abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:23:40 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132095251
Thanks Cwen en Hillz, jullie hebben helemaal gelijk O+ Ik ga gewoon lekker ontspannen en het over me heen laten komen.

Limone, lekker kijken naar een schilderende man en cocoonen O+ Geniet ervan!

Mabawa, 34 weken *O*

Thee, welkom terug :) Heb je het lekker gehad?
pi_132095315
Op zich hebben we het leuk gehad. Alleen moeten mijn man en ik nog steeds wennen hoe vakantie met kind is. Wel zijn we er lekker tussenuit geweest. Jammer dat het weer niet meewerkte.

Nu nog een weekje vrij thuis voor wat klusjes en zonder kind even je eigen ding doen. 8-)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:46:57 #203
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_132098193
Wat is eigenlijk een beetje gemiddeld om aan te komen tijdens je zwangerschap? Mijn vriendin was met 20 wk al 10 kilo aangekomen, ik nu met 15 weken nog maar 1 kilo, terwijl ik normaal al aankom als ik naar eten kijk :D
doei
pi_132098419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje gemiddeld om aan te komen tijdens je zwangerschap? Mijn vriendin was met 20 wk al 10 kilo aangekomen, ik nu met 15 weken nog maar 1 kilo, terwijl ik normaal al aankom als ik naar eten kijk :D
Misschien heeft het ook iets te maken met hoeveel vocht je vasthoudt?
Mijn vorige zwangerschap was mijn bloeddruk te hoog en hield ik veel vocht vast en kwam ik dus ook veel aan, heb het idee dat het nu allemaal reuze meevalt. Geen vocht in handen, vingers en voeten te zien. Op de weegschaal ben ik niet meer gaan staan, dus heb geen idee.
Mijn voornemen om deze zwangerschap niet te veel te snaaien is in ieder geval verdomd moeilijk. :')
pi_132098592
quote:
gemiddeld genomen grofweg tussen de 10 en 15 kg. Met een 'normaal' spreiding van 0 tot 30 kg zo'n beetje :')

Maar wanneer iemand welke hoeveelheid aankomt is weinig over te zeggen. Sommige vrouwen komen onwijs aan tot een week of 24 en staan daarna zo'n beetje stil. Andere vrouwen komen steady aan, weer andere staan stil tot een week of 24 en ontploffen daarna en groeien dan ongeveer een kilo per week.

Vocht vasthouden helpt niet inderdaad maar verder zegt het allemaal niet zoveel zolang je gewoon normaal eet. Dat iemand 30 kg aangekomen is betekent niet per definitie dat die persoon iedere dag bij de mac heeft gezeten (en ook niet dat die persoon vast zwangerschapssuiker heeft :') ) en omgekeerd betekent het bij iemand die weinig aankomt ook niet automatisch dat die persoon dat te danken heeft aan wijze keuzes op eetgebied. Een stukje geluk en aanleg spelen ook mee.
:)
pi_132098827
Even een dikke :* voor Gotc. Ik snap dat het een domper voor je is. Ik ga heel hard duimen dat Bob zich vannacht van zelf aandient.

m.b.t. aankomen als je niet aankomt/ enkel afvalt komt het er daarna mega hard eraan. Dat is ook nie leuk nie hoor -O-
pi_132098905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een dikke :* voor Gotc. Ik snap dat het een domper voor je is. Ik ga heel hard duimen dat Bob zich vannacht van zelf aandient.

m.b.t. aankomen als je niet aankomt/ enkel afvalt komt het er daarna mega hard eraan. Dat is ook nie leuk nie hoor -O-
Nee hoor, -7 gedurende de zwangerschap, -14 na de bevalling en nu 4 weken post partum -19, yay borstvoeding :D (en ik eet gewoon weer alles want geen diabetes meer)
(Nu al een week stabiel, de zwangerschapskilo's van Zoë zijn eindelijk history)

Succes lieve Gotc!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:19:56 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132098958
quote:
Ik ben de eerste 16 weken ongeveer 2 kilo aangekomen, en in de 6 weken daarna nog eens 5 ;(.
KuikenGuppy
pi_132099040
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Daar ben ik toch ook wel benieuwd naar want ik zat tussen Coco en Enf in :+

Skoap en ophelia niet... die hebben er allebei 1 .... hmmmm wie zat er nog meer in dat rijtje?

Overigens hoop ik dat ik dit topic volgende week mag komen vergezellen.. morgenvroeg al een test want ik voel me mega zwanger :+
En en en?? :D
pi_132099693
Nou... heb net ook een ipdate geplaatst in het wohts topic.
A.s. woensdag zou ik mijn NOD hebben ... vanmorgen negatieve test. Kan natuurlijk. Maar nu ben ik net ook ongesteld geworden? Geen tekenen afgelopen week die daar op wezen dat dat eraan zat re komen. Normaal sta ik op de kop van de buikpijn maar nu niks.

Baal een beetje ... had graag weer met 'mijn' clubje zwanger willen zijn... op de een of andere manier voelde dat fijn en goed.

Desalniettemin wens ik jullie dames edn hele fijne zwangerschap toe!
pi_132100204
Ik ben tot nu toe nog maar 5 kilo aangekomen. Gister had ik mijn normale spijkerbroek aan :D Terwijl ik normaal snel aankom. In het begin had ik weinig eetlust dus denk dat het toen stabiliseerde maar sinds ik ongeveer 28 weken ben is dat weer helemaal terug.
Ach ik zie het wel allemaal. Ben allang blij dat het tot nu toe met het vocht meevalt want dat heb ik altijd abnormaal snel en icm hypertensie was ik bang om op te zwellen.

Wow Spewey, doe je goed!

Twinkle :*
pi_132100695
Balen twinkle! En stom is dat he, als je lijf ineens anders doet dan normaal! Mijn cyclus was altijd 28 dagen, en nu was de eerste ineens 26 en de tweede 34 :') de derde cyclus was ook al raar want had een week na start menstruatie blijkbaar al m'n eisprong :') maar die was dan raak.
Succes in ieder geval met de volgende ronde, wellicht kom je ons dan vergezellen? :)

Een leuke bijwerking van hormonen: een facebookstatus zien over quiche (dank marjolijntje!) en dan quiche MOETEN maken :') het wordt een quiche bolognese met champignons erbij O+ :9
Tralalalaaa
pi_132100927
Hmmm dat klinkt lekker TAP! Heel herkenbaar trouwens, ik moet ook regelmatig NU! iets hebben omdat ik het net op tv of facebook voorbij zag komen :')

Hier nog steeds aan het schoonmaken. Of nja vriendje dan. Ik heb net gedweild en heb mezelf 'ingedweild' op de bank. Was ik wel aan toe want ik kreeg aardig wat harde buiken. Ik wilde nog naar de etos om luiers te halen. Mooie aanbieding!!! Dus dat straks even doen en daarna ergens eten met vriend. Denk turks, daar heb ik trek in!!! :9~ :Y)
pi_132100930
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:54 schreef Twinkle20 het volgende:
A.s. woensdag zou ik mijn NOD hebben ... vanmorgen negatieve test. Kan natuurlijk. Maar nu ben ik net ook ongesteld geworden? Geen tekenen afgelopen week die daar op wezen dat dat eraan zat re komen. Normaal sta ik op de kop van de buikpijn maar nu niks.

Baal een beetje ... had graag weer met 'mijn' clubje zwanger willen zijn... op de een of andere manier voelde dat fijn en goed.

Desalniettemin wens ik jullie dames edn hele fijne zwangerschap toe!
Twink dat kan de volgende maand ook nog meis! T is al super leuk dat jullie aan het proberen zijn. Nu maar de ongesteldheid zo goed mogelijk doorlopen. Dus met chocolade en thee onder een dekentje op de bank nestelen. En vanavond lekker wijntje/biertje ofzo.

Over gewicht, dat is zooo verschillend per vrouw. Ik kwam bij mijn eerste zwangerschap al snel veel aan. Geloof met 20 weken al 10kg ofzo. En daarna nog 7. Laatste 5 weken helemaal niks meer aangekomen, terwijl anderen vaak op het laatst veel aankomen. Bij mij was het dus net andersom.
En met die vreetbuien die ik nu heb, lijkt het erop dat het weer hetzelfde zal gaan lopen.

Ik ben overgens wel alle 17kg's heel makkelijk weer kwijtgeraakt. Binnen 3 maanden zat ik op -20kg. En momenteel zelfs op -24kg en dus 7 kg onder mijn startgewicht ^O^
combinatie van borstvoeding gegeven en een drukker leven, dus minder snacktijd :)
pi_132101247
Ik ben met Djen een kilo of 10 aangekomen.. had geen last van vocht en snackaanvallen etc. Was het na de bevalling ook zo weer kwijt zonder er wat extras voor te hoeven doen.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:31:30 #216
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132101880
quote:
Ik zit nu op +19, waarvan ik de 1e 15kg bij week 25/26 was aangekomen :+ Sterker nog, de 1e 5kg was binnen 12 weken.
pi_132101963
Twinkle wat jammer -O- maar gelukkig heb je elke maand kans ;)

Dames, ik heb even een vraagje....

We zijn afgelopen week bij een voorlichtingsavond geweest over de bevalling. Dit werd gedaan door onze vk.
Ook vertelde ze even snel iets over pijnbestrijding. Ze vertelde over een geboortetens...nu sprak mij dit wel aan omdat ik thuis wil bevallen. Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met zo'n apparaat, of misschien iemand kennen die het heeft gebruikt. Op internet staan wel wat ervaringen maar die komen vrij nep over :+
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:41:42 #218
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132102054
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:36 schreef angelatje het volgende:
Twinkle wat jammer -O- maar gelukkig heb je elke maand kans ;)

Dames, ik heb even een vraagje....

We zijn afgelopen week bij een voorlichtingsavond geweest over de bevalling. Dit werd gedaan door onze vk.
Ook vertelde ze even snel iets over pijnbestrijding. Ze vertelde over een geboortetens...nu sprak mij dit wel aan omdat ik thuis wil bevallen. Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met zo'n apparaat, of misschien iemand kennen die het heeft gebruikt. Op internet staan wel wat ervaringen maar die komen vrij nep over :+
Volgens mij heeft L0t dat gebruikt!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:09:32 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132102701
Mijn schoonzusje vond de tens erg prettig.
KuikenGuppy
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:34:52 #220
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132103250
Ik was een kilo of 8/9 aangekomen. En die zijn nu ook alweer weg O+

Gotc :* hopelijk komt ie voor maandag lekker zelf :*
pi_132103377
Angela geen idee of zo'n tens iets is. Ik vond dat ik het niet nodig had, want al miljoenen mensen waren tenslotte gewoon bevallen zonder pijnbestrijdingsgedoe. :@ och, ik had vast anders gepiept als ik een rampenbevalling gehad zou hebben.

En over aankomen, ik zit nu op +3 met 17.4 weken. Bij L. ben ik geëindigd met +6 en een paar weken na mijn bevalling was het -12 vergeleken met mijn startgewicht. Als zoiets me ditkeer ook weer gaat lukken ben ik blij, maar ivm tweeling enzo wordt het vast niet zo'n feest. ;)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:01:50 #222
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_132103772
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Angela geen idee of zo'n tens iets is. Ik vond dat ik het niet nodig had, want al miljoenen mensen waren tenslotte gewoon bevallen zonder pijnbestrijdingsgedoe. :@ och, ik had vast anders gepiept als ik een rampenbevalling gehad zou hebben.

En over aankomen, ik zit nu op +3 met 17.4 weken. Bij L. ben ik geëindigd met +6 en een paar weken na mijn bevalling was het -12 vergeleken met mijn startgewicht. Als zoiets me ditkeer ook weer gaat lukken ben ik blij, maar ivm tweeling enzo wordt het vast niet zo'n feest. ;)
Waaaaah! Ik zie nu pas dat jij 2 jommetjes O+ O+ krijgt!
Wat leukkkkk! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_132103805
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik zat met 20 weken op +900gr en drie weken later op plus 6kg... ze groeien ineens megasnel...
Lotte!
Noah!
pi_132103901
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:03 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik zat met 20 weken op +900gr en drie weken later op plus 6kg... ze groeien ineens megasnel...
Oef, dat geeft niet veel hoop.
pi_132104053
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:08 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Oef, dat geeft niet veel hoop.
Waren bij mij wel precies de weken dat ik thuis kwam te zitten, dus ook minder actief... zal allicht ook schelen :*
Lotte!
Noah!
pi_132104196
Nou ik hoop eigenlijk stiekem dat het ditkeer rond +10 zal zitten, maar waarschijnlijk is dat ijdele hoop. :')
pi_132104368
Ligt eraan wanneer je bevalt ;)
Lotte!
Noah!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:55:48 #228
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_132106237
Grappig zeg, dat dit zo verschillend is!
Een vriendin is 27 weken zwanger en is tot nu 7 kilo aangekomen en dat vindt ze veel.. Volgens mij is dat dus keurig :D
Och ik merk het allemaal wel, ga mij er vooral niet druk om maken :)
doei
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:23:26 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132106909
Bohoooob! Kom je buiten spelen?
pi_132107035
Ik heb geen Weegschaal thuis, maar bij de vorige vk afspraak met 14 weken was ik nog niks aangekomen. Denk dat er nu wel wat bij is..

Maar dat kan ook komen van de taart en hamburger van gisteren :P
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:30:59 #231
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132107086
Twink wat jammer.. :* heb je het met zo'n goedkope kruidvat test gedaan?

GotC pff spannend hoor. Bizar ook hoe het gaat.. Heel veel succes iig :*
En idd, het komt echt gewoon goed. hoe dan ook :* hou idd vertrouwen in jezelf en weet dat je dit kan. Met misschien wat hulpmiddelen hier en daar ;)

AncientSound; omg :') Heel herkenbaar ja :D Dat je later ook denkt; what happened? :') :@

Ben bij mn dochter zo'n 18 kg aangekomen. In het begin vooral veel want bolognese ribbel chips was mijn zwakte :') Ik was wel iets misselijk maar dat was vooral 's ochtends en als ik iets at was het over.
Ik had er nog 3 kg aanzitten nu, voordat ik zwanger werd, maar vond dat wel prima want ik was niet dik.
Nu kan ik het wel gebruiken want ik ben echt knettermisselijk ;( Ik hoef nog niet te kotsen maar jezes, gewoon de héle dag door. Het begint 's ochtends en ik kan wat lichte dingetjes eten (als het hongergevoel het misselijkheidsgevoel begint te overheersen) en that's it. Ik doe het vooral goed op geroosterde boterhammen met smeerkaas en ovenfriet merk ik :')
Ik word er ook zo moe van. Nou ben je natuurlijk ook al meer moe in deze periode dus dat helpt ook niet.
Vriendin van mij had HG en heeft me al emesefane gegeven, wel fijn. Helpt enigzins. En zij zei ook gelijk dat je piek van het HCG bij 12 weken zit dus dat het nog erger kan worden. :'( zij zei ook al; ga er maar niet vanuit maar dan weet je het maar.. Mja.. ik bekijk het lekker per dag. Hoop dat het werken ma + di een beetje gaat anders wordt het toch echt eerder vertellen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:31:17 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132107097
Vraagje, herkennen jullie het gevoel of je een blauwe plek op je buik hebt? Echt zo'n pijnlijke plek, bij mij nu rechts van mijn navel. Is dat van het groeien, of is het een cadeautje van een schoppende mini? (Heb hem alleen niet aan die kant voelen schoppen vandaag)
KuikenGuppy
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:34:39 #233
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132107181
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
Bohoooob! Kom je buiten spelen?
:D O+
Het is buiten veel gezelliger dan binnen!

Enf, wat rot dat je zoveel last hebt van misselijkheid! Ovenfriet is idd Het Middel tegen misselijkheid :Y) :P

Burdie, heb dat ook wel gehad :) Door getrap (en nu op de plek waar z'n hoofd zat tijdens dwarsligging).

Hier al de hele dag harde buiken, bruinverlies, vlagen van flinke misselijkheid en steekjes/gevoelig gevoel in den doosch. Het is net alsof ik weer op een tweede streepje zit te wachten :+
pi_132107296
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:34 schreef GotC het volgende:

[..]

:D O+
Het is buiten veel gezelliger dan binnen!

Enf, wat rot dat je zoveel last hebt van misselijkheid! Ovenfriet is idd Het Middel tegen misselijkheid :Y) :P

Burdie, heb dat ook wel gehad :) Door getrap (en nu op de plek waar z'n hoofd zat tijdens dwarsligging).

Hier al de hele dag harde buiken, bruinverlies, vlagen van flinke misselijkheid en steekjes/gevoelig gevoel in den doosch. Het is net alsof ik weer op een tweede streepje zit te wachten :+
goedzo, doe maar lekker rommelen jij *O* en dan morgenochtend nog een keertje goed gestript worden en dan hoop k dat je daar gewoon mooi op gaat bevallen :D dat verdien je ondertussen wel, al dat gedoe.
:)
pi_132107305
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:30 schreef Enfermera het volgende:
Twink wat jammer.. :* heb je het met zo'n goedkope kruidvat test gedaan?

GotC pff spannend hoor. Bizar ook hoe het gaat.. Heel veel succes iig :*
En idd, het komt echt gewoon goed. hoe dan ook :* hou idd vertrouwen in jezelf en weet dat je dit kan. Met misschien wat hulpmiddelen hier en daar ;)

AncientSound; omg :') Heel herkenbaar ja :D Dat je later ook denkt; what happened? :') :@

Ben bij mn dochter zo'n 18 kg aangekomen. In het begin vooral veel want bolognese ribbel chips was mijn zwakte :') Ik was wel iets misselijk maar dat was vooral 's ochtends en als ik iets at was het over.
Ik had er nog 3 kg aanzitten nu, voordat ik zwanger werd, maar vond dat wel prima want ik was niet dik.
Nu kan ik het wel gebruiken want ik ben echt knettermisselijk ;( Ik hoef nog niet te kotsen maar jezes, gewoon de héle dag door. Het begint 's ochtends en ik kan wat lichte dingetjes eten (als het hongergevoel het misselijkheidsgevoel begint te overheersen) en that's it. Ik doe het vooral goed op geroosterde boterhammen met smeerkaas en ovenfriet merk ik :')
Ik word er ook zo moe van. Nou ben je natuurlijk ook al meer moe in deze periode dus dat helpt ook niet.
Vriendin van mij had HG en heeft me al emesefane gegeven, wel fijn. Helpt enigzins. En zij zei ook gelijk dat je piek van het HCG bij 12 weken zit dus dat het nog erger kan worden. :'( zij zei ook al; ga er maar niet vanuit maar dan weet je het maar.. Mja.. ik bekijk het lekker per dag. Hoop dat het werken ma + di een beetje gaat anders wordt het toch echt eerder vertellen.
Herkenbaar, ik heb volgens mij 6 doosjes la vache qui rit op in de eerste paar weken. Maar wel heel vervelend! Ik las ergens dat gember wel kan helpen, misschien wat gemberthee of koekjes proberen?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:41:53 #236
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132107363
GotC; whaha ja he :D

Jeuj, rommels! :D

Dot: oh das ook een idee nog. Ik zal het eens proberen! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_132107374
Spannend GotC!! Lekker aan het rommelen O+
♥ J & S
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:44:13 #238
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132107409
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

goedzo, doe maar lekker rommelen jij *O* en dan morgenochtend nog een keertje goed gestript worden en dan hoop k dat je daar gewoon mooi op gaat bevallen :D dat verdien je ondertussen wel, al dat gedoe.
Goed plan :Y) Doe maar vannacht lekker starten, lijkt me top!
Voelde me net zodanig raar/misselijk dat ik maar ben gaan douchen. (Moest gelijk denken aan Coco, met d'r kruiswoordpuzzel :+)
Geen wee te bekennen, maar..who knows?
pi_132107502
Spannend zeg dat gerommel..al zou het fijn zijn als dat zonder misselijkheid was toch ;)

Paar wkn terug 13 kilo aangekomen en daarna niet meer gewogen. Maar sinds vorige week hou ik flink vocht vast dus..
Bij de vorige x 19 kilo aangekomen
pi_132107540
Oeh GotC aan het rommelen! Hopelijk zet t echt door nu :)

Burdie, dat gevoel heb ik nu vooral onder aan mijn ribben. Eerder niet echt gehad.
Momenteel heb ik als het maar een beetje koud is dat mijn tepels zo hard worden dat ik wel kan janken zo veel pijn doet het! :X
pi_132108255
Ik val net van de trap! Zo van boven helemaal naar beneden :(.. Au! Even flink een potje zitten huilen van schrik en de pijn..
Maak nu een beetje zorgen :'), is het gek als ik morgen de VK bel hierover?
♥ J & S
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:17:34 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132108288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:16 schreef klaprooss het volgende:
Ik val net van de trap! Zo van boven helemaal naar beneden :(.. Au! Even flink een potje zitten huilen van schrik en de pijn..
Meid, je kan ook je vk nu bellen hoor! Wat een nare val, van boven naar beneden..
pi_132108423
Wil nog even afwachten of ik de baby ga voelen de komende uren, ben niet zo beller en waarschijnlijk maak ik me drukker dan nodig. Ik viel 'netjes' zeg maar ging bijna als een opgerolde pissebed naar beneden.

morgen bel ik denk ik wel even vooral als ik me nog druk maak erom, bah alles gaat fout vandaag! Echt een piepdag
♥ J & S
pi_132108444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:08 schreef AncientSound het volgende:
Heb je het al verteld op je werk? Hoe ver ben je eigenlijk? En al een echo gehad?
Ja, heb het vrij snel verteld op mijn werk. Had erg veel last van mijn darmen en de misselijkheid, waardoor ik een aantal weken (denk dat dat week 5/6/7 waren oid) op een heel laag pitje heb gewerkt (alleen het hoognodige). Mijn directe collega's (die dus ook lessen van me hebben overgenomen) heb ik het de week nadat ik erachter kwam verteld (week 4/5).

Mijn coördinatoren (en anderen die 'last' hebben van mijn afwezigheid/geringe aanwezigheid) toen ik 7 weken zwanger was; toen had ik een hartje gezien en alle nodige gesprekken gevoerd met mijn specialisten dus wist ik ook wát ik moest vertellen :Y

Het is sowieso geen geheim, maar ik hang het ook niet aan de grote klok, zeg maar.

En vandaag ben ik 9w4d. Gaan dus langzaam richting de termijnecho :)

TAP: mooie echofoto O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:50 schreef AncientSound het volgende:
Hier is zitten het ook niet helemaal, nu al. Ik ben bang dat ik wat Ischiasachtig gedoe zou kunnen gaan ontwikkelen. Mijn rechteronderrug/heup zijn altijd al een "zwak" punt, maar sinds mijn vorige bevalling heb ik er sneller last van. Nu ik zwanger ben, lijkt mijn lijf voor de lol alvast moeilijk te gaan doen en heb ik bij vlagen pijn in m'n onderrug/bil/heup, vooral na het werken (dus veel zitten). Bewegen lijkt juist te helpen.

Ik ben trouwens alvast aan het piekeren over de bevalling. :') De vorige keer werd het een keizersnede omdat madam niet door mijn bekken pastte (8 pond, groot hoofd en kruinligging). De eerste keer ging het wel, maar met de opmerking 'dit is best een groot kind voor jouw lijf' (7,5 pond, groot hoofd). Hoe zou dat nu zo'n derde keer in z'n werk gaan? Zou ik de bevalling sowieso zelf moeten proberen, of kan een gyn ook aangeven dat een keizersnede een beter idee is? Ik wil zelf veel liever normaal bevallen, maar op weer 2,5 uur zinloos persen en een vacuümpomp zit ik ook niet echt te wachten...
Ik wil over een tijdje ook eens het gesprek aangaan met mijn gyn :Y Bij de geboorte van Saar ben ik niet eens aan de persweeën toegekomen (ben blijven steken op 6cm, na een heeeeeele tijd weeën). Het is niet duidelijk waarom ze er niet uit kon. Of nou ja, het is op zich duidelijk: ze was een sterrenkijker maar ze kon niet eens (helemaal) indalen omdat ze al heel vroeg in die houding was gaan liggen. Zoiets. ik ben niet heel duidelijk, hahaha Dat zou volgens de gyn evt. aan mijn bekken hebben kunnen liggen. Maar dat wéten we dus niet.

Maar goed. Als er inderdaad een aanzienlijke kans is dat dit weer gebeurt, dan zou ik liever een ks laten inplannen. Eens vragen wat het beste is idd :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:28 schreef Purple010 het volgende:

[..]

Hier ook zon geval, ben zelf met 34 weken geboren en nu 33 weken zwanger. Het maakt het toch een beetje extra spannend. Vk zei dat het niet erfelijk was, Google zei wat anders......
Zoiets moet je ook niet googelen! o|O Op google vind je alleen maar dat wat je nou net niet wilt lezen ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Shit weet ik nog niet wie het is :+ ... wil iemand me pmen?
Weet je het inmiddels? :D

Ohhhh! En inderdaad! Mensen, aanmelden voor Secret Santa! Super tof jonguh :Y Je kunt je nu nog aanmelden. Doen! *O* *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:54 schreef Twinkle20 het volgende:

Het kan nog! Ik ben als het goed is nog een hele tijd zwanger ;) Dus je hebt nog tijd ;) :Y

En misschien was het wel een innestelingsbloeding oid. En je NOD was woensdag pas toch? Kunt dis ook te vroeg getest hebben :Y Of heeft het inmiddels echt doorgezet ook?

Over gewicht en aankomen: tijdens de zwangerschap van Saar was ik in totaal 16kilo bijgekomen. En het rare was dat het er vrij snel allemaal af was, maar mijn figuur bleef anders. Meer blub & flub, zeg maar. Keizersnede hielp ook niet mee wat dat betreft, denk ik :+

En nu, met bijna 10 weken ben ik nog niks aangekomen. Dat zal ook weer door de misselijkheid en buikpijnen en -krampen komen. Is dat ook nog ergens voor! :7 :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:16 schreef klaprooss het volgende:
Ai, dat lijkt me idd erg schrikken! :*
Als je je erg ongerust maakt, dan kun je vast nu wel even bellen :Y

GotC, ik ben echt heel benieuwd voor/naar jou(w Bob). Spannend! O+
pi_132108868
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:22 schreef klaprooss het volgende:
Wil nog even afwachten of ik de baby ga voelen de komende uren, ben niet zo beller en waarschijnlijk maak ik me drukker dan nodig. Ik viel 'netjes' zeg maar ging bijna als een opgerolde pissebed naar beneden.

morgen bel ik denk ik wel even vooral als ik me nog druk maak erom, bah alles gaat fout vandaag! Echt een piepdag
Als je je zorgen maakt zou ik even bellen. :*

Gotc, fingers crossed dat de weeën gewoon op gang gaan komen. Spannend!

Bluh, ik heb vandaag alweer een heleboel harde buiken gehad. Ik ga denk ik toch volgende controle bij de gyn maar even vragen of ze mijn baarmoedermond weer willen meten, want de harde buiken zijn nooit helemaal over gegaan nadat ze een week of vier geleden voor het eerst verschenen.
pi_132109414
Enf ja van die kruidvat dingen inderdaad! Die schijnen mega gevorlig te zijn... dus vandaar dat ik het vanmorgen al probeerde.

Coco ik weet het idd inmiddrls :+
pi_132109424
Ooh Gotc, 13-10-13 is een heeele mooie dag voor Bob! Ik hoop zo voor je dat hij snel komt!

Klaproosss, ik zou wel even de verloskundige bellen, hoor..is heus niet gek bij zo'n val van de trap, lijkt me!

Hier moest ik voor mn werk iets in de stad halen...en ineens hadden m'n hormonen me naar de babykleertjes van de h&m gebracht ♥en toen dacht ik weer...ik wil het geslacht weten! Mja, de verrassing lijkt me ook zo mooi..we hebben nog even gelukkig...
pi_132109983
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:38 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Als je je zorgen maakt zou ik even bellen. :*

Gotc, fingers crossed dat de weeën gewoon op gang gaan komen. Spannend!

Bluh, ik heb vandaag alweer een heleboel harde buiken gehad. Ik ga denk ik toch volgende controle bij de gyn maar even vragen of ze mijn baarmoedermond weer willen meten, want de harde buiken zijn nooit helemaal over gegaan nadat ze een week of vier geleden voor het eerst verschenen.
Doe je voorzichtig? Ik had er ook met die termijn al een hoop en hoewel de gyn zei dat het met een tweeling logisch is ivm meer bewegingen die de harde buik triggeren, was het uiteindelijk ook een reden om me thuis te laten blijven. En jij werkt nog meer als ik (30u werkte ik, plus 2u reizen pd)
Lotte!
Noah!
pi_132110144
Ik vind dat niet meer/veel minder mogen werken zoiets stoms, of ik thuis op een stoel zit of op mijn werk maakt voor mij echt geen verschil. Op mijn werk heb ik het zelfs meer naar mijn zin dan in mijn eentje thuis. Ik hoop dus ook echt dat de gyn niet met zulke ideeën aan gaat komen, dan zou ik echt ongelukkig worden. -O- Anyway, ik werk zo'n 40 uur per week in vier dagen tijd en dat gaat gewoon prima. De harde buiken heb ik vooral op vrijdag, zaterdag, zondag, de dagen dat ik druk in huis ben met wasjes doen en soppen, stofzuigen, strijken enzo. Daar doe ik dus al wel wat voorzichtiger mee, maarja het moet toch gebeuren.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:35:50 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132110211
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Goed plan :Y) Doe maar vannacht lekker starten, lijkt me top!
Voelde me net zodanig raar/misselijk dat ik maar ben gaan douchen. (Moest gelijk denken aan Coco, met d'r kruiswoordpuzzel :+)
Geen wee te bekennen, maar..who knows?
Mss nog even prostaglandingesen? Of een beetje tepeldraaien? Al dan niet door Yur?
Spannend hoor, gerommel! Wie weet, wie weet!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 12-10-2013 22:57:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')