dit, ik vind het weer keihard offtopic, als het hier over auto's en fotografie gaat!quote:Op woensdag 25 september 2013 17:29 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
als je prioriteiten niet bij liften liggen, wat doe je dan hier... veel plezier in het fitness/auto/topic!
altijd ruimte om te verbeteren, das t mooie aan deze sport.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
brb even 75% squatten
*gooit 130 kg op bar
in die rusttijd mobiliteits oefeningen gedaan voor schouder?quote:Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Beach het volgende:
Twee weken rust gehouden met bovenlichaam, twee lichte setjes ohp en meteen weer schouderpijn.
Ja wel stretches meerdere keren per week.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:03 schreef dreamerbulk het volgende:
Waar heb je precies pijn in de schouder? Rotator cuff?
je zou ook echt rotator cuff gerelateerde oefeningen kunnen doen he.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:05 schreef Beach het volgende:
[..]
Ja wel stretches meerdere keren per week.
Denk ik wel ja. Toch maar eens naar de dokter binnenkort.
Zoals facepulls?quote:Op woensdag 25 september 2013 21:05 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
je zou ook echt rotator cuff gerelateerde oefeningen kunnen doen he.
ik doe ze sowieso altijd voor mijn bench en OHP.
schijnt ook goed te zijn daarvoor.quote:
dat zou ik zeker doen of direct fysioquote:Op woensdag 25 september 2013 21:05 schreef Beach het volgende:
[..]
Ja wel stretches meerdere keren per week.
Denk ik wel ja. Toch maar eens naar de dokter binnenkort.
Okee even kijken, kan ik vast wel toevoegen aan m'n normale stretchroutine.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
schijnt ook goed te zijn daarvoor.
maar doelde meer op bijv deze:
Ervaring mee dan?quote:Op woensdag 25 september 2013 21:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zou ik zeker doen of direct fysio
heb 2 jaar fysio gestudeerd, dus weet nog een paar dingenquote:Op woensdag 25 september 2013 21:10 schreef Beach het volgende:
[..]
Okee even kijken, kan ik vast wel toevoegen aan m'n normale stretchroutine.
[..]
Ervaring mee dan?
Kan hij beter direct naar een fysiotherapeut. Dokter zal hem toch doorverwijzen.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb 2 jaar fysio gestudeerd, dus weet nog een paar dingen
dat denk ik ook, huisartsen weten er meestal niet zo diep er van afquote:Op woensdag 25 september 2013 21:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kan hij beter direct naar een fysiotherapeut. Dokter zal hem toch doorverwijzen.
Knap. Ik ben er net globaal doorheen gegaan, toen gaf ik het op.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:26 schreef Snakey het volgende:
http://thefitcoach.wordpr(...)truth-about-experts/
Helemaal gelezen, ik voel me een beetje duizelig nu.
Het is een ware uitputtingsslag. Net als Practical Programming for Strength Training van Rip. Goed boek, denk ik, ik kreeg het niet uitgelezen, zo vreselijk droog.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Knap. Ik ben er net globaal doorheen gegaan, toen gaf ik het op.
Mash zegt dat Rippetoe zuigt voor hits op zijn website.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef Awesome_ het volgende:
Zouden jullie ons niet kunnen verblijden met een beknopte samenvatting? Het liefst met bulletpoints. Alvast bedankt!
Nee dank.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef Awesome_ het volgende:
Zouden jullie ons niet kunnen verblijden met een beknopte samenvatting? Het liefst met bulletpoints. Alvast bedankt!
quote:In writing this, however, I got to thinking about how it would be possible for such an experienced lifter and coach to actually believe the nonsense he was writing. I mean, he did squat 800 raw, which clearly makes him an expert here, right? I ended up coming to the conclusion that Mr. Mash actually wrote this drivel incorrectly on purpose in order to get more traffic to the JTS site and his own website. Then I started thinking that the only reason CWS would put this up knowing that people aren’t in fact brain dead, is because he knew it would blow up over the Internet and that’s good for business. CWS ended up writing a poorly worded apology after he took the article down and then he had the balls to take the apology down after he started deleting comments criticizing the article or questioning the author. Basically they’re trying to cover the whole thing up, which is a cowardly move if I’ve ever seen one. Listen folks, when you screw up- you screw up, but you have to face the music and take your lumps as you own up to your mistakes. Time to face the music, fellas.
Thanks! Niks gemist dus.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mash zegt dat Rippetoe zuigt voor hits op zijn website.
Jordan Fuckenbaum zegt hey doe eens normaal klopt niks van wat je zegt.
*insert heel veel bullshit over biomechaniek*
Mash is gedisst en haalt post offline.
Fuckenbaum krijgt alle lekkere bitches en neukt ze suf.
Je vangt het op met je schouders net als in een front squat houd je de ellebogen omhoog. Je hand/pols heb je daar alleen om ervoor te zorgen dat hij niet rolt, maar dit doe je ook door ellebogen hoog te houden.quote:Op donderdag 26 september 2013 03:07 schreef Faeroer het volgende:
Iemand advies voor de 'catch' in de powercleans? Die bar breekt óf mijn vingers óf mijn polsen, af en toe beiden. Lijkt mij niet de bedoeling het gewicht op te vangen met mijn handen.
Vergeet de diepvries sate van 50 cent per pakje niet. Dat spul is nog best te doen gezien de prijsquote:Op donderdag 26 september 2013 09:41 schreef RaymondK het volgende:
Starting my zelfgemaakte nasi, met bruine rijst een ton kip, en boemboe
[ afbeelding ]
Vooral door de satesaus is dat wel te doen lol.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vergeet de diepvries sate van 50 cent per pakje niet. Dat spul is nog best te doen gezien de prijs
Klopt. Dat paardenvlees moet je gewoon van het stokje af rijgen en door je nasi roeren.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Vooral door de satesaus is dat wel te doen lol.![]()
Het zal je best iets opleveren, maar ik denk dat het beter is om te cyclen in cycles van 6 weken. 6 weken kracht, 6 weken hypertrophy. Misschien zelfs cycles van 8 -9 weken beter. Dan kan je je voeding er ook beter op afstellen.quote:Op donderdag 26 september 2013 03:34 schreef star_gazer het volgende:
Sodemieter zeg, die licht gewicht / hoog volume training van gisteren is goed te voelen. Mijn quads + reet staan helemaal stijf van de DOMS. Leuk om het roer af en toe een beetje om te gooien.
Dit zet me aan te denken; zou dit geen goed programma zijn?
Week 1: kracht
Week 2: hypertrophy
Week 3: kracht
Week 4: hypertrophy
Week 5: Deload
Repeat
Groot én sterk?
Qua periodisering is misschien een gemengd programma als 5/3/1 BBB beter, omdat daar wat meer progressie in zit.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het zal je best iets opleveren, maar ik denk dat het beter is om te cyclen in cycles van 6 weken. 6 weken kracht, 6 weken hypertrophy. Misschien zelfs cycles van 8 -9 weken beter. Dan kan je je voeding er ook beter op afstellen.
Uppper body strength/lowerbody strength/ en dan 3 dagen hypertrophy iddquote:Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef DjMark het volgende:
Layno Norton heeft zo'n PHAT schema, dat combineert kracht(lowreps) met hypertrophy/uithouding in 1 week.
3 dagen kracht, en dan 2 dagen dezelfde spiergroepen op hogere reps.
Zoiets in het kort dacht ik, google maar op Layne Norton PHAT.
Dat lijkt mij ook ja, gemengd. PHAT klinkt ook goed.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Qua periodisering is misschien een gemengd programma als 5/3/1 BBB beter, omdat daar wat meer progressie in zit.
Ik denk overigens dat er verder weinig verschil is in voeding. Voor zowel kracht als massa moet je gewoon veel vreten en voldoende eiwitten binnen krijgen.
Ik denk dat het marginale verschillen zijn waar ze over praten. Dus tijdens of erna, doe wat je prettig vindt. Beiden lijkt me wat overdreven.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:41 schreef jeurse04 het volgende:
Ik ben een beetje in de war over het gebruik van dextrose. De één zegt dat het het best is om tijdens je workout in te nemen, dus gewoon in je water. De ander zegt dat het het best is om na de workout te doen, eventueel gemixt met je whey shake. De ander zegt weer beide. Wat is volgens jullie het best?
eensch.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat het marginale verschillen zijn waar ze over praten. Dus tijdens of erna, doe wat je prettig vindt. Beiden lijkt me wat overdreven.
quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Qua periodisering is misschien een gemengd programma als 5/3/1 BBB beter, omdat daar wat meer progressie in zit.
Ik denk overigens dat er verder weinig verschil is in voeding. Voor zowel kracht als massa moet je gewoon veel vreten en voldoende eiwitten binnen krijgen.
Van den man hemzelf: www.simplyshredded.com/me(...)ne-updated-2011.htmlquote:Op donderdag 26 september 2013 12:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Uppper body strength/lowerbody strength/ en dan 3 dagen hypertrophy idd
Dat verschilt per persoon, als je het fijn vind gewoon blijven doen. Ik vraag me wel af hoe je daar 2 uur mee bezig kunt zijn, zelfs mijn drukste schema duurt net iets langer dan 1 uur. Wellicht neem je veel pauze tussendoor, of teveel oefeningen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:16 schreef jeurse04 het volgende:
Ik lees trouwens vaak dat een workout langer dan een een uur, anderhalf uur geen nut zou hebben. Heeft iemand hier meer info of wetenschappelijke studies over? Ikzelf ben namelijk soms met een flinke back workout wel bijna 2 uur bezig.
ik heb vorige week deze zelfgemaaktquote:Op donderdag 26 september 2013 09:41 schreef RaymondK het volgende:
Starting my zelfgemaakte nasi, met bruine rijst een ton kip, en boemboe
[ afbeelding ]
2 uur is dan wel met een trainingsmaatje samen, waardoor een workout sowieso wat langer duurt dan normaal. In me eentje kan ik makkelijk 1.5 uur volmaken waarbij ik hoogstens een minuut rust neem tussen de sets door.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:48 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon, als je het fijn vind gewoon blijven doen. Ik vraag me wel af hoe je daar 2 uur mee bezig kunt zijn, zelfs mijn drukste schema duurt net iets langer dan 1 uur. Wellicht neem je veel pauze tussendoor, of teveel oefeningen.
Hoe ziet je schema voor je back workout er uit dan?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:11 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
2 uur is dan wel met een trainingsmaatje samen, waardoor een workout sowieso wat langer duurt dan normaal. In me eentje kan ik makkelijk 1.5 uur volmaken waarbij ik hoogstens een minuut rust neem tussen de sets door.
Dat verschilt, maar over het algemeen zo:quote:Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hoe ziet je schema voor je back workout er uit dan?
Met 5 sets mag ik hopen dat je warming up mee telt? Want 5 werksets op de DL lijkt me nogal dodelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:20 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Dat verschilt, maar over het algemeen zo:
Pullups
Lat pulldown
Deadlift
Bent over row
Seated row
Wide grip seated row
+willekeurige back oefening
Alles 3,4 sets behalve deadlift minimaal 5.
Ik krijg het gevoel dat als ik minder oefeningen doe, dat ik mijn rug niet goed genoeg aangepakt heb, terwijl ik wel gewoon tot het gaatje ga met elke oefening.
Vooral deadliften ben ik zo 20 min mee bezig, sowieso doe ik minimaal 5 sets hiervan en om met de laatste set echt te knallen nog even mentaal voorbereiden, handjes insmeren met magnesium, belt omdoen, kost allemaal tijd.
5 werksets dodelijk? Hoe danquote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Met 5 sets mag ik hopen dat je warming up mee telt? Want 5 werksets op de DL lijkt me nogal dodelijk.
Dat komt omdat volgens velen je cortisol spiegel erg stijgt na zo'n 45 minuten trainen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:16 schreef jeurse04 het volgende:
Ik lees trouwens vaak dat een workout langer dan een een uur, anderhalf uur geen nut zou hebben. Heeft iemand hier meer info of wetenschappelijke studies over? Ikzelf ben namelijk soms met een flinke back workout wel bijna 2 uur bezig.
Nope, gewoon 5 werksets. Warming up doe ik niet aan. Ik begin met 60kgx12 en eindig zo op 167.5x3 (m'n max tot nu toe). Elke set dus ongeveer 20kg erbij. Ik doe dit zo nu al minimaal een jaar en heb nog nergens last van gehad (op wat flinke spierpijn na, wat ik overigens juist lekker vind).quote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Met 5 sets mag ik hopen dat je warming up mee telt? Want 5 werksets op de DL lijkt me nogal dodelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |