abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134926285
quote:
AMERSFOORT - Een brute mishandeling is een kat in Amersfoort fataal geworden. Vandalen stopten vuurwerk in het achterwerk van het dier en staken dat aan.

De kat raakte daardoor zo ernstig gewond dat hij afgemaakt moest worden.

Eigenaar Eric Fluit zag zijn huisdier zondagochtend voor het laatst levend. Hij heeft aangifte gedaan bij de politie.

Met flyers heeft hij de buren in de straat gewaarschuwd voor de kattenbeul.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1112844

quote:
Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

Vuurwerk in achterwerk
Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

Laten inslapen
'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

Waarschuwen
'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/15(...)-in-achterwerk.dhtml

Kat Luna

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 14:56:44 ]
pi_134926307
Vlees eten _O_
Lekker stukje rund :9~ Lekker stukje lam :9~
pi_134926317
quote:
En ondertussen gaan er gewoon mensen naar de dierentuin, hoe durven ze :{
pi_134926358
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:44 schreef Loveless85 het volgende: [..] Ja, precies, dat lijkt me ook ja. Bij een dierentuin bezoek is het verminken van dieren zodat ze moeten worden ingeslapen ook aan het orde van de dag. Maarja, dan betaal je 40 euro voor een kaartje dus dan mag het.
Blijkbaar maak jij een onderscheid in verschillende vormen van dierenleed, waarbij je zonder scrupules naar dierentuinen en circussen kan. Voor mij is dierenleed echter categorisch verkeerd, in elk geval dus. Dat noemen we consequent redeneren.
pi_134926366
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Natuurlijk, weleens van 'gedomesticeerd' gehoord? Alsof het gros van de huis-, tuin- en keukenkatten die we houden uberhaupt zou overleven als je ze nu buitenschopt.

Staat er ergens een putdeksel open ofzo? :')
Stoppen met het fokken van die dieren dus. Plus een flinke kattenbelasting invoeren om het bezit vast te ontmoedigen.
pi_134926399
Alleen op Fok mag je dierenleed niet veroordelen omdat je vlees eet. :')
pi_134926425
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Blijkbaar maak jij een onderscheid in verschillende vormen van dierenleed, waarbij je zonder scrupules naar dierentuinen en circussen kan. Voor mij is dierenleed echter categorisch verkeerd, in elk geval dus. Dat noemen we consequent redeneren.
De meeste mensen noemen dat 'doorslaan', maar waar jij lekker van slaapt.
pi_134926444
:')
Dit verhaal komt elk jaar weer voorbij
pi_134926447
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Stoppen met het fokken van die dieren dus. Plus een flinke kattenbelasting invoeren om het bezit vast te ontmoedigen.
Tijd voor de één-kat-politiek :Y
pi_134926450
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Veroordelen mag prima maar het is wel een tikje hypocriet dan.
pi_134926452
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef Tranquilize het volgende:
Dit verhaal komt elk jaar weer voorbij
Dus dan is het niet erg? :')
pi_134926470
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tijd voor de één-kat-politiek :Y
Wilde katten mogen best wat meer in dit land. Maar van die huiskatten is 1 per land zat inderdaad.
pi_134926474
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

De meeste mensen noemen dat 'doorslaan', maar waar jij lekker van slaapt.
De meesten zijn ook te lui uitgevallen om daadwerkelijk verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.
pi_134926477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wees blij dat je dat soort wereldvreemde idioten alleen op internet treft.
pi_134926482
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

omdat? vuurwerk in de poepert van een kat doen is iets heel anders dan met 1 beweging de nek van een koe opentrekken om het daarna lekker op te peuzelen
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:00:49 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134926524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

omdat? vuurwerk in de poepert van een kat doen is iets heel anders dan met 1 beweging de nek van een koe opentrekken om het daarna lekker op te peuzelen
En dat leven in een klein vies klotehokkie dat telt niet mee?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_134926531
Ik wil gewoon niet dat je aan m'n fluffy huisdiertjes komt. Dat is alles. Alles wat niet schattig en lief is kan me aan mijn reet roesten. En alles wat in een pakje ligt wil ik niet mee geconfronteerd worden, omdat ik dan moet toegeven dat ik hypocriet ben. Maar nog steeds geen neuk geef.

pi_134926543
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De meesten zijn ook te lui uitgevallen om daadwerkelijk verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.
Ben jij d'r echt zo eentje ja, je draagt ook geen leer, eet geen eieren, weigert standaard overal alles wat ook maar door een dier geproduceerd is, mogelijk niet in complete vrijheid? Fijn leven zal je hebben zeg. Je laat ook geen hout of papier toe in je huis, want daar zijn een paar bomen voor omgezaagd? want ja, als je consequent bent dan ben je wel écht consequent natuurlijk hé. Bomen hebben ook gevoel.
pi_134926548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dus dan is het niet erg? :')
Kan je aangeven waar ik dat duidelijk maak? Ik zeg gewoon dat dit ieder jaar voorkomt, maar het wel gewoon blijft doorgaan en er nooit een einde aankomt.
pi_134926553
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Merkt ie geen kut van. Lekker de hele dag door vreten. niks mis mee
pi_134926570
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Myraela het volgende:
Ik wil gewoon niet dat je aan m'n fluffy huisdiertjes komt. Dat is alles. Alles wat niet schattig en lief is kan me aan mijn reet roesten. En alles wat in een pakje ligt wil ik niet mee geconfronteerd worden, omdat ik dan moet toegeven dat ik hypocriet ben. Maar nog steeds geen neuk geef.

[ afbeelding ]
O+

Dat ook, het is gewoon onderbuikgevoel bij 90% van de mensen, maar alleen hier tref je weer debielen die het stuk gaan analyseren en jou je gevoelens proberen te ontzeggen want je eet vlees of gaat naar de dierentuin :')
pi_134926577
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:54 schreef IMVHI het volgende:

[..]

En ondertussen gaan er gewoon mensen naar de dierentuin, hoe durven ze :{
Wat heeft dat met deze mishandeling te maken? :')
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_134926582
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wil je eigenlijk een juridisch dichtgespijkerd antwoord? Zoiets als: "Ik vind deze actie verschrikkelijk. Ook vind ik de bio-industrie verschrikkelijk en wat er in Syrie gebeurt kan ook niet door de beugel."
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:02:52 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_134926599
quote:

[..]

Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:02:57 #25
38496 Perrin
pi_134926602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wil je eigenlijk een juridisch dichtgespijkerd antwoord? Zoiets als: "Ik vind deze actie verschrikkelijk. Ook vind ik de bio-industrie verschrikkelijk en wat er in Syrie gebeurt kan ook niet door de beugel."
Dat lijkt me een redelijk veilig statement, moreel gezien.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:03:08 #26
38496 Perrin
pi_134926607
Met Friek_ op stap in een van zijn consequentere buien lijkt me wel een langdradige bezigheid hoor. Bij elke stap netjes de mieren wegvegen enzo.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:03:56 #27
38496 Perrin
pi_134926643
quote:

[ afbeelding ]
Hee, eerlijkheid!
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:04:33 #28
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_134926667
quote:

[ afbeelding ]
precies dit inderdaad _O-
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:05:26 #29
pi_134926707
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:02 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Wat heeft dat met deze mishandeling te maken? :')
Precies.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_134926744
Mag ik overigens wel zeggen dat je als eigenaar ook wel een beetje onverantwoordelijk bezig bent als je je katten buiten laat vandaag. Beter nog, ik kom zelf ook gewoon niet buiten. Het klinkt hier als een oorlogsveld. :') Tevens ben ik een mietje.
pi_134926749
Mensen in dit topic :') Je mag dit niet erg vinden want het slachten van dieren voor eten vind je ook niet erg herp a derp
pi_134926772
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

whut? :')
pi_134926788
Laffe honden, minste van het minste is nog niet goed genoeg voor ze, ik ben letterlijk doodziek van zo een bericht, wat voor mij een vrolijke dag moest worden is nu grotendeels verpest.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_134926789
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:03 schreef Perrin het volgende:
Met Friek_ op stap in een van zijn consequentere buien lijkt me wel een langdradige bezigheid hoor. Bij elke stap netjes de mieren wegvegen enzo.
Ik zou Friek helemaal niet uit zijn dwangbuis/ celletje laten.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:07:23 #35
241662 Jian
Well, well, well
pi_134926790
Dat buurvrouw, wat bent u aan het huilen, oh, uw baby gisteren overleden. Och, niet zo grienen hoor, weet u wel hoeveel babytjes er elke dag Afrika overlijden .... en wat is de laatste keer dat u geld heeft overgemaakt naar grio 555?
pi_134926889
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef Myraela het volgende:
Mag ik overigens wel zeggen dat je als eigenaar ook wel een beetje onverantwoordelijk bezig bent als je je katten buiten laat vandaag. Beter nog, ik kom zelf ook gewoon niet buiten. Het klinkt hier als een oorlogsveld. :') Tevens ben ik een mietje.
Zal mn hond leuk vinden die er 3x per dag uit moet :')
Mijn hond geeft niks om de knallen... en nee hij is niet doof.

Slaapt wel vaker naast mn speakers met muziek of geluid van games zoals schietspellen :P

Mijn hond, wat een baas _O_ _O_
Zag net ook een andere hond op straat die er geen last van had en gewoon blij rond liep.

Bazen _O_ _O_
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:09:34 #37
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_134926900
Dit is een false flag, de overheid heeft deze kat opgeblazen om de publieke opinie nog meer te keren tegen het gebruik van vuurwerk. Zodat dit volgend jaar kan worden verboden.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_134926918
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef Myraela het volgende:
Het is zondag gebeurd Mirretje, wel op blijven letten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 15:10:11 ]
pi_134926942
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Slaapt wel vaker naast mn speakers met muziek of geluid van games zoals schietspellen :P

Zag net ook een andere hond op straat die er geen last van had en gewoon blij rond liep.

Bazen _O_ _O_
Mijn katten zitten ook vrolijk voor het raam, nou eentje niet, vreemd wat dat is de oudste en was vorige jaren nooit bang :+
pi_134926966
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Bazen _O_ _O_
We hadden het over katten toch. Die lopen over het algemeen niet aan een lijntje met een baas mee. Ik neem aan dat jij niet gaat staan toekijken hoe iemand een rotje op je hond gooit.
pi_134926970
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef Waaghals het volgende:
Dit is een false flag, de overheid heeft deze kat opgeblazen om de publieke opinie nog meer te keren tegen het gebruik van vuurwerk. Zodat dit volgend jaar kan worden verboden.
Lambiekje?
pi_134926979
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is zondag gebeurd Mirretje, wel op blijven letten.
Details zijn van ondergeschikt belang, spreek mij niet tegen.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:11:22 #43
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_134926992
quote:
open je ogen!!!!!!!!!!!!!!!! het is de schuld van de overheid!!!!!!
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_134926993
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn katten zitten ook vrolijk voor het raam, nou eentje niet, vreemd wat dat is de oudste en was vorige jaren nooit bang :+
Bazen _O_

Vele mensen bang voor een paar knalletjes en helemaal huilen en niet meer naar buiten durven.
En al die huisdieren gewoon stoer zijn _O_
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:11:28 #45
38496 Perrin
pi_134926995
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:07 schreef Jian het volgende:
Dat buurvrouw, wat bent u aan het huilen, oh, uw baby gisteren overleden. Och, niet zo grienen hoor, weet u wel hoeveel babytjes er elke dag Afrika overlijden .... en wat is de laatste keer dat u geld heeft overgemaakt naar grio 555?
Dat slaat dan ook weer nergens op, want het is niet jouw kat die werd mishandeld. Dat de eigenaar van die kat de daders wel wat vreselijks aan wil doen is niet meer dan begrijpelijk.

Maar dat heel bio-industrie-liefhebbend nederland zich bij dit soort nieuwsberichten ineens voordoet als fanatiek dierenliefhebber en militant dierenleedvergelder.. dat jeukt bij mij iig behoorlijk.
pi_134927004
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Details zijn van ondergeschikt belang, spreek mij niet tegen.
Sorry :@
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:12:06 #47
241662 Jian
Well, well, well
pi_134927028
quote:
oh, gewoon collateral damage ten behoeve van een nobel een goed doel dus, goeie move van de overheid ^O^
pi_134927062
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:11 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Bazen _O_

Vele mensen bang voor een paar knalletjes en helemaal huilen en niet meer naar buiten durven.
En al die huisdieren gewoon stoer zijn _O_
Nou ben zelf niet zo een held meer, ben bijna me oog verloren met vuurwerk, en sindsdien niet meer zo dapper ;)
pi_134927096
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Belasten, verbieden en reguleren. Socialist toevallig? :').
pi_134927175
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ben zelf niet zo een held meer, ben bijna me oog verloren met vuurwerk, en sindsdien niet meer zo dapper ;)
tja... ik ben bijna 3x aangereden door een auto (vrouwen als bestuurder) op mijn fiets terwijl ik wel voorrang had...
Toch ga ik niet toegeven aan mijn angst om aangereden te worden en grote verwondingen te krijgen.
Want dan kan ik niet meer leven... het leven is een gevaar, maar zonder gevaar geen leven.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:15:20 #51
241662 Jian
Well, well, well
pi_134927187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat slaat dan ook weer nergens op, want het is niet jouw kat die werd mishandeld. Dat de eigenaar van die kat de daders wel wat vreselijks aan wil doen is niet meer dan begrijpelijk.

Maar dat heel bio-industrie-liefhebbend nederland zich bij dit soort nieuwsberichten ineens voordoet als fanatiek dierenliefhebber en militant dierenleedvergelder.. dat jeukt bij mij iig behoorlijk.
Dat slaat op doodrelativeren en dat je dat met alles kunt doen. En nee, het was mijn kat niet, maar ik wil de daders ook wel wat aan doen en toch eet ik vanavond kip, gek hé ......
pi_134927221
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij mij ligt er eentje onder een dekentje verstopt. En eentje blijft bij mij in de buurt en de andere slaapt gewoon de hele dag, maar dat is niets nieuws.

Katten. O+ Zullen we dit een adoratietopic maken?

quote:
11s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Sorry :@
Ik vergeef het je. O+
pi_134927249
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:15 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

tja... ik ben bijna 3x aangereden door een auto (vrouwen als bestuurder) op mijn fiets terwijl ik wel voorrang had...
Toch ga ik niet toegeven aan mijn angst om aangereden te worden en grote verwondingen te krijgen.
Want dan kan ik niet meer leven... het leven is een gevaar, maar zonder gevaar geen leven.
Naja laat ik zo zeggen, ik ben er niet enorm bang voor, maar met oud en nieuw ga ik niet naar buiten.
pi_134927256
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij mij ligt er eentje onder een dekentje verstopt. En eentje blijft bij mij in de buurt en de andere slaapt gewoon de hele dag, maar dat is niets nieuws.

Katten. O+ Zullen we dit een adoratietopic maken?

Is cool :7
Deze discussie slaat toch nergens op...
pi_134927277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Naja laat ik zo zeggen, ik ben er niet enorm bang voor, maar met oud en nieuw ga ik niet naar buiten.
Of je doet een veiligheidsbril op.
Was zekers toen je naar boven keek en toen er wat uit de hemel viel?
pi_134927356
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:17 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Of je doet een veiligheidsbril op.
Was zekers toen je naar boven keek en toen er wat uit de hemel viel?
Nee veel suffer ik schoot een babyvuurpijltje uit me hand af, en toen schoot er stuk kruit naar achter precies op randje van me ooglid, maar bril op is inderdaad goed idee, ik ben vooral erg bang voor horizontale vuurpijlen.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:20:27 #57
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_134927395
Die kat was gewoon explosief aan de schijt.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_134927403
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee veel suffer ik schoot een babyvuurpijltje uit me hand af, en toen schoot er stuk kruit naar achter precies op randje van me ooglid, maar bril op is inderdaad goed idee, ik ben vooral erg bang voor horizontale vuurpijlen.
Dat is wel suf idd :P
Nooit dingen in je handen afsteken.
pi_134927509
babyvuurpijltjes _O_

Altijd het stokje er af halen, een matje maken en dan met een halve astro alles in 1 keer aanstekken en wegrennen. Leuke tijden
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:23:21 #60
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134927523
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:50 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Boeiend.
Je hond niet trainen en in de stress laten schieten is ook dierenmishandeling.
pi_134927531
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat is wel suf idd :P
Nooit dingen in je handen afsteken.
Ach ja je weet hoe het gaat met die baby pijltjes,. schiet je niet echt uit een fles weg, had ik toen beter wel kunnen doen :)
pi_134927533
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij mij niet, ik vind het juist mooi dat mensen nog ergens een grens trekken. Weliswaar hoort die grens al bij de Bio industrie te liggen maar dat is nou eenmaal niet zo. Zou je liever hebben dat we het allemaal maar afdoen met "boeiend"?
pi_134927535
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Je hond niet trainen en in de stress laten schieten is ook dierenmishandeling.
Boeiend
pi_134927556
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
babyvuurpijltjes _O_

Altijd het stokje er af halen, een matje maken en dan met een halve astro alles in 1 keer aanstekken en wegrennen. Leuke tijden
Onder het ijs schieten was ook altijd mooi :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:26:19 #65
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134927639
quote:

[ afbeelding ]
^O^
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:27:28 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134927693
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:23 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Boeiend
Ja he.
pi_134927718
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ach ja je weet hoe het gaat met die baby pijltjes,. schiet je niet echt uit een fles weg, had ik toen beter wel kunnen doen :)
Ik deed dan altijd een paar tegelijk in de fles... omdat het anders idd niet boeiend is :P
Achja je hebt er van geleerd en er is gelukkig niks gebeurd.
Er gaan in het leven vaak dingen net goed... soms moet je geluk hebben in het leven.
pi_134927800
Kan die mooi meteen geflambeerd de bami in.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 31 december 2013 @ 15:35:20 #69
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134928008
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
babyvuurpijltjes _O_

Tolletjes/grondbloemen aan binden, stokje eraf en gaan! :D
Carpe Libertatem
pi_134928080
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Tolletjes/grondbloemen aan binden, stokje eraf en gaan! :D
Hhehehe ja die kleine jumping jacks matjes uit elkaar slpoen :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:37:17 #71
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_134928100
Deze kat is voor het vuurwerk wat Verene Shepherd voor Zwarte Piet was.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_134928129
quote:
babyvuurpijltjes _O_

400 pijltjes ondersteboven in een blik en aansteken. _O_
Mooie tijden vroeger.
pi_134928312
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mwaw, beiden voor het plezier van een individu. Kat dood maken omdat je dat blijkbaar leuk vind (hoe sick :') ) .. Of koe dood maken omdat je vlees zo lekker vindt. Het is niet zo dat je vlees nodig hebt om te overleven ofzo.

Ik snap wel, het is een klein beetje appels er peren vergelijken, maar in beide gevallen dood je onnodig een dier.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_134928436
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:03 schreef Perrin het volgende:
We hebben het natuurlijk wel over leed dat daadwerkelijk waarneembaar is. Leed wordt pas bij een bepaalde mate van complexiteit waarneembaar; bijvoorbeeld neurologisch. Maar daarbij is het heel duidelijk dat olifanten, kippen, tijgers, leeuwen, varkens, koeien, honden en katten allemaal tot eenzelfde categorie behoren - tot de dieren waarvan we kunnen waarnemen dat ze lijden.

Daarmee willekeurig omgaan is hypocriet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 15:46:29 ]
pi_134928780
Ik zit echt zo :|W van sommige reacties hier.
Een zieke daad van een gestoord persoon mag je niet veroordelen omdat er nog veel meer leed op de wereld is? 8)7
pi_134928885
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:42 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Mwaw, beiden voor het plezier van een individu. Kat dood maken omdat je dat blijkbaar leuk vind (hoe sick :') ) .. Of koe dood maken omdat je vlees zo lekker vindt. Het is niet zo dat je vlees nodig hebt om te overleven ofzo.

Ik snap wel, het is een klein beetje appels er peren vergelijken, maar in beide gevallen dood je onnodig een dier.
Onnodig? Onnodig is het slachten van een koe en het niet opeten.
pi_134928899
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een belachelijke opmerking?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het een bizarre daad, maar in alle landen heb je van dit soort zieke mongolen.
Omdat ik er even vanuit ging dat Nederlanders moreel en ethisch besef bezaten...

Blijkbaar vinden wij hier vrijheid belangrijker dan moreel en/of ethisch correct handelen. Ik overweeg steeds meer om maar te emigreren naar Duitsland. Die hebben tenminste bewezen dat ze geen ethisch besef hebben. Dan kan ik er tenminste vanuit gaan.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_134928988
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

We hebben het natuurlijk wel over leed dat daadwerkelijk waarneembaar is. Leed wordt pas bij een bepaalde mate van complexiteit waarneembaar; bijvoorbeeld neurologisch. Maar daarbij is het heel duidelijk dat olifanten, kippen, tijgers, leeuwen, varkens, koeien, honden en katten allemaal tot eenzelfde categorie behoren - tot de dieren waarvan we kunnen waarnemen dat ze lijden.

Daarmee willekeurig omgaan is hypocriet.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben sowieso geen voorstander van het mishandelen van dieren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134929091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben sowieso geen voorstander van het mishandelen van dieren.
Dieren mishandelen is mooi man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † dinsdag 31 december 2013 @ 16:02:17 #80
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134929108
Hebben jullie al besloten dat het een buitenlander was, of zijn jullie nog niet zo ver?
Carpe Libertatem
pi_134929175
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Hebben jullie al besloten dat het een buitenlander was, of zijn jullie nog niet zo ver?
Waarschijnlijk een Zweed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_134929219
Ze zouden al die rotzooi moeten verbieden.
ADHD-C
pi_134929259
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:06 schreef LazyDave het volgende:
En dan wordt er nog meer uit Oost-europese landen gehaald. :')
pi_134929385
quote:
Daar wordt zo'n gestoord persoon niet ineens minder gestoord van.
pi_134929458
quote:
Ja want verboden dingen worden niet meer gebruikt :')
Was het leven maar zo simpel.
pi_134930122
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
Een zieke daad van een gestoord persoon mag je niet veroordelen omdat er nog veel meer leed op de wereld is? 8)7
Ik heb nog nooit zoiets (topiconderwerp) helemaal uit verband getrokken zien worden.

Fijne avond allemaal en let op je vingers. ^O^
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 16:35:03 #87
42184 crew  DaMart
pi_134930216
quote:
Dit dus :').

Ik vind het een zieke daad van iemand die op zijn minst levenslange TBS moet krijgen, maar ik eet er geen biefstuk minder om! :Y).
pi_134930274
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Onnodig? Onnodig is het slachten van een koe en het niet opeten.
Nou ja, laat ik vooropstellen dat ik verder geen moeite heb met het feit dat mensen vlees eten.

Beide is in feite onnodig natuurlijk. Een mens kan prima zonder vlees, dus het is puur voor menselijk genot dat we dat beest doden en opvreten.

Koe doden = onnodig
Koe doden en opvreten = onnodig

Maar goed, ik zal verder niet al teveel meer offtopic gaan. De dader van deze kansloze actie mag wmb even flink lang de cel in.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 16:42:54 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134930516
ja maar om nu dan maar voor de sport een koe dood te gaan martelen -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134930653
Dat soort zal dus uiteindelijk dat vuurwerkverbod voor elkaar krijgen.
pi_134930655
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:42 schreef sp3c het volgende:
ja maar om nu dan maar voor de sport een koe dood te gaan martelen -O-
Daar zit het verschil inderdaad. Die kat is voor een soort raar genot om het leven gebracht. Het genot om een ander levend wezen te zien lijden, ziekelijk.
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:52:07 #92
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134930897
Een dode kat en half Nederland staat op z'n kop. Leer even relativeren en neem nog een hapje van je rollade.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 16:53:19 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134930938
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:52 schreef Geelman het volgende:
Een dode kat en half Nederland staat op z'n kop. Leer even relativeren als je nog een hapje van je rollade neemt.
half Nederland nog wel :')

er staat helemaal niemand op zijn kop, gewoon een triest nieuwsberichtje
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:55:04 #94
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134931012
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

half Nederland nog wel :')

er staat helemaal niemand op zijn kop, gewoon een triest nieuwsberichtje
Zag 'm ook al langskomen op Facebook. Met als begeleidende tekst 'stop een Cobra in de dader z'n achterste'.

Dan begrijp je opeens waarom de PVV zoveel kiezers trekt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 16:56:45 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134931064
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:55 schreef Geelman het volgende:

[..]

Zag 'm ook al langskomen op Facebook. Met als begeleidende tekst 'stop een Cobra in de dader z'n achterste'.

ow nou als het op facebook staat dan zal het einde van de wereld wel nabij zijn

DAT DIT KAN!!!

dinsdag 31 december 2013 @ 16:57:22 #96
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134931085
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow nou als het op facebook staat dan het einde van de wereld wel nabij zijn

DAT DIT KAN!!!

Gelukkig hebben we nog katten genoeg.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 16:57:41 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134931094
ik heb er 0
pi_134931102
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow nou als het op facebook staat dan het einde van de wereld wel nabij zijn

DAT DIT KAN!!!

*O* ^O^ w/

Misschien wel vanavond, één groot rotje............................
pi_134931117
Facebook als bron noemen is bijna net zo triest als een dierentuin voor je argumentatie gebruiken. Dan ben je van het padje af hoorrrrrr :D
pi_134931149
quote:

[..]

Dat is niet erg aardig voor de cobra. Desalniettemin is het geen kwaad idee om iets venijnigs in de anus van de dader te stoppen.
quote:
Ach, je hoeft geen PVV'er te zijn om logica te zien in een passende straf.
Conscience do cost.
pi_134931180
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is niet erg aardig voor de cobra. Desalniettemin is het geen kwaad idee om iets venijnigs in de anus van de dader te stoppen.

[..]

Ach, je hoeft geen PVV'er te zijn om logica te zien in een passende straf.
Een passende straf zou het uitroeien zijn van alle familie tot de 10de graad.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:00:22 #102
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134931201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:58 schreef Scorpie het volgende:
Facebook als bron noemen is bijna net zo triest als een dierentuin voor je argumentatie gebruiken. Dan ben je van het padje af hoorrrrrr :D
Het medium voor en door het volk, je kan er niet meer omheen.
pi_134931209
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:59 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

In zekere zin wel ja. Men zal voortaan iig wel 2x nadenken voordat ze zo'n kunstje flikken 8-)
Conscience do cost.
pi_134931227
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:00 schreef ems. het volgende:

[..]

In zekere zin wel ja. Men zal voortaan iig wel 2x nadenken voordat ze zo'n kunstje flikken 8-)
Er was een tijd dat je er minimaal 10 mensen aan gingen als je je misdroeg. :')
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:01:56 #105
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134931251
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:59 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon de wereld opblazen. Hoeven de katjes ook niet meer te lijden onder de wrede mens.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 17:02:35 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134931278
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:00 schreef Geelman het volgende:

[..]

Het medium voor en door het volk, je kan er niet meer omheen.
kan makkelijk
pi_134931280
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:01 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Er was een tijd dat je er minimaal 10 mensen aan gingen als je je misdroeg. :')
Zeer effectief inderdaad. Doch denk ik dat het eerlijker is als we de lijfstraffen beperken tot de dader zelf. Ook dat zou voldoende indruk maken, lijkt me.
Conscience do cost.
pi_134931283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:01 schreef Geelman het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon de wereld opblazen. Hoeven de katjes ook niet meer te lijden onder de wrede mens.
Klinkt als een plan.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 17:03:05 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134931294
nee de eerste die mij opblaast krijgt klappen hoor
pi_134931295
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Zeer effectief inderdaad. Doch denk ik dat het eerlijker is als we de lijfstraffen beperken tot de dader zelf. Ook dat zou voldoende indruk maken, lijkt me.
Publieke lijfstraffen? 100 zweepslagen?
pi_134931819
In de middeleeuwen had je galgenvelden voor dit soort vandalen, ah the good old days
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_134931857
quote:

[ afbeelding ]
Wat voor fluffy huisdiertjes heb je dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 17:19:42 ]
pi_134931906
Zelfde met de daders doen, 1 rotje in hun kont doen, laten ontploffen .
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:25:25 #114
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_134932109
Normaal gein ik lekker mee maar dit...

Arm beestje.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_134932280
Loopt er niet ergens een actie om vuurwerk voor particulieren geheel te verbieden?

Ik voel een grote behoefte om me aan te melden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_134932329
Ik hoop dat die gasten nachten niet kunnen slapen en dat hun leven is verziekt door deze daad. Zo triest dit. Ook lekker makkelijk. Die beestjes doen doorgaans niks terug.

8 maanden oud nog maar....
pi_134932386
quote:

[..]

Precies, het is de schuld van de PVV. En al die hyprocriete circusbezoekende vleesetertjes.
pi_134932410
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoop dat die gasten nachten niet kunnen slapen en dat hun leven is verziekt door deze daad. Zo triest dit. Ook lekker makkelijk. Die beestjes doen doorgaans niks terug.

8 maanden oud nog maar....
Doen niets terug? Wel eens iets in het achterste van een kat proberen te frotten?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_134932490
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Doen niets terug? Wel eens iets in het achterste van een kat proberen te frotten?
Nee. Jij? Als een kat dat toelaat is het waarschijnlijk een toegankelijke en lieve kat... Dat is hetzelfde als een oud vrouwtje met een klauwhamer de kop inslaan. Wat ik de daders toewens overigens.
pi_134932574
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee.
pi_134932714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:35 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Nee. Jij? Als een kat dat toelaat is het waarschijnlijk een toegankelijke en lieve kat... Dat is hetzelfde als een oud vrouwtje met een klauwhamer de kop inslaan. Wat ik de daders toewens overigens.
Jazeker, want mijn kat was doodziek. Kon nauwelijks zijn kop nog optillen. Liefste kat ter wereld. Tot daar een thermometer zijn reet in moest.

Ik heb serieuze twijfels bij dit nieuwsbericht. Ik vind het meer plausibel dat iemand (zwaar) vuurwerk naar de kat gooit en/of eraan vast bind.
Maar iets IN een dier stoppen... Dat is zo makkelijk niet.

Stond de lont al aan toen ze het erin duwde, of moesten ze 't nog aansteken ook? Zo'n sluitspier dooft de lont wel.

En voor de duidelijkheid, ik ben een dierenliefhebber. Ik HAAT vuurwerk omdat mensen idioten zijn en zichzelf (en hun kinderen) niet in bedwang hebben zodra ze vuurwerk zien/ruiken. En alsnog betwijfel ik het waarheidsgehalte van dit bericht.
pi_134932776
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:40 schreef Messina het volgende:

En alsnog betwijfel ik het waarheidsgehalte van dit bericht.
ik ook
pi_134932793
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:30 schreef Molurus het volgende:
Loopt er niet ergens een actie om vuurwerk voor particulieren geheel te verbieden?

Ik voel een grote behoefte om me aan te melden.
En dan gebeurt het niet ? :+

Het illegaal vuurwerk moet gewoon in de handen van de mensen ontploffen, het is niks voor niks illegaal,
Behalve voor de 10-13 jarigen,
pi_134932832
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:42 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

En dan gebeurt het niet ? :+
Misschien moet het nog komen. :P
pi_134932839
En ik hoop dat elke idioot die met opzet vuurwerk naar mens of dier gooit, met welke intentie dan ook, een hersentumor krijgt en een gruwelijk pijnlijke dood sterft. Ook die 10-jarige klootzakjes.
pi_134932872
Misschien dat er 2 jongens het beestje vasthielden? En eentje die het karwei afmaakte?
pi_134932924
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien moet het nog komen. :P
Aan de pics te zien heeft dit niks met legaal vuurwerk te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134932954
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien dat er 2 jongens het beestje vasthielden? En eentje die het karwei afmaakte?
dan moet je een beest vasthouden todat het rotje stevig in het lijfje zit en dan nog aansteken.

Als er meerdere kinderen bij betrokken zijn geweest is wel de kans groter dat er iemand gaat kletsen/bekennen. tenzij allochtoon
pi_134932961
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestrijden van illegaal vuurwerk wordt toch een stuk eenvoudiger als je niet hoeft na te trekken of het wel legaal is en het niet meer de normaalste zaak van de wereld is dat groepjes jongeren al ploffend over straat lopen.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:47:05 #130
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134932963
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:33 schreef 16meter het volgende:

[..]

Precies, het is de schuld van de PVV. En al die hyprocriete circusbezoekende vleesetertjes.
Jij snapt het!
pi_134932995
Ik hoop van harte dat er een paar baby's opgeblazen worden via een strijker in hun anus. Misschien dat dan eindelijk vuurwerk verboden wordt.

pi_134933025
Wat een hysterisch gedoe zeg! 8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_134933044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:48 schreef heiden6 het volgende:
Wat een hysterisch gedoe zeg! 8)7
Moet je een kijken hoe jij lacht als je een bezemsteel in je reet krijgt.
pi_134933119
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:47 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik hoop van harte dat er een paar baby's opgeblazen worden via een strijker in hun anus. Misschien dat dan eindelijk vuurwerk verboden wordt.

Ik ben voor. Waar meeten we? Misschien kun jij die baby vasthouden, prop ik wel een strijker naar binnen.
pi_134933162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:48 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Die dan ook nog ontploft.
pi_134933188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben voor. Waar meeten we? Misschien kun jij die baby vasthouden, prop ik wel een strijker naar binnen.
voordeel is dat baby's geen scherpe nageltjes en tandjes hebben
pi_134933221
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wel dat oorverdovende gegil. Maar ja, volgens mij doen dieren dat ook als je een flink rotje in hun anus wil proppen.
pi_134933311
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die dan ook nog ontploft.
Nee, die zetten we gewoon onder stroom.
pi_134933410
quote:

[..]

_O-

Sukkel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:00:41 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134933543
Arm poezebeest.
Vuurwerk stunters, knal dan je eigen hand er af }:|
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_134933554
quote:

[..]

:D.
pi_134933593
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:00 schreef venomsnake het volgende:

[..]

:D.
Het liefste met een paar emmers water en een flinke stroomschot.
pi_134933980
;(.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_134934192
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

SPOILER
Heb jij foto's gezien die ik niet gezien heb?
pi_134934248
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Heb jij foto's gezien die ik niet gezien heb?
NWS / Vuurwerk in anus kat, kat dood
pi_134934783
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:33 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ik moet toegeven, het is ontzettend knap om van de daad van een gestoord figuur iets politieks te maken. Sommigen kunnen het :')
pi_134934881
quote:
Aha.

Zielig :'(

Maar nu durf ik er nog meer geld op te zetten dat dit niet intern is geweest.
pi_134934917
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Aha.

Zielig :'(

Maar nu durf ik er nog meer geld op te zetten dat dit niet intern is geweest.
Ik bedoelde dat dit niet komt door een rotje.
pi_134935010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat dit niet komt door een rotje.
Ik denk 't ook niet. :@
pi_134935275
quote:

[..]

quote:

[..]

Nou ben ik een groot beoefenaar van zwarte humor, maar ik ben ook op een leeftijd dat het woord: "oma" een reële kortetermijnsvisie wordt.
Nu vond ik die kat sowieso al erg, maar van jouw opmerking wordt ik echt niet goed.
pi_134935315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:51 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

[..]

Nou ben ik een groot beoefenaar van zwarte humor, maar ik ben ook op een leeftijd dat het woord: "oma" een reële kortetermijnsvisie wordt.
Nu vond ik die kat sowieso al erg, maar van jouw opmerking wordt ik echt niet goed.
Stel je aan. :')
pi_134935339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:52 schreef Messina het volgende:

[..]

Kweek jij eens wat gevoel.
pi_134935412
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:53 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Kweek jij eens wat gevoel.
Kweek jij eens wat eelt op je kutlellen, zeg.
Fijn 2014 :W
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 18:56:14 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134935445
pi_134935534
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Kweek jij eens wat eelt op je kutlellen, zeg.
Fijn 2014 :W
Nou,ik ben wel zo sociaal om een goede nieuwjaarswens te retourneren.
Eelt genoeg hier kan ik je melden. Dat jij het komende jaar je nog maar kan aanpassen.
Een gezegend 2014.
pi_134935642
dit doe je gewoon niet!! :(
Zonder wrijving geen glans
pi_134936523
quote:
Maar hier zit geen opzet achter, dat is het verschil.
Reken maar dat zijn baasje kapot is van verdriet.
pi_134936606
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet dat er geen opzet achter zit maar dacht kan het wel even delen.
  Forum Admin dinsdag 31 december 2013 @ 19:30:20 #161
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_134936671
Als je dit bij een weerloos dier kan doen, kan je dit ook bij een weerloos mens. Het is niet voor niets dat een behoorlijk aantal seriemoordenaars met dieren zijn begonnen. Het is helaas mn onderbuik die spreekt maar god oh god, wat zie ik graag een lawinepijl in de aars van de kankerhufter die dit gedaan heeft. :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:32:02 #162
66825 Reya
Fier Wallon
pi_134936746
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een behoorlijk domme actie. Wat dat betreft is dit incident eerder een argument tegen vuurwerk: onderschatting of veronachtzaming van de potentiële risico's.
pi_134936773
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een behoorlijk domme actie. Wat dat betreft is dit incident eerder een argument tegen vuurwerk: onderschatting of veronachtzaming van de potentiële risico's.
Zeker. Helemaal mee eens.
  dinsdag 31 december 2013 @ 21:13:40 #164
403520 Sway-
La vie est belle
pi_134939626
Jezus wat walgelijk.
pi_134940281
quote:
"zette zijn poot op het rotje."
Zware rotjes dit jaar als het je poot kost.
Liefde en infectie
  dinsdag 31 december 2013 @ 22:40:19 #166
419149 blackorwhite
liever duidelijk dan polderen
pi_134941286
Weet iemand toevallig hoe de stoere boys uit Amstersfoort heten of waar er eens een keer een gesprekje met de heren gevoerd kan worden?
pi_134941429
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:40 schreef blackorwhite het volgende:
Weet iemand toevallig hoe de stoere boys uit Amstersfoort heten of waar er eens een keer een gesprekje met de heren gevoerd kan worden?
Er worden hier geen namen of adressen gepost.
pi_134959283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:40 schreef blackorwhite het volgende:
Dit, wie naam en toenaam van deze stoere jongens heeft kan mij een DM of PM sturen, ( lees je dit en waren je vriendjes hiervoor verantwoordelijk brengt een beloning je ongetwijfeld aan het praten, hier valt over te onderhandelen )
aardappels, sproitjes, sloavink.
  woensdag 1 januari 2014 @ 20:18:23 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134959950
Internethelden _O_ _O_ _O_
  Moderator woensdag 1 januari 2014 @ 20:26:14 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134960297
voor iemand die het niet boeiend vind loop je hier wel de deur plat zeg :') :') :')

probeer ook eens wat toe te voegen
  woensdag 1 januari 2014 @ 20:27:22 #172
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_134960344
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:52 schreef Geelman het volgende:
Een dode kat en half Nederland staat op z'n kop. Leer even relativeren en neem nog een hapje van je rollade.
Dat roep ik ook altijd wanneer er weer zo'n kind dood is. Kinderen, de vervuilers en criminelen van de toekomst. :W

Ondertussen heb je met je vuile poten van dieren af te blijven. Dierenmishandelaars mag je van mij ter plekke afschieten. :Y

Zo beter? Echt, volk wat niets geeft om dieren is net zo psychopathisch als volk wat niets geeft om mensen. :')
  Moderator woensdag 1 januari 2014 @ 20:29:02 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134960421
das ook een beetje een rare post weer

gek topic dit :')
  Moderator woensdag 1 januari 2014 @ 20:32:27 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134960564
we gaan hier van hongerende Afrikaantjes naar dierentuinen en van de bioindustrie naar dode kindertjes :')

raar eigenlijk dat niemand in deze discussie een zinnige vergelijking kan maken
pi_134961989
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:52 schreef Messina het volgende:

[..]

^O^
pi_134962216
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 21:50 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

"zette zijn poot op het rotje."
Zware rotjes dit jaar als het je poot kost.

Welkom in Nederland. Waar de grootste mongolen met oorlogstuig rond kunnen lopen.

Ik mis de bezetting door de Duitsers, die hadden tenminste wel de boel onder controle... :')
pi_134962484
quote:
Je bent aan het rellen toch?

Anders vergeet je alu-hoedje niet :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_134962575
quote:
5s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

Alsof de overheid niet een vuurwerkbom in een kinderdagverblijf zou smijten.
  Moderator woensdag 1 januari 2014 @ 21:17:35 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134962585
als dat al rellen is tegenwoordig dan is fok! echt wel doomed hoor -O-
pi_134971315
http://petities.nl/petitie/vuurwerkverbod

Voor wie een petitie zoekt om te tekenen. :P
pi_134971461
Ik kan me gewoon echt NIET voorstellen dat je zoiets doet.. :N
Ben je voor mij het laagste soort wat er op deze wereld loopt.. laagste van het allerlaagste en dan nog 100x zo laag. :{w
  donderdag 2 januari 2014 @ 01:13:58 #182
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134972680
quote:
99s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:27 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Dat roep ik ook altijd wanneer er weer zo'n kind dood is. Kinderen, de vervuilers en criminelen van de toekomst. :W

Ondertussen heb je met je vuile poten van dieren af te blijven. Dierenmishandelaars mag je van mij ter plekke afschieten. :Y

Zo beter? Echt, volk wat niets geeft om dieren is net zo psychopathisch als volk wat niets geeft om mensen. :')
Viel de gehaktbal slecht?
pi_134972984
goed topic :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 06:33:34 #184
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_134974788
quote:
5s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

wat denk je?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  † In Memoriam † donderdag 2 januari 2014 @ 09:17:49 #185
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_134975429
Schoften.
En iedereen hier die er om lacht mogen ze met een knuppel om de harses slaan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_134976062
Zielig voor de kat. Triest en tegelijk erg dat er zieke geesten rondlopen die zoiets doen. Echter is dit niet erger dan duizenden andere diertjes en of mensen die elke dag worden afgemaakt.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:10:05 #187
pi_134976205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:02 schreef thom_05 het volgende:
Zielig voor de kat. Triest en tegelijk erg dat er zieke geesten rondlopen die zoiets doen. Echter is dit niet erger dan duizenden andere diertjes en of mensen die elke dag worden afgemaakt.
De manier waarop vind ik wel iets erger dan gemiddeld.
pi_134978305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 00:13 schreef Trebo het volgende:
Ik kan me gewoon echt NIET voorstellen dat je zoiets doet.. :N
Ben je voor mij het laagste soort wat er op deze wereld loopt.. laagste van het allerlaagste en dan nog 100x zo laag. :{w
Ik neem aan dat je het hebt over het ondertekenen van de antivuurwerkpetitie?
Liefde en infectie
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:53:33 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_134978354
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 00:08 schreef Molurus het volgende:

Voor wie een petitie zoekt om te tekenen. :P
Getekend.
pi_134978389
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Getekend.
*;

Heel veel dierenliefhebbers zijn je dankbaar, waaronder ik! :*
pi_134979116
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

De manier waarop vind ik wel iets erger dan gemiddeld.
Dat kan. Er zijn allerlei gradaties op de manier waarop maar naar mijn mening is niemand meer waard dan een ander.
- Henry de Jouvenel
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:35:26 #192
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134979472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:26 schreef sp3c het volgende:
voor iemand die het niet boeiend vind loop je hier wel de deur plat zeg :') :') :')

probeer ook eens wat toe te voegen
Ik vind de posts lezen leuker.
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 12:37:14 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134979513
zit dan ook niet zo te zeuren :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:43:46 #194
pi_134979685
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:21 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Dat kan. Er zijn allerlei gradaties op de manier waarop maar naar mijn mening is niemand meer waard dan een ander.
Ik heb het niet over iemand, ik heb het over de manier waarop. Doodgemarteld worden is erger dan sterven in je slaap, ook al ga je van allebei dood.
pi_134980278
Dieren hebben ook gevoel!!
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:07:25 #196
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134980289
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:37 schreef sp3c het volgende:
zit dan ook niet zo te zeuren :')
Ik zeur niet :(
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:34:39 #197
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:31:22 #198
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134985535

[ Bericht 100% gewijzigd door betyar op 02-01-2014 15:35:20 ]
pi_134986325
Ah, dit is het verzameltopic voor selectief verontwaardigde vleeseters? Zo ja, dan kom ik even meegenieten van dat kankerende PVV-electoraat.
pi_134986819
Ik weet niet of het allemaal is opgelost met een vuurwerkverbod. Feit is dat deze mensen die dit in hun hoofd halen een grote steek los hebben. Met of zonder vuurwerk.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:31:01 #201
pi_134987808
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:52 schreef thabit het volgende:
Ah, dit is het verzameltopic voor selectief verontwaardigde vleeseters? Zo ja, dan kom ik even meegenieten van dat kankerende PVV-electoraat.
Zie TT, die mogen hier niet komen. Kennelijk weten alleen vegetariërs dat runderen en varkens tegenwoordig professioneel geslacht worden door vuurwerk af te steken in hun arie en ze over een paar uurtjes dood te laten bloeden.
pi_134987865
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zie TT, die mogen hier niet komen. Kennelijk weten alleen vegetariërs dat runderen en varkens tegenwoordig professioneel geslacht worden door vuurwerk af te steken in hun arie en ze over een paar uurtjes dood te laten bloeden.
Ah, zo steek ik nog eens wat op. Dat is nieuwe informatie voor mij. c_/
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:33:00 #203
104871 remlof
Europees federalist
pi_134987877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet niet of het allemaal is opgelost met een vuurwerkverbod. Feit is dat deze mensen die dit in hun hoofd halen een grote steek los hebben. Met of zonder vuurwerk.
Een algeheel verbod is veel makkelijker te handhaven dan een verbod op alleen zwaar vuurwerk natuurlijk.

En zo'n katje is natuurlijk al gruwelijk te vermoorden met vuurwerk dat nu legaal is :{
pi_134988189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Precies. Een gestoord persoon vindt altijd wel iets als hij zin heeft om een dier te kwellen.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:41:00 #205
pi_134988226
quote:
6s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ah, zo steek ik nog eens wat op. Dat is nieuwe informatie voor mij. c_/
Gelukkig hebben we hier op FOK! altijd nog de trouwe schare zure vega's en rascynisten om ons te vertellen waar we allemaal niet boos over mogen zijn omdat andere dingen, en ook best wel erg, enzo.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:44:47 #206
38496 Perrin
pi_134988373
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we hier op FOK! altijd nog de trouwe schare zure vega's en rascynisten om ons te vertellen waar we allemaal niet boos over mogen zijn omdat andere dingen, en ook best wel erg, enzo.
Als je bij je lapje vlees heel af en toe aan de voormalige eigenaar denkt, is deze cynicus al tevreden hoor. En niet alleen bij aaibare poesjes die het nieuws halen. (en het gaat niet alleen om de slacht, maar om het hele miserabele leven van zo'n beest)
pi_134988404
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

O, dat is wel jammer dat dat niet mag. Ik vind het altijd wel vermakelijk om al dat gekanker te aanschouwen namelijk.
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 17:02:07 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134989037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je bij je lapje vlees heel af en toe aan de voormalige eigenaar denkt, is deze cynicus al tevreden hoor. En niet alleen bij aaibare poesjes die het nieuws halen. (en het gaat niet alleen om de slacht, maar om het hele miserabele leven van zo'n beest)
als ze bij de 'boer' plofkipjes laten exploderen voor de grap dan vind ik dat net zo matig

tot die tijd heeft het een niet zoveel met het andere te maken
pi_134989204
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zou radeloos zijn als ze er niet waren. Wie zou ik dan anders hoofdschuddend moeten negeren? :o
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_134989279
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:52 schreef thabit het volgende:
Als je dit niet normaal vind ben je dus een PVV'er? *proest* :D _O-
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:09:41 #211
pi_134989372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Doe ik ook hoor. Maar het houdt me niet tegen om vlees te eten, en het weerhoudt me er ook niet van om boos te worden om die kat.

Natuurlijk is het leven van een slachtdier niet fijn, maar ze worden in elk geval (meestal) volgens de regels geslacht en niet opgeblazen. Maar het gaat mij ook om het sadisme erachter. Dat sadisme in een mens is namelijk gevaarlijk, ook voor andere mensen. Bovendien is het iemands huisdier en zit er dus ook menselijk leed achter.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:10:33 #212
38496 Perrin
pi_134989408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Doe ik ook hoor. Maar het houdt me niet tegen om vlees te eten, en het weerhoudt me er ook niet van om boos te worden om die kat.

Natuurlijk is het leven van een slachtdier niet fijn, maar het gaat mij ook om het sadisme erachter. Dat sadisme in een mens is namelijk gevaarlijk, ook voor andere mensen. Bovendien is het iemands huisdier en zit er dus ook menselijk leed achter.
:Y

/eens is
pi_134989564
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als je dit niet normaal vind ben je dus een PVV'er? *proest* :D _O-
Het is echt knap hoe sommigen hier de politiek bij weten te betrekken en dan vanzelfsprekend de PVV 8)7 .
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:26:53 #214
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_134990064
Waarom is dit een reeks? :')
En altijd het laatste woord.
  † In Memoriam † donderdag 2 januari 2014 @ 17:32:46 #215
341203 3-voud
pi_134990297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:26 schreef BlauweTijger het volgende:
Te stoer voor je?
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:33:30 #216
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_134990323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Te stoer voor je?
En altijd het laatste woord.
  † In Memoriam † donderdag 2 januari 2014 @ 17:34:07 #217
341203 3-voud
pi_134990353
Smilie held. Je hebt ze nog.
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 17:51:51 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134991043
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:26 schreef BlauweTijger het volgende:
omdat het eerste deel vol was, leek me handig om het tweede topic er aan vast te koppelen
pi_134991141
quote:
Bij een dierentuin bezoek is het verminken van dieren zodat ze moeten worden ingeslapen ook aan het orde van de dag. Maarja, dan betaal je 40 euro voor een kaartje dus dan mag het.
Kut zo'n tijger in een circus heeft toch een beter leven dan ihet oerwoud in India waar ze dood gaan door stropers.

Ik vind het best maar ik boycot circussen die toegeven n aan die linkse millieu veganterroristen.

Ik betaal leiever 40 Euro entree voor een circus met echte beesten dan een of andere kamp[bewoner met een halfgedresseerde postduif, Ik bedoel die gevleugelde ratten moet je of aan de tijger voeren of een strijker in de cloaca schuiven .

En betreffende die malloten die die poezenaars opbliezen.. die moeten ze langzaam ...ledemaat voor ledemaat zo'n tijgerkooi inschuiven ... Wel een goed gevoerde tijger... je wilt niet dat het beest zich hongerig in zo'n etterbak verslikt... een beetke "peckish" ...knabbeltje hier knabbeltje daar...beet je kauwen....
Oh en plenty of zuurstof coor die gasten...we willen niet dat ze KO gaan
Lijkt me nog leuker te zien en horen dan zo'n exploderende postduif
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 17:55:25 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134991185
ow jeetje :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:57:02 #221
pi_134991229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:55 schreef sp3c het volgende:
ow jeetje :')
Zulk een badassigheid, wat jij :o
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 17:57:41 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134991258
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zulk een badassigheid, wat jij :o
ik wilde eigenlijk een snedig grapje maken maar halverwege die post durfde ik niet meer
pi_134994089
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over iemand, ik heb het over de manier waarop. Doodgemarteld worden is erger dan sterven in je slaap, ook al ga je van allebei dood.
Ja klopt. Maar de een is onnatuurlijke dood en de ander niet.
- Henry de Jouvenel
pi_134994473
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:11 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar de een is onnatuurlijke dood en de ander niet.
Dood is natuurlijk
Doodgaan aan marteling is helemaal niet onnatuurlijk, een lichaam houdt daar helameel niet van
En martelen is de mens ook niet vreemd...dus zo onnatuurlijk is het niet

en dan speciaal voor de Kat

pi_134995205
quote:
Dit dus.
pi_134995351
Maar je bent nu bang voor alle vtouwen, niet alleen Asha ten Broeke?
pi_134995472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:44 schreef desiredbard het volgende:
Maar je bent nu bang voor alle vtouwen, niet alleen Asha ten Broeke?
Doodgereden worden door Asha.... Cowgirl style....nou DAT wens je Justin Bieber nog niet toe
pi_134996305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dood is natuurlijk
Doodgaan aan marteling is helemaal niet onnatuurlijk, een lichaam houdt daar helameel niet van
En martelen is de mens ook niet vreemd...dus zo onnatuurlijk is het niet

en dan speciaal voor de Kat

Doodgaan aan marteling is juist een onnatuurlijke dood. Dat betekent dat iemand dood is gegaan door een extern element. Dood door toedoen van een ander. Daarom is het strafbaar om iemand dood te maken omdat....tadaaaaaaaa het als onnatuurlijk wordt beschouw. In dit geval marteling dus wat het onnatuurlijk maakt.

In mijn omgeving is martelen wel vreemd maar ok.
- Henry de Jouvenel
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 januari 2014 @ 13:04:08 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_135020285
De politie heeft in de afgelopen dagen 'enkele bruikbare tips' binnengekregen die kunnen leiden tot de aanhouding van de dierenbeul(en) die de kat Luna zo ernstig verwondde(n), dat een dierenarts het dier heeft laten inslapen.

Dit laat een woordvoerster van de politie weten. Aan de hand van de tips verricht de politie onderzoek in en rond de buurt. Er wordt gezocht naar sporen van de mishandeling en bewoners worden ondervraagd.

Ook is met de eigenaar gesproken, Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoorte wijk Schothorst. Fluit zelf zegt dat een buurtbewoner die de dader zegt te kennen, vanochtend aangifte gaat doen.

De poes Luna werd zondag zwaar gewond aangetroffen; naar later bleek, doordat vandalen vuurwerk in haar achterwerk hadden gestopt en vervolgens aangestoken. De dierenarts heeft het aan het onderlijf opengereten dier nog diezelfde avond laten inslapen.

'Vind-ik-leuks'
Op de speciale facebookpagina Helpdedadersvinden#PoesLuna waren tot gisteravond, toen de pagina van internet af werd gehaald, al ruim 15.000 'vind-ik-leuks' binnengekomen. De initiatiefnemer, die de actie na contact met Fluit zelf stopzette, was op oudjaarsdag met de pagina begonnen.

Op de facebookpagina beloofde één van de medestanders gisteren nog 1000 euro aan degene die met de 'gouden tip' zou komen. Verder was de pagina vooral gevuld met suggesties hoe de dader kan worden gemarteld. 'Ik wil iedereen bedanken voor zijn steun, maar nu is het aan de politie,' aldus Fluit. De andere actie, TimeForCleanUp, stond ondanks een verzoek van Fluit om te stoppen, gisteravond nog wel op het net.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135020518
quote:

[..]

Jij denkt dat dat kan?

Wanneer is namelijk iets dierenleed?
pi_135020745
Dus wie pakt nu de dader? Social media en daardoor iemand uit de buurt of de politie die er achter komt?

Politie doet niet veel imo

Goeie zaak wel hoop dat die martelaar lekker zelf een cobra oid in zn kont gestopt krijgt
pi_135021401
Zo natuurlijk prachtig zijn als ze de dader met 120 kilometer per uur "per ongeluk" uit een arrestantenwagen zouden gooien... :')

Maar even serieus... Ik hoop dat eventuele ouders ook meteen bureau jeugdzorg over de vloer krijgt en dat de kinderen uit huis gezet worden totdat duidelijk is geworden wat er in zo'n gezin speelt. Waarschijnlijk mishandeling/misbruik en zulks.
pi_135021438
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat kan?

Wanneer is namelijk iets dierenleed?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Volgens mij is dat voor iedereen verschillend.
pi_135021498
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:36 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Volgens mij is dat voor iedereen verschillend.
Nee hoor.

Mensen die alles dierenleed vinden zijn jankerds c.q. vegetariërs...

Mensen die niets dierenleed vinden zijn sociopaten c.q. moordenaars...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:39:28 #235
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135021588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:17 schreef terrorsjaak het volgende:
Dus wie pakt nu de dader? Social media en daardoor iemand uit de buurt of de politie die er achter komt?

Politie doet niet veel imo

Goeie zaak wel hoop dat die martelaar lekker zelf een cobra oid in zn kont gestopt krijgt
Er zijn ook nog wel ergere dingen.
pi_135021790
Sommige mensen reageren wel erg emotioneel, overgevoelig en ongenuanceerd. Wat de dader heeft gedaan is misselijkmakend en ziek, maar laat het recht gewoon zijn werk doen, zo gaat dat in elk geciviliseerd land. Met onderbuikgevoelens ageren zorgt er vaak voor dat de situatie alleen maar meer escaleert.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_135022205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:37 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Nee hoor.

Mensen die alles dierenleed vinden zijn jankerds c.q. vegetariërs...

Mensen die niets dierenleed vinden zijn sociopaten c.q. moordenaars...
Jaja, maar wanneer is iets dierenleed dan?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:32:37 #238
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_135026824
Ik heb niets met dieren maar keur dit onvoorwaardelijk af.
Verder keur ik ook alle suggesties van de diverse rechter wannabees af.
De wet is hierin duidelijk:

De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van ¤ 19.000.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_135051376
Ik las dat iemand de dader bij de politie heeft aangegeven? Ik ben de bron alleen kwijt.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:38:41 #240
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135051833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:32 schreef sorcees het volgende:
Ik heb niets met dieren maar keur dit onvoorwaardelijk af.
Verder keur ik ook alle suggesties van de diverse rechter wannabees af.
De wet is hierin duidelijk:

De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van ¤ 19.000.
Vertel mij eens, waar vind je dat wetsartikel?

Verder dan 'zaakbeschadiging', oftewel 'vernieling' in gewone-mensen-taal, kom ik echt niet.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 09:41:43 #241
42184 crew  DaMart
pi_135136016
Het is helaas niet bij één kat gebleven -O-.

quote:
Nog een kat opgeblazen met vuurwerk in Amersfoort

Tijdens oud en nieuw blijkt een tweede kat te zijn gedood met vuurwerk in Amersfoort. Het dier was vastgebonden in een put en bestookt met zwaar vuurwerk in de wijk Vathorst.
Dat overleefde de kat niet, meldt de dierenambulance maandag. Het huisdier, genaamd Kattie, was al zoek sinds Oudejaarsdag.

"Ik was geschokt en verdrietig toen ik het nieuws hoorde," vertelt bazin Valerie Blok aan RTV Utrecht. "We zorgen sinds de zomer voor het beestje, nadat het zomaar bij ons kwam aanlopen. Het is zo'n lief beestje, dus we zijn behoorlijk aangeslagen."

Blok is radeloos: "We hebben geen idee wie onze kat zo toegetakeld heeft. Het is echt afschuwelijk dat iemand tot zoiets in staat is. We hopen dan ook dat de dader snel gepakt wordt."

Vorige week was er grote maatschappelijke verontwaardiging nadat poes Luna met een strijker in haar anus opgeblazen was in de wijk Schothorst in Amersfoort.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 6 januari 2014 @ 09:44:42 #242
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135136067
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:41 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik wilde het net plaatsen ja. Schoften :r :r Godverdomme.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:32:06 #243
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135137018
quote:

[..]

Echt, wat een laffe schoften wonen hier toch in NL.....

:r
pi_135139478
quote:

[..]

niet om het goed te praten, maar ik lees in het originele nieuwsbericht wel een soort van ander verhaal:

Bron is RTV Utrecht

AMERSFOORT - Opnieuw is een kat in Amersfoort onder verdachte omstandigheden om het leven gekomen. De kans bestaat dat er vuurwerk is gebruikt om het dier te mishandelen, maar ook een ongeluk is niet uitgesloten.

De poes, Kattie genaamd, was al sinds Oudejaarsdag zoek. Zondag hoorde de Amersfoortse Valerie Blok van medewerkers van de Dierenambulance dat haar kat dodelijk gewond was geraakt, mogelijk door vuurwerk.

Kattie werd op Oudejaarsdag dood gevonden naast een openstaande put, waarin een stuk zwaar illegaal vuurwerk lag. Volgens een medewerker van de Dierenambulance zat de kat mogelijk op de put toen die werd opgeblazen. Valerie heeft zondag gelijk aangifte gedaan van mishandeling. De politie onderzoekt de zaak.

Kattie is niet de enige poes in Amersfoort rond Oud en Nieuw is omgekomen. Vorige week werd duidelijk dat kat Luna in de wijk Schothorst dodelijk gewond is geraakt vuurwerk.

De dood van kat Luna maakte veel emoties los. Er werd zelfs een speciale Facebookpagina aangemaakt om de dader of daders op te sporen. Dat leidde tot boze en verontwaardigde reacties. Omdat de eigenaar van Luna bang was dat iemand voor eigen rechter zou gaan spelen, liet hij de site na een paar dagen offline halen.

Volgens dit nieuwsbericht zat de kat bovenop de put en was er niet in vastgebonden en kan het ook een ongeluk zijn geweest. Maar mocht het een ongeluk zijn geweest dan is het nog laf dat ze het beestje niet naar een dierenarts hebben gebracht natuurlijk
pi_135140075
Ik zou dit erg moeten vinden, maar ja, ik eet vlees en dan schijn je geen recht van spreken te hebben. Dus ik zeg maar niets.
pi_135140107
Nog een, wat naar ;(

Ik zou mijn kat ook niet buiten laten lopen rondom oud & nieuw. Zo'n beest kan ook van schrik de straat oversteken en doodgereden worden als er vuurwerk wordt afgestoken, en dan is er niet eens opzet in het spel.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 6 januari 2014 @ 12:47:36 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135140942
quote:
Het ontgaat me eerlijk gezegd een beetje wat hier nu wordt voorgesteld. Het afsteken van 'zwaar vuurwerk' (wat dat ook precies moge zijn) door particulieren is toch al verboden?

Het probleem daar zit hem volgens mij meer in de controle / handhaving dan in de regels.

En zoals ik eerder al zei: controle en handhaving wordt een stuk eenvoudiger als gewoon alle vuurwerk voor particulieren wordt verboden.

* wijst nog even op de petitie *

Moderator maandag 6 januari 2014 @ 12:54:17 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135141125
nee man een vuurwerkverbod is lame

we hebben al genoeg verboden die nergens over gaan
  maandag 6 januari 2014 @ 12:54:53 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135141137
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het ontgaat me eerlijk gezegd een beetje wat hier nu wordt voorgesteld. Het afsteken van 'zwaar vuurwerk' (wat dat ook precies moge zijn) door particulieren is toch al verboden?

Het probleem daar zit hem volgens mij meer in de controle / handhaving dan in de regels.

En zoals ik eerder al zei: controle en handhaving wordt een stuk eenvoudiger als gewoon alle vuurwerk voor particulieren wordt verboden.

* wijst nog even op de petitie *

Was te merken in Antwerpen. Onder het mom van terreurdreiging 300 politieagenten de straat, uiteraard werd er enkel op vuurwerk gecontroleerd. :D :D Wat een succes is dat!!!
  maandag 6 januari 2014 @ 13:15:27 #250
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_135141849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Vertel mij eens, waar vind je dat wetsartikel?

linkje

ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  maandag 6 januari 2014 @ 14:54:05 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135145651
Hoax, slotje dus.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:22:10 #252
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135146745
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
nee man een vuurwerkverbod is lame

we hebben al genoeg verboden die nergens over gaan
Zullen we het verbod op wapenbezit ook maar afschaffen? Gaat toch nergens over. :{w
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 17:29:20 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135152484
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zullen we het verbod op wapenbezit ook maar afschaffen? Gaat toch nergens over. :{w
euh ... nee :?

en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat in godsnaam uitmijn post haalde 8)7
pi_135152585
*O* *O* *O* *O* *O*

HOAXXX !!
  maandag 6 januari 2014 @ 17:34:23 #255
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 6 januari 2014 @ 17:46:59 #256
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135153159
Alle auto's verbieden!!!
  maandag 6 januari 2014 @ 18:07:44 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135153897
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

euh ... nee :?

en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat in godsnaam uitmijn post haalde 8)7
Wat ik bedoel is dat vuurwerkoverlast, en een eventueel verbod, wel degelijk ergens over gaat.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 18:23:38 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135154517
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat vuurwerkoverlast, en een eventueel verbod, wel degelijk ergens over gaat.
waarom zeg je dat dan niet gewoon :?
idioot gedoe altijd met die debiele verzonnen tegenvragen hier :N

maar goed, ik vind het vuurwerkoverlast absoluut niet groot genoeg voor een verbod, als ik de verschrikkelijkste cijfers van de anti vuurwerklobby aanhoud dan hebben we het over 1 gewonde op de 10.000 gebruikers en 1 euro per Nederlander per jaar aan kosten

gaat helemaal nergens over, dan weet ik ook nog wel een aantal zaken die verboden kunnen worden, te beginnen met voetbla en dat zou net zo goed onzin zijn
  maandag 6 januari 2014 @ 18:44:06 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135155303
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat heet een 'reductio ad absurdum': een uitspraak doortrekken en laten zien hoe die tot absurde conclusies leidt. Een prima gereedschap in discussies. ;)

quote:

maar goed, ik vind het vuurwerkoverlast absoluut niet groot genoeg voor een verbod, als ik de verschrikkelijkste cijfers van de anti vuurwerklobby aanhoud dan hebben we het over 1 gewonde op de 10.000 gebruikers en 1 euro per Nederlander per jaar aan kosten.
Dat tijdens 1 dag per jaar 1 op de 10.000 mensen gewond raakt zou ik niet willen bagateliseren. Dat zijn gewoon een kleine 2000 mensen. Op 1 enkele dag.

En dan hebben we het nog niet eens over de overlast, dierenslachtoffers (ja, die tellen ook), etc.

Je kunt net zo goed stellen dat als je wapens legaliseert dat er hooguit 1 op de 10.000 Nederlanders per jaar wordt doodgeschoten. Goed argument om te legaliseren vind je? Denk eens aan het enorme plezier dat amateurschutters kunnen hebben als ze met vuurwapens mogen rondlopen! Je wilt hun feestje toch zeker niet bederven?

quote:

gaat helemaal nergens over, dan weet ik ook nog wel een aantal zaken die verboden kunnen worden, te beginnen met voetbla en dat zou net zo goed onzin zijn
Mwah, als je zou voorstellen dat clubs opdraaien voor de schade die het resultaat is van vandalisme tijdens hun wedstrijden dan zou ik daar een groot voorstander van zijn. Ik zie niet waarom iemand anders - de staat, ondernemers, etc - daarvoor op zou moeten draaien. (Nee, voetbal dient geen enkel algemeen belang, noch is het een taak van de staat om die kosten te financieren.)

Dus nee, dat lijkt me helemaal geen onzin.

PS:

In aanvulling, een heel aardig artikel over de waanzin van 'het is traditie, dus wat zeur je':

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)u-eenmaal-tradities/

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 06-01-2014 18:54:19 ]
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 18:54:53 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135155780
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heet een 'reductio ad absurdum': een uitspraak doortrekken en laten zien hoe die tot absurde conclusies leidt. Een prima gereedschap in discussies. ;)
niet als je die uitspraak er zelf bij gaat zitten verzinnen ...
quote:
[..]

Dat tijdens 1 dag per jaar 1 op de 10.000 mensen gewond raakt zou ik niet willen bagateliseren. Dat zijn gewoon een kleine 2000 mensen. Op 1 enkele dag.

En dan hebben we het nog niet eens over de overlast.

Je kunt net zo goed stellen dat als je wapens legaliseert dat er hooguit 1 op de 10.000 Nederlanders per jaar wordt doodgeschoten. Goed argument om te legaliseren vind je? Denk eens aan het enorme plezier dat amateurschutters kunnen hebben als ze met wapens mochten rondlopen!
er vallen nu met het verbod al meer doden door vuurwapens dan door vuurwerk ... lijkt me niet helemaal een vergelijkbaar verhaal eerlijk gezegd

nee laat die dingen maar lekker op de schietclub voordat jan en alleman daar mee gaat lopen stunten want dit is echt een stuk gevaarlijker allemaal

quote:
[..]

Mwah, als je zou voorstellen dat clubs opdraaien voor de schade die het resultaat is van vandalisme tijdens hun wedstrijden dan zou ik daar een groot voorstander van zijn. Ik zie niet waarom iemand anders - de staat, ondernemers, etc - daarvoor op zou moeten draaien.

Dus nee, dat lijkt me helemaal geen onzin.
das meer een argument voor een kleinere overheid, zou ik op zich voor zijn want ik hoef niet per se mee te betalen aan zaken die ik niet leuk vind

maar dit is zo marginaal allemaal dat ik daarvoor niet bij een vuurwerkverbod zou beginnen
  maandag 6 januari 2014 @ 19:02:44 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135156165
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet als je die uitspraak er zelf bij gaat zitten verzinnen ...

[..]

er vallen nu met het verbod al meer doden door vuurwapens dan door vuurwerk ... lijkt me niet helemaal een vergelijkbaar verhaal eerlijk gezegd

nee laat die dingen maar lekker op de schietclub voordat jan en alleman daar mee gaat lopen stunten want dit is echt een stuk gevaarlijker allemaal
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe, in essentie, het verbod op vuurwapens nu in jouw ogen echt verschilt van een verbod op vuurwerk. In beide gevallen is het puur entertainment. In beide gevallen gaat het om echte schade die voorkomen kan worden door gewoon te zeggen: burgers moeten niet met die troep rondlopen.

Maar laten we hem eens omdraaien: wat heb jij eigenlijk tegen een vuurwerkverbod? Waarom zouden gewone mensen moeten mogen rondlopen met explosieven? Want dat zijn het.
pi_135156322
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd niet hoe, in essentie, het verbod op vuurwapens nu in jouw ogen echt verschilt van een verbod op vuurwerk. In beide gevallen is het puur entertainment. In beide gevallen gaat het om echte schade die voorkomen kan worden door gewoon te zeggen: burgers moeten niet met die troep rondlopen.

Maar laten we hem eens omdraaien: wat heb jij eigenlijk tegen een vuurwerkverbod? Waarom zouden gewone mensen moeten mogen rondlopen met explosieven? Want dat zijn het.
Legaal vuurwerk gelijkstellen aan explosieven? Doe normaal man. :D
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:06:44 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135156382
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

nou ik zie toch wel een wezenlijk verschil tussen een romeinse kaars en een 9mm pistool

zal wel aan mij liggen dan

quote:
ik heb helemaal niets tegen een vuurwerkverbod, ik heb iets tegen het verbieden an sich, daar heb ik hele goede argumenten voor nodig

als je dan over de overlast die het oplevert begint dan kijk ik naar de cijfertjes en zie ik dat het nogal marginaal is allemaal
  maandag 6 januari 2014 @ 19:10:21 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135156566
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik zie toch wel een wezenlijk verschil tussen een romeinse kaars en een 9mm pistool

zal wel aan mij liggen dan

ik heb helemaal niets tegen een vuurwerkverbod, ik heb iets tegen het verbieden an sich, daar heb ik hele goede argumenten voor nodig

als je dan over de overlast die het oplevert begint dan kijk ik naar de cijfertjes en zie ik dat het nogal marginaal is allemaal
Sja, het verbod op zonder autogordel rondrijden scheelt op jaarbasis slechts 10 doden. Als je oudjaar extrapoleert naar een heel jaar dan is dat substantieel in vergelijking daarmee.

En dan vergeten we nog gemakshalve dat een autogordel alleen degene die hem draagt beschermt. De slachtoffers die er vallen door vuurwerk kiezen vaak niet zelf voor dat risico.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:12:50 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135156709
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, het verbod op zonder autogordel rondrijden scheelt op jaarbasis slechts 10 doden. Als je oudjaar extrapoleert naar een heel jaar dan is dat substantieel in vergelijking daarmee.

En dan vergeten we nog gemakshalve dat een autogordel alleen degene die hem draagt beschermt. De slachtoffers die er vallen door vuurwerk kiezen vaak niet zelf voor dat risico.
das toch een stuk meer dan het aantal vuurwerkdoden dat er ieder jaar valt

maar een verbod op zonder autogordel rondrijden (de plicht om met autogordel om te rijden) vind ik ook overdreven truttig, was ik ook geen voorstander van
  maandag 6 januari 2014 @ 19:14:16 #266
3542 Gia
User under construction
pi_135156785
Gelukkig is het allemaal niet waar.
Zou ook zonde zijn van het vlees. Kun je beter een kat aanrijden. Niet plat, maar net genoeg aantikken.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:14:50 #267
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135156814
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

das toch een stuk meer dan het aantal vuurwerkdoden dat er ieder jaar valt
Omdat dat maar 1 dag per jaar is. Je moet natuurlijk niet koeien met kippen vergelijken.

Het effect van 1 dag per jaar met vuurwapens rond mogen lopen zal vast ook 'marginaal' zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:12 schreef sp3c het volgende:

maar een verbod op zonder autogordel rondrijden (de plicht om met autogordel om te rijden) vind ik ook overdreven truttig, was ik ook geen voorstander van
Dat is dan in elk geval consequent. Ik ben het niet met je eens, maar het is consequent.

De vraag dringt zich echter wel op: waar zit voor jou de grens tussen betutteling en burgers beschermen? Hoeveel doden mogen er op jaarbasis vallen?
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:19:43 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157070
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat dat maar 1 dag per jaar is. Je moet natuurlijk niet koeien met kippen vergelijken.

Het effect van 1 dag per jaar met vuurwapens rond mogen lopen zal vast ook 'marginaal' zijn.
ja hey mijn voorbeelden zijn het niet

jij komt met die malle vergelijkingen aanzetten dan kun je niet appels/peren roepen als het je niet meer uitkomt hoor -O-

quote:
[..]

Dat is dan in elk geval consequent. Ik ben het niet met je eens, maar het is consequent.

De vraag dringt zich echter wel op: waar zit voor jou de grens tussen betutteling en burgers beschermen? Hoeveel doden mogen er op jaarbasis vallen?
geen idee, nooit over nagedacht, wmb vallen er sowieso geen doden
  maandag 6 januari 2014 @ 19:21:23 #269
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135157160
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja hey mijn voorbeelden zijn het niet

jij komt met die malle vergelijkingen aanzetten dan kun je niet appels/peren roepen als het je niet meer uitkomt hoor -O-
Oh, prima hoor. Vuurwapens 1 dag per jaar legaal, omdat het zo ontzettend lollig is. Ben je voor?

quote:

[..]

geen idee, nooit over nagedacht, wmb vallen er sowieso geen doden
Wat mij betreft ook niet. Maar kennelijk is 1 dode voor jou niet voldoende om het plezier van oudjaar te bederven, dus dan vraag ik me af... hoeveel schade is voor jou genoeg om het te verbieden?
  maandag 6 januari 2014 @ 19:21:49 #270
38496 Perrin
pi_135157180
quote:

Dat jij de vergelijking niet snapt, betekent niet meteen dat het een malle vergelijking is.

quote:

[..]

Niet iedereen heeft een extra uitleg nodig bij een reductio ad adsurdum.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:22:44 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157222
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh, prima hoor. Vuurwapens 1 dag per jaar legaal, omdat het zo ontzettend lollig is. Ben je voor?
nope

quote:
[..]

Wat mij betreft ook niet. Maar kennelijk is 1 dode voor jou niet voldoende om het plezier van oudjaar te bederven, dus dan vraag ik me af... hoeveel schade is voor jou genoeg om het te verbieden?
meer dan 1 dode
  maandag 6 januari 2014 @ 19:23:46 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135157271
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

nope
En waarom niet, als ik vragen mag? Het aantal doden is 'marginaal'.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

meer dan 1 dode
2? 3? 10? 100? Ruwe indicatie?
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:23:51 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157277
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat jij de vergelijking niet snapt, betekent niet meteen dat het een malle vergelijking is.
nee ik vind het een malle vergelijking omdat het kant noch wal raakt

dat jij het geen malle vergelijking vind doet er voor mijn mening niet zo heel veel toe
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:24:59 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157344
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

En waarom niet, als ik vragen mag? Het aantal doden is 'marginaal'.
ik geloof niet dat het aantal doden en gewonden na een dagje gratis schieten voor iedereen marginaal is

lijkt me nogal een sterk verhaal eerlijk gezegd

quote:
[..]

2? 3? 10? 100? Ruwe indicatie?
meer dan 1
  maandag 6 januari 2014 @ 19:25:12 #275
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135157356
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat jij het geen malle vergelijking vind doet er voor mijn mening niet zo heel veel toe
Lekker niet-inhoudelijk ook. Waarom is het geen goede vergelijking?

- het gaat over puur entertainment
- beide veroorzaakt schade, slachtoffers en sporadisch ook doden

Kun je even aangeven op welk relevant punt het geen goed voorbeeld is?
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:25:42 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157391
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

ja hoe moet ik nu inhoudelijk reageren op 'je snapt het gewoon niet'
  maandag 6 januari 2014 @ 19:26:09 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135157426
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat het aantal doden en gewonden na een dagje gratis schieten voor iedereen marginaal is

lijkt me nogal een sterk verhaal eerlijk gezegd
Dat kun je eenvoudig uitrekenen hoor... vergelijk de VS met Nederland, deel door 365, voila. Mar-gi-naal.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

meer dan 1
Geef eens antwoord.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:26:37 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135157453
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Vraag je dat aan mij of jezelf?
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:27:17 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157494
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vraag je dat aan mij of jezelf?
aan jou, jij verwachtte er een inhoudelijke reactie op blijkbaar
  maandag 6 januari 2014 @ 19:27:55 #280
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135157530
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

aan jou, jij verwachtte er een inhoudelijke reactie op blijkbaar
Waar heb ik gezegd 'je snapt het gewoon niet'?
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:31:48 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157743
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kun je eenvoudig uitrekenen hoor... vergelijk de VS met Nederland, deel door 365, voila. Mar-gi-naal.
zijn meerdere factoren van belang natuurlijk zoals bv de bevolkingsdichtheid en ook de geoefendheid met het wapentuig maar nu is het in de VS ongeveer 10 doden per 100.000 inwoners, in Nederland is het atm 0.5 per 100.000 inwoners

lijkt mij idd appels met peren vergelijken

quote:
[..]

Geef eens antwoord.
dat is het antwoord
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:31:59 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135157760
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd 'je snapt het gewoon niet'?
het was een reactie op Perrin
  maandag 6 januari 2014 @ 19:38:27 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135158223
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

het was een reactie op Perrin
Heel gek, maar je quote mij daar. Dus ik ging er vanuit dat je op mij reageerde.

Intussen negeer je zo'n beetje elke relevante inhoudelijke vraag die hierover wordt gesteld.
pi_135158434
Waarom blijf je stelselmatig negeren dat legaal vuurwerk NIET voor doden zorgt?
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 19:40:57 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135158441
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heel gek, maar je quote mij daar. Dus ik ging er vanuit dat je op mij reageerde.

Intussen negeer je zo'n beetje elke relevante inhoudelijke vraag die hierover wordt gesteld.
nee jij quote mijn reactie op Perrin, daar reageerde ik dan weer op
  maandag 6 januari 2014 @ 19:53:14 #286
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135159294
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee jij quote mijn reactie op Perrin, daar reageerde ik dan weer op
Ehh, nee. Daar reageerde je helemaal niet op.

Dit is wat ik daar schreef:

quote:

[..]

En ik zie niet hoe ik dit moet lezen als reactie daarop:

quote:

[..]

Het lijkt erop dat je echt elke gelegenheid pakt om vooral niet inhoudelijk te reageren.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 20:04:14 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135159985
stel je niet aan

zo ging het

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

verder ben ik volgens mij al een tijdje inhoudelijk op je aan het reageren maar als je op deze manier die discussie dood wil slaan dan vind ik dat ook prima
pi_135161446
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat ie dan moet toe gaan geven dat ie een denkfout maakt.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:31:06 #289
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135161727
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:04 schreef sp3c het volgende:

verder ben ik volgens mij al een tijdje inhoudelijk op je aan het reageren maar als je op deze manier die discussie dood wil slaan dan vind ik dat ook prima
Er staan nog een aantal vragen van mijn kant open. Ik wil ze best voor je herhalen, maar ik neem aan dat je ze zelf weet te vinden.

Dus nogmaals het verzoek een poging te doen die te beantwoorden, in plaats van te mekkeren over de vorm van het debat.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:32:46 #290
38496 Perrin
pi_135161829
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat ie dan moet toe gaan geven dat ie een denkfout maakt.
Komop, dat doet zelfs sp3c toch wel eens? :P
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 20:34:14 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135161915
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er staan nog een aantal vragen van mijn kant open. Ik wil ze best voor je herhalen, maar ik neem aan dat je ze zelf weet te vinden.

Dus nogmaals het verzoek een poging te doen die te beantwoorden, in plaats van te mekkeren over de vorm van het debat.
jij mekkert over de vorm van het debat ...

welke vragen wil je nog antwoord op hebben
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 20:34:42 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135161941
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Komop, dat doet zelfs sp3c toch wel eens? :P
nee
  maandag 6 januari 2014 @ 20:34:48 #293
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135161946
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef Xa1pt het volgende:
Zoals gezegd: het bestrijden van zwaar vuurwerk wordt een stuk eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.

Maar voor jou dan: ben je wellicht een voorstander van het legaliseren van 'lichte vuurwapens'? :)
pi_135161987
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd: het bestrijden van zwaar vuurwerk wordt een stuk eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.

Maar voor jou dan: ben je wellicht een voorstander van het legaliseren van 'lichte vuurwapens'? :)
Dat is een vergelijking die werkelijk nergens op slaat.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:37:18 #295
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135162070
quote:
13s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:35 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking die werkelijk nergens op slaat.
Nog zo 1. Kun je dat misschien ook beargumenteren? De meeste slachtoffers vallen duidelijk met zwaarder geschut. Wat is er mis met een klein handpistooltje?

Kan toch geen kwaad? En de kinderen hebben zo veel plezier met een beetje schieten op flesjes op de veluwe.

PS: de debating cultuur in NWS is duidelijk nieuw voor me. Het is even wennen.
pi_135162117
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nog zo 1. Kun je dat misschien ook beargumenteren? De meeste slachtoffers vallen duidelijk met zwaarder geschut. Wat is er mis met een klein handpistooltje?

Kan toch geen kwaad? En de kinderen hebben zo veel plezier met een beetje schieten op flesjes op de veluwe.
Geen idee waarom ik hier op reageer, maar het doel van een licht wapen is nog steeds om te verwonden. Het doel van legaal vuurwerk is dat niet en daar is het ook niet voor gemaakt.

Met legaal knalvuurwerk kan je jezelf nauwelijks verwonden. Zelfs als het in je hand ontploft.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:38:54 #297
38496 Perrin
pi_135162145
Je kunt prima alleen sportschieten met wapens, trouwens. Kwestie van hoe je ermee omgaat. Net als vuurwerk.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:40:22 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135162204
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Geen idee waarom ik hier op reageer, maar het doel van een licht wapen is nog steeds om te verwonden. Het doel van legaal vuurwerk is dat niet en daar is het ook niet voor gemaakt.
Zoals Perrin zegt... je kunt prima recreatief schieten. Dat is ook de voornaamste toepassing van vuurwapens in de VS. Niet om mensen neer te knallen. Dat gebeurt maar heel af en toe.

quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef CaptainCookie het volgende:

Met legaal knalvuurwerk kan je jezelf nauwelijks verwonden. Zelfs als het in je hand ontploft.
Stel die vraag nog eens de volgende keer dat je in een brandwondencentrum bent.
pi_135162330
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals Perrin zegt... je kunt prima recreatief schieten. Dat is ook de voornaamste toepassing van vuurwapens in de VS. Niet om mensen neer te knallen. Dat gebeurt maar heel af en toe.
Een luchtbuks mag van mij prima legaal gemaakt worden. Heb er zelf vroeger als kind ook wel eens mee geschoten. Uiteraard wel met registratie en een minimale leeftijd van 18 jaar of iets.
quote:
[..]

Stel die vraag nog eens de volgende keer dat je in een brandwondencentrum bent.
Ik ben benieuwd wat voor verwondingen je op kan lopen met legaal knalvuurwerk.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:45:51 #300
38496 Perrin
pi_135162450
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:43 schreef CaptainCookie het volgende:

Ik ben benieuwd wat voor verwondingen je op kan lopen met legaal knalvuurwerk.
Dan moet je aan zoiets denken:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)der-door-vuurwerkbom

De meeste slachtoffers vallen volgens mij met zelfgeknutseld spul en natuurlijk de zwaardere illegale knallers, zoals die Cobra en erger?
pi_135162482
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, net zomin ik voorstander ben van een verbod op water omdat water in de 'juiste' hoeveelheid ook dodelijk kan zijn.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 20:46:48 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135162491
heel af en toe :')

er vallen zoals gezegd 10 doden per 100.000 inwoners in de VS, als je dat doorrekend naar Nederland kom je op een aantal doden uit dat 2x zo hoog is als het totale aantal vuurwerkslachtoffers (doden EN gewonden) per jaar _O-

daarnaast is het geweldsmonopolie van de overheid hier heel erg belangrijk, als jan en alleman met 'lichte vuurwapens' over straat kan dan moet oom agent een affuit met een machinegeweer op het dak schroeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')