abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_130790193
*O*
Nait Soezn Moar Broezn
pi_130791718
Xinix, het aantal views kun je zeker niet op de IPad zien...?
pi_130792443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:20 schreef gerhardius het volgende:
Xinix, het aantal views kun je zeker niet op de IPad zien...?
Klopt. Kan het ook niet zien op mijn tablet of smartphone.
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:20:47 #5
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130798818
ik heb met verwondering zitten lezen over HRH
jammer dat jullie de krachten niet bundelen. volgen mij komen jullie dan veel verder
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130799019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:20 schreef interbellum het volgende:
ik heb met verwondering zitten lezen over HRH
jammer dat jullie de krachten niet bundelen. volgen mij komen jullie dan veel verder
Heb je alle topics doorgeworsteld? Knappe prestatie ^O^

En welkom hier ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:31:07 #7
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130799345
ik ben er al een tijdje mee bezig heb ook wat dingen ontdekt
ik probeer zo onbevooroordeeld mogelijk de meningen van de mensen hier te beoordelen
maar het valt niet mee. vooral omdat de meningen zo verdeeld zijn
en vaak gebaseerd op horen zeggen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130799507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:31 schreef interbellum het volgende:
ik ben er al een tijdje mee bezig heb ook wat dingen ontdekt
ik probeer zo onbevooroordeeld mogelijk de meningen van de mensen hier te beoordelen
maar het valt niet mee. vooral omdat de meningen zo verdeeld zijn
en vaak gebaseerd op horen zeggen.
Er zijn geen mensen meer in leven die dit echt meegemaakt hebben. Dus we moeten het doen met hear say.
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:48:48 #9
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130800063
ok maar bepaalde zaken kan je gewoon uitzoeken. b.v.zijn er ooit stoffelijke resten gevonden in de
omgeving . zo ja dan moeten daar bewijzen van zijn.
ik heb het boek gelezen en ik kan niet beoordelen wat waar is en wat niet
daarom ben ik zelf maar wat onderzoekjes begonnen
heeft iemand wel eens af gevraagd waarom frank zich liet cremeren
dat ging namelijk niet zomaar in 1930 het was verboden.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130800187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:48 schreef interbellum het volgende:
ok maar bepaalde zaken kan je gewoon uitzoeken. b.v.zijn er ooit stoffelijke resten gevonden in de
omgeving . zo ja dan moeten daar bewijzen van zijn.
ik heb het boek gelezen en ik kan niet beoordelen wat waar is en wat niet
daarom ben ik zelf maar wat onderzoekjes begonnen
heeft iemand wel eens af gevraagd waarom frank zich liet cremeren
dat ging namelijk niet zomaar in 1930 het was verboden.
Oh, dat wist ik niet. Dan zal hij daar wel een bepaalde reden voor gehad hebben.
  woensdag 4 september 2013 @ 00:05:33 #11
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130800590
in vroegere tijden (oud germaans )
werden lijken eerst verbrand daarna werd de as begraven.
dit is precies wat er met het stoffelijk overschot van F v Vloten gebeurd is
in 1930 was dit echt niet gebruikelijk. cremeren moest je via de officier van justitie regelen
en je as daarna begraven is eigenlijk dubbel op
behalve als je gelooft in oude germaanse en Keltische gebruiken.
voor mij toont dit aan dat het oculte wat in het boek gesugereerd word niet ver gezocht is
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130801369
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:05 schreef interbellum het volgende:

behalve als je gelooft in oude germaanse en Keltische gebruiken.
voor mij toont dit aan dat het oculte wat in het boek gesugereerd word niet ver gezocht is
Nee..... de crematie van FvV is geen bewijs van enge occulte visies , en nog minder van moordpartijen.
Als hij er zelf voor koos dan kan dat ook andere redenen hebben.
  woensdag 4 september 2013 @ 01:57:05 #13
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130802007
occultisme is niet perse eng. vroeger werd alles wat afweek van het christendom gezien als occult maar hoeft daarom niet verkeerd te zijn
en over moordpartijen heb ik het niet gehad
daarom is er op dit forum een hoop misverstanden. er word meteen een oordeel gegeven zonder
na te denken wat een ander bedoeld of vind.
en natuurlijk kan F v V een heel ander bedoeling gehad hebben met zijn uitvaart
maar het is niet logies niet in die tijd
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130802159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:57 schreef interbellum het volgende:
occultisme is niet perse eng.
juist, maar wel in de theorie van Schalkwijk tav FvV

quote:
en over moordpartijen heb ik het niet gehad
juist.... maar dat is wel de beschuldiging naar FvV

quote:
daarom is er op dit forum een hoop misverstanden. er word meteen een oordeel gegeven zonder na te denken wat een ander bedoeld of vind.
Doe jij toch ook nu? Ik beweer ook niet dat jij het over moordpartijen had
quote:
en natuurlijk kan F v V een heel ander bedoeling gehad hebben met zijn uitvaart
maar het is niet logies niet in die tijd
Waarom zou een andere reden niet logisch zijn ...? Suggereer je hiermee dat de enigste logische/waarschijnlijke reden is een crematie in de stijl van oude germanen ?
Was dat eigenlijk veel voorkomend in die germaanse cultgroepen ?
pi_130803069
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:57 schreef interbellum het volgende:
en natuurlijk kan F v V een heel ander bedoeling gehad hebben met zijn uitvaart
maar het is niet logies niet in die tijd
welkom Interbellum. De crematie van FvV is hier volgens mij nog niet uitgebreid behandeld.

Behalve dat het misschien ongebruikelijk was, wat is jouw theorie hierover? Heb je in jouw onderzoekje al iets kunnen ontdekken over de drijfveren van FvV, omstandigheden van de crematie (wie voerde het uit, waren er gasten, zit de as toevallig in glazen potten bij de Witte Klap) en eventuele andere bijzonderheden? Zou er nog iets van een wilsbeschikking zijn, en zijn er meer mensen uit zijn omgeving die zich ook lieten cremeren. Zo zijn er nog wel wat vragen te bedenken.
pi_130803097
Btw Lavenderr, op mijn laptop gezien dat dit topic vanaf het begin meer dan 307.000 views heeft. Is dat al een record bij Fok?
pi_130803188
Als deze glazen potjes een metalen deksel of afdichtklemmetje bevatten zijn deze in een mum van tijd gevonden met een metaaldetector.. ik zou zeggen kom maar op
pi_130803878
Crematie was niet gebruikelijk, maar hij was zeker niet de eerste. lees deze maar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerveld_(begraafplaats)

volgens mij is hij hier gecremeerd, en ging er van uit dat hij hier ook begraven is.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130804672
Crematie werd gedoogd. Daarnaast zijn niet alleen de Germanen daarin bedreven geweest. Het Klokbekervolk cremeerde hun doden ook. Daar gaan diverse theorieën over, variërend van dat cremeren een manier was om bij de goden te komen tot aan het vernietigen van lichamen om te zorgen dat je familieleden niet door kannibalen opgevreten worden. Het probleem met crematies in de steentijd is dat we er geen geschreven bronnen over hebben. Wat we over de Germanen weten, is wat door Romeinse 'historici' als Tacitus is opgeschreven en wat we inmiddels aan artefacten hebben kunnen opgraven. Het vertelt niet hoe de Germanen waren, dat moeten we maar afleiden uit hetgeen de voorwerpen ons nog kunnen vertellen. En geloof mij: dat is bar weinig. We weten globaal iets over hun cultuur, maar inhoudelijk is het gissen. We weten DAT er hunebedden zijn gebouwd, WAAROM, daar lopen de meningen over uiteen. Je kunt verwijzen naar Tacitus, maar die heeft ook maar opgetekend wat hij van bepaalde militairen heeft gehoord, en daar zijn eigen draai aan gegeven, hij heeft nog nooit een Germaanse stam van dichtbij gezien.

De mensen die FvV persoonlijk hebben gekend mogen dan overleden zijn, er zijn nog altijd schriftelijke bronnen die ook een beeld vormen van de man. Schriftelijke bronnen die door de Werkgroep Het Ronde Huis zijn veronachtzaamd. Een leuke is bijvoorbeeld een klein boekje van Johan Montenberg, Het wonderbaarlijke verhaal van de Pony- en motortram van Joppe, waarin hij letterlijk schrijft dat de plaatselijke bevolking FvV 'graag mocht'. De vraag is dan hoe Montenberg van die uitspraak uiteindelijk komt tot de uitspraken die hij heeft gedaan in diverse brieven uit de jaren negentig, vlak voor zijn overlijden. Daarin is Frank intussen de schoft geworden zoals hij nu bekend staat. Dan ga je je afvragen hoe dat beeld is veranderd in de zesentwintig jaar. En daar hoop ik één dezer dagen antwoord op te krijgen.
pi_130804732
Westerveld Driehuis is ongeveer achttien kilometer van mijn huis vandaan, ik ga zondag even een fietstochtje ondernemen en kijken of ik zijn 'graf' kan vinden.
pi_130804957
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:14 schreef gerhardius het volgende:

[..]

ik heb al wel eens wat pogingen gedaan, maar dat heeft niet tot suc6 geleid.

Maar als ik de reactie van DN, BD, LXHKB tussen de regels door lees in combinatie met het verzoek van Nuwenspete, dan denk ik dat er best wel een bepaalde belangstelling voor samenwerking is. Helaas leidt dit forum te vaak tot miscommunicatie. Misschien moeten we nog eens een poging doen een persoonlijke ontmoeting te organiseren. Wat vinden jullie ervan om eens af te spreken, bijvoorbeeld op een vrijdagavond. In september is het tot een uur of acht nog licht, en desgewenst spreken we daarna af bij het IJscafé op de markt of bij Joris, met een bakje koffie.

Dan kunnen we elkaar aankijken als we wat zeggen. Vermoedelijk onttroebelt dat het een en ander? Graag je reactie, hier of per DM. Dat geldt ook voor andere (oud-)fokkers met een mening over dit onderwerp of andere belangstellenden (HS, Ryan, AOS, RT en noem maar op).

Als het niet tot samenwerking leidt, dan is het de poging in elk geval waard.
Ik ben de aankomende twee weken niet op de Veluwe. Aanstaand weekend zijn vrienden van ons vijfentwintig jaar samen en houden een groot tuinfeest, de week daarop gaan we een weekendje Limburg doen ivm de Elf Fantasy Fair. Zoals het er nu naar uitziet heb ik 20 en 27 september niets op de agenda.

Het is mijn ervaring dat veel van de vijandigheden met een potje bier op te lossen zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 10:06:11 #22
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130805156
goede morgen

het graf van F ligt rechts naast het crematorium
ik heb er al foto;s van maar geen idee hoe ik die moet hier moet laten zien
voor bluesdude jij begint over moordpartijen lees maar terug.
gerhardius dank voor je welkom je bent de eerste die met goeie vragen komt .laten we dit verder uitzoeken ipv over en weer te discuseren over wie er gelijk heeft.
niemand heeft gelijk tot anders is bewezen als we dat afspreken kunnen we ons bezig houden met
datgenen wat ons intresseerd
dissectienaald goed gedaan eerst even lezen dan met nuttige opmerkingen komen zo komen we veel verder
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130805511
Via tinypic kun je ze het makkelijkst erop zetten
pi_130805648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:06 schreef interbellum het volgende:
goede morgen

het graf van F ligt rechts naast het crematorium
ik weet door mijn recente vakantie dat op Bali het cremeren daar algemeen is. Kan de vrouw van Frank (zij was Indonesisch) hierin nog invloed hebben gehad?

Foto's kun je plaatsen, maar dan moeten ze ergens een URL hebben. Je moet ze dus eerst zelf ergens op internet plaatsen, bijvoorbeeld op Photobucket (gratis). De link kun je dan hier opnemen.

PS na een tijdje geband te zijn op Wikipedia heb ik het destijds verwijderde artikel over Frank deels toch maar in het artikel over HRH verwerkt. Lijkt me toch wel relevant in het geheel. Wees vrij om mijn bijdragen daar aan te vullen of te wijzigen... https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_Huis
pi_130805673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:04 schreef gerhardius het volgende:
Btw Lavenderr, op mijn laptop gezien dat dit topic vanaf het begin meer dan 307.000 views heeft. Is dat al een record bij Fok?
Allemachtig dat is veel! Zal het eens navragen. Thanks ;)
pi_130805754
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:06 schreef interbellum het volgende:
voor bluesdude jij begint over moordpartijen lees maar terug.
Juist.... maar ik schreef niet dat jij daar over begon.
Nu je bent ingewerkt in deze materie dan weet je toch van de krampachtige pogingen om FvV in een germaanse moordlustige cultgroep te zetten. En dan krijg je toch dat elke andere associatie van FvV met germaanse cult deze diskussie over moordpartijen oproept.
Maar occulte sektes zijn bijna altijd wel eng te noemen.
pi_130805827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:15 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Als deze glazen potjes een metalen deksel of afdichtklemmetje bevatten zijn deze in een mum van tijd gevonden met een metaaldetector.. ik zou zeggen kom maar op
die glazen potjes waren destijds gevonden maar door vergissing niet onderzocht. Men houdt deze potjes voor sperma, die uit de penis van Wodan komt (echt waar!). Het is dus een grapje dat ik dacht dat Frank zijn as in die potjes had laten stoppen.

Maar als je wilt zoeken met de detector moet je over het hek, achter de bordjes "verboden toegang" bij de Witte Klap. Ik wil wel mee, haha
pi_130806091
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:22 schreef gerhardius het volgende:

[..]

ik weet door mijn recente vakantie dat op Bali het cremeren daar algemeen is. Kan de vrouw van Frank (zij was Indonesisch) hierin nog invloed hebben gehad?

Henriette Vreede had een Indonesische moeder, maar als ze opgroeide in de Nederlandse gemeenschap dan was ze Indische Nederlander. Meestal christelijk en een meerderheid was Nederlandssprekend van huis uit.
Ik dacht dat ze niet te Bali was opgegroeid. Haar vader was manager van suikerfabriek Bangak bij Bojolali / Solo te Java.

http://media-kitlv.nl/image/481ac4a6-14c5-4b32-b447-2693a1f694c8
Het zou best kunnen dat ze in dit huis opgroeide. Of in ieder geval woonde ze op hetzelfde erf.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 04-09-2013 10:46:47 ]
pi_130806422
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:31 schreef interbellum het volgende:
ik ben er al een tijdje mee bezig heb ook wat dingen ontdekt
wil je met ons delen wat je hebt ontdekt?
pi_130806538
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:48 schreef Dissectienaald het volgende:
Westerveld Driehuis is ongeveer achttien kilometer van mijn huis vandaan, ik ga zondag even een fietstochtje ondernemen en kijken of ik zijn 'graf' kan vinden.
Ik ben benieuwd of je nog gecremeerde vrienden van Frank tegen komt!
  woensdag 4 september 2013 @ 12:08:19 #31
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130808698
Ik wil best dingen met jullie delen
alleen twijfel ik nog een beetje gezien sommige reactie die het al oplevert als je iets zegt over een
crematie.
ik heb namelijk iets gevonden in de omgeving van HRH
maar ik wil dit alleen met serieuze mensen delen zonder voor ingenomenheid
het idee van gerhardius om elkaar te ontmoeten spreekt mij wel aan
ik wil wel nog benadrukken dat ik F v V niet in een kwaad daglicht wil stellen.
en de dingen die over hem de ronde doen moeten we eerst maar eens zien te bewijzen.
wat we zeker weten is dat hij een rond huis heeft laten bouwen nabij Nunspeet.
als we van uit hier verder gaan zonder vooroordelen komen we een heel eind zonder mensen onterecht of onnodig te kwetsen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130809382
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:53 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of je nog gecremeerde vrienden van Frank tegen komt!
In ieder geval zijn tweede vrouw en naar ik heb begrepen zijn zijn zoons daar ook bijgezet.

@Bluesdude: veel van de Nederlanders in Indië spraken Maleis met elkaar. Veel van de mensen die vanuit Indië naar Nederland kwamen voor hun halfjaarlijks verblijf, werden ook vaak door de Nederlanders met argusogen bekeken vanwege hun gedrag. 'Koloniaal' gebruikte mijn stiefmoeder nog wel als 'scheldwoord'. Henriette Vreede is inderdaad geboren in Bojolali op Java, haar zuster Maria woonde in Batavia. Van Vloten was bewindvoerder over het kapitaal van Maria en Henriette.
pi_130809429
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:28 schreef gerhardius het volgende:

[..]

die glazen potjes waren destijds gevonden maar door vergissing niet onderzocht. Men houdt deze potjes voor sperma, die uit de penis van Wodan komt (echt waar!). Het is dus een grapje dat ik dacht dat Frank zijn as in die potjes had laten stoppen.

Maar als je wilt zoeken met de detector moet je over het hek, achter de bordjes "verboden toegang" bij de Witte Klap. Ik wil wel mee, haha
lijkt me leuk heb inmiddels al leuke vondsten gedaan in dit gebied, mischien dat jij mij ook verder kunt helpen.. stuur je even een pmetje;)
pi_130809476
De 'vergissing' is dat de heren Werkgroep de potjes zijn kwijtgeraakt tijdens het opruimen van de garage...
pi_130809534
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:08 schreef interbellum het volgende:
Ik wil best dingen met jullie delen
alleen twijfel ik nog een beetje gezien sommige reactie die het al oplevert als je iets zegt over een
crematie.
ik heb namelijk iets gevonden in de omgeving van HRH
maar ik wil dit alleen met serieuze mensen delen zonder voor ingenomenheid
het idee van gerhardius om elkaar te ontmoeten spreekt mij wel aan
ik wil wel nog benadrukken dat ik F v V niet in een kwaad daglicht wil stellen.
en de dingen die over hem de ronde doen moeten we eerst maar eens zien te bewijzen.
wat we zeker weten is dat hij een rond huis heeft laten bouwen nabij Nunspeet.
als we van uit hier verder gaan zonder vooroordelen komen we een heel eind zonder mensen onterecht of onnodig te kwetsen
Als jij je ontdekking goed kunt onderbouwen, iets wat ik node mis bij de vele werkgroepen, en ook niet het debat vreest, wat ik ook bespeur bij de werkgroepen (anders hoef je je niet via via in sneren uit te drukken of in raadsels te communiceren), dan wil ik gerust mijn visie met je delen.
pi_130810122
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:22 schreef gerhardius het volgende:

[..]

ik weet door mijn recente vakantie dat op Bali het cremeren daar algemeen is. Kan de vrouw van Frank (zij was Indonesisch) hierin nog invloed hebben gehad?

Foto's kun je plaatsen, maar dan moeten ze ergens een URL hebben. Je moet ze dus eerst zelf ergens op internet plaatsen, bijvoorbeeld op Photobucket (gratis). De link kun je dan hier opnemen.

PS na een tijdje geband te zijn op Wikipedia heb ik het destijds verwijderde artikel over Frank deels toch maar in het artikel over HRH verwerkt. Lijkt me toch wel relevant in het geheel. Wees vrij om mijn bijdragen daar aan te vullen of te wijzigen... https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_Huis
Frank heeft Groeneveld in 1890 gekocht, en in 1891 aan zijn vrouw verkocht, die het in 1906 met flinke winst weer heeft verkocht.

Vergelijk dit met Johan Montenberg, die in een brief beweert dat Groeneveld ooit van Johannes van Vloten is geweest, dat Frank afstamt van een rijke familie met belangen in de suikerindustrie...
pi_130810250
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:34 schreef Dissectienaald het volgende:
De 'vergissing' is dat de heren Werkgroep de potjes zijn kwijtgeraakt tijdens het opruimen van de garage...
Dus de potjes zijn kwijt en werkgroep 1 had deze in hun bezit als ik het goed begrijp
pi_130810265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:02 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Frank heeft Groeneveld in 1890 gekocht, en in 1891 aan zijn vrouw verkocht, die het in 1906 met flinke winst weer heeft verkocht.

Vergelijk dit met Johan Montenberg, die in een brief beweert dat Groeneveld ooit van Johannes van Vloten is geweest, dat Frank afstamt van een rijke familie met belangen in de suikerindustrie...
waarop baseer je deze 2 jaartallen?
pi_130810379
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:31 schreef Dissectienaald het volgende:

@Bluesdude: veel van de Nederlanders in Indië spraken Maleis met elkaar.
Juist .... maar een meerderheid sprak Nederlands van huis uit.

quote:
Veel van de mensen die vanuit Indië naar Nederland kwamen voor hun halfjaarlijks verblijf, werden ook vaak door de Nederlanders met argusogen bekeken vanwege hun gedrag.
Men bedoelde niet ' feestgedrag' van de verlofgangers, neem ik aan.
Als men bedoelt de schuld van het kolonialisme.... jaaa. die schuld ligt in de eerste plaats bij Nederland.
De politiek, de kiezers die de politiek kozen, de publieke opinie.
Maar dit is iets voor een ander forum
  woensdag 4 september 2013 @ 14:24:20 #40
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130812156
iemand cremeren in 1930 was al heel biizonder
als je al gecremeerd werd liet je je as bij zetten in een v/d colombarium's van driehuis-westerveld
dit kon alleen als je veel geld had
in dit geval is vV eerst gecremeerd en daarna als nog begraven
in christelijke kringen kwam dat toen niet voor
dit in combinatie met de vrije opvoeding door zijn vader welke een bekende filosoof en vrijdenker was,
vrij denken was toen ook al niet in de mode
dat hij in de loop der jaren geinteresseerd is geraakt door oude germaanse of Keltische geloven
zou mij niet verbazen
dat wil niet zeggen dat hij daarom ook betrokken zou zijn met wat er in het boek beweerd word
laat dat duidelijk zijn
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 4 september 2013 @ 14:31:47 #41
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130812345
oude germaanse geloven worden tegenwoordig veel in verband gebracht met WW2
maar wij hebben het hier over 1907 tot 1930
toen was het vreemd als je niet christelijk was, maar occultisme was niet zo beladen als nu
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130813486
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:10 schreef gerhardius het volgende:

[..]

waarop baseer je deze 2 jaartallen?
Notariële akten die je kunt raadplegen in Harderwijk.
pi_130813823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:24 schreef interbellum het volgende:

dat hij in de loop der jaren geinteresseerd is geraakt door oude germaanse of Keltische geloven
zou mij niet verbazen

Wat velen niet weten is dat Johannes van Vloten erg geinteresseerd is geweest in de kunst en cultuur van landen als Denemarken en Zweden. Tel daarbij op dat Martha van Vloten een groot aantal sprookjes heeft vertaald en dat Elisabeth van Vloten haar huis in Aardenhout Gimlihuize noemde, dan is het niet verwonderlijk als het kroost van Van Vloten bekend is geweest met de Germaans/Noordse mythologie. Zij zijn volgens mij in 1876 (ik heb geen notities bij de hand op dit moment) en later met het volledige gezin op vakantie geweest naar in ieder geval Denemarken. Of Johannes van Vloten alleen is doorgereisd naar Zweden, betwijfel ik, omdat ik foto's heb gezien van de zusters Van Vloten in wandelkledij in Zweden. Er is echter door meerdere bronnen beweerd dat de dochters van Johannes van Vloten meer interesse hadden in literatuur, terwijl zijn zoons meer interesse hadden in kunst. Dat Frank graag kunst wilde verzamelen, valt op te maken uit correspondentie tussen hem en zijn zwager Willem Witsen. Wat ik heb ontdekt is dat er weldegelijk is geroddeld over zijn echtscheiding (daarvoor namelijk al), en dat zowel Montenberg als de Werkgroep zich zwaar hebben gebaseerd op oral history. Getuigenverklaringen die tussen de veertig en zestig jaar oud zijn, en die zich negen van de tien keer baseren op een overtuiging, zijn niet te checken. Het zegt wel iets over de verhalen die men aan elkaar doorvertelt. Op basis van archiefmateriaal kun je een reconstructie (lees: interpretatie, je zult met geschiedkunde nooit een 'werkelijk' verhaal kunnen vertellen, je kunt haar wel proberen zo dicht mogelijk te naderen) maken en dit vergelijken met de verhalen die nu bekend zijn.

Daarnaast is het hebben van kennis van de Germaanse cultuur nog altijd mijlenver verwijderd van het betichten van Pangermaanse sympathieën. Ik ben redelijk goed op de hoogte van wat er in de parapsychologie gebeurd, dat wil nog niet zeggen dat ik er ook in geloof. Ik word er wel door een aantal mensen van 'beschuldigd' omdat ik toevalligerwijs ook een voorliefde voor gothiek, horror en surrealisme heb...
pi_130813890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef interbellum het volgende:
oude germaanse geloven worden tegenwoordig veel in verband gebracht met WW2
maar wij hebben het hier over 1907 tot 1930
toen was het vreemd als je niet christelijk was, maar occultisme was niet zo beladen als nu
Veel van het zogeheten occultisme bestond voornamelijk uit theosofie, spiritisme en wat later antroposofie. Binnen de familie Van Vloten ook geen onbekend verschijnsel, omdat Frank zijn ex-zwager Frederik van Eeden bekend staat als de eerste officiële Nederlandse parapsycholoog.
pi_130813928
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:09 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Dus de potjes zijn kwijt en werkgroep 1 had deze in hun bezit als ik het goed begrijp
Dat staat in hun boek...
pi_130813986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:16 schreef Bluesdude het volgende:

Men bedoelde niet ' feestgedrag' van de verlofgangers, neem ik aan.

Mijn stiefmoeder zei altijd 'koloniaal' of afgekort 'klonie' als ik iets deed wat zij ongewoon vond. In die strekking moet je het zien. Niet zozeer feestgedrag, veel van die mensen leven in een omgeving waarin de cultuur totaal anders is als hier, en 'it rubs off', zoals de Engelsen zeggen. Je gaat bepaalde gedragingen overnemen die hier als 'raar' omschreven worden.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:17:40 #47
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130815840
vraag aan D.N.

is er een normale verklaring voor de zogenaamde penis
ik ben er afgelopen winter geweest toen zag je niet veel
maar een maand geleden liep ik er nog eens
maar toen was alles open gelegd
ik kan er zelfs met 5 borrels op nog geen penis uithalen
maar jij reageert iets genuanceerder als anderen op dit forum
dus aan jou de vraag is er iets bekend waarom die putten daar zijn gegraven
het is namelijk niet een plek waar je normaal gesproken een put zou graven
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130822773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:34 schreef Dissectienaald het volgende:
De 'vergissing' is dat de heren Werkgroep de potjes zijn kwijtgeraakt tijdens het opruimen van de garage...
Tijdens een verhuizing van Schalkwijk ;)
pi_130824228
Het wordt steeds geloofwaardiger..
pi_130825684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:49 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Tijdens een verhuizing van Schalkwijk ;)
Je hebt gelijk:

quote:
Enige jaren daarna bezocht ik een zakenrelatie die vol trots zijn laboratorium toonde met daarin de modernste apparatuur. Hij was bereid gratis de inhoud van de potten te analyseren. Maar helaas: de zak met potten was onvindbaar. Een jaar daarvoor was ik verhuisd. Ja, u raadt wel wat er gebeurd moet zijn. Doodzonde!
Als eerste: het bewaren van dergelijke potten in een zak is sowieso ietwat merkwaardig. Wat er mogelijk nog in die potten kan zitten, raakt op die manier helemaal door elkaar, je kunt feitelijk geen goede analyse doen. En met wat ik over Werkgroep 1 te weten ben gekomen, vraag ik mij af of die potten überhaupt hebben bestaan... Is er iemand die onlangs nog een bezoek aan Witte Klap heeft gebracht?
pi_130825948
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:17 schreef interbellum het volgende:
vraag aan D.N.

is er een normale verklaring voor de zogenaamde penis
ik ben er afgelopen winter geweest toen zag je niet veel
maar een maand geleden liep ik er nog eens
maar toen was alles open gelegd
ik kan er zelfs met 5 borrels op nog geen penis uithalen
maar jij reageert iets genuanceerder als anderen op dit forum
dus aan jou de vraag is er iets bekend waarom die putten daar zijn gegraven
het is namelijk niet een plek waar je normaal gesproken een put zou graven
Het is wel een plek waar je een sprengkop graaft. Veel landgoederen op de Veluwe hebben een beek, en ik heb een donkerbruin vermoeden (helaas geen bewijs voor gevonden) dat Van Vloten ook een beek op zijn landgoed wilde hebben, en daar speelden de zogenaamde 'ravenvleugels' ook een rol in. Echter: een sprengkop graaf je uit tot op de watervoerende laag, waarschijnlijk volgde er geen water, terwijl delen van de 'beek' al in het landschap zijn uitgegraven. Omdat ze dus niet begrepen waarom er geen water uit de grond kwam opwellen, er zat immers een ven in de nabijheid, dus er moest water in de bodem zitten, hebben ze maar een put geslagen. Volgens mij moeten er in het RH-gebied nog wel een paar pogingen bestaan om een sprengbeek aan te leggen. Het is alleen behoorlijk wat bos. Ik heb achter de Witte Klap, als je naar beneden kunt lopen richting Samoza, wel een paar plekken gezien die geschikt zijn voor het slaan van een sprengkop. De heuvel op Witte Klap is echter wel hoog genoeg om als spreng te beginnen. En aannemelijker dan een 'fallus van Wodan'. En uiteraard met dank aan Ponytram die mij op het spoor ervan heeft gebracht.
pi_130826166
Vraagje van mij aan Interbellum: wie zijn de ingewijden?
pi_130834602
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:56 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

ik ben nog steeds benieuwd wat er onder die metalen klep zit. Als het een penis zou zijn, hoef je daar anno 2013 geen stalen condoom om te doen? Ik weet dat de werkgroep daar toen ook is geweest (met toestemming zelfs) en dat er foto's zijn gemaakt, maar ze wilden het hier niet vertellen. Misschien, in het kader van de perestrojka, nu wel?
pi_130834757
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:56 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]
Volgens mij moeten er in het RH-gebied nog wel een paar pogingen bestaan om een sprengbeek aan te leggen. Het is alleen behoorlijk wat bos.
er is nog wel een 2e mythstee uitgegraven in die tijd, zie eerdere posts. Misschien ook een mislukte poging een spreng te vinden?
  donderdag 5 september 2013 @ 00:21:14 #55
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130835781
voor D.N

ingewijden zijn mensen die iets verder kijken dan anderen
zoiets als vrijmetselaars
dank voor je uitleg over de waterput
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130838030
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:50 schreef gerhardius het volgende:

[..]

er is nog wel een 2e mythstee uitgegraven in die tijd, zie eerdere posts. Misschien ook een mislukte poging een spreng te vinden?
Ze noemen het een Tweede Mythstee. Het ziet eruit als een ven, lijkt in de verste verte niet op de Mythstee, en de bron is Montenberg die het waarschijnlijk weer van Eldermans heeft. Ik probeer al een tijdje iemand te bereiken die meer weet over Eldermans wat de Werkgroep vast niet leuk vindt...
pi_130838033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:21 schreef interbellum het volgende:
voor D.N

ingewijden zijn mensen die iets verder kijken dan anderen
zoiets als vrijmetselaars
dank voor je uitleg over de waterput
Ik heb een gloeiende hekel aan rokkostuums, dus de kans dat je mij in een vrijmetselaarsloge zult tegenkomen is nihil tot nul...
pi_130838043
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:46 schreef gerhardius het volgende:

[..]

ik ben nog steeds benieuwd wat er onder die metalen klep zit. Als het een penis zou zijn, hoef je daar anno 2013 geen stalen condoom om te doen? Ik weet dat de werkgroep daar toen ook is geweest (met toestemming zelfs) en dat er foto's zijn gemaakt, maar ze wilden het hier niet vertellen. Misschien, in het kader van de perestrojka, nu wel?

Volgens mij was het Lxhkrd die zei dat de eigenaar van de Roostee er niet op zou zitten te wachten dat er een kind in die put flikkert. Het zit echt dicht bij Samoza. Ik liep rakelings langs een veldje met caravans en moest zachtjes doen om niemand te wekken. Wat wij verkeerd hebben gedaan is teveel vertrouwen op dat 'kaartje' van Schalkwijk en denken dat de fallus meer in de richting van de grasvelden zou moeten liggen. Had Schalkwijk Wodan op een kaart ingetekend (waarmee hij direct door de mand zou vallen), dan hadden wij geweten dat we bij het ven de heuvel op gemoeten hadden, naar het hek moeten lopen, en simpelweg dat volgen in zuidelijke richting, totdat je ziet dat Samoza echt tegen Witte Klap aankomt, dan komt de fallus aan je rechterhand.
pi_130838322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:50 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Je hebt gelijk:

[..]

Als eerste: het bewaren van dergelijke potten in een zak is sowieso ietwat merkwaardig. Wat er mogelijk nog in die potten kan zitten, raakt op die manier helemaal door elkaar, je kunt feitelijk geen goede analyse doen.
Die potten hebben vast bestaan, maar de gedachte om daar nog een analyse op te doen was absurd. Wat voor stof je ook zoekt, het is dan al zo vervuilt door de bladeren en de roest van de deksel. Laat staan de werking van tientallen jaren regen die het potje vullen en zelfs laten overstromen... Als er nou bijvoorbeeld een gouden muntje of een tand ingezeten had, die had dat overleeft. Maar dat hadden ze dan vast wel met het blote oog gezien..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130839061
Maar zat er nou sperma of as in de potjes??
pi_130840003
Waar ik naar op zoek gegaan ben is een ritueel onder imkers. Het eerste potje honing van het seizoen begraven als 'offerande' aan 'Moeder aarde'. Niets gevonden. Het zou dan wel verklaren waarom er zoveel honingpotten daar in de grond zitten, want Witte Klap schijnt een plaats te zijn geweest waar bijenkorven hebben gestaan. Evenals de Mythstee trouwens.
pi_130840021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:47 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Maar zat er nou sperma of as in de potjes??
We zullen het nooit weten...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130840023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:33 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Die potten hebben vast bestaan, maar de gedachte om daar nog een analyse op te doen was absurd. Wat voor stof je ook zoekt, het is dan al zo vervuilt door de bladeren en de roest van de deksel. Laat staan de werking van tientallen jaren regen die het potje vullen en zelfs laten overstromen... Als er nou bijvoorbeeld een gouden muntje of een tand ingezeten had, die had dat overleeft. Maar dat hadden ze dan vast wel met het blote oog gezien..
Maar Alex, geef toe: het is natuurlijk idioot om iets op te graven en te denken dat je er later wel eens een analyse op loslaat, als je vermoedt dat er 'organisch' materiaal in heeft gezeten... Maar of je nog sporen zult vinden na bijna zeventig jaar, betwijfel ik met je mee.
pi_130840031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:47 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Maar zat er nou sperma of as in de potjes??
De as was een geintje van Gerhardius.
pi_130841333
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:34 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Maar Alex, geef toe: het is natuurlijk idioot om iets op te graven en te denken dat je er later wel eens een analyse op loslaat, als je vermoedt dat er 'organisch' materiaal in heeft gezeten... Maar of je nog sporen zult vinden na bijna zeventig jaar, betwijfel ik met je mee.
Zoals ik het lees hebben ze de potjes als "aandenken" meegenomen en kwamen jaren later iemand tegen die er wel wat mee zou kunnen. Het belang dat aan de potjes werd gehecht was ook niet groot, anders raak je ze niet kwijt.

En vergeet dit niet: Er werd in de begin jaren (1970-1980) veel onderzoek gedaan. Toen is het een poos stil geworden en pas de laatste jaren wordt er weer onderzoek gedaan. Wat is er in die tussen jaren gebeurd? Werd er geen belang meer gehecht aan HRH en zijn verhalen?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130842459
Eldermans lijkt nogal een 'leidend' figuur te zijn geweest voor de Werkgroep RH, en die overleed in 1985. Het zou goed kunnen dat daarna het onderzoek stil kwam te liggen, omdat men 'vermoedde' dat Eldermans' overlijden 'onnatuurlijk' zou zijn. Hij werd immers ziek en begon zijn archief te vernietigen. Inmiddels weet ik ook dat een groot deel van de 'angst' van Montenberg samenhangt met Eldermans. Niet zozeer dat Eldermans hem bang gemaakt heeft, maar eerder het feit dat Eldermans ambtenaar van justitie is geweest en Montenberg bang was dat zijn onderzoekingen naar 'illegale praktijken' de aandacht zouden trekken van de BVD, en dat ze uiteindelijk ook bij Montenberg zouden uitkomen. Zo wilde Montenberg nooit binnenshuis vergaderen over de ponytram, bang als hij was dat de BVD microfoons had geplaatst om hem af te luisteren. Toen er uiteindelijk een keer binnenshuis vergaderd was, schitterde de BVD door afwezigheid.

Ik heb overigens geen 'bewijs' voor bovenstaande. Over Eldermans is pure speculatie, over Montenberg heb ik van iemand die hem goed gekend heeft.
pi_130849805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:12 schreef Dissectienaald het volgende:
Eldermans lijkt nogal een 'leidend' figuur te zijn geweest voor de Werkgroep RH, en die overleed in 1985. Het zou goed kunnen dat daarna het onderzoek stil kwam te liggen, omdat men 'vermoedde' dat Eldermans' overlijden 'onnatuurlijk' zou zijn. Hij werd immers ziek en begon zijn archief te vernietigen. Inmiddels weet ik ook dat een groot deel van de 'angst' van Montenberg samenhangt met Eldermans. Niet zozeer dat Eldermans hem bang gemaakt heeft, maar eerder het feit dat Eldermans ambtenaar van justitie is geweest en Montenberg bang was dat zijn onderzoekingen naar 'illegale praktijken' de aandacht zouden trekken van de BVD, en dat ze uiteindelijk ook bij Montenberg zouden uitkomen. Zo wilde Montenberg nooit binnenshuis vergaderen over de ponytram, bang als hij was dat de BVD microfoons had geplaatst om hem af te luisteren. Toen er uiteindelijk een keer binnenshuis vergaderd was, schitterde de BVD door afwezigheid.
Ik heb overigens geen 'bewijs' voor bovenstaande. Over Eldermans is pure speculatie, over Montenberg heb ik van iemand die hem goed gekend heeft.
Logisch toch dat de BVD er niet bij was, die heeft hij vanzelfsprekend niet uitgenodigd.
En was hij die ene keer niet bang voor microfoons?
pi_130850071
Hij is verteld zich niet aan te stellen. Als de BVD zou komen, dan hadden ze zekerheid, en die kwamen uiteindelijk toch niet. Ik heb een heel sterk vermoeden dat de angst van Montenberg voor mogelijke interventie vanuit de BVD door Eldermans is ingegeven.
pi_130850544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:12 schreef Dissectienaald het volgende:
Zo wilde Montenberg nooit binnenshuis vergaderen over de ponytram, bang als hij was dat de BVD microfoons had geplaatst om hem af te luisteren. Toen er uiteindelijk een keer binnenshuis vergaderd was, schitterde de BVD door afwezigheid.
.
Maar waar komt die angst vandaan ?
Wat voor interesse zou de BVD dan hebben in de ponytram volgens Montenberg?
En wat Montenberg vertelde of schreef (Septer artikel in 1976) is echt niet interessant voor de BVD.
Ouwe roddels over prins Hendrik die waren er al 80 jaar. Iets over het ronde huis kon er nog wel bij.
  donderdag 5 september 2013 @ 17:57:08 #70
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130854121
is er bekend wat voor functie Eldermans beklede bij justitie

is het zeker dat bij de Witte Klap bijenkorven hebben gestaan?
dan is namelijk het dijkje wat er doorheen liep ook te verklaren
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130854161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:57 schreef interbellum het volgende:
is er bekend wat voor functie Eldermans beklede bij justitie

Hij zat bij de reclassering, meen ik opgepikt te hebben in een eerder deel, mid-level.
Geen overlap met de bekende voormalige SG Demmink dus.
I´m back.
pi_130854187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:57 schreef interbellum het volgende:
is er bekend wat voor functie Eldermans beklede bij justitie

is het zeker dat bij de Witte Klap bijenkorven hebben gestaan?
dan is namelijk het dijkje wat er doorheen liep ook te verklaren
Zijn functie heeft hier wel al eens gestaan. Weet niet zo snel meer welk topic.

edit: reclassering dus
  donderdag 5 september 2013 @ 18:03:11 #73
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130854246
als dat zo is heeft hij dus geen toegang in dossiers gehad
en daar dus ook geen informatie betreffende HRH uit kunnen halen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 5 september 2013 @ 18:08:10 #74
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130854374
als wat de heren Eldermans en Montenberg allemaal verteld hebben niet waar is
wat hebben zij er aan om al die dingen over v Vloten te vertellen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130854424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:08 schreef interbellum het volgende:
als wat de heren Eldermans en Montenberg allemaal verteld hebben niet waar is
wat hebben zij er aan om al die dingen over v Vloten te vertellen
Ze geloven dat het waar is... dat over FvV hè. Van Eldermans weet ik dat niet zeker trouwens...
Maar dat is toch een valide motivatie?
I´m back.
  donderdag 5 september 2013 @ 18:14:03 #76
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130854518
zijn er eigenlijk wel dingen die bewezen waar zijn in het boek
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130854583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:14 schreef interbellum het volgende:
zijn er eigenlijk wel dingen die bewezen waar zijn in het boek
Ik heb het boek niet gelezen, maar de blog waar deze reeks mee begon.... volgens mij is er weinig van waar en als het waar is dan is het uit verband getrokken om een bepaalde conclusie mogelijk te maken...
I´m back.
pi_130855237
Had Montenberg er geen belang bij zijn koninklijke afkomst op deze manier geloofwaardig te houden?
pi_130856924
Montenberg en Eldermans werken samen,
M. had een vermoeden van de band BVD en E. ,
M was bang voor de BVD. ,
Veel ideeen van M. zijn beinvloed door E.

Montenberg klinkt mij in de oren als een aardige eervolle man, maar beschadigd en gevlucht naar Overijssel om daar een soort kinderdroom waar te maken (kinderen blij maken met treintje spelen).

maar die E. Daar wordt veel over gezegd: politie/ reclassering/ BVD/ Occulte zaken/ HRH-onderzoeker na WO2/ vage kennis van FvV. Maar wat is nou waar over hem. Behalve zijn geschiften is er weinig echt bekend..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130857352
@DN kan jouw, van Eldermans afstammende, FB-buddy daar eigenlijk niks over zeggen? ;)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:04:48 #81
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130860977
eldermans werkt voor justitie
heeft een meer dan normale belangstelling voor het occulte
is lid van een duister gezelschap zie the richel collection van het museum of witchcraft.
heeft bij leven een zeer grote collectie van occulte tekeningen en aanwijzingen
dit is gezien zijn baan al een rare combinatie maar ieder zijn hobby
als dit bij leven door justitie bekend was geworden had hij heel wat uit te leggen ook gezien zijn vermeende contacten met pr bernhard.
maar dat maakt hem blijkbaar niets uit tot dat hij aan zijn laatste levensfase komt.
dan word hij bang en vernietigd het grootste gedeelte van zijn collectie.
daar klopt toch iets niet
hij had meer reden om bang te zijn (voor zijn baan) bij leven dan erna
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 5 september 2013 @ 21:12:30 #82
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130861414
ook vind ik het vreemd dat juist hij uit de school klapt over v Vloten
als zijn verhalen juist zijn zouden ze juist de zelfde hobby delen
nou weet ik niet wat er niet klopt maar dat er iets tot de bodem uitgezocht moet worden lijkt mij
wel duidelijk.
er worden mensen beschadigd door dit boek
je zal dat soort dingen maar lezen over je eigen familie
of je zal het boek kopen omdat je denkt dat daarin de waarheid word verteld
dit boek had nooit uitgebracht mogen worden.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130862234
het punt blijft dat er tot nu toe geen schokkende bewijzen zijn geleverd, en de BVD kan dan behoorlijk op de hoogte zijn geweest van alle personen die zich bemoeiden met het Ronde Huis, Maar is er dan nooit wat Raars gevonden of aangetroffen in al deze tijd waar de BVD niet van afwist ?? verder ben ik het er ook met eens dat er mensen worden beschadigt door dit boek!! en dan wetende dat de Tweede druk onderweg is met nog meer informatie(geen schokkende informatie natuurlijk) zoals foto's en verhalen van mensen die V Vloten gekend hebben of voor hem hebben gewerkt
  donderdag 5 september 2013 @ 21:28:31 #84
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130862367
de tweede druk ligt al in de winkel
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 5 september 2013 @ 21:34:50 #85
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130862736
ik heb een paar keer gesproken met de uitgever
op zich een keurige man
ik begrijp ook niet dat hij hier aan heeft mee gewerkt
misschien heeft geld wel weer de hoofdrol gespeeld
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 07:18:45 #86
407788 nuwenspete
riooljournalistiek
pi_130872758
sprak onlangs met een oud collega van Eldermans, lang gepensioneerd wonend in Schoonhoven, geloof ik. Toen ik het gesprek wilde brengen op de identificatie van dat stoffelijk overschot waar zowel Eldermans en Montenberg in 1982 bij betrokken waren, sloeg de man plotseling dicht. Hij dacht opeens dat we het niet over Eldermans hadden maar over zijn oud collega Ekelmans of zoiets.... Heel vreemd.

Eldermans was/is veel interessanter dan vVloten; vlak na wo2 werkte hij voor Prins B. en later was hij degene die Prinses J. voor dat die koningin werd, wegwijs maakte van de gang van zaken bij het Min. v Justitie. Rond 1945-46 deed hij ook wat onderzoek in en om HRH.
De man had ook erg interessante hobbies... jammer dat hij uit angst voor zijn dood veel interessant materiaal toen vernietigd heeft. Een gedeelte van zijn collectie werd overigens opgekocht door een verzamelaar in Canada.

Die opmerkingen over een sprengkop zijn maar onzin. Even verderop hadden ze veel meer succes kunnen hebben, daar er in de weide een duidelijke waterader liep/loopt die bij tijden van droogte altijd mooi groen bleef.

En wat die honing potjes betreft, die zaten gewoon vol met zand en niets anders meer nadat de deksels reeds lang doorgeroest waren.

Die zgn. ingewijden waren klaarblijkelijk niet aanwezig bij het opruimen van de zolder van Montenberg's huisje na zijn dood; hadden ws. nog nooit van M gehoord.
beerput: vergaarbak van smerige zaakjes
pi_130873190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:18 schreef nuwenspete het volgende:
Misschien heb je de eerste keer eroverheen gelezen, dus hierbij nogmaals mijn vraag:

Waar zijn die wolven dan?

Bij geen antwoord gaan deze ook naar Fabeltjesland..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130873288
Wat ik redelijk irritant vind is dat alle zogeheten stof doen opwaaiende proponenten van het RH-verhaal allemaal iets anders roepen. Dus omdat Septer vindt dat de sprengkop onzin is omdat de weide een betere optie is, dan weet Septer kennelijk niet dat een spreng hoog gegraven moet worden om de waterloop snelheid te geven. Wat er op Witte Klap is gegraven is ook geen fallus. Die verhoudingen kloppen niet, tenzij je graag zou willen zien dat Wodan te vergelijken is met een man van 180 cm met een lid in erectie van 5 cm, wiens navel op zijn zij zit en die recht onder zijn oog een vagina heeft. Wat de redeneringen zijn geweest om de sprengkop daar te slaan, is niet meer te achterhalen.

Over Eldermans: in 1954 is hij betrokken bij het proces van de arts O. uit Berkel en Rodenrijs die verdacht wordt van de moord op zijn vrouw. Ga de krantenberichten eens na en noteer hoe vaak er onduidelijkheid is over wat Eldermans doet bij Justitie. Verhalen over oud collegae van Eldermans die dichtslaan als het om het Ronde Huis gaat, schaar ik onder dezelfde verhalen die ik in de brieven van Montenberg heb gelezen over het oudere echtpaar waarvan de vrouw de man naar binnen sleurt. Dat de aandacht nu ineens van Van Vloten verlegd wordt omdat deze ineens minder interessant is in het verhaal, is ook ronduit verdacht. FEIT blijft dat de Pangermaanse betrokkenheid van Van Vloten ONVOLDOENDE bewezen is, en slechts met wat de Canadezen noemen: circumstantial evidence. Een vermeende Wodanfiguur en drie mondelinge verklaringen. Misschien moet Schalkwijk het boek maar eens gebruiken om mee aan welke universiteit dan ook af te studeren. Dat gaat lang duren voordat die zijn bul krijgt...
pi_130873301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:42 schreef lxhkrd het volgende:
@DN kan jouw, van Eldermans afstammende, FB-buddy daar eigenlijk niks over zeggen? ;)
Die laat knap weinig los dan 'hij heeft het Ronde Huis al die jaren in de gaten gehouden'. Ik kan het haar natuurlijk even vragen...
pi_130873351
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:04 schreef interbellum het volgende:
eldermans werkt voor justitie
heeft een meer dan normale belangstelling voor het occulte
is lid van een duister gezelschap zie the richel collection van het museum of witchcraft.
heeft bij leven een zeer grote collectie van occulte tekeningen en aanwijzingen
dit is gezien zijn baan al een rare combinatie maar ieder zijn hobby
als dit bij leven door justitie bekend was geworden had hij heel wat uit te leggen ook gezien zijn vermeende contacten met pr bernhard.
maar dat maakt hem blijkbaar niets uit tot dat hij aan zijn laatste levensfase komt.
dan word hij bang en vernietigd het grootste gedeelte van zijn collectie.
daar klopt toch iets niet
hij had meer reden om bang te zijn (voor zijn baan) bij leven dan erna
Ow, dit is frustrerend. Ik weet iets over Eldermans, maar het is niet op mijn plaats om daar iets over te zeggen. Laat ik het zo stellen: er komt een boek of artikel aan over zogenaamde 'little people', en Eldermans is daarvoor flink ondersteboven gekeerd, en er zijn een paar zaken bekend geworden waardoor ik Eldermans geen serieuze bron meer vindt... Het heeft te maken met het duistere genootschap... En nu zeg ik eigenlijk al teveel...
pi_130873387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:18 schreef nuwenspete het volgende:
Rond 1945-46 deed hij ook wat onderzoek in en om HRH.
De man had ook erg interessante hobbies... jammer dat hij uit angst voor zijn dood veel interessant materiaal toen vernietigd heeft. Een gedeelte van zijn collectie werd overigens opgekocht door een verzamelaar in Canada.

2 vraagjes voor Nuwenspete:
Is er iets bekend over de bevindingen of doelstellingen van zijn 45-46 onderzoek?
Ben je al meer te weten gekomen over deze Canadese opkoper ? Was je hem niet op het spoor?
pi_130873422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:32 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Ow, dit is frustrerend. Ik weet iets over Eldermans, maar het is niet op mijn plaats om daar iets over te zeggen. Laat ik het zo stellen: er komt een boek of artikel aan over zogenaamde 'little people', en Eldermans is daarvoor flink ondersteboven gekeerd, en er zijn een paar zaken bekend geworden waardoor ik Eldermans geen serieuze bron meer vindt... Het heeft te maken met het duistere genootschap... En nu zeg ik eigenlijk al teveel...
ben jij inhoudelijk betrokken bij die publicatie? Of is dit een toevallige samenloop van omstandigheden?
pi_130873522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:32 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Ow, dit is frustrerend. Ik weet iets over Eldermans, maar het is niet op mijn plaats om daar iets over te zeggen. Laat ik het zo stellen: er komt een boek of artikel aan over zogenaamde 'little people', en Eldermans is daarvoor flink ondersteboven gekeerd, en er zijn een paar zaken bekend geworden waardoor ik Eldermans geen serieuze bron meer vindt... Het heeft te maken met het duistere genootschap... En nu zeg ik eigenlijk al teveel...
Theo?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130874292
Ik ben er inhoudelijk niet bij betrokken. Ik heb mijn handen al vol aan de publicatie over HRH. Inderdaad is Theo Paijmans daarmee bezig. Ik weet nog niet of het een boek of artikel wordt. Ik probeer hem al een tijdje te bereiken... Drukke mensen...
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:15:06 #95
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130875284
dus kunnen we Eldermans als onbetrouwbare bron bestempelen voor ons onderzoek

volgende Montenberg

zijn er bewijzen voor zijn vermeende afkomst
of is dat ook via via een kennis van een collega
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:28:07 #96
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130875622
de uitleg die DN gaf over een sprengkop is duidelijk en voor mij veel aannemelijker dan
verhalen over een penis-occulte ritten en enge mensen
maar niet spannend om te lezen
dat is namelijk het ware verhaal over het ronde huis en alle genoemde
als het boek het ronde huis waar nooit iets gebeurde heten en F v Vloten bakte pannekoeken
voor alle kinderen uit Nunspeet.
had niemand het boek gekocht en zaten wij op een ander forum
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130875827
Veel van de bastaards van Koninklijke bloede kregen een toelage, voornamelijk om hun mond te houden. Zo hebben latere onderzoekers kunnen vaststellen wie de bastaards van Oranje zijn. Maria Elisabeth Roodenburg staat niet op die lijst. Als je het grondig wilt vaststellen zul je DNA-onderzoek moeten doen, en ons Koningshuis doet daar een beetje moeilijk over. Er gaat nog een verhaal over Montenberg, dat hij een bastaardzoon van Prins Hendrik zou zijn. Daarvoor heb ik inmiddels twee bronnen, maar iemand die Montenberg goed gekend heeft, heeft hem daar nooit over horen praten. Wel over Willem III. Wat ik inmiddels ook heb ontdekt is dat Jacqueline Doorn, waarmee Montenberg ooit contact heeft gezocht om zijn verhaal te vertellen, in 1977 al een boek over Willem III heeft gepubliceerd waarin het verhaal van de schrijnwerker staat opgetekend. Montenberg wist daar dus duidelijk van. Hij is ook door velen omschreven als een fantasierijk man, dus ik ga er niet vanuit dat je hem op zijn oogkleur moet geloven. In zijn brieven heb ik inmiddels al ontzettend veel fouten en aannames gevonden, waaruit blijkt dat Montenberg's kennis van de geschiedenis niet zo indrukwekkend is als dat de Werkgroep ons wil laten geloven. Bij Montenberg is de grens tussen werkelijkheid en fantasie mijns inziens een stuk dunner dan dat anderen willen aannemen, en dat maakt het bijzonder lastig om te interpreteren, nog afgezien van zijn manier van schrijven...
pi_130875877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:15 schreef interbellum het volgende:
dus kunnen we Eldermans als onbetrouwbare bron bestempelen voor ons onderzoek

volgende Montenberg

zijn er bewijzen voor zijn vermeende afkomst
of is dat ook via via een kennis van een collega
Ga maar eens zoeken op Sociëteit Ars Amatoria. Je vindt er niets over. Dat is nogal merkwaardig, als je beseft dat het een soort 'magisch genootschap' moet zijn dat in Leiden en Den Haag actief is geweest. Dit kwam ik overigens wel tegen: http://www.lot-tissimo.co(...)-reich-illustrierten
pi_130875920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:19 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Misschien heb je de eerste keer eroverheen gelezen, dus hierbij nogmaals mijn vraag:

Waar zijn die wolven dan?

Bij geen antwoord gaan deze ook naar Fabeltjesland..
Mag ik opmerken dat WALPURGIS ook over die wolven is begonnen? En over de Nieuwe Mythstee, navel van Wodan et cetera...
pi_130876414
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:18 schreef nuwenspete het volgende:
sprak onlangs met een oud collega van Eldermans, lang gepensioneerd wonend in Schoonhoven, geloof ik. Toen ik het gesprek wilde brengen op de identificatie van dat stoffelijk overschot waar zowel Eldermans en Montenberg in 1982 bij betrokken waren, sloeg de man plotseling dicht. Hij dacht opeens dat we het niet over Eldermans hadden maar over zijn oud collega Ekelmans of zoiets.... Heel vreemd.

Weer dat 'stoffelijk overschot'. Er is in geen enkel medium iets over dat stoffelijk overschot dat in 1982 in het Ronde Huisgebied is gevonden ook maar één woord over gerept. Ik ga ervan uit dat een ambtenaar van justitie toch weet wat de te volgen procedure is bij het aantreffen van een stoffelijk overschot. In de correspondentie van Montenberg die ik via via te pakken heb gekregen wordt ook met geen woord gerept over het stoffelijk overschot, zelfs niet in de documenten waarin Montenberg heel duidelijk boven zet dat het NIET VOOR PUBLICATIE is. Ik vind het hele verhaal van het stoffelijk overschot in 1982 zwaar ongeloofwaardig.
pi_130877128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:38 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Mag ik opmerken dat WALPURGIS ook over die wolven is begonnen? En over de Nieuwe Mythstee, navel van Wodan et cetera...
Het rare is dat bij beide, dat zodra je hun tekst selecteert en copy/ paste in bv. een word-document, je een afwijkende lay-out hebt ten opzichte van andere forum-leden.
Kan natuurlijk aan mijn computer liggen...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130878095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:57 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Weer dat 'stoffelijk overschot'. Er is in geen enkel medium iets over dat stoffelijk overschot dat in 1982 in het Ronde Huisgebied is gevonden ook maar één woord over gerept.
Ik heb al vaker in deze topicserie gevraagd aan fokkers die daarover begonnen " Waar heb je het over ?"
Maar ik krijg nooit een goed antwoord. Waar, wanneer, wie, wat, bron, linkje.

Jaja.. ik vond wel een bron:
quote:
.Rond 1982 werden meerdere beenderen opgegraven.
http://rondehuis.blogspot.nl/
Maar dit is die fantast Couzy. Zat hij te liegen of praat hij ook maar weer iemand anders na ? Wie dan ?
pi_130878147
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:20 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Het rare is dat bij beide, dat zodra je hun tekst selecteert en copy/ paste in bv. een word-document, je een afwijkende lay-out hebt ten opzichte van andere forum-leden.
Kan natuurlijk aan mijn computer liggen...
Ik denk dat wij hetzelfde vermoeden...
pi_130879557
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:17 schreef interbellum het volgende:
vraag aan D.N.

is er een normale verklaring voor de zogenaamde penis
ik ben er afgelopen winter geweest toen zag je niet veel
maar een maand geleden liep ik er nog eens
maar toen was alles open gelegd
ik kan er zelfs met 5 borrels op nog geen penis uithalen
maar jij reageert iets genuanceerder als anderen op dit forum
dus aan jou de vraag is er iets bekend waarom die putten daar zijn gegraven
het is namelijk niet een plek waar je normaal gesproken een put zou graven
Een put/sprengkop in een heuvel uitgraven lijkt inderdaad raar, maar diverse heuvels op de Veluwe bevatten water *(sprengen). Een goed voorbeeld daarvan is de "Lekkende Berg" in het Hendriksbos bij Nunspeet.

http://www.google.nl/url?(...)B8vkfo1UHVlxg6AtrsIA

Hier "lekt" water uit de berg (heuvel).

[ Bericht 0% gewijzigd door Toppie_ op 06-09-2013 13:11:08 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:05:20 #105
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130879811
je zou kunnen kijken in het begraafregister van de begraafplaats Nunspeet

alle ongeidentificeerde lichamen worden begraven in de plaats waar het gevonden word
en word in het begraafregister in geschreven
ook eerdere beweringen van gevonden body-parts moeten hier zijn terug te vinden
zo niet dan zijn ze ook niet gevonden
is er dus iemand met connectie's die dat zou kunnen uitzoeken
scheelt weer een hoop discusie
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130881800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:05 schreef interbellum het volgende:
je zou kunnen kijken in het begraafregister van de begraafplaats Nunspeet

Laat ik nu net iemand kennen die toen op de begraafplaats werkte.. Maar ik weet nog niet of ik mijn info hier ga delen...

Voor wat, hoort wat.. ;)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130884392
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:54 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Een put/sprengkop in een heuvel uitgraven lijkt inderdaad raar, maar diverse heuvels op de Veluwe bevatten water *(sprengen). Een goed voorbeeld daarvan is de "Lekkende Berg" in het Hendriksbos bij Nunspeet.

http://www.google.nl/url?(...)B8vkfo1UHVlxg6AtrsIA

Hier "lekt" water uit de berg (heuvel).
Zo vreemd is het anders niet, getuige de definitie van sprengkop die je bijna overal kunt vinden:

quote:
Sprengen worden gemaakt door een gat te graven in de helling van een heuvel tot de grondwaterspiegel bereikt is op een plek waar voldoende waterdruk is. Uit deze sprengkop stroomt dan het bronwater eerst naar de oppervlakte en vervolgens door een kanalenstelsel naar de gewenste plek. Soms worden sprengebeken gevormd uit een complex van meerdere sprengkoppen, zoals de koppelsprengen en de heerdersprengen.
pi_130884407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:11 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Laat ik nu net iemand kennen die toen op de begraafplaats werkte.. Maar ik weet nog niet of ik mijn info hier ga delen...

Voor wat, hoort wat.. ;)
Dat skelet is al eerder ter sprake geweest, en toen heb ik je ook niet gehoord ;-)
pi_130884437
Die link van die Duitse veilingsite geeft meer informatie dan gedacht. Mijnheer Eldermans EN zijn schoonzoon hebben een zeer interessante hobby... Satanische erotiek???
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:00:15 #110
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130885322
hou het lekker voor je zelf
het is hier af en toe net de kampioenschappen mysterieus lullen voor gevorderen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130885402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:33 schreef Dissectienaald het volgende:
Die link van die Duitse veilingsite geeft meer informatie dan gedacht. Mijnheer Eldermans EN zijn schoonzoon hebben een zeer interessante hobby... Satanische erotiek???
Dat brengt ons weer op FvV? :D.
I´m back.
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:04:59 #112
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130885505
Ryan3
Als je hier mee wil praten doe me dan een lol en koop voor 25 euro het boek
lees het helemaal uit en kom dan met vragen of opmerkingen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130886041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:04 schreef interbellum het volgende:
Ryan3
Als je hier mee wil praten doe me dan een lol en koop voor 25 euro het boek
lees het helemaal uit en kom dan met vragen of opmerkingen
O, zonder boek gelezen te hebben, mag je niet meer reageren, van jou? Heb je aandelen in het boek? :D.
Ik denk dat je me dan maar moet laten bannen, ik doe al sinds het begin mee in deze reeks...
I´m back.
pi_130886587
Interbellum heeft wel spatjes zeg!
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:41:15 #115
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130887003
Ryan3

als je ergens een mening over wil geven is het toch normaal dat je je in het onderwerp verdiept
het is meer dat ik je niet begrijp
je praat al mee vanaf het begin zeg je maar wat er in het boek staat heb je alleen van horen zeggen
maar je heb er wel een mening over.
dat is ook het probleem met het boek veel verhalen van horen zeggen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:48:35 #116
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130887241
voor DN

ars amatoria is niet helemaal zeker kan ook argentum astrum zijn
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130887300
Interbellum...dus mensen die dat pulpboek weigeren te kopen hebben zich niet ingelezen en mogen geen mening hebben? Wat een kul..dat is net zokrom als het verhaal van Couzy voor waar nemen!
pi_130887629
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:41 schreef interbellum het volgende:
Ryan3

als je ergens een mening over wil geven is het toch normaal dat je je in het onderwerp verdiept
het is meer dat ik je niet begrijp
je praat al mee vanaf het begin zeg je maar wat er in het boek staat heb je alleen van horen zeggen
maar je heb er wel een mening over.
dat is ook het probleem met het boek veel verhalen van horen zeggen
Ik heb me er wel in verdiept hoor, jongen, doe al mee vanaf het begin. Dat boek van Schalkwijk sla ik idd over, ik wacht nu even op het boek van Dissectienaald, dat ik wel ga kopen.
Zoals ik eerder aangaf, was mijn insteek die blog en de wilde, en naar blijkt door gebrek aan bewijs, ook lasterlijke verhalen over FvV; - allerlei archeologische bevindingen -- o.a. omtrent de afmetingen van de piemol van die Wodanfiguur in verhouding tot zijn lichaam -- om die lasterlijke verhalen te ondersteunen, beschouw ik als een minder interessant gegeven, hoewel evengoed hilarisch ergens natuurlijk.
I´m back.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:02:39 #119
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130887683
je mag van mij een mening hebben
maar ik zal het niet serieus nemen
ik noem dat lullen om het lullen
maar als jij of een ander dat wil
ga jullie gang
ik zal er niet meer op reageren
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130887743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:02 schreef interbellum het volgende:
je mag van mij een mening hebben
maar ik zal het niet serieus nemen
ik noem dat lullen om het lullen
maar als jij of een ander dat wil
ga jullie gang
ik zal er niet meer op reageren
Wat jij wilt, jongen, ik sta nergens van te kijken bij bepaalde "nieuwe" bezoekers van deze reeks...
I´m back.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:07:33 #121
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130887879
jongen???????????????
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:09:28 #122
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130887958
voor mensen die wel voor de inhoud gaan
is er bekend hoe de vloer van HRH er uit zag
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130889176
hahahah @
quote:
voor mensen die wel voor de inhoud gaan....
Nieuwkomers zijn soms inderdaad heel vermakelijk, laten we het er ophouden dat het de reeks weer aantrekkelijk maakt.
pi_130889601
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:09 schreef interbellum het volgende:
voor mensen die wel voor de inhoud gaan
is er bekend hoe de vloer van HRH er uit zag
Leg meteen even uit wat de relevantie is van hoe de vloer van HRH eruit zag voor het onderwerp dat onderhavig is? :P.
Jongen.
I´m back.
pi_130889694
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:35 schreef gerhardius het volgende:

[..]

2 vraagjes voor Nuwenspete:
Is er iets bekend over de bevindingen of doelstellingen van zijn 45-46 onderzoek?
Ben je al meer te weten gekomen over deze Canadese opkoper ? Was je hem niet op het spoor?
anderen mogen ook antwoorden.. Interbellum misschien?
pi_130890219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:09 schreef interbellum het volgende:
voor mensen die wel voor de inhoud gaan
is er bekend hoe de vloer van HRH er uit zag
Waarom wil je dat weten?
pi_130890224
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:51 schreef liedetector het volgende:
Interbellum...dus mensen die dat pulpboek weigeren te kopen hebben zich niet ingelezen en mogen geen mening hebben? Wat een kul..dat is net zokrom als het verhaal van Couzy voor waar nemen!
Ryan, maar misschien toch goed om het boek te gaan lezen. Ik wil de mijne wel aan je verkopen..?
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:37:43 #128
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130890648
he lavenderr

omdat er misschien een verband is met de tekeningen van Elderman en bob Richel
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130890685
_O- .
I´m back.
pi_130890696
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:21 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Ryan, maar misschien toch goed om het boek te gaan lezen. Ik wil de mijne wel aan je verkopen..?
Misschien bij de Slegte over paar jaar?
I´m back.
pi_130890780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:37 schreef interbellum het volgende:
he lavenderr

omdat er misschien een verband is met de tekeningen van Elderman en bob Richel
Er zijn amper foto's van het interieur. Tenminste, nog geeneen gezien. Zal wel voorbehouden zijn aan het familiealbum.
pi_130890839
Interbellum, heb je een vermoeden, misschien? Wat is het verband tussen de schoonzoon van Eldermans en de vloer in HRH? Hebben zij daar tekeningen van gemaakt die we hier nog niet kennen, en die van deze vloer zijn overgenomen? Heb jij die tekeningen soms voor ons?

Ik heb hier op jet forum wel eens foto's van het interieur langs zien komen, misschien ook wel in het boek. Maar die heb ik nu niet bij de hand, zit op de camping..

[ Bericht 34% gewijzigd door gerhardius op 06-09-2013 18:52:46 ]
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:51:29 #133
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130891067
google maar eens op richel eldermans collection afbeeldingen
dan begrijp je het wel
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130891099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:00 schreef interbellum het volgende:
hou het lekker voor je zelf
het is hier af en toe net de kampioenschappen mysterieus lullen voor gevorderen
Dat klopt, geleerd van de besten. Zo was ik vroeger niet. Vertel nu maar over die wolven...

Zonder geinen, degene die daar werkte is nu al enige tijd overleden, maar kon met verve over zijn werk vertellen. Zijn lust en zijn leven. Hij had het wel verteld. Plus het was vast in de media gekomen, dat er ergens een lichaam was opgedoken.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130894345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:51 schreef interbellum het volgende:
google maar eens op richel eldermans collection afbeeldingen
dan begrijp je het wel
Dat in het RH afbeeldingen van pentagrammen waren ? En van die koppen met hoorns ?
Als dat zo was dan was dat toch allang bekend ?
Mensen van toen wisten ook wel wat de symboliek daarvan was.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:18:48 #136
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130894657
als er alleen een pentagram op de vloer zou hebben gestaan
denk ik niet dat iemand dat in die tijd zou zijn opgevallen
die kop met hoorns stond in de stal
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:27:05 #137
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130895012
heeft iemand wel eens contact gehad met nazaten van v Vloten,Montenberg of Elderman
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:51:29 #138
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130896297
vraag aan DN

zijn er bewijzen dat er archief stukken in gemeente-provinciale of streekarchieven zijn verdwenen
ik vraag dit aan jou omdat jij volgens mij veel in die archieven heb zitten snuffelen
en omdat we beide stijfselkneters zijn
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130898240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:18 schreef interbellum het volgende:
als er alleen een pentagram op de vloer zou hebben gestaan
denk ik niet dat iemand dat in die tijd zou zijn opgevallen
toch wel, tenzij verwerkt in een geheel met andere lijnen

quote:
die kop met hoorns stond in de stal
Heuse stier ? Dat zou kunnen
pi_130900825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat brengt ons weer op FvV? :D.
Met een omweg... ja...
pi_130900913
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:48 schreef interbellum het volgende:
voor DN

ars amatoria is niet helemaal zeker kan ook argentum astrum zijn
Ik heb uit betrouwbare bron dat het Ars Amatoria is.
pi_130901056
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leg meteen even uit wat de relevantie is van hoe de vloer van HRH eruit zag voor het onderwerp dat onderhavig is? :P.
Jongen.
De mogelijkheid bestaat dat Interbellum een meisje is...
pi_130901604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:51 schreef interbellum het volgende:
vraag aan DN

zijn er bewijzen dat er archief stukken in gemeente-provinciale of streekarchieven zijn verdwenen
ik vraag dit aan jou omdat jij volgens mij veel in die archieven heb zitten snuffelen
en omdat we beide stijfselkneters zijn
Ik denk dat je het antwoord op die vraag al weet Kirsten.

Ja, er zijn archiefstukken verdwenen, in het Streekarchivariaat Noordwest Veluwe te Harderwijk. Een aantal zijn al verdwenen toen zij het volledige archief van notaris J.F. Neeb terugkregen van het Gelders Archief in Arnhem. Het werpt wel een merkwaardig licht op het boek van de heer Schalkwijk, omdat hij aan deze archiefstukken refereert. Veel van de informatie die hij gebruikt staat echter ook in het repertorium, en je kunt in feite alles erbij verzinnen omdat niemand het meer kan verifiëren, tenzij je nog ergens een afschrift kunt opduikelen. In het geval van de scheiding van FvV en CL moeten de familie Van Vloten en de familie Lans een akte hebben liggen. Van de eerste weet ik dat ze van Frank weinig tot niets aan archief hebben. Van de tweede zullen we de exacte nazaat moeten opsporen die mogelijkerwijs (vergeet niet dat veel nazaten sommige papieren gewoon wegdonderen omdat ze denken dat het niet meer terzake doet) de papieren van Constance Lans nog op zolder heeft staan. Johan Montenberg heeft geen nabestaanden. Met de familie van Eldermans heb ik contact, maar daar loop ik ook niet de deur plat. Ze zijn spaarzaam met hun informatie over Eldermans en over zijn magische interesses wordt in het geheel niet gesproken. De Duitse veilingsite geeft mij een idee waarom: seksueel magisch en sado-erotische tekeningen?
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:17:46 #144
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130901659
is er een mogelijkheid dat Ars Amatoria helemaal niet bestaat
gezien je eerdere uitspraak dat er niets over te vinden is
afz. misschien een meisje??????????????????
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130901726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:18 schreef interbellum het volgende:
als er alleen een pentagram op de vloer zou hebben gestaan
denk ik niet dat iemand dat in die tijd zou zijn opgevallen
die kop met hoorns stond in de stal
Er zijn geen afbeeldingen overgebleven van de vloer van het Ronde Huis. Ik acht de mogelijkheid dat er een pentagram op de vloer afgebeeld is geweest bijzonder klein. Ten eerste is er een hal. Van daaruit kun je naar de kamers. De beletage was geen grote ruimte. Als je het boek van Schalkwijk hebt, dan kun je een aantal plattegronden zien van het huis.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:28:08 #146
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130902541
er moet nog een juridisch afschrift liggen omtrent de aanvraag voor crematie
ik weet alleen niet of dit in haarlem in het prov.archief ligt of in het archief waar hij gewoond heeft Baarn dus
over de vloer: ik had gehoopt op een pentagram op de vloer van de bibiliotheek dat was wel passend geweest
afz. misschien wel een oud wijf
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:30:01 #147
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130902648
voor DN

Kirsten?????????????????????????????????
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130903142
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:17 schreef interbellum het volgende:
is er een mogelijkheid dat Ars Amatoria helemaal niet bestaat
gezien je eerdere uitspraak dat er niets over te vinden is
afz. misschien een meisje??????????????????
We hebben nog geen kennis gemaakt en uit een nickname Interbellum kan ik geen geslacht afleiden. En omdat je zo 'geprikkeld' reageerde op 'jongen', moeten we die mogelijkheid open houden. Er wordt in meerdere stukken van Eldermans gesproken van een Sociëteit Ars Amatoria. Kunst van de liefde. Dat stemt overeen met wat er over de 'magie' wordt beweerd die door Eldermans wordt bedreven, om nog maar te zwijgen over de rol van de energie die door orgasmes wordt veroorzaakt en die voor magie aan te wenden zou zijn. Misschien is een artikel van Willem de Blecourt wat verhelderend op dit punt:

quote:
Heksen waren de oude wijze vrouwen uit de 'oudheid', de draagsters van een mondelinge traditie. In woorden van een andere heks: 'Het ging daarbij om kruidenleer (...), kennis van zon, maan en natuur, de seizoen-ritmen en bepaalde gebruiken die met vruchtbaarheid te maken hadden (...). Ten slotte konden deze wijze oude vrouwen ook vaak genezen door handoplegging.'
Bron: Cultuur en maatschappij in Nederland 1500-1850, onder redactie van Peter te Boekhorst, Meppel, 1992, pp 330

Het is met name die 'vruchtbaarheid' die in sommige rituelen in pure orgies kan ontaarden. Binnen het Satanische ritueel is seks bijzonder belangrijk. De heks Alex Sanders stelt dat binnen de zogenaamde Grote Ritus seksuele handelingen ook werkelijk kunnen worden uitgevoerd:

quote:
Dit ritueel, dat bij bepaalde plechtigheden plaatsvindt, kan ook werkelijke in plaats van nagebootste seksuele gemeenschap inhouden. Heken rechtvaardigen het ritueel als een wezenlijk onderdeel van een cultus om de vruchtbaarheidsgodin, de Grote Moeder, te vereren. De ritus vindt plaats binnen de kring waar de heksen hun krachten bundelen, zodat de toverkracht niet kan ontsnappen.
Bron: Duistere sekten en Zwarte Kunst uit de reeks Grote Mysteries, Rotterdam, 1978, pp 237

Als we nu een man hebben die een rotunda bouwt omdat hij die in Spanje heeft gezien, en die in Nunspeet bekend komt te staan omdat hij gescheiden is wegens overspel en de vrouwen niet met rust kan laten... Vul maar in als een persoon als Eldermans langskomt en deze zaken met elkaar gaat verbinden met alle seksuele connotaties die in zijn magie zijn terug te vinden. Ik denk dat een groot deel, zo niet alles, van Eldermans afkomstig is, die alles heeft zitten terug redeneren in zijn eigen wereldbeeld.
pi_130903157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:30 schreef interbellum het volgende:
voor DN

Kirsten?????????????????????????????????
Gokje...
pi_130903246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:28 schreef interbellum het volgende:
er moet nog een juridisch afschrift liggen omtrent de aanvraag voor crematie
ik weet alleen niet of dit in haarlem in het prov.archief ligt of in het archief waar hij gewoond heeft Baarn dus
over de vloer: ik had gehoopt op een pentagram op de vloer van de bibiliotheek dat was wel passend geweest
afz. misschien wel een oud wijf
Die bibliotheek, dat is ook zo'n mooi voorbeeld. De Werkgroep weet zeker dat er werken over Zuidamerikaanse vergiften en Germaanse rituelen in heeft gestaan, terwijl ze later beweren dat de hele bibliotheek is gestolen...
pi_130903300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:28 schreef interbellum het volgende:

over de vloer: ik had gehoopt op een pentagram op de vloer van de bibiliotheek dat was wel passend geweest

Waarom zou dat passend zijn geweest ?
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:57:10 #152
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130903974
of eldermans heeft v Vloten op ideeen gebracht
of ze hebben samen iets opgezet
het blijft vreemd dat waar vVloten in het boek van beschuldigd word n.l. occultisme
met zekerheid in zijn kennisen kring voor kwam
wat is er met zekerheid bekend over die bieb. wat voor boeken er in stonden bedoel ik
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:59:47 #153
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130904056
omdat ik denk dat vVloten gezien zijn achtergrond toch iets met Occultisme in wat voor vorm dan ook
te maken heeft gehad.
maar ik kan dat niet bewijzen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130904071
Crematie werd gedoogd, dus ik zie de noodzaak niet in van juridische documentatie. Er zijn in 1930 505 crematies uitgevoerd. Een dergelijke wens zou bij testament vastgelegd kunnen zijn. Mogelijkerwijs is dat in een streekarchief te vinden van Gooi en Eemland. In het testament van Van Vloten dat ik heb ingezien uit 1893 werd alleen maar een bewindvoerder en raadsman aangewezen (Arnold van Gennep).
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:05:08 #155
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130904275
in 1930 werd crematie alleen toegestaan na toestemming van de officier van justitie
daar moeten dus ook afschriften van zijn bewaard
vraag maar na als je naar Driehuis-Westerveld gaat
mooi fietstochtje door de westzaanse polder
by the way gokje is fout
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130904311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef interbellum het volgende:
of eldermans heeft v Vloten op ideeen gebracht
of ze hebben samen iets opgezet
Kenden ze elkaar dan ?
Eldermans was 20 jaar in 1924. Het ronde huis was al 17 jaar ... Geen verstopte pentagram in een vloermotief door de invloed van Eldemans in die jaren .
En het is ook raar dat van Vloten op zijn 65ste ineens onder invloed van een 20-jarige komt in occulte zaken.
Was Eldermans al occult bezig in 1924 ?

quote:
wat is er met zekerheid bekend over die bieb. wat voor boeken er in stonden bedoel ik
Een plank of wat zou best kunnen maar waarom zou dat vol staan met occulte boeken.?
pi_130904393
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:59 schreef interbellum het volgende:
omdat ik denk dat vVloten gezien zijn achtergrond toch iets met Occultisme in wat voor vorm dan ook
te maken heeft gehad.
maar ik kan dat niet bewijzen
Ik denk ook wel dat hij "iets" erbij betrokken was. Frederik van Eeden toch ?
Maar geesten oproepen is heel wat anders dan satanisme en pentagrammen in huis leggen/hangen
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:08:57 #158
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130904405
ik had bijna de afschriften in mijn handen
maar op de vraag van de medewerkster of ik familie was heb ik toch maar eerlijk geantwoord
reactie van medewerker valt te raden
geen inzage in de afschriften
ik zoek nog iemand die daar werkt EN NIET DOOD IS
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:15:56 #159
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130904661
bluesdude

je heb gelijk de tijdslijn klopt niet
maar anders om van Frank naar eldermans zou wel kunnen maar dat is pure speculatie van mijn kant

wat betreft de boeken ik zeg niet dat het vol stond met occulte boeken mijn vraag was wat voor boeken stonden er
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:18:06 #160
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130904725
bleusdude

van het een kan het ander komen
maar we zullen dat waarschijnlijk nooit weten
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130904951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:18 schreef interbellum het volgende:
bleusdude

van het een kan het ander komen
maar we zullen dat waarschijnlijk nooit weten
Toch wel.... Zijn familie komt met dit verhaal:
quote:
Eldermans' interesse in kabouters is waarschijnlijk op jonge leeftijd begonnen. Zijn ouders hadden in 1920 een vakantiehuis in Nunspeet laten bouwen. Eldermans bracht hier veel tijd door. In de omgeving van Nunspeet kwam hij in contact met twee mannen, Zwakenberg en Van Dam, die kabouters zagen en hem hierover konden vertellen. Eldermans noteerde deze verhalen en begon met het verzamelen van meer verhalen over kabouters. Dit was het begin van zijn levenslange fascinatie voor kabouters.
bron

Ze noemden niet van Vloten als bron van zijn kabouterfascinatie en magie-gedoe van Eldermans kwam pas later
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:29:22 #162
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130905102
voor DN

de reden dat ik zo reageerden op JONGEN
is dat ik volgens mij niet met hem geknikkerd heb.
dus geen meisje of oud wijf
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:32:40 #163
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130905187
dat heeft hij zeker verzwegen toen hij bij justitie solliciteerden
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130906344
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kenden ze elkaar dan ?
Eldermans was 20 jaar in 1924. Het ronde huis was al 17 jaar ... Geen verstopte pentagram in een vloermotief door de invloed van Eldemans in die jaren .
En het is ook raar dat van Vloten op zijn 65ste ineens onder invloed van een 20-jarige komt in occulte zaken.
Was Eldermans al occult bezig in 1924 ?

[..]

Een plank of wat zou best kunnen maar waarom zou dat vol staan met occulte boeken.?
Eldermans' ouders kochten een huisje in Nunspeet in 1920, in de periode dat FvV allang 'klaar' zou zijn met zijn occulte sekte. Als je opgevoed bent met het idee dat georganiseerde religie de doelstellingen van het christendom volledig voorbij gaat, waarom zou FvV zich dan organiseren in een sekte? Als je iemand nagaat in archieven, egodocumenten en interviews, dan krijg je een beeld van iemand. En een keertje een seance bijwonen kun je doen uit pure nieuwsgierigheid. FvV was echter een bezig mannetje. Gezondheidscommissie, Commissie van toezicht op Rijkslandbouwproefvelden, penningmeester van de Nederlandse Heidemaatschappij, tot 1912 het dagelijks beheer uitoefenen van het Vennootschap, zijn eigen bezittingen beheren en verkopen, mensen inhuren, klanten zoeken voor zijn houtopbrengsten: waar haalt hij de tijd vandaan? Daarnaast is hij als Pangermaan al mislukt met zijn tweede huwelijk. Je bekommeren om Belgen die uit huis en haard zijn verstoten om vervolgens de Duitsers te steunen met occulte rituelen?

De bibliotheek van Van Vloten is simpelweg onbekend. Ik zeg ook niet dat JIJ zegt dat er occulte boeken stonden, dat beweert de WERKGROEP pp 171-172. We weten dat er veel werken van zijn vader in hebben gestaan die vaak werden geraadpleegd door zijn zwager Albert Verwey. Die overigens geen lid was van Die Kosmiker. Die zelfs het gedachtegoed van Die Kosmiker met opgeheven wenkbrauwen heeft bekeken. Die ABSOLUUT geen cultus van wodanistische aanbidding waren, wat de Werkgroep dus wel beweert in hun boek.

Mag ik vragen wat het nut is om te achterhalen of FvV toestemming had van de officier van justitie als we al weten dat hij gecremeerd is?
pi_130906384
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch wel.... Zijn familie komt met dit verhaal:

[..]

bron

Ze noemden niet van Vloten als bron van zijn kabouterfascinatie en magie-gedoe van Eldermans kwam pas later
Onder invloed van ene Zwakenberg is Eldermans zich in Nunspeet voor kabouters gaan interesseren. Deze Zwakenberg wordt ook genoemd in het kabouterboek van Annie Gerding - le Comté, die ook contact heeft gehad met Eldermans.
pi_130906405
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:32 schreef interbellum het volgende:
dat heeft hij zeker verzwegen toen hij bij justitie solliciteerden
Je mag hobbies hebben... Het geeft wel een reden om bepaald archiefmateriaal te vernietigen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:16:48 #167
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130906523
je mag alles vragen

het nut er van is dat er misschien een reden in staat waarom hij gecremeerd en begraven wilde worden.
dat er door justitie toestemming is verleend weten we anders was hij niet gecremeerd
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:26:59 #168
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130906749
het is raar dat hij zijn archief pas vernietigde toen hij ernstig ziek was
dat archief had hem in zijn hele leven in de problemen kunnen brengen en dan doet hij niets om
het te verbergen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:50:51 #169
396430 Red-Baron
the truth is where?
pi_130907187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:06 schreef Bluesdude het volgende:
Geen verstopte pentagram in een vloermotief door de invloed van Eldemans in die jaren
Bron?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:08 schreef Dissectienaald het volgende:
Als je opgevoed bent met het idee dat georganiseerde religie de doelstellingen van het christendom volledig voorbij gaat, waarom zou FvV zich dan organiseren in een sekte?
Omdat dat christendom nog steeds 'heersend' was misschien?
Nieuwlichterij krijgt niet bij voorbaat vrij baan...
Iedereen creëert de werkelijkheid.
Eerst is er de gedachte, dan volgt de realiteit (niet andersom).
pi_130907717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:50 schreef Red-Baron het volgende:

[..]

Bron?
Het huis kwam gereed in 1907
Eldermans was 3 jaar...
In 1924 was hij 20 jaar, nog steeds veel te jong om een 65-jarige F. van Vloten te inspireren tot occultisme.
Bovendien is er geen aanwijzing dat Eldermans in 1924 al bezig was met occulte zaken.
pi_130910065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:43 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Die bibliotheek, dat is ook zo'n mooi voorbeeld. De Werkgroep weet zeker dat er werken over Zuidamerikaanse vergiften en Germaanse rituelen in heeft gestaan, terwijl ze later beweren dat de hele bibliotheek is gestolen...
Die stonden toch te verschimmelen in een schuurtje? Zou hij nog boeken van Gerlof hebben gehad?

http://www.historici.nl/r(...)essor=accessor_index
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130910129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:16 schreef interbellum het volgende:
je mag alles vragen

het nut er van is dat er misschien een reden in staat waarom hij gecremeerd en begraven wilde worden.
dat er door justitie toestemming is verleend weten we anders was hij niet gecremeerd
In dat soort documenten vind je geen redenen.
pi_130910145
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:50 schreef Red-Baron het volgende:

Omdat dat christendom nog steeds 'heersend' was misschien?
Nieuwlichterij krijgt niet bij voorbaat vrij baan...
We hebben het hier over een nazaat van Johannes van Vloten. Denk je dat die het ene jota interesseert of het christendom 'heersend' zou zijn?
pi_130910182
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:27 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Die stonden toch te verschimmelen in een schuurtje? Zou hij nog boeken van Gerlof hebben gehad?

http://www.historici.nl/r(...)essor=accessor_index
Dan zul je de boedelverdeling van Gerlof van Vloten ergens vandaan moeten halen, ik denk Gemeentearchief Den Haag of zelfs het Nationaal archief. De werkgroep citeert Dirk van Huijgenbosch op pagina 172 van de eerste druk:

quote:
In een schuur aan de Plaggeweg ter hoogte van de camping Saxenheim zijn de boeken van Frank van Vloten een tijd lang opgeslagen. Het was een complete bibliotheek. Ja, wat voor boeken? Ik herinner me wel dat er boeken over Indië bij waren en ja, ook heel oude, misschien wel tot tweehonderd jaar oud. Na het overlijden van Van Vloten heeft men op een zogenaamde erfdag getracht deze boeken te verkopen, maar het bracht niets op. De rest is daarna uit de schuur gestolen. Er staat vast nog wel hier in de omgeving zo het één en ander in de boekenkast. Nee, niet bij mij, ik lees alleen christelijke boeken.
pi_130910218
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:18 schreef interbellum het volgende:
die kop met hoorns stond in de stal
heb jij deze destijds gezien? Was het een afbeelding ofzo, of een heuse kop..
Kun je iets meer hierover vertellen?
pi_130910252
Toen hij nog op Groeneveld woonde, heeft hij een tijdje gehandeld in stierkalveren... En naar verluidt heeft ook het nodige vee in het RH gebied rondgewandeld...
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:50:10 #177
396430 Red-Baron
the truth is where?
pi_130912139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:36 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

We hebben het hier over een nazaat van Johannes van Vloten. Denk je dat die het ene jota interesseert of het christendom 'heersend' zou zijn?
In de 'koopman / dominee' rolverdeling kunnen kinderen anders kiezen dan ouders.
Van FvV heb ik alleen 'veilige' dominee-standpunten gezien, opkomen voor de werknemers deed buurman Molijn ook (https://sites.google.com/(...)r/molijn-en-veluvine)
In een tijd dat industrialisatie z'n sporen trok (kinderwetje van van Houten = 1874)

Ik weet niet welke standpunten destijds gevoelig lagen voor 'koopmannen', hun handel in gevaar konden brengen (en dan had hij ook nog ambtelijke posities), mij lijkt het dat je in 'neutraal' Nederland vrij gemakkelijk voor Belgen en Duitsers kunt zijn zolang dat maar niet te diep gaat.
Iedereen creëert de werkelijkheid.
Eerst is er de gedachte, dan volgt de realiteit (niet andersom).
pi_130913506
Als je op internet zoekt naar de geschiedenis van het cremeren, kom je steeds dezelfde van elkaar overgeschreven stukjes text tegen btw. Dat is wel grappig. Wrs leent het onderwerpt zich niet voor 1 of andere vorm van historische uitdieping in de vorm van een monografie...? Het is dus raden naar de exacte motivatie van iemand die op het eind van de 19de, begin 20ste eeuw leefde en gecremeerd wilde worden, toen cremeren idd nog niet bij wet geregeld was... Dit werd pas in 1955 geregeld, en vanaf 1 april 1914 na een proefproces, volgend op de eerste crematie in 's lands eerste crematorium in de gemeente Velsen, gedoogd, omdat de toen bestaande wet nu eenmaal niet voorzag in sancties bij crematie.

Omdat begraven samenhangt met allerlei door het christendom verkondigde dogma's ivm de jongste dag, zou je slechts als enig overeenkomstig kenmerk kunnen aannemen van degenen die in dat tijdperk gecremeerd wilden worden dat zij die christelijke dogma's niet aanhangen... maar... wat zegt dat over een man als FvV? Dat hij wrs niet christelijk was?

Op zich kijken we daar niet van op. Zijn vader, vertaler van het werk van Spinoza, wordt omschreven als vrijdenker en had al gebroken met de kerk: zie zijn biografie op wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_van_Vloten . Goed mogelijk dat FvV de vrijzinnigheid met de paplepel heeft binnen gekregen... maakt het hem dan vervolgens vatbaar voor... occultisme?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-09-2013 13:13:54 ]
I´m back.
pi_130913734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:29 schreef interbellum het volgende:
voor DN

de reden dat ik zo reageerden op JONGEN
is dat ik volgens mij niet met hem geknikkerd heb.
dus geen meisje of oud wijf
O, maar als je wel ouder bent dan ik, dan ben je onderhand toch wel een eh... jouw woorden voor een oudere dame, zeg maar...
I´m back.
pi_130914797
quote:
Leuk om die weer eens voorbij te zien komen.
pi_130914883
quote:
quote:
Volgens zeggen had Eldermans een fallusobsessie
En een obsessie voor kabouters ...
Oei ..... wat een combinatie.
pi_130915311
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

En een obsessie voor kabouters ...
Oei ..... wat een combinatie.
Zo'n zinsnede is ook weer grappig natuurlijk:
quote:
Tegenwoordig zouden we over het bovenstaande niet zo moeilijk doen, maar in die tijd wel. Gezien de hoge functie van Eldermans moet hij ook belangrijke vriendjes gehad hebben hoewel ik betwijfel of dit hechte vriendschappen waren.
Om eerder al aan te geven dat het onbekend was wat Eldermans precies deed:
quote:
Wat de man namelijk voor functie had bij het ministerie van Justitie is nooit helemaal duidelijk geworden, maar het was iets hoogs en het had met het verzamelen van inlichtingen te maken.
Maar wel iets hoogs...? En als je dan wellicht iets hoogs doet dan heb je belangrijke vriendjes natuurlijk... En alles heeft met seks te maken, want seks is nu eenmaal een heet hangijzer in Calvinistisch Nederland en zeker toen...
Typisch voorbeeld van een constructie wmb.
En overigens Eldermans was toch een mid-level reclasseringsambtenaar, toch geen hoge inlichtingen figuur bij de BVD? Of heeft-ie dat Montenberg wijs gemaakt? Of heeft Montenberg dat er van gemaakt en zijn zo die BVD verhaaltjes door gedruppeld?
I´m back.
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:09:52 #184
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_130915331
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:54 schreef Ryan3 het volgende:
Omdat begraven samenhangt met allerlei door het christendom verkondigde dogma's ivm de jongste dag, zou je slechts als enig overeenkomstig kenmerk kunnen aannemen van degenen die in dat tijdperk gecremeerd wilden worden dat zij die christelijke dogma's niet aanhangen... maar... wat zegt dat over een man als FvV? Dat hij wrs niet christelijk was?
En zelfs dat kun je niet zo gemakkelijk stellen. Als je in de kranten uit die tijd kijkt, dan zie je dat bij crematies vaak ook predikanten aanwezig zijn. Sterker nog: een zekere L. Knappert, "een echt Christen", die zich in 1927 liet cremeren, was voorzitter van de Nederlandsche Protestantenbond (http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap003%3Aa0113). En burgemeester Meijboom van Hellendoorn behoorde tot de Christelijk-Historische Partij (http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap003%3Aa0033).
pi_130915424
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

En zelfs dat kun je niet zo gemakkelijk stellen. Als je in de kranten uit die tijd kijkt, dan zie je dat bij crematies vaak ook predikanten aanwezig zijn. Sterker nog: een zekere L. Knappert, "een echt Christen", die zich in 1927 liet cremeren, was voorzitter van de Nederlandsche Protestantenbond (http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap003%3Aa0113). En burgemeester Meijboom van Hellendoorn behoorde tot de Christelijk-Historische Partij (http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap003%3Aa0033).
Nee, je hebt gelijk idd, je kunt wrs slechts zeggen dat alleen bepaalde dogma's van het christendom omtrent begraven werden afgewezen terwijl dat niet eens hoeft te betekenen dat het hele christendom werd afgewezen, klopt. Alleen denk ik in geval van FvV dat het wel aannemelijk, omdat zijn vader al gebroken had met het christendom...
I´m back.
pi_130915750
Die scheiding tussen 'christendom' enerzijds en 'secularisering' anderzijds is net zo kunstmatig als stellen dat de Renaissance in 1500 is begonnen. Zoals Da Vinci vroeg-renaissancistisch is met laat-renaissancistische trekjes, zo waren er ook christenen die een wetenschappelijke benadering helemaal niet bij voorbaat hebben afgeschreven. Wat ik heb begrepen is dat vooral vanuit de medische wetenschap een lobby is gestart voor het cremeren, omdat het bepaalde ziekten zou kunnen voorkomen, en dat lijken niet 'in het grondwater kunnen lekken'. Dat in de ijzertijd mensen gecremeerd werden en daarna 'begraven' in een grafheuvel of urnenveld, is niet alleen aan de Germanen toe te schrijven. Het klokbekervolk, dat in het oosten van Nederland heeft geleefd, stond er ook om bekend hun doden te cremeren, en waarschijnlijk om minder occulte redenen dan nu gedacht wordt. Er zal gerust een ritualistisch doel gediend zijn, maar ik betwijfel of het is geweest om demonische entiteiten op te roepen die nu nog rondwaren in het Zandenbos...
pi_130916763
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:24 schreef Dissectienaald het volgende:
Die scheiding tussen 'christendom' enerzijds en 'secularisering' anderzijds is net zo kunstmatig als stellen dat de Renaissance in 1500 is begonnen. Zoals Da Vinci vroeg-renaissancistisch is met laat-renaissancistische trekjes, zo waren er ook christenen die een wetenschappelijke benadering helemaal niet bij voorbaat hebben afgeschreven. Wat ik heb begrepen is dat vooral vanuit de medische wetenschap een lobby is gestart voor het cremeren, omdat het bepaalde ziekten zou kunnen voorkomen, en dat lijken niet 'in het grondwater kunnen lekken'. Dat in de ijzertijd mensen gecremeerd werden en daarna 'begraven' in een grafheuvel of urnenveld, is niet alleen aan de Germanen toe te schrijven. Het klokbekervolk, dat in het oosten van Nederland heeft geleefd, stond er ook om bekend hun doden te cremeren, en waarschijnlijk om minder occulte redenen dan nu gedacht wordt. Er zal gerust een ritualistisch doel gediend zijn, maar ik betwijfel of het is geweest om demonische entiteiten op te roepen die nu nog rondwaren in het Zandenbos...
Het occultisme is denkelijk ook heel iets anders dan de rituelen die men mogelijk hanteerden bij crematie in de prehistorie. Het occultisme wordt geïntroduceerd in een redenatie zoals deze: FvV ---> niet-christelijk ---> satanisme ---> occultisme ---> duister genootschap van invloedrijke Nederlanders ---> seksuele uitspattingen ---> meisjes die misbruikt en geofferd worden. Ergens tussen in zit ook nog de tegelvloer van HRH wrs.
Maar goed dat is een construct natuurlijk...
I´m back.
pi_130917007
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:50 schreef Red-Baron het volgende:

[..]

In de 'koopman / dominee' rolverdeling kunnen kinderen anders kiezen dan ouders.
Van FvV heb ik alleen 'veilige' dominee-standpunten gezien, opkomen voor de werknemers deed buurman Molijn ook (https://sites.google.com/(...)r/molijn-en-veluvine)
In een tijd dat industrialisatie z'n sporen trok (kinderwetje van van Houten = 1874)

Ik weet niet welke standpunten destijds gevoelig lagen voor 'koopmannen', hun handel in gevaar konden brengen (en dan had hij ook nog ambtelijke posities), mij lijkt het dat je in 'neutraal' Nederland vrij gemakkelijk voor Belgen en Duitsers kunt zijn zolang dat maar niet te diep gaat.
Vlak de nuchterheid van de kinderen van Van Vloten niet uit. Cornelie van Uuden en Pieter Stokvis schrijven het volgende in De gezusters Van Vloten:

quote:
Onder invloed van de dood van Paul ging Frederik zich met spiritisme bezighouden. Ondanks het feit dat Martha daar niets voor voelde, woonde ze toch enkele seances bij en werden er zelfs enkele bij haar thuis gehouden. Frederik liet haar enkele berichten van Paul lezen. Daaruit zou onder meer blijken dat hij verdrietig was dat zijn broer Hans zijn moeder zo weinig opzocht. Martha kon in zulke berichten geen troost vinden.
pp 222

In haar boek 'Mondig Voorwaarts' schrijft Francisca van Vloten:

quote:
Al zijn kinderen erfden in meer of mindere mate zijn waarheidsliefde, zijn gevoel voor rechtvaardigheid, zijn onstuimigheid en zijn liefde voor wandelen en reizen.
pp 25

En met betrekking tot de kerk:

quote:
Naarmate [...] de kerk en haar invloed minder worden, moet de kunst noodzakelijk wassen.
Ibid, pp 50

Kijk dan ook eens naar het gegeven dat Frank zichzelf graag ziet als kunstkenner, en stelt dat hij op de Veluwe zo 'verwildert dat kunst levensquaestie is'... Dan kun je dus ook op een nieuwe manier naar zijn huis, zijn park en de besluiten tot aanplanting kijken.
pi_130917203
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het occultisme is denkelijk ook heel iets anders dan de rituelen die men mogelijk hanteerden bij crematie in de prehistorie. Het occultisme wordt geïntroduceerd in een redenatie zoals deze: FvV ---> niet-christelijk ---> satanisme ---> occultisme ---> duister genootschap van invloedrijke Nederlanders ---> seksuele uitspattingen ---> meisjes die misbruikt en geofferd worden. Ergens tussen in zit ook nog de tegelvloer van HRH wrs.
Maar goed dat is een construct natuurlijk...
Dat is inderdaad een manier waarop die gevolgtrekking kan zijn ontstaan. Ik denk alleen dat er in Nunspeet verhalen circuleerden over Frank zijn 'seksuele uitspattingen' die in de geruchten altijd vele malen erger worden dan ze in feite zijn. Kijk naar Aos en zijn post over 'Van Vloten de verkrachter', die de 'Arme gouvernante meerdere malen heeft verkracht'. Mevrouw de gouvernante was er ook niet vies van, als zij het omschrijft als 'bezwijken voor zijn aandrang' en niet naar mevrouw gaan om de 'verboden verhouding' op te biechten. Het stinkt meer naar een buitenechtelijke relatie dan dat er sprake is van verkrachting. De andere getuigenverklaringen stellen dat 'je mijnheer maar een klap moest verkopen, dan houdt hij wel op. Dat klinkt niet als een verkrachter. Daarnaast is het zien van mijnheer die tussen zijn badkamer en slaapkamer naakt loopt, ook niet echt een verontrustend iets. Verkeerde tijd en verkeerde plaats. Het genegeerde feit is dat zijn huwelijk met Constance verre van gelukkig was. Constance lijdt vermoedelijk aan een bipolaire stemmingsstoornis, en probeer dan maar eens je vrouw tot huwelijkse consumering te bewegen terwijl zij vreselijk depressief is. Daarbij: depressie trekt ook zijn spoor op de partner. Er liepen inmiddels ook twee kinderen rond. Van Vloten probeerde, op zijn eigen manier, die kinderen tegen de nukken van hun moeder te beschermen. In de processtukken is dat een rode lijn: de meeste ruzies gingen over de opvoeding van de kinderen. Goed, daar zit je dan met een echtgenote met wie je altijd een verschil van mening hebt, die met regelmaat ontoerekeningsvatbaar gedrag vertoont en je hebt een huis vol met vrouwelijk personeel... Niet dat ik het goedkeur, maar ik kan mij er iets bij voorstellen dat je aandacht elders gaat zoeken.
pi_130921585
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:10 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een manier waarop die gevolgtrekking kan zijn ontstaan. Ik denk alleen dat er in Nunspeet verhalen circuleerden over Frank zijn 'seksuele uitspattingen' die in de geruchten altijd vele malen erger worden dan ze in feite zijn. Kijk naar Aos en zijn post over 'Van Vloten de verkrachter', die de 'Arme gouvernante meerdere malen heeft verkracht'. Mevrouw de gouvernante was er ook niet vies van, als zij het omschrijft als 'bezwijken voor zijn aandrang' en niet naar mevrouw gaan om de 'verboden verhouding' op te biechten. Het stinkt meer naar een buitenechtelijke relatie dan dat er sprake is van verkrachting. De andere getuigenverklaringen stellen dat 'je mijnheer maar een klap moest verkopen, dan houdt hij wel op. Dat klinkt niet als een verkrachter. Daarnaast is het zien van mijnheer die tussen zijn badkamer en slaapkamer naakt loopt, ook niet echt een verontrustend iets. Verkeerde tijd en verkeerde plaats. Het genegeerde feit is dat zijn huwelijk met Constance verre van gelukkig was. Constance lijdt vermoedelijk aan een bipolaire stemmingsstoornis, en probeer dan maar eens je vrouw tot huwelijkse consumering te bewegen terwijl zij vreselijk depressief is. Daarbij: depressie trekt ook zijn spoor op de partner. Er liepen inmiddels ook twee kinderen rond. Van Vloten probeerde, op zijn eigen manier, die kinderen tegen de nukken van hun moeder te beschermen. In de processtukken is dat een rode lijn: de meeste ruzies gingen over de opvoeding van de kinderen. Goed, daar zit je dan met een echtgenote met wie je altijd een verschil van mening hebt, die met regelmaat ontoerekeningsvatbaar gedrag vertoont en je hebt een huis vol met vrouwelijk personeel... Niet dat ik het goedkeur, maar ik kan mij er iets bij voorstellen dat je aandacht elders gaat zoeken.
Maar wisten de Nunspeters wat zich heeft afgespeeld in de slaapkamer van FvV? Ook al is het slechts bij geruchte?
Volgens mij zijn deze constructen en interpretaties (FvV de verkrachter) pas veel later ontstaan. Zijn die ahw niet eens van de tijdgenoten Nunspeters van FvV, maar van Montenberg. Zoals wrs dat van de occultist FvV ook pas een construct is van later, en dus niet van tijdgenoten. Behalve dan dat ze hem als ongelovige bezagen en dus niet pluis? En zoiets kan wel gaan via roddels en vervolgens een sneeuwbaleffect krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 07-09-2013 18:12:38 ]
I´m back.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:15:45 #191
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_130922783
De oudste verwijzing naar mogelijke roddels over Van Vloten die we tot dusverre zijn tegengekomen staat in dat artikel uit Op de Rails uit 1966, waarin sprake is van "partijen, waarover nog wel verhalen de ronde doen" (hier), toch?
pi_130922813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:15 schreef Iblardi het volgende:
De oudste verwijzing naar mogelijke roddels over Van Vloten die we tot dusverre zijn tegengekomen staat in dat artikel uit Op de Rails uit 1966, waarin sprake is van "partijen, waarover nog wel verhalen de ronde doen" (hier), toch?
Ja, dus lang nadat de feiten plaats zouden hebben gevonden.
I´m back.
pi_130923050
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:15 schreef Iblardi het volgende:
De oudste verwijzing naar mogelijke roddels over Van Vloten die we tot dusverre zijn tegengekomen staat in dat artikel uit Op de Rails uit 1966, waarin sprake is van "partijen, waarover nog wel verhalen de ronde doen" (hier), toch?
Wat een leuk artikel.

'Het Ronde Melkhuis' had ik nog niet eerder gelezen.
pi_130923612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:41 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

We hebben nog geen kennis gemaakt en uit een nickname Interbellum kan ik geen geslacht afleiden. En omdat je zo 'geprikkeld' reageerde op 'jongen', moeten we die mogelijkheid open houden. Er wordt in meerdere stukken van Eldermans gesproken van een Sociëteit Ars Amatoria. Kunst van de liefde. Dat stemt overeen met wat er over de 'magie' wordt beweerd die door Eldermans wordt bedreven, om nog maar te zwijgen over de rol van de energie die door orgasmes wordt veroorzaakt en die voor magie aan te wenden zou zijn. Misschien is een artikel van Willem de Blecourt wat verhelderend op dit punt:

[..]

Bron: Cultuur en maatschappij in Nederland 1500-1850, onder redactie van Peter te Boekhorst, Meppel, 1992, pp 330

Het is met name die 'vruchtbaarheid' die in sommige rituelen in pure orgies kan ontaarden. Binnen het Satanische ritueel is seks bijzonder belangrijk. De heks Alex Sanders stelt dat binnen de zogenaamde Grote Ritus seksuele handelingen ook werkelijk kunnen worden uitgevoerd:

[..]

Bron: Duistere sekten en Zwarte Kunst uit de reeks Grote Mysteries, Rotterdam, 1978, pp 237

Als we nu een man hebben die een rotunda bouwt omdat hij die in Spanje heeft gezien, en die in Nunspeet bekend komt te staan omdat hij gescheiden is wegens overspel en de vrouwen niet met rust kan laten... Vul maar in als een persoon als Eldermans langskomt en deze zaken met elkaar gaat verbinden met alle seksuele connotaties die in zijn magie zijn terug te vinden. Ik denk dat een groot deel, zo niet alles, van Eldermans afkomstig is, die alles heeft zitten terug redeneren in zijn eigen wereldbeeld.
Ik heb je bijdragen al een poos gelezen.
Maar nu haal je aantal dingen door elkaar.
Satanisme en moderne hekserij hebben niks met elkaar te maken. Heksen geloven niet in Satan, laat staan dat ze die aanbidden.
Voor zover ik weet is de term 'grote ritus' een term van Wicca. Het betekent het samengaan van het mannelijke en het vrouwelijke. Dat doe je door een bot mes in een kelk te doen.
Het kan ook betekenen dat mensen sex hebben, maar die hebben dan al een relatie.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130923896
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een leuk artikel.

'Het Ronde Melkhuis' had ik nog niet eerder gelezen.
De familie van Vloten (wonend op de bovenverdieping) hield daar partijen, waarover nog wel verhalen de ronde doen...
Tja...
I´m back.
pi_130924981
Sorry!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:20:33 #197
396430 Red-Baron
the truth is where?
pi_130926379
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:03 schreef Dissectienaald het volgende:
en stelt dat hij op de Veluwe zo 'verwildert dat kunst levensquaestie is'
mijn reactie gaat over waarom sommige vrijdenkerij misschien verborgen was.
Pa vV was nogal publiek verkondigend en misschien vonden de kinderen de nadelen zwaarder wegen dan hij. Aangetrouwd was wel weer publiek, onderling werd veel gesproken.
Dan de tijd, WO1 versloeg Duitsland vernederend, volgens Wikipedia betekende deze tijd het einde van vele feodale situaties in betrokken landen. Ik neem aan dat men de oude weg kwijt was en zocht naar nieuwe manieren, misschien zelfs nieuwe goden, ook in de kunst. Maar een vorm waarin, met rituelen, gezocht werd naar een goddelijke zegening riekt naar predestinatie en geboorterechten, zeg maar feodaal. Hoef je niet publiek mee aan te komen en pa had dat ook niet geaccepteerd. Als je zoiets aan zou hangen heb je reden om dat verborgen te doen. (ik zeg niet dat hij dat aanhing)

Overigens heeft Perox in deel 2.9#211 een opmerking van FvE gedeeld over 'kwaad bloed', ook bij Frank, waar gaat dat volgens jou over en hoe verhoud dat zich tot het kiezen van een 'bi-polair' als huwlijkspartner?

[ Bericht 7% gewijzigd door Red-Baron op 08-09-2013 00:55:34 (aanvulling) ]
Iedereen creëert de werkelijkheid.
Eerst is er de gedachte, dan volgt de realiteit (niet andersom).
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:51:43 #198
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_130933065
voor Ryan

het zit je blijkbaar nog al dwars
als je er niet tegen kan dat iemand je ergens op aanspreekt
kun je beter een boek gaan lezen
o ja dat had ik al een keer tegen je gezegt
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_130940401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:45 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik heb je bijdragen al een poos gelezen.
Maar nu haal je aantal dingen door elkaar.
Satanisme en moderne hekserij hebben niks met elkaar te maken. Heksen geloven niet in Satan, laat staan dat ze die aanbidden.
Voor zover ik weet is de term 'grote ritus' een term van Wicca. Het betekent het samengaan van het mannelijke en het vrouwelijke. Dat doe je door een bot mes in een kelk te doen.
Het kan ook betekenen dat mensen sex hebben, maar die hebben dan al een relatie.
Dan begrijp je mij verkeerd of ben ik niet duidelijk geweest, dat laatste kan ook. Ik zeg niet dat wicca's de duivel aanbidden. Waar het mij om gaat is dat zij beiden wel vruchtbaarheidsrituelen kennen. Grote ritus is een term van wicca, en die wordt in een cirkel uitgevoerd. Vergelijk dat met de vorm van een zeker huis en de wetenschap dat ook Eldermans van de Grote Ritus geweten zal hebben.
pi_130940410
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een leuk artikel.

'Het Ronde Melkhuis' had ik nog niet eerder gelezen.
Het artikel van Septer spreekt ook over het Ronde Melkhuis.
pi_130940622
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:20 schreef Red-Baron het volgende:

Overigens heeft Perox in deel 2.9#211 een opmerking van FvE gedeeld over 'kwaad bloed', ook bij Frank, waar gaat dat volgens jou over en hoe verhoud dat zich tot het kiezen van een 'bi-polair' als huwlijkspartner?
Dat laatste moet je wel in de context zien. Dat komt uit 'De gezusters Van Vloten' van Van Uuden en Stokvis. Op pagina 218 wordt over Paul van Eeden het volgende opgemerkt:

quote:
In augustus 1911 noteerde Frederik: 'Paul was nauwelijks thuis of hij raakte vreeselijk geïrriteerd door zijn moeder en broeder. Ze hadden in zijn kast gesnuffeld, in zijn intieme heiligdommen.' De jongen was buiten zichzelf van woede geraakt.
pp 218

Het is op deze gebeurtenis dat we een regel verder het volgende lezen:

quote:
Frederik vond dat allerlei eigenschappen van de Van Vlotens, in het bijzonder van Frank en Betsy, en van de Van Eedens, met name van zijn broer Johan, zich nu weer in Paul vertoonden.
pp 218-219

Noem het kwaad bloed, ik zie het als 'termperamentvolle persoonlijkheid', zeker omdat ook Betsy van Vloten hierin wordt genoemd. Francisca van Vloten schrijft daar het volgende over:

quote:
Betsy, de excentriekste en de impulsiefste. Haar familieleden, die toch heel wat gewend waren, bracht zij in de loop der jaren tot een soort vermoeide wanhoop. Bij familiefeesten nam zij vaak haar honden mee en bij diners had zij vrijwel altijd een 'doggy bag' bij zich. Was zij een keer niet uitgenodigd, dan kon het voorkomen dat zij op een bankje voor het gebouw waar de bijeenkomst plaatshad postvatte. Bij het besloten diner na de feestelijkheden rond Verwey's inauguratie als hoogleraar in Leiden, op 14 januari 1925, was Kitty's familie om het overzichtelijk te houden niet uitgenodigd. Betsy, die na moeilijkheden rond de erfenis van hun moeder een zeer stroeve band met haar jongere zusje had, verscheen toch, in gala.
'Mondig voorwaarts', Deventer , 2011, pp 91

En di is ongeveer mijn beeld van Frank: niemand vertelt hem wat hij moet doen, als iets hem niet zint, gaat hij direct de barricaden op, kan soms onredelijk kwaad worden maar kan ook weer heel amicaal zijn. Waar hij ook goed in is, is zelfmedelijden. In zijn correspondentie kan hij soms verschrikkelijk klagen over zijn leven, dat in feite vele malen beter was dan dat van de gemiddelde eekschiller in Nunspeet, maar ja, hij zat nu eenmaal in dat 'ongelukkige huwelijk'. Inmiddels denk ik ook dat het vonnis dat is uitgesproken, weldegelijk op waarheid berust. Frank zal gerust een scheve schaats hebben gereden, en in Nunspeet is dat ook via het roddelcircuit bekend geworden. Zijn opzichters Bartus van den Hoorn en Hendrik den Besten hebben beiden verklaard 'bij geruchte vernomen te hebben', dat mijnheer Van Vloten de meiden niet met rust kan laten. Neem daarbij de verklaringen van het personeel dat op Groeneveld werkte en het gegeven dat zijn hoger beroep en cassatie eerder de rechtsvorm betroffen en de uitspraak die is gedaan met betrekking tot zijn kinderen dan dat hij zich heeft verzet tegen de uitspraak 'overspel'...

Maar daarmee wil ik er ook op wijzen dat Ryan wat mij betreft in dezelfde richting redeneert als wat ik doe: een kleurrijk persoon is iemand over wie verhalen rondgaan, en in de 'overlevering' worden die verhalen steeds gekker, steeds wilder. Als iemand opmerkt 'het zal mij niet verbazen dat....' wordt al snel doorverteld als 'ik heb gehoord dat...' Verhalen gaan hun eigen leven leiden, en als er dan mensen komen die met 'getuigen' gaan praten die weer gebeurtenissen moeten oplepelen die inmiddels zijn 'vervuild' met roddels, waarin ze bepaalde zaken over het RH in het verkeerde tijdvak plaatsen (historische interferentie), die dingen hebben gelezen of in de bioscoop gezien waarvan ze denken dat 'die gekke Van Vloten' zich daar ook wel mee bezig heeft gehouden, dat alles levert een vertekend beeld.

Ga eens kijken vanaf wanneer de 'occulte rituelen' in het Ronde Huisverhaal opduiken... Dat hangt samen met een zekere ontmoeting tussen Montenberg en Eldermans...
pi_130950378
Net terug van Westerveld Driehuis. Het moet mij even van het hart dat ik het een schitterend mooie begraafplaats vind, de heuvels laten het heel on-Nederlands aandoen. Ik kan begrijpen dat Van Vloten hier bijgezet wilde worden, dicht bij Bloemendaal maar ook dicht bij zee, waar hij toch een zekere voorliefde voor koesterde.



Het crematorium van Westerveld. Als je hier naar boven loopt, en dan voor het crematorium naar rechts gaat, kun je verderop een heuveltje oplopen waar allemaal urnen staan. Daar bovenaan ligt de urn van Frank, Henriette van Vloten - Vreede, zijn zoon Johannes René en diens vrouw.



Het perk waar de steen van Frank van Vloten op ligt.



De steen zelf.

Het gekke van alles is dat hij in principe zo verschrikkelijk dichtbij mijn eigen woonplaats begraven is. Of het iets 'Germaans' moet zijn lijkt mij sterk: er liggen daar veel meer urnen begraven, waarschijnlijk is dit in eerste instantie geweest voordat er een colombarium werd aangelegd waarin de laatste rustplaats verticaal wordt geboden. Maar ook dat zag er prachtig uit. Ik denk één van de mooiste begraafplaatsen van Nederland....
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 15:54:22 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_130950802
Mooi DN, toch heel apart om die foto's te zien.
Ligt er onder die steen nog een urn?
pi_130951217
Zo te zien vier...

Moet ook eerlijk zeggen dat het een apart gevoel was om er te staan. Ik heb toch een idee dat ik iets aan het afsluiten ben.
pi_130951325
Die bouwstijl, hoe noemt men die? Op zich is die herkenbaar, lijkt ook een beetje op radio Kootwijk.

Overigens is het niet zo dat de antroposofie ook niet een beetje achter die crematie vereniging zat?
(Zag in de Auto-Kampioen een aanbieding in Nunspeet voor een hotel, misschien in oktober of zo maar eens een weekendje daar naar toe gaan, kunnen we en HRH en radio Kootwijk doen...)

[ Bericht 26% gewijzigd door Ryan3 op 08-09-2013 16:14:38 ]
I´m back.
pi_130951527
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:06 schreef Dissectienaald het volgende:
Zo te zien vier...

Moet ook eerlijk zeggen dat het een apart gevoel was om er te staan. Ik heb toch een idee dat ik iets aan het afsluiten ben.
Ben benieuwd naar je boek, je geeft de boekpresentatie toch wel door hè, als ik tijd en gelegenheid heb kom ik ook...
I´m back.
pi_130956951
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:41 schreef Dissectienaald het volgende:
De steen zelf.
Ik moet daar ook maar eens heen...

die '44 van Henriette doet mij trouwens wel erg "40-45" aan...

Nog een vraagje: Is hij daar wel echt begraven, of zit hij in zo'n urn? Hebben die een naam op zich?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130957838
Het crematorium heeft een neo-classicistische uitstraling, het gebouw ernaast, het colombarium, doet qua stijl wel aan Radio Kootwijk denken. Amsterdamse school. Beurs van Berlage is ook een dergelijk gebouw, en als je over het Spui naar het Koningsplein wandelt, kom je nog veel van dergelijke gebouwen tegen.

Met betrekking tot de 44 bij Henriette van Vloten: vergelijk het eens met de 4 uit 1974 bij Gertrud van Vloten. Ik weet niet of de bezetter daar iets mee te maken heeft, maar het klinkt niet onaannemelijk. Die urnen staan echt overal, ik weet niet of ze voor de sier zijn, ik ga ervan uit dat hun urnen onder de steen begraven liggen. Als je de heuvel af wandelt, kom je op het Urnenveld Dudok, en eventjes waande ik mij in de lagere regionen van het schip dat de Nostromo op LV-426 aantreft. Er vouwde net niet zo'n urn open zodat een facehugger eruit kon springen...

Op sommigen van die urnen staat een naam, een groot aantal zijn ook zonder naam. Je ziet er ook stenen waarvan alle letters weg zijn.
pi_130958217


Om je nog even een indruk te geven, als je voorbij het graf van Van Vloten loopt, kun je het colombarium binnenlopen. Dit is de binnenplaats waar je de urnen kunt bezoeken. Er staat een verrijdbare trap, zodat je bloemen of iets anders kunt leggen bij de hoger gelegen urnen. Het straalt een intense rust uit. Westerveld heeft sowieso een zeer rustgevende uitstraling. Wat ook vrij bizar is, is de spoorlijn vlak buiten de begraafplaats: die is in onbruik geraakt en totaal overwoekerd met gras en onkruid.
pi_130966806
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:00 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Dan begrijp je mij verkeerd of ben ik niet duidelijk geweest, dat laatste kan ook. Ik zeg niet dat wicca's de duivel aanbidden. Waar het mij om gaat is dat zij beiden wel vruchtbaarheidsrituelen kennen. Grote ritus is een term van wicca, en die wordt in een cirkel uitgevoerd. Vergelijk dat met de vorm van een zeker huis en de wetenschap dat ook Eldermans van de Grote Ritus geweten zal hebben.
Er zijn wel meer rituelen die mensen in een cirkel uitvoeren. En misschien willen mensen wel een rond huis hebben, omdat ze niet van rechte hoeken houden. Dat zie je nu ook vaak.
De meeste wicca-rituelen worden in een cirkel uitgevoerd. Dat kan overal en daar heb je echt geen rond huis voor nodig.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130968989
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:54 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Er zijn wel meer rituelen die mensen in een cirkel uitvoeren. En misschien willen mensen wel een rond huis hebben, omdat ze niet van rechte hoeken houden. Dat zie je nu ook vaak.
De meeste wicca-rituelen worden in een cirkel uitgevoerd. Dat kan overal en daar heb je echt geen rond huis voor nodig.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat een bijzonder in het occulte geïnteresseerde ambtenaar van justitie achteraf het Ronde Huis in een 'occulte' context gaat interpreteren. Dat Van Vloten een rond huis heeft gebouwd, heeft zijn opzichter Gerrit Schakelaar al afdoende verklaart: hij heeft zoiets in Spanje gezien en wilde dat voor zichzelf hebben. Eldermans heeft dat Ronde Huis als een 'occult bouwwerk' geïnterpreteerd en met de Mythstee om de hoek, die in die dagen als 'Germaans' beschouwd is, heeft hij een onjuiste gevolgtrekking gemaakt met alle gevolgen van dien.
Omdat Eldermans veel contact heeft gehad met Johan Montenberg, toch de 'patient zero' van dit verhaal, heeft het zich verder kunnen ontwikkelen. Montenberg heeft de vele verhalen gehoord over de 'rokkenjagerij' van Van Vloten, heeft dat geïnterpreteerd als zijnde iemand die een bordeel heeft gehouden, misschien onder invloed van de prostituees die naar het vluchtoord Nunspeet zijn gebracht. Deze arriveerden per trein, werden opgesloten in de barak 'Jan Steen', en omdat Van Vloten flink wat Belgen werk verschafte, is misschien gedacht dat hij ook de dames van lichte zeden heeft geholpen. Als een onbeholpen onderzoeker verkeerde vragen stelt, krijgt deze ook verkeerde antwoorden. En het is intussen duidelijk dat de hele Werkgroep 1 uit onbeholpen onderzoekers heeft bestaan. Geen aandacht voor roddel, geen aandacht voor historische en culturele interferentie, geen aandacht voor streeksagen en de manier waarop veel mensen naar de woeste gronden rondom Nunspeet hebben gekeken. Een indianenverhaal is het vervolg. In feite zijn Montenberg, Septer en zelfs de Werkgroep daar eerder slachtoffer van geworden omdat ze teveel vertrouwen hebben gesteld in een ambtenaar van justitie met kennis van magie en occultisme.

Vergelijk het met de vele ufologen die politie-beambten als belangrijke getuigen beschouwen omdat deze als geoefende waarnemers worden beschouwd. De geoefende waarnemer is echter een mythe. Ook politieagenten zijn mensen, en zij nemen sommige gebeurtenissen ook niet altijd even objectief waar. Met het Ronde Huis is een overtuiging ontstaan waarbij de onderzoekers hun bewijzen bij de overtuiging hebben gezocht in plaats van dat zij het bronnenmateriaal voor zich hebben laten spreken en daar hun gevolgtrekkingen uit hebben geconcludeerd.

Tja, als de archieven je in de steek laten, dan moet je bewijs zoeken in de omgeving. En daarbij is een construct gemaakt van een reusachtige Wodan-figuur die een ritueel doel zou moeten dienen. Daarnaast is de kennis van de Werkgroep op het gebied van pangermanisme zeer beperkt, zijn een aantal onjuistheden gepubliceerd en deze plaats ik in mijn publicatie in een ander daglicht.

Dat Schalkwijk een brief heeft geschreven aan G-Geschiedenis, daarin stellend dat ik onjuiste conclusies heb getrokken en dat de geïnteresseerde lezer het 'werkelijke verhaal' in zijn boek kan lezen, is eveneens een verkeerde inschatting van hem. De gemiddelde lezer van G-Geschiedenis zal de zwaktepunten makkelijk kunnen blootleggen in zijn boek: teveel getuigenverklaringen, te weinig bronvermelding, teveel aannames en een conclusie die niet te staven is. Schalkwijk heeft Ad Sulman uitgedaagd deze geschiedenis te onderzoeken en te kijken of zijn resultaten anders zouden zijn dan die van de Werkgroep. Ik ben de geschiedenis in gedoken, en ik kom inderdaad op een heel ander verhaal dan de Werkgroep. Ik zou zeggen: laat de lezers maar bepalen welk verhaal meer op waarheid berust. Ik heb mijn resultaten voorzien van duidelijke bronvermelding, en ik nodig iedereen uit om dit op eigen gelegenheid te verifiëren.
pi_130969054
@ krakkemieke: hou je van Diamond Head of van Metallica?
pi_130969354
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:25 schreef Dissectienaald het volgende:
@ krakkemieke: hou je van Diamond Head of van Metallica?
Van allebei. ;)
IMHO heeft dat niks te maken met mijn standpunt over wicca en het ronde huis.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130969599
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:25 schreef Dissectienaald het volgende:
@ krakkemieke: hou je van Diamond Head of van Metallica?
Waarom vraag je dat?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130970114
Check je PM.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130970499
Ik ga iets anders luisteren, Turn the page. Dat hoorden we op de crematie van mijn zus.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130970843


[ Bericht 100% gewijzigd door krakkemieke op 08-09-2013 22:54:11 ]
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130971704
Kijk hier maar eens. Hoe die albino kan spelen!
Het gaat er niet om wat je niet kan en wat andere mensen over je denken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_130975335
Shit DN had ff gezegd wanneer je er precies was @westerveld...ik woon aan het einde van de straat daar langs het spoor.... en alles Dudok vinnik foei! maar dat heeft met stadhuizen etc te maken en weet wel 1 en ander te vertellen over Westerveld en de aangrenzende villa's Bummer dat ik wist dat je er was!
pi_130976547
@ Liedetector: ik had op het forum aangekondigd dat ik er even langs zou fietsen. Gemiste kans! Maar goed: we kunnen altijd nog een keer afspreken!
pi_130976551
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:32 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat?
Nou, vanwege wat er onderaan je posts staat...
pi_130976599
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:10 schreef krakkemieke het volgende:
Kijk hier maar eens. Hoe die albino kan spelen!
Het gaat er niet om wat je niet kan en wat andere mensen over je denken.
Ik leer mijn stiefdochters dat niemand ze kan vertellen wat ze niet kunnen. Dat is aan henzelf om te ontdekken wat hun mogelijkheden zijn. Volgens mijn vader en stiefmoeder was ik te stom om naar de universiteit te kunnen... Wie het laatst lacht...
pi_130976789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er zijn amper foto's van het interieur. Tenminste, nog geeneen gezien. Zal wel voorbehouden zijn aan het familiealbum.
Foto's van het interieur (met uitzondering van de sloopfoto's): http://www.flickr.com/photos/60087442@N07/5487857581/sizes/o/) heb ik eigenlijk ook nog nooit gezien?
Heeft iemand die uit de periode Van Vloten? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er daar uitzag en hoe het ingericht was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toppie_ op 09-09-2013 07:45:47 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_130976819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:41 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Dan zul je de boedelverdeling van Gerlof van Vloten ergens vandaan moeten halen, ik denk Gemeentearchief Den Haag of zelfs het Nationaal archief. De werkgroep citeert Dirk van Huijgenbosch op pagina 172 van de eerste druk:

In een schuur aan de Plaggeweg ter hoogte van de camping Saxenheim zijn de boeken van Frank van Vloten een tijd lang opgeslagen. [..]

Ik heb mij altijd afgevraagd of de fundamenten die (komende vanuit Nunspeet naar Vierhouten) rechts van de weg liggen, tegenover de oude ingang van Kamp Mosterdveen, van deze genoemde schuur zijn. Wie weet dat?
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_130976872
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:49 schreef Dissectienaald het volgende:
Toen hij nog op Groeneveld woonde, heeft hij een tijdje gehandeld in stierkalveren... En naar verluidt heeft ook het nodige vee in het RH gebied rondgewandeld...
Dat er vee bij het Ronde Huis liep staat vast, staat zelfs op enkele ansichtkaarten, waaronder deze:

http://www.streekarchivar(...)Jm1pdmlldz12aWV3ZXI=

Ook waren er varkens, daar is weer een ander plaatje van.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_130976891
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De familie van Vloten (wonend op de bovenverdieping) hield daar partijen, waarover nog wel verhalen de ronde doen...
Tja...
Werd met het "Melkhuis" niet juist de onderste ring bedoeld, daar zouden koeien gestaan hebben en daar was dus ook sprake van melkproductie?

Er is trouwens in de richting van De Roostee ook nog ergens een bosweg die wordt aangeduid als "Melkweg". Ik weet alleen niet precies welke dat is.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_130977959
Die 'Melkweg' is toch de route die het melkmeisje liep vanuit de weidelanden naar het huis? Naar ik begrepen heb is het 'Ronde Melkhuis' een verkeerde interpretatie van de benedenverdieping door Johan Montenberg, daarna overgenomen door Dirk Septer in zijn artikel. Het melkhuis schijnt een gebouw te zijn dat even verderop stond, en waar inderdaad koeien op stal stonden.

Met betrekking tot het interieur van het Ronde Huis: of die foto's zijn er niet, of de nazaten van Frank van Vloten willen deze niet ter beschikking stellen. Ik kan mij daar ook wel iets bij voorstellen. Er gaat al een bizar verhaal rond over je voorouder, en bij een foto van het interieur gaan de mensen gelijk los op alles wat ook maar naar 'occult symbool' riekt. Misschien een leuk voorbeeld: een reformatorische school met vestigingen in Urk en Kampen, heeft onlangs 3000 agenda's ingevorderd omdat daar het 'vredesteken' in stond. Dit teken zou volgens de directie echter ook verwijzen naar het 'kruis van Nero', wat een symbool is voor de vervolging van vele christenen. Eerlijk is eerlijk: ik wist dat niet eens. http://www.histoportal.nl/menucenter.php?p=artikel&art=1326 en als mensen de derde alinea gaan lezen, dan kunnen we weer volledig losgaan op het vermeend Germaanse verleden van Van Vloten.

Voor mij staat nu vast dat Frank van Vloten allerminst een pangermaan was, ook geen bordeelhouder en al helemaal geen kinderen heeft vermoord.
pi_130979034
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:17 schreef Dissectienaald het volgende:
Dit teken zou volgens de directie echter ook verwijzen naar het 'kruis van Nero', wat een symbool is voor de vervolging van vele christenen. Eerlijk is eerlijk: ik wist dat niet eens.
Het is ook nonsens.
Men schept zelf de demon. (thema van het rh-saga)


quote:
CND stands for British Campaign for Nuclear Disarmament. The logo was originally designed in 1958 for the Direct Action Committee Against Nuclear War. It was designed by Gerald Holtom:

"I was in despair. Deep despair. I drew myself: the representative of an individual in despair, with hands palm outstretched outwards and downwards in the manner of Goya’s peasant before the firing squad. I formalised the drawing into a line and put a circle round it."

The logo is a semaphore for the letters Nuclear and Disarmament, but also it’s a self portrait. The logo is widely known as the peace symbol.

A cross with the arms broken, signifies the “gesture of despair,” and the “death of man.'’
http://www.mindtickler.com/misc/
pi_130983768
Dat is wel wat er gaat gebeuren. Zo is er het vraagstuk van de Duitser die in zijn vrachtwagen woonde na de Tweede Wereldoorlog, waar dus niets over te vinden is, maar dat kennelijk in het 'roddelcircuit' een hot item was. Om nog maar te zwijgen van 'de verkeerde richting'. Daar hebben we het ook al een tijdje niet meer over gehad (ze zoeken in de verkeerde richting). Of het hardnekkige stilzwijgen dat volgt op een vraag als 'wie van de elite maakt vandaag de dag nog deel uit van de Mannenbond?'
pi_130985992
We gaan door:

- De wolven
- De begraven vlaamsman
- De diverse gevonden lichamen (of delen daarvan)
- Aanwezigheid tunnels cq. kelders
- Betrokkenheid Oranje's en BVD
- De geheime duitse en/of rotterdamse sponsers
- De diverse documenten van de verschillende zolders

Voor de believers; laat maar één bewijsje zien...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130987568
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:38 schreef lxhkrd het volgende:
We gaan door:

FvV spookt als geest op het gebied van het RH volgens een medium van paravisie.
pi_130988075
Mja, ik heb het gelezen... Moet hem nog steeds tegenkomen...
Dan iets anders: als een geest energie aan de omgeving onttrekt waardoor het kouder wordt, waarom zijn ze dan 's nachts actief?
pi_130989082
Daarnaast: waarom zou Frank van Vloten daar 's nachts rondspoken als één van de redenen voor de bouw van het Ronde Huis was omdat hij op alle uren van de dag de zon wilde zien?
pi_130989944
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:38 schreef lxhkrd het volgende:
We gaan door:

- De wolven
- De begraven vlaamsman
- De diverse gevonden lichamen (of delen daarvan)
- Aanwezigheid tunnels cq. kelders
- Betrokkenheid Oranje's en BVD
- De geheime duitse en/of rotterdamse sponsers
- De diverse documenten van de verschillende zolders

Voor de believers; laat maar één bewijsje zien...
Waar kwamen die tunnels uit?
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 16:53:41 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130990303
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar kwamen die tunnels uit?
De grond... (tvp)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130995069
Fvv had zelf ook varkens rond lopen, die nog wel eens ontsnapte. En zodoende met wilde zwijnen paarde waardoor je roze/rosige behaarde varkens/zwijnen kreeg.
pi_130998785
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar kwamen die tunnels uit?
Ik snap je vraag niet?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_130999028
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:25 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet?
Ik bedoel dat als er tunnels waren, waar die dan uitkwamen.
Ja, uit de grond, haha, maar wáár. Ergens in het bos? In een ander huis?

In Alkmaar heb je bijvoorbeeld het Kruythuisje, dat staat op de Vest en daarvandaan loopt een onderaardse gang naar De Grote Kerk. Werd gebruikt in de 80-jarige oorlog om te vluchten als ik het goed onthouden heb.
pi_131001878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 06:28 schreef Dissectienaald het volgende:
Volgens mij was het Lxhkrd die zei dat de eigenaar van de Roostee er niet op zou zitten te wachten dat er een kind in die put flikkert. Het zit echt dicht bij Samoza. Ik liep rakelings langs een veldje met caravans en moest zachtjes doen om niemand te wekken. Wat wij verkeerd hebben gedaan is teveel vertrouwen op dat 'kaartje' van Schalkwijk en denken dat de fallus meer in de richting van de grasvelden zou moeten liggen. Had Schalkwijk Wodan op een kaart ingetekend (waarmee hij direct door de mand zou vallen), dan hadden wij geweten dat we bij het ven de heuvel op gemoeten hadden, naar het hek moeten lopen, en simpelweg dat volgen in zuidelijke richting, totdat je ziet dat Samoza echt tegen Witte Klap aankomt, dan komt de fallus aan je rechterhand.
Ik heb vandaag maar eens de tijd genomen om de laatste twee maanden van het Fok Forum tot mij te nemen. Tot mijn eigen verbazing moet ik zeggen dat ik het dit keer volledig met DN eens ben m.b.t. het niet kunnen vinden van de penis-vormige uitgraving bij de Witte Klap. Het bos waarin deze uitgraving zich bevindt is gemeten vanaf de weilanden ten noorden en ten zuiden hiervan , zo’n 125 meter breed en vanaf de Plaggeweg tot aan de hoek van het hek bij de camping circa 200 meter lang. Ja, dan vind je niet zomaar een zeventig meter lange uitgraving in dit enorme woud! Ik ben het ook eens met DN dat op het detail kaartje in het boek (uiteraard die op blz. 102) deze uitgraving verkeerd is ingetekend. Gewapend met meetlat, topografische kaart en rekenmachine kom ik tot een mogelijke afwijking in het terrein van liefst 53 centimeter . Dan sta je daar dan , drie ervaren onderzoekers met lege handen, in dat enorme bos. Je zou natuurlijk kunnen stellen dat een onderdeel van de voorbereiding van een professioneel historisch onderzoek, een afspraak met de landgoed eigenaar hierover zou moeten zijn. Maar lezer oordeel niet te snel. Het is immers veel spannender om stilletjes door een bos te sluipen. Verder loop je het risico dat deze landgoed eigenaar tegen je gaat praten en voor dat je het weet zit je in de oral-history. Moet er niet aan denken. Goed gedaan jongens! Nu maar wachten op het Taal-boekje. Bij voorbaat mijn grote complimenten!!!
pi_131004235
Gelukkig hebben we de weg terug naar de auto wel weer gevonden, anders hadden we er nu misschien nog gezeten ...
pi_131004468
Graag jullie bijdrage verzocht op Wikipedia Ronde Huis. Ik heb niet zo veel zin meer in deze strijd.
Zie de overlegpagina https://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Ronde_Huis
pi_131013509
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef Dragonflys het volgende:

[..]

Tot mijn eigen verbazing moet ik zeggen dat ik het dit keer volledig met DN eens ben m.b.t. het niet kunnen vinden van de penis-vormige uitgraving bij de Witte Klap.
Er is wel een uitgraving, zie foto's hier:

http://www.flickr.com/photos/60087442@N07/sets/72157633783138788/

met een beetje fantasie kun je daar wel iets in zien.
Maar zou je de achtergrond niet kennen, dan is het gewoon een langwerpige sleuf in een helling, of een sprengkop.
Of het een penis voorstelt, geen idee.... zou kunnen ...?

De sleuf heeft overigens jarenlang vol met takken en blad gelegen en is afgelopen jaar weer vrij gemaakt. Op de foto's (28 mei 2013) was dat recentelijk gebeurd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toppie_ op 10-09-2013 08:30:13 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_131013962
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef Dragonflys het volgende:

[..]

Ik heb vandaag maar eens de tijd genomen om de laatste twee maanden van het Fok Forum tot mij te nemen. Tot mijn eigen verbazing moet ik zeggen dat ik het dit keer volledig met DN eens ben m.b.t. het niet kunnen vinden van de penis-vormige uitgraving bij de Witte Klap. Het bos waarin deze uitgraving zich bevindt is gemeten vanaf de weilanden ten noorden en ten zuiden hiervan , zo’n 125 meter breed en vanaf de Plaggeweg tot aan de hoek van het hek bij de camping circa 200 meter lang. Ja, dan vind je niet zomaar een zeventig meter lange uitgraving in dit enorme woud! Ik ben het ook eens met DN dat op het detail kaartje in het boek (uiteraard die op blz. 102) deze uitgraving verkeerd is ingetekend. Gewapend met meetlat, topografische kaart en rekenmachine kom ik tot een mogelijke afwijking in het terrein van liefst 53 centimeter . Dan sta je daar dan , drie ervaren onderzoekers met lege handen, in dat enorme bos. Je zou natuurlijk kunnen stellen dat een onderdeel van de voorbereiding van een professioneel historisch onderzoek, een afspraak met de landgoed eigenaar hierover zou moeten zijn. Maar lezer oordeel niet te snel. Het is immers veel spannender om stilletjes door een bos te sluipen. Verder loop je het risico dat deze landgoed eigenaar tegen je gaat praten en voor dat je het weet zit je in de oral-history. Moet er niet aan denken. Goed gedaan jongens! Nu maar wachten op het Taal-boekje. Bij voorbaat mijn grote complimenten!!!
Moet jij je jurk niet strijken voor de volgende occulte meeting bij de Witte Klap?

Heb je al geprobeerd om Wodan in te tekenen op een topografische kaart? En, komt de 'fallus' bij jou ook uit op de knieën? Of situeer je Witte Klap voor het gemak maar even wat verder naar het noorden? Zullen we het dan ook eens hebben over de verhouding?

Stap eens lekker op de fiets en rij richting Vaassen. Daar heb je de Geelmolenbeek, en dan kun je even gaan kijken hoe een sprengkop eruit ziet.
pi_131014042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:25 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]
Stap eens lekker op de fiets en rij richting Vaassen. Daar heb je de Geelmolenbeek, en dan kun je even gaan kijken hoe een sprengkop eruit ziet.
De Motketel in Niersen is ook een prachtig voorbeeld van een sprengkop:

http://static.nationalgeo(...)/motketel-157765.jpg

een erg mooi gebied, zeker een wandeling/fietstocht waard.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_131014166
Ben ik ook geweest! Over het geheel gezien is die omgeving schitterend mooi. Niet alleen vanwege de natuur, maar als je even doorfietst kom je bij Kasteel Cannenburgh. Als je het over een landheer wil hebben die eea op zijn kerfstok lijkt te hebben, dan is Maarten van Rossum natuurlijk koren op de molen...

Een gebied dat mij ook wat inzicht heeft gegeven over landgoederen en beken is Groevenbeek bij Ermelo. Intussen heb ik er ook al wat literatuur over aangeschaft, want boeiend is het wel, zeker als je meer richting Zuid Veluwe gaat.
pi_131014626
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als er tunnels waren, waar die dan uitkwamen.
Ja, uit de grond, haha, maar wáár. Ergens in het bos? In een ander huis?

In Alkmaar heb je bijvoorbeeld het Kruythuisje, dat staat op de Vest en daarvandaan loopt een onderaardse gang naar De Grote Kerk. Werd gebruikt in de 80-jarige oorlog om te vluchten als ik het goed onthouden heb.
Er zijn tunnels genoeg, in nederland, uit het verleden.

Veel van deze "mytische" tunnels in steden bleken bij nader inzien van oude rioleringsstelsels te zijn, of overkluizingen van (later opgedroogde) beken.

Maar er werd gezegd dat er ook bij HRH tunnels zouden zijn. Geen bewijs van geleverd.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131015958
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef Dragonflys het volgende:
Ik heb vandaag maar eens de tijd genomen om de laatste twee maanden van het Fok Forum tot mij te nemen.
Ik zat een zaterdag je status te checken en zag dat je toch echt af en toe even inlogt. Dus de bovenstaande zin klopt niet helemaal.

Terzake: het is natuurlijk het makkelijkst onze meest extraverte unbeliever aan te pakken op zijn geografische kennis. Het is duidelijk dat hij beter de weg kent in het archief dan is het bos.
Echter, het doet mij altijd deugt als mensen tijdens discussie's elkaar niet op hun zwakte's pakken, maar het op durven te nemen teggen hun "krachten".

Wat is jouw mening over zijn achriefonderzoek? En wat blijft er overeind van het verhaal van HRH?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131018193
Ik moet weg uit de archieven, is mij verteld. Het is echter daar waar de meest interessante onthullingen naar boven komen. Daarnaast heb ik een aantal weken geleden de tijd genomen om de 'fallus' zelf te gaan bekijken, dus mij continu blijven aanvallen op het gegeven dat ik hem niet kon vinden (Schalkwijk, waarschijnlijk dezelfde als Dragonflys, deed dat ook al in G-Geschiedenis), is een beetje oude koeien uit de sloot trekken. Ik zeg sprengkop. En daarmee is wat mij betreft de kous af.

Over Eldermans weet ik inmiddels ook iets meer: hij is in Almelo begonnen als Veldwachter, vlak voor de Tweede Wereldoorlog, waarheen hij uit Den Haag naar toe verhuisd is. Tijdens de oorlog werkt hij ook stiekem voor de Engelse Inlichtingendienst, zoveel weten we al van de scriptie van Ter Hofstede. Na de oorlog wordt hij lid van de Politieke Opsporingsdienst. Daarna is hij overgeplaatst naar Den Haag en topambtenaar bij de reclassering geworden. Dat laatste heeft hij tot zijn pensioen gedaan. Maar dat wisten onze proponenten natuurlijk allang. Net zoals dat Frank van Vloten en Derk Gijsbert Montenberg elkaar kennen via de Commissie van toezicht op Rijkslandbouwproefvelden...
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:29:01 #249
407788 nuwenspete
riooljournalistiek
pi_131028576
@DN
op die volgende occulte meeting bij de Witte Klap zul je nog wel lang moeten wachten:
de volgende troonwisseling (als die er overigens nog ooit zal gaan gebeuren) is nog
veel jaren weg.

Als je zoveel weet over Eldermans, vertel het forum hier maar eens precies wat deze man
deed bv gedurende de periode 1945-1949.
beerput: vergaarbak van smerige zaakjes
pi_131028863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:29 schreef nuwenspete het volgende:
@DN
op die volgende occulte meeting bij de Witte Klap zul je nog wel lang moeten wachten:
de volgende troonwisseling (als die er overigens nog ooit zal gaan gebeuren) is nog
veel jaren weg.

Als je zoveel weet over Eldermans, vertel het forum hier maar eens precies wat deze man
deed bv gedurende de periode 1945-1949.
NSB'ers jagen in de politieke opsporingsdienst?
I´m back.
pi_131028894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:50 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik moet weg uit de archieven, is mij verteld. Het is echter daar waar de meest interessante onthullingen naar boven komen. Daarnaast heb ik een aantal weken geleden de tijd genomen om de 'fallus' zelf te gaan bekijken, dus mij continu blijven aanvallen op het gegeven dat ik hem niet kon vinden (Schalkwijk, waarschijnlijk dezelfde als Dragonflys, deed dat ook al in G-Geschiedenis), is een beetje oude koeien uit de sloot trekken. Ik zeg sprengkop. En daarmee is wat mij betreft de kous af.

Over Eldermans weet ik inmiddels ook iets meer: hij is in Almelo begonnen als Veldwachter, vlak voor de Tweede Wereldoorlog, waarheen hij uit Den Haag naar toe verhuisd is. Tijdens de oorlog werkt hij ook stiekem voor de Engelse Inlichtingendienst, zoveel weten we al van de scriptie van Ter Hofstede. Na de oorlog wordt hij lid van de Politieke Opsporingsdienst. Daarna is hij overgeplaatst naar Den Haag en topambtenaar bij de reclassering geworden. Dat laatste heeft hij tot zijn pensioen gedaan. Maar dat wisten onze proponenten natuurlijk allang. Net zoals dat Frank van Vloten en Derk Gijsbert Montenberg elkaar kennen via de Commissie van toezicht op Rijkslandbouwproefvelden...
Hij was toch wel een topambtenaar dan? Wat moet ik me daar bij voorstellen? S-G?
Als hij "sjampetter" (vl.) is begonnen (veldwachter dus, wat de laagste rang politionele ordehandhaver tussen 1795 en 1943 was) dan is dat nog wel opmerkelijk... http://nl.wikipedia.org/wiki/Veldwachter

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 10-09-2013 18:08:04 ]
I´m back.
pi_131030877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:29 schreef nuwenspete het volgende:

Als je zoveel weet over Eldermans, vertel het forum hier maar eens precies wat deze man
deed bv gedurende de periode 1945-1949.
Als jij dat al weet, waarom vraag je dat ?
Een soort aftroefspelletje ? Bewijzen dat DN het niet weet en jij wel ?
Doe die ruzie uitvechten per e-mail.
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:51:21 #253
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_131031211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
Hij was toch wel een topambtenaar dan? Wat moet ik me daar bij voorstellen? S-G?
Dat vraag ik me ook af. Toen hij vijftig was stelde hij in elk geval nog persoonlijk een voorlichtingsrapport op over een verdachte in een moordzaak (bron). Ik weet (oprecht) niet of dat werk voor "topambtenaren" is. Misschien is hij later nog verder opgeklommen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 10-09-2013 21:29:44 ]
pi_131035896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als jij dat al weet, waarom vraag je dat ?
Een soort aftroefspelletje ? Bewijzen dat DN het niet weet en jij wel ?
Doe die ruzie uitvechten per e-mail.
volledig met deze spreker eens. Dit forum is om informatie te delen en het leveren van een bijdrage aan de discussie. Dit lijkt mij ook wat anders. Of nog veel liever: geef ons de informatie door die je blijkbaar zelf hebt, want ik geloof wel dat je veel nuttige informatie voor ons hebt..
pi_131045595
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:23 schreef gerhardius het volgende:

[..]

volledig met deze spreker eens. Dit forum is om informatie te delen en het leveren van een bijdrage aan de discussie. Dit lijkt mij ook wat anders. Of nog veel liever: geef ons de informatie door die je blijkbaar zelf hebt, want ik geloof wel dat je veel nuttige informatie voor ons hebt..
Nuwenspete = Walpurgis?? = Nunspeet53 ?? of = Septer?? Of is van een werkgroep??
Hij weet ook meer.
Als hij dingen verzwijgt vanwege een boek die dan nieuwe dingen bevat, vooruit..... ik zou dat ook doen.
pi_131049566
Nuwenspete is Septer die probeert te verbergen dat hij Septer is, net als Walpurgis. Van die twee ben ik zeker. De afgelopen twee troonswisselingen zijn in een tijd geweest dat de eerste mensen de camping weer opzoeken, en dan gaat 'de elite' een ritueel uitvoeren aldaar? Stel dat ze dat zouden doen, dan kan ik sowieso op de Veluwe al tientallen andere plekken aanwijzen waar ze dat veel meer ongestoord kunnen doen.

En als je wil weten wat ik over Eldermans weet, zul je toch die twintig a vijfentwintig euro moeten uitgeven... Of je volgt het advies op van je medeforumleden.
pi_131049571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Toen hij vijftig was stelde hij in elk geval nog persoonlijk een voorlichtingsrapport op over een verdachte in een moordzaak (bron). Ik weet (oprecht) niet of dat werk voor "topambtenaren" is. Misschien is hij later nog verder opgeklommen.
Dit is overigens de enige zaak waarin hij uitgebreid aan bod komt. Voor de rest heb ik nog een paar onderscheidingen kunnen vinden. Wat helemaal onzeker is, is zijn lidmaatschap van een magische loge genaamd Ars Amatoria. Er bestaat een manuscript van Eldermans met die naam, maar of het ook een duidelijk gezelschap is geweest... Het feit blijft dat er niets terug te vinden is in Leiden of Den Haag, terwijl Eldermans zichzelf wel de titel van Magister heeft toebedeeld...
  woensdag 11 september 2013 @ 17:46:03 #258
407788 nuwenspete
riooljournalistiek
pi_131065361
Precies, Bluesdude;
Ik houd mijn informatie en bronnen veilig voor uiteindelijke publicatie van mijn boek.
Een echte onderzoeker komt alleen met zijn informatie wanneer hij daar 100%
zeker van is en bronvermeldingen kan geven.
Wie heeft meeste te zeggen denkt te hebben, weet veelal het minste!
Uit bovenstaande opmerkingen van DN blijkt nu wel hoe onwetend hij is;
allemaal speculatie en hoog van de toren blazen. Die zgn. "nieuwe bron en informatie
over Montenberg" verleden week liep dus ook weer uit tot niets nieuws;
Klaarblijkelijk heeft hij geen toegang tot de inhoud van de kartonnen doos met
correspondentie en de biografie van Montenberg, gevonden op de zolder daar.
Ook heeft hij nog geen contact gehad met de verzamelaar van een gedeelte van de
Eldermans collectie in Canada.
Hij weet niets omtrent wat Eldermans en Montenberg in 1982 bij Nunspeet deden,
gevolgd door een bezoek aan Duitsland.
Niemand is echt geinteresseerd over de echtscheidings bijzonderheden van
FvV, maar zullen wel die eens Wodan's "wolven" willen zien en het ware geoglief.
Eldermans, Montenberg en nog een paar anderen zijn veel interessanter dan de van
Vlotens!
Goed en grondig onderzoek kan soms veel jaren in beslag nemen. Zijn eventuele
"heb de klok horen luiden, maar weet niet waar ke klepel hangt" -boek is voorbarig
en zal jammerlijk onvolledig zijn.
Allerlei vieze woorden hier en elders op het net plaatsen getuigt overigens niet van
volwassenheid.
beerput: vergaarbak van smerige zaakjes
pi_131067270
Nou ja, er komen dus 2 boeken uit binnenkort?
I´m back.
pi_131067526
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:46 schreef nuwenspete het volgende:
Precies, Bluesdude;
Ik houd mijn informatie en bronnen veilig voor uiteindelijke publicatie van mijn boek.
Een echte onderzoeker komt alleen met zijn informatie wanneer hij daar 100%
zeker van is en bronvermeldingen kan geven.
Wie heeft meeste te zeggen denkt te hebben, weet veelal het minste!
Uit bovenstaande opmerkingen van DN blijkt nu wel hoe onwetend hij is;
zoals ik eerder aangaf: ik geloof echt dat je over veel informatie beschikt en over uitgebreide onderzoekgsgegevens beschikt. Ik ben ook heel benieuwd nar je boek, straks. Maar wat ik jammer vind is dat je niet ingaat op een heleboel hier gestelde vragen. Ik ga ze niet weer opnoemen, maar door veel fokkers (waaronder ikzelf) zijn vragen gesteld:
- de theorie van de raven = bosbouwtechniek (Ponytram)
- wat zit er in de put onder de eikel. Als het een pomp is, waarom is de theorie van spreng zo verkeerd
- is de link tussen FvV, Montenberg en Hendrik niet gewoon de bestuursfunctie van Derk (theorie DN)
- is de wodanfiguur verzonnen, aangezien er geen fatsoenlijk ingetekende kaart van is, en wel een kabouter
- waarom zijn er geen gangen gevonden?
- waar duiken de verhalen van occultisme, hoerenkeet etc het eerst op, bij Eldermans/Montenberg?
- Wat heeft Eldermans in '45-46 onderzocht en welke bevindingen waren er
- welke concrete aanwijzingen voor lijken zijn er?
- vanwaar de belangstelling in HrH van de AIVD?
- waar zijn de wolven waar Walpurgis steeds over begint
- heb je de Canadese opkoper al gevonden (de zoon van..)

Zo kan ik nog wel doorgaan. Veel van deze vragen komen voort uit een ooit bedachte theorieën, of zijn het proefballonnetjes. Wij worden hier op het forum lekker gemaakt maar als er wordt doorgevraagd blijft het stil.

We worden in feite blij gemaakt met een dode mus. Dan vindt ik het niet zo gek dat op een gegeven moment geen geloof meer wordt gesteld in deze theorieën. Je moet wat mij betreft niet te lang met je boek wachten, want je geloofwaardigheid wordt er om deze reden niet beter op...

En je mag vinden dat DN hoog van de toren blaast, hij neemt ons in elk geval wel mee in zijn redenering, en bij goede argumenten geeft hij de indruk te luisteren...
pi_131068077
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:14 schreef gerhardius het volgende:

[..]
ik heb al wel eens wat pogingen gedaan, maar dat heeft niet tot suc6 geleid.

Maar als ik de reactie van DN, BD, LXHKB tussen de regels door lees in combinatie met het verzoek van Nuwenspete, dan denk ik dat er best wel een bepaalde belangstelling voor samenwerking is. Helaas leidt dit forum te vaak tot miscommunicatie. Misschien moeten we nog eens een poging doen een persoonlijke ontmoeting te organiseren. Wat vinden jullie ervan om eens af te spreken, bijvoorbeeld op een vrijdagavond. In september is het tot een uur of acht nog licht, en desgewenst spreken we daarna af bij het IJscafé op de markt of bij Joris, met een bakje koffie.

Dan kunnen we elkaar aankijken als we wat zeggen. Vermoedelijk onttroebelt dat het een en ander? Graag je reactie, hier of per DM. Dat geldt ook voor andere (oud-)fokkers met een mening over dit onderwerp of andere belangstellenden (HS, Ryan, AOS, RT en noem maar op).

Als het niet tot samenwerking leidt, dan is het de poging in elk geval waard.
We zouden bijna dit vergeten. Wie heeften een datum voorstel? Vrijdagavond 20 september 19:30 bij De Zaak in Nunspeet?
pi_131069769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:46 schreef nuwenspete het volgende:
en het ware geoglief.
Het ware geoglief..
Het ware geoglief...
Het ware geoglief....
Als er al een geoglief is, dan is de kikkervijver een oog, de rhodondendronvijver
de mond, de Mytsthee de maag, daartussen het hart. Daar gaat je primeur!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131079214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:48 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Het ware geoglief..
Het ware geoglief...
Het ware geoglief....
Als er al een geoglief is, dan is de kikkervijver een oog, de rhodondendronvijver
de mond, de Mytsthee de maag, daartussen het hart. Daar gaat je primeur!
of een kabouter dus met 2 vlaggen in zijn knuistjes
pi_131081222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:46 schreef nuwenspete het volgende:
. Zijn eventuele
"heb de klok horen luiden, maar weet niet waar ke klepel hangt" -boek is voorbarig
en zal jammerlijk onvolledig zijn.
Allerlei vieze woorden hier en elders op het net plaatsen getuigt overigens niet van
volwassenheid.
Je arrogantie werkt tegen je , weet je dat?
Zeker een paar nieuwe feiten in een eventueel boek van je , maar niks hards over de zogenaamde misdaden van FvV, neem ik aan.
Onder welke naam publiceer je ?
pi_131081710
De varkens van het Ronde Huis

[flickr]http://www.flickr.com/photos/101633000@N02/9728161346/[/flickr]
pi_131081806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:43 schreef Zevenster het volgende:
De varkens van het Ronde Huis

[ afbeelding ]
werkt niet...
zoek een ander adres
pi_131082186
nog eens proberen dan:

pi_131082251
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:56 schreef Zevenster het volgende:
nog eens proberen dan:

[ afbeelding ]
Melding:
★★★
pi_131084962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:46 schreef nuwenspete het volgende:
Precies, Bluesdude;
Ik houd mijn informatie en bronnen veilig voor uiteindelijke publicatie van mijn boek.
Een echte onderzoeker komt alleen met zijn informatie wanneer hij daar 100%
zeker van is en bronvermeldingen kan geven.
Wie heeft meeste te zeggen denkt te hebben, weet veelal het minste!
Uit bovenstaande opmerkingen van DN blijkt nu wel hoe onwetend hij is;
allemaal speculatie en hoog van de toren blazen. Die zgn. "nieuwe bron en informatie
over Montenberg" verleden week liep dus ook weer uit tot niets nieuws;
Klaarblijkelijk heeft hij geen toegang tot de inhoud van de kartonnen doos met
correspondentie en de biografie van Montenberg, gevonden op de zolder daar.
Ook heeft hij nog geen contact gehad met de verzamelaar van een gedeelte van de
Eldermans collectie in Canada.
Hij weet niets omtrent wat Eldermans en Montenberg in 1982 bij Nunspeet deden,
gevolgd door een bezoek aan Duitsland.
Niemand is echt geinteresseerd over de echtscheidings bijzonderheden van
FvV, maar zullen wel die eens Wodan's "wolven" willen zien en het ware geoglief.
Eldermans, Montenberg en nog een paar anderen zijn veel interessanter dan de van
Vlotens!
Goed en grondig onderzoek kan soms veel jaren in beslag nemen. Zijn eventuele
"heb de klok horen luiden, maar weet niet waar ke klepel hangt" -boek is voorbarig
en zal jammerlijk onvolledig zijn.
Allerlei vieze woorden hier en elders op het net plaatsen getuigt overigens niet van
volwassenheid.
Ten eerste is er onder al jullie 'onderzoekers' onenigheid over wat waar is en wat niet. Stond de grote kartonnen doos op zolder, of niet? Is er een werkelijk geoglief? Lxhkrd heeft jou intussen al TWEE keer gevraagd waar die wolven precies zijn. Ik zeg op mijn beurt: in het hoofd van degene die hier onder meerdere pseudoniemen op dit forum zit te posten. En dat op de man spelen door de 'vieze woorden' op mijn blog te veroordelen als onvolwassen... Dat getuigt van professionaliteit. Ik heb daarnaast nooit de pretentie gehad om volwassen te worden. Maar als het erop aankomt neem ik wel mijn verantwoordelijkheid. Zelfs het elke keer roeptoeteren dat niemand geïnteresseerd is in de echtscheiding van Van Vloten... Alsof het daar over gaat. Het gaat over mensen zoals jij, die onder elke steen de AIVD denken aan te treffen en zodra er bewijzen gevonden worden die het tegendeel aantonen zich in bochten gaan wurmen om hun verhaal toch nog te kunnen behouden.

Want OOIT was Van Vloten de grote boosdoener. Nu naar buiten komt dat een groot deel daarvan uit flinke duimen gezogen is gaan we draaien en roepen dat Van Vloten eigenlijk niet zo interessant was. Wat Eldermans en Montenberg bij Nunspeet deden? Weet je zeker dat Rien Poortvliet er ook niet bij was?
pi_131086487
Lavenderr: in antwoord op jouw vraag of Van Vloten's urn daar begraven is, heb ik wat informatie gevonden: http://www.bc-westerveld.nl/asbestemming-bijzetting Er kunnen vier tot zes urnen begraven worden.
pi_131087032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:12 schreef Dissectienaald het volgende:
Lavenderr: in antwoord op jouw vraag of Van Vloten's urn daar begraven is, heb ik wat informatie gevonden: http://www.bc-westerveld.nl/asbestemming-bijzetting Er kunnen vier tot zes urnen begraven worden.
Dankjewel DN. Dus onder de steen van Frank van Vloten staan vier asbussen.
Wel mooi hoor, die begraafplaats. Denk dat ik er ook maar (weer) eens naartoe ga. Vooral om het graf van Multatuli.
pi_131090531
Ja, Douwes Dekker ligt daar ook begraven. En dit is het kerkhof waar ze Pim Fortuyn tijdelijk hadden begraven voordat hij opnieuw begraven werd in Italië. Er schijnen erg veel 'beroemdheden' te liggen...
pi_131092115
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:08 schreef Dissectienaald het volgende:
Ja, Douwes Dekker ligt daar ook begraven. En dit is het kerkhof waar ze Pim Fortuyn tijdelijk hadden begraven voordat hij opnieuw begraven werd in Italië. Er schijnen erg veel 'beroemdheden' te liggen...
Ik ga er binnenkort naartoe. Wil zelf ook het graf van Frank van Vloten zien.
En doe dan gelijk een toer langs de andere graven.
pi_131110317
waarom reageert niemand op Gerhardius zijn voorstel om elkaar te ontmoeten????????
pi_131110600
als ik het goed lees word het WEER een tweestrijd tussen twee uitkomend boeken
wie wint maakt mij niet uit.
maar ik hoop wel op een boek met een onderbouwd en controleerbaar verhaal
een boek waar niemand on terecht van iets word beschuldigt
pi_131110992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:05 schreef jolti het volgende:
als ik het goed lees word het WEER een tweestrijd tussen twee uitkomend boeken
wie wint maakt mij niet uit.
maar ik hoop wel op een boek met een onderbouwd en controleerbaar verhaal
een boek waar niemand on terecht van iets word beschuldigt
We zullen het afwachten.
Overigens: welkom op BNW :)
pi_131111057
dank je wel Lavenderr
pi_131111485
misschien word het wel een saai boek
over iemand die een rondhuis liet maken omdat er dan geen stof in de hoeken blijft liggen
een kindervriend was
die het christendom aanbad
alleen maar keurige vrienden had
alleen maar een aparte tuin wilde aanleggen
zonder kelders of gangen
de mensen die over de grond kwamen in het huis hebben nog geen schrammetje opgelopen
gecremeerd is en begraven zodat zijn ex er zeker van was.

niet echt een geruststellende gedachte.
pi_131118112
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:59 schreef jolti het volgende:
waarom reageert niemand op Gerhardius zijn voorstel om elkaar te ontmoeten????????
Dit is niet correct. Ik heb WELDEGELIJK gereageerd, zelfs met data wanneer ik zou kunnen...
pi_131118115
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:26 schreef jolti het volgende:
misschien word het wel een saai boek
over iemand die een rondhuis liet maken omdat er dan geen stof in de hoeken blijft liggen
een kindervriend was
die het christendom aanbad
alleen maar keurige vrienden had
alleen maar een aparte tuin wilde aanleggen
zonder kelders of gangen
de mensen die over de grond kwamen in het huis hebben nog geen schrammetje opgelopen
gecremeerd is en begraven zodat zijn ex er zeker van was.

niet echt een geruststellende gedachte.
Je komt aardig in de buurt. Het echt interessante verhaal zit in de zogenaamde 'onderzoekers', en de reden waarom ze pas na veertig jaar onderzoek met hun boek op de proppen komen...
pi_131120038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 06:16 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Je komt aardig in de buurt. Het echt interessante verhaal zit in de zogenaamde 'onderzoekers', en de reden waarom ze pas na veertig jaar onderzoek met hun boek op de proppen komen...
Dus even beknopt; het gaat niet over Frank van Vloten, maar over Montenberg en Elderman?
En Dirk Septer?
pi_131120205
Nee, het gaat ook over Frank van Vloten. Zonder Van Vloten geen Montenberg, geen Septer, geen Eldermans en uiteindelijk ook geen Werkgroep Het Ronde Huis...
pi_131123517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:44 schreef Dissectienaald het volgende:
Nee, het gaat ook over Frank van Vloten. Zonder Van Vloten geen Montenberg, geen Septer, geen Eldermans en uiteindelijk ook geen Werkgroep Het Ronde Huis...
Dat klopt helemaal.
En geen Ronde Huis-topicreeks :D
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:22:17 #284
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131125723
maar is dat verhaal interessant genoeg om een boek over te schrijven

het risico is dat het verhaal ronde huis eigenlijk helemaal niet interessant is.

waardoor sommige mensen hier ook niet meer interessant zijn

dus waarschijnlijk komen die boeken er nooit

want dan stort het ronde kaartenhuis in
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:25:05 #285
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131125818
dit topic gaat meer over ego's dan feiten
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131126173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:22 schreef interbellum het volgende:
maar is dat verhaal interessant genoeg om een boek over te schrijven

het risico is dat het verhaal ronde huis eigenlijk helemaal niet interessant is.

waardoor sommige mensen hier ook niet meer interessant zijn

dus waarschijnlijk komen die boeken er nooit

want dan stort het ronde kaartenhuis in
Ego's daargelaten, het is natuurlijk altijd fijn om boeken te lezen over een bepaalde periode in een bepaalde plaats over bepaalde mensen. Zeker als daar nog een rond huis waar zich misschien wel aparte taferelen hebben afgespeeld bijkomt.
Dus ik kijk uit naar de boeken die er nog komen.
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:46:09 #287
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131128374
zo kun je het boek wat er nu is ook lezen

het gaat erom dat de meeste mensen hier en lezers van het boek HRH

liever zien dat er wel iets gebeurd is anders hebben ze niets om geheimzinnig over te doen

let maar op het voorstel om elkaar te ontmoeten gaat ook nooit plaats vinden

want hier kunnen we lekker anoniem blijven

dat is wel zo geheimzinnig

semper fi
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:18:16 #288
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131129456
ik ben net terug uit auschwitz-birkenau
dan word je weer even wakker geschud
en ben je blij dat het nazi-oculltisme nooit gewonnen heeft
en is het niet meer zo belangrijk of iemand een Wodan in zijn tuin heeft gemaakt

Malus Bonum Ubi Se Simulat ,Tum Est Pessimus
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131130090
quote:
ik ben net terug uit auschwitz-birkenau
dan word je weer even wakker geschud
Zal zeer indrukwekkend geweest zijn
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:13:37 #290
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131133894
Zal zeer indrukwekkend geweest zijn
1

zeker
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:15:30 #291
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131133960
van deze kant ook welkom op dit topic Jolti
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:20:25 #292
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131134137
voor Jolti

kun je tussen de bomen het bos een beetje zien op dit topic
ik sta open voor verfrissende ideen
hopelijk een open mind
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:58:03 #293
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131135428
DN 4-9-2012
RH aangeklikt op zoektocht naar occulte zaken op de Veluwe.
dus geen voor informatie
maar kan iedereen benoemen en op zijn plaats zetten b.v. v Vloten, Biesemaat,Montenbergen
en Schalkwijk
En weet zelfs hoe de Fam. v Vloten over de situatie denkt
ik vind dit een beetje te veel kennis voor iemand die per ongeluk hier terecht komt
voor zie deel 4-12 van dit forum
mijn vragen voor DN kan je het uitleggen hoe je aan je kennis kwam?
heb je contact met de Fam. van Vloten?
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131137447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:58 schreef interbellum het volgende:
DN 4-9-2012
RH aangeklikt op zoektocht naar occulte zaken op de Veluwe.
dus geen voor informatie
maar kan iedereen benoemen en op zijn plaats zetten b.v. v Vloten, Biesemaat,Montenbergen
en Schalkwijk
En weet zelfs hoe de Fam. v Vloten over de situatie denkt
ik vind dit een beetje te veel kennis voor iemand die per ongeluk hier terecht komt
voor zie deel 4-12 van dit forum
mijn vragen voor DN kan je het uitleggen hoe je aan je kennis kwam?
heb je contact met de Fam. van Vloten?
DN kwam aan die kennis door de eerste 4 delen te lezen?
Plus nog wat zoeken op het internet en toen pas kwam hij de serie binnenwandelen?
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.4

Waarom maak je daar een punt van ?
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:15:46 #295
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131139820
ik maak er geen punt van
ik verbaas me gewoon over zijn kennis van zaken terwijl per ongeluk hier terecht kwam
zeker als hij uit naam van de Fam. v Vloten gaat spreken
vandaar mijn vragen aan hem
hij geeft duidelijke antwoorden op vragen die hem gesteld worden
maar waarom reageer jij hier eigenlijk op?
ik verwacht een reactie van hem niet van jou
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131140168
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:15 schreef interbellum het volgende:
ik maak er geen punt van
ik verbaas me gewoon over zijn kennis van zaken terwijl per ongeluk hier terecht kwam
zeker als hij uit naam van de Fam. v Vloten gaat spreken
vandaar mijn vragen aan hem
hij geeft duidelijke antwoorden op vragen die hem gesteld worden
maar waarom reageer jij hier eigenlijk op?
ik verwacht een reactie van hem niet van jou
Ik wil van jou weten waarom er een punt maakt van zijn binnenkomst in deze serie..
Ik maak er ook geen punt van wie jij een kloon bent. Het lijkt alsof je al eerder een deelnemer was onder een andere naam. Het zal wel.
Kennelijk las hij al langere tijd mee... vandaar zijn kennis van zaken. Hoe anders ?
Misschien was hij toen bevriend met een van Vloten, een achterachterneefje van FvV.
(Vermoed je zoiets ?)
Het zal wel
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:24:19 #297
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131140251
op je teentjes getrapt
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:29:21 #298
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131140454
je wil van mij weten waarom ik er een punt van maak
ik zal het je nog een keer zeggen
ik maak er geen punt van ik ben alleen verbaast
en als ik je zeg dat ik alleen onder de naam interbellum op dit forum zit
geloof je dat vast ook niet
dan maar niet
maar het blijft vreemd dat jij reageert i.p.v DN zeker de manier waarop
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:34:13 #299
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131140691
en ik vermoed niets
ik vraag gewoon
ik draai er niet omheen en zeg wat ik denk
dat zweverige gedoe werk ik niet aan mee
dat is zaans en aangezien DN ook een zaankanter is begrijpt hij dat wel
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131140878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:29 schreef interbellum het volgende:

maar het blijft vreemd dat jij reageert i.p.v DN zeker de manier waarop
Waarom vreemd?
Ik vind het opmerkelijk dat jij een punt van maakt van zijn binnenkomst...
Je gaat zijn eerste posting opzoeken.
Nou ja.. in ieder geval heb je voor een nieuwkomer al een hap voorkennis..
Dat is vreemd ? Nee hoor..... je had al een boel meegelezen, kennelijk
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:39:47 #301
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131141012
lees je eigenlijk wel wat ik schrijf
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')