quote:Nog een kat opgeblazen met vuurwerk in Amersfoort
Tijdens oud en nieuw blijkt een tweede kat te zijn gedood met vuurwerk in Amersfoort. Het dier was vastgebonden in een put en bestookt met zwaar vuurwerk in de wijk Vathorst.
Dat overleefde de kat niet, meldt de dierenambulance maandag. Het huisdier, genaamd Kattie, was al zoek sinds Oudejaarsdag.
"Ik was geschokt en verdrietig toen ik het nieuws hoorde," vertelt bazin Valerie Blok aan RTV Utrecht. "We zorgen sinds de zomer voor het beestje, nadat het zomaar bij ons kwam aanlopen. Het is zo'n lief beestje, dus we zijn behoorlijk aangeslagen."
Blok is radeloos: "We hebben geen idee wie onze kat zo toegetakeld heeft. Het is echt afschuwelijk dat iemand tot zoiets in staat is. We hopen dan ook dat de dader snel gepakt wordt."
Vorige week was er grote maatschappelijke verontwaardiging nadat poes Luna met een strijker in haar anus opgeblazen was in de wijk Schothorst in Amersfoort.
Ik wilde het net plaatsen ja. Schoftenquote:Op maandag 6 januari 2014 09:41 schreef DaMart het volgende:
Het is helaas niet bij één kat gebleven.
[..]
Echt, wat een laffe schoften wonen hier toch in NL.....quote:Op maandag 6 januari 2014 09:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
niet om het goed te praten, maar ik lees in het originele nieuwsbericht wel een soort van ander verhaal:quote:Op maandag 6 januari 2014 09:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het ontgaat me eerlijk gezegd een beetje wat hier nu wordt voorgesteld. Het afsteken van 'zwaar vuurwerk' (wat dat ook precies moge zijn) door particulieren is toch al verboden?quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:34 schreef remlof het volgende:
OM wil Europees verbod zwaar vuurwerk
Heel goed.
Was te merken in Antwerpen. Onder het mom van terreurdreiging 300 politieagenten de straat, uiteraard werd er enkel op vuurwerk gecontroleerd.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het ontgaat me eerlijk gezegd een beetje wat hier nu wordt voorgesteld. Het afsteken van 'zwaar vuurwerk' (wat dat ook precies moge zijn) door particulieren is toch al verboden?
Het probleem daar zit hem volgens mij meer in de controle / handhaving dan in de regels.
En zoals ik eerder al zei: controle en handhaving wordt een stuk eenvoudiger als gewoon alle vuurwerk voor particulieren wordt verboden.
* wijst nog even op de petitie *
http://petities.nl/petitie/vuurwerkverbod
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Vertel mij eens, waar vind je dat wetsartikel?
linkje
Zullen we het verbod op wapenbezit ook maar afschaffen? Gaat toch nergens over.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
nee man een vuurwerkverbod is lame
we hebben al genoeg verboden die nergens over gaan
euh ... neequote:Op maandag 6 januari 2014 15:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zullen we het verbod op wapenbezit ook maar afschaffen? Gaat toch nergens over.
Wat ik bedoel is dat vuurwerkoverlast, en een eventueel verbod, wel degelijk ergens over gaat.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
euh ... nee
en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat in godsnaam uitmijn post haalde
waarom zeg je dat dan niet gewoonquote:Op maandag 6 januari 2014 18:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat vuurwerkoverlast, en een eventueel verbod, wel degelijk ergens over gaat.
Dat heet een 'reductio ad absurdum': een uitspraak doortrekken en laten zien hoe die tot absurde conclusies leidt. Een prima gereedschap in discussies.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zeg je dat dan niet gewoon
idioot gedoe altijd met die debiele verzonnen tegenvragen hier
Dat tijdens 1 dag per jaar 1 op de 10.000 mensen gewond raakt zou ik niet willen bagateliseren. Dat zijn gewoon een kleine 2000 mensen. Op 1 enkele dag.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:23 schreef sp3c het volgende:
maar goed, ik vind het vuurwerkoverlast absoluut niet groot genoeg voor een verbod, als ik de verschrikkelijkste cijfers van de anti vuurwerklobby aanhoud dan hebben we het over 1 gewonde op de 10.000 gebruikers en 1 euro per Nederlander per jaar aan kosten.
Mwah, als je zou voorstellen dat clubs opdraaien voor de schade die het resultaat is van vandalisme tijdens hun wedstrijden dan zou ik daar een groot voorstander van zijn. Ik zie niet waarom iemand anders - de staat, ondernemers, etc - daarvoor op zou moeten draaien. (Nee, voetbal dient geen enkel algemeen belang, noch is het een taak van de staat om die kosten te financieren.)quote:Op maandag 6 januari 2014 18:23 schreef sp3c het volgende:
gaat helemaal nergens over, dan weet ik ook nog wel een aantal zaken die verboden kunnen worden, te beginnen met voetbla en dat zou net zo goed onzin zijn
niet als je die uitspraak er zelf bij gaat zitten verzinnen ...quote:Op maandag 6 januari 2014 18:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat heet een 'reductio ad absurdum': een uitspraak doortrekken en laten zien hoe die tot absurde conclusies leidt. Een prima gereedschap in discussies.
er vallen nu met het verbod al meer doden door vuurwapens dan door vuurwerk ... lijkt me niet helemaal een vergelijkbaar verhaal eerlijk gezegdquote:[..]
Dat tijdens 1 dag per jaar 1 op de 10.000 mensen gewond raakt zou ik niet willen bagateliseren. Dat zijn gewoon een kleine 2000 mensen. Op 1 enkele dag.
En dan hebben we het nog niet eens over de overlast.
Je kunt net zo goed stellen dat als je wapens legaliseert dat er hooguit 1 op de 10.000 Nederlanders per jaar wordt doodgeschoten. Goed argument om te legaliseren vind je? Denk eens aan het enorme plezier dat amateurschutters kunnen hebben als ze met wapens mochten rondlopen!
das meer een argument voor een kleinere overheid, zou ik op zich voor zijn want ik hoef niet per se mee te betalen aan zaken die ik niet leuk vindquote:[..]
Mwah, als je zou voorstellen dat clubs opdraaien voor de schade die het resultaat is van vandalisme tijdens hun wedstrijden dan zou ik daar een groot voorstander van zijn. Ik zie niet waarom iemand anders - de staat, ondernemers, etc - daarvoor op zou moeten draaien.
Dus nee, dat lijkt me helemaal geen onzin.
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe, in essentie, het verbod op vuurwapens nu in jouw ogen echt verschilt van een verbod op vuurwerk. In beide gevallen is het puur entertainment. In beide gevallen gaat het om echte schade die voorkomen kan worden door gewoon te zeggen: burgers moeten niet met die troep rondlopen.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet als je die uitspraak er zelf bij gaat zitten verzinnen ...
[..]
er vallen nu met het verbod al meer doden door vuurwapens dan door vuurwerk ... lijkt me niet helemaal een vergelijkbaar verhaal eerlijk gezegd
nee laat die dingen maar lekker op de schietclub voordat jan en alleman daar mee gaat lopen stunten want dit is echt een stuk gevaarlijker allemaal
Legaal vuurwerk gelijkstellen aan explosieven? Doe normaal man.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe, in essentie, het verbod op vuurwapens nu in jouw ogen echt verschilt van een verbod op vuurwerk. In beide gevallen is het puur entertainment. In beide gevallen gaat het om echte schade die voorkomen kan worden door gewoon te zeggen: burgers moeten niet met die troep rondlopen.
Maar laten we hem eens omdraaien: wat heb jij eigenlijk tegen een vuurwerkverbod? Waarom zouden gewone mensen moeten mogen rondlopen met explosieven? Want dat zijn het.
nou ik zie toch wel een wezenlijk verschil tussen een romeinse kaars en een 9mm pistoolquote:Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe, in essentie, het verbod op vuurwapens nu in jouw ogen echt verschilt van een verbod op vuurwerk. In beide gevallen is het puur entertainment. In beide gevallen gaat het om echte schade die voorkomen kan worden door gewoon te zeggen: burgers moeten niet met die troep rondlopen.
ik heb helemaal niets tegen een vuurwerkverbod, ik heb iets tegen het verbieden an sich, daar heb ik hele goede argumenten voor nodigquote:Maar laten we hem eens omdraaien: wat heb jij eigenlijk tegen een vuurwerkverbod? Waarom zouden gewone mensen moeten mogen rondlopen met explosieven? Want dat zijn het.
Sja, het verbod op zonder autogordel rondrijden scheelt op jaarbasis slechts 10 doden. Als je oudjaar extrapoleert naar een heel jaar dan is dat substantieel in vergelijking daarmee.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik zie toch wel een wezenlijk verschil tussen een romeinse kaars en een 9mm pistool
zal wel aan mij liggen dan
ik heb helemaal niets tegen een vuurwerkverbod, ik heb iets tegen het verbieden an sich, daar heb ik hele goede argumenten voor nodig
als je dan over de overlast die het oplevert begint dan kijk ik naar de cijfertjes en zie ik dat het nogal marginaal is allemaal
das toch een stuk meer dan het aantal vuurwerkdoden dat er ieder jaar valtquote:Op maandag 6 januari 2014 19:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, het verbod op zonder autogordel rondrijden scheelt op jaarbasis slechts 10 doden. Als je oudjaar extrapoleert naar een heel jaar dan is dat substantieel in vergelijking daarmee.
En dan vergeten we nog gemakshalve dat een autogordel alleen degene die hem draagt beschermt. De slachtoffers die er vallen door vuurwerk kiezen vaak niet zelf voor dat risico.
Omdat dat maar 1 dag per jaar is. Je moet natuurlijk niet koeien met kippen vergelijken.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
das toch een stuk meer dan het aantal vuurwerkdoden dat er ieder jaar valt
Dat is dan in elk geval consequent. Ik ben het niet met je eens, maar het is consequent.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:12 schreef sp3c het volgende:
maar een verbod op zonder autogordel rondrijden (de plicht om met autogordel om te rijden) vind ik ook overdreven truttig, was ik ook geen voorstander van
ja hey mijn voorbeelden zijn het nietquote:Op maandag 6 januari 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omdat dat maar 1 dag per jaar is. Je moet natuurlijk niet koeien met kippen vergelijken.
Het effect van 1 dag per jaar met vuurwapens rond mogen lopen zal vast ook 'marginaal' zijn.
geen idee, nooit over nagedacht, wmb vallen er sowieso geen dodenquote:[..]
Dat is dan in elk geval consequent. Ik ben het niet met je eens, maar het is consequent.
De vraag dringt zich echter wel op: waar zit voor jou de grens tussen betutteling en burgers beschermen? Hoeveel doden mogen er op jaarbasis vallen?
Oh, prima hoor. Vuurwapens 1 dag per jaar legaal, omdat het zo ontzettend lollig is. Ben je voor?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hey mijn voorbeelden zijn het niet
jij komt met die malle vergelijkingen aanzetten dan kun je niet appels/peren roepen als het je niet meer uitkomt hoor
Wat mij betreft ook niet. Maar kennelijk is 1 dode voor jou niet voldoende om het plezier van oudjaar te bederven, dus dan vraag ik me af... hoeveel schade is voor jou genoeg om het te verbieden?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee, nooit over nagedacht, wmb vallen er sowieso geen doden
Dat jij de vergelijking niet snapt, betekent niet meteen dat het een malle vergelijking is.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:19 schreef sp3c het volgende:
jij komt met die malle vergelijkingen aanzetten dan kun je niet appels/peren roepen als het je niet meer uitkomt hoor
Niet iedereen heeft een extra uitleg nodig bij een reductio ad adsurdum.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zeg je dat dan niet gewoon
idioot gedoe altijd met die debiele verzonnen tegenvragen hier
nopequote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, prima hoor. Vuurwapens 1 dag per jaar legaal, omdat het zo ontzettend lollig is. Ben je voor?
meer dan 1 dodequote:[..]
Wat mij betreft ook niet. Maar kennelijk is 1 dode voor jou niet voldoende om het plezier van oudjaar te bederven, dus dan vraag ik me af... hoeveel schade is voor jou genoeg om het te verbieden?
En waarom niet, als ik vragen mag? Het aantal doden is 'marginaal'.quote:
2? 3? 10? 100? Ruwe indicatie?quote:
nee ik vind het een malle vergelijking omdat het kant noch wal raaktquote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat jij de vergelijking niet snapt, betekent niet meteen dat het een malle vergelijking is.
ik geloof niet dat het aantal doden en gewonden na een dagje gratis schieten voor iedereen marginaal isquote:Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
En waarom niet, als ik vragen mag? Het aantal doden is 'marginaal'.
meer dan 1quote:[..]
2? 3? 10? 100? Ruwe indicatie?
Lekker niet-inhoudelijk ook. Waarom is het geen goede vergelijking?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind het een malle vergelijking omdat het kant noch wal raakt
dat jij het geen malle vergelijking vind doet er voor mijn mening niet zo heel veel toe
ja hoe moet ik nu inhoudelijk reageren op 'je snapt het gewoon niet'quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lekker niet-inhoudelijk ook. Waarom is het geen goede vergelijking?
- het gaat over puur entertainment
- beide veroorzaakt schade, slachtoffers en sporadisch ook doden
Kun je even aangeven op welk relevant punt het geen goed voorbeeld is?
Dat kun je eenvoudig uitrekenen hoor... vergelijk de VS met Nederland, deel door 365, voila. Mar-gi-naal.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat het aantal doden en gewonden na een dagje gratis schieten voor iedereen marginaal is
lijkt me nogal een sterk verhaal eerlijk gezegd
Geef eens antwoord.quote:
Vraag je dat aan mij of jezelf?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hoe moet ik nu inhoudelijk reageren op 'je snapt het gewoon niet'
aan jou, jij verwachtte er een inhoudelijke reactie op blijkbaarquote:
Waar heb ik gezegd 'je snapt het gewoon niet'?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
aan jou, jij verwachtte er een inhoudelijke reactie op blijkbaar
zijn meerdere factoren van belang natuurlijk zoals bv de bevolkingsdichtheid en ook de geoefendheid met het wapentuig maar nu is het in de VS ongeveer 10 doden per 100.000 inwoners, in Nederland is het atm 0.5 per 100.000 inwonersquote:Op maandag 6 januari 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kun je eenvoudig uitrekenen hoor... vergelijk de VS met Nederland, deel door 365, voila. Mar-gi-naal.
dat is het antwoordquote:[..]
Geef eens antwoord.
het was een reactie op Perrinquote:Op maandag 6 januari 2014 19:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd 'je snapt het gewoon niet'?
Heel gek, maar je quote mij daar. Dus ik ging er vanuit dat je op mij reageerde.quote:
nee jij quote mijn reactie op Perrin, daar reageerde ik dan weer opquote:Op maandag 6 januari 2014 19:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heel gek, maar je quote mij daar. Dus ik ging er vanuit dat je op mij reageerde.
Intussen negeer je zo'n beetje elke relevante inhoudelijke vraag die hierover wordt gesteld.
Ehh, nee. Daar reageerde je helemaal niet op.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij quote mijn reactie op Perrin, daar reageerde ik dan weer op
En ik zie niet hoe ik dit moet lezen als reactie daarop:quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je echt elke gelegenheid pakt om vooral niet inhoudelijk te reageren.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat jij de vergelijking niet snapt, betekent niet meteen dat het een malle vergelijking is.
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind het een malle vergelijking omdat het kant noch wal raakt
dat jij het geen malle vergelijking vind doet er voor mijn mening niet zo heel veel toe
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
verder ben ik volgens mij al een tijdje inhoudelijk op je aan het reageren maar als je op deze manier die discussie dood wil slaan dan vind ik dat ook primaquote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat ie dan moet toe gaan geven dat ie een denkfout maakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom blijf je stelselmatig negeren dat legaal vuurwerk NIET voor doden zorgt?
Er staan nog een aantal vragen van mijn kant open. Ik wil ze best voor je herhalen, maar ik neem aan dat je ze zelf weet te vinden.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:04 schreef sp3c het volgende:
verder ben ik volgens mij al een tijdje inhoudelijk op je aan het reageren maar als je op deze manier die discussie dood wil slaan dan vind ik dat ook prima
Komop, dat doet zelfs sp3c toch wel eens?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat ie dan moet toe gaan geven dat ie een denkfout maakt.
jij mekkert over de vorm van het debat ...quote:Op maandag 6 januari 2014 20:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er staan nog een aantal vragen van mijn kant open. Ik wil ze best voor je herhalen, maar ik neem aan dat je ze zelf weet te vinden.
Dus nogmaals het verzoek een poging te doen die te beantwoorden, in plaats van te mekkeren over de vorm van het debat.
neequote:Op maandag 6 januari 2014 20:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Komop, dat doet zelfs sp3c toch wel eens?
Zoals gezegd: het bestrijden van zwaar vuurwerk wordt een stuk eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom blijf je stelselmatig negeren dat legaal vuurwerk NIET voor doden zorgt?
Dat is een vergelijking die werkelijk nergens op slaat.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd: het bestrijden van zwaar vuurwerk wordt een stuk eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.
Maar voor jou dan: ben je wellicht een voorstander van het legaliseren van 'lichte vuurwapens'?
Nog zo 1. Kun je dat misschien ook beargumenteren? De meeste slachtoffers vallen duidelijk met zwaarder geschut. Wat is er mis met een klein handpistooltje?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking die werkelijk nergens op slaat.
Geen idee waarom ik hier op reageer, maar het doel van een licht wapen is nog steeds om te verwonden. Het doel van legaal vuurwerk is dat niet en daar is het ook niet voor gemaakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nog zo 1. Kun je dat misschien ook beargumenteren? De meeste slachtoffers vallen duidelijk met zwaarder geschut. Wat is er mis met een klein handpistooltje?
Kan toch geen kwaad? En de kinderen hebben zo veel plezier met een beetje schieten op flesjes op de veluwe.
Zoals Perrin zegt... je kunt prima recreatief schieten. Dat is ook de voornaamste toepassing van vuurwapens in de VS. Niet om mensen neer te knallen. Dat gebeurt maar heel af en toe.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Geen idee waarom ik hier op reageer, maar het doel van een licht wapen is nog steeds om te verwonden. Het doel van legaal vuurwerk is dat niet en daar is het ook niet voor gemaakt.
Stel die vraag nog eens de volgende keer dat je in een brandwondencentrum bent.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef CaptainCookie het volgende:
Met legaal knalvuurwerk kan je jezelf nauwelijks verwonden. Zelfs als het in je hand ontploft.
Een luchtbuks mag van mij prima legaal gemaakt worden. Heb er zelf vroeger als kind ook wel eens mee geschoten. Uiteraard wel met registratie en een minimale leeftijd van 18 jaar of iets.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals Perrin zegt... je kunt prima recreatief schieten. Dat is ook de voornaamste toepassing van vuurwapens in de VS. Niet om mensen neer te knallen. Dat gebeurt maar heel af en toe.
Ik ben benieuwd wat voor verwondingen je op kan lopen met legaal knalvuurwerk.quote:[..]
Stel die vraag nog eens de volgende keer dat je in een brandwondencentrum bent.
Dan moet je aan zoiets denken:quote:Op maandag 6 januari 2014 20:43 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor verwondingen je op kan lopen met legaal knalvuurwerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |