quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:48 schreef AncientSound het volgende:
Nou, voor de nieuwsgierigen, om het PM-verkeer te ontlasten: ik ben...Ja nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest vriendlief ophalen en nu mis ik dit! Gefeliciteerd en welkom
GotC wat een bummer. Geniet van jullie weekendje alleen!!
TAP een goede echo!! JEeeeej wat een fijn nieuws!
Kimvoor de 32 weken van angelatje, mooie mijlpaal vind ik dat!
Skips dikke knuffel voor jou, gewoon omdat de situatie is zoals het is. Maar je hebt gewoon verlof! Jippiee!! Geen MOET meer voorlopig!
Een vroeggeboorte kan meerdere oorzaken hebben. Wat die oorzaak is, bepaalt of het erfelijk is. Een vroeggeboorte door bijv. een infectie heeft weinig te maken met erfelijkheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:04 schreef Purple010 het volgende:
L-E huh?
Hier geen tweeling... Maar het zijn weer andere tijden. Is toch al weer 29 jaar geleden, dus was in deze tijd waarschijnlijk anders gelopen...
Daar ben ik toch ook wel benieuwd naar want ik zat tussen Coco en Enf inquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]WIE BEN JIJ??
is er een goeie sherlock in tha house?![]()
Ja? Ik heb dat met 33 wekenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:40 schreef Mabawa. het volgende:
[..]voor de 32 weken van angelatje, mooie mijlpaal vind ik dat!
Jezus? 33 weken?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja? Ik heb dat met 33 wekenVanwege Jezus... terwijl ik echt helemaal niet geleuvig ben..
Is het met jou dan, elfje?
Haha nee, is een anderquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het is niet As toch![]()
. Afkorting van haar username is AS!
Geen idee of ik een verzakking heb overgehouden, maar meer dan af en toe bij ongesteldheid dat gevoel in mijn doosch is het nooit geweest. De dames in het verzakkingstopic heb ik ook een beetje gevolgd en die hebben volgens mij echt meer klachten dan ik zoals urine verlies, problemen met ontlasting etc. en dat ondanks dat ze niet zwanger zijn. Vandaag de hele dag geen last gehad, dus het lijkt er toch echt op dat het van zitten komt. Ik ga het even in de gaten houden en dan zie ik het over drie weken bij de gyn wel, tenzij het heel erg wordt, dan bel ik even eerder het zh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:41 schreef Cwen het volgende:
GotC, ik kan me zoooo goed voorstellen dat je baalt! Maar wie weet... En anders heel veel succes maandag. Laat het maar rustig bezinken en ik weet niet of je het al hebt, maar bespreek met Yur wat jullie echt wel en niet willen, zoals vliezen breken ipv opwekkers, de tijd die je je lijf wil geven na het breken vd vliezen om het zelf op te pakken, etc.
Nikki, heel stom, maar kan het zijn dat je aan je vorige bevalling een verzakking hebt overgehouden? N dat dat nu opspeelt door het groeiende gewicht van je jommetjes? Het klinkt nl een beetje zoals de dames in het verzakkingstopic beschrijven.
Even op een boel mensen gereageerd hieronderquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat een domper zeg![]()
en wat jammer dat je verloskundigen niet op durven te staan voor hun eigen waarneming op de hand.
Voelde het wel gunstig genoeg aan om je in te leiden dan maandag?
Dikke zoen meis, het is zo lastig soms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals excuus voor de egopostenNiks voor mij!
Twinkle, hoop dat je morgen positief test!
En angelatje al 32 weken. Je bent toch pas net zwanger?![]()
Wellicht zijn het de kruiden die erin zitten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik ben net uit eten geweest bij de Griek en toen ik thuiskwam had ik me toch een buikpijn.ik heb nog net de wc kunnen halen.
ik hoop maar dat het eten wel een beetje goed was allemaal. Op een of andere manier vertrouw ik Griekse restaurants nooit zo.
Die werd toch 33 jaar? Ja, ik weet het, maar daaraan moet ik denken als ik 33 zie/hoor..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Jezus? 33 weken?Ikke niet snappen!
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:04 schreef RunForrestRun het volgende:
Zo dames, hoe is alles hier
[..]
Wilde je er even een afscheidsklopje op geven? En er een praatje tegen houden?
"Ik weet dat je het spannend vindt, maar je kan het! Ik geloof in je!"
Nou geen idee, maar poeh wat was ik blij dat ik thuis was.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wellicht zijn het de kruiden die erin zitten?
Ik heb voor mezelf nu ook de perfecte remedie gevonden..
Ok, lachen mag: koffie uit de machine op werk!
Das Autobar, dus al bar ranzig qua smaak maar een perfect smeermiddel!
Haha nee die link had ik niet gelegdquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:13 schreef Limone het volgende:
[..]
Die werd toch 33 jaar? Ja, ik weet het, maar daaraan moet ik denken als ik 33 zie/hoor..![]()
ik ken het concept klantenkaart niet. Hebben ze niet via hun eigen webshop (ook al een minpuntje...). Maar zal er aan denkenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:34 schreef Limone het volgende:
Oooh Mo! Als je de kans krijgt zou je dan willen zeggen dat ik de 'loyality' kaart die krijgt als je in de winkel voor zo veel koopt, zo niet klantvriendelijk vind?Er zijn zoveel voorwaarden waaraan je moet voldoen dat het én nog onduidelijk was hoeveel korting ik nou kreeg én ik bijna afgehaakt was (maar misschien is dat wel de bedoeling - ook niet echt klantvriendelijk).
Ja zo voelt het echtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:00 schreef GotC het volgende:
[..]
En angelatje al 32 weken. Je bent toch pas net zwanger?
Spiegel?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:23 schreef Limone het volgende:
[..]! Ja dat! en toen werd ik ook een beetje emotioneel.. Want ook die vajien die moet het zo maar gaan doen! Mijn hele lijf..
ik had niet gegeten, hè..
Oh haha! Ja misschien ga ik dat wel doen ook. Bemoedigend toespreken kan vast geen kwaad! Ik houd jullie op de hoogte...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:51 schreef Vanyel het volgende:
Kun je ernaar kijken bij het afscheid/ bemoedigend toespreken.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:42 schreef mignonne het volgende:
jeetje zeg... ik vind het schokkend eerlijk gezegd dat ze een echo bij zo-goed-als 41 weken als leidend nemen en niet meer durven vertrouwen op hun eigen handen die bij deze termijn over t algemeen toch een betere schatting geven dan een echo. Ik ben héél benieuwd naar het gewicht van Bob strakjes en eigenlijk zou ik t liefst zelf je buik es voelen![]()
wat vind je moeder eigk? of heeft ze niet meer geschat?
Hoe dan ook, raak dat vertrouwen in je lichaam niet kwijt hoor meis. Bob had even een dwaling, t is een menneke hè, die letten soms niet helemaal opMaar hou die nuchterheid die je had gewoon vast en probeer de hele riedel van je af te zetten tijdens je bevalling. Jij kunt dat, bevallen en het komt gewoon goed, linksom of rechtsom. Ik hoop van harte dat je dit weekeinde bij je eigen vk bevalt, en zo niet, laat ze dan maar es even een mooi fysiologisch kunstje zien in t ziekenhuis daar. Gewoon hopsekee, zo eentje dat je na een uur post-partum lekker naar het geboortehotel kunt, want ook dat gebeurd vaak zat. Komt goed, echt.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf nu ook de perfecte remedie gevonden..
Ok, lachen mag: koffie uit de machine op werk!
Das Autobar, dus al bar ranzig qua smaak maar een perfect smeermiddel!
Misschien heeft het ook iets te maken met hoeveel vocht je vasthoudt?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje gemiddeld om aan te komen tijdens je zwangerschap? Mijn vriendin was met 20 wk al 10 kilo aangekomen, ik nu met 15 weken nog maar 1 kilo, terwijl ik normaal al aankom als ik naar eten kijk
gemiddeld genomen grofweg tussen de 10 en 15 kg. Met een 'normaal' spreiding van 0 tot 30 kg zo'n beetjequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje gemiddeld om aan te komen tijdens je zwangerschap? Mijn vriendin was met 20 wk al 10 kilo aangekomen, ik nu met 15 weken nog maar 1 kilo, terwijl ik normaal al aankom als ik naar eten kijk
Nee hoor, -7 gedurende de zwangerschap, -14 na de bevalling en nu 4 weken post partum -19, yay borstvoedingquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een dikkevoor Gotc. Ik snap dat het een domper voor je is. Ik ga heel hard duimen dat Bob zich vannacht van zelf aandient.
m.b.t. aankomen als je niet aankomt/ enkel afvalt komt het er daarna mega hard eraan. Dat is ook nie leuk nie hoor
Ik ben de eerste 16 weken ongeveer 2 kilo aangekomen, en in de 6 weken daarna nog eens 5quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
En en en??quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daar ben ik toch ook wel benieuwd naar want ik zat tussen Coco en Enf in
Skoap en ophelia niet... die hebben er allebei 1 .... hmmmm wie zat er nog meer in dat rijtje?
Overigens hoop ik dat ik dit topic volgende week mag komen vergezellen.. morgenvroeg al een test want ik voel me mega zwanger
Twink dat kan de volgende maand ook nog meis! T is al super leuk dat jullie aan het proberen zijn. Nu maar de ongesteldheid zo goed mogelijk doorlopen. Dus met chocolade en thee onder een dekentje op de bank nestelen. En vanavond lekker wijntje/biertje ofzo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou... heb net ook een ipdate geplaatst in het wohts topic.
A.s. woensdag zou ik mijn NOD hebben ... vanmorgen negatieve test. Kan natuurlijk. Maar nu ben ik net ook ongesteld geworden? Geen tekenen afgelopen week die daar op wezen dat dat eraan zat re komen. Normaal sta ik op de kop van de buikpijn maar nu niks.
Baal een beetje ... had graag weer met 'mijn' clubje zwanger willen zijn... op de een of andere manier voelde dat fijn en goed.
Desalniettemin wens ik jullie dames edn hele fijne zwangerschap toe!
Ik zit nu op +19, waarvan ik de 1e 15kg bij week 25/26 was aangekomenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:46 schreef Bolletje... het volgende:
Volgens mij heeft L0t dat gebruikt!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:36 schreef angelatje het volgende:
Twinkle wat jammermaar gelukkig heb je elke maand kans
![]()
Dames, ik heb even een vraagje....
We zijn afgelopen week bij een voorlichtingsavond geweest over de bevalling. Dit werd gedaan door onze vk.
Ook vertelde ze even snel iets over pijnbestrijding. Ze vertelde over een geboortetens...nu sprak mij dit wel aan omdat ik thuis wil bevallen. Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met zo'n apparaat, of misschien iemand kennen die het heeft gebruikt. Op internet staan wel wat ervaringen maar die komen vrij nep over
Waaaaah! Ik zie nu pas dat jij 2 jommetjesquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Angela geen idee of zo'n tens iets is. Ik vond dat ik het niet nodig had, want al miljoenen mensen waren tenslotte gewoon bevallen zonder pijnbestrijdingsgedoe.och, ik had vast anders gepiept als ik een rampenbevalling gehad zou hebben.
En over aankomen, ik zit nu op +3 met 17.4 weken. Bij L. ben ik geëindigd met +6 en een paar weken na mijn bevalling was het -12 vergeleken met mijn startgewicht. Als zoiets me ditkeer ook weer gaat lukken ben ik blij, maar ivm tweeling enzo wordt het vast niet zo'n feest.
Ik zat met 20 weken op +900gr en drie weken later op plus 6kg... ze groeien ineens megasnel...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Angela geen idee of zo'n tens iets is. Ik vond dat ik het niet nodig had, want al miljoenen mensen waren tenslotte gewoon bevallen zonder pijnbestrijdingsgedoe.och, ik had vast anders gepiept als ik een rampenbevalling gehad zou hebben.
En over aankomen, ik zit nu op +3 met 17.4 weken. Bij L. ben ik geëindigd met +6 en een paar weken na mijn bevalling was het -12 vergeleken met mijn startgewicht. Als zoiets me ditkeer ook weer gaat lukken ben ik blij, maar ivm tweeling enzo wordt het vast niet zo'n feest.
Oef, dat geeft niet veel hoop.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:03 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik zat met 20 weken op +900gr en drie weken later op plus 6kg... ze groeien ineens megasnel...
Waren bij mij wel precies de weken dat ik thuis kwam te zitten, dus ook minder actief... zal allicht ook schelenquote:
quote:
goedzo, doe maar lekker rommelen jijquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:34 schreef GotC het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is buiten veel gezelliger dan binnen!
Enf, wat rot dat je zoveel last hebt van misselijkheid! Ovenfriet is idd Het Middel tegen misselijkheid![]()
![]()
Burdie, heb dat ook wel gehadDoor getrap (en nu op de plek waar z'n hoofd zat tijdens dwarsligging).
Hier al de hele dag harde buiken, bruinverlies, vlagen van flinke misselijkheid en steekjes/gevoelig gevoel in den doosch. Het is net alsof ik weer op een tweede streepje zit te wachten
Herkenbaar, ik heb volgens mij 6 doosjes la vache qui rit op in de eerste paar weken. Maar wel heel vervelend! Ik las ergens dat gember wel kan helpen, misschien wat gemberthee of koekjes proberen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:30 schreef Enfermera het volgende:
Twink wat jammer..heb je het met zo'n goedkope kruidvat test gedaan?
GotC pff spannend hoor. Bizar ook hoe het gaat.. Heel veel succes iig
En idd, het komt echt gewoon goed. hoe dan ookhou idd vertrouwen in jezelf en weet dat je dit kan. Met misschien wat hulpmiddelen hier en daar
![]()
AncientSound; omgHeel herkenbaar ja
Dat je later ook denkt; what happened?
![]()
Ben bij mn dochter zo'n 18 kg aangekomen. In het begin vooral veel want bolognese ribbel chips was mijn zwakteIk was wel iets misselijk maar dat was vooral 's ochtends en als ik iets at was het over.
Ik had er nog 3 kg aanzitten nu, voordat ik zwanger werd, maar vond dat wel prima want ik was niet dik.
Nu kan ik het wel gebruiken want ik ben echt knettermisselijkIk hoef nog niet te kotsen maar jezes, gewoon de héle dag door. Het begint 's ochtends en ik kan wat lichte dingetjes eten (als het hongergevoel het misselijkheidsgevoel begint te overheersen) en that's it. Ik doe het vooral goed op geroosterde boterhammen met smeerkaas en ovenfriet merk ik
![]()
Ik word er ook zo moe van. Nou ben je natuurlijk ook al meer moe in deze periode dus dat helpt ook niet.
Vriendin van mij had HG en heeft me al emesefane gegeven, wel fijn. Helpt enigzins. En zij zei ook gelijk dat je piek van het HCG bij 12 weken zit dus dat het nog erger kan worden.zij zei ook al; ga er maar niet vanuit maar dan weet je het maar.. Mja.. ik bekijk het lekker per dag. Hoop dat het werken ma + di een beetje gaat anders wordt het toch echt eerder vertellen.
Goed planquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
goedzo, doe maar lekker rommelen jijen dan morgenochtend nog een keertje goed gestript worden en dan hoop k dat je daar gewoon mooi op gaat bevallen
dat verdien je ondertussen wel, al dat gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |