abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134920505
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

doosje strijkers voor jou

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
trollmod
pi_134920516
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Daarom je kat vanaf 30 december binnen houden.
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 12:38:20 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134920526
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Wat moet hij dan inbrengen vanuit de luie stoel? ;)
centjes!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134920538
Vieze flikkers :r
pi_134920541
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tsja - helaas is dit juridisch (nog steeds) niet meer dan "vernieling" (want een dier is juridisch een 'zaak'), dus niet voldoende om dergelijke daders op te sluiten in de kliniek. Daarvoor moeten ze eerst mensen iets gaan aandoen, en dat is slechts een kwestie van tijd vrees ik.

Gadverdamme,
Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.
pi_134920571
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:40:02 #107
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134920575
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.
De Partij voor de Dieren pleit hier regelmatig voor en m.i. terecht.
Maar er komt natuurlijk weer niets van, want 'niet belangrijk genoeg', en 'ach, het is Marianne Thieme maar...' :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134920619
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Same here. Het zijn tenslotte ook huisdieren hè.
pi_134920631
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_134920661
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je vraagt je af waar zulke klapharken nog méér toe 'in staat zijn'... ik heb wel eens gelezen dat dergelijk 'gedrag' een stevige eerste indicatie is voor een ernstige persoonlijkheidsstoornis.

:r
Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan. :P
pi_134920682
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

centjes!
Geloof niet in sprookjes, die centen blijven gewoon in zijn broekzak zitten.
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:43:34 #112
323439 HetKlusKonijn
pi_134920710
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken).
Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.

Niet te vergelijken met -

quote:
Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.
Kwalijke zaak, maar zo is het, helaas. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_134920723
Ik vind het wel fucking apart dat er mensen zijn die zoiets doen, maar: misschien waren dit geen kinderen. Of meerdere daders.

Het bericht roept wel wat vragen bij mij op :').
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 12:44:20 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134920738
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Geloof niet in sprookjes, die centen blijven gewoon in zijn broekzak zitten.
neuh ik ook niet

dat blijft gewoon bij roepen dat die arme negertjes het zo slecht hebben in compleet ongerelateerde topics

daarom noemen we het een trolletje ;)
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 12:44:49 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134920757
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef Laura.b het volgende:
Ik vind het wel fucking apart dat er mensen zijn die zoiets doen, maar: misschien waren dit geen kinderen. Of meerdere daders.

Het bericht roept wel wat vragen bij mij op :').
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijk

zeker niet bij een onbekend katje
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:45:05 #116
323439 HetKlusKonijn
pi_134920769
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef Laura.b het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan. :P
Ten eerste, het is maar een indicatie. Hoeft natuurlijk niet uit te komen en gelukkig komen veel vandaaltjes later toch nog bij zinnen.

Daarnaast zie ik nog wel een behoorlijk verschil tussen 'stenen gooien' en 'rotjes in anus steken'.
pi_134920770
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.

Niet te vergelijken met -

[..]

Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.
Kwalijke zaak, maar zo is het, helaas. :{
Ik vind het frappant dat het wetmatig zo geregeld is. Het gaat nochtans om levende wezens.

Hopelijk wordt daar ooit nog eens een amendement op aangebracht.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_134920785
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
Dat is misschien wel zo, het resultaat is in beide gevallen niet positief voor de kat zelf.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:45:37 #119
241662 Jian
Well, well, well
pi_134920791
Je verwacht het niet hè, debiele tokkies en hun vuurwerk ..... :')
pi_134920843
Sommige gasten zijn echt ziek in Nederland, verbazingwekkend dat dit soort types vrij rondlopen in Nederland. Irrelevante bijkomstigheid: door dit soort misselijkmakende taferelen gaat er over een aantal jaar nog daadwerkelijk een vuurwerkverbod komen ook
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_134920862
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ten eerste, het is maar een indicatie. Hoeft natuurlijk niet uit te komen en gelukkig komen veel vandaaltjes later toch nog bij zinnen.

Daarnaast zie ik nog wel een behoorlijk verschil tussen 'stenen gooien' en 'rotjes in anus steken'.
Nou, mooi. Ik denk namelijk ook dat het wel meevalt, maar ik denk wel dat er iets fout zit bij zulke mensen.

Oh. Ik zie het verschil niet, allebei net zo afschuwelijk. Bij stenen gooien zie je een beest alleen nog meer pijn lijden denk ik.
pi_134920868
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:46 schreef Shreyas het volgende:
Sommige gasten zijn echt ziek in Nederland, verbazingwekkend dat dit soort types vrij rondlopen in Nederland. Irrelevante bijkomstigheid: door dit soort misselijkmakende taferelen gaat er over een aantal jaar nog daadwerkelijk een vuurwerkverbod komen ook
Dit soort mensen mishandelen ook dieren buiten nieuwjaar om.

Tuig die geen menswaardig bestaan verdienen. Het is tijd voor een grote zuivering.
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:47:46 #123
323439 HetKlusKonijn
pi_134920877
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:45 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik vind het frappant dat het wetmatig zo geregeld is. Het gaat nochtans om levende wezens.

Hopelijk wordt daar ooit nog eens een amendement op aangebracht.
Zie mijn eerdere post. De Partij voor de Dieren brengt dit met enige regelmaat onder de aandacht, en probeert dat ook op de agenda te zetten, maar krijgt het maar niet voor elkaar.
"niet belangrijk genoeg" en er wordt sowieso erg vaak maar lacherig gedaan om de PvdD, terwijl ze toch echt regelmatig een goed punt hebben. Zoals in deze kwestie.

Ik denk dat dat ook komt omdat maar weinig mensen schijnen te weten hoe e.e.a. juridisch in elkaar zit. Wellicht wordt het tijd voor een voorlichtingscampagne hieromtrent.
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:47:52 #124
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_134920881
Dit is trouwens een van de redenen om je kat rond oud en nieuw binnen te houden. Er zijn genoeg mensen die spontaan veranderen in psychopatische randapen zodra ze een stuk vuurwerk in hun klauwen hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_134920894
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:46 schreef Shreyas het volgende:
Ja want zonder vuurwerk geen dierenmishandeling, dat weet iedereen.
pi_134920917
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dit is trouwens een van de redenen om je kat rond oud en nieuw binnen te houden. Er zijn genoeg mensen die spontaan veranderen in psychopatische randapen zodra ze een stuk vuurwerk in hun klauwen hebben.
Geloof je dat nu serieus?

Met een willekeurige stok kun je zo,n diertje ook flink beschadigen hoor.
pi_134920922
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja want zonder vuurwerk geen dierenmishandeling, dat weet iedereen.
In ieder geval minder. Je ontneemt dit soort mensen het gereedschap om zoiets uit te kunnen voeren.
pi_134920926
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee idd, blijft een apart verhaal. Ik denk dat het voor de mensen die zoiets doen een soort van humor is. Hoe raar dat ook klinkt.
pi_134920949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat idd, ik denk niet dat die kat er even lekker voor ging liggen...misschien dat de dader er zelf ook wat aan heeft overgehouden.
pi_134920956
Het resultaat van deze smerige lafbekken:
SPOILER: Schokkend!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134920968
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je vraagt je af waar zulke klapharken nog méér toe 'in staat zijn'... ik heb wel eens gelezen dat dergelijk 'gedrag' een stevige eerste indicatie is voor een ernstige persoonlijkheidsstoornis.

:r
Meestal begint het met het mishandelen/doden van kleine dieren...
pi_134921035
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

In ieder geval minder. Je ontneemt dit soort mensen het gereedschap om zoiets uit te kunnen voeren.
Nou dan kunnen we wel even aan het verbieden blijven... Scharen, messen, knuppels, prikkeldraad, touw... Allemaal zaken die je regelmatig voorbij ziet komen als het om dierenmishandeling gaat. Of is het wellicht zinvoller de oorzaak aan te pakken? Hm?
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:52:18 #133
323439 HetKlusKonijn
pi_134921059
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die spontaan veranderen in psychopatische randapen zodra ze een stuk vuurwerk in hun klauwen hebben.
Helaas, zo lijkt het inderdaad te werken.
Gisterenavond hier nog, stelletje josti's die het 'humor' vonden om een oude dame zich kapot te laten schrikken met hun knallers. Dan spoor je volgens mij niet, maar 'lachuuuu hè'... :r
pi_134921100
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Gisterenavond hier nog, stelletje josti's die het 'humor' vonden om een oude dame zich kapot te laten schrikken met hun knallers. Dan spoor je volgens mij niet, maar 'lachuuuu hè'... :r
Jep. Iemand laten schrikken is altijd hilarisch.
pi_134921128
Vuurwerk afschaffen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:53:57 #136
pi_134921139
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geloof je dat nu serieus?

Met een willekeurige stok kun je zo,n diertje ook flink beschadigen hoor.
Ik heb het idee dat beschikking over vuurwerk het toch iets erger maakt. Mensen worden daar vaak een beetje baldadig en roekeloos van en willen er eerder risico's mee nemen voor de spanning. Maar ik kan me vergissen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_134921140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Vuurwerk afschaffen.
Gisteren zei je nog heel wat anders koos.
pi_134921195
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Vuurwerk afschaffen.
Dat helpt niet. Die tokkies rijden nu al naar België met een auto vol, na het verbod doen ze dat nog steeds.
pi_134921209
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat beschikking over vuurwerk het toch iets erger maakt. Mensen worden daar vaak een beetje baldadig en roekeloos van en willen er eerder risico's mee nemen voor de spanning. Maar ik kan me vergissen.
Dat is misschien zo als je het over pubers hebt.

Een volwassen man/vrouw die een dier tijdens oud en nieuw op zo,n walgelijke manier kan mishandelen kan dat buiten oud en nieuw ook.

Ik kan er oprecht met mijn hoofd niet bij waarom wij dat soort mensen nog zo graag in de maatschappij willen hebben.
pi_134921283
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Gisteren zei je nog heel wat anders koos.
Beetje reacties uitlokken. Altijd leuk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:56:55 #141
pi_134921288
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.
pi_134921318
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een volwassen man/vrouw die een dier tijdens oud en nieuw op zo,n walgelijke manier kan mishandelen kan dat buiten oud en nieuw ook.

Ik kan er oprecht met mijn hoofd niet bij waarom wij dat soort mensen nog zo graag in de maatschappij willen hebben.
Een puber ook wel :'). Oud en nieuw is niet ineens anders.
pi_134921330
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.
Niet?
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:58:42 #144
pi_134921363
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:58:42 #145
241662 Jian
Well, well, well
pi_134921365
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:51 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou dan kunnen we wel even aan het verbieden blijven... Scharen, messen, knuppels, prikkeldraad, touw... Allemaal zaken die je regelmatig voorbij ziet komen als het om dierenmishandeling gaat. Of is het wellicht zinvoller de oorzaak aan te pakken? Hm?
Jazeker, de oorzaak .... en vuurwerk, want hele hordes worden gek en gaan vreemde dingen doen zo gauw ze vuurwerk in handen krijgen. Er is vrijwel geen handhaving en veel mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Jammer voor de goedwillende "vuurwerkfans", maar nokken met die handel.
pi_134921385
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:57 schreef Laura.b het volgende:

[..]

Een puber ook wel :'). Oud en nieuw is niet ineens anders.
Je gaat voorbij het punt.

Als een puber dat soort fratsen uithaalt dan moet je een stuk voorzichtiger zijn met allerlei diagnoses. Maar als een volwassen man/vrouw zulke zaken doet en achteraf ook alles behalve spijt heeft dan kun je toch wel rustig gaan speculeren over psychopathie.
pi_134921400
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?
Weet ik niet.

Volgens mij nog niet inderdaad.
pi_134921401
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Denk jij, ja. Ik denk dat een gek kind een gek kind is.

En kinderen zijn kinderen. Ik vond het altijd fascinerend om mieren te verzuipen, bijvoorbeeld. Achteraf ook sneu, maar kinderen experimenteren veel.
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:59:25 #149
pi_134921404
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet?
Een stuk minder.
pi_134921430
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, we gaan er allemaal vanuit dat het kinderen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')