http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1112844quote:AMERSFOORT - Een brute mishandeling is een kat in Amersfoort fataal geworden. Vandalen stopten vuurwerk in het achterwerk van het dier en staken dat aan.
De kat raakte daardoor zo ernstig gewond dat hij afgemaakt moest worden.
Eigenaar Eric Fluit zag zijn huisdier zondagochtend voor het laatst levend. Hij heeft aangifte gedaan bij de politie.
Met flyers heeft hij de buren in de straat gewaarschuwd voor de kattenbeul.
Amersfoortquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:56 schreef Hoplahopla het volgende:
Iemand enige idee waar dit precies gebeurd is?
quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:57 schreef muhahaha het volgende:
Was niet anders in de 90er jaren, 1 jaar waren er een paar eenden opgeblazen, rotje in hun snavel.![]()
uhmm nee, dat jij zo ziek bent zegt eigenlijk wel genoeg...quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:59 schreef betyar het volgende:
Vroeger wel allemaal kikkers opblazen en op een drukke weg leggen. Hypocriet gedoe.
Nooit gedaan, had niet echt de behoefte om een rietje in de anus van een kikker te steken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:00 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm nee, dat jij zo ziek bent zegt eigenlijk wel genoeg...
Nee, jij stopt liever wat anders in iemand zijn anus...quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Nooit gedaan, had niet echt de behoefte om een rietje in de anus van een kikker te steken.
dus omdat de een een kikker opblaast rechtvaardigt dat om katten op te blazen?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Nooit gedaan, had niet echt de behoefte om een rietje in de anus van een kikker te steken.
Het is een uitgang, daar hoort niks van buitenaf in.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:04 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nee, jij stopt liever wat anders in iemand zijn anus...
Ik vind het inderdaad niet echt interessant. Dat gehuil allemaal.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:04 schreef Re het volgende:
[..]
dus omdat de een een kikker opblaast rechtvaardigt dat om katten op te blazen?
het is gewoon ziek gedrag, daar is niets hypocriet aan, prima als het jou niet boeit, dat mag
Van die psychopaten, met geen enkel gevoel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je vraagt je af waar zulke klapharken nog méér toe 'in staat zijn'... ik heb wel eens gelezen dat dergelijk 'gedrag' een stevige eerste indicatie is voor een ernstige persoonlijkheidsstoornis.
Bij kinderen is dat één van de kenmerken voor een toekomstige (serie) moordenaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je vraagt je af waar zulke klapharken nog méér toe 'in staat zijn'... ik heb wel eens gelezen dat dergelijk 'gedrag' een stevige eerste indicatie is voor een ernstige persoonlijkheidsstoornis.
Uiteraard, dat bedoel ik dus - uit dit soort dierenmishandeling blijkt overduidelijk een totaal gebrek aan empathie/gevoelloosheid, en dat komt toch echt neer op bepaalde vormen van sociopathie.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Van die psychopaten, met geen enkel gevoel.
Hoezo schaam jij je Nederlander te zijn ? Zieke sadisten heb je in alle landen van de wereld hoor.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:57 schreef Hoplahopla het volgende:
Door dit soort dingen schaam ik me om Nederlander te zijn. Ik hoop dat de daders gevonden worden en minstens een kogel door hun knieschijf krijgen.
De pest is dat juist sociopaten denken dat er niks met ze aan de hand is en dat dit 'normaal' is. Dus zelf hulp gaan zoeken zullen ze niet snel doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:09 schreef No.name.for.me het volgende:
Verder heel triest en iemand die dit gedrag normaal lijkt te vinden, moet zo spoedig mogelijk hulp zoeken want ook dan het je afwijkend gedrag.
Strijker in je reet douwen , aansteken en z'n werk laten doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad niet echt interessant. Dat gehuil allemaal.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:12 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Strijker in je reet douwen , aansteken en z'n werk laten doen.
Kijken hoe hard je gaat huilen.
Grote knul.
Dit dus.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:09 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Bij kinderen is dat één van de kenmerken voor een toekomstige (serie) moordenaar.
Verder heel triest en iemand die dit gedrag normaal lijkt te vinden, moet zo spoedig mogelijk hulp zoeken want ook dan het je afwijkend gedrag.
En dit dus..quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uiteraard, dat bedoel ik dus - uit dit soort dierenmishandeling blijkt overduidelijk een totaal gebrek aan empathie/gevoelloosheid, en dat komt toch echt neer op bepaalde vormen van sociopathie.
Dit soort opmerkingenquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:59 schreef DaMart het volgende:
Wat een zieke idioten lopen er toch ook rond.
Eigenlijk zou de dader voor straf zijn zieke daad zelf ook moeten ondergaan.
Wat is hier nu de nieuwswaarde van? Kinderen die in andere landen door mortieren om het leven komen kijken we de andere kant op. Verhongering van Afrikanen is natuurlijk niet zo erg als een mishandelde kat.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:12 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Strijker in je reet douwen , aansteken en z'n werk laten doen.
Kijken hoe hard je gaat huilen.
Grote knul.
Waarom? Wat heeft het met nationaliteit te maken? Dit soort psychos vind je helaas overal.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:57 schreef Hoplahopla het volgende:
Door dit soort dingen schaam ik me om Nederlander te zijn. Ik hoop dat de daders gevonden worden en minstens een kogel door hun knieschijf krijgen.
Precies. Idioten heb je overal.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom? Wat heeft het met nationaliteit te maken? Dit soort psychos vind je helaas overal.
Zo kun je elk nieuws wel bagatelliseren. Dat zie ik je ook niet bij andere nieuwsitems doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat is hier nu de nieuwswaarde van? Kinderen die in andere landen door mortieren om het leven komen kijken we de andere kant op. Verhongering van Afrikanen is natuurlijk niet zo erg als een mishandelde kat.
Dat vind ik persoonlijk een stuk erger dan een stuk vuurwerk in de reet van een kat.
Schothorstquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:57 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik bedoel exacte locatie in Amersfoort.
Als er een therapie voor is. Dergelijke lui eindigen vaak in een TBS instelling, mag je hopen. Velen zijn echt niet te behandelen volgens mij.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De pest is dat juist sociopaten denken dat er niks met ze aan de hand is en dat dit 'normaal' is. Dus zelf hulp gaan zoeken zullen ze niet snel doen.
Opsluiten in combinatie met een stevige therapie lijkt me de enige oplossing.
Ik maak me niet druk om een plofkip dus ook niet over een plofkat*.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo kun je elk nieuws wel bagatelliseren. Dat zie ik je ook niet bij andere nieuwsitems doen.
Dat maakt dierenmishandeling nog niet minder erg en verwerpelijk.
Omdat er verdomd veel ellende in de wereld is is het mishandelen van een kat tot die dood is minder erg.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat is hier nu de nieuwswaarde van? Kinderen die in andere landen door mortieren om het leven komen kijken we de andere kant op. Verhongering van Afrikanen is natuurlijk niet zo erg als een mishandelde kat.
Dat vind ik persoonlijk een stuk erger dan een stuk vuurwerk in de reet van een kat.
Wat is dit nou weer voor een belachelijke opmerking?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:57 schreef Hoplahopla het volgende:
Vind ik wel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:22 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Omdat er verdomd veel ellende in de wereld is is het mishandelen van een kat tot die dood is minder erg.
Ja joh.
Tsja - helaas is dit juridisch (nog steeds) niet meer dan "vernieling" (want een dier is juridisch een 'zaak'), dus niet voldoende om dergelijke daders op te sluiten in de kliniek. Daarvoor moeten ze eerst mensen iets gaan aandoen, en dat is slechts een kwestie van tijd vrees ik.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Als er een therapie voor is. Dergelijke lui eindigen vaak in een TBS instelling, mag je hopen. Velen zijn echt niet te behandelen volgens mij.
Art. 3:2a lid 1 BW? Of gaat dit over lid 2?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja - helaas is dit juridisch (nog steeds) niet meer dan "vernieling" (want een dier is juridisch een 'zaak'), dus niet voldoende om dergelijke daders op te sluiten in de kliniek. Daarvoor moeten ze eerst mensen iets gaan aandoen, en dat is slechts een kwestie van tijd vrees ik.
Gadverdamme,
Een plofkip zou ook niet nodig moeten zijn, maar afijn, dat dient nog enig doel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk om een plofkip dus ook niet over een plofkat*.
* Gejat van Tem
En daarom vanavond bij jou ook maar eens een flinke strijker erin en je anus aan flarden knallen en wachten tot je leegbloed , dus geen snel einde.quote:
das prima maar kom niet aanzetten met figuren die kikkers opblazen want die kunnen hier waarschijnlijk ook wel om lachenquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad niet echt interessant. Dat gehuil allemaal.
Dat gaat om handelingsbekwaamheid (NB civielrecht), en helaas heeft het verrichten van vernieling (NB strafrecht) daar niks mee te maken.quote:
Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat gaat om handelingsbekwaamheid (NB civielrecht), en helaas heeft het verrichten van vernieling (NB strafrecht) daar niks mee te maken.
Ja, moeten we ons dan alleen maar bezig houden met het allerallerallerergste nieuwsitem ter wereld?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet nodig, iedereen weet dat zielige poezewoezies het ergste is dat een Nederlander kan verzinnen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, moeten we ons dan alleen maar bezig houden met het allerallerallerergste nieuwsitem ter wereld?
Wellicht kun je even aangeven wat dat is, dan kunnen alle andere topics dicht en gaan we met z'n allen in dat ene topic verder.
zijn ook topics over maar daar zie ik je dan weer nietquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben geen held, maar geloof mij dat ik niet als een bange wezel toe zou kijken mocht ik weten wie het is.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
Je moet mensen die zoiets doen ook aanpakken en niet als een bange wezel toekijken zoals de Nederlandse cultuur voorschrijft.
Daarom je kat vanaf 30 december binnen houden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef Facepalm het volgende:
Ik zat eigenlijk al op dit bericht te wachten, gebeurt elk jaar weer.Kutlui.
![]()
Betyar probeert hier gewoon een beetje tof te doen met zorgvuldig geëtaleerde onverschilligheid. Een echte sociopaat zou hier niet eens posten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit dus.
[..]
En dit dus..
Het gebrek aan empathie bij Betyar vind ik dan ook bedenkelijk.
Anyway, ik hou m'n kat lekker binnen vandaag.
doosje strijkers voor jouquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
1 schattige kitten voor dit topic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Wat moet hij dan inbrengen vanuit de luie stoel?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn ook topics over maar daar zie ik je dan weer niet
quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
doosje strijkers voor jou
[ afbeelding ]trollmodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daarom je kat vanaf 30 december binnen houden.
centjes!quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:37 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Wat moet hij dan inbrengen vanuit de luie stoel?
Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja - helaas is dit juridisch (nog steeds) niet meer dan "vernieling" (want een dier is juridisch een 'zaak'), dus niet voldoende om dergelijke daders op te sluiten in de kliniek. Daarvoor moeten ze eerst mensen iets gaan aandoen, en dat is slechts een kwestie van tijd vrees ik.
Gadverdamme,
Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
De Partij voor de Dieren pleit hier regelmatig voor en m.i. terecht.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit toch nog eens aangepast gaat worden. Ook met de mishandeling van de paarden. Het kunnen bijna alleen maar zieke geesten zijn die dit doen.
Same here. Het zijn tenslotte ook huisdieren hè.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hou mijn kat altijd binnen. Nouja, in de zomer komt ie in de tuin, maar ook niet verder dan dat.
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen. Het hele jaar hoor je wel berichten over kattenmishandeling. En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat zo'n beestje onder een auto komt. Voor mij een reden om geen katten te nemen.
Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken).
Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.quote:Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
neuh ik ook nietquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Geloof niet in sprookjes, die centen blijven gewoon in zijn broekzak zitten.
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijkquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef Laura.b het volgende:
Ik vind het wel fucking apart dat er mensen zijn die zoiets doen, maar: misschien waren dit geen kinderen. Of meerdere daders.
Het bericht roept wel wat vragen bij mij op.
Ten eerste, het is maar een indicatie. Hoeft natuurlijk niet uit te komen en gelukkig komen veel vandaaltjes later toch nog bij zinnen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Vroeger waren er een paar kinderen waar ik mee speelde en die hebben toen hele grote stenen naar een kat gegooid. Ikzelf ben nog nooit zo in paniek geweest, moeder erbij, maar deze kinderen zijn nu ze 19/20 zijn best normaal. Voor zover ik weet dan.
Ik vind het frappant dat het wetmatig zo geregeld is. Het gaat nochtans om levende wezens.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook doorgaans om een ongeluk, wat door de veroorzaker dan ook doorgaans zeer betreurd wordt.
Niet te vergelijken met -
[..]
Helaas, zoals al gezegd, 'toebrengen van letsel aan dieren' is juridisch niet meer dan 'vernieling'.
Kwalijke zaak, maar zo is het, helaas.
Dat is misschien wel zo, het resultaat is in beide gevallen niet positief voor de kat zelf.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, een kat die onder de auto komt is natuurlijk iets wat niet voorkomen kan worden (normaal gesproken). Het doelmatig toebrengen van letsel aan een dier is iets waar gewoon keiharde straffen op moeten staan.
Nou, mooi. Ik denk namelijk ook dat het wel meevalt, maar ik denk wel dat er iets fout zit bij zulke mensen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ten eerste, het is maar een indicatie. Hoeft natuurlijk niet uit te komen en gelukkig komen veel vandaaltjes later toch nog bij zinnen.
Daarnaast zie ik nog wel een behoorlijk verschil tussen 'stenen gooien' en 'rotjes in anus steken'.
Dit soort mensen mishandelen ook dieren buiten nieuwjaar om.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:46 schreef Shreyas het volgende:
Sommige gasten zijn echt ziek in Nederland, verbazingwekkend dat dit soort types vrij rondlopen in Nederland. Irrelevante bijkomstigheid: door dit soort misselijkmakende taferelen gaat er over een aantal jaar nog daadwerkelijk een vuurwerkverbod komen ook
Zie mijn eerdere post. De Partij voor de Dieren brengt dit met enige regelmaat onder de aandacht, en probeert dat ook op de agenda te zetten, maar krijgt het maar niet voor elkaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:45 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het frappant dat het wetmatig zo geregeld is. Het gaat nochtans om levende wezens.
Hopelijk wordt daar ooit nog eens een amendement op aangebracht.
Ja want zonder vuurwerk geen dierenmishandeling, dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:46 schreef Shreyas het volgende:
Sommige gasten zijn echt ziek in Nederland, verbazingwekkend dat dit soort types vrij rondlopen in Nederland. Irrelevante bijkomstigheid: door dit soort misselijkmakende taferelen gaat er over een aantal jaar nog daadwerkelijk een vuurwerkverbod komen ook
Geloof je dat nu serieus?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dit is trouwens een van de redenen om je kat rond oud en nieuw binnen te houden. Er zijn genoeg mensen die spontaan veranderen in psychopatische randapen zodra ze een stuk vuurwerk in hun klauwen hebben.
In ieder geval minder. Je ontneemt dit soort mensen het gereedschap om zoiets uit te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja want zonder vuurwerk geen dierenmishandeling, dat weet iedereen.
Nee idd, blijft een apart verhaal. Ik denk dat het voor de mensen die zoiets doen een soort van humor is. Hoe raar dat ook klinkt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijk
zeker niet bij een onbekend katje
Dat idd, ik denk niet dat die kat er even lekker voor ging liggen...misschien dat de dader er zelf ook wat aan heeft overgehouden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat je het in je eentje voor elkaar krijgt eigenlijk
zeker niet bij een onbekend katje
SPOILER: Schokkend!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal begint het met het mishandelen/doden van kleine dieren...quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Nou dan kunnen we wel even aan het verbieden blijven... Scharen, messen, knuppels, prikkeldraad, touw... Allemaal zaken die je regelmatig voorbij ziet komen als het om dierenmishandeling gaat. Of is het wellicht zinvoller de oorzaak aan te pakken? Hm?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef Disorder het volgende:
[..]
In ieder geval minder. Je ontneemt dit soort mensen het gereedschap om zoiets uit te kunnen voeren.
Helaas, zo lijkt het inderdaad te werken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die spontaan veranderen in psychopatische randapen zodra ze een stuk vuurwerk in hun klauwen hebben.
Jep. Iemand laten schrikken is altijd hilarisch.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helaas, zo lijkt het inderdaad te werken.
Gisterenavond hier nog, stelletje josti's die het 'humor' vonden om een oude dame zich kapot te laten schrikken met hun knallers. Dan spoor je volgens mij niet, maar 'lachuuuu hè'...
Ik heb het idee dat beschikking over vuurwerk het toch iets erger maakt. Mensen worden daar vaak een beetje baldadig en roekeloos van en willen er eerder risico's mee nemen voor de spanning. Maar ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof je dat nu serieus?
Met een willekeurige stok kun je zo,n diertje ook flink beschadigen hoor.
Dat helpt niet. Die tokkies rijden nu al naar België met een auto vol, na het verbod doen ze dat nog steeds.quote:
Dat is misschien zo als je het over pubers hebt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat beschikking over vuurwerk het toch iets erger maakt. Mensen worden daar vaak een beetje baldadig en roekeloos van en willen er eerder risico's mee nemen voor de spanning. Maar ik kan me vergissen.
Beetje reacties uitlokken. Altijd leuk.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gisteren zei je nog heel wat anders koos.
Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helaas, zo lijkt het inderdaad te werken.
Gisterenavond hier nog, stelletje josti's die het 'humor' vonden om een oude dame zich kapot te laten schrikken met hun knallers. Dan spoor je volgens mij niet, maar 'lachuuuu hè'...
Een puber ook welquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is misschien zo als je het over pubers hebt.
Een volwassen man/vrouw die een dier tijdens oud en nieuw op zo,n walgelijke manier kan mishandelen kan dat buiten oud en nieuw ook.
Ik kan er oprecht met mijn hoofd niet bij waarom wij dat soort mensen nog zo graag in de maatschappij willen hebben.
Niet?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.
Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is misschien zo als je het over pubers hebt.
Een volwassen man/vrouw die een dier tijdens oud en nieuw op zo,n walgelijke manier kan mishandelen kan dat buiten oud en nieuw ook.
Ik kan er oprecht met mijn hoofd niet bij waarom wij dat soort mensen nog zo graag in de maatschappij willen hebben.
Jazeker, de oorzaak .... en vuurwerk, want hele hordes worden gek en gaan vreemde dingen doen zo gauw ze vuurwerk in handen krijgen. Er is vrijwel geen handhaving en veel mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Jammer voor de goedwillende "vuurwerkfans", maar nokken met die handel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou dan kunnen we wel even aan het verbieden blijven... Scharen, messen, knuppels, prikkeldraad, touw... Allemaal zaken die je regelmatig voorbij ziet komen als het om dierenmishandeling gaat. Of is het wellicht zinvoller de oorzaak aan te pakken? Hm?
Je gaat voorbij het punt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:57 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Een puber ook wel. Oud en nieuw is niet ineens anders.
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?
Denk jij, ja. Ik denk dat een gek kind een gek kind is.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja. Mijn oma's hondje was bang geworden van vuurwerk nadat kinderen rotjes naar haar gooiden. Dat bedoel ik, je ziet die kinderen niet de rest van het jaar stenen en stokken gooien naar een willekeurige aangelijnde hond, maar er is iets met vuurwerk waarvan mensen hun verstand lijken te kunnen verliezen.
Een stuk minder.quote:
Nee, we gaan er allemaal vanuit dat het kinderen zijn.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat wil ik wel van je aannemen. Maar is het dan al bekend of de daders kinderen of volwassenen waren?
Neuh.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Jazeker, de oorzaak .... en vuurwerk, want hele hordes worden gek en gaan vreemde dingen doen zo gauw ze vuurwerk in handen krijgen. Er is vrijwel geen handhaving en veel mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Jammer voor de goedwillende "vuurwerkfans", maar nokken met die handel.
Dit.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:15 schreef Twiitch het volgende:
Verbieden dat vuurwerk. De domme massa kan er klaarblijkelijk niet mee omgaan.
Partij voor de dieren is niet iets voor mij, hoewel ze goede punten hebben, hebben ze ook punten waar ik niet voor ben.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post. De Partij voor de Dieren brengt dit met enige regelmaat onder de aandacht, en probeert dat ook op de agenda te zetten, maar krijgt het maar niet voor elkaar.
"niet belangrijk genoeg" en er wordt sowieso erg vaak maar lacherig gedaan om de PvdD, terwijl ze toch echt regelmatig een goed punt hebben. Zoals in deze kwestie.
Ik denk dat dat ook komt omdat maar weinig mensen schijnen te weten hoe e.e.a. juridisch in elkaar zit. Wellicht wordt het tijd voor een voorlichtingscampagne hieromtrent.
Bij een puber ook. Het is niet gezond om een kat op te blazen, als je dat kan, kan je ook wel andere aparte zaken uithalen. Een normaal figuur denkt daar niet eens over na. Als je spreekt van een kind die niet weet wat hij/zij doet: oke.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gaat voorbij het punt.
Als een puber dat soort fratsen uithaalt dan moet je een stuk voorzichtiger zijn met allerlei diagnoses. Maar als een volwassen man/vrouw zulke zaken doet en achteraf ook alles behalve spijt heeft dan kun je toch wel rustig gaan speculeren over psychopathie.
Ik denk dat met al die knallen buiten het beestje waarschijnlijk niet eens naar buiten wil. De Honden hier in de omgeving draaien ook helemaal door, constant geblaf overal.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:28 schreef Disorder het volgende:
Okay. Mijn kat toch maar binnenhouden vandaag.
Ahja, laat ik niet flauw doen, je hebt wel gelijk.quote:
Het lijkt me nuttiger om de al bestaande regels (enkel vuurwerk op oudjaarsdag en rond oud en nieuw) beter te handhaven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Jazeker, de oorzaak .... en vuurwerk, want hele hordes worden gek en gaan vreemde dingen doen zo gauw ze vuurwerk in handen krijgen. Er is vrijwel geen handhaving en veel mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Jammer voor de goedwillende "vuurwerkfans", maar nokken met die handel.
Ik denk dat kinderen gekkere dingen doen met vuurwerk dan zonder. Mieren verzuipen vind ik niet vergelijkbaar, ik trapte ze vroeger weleens dood voor de lol maar heb nooit een vertebraat mishandeld.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:59 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Denk jij, ja. Ik denk dat een gek kind een gek kind is.
En kinderen zijn kinderen. Ik vond het altijd fascinerend om mieren te verzuipen, bijvoorbeeld. Achteraf ook sneu, maar kinderen experimenteren veel.
Nee, dit is wetenschappelijk gezien gewoon onjuist.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Bij een puber ook. Het is niet gezond om een kat op te blazen, als je dat kan, kan je ook wel andere aparte zaken uithalen. Een normaal figuur denkt daar niet eens over na. Als je spreekt van een kind die niet weet wat hij/zij doet: oke.
Vuurwapens toestaan, mits de houders een minimum aantal katten afschieten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lijkt mij handiger om gewoon katten te verbieden.
Ik woon aan de rand van een groot dorp. Ik hoor veel geknal, maar in mijn directe omgeving valt het gelukkig mee. En mijn kat gaat tijdens fikse onweersbuien ook gewoon naar buitenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat met al die knallen buiten het beestje waarschijnlijk niet eens naar buiten wil. De Honden hier in de omgeving draaien ook helemaal door, constant geblaf overal.
Nou mijn post was bedoeld om te laten zien dat er wel degelijk mensen zijn die zich bewust zijn van de problematiek dat (ernstige) dierenmishandeling strafrechtelijk gewoon valt onder 'vernieling' en niks meer dan dat. Het zijn er alleen véél te weinig.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:00 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Partij voor de dieren is niet iets voor mij, hoewel ze goede punten hebben, hebben ze ook punten waar ik niet voor ben.
Maar dan kunnen we niks verbiedenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me nuttiger om de al bestaande regels (enkel vuurwerk op oudjaarsdag en rond oud en nieuw) beter te handhaven.
okquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:59 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee, we gaan er allemaal vanuit dat het kinderen zijn.
Er bestaat ook nog iets als opvoeding.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Bij een puber ook. Het is niet gezond om een kat op te blazen, als je dat kan, kan je ook wel andere aparte zaken uithalen. Een normaal figuur denkt daar niet eens over na. Als je spreekt van een kind die niet weet wat hij/zij doet: oke.
Dat is wel tegenvallend, inderdaad.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar dan kunnen we niks verbieden.
Genoeg mensen die daarover klagen, alleen wordt daar gewoon niks tegen gedaan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Massale verontwaardiging, maar over de bio-industrie hoor je mensen nooit klagen. Dat noemen we PVV-mentaliteit.
In jouw optiek is niet vuurwerk de boosdoener maar zijn het de mensen die er misbruik van maken en dat klopt natuurlijk ook, maar er lopen in Nederland plenty idioten/tokkies rond en die geef je met oudjaar geen Kalashnikov om in de lucht te schieten en dus ook geen vuurwerk, want in beide gevallen gaan ze er hele andere dingen mee doen. Gelegenheid maakt de dader! En het argument "alles maar verbieden" is een kulargument natuurlijk, er zijn wel meer dingen die verboden zijn omdat ze gewoon niet kunnen.quote:
Zelfde als de Linkse Hysterie... druk maken om een Maurootje maar de rest van de kids waar hij weg komt kan de rambam krijgen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Massale verontwaardiging, maar over de bio-industrie hoor je mensen nooit klagen. Dat noemen we PVV-mentaliteit.
Vergeet Dion en zijn dierenpolitie niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
het is wel triest als je hetzelfde slechte grapje maakt als Betyar maar dan nog slechterquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:49 schreef Oerbeer het volgende:
Het resultaat van deze smerige lafbekken:Arm beestje.SPOILER: Schokkend!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Toch apart, de drang om mieren dood te trappen en te verzuipen. Hebben mieren ook niet om gevraagd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat kinderen gekkere dingen doen met vuurwerk dan zonder. Mieren verzuipen vind ik niet vergelijkbaar, ik trapte ze vroeger weleens dood voor de lol maar heb nooit een vertebraat mishandeld.
Eens, deze mensen zijn zich er ook van bewust en goed dat deze zich ook inzetten voor dit gedeelte. Ik hoop wel dat andere partijen dit ook gaan inzien en dat we dan ook werkelijk ergens komen. Dat er een verschil is tussen "zaak en "zaak".quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou mijn post was bedoeld om te laten zien dat er wel degelijk mensen zijn die zich bewust zijn van de problematiek dat (ernstige) dierenmishandeling strafrechtelijk gewoon valt onder 'vernieling' en niks meer dan dat. Het zijn er alleen véél te weinig.
Ik vind het nogal een verschil of je als klaphark een bushokje in elkaar trapt, of een dier 'vernielt', maar de wetgever dus niet.
mieren zijn gewoon vervelend, zeker in de keukenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Toch apart, de drang om mieren dood te trappen en te verzuipen. Hebben mieren ook niet om gevraagd.
Gewoon kinderachtig gedrag (daar ben je dan ook kind voor)...quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Toch apart, de drang om mieren dood te trappen en te verzuipen. Hebben mieren ook niet om gevraagd.
Eens, dit heb ik in een ander topic ook al aangegeven, strikt handhaven en no tolerance en hoge boetes bij overtredingen, volgens mij de oplossing voor de overlast, maar dit is wel Nederland hèquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me nuttiger om de al bestaande regels (enkel vuurwerk op oudjaarsdag en rond oud en nieuw) beter te handhaven.
Katten ook, vooral in de tuin..quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
mieren zijn gewoon vervelend, zeker in de keuken
...maar maar maar net wou je nog alle vuurwerk rücksichtslos verbieden. Ik ben in de warquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Eens, dit heb ik in een ander topic ook al aangegeven, strikt handhaven en no tolerance en hoge boetes bij overtredingen, volgens mij de oplossing voor de overlast, maar dit is wel Nederland hè
Daar heb je doosjes voor of een hondquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lekker op het sentiment spelen van de poesjes- en hondenliefhebbende Nederlander.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Vergeet Dion en zijn dierenpolitie niet.
Klopt. Bushokje is een stuk duurder.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil of je als klaphark een bushokje in elkaar trapt, of een dier 'vernielt', maar de wetgever dus niet.
nooit last van gehad, af en toe zag ik er 1 rondscharrelen maar die was al weg voor ik de deur open had maar atm heb ik geen tuinquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Katten ook, vooral in de tuin..![]()
Jij had vanaf het begin dat je hier was moeten trollen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lekker op het sentiment spelen van de poesjes- en hondenliefhebbende Nederlander.
Ondertussen massaal kippen met machines afmaken.
Rara wat klopt er niet.
Van onze katjes blijf je af!!11quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lijkt mij handiger om gewoon katten te verbieden.
afwasmiddel bij deuren en ramen en openingen enzo, dat werkt als een soort onzichtbare muurquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Daar heb je doosjes voor of een hond
Ja, maar ik lokte de mieren uit door water in die hollen te doen en ze gingen dan allemaal in paniek naar buiten. Sneu eigenlijk, is ook een thuis voor die beestjes.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Klopt, dat is nu realisme en het verschil tussen ideale omstandigheden en haalbare omstandigheden!quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
...maar maar maar net wou je nog alle vuurwerk rücksichtslos verbieden. Ik ben in de war.
Genoeg protesten tegen de bio-industrie hoor.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Strijkers werken wel aardig, hoorde ik laatst!quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nooit last van gehad, af en toe zag ik er 1 rondscharrelen maar die was al weg voor ik de deur open had maar atm heb ik geen tuin
die monsters die soms op het dak tegen elkaar gaan lopen schreeuwen zou ik wel neer kunnen schieten denk ik maar dat vind ik ook zo onaardig
De bio-industrie is lekker, katten niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
ik moest een beetje lachenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Strijkers werken wel aardig, hoorde ik laatst!
denk dat er maar heel weinig mensen kippen met machines afmaken eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lekker op het sentiment spelen van de poesjes- en hondenliefhebbende Nederlander.
Ondertussen massaal kippen met machines afmaken.
Rara wat klopt er niet.
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe een kat smaakt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De bio-industrie is lekker, katten niet.
Vleeseters zijn sowieso niet lekker om te eten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe een kat smaakt.
Helemaal waar. Maar het is nu eenmaal makkelijker om empathie te voelen tegenover een hoger ontwikkeld dier. Een insect wordt toch meer als een levenloos robotje gezien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Daar schijnen ze in het verre oosten soms anders over te denken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vleeseters zijn sowieso niet lekker om te eten.
Ja maar die zijn dan ook viesquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar schijnen ze in het verre oosten soms anders over te denken.
Of gewoon eerst bij jezelf oefenen en kijken of je het dan nog zo lollig gaat vinden om een rotje in een anus te stoppen bij een dier voor de lol.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:31 schreef Luigi het volgende:
De oplossing is natuurlijk heel simpel.
We verbieden het houden van katten als huisdier, dan kan dit nooit meer voorkomen.
die vinden zoetzure saus ook lekkerquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar schijnen ze in het verre oosten soms anders over te denken.
Maar je hoeft helemaal niet per definitie veel empathie te hebben voor een mier.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar het is nu eenmaal makkelijker om empathie te voelen tegenover een hoger ontwikkeld dier. Een insect wordt toch meer als een levenloos robotje gezien.
Ik niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:21 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Ik ben normaal gesproken erg pacifistisch, maar mocht ik dit zien gebeuren, weet ik niet zeker of ik me wel zou kunnen blijven beheersen.
vroeg me af wanneer en hoe iemand de PVV bij dit verhaal zou betrekkenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Het zou een burgerplicht moeten zijn om hier iets aan te doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:21 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Ik ben normaal gesproken erg pacifistisch, maar mocht ik dit zien gebeuren, weet ik niet zeker of ik me wel zou kunnen blijven beheersen.
duurde nog lang vond ikquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:23 schreef 16meter het volgende:
[..]
vroeg me af wanneer en hoe iemand de PVV bij dit verhaal zou betrekken
best wel goed gedaan
Mwa, ik ga niet hetzelfde doen. Dat soort moet je gewoon rond de jaarwisseling van straat halen tot hij/zij volwassen is. (niet het hele jaar, maar een aantal jaren rond de jaarwisseling vastzetten) Zijn lolletjes haalt hij maar bij zichzelf uit. Je hebt ook van die idioten die ouderen of kinderen bekogelen met vuurwerk voor de lol. Mogen ze ook een paar jaar achter elkaar rond de feestdagen van straat halen. Misschien leren ze er iets van.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:21 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Legbatterij-kippen kan Dion Graus natuurlijk niet knuffelen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Tokkies afschaffen dan maar. Of België binnenvallen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
Dat helpt niet. Die tokkies rijden nu al naar België met een auto vol, na het verbod doen ze dat nog steeds.
Trolololquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Legbatterij-kippen kan Dion Graus natuurlijk niet knuffelen.
Belgie invallenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tokkies afschaffen dan maar. Of België binnenvallen.
Wanneer een kat je zeldzame vogels te grazen neemt, kan ik mij voorstellen dat iemand zijn buks haalt, maar wanneer je er geil van lol van gaat worden om een kat of welk dier dan ook te martelen (maakt mij niet uit wat hoor) vind ik dat intriest.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het eigenlijk dat vuurwerk al een aantal dagen voor oud en nieuw opgehaald kan worden?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Kolere, en ik maar denken dat je verder kwam dan onelinersquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Vuurwapens toestaan, mits de houders een minimum aantal katten afschieten.
Al zeker 25 jaar. Daarvoor heb ik er geen herinneringen aanquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het eigenlijk dat vuurwerk al een aantal dagen voor oud en nieuw opgehaald kan worden?
Wat is daar absurd aan?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij had vanaf het begin dat je hier was moeten trollen.
Mensen herinneren je eerdere berichten en weten dat je te intelligent bent voor dit soort absurde vergelijkingen.
De intentie is anders.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is daar absurd aan?
In het ene geval wordt er een poes op gruwelijke wijze behandeld dan staat iedereen klaar om op zijn toetsenbord te rossen dat de dader in mootjes moet worden gehakt.
In het andere geval worden miljoenen beesten dagelijks gruwelijk behandeld en kopen we met een glimlach de stukjes zo goedkoop mogelijk bij de buurtsuper.
Ik hou van dieren en van vlees. Maar dat hypocriete geschreeuw om dierenmishandelaars de ergste manieren om te sterven toe te wensen terwijl jezelf nog te belazerd bent om je eigen koopgedrag enigszins aan te passen en zo daadwerkelijk heel veel dierenleed te voorkomen:![]()
![]()
Ik deed zojuist nog een pogingquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok. Maar wat kun je hier nou over debatteren? Verder dan "dit is ontzettend fout" zullen we niet komen.
Weinig tot geen discussiewaarde.²
Ik dacht voor een aantal jaren terug alleen 30 en 31 decemberquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Al zeker 25 jaar. Daarvoor heb ik er geen herinneringen aan
Hypocriet volk is het.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is daar absurd aan?
In het ene geval wordt er een poes op gruwelijke wijze behandeld dan staat iedereen klaar om op zijn toetsenbord te rossen dat de dader in mootjes moet worden gehakt.
In het andere geval worden miljoenen beesten dagelijks gruwelijk behandeld en kopen we met een glimlach de stukjes zo goedkoop mogelijk bij de buurtsuper.
Ik hou van dieren en van vlees. Maar dat hypocriete geschreeuw om dierenmishandelaars de ergste manieren om te sterven toe te wensen terwijl jezelf nog te belazerd bent om je eigen koopgedrag enigszins aan te passen en zo daadwerkelijk heel veel dierenleed te voorkomen:![]()
![]()
Jaja. Als je miljoenen dieren gruwelijk behandelt, maar wél met de juiste intenties dan is het helemaal in orde.quote:
omdat het niet zoveel met elkaar te maken heeftquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is daar absurd aan?
![]()
Sowieso twee dagen voor oudjaarsdag dacht ik. Dit jaar hadden ze mazzel met die zondag er tussen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik dacht voor een aantal jaren terug alleen 30 en 31 december
Dierenleed heeft niks met dierenleed te maken?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat het niet zoveel met elkaar te maken heeft
Dat zeg ik nergens.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jaja. Als je miljoenen dieren gruwelijk behandelt, maar wél met de juiste intenties dan is het helemaal in orde.
nou als je het zo zegtquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:43 schreef Perrin het volgende:
Dierenleed heeft niks met dierenleed te maken?
amen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is daar absurd aan?
![]()
Dat zeg je alleen maar omdat je zonder schuldgevoel je goedkope vleesje wilt blijven knagenquote:
Praat iemand dat goed dan? Wanneer iemand er lol aan heeft dieren te mishandelen ben je in mijn ogen hoe dan ook een trieste geest. En het is ook niet zo dat hier alle mensen voor het goedkoopste stuk vlees gaan. Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jaja. Als je miljoenen dieren gruwelijk behandelt, maar wél met de juiste intenties dan is het helemaal in orde.
ik doe sowieso niet aan schuldgevoelquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je zonder schuldgevoel je goedkope vleesje wilt blijven knagen
Ik vind het dierenleed wat anderen veroorzaken ook heel matig. *koopt nog een kilo plofkip*quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik doe sowieso niet aan schuldgevoel
interesseert me helemaal niets dat zo'n legbatterijkip een kutleven heeft, ik koop toch alleen maar plofkip en ik ben te lam om te jagen ... dog eat dog world enzo
maar voor de lol een strijker bij een levend wezen naar binnen steken vind ik matig
Kijk, een dier slachten en een dier willen zien lijden zit echt verschil in. Een dier voor de lol slachten omdat je er blijkbaar geil van gaat worden om een dier pijn te zien lijden vind ik persoonlijk ziek.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dierenleed heeft niks met dierenleed te maken?
je moet toch etenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het dierenleed wat anderen veroorzaken ook heel matig. *koopt nog een kilo plofkip*
Mwa, in sommige landen eten ze net zo goed honden. Ik ga ze daar niet op veroordelen. Ik vind het ook nogal een verschil met voor de lol een dier laten lijdenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
je moet toch eten
als die gasten die kat gelijk op de bbq hadden gelegd had ik het minder matig gevonden
Sommigen zien blijkbaar het verschil niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:49 schreef Re het volgende:
ja ja, die redenatie, wordt vaak gebruikt, omdat 1 erg is, dan 2 ook niet erg. Het zijn losstaande feiten die niets met elkaar te maken hebben
Ah, de vegajugend is ook weer presentquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het dierenleed wat anderen veroorzaken ook heel matig. *koopt nog een kilo plofkip*
Al die arme muisjes en vogeltjesquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:51 schreef sp3c het volgende:
ik bedoel, als je het toch op gaat eten kun je er net zo goed een lolletje van maken
katten doen zelf niet anders
Lieverd, ik eet waarschijnlijk meer vlees dan jij.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah, de vegajugend is ook weer present![]()
neequote:Op dinsdag 31 december 2013 13:56 schreef Perrin het volgende:
Maar heeft het echt niks met elkaar te maken, het lijden van een poes of het lijden van miljoenen varkens, kippen en andere eetbeesten?
Ja dat heeft écht heel weinig met elkaar te maken. Voornamelijk omdat dit gewoon geen doel dient, dit is puur ter ziekelijk vermaak en daarna zoekt het beest het maar uit, achtergelaten om te sterven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lieverd, ik eet waarschijnlijk meer vlees dan jij.
...
Maar heeft het echt niks met elkaar te maken, het lijden van een poes of het lijden van miljoenen varkens, kippen en andere eetbeesten?
Veel mensen kunnen er niet tegen dat ze aan de ene kant dierenleed scherp veroordelen maar ze aan de andere kant zelf aan heel veel dierenleed bijdragen met hun eigen koopgedrag.
En dan komen er nonargumenten om uit te leggen waarom in het ene geval dierenleed zó erg is dat de daders het allergruwelijkste mag overkomen terwijl in het andere geval het uiteraard prima is om de producten van geindustrialiseerd dierenleed te consumeren.
Natuurlijk heeft dat niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:56 schreef Perrin het volgende:
Juist.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah, de vegajugend is ook weer presentWat is het toch, dat als je vlees eet, dan mag je ineens niks van dierenleed meer erg vinden 'WANT JE EET OOK VLEESCH, VOOR DE LOL, WEET JE HOE DIE BEESTEN LIJDEN??? <INSERT 10 ZIELIGE YOUTUBE FILMPJES!!!!!'
Dit. Ziek gedrag mag je best zo benoemen zonder allerlei andere erge dingen erbij te zoeken ter vergelijking.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat niets met elkaar te maken.Het één heeft een doel, zulke dingen voor je lol doen is gewoon ziek.
van mij hoeven ze sowieso niet dood, dat heb je mij nooit horen zeggenquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:03 schreef Perrin het volgende:
Dus als ze de kat netjes hadden opgegeten dan hoeven de daders van de kattenmishandeling ineens niet dood/opgehangen/in stukjes gehakt/in de nek geschoten?
quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:04 schreef Blistering het volgende:
Sjonge jonge Perrin, neem nog wat appels en peren zeg om met elkaar te vergelijken...
Ja hoor Perrin, dat klopt helemaal.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:03 schreef Perrin het volgende:
Dus als ze de kat netjes hadden opgegeten dan hoeven de daders van de kattenmishandeling ineens niet dood/opgehangen/in stukjes gehakt/in de nek geschoten?
Ik natuurlijk ook hoor. Maar ik erger me wel blauw aan dat hypocriete geroep om de daders te lynchen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:04 schreef sp3c het volgende:
maar als je een dier doodmaakt voor consumptie vind ik dat idd minder erg dan wanneer je er een opblaast voor de lol
Ik zie een mauwend katje voor me die om aandacht vraagt en i.p.v. aangehaald te worden een half explosief in d'r reet geschoven krijgt. En ik denk dat met mij meerdere mensen dat hebben en dan uit een soort opwelling dergelijke reacties plaatsen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik natuurlijk ook hoor. Maar ik erger me wel blauw aan dat hypocriete geroep om de daders te lynchen.
Zó veel van dieren houden dat bij dierenleed de daders meteen doodgewenst moeten vind ik in de eerste plaats echt onzin en in de tweede plaats 'voorbehouden' aan mensen niet alleen roepen dat ze begaan zijn met het lot van dieren maar die zich daadwerkelijk ook zelf zo gedragen. En dat doen er maar weinig. Ik ook niet.
Grotendeels eens hoor, maar je trekt het wel erg in het idiote, en de plofkip vergelijking gaat gewoon best mank. In dit land hebben we gewoon een scheiding tussen beesten die we consumeren, en beesten die we houden als 'huisdieren'. En dus is het wel zo gegroeid dat men het wat erger vindt als er wat met die laatste categorie gebeurt, en helemaal als het op zo'n gruwelijke manier puur voor de lol is.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik natuurlijk ook hoor. Maar ik erger me wel blauw aan dat hypocriete geroep om de daders te lynchen.
Zó veel van dieren houden dat bij dierenleed de daders meteen doodgewenst moeten vind ik in de eerste plaats echt onzin en in de tweede plaats 'voorbehouden' aan mensen niet alleen roepen dat ze begaan zijn met het lot van dieren maar die zich daadwerkelijk ook zelf zo gedragen. En dat doen er maar weinig. Ik ook niet.
Dierenproeven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:57 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Amersfoort
Zeer zieke geesten die tot dit in staat zijn, wat zou een passende straf voor hun zijn?
Goede uitleg.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Grotendeels eens hoor, maar je trekt het wel erg in het idiote, en de plofkip vergelijking gaat gewoon best mank. In dit land hebben we gewoon een scheiding tussen beesten die we consumeren, en beesten die we houden als 'huisdieren'. En dus is het wel zo gegroeid dat men het wat erger vindt als er wat met die laatste categorie gebeurt, en helemaal als het op zo'n gruwelijke manier puur voor de lol is.
En dat laatste dan ook nog puur voor de fun.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:26 schreef Revanches het volgende:
Inderdaad ,de bio-industrie is ongeveer hetzelfde als een kat opzettelijk opblazen, gvd![]()
Schothorst geloof ik;-)quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:56 schreef Hoplahopla het volgende:
Iemand enige idee waar dit precies gebeurd is?
Als je echt niet snapt dat dat toch echt iets anders is dan dit, dan gaat het ook niet helemaal goed in je bovenkamerquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:37 schreef Friek_ het volgende:
Uiteraard gezellig met de kids naar de dierentuin of circus, om opgesloten beesten te bekijken met een kutleven. Ondertussen dierenmishandelaars scherp veroordelen. Jaja mensen.
Deze man weet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:37 schreef Friek_ het volgende:
Uiteraard gezellig met de kids naar de dierentuin of circus, om opgesloten beesten te bekijken met een kutleven. Ondertussen dierenmishandelaars scherp veroordelen. Jaja mensen.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:37 schreef Friek_ het volgende:
Duidelijke taal, niets op af te dingen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:37 schreef Friek_ het volgende:
quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:37 schreef Friek_ het volgende:
Allebei een vorm van leedvermaak. De een is echter sociaal geaccepteerd, de ander niet. Waarom? Willekeur.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als je echt niet snapt dat dat toch echt iets anders is dan dit, dan gaat het ook niet helemaal goed in je bovenkamer
Nee,"deze man" weet helemaal geen klote en is simpel alles aan het doodrelativeren da's niet zo heel moeilijk hoor, dat kun je namelijk met alles doen, maar echt hout snijdt het niet.quote:
Ja, precies, dat lijkt me ook ja. Bij een dierentuin bezoek is het verminken van dieren zodat ze moeten worden ingeslapen ook aan het orde van de dag. Maarja, dan betaal je 40 euro voor een kaartje dus dan mag het.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Allebei een vorm van leedvermaak. De een is echter sociaal geaccepteerd, de ander niet. Waarom? Willekeur.
Kwestie van je hond trainen, luie mensen die zijn of haar hond niet fatsoenlijk trainen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat met al die knallen buiten het beestje waarschijnlijk niet eens naar buiten wil. De Honden hier in de omgeving draaien ook helemaal door, constant geblaf overal.
Zal wel hard gaan, de Siberische tijgers zijn niet áán te slepen bij circus Benz.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, precies, dat lijkt me ook ja. Bij een dierentuin bezoek is het verminken van dieren zodat ze moeten worden ingeslapen ook aan het orde van de dag. Maarja, dan betaal je 40 euro voor een kaartje dus dan mag het.
Die kat heeft bovendag maar een korte tijd leed gekend, dieren in een dierentuin zitten hun hele leven opgesloten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Allebei een vorm van leedvermaak. De een is echter sociaal geaccepteerd, de ander niet. Waarom? Willekeur.
Kattenliefde?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:46 schreef Scorpie het volgende:
Ik hoop dat de daders heel langzaam en zeer pijnlijk worden weggevreten door de meest verschrikkelijke dodelijke ziekte die er op aarde is te vinden.
Ja nee maar Scorpie dát mag dus niet hé, want jij gaat toch ook naar de dierentuin? Of hebt met Kerst weer een lapje vlees op? Of vroeger wel eens een steentje richting een eend geschopt? Dus nein, gewoon lekker laten lopen die lui, ze zijn niet anders dan jij en ik.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:46 schreef Scorpie het volgende:
Ik hoop dat de daders heel langzaam en zeer pijnlijk worden weggevreten door de meest verschrikkelijke dodelijke ziekte die er op aarde is te vinden.
Een zeventigklapper om hun scrotum binden en afsteken lijkt mij wel een gepaste straf.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:46 schreef Scorpie het volgende:
Wereldvreemd, als je er daadwerkelijk zo tegenaan kijkt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:37 schreef Friek_ het volgende:
quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is wel triest als je hetzelfde slechte grapje maakt als Betyar maar dan nog slechter
Ja fantastisch, lekker met het hele gezin een dagje naar een stel dieren kijken met explosieven in hun anus. Patatje erbij, beetje frisdrank, topdag.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:37 schreef Friek_ het volgende:
Boeiend.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Kwestie van je hond trainen, luie mensen die zijn of haar hond niet fatsoenlijk trainen.
Tja, het is ook wereldvreemd dat katten houden (ofwel mishandelen) als 'huisdier' doodnormaal gevonden wordt...quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:48 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Wereldvreemd, als je er daadwerkelijk zo tegenaan kijkt.
Nee dat is het niet aangezien half Nederland dat doet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, het is ook wereldvreemd dat katten houden (ofwel mishandelen) als 'huisdier' doodnormaal gevonden wordt...
En dan zeggen mensen dat er nooit iemand wat opsteekt van een internetdiscussie.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja nee maar Scorpie dát mag dus niet hé, want jij gaat toch ook naar de dierentuin? Of hebt met Kerst weer een lapje vlees op? Of vroeger wel eens een steentje richting een eend geschopt? Dus nein, gewoon lekker laten lopen die lui, ze zijn niet anders dan jij en ik.
Natuurlijk, weleens van 'gedomesticeerd' gehoord? Alsof het gros van de huis-, tuin- en keukenkatten die we houden uberhaupt zou overleven als je ze nu buitenschopt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, het is ook wereldvreemd dat katten houden (ofwel mishandelen) als 'huisdier' doodnormaal gevonden wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |