Cola light heeft 0 invloed op je macro's. Er zitten ook geen micro's in, maar het is verder maar weinig boeiend. De negatieve aspecten van aspartaam staan volgens mij ook nog steeds ter discussie.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:02 schreef Stereotomy het volgende:
Dat gezegd hebbende, ik zit nu wel aan een glaasje cola light *slurp.
Ja, maar dat sloeg op het 'bewerkte produkten' gedeelte van mijn postquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:06 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Cola light heeft 0 invloed op je macro's.
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden? Op trainingsdagen moet je gewoon je carb targets halen lijkt me.quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk irritant om me elke dag aan een verhouding te moeten houden, tenzij je elke dag hetzelfde eet.
Heb zelf een eiwit en kcal doel, verder ligt het er maar net aan wat ik eet.
Nee, want carb/vet verhouding maakt niet zo heel veel uit, en als je niet low-carb gaat zonder zetmeel in je eten, vul je je glycogeenvoorraden vanzelf bij.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden?
Mjah carb target haal ik sowieso wel. Denk dat ik aan minimaal 250gr carbs zit over het algemeen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden? Op trainingsdagen moet je gewoon je carb targets halen lijkt me.
Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Carbs lijkt me ook wel nuttig om bij te houden?
Ik zit ook rond dat getal, meestal iets lager. Maar ik ben dan ook kleiner en lichter van stuk.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:11 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.
ik heb periodes waar ik elke dag hetzelfde eet... naja ..de basis is bij mij altijd hetzelfde .. oats, melk, ei, pindakaas, vleesquote:Op zaterdag 28 september 2013 13:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk irritant om me elke dag aan een verhouding te moeten houden, tenzij je elke dag hetzelfde eet.
Heb zelf een eiwit en kcal doel, verder ligt het er maar net aan wat ik eet.
Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekendquote:Op zaterdag 28 september 2013 13:51 schreef Sapstengel het volgende:
Ik snap de gedachte erachter, het compenseren met andere dagen, maar is 1700 kcal niet weinig? Ik zou serieus sterven denk ik.
bekijk het aan, als er te snelle drop in weight is .. aanpassen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:15 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekend). Ik ga het proberen en zie wel hoe het beval. Op trainingsdagen kan ik gelukkig nog behoorlijk eten.
Ja. Ik houd mijn gewicht bij met een moving average, dus dat kan ik gelukkig redelijk nauwkeurig zienquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
bekijk het aan, als er te snelle drop in weight is .. aanpassen.
moet goedkomenquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja. Ik houd mijn gewicht bij met een moving average, dus dat kan ik gelukkig redelijk nauwkeurig zien
Ik zit zelf ook op 1700 op rustdagen, vind het alleen goed te doen met IF. Heb ik in de avond tenminste het idee dat ik wat te eten heb.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:15 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook een eerste keer dat ik strikt LG ga cutten. Ik schrok ook wel toen ik het getal 1700 in mijn spreadsheet tevoorschijn zag komen (direct handmatig nagerekend). Ik ga het proberen en zie wel hoe het beval. Op trainingsdagen kan ik gelukkig nog behoorlijk eten.
150? Ik zit rond de 500. Eet ik heel raar, of wat?quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:11 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik weet wel hoeveel carbs ik elke dag eet, maar het is geen doel op zich. Ik vind carbs de minst interessante macro. Meestal is het rond de 150, soms meer, soms minder. Meer dan genoeg voor mij.
Daarnaast lijkt het me weinig uitmaken of je je glycogeen bijvult op je trainingsdag of op je rustdag.
Dat betekent dat je wat minder vet eet. Maar da's niet erg.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
150? Ik zit rond de 500. Eet ik heel raar, of wat?
350 gram basmati rijst (meeste carbs hier, zo'n 250-300 denk ik?)
200-300 gram kip/vlees/vis
150-200 gram groentjes (paprika, bonen, broccoli etc.)
6 bruine boterammen met komkommer of iets van ei of vleeswaren
40 gram whey
2 liter melk
1,5 liter water
250 gram kwark
50 gram noten
2 banaan (30 gram carbs per banaan, 100% suiker denk ik?)
Andere fruitjes, maar voldoende
Als het voor je werkt is het prima. Je moet je realiseren dat 3900 kcal het dubbele is van wat ik eet tijdens mijn cut, dus de macro's zullen flink verschillen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
150? Ik zit rond de 500. Eet ik heel raar, of wat?
Ok, mijn excuses. Dan heb ik het verkeerd gelezen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:28 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als het voor je werkt is het prima. Je moet je realiseren dat 3900 kcal het dubbele is van wat ik eet tijdens mijn cut, dus de macro's zullen flink verschillen.
Als je daarmee je doelen haalt, zelf weten.quote:
Carbs in fruit is, gemiddeld en gesimplificeerd genomen, half glucose en half fructose. Om preciezer te simplificerenquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:23 schreef Faeroer het volgende:
2 banaan (30 gram carbs per banaan, 100% suiker denk ik?)
Moest meteen denken aan:quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:38 schreef MrGuma het volgende:
Een vraag/theorie;
Ik heb zo nu en dan na een 'zware training, voornamelijk doelend op squats en deadlift waarbij een grote spieractivatie vereist is, last van m'n maag. Geen stekende pijn maar meer een soort zeurende die ervoor zorgt dat ik 'zin krijg' om te kokhalzen/kotsen. Vergelijkbaar met een enorme kater waarbij je maag steeds alles eruit wil hebben. Nu gaat dit gepaard met een wit weggetrokken gezicht en presenteert zich alleen na een dergelijke zware training.
kan een teken van te weinig vocht in lichaam zijn, drink je genoeg water per dag?quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:38 schreef MrGuma het volgende:
Een vraag/theorie;
Ik heb zo nu en dan na een 'zware training, voornamelijk doelend op squats en deadlift waarbij een grote spieractivatie vereist is, last van m'n maag. Geen stekende pijn maar meer een soort zeurende die ervoor zorgt dat ik 'zin krijg' om te kokhalzen/kotsen. Vergelijkbaar met een enorme kater waarbij je maag steeds alles eruit wil hebben. Nu gaat dit gepaard met een wit weggetrokken gezicht en presenteert zich alleen na een dergelijke zware training.
Natuurlijk erg hinderlijk omdat dit al tijdens de training is en ik hierdoor niet voluit kan/wil/durf te gaan. Hierbij wil ik de oorzaak achterhalen en ben ik tot de volgende optie(s) gekomen:
1. (Vandaag) heb ik < 1 uur voor deze training 4 boterhammen en een glas melk op vrij stevig. Omdat deze maaltijd eigenlijk nog in mijn maag zit gaat hier bloed naartoe om dit te verwerken. Hierdoor heb ik tijdens de training minder bloed tot mijn beschikking om naar mijn spieren te laten gaan. M'n lichaam is 'genoodzaakt' bloed van mijn maag weg te halen. = kramp/kater gevoel & een flink wit gezicht; er is simpelweg geen bloed aanwezig. Verklaard ook waarom ik mijzelf nu, +- 30 minuten na de workout alweer beter voel. Bloed kan weer prima naar mijn maag toe.
2. Tijdens het typen dacht ik dat ik te weinig had gegeten vandaag (alleen die vier boterhammen) maar ik realiseer mij dat ik als eerste maal 4 pistoletjes op heb. Dus dit kan het niet zijn. Zou wel eventuele maagkrampen kunnen verklaren?
Klinkt optie 1 aannemelijk/logisch/is het ook zo? Ja ik ga hier natuurlijk mee experimenteren, bij deadliften ga ik > 2 uur wachten na een stevige maaltijd. Maar misschien heeft iemand hier ervaring/ideeën over.
Nee met deadliften bv. zit ik juist ver onder m´n max. Qua squats valt dat ook hartstikke mee.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:06 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Moest meteen denken aan:Komt geloof ik wel vaker voor bij deadliften. Misschien doe je het nog net iets te zwaar?
Voor m´n training vandaag meerdere flesjes water en melk op. Dat kan het niet zijn. En dit is geen kwestie van man the fuck up. Geen spierpijn oid waar je even doorheen moet trainen. Dit is letterlijk last van mijn innerlijke organen. Kan niet een man the fuck up geval zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:17 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
kan een teken van te weinig vocht in lichaam zijn, drink je genoeg water per dag?
en voor de rest is het gewoon een flinke dosis : "man the fuck up"
Jawel, want als je bijvoorbeeld op bb.com forum zoekt vind je 100'en topics met dezelfde klacht, er is zoveel blood flow naar de benen toe..dat trekt allemaal weg uit je bovenlichaam.. hierdoor kunnen dit soort klachten ontstaan. Maar dat zal na langere tijd zwaar liften verdwijnen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:25 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee met deadliften bv. zit ik juist ver onder m´n max. Qua squats valt dat ook hartstikke mee.
[..]
Voor m´n training vandaag meerdere flesjes water en melk op. Dat kan het niet zijn. En dit is geen kwestie van man the fuck up. Geen spierpijn oid waar je even doorheen moet trainen. Dit is letterlijk last van mijn innerlijke organen. Kan niet een man the fuck up geval zijn.
En dus precies wat ik zei bij punt 1, zowel je eerste als laatste punt. Alleen lijkt/leek het mij niet verstandig om door een dergelijke pijn heen te trainen. Heb je zoektermen voor deze topics en/of een aantal links?quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Jawel, want als je bijvoorbeeld op bb.com forum zoekt vind je 100'en topics met dezelfde klacht, er is zoveel blood flow naar de benen toe..dat trekt allemaal weg uit je bovenlichaam.. hierdoor kunnen dit soort klachten ontstaan. Maar dat zal na langere tijd zwaar liften verdwijnen.
En anders een keer met lege maag proberen te trainen
Dit. Bovendien zijn de eventuele schadelijke invloeden van die shit binnen 24 uur alweer buiten beeld, druppel op gloeiende plaat.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:54 schreef star_gazer het volgende:
Ik snap die angst voor suiker niet helemaal trouwens. Of je nu 100g poedersuiker of 100g zetmeel eet, doet er weinig toe. Het zetmeel wordt uiteindelijk als glucose in het bloed opgenomen. Wellicht dat het thermisch effect wat hoger is daardoor, maar de macro's zijn exact gelijk.
Qua micro's en effecten op je lever, alvleesklier en hersenen (dopamine) wordt het uiteraard een ander verhaal, maar voor de lichaamssamenstelling maakt het geen reet uit of je cola drinkt of aardappels eet.
Suikers compleet verbannen vind ik onzin.
IIFYM
Eh, dat je het niet begrijpt komt dan wellicht doordat je wat dingen door elkaar aan het halen bent, als ik dit zo leesquote:Op zaterdag 28 september 2013 17:54 schreef star_gazer het volgende:
Ik snap die angst voor suiker niet helemaal trouwens. Of je nu 100g poedersuiker of 100g zetmeel eet, doet er weinig toe. Het zetmeel wordt uiteindelijk als glucose in het bloed opgenomen. Wellicht dat het thermisch effect wat hoger is daardoor, maar de macro's zijn exact gelijk.
Qua micro's en effecten op je lever, alvleesklier en hersenen (dopamine) wordt het uiteraard een ander verhaal, maar voor de lichaamssamenstelling maakt het geen reet uit of je cola drinkt of aardappels eet.
Suikers compleet verbannen vind ik onzin.
IIFYM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, fructose heeft wel degelijk meer schadelijke effecten op je lichaam in een lagere dosis dan glucose, als je in een kcal surplus zit. Lees: frisdrank drinkende, fabrieksvoedsel etende mensen.
Je moet weten dat de indeling carbs/vet/eiwit er een uit gemak is. Glucose wordt anders gemetaboliseerd dan fructose, net als het vetzuur Laurinezuur anders wordt gemetaboliseerd als Palmitinezuur. En mijn favoriete voorbeeld, dat je ethanol in je biertje hebt, en geen methanol: scheelt maar 1 koolstofatoom, maar het is duidelijk dat het compleet anders gemetaboliseerd wordt.
In 'normale' doses kan een kcal een kcal genoemd worden. In extreme gevallen - maar helaas is onze maatschappij meer en meer extreem te noemen ten opzichte van onze voorouders - is de ene kcal niet de andere.
... waar je dan weer een mooi boek over kunt schrijven die voor veel meer verwarring zorgt waardoor iedereen denkt dat kcal tellen geen nut heeft en we als maatschappij met z'n allen weer lekker vet en vadsig worden![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 28-09-2013 18:35:38 ]Confidence through competence
https://www.google.nl/sea(...)com&num=100&safe=offquote:Op zaterdag 28 september 2013 18:02 schreef MrGuma het volgende:
[..]
En dus precies wat ik zei bij punt 1, zowel je eerste als laatste punt. Alleen lijkt/leek het mij niet verstandig om door een dergelijke pijn heen te trainen. Heb je zoektermen voor deze topics en/of een aantal links?
Whehe, geen maagden voor jou.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:59 schreef dreamerbulk het volgende:
lahmacuns met ham, blasphemy? Allah's toorn?
Een kilo vet in lichaamsgewicht afvallen kost 7.000kcal. Dus je kan 3.500kcal per week minder eten i.p.v. 4.500. Zou dan op rustdagen 1.900kcal kunnen consumeren.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:35 schreef star_gazer het volgende:
Heb net de macro's voor mijn leangains cut uitgerekend. Ik zit momenteel op 82kg @ ~20% bf (echt op kracht getrained). Omdat ik vorige keer tijdens mijn cut teveel spiermassa verloor, ga ik het nu langzaam doen. Een halve kilo vet per week is het doel.
Gaarne uw mening betreffende het onderstaande:
• 82kg @ 20% BF = 2800 kcal TDEE
• 500g vet x 9kcal = 4500 kcal tekort per week (~600 per dag gemiddeld)
• Leangains principe = trainingsdagen op onderhoud. Je tekort komt uit je rustdagen
• Volgens dit principe dus 2800 kcal op trainingsdagen en op rustdagen 2800-(4500/4) = 1700 kcal
• Gemiddeld per dag zit ik nu dus (4500/7)/2800=22% per dag onder TDEE
Trainingsdagen: ~2800 kcal
40% eiwit (280g)
40% carbs (280g)
20% vet (60g)
Rustdagen: ~1700 kcal
45% eiwit (180g)
15% carbs (65g)
40% vet (75g)
quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eh, dat je het niet begrijpt komt dan wellicht doordat je wat dingen door elkaar aan het halen bent, als ik dit zo leesNiet lullig bedoeld trouwens, want hoe de mainstream media met alle termen om gaat is erg verwarrend.
100 gram poedersuiker = 50 gram fructose en 50 gram glucose
100 gram zetmeel = 100 gram glucose
Indien je in een gemiddelde (chronische) kcal surplus zit, en daarbij een groot deel van je dieet fructose eet (>20%, pak hem beet), kun je Fatty Liver syndrome ontwikkelen, en daarbij gerelateerd extra visceraal vet ontwikkelen ten opzichte van een meer gelijke distributie over het hele lichaam als je bv. 70% van je dieet glucose eet in een gelijke kcal surplus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, fructose heeft wel degelijk meer schadelijke effecten op je lichaam in een lagere dosis dan glucose, als je in een kcal surplus zit. Lees: frisdrank drinkende, fabrieksvoedsel etende mensen.
Je moet weten dat de indeling carbs/vet/eiwit er een uit gemak is. Glucose wordt anders gemetaboliseerd dan fructose, net als het vetzuur Laurinezuur anders wordt gemetaboliseerd als Palmitinezuur. En mijn favoriete voorbeeld, dat je ethanol in je biertje hebt, en geen methanol: scheelt maar 1 koolstofatoom, maar het is duidelijk dat het compleet anders gemetaboliseerd wordt.
In 'normale' doses kan een kcal een kcal genoemd worden. In extreme gevallen - maar helaas is onze maatschappij meer en meer extreem te noemen ten opzichte van onze voorouders - is de ene kcal niet de andere.
... waar je dan weer een mooi boek over kunt schrijven die voor veel meer verwarring zorgt waardoor iedereen denkt dat kcal tellen geen nut heeft en we als maatschappij met z'n allen weer lekker vet en vadsig worden![]()
raar dat er op scholen niet meer aandacht aan voedsel wordt geschonken, een van de belangrijkste dingen in het leven.
6 uur en 2 minutenquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe laat de finale (Nederlandse tijd) begint? Ik kan het zelf nu niet bekijken namelijk.
das 3.30 uur snachts,lolquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
6 uur en 2 minuten
http://streaming.bodybuilding.com/2013-olympia-webcast/
quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eh, dat je het niet begrijpt komt dan wellicht doordat je wat dingen door elkaar aan het halen bent, als ik dit zo leesNiet lullig bedoeld trouwens, want hoe de mainstream media met alle termen om gaat is erg verwarrend.
100 gram poedersuiker = 50 gram fructose en 50 gram glucose
100 gram zetmeel = 100 gram glucose
Indien je in een gemiddelde (chronische) kcal surplus zit, en daarbij een groot deel van je dieet fructose eet (>20%, pak hem beet), kun je Fatty Liver syndrome ontwikkelen, en daarbij gerelateerd extra visceraal vet ontwikkelen ten opzichte van een meer gelijke distributie over het hele lichaam als je bv. 70% van je dieet glucose eet in een gelijke kcal surplus.Goeie info, thanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, fructose heeft wel degelijk meer schadelijke effecten op je lichaam in een lagere dosis dan glucose, als je in een kcal surplus zit. Lees: frisdrank drinkende, fabrieksvoedsel etende mensen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Ik dacht dat 1g vet = 9 kcal? Het zijn toch uiteindelijk de triglycerides die je verbrand?quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:40 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Een kilo vet in lichaamsgewicht afvallen kost 7.000kcal. Dus je kan 3.500kcal per week minder eten i.p.v. 4.500. Zou dan op rustdagen 1.900kcal kunnen consumeren.
Jammer dat het voor hier een kut tijd is.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
6 uur en 2 minuten
Dankjewel!quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
6 uur en 2 minuten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |