Ik ben geen held, maar geloof mij dat ik niet als een bange wezel toe zou kijken mocht ik weten wie het is.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
Je moet mensen die zoiets doen ook aanpakken en niet als een bange wezel toekijken zoals de Nederlandse cultuur voorschrijft.
Daarom je kat vanaf 30 december binnen houden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef Facepalm het volgende:
Ik zat eigenlijk al op dit bericht te wachten, gebeurt elk jaar weer.Kutlui.
![]()
Betyar probeert hier gewoon een beetje tof te doen met zorgvuldig geëtaleerde onverschilligheid. Een echte sociopaat zou hier niet eens posten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit dus.
[..]
En dit dus..
Het gebrek aan empathie bij Betyar vind ik dan ook bedenkelijk.
Anyway, ik hou m'n kat lekker binnen vandaag.
doosje strijkers voor jouquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
1 schattige kitten voor dit topic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Wat moet hij dan inbrengen vanuit de luie stoel?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn ook topics over maar daar zie ik je dan weer niet
quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
doosje strijkers voor jou
[ afbeelding ]trollmodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daarom je kat vanaf 30 december binnen houden.
centjes!quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Wat moet hij dan inbrengen vanuit de luie stoel?
Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja - helaas is dit juridisch (nog steeds) niet meer dan "vernieling" (want een dier is juridisch een 'zaak'), dus niet voldoende om dergelijke daders op te sluiten in de kliniek. Daarvoor moeten ze eerst mensen iets gaan aandoen, en dat is slechts een kwestie van tijd vrees ik.
Gadverdamme,
Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
De Partij voor de Dieren pleit hier regelmatig voor en m.i. terecht.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.
Same here. Het zijn tenslotte ook huisdieren hè.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.
Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je vraagt je af waar zulke klapharken nog méér toe 'in staat zijn'... ik heb wel eens gelezen dat dergelijk 'gedrag' een stevige eerste indicatie is voor een ernstige persoonlijkheidsstoornis.
Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken).
Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.quote:Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
neuh ik ook nietquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Geloof niet in sprookjes, die centen blijven gewoon in zijn broekzak zitten.
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijkquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef Laura.b het volgende:
Ik vind het wel fucking apart dat er mensen zijn die zoiets doen, maar: misschien waren dit geen kinderen. Of meerdere daders.
Het bericht roept wel wat vragen bij mij op.
Ten eerste, het is maar een indicatie. Hoeft natuurlijk niet uit te komen en gelukkig komen veel vandaaltjes later toch nog bij zinnen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan.
Ik vind het frappant dat het wetmatig zo geregeld is. Het gaat nochtans om levende wezens.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.
Niet te vergelijken met -
[..]
Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.
Kwalijke zaak, maar zo is het, helaas.
Dat is misschien wel zo, het resultaat is in beide gevallen niet positief voor de kat zelf.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |