abonnement Unibet Coolblue
pi_116183615
Meer over de Mythstee (vroeger ook wel Mythstede of Mythstel genoemd):

Onder Nunspeet ligt in een thans niet toegankelijk deel van het bos de merkwaardige Mythstee, waaraan de 19e eeuwse topograaf Van der Aa een uitgebreide beschrijving wijdde.
De Mythstee zelf bestaat uit en hoefijzervormige omwalling naast een meertje gelegen; de hoogte der wallen is ongeveer 4,5 meter.
Er op of er bij lagen prehistorische grafheuvels, die echter zeer summier door een locale liefhebber zijn opgegraven.
Bovendien bevonden zich in de wal 17 gaten in de grond en in het binnenterrein drie cirkelvormige zitplaatsen met een middellijk van ca. 10 meter.

Het terrein werd in 1938 door F.C.Bursch van het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden opgegraven. De drie "cirkelvormige zitplaatsen" bestonden uit een paalkrans met greppel aan de binnenzijde; de kuilen bleken een halve meter onder de bodem een laag houtskool te bevatten van omstreeks een handbreed dikte. Er werd geen aardewerk gevonden en daar de C-14 methode toen ook nog niet bestond, kon de aanleg niet gedateerd worden en al evenmin was het duidelijk waartoe ze gediend had. Volgens de overlevering zou het hier om een oude gerechtsplaats gaan.

In de onmiddellijke nabijheid bevindt zich de Hemelsche Berg, met resten van uitgeholde cirkels (in 1844 nog te zien, thans verdwenen) en enkele honderden meters ten zuiden daarvan een urnenveld, dat bij de dennenaanplant in 1920 geheel verwoest werd.


Bron: Heidendom op de Veluwe
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_116186747
Hoi hoi.. nieuwe ontwikkelingen bij HRH... Het ene gat is uitgegraven (er lijkt iets van een fundering zichtbaar) en er zijn nieuwe briefjes neergelegd!

Kijk maar even op www.nunspeethuisaanhuis.nl
pi_116186782
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:42 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Niets bijzonders, op het veld (voor insiders "De Blauwe Schuur") bij het Ronde Huis worden wel vaker hondentrainingen gegeven.
Ook de politie surveilleert daar wel vaker, nu misschien iets meer vanwege de ophef rondom HRH. Maar dan waarschijnlijk meer om gegraaf en vernielingen te voorkomen, want het is daar natuurlijk wel gewoon een "natuur"gebied met openstellingsregels.
Ben zelf nunspeter en weet dat de politie vaak daar traint met die honden, echter staan de auto's dan langs de weg geparkeerd en niet in de bosjes...
pi_116186789
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:42 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Niets bijzonders, op het veld (voor insiders "De Blauwe Schuur") bij het Ronde Huis worden wel vaker hondentrainingen gegeven.
Ook de politie surveilleert daar wel vaker, nu misschien iets meer vanwege de ophef rondom HRH. Maar dan waarschijnlijk meer om gegraaf en vernielingen te voorkomen, want het is daar natuurlijk wel gewoon een "natuur"gebied met openstellingsregels.
Dan is het graven te voorkomen niet gelukt... zie www.nunspeethuisaanhuis.nl
pi_116186866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:29 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Dan is het graven te voorkomen niet gelukt... zie www.nunspeethuisaanhuis.nl
Dan moet je 's nachts maar gaan posten Rein :-)
pi_116186938
Zeg Rubens... Nee hoor... kom er vanzelf achter:-)
pi_116187012
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:34 schreef reintuininga het volgende:
Zeg Rubens... Nee hoor... kom er vanzelf achter:-)
Ben je er al achter wie die briefjes daar achter heeft gelaten?
pi_116187064
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:29 schreef anton1234 het volgende:

[..]

Ben zelf nunspeter en weet dat de politie vaak daar traint met die honden, echter staan de auto's dan langs de weg geparkeerd en niet in de bosjes...
Waren het niet stiekem flitsers ? Het is daar 30 km zone, dus er valt veel geld binnen te slepen met al die auto's die daar nu rond rijden (30 is erg langzaam ...).
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_116187226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:34 schreef reintuininga het volgende:
Zeg Rubens... Nee hoor... kom er vanzelf achter:-)
een tip...kom eens heel vroeg in de morgen.....
pi_116189626
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:38 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Waren het niet stiekem flitsers ? Het is daar 30 km zone, dus er valt veel geld binnen te slepen met al die auto's die daar nu rond rijden (30 is erg langzaam ...).
Nee overduidelijk de honden auto's van Dienst Levende Have.
pi_116196035
quote:
Een van de briefjes meldt dat het boek digitaal gaat verschijnen met de tekst HET BOEK KOMT we zullen het digitaal verspreiden. Een andere laat weten De waarheid komt boven water, dit is geen grap. Een derde briefje meldt We zullen niet stoppen tot de waarheid boven water is en het vierde zegt dat men niet zal stoppen voor de waarheid boven water is.
http://www.deweekkrant.nl(...)j_het_ronde_huis_301

Dat gaten graven is dus een publiciteitstunt. De geheimzinnigheid opfokken. TV inschakelen.
Pats.... dan komt er een boek. Wordt goed verkocht, maar nietszeggend.
pi_116196456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.deweekkrant.nl(...)j_het_ronde_huis_301

Dat gaten graven is dus een publiciteitstunt. De geheimzinnigheid opfokken. TV inschakelen.
Pats.... dan komt er een boek. Wordt goed verkocht, maar nietszeggend.
Nietszeggend idd. Tenminste niets meer dan wat hier al uit den treure geschreven is.

Het is verworden tot een ordinaire marketingstunt.
pi_116198455
http://www.facebook.com/h(...)rondehuis.nunspeet.1

Weet iemand van wie bovenstaande site is? Wil best "vriendje" worden, maar ja... Dat gooi ik wel mijn zorgvuldig opgebouwde annonimiteit te grabbel..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_116198874
nieuws!


Wat staat onderaan de pagina?

Wat is dat paarse draad?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2012 @ 19:45:53 #166
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_116199630
Onderaan de pagina staat Omroep Gelderland, net zoals SBS6 bovenaan staat

Maar wat denkt men met het graven te vinden? Wat is daar nog te vinden? Tunnels? Die bewijzen toch niets?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_116212433
Wat ik vanavond heb gehoord tijdens Nacht van Nunspeet...

Twee jaar geleden is iemand nog in een van de gangen geflikkerd. Ik sprak iemand die in de gangen heeft gespeeld als jonge jongen. Daarbij blijkt vermoedelijk dat er meer gangen zijn dan bekend is. Het schijnt dat richting de meertjes nog gangen zijn. Ik heb iemand ingeschakeld die een vermoedelijke ingang heeft aangewezen.

Ik ga zelf niet graven... overigens!

En Lavender: het is geen publiciteitsstunt. Wie zou dat moeten doen? Met welke reden. Ik zou het snappen als een publicatiedatum bekend zou zijn voor het boek.
Daarbij is veel wat hier wordt gezegd toch een stuk giswerk.
Zaken die ik hoor stuur ik netjes door naar de auteur... hij doet het onderzoek.. ik volg alleen de ontwikkelingen, zoals het hoort voor een journalist
pi_116214295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:28 schreef reintuininga het volgende:
Wat ik vanavond heb gehoord tijdens Nacht van Nunspeet...

Twee jaar geleden is iemand nog in een van de gangen geflikkerd. Ik sprak iemand die in de gangen heeft gespeeld als jonge jongen. Daarbij blijkt vermoedelijk dat er meer gangen zijn dan bekend is. Het schijnt dat richting de meertjes nog gangen zijn. Ik heb iemand ingeschakeld die een vermoedelijke ingang heeft aangewezen.

Ik ga zelf niet graven... overigens!

En Lavender: het is geen publiciteitsstunt. Wie zou dat moeten doen? Met welke reden. Ik zou het snappen als een publicatiedatum bekend zou zijn voor het boek.
Daarbij is veel wat hier wordt gezegd toch een stuk giswerk.
Zaken die ik hoor stuur ik netjes door naar de auteur... hij doet het onderzoek.. ik volg alleen de ontwikkelingen, zoals het hoort voor een journalist
Misschien eerst die aangewezen plek eens afspeuren met een metaal detector, voordat er gegraven word?
pi_116222187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:28 schreef reintuininga het volgende:
Wat ik vanavond heb gehoord tijdens Nacht van Nunspeet...

Twee jaar geleden is iemand nog in een van de gangen geflikkerd. Ik sprak iemand die in de gangen heeft gespeeld als jonge jongen. Daarbij blijkt vermoedelijk dat er meer gangen zijn dan bekend is. Het schijnt dat richting de meertjes nog gangen zijn. Ik heb iemand ingeschakeld die een vermoedelijke ingang heeft aangewezen.

Ik ga zelf niet graven... overigens!

En Lavender: het is geen publiciteitsstunt. Wie zou dat moeten doen? Met welke reden. Ik zou het snappen als een publicatiedatum bekend zou zijn voor het boek.
Daarbij is veel wat hier wordt gezegd toch een stuk giswerk.
Zaken die ik hoor stuur ik netjes door naar de auteur... hij doet het onderzoek.. ik volg alleen de ontwikkelingen, zoals het hoort voor een journalist

Toch lijkt het wel op een publiciteitsstunt, zeker door die briefjes waar ook op het boek gezinspeeld wordt. Maar goed, we zullen het afwachten.
En ja, alles is giswerk natuurlijk, het enige wat we zeker weten is dat Het Ronde Huis er gestaan heeft en dat Frank van Vloten de eigenaar was. Verder zijn het verhalen, en of die wel of niet waar zijn zullen we-vermoed ik-nooit meer achter komen omdat de mensen uit die tijd overleden zijn en mensen die er door overlevering wel wat van weten er (om welke reden dan ook) niet over praten.

En ja, jij doet je werk als journalist zoals het hoort, is ook zo.
Maar waarom houdt Ton Biesemaat zich zo stil? Je hebt contact met de auteur, zoals je zegt. Waarom komt hij zelf niet eens voor de schermen?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:36:22 #170
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116224326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:18 schreef lxhkrd het volgende:
http://www.facebook.com/h(...)rondehuis.nunspeet.1

Weet iemand van wie bovenstaande site is? Wil best "vriendje" worden, maar ja... Dat gooi ik wel mijn zorgvuldig opgebouwde annonimiteit te grabbel..
Ik weet het niet, het account werd wel gelinkt door Eibert Woudreus.

Twitteraccount: https://twitter.com/EibertWoudreus

Er nog een twitteraccount dat interessant kan zijn: https://twitter.com/RondeHuis
Rein, ze vinden jou niet zo tof op dat account geloof ik.
A grand adventure has begun.
pi_116224909
De "graver(s)" zijn inmiddels bekend in de wandelgangen. Het is jeugd uit nunspeet
pi_116225243
Misschien al eens genoemd, maar er is ook een boek over de familie Van Vloten.

Zal wel niets onthullends in staan, maar is vast wel leuk voor de onderzoekers onder ons.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:28:38 #173
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116228341
Nog even terug te komen op rein.

Zeg diegene die jij hebt gesproken die de plek kende waar iemand in zon gat/tunnel gevallen is zou je die plek met ons willen delen zodat wij kunnen zoeken met een dieptezoeker speciaal voor holle ruimtes verder vraag ik me af of iemand nog contact heeft gezocht met de vrouw die op de getekende kaart staat ? Deze mevrouw zou ooit als kind in deze tunnels gespeeld te hebben, zei leeft nog steeds en woont nog steeds in nunspeet, zelfs het telefoon nummer klopt nog ! Gr.
pi_116228496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:55 schreef BaggioNSP het volgende:
De "graver(s)" zijn inmiddels bekend in de wandelgangen. Het is jeugd uit nunspeet
haha..
zij maakten ook die pamfletten en die youtubefilms?
zij bewerkten ook SBS en omroep Gelderland?
en waarom ?
pi_116229498
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

haha..
zij maakten ook die pamfletten en die youtubefilms?
zij bewerkten ook SBS en omroep Gelderland?
en waarom ?
Geen idee Bluesdude. Ik neem aan dat het graven en de pamfletten van de zelfde personen afkomt.

Goed punt Zonnestraal10. Dit soort mensen moeten we "koesteren"en alleen zij kunnen ons verder helpen.
pi_116231131
Zonnestraat10 ; Geef eens antwoord op mijn mail.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:44:04 #177
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116231409
Sorry.. Nu.je het zegt bedenk ik me pas dat ik dat vergeten ben! Ga het nu meteen doen ;) sorry.
pi_116239515
"Gehoord op de nacht van Nunspeet": klinkt als bier in de man, wijsheid in de kan.

Meer gangen, wordt hier niet die put bedoelt?

Reis even mee (voor meer geografische zaken..)

je gaat vanaf het Vennepad de "Van Peterson Ramringweg" (fantastische naam, trouwens..) op, langs het veldje en het huis, tussen de rodondendrons door. Hierna is links duidelijk een oude weguitleg te zien. -Iemand hier al naar gekeken?

we rijden verder op de VPR-weg, bocht om (naar links). Hier rechts is een oprit richting het Ronde Huis, links is ook een oude weg zichtbaar. Volgen weg naar beneden, links van de weg staat ook een muurtje. -Nut? geen idee..

Langs het veld (aan uw linkerhand). Op gegeven ogenblik is RH aan rechterhand. Dan de zandweg met fietspad links af. In de bosjes op dit punt ligt veel puin, ook duidelijk niet inheemse beplanting. In dit "dal" ligt op een gegeven ogenblik een hoopje zand met puin. Hier zit een put onder!

We blijven rechtdoor rijden, totaan het zandveldje. Tegen de noordhelling hiervan stond ook ooit iets gebouwd. Weet iemand nog wat?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:33:55 #179
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116246788
Lxhkrd ik ben vanavond bijna twee uur aan het zoeken geweest op de aangegeven plek wat jij vermelde ik ben in het dalletje gaan zoeken en kom alleen veel puin tegen gelijk op de hoek van het zandweggetje/fietspad maar echt iets waar je van een put kwam ik niet tegen.. Kun je misschien iets specifieker zijn? Verder klopte het aardig
pi_116249087
Kwam ik tegen, nog nergens tegengekomen. Aanknopingspunt ??

http://www.genealogieonline.nl/genealogie-koops-eleveld/I208.php

Ludovicus de Paauw en Hendrikus Kuikhoven: Verzetsstrijders, Lid van de Binnenlandse strijdkrachten. Begin september 1944 zijn ze beide richting Arnhem gegaan om daar mee te vechten met de geallieerden. Na de mislukking van Market Garden komen beiden aan in Nunspeet waar zij onderdak hebben in het Ronde Huis. Samen met een man uit Groningen, Herman Koolma, bewaken zij gearresteerde Duitsers die in het Ronde Huis gevangen gehouden worden. Op 3 oktober 1944 worden ze gearresteerd, nadat erveel onrust heerst op de Veluwe na de aanslag in Putten. Op 7 oktober 1944 worden ze gefusilleerd in het Apeldoornse Bos door de SD

[ Bericht 0% gewijzigd door Nlnety op 31-08-2012 23:31:37 (toevoeging "vet gedrukt") ]
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:58:14 #181
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_116251123
Gangen in het bos nabij het ronde huis zijn niet zo mysterieus als men denkt

http://www.nunspeetvillage.nl/groen/n019.html
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:04:01 #182
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116251418
Verscholen dorp is totaal iets anders.
Ik lees niets over tunnels en het lag in vierhouten.
pi_116251806
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:58 schreef eculipta het volgende:
Gangen in het bos nabij het ronde huis zijn niet zo mysterieus als men denkt

http://www.nunspeetvillage.nl/groen/n019.html
Dat zijn twee totaal verschillende dingen!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:16:12 #184
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_116251959
Ook in de bossen bij het ronde huis zijn verschillende tunnels gegraven in die periode maar met hetzelfde doel het verscholen dorp lag idd op een andere locatie
pi_116252393
Opmerkelijk....de schrijver van de' beruchte' blog www.rondehuis.blogspot.nl is overleden. Er stonden veel fouten en onvolkomendheden in en veel was 'copy and past' werk , maar velen heben vorige jaar via zijn site het Ronde huis toch mogen ontdekken (waaronder ondergetekende)....

-----------------------
Vanmorgen bereikte ons het droevige bericht dat onze trouwe en zeer gewaardeerde reageerder Tom Couzy is overleden.

Wij wensen de nabestaanden alle sterkte en kracht toe om dit grote verlies te dragen.

We zullen zijn zeer vele doelgerichte reacties, opmerkingen, bijdragen en suggesties ernstig missen. Deze ras-republikein heeft voor heel veel mensen de ogen geopend door zijn gedegen onderzoeken en gedurfde conclusies. De manier waarop hij een bijdrage heeft geleverd om Nederland tot een betere plek te maken, dwingt groot respect af. De bergen werk die hij heeft verzet zullen hopelijk voor het nageslacht goed bewaard blijven.

We zullen in de geest van zijn heldere kijk op het leven zijn belangrijke werk zo goed mogelijk blijven continueren.

Hopelijk zal zijn grote wens zo snel mogelijk in vervulling gaan, namelijk de vestiging van een Vrije Republiek der Nederlanden, vredelievend, welvarend en voor de verandering eens een écht gidsland voor de rest van de wereld.

Wij blijven daar aan werken met behulp van zijn drijvende geestkracht in onze gedachten.

ADMINISTRATOR

HERSTEL DE REPUBLIEK
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:40:46 #187
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_116253326
Mijn medeleven gaat uit naar de geliefden

De bossen rond Nunspeet alsmede de fam v Vloten hebben ook in den eerste wereldoorlog een grote rol gespeeld .

http://rubenvdm.home.xs4all.nl/algemeen.html
pi_116253824
Wat mij ook opvalt is dat het ronde huis omstreeks 1960 niet gesloopt is door een particulier sloopbedrijf, maar door defensie. Wat zou hier de reden voor zijn?
pi_116254424
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:51 schreef anton1234 het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat het ronde huis omstreeks 1960 niet gesloopt is door een particulier sloopbedrijf, maar door defensie. Wat zou hier de reden voor zijn?
Dat is idd best apart.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:22:59 #190
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116255261
Zo heeft defensie ook geprobeerd de tunnels en funderingen op te blazen, dit is overigens niet gelukt dit was met de sloop van het huis..
pi_116255446
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:22 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Zo heeft defensie ook geprobeerd de tunnels en funderingen op te blazen, dit is overigens niet gelukt dit was met de sloop van het huis..
Waarom zoveel moeite doen?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:37:19 #192
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116255974
Het ronde huis moest weg " wegens veroudering " daarom staat nu het gebouw van staatsbosbeheer er.. Zonde van het gebouw "het ronde huis"
pi_116265400
Ik zit al een tijdje met jullie mee te lezen en ik wilde vanmiddag eventjes een rondje maken daar. Kan je er vanaf de rechterkant van de weg in? Of is het alleen fietspad wat daar loopt? Links loopt een groot hek en een poort en wel alleen fietspad...
pi_116266756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:00 schreef dolphinqueen het volgende:
Ik zit al een tijdje met jullie mee te lezen en ik wilde vanmiddag eventjes een rondje maken daar. Kan je er vanaf de rechterkant van de weg in? Of is het alleen fietspad wat daar loopt? Links loopt een groot hek en een poort en wel alleen fietspad...
Het is er mooi weer voor, voor zo'n wandeling (en misschien wel avontuur :Y ).
Benieuwd wat je allemaal ziet :)
pi_116266798
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gooi de auto ergens neer en volgens mij liep daar ook een wandelroute of niet?
pi_116266921
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:51 schreef dolphinqueen het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gooi de auto ergens neer en volgens mij liep daar ook een wandelroute of niet?
Ja, vast wel. Waar in Nederland zijn nu geen wandelroutes?
  zaterdag 1 september 2012 @ 14:36:51 #197
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116269800
Het lijkt hier wel een vvv kantoor ;)
pi_116270359
quote:
Tav Tom Couzy alias Pegasus door Barracuda:

quote:
Tom
'Zelfregeering - ooit zal het er van koomen', luidt de intigerende ondertitel van Herstel De Republiek. Waarom die dubbele e en o is Barracuda niet geheel duidelijk, maar zo zijn er wel meer dingen die vragen oproepen. De samenstellers van dit blog doen enorm hun best om anoniem te blijven, hoewel heel de blogosfeer schijnt te weten dat de site wordt volgeschreven door Tom Couzy, die wel weer onder die naam reageert op zijn eigen stukken. Tom heeft als Pegasus ook nog een aantal blogjes met echt explosief materiaal, zoals Oranje DNA (...) en de Gouden Klassieker: het Superrelaas van De Supergetuige, de geflipte advocate die haar familie afschildert als een Capo di tutti capi. Vele malen per week verwijst Tom op forums naar dit verhaal, in de ijdele hoop dat het alsnog serieus wordt genomen.

Toegegeven: Tom heeft niet veel met illuminatie, chemtrails, reptielen en UFO's, maar is in elk ander opzicht zo gek als een stekker. Naar aanleiding van de problemen van SNS Reaal concludeert Couzy (of een van zijn medeschrijvers): 'Het is ons duidelijk, dat een bank als SNS-REAAL geen aandelen uit heeft staan bij de familie Van Amsberg. Uit het logo is op te maken, dat zulks niet het geval is, in tegenstelling tot RABO en ING. De winstgevende delen komen bij oranje getinte banken, de verliesgevende delen zijn voor de belastingbetalers. Zo is het al tweehonderd jaar en zo blijft het als er niets tegen wordt gedaan.'

Oftewel: zodra er iets van oranje in het logo zit, moet het wel van Bea Bilderberg zelve zijn.

En als Tom de 'levensgevaarlijke volksmenner en angstaanjager Doctor Ab Osterhaus' op de radio hoort praten over vaccinproductie in India, volgt er een al even onsamenhangende geschiedenis over de vermeende relatie tussen Big Pharma en de Rockefellers en hoe de Spaanse Griep - die tijdens de Eerste Wereldoorlog niet minder 50 miljoen mensen uitroeide - eigenlijk een door mensenhand verspreide pandemie was.

Oftewel en complot met weer alle voorspelbare ingrediënten; een machtige man of familie die een geoliede machinerie onderhoudt waarin ziekten met het grootste gemak gecreëerd en verspreid worden en geneesmiddelen uit de mouw worden geschud om ze te bestrijden. Waarbij Tom dan nog wel wil geloven dat de uitbraak een bedrijfsongevalletje is geweest, doch de doofpotconstructie daarna de ware misdaad.

De oorsprong van de Spaanse Griep is trouwens vrij goed gedocumenteerd: de eerste gevallen werden in Kansas geconstateerd, de eerste serieuze besmetting op de militaire basis Fort Funston in de VS, waar men kippen en varkens hield voor eigen gebruik. Toen de geallieerden naar Europa vertrokken, vanwege de Eerste Wereldoorlog, werden ze ingeënt met 14 tot 26 vaccinaties. Daar ging het mis.

'Moeder Natuur is absoluut niet in staat om op toevallige wijze vogel-, varkens- en drie soorten menselijke griepvirussen te re-combineren. Alleen psychopatische geesteszieke “wetenschappers” en hun financiers zijn tot zoiets in staat,' doceert onze amateurbioloog, die duidelijk nog nooit van altigene shift heeft gehoord.

UPDATE 19/8/12: Couzy overleden. Herstel eert hem als 'reageerder'.
bron
I´m back.
pi_116273889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:33 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Lxhkrd ik ben vanavond bijna twee uur aan het zoeken geweest op de aangegeven plek wat jij vermelde ik ben in het dalletje gaan zoeken en kom alleen veel puin tegen gelijk op de hoek van het zandweggetje/fietspad maar echt iets waar je van een put kwam ik niet tegen.. Kun je misschien iets specifieker zijn?
Vanaf ronde huis ongeveer bij het vijfde houten paaltje naast het fietspad.

Nog een andere jongeman iets gevonden vanmiddag bij het RDH? het was er druk...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:21:35 #200
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116274904
Bedankt, zal vanavond eens kijken! Het was als je komt aanrijden de linker kant toch? En wat bedoel je met veel puin?
pi_116275028
Denk dat ik vanavond ook eens een kijkje ga nemen
pi_116275273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:21 schreef Zonnestraal10 het volgende:
En wat bedoel je met veel puin?
Veel puin ligt op het hoekje van de tour.weg en dat zandwegje. 5 paaltjes, links van het fietspad vanaf het HRH gerekend, ligt er minder, maar wel een hoopje zand met stukjes steen die niet passen in een natuurlijke grondopbouw.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:16:47 #203
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116278264
Ben er geweest, dat is zeker weten de put
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:17:31 #204
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116278291
Overigens was er iemand voor mij geweest, er was gegraven..
pi_116278691
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:17 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Overigens was er iemand voor mij geweest, er was gegraven..
Ben jij nu nog op die locatie?
pi_116279152
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:24 schreef anton1234 het volgende:
Denk dat ik vanavond ook eens een kijkje ga nemen
Wat valt er te zien ?
Een paar kuilen, een verdwaald pamflet.
Een groep mensen die staart naar een andere groep : 'dat zijn geen lui van hier, wat motte ze hier, zeker door Beatrix gestuurd..
Een politiebusje om die sextoeristen in de gaten te houden, dat ze niet teveel gaten graven.
pi_116279715
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat valt er te zien ?
Een paar kuilen, een verdwaald pamflet.
Een groep mensen die staart naar een andere groep : 'dat zijn geen lui van hier, wat motte ze hier, zeker door Beatrix gestuurd..
Een politiebusje om die sextoeristen in de gaten te houden, dat ze niet teveel gaten graven.
Misschien, misschien ook wel niet? Gewoon eens goed rondkijken, op details letten waar ik normaal niet op let als ik daar aan het mountainbiken of hardlopen ben? Letten op de kleine dingen die mogelijk de puzzel compleet kunnen maken?

Ook al geloof ik lang niet alles wat er gezegd word, je weet maar nooit!
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:42:01 #208
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116287492
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:37 schreef aos het volgende:
Zonnestraat10 ; Geef eens antwoord op mijn mail.
Aos geef eens antwoord op mijn mail ;p
pi_116293804
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:28 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Nog even terug te komen op rein.

Zeg diegene die jij hebt gesproken die de plek kende waar iemand in zon gat/tunnel gevallen is zou je die plek met ons willen delen zodat wij kunnen zoeken met een dieptezoeker speciaal voor holle ruimtes verder vraag ik me af of iemand nog contact heeft gezocht met de vrouw die op de getekende kaart staat ? Deze mevrouw zou ooit als kind in deze tunnels gespeeld te hebben, zei leeft nog steeds en woont nog steeds in nunspeet, zelfs het telefoon nummer klopt nog ! Gr.
Degene die ik heb gesproken heeft zelf in de gangen gespeeld als jonge jongen...

Ik ben niet degene die onderzoek doet naar HRH, ik volg het en beschrijf en schrijf over wat er aan de hand is. Als ik tips krijg speel ik deze door naar Ton Biesemaat, omdat ik vind dat het boek zo gedetailleerd mogelijk moet zijn en met een maximum aan bewijzen.
Het moet niet zo zijn dat er een halfbakken boek zou komen waar gaten in te schieten is.

Ik heb geen idee of Ton hier op het forum zit. Ik weet ook niet of hij meeleest. Ga er wel vanuit...
pi_116297190
Dat er tunnels waren is geen mysterie dat is een vaststaand feit. Dit verklaren meer mensen die in de jaren 50 en 60 daar hebben gespeeld in hun jeugd. Veel belangrijkere vraag is waarvoor werden die tunnels gebruikt en zijn er verwijzingen te vinden in stukken of zijn deze zichtbaar op oude topografische kaarten etc.

Ik ben zelf dit weekeinde ook eens gaan kijken naar de "opgravingen" maar dit is duidelijk het werk van een aantal grappenmakers en sensatiezoekers. Twee gaten zo dicht naast elkaar heeft al weinig zin en er de plek waar is gegraven getuigd niet echt van kennis. Er zijn veel interessantere plekken om te gaan graven dan in de oude oprijlaan. Het lijkt mij een goedkope poging om de boel eens op te hitsen. Die briefjes lagen er gisteren nog en die worden ook niet weggehaald. Het viel mij op dat er dit weekend een hoop lokale jeugd rondhing met een bovengemiddelde interesse voor iedereen die at the spot rondhing. Jammer dat de graafplek dan weer bezaaid ligt met lege blikje energydrink en koekwikkels etc. Op deze manier bereik je alleen maar het tegenovergestelde dan je wilt bereiken en ruim op zijn minst je rommel op als je in het bos bent.
Cast a cold Eye
On Life, on Death.
Horseman, pass by!
pi_116299313
Ik vind het na geruime tijd hier op het forum aanwezig te zijn opvallend dat hier maar 1 iemand is die met naam en toenaam bekend is. Dat de rest allemaal onder schuilnaam hier actief is en zich niet bekend wil maken.

Natuurlijk kan ik van een aantal de werkelijke identiteit herleiden. Waarom zo geheimzinnig??
  zondag 2 september 2012 @ 12:17:45 #212
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_116299381
Ik woon er vlakbij. Ik ga ook eens kijken, iemand zin om 's mee te gaan?

(bah wat er allemaal gebeurt is hier tijdens de WO's)
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 12:21:20 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_116299480
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:15 schreef reintuininga het volgende:
Ik vind het na geruime tijd hier op het forum aanwezig te zijn opvallend dat hier maar 1 iemand is die met naam en toenaam bekend is. Dat de rest allemaal onder schuilnaam hier actief is en zich niet bekend wil maken.

Natuurlijk kan ik van een aantal de werkelijke identiteit herleiden. Waarom zo geheimzinnig??
Het is een internet forum, dus usance dat men gebruik maakt van een nickname.
  zondag 2 september 2012 @ 12:21:28 #214
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116299481
Ik ga zo ook, wie nog meer?
pi_116299597
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:22 schreef Winston_Smith het volgende:
Dat er tunnels waren is geen mysterie dat is een vaststaand feit. Dit verklaren meer mensen die in de jaren 50 en 60 daar hebben gespeeld in hun jeugd. Veel belangrijkere vraag is waarvoor werden die tunnels gebruikt en zijn er verwijzingen te vinden in stukken of zijn deze zichtbaar op oude topografische kaarten etc.
Zo bijzonder is de aanwezigheid van de oude kelders inderdaad niet, de kelders/gangen zijn nog geruime tijd zichtbaar geweest. Hieronder links naar wat foto's gemaakt in 2002. Gewoon zichtbaar voor iedereen tussen de begroeing en menig hondenbezitter is daar zijn hond wel eens een tijdje kwijt geweeest.
Helemaal geheim zijn die gangen dus zeker niet. De plek waar deze foto's zijn gemaakt is vlakbij het punt waar de oude oprijlaan de bocht naar het huis maakte (waar nu de Van Petersom Ramringweg doorheen ligt). Nu is het daar overwoekerd met braamstruiken. Volgens mij is e.e.a. ook deels dichtgestort met zand i.v.m. veiligheid van spelende kinderen.

http://www.flickr.com/pho(...)73634/in/photostream

http://www.flickr.com/pho(...)75242/in/photostream
(Op deze foto zie je een gang, deze loop rechtsaf verder door, van de foto af)
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_116299995
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:21 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ik ga zo ook, wie nog meer?
Ik heb helaas geen tijd, had me wel interessant geleken, ik ben daar al een tijd niet meer geweest.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_116300055
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 12:26 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Zo bijzonder is de aanwezigheid van de oude kelders inderdaad niet, de kelders/gangen zijn nog geruime tijd zichtbaar geweest. Hieronder links naar wat foto's gemaakt in 2002. Gewoon zichtbaar voor iedereen tussen de begroeing en menig hondenbezitter is daar zijn hond wel eens een tijdje kwijt geweeest.
Helemaal geheim zijn die gangen dus zeker niet. De plek waar deze foto's zijn gemaakt is vlakbij het punt waar de oude oprijlaan de bocht naar het huis maakte (waar nu de Van Petersom Ramringweg doorheen ligt). Nu is het daar overwoekerd met braamstruiken. Volgens mij is e.e.a. ook deels dichtgestort met zand i.v.m. veiligheid van spelende kinderen.

http://www.flickr.com/pho(...)73634/in/photostream

http://www.flickr.com/pho(...)75242/in/photostream
(Op deze foto zie je een gang, deze loop rechtsaf verder door, van de foto af)
Dat de gangen er nog zijn geloof ik ook graag, zouden er ook nog aanwijzingen te vinden zijn van wat er zich in het verleden afgespeeld heeft? Hoe ver strekken de gangen, is dit ooit in kaart gebracht? Op welke plekken kun je de gangen in? En waar zijn de gangen in die tijd voor gebruikt?

Natuurlijk hoeft er helemaal niks mysterieus gebeurd te zijn, iets in mij zegt ook dat het allemaal maar roddels en fabels zijn. Toch trekt het me wel enorm en blijf ik met een aantal vragen zitten.

Waarom heeft defensie het Ronde Huis gesloopt?
Waarom zijn er Nunspeters die er wel wat van weten, maar er niet over willen praten?
Zullen er dan toch dingen gebeurd zijn die het daglicht niet kunnen verdragen?
pi_116300495
Anton, er zijn dingen die het daglicht niet kunnen verdragen 'gebeurd'... Even goed inlezen heldert heel veel op.

Kan er wel een boek over schrijven;-)

Rein
pi_116300803
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:55 schreef reintuininga het volgende:
Anton, er zijn dingen die het daglicht niet kunnen verdragen 'gebeurd'... Even goed inlezen heldert heel veel op.

Kan er wel een boek over schrijven;-)

Rein
Rein,

Ik ben goed ingelezen, ik mis alleen de harde bewijzen. Zolang die niet openbaar zijn, ben ik niet overtuigd!
pi_116301600
Waarom defensie de boel gesloopt heeft? Bedenkt dat indertijd het neoliberalisme nog niet zo ver was als nu. Als Staatsbosbeheer (overheid) wat wilde, dan deed een andere overheidsdienst dat voor hun. Nu zal er een commercieel bedrijf voor gecontracteerd worden.

Die tunnels.. ondanks de "openingen" blijf ik cynisch hierin. Misschien waren ze er wel..ooit.. Maar wat duiden ze, in welke staat zijn ze? Er wordt veel over gepraat, maar het enige wat ik tot nu toe heb gezien is van Toppie, en is al enige jaren oud. Er moet toch meer (oud) fotomateriaal zijn?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_116301665
Misschien is het verstandig voor de lezers om de plattegrond(uit 1982) van het gangenstelsel die ik gepost heb nog een keer te plaatsen.....mij lukt dat weer niet...
pi_116301893
Deze openingen wezen naar de Per.Ram.R.Weg

http://snv.courant.nu/index.php?page=0&mod=krantresultaat&q=muurresten&datering=&qt=paragraaf&pagina=&sort=score+desc

plus nog eens.(ballustade staat ook aangegeven)

http://img152.imageshack.us/img152/4624/rhgangen2.jpg (copy/paste deze link)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_116301921
quote:
15s.gif Op zondag 2 september 2012 13:36 schreef aos het volgende:
Misschien is het verstandig voor de lezers om de plattegrond(uit 1982) van het gangenstelsel die ik gepost heb nog een keer te plaatsen.....mij lukt dat weer niet...
http://img850.imageshack.us/img850/4624/rhgangen2.jpg (copy/paste deze link)
pi_116302071
Nee de ander....Lxkrd heeft hem.....Wie durft mevrouw Pul te bellen/benaderen?
pi_116302380
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:34 schreef lxhkrd het volgende:
Waarom defensie de boel gesloopt heeft? Bedenkt dat indertijd het neoliberalisme nog niet zo ver was als nu. Als Staatsbosbeheer (overheid) wat wilde, dan deed een andere overheidsdienst dat voor hun. Nu zal er een commercieel bedrijf voor gecontracteerd worden.

Die tunnels.. ondanks de "openingen" blijf ik cynisch hierin. Misschien waren ze er wel..ooit.. Maar wat duiden ze, in welke staat zijn ze? Er wordt veel over gepraat, maar het enige wat ik tot nu toe heb gezien is van Toppie, en is al enige jaren oud. Er moet toch meer (oud) fotomateriaal zijn?
Ik heb helaas fout gelezen of het slopen door defensie. Defensie heeft alleen in 1967 de fundamenten van het Ronde Huis opgeblazen. Dus niet de hele woning.

Deze site vond ik nog op internet http://www.schilderijenjan.nl/site/ronde%20huis.htm hier staat onderaan iets beschreven over kaartjes waar nog oude delen van kelders en gangen moeten liggen, helaas kan ik die kaarten nergens vinden.
pi_116302480
Heb hem net gepost, 13.43.55. Echter zonder tel.nummers. Lijkt me niet aardig om zulke info op Internet te zetten.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zondag 2 september 2012 @ 20:04:10 #227
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116318161
Weet iemand hoe oud tom couzy is geworden? waaraan is hij overleden?
Sterkte aan de familie
pi_116327970
Mochten er mensen zijn die rond schemer of na zonsondergang bij het Ronde Huis willen gaan kijken.. U bent niet alleen daar, er loopt behoorlijk veel wild dat maar al te graag net voor uw auto oversteekt! Bij mij ging het vanavond maar net goed.
pi_116335839
Er loopt daar zeker veel wild rond pas altijd op met de auto vooral vroeg in de ochtend en en met het invallen van de duisternis.

In de nacht komen de everzwijnen tevoorschijn. Deze foto's zijn genomen ongeveer 1500m ten zuiden van het ronde huis richting Vierhouten.


Als ze kleintjes hebben kunnen ze agressief zijn dus wees altijd voorzichtig.


Ten zuiden van de oude oprijlaan en het coniferenbos liggen twee meertjes. Op deze foto zie je aan de overkant van het water van het eerste meertje op de achtergrond de herkenbare haag van rhododendrons bij het tweede meertje.


Dit meertje weet eigenlijk iedereen wel te vinden die ooit het terrein van het Ronde huis heeft bezocht. Wat minder mensen weten is dat er onder de rhodondendrons een soort pad loopt. Aan de linkerkant bij het bankje aan het water is een ingang tot onder de haag.


Onder de haag kun je een pad onder de rhododendrons volgen. Deze foto's zijn onder de haag gemaakt.
Cast a cold Eye
On Life, on Death.
Horseman, pass by!
  maandag 3 september 2012 @ 09:57:50 #230
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116337826
winston leuk van al die informatie en er zit zo te zijn aardig wat wild.. :) maar iemand vertelde toch een verhaal dat er iemand in een tunnel/gat was gevallen bij een van die vijvers ? Hebben deze rod hier iets mee te maken ?
pi_116340759
Hoe plaats je die foto's? Dat is beter dan imageshack...
pi_116341031
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 12:01 schreef aos het volgende:
Hoe plaats je die foto's? Dat is beter dan imageshack...
tinypic is erg handig
  maandag 3 september 2012 @ 13:40:30 #233
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_116343178
Het ronde huis is helemaal niet gesloopt door defensie ..hoe kom je aan die onzin ?
Het is gesloopt door de toenmalige eigenaren en hun personeel , het hout is hergebruikt en het terrein is verkocht aan staatsbosbeheer
Dit topic staat te vol met onzin die niet op feiten berusten .
pi_116343374
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:40 schreef eculipta het volgende:
Het ronde huis is helemaal niet gesloopt door defensie ..hoe kom je aan die onzin ?
Het is gesloopt door de toenmalige eigenaren en hun personeel , het hout is hergebruikt en het terrein is verkocht aan staatsbosbeheer
Dit topic staat te vol met onzin die niet op feiten berusten .
Dat werd al teruggenomen, dat dat door defensie gedaan was. Die hebben alleen de fundamenten opgeblazen.
  maandag 3 september 2012 @ 14:14:34 #235
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116344066
Eerst lezen voordat je wat roept!
pi_116345801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt :N
Dat hadden ze net zo goed niet kunnen doen.
Alles is in het belachelijke getrokken.
precies het beoogde doel bereikt!
mensen hebben het erover, gaan eigenhandig op onderzoek uit enzovoorts,
laat SBS6 er een belachelijk item over maken en men kan weer roepen "oh die paranoide gasten die er iets van denken, pff haha! spookverhalen"

en klaar, over tot de orde van de dag, verhaal is weer terug in de doofpot/aluhoedjes-sfeer
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_116345909
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:13 schreef new_moon het volgende:

[..]

precies het beoogde doel bereikt!
mensen hebben het erover, gaan eigenhandig op onderzoek uit enzovoorts,
laat SBS6 er een belachelijk item over maken en men kan weer roepen "oh die paranoide gasten die er iets van denken, pff haha! spookverhalen"

en klaar, over tot de orde van de dag, verhaal is weer terug in de doofpot/aluhoedjes-sfeer
Ja hoor. Ridiculiseren is een beproefd middel.
pi_116346462
lxhkrd ; Je schreef dit eerder ;

- Er zijn omstreeks 1982 menselijke beenderen gevonden Bij de Pas-Opweg in Vierhouten. Niet dicht bij het ronde huis weleenswaar, maar wel redelijk in de buurt van Nieuw Soerel, waar het "andere" spoorlijntje lag. (bron: een partikulier uitgegeven boek, daar werd als bron een krant genoemd)

-----------

Nieuw Soerel was vanaf het eind van de 19e-eeuw in het bezit van J. Jurriaanse uit Rotterdam, een mogelijke handlanger van Frank van Vloten betreffende het kidnappen van jonge meisjes...Hij had ook een eigen smalspoorlijn....Ik moet hier nog verder onderzoek naar doen, maar naar wat ik reeds gelezen heb was dit een soort 'zwarte duivel' nr 2.....
pi_116346839
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2012 15:33 schreef aos het volgende:

Nieuw Soerel was vanaf het eind van de 19e-eeuw in het bezit van J. Jurriaanse uit Rotterdam, een mogelijke handlanger van Frank van Vloten betreffende het kidnappen van jonge meisjes...Hij had ook een eigen smalspoorlijn....Ik moet hier nog verder onderzoek naar doen, maar naar wat ik reeds gelezen heb was dit een soort 'zwarte duivel' nr 2.....
Is het bewezen dat Jurriaanse en Frank van Vloten elkaar kenden ?
Is het bewezen dat een van hen jonge meisjes kidnapte ?
pi_116346981
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is het bewezen dat Jurriaanse en Frank van Vloten elkaar kenden ?
Is het bewezen dat een van hen jonge meisjes kidnapte ?
Bluesdude

Ik heb vorige week nog gehoord van iemand wiens opa meisjes ophaalde van station Nunspeet en naar HRH bracht..

Of Jurriaanse van Van F. elkaar kenden... Nieuw Soerel viel onder de grond van Van F. dus!!!
pi_116347042
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef Bluesdude het volgende:
Is het bewezen dat Jurriaanse en Frank van Vloten elkaar kenden ?
Is het bewezen dat een van hen jonge meisjes kidnapte ?
Googlen op "jurriaanse nieuw soerel":
http://herstelderepubliek(...)_huis_29-07-1976.pdf
eruit kopieren is een beetje lastig, maar daar is sprake van twee smalspoorlijntjes in het gebied, één van station Nunspeet naar oa het Ronde Huis en een andere bij Nieuw Soerel, dat werd het Jurriaanse lijntje genoemd.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_116347554
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:49 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Bluesdude

Ik heb vorige week nog gehoord van iemand wiens opa meisjes ophaalde van station Nunspeet en naar HRH bracht..
Ik zag dat tv-stukje ook. Maar de kleinzoon had het over dames.
En hij had het nergens over kidnapping . Niet van dames, niet van minderjarige meisjes.

quote:
Of Jurriaanse van Van F. elkaar kenden... Nieuw Soerel viel onder de grond van Van F. dus!!!
Jurriaanse was dus grondhuurder van van Vloten. ?
En waar zijn die botten gevonden. Niet op het land van Jurriaans ? Menselijke botten dus ?
Dus..... er is helemaal niks bewezen over kidnapping van minderjarige meisjes.
pi_116347639
Bluesdude

Ik heb hem gesproken buiten de uitzending om.... Er is meer dan wordt uitgezonden!
En ik heb écht goed geluisterd naar hem... de term meisjes werd gebruikt..
Wellicht slip of the tongue... kan zijn
pi_116347704
Bluesdude annex trol ;

"Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] desinformatie geeft - en dit als informatie laat overkomen - of in een rol kruipt en een vertekend beeld van zichzelf geeft. Bijvoorbeeld door leuzen uit te roepen die geen betrekking hebben op de eigen mening"
pi_116347790
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor. Ridiculiseren is een beproefd middel.
ik kan jouw reactie niet helemaal peilen..
maar ik bedoel het hartstikke serieus
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_116347796
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:10 schreef aos het volgende:
Bluesdude annex trol ;

"Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] desinformatie geeft - en dit als informatie laat overkomen - of in een rol kruipt en een vertekend beeld van zichzelf geeft. Bijvoorbeeld door leuzen uit te roepen die geen betrekking hebben op de eigen mening"
Nee, ik denk dat je het mis hebt wat Bluesdude betreft.
Hij is sceptisch, en dat mag.
pi_116347841
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 16:12 schreef new_moon het volgende:

[..]

ik kan jouw reactie niet helemaal peilen..
maar ik bedoel het hartstikke serieus
Ik bedoel het serieus. Is toch niet zo moelijk te begrijpen? Ridiculiseren is een beproefd middel. Het wordt toegepast indien men dicht bij de waarheid komt en je ziet het ook veel in de politiek.
pi_116348428
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
Ik bedoel het serieus. Is toch niet zo moelijk te begrijpen? Ridiculiseren is een beproefd middel. Het wordt toegepast indien men dicht bij de waarheid komt en je ziet het ook veel in de politiek.
Het wordt ook ingezet door believers om degenen die een lichtvoetig item of reactie maken over hetgeen waar die mensen in geloven. Zit ergens tussen "sheeple" en "illuminatiepropaganda" in.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_116348573
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik bedoel het serieus. Is toch niet zo moelijk te begrijpen? Ridiculiseren is een beproefd middel. Het wordt toegepast indien men dicht bij de waarheid komt en je ziet het ook veel in de politiek.
ok je hoeft niet meteen de schooljuf te spelen.
omdat je "ja hoor" een beetje leek op " :O ja hoor tuurlijk"

maar verder a-okay ^O^
Goed Topic by the way
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_116348698
quote:
11s.gif Op maandag 3 september 2012 16:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het wordt ook ingezet door believers om degenen die een lichtvoetig item of reactie maken over hetgeen waar die mensen in geloven. Zit ergens tussen "sheeple" en "illuminatiepropaganda" in.
Ja. Dat is ook weer zo.
pi_116348729
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 16:32 schreef new_moon het volgende:

[..]

ok je hoeft niet meteen de schooljuf te spelen.
omdat je "ja hoor" een beetje leek op " :O ja hoor tuurlijk"

maar verder a-okay ^O^
Goed Topic by the way
Dankjewel en ik begrijp dat je het op die manier op kunt vatten. Maar precies zo bedoeld als ik het schreef hoor. :)
pi_116349194
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dankjewel en ik begrijp dat je het op die manier op kunt vatten. Maar precies zo bedoeld als ik het schreef hoor. :)
ach ja aan misverstanden en onbegrip gaat de wereld ten onder
gelukkig niet op Fok!
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_116350242
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2012 15:33 schreef aos het volgende:
lxhkrd ; Je schreef dit eerder ;
http://snv.courant.nu/index.php?page=0&mod=krantresultaat&q=pasop+beenderen&datering=&qt=paragraaf&pagina=&sort=score+desc

De herkomst klinkt als aanname, nooit meer wat van gehoord..

nog 1, net naast de grond van de van Vlotens:

http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010211446%3Ampeg21%3Ap007%3Aa0185
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  maandag 3 september 2012 @ 17:47:40 #254
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116351726
quote:
deze verhalen bevestigen voor mij ook weer andere verhalen ;)
pi_116353653
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:10 schreef aos het volgende:
Bluesdude annex trol ;

"
AOS.. doe niet zo intolerant.
Ik deel kennelijk jouw socalled waarheden niet en dat vind je maar eng ofzo.?
Wees een vent en ga normaal de diskussie aan.
  maandag 3 september 2012 @ 18:51:09 #256
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116354250
Ben het ook met aos eens
pi_116361609
Wie weet wat het vroegere Jeugdwerkkamp "Het Ronde Huis" was? Is dit gekoppeld aan het Ronde Huis? Of was dit gewoon de benaming voor, en waarom is dit toen der tijd gesloten?

http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010492834%3Ampeg21%3Ap001%3Aa0037
pi_116363856
Bluesdude je leest mijn posts niet goed, ik heb het nergens over bewijzen. Je weet waar ik mijn informatie vandaan heb o.a., van een vooraanstand (wellicht de belangrijkste) Ronde huis onderzoeker . We kunnen hem niet meer de hemd van zijn lijf vragen, want hij is dood helaas......maar alles wat ik meld zuig ik in ieder geval niet uit mijn duim. Er is veel meer, en af en toe om de discussie op gang te houden post ik wat in mijn ogen interessante informatie.....verder heb ik dus die anonieme bron.

Een troll is iemand die b.v. zoals jij NIETS toevoegd....geen informatie alleen maar opmerkingen .Wat doe je hier nu eigenlijk ?

Dank je Zonnestraal
pi_116364474
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 21:46 schreef aos het volgende:
Bluesdude je leest mijn posts niet goed, ik heb het nergens over bewijzen. Je weet waar ik mijn informatie vandaan heb o.a., van een vooraanstand (wellicht de belangrijkste) Ronde huis onderzoeker . We kunnen hem niet meer de hemd van zijn lijf vragen, want hij is dood helaas......maar alles wat ik meld zuig ik in ieder geval niet uit mijn duim. Er is veel meer, en af en toe om de discussie op gang te houden post ik wat in mijn ogen interessante informatie.....verder heb ik dus die anonieme bron.

Een troll is iemand die b.v. zoals jij NIETS toevoegd....geen informatie alleen maar opmerkingen .Wat doe je hier nu eigenlijk ?

Dank je Zonnestraal
Ik geef wat tegenwicht aan het geroddel en gespeculeer , aan de complottheorieën.
Of mogen alleen maar mensen die het met jou eens zijn hier in dit topic wezen ?
Alleen maar gezellig samen een complot op het spoor zijn ?
Jouw bronnen zijn uitermate vaag. Je noemt geen namen, geen data, niet wat ze letterlijk zeiden.
Dan kun je ook niet verwachten dat mensen jouw vage suggesties voor waar houden.
Zo zeg je dat Frank van Vloten en Jurriaans jonge meisjes hebben gekidnapt 100 jaar geleden.
Ik vraag je om een onderbouwing, maar dat kun je niet en dan ga je mij persoonlijk aanvallen.
pi_116364536
Laten we het chic houden hier en elkaar niet aanvallen of verwijten troll te zijn.
pi_116364782
Dat staat hier letterlijk in de archieven, geloof het of niet!......maar ik hou het nog op MOGELIJK.......ik zei toch dat je niet goed leest.....
"een mogelijke handlanger van Frank van Vloten betreffende het kidnappen van jonge meisjes..."

..en wat heeft dit met complottheorieen te maken?...

Oke Lavenderr ik hou er over op...Mijn volgende post zal weer spannender worden ;)
pi_116364834
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:04 schreef aos het volgende:
Dat staat hier letterlijk in de archieven, geloof het of niet!......maar ik hou het nog op MOGELIJK.......ik zei toch dat je niet goed leest.....
"een mogelijke handlanger van Frank van Vloten betreffende het kidnappen van jonge meisjes..."

..en wat heeft dit met complottheorieen te maken?...

Oke Lavenderr ik hou er over op...Mijn volgende post zal weer spannender worden ;)
Dankjewel Aos :)
pi_116366287
Heee!! Mijn opa heeft ook kinderen gereden naar het RH!! Alleen jammer dat het na WO2 was...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_116367155
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:04 schreef aos het volgende:
Dat staat hier letterlijk in de archieven, geloof het of niet!......maar ik hou het nog op MOGELIJK.......ik zei toch dat je niet goed leest.....
"een mogelijke handlanger van Frank van Vloten betreffende het kidnappen van jonge meisjes..."
In welk archief staat dat Frank van Vloten en Jurriaans jonge meisjes kidnapten ?
Wie zei dat? Wanneer? Welke bewijzen?
pi_116367542
Ik zou graag willen dat degene die de laatste post maakt gewoon op volgend topic drukt, dan wordt het nummer van de serie automatisch opgehoogd en kunnen we verder.
Niet alvast een nieuw topic openen, maar gewoon wachten tot deze vol is.
Dank u :)
pi_116375241
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:09 schreef Sar2007 het volgende:
Wie weet wat het vroegere Jeugdwerkkamp "Het Ronde Huis" was? Is dit gekoppeld aan het Ronde Huis? Of was dit gewoon de benaming voor, en waarom is dit toen der tijd gesloten?

http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010492834%3Ampeg21%3Ap001%3Aa0037
In de 2e Wereldoorlog hadden de Duitsers daar een kamp van de "Arbeidsdienst". Dit kun je o.a. hier terug lezen: http://www.deweekkrant.nl/images/library/Mothoek-Ronde%20Huis.pdf
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_116375650
quote:
Ik heb het even nagevraagd aan een specialist van het verscholen dorp en waarschijnlijk zijn het de resten van een geliquideerde Duitser uit WO II. Er is echter geen nader onderzoek naar gedaan...
pi_116378774
Voor wie nog een en ander wil lezen...;-)

http://www.deweekkrant.nl(...)j_het_ronde_huis_350
pi_116379030
Dus er is weer gegraven en fundering gevonden? Ik dacht dat die opgeblazen was, maar misschien wat brokstukken achtergebleven.
Genoeg te doen dus rond Het Ronde Huis :)
pi_116381794
@lavenderr Ik heb zelf geschreven dat het lijkt op een fundering waartoe ze gegraven hebben.. Ga morgenvroeg er weer naar toe om te kijken wat er nu weer aan de hand is..
Ik ben bang dat we nu te maken krijgen met kwajongensstreken

Trouwens, de mensen die 's avonds en 's nachts willen graven lopen kan op een bekeuring omdat het verboden is tussen zonsondergang en zonsopgang in het bos te komen. Dit omdat het bos vroeger een overslagplaats was van drugs.
pi_116382369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef reintuininga het volgende:
@lavenderr Ik heb zelf geschreven dat het lijkt op een fundering waartoe ze gegraven hebben.. Ga morgenvroeg er weer naar toe om te kijken wat er nu weer aan de hand is..
Ik ben bang dat we nu te maken krijgen met kwajongensstreken

Trouwens, de mensen die 's avonds en 's nachts willen graven lopen kan op een bekeuring omdat het verboden is tussen zonsondergang en zonsopgang in het bos te komen. Dit omdat het bos vroeger een overslagplaats was van drugs.
Ja, het is nu een hype geworden en daar komt van alles op af.
Laten we hopen dat deze mooie plek niet verpauperd en vervuild wordt, want dat zou eeuwig zonde zijn.
Dan maar liever een mysterie.
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:00:22 #272
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116382371
Ben erg benieuwd naar je volgende post aos ;)
pi_116383229
FF een kaartje gemaakt voor de mensen die niet zo goed op de hoogte zijn van de omgeving. Hopelijk is het leesbaar.

http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream

Deze had ik ook nog ergens staan:
http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream

LET OP: de gebieden Mythstee en Roostee zijn particulier terrein en dus niet te bezoeken ! In beide terreinen staan bovendien jachthutten en men verwacht daar geen mensen, dus ga daar niet lopen rondstruinen met het risico voor wild aangezien te worden.

De andere aangeduide plekken liggen in Staatsbosbeheer-terrein en zijn vrij toegankelijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door Toppie_ op 04-09-2012 14:52:35 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_116383561
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:28 schreef Toppie_ het volgende:
FF een kaartje gemaakt voor de mensen die niet zo goed op de hoogte zijn van de omgeving. Hopelijk is het leesbaar.

http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream
mooi gedaan hoor!
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_116383612
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:42 schreef new_moon het volgende:

[..]

mooi gedaan hoor!
Zie ook de 2e link (inmiddels toegevoegd aan de vorige post van mij.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_116386608
Nieuw hier, tegen het Ronde Huis aangeklikt toen ik op zoek ging naar 'occulte legenden op de Veluwe', en inmiddels begint dit bijzonder interessante vormen aan te nemen. Vooral omdat het beeld dat over Frank van Vloten gereconstrueerd kan worden via briefwisselingen, krantenartikelen en hoe inwoners van Nunspeet zelf over Van Vloten denken niet strookt met het artikel van Biesemaat uit Must Magazine van maart 2006. Daarnaast is de zogenaamde sleutelgebeurtenis uit 1917 waarbij een pro-Duitse bijeenkomst op het Ronde Huis waar ook een Nederlandse hoogwaardigheidsbekleder aanwezig zou zijn geweest ontleend aan een paragnost. Paragnosten zijn niet op te voeren als historisch bronnenmateriaal, ongeacht hoe mensen erover denken. Ik wil graag even refereren aan de zgn 'genverbrander'.
Montenberg en Schalkwijk hebben voor hun onderzoek gebruik gemaakt van getuigenverklaringen, de zogenaamde 'oral history'. Daarbij loop je als onderzoeker het gevaar dat de 'herinneringen' niet juist zijn, zeker als de historische afstand inmiddels al is opgelopen tot achtendertig jaar na de dood van Van Vloten. Verder is het onderzocht, onder meer door Norbert Elias, dat nieuwkomers in een gemeenschap altijd onderwerp zullen zijn van roddel. Roddel versterkt namelijk de sociale cohesie onder de gevestigden, buitenstaanders zijn daartoe een dankbaar onderwerp.
Het internet maakt de boel er niet makkelijker op. Er worden veel zaken bijgesleurd die er eigenlijk vrij weinig mee te maken hebben (zoals de Mythstee of dat de tweede vrouw van Van Vloten is gekocht van een Chinees en slechts zestien jaar oud was, terwijl het gewoon terug te vinden is, zelfs online, dat Van Vloten zijn tweede vrouw heeft getrouwd op zesentwintigjarige leeftijd, en dat hij met haar in Scheveningen in het huwelijk is getreden...
De familie Van Vloten is overigens niet zo blij met de aandacht die eraan gegeven wordt. Niet zozeer omdat er enige waarheid in zou schuilen, maar hoe zou jij het vinden als jouw familielid wordt geportretteerd als een Nederlands equivalent van Marc Dutroux, zonder over echt concreet bewijs te beschikken, behalve wat gespeculeer van een paar oude mannen?
Onderzoek kost tijd en geld. Complottheorieën zijn zo verzonnen. En helaas is het internet daar een prachtig medium voor...
pi_116387732
quote:
De familie Van Vloten is overigens niet zo blij met de aandacht die eraan gegeven wordt.
Onderzoek kost tijd en geld. Complottheorieën zijn zo verzonnen. En helaas is het internet daar een prachtig medium voor...
+1
pi_116389058
En zolang het tegendeel niet bewezen is denk ik dat we hier vrolijk verder gaan. 8-)
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:56:16 #279
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116389450
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:41 schreef anton1234 het volgende:
En zolang het tegendeel niet bewezen is denk ik dat we hier vrolijk verder gaan. 8-)
Inderdaad daar is dit topic ook voor gemaakt.. ;)

Dat de familie dit niet leuk vind kan ik prima begrijpen als oud familie leden zo slecht in het daglicht worden gezet, maar mischien hadden ze hun mening kunnen geven eventueel hier,sbs6, huis aan huis, etc. maar in tegendeel heb ik niks van ze gehoord, zelfs niet dat ze dit niet leuk vinden wat er allemaal gezegt word, mischien hadden ze dan wat kunnen bewijzen dat het allemaal niet zo was.. Maar nu je niks van ze hoort (denk ik) dat hun er het meerdere wel van weten ;)

Verder iemand nog nieuws ?
pi_116389787
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:56 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Inderdaad daar is dit topic ook voor gemaakt.. ;)

Dat de familie dit niet leuk vind kan ik prima begrijpen als oud familie leden zo slecht in het daglicht worden gezet, maar mischien hadden ze hun mening kunnen geven eventueel hier,sbs6, huis aan huis, etc. maar in tegendeel heb ik niks van ze gehoord, zelfs niet dat ze dit niet leuk vinden wat er allemaal gezegt word, mischien hadden ze dan wat kunnen bewijzen dat het allemaal niet zo was.. Maar nu je niks van ze hoort (denk ik) dat hun er het meerdere wel van weten ;)

Verder iemand nog nieuws ?
Daar kun je niet zomaar van uitgaan natuurlijk.
Het is tot nu toe allemaal speculatie, laten we dat niet vergeten.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:13:38 #281
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116389826
Staat ook niet dat ik er vanuit ga maar dat ik het denk O-)
pi_116390085
Moeten wij ze niet eens op dit forum wijzen? Misschien weten ze wel van niks!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_116391427
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:56 schreef Zonnestraal10 het volgende:

Maar nu je niks van ze hoort (denk ik) dat hun er het meerdere wel van weten ;)

En als wel een familielid hier komt zeggen te stoppen met dat gehits en valse beschuldigingen, dan is dat een bewijs dat de familie iets te verbergen heeft?
Ze zijn toch altijd schuldig op deze wijze ?
Misschien zijn er ook seksfeestjes geweest van ome Frank . Wie weet..
En wat dan nog? Doe niet zo bekrompen en ga eens wat serieuse Nunspeet-historie lezen.

Onderwijl is er nog steeds geen goed verhaal van AOS dat F van Vloten en Jurriaans kinderen gekidnapt hebben. Dat verhaal zal er wel nooit komen .
pi_116391936
Wat lopen we toch te kissebissen.. Als een ieder nu eens wat rond gaat neuzen, in de grond, in boeken, in archieven e.d.

Mijn mening is ook dat het redelijk opgeklopt is allemaal, maar wanneer anderen anders denken, tja, laat elkaar lekker leven. Ga eens samen een kop koffie drinken ofzo.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:32:13 #285
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116392229
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:25 schreef lxhkrd het volgende:
Wat lopen we toch te kissebissen.. Als een ieder nu eens wat rond gaat neuzen, in de grond, in boeken, in archieven e.d.

Mijn mening is ook dat het redelijk opgeklopt is allemaal, maar wanneer anderen anders denken, tja, laat elkaar lekker leven. Ga eens samen een kop koffie drinken ofzo.
+1
pi_116397419
Onderzoek kost inderdaad tijd...

Maar goed: discretienaald komt binnenvallen met de mededeling dat de Van Vlotens niet zo blij zijn met de aandacht voor het Ronde Huis. Kan ik me iets bij voorstellen. Wat ik (via via) van de Van Vlotens begreep is dat ze zoiets hebben van Ze doen maar.

Als de familie Van Vloten niet zo blij is met de aandacht kunnen ze altijd bij mij aan de bel trekken dan gaan we er eens over praten. Mogen zij ook hun kant van het verhaal vertellen...

Natuurlijk is een groot deel van de geschiedenis oral history, dat kan ook niet anders. Via een betrouwbare bron begreep ik dat de AIVD archieven heeft vernietigd en dan kom je niet verder dan wat er wordt verteld.

Morgen ga ik trouwens met een 'bron' een tip natrekken...
pi_116397652
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:28 schreef Toppie_ het volgende:
FF een kaartje gemaakt voor de mensen die niet zo goed op de hoogte zijn van de omgeving. Hopelijk is het leesbaar.

http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream

Deze had ik ook nog ergens staan:
http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream

LET OP: de gebieden Mythstee en Roostee zijn particulier terrein en dus niet te bezoeken ! In beide terreinen staan bovendien jachthutten en men verwacht daar geen mensen, dus ga daar niet lopen rondstruinen met het risico voor wild aangezien te worden.

De andere aangeduide plekken liggen in Staatsbosbeheer-terrein en zijn vrij toegankelijk.
Toppie!!! Klopt vrij goed;-)

De particuliere gebieden zijn inderdaad niet te bezoeken.. En is ook verstandiger om het niet te doen, overigens. Het risico dat je wordt gezien is behoorlijk groot.
pi_116397672
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:13 schreef reintuininga het volgende:
Onderzoek kost inderdaad tijd...

Maar goed: discretienaald komt binnenvallen met de mededeling dat de Van Vlotens niet zo blij zijn met de aandacht voor het Ronde Huis. Kan ik me iets bij voorstellen. Wat ik (via via) van de Van Vlotens begreep is dat ze zoiets hebben van Ze doen maar.

Als de familie Van Vloten niet zo blij is met de aandacht kunnen ze altijd bij mij aan de bel trekken dan gaan we er eens over praten. Mogen zij ook hun kant van het verhaal vertellen...

Natuurlijk is een groot deel van de geschiedenis oral history, dat kan ook niet anders. Via een betrouwbare bron begreep ik dat de AIVD archieven heeft vernietigd en dan kom je niet verder dan wat er wordt verteld.

Morgen ga ik trouwens met een 'bron' een tip natrekken...
Dat is leuk Rein. Benieuwd of jullie nieuws te horen krijgen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:24:19 #289
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116398020
Kun je misschien iets een tip geven wat morgen gaat natrekken?
pi_116400908
Kan iemand vragen of Bluesdude mijn posts beter leest ?Naar mij luistert hij niet blijkbaar....en Lavenderr ik vind het nou tijd om eens in te grijpen! Ik stop met deze discussie anders en post geen wetenswaardigheden meer...

Dissectienaald "De familie Van Vloten is overigens niet zo blij met de aandacht die eraan gegeven wordt"

Hoe weet jij dat?Verklaar je nader!

"zonder over echt concreet bewijs te beschikken, behalve wat gespeculeer van een paar oude mannen?"

Dat is wel erg kort door de bocht zeg, je weet duidelijk niet waar je over praat, en het is nog beledigend ook voor de 1e generatie onderzoekers. Wacht maar op het boek zou ik zeggen en ga eens serieus archief-onderzoek e.d. doen i.p.v wat wetenswaardigheden op internet checken..en kom dan nog eens terug met je oordeel...

"terwijl het gewoon terug te vinden is, zelfs online, dat Van Vloten zijn tweede vrouw heeft getrouwd op zesentwintigjarige leeftijd"......
Je hebt overigens wel wat talent voor onderzoek blijkbaar want dit klopt ;)

En inderdaad ik heb ook e-mails gestuurd naar een lid van de Vloten familie, en netjes gevraagd wat haar mening is + dat ik zelfs bereid ben om hier op het forum bewijzen te plaatsten wat VOOR de onschuld van Frank van Vloten pleit, maar geen reactie helaas.......wat we willen is een oplossing voor dit mysterie....wel of niet schuldig!, de waarheid moet boven water komen..
Laat je eens horen, verdedig je familie met feiten niet met (dood)zwijgen!....want dat werkt ook niet meer voor hun helaas in dit mysterie, daar is het al te veel 'mainstream' voor inmiddels...

Maar boven alles als je bewijzen heeft dat Frank van Vloten schuldig is kom hier dan ook mee, er is geen recht om te zwijgen over de daden van een familielid als het over dit soort ernstige delicten gaat....dan ben je in feite medeschuldig.....ook niet als het 100 jaar geleden is....
pi_116401659
Iemand moet zwijgen omdat hij om bewijs vraagt voor tamelijk verregaande onwaarschijnlijke beweringen. Bewijs dat je volgens jou hebt maar niet kan openbaren?
Sorry, ik zit al iets te lang op internet om dit soort beweringen aux sérieux te nemen.
anonieme razernist
pi_116401777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:08 schreef aos het volgende:
Kan iemand vragen of Bluesdude mijn posts beter leest ?Naar mij luistert hij niet blijkbaar....en Lavenderr ik vind het nou tijd om eens in te grijpen! Ik stop met deze discussie anders en post geen wetenswaardigheden meer...

Dissectienaald "De familie Van Vloten is overigens niet zo blij met de aandacht die eraan gegeven wordt"

Hoe weet jij dat?Verklaar je nader!

"zonder over echt concreet bewijs te beschikken, behalve wat gespeculeer van een paar oude mannen?"

Dat is wel erg kort door de bocht zeg, je weet duidelijk niet waar je over praat, en het is nog beledigend ook voor de 1e generatie onderzoekers. Wacht maar op het boek zou ik zeggen en ga eens serieus archief-onderzoek e.d. doen i.p.v wat wetenswaardigheden op internet checken..en kom dan nog eens terug met je oordeel...

"terwijl het gewoon terug te vinden is, zelfs online, dat Van Vloten zijn tweede vrouw heeft getrouwd op zesentwintigjarige leeftijd"......
Je hebt overigens wel wat talent voor onderzoek blijkbaar want dit klopt ;)

En inderdaad ik heb ook e-mails gestuurd naar een lid van de Vloten familie, en netjes gevraagd wat haar mening is + dat ik zelfs bereid ben om hier op het forum bewijzen te plaatsten wat VOOR de onschuld van Frank van Vloten pleit, maar geen reactie helaas.......wat we willen is een oplossing voor dit mysterie....wel of niet schuldig!, de waarheid moet boven water komen..
Laat je eens horen, verdedig je familie met feiten niet met (dood)zwijgen!....want dat werkt ook niet meer voor hun helaas in dit mysterie, daar is het al te veel 'mainstream' voor inmiddels...

Maar boven alles als je bewijzen heeft dat Frank van Vloten schuldig is kom hier dan ook mee, er is geen recht om te zwijgen over de daden van een familielid als het over dit soort ernstige delicten gaat....dan ben je in feite medeschuldig.....ook niet als het 100 jaar geleden is....
Weet je wat het is Aos?
Iedereen heeft een mening en iedereen heeft recht om die mening-mits netjes geformuleerd-hier te uiten. Bluesdude heeft vanaf het begin van deze topics een sceptische houding gehad en dat verandert niet meer.
Laten we proberen een ieder in zijn waarde te laten wat meningen betreft, maar we moeten daarbij niet uit het oog verliezen dat alles wat hier staat speculatie is tót het tegendeel bewezen is.

Dus samengevat: met respect naar elkaar onze diverse meningen en bevindingen uiten.
pi_116402591
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:08 schreef aos het volgende:
Kan iemand vragen of Bluesdude mijn posts beter leest ?Naar mij luistert hij niet blijkbaar....en Lavenderr ik vind het nou tijd om eens in te grijpen! Ik stop met deze discussie anders en post geen wetenswaardigheden meer...

Ik vroeg je om je beschuldigingen goed te onderbouwen.
Wie zijn die getuigen waar je het over hebt. Waar en wanneer en wat hebben ze letterlijk gezegd?
Je reactie van mij wllen verbannen uit dit topic pleit niet voor de betrouwbaarheid van je beschuldigingen. Je maakt de indruk dat je een dogma in je hoofd hebt en dat je aantasting ervan heftig wilt bestrijden.
Dat is niet open staan voor afwijkende meningen en afwijkende feiten
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:47:50 #294
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116403623
Pff wat een pippos op dit forum zeg.. Blij dat ik veel over de mail doe.. Misschien moeten we ook wel geen slapende honden wakker maken ;)
pi_116403851
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:47 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Pff wat een pippos op dit forum zeg.. Blij dat ik veel over de mail doe.. Misschien moeten we ook wel geen slapende honden wakker maken ;)
Dat is dus niet echt respectvol en nergens voor nodig. Gewoon vriendelijk zijn tegen iedereen, al ben je het er niet mee eens. Is toch niet zo moeilijk?
pi_116404137
debielen bekt lekkerder dan pippos :D
klinkt mooier, en is toch respectvol, dat wel
mijn mening
pi_116404537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:56 schreef joshua_knoest het volgende:
debielen bekt lekkerder dan pippos :D
klinkt mooier, en is toch respectvol, dat wel
mijn mening
Doe eens aardig .
pi_116404551
Ik heb reeds eerder gepost dat ik niet te veel kan en mag opschrijven uit de archieven, want daar heb ik voor getekend! Waarom moet ik hier alles 10x herhalen?
Ik geef alleen af en toe wat hints, beweringen en wetenswaardigheden voor de lezers alhier zodat ze daar weer verder over kunnen speculeren en discussieren.....Wees blij dat ik dit op het spoor gekomen ben...maar laat ook maar. Ik stop er wel mee, waar maak ik me ook druk om. Zonnestraal ik beantwoord z.s.m. je mail...laat dit dan mijn laatste post hier zijn, het wordt weer gewoon onderling mailen met mijn R-H contacten....
pi_116404683
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:03 schreef aos het volgende:
Ik heb reeds eerder gepost dat ik niet te veel kan en mag opschrijven uit de archieven, want daar heb ik voor getekend! Waarom moet ik hier alles 10x herhalen?
Ik geef alleen af en toe wat hints, beweringen en wetenswaardigheden voor de lezers alhier zodat ze daar weer verder over kunnen speculeren en discussieren.....Wees blij dat ik dit op het spoor gekomen ben...maar laat ook maar. Ik stop er wel mee, waar maak ik me ook druk om. Zonnestraal ik beantwoord z.s.m. je mail...laat dit dan mijn laatste post hier zijn, het wordt weer gewoon onderling mailen met mijn R-H contacten....
Jammer, ik dacht dat er ruimte genoeg was voor iedereen. Dus ook voor jou en je bevindingen.
pi_116404769
Mochten er nog vragen zijn kunnen geintereseerden me nog wel een PM sturen uiteraard.Ik blijf het wel volgen hier....ook wat betreft mijn vorige oproep om een soort werkgroep R-H 2 op te richten...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')