Cola light heeft 0 invloed op je macro's. Er zitten ook geen micro's in, maar het is verder maar weinig boeiend. De negatieve aspecten van aspartaam staan volgens mij ook nog steeds ter discussie.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:02 schreef Stereotomy het volgende:
Dat gezegd hebbende, ik zit nu wel aan een glaasje cola light *slurp.
Ja, maar dat sloeg op het 'bewerkte produkten' gedeelte van mijn postquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:06 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Cola light heeft 0 invloed op je macro's.
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden? Op trainingsdagen moet je gewoon je carb targets halen lijkt me.quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk irritant om me elke dag aan een verhouding te moeten houden, tenzij je elke dag hetzelfde eet.
Heb zelf een eiwit en kcal doel, verder ligt het er maar net aan wat ik eet.
Nee, want carb/vet verhouding maakt niet zo heel veel uit, en als je niet low-carb gaat zonder zetmeel in je eten, vul je je glycogeenvoorraden vanzelf bij.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden?
Mjah carb target haal ik sowieso wel. Denk dat ik aan minimaal 250gr carbs zit over het algemeen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden? Op trainingsdagen moet je gewoon je carb targets halen lijkt me.
Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden?
Ik zit ook rond dat getal, meestal iets lager. Maar ik ben dan ook kleiner en lichter van stuk.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:11 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.
ik heb periodes waar ik elke dag hetzelfde eet... naja ..de basis is bij mij altijd hetzelfde .. oats, melk, ei, pindakaas, vleesquote:Op zaterdag 28 september 2013 13:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk irritant om me elke dag aan een verhouding te moeten houden, tenzij je elke dag hetzelfde eet.
Heb zelf een eiwit en kcal doel, verder ligt het er maar net aan wat ik eet.
Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekendquote:Op zaterdag 28 september 2013 13:51 schreef Sapstengel het volgende:
Ik snap de gedachte erachter, het compenseren met andere dagen, maar is 1700 kcal niet weinig? Ik zou serieus sterven denk ik.
bekijk het aan, als er te snelle drop in weight is .. aanpassen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:15 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekend). Ik ga het proberen en zie wel hoe het beval. Op trainingsdagen kan ik gelukkig nog behoorlijk eten.
Ja. Ik houd mijn gewicht bij met een moving average, dus dat kan ik gelukkig redelijk nauwkeurig zienquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
bekijk het aan, als er te snelle drop in weight is .. aanpassen.
moet goedkomenquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja. Ik houd mijn gewicht bij met een moving average, dus dat kan ik gelukkig redelijk nauwkeurig zien
Ik zit zelf ook op 1700 op rustdagen, vind het alleen goed te doen met IF. Heb ik in de avond tenminste het idee dat ik wat te eten heb.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:15 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekend). Ik ga het proberen en zie wel hoe het beval. Op trainingsdagen kan ik gelukkig nog behoorlijk eten.
150? Ik zit rond de 500. Eet ik heel raar, of wat?quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:11 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.
Daarnaast lijkt het me weinig uitmaken of je je glycogeen bijvult op je trainingsdag of op je rustdag.
Dat betekent dat je wat minder vet eet. Maar da's niet erg.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
150? Ik zit rond de 500. Eet ik heel raar, of wat?
350 gram basmati rijst (meeste carbs hier, zo'n 250-300 denk ik?)
200-300 gram kip/vlees/vis
150-200 gram groentjes (paprika, bonen, broccoli etc.)
6 bruine boterammen met komkommer of iets van ei of vleeswaren
40 gram whey
2 liter melk
1,5 liter water
250 gram kwark
50 gram noten
2 banaan (30 gram carbs per banaan, 100% suiker denk ik?)
Andere fruitjes, maar voldoende
Als het voor je werkt is het prima. Je moet je realiseren dat 3900 kcal het dubbele is van wat ik eet tijdens mijn cut, dus de macro's zullen flink verschillen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
150? Ik zit rond de 500. Eet ik heel raar, of wat?
Ok, mijn excuses. Dan heb ik het verkeerd gelezen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:28 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als het voor je werkt is het prima. Je moet je realiseren dat 3900 kcal het dubbele is van wat ik eet tijdens mijn cut, dus de macro's zullen flink verschillen.
Als je daarmee je doelen haalt, zelf weten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |