Neuh.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Jazeker, de oorzaak .... en vuurwerk, want hele hordes worden gek en gaan vreemde dingen doen zo gauw ze vuurwerk in handen krijgen. Er is vrijwel geen handhaving en veel mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Jammer voor de goedwillende "vuurwerkfans", maar nokken met die handel.
Dit.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:15 schreef Twiitch het volgende:
Verbieden dat vuurwerk. De domme massa kan er klaarblijkelijk niet mee omgaan.
Partij voor de dieren is niet iets voor mij, hoewel ze goede punten hebben, hebben ze ook punten waar ik niet voor ben.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post. De Partij voor de Dieren brengt dit met enige regelmaat onder de aandacht, en probeert dat ook op de agenda te zetten, maar krijgt het maar niet voor elkaar.
"niet belangrijk genoeg" en er wordt sowieso erg vaak maar lacherig gedaan om de PvdD, terwijl ze toch echt regelmatig een goed punt hebben. Zoals in deze kwestie.
Ik denk dat dat ook komt omdat maar weinig mensen schijnen te weten hoe e.e.a. juridisch in elkaar zit. Wellicht wordt het tijd voor een voorlichtingscampagne hieromtrent.
Bij een puber ook. Het is niet gezond om een kat op te blazen, als je dat kan, kan je ook wel andere aparte zaken uithalen. Een normaal figuur denkt daar niet eens over na. Als je spreekt van een kind die niet weet wat hij/zij doet: oke.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gaat voorbij het punt.
Als een puber dat soort fratsen uithaalt dan moet je een stuk voorzichtiger zijn met allerlei diagnoses. Maar als een volwassen man/vrouw zulke zaken doet en achteraf ook alles behalve spijt heeft dan kun je toch wel rustig gaan speculeren over psychopathie.
Ik denk dat met al die knallen buiten het beestje waarschijnlijk niet eens naar buiten wil. De Honden hier in de omgeving draaien ook helemaal door, constant geblaf overal.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:28 schreef Disorder het volgende:
Okay. Mijn kat toch maar binnenhouden vandaag.
Ahja, laat ik niet flauw doen, je hebt wel gelijk.quote:
Het lijkt me nuttiger om de al bestaande regels (enkel vuurwerk op oudjaarsdag en rond oud en nieuw) beter te handhaven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Jazeker, de oorzaak .... en vuurwerk, want hele hordes worden gek en gaan vreemde dingen doen zo gauw ze vuurwerk in handen krijgen. Er is vrijwel geen handhaving en veel mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Jammer voor de goedwillende "vuurwerkfans", maar nokken met die handel.
Ik denk dat kinderen gekkere dingen doen met vuurwerk dan zonder. Mieren verzuipen vind ik niet vergelijkbaar, ik trapte ze vroeger weleens dood voor de lol maar heb nooit een vertebraat mishandeld.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:59 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Denk jij, ja. Ik denk dat een gek kind een gek kind is.
En kinderen zijn kinderen. Ik vond het altijd fascinerend om mieren te verzuipen, bijvoorbeeld. Achteraf ook sneu, maar kinderen experimenteren veel.
Nee, dit is wetenschappelijk gezien gewoon onjuist.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Bij een puber ook. Het is niet gezond om een kat op te blazen, als je dat kan, kan je ook wel andere aparte zaken uithalen. Een normaal figuur denkt daar niet eens over na. Als je spreekt van een kind die niet weet wat hij/zij doet: oke.
Vuurwapens toestaan, mits de houders een minimum aantal katten afschieten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lijkt mij handiger om gewoon katten te verbieden.
Ik woon aan de rand van een groot dorp. Ik hoor veel geknal, maar in mijn directe omgeving valt het gelukkig mee. En mijn kat gaat tijdens fikse onweersbuien ook gewoon naar buitenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat met al die knallen buiten het beestje waarschijnlijk niet eens naar buiten wil. De Honden hier in de omgeving draaien ook helemaal door, constant geblaf overal.
Nou mijn post was bedoeld om te laten zien dat er wel degelijk mensen zijn die zich bewust zijn van de problematiek dat (ernstige) dierenmishandeling strafrechtelijk gewoon valt onder 'vernieling' en niks meer dan dat. Het zijn er alleen véél te weinig.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:00 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Partij voor de dieren is niet iets voor mij, hoewel ze goede punten hebben, hebben ze ook punten waar ik niet voor ben.
Maar dan kunnen we niks verbiedenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me nuttiger om de al bestaande regels (enkel vuurwerk op oudjaarsdag en rond oud en nieuw) beter te handhaven.
okquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:59 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee, we gaan er allemaal vanuit dat het kinderen zijn.
Er bestaat ook nog iets als opvoeding.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Bij een puber ook. Het is niet gezond om een kat op te blazen, als je dat kan, kan je ook wel andere aparte zaken uithalen. Een normaal figuur denkt daar niet eens over na. Als je spreekt van een kind die niet weet wat hij/zij doet: oke.
Dat is wel tegenvallend, inderdaad.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar dan kunnen we niks verbieden.
Genoeg mensen die daarover klagen, alleen wordt daar gewoon niks tegen gedaan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Massale verontwaardiging, maar over de bio-industrie hoor je mensen nooit klagen. Dat noemen we PVV-mentaliteit.
In jouw optiek is niet vuurwerk de boosdoener maar zijn het de mensen die er misbruik van maken en dat klopt natuurlijk ook, maar er lopen in Nederland plenty idioten/tokkies rond en die geef je met oudjaar geen Kalashnikov om in de lucht te schieten en dus ook geen vuurwerk, want in beide gevallen gaan ze er hele andere dingen mee doen. Gelegenheid maakt de dader! En het argument "alles maar verbieden" is een kulargument natuurlijk, er zijn wel meer dingen die verboden zijn omdat ze gewoon niet kunnen.quote:
Zelfde als de Linkse Hysterie... druk maken om een Maurootje maar de rest van de kids waar hij weg komt kan de rambam krijgen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Massale verontwaardiging, maar over de bio-industrie hoor je mensen nooit klagen. Dat noemen we PVV-mentaliteit.
Vergeet Dion en zijn dierenpolitie niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
het is wel triest als je hetzelfde slechte grapje maakt als Betyar maar dan nog slechterquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:49 schreef Oerbeer het volgende:
Het resultaat van deze smerige lafbekken:Arm beestje.SPOILER: Schokkend!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Toch apart, de drang om mieren dood te trappen en te verzuipen. Hebben mieren ook niet om gevraagd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat kinderen gekkere dingen doen met vuurwerk dan zonder. Mieren verzuipen vind ik niet vergelijkbaar, ik trapte ze vroeger weleens dood voor de lol maar heb nooit een vertebraat mishandeld.
Eens, deze mensen zijn zich er ook van bewust en goed dat deze zich ook inzetten voor dit gedeelte. Ik hoop wel dat andere partijen dit ook gaan inzien en dat we dan ook werkelijk ergens komen. Dat er een verschil is tussen "zaak en "zaak".quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou mijn post was bedoeld om te laten zien dat er wel degelijk mensen zijn die zich bewust zijn van de problematiek dat (ernstige) dierenmishandeling strafrechtelijk gewoon valt onder 'vernieling' en niks meer dan dat. Het zijn er alleen véél te weinig.
Ik vind het nogal een verschil of je als klaphark een bushokje in elkaar trapt, of een dier 'vernielt', maar de wetgever dus niet.
mieren zijn gewoon vervelend, zeker in de keukenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Toch apart, de drang om mieren dood te trappen en te verzuipen. Hebben mieren ook niet om gevraagd.
Gewoon kinderachtig gedrag (daar ben je dan ook kind voor)...quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Toch apart, de drang om mieren dood te trappen en te verzuipen. Hebben mieren ook niet om gevraagd.
Eens, dit heb ik in een ander topic ook al aangegeven, strikt handhaven en no tolerance en hoge boetes bij overtredingen, volgens mij de oplossing voor de overlast, maar dit is wel Nederland hèquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me nuttiger om de al bestaande regels (enkel vuurwerk op oudjaarsdag en rond oud en nieuw) beter te handhaven.
Katten ook, vooral in de tuin..quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
mieren zijn gewoon vervelend, zeker in de keuken
...maar maar maar net wou je nog alle vuurwerk rücksichtslos verbieden. Ik ben in de warquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Eens, dit heb ik in een ander topic ook al aangegeven, strikt handhaven en no tolerance en hoge boetes bij overtredingen, volgens mij de oplossing voor de overlast, maar dit is wel Nederland hè
Daar heb je doosjes voor of een hondquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lekker op het sentiment spelen van de poesjes- en hondenliefhebbende Nederlander.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Vergeet Dion en zijn dierenpolitie niet.
Klopt. Bushokje is een stuk duurder.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil of je als klaphark een bushokje in elkaar trapt, of een dier 'vernielt', maar de wetgever dus niet.
nooit last van gehad, af en toe zag ik er 1 rondscharrelen maar die was al weg voor ik de deur open had maar atm heb ik geen tuinquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Katten ook, vooral in de tuin..![]()
Jij had vanaf het begin dat je hier was moeten trollen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lekker op het sentiment spelen van de poesjes- en hondenliefhebbende Nederlander.
Ondertussen massaal kippen met machines afmaken.
Rara wat klopt er niet.
Van onze katjes blijf je af!!11quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lijkt mij handiger om gewoon katten te verbieden.
afwasmiddel bij deuren en ramen en openingen enzo, dat werkt als een soort onzichtbare muurquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Daar heb je doosjes voor of een hond
Ja, maar ik lokte de mieren uit door water in die hollen te doen en ze gingen dan allemaal in paniek naar buiten. Sneu eigenlijk, is ook een thuis voor die beestjes.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Klopt, dat is nu realisme en het verschil tussen ideale omstandigheden en haalbare omstandigheden!quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
...maar maar maar net wou je nog alle vuurwerk rücksichtslos verbieden. Ik ben in de war.
Genoeg protesten tegen de bio-industrie hoor.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Strijkers werken wel aardig, hoorde ik laatst!quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nooit last van gehad, af en toe zag ik er 1 rondscharrelen maar die was al weg voor ik de deur open had maar atm heb ik geen tuin
die monsters die soms op het dak tegen elkaar gaan lopen schreeuwen zou ik wel neer kunnen schieten denk ik maar dat vind ik ook zo onaardig
De bio-industrie is lekker, katten niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
ik moest een beetje lachenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Strijkers werken wel aardig, hoorde ik laatst!
denk dat er maar heel weinig mensen kippen met machines afmaken eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lekker op het sentiment spelen van de poesjes- en hondenliefhebbende Nederlander.
Ondertussen massaal kippen met machines afmaken.
Rara wat klopt er niet.
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe een kat smaakt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De bio-industrie is lekker, katten niet.
Vleeseters zijn sowieso niet lekker om te eten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe een kat smaakt.
Helemaal waar. Maar het is nu eenmaal makkelijker om empathie te voelen tegenover een hoger ontwikkeld dier. Een insect wordt toch meer als een levenloos robotje gezien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Daar schijnen ze in het verre oosten soms anders over te denken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vleeseters zijn sowieso niet lekker om te eten.
Ja maar die zijn dan ook viesquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar schijnen ze in het verre oosten soms anders over te denken.
Of gewoon eerst bij jezelf oefenen en kijken of je het dan nog zo lollig gaat vinden om een rotje in een anus te stoppen bij een dier voor de lol.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:31 schreef Luigi het volgende:
De oplossing is natuurlijk heel simpel.
We verbieden het houden van katten als huisdier, dan kan dit nooit meer voorkomen.
die vinden zoetzure saus ook lekkerquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar schijnen ze in het verre oosten soms anders over te denken.
Maar je hoeft helemaal niet per definitie veel empathie te hebben voor een mier.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar het is nu eenmaal makkelijker om empathie te voelen tegenover een hoger ontwikkeld dier. Een insect wordt toch meer als een levenloos robotje gezien.
Ik niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:21 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Ik ben normaal gesproken erg pacifistisch, maar mocht ik dit zien gebeuren, weet ik niet zeker of ik me wel zou kunnen blijven beheersen.
vroeg me af wanneer en hoe iemand de PVV bij dit verhaal zou betrekkenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Het zou een burgerplicht moeten zijn om hier iets aan te doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:21 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Ik ben normaal gesproken erg pacifistisch, maar mocht ik dit zien gebeuren, weet ik niet zeker of ik me wel zou kunnen blijven beheersen.
duurde nog lang vond ikquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:23 schreef 16meter het volgende:
[..]
vroeg me af wanneer en hoe iemand de PVV bij dit verhaal zou betrekken
best wel goed gedaan
Mwa, ik ga niet hetzelfde doen. Dat soort moet je gewoon rond de jaarwisseling van straat halen tot hij/zij volwassen is. (niet het hele jaar, maar een aantal jaren rond de jaarwisseling vastzetten) Zijn lolletjes haalt hij maar bij zichzelf uit. Je hebt ook van die idioten die ouderen of kinderen bekogelen met vuurwerk voor de lol. Mogen ze ook een paar jaar achter elkaar rond de feestdagen van straat halen. Misschien leren ze er iets van.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:21 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Legbatterij-kippen kan Dion Graus natuurlijk niet knuffelen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Tokkies afschaffen dan maar. Of België binnenvallen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
Dat helpt niet. Die tokkies rijden nu al naar België met een auto vol, na het verbod doen ze dat nog steeds.
Trolololquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Legbatterij-kippen kan Dion Graus natuurlijk niet knuffelen.
Belgie invallenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tokkies afschaffen dan maar. Of België binnenvallen.
Wanneer een kat je zeldzame vogels te grazen neemt, kan ik mij voorstellen dat iemand zijn buks haalt, maar wanneer je er geil van lol van gaat worden om een kat of welk dier dan ook te martelen (maakt mij niet uit wat hoor) vind ik dat intriest.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:09 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het eigenlijk dat vuurwerk al een aantal dagen voor oud en nieuw opgehaald kan worden?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Kolere, en ik maar denken dat je verder kwam dan onelinersquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Vuurwapens toestaan, mits de houders een minimum aantal katten afschieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |