nopequote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, prima hoor. Vuurwapens 1 dag per jaar legaal, omdat het zo ontzettend lollig is. Ben je voor?
meer dan 1 dodequote:[..]
Wat mij betreft ook niet. Maar kennelijk is 1 dode voor jou niet voldoende om het plezier van oudjaar te bederven, dus dan vraag ik me af... hoeveel schade is voor jou genoeg om het te verbieden?
En waarom niet, als ik vragen mag? Het aantal doden is 'marginaal'.quote:
2? 3? 10? 100? Ruwe indicatie?quote:
nee ik vind het een malle vergelijking omdat het kant noch wal raaktquote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat jij de vergelijking niet snapt, betekent niet meteen dat het een malle vergelijking is.
ik geloof niet dat het aantal doden en gewonden na een dagje gratis schieten voor iedereen marginaal isquote:Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
En waarom niet, als ik vragen mag? Het aantal doden is 'marginaal'.
meer dan 1quote:[..]
2? 3? 10? 100? Ruwe indicatie?
Lekker niet-inhoudelijk ook. Waarom is het geen goede vergelijking?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind het een malle vergelijking omdat het kant noch wal raakt
dat jij het geen malle vergelijking vind doet er voor mijn mening niet zo heel veel toe
ja hoe moet ik nu inhoudelijk reageren op 'je snapt het gewoon niet'quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lekker niet-inhoudelijk ook. Waarom is het geen goede vergelijking?
- het gaat over puur entertainment
- beide veroorzaakt schade, slachtoffers en sporadisch ook doden
Kun je even aangeven op welk relevant punt het geen goed voorbeeld is?
Dat kun je eenvoudig uitrekenen hoor... vergelijk de VS met Nederland, deel door 365, voila. Mar-gi-naal.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat het aantal doden en gewonden na een dagje gratis schieten voor iedereen marginaal is
lijkt me nogal een sterk verhaal eerlijk gezegd
Geef eens antwoord.quote:
Vraag je dat aan mij of jezelf?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hoe moet ik nu inhoudelijk reageren op 'je snapt het gewoon niet'
aan jou, jij verwachtte er een inhoudelijke reactie op blijkbaarquote:
Waar heb ik gezegd 'je snapt het gewoon niet'?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
aan jou, jij verwachtte er een inhoudelijke reactie op blijkbaar
zijn meerdere factoren van belang natuurlijk zoals bv de bevolkingsdichtheid en ook de geoefendheid met het wapentuig maar nu is het in de VS ongeveer 10 doden per 100.000 inwoners, in Nederland is het atm 0.5 per 100.000 inwonersquote:Op maandag 6 januari 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kun je eenvoudig uitrekenen hoor... vergelijk de VS met Nederland, deel door 365, voila. Mar-gi-naal.
dat is het antwoordquote:[..]
Geef eens antwoord.
het was een reactie op Perrinquote:Op maandag 6 januari 2014 19:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd 'je snapt het gewoon niet'?
Heel gek, maar je quote mij daar. Dus ik ging er vanuit dat je op mij reageerde.quote:
nee jij quote mijn reactie op Perrin, daar reageerde ik dan weer opquote:Op maandag 6 januari 2014 19:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heel gek, maar je quote mij daar. Dus ik ging er vanuit dat je op mij reageerde.
Intussen negeer je zo'n beetje elke relevante inhoudelijke vraag die hierover wordt gesteld.
Ehh, nee. Daar reageerde je helemaal niet op.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij quote mijn reactie op Perrin, daar reageerde ik dan weer op
En ik zie niet hoe ik dit moet lezen als reactie daarop:quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je echt elke gelegenheid pakt om vooral niet inhoudelijk te reageren.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat jij de vergelijking niet snapt, betekent niet meteen dat het een malle vergelijking is.
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind het een malle vergelijking omdat het kant noch wal raakt
dat jij het geen malle vergelijking vind doet er voor mijn mening niet zo heel veel toe
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
verder ben ik volgens mij al een tijdje inhoudelijk op je aan het reageren maar als je op deze manier die discussie dood wil slaan dan vind ik dat ook primaquote:Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat ie dan moet toe gaan geven dat ie een denkfout maakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom blijf je stelselmatig negeren dat legaal vuurwerk NIET voor doden zorgt?
Er staan nog een aantal vragen van mijn kant open. Ik wil ze best voor je herhalen, maar ik neem aan dat je ze zelf weet te vinden.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:04 schreef sp3c het volgende:
verder ben ik volgens mij al een tijdje inhoudelijk op je aan het reageren maar als je op deze manier die discussie dood wil slaan dan vind ik dat ook prima
Komop, dat doet zelfs sp3c toch wel eens?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat ie dan moet toe gaan geven dat ie een denkfout maakt.
jij mekkert over de vorm van het debat ...quote:Op maandag 6 januari 2014 20:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er staan nog een aantal vragen van mijn kant open. Ik wil ze best voor je herhalen, maar ik neem aan dat je ze zelf weet te vinden.
Dus nogmaals het verzoek een poging te doen die te beantwoorden, in plaats van te mekkeren over de vorm van het debat.
neequote:Op maandag 6 januari 2014 20:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Komop, dat doet zelfs sp3c toch wel eens?
Zoals gezegd: het bestrijden van zwaar vuurwerk wordt een stuk eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom blijf je stelselmatig negeren dat legaal vuurwerk NIET voor doden zorgt?
Dat is een vergelijking die werkelijk nergens op slaat.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd: het bestrijden van zwaar vuurwerk wordt een stuk eenvoudiger als alle vuurwerk illegaal is.
Maar voor jou dan: ben je wellicht een voorstander van het legaliseren van 'lichte vuurwapens'?
Nog zo 1. Kun je dat misschien ook beargumenteren? De meeste slachtoffers vallen duidelijk met zwaarder geschut. Wat is er mis met een klein handpistooltje?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking die werkelijk nergens op slaat.
Geen idee waarom ik hier op reageer, maar het doel van een licht wapen is nog steeds om te verwonden. Het doel van legaal vuurwerk is dat niet en daar is het ook niet voor gemaakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nog zo 1. Kun je dat misschien ook beargumenteren? De meeste slachtoffers vallen duidelijk met zwaarder geschut. Wat is er mis met een klein handpistooltje?
Kan toch geen kwaad? En de kinderen hebben zo veel plezier met een beetje schieten op flesjes op de veluwe.
Zoals Perrin zegt... je kunt prima recreatief schieten. Dat is ook de voornaamste toepassing van vuurwapens in de VS. Niet om mensen neer te knallen. Dat gebeurt maar heel af en toe.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Geen idee waarom ik hier op reageer, maar het doel van een licht wapen is nog steeds om te verwonden. Het doel van legaal vuurwerk is dat niet en daar is het ook niet voor gemaakt.
Stel die vraag nog eens de volgende keer dat je in een brandwondencentrum bent.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef CaptainCookie het volgende:
Met legaal knalvuurwerk kan je jezelf nauwelijks verwonden. Zelfs als het in je hand ontploft.
Een luchtbuks mag van mij prima legaal gemaakt worden. Heb er zelf vroeger als kind ook wel eens mee geschoten. Uiteraard wel met registratie en een minimale leeftijd van 18 jaar of iets.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals Perrin zegt... je kunt prima recreatief schieten. Dat is ook de voornaamste toepassing van vuurwapens in de VS. Niet om mensen neer te knallen. Dat gebeurt maar heel af en toe.
Ik ben benieuwd wat voor verwondingen je op kan lopen met legaal knalvuurwerk.quote:[..]
Stel die vraag nog eens de volgende keer dat je in een brandwondencentrum bent.
Dan moet je aan zoiets denken:quote:Op maandag 6 januari 2014 20:43 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor verwondingen je op kan lopen met legaal knalvuurwerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |