quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
doosje strijkers voor jou
[ afbeelding ]trollmodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daarom je kat vanaf 30 december binnen houden.
centjes!quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Wat moet hij dan inbrengen vanuit de luie stoel?
Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja - helaas is dit juridisch (nog steeds) niet meer dan "vernieling" (want een dier is juridisch een 'zaak'), dus niet voldoende om dergelijke daders op te sluiten in de kliniek. Daarvoor moeten ze eerst mensen iets gaan aandoen, en dat is slechts een kwestie van tijd vrees ik.
Gadverdamme,
Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
De Partij voor de Dieren pleit hier regelmatig voor en m.i. terecht.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.
Same here. Het zijn tenslotte ook huisdieren hè.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.
Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je vraagt je af waar zulke klapharken nog méér toe 'in staat zijn'... ik heb wel eens gelezen dat dergelijk 'gedrag' een stevige eerste indicatie is voor een ernstige persoonlijkheidsstoornis.
Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken).
Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.quote:Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
neuh ik ook nietquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Geloof niet in sprookjes, die centen blijven gewoon in zijn broekzak zitten.
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijkquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef Laura.b het volgende:
Ik vind het wel fucking apart dat er mensen zijn die zoiets doen, maar: misschien waren dit geen kinderen. Of meerdere daders.
Het bericht roept wel wat vragen bij mij op.
Ten eerste, het is maar een indicatie. Hoeft natuurlijk niet uit te komen en gelukkig komen veel vandaaltjes later toch nog bij zinnen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan.
Ik vind het frappant dat het wetmatig zo geregeld is. Het gaat nochtans om levende wezens.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.
Niet te vergelijken met -
[..]
Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.
Kwalijke zaak, maar zo is het, helaas.
Dat is misschien wel zo, het resultaat is in beide gevallen niet positief voor de kat zelf.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
Nou, mooi. Ik denk namelijk ook dat het wel meevalt, maar ik denk wel dat er iets fout zit bij zulke mensen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ten eerste, het is maar een indicatie. Hoeft natuurlijk niet uit te komen en gelukkig komen veel vandaaltjes later toch nog bij zinnen.
Daarnaast zie ik nog wel een behoorlijk verschil tussen 'stenen gooien' en 'rotjes in anus steken'.
Dit soort mensen mishandelen ook dieren buiten nieuwjaar om.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:46 schreef Shreyas het volgende:
Sommige gasten zijn echt ziek in Nederland, verbazingwekkend dat dit soort types vrij rondlopen in Nederland. Irrelevante bijkomstigheid: door dit soort misselijkmakende taferelen gaat er over een aantal jaar nog daadwerkelijk een vuurwerkverbod komen ook
Zie mijn eerdere post. De Partij voor de Dieren brengt dit met enige regelmaat onder de aandacht, en probeert dat ook op de agenda te zetten, maar krijgt het maar niet voor elkaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:45 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het frappant dat het wetmatig zo geregeld is. Het gaat nochtans om levende wezens.
Hopelijk wordt daar ooit nog eens een amendement op aangebracht.
Ja want zonder vuurwerk geen dierenmishandeling, dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:46 schreef Shreyas het volgende:
Sommige gasten zijn echt ziek in Nederland, verbazingwekkend dat dit soort types vrij rondlopen in Nederland. Irrelevante bijkomstigheid: door dit soort misselijkmakende taferelen gaat er over een aantal jaar nog daadwerkelijk een vuurwerkverbod komen ook
Geloof je dat nu serieus?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dit is trouwens een van de redenen om je kat rond oud en nieuw binnen te houden. Er zijn genoeg mensen die spontaan veranderen in psychopatische randapen zodra ze een stuk vuurwerk in hun klauwen hebben.
In ieder geval minder. Je ontneemt dit soort mensen het gereedschap om zoiets uit te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja want zonder vuurwerk geen dierenmishandeling, dat weet iedereen.
Nee idd, blijft een apart verhaal. Ik denk dat het voor de mensen die zoiets doen een soort van humor is. Hoe raar dat ook klinkt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijk
zeker niet bij een onbekend katje
Dat idd, ik denk niet dat die kat er even lekker voor ging liggen...misschien dat de dader er zelf ook wat aan heeft overgehouden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijk
zeker niet bij een onbekend katje
SPOILER: Schokkend!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal begint het met het mishandelen/doden van kleine dieren...quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je vraagt je af waar zulke klapharken nog méér toe 'in staat zijn'... ik heb wel eens gelezen dat dergelijk 'gedrag' een stevige eerste indicatie is voor een ernstige persoonlijkheidsstoornis.
Nou dan kunnen we wel even aan het verbieden blijven... Scharen, messen, knuppels, prikkeldraad, touw... Allemaal zaken die je regelmatig voorbij ziet komen als het om dierenmishandeling gaat. Of is het wellicht zinvoller de oorzaak aan te pakken? Hm?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef Disorder het volgende:
[..]
In ieder geval minder. Je ontneemt dit soort mensen het gereedschap om zoiets uit te kunnen voeren.
Helaas, zo lijkt het inderdaad te werken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die spontaan veranderen in psychopatische randapen zodra ze een stuk vuurwerk in hun klauwen hebben.
Jep. Iemand laten schrikken is altijd hilarisch.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helaas, zo lijkt het inderdaad te werken.
Gisterenavond hier nog, stelletje josti's die het 'humor' vonden om een oude dame zich kapot te laten schrikken met hun knallers. Dan spoor je volgens mij niet, maar 'lachuuuu hè'...
Ik heb het idee dat beschikking over vuurwerk het toch iets erger maakt. Mensen worden daar vaak een beetje baldadig en roekeloos van en willen er eerder risico's mee nemen voor de spanning. Maar ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof je dat nu serieus?
Met een willekeurige stok kun je zo,n diertje ook flink beschadigen hoor.
Dat helpt niet. Die tokkies rijden nu al naar België met een auto vol, na het verbod doen ze dat nog steeds.quote:
Dat is misschien zo als je het over pubers hebt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat beschikking over vuurwerk het toch iets erger maakt. Mensen worden daar vaak een beetje baldadig en roekeloos van en willen er eerder risico's mee nemen voor de spanning. Maar ik kan me vergissen.
Beetje reacties uitlokken. Altijd leuk.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gisteren zei je nog heel wat anders koos.
Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helaas, zo lijkt het inderdaad te werken.
Gisterenavond hier nog, stelletje josti's die het 'humor' vonden om een oude dame zich kapot te laten schrikken met hun knallers. Dan spoor je volgens mij niet, maar 'lachuuuu hè'...
Een puber ook welquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is misschien zo als je het over pubers hebt.
Een volwassen man/vrouw die een dier tijdens oud en nieuw op zo,n walgelijke manier kan mishandelen kan dat buiten oud en nieuw ook.
Ik kan er oprecht met mijn hoofd niet bij waarom wij dat soort mensen nog zo graag in de maatschappij willen hebben.
Niet?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.
Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is misschien zo als je het over pubers hebt.
Een volwassen man/vrouw die een dier tijdens oud en nieuw op zo,n walgelijke manier kan mishandelen kan dat buiten oud en nieuw ook.
Ik kan er oprecht met mijn hoofd niet bij waarom wij dat soort mensen nog zo graag in de maatschappij willen hebben.
Jazeker, de oorzaak .... en vuurwerk, want hele hordes worden gek en gaan vreemde dingen doen zo gauw ze vuurwerk in handen krijgen. Er is vrijwel geen handhaving en veel mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Jammer voor de goedwillende "vuurwerkfans", maar nokken met die handel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou dan kunnen we wel even aan het verbieden blijven... Scharen, messen, knuppels, prikkeldraad, touw... Allemaal zaken die je regelmatig voorbij ziet komen als het om dierenmishandeling gaat. Of is het wellicht zinvoller de oorzaak aan te pakken? Hm?
Je gaat voorbij het punt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:57 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Een puber ook wel. Oud en nieuw is niet ineens anders.
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?
Denk jij, ja. Ik denk dat een gek kind een gek kind is.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.
Een stuk minder.quote:
Nee, we gaan er allemaal vanuit dat het kinderen zijn.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |