quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:52 schreef GotC het volgende:
BurdieRare dag lijkt me dat!
Versie is geluktViel me alles mee, Bob heeft goed meegewerkt. Prikje om baarmoeder mee te laten ontspannen heeft me alleen een enorm gejaagd gevoel gegeven, dus heb momenteel nog een trilfunctie
![]()
Ben wel gelijk medisch geworden, er waren volgens de gyn teveel alarmbellen om het nog via de vk te laten lopen. Morgen terug voor controle ctg en of hij nog goed ligt. Zo niet, direct goedleggen en inleiding. Zo wel, dan maandag inleidingOp m'n verjaardag
Vind het prima zo, niet wat ik had gehoopt maar dat boeit even niet.
Spannend dagje gehad..
Is alles wel oke met je?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:24 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wil je mij er uit halen? Thnx!
Linda, moeten we ons zorgen maken?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:24 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wil je mij er uit halen? Thnx!
Ja wat dat betreft zit het seizoen wel mee jaquote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:38 schreef Burdie het volgende:
@Kwisted, om het te verbergen kan je een lekker dik vest aan doen, het is best koud.
Oh, dat vind ik wel geruststellend. Ze had het nu idd over een weekquote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:37 schreef Burdie het volgende:
Joh Dot, dat is millimeterwerk, dus daar moet je echt niet aan tillen
Bij mijn SEO werd het beeld stil gezet om het buikje op te meten. Uitslag: 19+3. Daarna zette ze nogmaals het beeld stil om te meten, en mat ze 21+5.
Ik geloof dat er met 16 weken een 'foutmarge' van 7 dagen in de meting mag zitten, met 20 weken is dat al een 'marge' van 14 dagen. Tenminste, zo is het mij uitgelegd bij mijn pret-echo met 16 weken.
Komt goed.
Ja, had ik ook bij m'n tweede zwangerschap. Geen prettig gevoel inderdaad, vond het niet echt pijnlijk though... Misschien toch even checken bij je VK?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot, ik zou me er ook niet druk om maken hoor. Al snap ik ook heel goed dat zoiets je wel bezig houdt.
Linda begrijpelijk. Fijn dat alles goed is in ieder geval.
Ik heb iets vreemds sinds deze week. Voor de al bevallen dames... ik heb als ik zit een gevoel in mijn doosch alsof het ding helemaal is opgezwollen net zoals na de bevalling. Ik heb het ook wel eens als in ongesteld ben, en de afgelopen tijd ook een paar keer gehad, maar nu heb ik er dus al een paar dagen achter elkaar last van. Het is echt een vervelend pijnlijk gevoel en ik vraag me af wat het is. Herkent iemand dit misschien?
Ik denk wel echt dat het goed zit. Ik ben de 5 weken gepasseerd (toen ging het 2x mis). De 2e teststreep knalt van de test af (was vorige keer ook niet toen het mis ging). En ik heb kwaaltjes. Allemaal dingetjes die me een goed gevoel geven.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:27 schreef Enfermera het volgende:
Kwisted succes met verbergen!Hier idd ook niet meer te doen soms. Niet alleen 's avonds..
Ik ga trouwens gewoon weer voor de H&M kleding, niet duur, en winterjas scoor ik denk ik op MP.Lekker tweedehands!
En je mag best genieten toch.. snap dat je het spannend vindt, maar je gevoel zegt nu ook dat het goed zit toch? Ik duim voor je meis en ik ga er gewoon vanuit dat er een mooie knipper is!!
Mooi! Ja precies..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ik denk wel echt dat het goed zit. Ik ben de 5 weken gepasseerd (toen ging het 2x mis). De 2e teststreep knalt van de test af (was vorige keer ook niet toen het mis ging). En ik heb kwaaltjes. Allemaal dingetjes die me een goed gevoel geven.
Ik vond ook de kleding van de H&M het fijnst. Maar dat vind ik normaal gesproken ook al fijne kleren, en het past me goed. *even googlen positie winterjassen. Wat staat dat lelijk zeg
Hmmm, ik weet op mijn werk af en toe niet meer hoe ik moet zitten. Dan ga ik even een stukje lopen en dan gaat het wel weer wat beter voor een tijdje. Of van zithouding veranderen, dat helpt ook. Het liefst zit ik met mijn benen wijd, want dan heb ik er het minste "last" van.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:30 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ja, had ik ook bij m'n tweede zwangerschap. Geen prettig gevoel inderdaad, vond het niet echt pijnlijk though... Misschien toch even checken bij je VK?
rent weer hard weg, hoor hier niet....
foto?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:37 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een hele leuke gekocht bij de C&A. Ik vond die van de Prenatal en H&M echt niks allemaal.
Om teleurstelling te voorkomen in de winkel, niet alle C&A's hebben nog positie kleding. Helaas. Online is wel alles te verkrijgen en in de grote filialen zou hrt er ook nog moeten hangen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:37 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een hele leuke gekocht bij de C&A. Ik vond die van de Prenatal en H&M echt niks allemaal.
Deze: http://www.c-and-a.com/nl(...)smode/Jacks/104868/1quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:46 schreef Kwisted het volgende:
fot
[..]
foto?
Ik was ook aan het kijken naar de jurkjes van de Prenatal. Ik heb een bruiloft in december .Maar ik vind het echt 3x niks, terwijl ik de zomerjurkjes daar vorig jaar echt geweldig vond!
Nikkivoor het rotgevoel. Irritant is dat. Lijkt wel een beetje op het gevoel van indalen. Maar dat zou wel heel vroeg zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Massageolie of glijmiddel werkt net zo primaquote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
En de Angelsounds... mijn gel is bijna op dus ik moet zuinig doen want nieuwe ga ik niet kopen.
Zie een baby voor me die af en toe even de blaas beetpakt en er in knijpt...just to piss mom off!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
en net even urine laten checken omdat ik zo'n kramp in mijn buik krijg als ik moet plassen (ook al ben ik net 10 minuten ervoor geweest) maar geen blaasontsteking. Gek want vraag me af waar het dan van komt, maar goed
Ik ook bellie...!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:48 schreef bellelena het volgende:
Nu vind ik GotC wel verdacht stil sinds gisteren! Zou er toch iets aan de gang zijn?!
ja zou zomaar kunnen..het is ook precies bij het litteken van mijn keizersnee..dus mischien dat dat gewoon wat meer trekt. nja ben al blij dat t geen blaasontsteking is, verder maakt t niet zoveel uitquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:41 schreef Limone het volgende:
Fijn dat het geen blaasontsteking is, Bla, ook gezien je histoire.. Zou het niet gewoon baby zijn? Ik heb, als ik boven op Nellie duw (), onder bij mijn blaas pijn. Ze hebben ook gewoon wat minder ruimte.
Hoe laat heb je controle GotC? Is Bob vannacht een beetje op z'n plek gebleven?
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:46 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Zie een baby voor me die af en toe even de blaas beetpakt en er in knijpt...just to piss mom off!
En naar de bouwvakkers aan het kijkenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
of ze is gewoon van dr rust aan t genieten
Jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
En naar de bouwvakkers aan het kijken
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:28 schreef AncientSound het volgende:
Even onder mijn (bij sommigen misschien nog bekende) kloon...
WAAAAAAAAH!!!!!
Totaal onverwacht zwanger van nummer 3, waarschijnlijk uitgerekend in de 1e week van juni.
Eigenlijk neigden we ernaar om het bij 2 te houden. Niet omdat we niet nog een kind erbij wilden (want graag zelfs!!!) maar vooral omdat ik zo opzag tegen de zwangerschap. En nog wat praktische dingetjes. Nu ik "gewoon ineens" zwanger ben, ben ik eigenlijk vooral heel blij dat we ook de keuze niet meer hoeven te maken en die 3e zichzelf meldt. En wie weet valt het dit keer wel mee?
Bij mijn oudste 2 was ik rond deze termijn al heeeeel moe en ook best misselijk. Nu heb ik nog nauwelijks ergens last van. Dat maakt me wel een beetje onzeker, maar goed, elke zwangerschap is anders, toch? De 31ste heb ik een termijnecho, dan gaan we het zien.
Foto's!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:49 schreef Limone het volgende:
Oooooh kerst! Ik heb zo'n mooi loeistrak geylkanten jurkje!
Ik ben voor het weekend terug bij m'n vk!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:26 schreef mignonne het volgende:
Bob ingedaaldwoehoe!!
En een baby met goeie termijn, koppie naar beneden en ingedaald bij een gezonde zwangere... ik zou niet weten waarom je niet bij je eigen verloskundige kunt bevallen
yaaaaay!!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben voor het weekend terug bij m'n vk!Dus moet dit weekend bevallen.
![]()
Zo m'n vk bellen, hoop heel erg dat ik íets van ontsluiting heb voor strippen..
Enne, thee![]()
Hai!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:28 schreef AncientSound het volgende:
WAAAAAAAAH!!!!!
Totaal onverwacht zwanger van nummer 3, waarschijnlijk uitgerekend in de 1e week van juni.
Eigenlijk neigden we ernaar om het bij 2 te houden. Niet omdat we niet nog een kind erbij wilden (want graag zelfs!!!) maar vooral omdat ik zo opzag tegen de zwangerschap. En nog wat praktische dingetjes. Nu ik "gewoon ineens" zwanger ben, ben ik eigenlijk vooral heel blij dat we ook de keuze niet meer hoeven te maken en die 3e zichzelf meldt. En wie weet valt het dit keer wel mee?
Bij mijn oudste 2 was ik rond deze termijn al heeeeel moe en ook best misselijk. Nu heb ik nog nauwelijks ergens last van. Dat maakt me wel een beetje onzeker, maar goed, elke zwangerschap is anders, toch? De 31ste heb ik een termijnecho, dan gaan we het zien.
Moe, moe, moe, moe, nergens zin in, me totaal mezelf niet voelen, 9 maanden zombie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:41 schreef Kwisted het volgende:
AncientSound gefeliciteerd! Wat een leuke verassing, en fijn dat de kwaaltjes tot nu toe meevallen. Waar had je de vorige zwangerschap last van als ik vragen mag?
Muwhahahaha lekker laten gaan kwistedquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:41 schreef Kwisted het volgende:
AncientSound gefeliciteerd! Wat een leuke verassing, en fijn dat de kwaaltjes tot nu toe meevallen. Waar had je de vorige zwangerschap last van als ik vragen mag?
ik kan trouwens niet tegen klonen![]()
GotC, wat fijn dat je beeb is ingedaald! Misschien toch gewoon bevallen bij je eigen vk. Kan me goed voorstellen dat je vannacht niet goed hebt geslapen.
Chanty, hoera voor de beurse tetten![]()
one of the joys of being pregnant
Heb je het nieuws al verteld aan iemand?
TaP, ik duim voor een mooie echo en een rose wolk![]()
Ik kon het niet laten om vanmorgen nog een test te doen die ik had liggenEn BAM de teststreep knalde er vanaf. Was nog eerder zichtbaar dan de controlestreep en bleef zelfs dikker dan de controlestreep
![]()
Onder het mom van 'dit zal mijn laatste zwangerschap zijn' laat ik mezelf echt lekker gaan. Daar valt dus ook het genot van testen onderIk ben ook echt bang dat ik straks helemaal los ga op newborn kleertjes en positiekleding. Gewoon omdat het dan kan!
![]()
Ik mag hopen dat het een meisje wordt, zodat ik mijn spulletjes kan hergebruiken. Want ik sta niet voor mezelf in wat ik allemaal ga kopen als t een jongetje wordt![]()
![]()
mijn gevoel zegt trouwens héél sterk jongetje![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:50 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Moe, moe, moe, moe, nergens zin in, me totaal mezelf niet voelen, 9 maanden zombie.
Wat leuk dat jij ook zwanger bent, de vorige keer waren we ook ongeveer tegelijk! Net als Coco en Enfermera.
Ja als ik er met kerst weer in pasquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:38 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Foto's!![]()
![]()
--
Verder nog even bijlezen. Goedemorgen!
Beetje spitten in de postgeschiedenis.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]WIE BEN JIJ??
is er een goeie sherlock in tha house?![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:59 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja als ik er met kerst weer in pas![]()
Ik stond gister onder de douche en ik zag mijn vajien niet meer. Ook als ik mijn buik een beetje optilde, als ik links keek, als ik rechts keek... noppes!Ik bedacht dat ik wel even passend afscheid had kunnen nemen. De volgende keer dat ik 'm weer zie, issie toch niet meer hetzelfde..
![]()
![]()
Whahaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:59 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik stond gister onder de douche en ik zag mijn vajien niet meer. Ook als ik mijn buik een beetje optilde, als ik links keek, als ik rechts keek... noppes!Ik bedacht dat ik wel even passend afscheid had kunnen nemen. De volgende keer dat ik 'm weer zie, issie toch niet meer hetzelfde..
![]()
![]()
Sherlock had me al gepm-dquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Beetje spitten in de postgeschiedenis.![]()
De kloon was mij bekend inderdaadquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:28 schreef AncientSound het volgende:
WAAAAAAAAH!!!!!
Oeh! Ook tegelijk met mij dus?!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:50 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Moe, moe, moe, moe, nergens zin in, me totaal mezelf niet voelen, 9 maanden zombie.
Wat leuk dat jij ook zwanger bent, de vorige keer waren we ook ongeveer tegelijk! Net als Coco en Enfermera.
Ja super leukquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:06 schreef Kwisted het volgende:
[..]
WhahaGek is dat he
[..]
Sherlock had me al gepm-dIk weet het dus al
![]()
![]()
Chanty waren de reacties ook leuk?? Waarom denk je dat je schoonouders zo neutraal zullen reageren? Wij gaan het vertellen als we een goede echo hebben gehad volgende week. Maar ik wil eigenlijk iedereen bij elkaar hebben om het te vertellen en dat wordt lastig óf opvallend.
Wut wut? Waarom weet ik niet wie jij bent dan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:50 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Ik word ook niet heel veel wijzer van die posthistoryquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:29 schreef Limone het volgende:
Ik ben ook niet zo'n kloonzoeker, maar gefeliciteerd AS! Van de topics in je posthistorie werd ik een beetje down. Hopelijk niet representatief voor je echte leven!
Goed zoekenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik word ook niet heel veel wijzer van die posthistory
Dat ga ik idd nog even navragen, ben dan wel 41+1..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
yaaaaay!!![]()
![]()
en waarom willen ze maandag dan alsnog inleiden eigenlijk? als hij maandag nog hetzelfde ligt als nu, waarom zou je dan niet meer bij je vk mogen blijven?
En nu is nummer 3 gewoon onderweg!quote:Op maandag 2 november 2009 14:11 schreef AncientSound het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik me soms een beetje zorgen (eigenlijk een te groot woord) maak over of het ons wel gegeven wordt enzo.![]()
Meld!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]WIE BEN JIJ??
Ah dat hielp! Maar die user ken ik nog niet zo goed, dus wat ik nu met deze extra info moet? Ben nu wel af van die brandende nieuwsgierigheid..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
AncientSound, ikweethetikweethetikweethet!Welkom en van harte!
![]()
Tijdens het sherlocken (waar ik alsnog hulp bij nodig had en heb gekregen), kwam ik ook deze post van jou tegen:
[..]
En nu is nummer 3 gewoon onderweg!![]()
Wat leuk gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:28 schreef AncientSound het volgende:
WAAAAAAAAH!!!!!
Mijn eigen vader is ook niet zo van het emoties uiten maar ik kan hem wel een stuk beter lezen dan mijn schoonoudersquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:12 schreef Soempie het volgende:
Chanty, hier kreeg ik van m'n pleegvader in eerste instantie ook zo'n reactie als jij verwacht van je schoonouders. Maar ik hoorde achteraf wel dat hij z'n dochters nog gesproken had na het SEO om te polsen of ze al wisten dat het een meisje zou worden. En bij de geboorte van m'n zoontje had hij heel erg z'n best gedaan op het kraamcadeau.![]()
Hier nu opeens twijfels over de naam.Had ik nooit gedacht van mezelf.
Ja hij kent ze natuurlijk wat langer, maar hij is het wel met me eens dat hun reactie waarschijnlijk vrij ingetogen zal zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Soempie het volgende:
Lief van je vader Chanty.Weet je man z'n ouders wel beter te peilen?
We zijn wel uit de twee namen die we ons dochtertje willen geven, maar we twijfelen nog over de volgorde en dus de roepnaam. Ik vind beide namen mooi. De ene vind ik meer passen bij een bedachtzaam, rustig meisje.Deze naam vind ik ook 'mooier' dan de andere naam (meer klassiek of iets dergelijks). De andere naam past voor mijn gevoel bij een vrolijk, springerig, eigenwijs meisje.
![]()
De betekenis van die naam vind ik mooier. Ik weet gewoon niet hoe te beslissen (en m'n man maakt het niet uit, als het maar beide namen zijn).
Maargoed, we hebben nog even.
Huuuu, nou, dat! Dat had ik twee weken geleden ofzo. Maaaaaar, je kunt nog wel op de grond voor een spiegel gaan zitten en dan even zwaaien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:59 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja als ik er met kerst weer in pas![]()
![]()
![]()
Fijn GotC! Alles. En thee, daar heb ik ook wel zin in. Maar ik heb vorige week de waterkoker laten doorbrandenBest wel een beetje gevaarlijk..
Dus je hebt wat maandjes extra "vrij"? Waar heb je precies last van?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:55 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Huuuu, nou, dat! Dat had ik twee weken geleden ofzo. Maaaaaar, je kunt nog wel op de grond voor een spiegel gaan zitten en dan even zwaaien.Wel vragen om hulp bij het weer omhoog takelen.
Nu weer even verder bijlezen. Ik kom net bij de ARBO vandaan trouwens. Ik hoef pas na m'n verlof weer iets.
Mwah, m'n verlof begint 30 oktober al, dus heel veel extra valt mee, maar het geeft wel rustquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dus je hebt wat maandjes extra "vrij"? Waar heb je precies last van?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door ProjSkippy op 12-10-2013 22:03:49 ]
Pff jeetje heb het gevoel dat je nog maar net zwanger bent maar zo lang duurt het allemaal inderdaad niet meer. En niet tof, goed op jezelf je kleinequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:07 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Mwah, m'n verlof begint 30 oktober al, dus heel veel extra valt mee, maar het geeft wel rust.
Ik heb echt een roze wolk zwangerschap. En als ik me echt, echt, echt kut voel dan krijg ik een mega trap (of twee, of drie..) van mini.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:13 schreef Chanty het volgende:
[..]
Pff jeetje heb het gevoel dat je nog maar net zwanger bent maar zo lang duurt het allemaal inderdaad niet meer. En niet tof, goed op jezelf je kleinepassen
Dit snap ik niet, wat heeft de volgorde van namen te maken met de roepnaam?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Soempie het volgende:
We zijn wel uit de twee namen die we ons dochtertje willen geven, maar we twijfelen nog over de volgorde en dus de roepnaam.
Wat fijn Skipsquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:55 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik hoef pas na m'n verlof weer iets.
Nu geeft mini jou nog een schop onder je kont, de komende 18 jaar zal dat omgekeerd zijnquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik heb echt een roze wolk zwangerschap. En als ik me echt, echt, echt kut voel dan krijg ik een mega trap (of twee, of drie..) van mini.
Dat hoeft er inderdaad ook niks mee te maken te hebben. Laten we dan zeggen dat we nog niet uit de roepnaam zijn (en daar ook de volgorde vanaf laten hangen).quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:20 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Dit snap ik niet, wat heeft de volgorde van namen te maken met de roepnaam?
Als je bedoelt dat de meeste mensen de roepnaam als eerste hebben, eens.....maar als je bedoelt dat de roepnaam als eerste moet, dat is niet het geval!
Wij hebben voor zowel een jonge als een meisje een roepnaam welke we beide mooi vinden, maar toevallig past bij beide namen eigenlijk alleen maar een naam voor. Dat gaan we dus ook doen.
Zit jouw eigen naam ook zo in elkaar, of die van je vrouw? Of ken je dit in je familie?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:20 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Dit snap ik niet, wat heeft de volgorde van namen te maken met de roepnaam?
Als je bedoelt dat de meeste mensen de roepnaam als eerste hebben, eens.....maar als je bedoelt dat de roepnaam als eerste moet, dat is niet het geval!
Wij hebben voor zowel een jonge als een meisje een roepnaam welke we beide mooi vinden, maar toevallig past bij beide namen eigenlijk alleen maar een naam voor. Dat gaan we dus ook doen.
Snap ik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:29 schreef Limone het volgende:
Ik ben ook niet zo'n kloonzoeker, maar gefeliciteerd AS! Van de topics in je posthistorie werd ik een beetje down. Hopelijk niet representatief voor je echte leven!
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:59 schreef Limone het volgende:
![]()
![]()
Lekker toch? Heerlijk als je gewoon tevreden bent met je gezin zo.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wat leuk gefeliciteerd!
Nummer 3 al![]()
En misschien het andere geslacht dit keer
Merk dat ik echt niet rammel haha.
Ja, gaaf he? A dream comes true...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
AncientSound, ikweethetikweethetikweethet!Welkom en van harte!
![]()
Tijdens het sherlocken (waar ik alsnog hulp bij nodig had en heb gekregen), kwam ik ook deze post van jou tegen:
[..]
En nu is nummer 3 gewoon onderweg!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door AncientSound op 11-10-2013 15:06:57 ]
Absoluut! Maar vond het vooral grappig om te merken aangezien de kinderen even oud zijnquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:43 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Lekker toch? Heerlijk als je gewoon tevreden bent met je gezin zo.
En ja, ik heb zelf het gevoel dat het dit keer 't andere geslacht is. Zou ik - en vooral mijn man - wel heel leuk vinden!
Ik heb 'm van die kant denk ik nog nooit gezienquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:55 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Huuuu, nou, dat! Dat had ik twee weken geleden ofzo. Maaaaaar, je kunt nog wel op de grond voor een spiegel gaan zitten en dan even zwaaien.Wel vragen om hulp bij het weer omhoog takelen.
Nu weer even verder bijlezen. Ik kom net bij de ARBO vandaan trouwens. Ik hoef pas na m'n verlof weer iets.
Mocht mijn mening je iets kunnen schelen: ik zou voor de meer klassieke naam gaan. Geheel gevoelsmatig, hoor! Past die andere naam bijvoorbeeld ook bij een volwassen vrouw en niet alleen bij een springerig meisje? Najaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Soempie het volgende:
We zijn wel uit de twee namen die we ons dochtertje willen geven, maar we twijfelen nog over de volgorde en dus de roepnaam. Ik vind beide namen mooi. De ene vind ik meer passen bij een bedachtzaam, rustig meisje.Deze naam vind ik ook 'mooier' dan de andere naam (meer klassiek of iets dergelijks). De andere naam past voor mijn gevoel bij een vrolijk, springerig, eigenwijs meisje.
![]()
De betekenis van die naam vind ik mooier. Ik weet gewoon niet hoe te beslissen (en m'n man maakt het niet uit, als het maar beide namen zijn).
Maargoed, we hebben nog even.
Ze zeiden dat het moest! En toen de nieuwsgierigheid...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:41 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Snap ik.Dit account (mijn eerste) heb ik aangemaakt in een minder leuke periode. Gelukkig ligt die alweer 4 jaar achter me en is die topiclist totáál niet meer representatief. Ik had er trouwens helemaal niet bij stilgestaan dat mensen mijn postgeschiedenis zouden bekijken. Geeft een vertekend beeld. Nou ja, 't is ook niet iets om me voor te schamen, 't voelt alleen als een oude koe.
[..]
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben vandaag in mijn joggingbroek (volgens M. yogapants) naar mijn werk gegaanIk had buikpijn en mn darmen waren opgeblazen, en ik hoefde toch geen lessen te geven, dus ik vond dat het kon
![]()
Skips, wat fijn!
Heb je het al verteld op je werk? Hoe ver ben je eigenlijk? En al een echo gehad?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben vandaag in mijn joggingbroek (volgens M. yogapants) naar mijn werk gegaanIk had buikpijn en mn darmen waren opgeblazen, en ik hoefde toch geen lessen te geven, dus ik vond dat het kon
![]()
Skips, wat fijn!
Tuintje.. Wat dat betreft past die ontplofte mol er straks goed bij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik heb 'm van die kant denk ik nog nooit gezienIk heb nooit de cursus 'tuinieren in je eigen tuintje' gevolgd..
Wat fijn dat je verlof nu is begonnen! Geniet er van! Ben je al met haken begonnen?
[..]
Mocht mijn mening je iets kunnen schelen: ik zou voor de meer klassieke naam gaan. Geheel gevoelsmatig, hoor! Past die andere naam bijvoorbeeld ook bij een volwassen vrouw en niet alleen bij een springerig meisje? NajaWie ben ik
Bij mijn hysteroscopie mocht ik 'm op camera bekijken. Dat is pas maf, je doosch zo enorm groot in beeld op een tv scherm naast jequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Limone het volgende:
Ik heb 'm van die kant denk ik nog nooit gezienIk heb nooit de cursus 'tuinieren in je eigen tuintje' gevolgd..
Gefeliciteerd met je mooie echoquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Muh AS, zeker irritant die edits... maar wellicht ken ik je alleen maar van je naam toen ik lurkte in Z&G.
Vandaag goede echo gehaden ben 4 dagen naar voren gezet, ben nu 8+5! Dat betekent dat uitgerekende datum zondag 18 mei is, en E was ook op zondag de 18e geboren
Kijk, hier issie... van vooraf gezienHoe zat die theorie nou van kleurdoos?
Dit was een inwendige echo trouwens.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mijn hysteroscopie mocht ik 'm op camera bekijken. Dat is pas maf, je doosch zo enorm groot in beeld op een tv scherm naast je.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:57 schreef GotC het volgende:
TAP, gefeliciteerd met je goede echo! Super![]()
Net terug vd vk, en helaas: Is niet meer ingedaald en heb geen ontsluiting. Inleiding blijft staan voor maandag ivm de groeiecho's. Ben best teleurgesteldNja, ga maar onder een steen liggen oid.
Kreeg je ook de DVD mee?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mijn hysteroscopie mocht ik 'm op camera bekijken. Dat is pas maf, je doosch zo enorm groot in beeld op een tv scherm naast je.
wat een domper zegquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:57 schreef GotC het volgende:
TAP, gefeliciteerd met je goede echo! Super![]()
Net terug vd vk, en helaas: Is niet meer ingedaald en heb geen ontsluiting. Inleiding blijft staan voor maandag ivm de groeiecho's. Ben best teleurgesteldNja, ga maar onder een steen liggen oid.
Tja ik kan niet inschatten wat voor vergadering dat is.. Ik heb op verschillende vestigingen binnen mijn bedrijf gewerkt, op de ene vestiging kan heel veel en kun je best een keertje wegblijven, ergens anders heb je meteen een manager in je nek. Misschien heeft je zusje hetzelfde probleem?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:46 schreef klaprooss het volgende:
Ik ben chagrijnig! Ik heb eind deze maand een extra echo (via een opleiding/school, leerling gebruikt me als proefpersoon. Is een oproepje geweest vanuit dit topic toen) dus ik dacht leuk! Neem ik m'n zus mee ofzo. Ik gevraagd, leek dr wel leuk maar het valt op een dinsdag de vaste dag voor de wekelijkse vergadering van dr werk. Nu gaat ze niet mee omdat ze moet vergaderen. Ik denk nu, je kan toch wel 1 keer afzeggen om met je zusje mee te gaan?
Wilde je er even een afscheidsklopje op geven? En er een praatje tegen houden?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:59 schreef Limone het volgende:
![]()
Vooral voordat ze naar binnen gaan, dat ze dan alle niet goed weggeschoren haartjes en flubbertjes even goed in the picture zetten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:41 schreef Burdie het volgende:
Hier ook zon geval, ben zelf met 34 weken geboren en nu 33 weken zwanger. Het maakt het toch een beetje extra spannend. Vk zei dat het niet erfelijk was, Google zei wat anders......quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:25 schreef angelatje het volgende:
Vandaag 32 weken![]()
Ben zelf met 32 weken geboren, toch wel een raar idee. Van mij mag beeb voorlopig nog blijven zitten![]()
Volgens mij ligt het al dan niet erfelijk zijn aan de oorzaak van de vroeggeboorte.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:28 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Hier ook zon geval, ben zelf met 34 weken geboren en nu 33 weken zwanger. Het maakt het toch een beetje extra spannend. Vk zei dat het niet erfelijk was, Google zei wat anders......
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:48 schreef AncientSound het volgende:
Nou, voor de nieuwsgierigen, om het PM-verkeer te ontlasten: ik ben...Ja nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest vriendlief ophalen en nu mis ik dit! Gefeliciteerd en welkom
GotC wat een bummer. Geniet van jullie weekendje alleen!!
TAP een goede echo!! JEeeeej wat een fijn nieuws!
Kimvoor de 32 weken van angelatje, mooie mijlpaal vind ik dat!
Skips dikke knuffel voor jou, gewoon omdat de situatie is zoals het is. Maar je hebt gewoon verlof! Jippiee!! Geen MOET meer voorlopig!
Een vroeggeboorte kan meerdere oorzaken hebben. Wat die oorzaak is, bepaalt of het erfelijk is. Een vroeggeboorte door bijv. een infectie heeft weinig te maken met erfelijkheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:04 schreef Purple010 het volgende:
L-E huh?
Hier geen tweeling... Maar het zijn weer andere tijden. Is toch al weer 29 jaar geleden, dus was in deze tijd waarschijnlijk anders gelopen...
Daar ben ik toch ook wel benieuwd naar want ik zat tussen Coco en Enf inquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]WIE BEN JIJ??
Ja? Ik heb dat met 33 wekenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:40 schreef Mabawa. het volgende:
[..]voor de 32 weken van angelatje, mooie mijlpaal vind ik dat!
Jezus? 33 weken?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja? Ik heb dat met 33 wekenVanwege Jezus... terwijl ik echt helemaal niet geleuvig ben..
Is het met jou dan, elfje?
Haha nee, is een anderquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het is niet As toch![]()
. Afkorting van haar username is AS!
Geen idee of ik een verzakking heb overgehouden, maar meer dan af en toe bij ongesteldheid dat gevoel in mijn doosch is het nooit geweest. De dames in het verzakkingstopic heb ik ook een beetje gevolgd en die hebben volgens mij echt meer klachten dan ik zoals urine verlies, problemen met ontlasting etc. en dat ondanks dat ze niet zwanger zijn. Vandaag de hele dag geen last gehad, dus het lijkt er toch echt op dat het van zitten komt. Ik ga het even in de gaten houden en dan zie ik het over drie weken bij de gyn wel, tenzij het heel erg wordt, dan bel ik even eerder het zh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:41 schreef Cwen het volgende:
GotC, ik kan me zoooo goed voorstellen dat je baalt! Maar wie weet... En anders heel veel succes maandag. Laat het maar rustig bezinken en ik weet niet of je het al hebt, maar bespreek met Yur wat jullie echt wel en niet willen, zoals vliezen breken ipv opwekkers, de tijd die je je lijf wil geven na het breken vd vliezen om het zelf op te pakken, etc.
Nikki, heel stom, maar kan het zijn dat je aan je vorige bevalling een verzakking hebt overgehouden? N dat dat nu opspeelt door het groeiende gewicht van je jommetjes? Het klinkt nl een beetje zoals de dames in het verzakkingstopic beschrijven.
Even op een boel mensen gereageerd hieronderquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat een domper zeg![]()
en wat jammer dat je verloskundigen niet op durven te staan voor hun eigen waarneming op de hand.
Voelde het wel gunstig genoeg aan om je in te leiden dan maandag?
Dikke zoen meis, het is zo lastig soms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals excuus voor de egopostenNiks voor mij!
Twinkle, hoop dat je morgen positief test!
En angelatje al 32 weken. Je bent toch pas net zwanger?![]()
Wellicht zijn het de kruiden die erin zitten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik ben net uit eten geweest bij de Griek en toen ik thuiskwam had ik me toch een buikpijn.ik heb nog net de wc kunnen halen.
ik hoop maar dat het eten wel een beetje goed was allemaal. Op een of andere manier vertrouw ik Griekse restaurants nooit zo.
Die werd toch 33 jaar? Ja, ik weet het, maar daaraan moet ik denken als ik 33 zie/hoor..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Jezus? 33 weken?Ikke niet snappen!
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:04 schreef RunForrestRun het volgende:
Zo dames, hoe is alles hier
[..]
Wilde je er even een afscheidsklopje op geven? En er een praatje tegen houden?
"Ik weet dat je het spannend vindt, maar je kan het! Ik geloof in je!"
Nou geen idee, maar poeh wat was ik blij dat ik thuis was.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wellicht zijn het de kruiden die erin zitten?
Ik heb voor mezelf nu ook de perfecte remedie gevonden..
Ok, lachen mag: koffie uit de machine op werk!
Das Autobar, dus al bar ranzig qua smaak maar een perfect smeermiddel!
Haha nee die link had ik niet gelegdquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:13 schreef Limone het volgende:
[..]
Die werd toch 33 jaar? Ja, ik weet het, maar daaraan moet ik denken als ik 33 zie/hoor..![]()
ik ken het concept klantenkaart niet. Hebben ze niet via hun eigen webshop (ook al een minpuntje...). Maar zal er aan denkenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:34 schreef Limone het volgende:
Oooh Mo! Als je de kans krijgt zou je dan willen zeggen dat ik de 'loyality' kaart die krijgt als je in de winkel voor zo veel koopt, zo niet klantvriendelijk vind?Er zijn zoveel voorwaarden waaraan je moet voldoen dat het én nog onduidelijk was hoeveel korting ik nou kreeg én ik bijna afgehaakt was (maar misschien is dat wel de bedoeling - ook niet echt klantvriendelijk).
Ja zo voelt het echtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:00 schreef GotC het volgende:
[..]
En angelatje al 32 weken. Je bent toch pas net zwanger?
Spiegel?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:23 schreef Limone het volgende:
[..]! Ja dat! en toen werd ik ook een beetje emotioneel.. Want ook die vajien die moet het zo maar gaan doen! Mijn hele lijf..
ik had niet gegeten, hè..
Oh haha! Ja misschien ga ik dat wel doen ook. Bemoedigend toespreken kan vast geen kwaad! Ik houd jullie op de hoogte...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:51 schreef Vanyel het volgende:
Kun je ernaar kijken bij het afscheid/ bemoedigend toespreken.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:42 schreef mignonne het volgende:
jeetje zeg... ik vind het schokkend eerlijk gezegd dat ze een echo bij zo-goed-als 41 weken als leidend nemen en niet meer durven vertrouwen op hun eigen handen die bij deze termijn over t algemeen toch een betere schatting geven dan een echo. Ik ben héél benieuwd naar het gewicht van Bob strakjes en eigenlijk zou ik t liefst zelf je buik es voelen![]()
wat vind je moeder eigk? of heeft ze niet meer geschat?
Hoe dan ook, raak dat vertrouwen in je lichaam niet kwijt hoor meis. Bob had even een dwaling, t is een menneke hè, die letten soms niet helemaal opMaar hou die nuchterheid die je had gewoon vast en probeer de hele riedel van je af te zetten tijdens je bevalling. Jij kunt dat, bevallen en het komt gewoon goed, linksom of rechtsom. Ik hoop van harte dat je dit weekeinde bij je eigen vk bevalt, en zo niet, laat ze dan maar es even een mooi fysiologisch kunstje zien in t ziekenhuis daar. Gewoon hopsekee, zo eentje dat je na een uur post-partum lekker naar het geboortehotel kunt, want ook dat gebeurd vaak zat. Komt goed, echt.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf nu ook de perfecte remedie gevonden..
Ok, lachen mag: koffie uit de machine op werk!
Das Autobar, dus al bar ranzig qua smaak maar een perfect smeermiddel!
Misschien heeft het ook iets te maken met hoeveel vocht je vasthoudt?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje gemiddeld om aan te komen tijdens je zwangerschap? Mijn vriendin was met 20 wk al 10 kilo aangekomen, ik nu met 15 weken nog maar 1 kilo, terwijl ik normaal al aankom als ik naar eten kijk
gemiddeld genomen grofweg tussen de 10 en 15 kg. Met een 'normaal' spreiding van 0 tot 30 kg zo'n beetjequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje gemiddeld om aan te komen tijdens je zwangerschap? Mijn vriendin was met 20 wk al 10 kilo aangekomen, ik nu met 15 weken nog maar 1 kilo, terwijl ik normaal al aankom als ik naar eten kijk
Nee hoor, -7 gedurende de zwangerschap, -14 na de bevalling en nu 4 weken post partum -19, yay borstvoedingquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een dikkevoor Gotc. Ik snap dat het een domper voor je is. Ik ga heel hard duimen dat Bob zich vannacht van zelf aandient.
m.b.t. aankomen als je niet aankomt/ enkel afvalt komt het er daarna mega hard eraan. Dat is ook nie leuk nie hoor
Ik ben de eerste 16 weken ongeveer 2 kilo aangekomen, en in de 6 weken daarna nog eens 5quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
En en en??quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daar ben ik toch ook wel benieuwd naar want ik zat tussen Coco en Enf in
Skoap en ophelia niet... die hebben er allebei 1 .... hmmmm wie zat er nog meer in dat rijtje?
Overigens hoop ik dat ik dit topic volgende week mag komen vergezellen.. morgenvroeg al een test want ik voel me mega zwanger
Twink dat kan de volgende maand ook nog meis! T is al super leuk dat jullie aan het proberen zijn. Nu maar de ongesteldheid zo goed mogelijk doorlopen. Dus met chocolade en thee onder een dekentje op de bank nestelen. En vanavond lekker wijntje/biertje ofzo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou... heb net ook een ipdate geplaatst in het wohts topic.
A.s. woensdag zou ik mijn NOD hebben ... vanmorgen negatieve test. Kan natuurlijk. Maar nu ben ik net ook ongesteld geworden? Geen tekenen afgelopen week die daar op wezen dat dat eraan zat re komen. Normaal sta ik op de kop van de buikpijn maar nu niks.
Baal een beetje ... had graag weer met 'mijn' clubje zwanger willen zijn... op de een of andere manier voelde dat fijn en goed.
Desalniettemin wens ik jullie dames edn hele fijne zwangerschap toe!
Ik zit nu op +19, waarvan ik de 1e 15kg bij week 25/26 was aangekomenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
Volgens mij heeft L0t dat gebruikt!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:36 schreef angelatje het volgende:
Twinkle wat jammermaar gelukkig heb je elke maand kans
![]()
Dames, ik heb even een vraagje....
We zijn afgelopen week bij een voorlichtingsavond geweest over de bevalling. Dit werd gedaan door onze vk.
Ook vertelde ze even snel iets over pijnbestrijding. Ze vertelde over een geboortetens...nu sprak mij dit wel aan omdat ik thuis wil bevallen. Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met zo'n apparaat, of misschien iemand kennen die het heeft gebruikt. Op internet staan wel wat ervaringen maar die komen vrij nep over
Waaaaah! Ik zie nu pas dat jij 2 jommetjesquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Angela geen idee of zo'n tens iets is. Ik vond dat ik het niet nodig had, want al miljoenen mensen waren tenslotte gewoon bevallen zonder pijnbestrijdingsgedoe.och, ik had vast anders gepiept als ik een rampenbevalling gehad zou hebben.
En over aankomen, ik zit nu op +3 met 17.4 weken. Bij L. ben ik geëindigd met +6 en een paar weken na mijn bevalling was het -12 vergeleken met mijn startgewicht. Als zoiets me ditkeer ook weer gaat lukken ben ik blij, maar ivm tweeling enzo wordt het vast niet zo'n feest.
Ik zat met 20 weken op +900gr en drie weken later op plus 6kg... ze groeien ineens megasnel...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Angela geen idee of zo'n tens iets is. Ik vond dat ik het niet nodig had, want al miljoenen mensen waren tenslotte gewoon bevallen zonder pijnbestrijdingsgedoe.och, ik had vast anders gepiept als ik een rampenbevalling gehad zou hebben.
En over aankomen, ik zit nu op +3 met 17.4 weken. Bij L. ben ik geëindigd met +6 en een paar weken na mijn bevalling was het -12 vergeleken met mijn startgewicht. Als zoiets me ditkeer ook weer gaat lukken ben ik blij, maar ivm tweeling enzo wordt het vast niet zo'n feest.
Oef, dat geeft niet veel hoop.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:03 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik zat met 20 weken op +900gr en drie weken later op plus 6kg... ze groeien ineens megasnel...
Waren bij mij wel precies de weken dat ik thuis kwam te zitten, dus ook minder actief... zal allicht ook schelenquote:
quote:
goedzo, doe maar lekker rommelen jijquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:34 schreef GotC het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is buiten veel gezelliger dan binnen!
Enf, wat rot dat je zoveel last hebt van misselijkheid! Ovenfriet is idd Het Middel tegen misselijkheid![]()
![]()
Burdie, heb dat ook wel gehadDoor getrap (en nu op de plek waar z'n hoofd zat tijdens dwarsligging).
Hier al de hele dag harde buiken, bruinverlies, vlagen van flinke misselijkheid en steekjes/gevoelig gevoel in den doosch. Het is net alsof ik weer op een tweede streepje zit te wachten
Herkenbaar, ik heb volgens mij 6 doosjes la vache qui rit op in de eerste paar weken. Maar wel heel vervelend! Ik las ergens dat gember wel kan helpen, misschien wat gemberthee of koekjes proberen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:30 schreef Enfermera het volgende:
Twink wat jammer..heb je het met zo'n goedkope kruidvat test gedaan?
GotC pff spannend hoor. Bizar ook hoe het gaat.. Heel veel succes iig
En idd, het komt echt gewoon goed. hoe dan ookhou idd vertrouwen in jezelf en weet dat je dit kan. Met misschien wat hulpmiddelen hier en daar
![]()
AncientSound; omgHeel herkenbaar ja
Dat je later ook denkt; what happened?
![]()
Ben bij mn dochter zo'n 18 kg aangekomen. In het begin vooral veel want bolognese ribbel chips was mijn zwakteIk was wel iets misselijk maar dat was vooral 's ochtends en als ik iets at was het over.
Ik had er nog 3 kg aanzitten nu, voordat ik zwanger werd, maar vond dat wel prima want ik was niet dik.
Nu kan ik het wel gebruiken want ik ben echt knettermisselijkIk hoef nog niet te kotsen maar jezes, gewoon de héle dag door. Het begint 's ochtends en ik kan wat lichte dingetjes eten (als het hongergevoel het misselijkheidsgevoel begint te overheersen) en that's it. Ik doe het vooral goed op geroosterde boterhammen met smeerkaas en ovenfriet merk ik
![]()
Ik word er ook zo moe van. Nou ben je natuurlijk ook al meer moe in deze periode dus dat helpt ook niet.
Vriendin van mij had HG en heeft me al emesefane gegeven, wel fijn. Helpt enigzins. En zij zei ook gelijk dat je piek van het HCG bij 12 weken zit dus dat het nog erger kan worden.zij zei ook al; ga er maar niet vanuit maar dan weet je het maar.. Mja.. ik bekijk het lekker per dag. Hoop dat het werken ma + di een beetje gaat anders wordt het toch echt eerder vertellen.
Goed planquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
goedzo, doe maar lekker rommelen jijen dan morgenochtend nog een keertje goed gestript worden en dan hoop k dat je daar gewoon mooi op gaat bevallen
dat verdien je ondertussen wel, al dat gedoe.
Meid, je kan ook je vk nu bellen hoor! Wat een nare val, van boven naar beneden..quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:16 schreef klaprooss het volgende:
Ik val net van de trap! Zo van boven helemaal naar beneden.. Au! Even flink een potje zitten huilen van schrik en de pijn..
Maak nu een beetje zorgen, is het gek als ik morgen de VK bel hierover?
Ja, heb het vrij snel verteld op mijn werk. Had erg veel last van mijn darmen en de misselijkheid, waardoor ik een aantal weken (denk dat dat week 5/6/7 waren oid) op een heel laag pitje heb gewerkt (alleen het hoognodige). Mijn directe collega's (die dus ook lessen van me hebben overgenomen) heb ik het de week nadat ik erachter kwam verteld (week 4/5).quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:08 schreef AncientSound het volgende:
Heb je het al verteld op je werk? Hoe ver ben je eigenlijk? En al een echo gehad?
Ik wil over een tijdje ook eens het gesprek aangaan met mijn gynquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:50 schreef AncientSound het volgende:
Hier is zitten het ook niet helemaal, nu al. Ik ben bang dat ik wat Ischiasachtig gedoe zou kunnen gaan ontwikkelen. Mijn rechteronderrug/heup zijn altijd al een "zwak" punt, maar sinds mijn vorige bevalling heb ik er sneller last van. Nu ik zwanger ben, lijkt mijn lijf voor de lol alvast moeilijk te gaan doen en heb ik bij vlagen pijn in m'n onderrug/bil/heup, vooral na het werken (dus veel zitten). Bewegen lijkt juist te helpen.
Ik ben trouwens alvast aan het piekeren over de bevalling.De vorige keer werd het een keizersnede omdat madam niet door mijn bekken pastte (8 pond, groot hoofd en kruinligging). De eerste keer ging het wel, maar met de opmerking 'dit is best een groot kind voor jouw lijf' (7,5 pond, groot hoofd). Hoe zou dat nu zo'n derde keer in z'n werk gaan? Zou ik de bevalling sowieso zelf moeten proberen, of kan een gyn ook aangeven dat een keizersnede een beter idee is? Ik wil zelf veel liever normaal bevallen, maar op weer 2,5 uur zinloos persen en een vacuümpomp zit ik ook niet echt te wachten...
Zoiets moet je ook niet googelen!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:28 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Hier ook zon geval, ben zelf met 34 weken geboren en nu 33 weken zwanger. Het maakt het toch een beetje extra spannend. Vk zei dat het niet erfelijk was, Google zei wat anders......
Weet je het inmiddels?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Shit weet ik nog niet wie het is... wil iemand me pmen?
Het kan nog! Ik ben als het goed is nog een hele tijd zwangerquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou... heb net ook een ipdate geplaatst in het wohts topic.
A.s. woensdag zou ik mijn NOD hebben ... vanmorgen negatieve test. Kan natuurlijk. Maar nu ben ik net ook ongesteld geworden? Geen tekenen afgelopen week die daar op wezen dat dat eraan zat re komen. Normaal sta ik op de kop van de buikpijn maar nu niks.
Baal een beetje ... had graag weer met 'mijn' clubje zwanger willen zijn... op de een of andere manier voelde dat fijn en goed.
Ai, dat lijkt me idd erg schrikken!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:16 schreef klaprooss het volgende:
Ik val net van de trap! Zo van boven helemaal naar beneden.. Au! Even flink een potje zitten huilen van schrik en de pijn..
Maak nu een beetje zorgen, is het gek als ik morgen de VK bel hierover?
Als je je zorgen maakt zou ik even bellen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:22 schreef klaprooss het volgende:
Wil nog even afwachten of ik de baby ga voelen de komende uren, ben niet zo beller en waarschijnlijk maak ik me drukker dan nodig. Ik viel 'netjes' zeg maar ging bijna als een opgerolde pissebed naar beneden.
morgen bel ik denk ik wel even vooral als ik me nog druk maak erom, bah alles gaat fout vandaag! Echt een piepdag
Doe je voorzichtig? Ik had er ook met die termijn al een hoop en hoewel de gyn zei dat het met een tweeling logisch is ivm meer bewegingen die de harde buik triggeren, was het uiteindelijk ook een reden om me thuis te laten blijven. En jij werkt nog meer als ik (30u werkte ik, plus 2u reizen pd)quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt zou ik even bellen.
Gotc, fingers crossed dat de weeën gewoon op gang gaan komen. Spannend!
Bluh, ik heb vandaag alweer een heleboel harde buiken gehad. Ik ga denk ik toch volgende controle bij de gyn maar even vragen of ze mijn baarmoedermond weer willen meten, want de harde buiken zijn nooit helemaal over gegaan nadat ze een week of vier geleden voor het eerst verschenen.
Mss nog even prostaglandingesen? Of een beetje tepeldraaien? Al dan niet door Yur?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed planDoe maar vannacht lekker starten, lijkt me top!
Voelde me net zodanig raar/misselijk dat ik maar ben gaan douchen. (Moest gelijk denken aan Coco, met d'r kruiswoordpuzzel)
Geen wee te bekennen, maar..who knows?
Joh! Dit heb ik net weten te missenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed planDoe maar vannacht lekker starten, lijkt me top!
Voelde me net zodanig raar/misselijk dat ik maar ben gaan douchen. (Moest gelijk denken aan Coco, met d'r kruiswoordpuzzel)
Geen wee te bekennen, maar..who knows?
voortaan wel direct even bellen. En morgen sowieso bellen, ook als je baby wel voelt bewegen. Doen hoor,of je nou een 'beller' bent of niet, je verloskundige kan geen optimale zorg leveren voor jou en je baby als zij niet op de hoogte is van dit soort dingen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:22 schreef klaprooss het volgende:
Wil nog even afwachten of ik de baby ga voelen de komende uren, ben niet zo beller en waarschijnlijk maak ik me drukker dan nodig. Ik viel 'netjes' zeg maar ging bijna als een opgerolde pissebed naar beneden.
morgen bel ik denk ik wel even vooral als ik me nog druk maak erom, bah alles gaat fout vandaag! Echt een piepdag
Tja, ik heb ook plezier in mn werk en ik voelde me ook best schuldig tov mn collegas toen ik niet meer mocht. Aan de andere kant wordt een tweelingszw.schap hier sowieso als risicozw.schap gezien en wordt er dus meer op je gelet (iedere twee weken controle, iedere keer echo, standaard suikertest en ik heb nu al 3x een uitgebreide echo van een uur in het zkh gehad). Het beleid is hier dus sowieso anders als in NL.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind dat niet meer/veel minder mogen werken zoiets stoms, of ik thuis op een stoel zit of op mijn werk maakt voor mij echt geen verschil. Op mijn werk heb ik het zelfs meer naar mijn zin dan in mijn eentje thuis. Ik hoop dus ook echt dat de gyn niet met zulke ideeën aan gaat komen, dan zou ik echt ongelukkig worden.Anyway, ik werk zo'n 40 uur per week in vier dagen tijd en dat gaat gewoon prima. De harde buiken heb ik vooral op vrijdag, zaterdag, zondag, de dagen dat ik druk in huis ben met wasjes doen en soppen, stofzuigen, strijken enzo. Daar doe ik dus al wel wat voorzichtiger mee, maarja het moet toch gebeuren.
Spierpijn heb je over het algemeen ook pas na het sporten en niet tijdensquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind dat niet meer/veel minder mogen werken zoiets stoms, of ik thuis op een stoel zit of op mijn werk maakt voor mij echt geen verschil. Op mijn werk heb ik het zelfs meer naar mijn zin dan in mijn eentje thuis. Ik hoop dus ook echt dat de gyn niet met zulke ideeën aan gaat komen, dan zou ik echt ongelukkig worden.Anyway, ik werk zo'n 40 uur per week in vier dagen tijd en dat gaat gewoon prima. De harde buiken heb ik vooral op vrijdag, zaterdag, zondag, de dagen dat ik druk in huis ben met wasjes doen en soppen, stofzuigen, strijken enzo. Daar doe ik dus al wel wat voorzichtiger mee, maarja het moet toch gebeuren.
Wacht wacht, bij jou of bij GotC??quote:
De reden dat ik het niet met mijn werk associeer is omdat ik eigenlijk standaard een harde buik krijg als ik stofzuig, schoonmaak of de was doe, en die activiteiten doe ik alleen in het weekend.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Spierpijn heb je over het algemeen ook pas na het sporten en niet tijdens![]()
T is niet ongewoon dat harde buiken door overbelasting of te druk zijn pas optreden op het moment dat je rustig (er) bent.
En otherwise, als het naar jouw mening aan het huishouden ligt dan zou je daar wellicht wat mee kunnen? veel harde buiken zijn vaak wel echt een teken om rustiger aan te doen.
Aii, zuur?quote:Op zondag 13 oktober 2013 03:17 schreef Mabawa. het volgende:
Pfff iets te enthousiast met t turkse eten...![]()
quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:20 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Wacht wacht, bij jou of bij GotC??Nee joh. bij GotC-tje! Maar het is nu weer rustig, begreep ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja het is vast ergens goed voor geweest. Hang in there, GotC!!
![]()
![]()
![]()
Hier in Hellevoet was oo vrijdag een hele kar binnen een kwartier uitverkocht.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
gister speciaal de stad ingelopen voor de 50% kortings op de luiers bij de etos...was er niks van de te zien...en de rij bij de kassa was zo lang dat ik ook geen zin had om het na te vragen![]()
Ja zie je! Touwtje springen? Tonic drinken? Ananashart eten?quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef GotC het volgende:
Ik ben rondjes in huis aan het lopenBuik lijkt wel een stuk gezakt?
/ongeduldig
Oh wat erg zegquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:58 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hier in Hellevoet was oo vrijdag een hele kar binnen een kwartier uitverkocht.ze waren zelfs ruzie aan het maken onderling om de laatste pakken. Bij een mini etos ergens anders overigens de laatste 4 pakken maatje 3 gescoord. Daar was ren mevrouw die ruzie met mij wilde maken omdat ik niet wilde delen
goedzoooo doe maar zakken bob, die kant moet je op.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef GotC het volgende:
Ik ben rondjes in huis aan het lopenBuik lijkt wel een stuk gezakt?
/ongeduldig
Ze zou voor 12en bellen om tijd+plaats (doe maar hier thuisquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
goedzoooo doe maar zakken bob, die kant moet je op.
Hoe laat komt je vk weer om te strippen?
hier waren ze ook op. Nu heeft onze Etos sowieso altijd maar weinig van de actie.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:58 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hier in Hellevoet was oo vrijdag een hele kar binnen een kwartier uitverkocht.ze waren zelfs ruzie aan het maken onderling om de laatste pakken. Bij een mini etos ergens anders overigens de laatste 4 pakken maatje 3 gescoord. Daar was ren mevrouw die ruzie met mij wilde maken omdat ik niet wilde delen
Ik zou voor je dichtsbijzijnde Hema gaanquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Ze zou voor 12en bellen om tijd+plaats (doe maar hier thuis) af te spreken
Erg hè, ik ben er verder ook niet op ingegaan. Naar de kassa en betalen maar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:07 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh wat erg zegDaar kan ik helemaal niet tegen. Ruzie om luiers..
En dat is nogal niet watquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:23 schreef Limone het volgende:
! Ja dat! en toen werd ik ook een beetje emotioneel.. Want ook die vajien die moet het zo maar gaan doen! Mijn hele lijf..
ik had niet gegeten, hè..
Hoop t ookquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zou voor je dichtsbijzijnde Hema gaan![]()
ben benieuwd. hopen dat ze snel langs kan komen.
Ik moest idd aan jou denken d'rnet. Voor jou vond ik het nog rotter, gezien je je zo op een badbevalling had verheugd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:35 schreef Cwen het volgende:
GotC, het klinkt echt zoooo bekend. Maar hij heeft het zeker goed bij je!
quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:34 schreef RunForrestRun het volgende:
Dank voor alle reacties op mijn 'enorme gewichtstoename van vijf kilo'.
Het schijnt wel in de familie te zitten dat de vrouwen pas in de laatste maand enorm aankomen, dus er kan nog van alles gebeuren helaas.
[..]
En dat is nogal niet wat. Ik denk dat ik die van mij ook maar vast ga toespreken.
Hoe is het kamertje geworden?
Jammer Twinkle, hopelijk zien we je gauw!
Klaproos wat eng! Hoe voel je je nu? Heb de vk nog gebeld?
Gotc, Bob houdt het wel spannend hoor.
Wij hebben gisteren de meubeltjes opgehaald en met behulp van papa en broer naar boven gesleept. Nu moet het nog in elkaar, maar het is zulk kl*teweer dat we onze originele plannen niet kunnen uitvoeren dus ik vind het een mooie dag om meubels te bouwen.
23 weken vandaag, da's toch niet normaal zo hard als het gaat!
Hmmmnquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:30 schreef GotC het volgende:
Nou, vk is geweest en er is niks veranderd. Ja hij ligt stukken lager, maar indalen ho maarGeen ontsluiting, wel wat verweekt. Dus ik denk dat we de 13e ook af kunnen strepen.
Ik heb gewoon een te goed babyhuis gemaakt![]()
Burdie mooi hè, zo'n doopdienstZakdoeken vergeten is dan weer niet handig!
Gelukkig maarquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:50 schreef klaprooss het volgende:
VK is geweest, baby is oke! Hartje gehoord dus ik kan weer genieten. Bedankt voor de push berichten over het bellen!
Hier min of meer. Na de vorige zwangerschap kon ik gewoon weer autoreclames bekijken zonder te huilen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:19 schreef Burdie het volgende:
Komt dat echt tzt weer goed trouwens?.
NP, toen mijn nichtje net was geboren was het een van de eerste dingen die mijn broer aan me vroeg. Hoe houd je alle luierkortingen in de gatenquote:
Oi... eeehhh je moet nog evenquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:48 schreef DJMomo het volgende:
Mèh. Ben klaar met dat zwangerzijn gebeuren.
Een enorme baaldag dusquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:53 schreef DJMomo het volgende:
Kleding zit niet lekker (mijn broek zakte gewoon tot op mijn enkels tijdens stofzuigen)
Beha's zitten ruk (mis mijn VS's)
Kan niet meer alles, maar moet wel, vent door zijn rug gegaan)
Continu zorgen. Jaap is van de tamme en ik van de drukke. Nou, dan voel ik m dus niet genoeg naar mijn zin.
Dat soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |