abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2013 @ 15:59:06 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131554785

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
pi_131554973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je dat niet doet kan je net zo goed een paar keer in de week een beetje gaan fitnessen. Je mindset is absoluut niet sterk genoeg als je constant overal aan moet denken tijdens je workout. Ik weet het maar al te goed. :P
Klopt, zulke factoren hebben heel veel invloed.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_131555366
Tips van de dag, die ik vannacht gelezen heb.

Om de squat nog beter kunnen beheersen, vooral het uit de hole komen, kan je pause squats gaan doen. Op deze manier blijf je langere tijd in de hole zitten en zoekt je lichaam de juiste houding, zo programmeer je jezelf om correct te squatten. Pause squats kunnen met 3, 5, of zelfs 7 seconden gedaan worden. Doe deze op 60 - 75% van je 1RM en zorg ervoor dat je elke rep nog explosief uit de hole kan komen. Lukt dit niet meer dan moet je of lichter of stoppen. Bedoeling van pause squats zijn niet om de boel af te breken maar om vorm en spiermassa op te bouwen. Doe bijvoorbeeld 8x3 met 65% met weinig rust tussendoor(minuut of minder) en je zult zien dat ook dit zwaar zal zijn na een aantal setjes. Ook voor beginners ideaal om de squat te leren aangezien je op deze manier de meeste tijd spendeert in het moeilijkste gedeelte van de beweging.

Pause benches zijn ook een aanrader voor als je bijvoorbeeld op een bepaalde diepte moeite hebt om snelheid te creëren. Pak de barbell en laat deze zakken tot het punt waar je zwakte licht, houdt deze een paar tellen vast en probeer dan zo explosief mogelijk omhoog te drukken. Uiteraard ook dit niet meer dan 80% van je 1RM.

Pause deadlifts zijn hetzelfde liedje, wanneer je moeite hebt met een bepaald punt voor de lockout, kan je met een 60 - 75% gewicht op dat punt blijven hangen een paar tellen en dan zeer explosief je lockout doen.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:18:31 #4
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131555425
Heb een vraag. Ik gebruik magnesium bij het dlen, in principe helpt dat heel goed maar als ik zwaarder ga dan zweten mijn handpalmen er dwars doorheen waardoor het slijmerig en glad aanvoelt icm magnesium. Niets echt bevorderend voor de grip dus. Hoe komt dit, gebruik ik te veel of juist te weinig?
This isn't even my final form.
pi_131555451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:18 schreef Levolution het volgende:
Heb een vraag. Ik gebruik magnesium bij het dlen, in principe helpt dat heel goed maar als ik zwaarder ga dan zweten mijn handpalmen er dwars doorheen waardoor het slijmerig en glad aanvoelt. Niets echt bevorderend voor de grip dus. Hoe komt dit, gebruik ik te veel of juist te weinig?
Haha dan zweet je behoorlijk ja.

Beste is om elke keer je handen te drogen met tissue of handoek voordat je er weer magnesium op doet voor die set.

Het beste is als je handen helemaal egaal wit zijn. en dat doe ik elke keer opnieuw voor elke set.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:20:40 #6
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131555493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:19 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Haha dan zweet je behoorlijk ja.

Beste is om elke keer je handen te drogen met tissue of handoek voordat je er weer magnesium op doet voor die set.

Het beste is als je handen helemaal egaal wit zijn.
Ga ik nu proberen zit midden in mijn sets. :p maar het wordt glad gedurende de set zeg maar, hoe goed ik mijn handpalmen ook voorbereid.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:22:07 #7
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131555549
Egaal wit ja? Ik had op internet gelezen dat te veel chalk juist averechts werkt door de glijdende deeltjes. Maar ik wrijf het ook altijd in met mijn handen mss moet ik dat niet doen. Even proberen.
pi_131555569
Voor de mensen die willen weten waar de JTS/Chad/Marsh vs. Rippetoe rel over ging. Inclusief vakkundige ontmanteling.

http://thefitcoach.wordpr(...)truth-about-experts/
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_131555585
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:22 schreef Levolution het volgende:
Egaal wit ja? Ik had op internet gelezen dat te veel chalk juist averechts werkt door de glijdende deeltjes. Maar ik wrijf het ook altijd in met mijn handen mss moet ik dat niet doen. Even proberen.
ik veeg het echt rechtstreeks vanaf het blok op mijn handen en doe zelf egaal wit, heb nooit last gehad van glijdende deeltjes.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:26:13 #10
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131555675
Oke zojuist uitgevoerd met mijn handpalmen helemaal wit zonder uit te wrijven met mijn handen. Werkt! Maar ik mag mijn handen absoluut niet verplaatsen anders komt er alsnog zweet tussen hand en bar. Thnx bro.
pi_131555881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:26 schreef Levolution het volgende:
Oke zojuist uitgevoerd met mijn handpalmen helemaal wit zonder uit te wrijven met mijn handen. Werkt! Maar ik mag mijn handen absoluut niet verplaatsen anders komt er alsnog zweet tussen hand en bar. Thnx bro.
goodluck with pulling, godspeed!
  woensdag 25 september 2013 @ 16:40:57 #12
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131556166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:32 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

goodluck with pulling, godspeed!
Klaar. Workset moest wel mixed grip maar iig gelukt. :D
  woensdag 25 september 2013 @ 16:48:00 #13
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131556479
Vandaag vanwege mijn nekproblemen een aangepaste training gedaan.

5x10x60kg squat
5x10x80kg deadlift
5x10x50kg bench press

Man, man, man... Die squats... 60kg lijkt niet veel, maar ga er maar aan staan, 5 sets van 10 reps.

Op deze manier (hoog volume, lage intensiteit) kan ik toch lekker trainen op explosiviteit en hypertrophy zonder mijn ruggen/nek wervels te zwaar te belasten. Het is jammer dat ik de lineaire kracht-progressie eruit moet halen, maar op zich is er niks verkeerd met een weekje volumetraining lijkt me :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_131556611
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:48 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag vanwege mijn nekproblemen een aangepaste training gedaan.

5x10x60kg squat
5x10x80kg deadlift
5x10x50kg bench press

Man, man, man... Die squats... 60kg lijkt niet veel, maar ga er maar aan staan, 5 sets van 10 reps.

Op deze manier (hoog volume, lage intensiteit) kan ik toch lekker trainen op explosiviteit en massa zonder mijn ruggen/nek wervels te zwaar te belasten. Het is jammer dat ik de lineaire kracht-progressie eruit moet halen, maar op zich is er niks verkeerd met een weekje volumetraining lijkt me :P
netjes!

Vergeet niet dat je met sub maximal training juist sterker wordt omdat je de reps zo explosief mogelijk probeert te doen.

weet niet wat je 1rm is bij squats?
  woensdag 25 september 2013 @ 16:51:45 #15
77130 star_gazer
pi_131556620
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:40 schreef Levolution het volgende:

[..]

Klaar. Workset moest wel mixed grip maar iig gelukt. :D
Je kan het krijt ook a-la Benedict Magnusson opsnuiven. Wellicht dat dat ook helpt. Hij lift er in ieder geval meer dan 400kg mee.

[ Bericht 12% gewijzigd door star_gazer op 25-09-2013 16:58:45 ]
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:55:05 #16
77130 star_gazer
pi_131556734
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

netjes!

Vergeet niet dat je met sub maximal training juist sterker wordt omdat je de reps zo explosief mogelijk probeert te doen.
Tja, het is af en toe zoeken als een kronkel in je wervelkolom hebt. Hoe goed ik ook op form let, af en toe gaat het gewoon naar de klote door de oneven belasting, zowel in de gym als in het dagelijks leven. Daar moet ik dan mijn training maar op aanpassen.
-
  woensdag 25 september 2013 @ 17:21:43 #17
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131557624
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Je kan het krijt ook a-la Benedict Magnusson opsnuiven. Wellicht dat dat ook helpt. Hij lift er in ieder geval meer dan 400kg mee.

Volgende keer proberen. :D

edit: leuke comments wel op die video.

[ Bericht 2% gewijzigd door Levolution op 25-09-2013 17:28:41 ]
pi_131557685
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef star_gazer het volgende:

[..]

lolled, ik ben ook nog steeds opzoek naar ammoniak capsules om te snuiven
pi_131557866
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:04 schreef fathank het volgende:

Dan koop je goedkopere auto. Op je 18e een Alfa 159 willen rijden maar geen fatsoenlijke gym daardoor kunnen betalen :')
Ik kan heus een betere gym betalen, als ik zou willen had ik hier een hele home-gym. Maar mijn prioriteiten liggen o.a. bij fotografie (binnenkort ga ik bijv. een nieuwe body aanschaffen, is weer 1500 euro). Ik rij bijv. liever een 159 dan dat ik een dure gym heb en 50 euro aan uitgaan per week besteed.

Tevens wil ik graag de 159 omdat Alfa gewoon m'n hart gestolen heeft, ik weet zeker dat als ik een Passat oid aanschaf ik er toch spijt van krijg.

<3
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_131557913
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:28 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik kan heus een betere gym betalen, als ik zou willen had ik hier een hele home-gym. Maar mijn prioriteiten liggen o.a. bij fotografie (binnenkort ga ik bijv. een nieuwe body aanschaffen, is weer 1500 euro). Ik rij bijv. liever een 159 dan dat ik een dure gym heb en 50 euro aan uitgaan per week besteed.

Tevens wil ik graag de 159 omdat Alfa gewoon m'n hart gestolen heeft, ik weet zeker dat als ik een Passat oid aanschaf ik er toch spijt van krijg.

<3
als je prioriteiten niet bij liften liggen, wat doe je dan hier... veel plezier in het fitness/auto/topic!
  woensdag 25 september 2013 @ 17:30:32 #21
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131557934
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:28 schreef Susteren het volgende:

[..]

<3
Je lichaam is er tot je dood, die auto niet. Maar goed, wie ben ik om me te bemoeien met andermans prioriteiten.

Verder zou ik dan gewoon een home gym nemen als ik jou was, want dat geld heb je er snel weer uit (srs).
pi_131557938
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:29 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

als je prioriteiten niet bij liften liggen, wat doe je dan hier... veel plezier in het fitness/auto/topic!
Dus als ik andere dingen belangrijker vind dan fitness hoor ik meteen niet thuis in dit topic? Hoe kortzichtig :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_131557957
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:30 schreef Susteren het volgende:

[..]

Dus als ik andere dingen belangrijker vind dan fitness hoor ik meteen niet thuis in dit topic? Hoe kortzichtig :')
1. je zag de knipoog niet

2. inderdaad fitness -----> fitness topic :P
pi_131557992
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:31 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

1. je zag de knipoog niet

2. inderdaad fitness -----> fitness topic :P
Jullie geven teminste degelijk advies, kun je van dat andere topic niet zeggen (lijkt soms wel alsof het allemaal trolls zijn :') ).
pi_131558011
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:32 schreef Susteren het volgende:

[..]

Jullie geven teminste degelijk advies, kun je van dat andere topic niet zeggen (lijkt soms wel alsof het allemaal trolls zijn :') ).
True haha

wou gewoon ff beetje porren ;)
pi_131558041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:33 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

True haha

wou gewoon ff beetje porren ;)
Oke man ;)
  woensdag 25 september 2013 @ 17:34:38 #27
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131558046
Welke body ga je halen Sus?
pi_131558085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:34 schreef Levolution het volgende:
Welke body ga je halen Sus?
Ik twijfel, sws fullframe. Heb nu 1d mk3 als main body, wil er een 5d mark ii of iii bij halen. mk3 heeft wel paar voordelen, maar denk niet dat het het dubbele bedrag waard is.
  woensdag 25 september 2013 @ 17:38:12 #29
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131558169
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:35 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik twijfel, sws fullframe. Heb nu 1d mk3 als main body, wil er een 5d mark ii of iii bij halen. mk3 heeft wel paar voordelen, maar denk niet dat het het dubbele bedrag waard is.
Dat kost toch wel iets meer dan 1500, of ga je tweedehands halen?
pi_131558255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:38 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dat kost toch wel iets meer dan 1500, of ga je tweedehands halen?
mk3 is ong. 2600, mk2 kun je 2e hands in goede staat vanaf 1200/1300 vinden. Maar moet ook nog een lichtsterke zoom hebben, ga warsch voor de 24-70 2.8 mk1. Sinds de mk2 er is is die 2e hands wat goedkoper geworden, leuke heb je rond 900 euro.
  woensdag 25 september 2013 @ 17:46:52 #31
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131558484
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:40 schreef Susteren het volgende:

[..]

mk3 is ong. 2600, mk2 kun je 2e hands in goede staat vanaf 1200/1300 vinden. Maar moet ook nog een lichtsterke zoom hebben, ga warsch voor de 24-70 2.8 mk1. Sinds de mk2 er is is die 2e hands wat goedkoper geworden, leuke heb je rond 900 euro.
Waarom per se fullframe dan, volgens mij doe jij vooral portretfotografie dus daar heeft het wel wat voordelen voor de bokeh maar is het de meerprijs waard? Ik weet niet of je veel landschapsfotografie doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 25-09-2013 17:52:17 ]
pi_131558992
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarom per se fullframe dan, volgens mij doe jij vooral portretfotografie dus daar heeft het wel wat voordelen voor de bokeh maar is het de meerprijs waard? Ik weet niet of je veel landschapsfotografie doet?
Fullframe om paar redenen:

Grotere sensor > idd bokeh, betere iso prestaties
5d mk2 en 3 heeft natuurlijk meer megapixels (heb nu 10mp, over het algemeen genoeg maar krijg af en toe opdrachten waar ik die extra pixels goed voor kan gebruiken)

Ook kan ik m'n 70-200 2.8 dan vaker gebruiken omdat die dan nog wat wijder is. M'n 1d heeft 1.3 crop, zit dus eigenlijk tussen cf en ff in. Heb ook een paar crop bodies gehad, maar m'n voorkeur gaat nu toch echt uit naar een fullframe (wordt dan m'n eerste :P ).

Last but not least is de 5d mk2 filmmodus superieur aan die van de cf sensors, hij lijkt gewoon een betere dynamic range te hebben.
  woensdag 25 september 2013 @ 18:08:45 #33
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131559127
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:04 schreef Susteren het volgende:

[..]

Fullframe om paar redenen:

Grotere sensor > idd bokeh, betere iso prestaties
5d mk2 en 3 heeft natuurlijk meer megapixels (heb nu 10mp, over het algemeen genoeg maar krijg af en toe opdrachten waar ik die extra pixels goed voor kan gebruiken)

Ook kan ik m'n 70-200 2.8 dan vaker gebruiken omdat die dan nog wat wijder is. M'n 1d heeft 1.3 crop, zit dus eigenlijk tussen cf en ff in. Heb ook een paar crop bodies gehad, maar m'n voorkeur gaat nu toch echt uit naar een fullframe (wordt dan m'n eerste :P ).

Last but not least is de 5d mk2 filmmodus superieur aan die van de cf sensors, hij lijkt gewoon een betere dynamic range te hebben.
Betere iso-prestaties heb je toch weinig aan als je toch met veel licht werkt. Als jij in een studio fotografeert voegt dat niks toe.
Veel megapixels heb je ook wel op cf's.
En de 70-200 2.8 (mooie lens :P ) doet het juist beter op een cf, meer beeldvullend op een gecropte foto, een telezoom heb je immers om het onderwerp dichtbij te halen. Nu kun je natuurlijk met voldoende mp's een ff-foto ook zelf croppen maar toch.
Filmmodus zou ik verder niet weten.
  woensdag 25 september 2013 @ 18:10:35 #34
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131559179
*kuch

Tenzij er BB chickies mee op de foto gaan... we hebben een heel forum over fotografie. :P
  woensdag 25 september 2013 @ 18:11:28 #35
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131559206
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:10 schreef Snakey het volgende:
*kuch

Tenzij er BB chickies mee op de foto gaan... we hebben een heel forum over fotografie. :P
Best goed idee, BB-chickies fotograferen.
Lijkt dat je wat Susteren? :P
pi_131559212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:08 schreef Levolution het volgende:

[..]

Betere iso-prestaties heb je toch weinig aan als je toch met veel licht werkt. Als jij in een studio fotografeert voegt dat niks toe.
Veel megapixels heb je ook wel op cf's.
En de 70-200 (mooie lens :P ) doet het juist beter op een cf, meer beeldvullend op een gecropte foto. Nu kun je natuurlijk met voldoende mp's een ff-foto ook zelf croppen maar toch.
Betere iso prestaties heb ik ook veel aan hoor, zat keren gehad dat ik op locatie op iso 3200 moest gaan terwijl dat voor m'n 1d echt vrij hoog is.

Ik gebruik de 70-200 juist veel voor portretten, maar op cf is het gewoon niet wijd genoeg voor in m'n studio, toen ik eens de 5dmk3 van een kennis had geleend merkte ik dat hij dan gewoon prima bruikbaar is door de grotere beeldhoek. Als ik juist een groter bereik wilde kon ik idd beter een cf body nemen, maar ik had m'n 7d niet voor niets verkocht ;)
pi_131559222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:11 schreef Levolution het volgende:

[..]

Best goed idee, BB-chickies fotograferen.
Lijkt dat je wat Susteren? :P
Jazeker :D
pi_131559303
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:10 schreef Snakey het volgende:
*kuch

zit complete lifting gerelateerde prologen te schrijven, gaat het over alfa romeo's en camera's.
:')
  woensdag 25 september 2013 @ 18:16:51 #39
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131559338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:15 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

zit complete lifting gerelateerde prologen te schrijven, gaat het over alfa romeo's en camera's.
:')
Sorry mang, ik ga zo die Rippetoe shit en de rest enzo lezen. :@
pi_131559358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Sorry mang, ik ga zo die Rippetoe shit en de rest enzo lezen. :@
die had mcnulty idd gepost, dat is een beste lap text hahahaha
  woensdag 25 september 2013 @ 18:19:10 #41
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131559399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:17 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

die had mcnulty idd gepost, dat is een beste lap text hahahaha
Had nog niet eens geklikt, ik word vast onaangenaam verrast. Jij hebt ook het één en ander gepost zie ik, lees ik zo allemaal terug.
Maar eerst even wat kippenbouten in de oven mikken.
pi_131562371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:19 schreef Levolution het volgende:

[..]

Had nog niet eens geklikt, ik word vast onaangenaam verrast. Jij hebt ook het één en ander gepost zie ik, lees ik zo allemaal terug.
Maar eerst even wat kippenbouten in de oven mikken.
mmmm protein.

hier 10 eieren en 200 gram salami :') plus wat groente

te lui om naar de supermarkt te gaan
pi_131562442
Hoe lang kan je zo'n pot Whey eigenlijk bewaren na openen?
pi_131562649
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:40 schreef Bombshell het volgende:
Hoe lang kan je zo'n pot Whey eigenlijk bewaren na openen?
zolang je hem dichthoudt kan je er wel maanden gebruik van maken.
  woensdag 25 september 2013 @ 19:57:48 #45
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131563102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:39 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

mmmm protein.

hier 10 eieren en 200 gram salami :') plus wat groente

te lui om naar de supermarkt te gaan
Salami tikt wel goed aan. :P

Goede tip op de pause squats trouwens. Gezien ik Madcow doe heb ik genoeg opwarmsets om daarop te focussen. Ik doe die opwarmsets ook explosief, je voelt dat je dan echt veel meer de contractie in je benen vasthoudt. Als je dat niet doet fail je sneller halverwege de zware squat naar mijn gevoel.
pi_131563631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Salami tikt wel goed aan. :P

Goede tip op de pause squats trouwens. Gezien ik Madcow doe heb ik genoeg opwarmsets om daarop te focussen. Ik doe die opwarmsets ook explosief, je voelt dat je dan echt veel meer de contractie in je benen vasthoudt. Als je dat niet doet fail je sneller halverwege de zware squat naar mijn gevoel.
salami is mijn calorie life saver!

Ja? nice dat ze bevallen. Klopt ..de beweging wordt zo veel bewuster gemaakt.
  woensdag 25 september 2013 @ 20:19:09 #47
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 25 september 2013 @ 20:21:11 #48
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131564186
Ik doe ook altijd pause squats tijdens opwarmen, voel me dan net iets cooler.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_131564320
gister deed ik 70-75% pause squats, 3x3 140kg 3 sec, 7x2 150 3 sec

dat was best slopend, maar wel zeer fijn om te doen
  woensdag 25 september 2013 @ 20:37:40 #50
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131564802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:24 schreef dreamerbulk het volgende:
gister deed ik 70-75% pause squats, 3x3 140kg 3 sec, 7x2 150 3 sec

dat was best slopend, maar wel zeer fijn om te doen
brb even 75% squatten

*gooit 130 kg op bar
pi_131565176
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:29 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

dit, ik vind het weer keihard offtopic, als het hier over auto's en fotografie gaat!
pi_131565229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:37 schreef Levolution het volgende:

[..]

brb even 75% squatten

*gooit 130 kg op bar
altijd ruimte om te verbeteren, das t mooie aan deze sport.
pi_131565919
Twee weken rust gehouden met bovenlichaam, twee lichte setjes ohp en meteen weer schouderpijn.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_131565996
quote:
9s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Beach het volgende:
Twee weken rust gehouden met bovenlichaam, twee lichte setjes ohp en meteen weer schouderpijn.
in die rusttijd mobiliteits oefeningen gedaan voor schouder?

Waar heb je precies pijn in de schouder? Rotator cuff?
pi_131566071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:03 schreef dreamerbulk het volgende:

Waar heb je precies pijn in de schouder? Rotator cuff?
Ja wel stretches meerdere keren per week.
Denk ik wel ja. Toch maar eens naar de dokter binnenkort.
pi_131566097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:05 schreef Beach het volgende:

[..]

je zou ook echt rotator cuff gerelateerde oefeningen kunnen doen he.

ik doe ze sowieso altijd voor mijn bench en OHP.
pi_131566129
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:05 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

je zou ook echt rotator cuff gerelateerde oefeningen kunnen doen he.

ik doe ze sowieso altijd voor mijn bench en OHP.
Zoals facepulls?
pi_131566236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:06 schreef Beach het volgende:

[..]

Zoals facepulls?
schijnt ook goed te zijn daarvoor.

maar doelde meer op bijv deze:

pi_131566245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:05 schreef Beach het volgende:

[..]

dat zou ik zeker doen of direct fysio
pi_131566314
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:08 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

schijnt ook goed te zijn daarvoor.

maar doelde meer op bijv deze:

Okee even kijken, kan ik vast wel toevoegen aan m'n normale stretchroutine.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat zou ik zeker doen of direct fysio
Ervaring mee dan?
pi_131566369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:10 schreef Beach het volgende:

[..]

Okee even kijken, kan ik vast wel toevoegen aan m'n normale stretchroutine.

[..]

Ervaring mee dan?
heb 2 jaar fysio gestudeerd, dus weet nog een paar dingen :+
  woensdag 25 september 2013 @ 21:19:43 #62
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131566745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb 2 jaar fysio gestudeerd, dus weet nog een paar dingen :+
Kan hij beter direct naar een fysiotherapeut. Dokter zal hem toch doorverwijzen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_131567082
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kan hij beter direct naar een fysiotherapeut. Dokter zal hem toch doorverwijzen.
dat denk ik ook, huisartsen weten er meestal niet zo diep er van af
pi_131567141
Okee.
  woensdag 25 september 2013 @ 22:26:50 #65
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 25 september 2013 @ 22:28:33 #66
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131570980
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:26 schreef Snakey het volgende:
http://thefitcoach.wordpr(...)truth-about-experts/

Helemaal gelezen, ik voel me een beetje duizelig nu. :D
Knap. Ik ben er net globaal doorheen gegaan, toen gaf ik het op. :')
pi_131571039
Zouden jullie ons niet kunnen verblijden met een beknopte samenvatting? Het liefst met bulletpoints. Alvast bedankt!
BEASTMODE
  woensdag 25 september 2013 @ 22:32:27 #68
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131571194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:28 schreef Levolution het volgende:

[..]

Knap. Ik ben er net globaal doorheen gegaan, toen gaf ik het op. :')
Het is een ware uitputtingsslag. Net als Practical Programming for Strength Training van Rip. Goed boek, denk ik, ik kreeg het niet uitgelezen, zo vreselijk droog.
  woensdag 25 september 2013 @ 22:33:59 #69
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131571279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef Awesome_ het volgende:
Zouden jullie ons niet kunnen verblijden met een beknopte samenvatting? Het liefst met bulletpoints. Alvast bedankt!
Mash zegt dat Rippetoe zuigt voor hits op zijn website.
Jordan Fuckenbaum zegt hey doe eens normaal klopt niks van wat je zegt.
*insert heel veel bullshit over biomechaniek*
Mash is gedisst en haalt post offline.
Fuckenbaum krijgt alle lekkere bitches en neukt ze suf.
  woensdag 25 september 2013 @ 22:36:11 #70
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131571389
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef Awesome_ het volgende:
Nee dank. :')

Het is een hele verhandeling over hoe anderen, die zeggen dat Rip het fout heeft, zelf op hun fouten gewezen worden, en dit vat het hele geval wel samen.

quote:
In writing this, however, I got to thinking about how it would be possible for such an experienced lifter and coach to actually believe the nonsense he was writing. I mean, he did squat 800 raw, which clearly makes him an expert here, right? I ended up coming to the conclusion that Mr. Mash actually wrote this drivel incorrectly on purpose in order to get more traffic to the JTS site and his own website. Then I started thinking that the only reason CWS would put this up knowing that people aren’t in fact brain dead, is because he knew it would blow up over the Internet and that’s good for business. CWS ended up writing a poorly worded apology after he took the article down and then he had the balls to take the apology down after he started deleting comments criticizing the article or questioning the author. Basically they’re trying to cover the whole thing up, which is a cowardly move if I’ve ever seen one. Listen folks, when you screw up- you screw up, but you have to face the music and take your lumps as you own up to your mistakes. Time to face the music, fellas.
pi_131571396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:33 schreef Levolution het volgende:

[..]

Mash zegt dat Rippetoe zuigt voor hits op zijn website.
Jordan Fuckenbaum zegt hey doe eens normaal klopt niks van wat je zegt.
*insert heel veel bullshit over biomechaniek*
Mash is gedisst en haalt post offline.
Fuckenbaum krijgt alle lekkere bitches en neukt ze suf.
Thanks! Niks gemist dus.
BEASTMODE
pi_131576850
Iemand advies voor de 'catch' in de powercleans? Die bar breekt óf mijn vingers óf mijn polsen, af en toe beiden. Lijkt mij niet de bedoeling het gewicht op te vangen met mijn handen. :D
  donderdag 26 september 2013 @ 03:34:07 #73
77130 star_gazer
pi_131576888
Sodemieter zeg, die licht gewicht / hoog volume training van gisteren is goed te voelen. Mijn quads + reet staan helemaal stijf van de DOMS. Leuk om het roer af en toe een beetje om te gooien.

Dit zet me aan te denken; zou dit geen goed programma zijn?

Week 1: kracht
Week 2: hypertrophy
Week 3: kracht
Week 4: hypertrophy
Week 5: Deload

Repeat

Groot én sterk?
-
  donderdag 26 september 2013 @ 09:33:40 #74
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131578515
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 03:07 schreef Faeroer het volgende:
Iemand advies voor de 'catch' in de powercleans? Die bar breekt óf mijn vingers óf mijn polsen, af en toe beiden. Lijkt mij niet de bedoeling het gewicht op te vangen met mijn handen. :D
Je vangt het op met je schouders net als in een front squat houd je de ellebogen omhoog. Je hand/pols heb je daar alleen om ervoor te zorgen dat hij niet rolt, maar dit doe je ook door ellebogen hoog te houden.
Verbo is terug?
  donderdag 26 september 2013 @ 09:41:07 #75
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 26 september 2013 @ 09:48:52 #76
77130 star_gazer
pi_131578806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:41 schreef RaymondK het volgende:
Starting my zelfgemaakte nasi, met bruine rijst een ton kip, en boemboe

[ afbeelding ]

O+
Vergeet de diepvries sate van 50 cent per pakje niet. Dat spul is nog best te doen gezien de prijs :')
-
  donderdag 26 september 2013 @ 09:58:50 #77
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131579033
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Vergeet de diepvries sate van 50 cent per pakje niet. Dat spul is nog best te doen gezien de prijs :')
Vooral door de satesaus is dat wel te doen lol. (8>

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 26-09-2013 10:05:54 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 10:14:23 #78
77130 star_gazer
pi_131579393
quote:
12s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:58 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Vooral door de satesaus is dat wel te doen lol. (8>
Klopt. Dat paardenvlees moet je gewoon van het stokje af rijgen en door je nasi roeren.
-
  donderdag 26 september 2013 @ 10:39:11 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131579959
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 03:34 schreef star_gazer het volgende:
Sodemieter zeg, die licht gewicht / hoog volume training van gisteren is goed te voelen. Mijn quads + reet staan helemaal stijf van de DOMS. Leuk om het roer af en toe een beetje om te gooien.

Dit zet me aan te denken; zou dit geen goed programma zijn?

Week 1: kracht
Week 2: hypertrophy
Week 3: kracht
Week 4: hypertrophy
Week 5: Deload

Repeat

Groot én sterk?
Het zal je best iets opleveren, maar ik denk dat het beter is om te cyclen in cycles van 6 weken. 6 weken kracht, 6 weken hypertrophy. Misschien zelfs cycles van 8 -9 weken beter. Dan kan je je voeding er ook beter op afstellen.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:17:36 #80
77130 star_gazer
pi_131580872
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het zal je best iets opleveren, maar ik denk dat het beter is om te cyclen in cycles van 6 weken. 6 weken kracht, 6 weken hypertrophy. Misschien zelfs cycles van 8 -9 weken beter. Dan kan je je voeding er ook beter op afstellen.
Qua periodisering is misschien een gemengd programma als 5/3/1 BBB beter, omdat daar wat meer progressie in zit.

Ik denk overigens dat er verder weinig verschil is in voeding. Voor zowel kracht als massa moet je gewoon veel vreten en voldoende eiwitten binnen krijgen.
-
pi_131582294
Layno Norton heeft zo'n PHAT schema, dat combineert kracht(lowreps) met hypertrophy/uithouding in 1 week.
3 dagen kracht, en dan 2 dagen dezelfde spiergroepen op hogere reps.
Zoiets in het kort dacht ik, google maar op Layne Norton PHAT.
pi_131582605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef DjMark het volgende:
Layno Norton heeft zo'n PHAT schema, dat combineert kracht(lowreps) met hypertrophy/uithouding in 1 week.
3 dagen kracht, en dan 2 dagen dezelfde spiergroepen op hogere reps.
Zoiets in het kort dacht ik, google maar op Layne Norton PHAT.
Uppper body strength/lowerbody strength/ en dan 3 dagen hypertrophy idd
  donderdag 26 september 2013 @ 12:31:50 #83
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_131582732
Star, wou bijna zeggen, lijkt wel een beetje op 5/3/1 BBB. Zou het gewoon ns proberen, vind het vrij killing tot nu toe ;)
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  donderdag 26 september 2013 @ 12:41:29 #84
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131582977
Ik ben een beetje in de war over het gebruik van dextrose. De één zegt dat het het best is om tijdens je workout in te nemen, dus gewoon in je water. De ander zegt dat het het best is om na de workout te doen, eventueel gemixt met je whey shake. De ander zegt weer beide. Wat is volgens jullie het best?
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:54:12 #85
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131583290
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Qua periodisering is misschien een gemengd programma als 5/3/1 BBB beter, omdat daar wat meer progressie in zit.

Ik denk overigens dat er verder weinig verschil is in voeding. Voor zowel kracht als massa moet je gewoon veel vreten en voldoende eiwitten binnen krijgen.
Dat lijkt mij ook ja, gemengd. PHAT klinkt ook goed.

En agreed over voeding.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:56:30 #86
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131583365
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:41 schreef jeurse04 het volgende:
Ik ben een beetje in de war over het gebruik van dextrose. De één zegt dat het het best is om tijdens je workout in te nemen, dus gewoon in je water. De ander zegt dat het het best is om na de workout te doen, eventueel gemixt met je whey shake. De ander zegt weer beide. Wat is volgens jullie het best?
Ik denk dat het marginale verschillen zijn waar ze over praten. Dus tijdens of erna, doe wat je prettig vindt. Beiden lijkt me wat overdreven.
pi_131583392
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk dat het marginale verschillen zijn waar ze over praten. Dus tijdens of erna, doe wat je prettig vindt. Beiden lijkt me wat overdreven.
eensch.
  donderdag 26 september 2013 @ 13:16:29 #88
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131583905
Ik lees trouwens vaak dat een workout langer dan een een uur, anderhalf uur geen nut zou hebben. Heeft iemand hier meer info of wetenschappelijke studies over? Ikzelf ben namelijk soms met een flinke back workout wel bijna 2 uur bezig.
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  donderdag 26 september 2013 @ 13:18:58 #89
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131583971
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:57 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

eensch.
Als het past dan past het, maar het is 120 kcal per scoop.
  donderdag 26 september 2013 @ 13:25:05 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131584112
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef star_gazer het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:25 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Uppper body strength/lowerbody strength/ en dan 3 dagen hypertrophy idd
Van den man hemzelf: www.simplyshredded.com/me(...)ne-updated-2011.html

Pittige routine, wel interessant though.
pi_131584769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:16 schreef jeurse04 het volgende:
Ik lees trouwens vaak dat een workout langer dan een een uur, anderhalf uur geen nut zou hebben. Heeft iemand hier meer info of wetenschappelijke studies over? Ikzelf ben namelijk soms met een flinke back workout wel bijna 2 uur bezig.
Dat verschilt per persoon, als je het fijn vind gewoon blijven doen. Ik vraag me wel af hoe je daar 2 uur mee bezig kunt zijn, zelfs mijn drukste schema duurt net iets langer dan 1 uur. Wellicht neem je veel pauze tussendoor, of teveel oefeningen.
  donderdag 26 september 2013 @ 13:51:36 #92
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131584912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:41 schreef RaymondK het volgende:
Starting my zelfgemaakte nasi, met bruine rijst een ton kip, en boemboe

[ afbeelding ]

O+
ik heb vorige week deze zelfgemaakt

met jasmijn rijst en boontjes
  donderdag 26 september 2013 @ 14:11:25 #94
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131585420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:48 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon, als je het fijn vind gewoon blijven doen. Ik vraag me wel af hoe je daar 2 uur mee bezig kunt zijn, zelfs mijn drukste schema duurt net iets langer dan 1 uur. Wellicht neem je veel pauze tussendoor, of teveel oefeningen.
2 uur is dan wel met een trainingsmaatje samen, waardoor een workout sowieso wat langer duurt dan normaal. In me eentje kan ik makkelijk 1.5 uur volmaken waarbij ik hoogstens een minuut rust neem tussen de sets door.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:13:39 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131585488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:11 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

2 uur is dan wel met een trainingsmaatje samen, waardoor een workout sowieso wat langer duurt dan normaal. In me eentje kan ik makkelijk 1.5 uur volmaken waarbij ik hoogstens een minuut rust neem tussen de sets door.
Hoe ziet je schema voor je back workout er uit dan?
  donderdag 26 september 2013 @ 14:20:55 #96
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131585670
quote:
5s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe ziet je schema voor je back workout er uit dan?
Dat verschilt, maar over het algemeen zo:

Pullups
Lat pulldown
Deadlift
Bent over row
Seated row
Wide grip seated row
+willekeurige back oefening

Alles 3,4 sets behalve deadlift minimaal 5.

Ik krijg het gevoel dat als ik minder oefeningen doe, dat ik mijn rug niet goed genoeg aangepakt heb, terwijl ik wel gewoon tot het gaatje ga met elke oefening.

Vooral deadliften ben ik zo 20 min mee bezig, sowieso doe ik minimaal 5 sets hiervan en om met de laatste set echt te knallen nog even mentaal voorbereiden, handjes insmeren met magnesium, belt omdoen, kost allemaal tijd.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:37:04 #97
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131586214
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:20 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Pullups
Lat pulldown
Deadlift
Bent over row
Seated row
Wide grip seated row

Ik krijg het gevoel dat als ik minder oefeningen doe, dat ik mijn rug niet goed genoeg aangepakt heb, terwijl ik wel gewoon tot het gaatje ga met elke oefening.

Vooral deadliften ben ik zo 20 min mee bezig, sowieso doe ik minimaal 5 sets hiervan en om met de laatste set echt te knallen nog even mentaal voorbereiden, handjes insmeren met magnesium, belt omdoen, kost allemaal tijd.
Met 5 sets mag ik hopen dat je warming up mee telt? Want 5 werksets op de DL lijkt me nogal dodelijk.
Verbo is terug?
  donderdag 26 september 2013 @ 15:09:39 #98
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_131587259
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Met 5 sets mag ik hopen dat je warming up mee telt? Want 5 werksets op de DL lijkt me nogal dodelijk.
5 werksets dodelijk? Hoe dan
pi_131587272
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:16 schreef jeurse04 het volgende:
Dat komt omdat volgens velen je cortisol spiegel erg stijgt na zo'n 45 minuten trainen.
Voor studies kan je googlen naar trainingsduur en cortisol
  donderdag 26 september 2013 @ 15:15:27 #100
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131587441
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nope, gewoon 5 werksets. Warming up doe ik niet aan. Ik begin met 60kgx12 en eindig zo op 167.5x3 (m'n max tot nu toe). Elke set dus ongeveer 20kg erbij. Ik doe dit zo nu al minimaal een jaar en heb nog nergens last van gehad (op wat flinke spierpijn na, wat ik overigens juist lekker vind).
  donderdag 26 september 2013 @ 15:26:26 #101
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131587787
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:09 schreef Hiatus het volgende:

[..]

5 werksets dodelijk? Hoe dan
Voor de deadlift maak je gebruik van warming up sets. Dus met lager gewicht en meer herhalingen. Daarna ga je zwaarder tot je bij de werksets aankomt. Want je gaat niet 'koud' tot je max deadliften en al helemaal niet 5 sets achter elkaar op een 3RM. Dat hou je gewoon niet vol voor 5 sets.
Verbo is terug?
  donderdag 26 september 2013 @ 15:30:03 #102
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131587913
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:15 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Nope, gewoon 5 werksets. Warming up doe ik niet aan. Ik begin met 60kgx12 en eindig zo op 167.5x3 (m'n max tot nu toe). Elke set dus ongeveer 20kg erbij. Ik doe dit zo nu al minimaal een jaar en heb nog nergens last van gehad (op wat flinke spierpijn na, wat ik overigens juist lekker vind).
Dat zijn dus warming up sets. Je gaat van laag gewicht+veel reps naar een steeds zwaarder gewicht+minder reps.
Verbo is terug?
pi_131588063
Ik pak met DL ook gewoon 5 sets van 5. Dat is exclusief warming up.

Soms doe ik ook iets van 3x5 en dan 2, 2, 1, 1 etc.
  donderdag 26 september 2013 @ 15:38:42 #104
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131588208
Ben zelf gewend om 1 set uit te voeren+warming up en af en toe eens 3 sets waar ik veel rust voor nodig heb om het te halen.
Verbo is terug?
  donderdag 26 september 2013 @ 15:40:14 #105
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131588258
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:30 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat zijn dus warming up sets. Je gaat van laag gewicht+veel reps naar een steeds zwaarder gewicht+minder reps.
Hmm oke ik wist niet dat dit gezien werd als ''warm up sets''. Elke oefening begin ik gewoon met 12 reps. Zie het niet echt als warming up maar oke.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:37:39 #106
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131589821
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:40 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Hmm oke ik wist niet dat dit gezien werd als ''warm up sets''. Elke oefening begin ik gewoon met 12 reps. Zie het niet echt als warming up maar oke.
60 kilo is ong. 33% van je 1RM. Dat hoor je voor meer dan 25 reps te kunnen uitvoeren met jouw 1RM. Dus zou het niet echt uitdagend noemen, naar als voorbereiding op de zware sets.
Verbo is terug?
pi_131590157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 03:07 schreef Faeroer het volgende:
Veelgemaakte fout (mijzelf incluis), in dit filmpje wordt het goed uitgelegd.

donderdag 26 september 2013 @ 16:54:48 #108
77130 star_gazer
pi_131590345

[ Bericht 58% gewijzigd door star_gazer op 26-09-2013 16:56:31 ]
-
  donderdag 26 september 2013 @ 16:58:25 #109
77130 star_gazer
pi_131590440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:31 schreef Cataclyst het volgende:
Star, wou bijna zeggen, lijkt wel een beetje op 5/3/1 BBB. Zou het gewoon ns proberen, vind het vrij killing tot nu toe ;)
5/3/1 BBB lijkt me een erg leuk programma om te gaan draaien, maar ik zit hier aan het begin van het cutting seizoen. Ik heb me vooral op kracht gericht de afgelopen maanden, dus ben best wel vet geworden met beperkte massa gains. Eerst cutten met behoud van kracht, daarna (Februari / maart) aanzetten met een gemengd kracht / hypertrofie programma.
-
  donderdag 26 september 2013 @ 17:02:05 #110
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131590538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:41 schreef jeurse04 het volgende:
Eerste vraag die je jezelf moet stellen: 'beter' voor wat?

'beter' is zonder context een even loos woord als 'gezonder' of 'cleaner'.
Confidence through competence
  donderdag 26 september 2013 @ 18:41:47 #111
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131593162
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:20 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Pullups
Lat pulldown
Deadlift
Bent over row
Seated row
Wide grip seated row

Ik denk dat je juist beter af bent door minder te doen. Ik heb weet ik hoe lang veel oefeningen per spiergroep gedaan, wat uiteraard wel wat voor je doet. Maar juist door wat minder compounds te pakken ben ik stukken vooruit geschoten.
  donderdag 26 september 2013 @ 20:04:45 #112
391621 Hiatus
pi_131595867
Hoe moet ik me rug nu houden bij een high bar squat? recht houden of mag hollen ook?
Ben waarschijnlijk te zwaar gegaan maandag, heb nu nog beetje last van me onderrug ( links onder).
Wellicht komt het wel door butt wink wat ik onbewust heb. Hoe zou ik dat kunnen constateren? enkel door mezelf te filmen zeker?
pi_131596119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:04 schreef Hiatus het volgende:
Hoe moet ik me rug nu houden bij een high bar squat? recht houden of mag hollen ook?
Ben waarschijnlijk te zwaar gegaan maandag, heb nu nog beetje last van me onderrug ( links onder).
Wellicht komt het wel door butt wink wat ik onbewust heb. Hoe zou ik dat kunnen constateren? enkel door mezelf te filmen zeker?
recht, niet hol. filmen is het enige ja (of iemand laten kijken...). als ik voor de spiegel zonder barbell squats doe heb ik ook een butt wink, maar tijdens het echt squatten niet (low bar).

ben nu 5,5 maand bezig waarvan 3 weken vakantie en net voor het eerst 100 gesquat (weeg 67 kg), voelt goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deeltjesversneller op 26-09-2013 20:17:59 ]
pi_131602403
Vandaag pause deadlifts gedaan, i was not prepared.. damn heavy!

begon met 60%1RM 5x5 en 3 sec pause op mijn weakpoint(net onder de knie en net erboven), en dan een explosieve lockout. Daarna op 70 % , toen 75% .... Als ik faal met PR dan faal ik altijd op die hoogte, dus doel is om daar sterker te worden en die spieren op dat punt harder te laten werken.

Daarna nog 3 setjes speedlifts gedaan , 30 sec lang deadliften met 70% steeds weer terug leggen, opstaan, en weer bukken om in houding te komen.... killing!

[ Bericht 15% gewijzigd door dreamerbulk op 26-09-2013 22:40:59 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 23:18:44 #115
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131604848
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:31 schreef dreamerbulk het volgende:
Vandaag pause deadlifts gedaan, i was not prepared.. damn heavy!

begon met 60%1RM 5x5 en 3 sec pause op mijn weakpoint(net onder de knie en net erboven), en dan een explosieve lockout. Daarna op 70 % , toen 75% .... Als ik faal met PR dan faal ik altijd op die hoogte, dus doel is om daar sterker te worden en die spieren op dat punt harder te laten werken.

Daarna nog 3 setjes speedlifts gedaan , 30 sec lang deadliften met 70% steeds weer terug leggen, opstaan, en weer bukken om in houding te komen.... killing!
Dat ga ik morgenochtend met squats doen. Eens kijken of ik het het weekend nog zo'n goed idee vind. :P
pi_131604874
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat ga ik morgenochtend met squats doen. Eens kijken of ik het het weekend nog zo'n goed idee vind. :P
lol, dat ga je serieus voelen ja :P
  donderdag 26 september 2013 @ 23:21:44 #117
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131605007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:19 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

lol, dat ga je serieus voelen ja :P
Ik rij dit weekend terug naar NL. Gelukkig heb ik cruise control. :D
pi_131605138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Whahaha, hoeveel uur rijden? 16?
  donderdag 26 september 2013 @ 23:27:37 #119
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131605253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:25 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Whahaha, hoeveel uur rijden? 16?
24 ongeveer. Ik kom van bijna het zuidelijkste puntje. Maar we nemen een hotel tusssendoor. We hebben twee katten bij ons.
pi_131605262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

het is lekker weer hier.
  donderdag 26 september 2013 @ 23:28:56 #121
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 26 september 2013 @ 23:38:41 #122
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131605714
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

24 ongeveer. Ik kom van bijna het zuidelijkste puntje. Maar we nemen een hotel tusssendoor. We hebben twee katten bij ons.
Doen jouw katten het goed in de auto?
Die van mij is wagenziek of bang ofzo, veel zeuren/miauwen, bek blijft openstaan/hijgen (=stress).
pi_131605953
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ok! Veel reisplezier dan ;)
  donderdag 26 september 2013 @ 23:51:27 #124
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131606314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:38 schreef Levolution het volgende:

[..]

Doen jouw katten het goed in de auto?
Die van mij is wagenziek of bang ofzo, veel zeuren/miauwen, bek blijft openstaan/hijgen (=stress).
Ze kunnen ziek worden van de stress. Maar die van ons gaan nu gelijk slapen en zijn twee dagen verveeld. :+
  donderdag 26 september 2013 @ 23:52:13 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 26 september 2013 @ 23:56:46 #126
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131606537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze kunnen ziek worden van de stress. Maar die van ons gaan nu gelijk slapen en zijn twee dagen verveeld. :+
Ik weet het. Is ook geen pretje, gelukkig hoeft ze niet vaak in de auto maar als ze wel een keer moet is het rot voor haar en ook voor mij (ik kan er slecht tegen om haar zo te zien ;( ).

Maar een goede reis alvast. :P
  donderdag 26 september 2013 @ 23:58:29 #127
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131606612
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:19 schreef Snakey het volgende:
Wat onnodigheden verwijderd.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:22:08 #128
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131607439
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:32 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is een ware uitputtingsslag. Net als Practical Programming for Strength Training van Rip. Goed boek, denk ik, ik kreeg het niet uitgelezen, zo vreselijk droog.
Klopt, heb geluk dat het raakvlakken heeft met mijn studie (Seyle's model, energie systemen etc.). Dus kan al een heel deel doorlezen zonder telkens opnieuw te moeten lezen zoals sommige physiologische boeken, waarbij zowel scheikundige, bewegingskundige, anatomische als andere zaken worden besproken.

Zal hem morgen proberen uit te lezen. Ben nu op 1/3 met 2 uur lezen....

P.s. Rippetoe krijgt altijd alle credits, maar Kilgore wordt nooit genoemd als iemand SS of PP bespreekt. :{
Verbo is terug?
  vrijdag 27 september 2013 @ 07:25:27 #129
77130 star_gazer
pi_131609415
Hehe. Ik vind Rip's taalgebruik altijd wel lekker. Uit Starting Strength:

quote:
Chalk is always a good idea, because it dries out the skin, and dry skin is less prone to folding and abrasion than moist skin, and therefore is less prone to problem callus formation. If the weight room is not equipped with chalk, bring your own. If the gym complains, change gyms.
En zo is het :D
-
  vrijdag 27 september 2013 @ 07:45:51 #130
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131609510
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Klopt, heb geluk dat het raakvlakken heeft met mijn studie (Seyle's model, energie systemen etc.). Dus kan al een heel deel doorlezen zonder telkens opnieuw te moeten lezen zoals sommige physiologische boeken, waarbij zowel scheikundige, bewegingskundige, anatomische als andere zaken worden besproken.

Zal hem morgen proberen uit te lezen. Ben nu op 1/3 met 2 uur lezen....

P.s. Rippetoe krijgt altijd alle credits, maar Kilgore wordt nooit genoemd als iemand SS of PP bespreekt. :{
Ik bleef hele hoofdstukken opnieuw lezen, om uiteindelijk vast te stellen dat het wel interessant is, maar ik er in de praktijk niet zo heel veel aan heb.

En inderdaad, Kilgore wordt totaal ondergesneeuwd daar waar hij veel meer waardering verdient.
  vrijdag 27 september 2013 @ 07:47:01 #131
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131609518
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 07:25 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat soort dingen komen in Practical Programming niet voor. Verre van zelfs.
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:36:48 #132
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131610904
Bench pressed 105 vanmorgen. *O*

2x en ik had er nog wel 1 in de tank. Gaat lekker vooruit zo.
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:42:14 #133
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131611013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:36 schreef Snakey het volgende:
Bench pressed 105 vanmorgen. *O*

2x en ik had er nog wel 1 in de tank. Gaat lekker vooruit zo.
Goed bezig, dat zijn de serieuze gewichten!

Iemand btw ervaring met anytime fitness? Kan je daar lekker trainen, dus genoeg barbells, squat racks etc aanwezig? Het principe dat je 24/7 kan trainen lijkt me echt geweldig, jammer dat er geen bij mij in de buurt zit.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:01:08 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:02:53 #135
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131611384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:42 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Iemand btw ervaring met anytime fitness? Kan je daar lekker trainen, dus genoeg barbells, squat racks etc aanwezig? Het principe dat je 24/7 kan trainen lijkt me echt geweldig, jammer dat er geen bij mij in de buurt zit.
Thanks. Een FB met een gemiddeld zware, een lichte en een heavy dag blijkt goed te weken voor me.

Zo´n 24 uurs gym, denk je echt dat je gebruik zou maken van tijden die je nu niet gebruikt? Het lijkt me vooral handig voor mensen die in ploegendienst werken.
pi_131611390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:42 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

_O_ Respect! Goed bezig. Kun je met een goed gevoel herstellen tijdens de terugreis.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:07:01 #137
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131611474
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:03 schreef CarbonC het volgende:

[..]

_O_ Respect! Goed bezig. Kun je met een goed gevoel herstellen tijdens de terugreis.
Ik wil eigenlijk tegen het eind van het jaar tegen de 120 aan zitten. Maar ik heb in principe maar twee maanden de tijd, en in die tijd ben ik ook nog een paar keer het land uit. Dus ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

Ow, ik heb mezelf heel erg moeten dwingen om stapjes van 5 kilo, ipv 10 te maken. Dat werkt een stuk beter. :')
pi_131611753
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 07:25 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je in Nederland vrijwel overal een jaarcontract moet afsluiten :P
pi_131611863
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:02 schreef Snakey het volgende:

Thanks. Een FB met een gemiddeld zware, een lichte en een heavy dag blijkt goed te weken voor me.

Zo´n 24 uurs gym, denk je echt dat je gebruik zou maken van tijden die je nu niet gebruikt? Het lijkt me vooral handig voor mensen die in ploegendienst werken.
Ik ga na mijn nachtdienst vaak sporten, maar ben om 7 uur vrij en de sportschool is in het weekend pas om 9 uur open. Bijzonder vervelend, want dan blijf ik of langer napraten op het werk of ga eerst naar huis en dan weer richting sportschool. Maar dat los je al op met ruimere openingstijden, niet met een sportschool waar je om 3 uur 's nachts nog terecht kan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:22:35 #140
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_131611875
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Doordeweeks niet denk ik omdat m'n gym tot 10 uur open is. Maar in het weekend wel, aangezien m'n gym dan maar tot 5 open is.
pi_131614058
Net een stel rubberen matten gekocht voor de vloeren van een kleine homegym in de maak. Wat stinken die dingen zeg, verschrikkelijk. Meurt hier naar een fietsenwinkel.
pi_131614076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:52 schreef Faeroer het volgende:
Net een stel rubberen matten gekocht voor de vloeren van een kleine homegym in de maak. Wat stinken die dingen zeg, verschrikkelijk. Meurt hier naar een fietsenwinkel.
De geur van fietsenwinkels :9~

Echt zieke lower back pumps vandaag, van de deadlifts van gisteren. Dat in combinatie met pijn in m'n knieën en ik loop als een halve dronkelap vandaag :')
pi_131614157
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:52 schreef Faeroer het volgende:
Eerst paar weken (buiten) laten luchten.
pi_131614173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:22 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Doordeweeks niet denk ik omdat m'n gym tot 10 uur open is. Maar in het weekend wel, aangezien m'n gym dan maar tot 5 open is.
Dat is nog heel wat; veel gyms in NL zijn in het weekend maar een paar uur open.
pi_131614192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ga na mijn nachtdienst vaak sporten, maar ben om 7 uur vrij en de sportschool is in het weekend pas om 9 uur open. Bijzonder vervelend, want dan blijf ik of langer napraten op het werk of ga eerst naar huis en dan weer richting sportschool. Maar dat los je al op met ruimere openingstijden, niet met een sportschool waar je om 3 uur 's nachts nog terecht kan.
Eens. Openingstijden van 07:00 - 23:00 elke dag is voor (bijna) iedereen ruim voldoende.
pi_131614250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:55 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Eerst paar weken (buiten) laten luchten.
Denk dat ik dit ook direct ga doen, niet te harden hier. Jammer voor de buren. :')
pi_131614944
Ook de voormalige pro's vinden het een intessante Mr. O. worden dit jaar:

"I also have to say that this is the first Mr. Olympia in a while that I'm really excited about." Rich Gaspari: http://www.gasparinutrition.com/richgaspari/

"Good luck to the best of the best on stage this weekend ..it's one of the tightest for a few years !! Go @KaiGreene bring it ..." tweet van Dorian Yates.
pi_131617495
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Voor de deadlift maak je gebruik van warming up sets. Dus met lager gewicht en meer herhalingen. Daarna ga je zwaarder tot je bij de werksets aankomt. Want je gaat niet 'koud' tot je max deadliften en al helemaal niet 5 sets achter elkaar op een 3RM. Dat hou je gewoon niet vol voor 5 sets.
Ik ga loop altijd even warm voor deadlifts. Gewoon 1 km, daarna eentje op 50% en vervolgens 3x8 op mijn max. Misschien toch te weinig warming up want heb vandaag het idee dat er een bijl in mijn onderrug staat...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:28:37 #149
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131618201
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:05 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik ga loop altijd even warm voor deadlifts. Gewoon 1 km, daarna eentje op 50% en vervolgens 3x8 op mijn max. Misschien toch te weinig warming up want heb vandaag het idee dat er een bijl in mijn onderrug staat...
Warming up sets zijn er om je voor te bereiden. Zowel lichamelijk als techniek versterken. Maar probeer het eens uit en kijk hoe het gaat. SS en 5-3-1 hebben wel standaard templates voor waming up.
Verbo is terug?
pi_131618399
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:05 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja heb ik ook, hele onderrug stijf. Maarja dan weet je dat je goed hebt gelift.

Warming up is idd om je vorm goed te krijgen, even je spieren warm te maken enz. Ik pak ook altijd twee setjes op 50%, eentje op 75% en dan doe ik mn werksets.
pi_131619465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:59 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Denk dat ik dit ook direct ga doen, niet te harden hier. Jammer voor de buren. :')
Wie is dat op je UI
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_131621961
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:13 schreef 1517 het volgende:

[..]

Wie is dat op je UI
Miika Antti-Roiko, 2012 Oly 19e ;)

http://www.olympic.org/ol(...)weightlifting/94kg-m

Heeft mij afgelopen zomervakantie overgehaald om te beginnen met liften. Toffe gozer.
pi_131622412
Nou heren, Olympia weekend! Wie denken jullie dat gaat zegevieren?
If not now, then when.
  vrijdag 27 september 2013 @ 17:45:56 #154
77130 star_gazer
pi_131623138
Phil Heath
-
pi_131623238
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ronnie
  vrijdag 27 september 2013 @ 17:54:45 #156
77130 star_gazer
pi_131623354
Zou wel leuk zijn als Roelly wint, maar dat zal wel niet
-
  vrijdag 27 september 2013 @ 17:55:02 #157
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_131623363
Lijkt me vrij obvious dat Phil Heath gaat winnen.

Roelly gaat nooit winnen. Zou wel vet zijn, 5 of misschien podium.
Deathlift or Die.
pi_131623427
quote:
He is back!
1. Phil Heath
2. Kai Greene
3. Mamdouh Essnogwat
4. Jay Cutler
5. Shawn Rhoden
pi_131623455
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:55 schreef Ethanolic het volgende:
Lijkt me vrij obvious dat Phil Heath gaat winnen.

[..]
Waarom?
pi_131623831
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:57 schreef CarbonC het volgende:

[..]

He is back!
1. Phil Heath
2. Kai Greene
3. Mamdouh Essnogwat
4. Jay Cutler
5. Shawn Rhoden
Mooi lijstje!

Ik hoop zelf echt dat Kai wint. Hij verdient het absoluut. Mamdouh (Rami) is gewoon een animal, maar lakt hier en daar wat. En Jay bezig is met een comeback, ik ben zeker benieuwd op welke plaats hij gaat eindigen.
If not now, then when.
pi_131624232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 18:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Mooi lijstje!

Ik hoop zelf echt dat Kai wint. Hij verdient het absoluut. Mamdouh (Rami) is gewoon een animal, maar lakt hier en daar wat. En Jay bezig is met een comeback, ik ben zeker benieuwd op welke plaats hij gaat eindigen.
Dit. Het wordt een van de leukste en spannendste Mr O. in jaren, imho.
pi_131625543
Overigens vandaag 10x45kg dumbbell press gedaan (na 10x32 en 10x40). Oude PR was 8x44kg.
pi_131625867
quote:
Jeff Seid
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:44:42 #164
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131625924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:29 schreef CarbonC het volgende:
Overigens vandaag 10x45kg dumbbell press gedaan (na 10x32 en 10x40). Oude PR was 8x44kg.
Zeer netjes. _O_

Is je SQ nog altijd 110kg en DL 130? Want die beginnen dan wel achter te lopen.
En nog progressie gemaakt in je IQ?
Verbo is terug?
pi_131625952
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:42 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Jeff Seid
:D :')
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:46:44 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131625969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:29 schreef CarbonC het volgende:
Well done. ^O^

Ik moet het nog doen met 8x 35, of 5x 37,5.
pi_131625993
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

:D :')
Hij doet wel mee met Men's Physique, maar die wordt waarschijnlijk wel gewonnen door Steve Cook of Sadik Hadzovic.
pi_131626026
Ik vraag me af. Bij de Mr.Olympia gaat het duidelijk niet meer om aesthetics. Waarom doen ze dan niet gewoon ff een dexa'tje en kijken wie de hoogste VVM heeft ten opzichte van zijn lengte bij een zo laag mogelijk BF%?

[ Bericht 0% gewijzigd door Awesome_ op 27-09-2013 19:56:41 ]
BEASTMODE
pi_131627444
Dacht vandaag, laat ik eens kijken wat m'n 1RM van DL is, kwam tot de 140 :D Wilde eigenlijk de 150 halen, dat zou bijna 2 x BW zijn voor mij, maar ik ben dik tevreden met 140. Normaliter doe ik 3x5 en heb vorige week 3x5x110 gedaan (waarbij de laatste set echt uit m'n tenen kwam wel), dus dacht dat 150 wel haalbaar moest zijn.

Maar daar moet ik bijzeggen dat ik langzaam omhoog heb gewerkt, eerst aardig wat warmingup setjes, o.a. 10x50, 5x80, 3x100, 2x120.

Met 150 erop kreeg ik 'm gewoon echt niet meer omhoog, zal ook wel spychologisch zijn. Over een paar weken maar is 150 proberen :9

Sowieso gigantisch lekkere workout gehad, super gemotiveerd door dat PR.
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:36:01 #170
55709 Stereotomy
pi_131627486
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:48 schreef Awesome_ het volgende:
Ik vraag me af. Bij de Mr.Olympia gaat het duidelijk niet meer om aesthetics. Waarom doen ze dan niet gewoon ff een dexa'tje en kijken wie de hoogste VVM heeft ten opzichte van zijn lengte bij een zo laag mogelijk BF%?
qft
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:32:25 #171
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_131632343
.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:48:56 #172
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_131634667
Ben laatst dus plots 5 kg afgevallen, hoe snel bouw je de verloren spieren weer op? Spieren komen toch weer sneller terug als je ze eerst kwijt geraakt bent?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_131635711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:48 schreef Basxt het volgende:
Ben laatst dus plots 5 kg afgevallen, hoe snel bouw je de verloren spieren weer op? Spieren komen toch weer sneller terug als je ze eerst kwijt geraakt bent?
18 dagen en 16 uur.
  zaterdag 28 september 2013 @ 00:31:03 #174
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_131635821
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:26 schreef no1uknow het volgende:

[..]

18 dagen en 16 uur.
Vertel ns geen onzin :'). 19 dagen en 16u moet het zijn.
pi_131635829
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:31 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Vertel ns geen onzin :'). 19 dagen en 16u moet het zijn.
Ja sorry ik hou wel van een potje broscience op z'n tijd :@
  zaterdag 28 september 2013 @ 00:32:58 #176
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_131635868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:48 schreef Basxt het volgende:
Maar hoe ben je 'plots' opeens 5kg kwijtgeraakt?
pi_131635949
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:34 schreef no1uknow het volgende:
Dacht vandaag, laat ik eens kijken wat m'n 1RM van DL is, kwam tot de 140 :D Wilde eigenlijk de 150 halen, dat zou bijna 2 x BW zijn voor mij, maar ik ben dik tevreden met 140. Normaliter doe ik 3x5 en heb vorige week 3x5x110 gedaan (waarbij de laatste set echt uit m'n tenen kwam wel), dus dacht dat 150 wel haalbaar moest zijn.

Maar daar moet ik bijzeggen dat ik langzaam omhoog heb gewerkt, eerst aardig wat warmingup setjes, o.a. 10x50, 5x80, 3x100, 2x120.

Met 150 erop kreeg ik 'm gewoon echt niet meer omhoog, zal ook wel spychologisch zijn. Over een paar weken maar is 150 proberen :9

Sowieso gigantisch lekkere workout gehad, super gemotiveerd door dat PR.
Netjes, Sumo of conventional?
pi_131636283
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:36 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Netjes, Sumo of conventional?
Conventional, ik probeer wel eens de sumo grip bij lage gewichten om te kijken hoe dat voelt maar het blijft toch vreemd, alsof je het niet gelijkmatig omhoog tilt. Ben dus ook wat huiverig om dit met gewichten van rond de 100 kg te doen eigenlijk
pi_131637399
quote:
Dit is mijn lijstje:

1. Phil Heath
2. Kai Greene
3. Jay Cutler
4. Shawn Rhoden
5. Big Ramy
6. Dennis Wolf

Maar het kan net zo goed totaal ander uitpakken :) Ze zouden ook zomaar de titel aan Jay kunnen geven imo. Er komt helaas aardig wat politics bij kijken....

Maar het gaat sowieso wel erg spannend worden, dus morgen lekker via live stream Mr O volgen :Y
pi_131637451
Die livestream vind je trouwens op bodybuilding.com
pi_131637492
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 01:40 schreef DKaprillia het volgende:

[..]

Dit is mijn lijstje:

1. Phil Heath
2. Kai Greene
3. Jay Cutler
4. Shawn Rhoden
5. Big Ramy
6. Dennis Wolf

Maar het kan net zo goed totaal ander uitpakken :) Ze zouden ook zomaar de titel aan Jay kunnen geven imo. Er komt helaas aardig wat politics bij kijken....

Maar het gaat sowieso wel erg spannend worden, dus morgen lekker via live stream Mr O volgen :Y
Jay? Ik heb van mensen die er aanwezig zijn gehoord dat Jay kleiner dan de anderen lijkt. Als je de foto's van afgelopen week gezien hebt dan lijken zijn benen bijvoorbeeld ook een stuk kleiner in tegenstelling tot zijn top jaren. Ik ben benieuwd. Gun het hem zeker. Zou wat zijn als hij wint. _O_
If not now, then when.
pi_131637690
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:48 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Conventional, ik probeer wel eens de sumo grip bij lage gewichten om te kijken hoe dat voelt maar het blijft toch vreemd, alsof je het niet gelijkmatig omhoog tilt. Ben dus ook wat huiverig om dit met gewichten van rond de 100 kg te doen eigenlijk
Hoezo niet gelijkmatig? Sinds ik sumo doe nauwelijks nog conventionele gedaan.

Ik heb mn handen altijd zo trouwens:

Eigenlijk gewoon schouder breedte zeg maar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sapstengel op 28-09-2013 02:10:10 ]
pi_131639201
Oh sorry ik zit niet op te letten, n00b :@ , ik zit conventional/sumo te verwarren met overhand/mixed grip :@ Maar ik doe altijd conventional inderdaad, ben niet zo extreem lang (1,80) en erg flexibel ook. Gaat me goed af, sumo eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Wat dat betreft: Overhand grip, ik probeer wel eens de mixed grip bij lage gewichten om te kijken hoe dat voelt maar het blijft toch vreemd, alsof je het niet gelijkmatig omhoog tilt. Ben dus ook wat huiverig om dit met gewichten van rond de 100 kg te doen eigenlijk
:+
pi_131639279
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 01:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jay? Ik heb van mensen die er aanwezig zijn gehoord dat Jay kleiner dan de anderen lijkt. Als je de foto's van afgelopen week gezien hebt dan lijken zijn benen bijvoorbeeld ook een stuk kleiner in tegenstelling tot zijn top jaren. Ik ben benieuwd. Gun het hem zeker. Zou wat zijn als hij wint. _O_
Jay staat er bagger bij. Mandouh lijkt ook wat tegen te vallen. Wolf wel goed. Iris Kyle voor de 9e keer Ms. Olympia!
pi_131640503
Tweet van jay cutler
"Thank you fans of las vegas it was a great show. Congrats to @PHILHEATH for win number 3. Be ready for Tomm night we bring the house down!!"
pi_131640686
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:42 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Jay staat er bagger bij. Mandouh lijkt ook wat tegen te vallen. Wolf wel goed. Iris Kyle voor de 9e keer Ms. Olympia!
Jay staat er idd niet zo geweldig bij, Wolf gaat hoger dan verwacht eindigen. Verdient hij ook wel vind ik ,sympathieke man.
  zaterdag 28 september 2013 @ 12:35:45 #187
77130 star_gazer
pi_131642277
Heb net de macro's voor mijn leangains cut uitgerekend. Ik zit momenteel op 82kg @ ~20% bf (echt op kracht getrained). Omdat ik vorige keer tijdens mijn cut teveel spiermassa verloor, ga ik het nu langzaam doen. Een halve kilo vet per week is het doel.

Gaarne uw mening betreffende het onderstaande:

• 82kg @ 20% BF = 2800 kcal TDEE
• 500g vet x 9kcal = 4500 kcal tekort per week (~600 per dag gemiddeld)
• Leangains principe = trainingsdagen op onderhoud. Je tekort komt uit je rustdagen
• Volgens dit principe dus 2800 kcal op trainingsdagen en op rustdagen 2800-(4500/4) = 1700 kcal
• Gemiddeld per dag zit ik nu dus (4500/7)/2800=22% per dag onder TDEE

Trainingsdagen: ~2800 kcal

40% eiwit (280g)
40% carbs (280g)
20% vet (60g)

Rustdagen: ~1700 kcal

45% eiwit (180g)
15% carbs (65g)
40% vet (75g)

[ Bericht 8% gewijzigd door star_gazer op 28-09-2013 12:44:11 ]
-
pi_131642419
Je doet geen cardio?

Ik vind persoonlijk 280g eiwitten op trainingsdagen wel flink wat.
  zaterdag 28 september 2013 @ 12:44:56 #189
77130 star_gazer
pi_131642443
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:43 schreef DjMark het volgende:
Je doet geen cardio?

Ik vind persoonlijk 280g eiwitten op trainingsdagen wel flink wat.
Jawel. Cardio twee keer week zit al in mijn TDEE verwerkt.

Eiwitten zijn gewoon een standaard 40/40/20 split?
-
pi_131642532
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:44 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Jawel. Cardio twee keer week zit al in mijn TDEE verwerkt.

Eiwitten zijn gewoon een standaard 40/40/20 split?
zou persoonlijk iets meer vet of carbs nemen ipv 280g eiwitten(tenzij je aan bepaalde peptides zit, is dit redelijk overkill voor iemand van 82 kg). 60g vet is wel heel weinig vind ik voor een cleanbulk.
  zaterdag 28 september 2013 @ 12:51:34 #191
77130 star_gazer
pi_131642570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:48 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

zou persoonlijk iets meer vet of carbs nemen ipv 280g eiwitten(tenzij je aan bepaalde peptides zit, is dit redelijk overkill voor iemand van 82 kg). 60g vet is wel heel weinig vind ik voor een cleanbulk.
T'is een cut ;)

30/40/30 dan?
-
pi_131642728
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:51 schreef star_gazer het volgende:

[..]

T'is een cut ;)

30/40/30 dan?
Ik zou het gewoon baseren op je gewicht, ipv een bepaalde macro verhouding.
pi_131642732
Persoonlijk ga ik ook beter op meer vet.
Ik doe meestal 2-2,5*BW aan eiwitten, 1*BW aan vetten, en de rest carbs. (ik doe dus niet echt percentages)

Maar verder moet je het natuurlijk gewoon zelf proberen. Zo groot zijn die macroverschillen niet, en je kcals is toch verruit het belangrijkste.
  zaterdag 28 september 2013 @ 13:05:38 #194
55709 Stereotomy
pi_131642870
Ja, carb/vet verhouding maakt voor de meesten idd niet heel veel uit; zolang je maar genoeg zetmeel eet om je glycogeenvoorraden optimaal te houden voor je training zodat je hard kunt gaan.

Zelf heb ik ook een voorkeur voor meer vet dan wat 'men' normaal vindt. Then again, de meeste Nederlanders eten extreem high carb, low fat en low protein. Want vet en vlees, dat is toch niet gezond?
pi_131643465
Nooit echt begrepen waarom mensen zo huiverig zijn voor vet. Je wordt geen 200kg papzak walvis als je beweegt en normaal eet (dus niet 50x chips en bankhangen met mayonaise en een appeltaart als ontbijt).

Voor de vrouwtjes is het denk ik wat moeilijker, gezien zij denk ik altijd onder gewichtsstress staan door de invloed vanuit de mediawereld. Echter als ik enkele vrouwen van max 50kg zie zitten knagen op konijnenvoer, heb ik echt een drang om ze wat kip, noten en rijst te voeden. :D De meeste Nederlandse vrouwen hebben al moeite om een boodschappentas te dragen, hoe zou dat nou komen? Wellicht omdat je de hele dag sla knaagt? :')

192cm, 92kg, 17% met eiwit 2,5g/kg (230), vet 1g/kg (92) en de rest carbs op zo'n 3900 kcals. Was/ben bezig met bulk (lekker moeilijk vanaf 75kg ondergewicht :')), kan nu wel weer normaal denk ik. In april was ik iets van 75kg en sinds een aantal weken begonnen met SS. Zolang ik de SS increments blijf kunnen opvoeren ben ik happy. Schouder blijft relatief zwak door teveel deskjob uren en schouder uit de kom door een ski-ongeluk, maar er is een kleine vooruitgang.
pi_131643835
Ik train al langere tijden op minder eiwitten dan normaal btw... bevalt prima
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:51 schreef star_gazer het volgende:

[..]

T'is een cut ;)

30/40/30 dan?
haha verkeerd gelezen, eiwit wat omlaag en vet omhoog zou goed moeten zijn.
  zaterdag 28 september 2013 @ 13:47:25 #197
77130 star_gazer
pi_131643958
Ik ben niet bang voor vet. Ik heb me in mijn berekeningen alleen behoorlijk dogmatisch aan de verhoudingen gehouden. Wellicht iets te :)
-
  zaterdag 28 september 2013 @ 13:47:51 #198
77130 star_gazer
pi_131643966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:42 schreef dreamerbulk het volgende:
Ik train al langere tijden op minder eiwitten dan normaal btw... bevalt prima

[..]

haha verkeerd gelezen, eiwit wat omlaag en vet omhoog zou goed moeten zijn.
Zou wel erg zijn als dit een bulk is :')
-
pi_131644043
Ik snap de gedachte erachter, het compenseren met andere dagen, maar is 1700 kcal niet weinig? Ik zou serieus sterven denk ik.
pi_131644122
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:47 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben niet bang voor vet. Ik heb me in mijn berekeningen alleen behoorlijk dogmatisch aan de verhoudingen gehouden. Wellicht iets te :)
Lijkt me persoonlijk irritant om me elke dag aan een verhouding te moeten houden, tenzij je elke dag hetzelfde eet. :)

Heb zelf een eiwit en kcal doel, verder ligt het er maar net aan wat ik eet.
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:02:43 #201
55709 Stereotomy
pi_131644262
^^ ik ook

en ik probeer zoveel mogelijk onbewerkte produkten (lees: niet-fabrieksprodukten) te eten om makkelijker mijn targets te halen (want snaaiende endo) en om zoveel mogelijk micronutrienten binnen te krijgen.

Dat gezegd hebbende, ik zit nu wel aan een glaasje cola light *slurp.
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:06:23 #202
77130 star_gazer
pi_131644344
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:02 schreef Stereotomy het volgende:
Dat gezegd hebbende, ik zit nu wel aan een glaasje cola light *slurp.
Cola light heeft 0 invloed op je macro's. Er zitten ook geen micro's in, maar het is verder maar weinig boeiend. De negatieve aspecten van aspartaam staan volgens mij ook nog steeds ter discussie.
-
pi_131644355
Ik tel de laatste paar maanden alleen maar kcals. Eiwit krijg ik toch wel genoeg binnen.
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:07:12 #204
55709 Stereotomy
pi_131644363
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:06 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Cola light heeft 0 invloed op je macro's.
Ja, maar dat sloeg op het 'bewerkte produkten' gedeelte van mijn post :P

Leuk recent artikel over sweeteners:

http://suppversity.blogsp(...)cial-sweeteners.html
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:07:24 #205
77130 star_gazer
pi_131644367
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:55 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Lijkt me persoonlijk irritant om me elke dag aan een verhouding te moeten houden, tenzij je elke dag hetzelfde eet. :)

Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden? Op trainingsdagen moet je gewoon je carb targets halen lijkt me.
-
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:09:20 #206
55709 Stereotomy
pi_131644406
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden?
Nee, want carb/vet verhouding maakt niet zo heel veel uit, en als je niet low-carb gaat zonder zetmeel in je eten, vul je je glycogeenvoorraden vanzelf bij.
pi_131644443
quote:

[..]

Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden? Op trainingsdagen moet je gewoon je carb targets halen lijkt me.
Mjah carb target haal ik sowieso wel. Denk dat ik aan minimaal 250gr carbs zit over het algemeen.
pi_131644457
quote:

[..]

Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden?
Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.

Daarnaast lijkt het me weinig uitmaken of je je glycogeen bijvult op je trainingsdag of op je rustdag.
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:12:26 #209
55709 Stereotomy
pi_131644472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:11 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.
Ik zit ook rond dat getal, meestal iets lager. Maar ik ben dan ook kleiner en lichter van stuk.
pi_131644521
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:55 schreef Nic1 het volgende:

[..]

ik heb periodes waar ik elke dag hetzelfde eet... naja ..de basis is bij mij altijd hetzelfde .. oats, melk, ei, pindakaas, vlees
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:15:09 #211
77130 star_gazer
pi_131644529
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:51 schreef Sapstengel het volgende:
Ik snap de gedachte erachter, het compenseren met andere dagen, maar is 1700 kcal niet weinig? Ik zou serieus sterven denk ik.
Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekend :')). Ik ga het proberen en zie wel hoe het beval. Op trainingsdagen kan ik gelukkig nog behoorlijk eten.
-
pi_131644553
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekend :')). Ik ga het proberen en zie wel hoe het beval. Op trainingsdagen kan ik gelukkig nog behoorlijk eten.
bekijk het aan, als er te snelle drop in weight is .. aanpassen.
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:16:46 #213
77130 star_gazer
pi_131644563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:16 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

bekijk het aan, als er te snelle drop in weight is .. aanpassen.
Ja. Ik houd mijn gewicht bij met een moving average, dus dat kan ik gelukkig redelijk nauwkeurig zien :)
-
pi_131644584
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:16 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja. Ik houd mijn gewicht bij met een moving average, dus dat kan ik gelukkig redelijk nauwkeurig zien :)
moet goedkomen :)
pi_131644609
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik zit zelf ook op 1700 op rustdagen, vind het alleen goed te doen met IF. Heb ik in de avond tenminste het idee dat ik wat te eten heb. :)
pi_131644690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:11 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Daarnaast lijkt het me weinig uitmaken of je je glycogeen bijvult op je trainingsdag of op je rustdag.
150? Ik zit rond de 500. Eet ik heel raar, of wat?

350 gram basmati rijst (meeste carbs hier, zo'n 250-300 denk ik?)
200-300 gram kip/vlees/vis
150-200 gram groentjes (paprika, bonen, broccoli etc.)
6 bruine boterammen met komkommer of iets van ei of vleeswaren
40 gram whey
2 liter half-volle melk (96 carbs totaal)
1,5 liter water
250 gram kwark
50 gram noten
2 banaan (30 gram carbs per banaan, 100% suiker denk ik?)
Andere fruitjes, maar voldoende
pi_131644720
Ja en 2 liter melk, volgen mij heeft melk iets van 3.5gr/100ml aan carbs (suiker). Dus dan zit je al op 70.
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:25:33 #218
77130 star_gazer
pi_131644722
Ik vind het wel leuk om al die getallen en wetenschap op mezelf toe te passen. Geeft me echt het gevoel dat ik doelgericht en bewust bezig ben met mezelf verbeteren.
-
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:26:33 #219
55709 Stereotomy
pi_131644741
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:23 schreef Faeroer het volgende:

[..]

350 gram basmati rijst (meeste carbs hier, zo'n 250-300 denk ik?)
200-300 gram kip/vlees/vis
150-200 gram groentjes (paprika, bonen, broccoli etc.)
6 bruine boterammen met komkommer of iets van ei of vleeswaren
40 gram whey
2 liter melk
1,5 liter water
250 gram kwark
50 gram noten
Andere fruitjes, maar voldoende
Dat betekent dat je wat minder vet eet. Maar da's niet erg.
pi_131644780
quote:

[..]

Als het voor je werkt is het prima. Je moet je realiseren dat 3900 kcal het dubbele is van wat ik eet tijdens mijn cut, dus de macro's zullen flink verschillen. ;)
pi_131644803
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:28 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als het voor je werkt is het prima. Je moet je realiseren dat 3900 kcal het dubbele is van wat ik eet tijdens mijn cut, dus de macro's zullen flink verschillen. ;)
Ok, mijn excuses. Dan heb ik het verkeerd gelezen. :D
  zaterdag 28 september 2013 @ 15:21:38 #222
391621 Hiatus
pi_131646007
Ik heb nog nooit iets geteld.
pi_131646604
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 15:21 schreef Hiatus het volgende:
Meten is weten.
pi_131646687
Negers, ben lekker in de tuin aan het trainen!
:=))

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2013 15:51:48 ]
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:03:21 #225
55709 Stereotomy
pi_131646892
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 15:21 schreef Hiatus het volgende:
Als je daarmee je doelen haalt, zelf weten.

Ik heb ook nog nooit op de snelheidsmeter van m'n auto gekeken, nooit ongelukken veroorzaakt en nooit een bekeuring gehad. Ook zelf weten. ^)

Maw: van meten / kcals tellen / reps bijhouden etc. verandert er fysiologisch niks aan je lichaam, dus of je meet of niet moet je zelf weten.
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:15:55 #226
55709 Stereotomy
pi_131647113
quote:

Carbs in fruit is, gemiddeld en gesimplificeerd genomen, half glucose en half fructose. Om preciezer te simplificeren :P , kwart glucose, kwart fructose en half sucrose.

Maar een kniesoor die daarop let: ik zie soms artikelen langskomen die adviseren fruit te eten met veel glucose en weinig fructose 8)7 _O- zoals bessen ipv appels, maar dan heb je het punt van fruit eten denk ik een beetje gemist :') :@
pi_131647529
Een vraag/theorie;

Ik heb zo nu en dan na een 'zware training, voornamelijk doelend op squats en deadlift waarbij een grote spieractivatie vereist is, last van m'n maag. Geen stekende pijn maar meer een soort zeurende die ervoor zorgt dat ik 'zin krijg' om te kokhalzen/kotsen. Vergelijkbaar met een enorme kater waarbij je maag steeds alles eruit wil hebben. Nu gaat dit gepaard met een wit weggetrokken gezicht en presenteert zich alleen na een dergelijke zware training.

Natuurlijk erg hinderlijk omdat dit al tijdens de training is en ik hierdoor niet voluit kan/wil/durf te gaan. Hierbij wil ik de oorzaak achterhalen en ben ik tot de volgende optie(s) gekomen:

1. (Vandaag) heb ik < 1 uur voor deze training 4 boterhammen en een glas melk op vrij stevig. Omdat deze maaltijd eigenlijk nog in mijn maag zit gaat hier bloed naartoe om dit te verwerken. Hierdoor heb ik tijdens de training minder bloed tot mijn beschikking om naar mijn spieren te laten gaan. M'n lichaam is 'genoodzaakt' bloed van mijn maag weg te halen. = kramp/kater gevoel & een flink wit gezicht; er is simpelweg geen bloed aanwezig. Verklaard ook waarom ik mijzelf nu, +- 30 minuten na de workout alweer beter voel. Bloed kan weer prima naar mijn maag toe.

2. Tijdens het typen dacht ik dat ik te weinig had gegeten vandaag (alleen die vier boterhammen) maar ik realiseer mij dat ik als eerste maal 4 pistoletjes op heb. Dus dit kan het niet zijn. Zou wel eventuele maagkrampen kunnen verklaren?

Klinkt optie 1 aannemelijk/logisch/is het ook zo? Ja ik ga hier natuurlijk mee experimenteren, bij deadliften ga ik > 2 uur wachten na een stevige maaltijd. Maar misschien heeft iemand hier ervaring/ideeën over. :)
pi_131648044
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:38 schreef MrGuma het volgende:
Een vraag/theorie;

Ik heb zo nu en dan na een 'zware training, voornamelijk doelend op squats en deadlift waarbij een grote spieractivatie vereist is, last van m'n maag. Geen stekende pijn maar meer een soort zeurende die ervoor zorgt dat ik 'zin krijg' om te kokhalzen/kotsen. Vergelijkbaar met een enorme kater waarbij je maag steeds alles eruit wil hebben. Nu gaat dit gepaard met een wit weggetrokken gezicht en presenteert zich alleen na een dergelijke zware training.
Moest meteen denken aan: :D Komt geloof ik wel vaker voor bij deadliften. Misschien doe je het nog net iets te zwaar?
pi_131648319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:38 schreef MrGuma het volgende:
Een vraag/theorie;

Natuurlijk erg hinderlijk omdat dit al tijdens de training is en ik hierdoor niet voluit kan/wil/durf te gaan. Hierbij wil ik de oorzaak achterhalen en ben ik tot de volgende optie(s) gekomen:

1. (Vandaag) heb ik < 1 uur voor deze training 4 boterhammen en een glas melk op vrij stevig. Omdat deze maaltijd eigenlijk nog in mijn maag zit gaat hier bloed naartoe om dit te verwerken. Hierdoor heb ik tijdens de training minder bloed tot mijn beschikking om naar mijn spieren te laten gaan. M'n lichaam is 'genoodzaakt' bloed van mijn maag weg te halen. = kramp/kater gevoel & een flink wit gezicht; er is simpelweg geen bloed aanwezig. Verklaard ook waarom ik mijzelf nu, +- 30 minuten na de workout alweer beter voel. Bloed kan weer prima naar mijn maag toe.

2. Tijdens het typen dacht ik dat ik te weinig had gegeten vandaag (alleen die vier boterhammen) maar ik realiseer mij dat ik als eerste maal 4 pistoletjes op heb. Dus dit kan het niet zijn. Zou wel eventuele maagkrampen kunnen verklaren?

Klinkt optie 1 aannemelijk/logisch/is het ook zo? Ja ik ga hier natuurlijk mee experimenteren, bij deadliften ga ik > 2 uur wachten na een stevige maaltijd. Maar misschien heeft iemand hier ervaring/ideeën over. :)
kan een teken van te weinig vocht in lichaam zijn, drink je genoeg water per dag?

en voor de rest is het gewoon een flinke dosis : "man the fuck up"
pi_131648467
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:06 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Moest meteen denken aan: :D Komt geloof ik wel vaker voor bij deadliften. Misschien doe je het nog net iets te zwaar?
Nee met deadliften bv. zit ik juist ver onder m´n max. Qua squats valt dat ook hartstikke mee.

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:17 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

kan een teken van te weinig vocht in lichaam zijn, drink je genoeg water per dag?

en voor de rest is het gewoon een flinke dosis : "man the fuck up"
Voor m´n training vandaag meerdere flesjes water en melk op. Dat kan het niet zijn. En dit is geen kwestie van man the fuck up. Geen spierpijn oid waar je even doorheen moet trainen. Dit is letterlijk last van mijn innerlijke organen. Kan niet een man the fuck up geval zijn.
pi_131648502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:25 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Nee met deadliften bv. zit ik juist ver onder m´n max. Qua squats valt dat ook hartstikke mee.

[..]

Voor m´n training vandaag meerdere flesjes water en melk op. Dat kan het niet zijn. En dit is geen kwestie van man the fuck up. Geen spierpijn oid waar je even doorheen moet trainen. Dit is letterlijk last van mijn innerlijke organen. Kan niet een man the fuck up geval zijn.
Jawel, want als je bijvoorbeeld op bb.com forum zoekt vind je 100'en topics met dezelfde klacht, er is zoveel blood flow naar de benen toe..dat trekt allemaal weg uit je bovenlichaam.. hierdoor kunnen dit soort klachten ontstaan. Maar dat zal na langere tijd zwaar liften verdwijnen.

En anders een keer met lege maag proberen te trainen
  zaterdag 28 september 2013 @ 17:54:22 #232
77130 star_gazer
pi_131649206
Ik snap die angst voor suiker niet helemaal trouwens. Of je nu 100g poedersuiker of 100g zetmeel eet, doet er weinig toe. Het zetmeel wordt uiteindelijk als glucose in het bloed opgenomen. Wellicht dat het thermisch effect wat hoger is daardoor, maar de macro's zijn exact gelijk.

Qua micro's en effecten op je lever, alvleesklier en hersenen (dopamine) wordt het uiteraard een ander verhaal, maar voor de lichaamssamenstelling maakt het geen reet uit of je cola drinkt of aardappels eet.

Suikers compleet verbannen vind ik onzin.

IIFYM
-
pi_131649470
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:26 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Jawel, want als je bijvoorbeeld op bb.com forum zoekt vind je 100'en topics met dezelfde klacht, er is zoveel blood flow naar de benen toe..dat trekt allemaal weg uit je bovenlichaam.. hierdoor kunnen dit soort klachten ontstaan. Maar dat zal na langere tijd zwaar liften verdwijnen.

En anders een keer met lege maag proberen te trainen
En dus precies wat ik zei bij punt 1, zowel je eerste als laatste punt. Alleen lijkt/leek het mij niet verstandig om door een dergelijke pijn heen te trainen. Heb je zoektermen voor deze topics en/of een aantal links?
pi_131649498
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:54 schreef star_gazer het volgende:
Ik snap die angst voor suiker niet helemaal trouwens. Of je nu 100g poedersuiker of 100g zetmeel eet, doet er weinig toe. Het zetmeel wordt uiteindelijk als glucose in het bloed opgenomen. Wellicht dat het thermisch effect wat hoger is daardoor, maar de macro's zijn exact gelijk.

Qua micro's en effecten op je lever, alvleesklier en hersenen (dopamine) wordt het uiteraard een ander verhaal, maar voor de lichaamssamenstelling maakt het geen reet uit of je cola drinkt of aardappels eet.

IIFYM
Dit. Bovendien zijn de eventuele schadelijke invloeden van die shit binnen 24 uur alweer buiten beeld, druppel op gloeiende plaat.

Mensen die daar zo para over doen kan ik niet serieus nemen.
  zaterdag 28 september 2013 @ 18:04:22 #235
55709 Stereotomy
pi_131649505
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:54 schreef star_gazer het volgende:

IIFYM
Eh, dat je het niet begrijpt komt dan wellicht doordat je wat dingen door elkaar aan het halen bent, als ik dit zo lees :P Niet lullig bedoeld trouwens, want hoe de mainstream media met alle termen om gaat is erg verwarrend.

100 gram poedersuiker = 50 gram fructose en 50 gram glucose
100 gram zetmeel = 100 gram glucose

Indien je in een gemiddelde (chronische) kcal surplus zit, en daarbij een groot deel van je dieet fructose eet (>20%, pak hem beet), kun je Fatty Liver syndrome ontwikkelen, en daarbij gerelateerd extra visceraal vet ontwikkelen ten opzichte van een meer gelijke distributie over het hele lichaam als je bv. 70% van je dieet glucose eet in een gelijke kcal surplus.

SPOILER
Dus, fructose heeft wel degelijk meer schadelijke effecten op je lichaam in een lagere dosis dan glucose, als je in een kcal surplus zit. Lees: frisdrank drinkende, fabrieksvoedsel etende mensen.

Je moet weten dat de indeling carbs/vet/eiwit er een uit gemak is. Glucose wordt anders gemetaboliseerd dan fructose, net als het vetzuur Laurinezuur anders wordt gemetaboliseerd als Palmitinezuur. En mijn favoriete voorbeeld, dat je ethanol in je biertje hebt, en geen methanol: scheelt maar 1 koolstofatoom, maar het is duidelijk dat het compleet anders gemetaboliseerd wordt.

In 'normale' doses kan een kcal een kcal genoemd worden. In extreme gevallen - maar helaas is onze maatschappij meer en meer extreem te noemen ten opzichte van onze voorouders - is de ene kcal niet de andere.

... waar je dan weer een mooi boek over kunt schrijven die voor veel meer verwarring zorgt waardoor iedereen denkt dat kcal tellen geen nut heeft en we als maatschappij met z'n allen weer lekker vet en vadsig worden :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 28-09-2013 18:35:38 ]
pi_131649901
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:02 schreef MrGuma het volgende:

[..]

En dus precies wat ik zei bij punt 1, zowel je eerste als laatste punt. Alleen lijkt/leek het mij niet verstandig om door een dergelijke pijn heen te trainen. Heb je zoektermen voor deze topics en/of een aantal links?
https://www.google.nl/sea(...)com&num=100&safe=off

en

https://www.google.nl/sea(...)..42.0.0.R-IwJk-dFI0
pi_131651012
lahmacuns met ham, blasphemy? Allah's toorn?
pi_131653963
Ja ja, gains
http://www.1dayfly.com/nl(...)content=site-1436902|link-739750&zanpid=1819102651749868546

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2013 20:24:42 ]
pi_131654230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:59 schreef dreamerbulk het volgende:
lahmacuns met ham, blasphemy? Allah's toorn?
Whehe, geen maagden voor jou.
  zaterdag 28 september 2013 @ 20:40:48 #240
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131654628
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:35 schreef star_gazer het volgende:
Heb net de macro's voor mijn leangains cut uitgerekend. Ik zit momenteel op 82kg @ ~20% bf (echt op kracht getrained). Omdat ik vorige keer tijdens mijn cut teveel spiermassa verloor, ga ik het nu langzaam doen. Een halve kilo vet per week is het doel.

Gaarne uw mening betreffende het onderstaande:

• 82kg @ 20% BF = 2800 kcal TDEE
• 500g vet x 9kcal = 4500 kcal tekort per week (~600 per dag gemiddeld)
• Leangains principe = trainingsdagen op onderhoud. Je tekort komt uit je rustdagen
• Volgens dit principe dus 2800 kcal op trainingsdagen en op rustdagen 2800-(4500/4) = 1700 kcal
• Gemiddeld per dag zit ik nu dus (4500/7)/2800=22% per dag onder TDEE

Trainingsdagen: ~2800 kcal

40% eiwit (280g)
40% carbs (280g)
20% vet (60g)

Rustdagen: ~1700 kcal

45% eiwit (180g)
15% carbs (65g)
40% vet (75g)
Een kilo vet in lichaamsgewicht afvallen kost 7.000kcal. Dus je kan 3.500kcal per week minder eten i.p.v. 4.500. Zou dan op rustdagen 1.900kcal kunnen consumeren.
Verbo is terug?
pi_131655255
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Eh, dat je het niet begrijpt komt dan wellicht doordat je wat dingen door elkaar aan het halen bent, als ik dit zo lees :P Niet lullig bedoeld trouwens, want hoe de mainstream media met alle termen om gaat is erg verwarrend.

Indien je in een gemiddelde (chronische) kcal surplus zit, en daarbij een groot deel van je dieet fructose eet (>20%, pak hem beet), kun je Fatty Liver syndrome ontwikkelen, en daarbij gerelateerd extra visceraal vet ontwikkelen ten opzichte van een meer gelijke distributie over het hele lichaam als je bv. 70% van je dieet glucose eet in een gelijke kcal surplus.

SPOILER
Dus, fructose heeft wel degelijk meer schadelijke effecten op je lichaam in een lagere dosis dan glucose, als je in een kcal surplus zit. Lees: frisdrank drinkende, fabrieksvoedsel etende mensen.

Je moet weten dat de indeling carbs/vet/eiwit er een uit gemak is. Glucose wordt anders gemetaboliseerd dan fructose, net als het vetzuur Laurinezuur anders wordt gemetaboliseerd als Palmitinezuur. En mijn favoriete voorbeeld, dat je ethanol in je biertje hebt, en geen methanol: scheelt maar 1 koolstofatoom, maar het is duidelijk dat het compleet anders gemetaboliseerd wordt.

In 'normale' doses kan een kcal een kcal genoemd worden. In extreme gevallen - maar helaas is onze maatschappij meer en meer extreem te noemen ten opzichte van onze voorouders - is de ene kcal niet de andere.

... waar je dan weer een mooi boek over kunt schrijven die voor veel meer verwarring zorgt waardoor iedereen denkt dat kcal tellen geen nut heeft en we als maatschappij met z'n allen weer lekker vet en vadsig worden :P
^O^

raar dat er op scholen niet meer aandacht aan voedsel wordt geschonken, een van de belangrijkste dingen in het leven.
pi_131655351
Kan iemand mij vertellen hoe laat de finale (Nederlandse tijd) begint? Ik kan het zelf nu niet bekijken namelijk.
If not now, then when.
pi_131656229
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 september 2013 21:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe laat de finale (Nederlandse tijd) begint? Ik kan het zelf nu niet bekijken namelijk.
6 uur en 2 minuten

http://streaming.bodybuilding.com/2013-olympia-webcast/
pi_131657532
quote:
das 3.30 uur snachts,lol
  zaterdag 28 september 2013 @ 22:47:02 #245
77130 star_gazer
pi_131659700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

SPOILER

Goeie info, thanks :)
-
  zaterdag 28 september 2013 @ 22:47:30 #246
77130 star_gazer
pi_131659720
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 20:40 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een kilo vet in lichaamsgewicht afvallen kost 7.000kcal. Dus je kan 3.500kcal per week minder eten i.p.v. 4.500. Zou dan op rustdagen 1.900kcal kunnen consumeren.
Ik dacht dat 1g vet = 9 kcal? Het zijn toch uiteindelijk de triglycerides die je verbrand?
-
pi_131660828
quote:
Jammer dat het voor hier een kut tijd is.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_131662855
quote:
Dankjewel!
If not now, then when.
pi_131662865

Ik zal olympisch liften echt nooit begrijpen. Gasten die helemaal niet zo gespierd ogen die gewichten boven hun hoofd krijgen die ik niet eens kan deadliften of squatten. CNS en techniek hebben er vast mee te maken maar dan nog snap ik het niet
  zondag 29 september 2013 @ 01:27:13 #250
55709 Stereotomy
pi_131663905
Het Aikido van de krachtsport :D
pi_131664972
Ruim op tijd. :o Nice!
If not now, then when.
pi_131665226
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 02:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ruim op tijd. :o Nice!
waar is die stroom dan?
pi_131665263
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 03:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waar is die stroom dan?
In de Waal.
If not now, then when.
pi_131665303
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 03:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

In de Waal.
Ja daar gaan je gains he. ;(
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_131665313
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 03:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

In de Waal.
ik heb ook niks aan jou
pi_131665321
Ik vond het gisteren al prachtig om te zien dat o.a. Layne Norton commentaar geeft. _O_ Ik mag die man.

Het valt mij trouwens op dat Ronnie en zowel Lou een probleem met hun spraak hebben.
If not now, then when.
pi_131665359
Lou is gewoon 1.94m. Wat een beest moet dat zijn geweest in zijn prime. _O_
If not now, then when.
pi_131665372
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 03:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lou is gewoon 1.94m. Wat een beest moet dat zijn geweest in zijn prime. _O_
toen was hij 1.80m, door de groeihormonen is hij groter geworden.
pi_131665392
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 03:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

toen was hij 1.80m, door de groeihormonen is hij groter geworden.
Volgens mij heb jij zojuist een kluis gekraakt. "Hi, Billy Mays here with the MANLET KILLER!" We worden rijk!
If not now, then when.
pi_131665421
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 03:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waar is die stroom dan?
Je bedoelde de stream. Zeg gewoon stream dan is het gelijk duidelijk. :P

http://streaming.bodybuil(...)S%3AkSw0&irpid=58929
If not now, then when.
  zondag 29 september 2013 @ 03:59:34 #261
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_131665448
Yuri heeft zijn homegym verkocht voor anderehalve kapsalon en een halve dr. pepper
BEASTMODE
pi_131665466
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 03:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij zojuist een kluis gekraakt. "Hi, Billy Mays here with the MANLET KILLER!" We worden rijk!
Ik heb oog in oog gestaan met Lou en keek op hem neer (lang geleden) hij draagt ook schoenen met flinke hakken
pi_131665475
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 04:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik heb oog in oog gestaan met Lou en keek op hem neer (lang geleden) hij draagt ook schoenen met flinke hakken
Oja, ik kan mij discussie tussen jou en een andere user hier nog herinneren. Ging nergens over. :D Jij was kleiner dan 1.94m en hij zou dat dus ook moeten zijn (geweest), terwijl het volgens de stats niet zo is. Mooi was dat.
If not now, then when.
pi_131665480
Snorremans heeft verstand van lichaamstaal.
If not now, then when.
pi_131665481
Bob had gisteren ook al een mooi bling bling jasje aan. _O_ Zijn pak is echter wel fucking huge. :D
If not now, then when.
pi_131665486
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 04:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oja, ik kan mij discussie tussen jou en een andere user hier nog herinneren. Ging nergens over. :D Jij was kleiner dan 1.94m en hij zou dat dus ook moeten zijn (geweest), terwijl het volgens de stats niet zo is. Mooi was dat.
hij is niet altijd 1.94 geweest en stats kloppen vaker niet. :D
pi_131665487
hoeveel rondes en klassen zijn er?
pi_131665495
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 04:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hij is niet altijd 1.94 geweest en stats kloppen vaker niet. :D
Hahaha. Hij kan toch niet ineens groeien? Of zou hij net zoals die FOK!-user en beenvergroting gehad hebben? :D

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 04:17 schreef THEFXR het volgende:
hoeveel rondes en klassen zijn er?
No idea.
If not now, then when.
pi_131665500
Ik vind het prijzengeld nog wel meevallen. Als je ziet wat voor een miljardenbusiness bodybuilding is, is ~ $ 650k nogal weinig, ongeacht het feit dat ze sponsoren hebben.
If not now, then when.
pi_131665501
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 04:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hahaha. Hij kan toch niet ineens groeien? Of zou hij net zoals die FOK!-user en beenvergroting gehad hebben? :D

quote:
Hormones that affect bone growth and development include those secreted by the pituitary gland, thyroid gland, parathyroid glands, and the ovaries and testes (Figure 6). The pituitary gland, for instance, secretes growth hormone (GH), also called somatotropin, which stimulates activity in the epiphyseal plates. This hormone is the main regulator of height. Somatotropin plays many roles in the body: it stimulates bone and muscle growth, maintains the normal rate of protein synthesis in all body cells, and speeds the release of fats as an energy source for growth. Other hormones play a part in maintaining the strength and health of the bone matrix by functioning to control the level of blood calcium.
  zondag 29 september 2013 @ 04:25:13 #271
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_131665505
Yuri ben je weer dik ofnie?
BEASTMODE
pi_131665509
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 04:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[..]

Interessant. Zou ik de bron eens mogen, kan ik er morgen naar kijken. Heeft enkel Lou dit hormoon gebruikt trouwens, anders zouden andere gebruikers ook een groei hebben moeten doorstaan. Wat is jouw lengte?

quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 04:25 schreef Awesome_ het volgende:
Yuri ben je weer dik ofnie?
Wat een brutale vraag. :{
If not now, then when.
pi_131665512
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2013 04:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Interessant. Zou ik de bron eens mogen, kan ik er morgen naar kijken. Heeft enkel Lou dit hormoon gebruikt trouwens, anders zouden andere gebruikers ook een groei hebben moeten doorstaan. Wat is jouw lengte?

http://www.nsbri.org/humanphysspace/focus6/ep_development.html

brutale gasten hier, he :D
pi_131665519
quote:
Thanks man!

Ben je naast de Olympia ook nog MMA aan het kijken?
If not now, then when.
  zondag 29 september 2013 @ 04:33:38 #275
77130 star_gazer
pi_131665523
Fuck, die Lionel Beyeke ziet er wel goed uit zeg. Echt een buffel.
-
pi_131665529
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 04:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Thanks man!

Ben je naast de Olympia ook nog MMA aan het kijken?
nee, dat is er nu niet op
pi_131665531
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 04:33 schreef star_gazer het volgende:
Fuck, die Lionel Beyeke ziet er wel goed uit zeg. Echt een buffel.
Jij ook aan het kijken. Jij hebt wel mazzel dat het bij jou een redelijk tijdstip is. :D

Het zijn sowieso bonken, bonken spier. Abnormaal.
If not now, then when.
pi_131665533
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 04:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, dat is er nu niet op
Normaal toch wel op zaterdags?
If not now, then when.
pi_131665534
quote:
5s.gif Op zondag 29 september 2013 04:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Normaal toch wel op zaterdags?
ongeveer 1x in de 2 a 3 weken
  zondag 29 september 2013 @ 04:37:45 #280
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_131665535
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2013 04:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

Wat een brutale vraag. :{
Heb ik gelijk of heb gelijk?
BEASTMODE
  zondag 29 september 2013 @ 04:40:42 #281
77130 star_gazer
pi_131665539
Jezus, wat een lelijke tan heeft Dennis Wolf :')

Hij is wel kurkdroog zeg :o
-
pi_131665541
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 04:37 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Heb ik gelijk of heb gelijk?
Gezien jij je beter voelt als het antwoord ja zou zijn, ja.
If not now, then when.
pi_131665542
Mooie poses, goede muziek. Overall good routine imo.
If not now, then when.
pi_131665544
Commentaar. :')
If not now, then when.
  zondag 29 september 2013 @ 04:44:22 #285
77130 star_gazer
pi_131665547
Die onderbroek :D
-
  zondag 29 september 2013 @ 04:45:53 #286
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_131665552
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2013 04:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Gezien jij je beter voelt als het antwoord ja zou zijn, ja.
Beter onthoud je dit.
BEASTMODE
pi_131665558
Ik ben benieuwd naar Kai zijn routine. Hij staat bekend om zijn uiterst artistieke routines.
If not now, then when.
  zondag 29 september 2013 @ 04:49:48 #288
77130 star_gazer
pi_131665560
quote:
99s.gif Op zondag 29 september 2013 04:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik ben benieuwd naar Kai zijn routine. Hij staat bekend om zijn uiterst artistieke routines.
Klopt ja. Iets met een grapefruit ofzo.
-
pi_131665561
Big Ramy now.
If not now, then when.
pi_131665566
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2013 04:49 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Klopt ja. Iets met een grapefruit ofzo.
Met zorgvuldigheid en complexe artistieke technieken uitgehold.
If not now, then when.
pi_131665567
Pas drie jaar aan het trainen. Ongelooflijk.
If not now, then when.
  zondag 29 september 2013 @ 04:53:51 #292
77130 star_gazer
pi_131665569
quote:
11s.gif Op zondag 29 september 2013 04:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Pas drie jaar aan het trainen. Ongelooflijk.
Ongelooflijk wat cell-tech kan doen
-
pi_131665570
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 04:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

No doubt.
If not now, then when.
pi_131665588
geen biceps voor Cutler
pi_131665590
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 04:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zal wel aan dat spul zitten van B&F shop.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zondag 29 september 2013 @ 05:22:25 #296
77130 star_gazer
pi_131665591
Good old Jay met z'n Beckham kapsel
-
pi_131665593
_O_
If not now, then when.
  zondag 29 september 2013 @ 05:25:06 #298
77130 star_gazer
pi_131665594
Welja, ga even op je kop staan _O-
-
  zondag 29 september 2013 @ 05:27:21 #299
77130 star_gazer
pi_131665597
Ennn hier komt de winnaar
-
pi_131665598
Ik dacht dat die vastliep. :')
If not now, then when.
  zondag 29 september 2013 @ 05:28:29 #301
77130 star_gazer
pi_131665599
Ja godver! Kapt die stream er mee!
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')