelijk wat voor spul ik koop als je dit krijgt:
[..]
Gewoon kopen, heb je motivatie om er in ieder geval echt mee door te gaan. Na 3 keer zul je het namelijk nog steeds niet leuk vinden. Het is pas leuk als je verschil gaat merken.quote:Op zondag 5 januari 2014 08:31 schreef Zeester het volgende:
Ik heb gisteravond beloofd me aan te sluiten bij het werk-hardloopclubje. Er doen 3 rokers met een slechte conditie mee naast mij. Enige is dat als ik echt mee wil doen ik hardloopschoenen moet hebben en dat vind ik wel zonde want ik weet helemaal niet of het iets voor me is. Is er een soort schoenen wat ik mogelijk al in de kast heb waar ik best 2 of 3x op kan hardlopen zodat ik weet dat het wat voor mij is
Je hebt gelijk. Het loopt bij mij vaak fout op het plannen! Ga zo al een planning maken voor morgen. Morgen ook weer voor het eerst in tijden sporten. Ik ga denk ik ook gelijk sochtends (ligt er aan of ik opgeroepen wordt of ik moet werken), want als ik savonds pas ga heb ik geen zin meer als ik heel de dag thuis ben geweest!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:40 schreef uniekhoorn het volgende:
En Claudia, jij zegt echt gewoon echt mooie en goede dingen. Fijne verwoording.
Joyce.. probeer wat meer te plannen en vooruit te denken.
Haal alles in huis wat je moet hebben, plan een wandeling of what ever. Het gaat niet vanzelf allemaal, moeite moet je ervoor doen hoe dan ook.
Ik eet ook ongeveer die verhouding en daar zit ik altijd erg vol van! En qua kcals is het het wel waard hoor. Al zou ik de pindakaas niet doen, maar dat heb ik ook nog nooit geprobeerd!quote:Op zondag 5 januari 2014 09:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vandaag echt achterlijk veel ontbeten. Het is maar goed dat ik geen kcal probeer bij te houden, want dan zou ik nu balen.Maar ik wil eens proberen of een groot ontbijt bij mij werkt.
40 gram havermout, 250 ml melk, 20 gram pindakaas en één banaan.
Dat stond er bij mij ook. Ik ga morgen wel wat snoepgroente halen, denk dat dat voor nu wel even goed werkt.quote:Op zondag 5 januari 2014 01:08 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Haha nee.. dit stond er bij mij in de mail:
[..]
Ik zit nu ook wel echt stampvol. Ik zag het met pindakaas ergens staan en wilde dat eens proberen, maar eigenlijk gaf het te weinig smaak af om het de volgende keer weer met pindakaas te doen. Volgende keer met appel en koekkruiden denk ik. Eet jij het gewoon kaal?quote:Op zondag 5 januari 2014 09:52 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik eet ook ongeveer die verhouding en daar zit ik altijd erg vol van! En qua kcals is het het wel waard hoor. Al zou ik de pindakaas niet doen, maar dat heb ik ook nog nooit geprobeerd!
Ja met wat kaneel. Dan vind ik het het lekkerst. De amandelmelk maakt het al wat zoetig namelijk!quote:Op zondag 5 januari 2014 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit nu ook wel echt stampvol. Ik zag het met pindakaas ergens staan en wilde dat eens proberen, maar eigenlijk gaf het te weinig smaak af om het de volgende keer weer met pindakaas te doen. Volgende keer met appel en koekkruiden denk ik. Eet jij het gewoon kaal?
En amandelmelk is nog gunstig qua kcal ook. Dat ga ik ook eens proberen!quote:Op zondag 5 januari 2014 10:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja met wat kaneel. Dan vind ik het het lekkerst. De amandelmelk maakt het al wat zoetig namelijk!
Ik vind fruit bij havermout alleen lekker als ik overnight oats maak!
Ja daaromquote:Op zondag 5 januari 2014 10:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
En amandelmelk is nog gunstig qua kcal ook. Dat ga ik ook eens proberen!
Goji bessen, vers of droog? En waar haal ik die? AH?quote:
Je lijstje is zeker niet slecht. Ik zou zelf eerder de tomaten en olijven bij de lunch eten en dan de kwark als tussendoortje, maar dat maakt aan het eind van de dag in de kcals niks uit natuurlijk. Hoeveel fruit eet je bij je kwark? Als dat niet zo veel is, kun je misschien je avond-t vervangen door een lekkere appel met kaneel uit de magnetron ofzo? Of je plakje boterhamworst vervangen door rookvlees ofzo? Qua kcals denk ik dat je aan de lage kant zit, maar dat hangt ervan af hoe je je lasagnette maakt...quote:Op zondag 5 januari 2014 10:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok ik ga alvast mijn plan voor morgen hier typen. In het geval dat ik niet hoef te werken:
O: 40gr havermout met 250ml amandelmelk en wat kaneel
S: Ongeveer anderhalf uur sporten.
L: omelet van 2 eieren met champignons, prei en wat ham. 150 gr. Kwark met diepvriesfruit.
T: ongeveer 6 olijfjes en wat tomaatjes.
D: Lasagnette met een salade.
T: augurkje met een plakje boterhammenworst
Wanneer ik wel moet werken dan gaat het sporten naar de avond. En gaat mijn avond-t niet door. Die verschuift dan naar de ochtend. Als ik het lijstje bekijk is het misschien wat laag in kcals. Maar ik denk dat het wel genoeg moet zijn.
Droog. Had er al vaker over gelezen en zag ze gisteren toevallig liggen op de markt. Ik vind ze erg lekker en ze zijn supergezond las ik.quote:Op zondag 5 januari 2014 11:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Goji bessen, vers of droog? En waar haal ik die? AH?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
http://www.detuinen.nl/su(...)nen-goji-bessen.html die? Waar smaken ze naar?quote:
quote:Op zondag 5 januari 2014 13:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.detuinen.nl/su(...)nen-goji-bessen.html die? Waar smaken ze naar?
En 1 zakje? Dat je nog geen 10 moet eten
Ik sla vandaag het sporten over. Ik kan amper mijn ogen open houden
Ik kan zo een paar naar je opsturen. Mag je de verzendkosten die ik maak overmaken naar een doel van mijn keuze.quote:Op zondag 5 januari 2014 11:37 schreef Zeester het volgende:
Mmm, ook Nike airs heb ik niet. Punt is dat ik eigenlijk sowieso echt nieuwe gympen nodig heb, en daar heb ik eigenlijk al geen geld voor. En dan is hardloopschoenen dus ook beetje probleem. Ga wel ff rondvragen bij m'n vrienden maar alle dames in m'n omgeving met maat 40 zijn voor zo ver ik weet niet zo sportief, dus denk dat ik niet zomaar een paar kan lenen.
Ik had me vanmorgen verslapen, dus mijn overnight oats staan nog in de koelkast. Heb in de tram roggebroodje met kaas gegeten, en net in m'n vroege pauze een omeletje van 3 eieren met ham, tomaat, komkommer en uitjes (de joys van werken in een lunchroom!). En dan zo in 2e pauze kan ik kiezen tussen roggebroodje of ook zelf meegebrachte Griekse yoghurt. En ik was wel op tijd op mijn werk, terwijl ik wakker werd 5 minuten voor ik weg moest (zo blij dat ik gister al onder de douche was geweest)
quote:Op zondag 5 januari 2014 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kan zo een paar naar je opsturen. Mag je de verzendkosten die ik maak overmaken naar een doel van mijn keuze.
Als je dat meent doe ik verzendkosten + een tientje! Jullie zijn lief!quote:Op zondag 5 januari 2014 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kan zo een paar naar je opsturen. Mag je de verzendkosten die ik maak overmaken naar een doel van mijn keuze.
Meen ik, heb sneakers over, zijn me net te klein en liggen al maanden in de kast. Doe maar lekker verzendkosten en stop het tientje in je hardloopschoenenfondsquote:Op zondag 5 januari 2014 15:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Als je dat meent doe ik verzendkosten + een tientje! Jullie zijn lief!
Unfquote:Op zondag 5 januari 2014 14:58 schreef Unfckingtitled het volgende:
Zeuwnet overgestapt naar een andere sportschool (hier aan het einde van de straat, SCORE!). Die is net geopend en zo nieuw en modern dat ik nu al zin heb om te gaan sporten en zwemmen daar
Ik zat hiervoor bij FitforFree dus wel een flinke stap omhoog
quote:Op zondag 5 januari 2014 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Meen ik, heb sneakers over, zijn me net te klein en liggen al maanden in de kast. Doe maar lekker verzendkosten en stop het tientje in je hardloopschoenenfonds
Ow nieuwe sneakers, ik dacht hardloopschoenenquote:Op zondag 5 januari 2014 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Meen ik, heb sneakers over, zijn me net te klein en liggen al maanden in de kast. Doe maar lekker verzendkosten en stop het tientje in je hardloopschoenenfonds
Kind ze liggen al een half jaar stof te happen en in de weg onderin de kast, dus als je ze hebben wil mag je ze hebbenquote:Op zondag 5 januari 2014 15:09 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ow nieuwe sneakers, ik dacht hardloopschoenen. Het 'ik heb nieuwe sneakers nodig-ding' is ijdeltuiterij, heb nog heel veel schoenen die prima zijn hoor! Alleen geen hippe gympies
. Dus als je iemand die ze echt nódig heeft er blij mee kunt maken mag dat ook!
IJsquote:Op zondag 5 januari 2014 15:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Unf
Ongesteldheids- en feestdagenkilo's lijken mee te vallen, dus gewoon weer verder nu. Doel voor komend jaar is tien kilo zakken, dus naar 75. Het snaaien van de afgelopen tijd wordt weer even verbannen naar enkel in het weekend, zelfde geldt voor biertjes.
En straks misschien nog een rondje wandelen, morgen hardlopen en dinsdag naar de sportschool.
quote:Op zondag 5 januari 2014 11:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Droog. Had er al vaker over gelezen en zag ze gisteren toevallig liggen op de markt. Ik vind ze erg lekker en ze zijn supergezond las ik.
De natuurwinkel zal ze wel hebben, maar mss zou je ook een notenzaak kunnen proberen.Ik zat ook eens te kijken, maar ik vond zo'n klein zakje toch echt veel te duur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja klopt! Voor een betere prijs?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Myreala jij woont ook in Rotterdam toch? Er staat een mannetje op markt op de blaak op zaterdag die al dat soort dingen verkoopt!
yes! Het is een kraam met noten en (verse) kruiden en gedroogd fruit enzo, als je van de metro afkomt heb je eerst dat hele kleine stukje markt, daar moet je voorbij, dan de trappetjes af en dan het meest linkse rijtje, een beetje voorbij het midden van de rij. Een arabische man, die de hele tijd frans kwebbelt, met zijn twee zoontjes die elkaar onderling de hele tijd af staan te zeikenquote:
Het is een teken!quote:Op zondag 5 januari 2014 17:05 schreef Tink89 het volgende:
Crap, mijn brownies willen niet gaar worden... een beetje klef hoort, maar vloeibaar
Tof, als ik eens op de markt ben zal ik hem opzoeken.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
yes! Het is een kraam met noten en (verse) kruiden en gedroogd fruit enzo, als je van de metro afkomt heb je eerst dat hele kleine stukje markt, daar moet je voorbij, dan de trappetjes af en dan het meest linkse rijtje, een beetje voorbij het midden van de rij. Een arabische man, die de hele tijd frans kwebbelt, met zijn twee zoontjes die elkaar onderling de hele tijd af staan te zeiken. Heel leuk kraampje, altijd druk ook!
Nog niet spotgoedkoop, maar goedkoper!
Ik vind vier cracottes geen complete lunch en 100 ml yoghurt is ook niet veel. Wat zit er in je pastasaus?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:39 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij heb ik vandaag best een redelijke dag gehad.
O: 40gr havermout, 250ml melk, 20gr pindakaas en 1 banaan.
L: 4 cracotte crackers, 2 kipfilet en 2 slankie smeerkaas.
T: 100 ml 0% vanille yoghurt, 15gr allbran chocolate crunch.
A: 75 gram pasta, spinazie sausje.
Vandaag had ik even een weeg-tik. Ga ik vaker doen, want je neemt toch zonder dat je het door hebt veel te veel. Zeker met dingen als havermout en pasta. Ongekookt lijkt het zo weinig.
Dat de collega's van vriendlief geen traktatie mogen?quote:
Ja! Mandarijntjes uitdelenquote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat de collega's van vriendlief geen traktatie mogen?
Nu is het wel heel weinig hoor.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:39 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij heb ik vandaag best een redelijke dag gehad.
O: 40gr havermout, 250ml melk, 20gr pindakaas en 1 banaan.
L: 4 cracotte crackers, 2 kipfilet en 2 slankie smeerkaas.
T: 100 ml 0% vanille yoghurt, 15gr allbran chocolate crunch.
A: 75 gram pasta, spinazie sausje.
Vandaag had ik even een weeg-tik. Ga ik vaker doen, want je neemt toch zonder dat je het door hebt veel te veel. Zeker met dingen als havermout en pasta. Ongekookt lijkt het zo weinig.
Spinazie en kruiden eigenlijk vooral.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind vier cracottes geen complete lunch en 100 ml yoghurt is ook niet veel. Wat zit er in je pastasaus?
Ik heb het als droge pasta gewogen. Het was echt een normale portie, 125 lijkt me erg veel. Misschien is dat als het gekookt is?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nu is het wel heel weinig hoor.
Zelfs van de wegens crash-hoeveelheden totaal verguisde Sonja B mag je iig 125 gr rijst, pasta of aardappels.
Mijn doelstelling voor dit jaar is eigenlijk 60 kilo, dus 13 er af.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:12 schreef marcb1974 het volgende:
Hier geen gewichtsdoelstelling dit jaar. Behalve dan dat het omlaag moet.
De enige doelstelling die er is (en die niet SMART is) is mijn rug rustig houden
En nu snel naar de sportschool, anders heb ik weer tijd te kort
Picsquote:Op zondag 5 januari 2014 19:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Oeh, ik heb een personal coach. Een zwaar afgetrainde jonge god gaat mij vertellen hoe 2014 het jaar wordt waarin ik een sexbom word.
Alleen jammer dat hij m'n "haha, lekker cliché he, een dik meisje zo na oud en nieuw in de sportschool"-garpje veel te serieus nam.
Ik wil ook onwijs graag aan een marathon meedoen. Dat is mijn doel.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik word door m'n collega's gepeerpressured om de 10 km te lopen tijdens de Rotterdamse marathon. Ik zie het zelf nog niet gebeuren (m'n max is 4, vooralsnog...) maar ik ga het als doel opgeven bij de personal coachknul.
Dit. Een half uur non-stop kunnen rennen zou ik echt ultiem vinden.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wil ook onwijs graag aan een marathon meedoen. Dat is mijn doel.Ik vond 5k alleen al zoveel klinken.
![]()
Ik ben nu al moe als ik dat rustig loop.
is dat alles? 600 gr of 1200 gr. bloemkool.. dat maakt niet zoveeel uit. Maagvullingquote:Op zondag 5 januari 2014 19:45 schreef Qwea het volgende:
Bohhhhh, ik zit VOL600gr bloemkool is best wat
Maar mijn biefstuk, die was geniaal perfect van binnen
Ik had mijn post aangepast ook, idd zegt zij 75 gr droog gewogen. Ik dacht dat je 75 gr gekookt bedoelde.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb het als droge pasta gewogen. Het was echt een normale portie, 125 lijkt me erg veel. Misschien is dat als het gekookt is?
Que?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:20 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
is dat alles? 600 gr of 1200 gr. bloemkool.. dat maakt niet zoveeel uit. Maagvulling
Bugles.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Qwea het volgende:
Jezusmijn vriend eet een bakje heksenkaas met 1.5e zak bugels, fucking 1500! Kcal
en hij komt geen gram aan
Correctie, ik zou geen kcal tellenquote:Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jij kan geen 600gr bloemkool gegeten. Je zou niet afwegen.
Ik wil niet teveel fruit in mijn kwark doen, wil daar trouwens nog wel chiazaad en lijnzaak in doen! Was ik vergeten in het lijstje te zetten. Dus de appel is wel een goede idee. Is ook wel erg lekker op de bank met een bakje thee!quote:Op zondag 5 januari 2014 11:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je lijstje is zeker niet slecht. Ik zou zelf eerder de tomaten en olijven bij de lunch eten en dan de kwark als tussendoortje, maar dat maakt aan het eind van de dag in de kcals niks uit natuurlijk. Hoeveel fruit eet je bij je kwark? Als dat niet zo veel is, kun je misschien je avond-t vervangen door een lekkere appel met kaneel uit de magnetron ofzo? Of je plakje boterhamworst vervangen door rookvlees ofzo? Qua kcals denk ik dat je aan de lage kant zit, maar dat hangt ervan af hoe je je lasagnette maakt...
Hier staan twee bakblikken chocoladekersenbrownies in de oven. Vriendlief is morgen jarig en wil graag trakteren. Ik mag er straks best eentje, maar de rest gaat morgen mooi mee naar z'n werk
Ik weet dat ik vooral een lurker ben, dus hopelijk vind je mijn reactie niet erg.quote:Op maandag 6 januari 2014 08:39 schreef Tink89 het volgende:
Goooooeiemorgen!
Ik heb alle brownies netjes in stukken aan vriendlief meegegeven en een klein stukje in mijn eigen broodtrommel gestopt. Is een heel beschaafde portie, cm of 2 vierkant.
Het is in ieder geval weer lijstjestijd, dus ik ga maar weer eens opschrijven wat ik op de planning heb vandaag.
O: 2 pistoletjes. 1/2 plak 30+kaas, komkommer, lv smeerkaas.
T: Stukje lv brownie.
L: 2 pistoletjes met 1/2 plak 30+kaas, 3 schijven komkommer en veel sla.
T: IJsbergsla, komkommer, beetje dressing.
D: Vriendlief's lievelingseten, hij is immers jarig: Pasta met lv roomkaas, bladspinazie en zalm.
T: Misschien wat yoghurt of kwark, maar gok ik dat ik behoorlijk vol zit.
Vanavond vioolles, maar eerlijk is eerlijk, ik heb bij lange na niet genoeg geoefend. Ben benieuwd hoe het zal gaan...
Leuk!quote:Op maandag 6 januari 2014 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
Kettlebells, daar ga ik misschien vrijdag een lesje volgen. Goede kracht/core training als aanvulling op hardlopen naar het schijnt. Ben benieuwd!
Heel veel succes, je kan hetquote:Op maandag 6 januari 2014 09:21 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nog nooit zo normaal en veel gegeten terwijl ik in een afvalmood zit. En toch gaat het afvallen eigenlijk nog erg snel. De eerste kilo's zeker na een enorme vreetperiode gaan natuurlijk altijd wat sneller, maar als ik uiteindelijk op 1.5 kilo per week door kan blijven gaan, dan vind ik het meer dan prima.
Ik ga hardlopen volgens de Nike running app. Vandaag is dat gewoon 3km door wandelen. En morgen pas hardlopen, wel meteen 2.5km. Met tussenstukjes lopen natuurlijk. Ik heb er echt zin in. Het zou een 8 weekse training voor de 5k moeten zijn, ben erg benieuwd of dat me zou lukken. Ga mijn best doen. En zelfs als ik tussendoor een hoop moet lopen, ik heb in ieder geval de beweging weer te pakken.
Ik ben helemaal niet van het sporten, maar hardlopen kijk ik nu echt naar uit. Gewoon buiten lopen en mijn hoofd leeg maken lijkt me gewoon al heerlijk.
quote:Op maandag 6 januari 2014 09:21 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nog nooit zo normaal en veel gegeten terwijl ik in een afvalmood zit. En toch gaat het afvallen eigenlijk nog erg snel. De eerste kilo's zeker na een enorme vreetperiode gaan natuurlijk altijd wat sneller, maar als ik uiteindelijk op 1.5 kilo per week door kan blijven gaan, dan vind ik het meer dan prima.
Ik ga hardlopen volgens de Nike running app. Vandaag is dat gewoon 3km door wandelen. En morgen pas hardlopen, wel meteen 2.5km. Met tussenstukjes lopen natuurlijk. Ik heb er echt zin in. Het zou een 8 weekse training voor de 5k moeten zijn, ben erg benieuwd of dat me zou lukken. Ga mijn best doen. En zelfs als ik tussendoor een hoop moet lopen, ik heb in ieder geval de beweging weer te pakken.
Ik ben helemaal niet van het sporten, maar hardlopen kijk ik nu echt naar uit. Gewoon buiten lopen en mijn hoofd leeg maken lijkt me gewoon al heerlijk.
Ik was ook nooit van het fitnessen / hardlopen. Jaren lang wel lopen voetballen vroegah... maar nu kijk ik echt elke keer uit naar een training.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:21 schreef Myraela het volgende:
Haha, ja echt!quote:Op maandag 6 januari 2014 09:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik was ook nooit van het fitnessen / hardlopen. Jaren lang wel lopen voetballen vroegah... maar nu kijk ik echt elke keer uit naar een training.
Ik vond laatst deze en het is true story!
[ afbeelding ]
Helemaal kapot gaanEn dan als je klaar bent vet shinen
Ik ben constant dood. Moet mezelf echt pushen. Sta nu ook op de crosstrainer terwijl ik amper het kan opbrengen om de trap op te lopenquote:Op maandag 6 januari 2014 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja echt!
Ik vind het wel tof om te merken hoe snel ik herstel tegenwoordig van fysieke inspanning. Inderdaad echt helemaal dood gaan, en dan een minuut later is mijn hartslag weer goed en als ik thuiskom van de sportschool ben ik al helemaal niet meer dood, maar heel erg levend
Oe, die ga ik van de week maken. Ik doe nu havermout met melk, 2tl suiker en diepvrieskersen en kijk daar echt naar uit 's ochtendsquote:Op maandag 6 januari 2014 10:22 schreef Myraela het volgende:
Havermout met appel, koekkruiden en extra kaneel.![]()
Extreem vullend, ik eet appel, wat ik normaal niet lust. En het is nog best lekker ook.
Beterschap!quote:Op maandag 6 januari 2014 11:04 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik was eerst 1,5 kilo aangekomen en gisteravond !! was ik alweer die 1,5 kilo afgevallen + een kilo extra omg! Ik eet de laatste paar dagen ook niet extreem veel want veel werken + ik ben half ziek aan het worden, blegh. Het plan was dus ook om vanavond weer hard te gaan lopen na 2 weken, maar ik denk dat er dat nog niet in zit en dat het wandelen wordt. Ik kon gister nog niet eens een blad met 3 drankjes vasthouden, dat voelde als 20 kilo.
NICE! En Pics.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:08 schreef friekin_ het volgende:
Mijn nieuwe jurkjes van COS zijn binnen. MAATJE M![]()
![]()
![]()
Vrolijk!
Netjes!quote:Op maandag 6 januari 2014 12:02 schreef Keshet het volgende:
![]()
Ik lees nog steeds mee maar ben niet zo'n trouwe poster.
2013 was een goed jaar! 17kg afgevallen; dit jaar staan de laatste 10-15 op de planning. Ik heb er alle vertrouwen in; mijn knop is helemaal om, al maanden dus, en het sporten en goed eten gaat als vanzelf. Over 3kg heb ik een gezond BMI.![]()
Ik heb recent dus ook de overnight oats ontdekt dankzij dit topic en ben echt heel erg fan inmiddels. Dank jullie voor het delen!
Bedankt voor je input. Natuurlijk vind ik dat niet erg!quote:Op maandag 6 januari 2014 08:51 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik vooral een lurker ben, dus hopelijk vind je mijn reactie niet erg.
Ding is, dat ik vroeger van bovenstaande lijstjes juist aan kwam. Het zijn echt verschrikkelijk veel koolhydraten. Is het een idee om, op een dag dat je een stukje brownie en pasta eet, minstens twee pistoletjes met iets anders te vervangen? Bijvoorbeeld een dikke salade of een soep als lunch? En in de ochtend 1 pistoletje met een ei er bij?
Je gaat flink sporten, maar het lijkt me best veel. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel een bak kwark of een smoothie is en welke hoeveelheden je aanhoudt bij je avondeten.quote:Op maandag 6 januari 2014 08:57 schreef Qwea het volgende:
Mogguh!
Lijstje
O: speltbroodje, 20+ kaas, volkoren beschuitje, 20+ smeerkaas, bakje kwark met muesli.
S: Krachttraining een uur en 30 min cardio.
L: 4x spelt, runderrookvlees, kalkoenfilet, pindakaas, 20+ smeerkaas, bak kwark.
T: 2x volkoren beschuit.
D: of 4x spelt met 20+ smeerkaas en paprika e.d onder de grill of spitskool, aardappelen, varkenshaas, griekse yoghurt en jus.
T: indien D geen spelt was, 2x spelt onder de grill met bovenstaande vandaan. Anders 2x volkoren beschuit met 20+ smeerkaas.
T2: smoothie
T3: kwark
Je hebt over 3 kilo een gezond gewicht, maar wilt nog 15 kilo afvallen?quote:Op maandag 6 januari 2014 12:02 schreef Keshet het volgende:
![]()
Ik lees nog steeds mee maar ben niet zo'n trouwe poster.
2013 was een goed jaar! 17kg afgevallen; dit jaar staan de laatste 10-15 op de planning. Ik heb er alle vertrouwen in; mijn knop is helemaal om, al maanden dus, en het sporten en goed eten gaat als vanzelf. Over 3kg heb ik een gezond BMI.![]()
Ik heb recent dus ook de overnight oats ontdekt dankzij dit topic en ben echt heel erg fan inmiddels. Dank jullie voor het delen!
quote:Op maandag 6 januari 2014 11:08 schreef friekin_ het volgende:
Mijn nieuwe jurkjes van COS zijn binnen. MAATJE M![]()
![]()
![]()
Vrolijk!
* DancingPhoebe sluit zich aan bij dequote:
quote:Op maandag 6 januari 2014 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
* DancingPhoebe sluit zich aan bij de
Ik bedenk 's ochtends altijd de meest coole lijstje, in de praktijk komt er helaas niet zo veel vanquote:Op maandag 6 januari 2014 12:27 schreef Tink89 het volgende:
Je gaat flink sporten, maar het lijkt me best veel. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel een bak kwark of een smoothie is en welke hoeveelheden je aanhoudt bij je avondeten.
quote:Op maandag 6 januari 2014 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
. Ik heb me ingeschreven voor de 10 km tijdens de marathon
.
quote:
Woehoe!quote:Op maandag 6 januari 2014 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 januari 2014 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
. Ik heb me ingeschreven voor de 10 km tijdens de marathon
.
1.5 kilo per week is elke dag 1500 kcal (grofweg) minder eten en/of meer verbranden. Dat is best veel. Een crashdieet lijkt mij niet handig op de lange termijn. Het voelt natuurlijk lekker om snel resultaat te zien, dat wel.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:21 schreef Myraela het volgende:
Ik had tijdens mijn traject een paar weken van 2 kilo. Maar de week erna 0.3, zonder mijn eetpatroon te wijzigen. Soms heeft het lichaam ook gewoon kuren volgens mij.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
1.5 kilo per week is elke dag 1500 kcal (grofweg) minder eten en/of meer verbranden. Dat is best veel. Een crashdieet lijkt mij niet handig op de lange termijn. Het voelt natuurlijk lekker om snel resultaat te zien, dat wel.
Als ik eenmaal meer ben afgevallen dan snap ik dat het langzamer gaat. Maar op dit moment denk ik dat 1.5 kilo een reëel tempo is. Mijn behoefte is bijna 2300 kcal, ik kom met mijn eten nog niet aan de 1500. Als ik meer eet dan dat raak ik een beetje in de war. Ik probeer daar wel aan te komen, want ik denk dat 1500 gewoon een prima basis is om alles binnen te krijgen dat je binnen moet krijgen. En de rest dan met beweging eraf werken.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
1.5 kilo per week is elke dag 1500 kcal (grofweg) minder eten en/of meer verbranden. Dat is best veel. Een crashdieet lijkt mij niet handig op de lange termijn. Het voelt natuurlijk lekker om snel resultaat te zien, dat wel.
De eerste 2 weken zal het wel moeten lukken, daarna zal het langzamer gaan.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik eenmaal meer ben afgevallen dan snap ik dat het langzamer gaat. Maar op dit moment denk ik dat 1.5 kilo een reëel tempo is. Mijn behoefte is bijna 2300 kcal, ik kom met mijn eten nog niet aan de 1500. Als ik meer eet dan dat raak ik een beetje in de war. Ik probeer daar wel aan te komen, want ik denk dat 1500 gewoon een prima basis is om alles binnen te krijgen dat je binnen moet krijgen. En de rest dan met beweging eraf werken.
Schommelingen in de vochtbalans van het lichaam etc. Zou kunnen, maar ik hoop alleen dat het niet ontmoedigd wanneer die 1.5 per week niet gehaald wordt. Aangezien dat dus best veel is.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:27 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik had tijdens mijn traject een paar weken van 2 kilo. Maar de week erna 0.3, zonder mijn eetpatroon te wijzigen. Soms heeft het lichaam ook gewoon kuren volgens mij.
Kan inderdaad. Ik heb een gemiddelde van 0.9 per week als ik nu terugkijk.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De eerste 2 weken zal het wel moeten lukken, daarna zal het langzamer gaan.
[..]
Schommelingen in de vochtbalans van het lichaam etc. Zou kunnen, maar ik hoop alleen dat het niet ontmoedigd wanneer die 1.5 per week niet gehaald wordt. Aangezien dat dus best veel is.
Maar die eerste twee weken blijf ik gewoon meetellen. Ik zit in 4 dagen nu op 3 kilo eraf, dus dat geeft me al wat marge.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:
eerste 2 weken zal het wel moeten lukken, daarna zal het langzamer gaan.
Dit dus.... Inmiddels een keurige omtrek van 70, maar gigajetsers, waardoor M het bovenom echt niet wordt.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:47 schreef friekin_ het volgende:
Het gebeurde bij mij totaal onverwacht eigenlijk.. Meestal zitten mijn curves (Dikke F cup jetsers) in de weg
Ik ookquote:Op maandag 6 januari 2014 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Broek maat 42.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:22 schreef Qwea het volgende:
Hoe zitten de maat M'ers op broek maat? 27/28 hier aan jeans maat en sportbroek is maat S
Kak, mijn smeerkaas is opquote:Op maandag 6 januari 2014 14:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga weer een pot D'light jam halen, want ik word en beetje treurig an m'n beleg.
Jeansmaat zou een 32 moeten zijn nu. Heb een 33 en die is eigenlijk iets te groot nu.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:22 schreef Qwea het volgende:
Hoe zitten de maat M'ers op broek maat? 27/28 hier aan jeans maat en sportbroek is maat S
quote:Op maandag 6 januari 2014 14:39 schreef douche-eendje het volgende:
Mn kleinste broek is een slim fit maat 29 die momenteel als baggy door het leven gaat. Heb m al in 28 gepast, toen zat het weer normaal.
ik koop pas een nieuwe als het in 27 pastquote:
Ukje.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
ik koop pas een nieuwe als het in 27 past
ik had trouwens nog nooit een broek kleiner dan maat 30 gekochtdat lengtemaat 30 voor mij soms te lang is zegt ook wel genoeg btw.
quote:Op maandag 6 januari 2014 15:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
ik koop pas een nieuwe als het in 27 past
ik had trouwens nog nooit een broek kleiner dan maat 30 gekochtdat lengtemaat 30 voor mij soms te lang is zegt ook wel genoeg btw.
Ik vind het ook niet heel problematisch verder, maar het is wel duidelijk een achtergebleven gebied.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mij is echt mn buik de probleem zone. Ik hou het liever op mn reet vast!
Dat dus.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Met 10 km/uur loop je hard, hoor! Dat tempo ongetraind 4,3 km volhouden is geweldig knap.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:39 schreef Myraela het volgende:
Overigens net 4.3 km gelopen.Iets van 10km per uur, 340 kcal verbrand. yay. Morgen 2.4km waar ik echt moet proberen te gaan hardlopen. Dat gaat nog zwaar worden.
Maat 30 en op mijn ideaalgewicht straks 29; lager kom ik niet door m'n relatief brede heupen. Het hangt er wel echt vanaf wat voor broek ik heb. Alle stugge broeken zoals spijkerbroeken heb ik wel in deze maat nodig. Een sportbroek kan ik kleiner hebben.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:22 schreef Qwea het volgende:
Datquote:Op maandag 6 januari 2014 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt gewandeld met 10km/uur? Er ligt een snelwandelcarrière voor je in't verschiet!
Had ik vroeger ook, had vroeger ook altijd de binnekant van de benen in jeans stuk. Nu schuren ze niet meer tegen elkaar aanquote:Op maandag 6 januari 2014 15:28 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb broekmaat 29/30 en soms ook wel 32 (hangt echt van de broek af), maar mijn waistmaat is vaak groter dan daadwerkelijk nodig is omdat ik hem anders niet over mijn benen krijg (hurray voor dikke benen)
Billen, heupen, dijen hier. Complete ramp met broeken dus. Buik is nu best wel plat.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dat heel extreem? Want misschien heeft mijn app het gewoon fout.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt gewandeld met 10km/uur? Er ligt een snelwandelcarrière voor je in't verschiet!
Oohhh.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
Pace is het waarschijnlijk: min/mijl of min/km.
Als het 10 was, dan was het wrsch 10min/km, wat neerkomt op 6km uurwat op zich een lekker doorstapt tempo is voor wandelen
Ok, het viel me gewoon even op in dit lijstje. Als het niet vaak gebeurt zal het idd niet zo'n effect hebben, hoewel ik denk dat brood vooral vullend is en niet zo veel voedingsstoffen heeft. Ieder zijn manier. En zo veel afvallen blijft knapquote:Op maandag 6 januari 2014 12:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bedankt voor je input. Natuurlijk vind ik dat niet erg!
Ik heb absoluut geen moeite met koolhydraten en hou enorm van brood. Ik ben al 47 kilo kwijt en eet altijd een boterham of 8 per dag. Vandaag dus pistoletjes en pasta, omdat vriendlief jarig is. Dat is geen excuus hoor, maar wel een verklaring. De afgelopen dagen heb ik vaak ontbeten met kwark, wentelteefjes zonder suiker of yoghurt met fruit, dus ik vind het niet zo'n probleem. Zolang ik door de week heen maar voldoende variatie heb, mag er best een dagje uitschieter tussen zitten. Overigens eet ik wel al mijn koolhydraten met eiwitten, zoals 30+kaas, smeerkaas, roomkaas of kwark ofzo, waardoor mijn bloedsuikerspiegel niet heel hard omhoog gaat.
Ik heb btw op mijn werk geen koelkast of magnetron, dus warm/gekoeld eten is geen optie voor de lunch.
Ik zou gewoon lekker wat extra's nemen. Wel gezonde dingen. Neem een banaan, of 2.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat vinden jullie..
Ik kom vandaag aan 1318 kcal. Maar mijn dagelijkse behoefte logt op minstens 1890..
Moet ik wat extra eten. Of zou het geen kwaad kunnen om nu wat minder te eten zodat ik mijn lijf even laat wemmen aan minder eten. Ik zit er erg van over in dubio.
Dan is het helemaal debiel weinig. Dan vind ik 1500 ook nog te weinig.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Is ook wel beter heb tenslotte vandaag ook gesport.
Dit.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan is het helemaal debiel weinig. Dan vind ik 1500 ook nog te weinig.
quote:Op maandag 6 januari 2014 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit.
Al moet ik zelf ook nog even snel wat in m'n bakkes stoppen
Je zal wel moeten....quote:Op maandag 6 januari 2014 17:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vind het zo lastig nu ik minder KH wil eten om dan dat tekort aan te vullen. Maar komt goed, ik ga eens even mijn lijstje aanvullen.
Ja, zit vastgeroest achter de laptop te schrijven..quote:
De reden dat ik wil gaan minderen met KH is dat ik het idee heb dat ik daar heel gevoel voor ben en ik het idee heb dat ik wanneer ik mijn KH eet ik ook minder trek/hongergevoel heb.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je zal wel moeten....
Heb je een reden om minder KH te eten? Neem anders 2 gekookte eieren sowieso erbij. 0 KH, wel eiwitten, en weer +- 140 kcal
Walnotenquote:Op maandag 6 januari 2014 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, zit vastgeroest achter de laptop te schrijven..
Rolletje ham met roomkaas en een grote hand walnotennomnom
Lijstje komt daarmee op:
O: 2 dikke plakken meergranenbrood met hummus
L: 2 dikke plakken brood met daarop 2 scrambled eggs met wat melk, een lading spinazie, wat knoflook en ik denk nog geen 20 gram brie
T: rolletje ham met roomkaas, hand walnoten
D: half kippetje met daarbij pompoen en wat aardappeltjes uit de oven
Geen sport vandaag, even rust na 3 dagen achtereen hardlopen.
Dit dus. Verder wil ik ook eiwitten en KH scheiden bij mij avond etenquote:Op maandag 6 januari 2014 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
KH kan ik echt blijven eten, zonder dat er ooit een gevoel van genoeg/verzadiging optreed, dus dat is wel een logische gedachtengang
Aaah, oke. Maar ondanks dat je minder KH gaat eten, wel zorgen dat je genoeg binnen krijgt hoor. Zeker als je hebt gesport.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De reden dat ik wil gaan minderen met KH is dat ik het idee heb dat ik daar heel gevoel voor ben en ik het idee heb dat ik wanneer ik mijn KH eet ik ook minder trek/hongergevoel heb.
Ik stop niet helemaal met KH hoor
Ik zit nu aan 2 warme appeltjes als toetje! Gaat goedkomenquote:Op maandag 6 januari 2014 17:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aaah, oke. Maar ondanks dat je minder KH gaat eten, wel zorgen dat je genoeg binnen krijgt hoor. Zeker als je hebt gesport.
Welkom!quote:Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef Audreyoot het volgende:
Hallo allemaal![]()
Ik kom ook weer eens een kijkje nemen hier. Wil voor de bruiloft in juli nog wat kilo's kwijt en heb me voorgenomen dit te doen door vaker te wandelen en elke dag te koken (we kiezen vaak voor de foute hap). Heb in ieder geval al veel spul in huis gehaald om te wokken én ik wil proberen iedere dag een half uurtje op de loopband of touwtje te springen.
Lijstje van vandaag:
O: Volkoren cornflakes met halfvolle melk
T: Broodje met komkommerspread
L: magere yoghurt, appeltje, kaneel
T: kopje koffie
D: bij mijn schoonmoeder dus verrassing
Verder drink ik veel water, thee en spa&mint
Ik weet niet of dit wat weinig is dus ik ben nog op zoek naar een geschikt T'tje voor tussen de L en D
Ik denk ook dat dit wel vrij weinig is. Ligt ook aan de hoeveelheden.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef Audreyoot het volgende:
Hallo allemaal![]()
Ik kom ook weer eens een kijkje nemen hier. Wil voor de bruiloft in juli nog wat kilo's kwijt en heb me voorgenomen dit te doen door vaker te wandelen en elke dag te koken (we kiezen vaak voor de foute hap). Heb in ieder geval al veel spul in huis gehaald om te wokken én ik wil proberen iedere dag een half uurtje op de loopband of touwtje te springen.
Lijstje van vandaag:
Ik weet niet of dit wat weinig is dus ik ben nog op zoek naar een geschikt T'tje voor tussen de L en D
quote:Op maandag 6 januari 2014 17:47 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik zit nu aan 2 warme appeltjes als toetje! Gaat goedkomen
Ik vind lunchen met magere yoghurt en een appel geen lunch. Al zou je 300gr magere yoghurt nemen, dan zit je op 99kcal,84 voor een appel. Afgerond 200kcal.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef Audreyoot het volgende:
Hallo allemaal![]()
Lijstje van vandaag:
38 of 40. Maar ik ben bovenom zwaarder. Mijn benen en kont zijn primaquote:
Eensch. Neem anders eens lekkere dikke griekse yoghurt of halfvolle yoghurt ofzo. Als je dan evenveel eet, krijg je meer voedingsstoffen binnen. Wil je dat niet? Voeg dan eens wat noten aan je yoghurt toe... Dat gaat snel in kcals en is hartstikke gezondquote:Op maandag 6 januari 2014 18:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind lunchen met magere yoghurt en een appel geen lunch. Al zou je 300gr magere yoghurt nemen, dan zit je op 99kcal,84 voor een appel. Afgerond 200kcal.
Ik vind je lijstje in het algemeen wat weinig
Dat ben ik vanmiddag vergeten mee te nemen bij de AH. Noten!quote:Op maandag 6 januari 2014 19:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
38 of 40. Maar ik ben bovenom zwaarder. Mijn benen en kont zijn primabuik is het probleem
Lengtemaat 30 of 32.
[..]
Eensch. Neem anders eens lekkere dikke griekse yoghurt of halfvolle yoghurt ofzo. Als je dan evenveel eet, krijg je meer voedingsstoffen binnen. Wil je dat niet? Voeg dan eens wat noten aan je yoghurt toe... Dat gaat snel in kcals en is hartstikke gezond
Officieel is een pinda niet eens een noot.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:14 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat ben ik vanmiddag vergeten mee te nemen bij de AH. Noten!
Zouden ongezouten pinda's ook onder de gezonde noten vallen?
Naja een vriendin zei dat dat haar geadviseerd was. En ik was van mening van niet. Dus nu ben ik wel benieuwd...quote:Op maandag 6 januari 2014 19:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Officieel is een pinda niet eens een noot.
En wat ik me meen te herinneren zijn ze niet echt briljant als keuze, maar iemand die ze daadwerkelijk eet kan daar vast meer over vertellen.
Mja, ik heb me er nooit zo heel erg in verdiept, want m'n darmen trekken geen noten of peulvruchten, maar ze zijn van nature sowieso vrij vet, laat staan wat er na verdere bewerking nog mee gebeurt. Dan lijken pinda's in de dop me nog de beste keuze.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Naja een vriendin zei dat dat haar geadviseerd was. En ik was van mening van niet. Dus nu ben ik wel benieuwd...
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:52 schreef Tinkepink het volgende:
Wat hebben jullie allemaal al kleine maatjes gekregen!
Maat 38 jeans? Bestaat dat.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:12 schreef Qwea het volgende:
[..]Heb boven nog een mt 38 van jeans liggen
quote:
ja hoor, ik heb ook wel eens 40" gehad. en bij de mannen gaan ze nog groter...quote:Op maandag 6 januari 2014 20:17 schreef Qwea het volgende:
[..]Staat er echt in
Hmm, er staat " achter. Is het dan 38" ? Ja he? Dus mt 46?
46 valt nog wel mee.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:17 schreef Qwea het volgende:
[..]Staat er echt in
Hmm, er staat " achter. Is het dan 38" ? Ja he? Dus mt 46?
Ik kreeg eerder dingen geadviseerd als amandelen, hazelnoten etc. Minder vet, als je daar 15 gram van hebt gegeten heb je echt wel genoeg gehad etc.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Naja een vriendin zei dat dat haar geadviseerd was. En ik was van mening van niet. Dus nu ben ik wel benieuwd...
Maat 50 hierquote:Op maandag 6 januari 2014 20:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat was mijn beginmaatHet kan veul erger.
Zeester zit ook bij WW, die kan je er vast meer over vertellen!quote:Op maandag 6 januari 2014 21:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Maat 50 hierMaar daar ga ik verandering in brengen. Hoi!
Er zitten hier meer die het via weightwatchers doen toch? Doen jullie ook de cursus? Hoe zit het daarbij qua leeftijden? Ik ben namelijk 22 en zit niet te wachten op alleen maar middelbare vrouwen, eigenlijk
Kleine vreetbui?quote:Op maandag 6 januari 2014 22:06 schreef Qwea het volgende:
Mijn lijstje kan aangevuld worden met handjes pepernoten, liga evergreen, sultana yofruit en een ontbijt koek
Jaquote:
Thanks! Heb me inmiddels ingeschrevenquote:Op maandag 6 januari 2014 22:30 schreef Zeester het volgende:
Ik doe WW met cursus. Ik vind de cursus ook wel echt het grootste voordeel van WW, je redt het zelf ook wel als je jezelf gewoon goed voorlicht om af te vallen, maar de peer-pressure van elke week die cursus helpt mij goed. En het is best leuk, stiekem.
Ik zit zelf in A'dam, en het is een heel gemengd publiek. Dikke dames, dunne dames, oud/jong, alles door elkaar. Heel laagdrempelig enzo.
Dat het erger kan wil toch niet zeggen dat t niet teveel is.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat was mijn beginmaatHet kan veul erger.
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:52 schreef Tinkepink het volgende:
Wat hebben jullie allemaal al kleine maatjes gekregen!
Nergens voor nodig, een nieuw topicquote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Knap hoor!
Hoewel ik inmiddels nog een derde dieet-afval-dinges-topic overweeg 'for real fatties hotties' ofzo.
Je had gisteren een soort snelwandelen gedaan wat voor velen geloof ik al een tempo hardlopen is; als je lichaam dat niet gewend is kan er zeker wel spierpijn/pijn onstaan. Vooral als de demping van je schoenen ook niet optimaal is. Hardlopen is nou eenmaal gewoon zeer belastend voor je benen, voornamelijk knieën. Normaal moet zoiets wel binnen 24 uur wegtrekken aan pijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:07 schreef Myraela het volgende:
Ik baal een beetje, ik heb in beide onderbenen aan de voorkant pijn nu. Weet niet precies hoe of wat, maar ik denk dat het verstandiger is om vandaag niet te gaan lopen. Laat staan te gaan hardlopen.
Denk dat het komt omdat ik op verkeerde schoenen heb gelopen. Ik heb alleen op het moment helemaal geen geld om goede hardloopschoenen te kopen.
voor mensen met een BMI van boven de 30?? 35?? 40??quote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Knap hoor!
Hoewel ik inmiddels nog een derde dieet-afval-dinges-topic overweeg 'for real fatties' ofzo.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Knap hoor!
Hoewel ik inmiddels nog een derde dieet-afval-dinges-topic overweeg 'for real fatties' ofzo.
Nou ja, weet je, ik voel wel een beetje wat BE bedoelt. Ik zit hier met een BMI van richting de 50, kledingmaat 54 en dan is t helemaal niet zo leuk om mensen te zien omvallen van verbazing bij jeansmaat 38" (waar mn linkerbeen tegenwoordig misschien in past) of als iemand dan streng gaat roepen dat het dan wel je beginmaat kan zijn maar nog steeds veel te veel is (thanks, ik hoop het over een jaar of wat weer te kunnen dragen).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
voor mensen met een BMI van boven de 30?? 35?? 40??
waar ligt die grens dan??
ohh ik snap je gevoel wel hoor.. terwijl ik ergens tussen maatje 44 en 42 (toch stiekem nog XL) zweef gaan er mensen het hebben over damesmaat 38 of maatje M.. en IK vind dat af en toe al irritant en frustrerend.. ik kan me heeeel goed voorstellen dat mensen die een grotere maat echt zoiets hebben van : "wtf?!?! luxe problemen!! "quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, weet je, ik voel wel een beetje wat BE bedoelt. Ik zit hier met een BMI van richting de 50, kledingmaat 54 en dan is t helemaal niet zo leuk om mensen te zien omvallen van verbazing bij jeansmaat 38" (waar mn linkerbeen tegenwoordig misschien in past) of als iemand dan streng gaat roepen dat het dan wel je beginmaat kan zijn maar nog steeds veel te veel is (thanks, ik hoop het over een jaar of wat weer te kunnen dragen).
Ik weet wel dat er bij bijna iedereen hier begrip voor is dat sommige mensen van echt heel ver moeten komen, maar er lopen inmiddels ook echt wel veel dames rond die gewoon slank zijn, en om de sfeer blijven posten. Ik vind dat echt prima, maar het moet niet zo zijn dat de echte dikkies het gevoel krijgen dat ze te dik zijn voor het topic. Héél soms heb ik dat wel, dat ik niet durf te zeggen wat voor maat ik heb of hoe zwaar ik ben. Omdat ik t gevoel heb dat zelfs in dit topic ik dan een freak ben
van mij hoeven ze niet weg hoor, en inspiratie is het zekerquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ohh ik snap je gevoel wel hoor.. terwijl ik ergens tussen maatje 44 en 42 zweef gaan er mensen het hebben over maat 38.. en IK vind dat af en toe al irritant en frustrerend.. ik kan me heeeel goed voorstellen dat mensen die een grotere maat echt zoiets hebben van : "wtf?!?! luxe problemen!! "
aan de andere kant lijkt het me ook fijn om te kunnen delen hoe goed het gaat, en om te zien dat anderen het ook voor elkaar krijgen om 50 kilo af te vallen ( en respect!! )
geen idee waarom de slanke fatties niet naar slank doorgaan overigensal is het hier gewoon erg gezellig en ik ben ook een gewoonte dier en naar andere topcis gaan.. huuu!!
![]()
Hier gister ook voor het eerst met z'n tweetjes geweestquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:31 schreef kwakz0r het volgende:
Het goede nieuws: vriendje gaat ook mee sporten voortaan, dus dat is wat gezelliger dan steeds alleen. Ik ga nu wel hoor, maar niet vaak genoeg, en te vaak lonkt de bank met een lekker warm vriendje om tegenaan te hangen en kletsen meer dan de sportschool.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
En anders, dames en heren, gewoon dit volhouden:
[ afbeelding ]
*kras*
Iemand in m'n facebooklijst postte dit.
*kras2*
[ afbeelding ]
*kras*
*kras2*
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Knap hoor!
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
voor mensen met een BMI van boven de 30?? 35?? 40??
waar ligt die grens dan??
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, weet je, ik voel wel een beetje wat BE bedoelt. Ik zit hier met een BMI van richting de 50, kledingmaat 54 en dan is t helemaal niet zo leuk om mensen te zien omvallen van verbazing bij jeansmaat 38" (waar mn linkerbeen tegenwoordig misschien in past) of als iemand dan streng gaat roepen dat het dan wel je beginmaat kan zijn maar nog steeds veel te veel is (thanks, ik hoop het over een jaar of wat weer te kunnen dragen).
Ik weet wel dat er bij bijna iedereen hier begrip voor is dat sommige mensen van echt heel ver moeten komen, maar er lopen inmiddels ook echt wel veel dames rond die gewoon slank zijn, en om de sfeer blijven posten. Ik vind dat echt prima, maar het moet niet zo zijn dat de echte dikkies het gevoel krijgen dat ze te dik zijn voor het topic. Héél soms heb ik dat wel, dat ik niet durf te zeggen wat voor maat ik heb of hoe zwaar ik ben. Omdat ik t gevoel heb dat zelfs in dit topic ik dan een freak ben
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ohh ik snap je gevoel wel hoor.. terwijl ik ergens tussen maatje 44 en 42 (toch stiekem nog XL) zweef gaan er mensen het hebben over damesmaat 38 of maatje M.. en IK vind dat af en toe al irritant en frustrerend.. ik kan me heeeel goed voorstellen dat mensen die een grotere maat echt zoiets hebben van : "wtf?!?! luxe problemen!! "
aan de andere kant lijkt het me ook fijn om te kunnen delen hoe goed het gaat, en om te zien dat anderen het ook voor elkaar krijgen om 50 kilo af te vallen ( en respect!! )
geen idee waarom de slanke fatties niet naar slank doorgaan overigensal is het hier gewoon erg gezellig en ik ben ook een gewoonte dier en naar andere topcis gaan.. huuu!!
![]()
Ik snap bovenstaande posts heel goed. Ik heb zelf meer dan eens de overweging gemaakt om over te stappen naar Slank, maar heb daar juist het gevoel dat de posters zich amper kunnen voorstellen hoe het is om 120 kilo te wegen. Juist omdat mensen dat hier wel snappen en ik me hier thuis voel, blijf ik plakken. Ik weet dat jullie weten hoe ik me voel, hoe het is om nog steeds maat XXL bij de didi te pakken, omdat je hoofd nog niet weet hoe je lijf eruit ziet. Juist omdat ik van binnen nog voel als een fattie, wil ik graag blijven...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
Slank, Dieet en Obesitas voor Beginners.
Ofzo.
En dan korten we dat af tot 'OB', wat mensen doet denken aan 'tampons', en dan kunnen alle rellen daarheen.
Ik vind het een plan.
Hoi! Welkom in dit topicquote:Op maandag 6 januari 2014 21:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Er zitten hier meer die het via weightwatchers doen toch? Doen jullie ook de cursus? Hoe zit het daarbij qua leeftijden? Ik ben namelijk 22 en zit niet te wachten op alleen maar middelbare vrouwen, eigenlijk
Krachttraining is veel leukerder.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:07 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hier gister ook voor het eerst met z'n tweetjes geweestveel gezelliger inderdaad, maar soms heb ik t gevoel dat ik wat sneller denk "Ah een kwartiertje fietsen is wel zat en dan kan ik nu gezellig naast hem op de loopband gaan staan". Terwijl ik normaal een half uur zou fiets bijvoorbeeld.
Maarja, misschien is t nieuwigheid.
Ik wil me trouwens wat meer gaan focussen op krachttraining. Benieuwd hoe dat me afgaat
Ikke!quote:Op maandag 6 januari 2014 21:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar mijn punt is juist dat veel mensen in Slank geen former fattie zijn...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:29 schreef Myraela het volgende:
Laten we de topics gewoon niet nog meer splitsen. Ik ben nog een fattie maar voel me beter bij de former fatties. Gewoon omdat ik mezelf zo wil zien. Ik vind het wel motiverend.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Val gewoon af. Of niet. Post er hier over, of in Slank, of op libelle/margriet/tina/breakout/playboy-valtaf.nl en stop met je te vergelijken met anderen, of niet, maar post daar dan niet over, want het helpt niemand een ene moer.
Sorry, ik had dit eig niet nu erin moeten gooien want ik kan eig helemaal niet veel schrijven en posten vandaag, maar dit is wel een beetje wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
Die wind is goeie voortrainingquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Krachttraining is veel leukerder.
Mijn planning loopt niet helemaal juist, ik wilde vanaf de tandarts door naar de sportschool, maar blijkbaar had niemand eraan gedacht om brood uit de vriezer te halen. Melk/yoghurt was ook op en droge muesli gaat me te ver, dus uiteindelijk ontbeten met twee crackers en een appel. Maar met gewichten zeulen gaat me daarop écht niet lukken.Nu wachten tot mijn brood ontdooid is, dan cross ik desnoods even met de auto naar de sportschool. (Want wind. Veel wind. Pal tegen.
)
[ afbeelding ]
*kras*
*kras2*
Het is een van mijn marathontrainingsmaatjesquote:
Waarschijnlijk pak ik de fiets ook gewoon, maar zeuren over het weer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die wind is goeie voortrainingHier windkracht 7 nu, stap na de lunch ook op de fiets voor krachttraining voor de beentjes. Zit nu eerst een bak kwark weg te werken, dan zo ff naarde AH voor speltbrood... om 12u lunchen en dan rond 13:30 lekker trainen
![]()
Ik vind dat zo lekker, krachttraining. Ik ging zaterdag zo kapot op mijn been gewichtenIk hou van fitness
En aangezien ik aankom (van 72,2 naar 73,4) zet het volgens mij zoden aan de dijk
Lief, maar dat is niet wat ik bedoelde. Vooral ook omdat ik heel goed weet dat slank blijven voor velen net zo moeilijk is als slank worden en ik snap best dat idd om wat jij zegt, dat je ooit wel xxl was, dat je je ook niet echt thuis voelt bij de slankies.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Overigens, nog een kleine toevoeging: Als jullie graag willen dat ik weg blijf of mensen zich ongemakkelijk voelen in plaats van geïnspireerd, wil ik best naar Slank verkassen hoor. No hard feelings, de regels zijn er niet voor niks![]()
Je moet alleen nog ff zeiken dat je brood uit de vriezer te droog is, dan ben je een eckte Hollanderquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pak ik de fiets ook gewoon, maar zeuren over het weer.(Je bent Hollander of je bent het niet
)
Brood zou nu wel ontdooid moeten wezen, ermnerm. Kan ik mooi rond 11 uur naar de sportschool.
Dat is wel heel simpel gedacht.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Val gewoon af. Of niet. Post er hier over, of in Slank, of op libelle/margriet/tina/breakout/playboy-valtaf.nl en stop met je te vergelijken met anderen, of niet, maar post daar dan niet over, want het helpt niemand een ene moer.
Rond de lunch is het altijd zo lekker rustig in de sportschool, vind ik altijd wat fijner trainen. Geen instructeurs die heel de tijd een geforceerd praatje komen maken..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je moet alleen nog ff zeiken dat je brood uit de vriezer te droog is, dan ben je een eckte HollanderIk ga of altijd rond 10u of na de lunch. Ik kan er niet zo goed mee omgaan dat ik niet om 12u kan lunchen
/autist
Mja, ik ga nu pas daadwerkelijk ontbijten, dus om 12 uur lunchen hoeft dan ook weer niet. Maar sowieso, mijn eettijden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je moet alleen nog ff zeiken dat je brood uit de vriezer te droog is, dan ben je een eckte HollanderIk ga of altijd rond 10u of na de lunch. Ik kan er niet zo goed mee omgaan dat ik niet om 12u kan lunchen
/autist
Die heb ik sowieso niet, die instructeursquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Rond de lunch is het altijd zo lekker rustig in de sportschool, vind ik altijd wat fijner trainen. Geen instructeurs die heel de tijd een geforceerd praatje komen maken..
Ik heb ook net ontbetenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, ik ga nu pas daadwerkelijk ontbijten, dus om 12 uur lunchen hoeft dan ook weer niet. Maar sowieso, mijn eettijden.
Vind ik niet persequote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar goed, je hebt ergens wel gelijk, het is mijn probleem, en niet dat van een ander.
Knap van je !quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:02 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nooit een extreem hoog bmi gehad, bedoel ik heb nooit ver boven de 30 gezeten. Ik voel me bij de slankies wel prima en bij de mensen die wel van ver komen of nog moeten komen ook. Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel. En dat is gewoon gezond en gelukkig met ons lichaam zijn.
Overigens voor het eerst dat ik zeg dat mijn doel is om gezond te worden, eerder dan slank te worden. Ik heb echt enorme sprongen gemaakt, ik wil gewoon gezond zijn, gezond eten, genieten en lekker kunnen sporten. Ik kwam van "Liever dun dood, dan dik leven." kort door de bocht.
Keertje goed poepen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:05 schreef PatriQue89 het volgende:
Oeh.. ik kom er net achter dat ik over 600 gram van morbide obesitas naar obesitas ga
Op mijn 15de de diagnose van een eetstoornis NAO gekregen. En sinds die tijd de extreme handelingen kunnen bannen, maar dit is voor het eerst dat ik merk dat de gedachten erachter ook minder worden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Knap van je !Heb je een eetstoornis? En als je er geen antwoord op wil geven is dat ook prima hoor
Goeie mentaliteitsverandering.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:02 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nooit een extreem hoog bmi gehad, bedoel ik heb nooit ver boven de 30 gezeten. Ik voel me bij de slankies wel prima en bij de mensen die wel van ver komen of nog moeten komen ook. Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel. En dat is gewoon gezond en gelukkig met ons lichaam zijn.
Overigens voor het eerst dat ik zeg dat mijn doel is om gezond te worden, eerder dan slank te worden. Ik heb echt enorme sprongen gemaakt, ik wil gewoon gezond zijn, gezond eten, genieten en lekker kunnen sporten. Ik kwam van "Liever dun dood, dan dik leven." kort door de bocht.
Haha ja!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Keertje goed poepen.
Hoe gaat het verder qua afvallen? Goed vol te houden?
Knapquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Op mijn 15de de diagnose van een eetstoornis NAO gekregen. En sinds die tijd de extreme handelingen kunnen bannen, maar dit is voor het eerst dat ik merk dat de gedachten erachter ook minder worden.
Netjessss! Nou ja, kun je iig niet zeggen dat je honger moet lijdenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:13 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Haha ja!
Gaat goed. 11 november begonnen met bijhouden(138 kilo toen), nu 125.6. Ik ben tevreden! Met het eten geen problemen.. het is soms echt heel veel, haha.
Drink je veel koffie? Kan het zijn dat je daar wakker van ligt? Of eet je vlak voor het slapen gaan nog iets met veel suikers? (Banaan bv?).quote:Dit is de eerste keer dat ik het echt goed volhoud. Normaal stopte ik na een week of 2 ofzo, dan begon ik weer te vreten..Ik voel me nu lichamelijk goed, ik voel me goed bij m'n eetpatroon, heb niet het gevoel te kort te komen ofzo qua eten..(wat ik daarvoor dus wel altijd had bij afvallen). Heb ook heel veel energie (te veel denk ik.. kom moeilijk in slaap, klaarwakker tot een uur of 3 vannacht.. )
Nice! Ik weiger het meestal, wat resulteerd in een vreetbui zoals gisterenquote:Wat ook helpt is dat ik mezelf niks verbied. Ik had het weekend een verjaardag, dan neem ik rustig een klein stukje gebak en wat stukjes kaas ofzo.
Nice! Wat voor sport ga je doen?quote:We zijn nu de laatste dingen aan het afmaken in ons nieuwe huis, daarna wou ik gaan beginnen met sporten, maar ik denk dat ik dat maar wat eerder moet gaan doen om energie kwijt te raken.
Dit. Ik moet zeggen dat nu voor het eerst op mezelf wonen daar ook best wel heel erg bij helpt. Het is anders wanneer je je eigen bord met eten moet klaarmaken dan wanneer je aanschuift in een gezin waarbij er voor 2 mensen al (bijna) geen groenten wordt klaargemaakt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:02 schreef Myraela het volgende:
quote:
Ik zit bij Basic fit, die kunnen amper hun penis/vagina van hun anus onderscheiden, laat staan begeleiding geven of weten wat voor schema je hebtquote:En de instructeurs op mijn sportschool zijn wel ok, genoeg interesse om te weten wie je bent en wat je ongeveer voor schema hebt, maar niet vervelend aanwezig verder.
Mehehe dat had ik bij f4f ookquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:22 schreef Qwea het volgende:
[..]!!! HOLLANDER
[..]
Ik zit bij Basic fit, die kunnen amper hun penis/vagina van hun anus onderscheiden, laat staan begeleiding geven of weten wat voor schema je hebt![]()
Mee eens, dit was het volledige lijstje incl avondeten(misschien toch maar goed dat het voor het D wat minder was gezien wat ik erna gegeten heb):quote:Op maandag 6 januari 2014 18:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind lunchen met magere yoghurt en een appel geen lunch. Al zou je 300gr magere yoghurt nemen, dan zit je op 99kcal,84 voor een appel. Afgerond 200kcal.
Ik vind je lijstje in het algemeen wat weinig
Kon het niet laten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:22 schreef Qwea het volgende:
[..]!!! HOLLANDER
[..]
Ik zit bij Basic fit, die kunnen amper hun penis/vagina van hun anus onderscheiden, laat staan begeleiding geven of weten wat voor schema je hebt![]()
Geen honger inderdaadquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Netjessss! Nou ja, kun je iig niet zeggen dat je honger moet lijden
[..]
Drink je veel koffie? Kan het zijn dat je daar wakker van ligt? Of eet je vlak voor het slapen gaan nog iets met veel suikers? (Banaan bv?).
[..]
Nice! Ik weiger het meestal, wat resulteerd in een vreetbui zoals gisteren"must have EVERYTHING"
Maar wel top. Heb je dan geen problemen om van dingen af te blijven? Zo van "1 stukje taart, omnomnom, MEER". Ik wil altijd als ik eenmaal beginnen gelijk 5 stukken
Ik heb die rem niet
[..]
Nice! Wat voor sport ga je doen?
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:28 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
en toen dacht ik: Ach, eentje kan wel.. tot ik zag hoe mijn moeder het had dichtgeplakt. Toen had ik wel zoiets van: te moeilijk, bitch
Eigenlijk niet echt. Ik heb gewoon de focus ineens verlegd van zo snel mogelijk, naar "dit keer is het permanent". Ook weer de spreekwoordelijke knop die omgaat. En ik blijf mezelf er bij alles wat ik doe nog steeds bewust van dat ik door kan slaan. Ik denk dat ik mijn eetstoornis gewoon heel erg heb leren begrijpen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
KnapEn heb je ook een soort trigger gehad waardoor de gedachten ineens minder worden?
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vind ik niet perseVind wel dat we met zn allen dit topic maken en dus rekening moeten houden met de aard van dit topic en dat dus bij sommige opmerkingende nodige subtiliteit in acht genomen mag worden
Ik kom ook van een BMI van 42 en heb het inmiddels omgedraaid... Helpt dat? Het kan echt! Kleine stapjes, tussendoelen stellen, reëel blijven. Je kunt het!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik wil niet dat jullie verkassen hoor!! Vind het veel te fijn dat jullie hier nog posten.
Ik snap het gevoel van kwak, BE etc wel. Maar ik denk dat de diversiteit juist wel goed is om iedereen scherp te houden. Want ik geloof echt wel dat iedereen hier er geen problemen mee heeft of iemand nu maatje S heeft of een maatje 56. Voor iedereen is het hier een strijd geweest/of is het nog steeds een strijd.
En soms moet je niet alles te letterlijk nemen wat iemand neertypt. Maar dat is moeilijk zonder emotie/gevoel dat je er bij hoort/ziet.
En ik heb nu een BMI van 43. Maar als ik zie wat sommige al hebben gepresteerd, lijkt het voor mij soms even niet onmogelijk om ook in een gezond BMI terecht te komen!
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lief, maar dat is niet wat ik bedoelde. Vooral ook omdat ik heel goed weet dat slank blijven voor velen net zo moeilijk is als slank worden en ik snap best dat idd om wat jij zegt, dat je ooit wel xxl was, dat je je ook niet echt thuis voelt bij de slankies.
Het is alleen dat al die M-etjes en minimaatjes vanmorgen ineens wel heel confronterend waren en ik even dacht 'Really?!?'.![]()
Maar ik had mijn post ge-edit dacht ik omdat het natuurlijk gewoon mijn eigen gezeik is en ik maar moet gaan zorgen dat ik ook bij de M-etjes ga horen.
Over dat 'regels zijn regels', dat vind ik juist niet. Die regels zijn ooit door de users van dit topic bedacht toch? En dus ook vrijelijk te interpreteren wmb.
Ik wilde iig niemand weg jagen.
hoe herkenbaar en wat een heerlijk beeld erbij...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:22 schreef Qwea het volgende:
Ik heb ook een eetstoornis (NAO) gehad/nog steeds, en ik herken heel veel van de dingen die je zegt en doet. Het bordjes mooi maken, de angst om controle te verliezen als je niet heel strenge regels hebt... pas je wel op dat je stiekem niet nog steeds met je stoornis meegaat ipv er overheen bent?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt. Ik heb gewoon de focus ineens verlegd van zo snel mogelijk, naar "dit keer is het permanent". Ook weer de spreekwoordelijke knop die omgaat. En ik blijf mezelf er bij alles wat ik doe nog steeds bewust van dat ik door kan slaan. Ik denk dat ik mijn eetstoornis gewoon heel erg heb leren begrijpen.
En dat is ook waarom ik in de ogen van sommige mensen nog een beetje te weinig eet. Ik weet dat als ik meer zou eten, ik weer in paniek zou raken. Ik probeer die paniek gewoon te voorkomen in alles wat ik doe.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
Slank, Dieet en Obesitas voor Beginners.
Ofzo.
En dan korten we dat af tot 'OB', wat mensen doet denken aan 'tampons', en dan kunnen alle rellen daarheen.
Ik vind het een plan.
ik doe sowieso meer krachttraining dan cardio, en cardio altijd max 15 min per apparaat anders ga ik uit mijn ogen bloeden van verveling.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:07 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hier gister ook voor het eerst met z'n tweetjes geweestveel gezelliger inderdaad, maar soms heb ik t gevoel dat ik wat sneller denk "Ah een kwartiertje fietsen is wel zat en dan kan ik nu gezellig naast hem op de loopband gaan staan". Terwijl ik normaal een half uur zou fiets bijvoorbeeld.
Maarja, misschien is t nieuwigheid.
Ik wil me trouwens wat meer gaan focussen op krachttraining. Benieuwd hoe dat me afgaat
Ermahgerd!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
*kras*
*kras2*
Ik blijf me dik voelen met vlagen. Ik was gewoon echt niet blij met mezelf. Dat uitte zich in alles, mijn zelfvertrouwen, seksualiteit, kluizenaar zijn. Dat ik nu in een M pas maakt nog niet veel verschil. Ik pak nog steeds de verkeerde kledingmaat. Ik zie nog steeds mijn dikke zelf in de spiegel. Ik zie het verschil niet echt. En wat ik al zei, mijn omgeving maakt ook niet bepaald complimenten. Dus het is moeilijk om bij Slankies te gaan. Die kennen mijn innerlijke strijd misschien niet zo goed.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is wel heel simpel gedacht.
Als mensen met maat M zich hier 'heel dik' voelen dan is het niet echt makkelijk om eerlijk uit te komen voor je eigen gewicht als jij wel echt formaat kamerolifantje bent.
En dat was nou altijd wel het fijne van dit topic, dat je je daar nou eens niet rot over hoefde te voelen.
Maar goed, je hebt ergens wel gelijk, het is mijn probleem, en niet dat van een ander.
Super goed!!!!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Op mijn 15de de diagnose van een eetstoornis NAO gekregen. En sinds die tijd de extreme handelingen kunnen bannen, maar dit is voor het eerst dat ik merk dat de gedachten erachter ook minder worden.
Ik at ook te weinig. Het komt goed, echt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt. Ik heb gewoon de focus ineens verlegd van zo snel mogelijk, naar "dit keer is het permanent". Ook weer de spreekwoordelijke knop die omgaat. En ik blijf mezelf er bij alles wat ik doe nog steeds bewust van dat ik door kan slaan. Ik denk dat ik mijn eetstoornis gewoon heel erg heb leren begrijpen.
En dat is ook waarom ik in de ogen van sommige mensen nog een beetje te weinig eet. Ik weet dat als ik meer zou eten, ik weer in paniek zou raken. Ik probeer die paniek gewoon te voorkomen in alles wat ik doe.
Klinkt... vreselijk... maar ik ga het misschien wel eens proberen. Ik heb nog een enorme hoeveelheid quinoa liggen, sinds ik een quinoa-recept uit een Beautygloss-filmpje heb gemaaktquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:28 schreef Holyme het volgende:
Ik val even binnen met een tip, voor degenen die ook wel van quinoa houden bij het ontbijt maar net als ik geen zin hebben om elke ochtend dat spul te gaan staan wassen en koken, ik heb gister voorgekookte quinoa gekocht. Vanochtend een deel van m'n havermout vervangen door quinoa en zoals gewoonlijk in de magnetron, ging goed!Zo maar wat afgewogen zakjes met alles wat ik er in gooi klaar zetten voor de komende ochtenden! Ze hadden overigens ook gepofte quinoa en vlokken van dat merk bij de Tuinen, misschien is dat ook wel wat om af te wisselen
oh ja duhquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kwak volgens mij bedoelt MB meer dat relschoppers als vliegen tot stront aangetrokken zullen worden tot een reeks die zo heet
Heel fijn dat het beter gaat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee maar ik vind het een beetje lullig om over maat 46 zo heftig te doen terwijl genoeg mensen hier van veel verder komen. Maar ik zie nu dat het al besproken was op de vorige pagina.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat het erger kan wil toch niet zeggen dat t niet teveel is.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:43 schreef Lonaa het volgende:
Het gaat hier niet zo goed. Vorige week ben ik gevallen en nu is mijn knie stuk en kan ik niks meer, gevolg is dat ik alles wat los en vast zit in mn bek stop. Dat deed ik daarvoor ook, maar dan omdat ik me GOED voelde, nu omdat ik me kut voel.
Dan eet ik meer brood. Of komtquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:55 schreef friekin_ het volgende:
[..]Dat is vervelend.. En rigoureus dingen weggooien?
Ik heb er 2quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kon het niet laten.
En een iets luxer ding hier, bewust. Iets van begeleiding die weet wat 'ie doet vind ik wel prettig. En de goeikope zit net zo ver, dus meh. (Niet dat er überhaupt iets echt ver is hier. Het blijft Alkmaar.)
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:28 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Geen honger inderdaadIk drink geen koffie en voor het slapen ook geen suikers, dus waar dat nou in zit.. geen idee. Ik heb opzich geen probleem ermee om dingen te laten liggen nee.. Waarom ik dit eerder niet kon, geen idee.. Was dat maar zo
haha.
Ik heb laatst wel een hele reep melkchocolade opgevreten..Gister zag ik nieuwjaarsrolletjes liggen thuis en toen dacht ik: Ach, eentje kan wel.. tot ik zag hoe mijn moeder het had dichtgeplakt. Toen had ik wel zoiets van: te moeilijk, bitch
En sporten in de sportschool
Ik ben zelf 1x 23 kilo afgevallen.. Ik ben nu al bijna 10 jaar op gewicht. Maar ook dat is een constante strijd. Ik zal toch altijd gezond moeten blijven eten wil ik op gewicht blijven. Het heeft bij mij inderdaad ook lang geduurd voordat ik naar de juiste winkels ging om kleding te kopen. Ik weet nog hoe blij ik was dat ik mijn kleding weer bij een "normale" winkel kon kopen. En nog steeds kan ik er erg van balen als ik weer eens 3 kilo ben aangekomen na een vakantie.. En dan ben ik toch echt hard bezig om die 3 kilo er weer af te krijgen. En dat is misschien dan juist voor mensen hier die nog veel kilo's kwijt willen helemaal niet te begrijpen. (Waarom ik me daar zo druk over maak)quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:27 schreef friekin_ het volgende:
Ik blijf me dik voelen met vlagen. Ik was gewoon echt niet blij met mezelf. Dat uitte zich in alles, mijn zelfvertrouwen, seksualiteit, kluizenaar zijn. Dat ik nu in een M pas maakt nog niet veel verschil. Ik pak nog steeds de verkeerde kledingmaat. Ik zie nog steeds mijn dikke zelf in de spiegel. Ik zie het verschil niet echt. En wat ik al zei, mijn omgeving maakt ook niet bepaald complimenten. Dus het is moeilijk om bij Slankies te gaan. Die kennen mijn innerlijke strijd misschien niet zo goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |